Mmm.. ik twijfel een beetje. Ik neig ernaar te gaan zoeken naar een splitter die 2 signalen eruit kan gooien. Een direct pass through tot 4k120 VRR naar de tv en een 4K 60 naar de versterker en hue Syncbox (die laatste heeft maar HDMI 2.0). Dat zal wel wachten worden op een nieuwe hdfury en die gaat er vast ook komen, maar zal wel een fortuin gaan kostenquorumz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:27:
Voor de mensen die een verotte hdmi 2.1 versterker hebben (denon / yamaha / marantz) en het beeld willen/moeten splitten: https://www.hdtvsupply.com/8k-1x8-hdmi-splitter.html komt in januari (waarom kan microsoft niet de video output aanpassen naar uncompressed)
[Afbeelding]
Net Guacamelee! 2 uitgespeeld (normaal). Dus ik dacht... GoW 4 maar verder gaan spelen. Die heb ik ook op de PC maar nooit uitgespeeld. Sage van PC is 1 op 1 netjes op de XSX. Maar man man... ik heb mijn projector naar 85” aangepast om vast te wennen aan de te komen tv... (en heb de bank een meter naar voren gezet haha) maar pffff het is echt niet om aan te zien tov mijn 1440p 144Hz monitor... ik ben benieuwd of ik straks voor 4K 120 of 4K 60 ga voor shooters...
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
HDMI-CEC FTW !!DutchOwnage schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:52:
[...]
Daarom zet ik m'n tv altijd eerst aan en op de juiste ingang, alvorens de XSX op te starten. Puur en alleen om even het nieuwe logo te mogen bewonderen![]()
. Beetje nerdy, geef het direct toe.
Één druk op de home knop van de controller, heel de zooi springt aan en vijf seconden later ga ik lekker verder waar ik gebleven was (lang leve quick resume)
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ninja Gaiden Black draait hier in ieder geval op 4K 60fpsMooraalkikker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:23:
[...]
Nou dat het een goed apparaat is voor BC, dat is meer mijn punt. Ik vind het geen geweldig apparaat voor BC, zoals werd gezegd. Ik vind de Xbox series x echt een geweldig stukje hardware hoor en voor BC wat betreft xbox one spellen ook, maar een geweldig apparaat voor BC in algemene zin?
Daarvoor moet je naar mijn mening toch wel meer spellen ondersteunen dan een handvol xbox spellen en misschien de helft aan 360 spellen? Denk dat het zelfs nog minder dan de helft zijn. Iemand posten nog in dit topic zijn 360 verzameling en dat was 1/3 wat werd ondersteund en 2/3 niet.
Ik heb dit apparaat alles behalve gekocht voor de 360 of Xbox spellen, maar er zullen genoeg mensen zijn die lezen 'geweldig apparaat voor BC' en meteen de link leggen dat zij eens even hun zolder op kunnen klimmen en denken dat het een retro console is.
Zoals Microsoft de xbox uiteindelijk heeft benoemd helpt ook niet echt. Xbox, Xbox 360, Xbox one (s), Xbox one X, Xbox series X/S, en het dan ook weer hebben over de Xbox familie. Ik kan best wel begrijpen dat mensen dan denken dat de Xbox ook valt onder de Xbox familie, want er staat toch Xbox familie? en niet Xbox one/series familie?
Misschien een beetje mierenneuken van mijn kant, maar ik interpreteerde het woordje BC verkeerd. Is alleen van toepassing op de xbox one en mondjesmaat op de overige ex-familieleden.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Het voordeel van Atmos is dat je zelf nog wat kan aanpassen middels de equalizer.hcwizz_fts schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:12:
Vraag: heb dolby atmos en dts x nu gekocht , dolby atmos klinkt top op de arctis 9x - dts x hol en niet echt top. Tips over hoe / wat ik moet aanpassen / instellen om dts x ook goed te laten klinken. (Warzone)
DTS-X is puur wat de bron aanleverd.
Heb je een game die DTS-X ondersteund (op dit moment tien games) dan is DTS-X het beste dat je kan kiezen.
Heb je echter een Dolby Atmos game of een game zonder beide, dan heb je baat bij de Dolby Atmos licentie.
Mede doordat Dolby Atmos ook ruimtelijk geluid kan simuleren daar waar de bron dat niet ondersteund, evt aangezet met behulp van de equalizer.
Ligt het aan mij of is de functie om screenshots en gameplay video's te maken stück? Als ik gameplay op wil nemen is het bestand soms corrupt, de video te donker en als ik het bestand wil uploaden naar Xbox Live krijg ik een zwart scherm.
Ik kan mij niet herinneren dat dit voorheen (op de One X) ook zo problematisch was.
Ik kan mij niet herinneren dat dit voorheen (op de One X) ook zo problematisch was.
Wat is jullie ervaring met KODI?
Ik merk dat het allemaal erg buggy is in vergelijking met mijn Apple TV... ik probeer een film te starten en hij valt gewoon terug naar HOME..
Dit icm een Synology Nas. We via NFS omdat ik het anders niet verbonden kreeg. Is NFS zo brak of WTF is hier aan de hand?...
Ik merk dat het allemaal erg buggy is in vergelijking met mijn Apple TV... ik probeer een film te starten en hij valt gewoon terug naar HOME..
Dit icm een Synology Nas. We via NFS omdat ik het anders niet verbonden kreeg. Is NFS zo brak of WTF is hier aan de hand?...
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Op de one S opzich prima. Ik stream vanaf de HDD op de laptop naar de kodi middels een NFS server op de laptop. Via een NAS zou het ook moeten kunnen. Zelden problemen met connecten, en heel soms crasht kodi bij het opstarten. Een tweede poging gaat goed en 99% is en blijft het stabiel draaien.Thalaron schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:39:
Als ik me niet vergis ondersteunde AC Origins Atmos, maar Valhalla volgens mij niet. Ik ben voor nu terug gegaan naar Atmos. Welke settings kan jij aanraden voor de equalizer?justifire schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:30:
[...]
Het voordeel van Atmos is dat je zelf nog wat kan aanpassen middels de equalizer.
DTS-X is puur wat de bron aanleverd.
Heb je een game die DTS-X ondersteund (op dit moment tien games) dan is DTS-X het beste dat je kan kiezen.
Heb je echter een Dolby Atmos game of een game zonder beide, dan heb je baat bij de Dolby Atmos licentie.
Mede doordat Dolby Atmos ook ruimtelijk geluid kan simuleren daar waar de bron dat niet ondersteund, evt aangezet met behulp van de equalizer.
Ff gecontroleerd. Bij de x360 versie van GoW krijg ik geen autohdr, maar bij de ultimate remake wel. Nou draai ik wel de alpha insiders built, dus mogelijk maakt dat nog een verschil.Thrace Grumble schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:06:
[...]
Thanks! De remake (UE) op Gamepass. Ik speel het, wil de hele serie van t begin af aan spelen. Verbazingwekkend goed nog, ook qua graphics.
:strip_exif()/f/image/gPLrf5QX4Zy1ESANm5NPyE2G.jpg?f=fotoalbum_large)
1080p soepel maar bij 4K streams (via real-debrid) knalt Kodi er erg vaak uit helaas.. Dacht dat het wel opgelost zou zijn met de Series X maar helaas nog niet zo..Thalaron schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:39:
Toch vreemd dat ik dat icoontje dus bij geen enkele game zie, ook niet bij GoW Ultimate. M'n tv schakelt wel degelijk over naar HDR modus en volgens Xbox support zou je dat icoontje dus moeten zien als Auto HDR inschakelt. Zou kunnen dat het dan aan jouw build ligt, maar dan is het wel vreemd dat support daar niets over zegt. Dat werkt verwarrend.SunnieNL schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:10:
[...]
Ff gecontroleerd. Bij de x360 versie van GoW krijg ik geen autohdr, maar bij de ultimate remake wel. Nou draai ik wel de alpha insiders built, dus mogelijk maakt dat nog een verschil.
[Afbeelding]
XBL / PSN: Larentix
Dat is raar, ik krijg een mail dat mijn Xbox gamepass ultimate bijna is afgelopen...
Maar die duurt nog tot 3 november 2022 volgens mijn account pagina.
Zolang er geen RNG in zit ben ik enthousiast
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Misschien van een ander mailadres? Ik heb Ultimate aangevraagd via een ander mailadres, aangezien die op de andere nog iets doorliep.SunnieNL schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 07:23:
Dat is raar, ik krijg een mail dat mijn Xbox gamepass ultimate bijna is afgelopen...
Series X gebruiker hier. Ik was van plan om de oude one x door te schuiven naar me zoontje van 13.
Alleen ik twijfel, ik vind de series s scherp geprijst dus als ik de one x inruil moet ik daar minimaal voor bijleggen en heeft die snellere performance.
Wat is wijsheid in deze? De one x wel 4k en hij heeft een 4k monitor, maar de series s nieuwere architectuur etc. Hij speelt nu op de oude xbox one fat.
Alleen ik twijfel, ik vind de series s scherp geprijst dus als ik de one x inruil moet ik daar minimaal voor bijleggen en heeft die snellere performance.
Wat is wijsheid in deze? De one x wel 4k en hij heeft een 4k monitor, maar de series s nieuwere architectuur etc. Hij speelt nu op de oude xbox one fat.
Ik zou denken dat de XSS toekomstbestendiger is? Snellere laadtijden. Nadeel; geen diskdrive en geen 4K.PacinoAllstars schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:03:
Series X gebruiker hier. Ik was van plan om de oude one x door te schuiven naar me zoontje van 13.
Ik zou voor de XSS gaan indien ik deze keuze zou hebben.
De, dit mailadres gebruik ik al sinds de x360 op dag 1 in huis stond.Starbucks schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:34:
[...]
Misschien van een ander mailadres? Ik heb Ultimate aangevraagd via een ander mailadres, aangezien die op de andere nog iets doorliep.
Heb screenshots gemaakt van mijn account, voor het geval dat.
Je mist ook 500gb dan, en hij wordt wat ouder dus gaat vanzelf op de graphics letten? Hem zelf even betrekken en mee laten beslissen? Of even blijven gamen op de One X en mee laten sparen voor een Series XPacinoAllstars schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:03:
Misschien nu met de BlackFriday dat ze mensen proberen al extra te verlengen, misschien een verkeerd voorbeeld maar ik krijg dat de laatste 2 weken van Bullguard terwijl ik nog meer dan 9 maanden heb.SunnieNL schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:23:
[...]
De, dit mailadres gebruik ik al sinds de x360 op dag 1 in huis stond.
Heb screenshots gemaakt van mijn account, voor het geval dat.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Het is wel een heeeeeeeeele lange tease dan...Wom schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:55:
[Afbeelding]
Wat was dat ook al weer met Xbox en egels? 🤔
Zou Microsoft dan toch Sonic verwelkomen?Wom schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:55:
[Afbeelding]
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Dat is een fake account.Wom schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:55:
[Afbeelding]
Voor de oled gebruikers hier, welke waarde houden jullie in de graphics settings van AC Valhalla aan voor luminance ?
Kan de brightness en contrast niet aanpassen ivm hdr
Wat een ramp is dat toch elke keer met Ubisoft, vage settings en dan zo’n calibratieafbeelding waar je niets mee kan...
Geef liever gewoon een simpele afbeelding / dambord om te calibreren.
Kan de brightness en contrast niet aanpassen ivm hdr
Wat een ramp is dat toch elke keer met Ubisoft, vage settings en dan zo’n calibratieafbeelding waar je niets mee kan...
4.000 nits en 1.0 exposure. Ziet er prachtig uit, maar helemaal mee eens dat ze dit beter aan zouden kunnen pakkenjustifire schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:15:
Voor de oled gebruikers hier, welke waarde houden jullie in de graphics settings aan voor luminance ?
Kan de brightness en contrast niet aanpassen ivm hdr![]()
Wat me van begin af aan al opvalt: het uploaden van screenshots en videos naar XBL is traag. Ben vanochtend serieus 15+ minuten bezig geweest voor dat een screenshot geupload was, en ik een melding op mijn telefoon kreeg.
Iemand enig idee wat dat kan zijn? Heb alle bekende poorten al geforward naar mijn Xbox, Xbox in DMZ gezet, maar tot op heden blijft het redelijk dramatisch. Terwijl ik van anderen hoor dat (zeker screenshots) near instant zijn. Speedtest op Xbox geeft ook gewoon prima cijfers weer, dus aan die verbinding ligt het niet.
Iemand enig idee wat dat kan zijn? Heb alle bekende poorten al geforward naar mijn Xbox, Xbox in DMZ gezet, maar tot op heden blijft het redelijk dramatisch. Terwijl ik van anderen hoor dat (zeker screenshots) near instant zijn. Speedtest op Xbox geeft ook gewoon prima cijfers weer, dus aan die verbinding ligt het niet.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De eerste twee weken nergens aan geweest en vorige week met die instellingen van ‘Vincent’ aan de slag gegaan.. Maar ben er nog niet tevreden over..justifire schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:15:
Voor de oled gebruikers hier, welke waarde houden jullie in de graphics settings aan voor luminance ?
Lijkt wisselvallig, gisteren had gameplay van een minuut en inderdaad 15 min later kreeg ik een notificatie dat het online stond. Maar kan me ook heugen dat screenshot afgelopen week heel snel gingenBM schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:31:
Wat me van begin af aan al opvalt: het uploaden van screenshots en videos naar XBL is traag. Ben vanochtend serieus 15+ minuten bezig geweest voor dat een screenshot geupload was, en ik een melding op mijn telefoon kreeg.
4000?? de oled haalt geen1000...Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:19:
[...]
4.000 nits en 1.0 exposure. Ziet er prachtig uit, maar helemaal mee eens dat ze dit beter aan zouden kunnen pakken
Oh vergeet te vermelden dat het Valhalla betreftD-Ed schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:35:
[...]
De eerste twee weken nergens aan geweest en vorige week met die instellingen van ‘Vincent’ aan de slag gegaan.. Maar ben er nog niet tevreden over..

Mijne gaat tot 1200, 4000 heeft idd geen nut.
Gaat mij dan ook puur even over de tweede waarde in de instellingen.
Klopt, maar is het maximale in de instellingen. Compleet overbodig, heb je gelijk in, maar het kan geen kwaad
nou door te max outen wil helemaal niet zeggen dat het dus je max instelling van je tv gebruikt of optimaal gebruikt (zo ver ik weet ik hdr namelijk dynamisch, High-Dynamic-Ranges: HDR)Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:10:
[...]
Klopt, maar is het maximale in de instellingen. Compleet overbodig, heb je gelijk in, maar het kan geen kwaad
en alles staat wel goed met de HDR calibratie vanuit de xbox?justifire schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:02:
[...]
Mijne gaat tot 1200, 4000 heeft idd geen nut.
Gaat mij dan ook puur even over de tweede waarde in de instellingen.
Dat maakt HDR configuratie ook best moeilijk: calibratie vanuit de xbox, dan in het spel en ook nog eens op je tv waar je kan toveren met contrast /helderheid / scherpte / contrastverbetering (moet op hoog op een tv voor hdr)
[ Voor 27% gewijzigd door quorumz op 28-11-2020 14:29 ]
1.000 nits en 0.5 exposure als ik overdag game en 0.3 voor in een donkere kamer savonds. Game op een C7.justifire schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:15:
Voor de oled gebruikers hier, welke waarde houden jullie in de graphics settings van AC Valhalla aan voor luminance ?
Vincent Theo heeft er overigens ook een aparte video over gepost. Zoek die maar eens op. Daar kwam naar voren dat je eigenlijk niet aan de exposure slider most komen, dus gewoon op 0.0 laten staan. Maar ik heb nog nooit zoveel moeite gehad om het goed naar wens te krijgen in een game..
Alles staat goed, is ook niets aan de hand, wil gewoon weten welke settings anderen gebruiken icm een oled tv.quorumz schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:25:
[...]
en alles staat wel goed met de HDR calibratie vanuit de xbox?
Zie op reddit al instructies om hdr hardwarematig uit te schakelen, brightness omhoog te gooien en dan hdr weer in te schakelen zodat valhalla die aangepaste brightness vasthoud en je geen crushed blacks krijgt zodra je het spul iets meer belichting gaat geven.
Helder !DutchOwnage schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:29:
[...]
1.000 nits en 0.5 exposure als ik overdag game en 0.3 voor in een donkere kamer savonds. Game op een C7.
Vincent Theo heeft er overigens ook een aparte video over gepost. Zoek die maar eens op. Daar kwam naar voren dat je eigenlijk niet aan de exposure slider most komen, dus gewoon op 0.0 laten staan. Maar ik heb nog nooit zoveel moeite gehad om het goed naar wens te krijgen in een game..
Zijn ook de settings waar ik zelf een beetje op uitkwam (1200 en 0.5)
Xbox Series X deze week binnengekregen en vandaag even geïnstalleerd. Ging allemaal mooi soepel met die app. Mijn settings zijn goed overgenomen van Xbox One S, save games etc werkt allemaal goed. Ik merk het vooral in de menu's van zowel de Xbox als de games dat die sneller is. En heerlijk stil!
En next gen gaming?
Niet echt nu, zit met een 22 inch 1080p monitor de Halo 2 campagne met skulls te spelen
Vermakelijk is het wel.
En next gen gaming?
Niet echt nu, zit met een 22 inch 1080p monitor de Halo 2 campagne met skulls te spelen
Vermakelijk is het wel.
Toch nog een series s erbij gehaald via ms nl 2-12 volgens de site.
Ben benieuwd want heb al een series x. En heb de one x op marktplaats gegooid.
Ben benieuwd want heb al een series x. En heb de one x op marktplaats gegooid.
[ Voor 4% gewijzigd door PacinoAllstars op 28-11-2020 15:31 ]
Is er een manier om het volume van een headphone verbonden aan de controller te veranderen? Mijn beide headsets (oordopjes en een b&w PX) hebben een volumeregelaar maar daar reageert de Xbox niet op
En over Dolby Atmos voor headphones, weet iemand een makkelijke manier om met/zonder te vergelijken? Enkel het volume lijkt harder met Atmos, dus moeilijk vergelijken zo.
En over Dolby Atmos voor headphones, weet iemand een makkelijke manier om met/zonder te vergelijken? Enkel het volume lijkt harder met Atmos, dus moeilijk vergelijken zo.
Yes is hiermee opgelost, ook steelseries headset eraan gekoppeld. Ervaring nu, beter dan dolby atmos kwa voetstappen etc! 👌🏻devilsnight schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:37:
[...]
Je zou in de DTS settings spatial sound naar spacious kunnen zetten, maar verder echt settings heb je niet. Misschien settings van de headset zelf? Ik heb zelf nog niet genoeg getest en vergeleken met de twee.
De One X, zonde om te investeren in de Series S als je al de One X hebt. Sterker nog de One X Kan native 4K aan, de Series S enkel upscaled.PacinoAllstars schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:03:
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Xbox knop. RT en dan naar het volume icoon.kris-kraslot schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:57:
Is er een manier om het volume van een headphone verbonden aan de controller te veranderen? Mijn beide headsets (oordopjes en een b&w PX) hebben een volumeregelaar maar daar reageert de Xbox niet op
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik wil met de joystick kunnen lopen en schieten.Melantrix schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:53:
[...]
Ik weet het antwoord op je vraag helaas niet, maar wil je de joystick gebruiken voor het lopen? Of wil je het kunnen gebruiken als je bijvoorbeeld moet vliegen in de betreffende games?
Ik heb slechte linke hand functie omdat ik dwarslaesie hebCaayn schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:57:
[...]
De adaptive controller is compatible met twee Logitech 3D Pro joysticks. Je zou er dus bijvoorbeeld (geen idee wat je handicap is) eentje voor het lopen (ter vervanging van de linker analoge stick) en eentje voor het richten (ter vervanging van de rechter analoge stick) kunnen gebruiken.
Hoe dit speelt kan ik je helaas niet vertellen maar ik verwacht dat als je online wilt spelen dat je een achterstand hebt ten opzichte van mensen die gewone analoge sticks gebruiken. Technisch zou het in ieder geval ondersteund moeten worden.
Maar met me rechte hand kan ik redelijk gebruik van maken
daarom wil ik zo veel mogelijk met de joystick kunnen doen lopen en schieten
En met me linke hand kan ik wel knopjes drukken van adaptive van Logitech
Ik ga waarschijnlijk offline spelen
online zijn ze te goed voor me
Ik heb toevallig een site gevonden https://www.nmagaming.nlCaelorum schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:14:
@hitmanovoski Mocht je het gaan doen laat het dan even weten hoe je ervaring is. Vind dit soort dingen altijd super interessant, maar ken (helaas/gelukkig) niemand met een handicap die zoiets nodig heeft.
Er zijn mensen die kinderen helpen met gehandicapt met spelen met Xbox ze maken aanpassingen aan controles
Ik heb met ze contact opgenomen
Ik mag gaan uitproberen omdat ik nog geen Xbox heb
binnenkort maak ik een afspraak met ze
🤪
Zojuist COD cold war gekocht. Ik kan alleen geen 120hz selecteren, bij Gears 5 kan dit wel gewoon. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Field of View aangepast?Ananas_NL schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:30:
Zojuist COD cold war gekocht. Ik kan alleen geen 120hz selecteren, bij Gears 5 kan dit wel gewoon. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
hier 900 en 0.5 op een C9 met tonemapping op HGIG. Daar heb ik ook de XSX op gekalibreerd. Ziet er voor mij op deze manier top uit.DutchOwnage schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:29:
[...]
1.000 nits en 0.5 exposure als ik overdag game en 0.3 voor in een donkere kamer savonds. Game op een C7.
Ja een klein beetje dacht ik. Raak je dan de optie van 120 hz kwijt?
[ Voor 9% gewijzigd door Ananas_NL op 28-11-2020 17:14 ]
Zover ik weet, dacht dit ergens gelezen te hebben, is dat het probleem. Probeer het eens met standaard instellingen zou ik zeggen.
Vind je het echt mooi? Baal je niet van die veel te hoge black levels? Als je dit vergelijkt met SDR dan oogt het niet goed. Ik vind HDR een mixed bag in deze game. Op momenten heel mooi buiten wanneer de zon schijnt op de oceaan en door de bomen, maar in gebouwen, grotten, dungeons etc is het te licht. Alsof de HDMI black level setting op high staat terwijl in de Xbox het op low staat.Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:19:
[...]
4.000 nits en 1.0 exposure. Ziet er prachtig uit, maar helemaal mee eens dat ze dit beter aan zouden kunnen pakken
Dank uPhydomir schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:19:
[...]
Xbox knop. RT en dan naar het volume icoon.
Same here man. Op release vorig jaar mee begonnen en meteen viel me op hoe het gebied in het begin gewoon donker was in YouTube footage in SDR en met HDR gewoon washed out inderdaad. En ik kon rommelen met de ingame HDR settings wat ik wilde, het haalde niks uit. Waardeloos.Antifon schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:45:
Vandaag begonnen met Fallen Order op de series X. Alleen ontzettend last van washed out beeld op m'n oled. Het oogt alsof de brightness of RGB settings op de tv verkeerd staan, terwijl dat niet zo is. Krijg het ook niet echt beter door met instellingen te spelen en lees op verschillende fora dat dit bij meer mensen speelt. Hier hoor ik echter louter positieve reacties over de beeldkwaliteitMeer mensen die dit probleem hebben ervaren en wellicht een oplossing hebben gevonden?
Soms erger ik me behoorlijk aan HDR. Want je hoort dan inderdaad veel lof over een bepaalde game en zelf zie ik het echt niet. Misschien dat sommige mensen elevated black levels prima vinden. Fallen Order ging bij mij qua HDR gewoon off.
HDR kan veel te bieden hebben als het echt een goede implementatie is, maar te vaak vind ik het gewoon trash en niks toevoegen.
[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 28-11-2020 18:06 ]
In gebouwen en grotten etc vind ik het juist prachtig met mijn huidige instellingen. Maar ‘s avonds buiten is een ander verhaal, dan is het veel te licht, maar dat had ik met de vorige AC delen ook aldevilsnight schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:43:
[...]
Vind je het echt mooi? Baal je niet van die veel te hoge black levels? Als je dit vergelijkt met SDR dan oogt het niet goed. Ik vind HDR een mixed bag in deze game. Op momenten heel mooi buiten wanneer de zon schijnt op de oceaan en door de bomen, maar in gebouwen, grotten, dungeons etc is het te licht. Alsof de HDMI black level setting op high staat terwijl in de Xbox het op low staat.
Ik ga die settings eens proberen dan. En dat is met HGIG? En verder qua hdr game mode alles op default?Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:05:
[...]
In gebouwen en grotten etc vind ik het juist prachtig met mijn huidige instellingen. Maar ‘s avonds buiten is een ander verhaal, dan is het veel te licht, maar dat had ik met de vorige AC delen ook al
Ja de nacht is crap in AC Valhalla, idioot licht. Ik vind dat altijd zo zonde he. Waar de hel hebben we die fakkels voor dan?

Een vrij donkere nacht lukte me door brightness (SDR) naar 3 te zetten ipv 5, maar dan is het overdag weer te donker qua character. Je ziet gewoon dat het niet klopt. Ik begrijp dat Ubi de nacht in games wat licht laat zodat je nog kan jagen of gewoon dingen zien, maar dit is insane licht.
Ik heb een C7 dus geen HGIG voor mij. Ik gebruik de recommended settings hiervan: https://www.resetera.com/...d-webos-sdr-hdr-dv.73304/devilsnight schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:09:
[...]
Ik ga die settings eens proberen dan. En dat is met HGIG? En verder qua hdr game mode alles op default?
Ja de nacht is crap in AC Valhalla, idioot licht. Ik vind dat altijd zo zonde he. Waar de hel hebben we die fakkels voor dan?
Een vrij donkere nacht lukte me door brightness (SDR) naar 3 te zetten ipv 5, maar dan is het overdag weer te donker qua character. Je ziet gewoon dat het niet klopt. Ik begrijp dat Ubi de nacht in games wat licht laat zodat je nog kan jagen of gewoon dingen zien, maar dit is insane licht.
Alleen dan dynamic contrast op medium. Ik vind het er echt prachtig uit zien en icm de quality mode samen met RDR2 misschien wel de mooiste game ooit
Dynamic contrast op medium? Interesting. Dat zijn settings waar ik nog niet ben aan geweest sinds ik mijn C9 heb. En quality mode? Dus toch maar geen 60fps? Ik kan daar niet echt meer zonder. En tenzij ik echt een meter van mijn 65C9 zit zie ik niet echt mega grote verschillen qua graphics tussen de twee modes. Behalve de framerate of course.Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:19:
[...]
Ik heb een C7 dus geen HGIG voor mij. Ik gebruik de recommended settings hiervan: https://www.resetera.com/...d-webos-sdr-hdr-dv.73304/
Alleen dan dynamic contrast op medium. Ik vind het er echt prachtig uit zien en icm de quality mode samen met RDR2 misschien wel de mooiste game ooit
Haha klopt, ik moest ook echt weer even wennen aan 30 fps, maar ik bleek toch echt een sucker voor eye candydevilsnight schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:21:
[...]
Dynamic contrast op medium? Interesting. Dat zijn settings waar ik nog niet ben aan geweest sinds ik mijn C9 heb. En quality mode? Dus toch maar geen 60fps? Ik kan daar niet echt meer zonder. En tenzij ik echt een meter van mijn 65C9 zit zie ik niet echt mega grote verschillen qua graphics tussen de twee modes. Behalve de framerate of course.
Dus het oogt toch duidelijk scherper voor jou? Ik heb het gisteren getest toen ik ongeveer een meter van de tv vandaan zat en toen zag ik wel meer scherpte in de achtergrond met de sneeuwbergen en de character zelf ook. Maar toen ik 2,5 meter van de tv zat had ik echt moeite met het verschil zien.Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:23:
[...]
Haha klopt, ik moest ook echt weer even wennen aan 30 fps, maar ik bleek toch echt een sucker voor eye candy
Ik ben ook een sucker for eye candy, trust me. Ik wil dat games zo scherp en mooi mogelijk zijn, maar damn....die 60fps is toch wel even een game changer., haha.
Customisation begint ook op de Xbox Series X zo mondjes maat plaats te vinden. Vind het goed gelukt.

Mijn broer liet me een post zien op Tweakers vandaag, ik kan hem alleen niet terugvinden. Lang verhaal kort, iemand op AVS zou gezegd hebben dat je juist NIET de PC mode moet activeren op een LG OLED met de XSX.
Dus beter om toch gewoon game mode te gebruiken?
Volgens mij geldt dat niet voor de C9 en de CX. Voor mij met mijn C7 wel, dus speel ik op HDMI input game console. Op die resetera site wordt best veel uitgelegd hierover dacht ikdevilsnight schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:38:
Mijn broer liet me een post zien op Tweakers vandaag, ik kan hem alleen niet terugvinden. Lang verhaal kort, iemand op AVS zou gezegd hebben dat je juist NIET de PC mode moet activeren op een LG OLED met de XSX.
[ Voor 11% gewijzigd door Steven030 op 28-11-2020 18:43 ]
Wat is sowieso de reden om hem op pc mode te zetten?devilsnight schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:38:
4:4:4 Chroma Subsamplingairwolf83 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:47:
[...]
Wat is sowieso de reden om hem op pc mode te zetten?
YouTube: Assassin's Creed Valhalla New Patch Comparison - Performance vs. Qua...
Ik hou 'm lekker op performance mode. Verschil in IQ is minimaal, maar het verschil tussen 30 of 60fps is immens.
Op de XSX dan. De XSS is een heel ander verhaal.
Ik hou 'm lekker op performance mode. Verschil in IQ is minimaal, maar het verschil tussen 30 of 60fps is immens.
Op de XSX dan. De XSS is een heel ander verhaal.
[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 28-11-2020 18:58 ]
Zelden zo'n lelijk, kitscherig design gezien. Maar smaken verschillen blijkbaar.Koning-Admiraal schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:34:
Customisation begint ook op de Xbox Series X zo mondjes maat plaats te vinden. Vind het goed gelukt.
[Afbeelding]
Ray tracing uitzetten in het optie menu van cold war?Ananas_NL schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:30:
Zo, met Black Friday 3 games aangeschaft. Desperados 3, Sekiro en Dark Souls 3. Bij die laatste zit een heus handleiding boekje. Dat heb ik volgens mij sinds de N64 niet meer gezien!
psn: jagermeistertim
Onjuist. Hangt geheel van de game af. Ori draait bijvoorbeeld native 4k60 op de Series S.Koning-Admiraal schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:06:
[...]
De One X, zonde om te investeren in de Series S als je al de One X hebt. Sterker nog de One X Kan native 4K aan, de Series S enkel upscaled.
Je zult maar een zeer beperkt aantal spellen wellicht in 4K kunnen spelen, maar daar is de Series S niet voor ontwikkeld. Zelfs Microsoft heeft het specifiek over een max 1440P apparaat.sohus schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:23:
[...]
Onjuist. Hangt geheel van de game af. Ori draait bijvoorbeeld native 4k60 op de Series S.
Pfffffff, al die settings daar. Er staat ook iets over dat je bepaalde settings moet overnemen als games er washed out uit zien, maar lang niet elke game heeft zulke settings. Max HDR brightness is een setting die ik nog nooit heb gezien.Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:42:
[...]
Volgens mij geldt dat niet voor de C9 en de CX. Voor mij met mijn C7 wel, dus speel ik op HDMI input game console. Op die resetera site wordt best veel uitgelegd hierover dacht ik
Maar deze dude raadt dus brightness op 49 aan met SDR content, interesting.
Met die laatste game, probeer de controller niet te vaak vliegles te geven he, hahaha.TTHEEBO1 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:15:
Zo, met Black Friday 3 games aangeschaft. Desperados 3, Sekiro en Dark Souls 3. Bij die laatste zit een heus handleiding boekje. Dat heb ik volgens mij sinds de N64 niet meer gezien!
Ik heb genoten van Dark Souls 1 en 2 maar poeh....wat kunnen die games mofos zijn zeg, haha. Sekiro ook trouwens, ik kocht de game op launch en al gauw weggelegd weer. Ik heb het geduld er misschien niet meer voor.
[ Voor 28% gewijzigd door devilsnight op 28-11-2020 19:35 ]
Klopt helemaal. Maar je eerdere statement was "De One X kan native 4k aan en de Series S alleen upscaled". Dat is feitelijk onjuist. Dat het in de praktijk 80% van de tijd het geval is, dat is een ander verhaal.Koning-Admiraal schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:29:
[...]
Je zult maar een zeer beperkt aantal spellen wellicht in 4K kunnen spelen, maar daar is de Series S niet voor ontwikkeld. Zelfs Microsoft heeft het specifiek over een max 1440P apparaat.
Zo raar is dat niet, als Microsoft continu communiceert dat het een max 1440P apparaat is. Ook totaal niet geïnteresseerd in de Series S, dus ook niet het nieuws gevolgd dat het toch in staat blijkt te zijn om een zeer beperkt aantal spellen in native 4K te renderen.sohus schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:33:
[...]
Klopt helemaal. Maar je eerdere statement was "De One X kan native 4k aan en de Series S alleen upscaled". Dat is feitelijk onjuist. Dat het in de praktijk 80% van de tijd het geval is, dat is een ander verhaal.
Dark Souls met een handleiding ?!TTHEEBO1 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:15:
\[T]/
Er zijn wel een paar leuke jaKoning-Admiraal schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:34:
[Afbeelding]

4K is inderdaad stuk. 1080p SDR werkt wel met sharing.Yonix schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:35:
Ligt het aan mij of is de functie om screenshots en gameplay video's te maken stück? Als ik gameplay op wil nemen is het bestand soms corrupt, de video te donker en als ik het bestand wil uploaden naar Xbox Live krijg ik een zwart scherm.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ziet er goed uit.
Koreaans toch? Net zoals die Black Myth Wukong game. Echt prachtig die game. Ik hoop dat Phil Spencer dat goed in de gaten houdt, hengel die studio binnen of op zijn minst laat die game Xbox niet skippen.
Dat ga ik morgen ook even proberen!JDL15 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:05:
[...]
Ray tracing uitzetten in het optie menu van cold war?
Je geeft zelf het probleem al aan. Alles hangt van de implementatie af. En blijkbaar is het geen makkelijke opgave om HDR weergave vanuit de ontwikkelaars gezien juist te krijgen.devilsnight schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:05:
[...]
Same here man. Op release vorig jaar mee begonnen en meteen viel me op hoe het gebied in het begin gewoon donker was in YouTube footage in SDR en met HDR gewoon washed out inderdaad. En ik kon rommelen met de ingame HDR settings wat ik wilde, het haalde niks uit. Waardeloos.
Soms erger ik me behoorlijk aan HDR. Want je hoort dan inderdaad veel lof over een bepaalde game en zelf zie ik het echt niet. Misschien dat sommige mensen elevated black levels prima vinden. Fallen Order ging bij mij qua HDR gewoon off.
HDR kan veel te bieden hebben als het echt een goede implementatie is, maar te vaak vind ik het gewoon trash en niks toevoegen.
Daarom vind ik Auto HDR (voor nu) ook een tegenvaller. Je ziet dat het niet zo bedoeld is en dat zou niet de bedoeling moeten zijn.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Verwijderd
In jedi fallen order zag ik soms artifacts in beeld, korte kleur/wit streep bij het draaien van de camera. In donkere ruimtes viel het goed op. Meer mensen opgevallen?
Lg c9, met en zonder vrr was het aanwezig.
Vraag me af of het een xbox, game of tv mode oorzaak heeft.
Lg c9, met en zonder vrr was het aanwezig.
Vraag me af of het een xbox, game of tv mode oorzaak heeft.
Het is in binnenruimtes ook eindelijk echt goed donker in Valhalla. Komt de torch ook eens van pas
Voor het eerst een Xbox aangeschaft! Ik ben zeeeer benieuwd en kon het niet laten door de gamepass, design en hardware. 9 december uitpakfeestje als het goed is! Voorheen trouwens altijd op PlayStation gespeeld en heb nog een pre order staan voor de ps5 en komt in januari binnen. Als de XSX goed bevalt, dan annuleer ik de pre order of ik maak een mede-tweaker blij!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?DutchOwnage schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:30:
Het is in binnenruimtes ook eindelijk echt goed donker in Valhalla. Komt de torch ook eens van pas
Wat je ook doet NIET ANNULEREN!!! Ik neem m graag van je over haha.Sjuuls92 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:35:
Voor het eerst een Xbox aangeschaft! Ik ben zeeeer benieuwd en kon het niet laten door de gamepass, design en hardware. 9 december uitpakfeestje als het goed is! Voorheen trouwens altijd op PlayStation gespeeld en heb nog een pre order staan voor de ps5 en komt in januari binnen. Als de XSX goed bevalt, dan annuleer ik de pre order of ik maak een mede-tweaker blij!
WauwYonix schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:40:
Gears 5 is toch wel érg fijn op de XSX in 4K/60FPS.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Living the life: 4K boven en 4K beneden. BAM!
Ik merk het nu net. Ik heb sinds de patch in Asgard gezeten, daar heb je bijna geen binnenruimtes. Nu net weer in Engeland, en merk het direct.
Dus toch weer elevated black levels helaas?DutchOwnage schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:48:
[...]
Ik merk het nu net. Ik heb sinds de patch in Asgard gezeten, daar heb je bijna geen binnenruimtes. Nu net weer in Engeland, en merk het direct.
Ja, zelf heb ik alleen Bloodborne gespeeld, en daar ben ik tot die kuthond gekomen en daar de handdoek in de ring gegooid.devilsnight schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:33:
[...]
Ik heb genoten van Dark Souls 1 en 2 maar poeh....wat kunnen die games mofos zijn zeg, haha. Sekiro ook trouwens, ik kocht de game op launch en al gauw weggelegd weer. Ik heb het geduld er misschien niet meer voor.
Dark Souls 3 vind ik tot nu toe een stuk makkelijker, door schild maar ook door gewenning denk ik. Sekiro ga ik zo meteen eens een slinger geven.
Ik ben van plan in 2021 zo min mogelijk games te kopen, dus hiermee en met de rest van gamepass moet ik me nog wel ff vermaken.
psn: jagermeistertim
Nee. Ik vind het er een stuk beter (en donkerder) uitzien! Net in een waterput geklommen, en had serieus m'n torch nodig om te zien waar het kistje stond.
Hier een 55'' LG C8 in huis en omdat we hier een lekkere hoekbank hebben lag ik altijd relax op een bijna 4 meter vd tv te gamen, las de verhalen altijd wel van mensen die er echt dichter op gaan zitten en had altijd zoiets van hmm lijkt mij toch niet zo fijn, sinds een tijdje al een extra stoel in huis (met voetenbankje)
en dacht vandaag van toch eens proberen.
Stoel op iets van 1.5 meter vd de tv af en de hele middag letterlijk aan de buis gekluisterd Battlefield 5 aan het spelen geweest, man wat intens,..had ik idd veel eerder moeten doen
Stoel op iets van 1.5 meter vd de tv af en de hele middag letterlijk aan de buis gekluisterd Battlefield 5 aan het spelen geweest, man wat intens,..had ik idd veel eerder moeten doen
Zowel SDR als HDR captures zijn te donker he? Hebben ze dit gepatched voor preview/insider?
Ja het contrast in Fallen Order kun je gerust ruk noemen. Verwacht ook niet dat dat nog verbeterd gaat worden. Gemiste kans wat mij betreft. Verder eens met je standpunt over HDR; als het goed geïmplementeerd wordt is het een absolute meerwaarde, maar helaas pakt het vaak niet goed uit. Onbegrijpelijk eigenlijk. De techniek is namelijk niet echt nieuw meer te noemen.devilsnight schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:05:
[...]
Same here man. Op release vorig jaar mee begonnen en meteen viel me op hoe het gebied in het begin gewoon donker was in YouTube footage in SDR en met HDR gewoon washed out inderdaad. En ik kon rommelen met de ingame HDR settings wat ik wilde, het haalde niks uit. Waardeloos.
Met HDR? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?DutchOwnage schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:06:
Nee. Ik vind het er een stuk beter (en donkerder) uitzien! Net in een waterput geklommen, en had serieus m'n torch nodig om te zien waar het kistje stond.
Ben wel benieuwd dan.
Ja HDR kán fantastisch zijn en zelfs een veel groter verschil, voor mij, dan van 1080p naar 4K gaan en dat meen ik nog serieus ook. Maar zéker in games heeft men nog wel een stukje te gaanAntifon schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:36:
[...]
Ja het contrast in Fallen Order kun je gerust ruk noemen. Verwacht ook niet dat dat nog verbeterd gaat worden. Gemiste kans wat mij betreft. Verder eens met je standpunt over HDR; als het goed geïmplementeerd wordt is het een absolute meerwaarde, maar helaas pakt het vaak niet goed uit. Onbegrijpelijk eigenlijk. De techniek is namelijk niet echt nieuw meer te noemen.
[ Voor 6% gewijzigd door Brutal1ty op 28-11-2020 21:51 ]
Ja, uiteraard met HDR. Ik heb verder niks veranderd. Exposure op 0.2 of 0.5 en 1.000 nits, zoals ik het altijd al had ingesteld.devilsnight schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:37:
[...]
Met HDR? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ben wel benieuwd dan.
Ik zit nu ff film te kijken, kom er later nog op terug. Jij ziet geen verschil?
Het verschil in inputlag tussen de One S en de Series S getest (Met video)
https://twitter.com/PinStratsDan/status/1332722837329731589
I got an #XboxSeriesS as I heard it has lower input latency than my old One S. I'm glad to say it is definitely less! It is hard to know exactly when the button is pressed, so I synced the clips (Series on left, One on right) on flipper drop. Here's hoping for better scores!
PinstratsDan is één van de top 10 spelers op bijna iedere Williams kast in Pinball FX3. In zijn volgende tweet zegt hij dat de kortere input delay merkbaar is en voor betere scores zorgt:
it doesn't look like much but I can definitely feel an improvement on Williams Classic Arcade. My first game on FunHouse Classic Arcade I almost reached 50 mil. I'm going to try No Good Gofers when I get a chance to see if I'm any better at those hole-in-ones now!
https://twitter.com/PinStratsDan/status/1332722837329731589
I got an #XboxSeriesS as I heard it has lower input latency than my old One S. I'm glad to say it is definitely less! It is hard to know exactly when the button is pressed, so I synced the clips (Series on left, One on right) on flipper drop. Here's hoping for better scores!
PinstratsDan is één van de top 10 spelers op bijna iedere Williams kast in Pinball FX3. In zijn volgende tweet zegt hij dat de kortere input delay merkbaar is en voor betere scores zorgt:
it doesn't look like much but I can definitely feel an improvement on Williams Classic Arcade. My first game on FunHouse Classic Arcade I almost reached 50 mil. I'm going to try No Good Gofers when I get a chance to see if I'm any better at those hole-in-ones now!
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |