Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
justifire schreef op maandag 30 november 2020 @ 06:58:
[...]

Dat is juist de kracht van de reeks.
Je wordt ergens neergezet en zoek het maar uit :)

Hopelijk komt die remaster van Demon’s Souls ook ooit nog eens naar de Series X
Ja dat snap ik goed. En daar is ook niks mis mee maar goed ik wil wel vooruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:26
alarma2nd schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:30:
[...]

Mogelijk mis ik iets maar wat is het nut van HDMI 2.1 op een receiver als de receiver EARC ondersteund?
Indien HDMI 2.1 vanuit de TV nu alle audio formaten zou doorsturen zou je alles via de TV kunnen aansluiten, even los van of dat handig is.

Althans, volgens mij is dat nog altijd de grootste reden van waarom een update van mijn huidige receiver gewenst is.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:01:
[...]

Waarom zijn ze zonder guide niet te spelen :?
Heb bij alle delen van Dark Souls gewoon blind de eerste playthrough gedaan.
Pas daarna een guide er bij om ze op 1000GS te zetten.
Jep, 1e playthrough doe ik ook zonder guide. Het verdwalen in die werelden geeft een ervaring die maar zeer weinig games bieden. Het gebruiken van een guide, ook al is het maar een volgorde van waar je naar toe moet is zonde vind ik. Laat in het begin jezelf maar afgeslacht worden door die skeletons in the Graveyard Area in Dark Souls 1. Des te toffer is het als je ze daarna owned omdat je en op een natuurlijke manier geleveld bent en je de game gewoon steeds beter doorhebt.

Snap ook niet zo goed dat mensen graag een build maken die OP is in de 1e playthrough. Dat doet echt afbreuk aan de ervaring. Daarom vond ik Sekiro ook wel erg geslaagd. Je kunt in dat spel niet mindless grinden en grinden om OP te worden zoals in alle andere FromSoftware games wel kan. Je moet gewoon goed worden in het spel. :) Enige nadeel van Sekiro is dat je weinig variatie hebt in builds. En dat is als je meerdere playthroughs hebt wel wat leuker.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:01

v8power67

Psn: Mausosaurus

nickdew schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:45:
Kan je per game instellen of hij op 60 of 120 HZ moet draaien? Draai CoD met 120hz (loopt veel soepeler) maar forza wil ik graag 60hz HDR draaien
Forza heeft geen 120hz optie alleen 4k/60. Dus scheelt weer instellen :)
Maar als goed is hebben veel spellen een optie voor de modus. Bv 30/60fps/120/fps enz. Hebben soms andere namen bv prioriteit graphics of prioriteit framerate of quality of performane mode enz.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:30
v8power67 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:42:
[...]

Forza heeft geen 120hz optie alleen 4k/60. Dus scheelt weer instellen :)
Maar als goed is hebben veel spellen een optie voor de modus. Bv 30/60fps/120/fps enz. Hebben soms andere namen bv prioriteit graphics of prioriteit framerate of quality of performane mode enz.
Klopt maar als ik standaard mijn xbox op 120HZ heb staan (voor CoD) kan ik geen HDR in forza selecteren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickdew schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:44:
[...]

Klopt maar als ik standaard mijn xbox op 120HZ heb staan (voor CoD) kan ik geen HDR in forza selecteren 8)7
Je hebt een HDMI 2.0 tv? Dan kan je daar helaas niets aan doen en alleen handmatig wisselen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:59
nickdew schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:44:
[...]

Freesync uitzetten op je tv en VRR aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:54:
[...]

Je hebt een HDMI 2.0 tv? Dan kan je daar helaas niets aan doen en alleen handmatig wisselen denk ik.
HDMI 3 is 2.1. Heb hem dus standaard op 120hz staan. Past dit bij forza niet aan naar 60. HDR blijft hierdoor disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickdew schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:10:
[...]

HDMI 3 is 2.1. Heb hem dus standaard op 120hz staan. Past dit bij forza niet aan naar 60. HDR blijft hierdoor disabled.
HDMI 2.1 doet gewoon HDR op 4K/120. Ik heb zelf geen TV om dit mee te testen, maar in principe moet je gewoon 4K 120hz (en dus ook 60hz) met HDR krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
alarma2nd schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:30:
[...]

Mogelijk mis ik iets maar wat is het nut van HDMI 2.1 op een receiver als de receiver EARC ondersteund?
Het nut is dat alles via de versterker loopt en niet via de TV.
Dus al mijn apparatuur hangt aan de AVR, die heeft 7 ingangen.

Mijn TV heeft 4 ingangen, EARC zou er 1 gebruiken. Dan blijven er 3 over.
Nu gaat alles naar de ingangen van de AVR en die is via 1 kabel aangesloten op de tv.
Dus het directe voordeel: minder kabels richting de TV. Minder latency op het geluid en radio kunnen luisteren zonder dat de TV aan moet.

Maar als je dan 4K@120fps wil, moet je AVR dit wel snappen. Anders blijft die hangen op 4K@60fps. En in mijn geval ook nog eens zonder VRR.

Daarnaast als je eARC gebruikt, ben je weer afhankelijk van de audioformaten die de TV snapt. Mijn TV doet geen DTS, dus een DTS bron komt niet bij de AVR uit via eARC. Mijn versterker doet alles, uncompressed.

[ Voor 11% gewijzigd door SunnieNL op 30-11-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:16:
[...]

HDMI 2.1 doet gewoon HDR op 4K/120. Ik heb zelf geen TV om dit mee te testen, maar in principe moet je gewoon 4K 120hz (en dus ook 60hz) met HDR krijgen.
met 120HZ wordt HDR geblokkeerd. Ook bij F1 het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:11
nickdew schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:19:
[...]

met 120HZ wordt HDR geblokkeerd. Ook bij F1 het geval.
Hoe zijn je overige instellingen? PC-mode geactiveerd (oftewel Chroma 4:4:4 / RGB)? 12 bit kleur geactiveerd op je xbox? Al die dingen kosten bandbreedte. De XSX doet geloof ik maximaal 40 Gbps over HDMI 2.1. Dat staat gelijk aan Chroma 4:4:4, 10-bit kleur, 120Hz, 4K. Alles daarboven (12 bit kleur is het enige nog :D ) gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Is toch hetzelfde met raytracing.

RTX werkt niet als 120hz aan staat, en vice versa in bijvoorbeeld BLOPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
gise schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:29:

Klopt inderdaad. RTX kan ook niet enabled worden met 120hz. HDR is dus precies hetzelfde probleem. Hoop dat ze dit per game kunnen laten aanpassen ipv xbox setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gise schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:29:

Dat heeft werkelijk niets met elkaar te maken. Wat jij aankaart heeft te maken met de beperkte compute capaciteit van de console. Je gaat gewoon geen 120 beeldjes per seconde neerzetten met ray tracing aan. Dat heeft 0,0 te maken met de output van de HDMI aansluiting.

Hetzelfde geldt voor HDR, dat moet gewoon werken bij HDMI 2.1. Maar het ziet er naar uit dat @nickdew ergens een bandbreedte bottleneck heeft in zijn TV, kabel of andere apparatuur die er nog tussenzit.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:31

Nogne

>.<

nickdew schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:36:
[...]

Klopt inderdaad. RTX kan ook niet enabled worden met 120hz. HDR is dus precies hetzelfde probleem. Hoop dat ze dit per game kunnen laten aanpassen ipv xbox setting.
Ori kan ik wel op 4K/120Hz met HDR spelen, dus volgens mij klopt hier iets niet.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
Nogne schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:50:
[...]

Ori kan ik wel op 4K/120Hz met HDR spelen, dus volgens mij klopt hier iets niet.
Wellicht per game in te stellen omdat Ori minder zwaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 23:31

Nogne

>.<

nickdew schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:54:
[...]

Dat zou niks moeten uitmaken met de bandbreedte van HDMI. Heb nog niet veel spellen gespeeld met 4K/120Hz en HDR, maar HDMI 2.1 kan het aan. Dus als een game geen HDR heeft met 4K/120Hz is dit iets dat de ontwikkelaar zelf zo heeft bepaald. Dat is dus geen instelling op je Xbox of in de game.

Je ziet wel vaak (of altijd) dat ray tracing weg valt als je 4K/120Hz speelt, maar ook dit heeft niet met de HDMI bandbreedte te maken.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Releases voor de Series S|X deze maand (of games met een next-gen patch):

December 01 | Football Manager 2021: Xbox Edition
December 01 | Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege (4K Ultra HD, 120 FPS, Smart Delivery)
December 03 | Haven (4K Ultra HD, 60 FPS, Smart Delivery)
December 03 | Immortals: Fenyx Rising (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery)
December 04 | FIFA 21 (4K Ultra HD, HDR,)
December 04 | Madden NFL 21 (4K Ultra HD, HDR)
December 08 | Call of the Sea (4K Ultra HD, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive)
December 08 | Destiny 2 (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery)
December 08 | Puyo Puyo Tetris 2 (60 FPS, Smart Delivery)
December 11 | Morkredd (Console Exclusive)
December 22 | Override 2: Super Mech League (4K Ultra HD, Smart Delivery)

Call of the Sea is hier wel al paar keer langsgekomen. Interessante titel.
De grootste onbekende is Morkredd denk ik. Puzzelgame die al flink wat prijzen gewonnen heeft op diverse beurzen. Is Xbox-exclusief en komt ook direct in Game Pass.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:51

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

SunnieNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:17:
[...]

Het nut is dat alles via de versterker loopt en niet via de TV.
Dus al mijn apparatuur hangt aan de AVR, die heeft 7 ingangen.

Mijn TV heeft 4 ingangen, EARC zou er 1 gebruiken. Dan blijven er 3 over.
Nu gaat alles naar de ingangen van de AVR en die is via 1 kabel aangesloten op de tv.
Dus het directe voordeel: minder kabels richting de TV. Minder latency op het geluid en radio kunnen luisteren zonder dat de TV aan moet.

Maar als je dan 4K@120fps wil, moet je AVR dit wel snappen. Anders blijft die hangen op 4K@60fps. En in mijn geval ook nog eens zonder VRR.

Daarnaast als je eARC gebruikt, ben je weer afhankelijk van de audioformaten die de TV snapt. Mijn TV doet geen DTS, dus een DTS bron komt niet bij de AVR uit via eARC. Mijn versterker doet alles, uncompressed.
Als je TV geen DTS ondersteund moet hij het evengoed doorsturen. Passthrough?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wom schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:03:

December 01 | Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege (4K Ultra HD, 120 FPS, Smart Delivery)
December 03 | Immortals: Fenyx Rising (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery)
December 08 | Call of the Sea (4K Ultra HD, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive)

De grootste onbekende is Morkredd denk ik. Puzzelgame die al flink wat prijzen gewonnen heeft op diverse beurzen. Is Xbox-exclusief en komt ook direct in Game Pass.
Morkredd ken ik helemaal niet. Zo eens even googlen :).

December is een crazy maand. :) Cyberpunk, Call of the Sea, Chronos before the Ashes, Empire of Sin, Twin Mirror, en dan mis ik er vast nog wel een paar.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-11-2020 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
Miesjh schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:04:
[...]

Als je TV geen DTS ondersteund moet hij het evengoed doorsturen. Passthrough?
Nee, voor eArc moet de TV in staat zijn het te decoderen voordat hij het via eArc kan doorsturen. eArc kan geen passthrough. Dus als je TV geen DTS doet, krijg je ook nooit DTS signaal op de AVR via eArc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
Wat zijn jullie ervaringen met Plex op de XsX?

Ik heb Plex output van de XsX vergeleken met de Apple TV 4K:
Plex & Apple TV & Denon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95WBOTvWmNvalG-381AUxo5pzjA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1y6HnhKSGOvAB7PLaSnVJwc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msY8D6EViLwkmTPRAI_yB3WJSSQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1dhrTw4NGtKlbcRZLnmjtKr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-MKtDBvHMi-CWZhuDuZXcLnC1c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2q5Utd8SLM3sHCkX0neKJvql.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yg0HM46ukLv5AEh-PQ4Ba4XIWkw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dE9nScwerbkjYJcvqugRrpY.jpg?f=fotoalbum_tile
Plex & Xbox Series X & Denon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dh_RK23Y3ewB8EuGM2t7oyxRHi4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6DXN7oXdhSCwd0qyBiPUBpD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdkmQ8LP9kimakNfs9xDnJ3u3Lw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnJNjDcjhHHaHarwcgICj188.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3uqEJ1I39oTKTuP4zYW1sf6c_Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJUzqtiQGgNCxxjakIfAdV1c.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXGIsxJmBhSPiGVNi6GWroCmw8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pC7AUYNyqqPIvxFGzvu3c1Aa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpKvnhIkrvSzhkfr_faSxr_mp1Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8UkDTlVWxMIuXpxLJCnIQPg5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70gTWYUgifAGRq8GvKRua2k96Fw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4Dpfn10XpuJVn4cS6yQ8Usl.jpg?f=fotoalbum_tile

Alles wordt afgespeeld op een Samsung KS7000 uit 2016 en een Denon X2500H. Bron is een MKV file van 72,9GB met een bitrate van 81305 kbps .

Ik heb het idee dat Apple HDR niet per bron bestand aanzet, maar altijd heeft aanstaan (terwijl de opties resolutie etc passend maken aanstaat). Plex op de XsX lijkt correct naar de bron te kijken of HDR heeft of niet.

Daarnaast geeft de Apple TV niet correct door welke geluid opstelling gebruikt wordt. Ik heb 5.1.2, maar Apple stuurt 7.1. De Xbox Series X past het beter aan.

Op de Apple TV werkt alleen Direct Play. Op de Xbox Series X werkt alleen Direct Stream, met Direct Play genereerd Plex een error op de XsX. De Xbox hapert in het begin, maar na een pauze-start actie is het vloeiend.

Kan iemand mij uitleggen waarom de Xbox Series X correct RGB stuurt en 10bits en waarom de Apple TV YCbCr stuurt met 12 bits? Mijn tv is 10 bits. Klopt het dat RGB beter is dan YCbCr?

Het is allemaal wat vluchtig getest, maar ik heb het idee dat de Xbox Series X de kleuren beter weergeeft en het geluid in de juiste indeling laat horen.

[ Voor 35% gewijzigd door MuVo op 30-11-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 20-09 22:51

Miesjh

SunnieNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:19:
[...]

Nee, voor eArc moet de TV in staat zijn het te decoderen voordat hij het via eArc kan doorsturen. eArc kan geen passthrough. Dus als je TV geen DTS doet, krijg je ook nooit DTS signaal op de AVR via eArc.
Op mijn LG C9 is dit specifiek een setting. Digital Sound Out = HDMI Arc --> Output --> PCM/Auto/Pass Through

Maar ik lees idd dat DTS niet werkt op de CX. Ook niet met Pass Through. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 01:35

Vagax

Hehe

In de recente nieuwsbrief van Plex staat dat ze met next-gen apps komen. Als je Public Preview van Plex gebruikt kan je bij de updates komen.

Changelogs

Ik kan bijvoorbeeld mijn Plex films en series niet afdraaien op Xbox maar wel op de Nvidia Shield. Duurt ongeveer 1-2 minuten voor hij begint en dan stottert de playback.

[ Voor 18% gewijzigd door Vagax op 30-11-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Overigens zie ik dat de Playstation 5 een probleem/garantie draadje heeft, is dat ook nodig voor de Series X/S? Gok van niet aangezien er veel meer PS5 gebruikers dan Xbox gebruikers zijn op Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Vagax schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:52:
In de recente nieuwsbrief van Plex staat dat ze met next-gen apps komen. Als je Public Preview van Plex gebruikt kan je bij de updates komen.

Changelogs

Ik kan bijvoorbeeld mijn Plex films en series niet afdraaien op Xbox maar wel op de Nvidia Shield. Duurt ongeveer 1-2 minuten voor hij begint en dan stottert de playback.
Ik wist niet dat de plex app op de xbox series x nog geen next-gen app is. Ik draai wel de server app op het beta kanaal, versie 1.20.5.3562. Er is een nieuwe server versie beschikbaar, maar deze heb ik nog niet geinstalleerd. Ik draai de films van een QNAP nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo

Maar er komen nog wel meer leuke games uit. Ok geen series x of s meuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Vagax schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:54:
Overigens zie ik dat de Playstation 5 een probleem/garantie draadje heeft, is dat ook nodig voor de Series X/S? Gok van niet aangezien er veel meer PS5 gebruikers dan Xbox gebruikers zijn op Tweakers
Volgens mij zijn er ook gewoon bijna geen probleem/garantie gevallen bij de Series X/S te vinden die een eigen topic rechtvaardigen.. Hoewel hier wel erg veel berichten voorbij komen die te maken hebben met de juiste tv instellingen (maar dat zie je ook in het PS5 topic). Wellicht goed om een next gen topic aan te maken voor de beste tv instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 20:12
Als ik een spel opnieuw installeer wat ik al een tijdje niet meer gespeeld heb worden niet automatisch alle DLC's van het betreffende spel die ik al in bezit heb mee geïnstalleerd.
Kan iemand mij in stappen vertellen waar ik deze DLC's kan vinden en ook hoe ik deze dan opnieuw kan laten installeren. Dit betreft DLC's die ik apart heb aangeschaft. DLC's van bijv. een season pass worden wel automatisch geïnstalleerd. Vroeger kon ik het heel makkelijk via het menu vinden op de Xbox. In de huidige look lukt het me helaas niet.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larentix
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-07-2024
Zijn er hier toevallig mensen met een DriveHub die deze ook al op de Series X hebben geprobeerd? Ik heb een goed stuurtje voor de PlayStation en wil deze nu ook graag gebruiken op m'n Series X. Eenmaal racegames gespeeld met een stuurtje wil je eigenlijk niet meer anders 8)

De PS5 geeft kennelijk problemen (stuurtjes vallen na ongeveer 10 minuten gewoon uit) maar over de Series X kan ik vooralsnog alleen een kort filmpje vinden op YouTube. Daarin werkt de DriveHub overigens wel (m.u.v. FF in Horizon 4), maar 1 ervaring vind ik wat weinig om een apparaatje van rond de 100 euro aan te schaffen.

XBL / PSN: Larentix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
kuka schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:16:
[...]. DLC's van bijv. een season pass worden wel automatisch geïnstalleerd. Vroeger kon ik het heel makkelijk via het menu vinden op de Xbox. In de huidige look lukt het me helaas niet.
Als je de game opzoekt in all games en dan manage game doet kan je een overzicht zien van alle DLC en hier aanvinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Torgo schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:43:
Zijn er nog Diablo III spelers onder ons die ook op de XSX spelen? Ik ben opnieuw begonnen (non-seasonal) en sinds gisteren de set https://diablo.fandom.com...erade_of_Burning_Carnival dus weer een flinke sprong gemaakt in mijn gear.

Wie vindt het leuk om af en toe samen (g)rifts te doen of iets anders? Ben nog vrij nieuw in de end game 🙂.

Ik krijg ook veel legendary drops als kados voor anderen 🙂.

Game tag: Torgo NL
[Afbeelding]
Speel graag een keer mee, al ben ik aardig druk de laatste weken. Ben geen die hard speler maar vind het wel een vermakelijk game. Zit persoonlijk alleen even op een update te wachten want geloof dat er een probleem is op de Series X dat de game alleen in 1080p draait en niet in 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
MrGizMo schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:58:
[...]

Maar er komen nog wel meer leuke games uit. Ok geen series x of s meuk
Belangrijkste titel mist nog voor mij: Dragon Age XI SI: Definitive Edition. Komt 4 December uit op Game Pass. Is alleen (nog) niet specifiek X|S optimized maar boeit weinig in een op de Nintendo Switch versie gebaseerde cell-shaded game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 05:27
Weet iemand hoe ik voorkom dat het aanzetten van mijn headset de XSX opstart? Ik heb een Turtle Beach 700 Gen2 en in de settings van mijn XSX heb ik het zo staan dat andere apparaten de console NIET aan kunnen zetten.

Ik wil de headset namelijk ook op pc gebruiken, dus het is een beetje vervelend dat de XSX dan ook aangaat (en dus weer uitgezet moet worden).

EDIT:
Op Reddit lees ik dat dit niet kan. Advies is om de XSX van de stroom te halen of om een extra gaming HS te kopen... Dit is dan het eerste nadeel dat ik aan deze HS ontdek. Wel echt jammer. Nu moet ik eerstr mijn XSX uitzetten en dan de HS met de hand opnieuw pairen in Windows om hem daar ook te kunnen gebruiken...

[ Voor 43% gewijzigd door kesj op 30-11-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Ik heb overigens sterk het vermoeden dat Immortals: Fenyx Rising (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery) een misluke pitch is voor een Nintendo game en dit oorspronkelijk is gebouwd als Legend of Zelda prequel maar is afgewezen door Nintendo en dan maar tot een kloon is uitgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
Ik hoop dat het gerucht klopt dat Forza Motorsport in (het eerste kwartaal van) 2021 verschijnt. Een tweede gerucht dat gaat is dat Forza Horizon 5 voor Forza Motorsport zal worden uitgebracht.

@Wom Die plattegrond van Japan kende ik inderdaad, en bevat heel veel kronkelweggetjes. Japan zou wel fantastisch zijn want de meest bizarre wegconstructies vind alleen in daar.
@Springbokkie Ik heb dezelfde voorkeur.

[ Voor 36% gewijzigd door ariekanari op 30-11-2020 14:50 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ariekanari schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:41:
Ik hoop dat het gerucht klopt dat Forza Motorsport in (het eerste kwartaal van) 2021 verschijnt. Een tweede gerucht dat gaat is dat Forza Horizon 5 voor Forza Motorsport zal worden uitgebracht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWnyOwrRYWGZUcCPMKT1mfJ4JhI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jrGdeYgKe1RCcL4e74nNwOjX.png?f=fotoalbum_large

Ah, dan kan ik even de befaamde FH5 lek plaatsen. O-)

offtopic:
Dit was een beetje een meme op de Horizon fora, want dit plaatje gaat al heel lang rond. Is voor zover ik weet niet echt.

[ Voor 8% gewijzigd door Wom op 30-11-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
No problemo hier. Ik heb liever een Horizon dan een Motorsport.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Horizon is tot nu toe m'n meest gespeelde game (inmiddels al weer meer dan 17 uur), dus een nieuw deel zou ik niet erg vinden. Motorsport heb ik nog niet opgestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Forza Motorsport 8, ja graag maar zonder het geforceerde homologation systeem van FM7.
Forza Horizon 5 in Japan? Helemaal prima, maar alsjeblieft geen focus op drift races :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larentix
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-07-2024
Wom schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:44:
[...]

[Afbeelding]

Ah, dan kan ik even de befaamde FH5 lek plaatsen. O-)

offtopic:
Dit was een beetje een meme op de Horizon fora, want dit plaatje gaat al heel lang rond. Is voor zover ik weet niet echt.
Dat ziet eruit als een flinke map, en de Kanto setting zou wat mij betreft prima bij Horizon passen! (y)

XBL / PSN: Larentix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Vagax schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:52:

Changelogs

Wat is je source dan? ik heb een intel nuc met i5 en 32gb die plex servertje speelt naar mijn 1813+ nas. heb geen plex pass dus hardware matig encoden doet alleen mijn nvidia shield, maar daar speel ik ook de 4k uhd films op af (lord of the rings 100gb+ per film bv). op de xbox one x en xbox one series x werken hevc films en series prima + h264 mkvs) (zonder plex pass heb je geen hardware encoding op de x)

ik kon wel ineens geen trailers meer scannen en moest ik verplicht folder trailers in de film directory maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:43
Larentix schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:24:
Zijn er hier toevallig mensen met een DriveHub die deze ook al op de Series X hebben geprobeerd? Ik heb een goed stuurtje voor de PlayStation en wil deze nu ook graag gebruiken op m'n Series X. Eenmaal racegames gespeeld met een stuurtje wil je eigenlijk niet meer anders 8)

De PS5 geeft kennelijk problemen (stuurtjes vallen na ongeveer 10 minuten gewoon uit) maar over de Series X kan ik vooralsnog alleen een kort filmpje vinden op YouTube. Daarin werkt de DriveHub overigens wel (m.u.v. FF in Horizon 4), maar 1 ervaring vind ik wat weinig om een apparaatje van rond de 100 euro aan te schaffen.
Leuk doosje!
Het idee erachter is eenzelfde soort als wat ik al jaren voor shooters gebruik, een venom-x in gebruik met een muis en nunchuck duimcontroller.
Ik ga ernstig in mijn handen knijpen met gebruik van controllers, vooral met shooters en de gewrichten belasten is al niet zo handig als je bepaalde chronische klachten hebt aan je handen dus alles helpt.
Afijn, die venom-x heb ik al vanaf ergens 2015 in gebruik en werkt nog steeds op de Series X omdat de xbox one controller nog steeds supported is door de Series.

Je randapparatuur sluit je aan op dat doosje, plus een bedrade xbox controller.
De console denkt dat hij te maken heeft met een bedrade controller terwijl dat doosje alles vertaald tussen die twee.

Doordat dat kasje echter de bindings vertaald heb je altijd nog een vertraging, houdt dat in je achterhoofd.
Dat zal bij de Drivehub niet anders zijn. Het is echt geen 1-op-1, hoe snel het processortje in dat doosje ook is.
sohus schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:35:
[...]

Speel graag een keer mee, al ben ik aardig druk de laatste weken. Ben geen die hard speler maar vind het wel een vermakelijk game. Zit persoonlijk alleen even op een update te wachten want geloof dat er een probleem is op de Series X dat de game alleen in 1080p draait en niet in 4k.
Gisteren nog gecheckt maar tis om te huilen, Diablo3 wordt nog steeds 1080p gerenderd op de Series X terwijl de One X ernaast alles in 4k rendert.
Het lijkt echt alsnog de One versie draait.

[ Voor 4% gewijzigd door PepieNL op 30-11-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggalo NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-08 20:43
D-Ed schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:07:
[...]

Volgens mij zijn er ook gewoon bijna geen probleem/garantie gevallen bij de Series X/S te vinden die een eigen topic rechtvaardigen.. Hoewel hier wel erg veel berichten voorbij komen die te maken hebben met de juiste tv instellingen (maar dat zie je ook in het PS5 topic). Wellicht goed om een next gen topic aan te maken voor de beste tv instellingen?
Ik ben een van de weinige die een garantie probleem heeft... Ik speelde voornamelijk veel AC Valhalla, en het viel me op dat er nogal veel 'Animus distortions' in het beeld kwamen... Even bij een vriend van me gechecked ("nee, ik heb nergens last van"), en bij Star Wars Squadrons getest; zelfde ellende. Contact met Microsoft gehad; waarschijnlijk een defect in de GPU, al die artifacts. XSX is nu dus onderweg naar zijn huis, om daar gerepareert/vervangen te worden... ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Juggalo NL schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:07:
[...]

Ik ben een van de weinige die een garantie probleem heeft... Ik speelde voornamelijk veel AC Valhalla, en het viel me op dat er nogal veel 'Animus distortions' in het beeld kwamen... Even bij een vriend van me gechecked ("nee, ik heb nergens last van"), en bij Star Wars Squadrons getest; zelfde ellende. Contact met Microsoft gehad; waarschijnlijk een defect in de GPU, al die artifacts. XSX is nu dus onderweg naar zijn huis, om daar gerepareert/vervangen te worden... ik ben benieuwd!
Sterkte! Balen als je aan de verkeerde kant van de medaille zit idd.. Hopelijk weten ze het snel te fixen of krijg je een nieuwe (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickdew schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:54:
[...]

Maakt geen toeter uit.

Ik ben stiekem wel geïnteresseerd in Immortals: Fenyx Rising. Mensen die het al gespeeld hebben zijn verrassend positief, en ook al verwacht ik niet dat het een GOTY contender is ziet het eruit als iets waarmee ik mij wel kan vermaken.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2020 15:35 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Laatst online: 11-09 11:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFCpMXg_3pJULlJKmpPYYykMRoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMP8NBDd0MQ7Nan8yGAfxpM0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit in de kost in Zeeland. Eens uitgebreid de tijd om te gamen. Heb nu toch niks beters te doen.

Daar zit je dan met je 4k beest... Op een 29 inch 720p scherm....
Dit is toch wel erg beroerd vergeleken met mijn 65 inch thuis. Had toch een beetje gehoopt dat ze hier minimaal een 32 inch full hd hadden hangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
1993jjohan schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:34:
[Afbeelding]

Ik zit in de kost in Zeeland. Eens uitgebreid de tijd om te gamen. Heb nu toch niks beters te doen.

Dit is toch wel erg beroerd vergeleken met mijn 65 inch thuis. Had toch een beetje gehoopt dat ze hier minimaal een 32 inch full hd hadden hangen.
Streamen naar je telefoon, dan heb je in ieder geval een fijnere houding. Qua schermgrootte maakt het ook nog niet eens zo veel uit zo te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
1993jjohan schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:34:
[Afbeelding]

Als je vaker buiten de deur bent zou je een mobiele Full HD scherm kunnen overwegen. Bijvoorbeeld die van Lenovo:
pricewatch: Lenovo ThinkVision M14 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:32
Juggalo NL schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:07:
[...]

Bedoel je hiermee witte puntjes die ineens op beeld verschijnen en verdwijnen als je de hdmi kabel erop nieuw in doet. Heb dit met gears 5 en Star wars. Maar bij andere games niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:40
Wom schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:40:
[...]

Streamen naar je telefoon, dan heb je in ieder geval een fijnere houding. Qua schermgrootte maakt het ook nog niet eens zo veel uit zo te zien :+
Je kan niet meer streamen vanaf de series x/s, alleen vanuit XCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wingie schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:59:
[...]

Bedoel je hiermee witte puntjes die ineens op beeld verschijnen en verdwijnen als je de hdmi kabel erop nieuw in doet. Heb dit met gears 5 en Star wars. Maar bij andere games niet.
Als je witte puntjes/sneeuw zie je als je HDMI kabel niet genoeg bandbreedte heeft. Vooral bij langere kabels is dat een probleem. Ik heb een kabel van 3m die niet eens 4K60 met HDR goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Rzarect0r schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:04:
[...]

Je kan niet meer streamen vanaf de series x/s, alleen vanuit XCloud.
Dat kan wel: Ik heb ervaring dat het met iPhone - iOS out of the box werkt. Voor Windows systemen moet je de Test Xbox app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46

@Wom Die plattegrond van Japan kende ik inderdaad, en bevat heel veel kronkelweggetjes. Japan zou wel fantastisch zijn want de meest bizarre wegconstructies vind alleen in daar.
@Springbokkie Ik heb dezelfde voorkeur.
Een nieuwe Motorsport voor het eerste kwartaal 2021 lijkt me niet realistisch. Ze konden recentelijk nog niet meer dan een veredeld intro filmpje tonen, dat impliceert dat ze nog vroeg in de ontwikkeling zitten. En een Horizon voor Motorsport is al helemaal wishfull thinking, alhoewel natuurlijk zeer gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MuVo schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:30:
Wat zijn jullie ervaringen met Plex op de XsX?

Ik heb Plex output van de XsX vergeleken met de Apple TV 4K:
Plex & Apple TV & Denon:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Plex & Xbox Series X & Denon:

Alles wordt afgespeeld op een Samsung KS7000 uit 2016 en een Denon X2500H. Bron is een MKV file van 72,9GB met een bitrate van 81305 kbps .

Ik heb het idee dat Apple HDR niet per bron bestand aanzet, maar altijd heeft aanstaan (terwijl de opties resolutie etc passend maken aanstaat). Plex op de XsX lijkt correct naar de bron te kijken of HDR heeft of niet.

Daarnaast geeft de Apple TV niet correct door welke geluid opstelling gebruikt wordt. Ik heb 5.1.2, maar Apple stuurt 7.1. De Xbox Series X past het beter aan.

Op de Apple TV werkt alleen Direct Play. Op de Xbox Series X werkt alleen Direct Stream, met Direct Play genereerd Plex een error op de XsX. De Xbox hapert in het begin, maar na een pauze-start actie is het vloeiend.

Kan iemand mij uitleggen waarom de Xbox Series X correct RGB stuurt en 10bits en waarom de Apple TV YCbCr stuurt met 12 bits? Mijn tv is 10 bits. Klopt het dat RGB beter is dan YCbCr?

Het is allemaal wat vluchtig getest, maar ik heb het idee dat de Xbox Series X de kleuren beter weergeeft en het geluid in de juiste indeling laat horen.
Waarschijnlijk staat jouw Apple TV ingesteld bij de videosettings op 4K HDR 60Hz?
Dan forceert hij inderdaad vrijwel alles in HDR.

Je kunt het beste je Apple TV zelf op 4K SDR 60Hz zetten met Match Content & Framerate op AAN.
Dan toont hij SDR content gewoon netjes in SDR en HDR content in HDR.

Enige wat je mist is de UI in HDR met de daarbijbehorende (prachtige) screensavers.. die worden dan ook in SDR getoond.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh.. en voor de mensen die roepen dat je geen HDR hebt met 4K 120Hz. Echt wel. :+
Speel bijvoorbeeld COD Cold War gewoon in 4K HDR mét 120Hz. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:04:
[...]

Als je witte puntjes/sneeuw zie je als je HDMI kabel niet genoeg bandbreedte heeft. Vooral bij langere kabels is dat een probleem. Ik heb een kabel van 3m die niet eens 4K60 met HDR goed doet.
Hoi Koeitje dat dacht ik eerst ook omdat ik een vrij lange kabel tussen mijn tv en versterker heb zitten (voor audio) maar het gaat hier om de kabel die met de xbox series x meegeleverd is. Ik vermoed dat iets met software van GPU is i.c.m. LG TV (B7). Ga vanavond wel eens op onderzoek uit via google en ik zal een andere hdmi kabel proberen tussen de xbox en de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

quorumz schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:55:
[...]

Wat is je source dan? ik heb een intel nuc met i5 en 32gb die plex servertje speelt naar mijn 1813+ nas. heb geen plex pass dus hardware matig encoden doet alleen mijn nvidia shield, maar daar speel ik ook de 4k uhd films op af (lord of the rings 100gb+ per film bv). op de xbox one x en xbox one series x werken hevc films en series prima + h264 mkvs) (zonder plex pass heb je geen hardware encoding op de x)

ik kon wel ineens geen trailers meer scannen en moest ik verplicht folder trailers in de film directory maken
Materiaal is bijna allemaal 1080p mp4 van 2-3 GB. Server is mijn Nvidia Shield. Voor de rest draai ik Plex op apparaten zoals mijn Android, web app en WebOS TV waar hij overal Direct Play doet.

Xbox blijft de enige met wat probleempjes

Straks even de test build van Plex proberen. Misschien dat het opgelost is. Overigens lijkt het wel een beetje op dit probleem van 2 jaar geleden.

[ Voor 11% gewijzigd door Vagax op 30-11-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wingie schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:18:
[...]

Hoi Koeitje dat dacht ik eerst ook omdat ik een vrij lange kabel tussen mijn tv en versterker heb zitten (voor audio) maar het gaat hier om de kabel die met de xbox series x meegeleverd is. Ik vermoed dat iets met software van GPU is i.c.m. LG TV (B7). Ga vanavond wel eens op onderzoek uit via google en ik zal een andere hdmi kabel proberen tussen de xbox en de tv.
Heb je het probleem ook met de Xbox direct in de TV? Ik had eerst ook problemen toen ik de Xbox via mijn receiver liet lopen met 1 van m'n andere HDMI kabels (beeld om de zoveel tijd op zwart, en hele lichte witte sneeuw bij alles). Wat met kabels gewisseld en toen was het wel goed via mijn receiver.

Nu weer direct via m'n tv en via arc naar m'n receiver. want mijn receiver plopt bij wisselen tussen SDR en HDR....erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Laatst online: 11-09 11:01
Tux3.14 schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:46:
[...]

Als je vaker buiten de deur bent zou je een mobiele Full HD scherm kunnen overwegen. Bijvoorbeeld die van Lenovo:
pricewatch: Lenovo ThinkVision M14 Zwart
Goede tip. Maar daar ben ik niet vaak genoeg buiten de deur voor. Echter denk ik wel dat ik volgende keer mijn 32 inch HD pc monitor maar meeneem vanaf thuis voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:30:
[...]

Heb je het probleem ook met de Xbox direct in de TV? Ik had eerst ook problemen toen ik de Xbox via mijn receiver liet lopen met 1 van m'n andere HDMI kabels (beeld om de zoveel tijd op zwart, en hele lichte witte sneeuw bij alles). Wat met kabels gewisseld en toen was het wel goed via mijn receiver.

Nu weer direct via m'n tv en via arc naar m'n receiver. want mijn receiver plopt bij wisselen tussen SDR en HDR....erg irritant.
Ja dat is wat ik bedoelde de HDMI kabel van de xbox gaat rechtstreeks mijn LG Hdmi poort in (dacht HDMI 2) die je op PC moet zetten en game modes om de beste resultaten te krijgen met dacht chromasampling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
sohus schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:37:
[...]

Belangrijkste titel mist nog voor mij: Dragon Age XI SI: Definitive Edition. Komt 4 December uit op Game Pass. Is alleen (nog) niet specifiek X|S optimized maar boeit weinig in een op de Nintendo Switch versie gebaseerde cell-shaded game :)
Ja daar heb ik ook wel een partij zin :D! Zelfde versie als de Switch idd

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SunnieNL
Voor de nieuwe mensen op de xbox die Forza (welke dan ook) wel lekker vinden spelen. Mochten jullie Forza Hub (applicatie ipv game) nog niet geinstalleerd hebben, doe dat dan even. Elke week even starten voor extra cash (en soms wat andere extra's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
DutchOwnage schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:09:
[...]

Een nieuwe Motorsport voor het eerste kwartaal 2021 lijkt me niet realistisch. Ze konden recentelijk nog niet meer dan een veredeld intro filmpje tonen, dat impliceert dat ze nog vroeg in de ontwikkeling zitten. En een Horizon voor Motorsport is al helemaal wishfull thinking, alhoewel natuurlijk zeer gewenst :)
Motorsport op zijn vroegst 2022.

Het kan zijn dat we volgend jaar een remaster krijgen van Forza Horizon 2 of 3 door Panic Button, of wellicht een uitbreiding op 4 door Panic Button als een stop-gap oplossing tot 2022-2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggalo NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-08 20:43
Wingie schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:59:
[...]

Nee, echt grote knipperende blokken, maar ook veel textures die verschuiven etc...
Ik heb de hele trucendoos al opengetrokken; andere kabels, andere poort, andere tv... Alleen nog niet een andere XSX ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Larentix schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:54:
[...]

Dat ziet eruit als een flinke map, en de Kanto setting zou wat mij betreft prima bij Horizon passen! (y)
En allemaal generatie 1 Pokémon die dan in het wild te zien zijn. Ik ben voor 🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
En weer een Ubisoft bloat game als ik dit alweer lees, ze leren het ook nooit daar: Immortals Fenyx Rising should have stayed small

[ Voor 10% gewijzigd door sohus op 30-11-2020 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Op eneba.com is CP2077 nu trouwens voor €40 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
gise schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:10:
38,44 met kortingscode UNIKORN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb alle Xboxen gehad. Had de hoop dat 1 ding nu aangepast was, maar nee: Downloaden is nog steeds < 100Mbit :(

Kan ik morgen pas gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:38
PWM schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:12:
Ik heb alle Xboxen gehad. Had de hoop dat 1 ding nu aangepast was, maar nee: Downloaden is nog steeds < 100Mbit :(

Kan ik morgen pas gamen.
Nergens last van hier, dus je zou er een oplossing voor kunnen vinden :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
edgarf28 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:12:
[...]

38,44 met kortingscode UNIKORN
Waar haal je die vandaan als ik vragen mag? Mocht ik volgende keer weer een game kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
gise schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:14:
[...]

Waar haal je die vandaan als ik vragen mag? Mocht ik volgende keer weer een game kopen
Weet ik niet meer waar ik die code ooit tegen ben gekomen, deze code werkt al heel lang en bij alles op Eneba, geeft 3,1% korting.
Edit: en je kan ook nog cashback sites gebruiken om achteraf klein deel van je bestelling terug te krijgen bij Eneba, shopbuddies geeft 5% terug (kan wel paar maanden duren totdat je het krijgt maargoed)

[ Voor 23% gewijzigd door edgarf28 op 30-11-2020 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sohus schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:44:
En weer een Ubisoft bloat game als ik dit alweer lees, ze leren het ook nooit daar: Immortals Fenyx Rising should have stayed small
Andere reviews zijn weer lovend. :) Er is een publiek voor blijkbaar. Zelf heb ik na 21 uur AC weinig zin om snel verder te gaan. Het is niet mijn type game. Wel erg mooi, maar ik ben enkel van waypoint naar waypoint aan het lopen / rijden. Snap nu wel weer waarom ik geen WD of AC heb gespeeld sinds AC2 op de 360.

Wel heb ik enorm veel zin in Cyberpunk.

Wat ook prima reviews krijgt is Empire of Sin. Echt een combinatie van verschillende strategy games, zoals Xcom, Civilization en “tycoon-games”. Normaal ben ik niet zo van de Civs en Tycoon games maar deze ga ik wel eens proberen. Dat zal echter wel in het nieuwe jaar zijn ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
PWM schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:12:

Kan ik morgen pas gamen.
Dan moet je toch al je kabels maar eens gaan controleren, want de Series X download hier met 400+ mbps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
SunnieNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:19:
[...]

Dan moet je toch al je kabels maar eens gaan controleren, want de Series X download hier met 400+ mbps
Dat was eerste wat mij enorm verbaasde, dat het best druk zou zijn met downloads etc, maar ik trok gewoon 750Mbit/sec binnen, 180GB was zo binnen :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Geloof je toch ook niet.... Een kapotte netwerkkabel meegeleverd gekregen met de Xbox :p Mijn router gaf aan dat er een probleem was met een apparaat. Dat was dus de Xbox. Even een nieuwe kabel er in en hij gaat.

Zal Microsoft vragen om een vergoeding van 3 euro :+

Edit

Series S dus

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 30-11-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Vraagje over de "backwards compatibility":

Is er een lijst met Games te vinden welke allemaal te spelen zijn?
Ik speelde op de Xbox 360 "Forza Motorsport 4", waarvan ik de "Limited Collector's Edition" heb.
(Ligt nu bij mijn zwager)
Was benieuwd of ik die straks weer zou kunnen spelen op de XBOX Series X?

[ Voor 5% gewijzigd door PurpleBlue op 30-11-2020 19:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

PWM schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:24:
Geloof je toch ook niet.... Een kapotte netwerkkabel meegeleverd gekregen met de Xbox :p Mijn router gaf aan dat er een probleem was met een apparaat. Dat was dus de Xbox. Even een nieuwe kabel er in en hij gaat.

Huh? Bij de Series X krijg je geen netwerk kabel bijgeleverd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MuVo
Inderdaad, er wordt geen netwerk kabel meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Met het risico dat je een key hebt gekregen welke is aangeschaft met een gestolen creditcard. En door Microsoft na een paar dagen spelen wordt geannuleerd. Meest veilige methode is giftcards. En vaak nog goedkoper ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Koning-Admiraal op 30-11-2020 19:32 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
PurpleBlue schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:24:
Vraagje over de "backwards compatibility":

Is er een lijst met Games te vinden welke allemaal te spelen zijn?
Ik speelde op de Xbox 360 "Forza Motorsport 4", waarvan ik de "Limited Collector's Edition" heb.
(Ligt nu bij mijn zwager)
Was benieuwd of ik die straks weer zou kunnen spelen op de XBOX Series X?
https://www.xbox.com/en-u...compatibility?cat=xbox360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MuVo schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:28:
Inderdaad, er wordt geen netwerk kabel meegeleverd.
Xbox Series S blijkbaar wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:34:
[...]

Maakt geen toeter uit.

[...]

Ik ben stiekem wel geïnteresseerd in Immortals: Fenyx Rising. Mensen die het al gespeeld hebben zijn verrassend positief, en ook al verwacht ik niet dat het een GOTY contender is ziet het eruit als iets waarmee ik mij wel kan vermaken.
Bij mij is deze al gereserveerd.
Ik houd wel van de spellen van ubisoft en deze ziet er voor mij persoonlijk wel leuk uit.

Nu ook al weer een uur of 30 bezig met Assassin's creee bezig en het verveelt nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Koning-Admiraal schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:30:
[...]

Met het risico dat je een key hebt gekregen welke is aangeschaft met een gestolen creditcard. En door Microsoft na een paar dagen spelen wordt geannuleerd. Meest veilige methode is giftcards. En vaak nog goedkoper ook.
Doe dit al jaren zo, en nog nooit problemen mee gehad.
En een Braziliaanse/Turkse gift-card kan toch ook met een gestolen credit-card aangeschaft zijn? (wordt dan niet heel je Microsoft account gebanned zelfs!?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
PWM schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:34:
[...]

Xbox Series S blijkbaar wel :p
Weet je dat zeker? Een netwerk kabel heeft er naar mijn weten nog nooit bij een Xbox gezeten hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Helaas dus geen oudere Forza games :-(

Zal wel te maken hebben met licenties?

Overigens ook vreemd dat GTA V er niet bij staat (heb ik ook nog voor 360)
Die heb ik nu dus voor XBOX 360 als XBOX One/Series :F

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LuisjeNL
Ik ben benieuwd waar dit netwerk kabel verhaal heen gaat :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

edgarf28 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:35:
[...]

Doe dit al jaren zo, en nog nooit problemen mee gehad.
En een Braziliaanse/Turkse gift-card kan toch ook met een gestolen credit-card aangeschaft zijn? (wordt dan niet heel je Microsoft account gebanned zelfs!?)
Nee een giftcard code is veel lastiger te traceren. Zulke codes worden namelijk gewoon fysiek in winkels geplaatst waar je het van de schappen kunt halen en in contanten kunt afrekenen. Een gamekey daarentegen is zeer makkelijk te achterhalen, want daarvoor dien je betaalgegevens voor in te vullen. En als je het over bannen hebt, is wat jij doet veel risicovoller.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
PurpleBlue schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:39:
[...]

Helaas dus geen oudere Forza games :-(

Zal wel te maken hebben met licenties?

Overigens ook vreemd dat GTA V er niet bij staat (heb ik ook nog voor 360)
Die heb ik nu dus voor XBOX 360 als XBOX One/Series :F
GTA 5 staat er niet bij omdat de uitgever liever heeft dat je de Xbox one versie koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
LuisjeNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:39:
Ik ben benieuwd waar dit netwerk kabel verhaal heen gaat :+
@PurpleBlue
Ergens logisch, want je kon de 360 versie nooit op de one spelen omdat daar een nieuwe versie van is gemaakt.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 14:11
PWM schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:24:

Edit

Series S dus
Netwerkkabels worden nooit meegeleverd. Waarom zouden ze ook.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 05:27
Krijg je dan direct een code die je kunt invoeren of moet je wachten tot de release van de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
kesj schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:44:
[...]

Krijg je dan direct een code die je kunt invoeren of moet je wachten tot de release van de game?
Kun je direct invoeren. Game unlocked op de dag van release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Starbucks schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:53:
[...]

Kun je direct invoeren. Game unlocked op de dag van release.
Nee niet waar, de gamecode krijg je pas op de dag van release van Eneba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plus je moet met VPN aan de slag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:59:
Plus je moet met VPN aan de slag...
Dat is geen probleem voor mij, heb toch een 3-jarig abo bij NordVPN, is paar seconde werk
Pagina: 1 ... 52 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord