Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb 500Mbit van Ziggo en download as we speak FIFA 21 met 460Mbps. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 23:53
Rivanov schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:50:
[...]

Je moet Freesync op je TV sowieso uitzetten en enkel VRR van de Xbox zelf gebruiken.
Echt man. Wtf. Die freesync op me tv had ik nog nooit uitgezet sinds dat ik mijn tv vanaf februari heb. Die gaat nooit meer aan

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 23:53
Rivanov schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:51:
Ik heb jou trouwens al die jaren nog steeds op mijn lijst staan. Via xboxworld toen des tijds

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpqD-FABhnjXtd9tr-m0LWqTRTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUtqRluQABim0gyt31BugKVG.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn naam is xPromiSSe NLx op xbox

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 09:00
ErwinJ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:50:
[...]

Gisteren zitten kloten op de modem.
De poorten ( voor Live ) staan zoals ik zie open en de xbox geeft ook aan open ( NAT ).
Ip staat vast maar port forwarding kwam ik gisteren ff niet uit....( welk begin en eind poort ) :F

Snelheids test via de Xbox een nette 600 plus zelfs, vervolgens Forza 7 downloaden en na een korte piek (5sec) van 460 na een korte piek 360 weer terug na gemiddeld 300.... lijkt er meer op dat het aan Live ligt dan aan mijn verbinding.
Dit is naar mijn weten nooit anders geweest, veelal ga je max met 2/3e van je connectie zodat niet je hele huishouden gek wordt.
Daarnaast valt mij ook op dat het game afhankelijk kan zijn, de ene game download ik met 300-400 en de ander met 50.

Tijdens gamen is het veelal 1/3e van je totaal beschikbare snelheid. Dit met de snelheid hoef je dus niet bij jezelf te zoeken, nat open of dicht, upnp aan of uit gaat hier geen verschil in brengen :)

Ik heb de xbox al jaar en dag op DMZ (verschillende modem/routers) onlangs helaas moeten overstappen van Ziggo (300-30) naar KPN Glas (500-500), maar je volledige beschikbare snelheid ga je bijna nooit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 19:03
Rivanov schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:51:
Hoe dan 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ErwinJ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:50:
[...]

Gisteren zitten kloten op de modem.
De poorten ( voor Live ) staan zoals ik zie open en de xbox geeft ook aan open ( NAT ).
Ip staat vast maar port forwarding kwam ik gisteren ff niet uit....( welk begin en eind poort ) :F

Snelheids test via de Xbox een nette 600 plus zelfs, vervolgens Forza 7 downloaden en na een korte piek (5sec) van 460 na een korte piek 360 weer terug na gemiddeld 300.... lijkt er meer op dat het aan Live ligt dan aan mijn verbinding.
Gebruik óf DMZ, óf UPnP óf gebruik deze lijst:

Open these network ports for Xbox One

Voorkeur heeft UPnP, dan Port Forwarding, dan pas DMZ. Ja; het is maar een console die je helemaal openzet, maar ik blijf DMZ toch een dingetje vinden als je het niet goed aanpakt. Maar DMZ is wél een lekker snel testmiddel om te zien of het aan de poorten ligt of niet.

Dat gezegd hebbende helpt je poorten openzetten wel met de downloadsnelheden, maar het is nooit echt lekker consistent. En dat throttlen wat het doet tijdens gamen vind ik ook enorm irritant.

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 03-12-2020 08:05 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
LopendeVogel schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:00:
[...]

Dit is naar mijn weten nooit anders geweest, veelal ga je max met 2/3e van je connectie zodat niet je hele huishouden gek wordt.
Daarnaast valt mij ook op dat het game afhankelijk kan zijn, de ene game download ik met 300-400 en de ander met 50.

Tijdens gamen is het veelal 1/3e van je totaal beschikbare snelheid. Dit met de snelheid hoef je dus niet bij jezelf te zoeken, nat open of dicht, upnp aan of uit gaat hier geen verschil in brengen :)

Ik heb de xbox al jaar en dag op DMZ (verschillende modem/routers) onlangs helaas moeten overstappen van Ziggo (300-30) naar KPN Glas (500-500), maar je volledige beschikbare snelheid ga je bijna nooit zien.
Ik begrijp je verhaal helemaal, en het is verder ook geen drama meestal download ik snachts de games.
Waar het mij omgaat dat als niemand op het netwerk zit ik gewoon de snelheid moet kunnen halen vooral als ik nu net een game wil spelen die er nog niet opstaat. 98GB downloaden met 300 of met 400 is nogal een verschil in tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
ErwinJ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:05:
[...]

Ik begrijp je verhaal helemaal, en het is verder ook geen drama meestal download ik snachts de games.
Waar het mij omgaat dat als niemand op het netwerk zit ik gewoon de snelheid moet kunnen halen vooral als ik nu net een game wil spelen die er nog niet opstaat. 98GB downloaden met 300 of met 400 is nogal een verschil in tijd.
Dat mag jij gerust vinden (dat vind ik ook hoor), maar dit ''probleem'' zit niet bij jou, heeft niks met je poorten, nat, upnp, dmz, firewall, QoS of magnetron te maken.
Jij kan dit niet verbeteren, dit is echt iets wat ze vanuit de MS kant moeten verbeteren, maar aangezien ik dit al zo'n 10 jaar zie lig ik er niet ''wakker'' van (zal jij ook niet doen denk ik :D ).

Dat hij nu even geluk heeft met zijn Fifa snelheid zegt niks over jou thuis situatie, dus geen zorgen, hij heeft een gelukje te pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fatsoenlijk netwerk aanleggen. ;)

En FIFA 21 next-gen ziet er echt super uit!!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 06:41
Steam heeft er ieder geval geen last van.
Die downloads gaan vrijwel altijd op de maximum snelheid van je internet abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maversne schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:55:
[...]

Ik heb jou trouwens al die jaren nog steeds op mijn lijst staan. Via xboxworld toen des tijds

[Afbeelding]

Mijn naam is xPromiSSe NLx op xbox
Lol. Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Rivanov schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:09:
[...]

Wahahahahaha wat kan beter dan de lijn na de Xbox rechtstreeks vanuit de modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
LopendeVogel schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:08:
[...]

Dat mag jij gerust vinden (dat vind ik ook hoor), maar dit ''probleem'' zit niet bij jou, heeft niks met je poorten, nat, upnp, dmz, firewall, QoS of magnetron te maken.
Jij kan dit niet verbeteren, dit is echt iets wat ze vanuit de MS kant moeten verbeteren, maar aangezien ik dit al zo'n 10 jaar zie lig ik er niet ''wakker'' van (zal jij ook niet doen denk ik :D ).

Dat hij nu even geluk heeft met zijn Fifa snelheid zegt niks over jou thuis situatie, dus geen zorgen, hij heeft een gelukje te pakken ;)
Nee lig er echt niet wakker van, vind het gewoon jammer mis dan net het "next gen" gevoel als een keer iets moet downloaden voor ik kan spelen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Control even gespeeld, maar ik wacht wel op de next gen update. Dit voelt erg stroperig aan door de 30fps wat hij nu nog heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
DM89 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:16:
[...]

De Next-Gen update komt uit voor de Ultimate Edition dus of je die nu loopt of via Gamepass krijgt, als je maar de Ultimate edition hebt..

Ik heb het spel 2 weken geleden gekocht, wist ik het maar eerder 🤣 had me 20 euro bespaard maar goed het is wel echt een vet spel 😁
Nee.

In Game Pass zit voor zover ik weet de basis versie van Control, niet de Ultimate Edition. Dit betekent dus dat je geen update naar next-gen krijgt, en alle DLC los moet kopen. Oftewel, die 20 euro is gewoon goed besteed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
Starbucks schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:28:
Control even gespeeld, maar ik wacht wel op de next gen update. Dit voelt erg stroperig aan door de 30fps wat hij nu nog heeft.
Hopelijk krijgen we 60fps mode die stabiel is. Het is een enorme zware game, ook op mijn PC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sohus
Xbox Series X instant-on power verbruik is van 27 naar 10 watt gegaan op basis van deze post https://www.reddit.com/r/...st_about_instanton_power/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
038Robijno schreef op donderdag 3 december 2020 @ 01:20:
Vraagje..
Ik heb de Call Of Duty Cold War gekocht voor de series X, maar lees dus op sommige forums dat de game helemaal niet goed draaid op de Xbox en zelfs stuk kan maken?

Hij is nog bezig met installeren..
Of is er al een update verschenen dat de game beter moet zijn nu?
Er zijn zowel op de PS5 als op de Xbox wat problemen nog met COD:CW. Game lijkt nog wat foutjes te hebben waardoor deze kan crashen. Geen vrees, hij zal je console niet stuk maken, maar het kan voorkomen dat de game zelf wel afsluit. In het topic hier zijn er meerdere mensen die de symptonen hebben beschreven.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Wom schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:36:
[...]

Er zijn zowel op de PS5 als op de Xbox wat problemen nog met COD:CW. Game lijkt nog wat foutjes te hebben waardoor deze kan crashen. Geen vrees, hij zal je console niet stuk maken, maar het kan voorkomen dat de game zelf wel afsluit. In het topic hier zijn er meerdere mensen die de symptonen hebben beschreven.
Ja van wat ik tegenkom gebeurd dit op beide platformen veelvuldig, probleem ligt dus echt wel bij de game of wellicht bij de game in combinatie met hardware/SDK deel dat ze beiden gebruiken (gezien zelfde CPU en grotendeels GPU structuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
sohus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:33:
[...]

Nee.

In Game Pass zit voor zover ik weet de basis versie van Control, niet de Ultimate Edition. Dit betekent dus dat je geen update naar next-gen krijgt, en alle DLC los moet kopen. Oftewel, die 20 euro is gewoon goed besteed.
Ohja ik zie nu dat het de standaard versie is, eerder had ik een afbeelding gezien waar Ultimate edition op stond maar dit klop dus niet.

Standaard versie = geen next-gen update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
Finraziel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:36:
[...]

Als Microsoft het verplicht zou maken dan zouden dit soort uitgevers gewoon niet met een update komen, en bijvoorbeeld wel op de PS5, dan heb je de poppen ook aan het dansen. Of ze noemen het gewoon control remastered, andere game dus geen smart delivery. Dit valt gewoon niet te verplichten en als Microsoft het zou proberen jagen ze alleen uitgevers maar tegen zich in het harnas. Ze hebben gedaan wat ze konden denk ik maar helaas blijf je altijd wat partijen hebben die niet mee willen doen.

Overigens heb ik control ultimate gisteravond nog gekocht (samen met xcom 2 collection en rise of the tomb raider... Ja ik lig achter). Kwam vervolgens naar het forum en had ook even zoiets van <Pikachu surprised face>
Ik zou hem nog wel kunnen annuleren denk ik, heb hem nog niet eens gedownload... Maar ach, heb ik wel gelijk de dlc er bij en hoef me niet druk te maken om of de gamepass versie wel de upgrade krijgt en wanneer de game uit gamepass verdwijnt... Bespaar genoeg met gamepass, niet zo erg om nog eens wat uit te geven :)
Ik snap al dat gepiep ook niet. Als je een game koopt, dan maak je op dat moment de afweging of het bedrag X waard is. Elke game komt in Game Pass zowat, ook een Yakuza 7 en alles wat destijds in die Xbox Series X presentatie te zien was, maar wanneer blijft de vraag. Als je dit soort zaken zuur vind kan je beter gewoon geen nieuwe games kopen en lekker exclusief alles uit Game Pass spelen. Sowieso de beste strategie als je voor waarde gaat, want er is gewoon teveel om te spelen dus als je game koopt en gaat spelen speel je geen Game Pass game op dat moment en verdampt er dus ergens anders waarde ;)

Maar ik vind het persoonlijk wel lekker om hier en daar mijn eigen games te spelen (en te houden). Heb Game Pass eigenlijk 100% alleen voor Microsoft published 1st party games, alle andere games zie ik puur als winst/bonus/voordeel.

p.s. en inderdaad als het hee dicht op elkaar zit kan je bij Microsoft gewoon een refund aanvragen, maar dan moet je de game nog niet gespeeld hebben meen ik.

[ Voor 6% gewijzigd door sohus op 03-12-2020 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 09:03
Ooit in het verleden begonnen met verschillende consoles, nes, gamegear, n64, gamecube, wii, playstation 2 en 3 en tussentijds eigenlijk de overstap gemaakt naar de pc. Shooters met KB en Muis hebben toch mijn voorkeur.

Nu speel ik eigenlijk steeds minder i.v.m. kids en werk, je kent het wel. Daarnaast is mijn hardware op de pc ook niet echt meer toereikend.

Nu heb ik mezelf een beetje zitten verdiepen in de nieuwe consoles en wat een mooie apparaten voor een prima prijs (als je er eentje kan bemachtigen). Nu speel ik zelf ook steeds meer controller games alleen zoals ik al zei voor shooters kan ik daar gewoon moeilijk aan wennen. Nu heb ik verschillende youtube filmpjes gezien van bijvoorbeeld COD waar mensen gewoon met KB en muis kan spelen. Zijn er mensen met een XBOX Series X die dit ook doen of hebben getest ?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43

Kalkie

NLMP

DM89 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:40:
[...]

Ohja ik zie nu dat het de standaard versie is, eerder had ik een afbeelding gezien waar Ultimate edition op stond maar dit klop dus niet.

Standaard versie = geen next-gen update.
Gelukkig maar, dan is het minder zuur voor mij en de anderen hier dat we de UE in de sale hebben gekocht :)
Alleen nog even wachten tot die next-gen update. Maar er ligt nog genoeg op de virtuele backlogstapel.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 18:46
[...]

Ziet er inderdaad fantastisch uit!! Ik blijf wel hebben dat het veld er donkergroen uit ziet in plaats van mooi felgroen zoals een echt voetbalveld. Dit had ik op de One X ook al, is dit gewoon het kleurenpalet van FIFA of doe ik iets fout in mijn instellingen? Het voetbalveld in PES zag er bijvoorbeeld wel altijd mooi felgroen uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Nu online
Kalkie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:43:
[...]

Gelukkig maar, dan is het minder zuur voor mij en de anderen hier dat we de UE in de sale hebben gekocht :)
Alleen nog even wachten tot die next-gen update. Maar er ligt nog genoeg op de virtuele backlogstapel.
Het is echt een vet spel, ben inmiddels wel begonnen met spelen 😅 de update laat nog wel even op zich wachten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
[...]

Huh, ik dacht 4 december dat die kwam?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sohus
sohus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:34:
Xbox Series X instant-on power verbruik is van 27 naar 10 watt gegaan op basis van deze post https://www.reddit.com/r/...st_about_instanton_power/
Nog een belangrijk detail:
We have confirmation that if you want ZERO RPM fan @ Instant-On mode you need to QUIT the game you're playing THEN shut-off.
Dus als je game quit dan gaat de fan in Instant-On mode helemaal uit. Als je de game open laat staan voor Quick Start dan blijft de fan op laag toerental draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
ErwinJ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:22:
[...]

Nee lig er echt niet wakker van, vind het gewoon jammer mis dan net het "next gen" gevoel als een keer iets moet downloaden voor ik kan spelen. 8)
Nouja, wees blij dat jij de series x hebt.. Ik wacht nog altijd :D
[...]

Maak hem niet gek haha

[ Voor 25% gewijzigd door LopendeVogel op 03-12-2020 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinNolan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 23:51
Steven030 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:44:
[...]

Ziet er inderdaad fantastisch uit!! Ik blijf wel hebben dat het veld er donkergroen uit ziet in plaats van mooi felgroen zoals een echt voetbalveld. Dit had ik op de One X ook al, is dit gewoon het kleurenpalet van FIFA of doe ik iets fout in mijn instellingen? Het voetbalveld in PES zag er bijvoorbeeld wel altijd mooi felgroen uit
Dat heb ik dus ook op mijn XsX (bc versie) en een LG CX. Idd geen mooie kleur groen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:38

Meneer iCy

swarma

Heeft iemand al een full body wall mount gevonden voor de Series S?

Het enige wat een beetje in de buurt komt, is dit:

https://www.ebay.nl/itm/114512948064

Maar ik zoek meer zoiets als dit:

https://vebos.nl/vebos-mu...RKGY_ayKkMBYaAt9JEALw_wcB

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
LopendeVogel schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:49:
[...]

Nouja, wees blij dat jij de series x hebt.. Ik wacht nog altijd :D

[...]
OUCH !!!!! >:)
Ik leef met je mee hoor 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miremi
  • Laatst online: 22-07 03:48
Mijn Xbox series x van 10 november is kapot en zal vandaag naar Microsoft verduurd moeten worden.
Opeens scherm verkleurd en sindsdien elk spel die opstart begon "graphics artifact" vertonen en na een minuut reboot van xbox. In dashboard geen probleem, alleen met games.
Reset van xbox ook niet geholpen

Het doet me denken aan verleden toen gpu van mijn videokaart losliet en ik zelfde artifacts zag

Heeft iemand anders zelfde probleem? Ik zie andere mensen op ms forums met zelfde probleem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3JVMVwuWDqO25MHQK_VsG2ptSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pojy6WbDapzjh6Avbby6yuLH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miremi schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:00:
Mijn Xbox series x van 10 november is kapot en zal vandaag naar Microsoft verduurd moeten worden.
Opeens scherm verkleurd en sindsdien elk spel die opstart begon "graphics artifact" vertonen en na een minuut reboot van xbox. In dashboard geen probleem, alleen met games.

Het doet me denken aan verleden toen gpu van mijn videokaart losliet en ik zelfde artifacts zag

Heeft iemand anders zelfde probleem? Ik zie andere mensen op ms forums met zelfde probleem

[Afbeelding]
Gelukkig zelf nog geen last van. Hoop ook dat het zo blijft. Ik heb er een hekel aan om defecte apparatuur op te sturen met het risico dat je een gerepareerd exemplaar die door iemand anders gebruikt is terug gestuurd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:07:
[...]

Gelukkig zelf nog geen last van. Hoop ook dat het zo blijft. Ik heb er een hekel aan om defecte apparatuur op te sturen met het risico dat je een gerepareerd exemplaar die door iemand anders gebruikt is terug gestuurd krijgt.
Ja of ze dat ook doen met 1e batches (op zo'n korte duur) weet ik niet, maar ik hou altijd mijn apparatuur schoon-schoon van stof. 1x mijn xbox one x (bijna 2j oud, maar zag er serieus uit als nieuw, zo ook de usb poorten) op moeten sturen vanwege een defecte hdd..
Krijg je 1 terug met lichte krassen, usb poorten gewoon vies aangetast door het stof en etc, lijmresten achterop rondom het sn sticker en ga zo maar door. Ik snap dat ze niet verplicht zijn te swappen, maar repareer dan gewoon de console die je opstuurt. Ga geen afgedankt product terugsturen die van een ander geweest is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Over die donkergroene kleur van het veld, wat zou kunnen is dat ze dat gedaan hebben omdat FIFA berucht is voor OLED schermen vanwege de inbrand risico's (niet bij normaal gebruik, maar wel bij mensen die echt uren elke dag FIFA spelen) En die lichte kleur groen is veel gevaarlijker dan een donkerdere kleur groen.

maar het is slechts een vermoeden van mij :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
ArthurMorgan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:21:
Over die donkergroene kleur van het veld, wat zou kunnen is dat ze dat gedaan hebben omdat FIFA berucht is voor OLED schermen vanwege de inbrand risico's (niet bij normaal gebruik, maar wel bij mensen die echt uren elke dag FIFA spelen) En die lichte kleur groen is veel gevaarlijker dan een donkerdere kleur groen.

maar het is slechts een vermoeden van mij :)
Zal vast kunnen zijn (ik speel geen fifa), maar op mijn vorige tv's (non-oled..) was de gaming modus zeer extreem. Veel kleuren werden dof, mja als dit alleen bij fifa aanwezig is dan ben ik ook geneigd om te denken dat fifa iets ''fout'' doet qua kleuren.

Uiteraard, test je tv door het beeldmodus op standaard oid te zetten ipv de game modus indien deze actief staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miremi
Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:07:
[...]

Ja daar ben ik ook bang voor dat ik afgedankte xbox terug krijg.
Man aan de telefoon had me wel verteld dat er steeds meer zelfde meldingen binnenkomen :/
En ook dat het heel lang kan duren voor dat mijn xbox gerepareerd/vervangen is vanwege te kort ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 20:21

C4D

Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:18:
Als je deze console hebt gekocht voor de ray tracing dan had je sowieso al de verkeerde verwachtingen. Dat is pas nét fatsoenlijk mogelijk op de huidige generatie PC hardware, dus voor consoles moet je al gauw naar de mid-gen upgrade of volgende generatie kijken als je het echt speelbaar op 60 fps wil.
Mwah, er zullen vast wel meer games komen met SSRTGI en area shadows.
Het is nog wachten op AI upscaling, zodat games niet meer native 4k hoeven te renderen. AI denoising van low sample raytraced reflecties kan ook wel beter wat mij betreft.

psn: lupusergo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Known Issues on Xbox Series X|S

Wellicht hier al voorbij gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Gisteren op de XSX de backwards compatibility-feature weer eens laten ronken met het opnieuw beginnen in Fallout: New Vegas (voor de Mr. House questline). Had nog wat saves van járen geleden, maar toch besloten voor een New Game vanwege de "verse" character build.

Potverdikske, wat is dat 10 jaar na dato nog stééds een geweldige game, zeg. Speech blijft fantastisch. :Y :9

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
[...]

En is nog in de aanbieding ook :P
Meneer iCy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:57:

Dit misschien iets?

https://www.floatinggrip.com/shop/xbox-series-s-wall-mounts/

of deze ;

https://hideitmounts.com/...nt?variant=37566692884649

[ Voor 8% gewijzigd door MrGizMo op 03-12-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4D schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:36:
[...]

Mwah, er zullen vast wel meer games komen met SSRTGI en area shadows.
Het is nog wachten op AI upscaling, zodat games niet meer native 4k hoeven te renderen. AI denoising van low sample raytraced reflecties kan ook wel beter wat mij betreft.
Dat goed werkend op 60 fps is alleen mogelijk als ze een DLSS 2.0 variant bouwen, zolang dat niet gebeurd kan je het vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:45
Phusebox schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:46:
[...]

Huh, ik dacht 4 december dat die kwam?
klopt, morgen pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 05:27
Hoe en waar activeer je eigenlijk de 10 uur trial voor een EA Play game in Game Pass Ultimate? Ik kom van PC/PS4 Pro, dus moet nog even wennen aan de store en GPU. Ik heb al op internet gezocht, maar zie nergens een guide.

In Game Pass op mijn XSX staat Fifa 21 nog niet, in de normale store wel, maar daar krijg ik geen optie voor de 10h trial. Of werkt dat alleen op het Xbox account waar GPU op is geactiveerd? Ik ben nu ingelogd op een tweede account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D

C4D

Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:14:
[...]

Dat goed werkend op 60 fps is alleen mogelijk als ze een DLSS 2.0 variant bouwen, zolang dat niet gebeurd kan je het vergeten.
Daar heb ik het over.
DLSS is AI Upscaling.

Screenspace Raytraced GI werkt overigens prima in 4k / 60 FPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:17:
[...]

Ja of ze dat ook doen met 1e batches (op zo'n korte duur) weet ik niet, maar ik hou altijd mijn apparatuur schoon-schoon van stof. 1x mijn xbox one x (bijna 2j oud, maar zag er serieus uit als nieuw, zo ook de usb poorten) op moeten sturen vanwege een defecte hdd..
Krijg je 1 terug met lichte krassen, usb poorten gewoon vies aangetast door het stof en etc, lijmresten achterop rondom het sn sticker en ga zo maar door. Ik snap dat ze niet verplicht zijn te swappen, maar repareer dan gewoon de console die je opstuurt. Ga geen afgedankt product terugsturen die van een ander geweest is.
Precies dat dus. Ik heb zelf heel veel jaren geleden bij een audio/video reparatie zaak gewerkt. Dat was nog in een periode dat het rendabel was om apparatuur te repareren van een klant en zorgen dat hetzelfde apparaat ook weer bij de klant terecht kwam. Zo'n beetje vlak voordat ik daar stopte zag je al een verandering daarin dat als een apparaat binnen kwam, er een gerepareerde retour ging (met de nodige krassen).
Ik ben zelf erg zuinig op mijn spullen. Zelfs de launch Xbox 360 was na een paar jaar nog kras/stofvrij, en heeft zelfs nooit de RROD gehad 8) Of ie dat uiteindelijk heeft gekregen weet ik niet, uiteindelijk verkocht op marktplaats. Achteraf spijt van dat ik toen de switch naar de PS3 had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 00:30
Rivanov schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:50:
[...]

Je moet Freesync op je TV sowieso uitzetten en enkel VRR van de Xbox zelf gebruiken.
Geldt dit ook voor de Qled tv's van Samsung? Ik heb de Q85R en deze ondersteunt 4k@120hz. Freesync instelling van de tv staat op ultiem, dan krijg ik ook 120hz op 4k. Maar ik lees hier dat freesync op de tv uit moet, en vrr op de xbox aan. Ik lees echter bijna overal dat het gaat om de instelling bij een LG, geldt dit ook voor de Samsung tv's? Mijn Samsung heeft namelijk geen hdmi 2.1 maar ondersteunt wel bepaalde 2.1 opties via de 2.0b poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:35
hmm ik stream de xbox zn 95% van de tijd naar mn pc/laptop...maar dit werkt niet of word niet ondersteund? dat is mij even niet heel duidelijk.
Komt het er wel? Iemand een idee of iets over gelezen?

Xbox C#, .NET, Vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:28
JDL15 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:44:
Iemand net als ik die geen mp game kan vinden in halo MCC?

Ben al 2 dagen aan het proberen maar blijft maar searching for players zeggen.. NAT type staat open en heb alle type games geselecteerd..

Wilde weer eens mijn skills checken maar dit schiet niet op ☹️
Niemand?

Heb het gisteravond weer geprobeerd maar geen enkele game gevonden.

Ik heb een playlist met alle games en alle Halo's geselecteerd zonder resultaat. In- en uitschrijven met profiel hielp niet en ik heb de laatste update van Halo MCC.. Als ik Google vind ik vrij oude posts terug en niet veel van recentelijke issues mbt "searching players"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kesj schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:26:
Hoe en waar activeer je eigenlijk de 10 uur trial voor een EA Play game in Game Pass Ultimate? Ik kom van PC/PS4 Pro, dus moet nog even wennen aan de store en GPU. Ik heb al op internet gezocht, maar zie nergens een guide.

In Game Pass op mijn XSX staat Fifa 21 nog niet, in de normale store wel, maar daar krijg ik geen optie voor de 10h trial. Of werkt dat alleen op het Xbox account waar GPU op is geactiveerd? Ik ben nu ingelogd op een tweede account.
Je moet de 10 uur trial gewoon downloaden via de Store. Dit loopt niet via Game Pass.

Gewoon de game opzoeken in de Store en dan zie je op de pagina een knop Free Trial via EA Play.

@Phusebox Klopt, maar de update is er nu dus al. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 10:04

Vagax

Hehe

BlueFoxOne schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:57:
[...]

hmm ik stream de xbox zn 95% van de tijd naar mn pc/laptop...maar dit werkt niet of word niet ondersteund? dat is mij even niet heel duidelijk.
Er word aan gewerkt, er is op dit moment een test app waarmee je nu al mee kan streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Rivanov schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:58:
[...]

Je moet de 10 uur trial gewoon downloaden via de Store. Dit loopt niet via Game Pass.

Gewoon de game opzoeken in de Store en dan zie je op de pagina een knop Free Trial via EA Play.

Dank. Had daar vijf opties voor de game. Degene zonder prijs had een optie voor de Ea play trial. Alleen krijg ik daar onderstaande error:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOMIC-yQDyVrCzRqBxRjR8KyTnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfpJkrUuQiCvUzIZWUy26Nm7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
BlueFoxOne schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:57:
[...]

Niet met de bestaande app. [url=https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/64742576#64742576]Zie hier voor instructies hoe je de nieuwe testapp al kan proberen].

Daarbij valt op dat het een UWP app is. Kans dat hij ook uitkomt op de 'oude' One S/X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
[...]

Huh, snap ik niet. Maar goed.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 00:30
Hi-Sintar schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:48:
[...]

Geldt dit ook voor de Qled tv's van Samsung? Ik heb de Q85R en deze ondersteunt 4k@120hz. Freesync instelling van de tv staat op ultiem, dan krijg ik ook 120hz op 4k. Maar ik lees hier dat freesync op de tv uit moet, en vrr op de xbox aan. Ik lees echter bijna overal dat het gaat om de instelling bij een LG, geldt dit ook voor de Samsung tv's? Mijn Samsung heeft namelijk geen hdmi 2.1 maar ondersteunt wel bepaalde 2.1 opties via de 2.0b poort.
Even om mijzelf te quoten, VRR is bij mij niet aanvinkbaar (greyed out), dus ik moet het wel doen met Freesync op mijn Samsung tv. Waarschijnlijk komt dit omdat mijn tv geen hdmi 2.1 ondersteunt. Op zich maakt het niet veel uit denk ik?

/edit

Bij opstarten van Soul Calibur 6 begon mijn beeld te stotteren als een malle (alsof deze continue van bron wisselt). Dit met Freesync aan op tv, en VRR greyed out op de Xbox. Moest mijn Xbox aan/uit zetten, daarna opeens VRR optie die ik kon inschakelen. Deze ingeschakeld en freesync op de tv uitgezet, werkt nu perfect :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hi-Sintar op 03-12-2020 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Series x voorraad bij media markt zwolle. Krijg ik net bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:49:
[...]

Nog een belangrijk detail:

[...]

Dus als je game quit dan gaat de fan in Instant-On mode helemaal uit. Als je de game open laat staan voor Quick Start dan blijft de fan op laag toerental draaien.
Volgens mij onzin... Ik had vlak na release al verbruikswaardes onder de 10 watt en de fan stopte dan ook al met draaien terwijl ik echt mijn game niet af sloot.
Zou natuurlijk wel kunnen dat er misschien een issue was waardoor de Xbox voor sommige mensen niet altijd in die low power mode ging en dat ze dat gefixt hebben. Maar het is in ieder geval echt niet dat dit helemaal nieuw is en dat je de game moet stoppen lijkt me helemaal BS.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
kesj schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:26:

Gewoon game downloaden in store en dan starten. Dan krijg je een notificatie of je de 10 uur trial wil starten en als je dat bevestigd dan gaan ze tellen. Als je de game netjes afsluit stopt de teller uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
kesj schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:05:
[...]

Dank. Had daar vijf opties voor de game. Degene zonder prijs had een optie voor de Ea play trial. Alleen krijg ik daar onderstaande error:

[Afbeelding]
Volgens mij moet je dan de game via de web store starten qua download. Ik had vanaf de console ook dit probleem. Opgelost via of app of web store geloof ik, het is wat buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
sohus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:47:
[...]

Volgens mij moet je dan de game via de web store starten qua download. Ik had vanaf de console ook dit probleem. Opgelost via of app of web store geloof ik, het is wat buggy.
Dank. Heb het gevonden, maar ik krijg een error als ik wil downloaden. Heb een foto aan mijn vorige post toegevoegd met de foutmelding. Als ik daarop doorklik, dan krijg ik iets te zien als: oops, we don't know what happened.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4D schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:33:
[...]

Daar heb ik het over.
DLSS is AI Upscaling.

Screenspace Raytraced GI werkt overigens prima in 4k / 60 FPS.
AI upscaling zegt niet zoveel, aangezien de kwaliteit nogal verschilt en NVIDIA hier flink op voorloopt met DLSS 2.0 (let op, ik zeg niet voor niets 2.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
Ik heb zojuist fifa 21 gekocht voor de Series X. Nu heb ik dus 2 versies die ik kan downloaden, namelijk: de xbox one versie of de xbox series s/x versie.

Nou zie ik dus dat de xbox one versie 44 GB is en de Series s/x slechts 36 GB.

Ik heb de Series s/x versie geprobeerd en zover ik kan zien zitten er nieuwe features in het spel en is het spel verder ook compleet. Maar het is toch gek dat deze versie 8gb kleiner is? Maar dus wel betere graphics moet hebben.

Misschien iemand die hier meer van weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
JDL15 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:58:
[...]

Niemand?

Ik heb een playlist met alle games en alle Halo's geselecteerd zonder resultaat. In- en uitschrijven met profiel hielp niet en ik heb de laatste update van Halo MCC.. Als ik Google vind ik vrij oude posts terug en niet veel van recentelijke issues mbt "searching players"...
is dat spel niet zo dood als een pier? Ik heb het een hele tijd geleden een paar keer getest totdat ik in 1 of andere custom map kwam met 3 spelers en dat was het. Daarna het spel weer eraf gekwakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 22:45
Mooraalkikker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:09:
Ik heb zojuist fifa 21 gekocht voor de Series X. Nu heb ik dus 2 versies die ik kan downloaden, namelijk: de xbox one versie of de xbox series s/x versie.

Ik heb de Series s/x versie geprobeerd en zover ik kan zien zitten er nieuwe features in het spel en is het spel verder ook compleet. Maar het is toch gek dat deze versie 8gb kleiner is? Maar dus wel betere graphics moet hebben.

Ik heb het spel gisteren ook gekocht en bij mij is het exact hetzelfde. Als ik de one versie niet nodig heb scheelt het toch weer 45 gb! Maar het is inderdaad vreemd. Iemand trouwens een idee waarom het commentaar het niet doet? Als ik bij de instellingen kijk staat deze gewoon op Engels...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JDL15 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:58:
[...]

Niemand?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Ananas_NL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:15:
[...]

Ik heb het spel gisteren ook gekocht en bij mij is het exact hetzelfde. Als ik de one versie niet nodig heb scheelt het toch weer 45 gb! Maar het is inderdaad vreemd. Iemand trouwens een idee waarom het commentaar het niet doet? Als ik bij de instellingen kijk staat deze gewoon op Engels...
Heeft te maken met niet meerdere malen opslaan van textures waarschijnlijk. Dat kan alleen op next-gen vanwege interne ssd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Nog een goede pagina voor de Xbox & LG gebruikers

https://lgcommunity.us.co...oting-guide-xbox-4k-120hz

ik lees hierop:
Please stay tune for next SW update. You will be able to enjoy in 4K120 VRR in 12 bit within a few weeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:38

Christiano007

Ich bin der champion

Hebben jullie als headset toevallig een Arctis 7 ? En werkt dat allemaal vlekkeloos?

Ik zie de 7X als officiele versie voor de series X, maar die is nergens te koop in nederland (behalve de officiele shop). En ben benieuwd of het nu erg veel verschil maakt, want de 7 is een stukje goedkoper dan de 7X

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deephallow1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:47
Christiano007 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:37:
Hebben jullie als headset toevallig een Arctis 7 ? En werkt dat allemaal vlekkeloos?

Ik zie de 7X als officiele versie voor de series X, maar die is nergens te koop in nederland (behalve de officiele shop). En ben benieuwd of het nu erg veel verschil maakt, want de 7 is een stukje goedkoper dan de 7X
De 7 werkt voor zover ik weet niet draadloos op de Xbox, terwijl de 7x op Xbox werkt, maar ook op PS4/5, Switch & PC door middel van een switch op de dongle.

Ik heb nu een weekje de 7x omdat ik regelmatig tussen Playstation & Xbox wissel, en tot nu toe werkt die zonder enig probleem, zeer tevreden over! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:38

Christiano007

Ich bin der champion

deephallow1 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:43:
[...]

De 7 werkt voor zover ik weet niet draadloos op de Xbox, terwijl de 7x op Xbox werkt, maar ook op PS4/5, Switch & PC door middel van een switch op de dongle.

Ik heb nu een weekje de 7x omdat ik regelmatig tussen Playstation & Xbox wissel, en tot nu toe werkt die zonder enig probleem, zeer tevreden over! :)
En waar heb jij hem vandaan?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

-

[ Voor 99% gewijzigd door Koning-Admiraal op 03-12-2020 13:25 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deephallow1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:47
Heb hem gekocht op de website van Steelseries zelf, was op 3 werkdagen geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

deephallow1 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:45:
[...]

Heb hem gekocht op de website van Steelseries zelf, was op 3 werkdagen geleverd.
Idem hier, gewoon besteld op de Steelseries website. Prima verzending, ook binnen 3 (werk)dagen thuis. Ik heb zelf om de reden dat de 'gewone' 7 niet werkt met de XSX gekozen voor de 7X.

[ Voor 14% gewijzigd door Thrace Grumble op 03-12-2020 12:48 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wybob schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:36:
Nog een goede pagina voor de Xbox & LG gebruikers

https://lgcommunity.us.co...oting-guide-xbox-4k-120hz

ik lees hierop:

[...]
Zouden ze het dan niet hebben over de 03.11.30 update die recentelijk is uitgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
kesj schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:53:
[...]

Dank. Heb het gevonden, maar ik krijg een error als ik wil downloaden. Heb een foto aan mijn vorige post toegevoegd met de foutmelding. Als ik daarop doorklik, dan krijg ik iets te zien als: oops, we don't know what happened.
Even mezelf quoten: ik kan de FIFA 21 10h trial wel downloaden als ik op mijn Home Xbox account inlog (waar GPU op aangeschaft is). Ik wilde het eerder op mijn tweede account doen, maar dat veroorzaakt schijnbaar een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:38
Rivanov schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:49:
[...]

Zouden ze het dan niet hebben over de 03.11.30 update die recentelijk is uitgebracht?
Inderdaad. Beetje selectief een regel quoten, dit staat er letterlijk een regel voor :

4. [2020 OLED CX, GX, WX Series Only]
There will be just black screen when you switch color depth to 12 bits on 4K 120 output on current production TV SW V03.11.25 (As of today, Nov 12th 2020)

Niks nieuws.

[ Voor 3% gewijzigd door PepieNL op 03-12-2020 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 19:41
Rivanov schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:49:
[...]

Dat klopt. Met die laatste update kun je kleurdiepte nu 12 bit kiezen terwijl de, in mijn geval CX, op 4K 120hz ingesteld staat.

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

"According to Microsoft, [XBox Series X, red.] has a compression technology, BCPack, intended for this generation that should substantially improve the situation. First, the company has built hardware-level decompression directly into the console, reducing the overhead from handling the workload at top speed from ~3 CPU cores to nothing. There’s a dedicated controller handling this task now.
[...]
According to reports online, however, Microsoft’s new texture-packing methods have hit unparalleled heights of compression, reducing size by as much as 50 percent compared with current methods. Sony’s Kraken, in contrast, will supposedly improve texture compression by about 30 percent."

https://www.extremetech.c...series-x-compression-tech

Daardoor scheelt het dus in opslagruimte.

[ Voor 18% gewijzigd door Fireshade op 03-12-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Hoe kan de grote van Fifa 21 Xbox Series X versie die ik via de app store gedownload heb maar 271 mb groot zijn terwijl de persoon hierboven aangeeft dat dit 35gb betreft?
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7wbWyNCv/5-FE0-DD85-7-EB1-4-D97-938-F-488-C0-A26-E8-A6.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet zo heel gek hoor. Op de Xbox One games stond de data van de games op meerdere plekken op je Blu-Ray disc en HDD, dit om het laden van games en in-game texture streaming positief te beïnvloeden. Door de SSD is dat niet meer nodig, want op een SSD hoef je niet zoals bij een HDD te 'zoeken' naar data. Daarnaast heeft de Xbox Series X hardware matige (de)compressie voor zijn opslag aan boord. Vergelijk het met zip of rar bestanden op je computer, daarin staat dezelfde content, maar dan met minder opslag. Alleen de Xbox Series X en S doet dat vanwege zijn hardwarematige (de)compressie een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Meneer iCy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:57:

Ik heb destijds deze gehaald bij ForzaDesigns. Kwam wel uit de USA, maar mijn zoon heeft daar zijn One X in zitten en aan de muur hangen. Zie dat Series X|S binnenkort komen. In ieder geval een site om in de gaten te houden:

https://www.forzadesigns.com/xbox-one-x-wall-mount/

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:41:
[...]

Ik heb destijds deze gehaald bij ForzaDesigns. Kwam wel uit de USA, maar mijn zoon heeft daar zijn One X in zitten en aan de muur hangen. Zie dat Series X|S binnenkort komen. In ieder geval een site om in de gaten te houden:

https://www.forzadesigns.com/xbox-one-x-wall-mount/
Goeie tip om in de gaten te houden. Nu dat ik al een Series X heb voordat ik de TV-hoek ga aanpakken (nieuwe audio/tv/opstelling/etc.) eens kijken of dit een optie kan zijn. De Series X staat nu nog in een kast onder de TV, maar zit er over te denken om in de nieuwe opstelling de tv op een uittrekbare arm te plaatsen. Kan de Series X prima achter de TV, eventueel in een nis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D

C4D

Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:01:
[...]

AI upscaling zegt niet zoveel, aangezien de kwaliteit nogal verschilt en NVIDIA hier flink op voorloopt met DLSS 2.0 (let op, ik zeg niet voor niets 2.0).
Wat voor verschil is er aan te tonen dan, behalve dan dat er nog helemaal geen games zijn die gebruiken maken van Super Resolution? Er is niets te zeggen over de kwaliteit, laat staan wat dit met raytracing op consoles gaat doen. Heck, misschien maken ze nog niet eens gebruik van AI denoising voor raytraced passes.

[ Voor 7% gewijzigd door C4D op 03-12-2020 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Wom schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:48:
[...]

Goeie tip om in de gaten te houden. Nu dat ik al een Series X heb voordat ik de TV-hoek ga aanpakken (nieuwe audio/tv/opstelling/etc.) eens kijken of dit een optie kan zijn. De Series X staat nu nog in een kast onder de TV, maar zit er over te denken om in de nieuwe opstelling de tv op een uittrekbare arm te plaatsen. Kan de Series X prima achter de TV, eventueel in een nis.
Hier heb je er nog 2 :

https://www.floatinggrip.com/shop/xbox-series-x-wall-mount/

https://hideitmounts.com/...nt?variant=36205665190051

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21

Willybubba

Nut up or shut up.

miremi schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:00:

[Afbeelding]
Dit al geprobeerd:
4K/120hz
Known Issue: If you are using a 4K@120Hz TV that also supports VRR you might encounter no signal or corrupted image when the Xbox is configured for 4K120+VRR. This issue occurs with various TVs from LG, Samsung, or Vizio.
Workaround:

Update to the latest firmware on your TV
If using an LG TV - https://www.lg.com/us/support/software-firmware-drivers
For further assistance on setting up your LG TV to get the most out of your Xbox Series X|S, head on over to the LG troubleshooting/support guide here.
If using a Samsung TV - https://www.samsung.com/us/support/downloads/
If using a Vizio TV - https://support.vizio.com/s/firmware-search
For further assistance on setting up your Vizio TV to get the most out of your Xbox Series X|S, head on over to the Vizio support FAQ here.

Note: To best ensure you always have the the latest firmware update for your TV, confirm you TV is connected to the internet and that Automatic Updates are enabled.

If the issue still persists, also consider trying the following:
Configure the console for 4K/60 with VRR by going to Settings> General > TV & display options > Video Modes > check the box for Allow variable refresh rate.
Configure the console for 4k/120 with no VRR by going to Settings > General > TV & display options > Video Modes > uncheck the box for Allow variable refresh rate. The resolution and refresh rates are found under “Display” in TV & Display options.
If you wish to experience 120hz and VRR, please configure for 1080p/120hz VRR or 1440p/120hz VRR by Settings > General > TV & display options > Video Modes > check the box for Allow variable refresh rate. The resolution and refresh rates are found under “Display” in TV & Display options.

If you are experiencing a corrupted image, here are your workarounds to reverting back to a safe video mode:
Restart your console and configure your video modes to one of the listed options above.
If you're still experiencing a corrupted image after restart, disable VRR on the TV. Please consult your TV manufactures on how to do this.
If the issue still persist after steps 1 and 2, perform the video mode reset sequence to get back to a safe state and configure for one of the two options above. To do this, follow the steps on this page here under “Your screen is blank after you turn on the console > Reset your display settings”.
Van de Known Errors pagina van MS.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miremi
Willybubba schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:53:
[...]

Dit al geprobeerd:

[...]

Van de Known Errors pagina van MS.
Aantal opties inderdaad al geprobeerd verschillende resoluties enz, maar ook geprobeerd met monitor helaas zelfde probleem. Lijkt erg op hardware probleem aangezien dat xbox dan ook reboot of compleet vastloopt na ongeveer twee minuten spelen

Week ervoor begon xbox herrie maken gepaard met lichte vibratie bij het lezen van CD wat ik niet eerder had gehoord. Misschien dat het dan ook intern iets losliet door vibraties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 16:16
Koning-Admiraal schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:26:
Hoe kan de grote van Fifa 21 Xbox Series X versie die ik via de app store gedownload heb maar 271 mb groot zijn terwijl de persoon hierboven aangeeft dat dit 35gb betreft?
[Afbeelding]
Nederlands taal pakket?

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Ik denk ook dat dit de reden is. Tijdje terug na jaren Halo ook maar weer eens aangeslingerd. Het liep niet over van de lobbies maar genoeg te doen. Ging er wel flink vanaf moet ik zeggen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Nee, ik kies in de app gewoon voor de Fifa 21 Xbox Series X versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 20-09 22:28
Graft schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:56:
[...]

Ik denk ook dat dit de reden is. Tijdje terug na jaren Halo ook maar weer eens aangeslingerd. Het liep niet over van de lobbies maar genoeg te doen. Ging er wel flink vanaf moet ik zeggen. :D
Moet wel zijn, kan niet zijn dat er wereldwijd geen een match te joinen was op verschillende tijdstippen met alle Halo's aangevinkt. Ga het vanavond weer proberen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Koning-Admiraal schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:06:
[...]

Nee, ik kies in de app gewoon voor Fifa 21 Xbox Series X versie.
Game komt morgen uit toch, misschien dat hij dan de rest download? Zelfde als met Cyberpunk in je screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graft schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:56:
[...]

Toen Xbox Live net beschikbaar was in Nederland ging ik in Halo 2 flink tekeer. Wanneer ik nu online speel krijg ik elke keer een flink pak slaag. Alleen Gears 5 ging na een maandje wel lekker. Hou het dus maar bij couch co-op of SP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Homeland schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:21:
[...]

Game komt morgen uit toch, misschien dat hij dan de rest download? Zelfde als met Cyberpunk in je screenshot?
Denk het ook, maar is het juist niet de bedoeling dat je alles vooraf binnen haalt, zodat je daar niet op hoeft te wachten, voordat een spel uitkomt? Anders heb je er nog niks aan, aan die feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 11:42
Koning-Admiraal schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:23:
[...]

Denk het ook, maar is het juist niet de bedoeling dat je alles vooraf binnen haalt, zodat je daar niet op hoeft te wachten, voordat een spel uitkomt? Anders heb je er nog niks aan, aan die feature.
Kon FIFA 21 X|S gewoon opstarten en spelen deze middag tijdens mijn lunchpauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Koning-Admiraal schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:23:
[...]

Als je dit remote bekijkt dan kan het zijn dat je Xbox al gewoon de update binnen heeft. Die 251mb is de placeholder van een nog niet beschikbare download. App geeft vaak niet de meest up to date info weer is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 11:42
sohus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:25:
[...]

Als je dit remote bekijkt dan kan het zijn dat je Xbox al gewoon de update binnen heeft. Die 251mb is de placeholder van een nog niet beschikbare download. App geeft vaak niet de meest up to date info weer is mijn ervaring.
Als ik remote kijk naar hetzelfde scherm als @Koning-Admiraal, zie ik 2x FIFA 21 iconen, ééntje met 43 Gb en één met 272Mb. Die 43 Gb is de Xo-versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Misschien is dit al geplaatst. Fifa nextgen update een dag eerder uit.

https://www.insidegamer.n...an-verwacht-uitgekomen-2/

[ Voor 14% gewijzigd door MissMe NL op 03-12-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:45
[...]

Heb je dit zelf al geprobeerd? Ik heb dat gedaan maar zie alleen 3 versies die ik kan kopen.

Ik heb ook GPU. Bij mij staan al die EA games sowieso al onder gamepass gewoon. die aparte EA Acces app start bij mij niet eens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de Android Xbox app heb ik net wat games ge-uninstalled maar er blijft staan "50GB free of 800 GB" zoiets. Refreshed dit helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

devilsnight schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:42:
In de Android Xbox app heb ik net wat games ge-uninstalled maar er blijft staan "50GB free of 800 GB" zoiets. Refreshed dit helemaal niet?
Bij mij is de synchronisatie met XBox en App ook een beetje crappy. Is maar zelden dat hij up to date info weergeeft.

XBox Series X: BloodyB2121

Pagina: 1 ... 56 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord