Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:04:
[...]

Ja, uiteraard met HDR. Ik heb verder niks veranderd. Exposure op 0.2 of 0.5 en 1.000 nits, zoals ik het altijd al had ingesteld.

Ik zit nu ff film te kijken, kom er later nog op terug. Jij ziet geen verschil?
Ik heb de afgelopen dagen beetje lopen switchen tussen HDR en SDR en ik blijf het echt niet mooi vinden in gebouwen, grotten, caves, maar in buiten gebieden oogt het wel mooi qua zoneffecten, dat soort dingen vallen me echt op en in SDR is dat niet. Daar echter zijn binnen locaties wel echt mooi pikdonker en heb je in grotten echt de fakkel nodig.

Ook in een conversatie tussen Eivor en iemand anders viel me op dat zijn outfit er net effe wat meer "washed out" uit zag in HDR dan met SDR. En heb je DTM aan of HGIG? Ik hoor het wel. Geniet van de film. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 20:44
devilsnight schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:14:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen beetje lopen switchen tussen HDR en SDR en ik blijf het echt niet mooi vinden in gebouwen, grotten, caves, maar in buiten gebieden oogt het wel mooi qua zoneffecten, dat soort dingen vallen me echt op en in SDR is dat niet. Daar echter zijn binnen locaties wel echt mooi pikdonker en heb je in grotten echt de fakkel nodig.

Ook in een conversatie tussen Eivor en iemand anders viel me op dat zijn outfit er net effe wat meer "washed out" uit zag in HDR dan met SDR. En heb je DTM aan of HGIG? Ik hoor het wel. Geniet van de film. :)
Ik heb een C7, dus heb geen DTM of HGIG opties? Weet niet eens waar dat voor staat :o :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik heb vandaag mijn Xbox Series S binnen gekregen en ik ben er wel blij mee. Ik heb hem vooral gekocht als "Game Pass console" en ik heb op de bekende manier 3 jaar Game Pass Ultimate voor relatief weinig geld gescoord. Dit werkt ook prima, maar ik bots echt enorm tegen de lay-out van Microsoft. Veel functies op de PS4/Switch/Steam kan ik niet terugvinden in de Xbox Series S.

- Waar kan ik al mijn aankopen zien? Dus niet de Game Pass games die ik kan spelen, maar de games die ik via Xbox Live Gold heb geclaimd en die ik eventueel los heb gekocht? Ik zie alleen mijn geïnstalleerde games in het overzicht en ik kan geen kopje vinden in de store die dit laat zien?
- Ik wil hem ook graag gaan gebruiken met Retroarch. Ik heb al netjes een developer account gekocht bij Microsoft maar ik twijfel over het overschakelen. Raak je daarmee de software-garantie kwijt?
- Ik wil er graag een externe 2,5" HDD op aansluiten voor voornamelijk Retroarch. Kun je daar zowel ROMs van Retroarch op zetten en X360/Xone games erop zetten of blokkeert developer mode de HDD voor de gaming mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Heb vandaag ook een Xbox Series X gekocht.. top ding en nu alles downloaden.

Wat ik wel erg jammer vind is dat ik mijn 4 maanden oude Trustmaster race stuur van mijn Ps4 pro niet kan gebruiken op de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:36
038Robijno schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:35:

Wat ik wel erg jammer vind is dat ik mijn 4 maanden oude Trustmaster race stuur van mijn Ps4 pro niet kan gebruiken op de Xbox.
Schrale troost, met de matige intergeneratie support van Sony zal de stuur vast ook niet compatibel zijn met de ps5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
HBSVDK schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:56:
[...]

Schrale troost, met de matige intergeneratie support van Sony zal de stuur vast ook niet compatibel zijn met de ps5?
Ja de racestuur die ik heb is toevallig ook geschikt voor de Ps5.

[ Voor 4% gewijzigd door 038Robijno op 29-11-2020 00:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
msnguy schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:19:
Ik heb vandaag mijn Xbox Series S binnen gekregen en ik ben er wel blij mee. Ik heb hem vooral gekocht als "Game Pass console" en ik heb op de bekende manier 3 jaar Game Pass Ultimate voor relatief weinig geld gescoord. Dit werkt ook prima, maar ik bots echt enorm tegen de lay-out van Microsoft. Veel functies op de PS4/Switch/Steam kan ik niet terugvinden in de Xbox Series S.

- Waar kan ik al mijn aankopen zien? Dus niet de Game Pass games die ik kan spelen, maar de games die ik via Xbox Live Gold heb geclaimd en die ik eventueel los heb gekocht? Ik zie alleen mijn geïnstalleerde games in het overzicht en ik kan geen kopje vinden in de store die dit laat zien?
- Ik wil hem ook graag gaan gebruiken met Retroarch. Ik heb al netjes een developer account gekocht bij Microsoft maar ik twijfel over het overschakelen. Raak je daarmee de software-garantie kwijt?
- Ik wil er graag een externe 2,5" HDD op aansluiten voor voornamelijk Retroarch. Kun je daar zowel ROMs van Retroarch op zetten en X360/Xone games erop zetten of blokkeert developer mode de HDD voor de gaming mode?
Volledige bibliotheek > Alle games in bezit. Staat boven de gamepass games.

De rest kan ik je niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Gamen jullie op 4k/60hz of 1440/120hz?

Want 4k en 120hz lukt niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
038Robijno schreef op zondag 29 november 2020 @ 01:10:
Gamen jullie op 4k/60hz of 1440/120hz?

Want 4k en 120hz lukt niet..
Bij mij was 4k 120hz de standaard automatisch geselecteerde optie en die gebruik ik ook het meest, gezien mijn TV een stuk betere pixel response times en dus minder ghosting heeft in die modus. :) En anders zou ik het laten afhangen van welke game ik speel :P Ik zou bij wijze van spreken Warzone op 1440p 120hz VRR spelen (rete smooth, voelt als 120hz locked ookal is dat het niet) of 1440p zonder VRR, maar singleplayer games die toch op 60fps draaien zou ik liever op hogere resolutie spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Brutal1ty op 29-11-2020 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Brutal1ty schreef op zondag 29 november 2020 @ 07:38:
[...]

Bij mij was 4k 120hz de standaard automatisch geselecteerde optie en die gebruik ik ook het meest, gezien mijn TV een stuk betere pixel response times en dus minder ghosting heeft in die modus. :) En anders zou ik het laten afhangen van welke game ik speel :P Ik zou bij wijze van spreken Warzone op 1440p 120hz VRR spelen (rete smooth, voelt als 120hz locked ookal is dat het niet) of 1440p zonder VRR, maar singleplayer games die toch op 60fps draaien zou ik liever op hogere resolutie spelen.
Dan heb jij een vrij nieuwe tv denk ik?
Mijne komt uit 2018 Samsung QE65Q8F..
Kan het dan zijn dat mijn tv geen 120hz in 4k kan weergeven?

Is een 4K tv met 120hz refresh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
038Robijno schreef op zondag 29 november 2020 @ 07:54:
[...]

Je hebt een HDMI 2.1 nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Aaaah... dat heeft mijn tv niet.
Kabel is wel 2.1 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Nu online
038Robijno schreef op zondag 29 november 2020 @ 07:57:
[...]

Aaaah... dat heeft mijn tv niet.
Kabel is wel 2.1 toch?
Klopt, maar je tv heeft inderdaad een HDMI 2.1 aansluiting nodig. Maar voor snelle shooters kan je er wel voor kiezen om 4K uit te vinken in de instellingen op de XSX, dan kan je bijvoorbeeld Cold War alsnog op 120fps spelen, met 1080p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:59

S2S

Steven030 schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:01:
[...]

Klopt, maar je tv heeft inderdaad een HDMI 2.1 aansluiting nodig. Maar voor snelle shooters kan je er wel voor kiezen om 4K uit te vinken in de instellingen op de XSX, dan kan je bijvoorbeeld Cold War alsnog op 120fps spelen, met 1080p
Maximaal 1440p als je 8 bit kiest en Chroma op 4:2:2 zet ... toch net weer iets scherper door hogere resolutie .. dit past in de HDMI 2.0 spec.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
038Robijno schreef op zondag 29 november 2020 @ 07:54:
[...]

Oh sorry ja ik was vergeten te vermelden > ik heb de 55'' Q90T van dit jaar. Geen volledige HDMI 2.1, maar HDMI poort 4 ondersteunt 4k 120hz in dit geval.

Ik ben bang dat de 2018 modellen dit nog niet zomaar ondersteunen, gezien ook die van mij dit maar via 1 van de 4 HDMI poorten (blijft vreemd) doet :/

Echter zijn games als Black Ops 2, Destiny 2 (na de patch straks) enzo ook absoluut de moeite waard om via een lagere resolutie op 120hz en 120fps te ervaren naar mijn mening! Op mijn scherm is dat ook ''ongeveer'' 1440p dynamic res met 120fps/hz wat upscaled naar 4k dus ach :P 4K native + 120fps/res op AAA titels is een beetje hoog gegrepen zelfs voor de ultra-mega-high-end PC gaming markt en zeker voor onze machientjes :P

Op de PC heb ik ook de neiging om singleplayer games op hogere resolutie & lagere framerate te draaien en multiplayer games (of zéér snelle games) op lagere resolutie & hogere framerate/refresh en dat werkt prima :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Brutal1ty op 29-11-2020 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Meer mensen last van hangende/plakkende A/B buttons? Ik heb het gevoel dat de knoppen af en toe net te lang blijven hangen nadat ik ze indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 20:20
Hopelijk mag ik een domme vraag stellen ;).

Ik heb deze TV https://www.coolblue.nl/p...samsung-qe49q7f-qled.html

Ik kan hier uiteraard geen 4K120fpsmee draaien. Echter, ik begrijp niet goed of 120 fps met een lagere resolutie wel kan. De verversingssnelheid van 100 Hz brengt me in de war hier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-09 17:28
bartd1983 schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:32:
Echter, ik begrijp niet goed of 120 fps met een lagere resolutie wel kan. De verversingssnelheid van 100 Hz brengt me in de war hier...
Deze tv kan 120 Hz op 1080p en 1440p afspelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 22:45
Even een korte update, het lukte niet om op Cod Cold war op 120hz te krijgen. Meerdere tips hier gekregen maar helaas zonder resultaat. Ik heb het spel opnieuw gedownload en nu doet de 120hz modus het gelukkig meteen! Geen idee wat het nu was (had het spel wel al eerder gedownload dan dat deze binnen was (disc versie). Misschien had ik hiet iets niet goed gedaan. Het is allemaal nog een beetje wennen na jaren een playstation te hebben gehad. Daarnaast moet ik zeggen dat ik super blij ben met de keuze voor de series x! Geweldige console, stabiel, stil en mooi! En icm met de gamepass helemaal tevreden hier!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Laatst online: 17-09 20:20
Lastpost. schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:42:
[...]

Deze tv kan 120 Hz op 1080p en 1440p afspelen.
Dank. Het is me nog niet gelukt helaas. Bij Gears 5 krijg ik ook op 1080p geen optie voor 120 fps multiplayer zelfs als ik ‘m op 1080p zet. Ik zoek verder, maar mocht iemand een tip hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:59

S2S

bartd1983 schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:49:
[...]

Dank. Het is me nog niet gelukt helaas. Bij Gears 5 krijg ik ook op 1080p geen optie voor 120 fps multiplayer zelfs als ik ‘m op 1080p zet. Ik zoek verder, maar mocht iemand een tip hebben...
Of specifieke HDMI poort , maar je moet in de Xbox waarschijnlijk naar chroma 4:2:2 of lager (pakt hij zelf ) color depth naar 8 bit. Maar 1080p zou hij moeten pakken .

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
devilsnight schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:33:
[...]

Pfffffff, al die settings daar. Er staat ook iets over dat je bepaalde settings moet overnemen als games er washed out uit zien, maar lang niet elke game heeft zulke settings. Max HDR brightness is een setting die ik nog nooit heb gezien.

Maar deze dude raadt dus brightness op 49 aan met SDR content, interesting.

[...]

Met die laatste game, probeer de controller niet te vaak vliegles te geven he, hahaha.

Ik heb genoten van Dark Souls 1 en 2 maar poeh....wat kunnen die games mofos zijn zeg, haha. Sekiro ook trouwens, ik kocht de game op launch en al gauw weggelegd weer. Ik heb het geduld er misschien niet meer voor.
Ik heb ooit DS1 gekregen voor de 360 en toen dacht ik al wat moet ik hier mee :D
Toen ooit vrij cheap alle DS gekocht via een sale en toch maar eens aan DS remastered begonnen. En toen kwam Ornstein & Smough ;w

Jammer dat die games zonder guide bijna niet te spelen zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Mensen hier ervaringen met redeemen van 3rd party Xbox 360 game keys? Ik zie op een aantal sites "VPN" achter games staan, maar wat betekent dat nou effectief als er geen land bij staat? Daarnaast heb ik eerder al problemen gehad met het redeemen van Xbox 360 keys omdat die eigenlijk alleen goed op de console zelf te redeemen zijn, en daar heb ik geen VPN mogelijkheid op. Via webstore krijg ik altijd error meldingen.

Anders welicht toch maar wachten op een sale in de Microsoft store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo

1 : Er was vroeger een apart plekje bij bibliotheek met games with gold. Kan je perfect zien wat je allemaal hebt gekregen (Heb er op de Series X nog niet naar gekeken, maar geloof niet dat het weg is)

2 : Het zijn gewoon 2 aparte omgevingen. Zou niet weten waarom je software garantie kwijt bent? (Volgens mij ben je dat ook niet kwijt bij de Alpha en Beta ring van software updates)

3 : Ik denk niet dat je de HDD kan gebruiken voor roms en Xbox games (Dacht dat bij Xbox games hij anders geformatteerd moest worden)
sohus schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:18:
Mensen hier ervaringen met redeemen van 3rd party Xbox 360 game keys? Ik zie op een aantal sites "VPN" achter games staan, maar wat betekent dat nou effectief als er geen land bij staat? Daarnaast heb ik eerder al problemen gehad met het redeemen van Xbox 360 keys omdat die eigenlijk alleen goed op de console zelf te redeemen zijn, en daar heb ik geen VPN mogelijkheid op. Via webstore krijg ik altijd error meldingen.

Anders welicht toch maar wachten op een sale in de Microsoft store.
MTC? Dan zie je wel vaak welke store die VPN versie is

[ Voor 38% gewijzigd door MrGizMo op 29-11-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Ik heb ook geen HDMI 2.1, maar toch ondersteund mijn tv 4K@120Hz. Alleen port 4 van Samsung tv's ondersteunen dat (niet allemaal natuurlijk, volgens mij vanaf de 2019 modellen).

[ Voor 10% gewijzigd door Guerilla op 29-11-2020 11:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sohus

Je moet deze tab hebben via de Xbox Knop en dan Full Library:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9janVZ1rAJV_gQ5mjnUdvjK0o8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFJ1surAqDZ9LM5RuObJW21m.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan dan per dienst/subscription/type zien welke games er onder vallen.

Heb het screenshot bij een streamer uit zijn video geknipt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 19:37
Zijn er nog Diablo III spelers onder ons die ook op de XSX spelen? Ik ben opnieuw begonnen (non-seasonal) en sinds gisteren de set https://diablo.fandom.com...erade_of_Burning_Carnival dus weer een flinke sprong gemaakt in mijn gear.

Wie vindt het leuk om af en toe samen (g)rifts te doen of iets anders? Ben nog vrij nieuw in de end game 🙂.

Ik krijg ook veel legendary drops als kados voor anderen 🙂.

Game tag: Torgo NL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IthwBPENYafD0kQ39X9Q8amHLKc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YJM8oLXIoWUgzODlr0px6pgW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Torgo op 29-11-2020 12:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Torgo schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:43:
Zijn er nog Diablo III spelers onder ons die ook op de XSX spelen? Ik ben opnieuw begonnen (non-seasonal) en sinds gisteren de set https://diablo.fandom.com...erade_of_Burning_Carnival dus weer een flinke sprong gemaakt in mijn gear.

Wie vindt het leuk om af en toe samen (g)rifts te doen of iets anders? Ben nog vrij nieuw in de end game 🙂.

Ik krijg ook veel legendary drops als kados voor anderen 🙂.

Game tag: Torgo NL
[Afbeelding]
Ik zag je al omhoog schieten in level haha. Mijn vrouw en ik spelen dit ook vaak couch co-op. Helaas gaat het dan iets trager.. maar wellicht dat wij in de toekomst na de eerst playthrough wel samen kunnen gamen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:59

Toshirou

Vinyl Surfer

Dit geeft mij de impressie van een zeer leuke over-the-top hack'n slash game. Die visuele stijl is erg tof, afwachten of de uiteindelijk game ook zo wordt. De trailer ziet er in ieder geval tof uit! _/-\o_

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluxsystem
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-08 09:39
Zijn er mensen hier die ook problemen hebben met cold war.
Bij gaat de game wel is laggen in een potje.
Merk dat op sinds ik hdr, freesync, 4k aan heb staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MrGizMo schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:16:
[...]

Ik heb ooit DS1 gekregen voor de 360 en toen dacht ik al wat moet ik hier mee :D
Toen ooit vrij cheap alle DS gekocht via een sale en toch maar eens aan DS remastered begonnen. En toen kwam Ornstein & Smough ;w

Jammer dat die games zonder guide bijna niet te spelen zijn :/
Waarom zijn ze zonder guide niet te spelen :?
Heb bij alle delen van Dark Souls gewoon blind de eerste playthrough gedaan.
Pas daarna een guide er bij om ze op 1000GS te zetten.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:52
038Robijno schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:35:

Kan wel hoor. Moet je even een apparaatje (Drivehub) voor kopen. Heb ik zelf ook liggen. Kost een paar centen, maar werkt goed.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
sohus schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:34:
[...]

Zijn geloof ik adapters voor? Meen me dat te herinneren.

Stuurtje staat ook op mijn lijstje, maar wil graag een Fanatec dus even doorsparen :)
Heb je misschien een link?
Op google kan ik zelf niet veel vinden..
Rossi46 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:20:
[...]

Kan wel hoor. Moet je even een apparaatje (Drivehub) voor kopen. Heb ik zelf ook liggen. Kost een paar centen, maar werkt goed.
Moet toch wel goedkoper te vinden zijn? Voor dat geld heb je al een redelijke 2/3 van het race stuur bedrag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:31

Vagax

Hehe

Tikkeltje offtopic, maar John Linneman van Digital Foundry heeft zijn Twitter account gelockt (kan nu geen replies meer ontvangen) omdat hij werd belaagd door Xbox en Playstation fanboys die het niet konden hebben dat platform A het ietsjes beter deed dan platform B.

Triest om te zien dat wat eigenlijk een viering moet zijn met de release van de nieuwe consoles, voor sommige een hell is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Vagax schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:42:
Tikkeltje offtopic, maar John Linneman van Digital Foundry heeft zijn Twitter account gelockt (kan nu geen replies meer ontvangen) omdat hij werd belaagd door Xbox en Playstation fanboys die het niet konden hebben dat platform A het ietsjes beter deed dan platform B.

Triest om te zien dat wat eigenlijk een viering moet zijn met de release van de nieuwe consoles, voor sommige een hell is.
Niet dat ik het goed praat, maar hij maakt weleens ongefundeerde claims waardoor trolls weer gelijk tevoorschijn komen.

Uiteraard vind ik het belachelijk dat mensen zo geobsedeerd zijn met hun stukje plastic dat ze mensen met een andere mening gaan lastigvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:52
038Robijno schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:38:
[...]

Heb je misschien een link?
Op google kan ik zelf niet veel vinden..
[...]

Moet toch wel goedkoper te vinden zijn? Voor dat geld heb je al een redelijke 2/3 van het race stuur bedrag..
Met alle respect, maar voor dat bedrag heb je niet 2/3e van goed stuur setje hoor ;) En zoals al gezegd: dit is bedoeld om zo ongeveer alle stuurtjes en pedalen overal aan te kunnen koppelen (dus ook om van die hele dure pedalen aan de Xbox te koppelen, om maar wat te noemen). De support van de makers is ook erg goed.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vagax schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:42:

Zeker triest om te zien en ik wil het zeker niet goed praten, maar zijn uitlatingen zijn gewoon niet slim. Het is niet dat hij sinds gisteren pas weet in welke omgeving hij opereert en zijn geld verdiend.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het gewoon nog een keer proberen :)

Ik heb de series x aan een lg c9 hangen. In jedi fallen order viel mij het op dat er soms heel kort artifacts in beeld kwamen, dit viel al helemaal op in een donker stuk van de game wanneer ik de camera bewoog en er op lette. Niet extreem maar dat wil ik uiteraard gewoon niet. VRR uitgezet aangezien daar problemen mee kunnen zijn zoals bekend maar het maakte niets uit. In gears 5 heb ik ook het vermoeden maar dan in nog mindere mate, maar lastig omdat het ook schitteringen kunnen zijn van objecten in game.
Ori 4k/120 werk bijvoorbeeld perfect overigens.

Vraag me dus af wat jullie ervaringen zijn aangezien ik het wel wil oplossen. Er staat heel veel info over dit soort dingen online maar uiteraard weer net niet heel duidelijk. Zie regelmatig posts over artifacts in beeld etc. en verhalen over hoe dat de laatste c9 patch het oplost, maar volgens andere weer niet, kortom typisch internet het gaat weer alle kanten uit. ;)

Wat is jullie ervaring? Alles perfect?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:49:
Ik ga het gewoon nog een keer proberen :)

Ik heb de series x aan een lg c9 hangen. In jedi fallen order viel mij het op dat er soms heel kort artifacts in beeld kwamen, dit viel al helemaal op in een donker stuk van de game wanneer ik de camera bewoog en er op lette. Niet extreem maar dat wil ik uiteraard gewoon niet. VRR uitgezet aangezien daar problemen mee kunnen zijn zoals bekend maar het maakte niets uit. In gears 5 heb ik ook het vermoeden maar dan in nog mindere mate, maar lastig omdat het ook schitteringen kunnen zijn van objecten in game.
Ori 4k/120 werk bijvoorbeeld perfect overigens.

Vraag me dus af wat jullie ervaringen zijn aangezien ik het wel wil oplossen. Er staat heel veel info over dit soort dingen online maar uiteraard weer net niet heel duidelijk. Zie regelmatig posts over artifacts in beeld etc. en verhalen over hoe dat de laatste c9 patch het oplost, maar volgens andere weer niet, kortom typisch internet het gaat weer alle kanten uit. ;)

Wat is jullie ervaring? Alles perfect?
Heb je ze ook in het menu? Ik heb soms artifacts als ik van mijn chromecast overschakel naar de Xbox, ook als hij TV uitgestaan heeft en ik ze opstart maar hij als laatste de chromecast als kanaal had. Soms ook als de TV al aanstaat en ik dan de Xbox aan zet. Maar als ik dan TV en Xbox uit zet en wacht tot beiden echt helemaal uit zijn (kan ik zien aan de stroommeter die er achter zit) en dan weer aan zet heb ik geen artifacts meer.
Heb een nieuwe kabel besteld om te kijken of die het oplost, anders geen idee om uit te zoeken of het de C9 of de Xbox is die het probleem veroorzaakt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:57:
[...]

Heb je ze ook in het menu? Ik heb soms artifacts als ik van mijn chromecast overschakel naar de Xbox, ook als hij TV uitgestaan heeft en ik ze opstart maar hij als laatste de chromecast als kanaal had. Soms ook als de TV al aanstaat en ik dan de Xbox aan zet. Maar als ik dan TV en Xbox uit zet en wacht tot beiden echt helemaal uit zijn (kan ik zien aan de stroommeter die er achter zit) en dan weer aan zet heb ik geen artifacts meer.
Heb een nieuwe kabel besteld om te kijken of die het oplost, anders geen idee om uit te zoeken of het de C9 of de Xbox is die het probleem veroorzaakt.
Als ik het tv menu naar voren haal heb ik soms korte kleur artifacts maar dat is vermoedelijk een hdr ding. Ik heb ook begrepen dat de tv menus niet full rgb zijn in pc mode dus dat zou ook het "conflict" kunnen geven.
In jedi fallen order zijn het meer hele korte witte lijnen vooral aan het rand van het scherm.
ArthurMorgan schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:03:
ik bedoelde meer het Xbox startscherm, daar heb ik rode vlekken en dergelijke voor steeds 1 frame dan. Dus geen witte lijnen in mijn geval.
Ja, eenmalig kleur artifact bij schakelen menu.
Gebruik jij ook pc mode?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik bedoelde meer het Xbox startscherm, daar heb ik rode vlekken en dergelijke voor steeds 1 frame dan. Dus geen witte lijnen in mijn geval.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Guerilla schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:48:
[...]

Niet dat ik het goed praat, maar hij maakt weleens ongefundeerde claims waardoor trolls weer gelijk tevoorschijn komen.

Uiteraard vind ik het belachelijk dat mensen zo geobsedeerd zijn met hun stukje plastic dat ze mensen met een andere mening gaan lastigvallen.
Echt uit interesse. Welke claims heeft hij gemaakt dan? Ik kijk juist DF veel omdat ze juist feiten laten zien. Vooral dan over framerate en performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

*knip* op de man

[ Voor 83% gewijzigd door Geronimous op 29-11-2020 18:24 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Nu online
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 29-11-2020 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels meer duidelijkheid over die artifacts in beeld, het deel van jedi fallen order waar ik zat had kleine zwevende particles in de omgeving. Die particles geven soort sporen wanneer de camera beweegt.
Lijkt me niet dat het zo hoort maar weet het niet, misschien een oled dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
YouTube: Assassin's Creed Valhalla Patch 1.0.4 - PS5 vs Xbox Series X/ Series...

Episode nummertje zoveel :D. Maar goed, blijft wel interessant.

XSS zakt soms terug all the way back naar 720p, om die 60fps te kunnen vasthouden... XSX naar 1120p in extreme gevallen. Maar wel locked 60fps.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchOwnage op 29-11-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Chaoss op 29-11-2020 20:27 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Niet op de man aub

[ Voor 90% gewijzigd door Chaoss op 29-11-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Delete aub, wederom voor F1 topic bedoeld 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door poor Leno op 29-11-2020 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JipcFbWtmHXiQuy7P_uMxxpiJxI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ztaAxE7qo6ZYUnspdQT8noHt.png?f=fotoalbum_large

Control naar Game Pass zo lijkt het.

[ Voor 9% gewijzigd door Wom op 29-11-2020 18:20 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +5 Henk 'm!
"knip*

Net Gears Tactics op Insane uitgespeeld. :) Pff erg tof laatste gevecht. Kleine 2 uur over gedaan met wel wat retries :). Echt een hele toffe game! Enige nadeel is dat er in act 3 wat teveel sidemissies zitten.

Nu nog kijken of ik de rest van de achievements relatief snel kan halen.

[ Voor 65% gewijzigd door Chaoss op 29-11-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:53
Weet iemand hier een betrouwbare lijst voor HDMI 2.1 receivers waarbij de implementatie van de gehele spec goed funtioneert icm de XSX? Of is het hoe dan ook beter om te wachten tot er een 2021 model uit is?

Ik kan in principe wel even vooruit middels ARC maar uiteindelijk wil ik wel ook HD audio weer kunnen gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Thalaron op 29-11-2020 18:31 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serieus 8)7
Had ik beter een kratje pils kunnen halen voor dat geld :+
Laat ze maar snel met die door @quorumz beloofde ray tracing en high textures update komen !

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
justifire schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:30:
[...]

Serieus 8)7
Had ik beter een kratje pils kunnen halen voor dat geld :+
Laat ze maar snel met die door @quorumz beloofde ray tracing en high textures update komen !
Haha idem... Maar wordt dat dan de Ultimate Edition in Gamepass?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16-09 13:19
Thalaron schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:29:
Weet iemand hier een betrouwbare lijst voor HDMI 2.1 receivers waarbij de implementatie van de gehele spec goed funtioneert icm de XSX? Of is het hoe dan ook beter om te wachten tot er een 2021 model uit is?

Ik kan in principe wel even vooruit middels ARC maar uiteindelijk wil ik wel ook HD audio weer kunnen gebruiken.
Ben ik zelf ook voor in de markt, maar ik wacht tot de 2021 modellen denk ik. Grote kans dat dat dan beter op orde is.. tenzij bijv Panasonic een revisie oid uit gaat brengen.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53

Volgens mij is dat het verstandigst, wachten op 2021 tv's, receivers en andere apparatuur.

Ik heb net via de Game Pass-app op een mobiele telefoon een spel op afstand proberen te installeren op de Series X en hoewel alle instellingen goed staan wordt een spel niet automatisch geïnstalleerd. Komt dit bekend voor of is hier een oplossing voor.

[ Voor 19% gewijzigd door ariekanari op 29-11-2020 18:52 . Reden: mobiele GP-app installatie op afstand ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11
Ik draai de Xbox Series S op een 1440p monitor. Nou kijk ik YouTube op de Xbox maar zie ik dat sommige filmpjes 4k resolutie hebben? Moet ik dat kiezen boven 1440p? Voor de volledigheid: mijn monitor gaat maar tot 1440p.. dus ik snap die 4k resolutie optie niet helemaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:31

Vagax

Hehe

Teaser time

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NnezvSS-U5SrqaGBFQ5owQm-nPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/paPpGUrmHgUdXJ8998xE4Bbt.png?f=fotoalbum_large

Wat zou het zijn? Lees vooral dat het misschien Control kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm, zat even te kijken naar Chronos before the ashes en de achievements in dat spel. Wederom een game waarbij de "platinum trophy" achievement (voor het halen van alle achievements) bugged is. Dat gebeurd toch echt meer dan me lief is. Ook zo onzinning, zo'n achievement, maar het is natuurlijk lekker makkelijk voor een developer. :)

Verder net nog even Human Fall Flat gespeeld. Die game is echt zo bizar goed ondersteund. Om de zoveel tijd gewoon gratis updates. :) Helaas zijn ook hier 2 achievements op dit moment unobtainable. Snap niet dat ze dat na zo'n lange tijd nog steeds voor elkaar krijgen. :)

[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-11-2020 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)

niet, geen enkele voor een xbox series x (wel ps5)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larentix
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-07-2024
ariekanari schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:47:
[...]

Volgens mij is dat het verstandigst, wachten op 2021 tv's, receivers en andere apparatuur.

Ik heb net via de Game Pass-app op een mobiele telefoon een spel op afstand proberen te installeren op de Series X en hoewel alle instellingen goed staan wordt een spel niet automatisch geïnstalleerd. Komt dit bekend voor of is hier een oplossing voor.
Heb ik inderdaad ook last van. Soms helpt het om een tweede game in de wachtrij te zetten, soms helaas ook niet. Gisteren leek het helemaal niet te werken volgens de app, maar toen ik de Xbox aanzette waren de games gewoon netjes geïnstalleerd. Op internet kan je genoeg mensen vinden die hier last van hebben, het lijkt aan de app te liggen. Hoop dat MS het snel weet te fixen.

XBL / PSN: Larentix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:35
quorumz schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:02:
[...]

niet, geen enkele voor een xbox series x (wel ps5)
Deze wel! https://www.sony.nl/elect...prekerelementen/ht-st5000

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:53

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22

Die zijn er nog niet. Ze gebruiken allemaal dezelfde chipset die een flaw heeft waardoor er problemen zijn bij alle receivers met HDMI 2.1 en 120fps. Gezien het een hardware flaw is, is de oplossing nog niet bekend.
Wachten dus tot ze dat probleem hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tongpo84
  • Laatst online: 18-09 20:00
Sinds vanavond een vreemd probleem tijdens het spellen van Sekiro. Tijdens het spel schakelt de XSX naar een zwart scherm en een sec later schakelt het weer terug naar de game.
Tijdens het zwarte scherm moment krijg ik het idee dat er een resolutie wisseling is tussen 4K en ?. Eerst dacht ik dat het aan het spel de veroorzaker was maar dat is niet het geval aangezien ik dit spel al enkel dagen speel. Het probleem is ook aanwezig binnen het dashboard of als ik naar Prime video kijk. Heeft iemand een idee?
Tv: Sony 49xg9005 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:38
Tongpo84 schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:43:
Sinds vanavond een vreemd probleem tijdens het spellen van Sekiro. Tijdens het spel schakelt de XSX naar een zwart scherm en een sec later schakelt het weer terug naar de game.
Tijdens het zwarte scherm moment krijg ik het idee dat er een resolutie wisseling is tussen 4K en ?. Eerst dacht ik dat het aan het spel de veroorzaker was maar dat is niet het geval aangezien ik dit spel al enkel dagen speel. Het probleem is ook aanwezig binnen het dashboard of als ik naar Prime video kijk. Heeft iemand een idee?
Dit heb ik ook gehad en gebeurde bij het switchen van hdr data. Heb toen de hdmi kabel tussen soundbar en tv vervangen en dat verhielp bij mij het issue. Maar dit klinkt als iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal idd het signaal naar de tv zijn.
Sekiro zou echter constant op 4K 60fps moeten draaien op de Series X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tongpo84
Zojuist handmatig de HDR config doorlopen op de XSX en de eerste optie (darkness) iets donkerder gezet. De tweede optie (brightness) een slag lichter. Probleem lijkt opgelost te zijn maar dat is toch wel heel vreemd.

[ Voor 12% gewijzigd door Tongpo84 op 30-11-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ariekanari schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:47:
[...]

Heeft bij mij tot nu toe altijd perfect gewerkt :)
Upnp wel aanstaan op je router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Na de Dolby Atmos licentie gekocht te hebben nu ook DTS X voor 50% korting gekocht. DTS X geniet voor gamen mijn voorkeur. Dolby Atmos vooral voor media consumptie.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Koning-Admiraal schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:30:
Na de Dolby Atmos licentie gekocht te hebben nu ook DTS X voor 50% korting gekocht. DTS X geniet voor gamen mijn voorkeur. Dolby Atmos vooral voor media consumptie.
Wat is vindt je het grootste verschil? Ik gebruik nu dolby Atmos licentie en twijfel om dts x te kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Xlast88 schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:58:
[...]

Wat is vindt je het grootste verschil? Ik gebruik nu dolby Atmos licentie en twijfel om dts x te kopen
Je hoort echt surround geluid. Beter dan met Dolby. Voetstappen, en dan met name uit welke richting ze komen, is beter afgesteld. Ook kleine details blijken net wat helderder te zijn.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Zijn er hier wat lui die in bezit zijn van onderstaande:
  • iPhone met Siri en woning app geconfigureerd;
  • LG C9 of nieuwer ivm Apple HomeKit ondersteuning;
  • Xbox Series X met HDMI-CEC geconfigureerd
Mijn LG C9 heb ik dus op m’n iPhone in de woning app toegevoegd en een scène aangemaakt, genaamd TV Aan. Als ik dus zeg: “Hey Siri, tv kijken”, dan gaat m’n tv aan en gaat die automatisch naar de juiste input, namelijk Live TV ziggo kabel. So far zo goed. Ik wil dus een stapje verder maar ik denk dat Microsoft dus weer een brakke implementatie van HDMI-CEC heeft geïmplementeerd op de Series X.

HDMI-CEC op de Series X werkt namelijk maar 1 kant op en dat is XBox naar TV en niet TV naar Xbox. Dit houdt in dat wanneer ik de controller aanzet, de Xbox aan gaat en de Xbox een signaal naar m’n tv stuurt en als het ware zegt: “Ga aan en switch naar poort HDMI1 waar de Xbox op zit”. Dit werkt dus wel, maar als de Xbox uit staat en ik de TV als eerste aan zet en HDMI1 selecteer met de afstandsbediening van de C9 en op OK klik, dan gaat de Xbox niet aan omdat de Xbox klaarblijkelijk niet overweg kan met het signaal van de C9 die tegen de Xbox zegt: “Ga aan, wat iemand wil gamen”.

Nou lijkt me dit dus een Xbox probleem want op poort HDMI3 zit de PS5 en die springt wel perfect aan als je op de TV dus HDMI 3 selecteert.

Terug naar m’n iPhone. Ik heb nu dus op m’n iPhone 2 scènes aangemaakt:
  1. Xbox aan
  2. PlayStation aan
“Xbox aan” resulteert er in dat m’n TV aan gaat en op HDMI1 wordt gezet en dan houdt het op. “PlayStation aan” resulteert er in dat m’n TV aan gaat en op HDMI3 wordt gezet en dan springt 2 seconden later de PS5 automatisch aan.

De vraag: wat gebeurd er bij jullie als tv en Xbox uit staan, je de tv aanzet en op de HDMI poort zet waar je Xbox op aangesloten zit? Als het “goed” is dus niks, maar het kan ook zijn dat ik een instelling verkeerd heb staan, maar heb alles al 60x nagelopen op zowel tv als Xbox.

Klein uitbreidings projectje volgt komende week nog als ik de Hue lightstrip heb opgehangen achter de tv. Die wordt dan ook nog aan de Xbox en PlayStation scènes gekoppeld zodat bij gamen op de Xbox de leds groen zijn en bij een sessie op de PlayStation dan blauw. Kijken of dat wat is, zo niet dan gaat het op marktplaats :D

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggsforpedro
  • Laatst online: 12-09 12:37
MRE-Inc schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:37:
Mijn LG C9 heb ik dus op m’n iPhone in de woning app toegevoegd en een scène aangemaakt, genaamd TV Aan. Als ik dus zeg: “Hey Siri, tv kijken”, dan gaat m’n tv aan en gaat die automatisch naar de juiste input, namelijk Live TV ziggo kabel. So far zo goed. Ik wil dus een stapje verder maar ik denk dat Microsoft dus weer een brakke implementatie van HDMI-CEC heeft geïmplementeerd op de Series X.

HDMI-CEC op de Series X werkt namelijk maar 1 kant op en dat is XBox naar TV en niet TV naar Xbox. Dit houdt in dat wanneer ik de controller aanzet, de Xbox aan gaat en de Xbox een signaal naar m’n tv stuurt en als het ware zegt: “Ga aan en switch naar poort HDMI1 waar de Xbox op zit”. Dit werkt dus wel, maar als de Xbox uit staat en ik de TV als eerste aan zet en HDMI1 selecteer met de afstandsbediening van de C9 en op OK klik, dan gaat de Xbox niet aan omdat de Xbox klaarblijkelijk niet overweg kan met het signaal van de C9 die tegen de Xbox zegt: “Ga aan, wat iemand wil gamen”.

Nou lijkt me dit dus een Xbox probleem want op poort HDMI3 zit de PS5 en die springt wel perfect aan als je op de TV dus HDMI 3 selecteert.

1. Xbox aan
  2. PlayStation aan
“Xbox aan” resulteert er in dat m’n TV aan gaat en op HDMI1 wordt gezet en dan houdt het op. “PlayStation aan” resulteert er in dat m’n TV aan gaat en op HDMI3 wordt gezet en dan springt 2 seconden later de PS5 automatisch aan.

De vraag: wat gebeurd er bij jullie als tv en Xbox uit staan, je de tv aanzet en op de HDMI poort zet waar je Xbox op aangesloten zit? Als het “goed” is dus niks, maar het kan ook zijn dat ik een instelling verkeerd heb staan, maar heb alles al 60x nagelopen op zowel tv als Xbox.

Klein uitbreidings projectje volgt komende week nog als ik de Hue lightstrip heb opgehangen achter de tv. Die wordt dan ook nog aan de Xbox en PlayStation scènes gekoppeld zodat bij gamen op de Xbox de leds groen zijn en bij een sessie op de PlayStation dan blauw. Kijken of dat wat is, zo niet dan gaat het op marktplaats :D
Kan bevestigen dat TV de Xbox niet aanzet, staat ook niet als optie aangegeven bij de Xbox HDMI-CEC instellingen. Ik vind dat ook jammer. PS doet dat idd beter, daar kan je ook de TV remote gebruiken om de PS interface te bedienen (bij PS4 al).

Hopelijk voegt MS dit snel nog toe. Kan het wel waarderen dat je bij Xbox meer controle hebt over de specifieke CEC functies die je aan of uit wil zetten. Bij PS is het alles of niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 19-09 18:02

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

MRE-Inc schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:37:

1. Xbox aan
  2. PlayStation aan

Werkt hier ook niet

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
justifire schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:01:
[...]

Waarom zijn ze zonder guide niet te spelen :?
Heb bij alle delen van Dark Souls gewoon blind de eerste playthrough gedaan.
Pas daarna een guide er bij om ze op 1000GS te zetten.
Voor mij was het niet geheel duidelijk waar je precies heen moest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Koning-Admiraal schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:12:
[...]
Je hoort echt surround geluid. Beter dan met Dolby. Voetstappen, en dan met name uit welke richting ze komen, is beter afgesteld. Ook kleine details blijken net wat helderder te zijn.
Het is vreemd hoe weinig er te vinden is qua vergelijkingen tussen DTS X en Dolby Atmos, echt amper info over te vinden, ook qua support in games. Lijkts alsof Dolby Atmos maar door een paar games word ondersteund en DTS X bij een stuk meer games werkt.

Overigens gebruikt Netflix dan weer wel alleen Dolby Atmos (voor bepaalde series/films) en geen DTS X.

Ben er dus ook nog niet uit welke ik ga kopen, en met beiden in bezit moet je dan toch telkens in je settings gaan zitten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zou precies het nut zijn om de tv de Xbox aan te laten zetten? Enige wat ik me voor kan stellen is als je de Xbox als mediaplayer wil gebruiken? Want als je wil gamen dan zul je toch ook nog je controller aan moeten zetten en die zet ook al automatisch de console aan. Volgens mij blijft het dus evenveel stappen...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrGizMo schreef op maandag 30 november 2020 @ 00:53:
[...]

Voor mij was het niet geheel duidelijk waar je precies heen moest
Dat is juist de kracht van de reeks.
Je wordt ergens neergezet en zoek het maar uit :)

Hopelijk komt die remaster van Demon’s Souls ook ooit nog eens naar de Series X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Xlast88 schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:58:
[...]

Mijn ervaring is de betere dynamiek met Dolby Atmos, DTS klinkt ook goed, maar wat zachter en vooral vlakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op maandag 30 november 2020 @ 06:58:
[...]

Dat is juist de kracht van de reeks.
Je wordt ergens neergezet en zoek het maar uit :)

Hopelijk komt die remaster van Demon’s Souls ook ooit nog eens naar de Series X
Dat vond ik eigenlijk vooral cool aan deel 1. Met stijfkoppig het kerkhof in blijven gaan ook al was het trappetje op eigenlijk meer de route die je als nieuwe speler zou moeten nemen had ik vervolgens wel een zweihander in mijn klauwen :9
Bij de volgende delen (die ik beiden niet uitgespeeld heb overigens) had ik veel meer het idee dat er eigenlijk maar één route was om te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tongpo84
Koning-Admiraal schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:12:
[...]
Dat is bij mij juist net andersom :P . De game die ik voor het vergelijk heb getest is Black ops.
(Plantronics Rig 400)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Finraziel schreef op maandag 30 november 2020 @ 06:26:
Wat zou precies het nut zijn om de tv de Xbox aan te laten zetten? Enige wat ik me voor kan stellen is als je de Xbox als mediaplayer wil gebruiken? Want als je wil gamen dan zul je toch ook nog je controller aan moeten zetten en die zet ook al automatisch de console aan. Volgens mij blijft het dus evenveel stappen...
Zoals ik al in mijn voorbeeld aangeef: "Hey Siri: Xbox aan" resulteert erin dat de Xbox aangaat, je TV aangaat en op de juiste input staat en als je Hue verlichting hebt, je lampen in bv de kleur naar keuze of in dim stand staan. Alles in/met 1 commando. En ja, ik kan ook mijn controller pakken en tegen Siri zeggen: lampen in XBox stand en dan heb je ook hetzelfde resultaat, maar zoals ik het wil, vind ik het leuker. En volgens mij hoort HDMI-CEC gewoon zo te werken, 2 weg systeem ipv de halfbakken oplossing van Microsoft.

@Miesjh en @eggsforpedro bedankt voor het testen. Weet ik iig dat het niet aan mij ligt.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:25:
[...]

Mijn ervaring is de betere dynamiek met Dolby Atmos, DTS klinkt ook goed, maar wat zachter en vooral vlakker.
Ik denk dat het vooral afhangt van de headset die je gebruikt. Atmos werkt volgens mij beter met 'gewone' headsets vanwege de binaural emulatie, terwijl DTS beter werkt met 3D headsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:02:
[...]

Zoals ik al in mijn voorbeeld aangeef: "Hey Siri: Xbox aan" resulteert erin dat de Xbox aangaat, je TV aangaat en op de juiste input staat en als je Hue verlichting hebt, je lampen in bv de kleur naar keuze of in dim stand staan. Alles in/met 1 commando. En ja, ik kan ook mijn controller pakken en tegen Siri zeggen: lampen in XBox stand en dan heb je ook hetzelfde resultaat, maar zoals ik het wil, vind ik het leuker. En volgens mij hoort HDMI-CEC gewoon zo te werken, 2 weg systeem ipv de halfbakken oplossing van Microsoft.

@Miesjh en @eggsforpedro bedankt voor het testen. Weet ik iig dat het niet aan mij ligt.
Oh ja ik had niet goed gelezen zie ik :+
Alsnog denk ik dat je toch nog steeds je controller moet pakken maar inderdaad, één stem commando en het dashboard springt in beeld zou wel cooler zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Homeland schreef op maandag 30 november 2020 @ 01:38:
[...]

Het is vreemd hoe weinig er te vinden is qua vergelijkingen tussen DTS X en Dolby Atmos, echt amper info over te vinden, ook qua support in games. Lijkts alsof Dolby Atmos maar door een paar games word ondersteund en DTS X bij een stuk meer games werkt.

Overigens gebruikt Netflix dan weer wel alleen Dolby Atmos (voor bepaalde series/films) en geen DTS X.

Ben er dus ook nog niet uit welke ik ga kopen, en met beiden in bezit moet je dan toch telkens in je settings gaan zitten schakelen.
DTS:X kan bijna niet bij meer games ondersteunen. Die is net uit beta in de interface (als die er al uit is.. hij is echt nog geen 2 maanden geleden in de alpha insider gekomen).Dat zal ook de reden zijn dat je weinig vergelijk vind. In theorie zijn beide 'protocollen' gelijk. Ze maken positionering van geluid makkelijker en de versterker bepaald uit welke speaker het geluid komt op basis van de kalibratie die je hebt uitgevoerd op je versterker (omdat de xbox niet weet hoe je speakers staan en de versterker wel). De versterker krijgt dus min of meer coordinaten waar het geluid gepositioneerd moet worden en die bepaald vervolgens via welke speakers het geluid loopt om het geluid op die plek te krijgen. Zowel Dolby Atmos als DTS:X werken op die manier. het grootste verschil zit hem in de hoogte speakers. Deze zijn bij Dolby Atmos verplicht. bij DTS:X niet. Mogelijk zit daar ook het verschil wat je hoort (ik weet niet waar je op luistert en wat je opstelling van de speakers is)
De xbox doet de hercodering van games naar de uitput die je vraagt, tenzij de game zelf Atmos ondersteund, dan wordt het rechtstreeks doorgezet naar de AVR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:11
Ik herken je probleem. Had dit met mijn One X en nu ook weer met mijn Series X. Het gebeurt eenmalig na een paar minuten. Seconde zwart en weer terug. Voor zover ik kan zien met het blote oog en in de info schermen van mijn tv (LG C9), veranderd er verder niets aan de graphics verder. Het gebeurt ook echt maar in 1x per aan/uit cyclus. Dus zolang ik mijn XSX aan laat, komt het niet meer terug. Pas na een reboot bijv. gebeurt het weer eenmalig. Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
MRE-Inc schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:02:
[...]

Officieel geldt dat het apparaat wat de source verzorgd de TV aanzet en aangeeft dat de input moet verspringen ;) Je doet het nu dus precies andersom. Xbox heeft ook met zowel google als alexa ondersteuning. Weet eigenlijk niet of de Siri integratie er ook al is.
Overigens is het hele probleem van HDMI-CEC dat er geen goede standaard is. Je kunt dus zeggen dat Microsoft het slecht heeft geimplementeerd, maar het kan net zo goed zijn dat je TV het dus niet goed heeft gedaan ;)

Bij mij zorgen de apparaten ervoor dat alles omspringt. ZiggoNext aan: dan zet die de versterker input om. De versterker op zijn beurt stuurt de TV weer aan. Als de xbox wordt aangezet, wordt de versterker op de xbox input gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krimglas schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:07:
[...]

Ik denk dat het vooral afhangt van de headset die je gebruikt. Atmos werkt volgens mij beter met 'gewone' headsets vanwege de binaural emulatie, terwijl DTS beter werkt met 3D headsets.
In mijn geval is het een 7.0 opstelling, Sony STRDN1080 versterker + Jamo S-628HCS budget speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus

Iemand Project Cars 2 al geprobeerd op de Series X?

https://news.xbox.com/en-...-enhanced-project-cars-2/

Op basis van 60fps en dynamische resolutie zou het lekker moeten draaien met de brute force kracht van de Series X. Heb de game destijds op de One X gekocht en toen was het echt een strobe fest. Wel jammer, want de game is vrij OK en het aantal tracks en race klassen is ronduit fantastisch te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Op mijn XOX had ik een Samsung Fit Plus USB van 256GB als media locatie, om daar tot een uur aan 4K gameplay op te kunnen recorden. Die stick in de voorkant port gestopt van de Series X, en als ik mijn capture locatie wil aanpassen zegt de SX dat het geen USB3 device is. Kan die locatie niet selecteren voor capture. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
SunnieNL schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:57:
[...]

Die zijn er nog niet. Ze gebruiken allemaal dezelfde chipset die een flaw heeft waardoor er problemen zijn bij alle receivers met HDMI 2.1 en 120fps. Gezien het een hardware flaw is, is de oplossing nog niet bekend.
Wachten dus tot ze dat probleem hebben opgelost.
Mogelijk mis ik iets maar wat is het nut van HDMI 2.1 op een receiver als de receiver EARC ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 19-09 11:09
alarma2nd schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:30:
[...]

Mogelijk mis ik iets maar wat is het nut van HDMI 2.1 op een receiver als de receiver EARC ondersteund?
4K @ 120FPS :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 20:21

C4D

alarma2nd schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:30:
[...]

EARC is onderdeel van HDMI 2.1.
Zonder 2.1 geen EARC.

psn: lupusergo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApoC
C4D schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:35:
[...]

Zonder 2.1 geen EARC.
Volgens mij is dat niet helemaal waar. EARC is door meerdere fabrikanten ook al toegevoegd aan 2.0 poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ApoC schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:38:
[...]

Volgens mij is dat niet helemaal waar. EARC is door meerdere fabrikanten ook al toegevoegd aan 2.0 poorten.
Daarom, bijna alle fabrikanten bieden receivers aan met EARC terwijl het gewoon HDMI 2.0 is. (Denon, Sony, Yamaha, Pioneerd etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
C4D schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:35:
[...]

Zonder 2.1 geen EARC.
Dit is niet geheel correct. Leveranciers mogen onderdelen van de HDMI2.1 spec gebruiken en toepassen op HDMI 2.0. Zo heeft Denon receivers uitgebracht, zoals mijn X3400H, die geen HDMI 2.1 ondersteunen maar wel EARC. Daarnaast support hij ook ALLM (ook onderdeel van HDMI 2.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 20:21

C4D

ApoC schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:38:
[...]

En daarom zijn er dus blijkbaar zoveel problemen met een specificatie. Gedeeltelijke ondersteuning.

Mijn soundbar zou ook HDR Dolby Vision en Atmos moeten ondersteunen, maar geeft het via ARC dus mooi niet door...

[ Voor 15% gewijzigd door C4D op 30-11-2020 10:46 ]

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:34
Kan je per game instellen of hij op 60 of 120 HZ moet draaien? Draai CoD met 120hz (loopt veel soepeler) maar forza wil ik graag 60hz HDR draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
C4D schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:44:
[...]

En daarom zijn er dus blijkbaar zoveel problemen met een specificatie. Gedeeltelijke ondersteuning.

Mijn soundbar zou ook HDR Dolby Vision en Atmos moeten ondersteunen, maar geeft het via ARC dus mooi niet door...
Dat klopt. De HDMI standaarden zijn een soort toolkits. Je pakt eruit wat je nodig hebt (en voldoet aan een paar minimale standaardeisen) en mag het dan HDMI 2.0 of 2.1 noemen. Zo levert volgens mij Panasonic tv's met HDMI 2.1 poorten...Die vervolgens alleen een aantal audio-features uit de 2.1 standaard ondersteunen. Sinds HDMI 2.1 is de chaos wat mij betreft dan ook compleet voor de HDMI standaard.
Pagina: 1 ... 51 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord