Oh, inderdaad. Als je alleen PES speelt, heb je aan de S voldoende. Ik denk dat de X meer is voor grootgebruikers.outlandos schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:53:
[...]
Heb je die nodig op 1440p dan? Ik speel alleen PES.
Dit is voor mijzelf hoe ik de waarde heb berekend.
15 euro per maand = 180 euro per jaar.
Dat is dus voor een heel jaar een budget voor 3 €60 games.
Gezien mijn historie speel/koop ik wel gemiddeld meer dan 3 games per jaar dus is het voor mij het wel waard.
Iets geks: mijn tv draait yakuza like a dragon op 4k 120hz. Terwijl ik op google zie dat de game maar 4k 60fps max ondersteund?
Op diverse site's staat dat het spel 3 graphicmodes heeft: performance, normal en high resolution. Ik heb alleen normal en high resolution. Kan het zijn dat ze het spel tussentijds hebben geoptimaliseerd?
Op diverse site's staat dat het spel 3 graphicmodes heeft: performance, normal en high resolution. Ik heb alleen normal en high resolution. Kan het zijn dat ze het spel tussentijds hebben geoptimaliseerd?
het is niet omdat je tv op 120Hz draait dat je game daarvoor op 120 FPS draait.Hamazaki schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:31:
Iets geks: mijn tv draait yakuza like a dragon op 4k 120hz. Terwijl ik op google zie dat de game maar 4k 60fps max ondersteund?
als je vrr op hebt staan zal je wel geen screen tearing hebben.
Gaat dit spel dan boven de 60fps?Wybob schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:37:
[...]
het is niet omdat je tv op 120Hz draait dat je game daarvoor op 120 FPS draait.
als je vrr op hebt staan zal je wel geen screen tearing hebben.
Verwijderd
En dan hangt het er nog van af ofdat je minder games koopt. Gamepass lijkt gamen goedkoper te maken, maar in de praktijk zullen veel mensen alsnog "die ene goede game" een aantal keer per jaar kopen.Palindrome schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:31:
[...]
Dit is voor mijzelf hoe ik de waarde heb berekend.
15 euro per maand = 180 euro per jaar.
Dat is dus voor een heel jaar een budget voor 3 €60 games.
Gezien mijn historie speel/koop ik wel gemiddeld meer dan 3 games per jaar dus is het voor mij het wel waard.
Het zou mij niet verbazen dat mensen uiteindelijk meer uitgeven per jaar ipv minder.
uiteraard, als ik bijvoorbeeld gemiddeld 6 games van 60 euro per jaar koop dan is dat voor heel dat game jaar 360 euro.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:39:
[...]
En dan hangt het er nog van af ofdat je minder games koopt. Gamepass lijkt gamen goedkoper te maken, maar in de praktijk zullen veel mensen alsnog "die ene goede game" een aantal keer per jaar kopen.![]()
Het zou mij niet verbazen dat mensen uiteindelijk meer uitgeven per jaar ipv minder.
Nou heb ik dus gamepass van 180 per jaar. koop ik daarnaast nog 3 losse games van 60 euro met een totaal van 180 euro dan moet ik dus zorgen dat ik minimaal 3 games moet spelen op gamepass dat jaar op kiet te spelen.
Voorlopig kan je de upgrade methode gebruiken. Dus 180 euro is wel veel per jaar. Zelfs als je het al een keer gedaan hebt kan je voor 13 euro upgraden. Grof gerekend 150 euro voor 3 jaar(zonder vpn en met 13 euro upgrade).Palindrome schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:47:
[...]
uiteraard, als ik bijvoorbeeld gemiddeld 6 games van 60 euro per jaar koop dan is dat voor heel dat game jaar 360 euro.
Nou heb ik dus gamepass van 180 per jaar. koop ik daarnaast nog 3 losse games van 60 euro met een totaal van 180 euro dan moet ik dus zorgen dat ik minimaal 3 games moet spelen op gamepass dat jaar op kiet te spelen.
nee blijft 60fps. Er zijn maar enkele games die op 100 a 120 fps spelen.
lijst staat hier op tweakers:
reviews: Framerates tot 120fps op consoles - Wel op Xbox Series X, nog niet a...
Wat is veel...die grens ligt bij iedereen anders.MissMe NL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:58:
[...]
Voorlopig kan je de upgrade methode gebruiken. Dus 180 euro is wel veel per jaar. Zelfs als je het al een keer gedaan hebt kan je voor 13 euro upgraden. Grof gerekend 150 euro voor 3 jaar(zonder vpn en met 13 euro upgrade).
Voor mij is het een "no brainer" met 3 xboxen ( one, one x , series x ) thuis en 3 kids met ieder hun eigen wensen in spellen en Pappa die ook graag meerdere keren per week wilt spelen.
Er zitten tot nu toe sowieso altijd wel meerdere spellen voor de kids bij waar ze blij mee zijn.
Maar goed ik ben blij met de de series X, deze is voor mij zeker de moeite waard ook als sterke media player.
Ik heb het over Gears of War 1 Ultimate EditionSunnieNL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:15:
[...]
Vaag, bij Gears 5 heb ik het Auto HDR icoon idd ook niet.
Zou dat icoon dan alleen bij x360 games in beeld komen of heeft Gears5 een HDR update gehad en valt die niet onder auto HDR?
De lg geeft ook een HDR icoon en op het startscherm kan ik duidelijk zien dat HDR ook daadwerkelijk aktief is.
Edit: ik heb gears 5 operation 5 gedownload. Die heeft zelf HDR vandaar dat hij het icoon niet toont. Ik download even de ultimate edition
Edit 2: dat blijkt dezelfde download. @Thrace Grumble Je ziet bij Gears 5 ultimate geen autohdr icoon omdat deze zelf ondersteuning heeft voor HDR. Daarom moet je bij een single player eerst het HDR beeld goed zetten via settings. Bij een auto HDR game krijg je dat niet, zoals bij geometry wars 2.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Thrace Grumble schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:33:
[...]
Ik heb het over Gears of War 1 Ultimate Edition
De speciale remake voor Xbox One die alleen op gamepass zit? Of de 360 versie?
Ik gooi hem ff op de xbox en dan kijk ik ff
[ Voor 4% gewijzigd door SunnieNL op 27-11-2020 09:01 ]
Hou er dan wel rekening mee dat je niks rechtstreeks kunt sharen naar je activity feed, Twitter of iets dergelijks vanaf je Xbox.justifire schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:03:
[...]
Ga sowieso de opnamelocatie verplaatsen naar de oude externe schijf, blijkt dat je dan ook in 4K kan opnemen.
En haalt naar mijn idee meteen wat belasting van de interne schijf qua I/O
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Thanks! De remake (UE) op Gamepass. Ik speel het, wil de hele serie van t begin af aan spelen. Verbazingwekkend goed nog, ook qua graphics.SunnieNL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:59:
[...]
wie speelt dat nou nog...
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Speelt opzich nog prima. Ook van de week aan begonnen. Maar naar eerst Gears 5 te hebben gespeeld wel weer even omschakelen.Thrace Grumble schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:06:
[...]
Thanks! De remake (UE) op Gamepass. Ik speel het, wil de hele serie van t begin af aan spelen. Verbazingwekkend goed nog, ook qua graphics.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik wil graag een Xbox Series S aanschaffen puur en alleen voor Microsoft Flight Simulator. Kan ik deze sim los aanschaffen of zit ik vast aan een Game Pass?
De releasedatum is nog steeds niet bekend. En je kunt games altijd los kopen als je dat wil. Je zult voor samen met anderen vliegen wel een abonnement op live gold nodig hebben.colossos schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:25:
Ik wil graag een Xbox Series S aanschaffen puur en alleen voor Microsoft Flight Simulator. Kan ik deze sim los aanschaffen of zit ik vast aan een Game Pass?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ja dat kan, als die uit komt voor de Xbox Series. Op dit moment is er nog geen release date.colossos schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:25:
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Je kan alles ook gewoon los aanschaffen. Hoe er wel rekening mee dat die game momenteel alleen nog maar uit is voor de PC en niet op de Xbox. Als ik zie hoe die game nu loopt op vrij heftige PC hardware vrees ik wel dat de Series S performance niet top gaat zijn met die game.colossos schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:25:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ga er maar van uit dat de S lang niet altijd 1440p trekt, MS had het ding als 1080p machine moeten marketten, niet als 1440p, daarvoor heeft ie toch stiekem de TFLOPS niet, als je bedenkt dat de X 12 TFLOPS ter berschikking heeft voor 4K, is de 4 TFLOPS voor 1440p gewoon niet afdoende.outlandos schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:29:
Zijn er nog voordelen om een X te kopen ten opzichte van de S als je zoals ik speelt op een 1440p game monitor?
In wat reviews van digital foundry tot nu toe komt dat ook terug, in Dirt 5 in bepaalde modi, dropt de S zelfs tot 900p.
Nu ligt het natuurlijk helemaal aan de game in kwestie, en hoe de developer omgaat met de mindere GPU kracht (ga je voor lagere resolutie met mooie effecten, of kies je voor resolutie ten koste van effecten?), maar de S is in ieder geval geen gegarandeerde 1440p machine.
Dat gezegd hebbende, de S is wel een heel tof machientje, ik ben er blij mee, op mijn 1080p scherm
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Gisteren heeft Asobo informatie over hun roadmap vrijgegeven. Zodra de DirectX 12 versie af is, verschijnt hij ook voor de Xbox. Daar staat alleen nog geen datum bij genoemd. Al gingen er wat geruchten dat op de Video Game Awards er mogelijk een jaartal en kwartaal wordt genoemd voor de console-release.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
GoW ultimate was ook de eerste game die ik ging spelen op de Series XSunnieNL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:59:
[...]
wie speelt dat nou nog...
Ondertussen uitgespeeld, samen met GoW2 en GoW3... nu bezig met Judgement. Daarna deel 4 en daarna deel 5
Ondanks dat GoW 2, 3 en Judgement 360 titels zijn, ziet het er best goed uit op de Series X. Auto HDR, en ik vermoed ook andere technieken, persen er nog behoorlijk mooie graphics uit. Bij Microsoft mogen ze alleen wel die Xbox 360 menuutjes die soms naar voren komen oppoetsen naar Full HD of 4K. Het ziet er vrij pixelachtig uit
Een jaartal? Ik mag hopen gewoon wel 2021.Wom schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:38:
Gisteren heeft Asobo informatie over hun roadmap vrijgegeven. Zodra de DirectX 12 versie af is, verschijnt hij ook voor de Xbox. Daar staat alleen nog geen datum bij genoemd. Al gingen er wat geruchten dat op de Video Game Awards er mogelijk een jaartal en kwartaal wordt genoemd voor de console-release.
Gisteren weer een paar missies gedaan van Gears Tactics op Insane. Ik ben nu aanbeland bij act 3.5. Nog iets van 9 missies en dan ben ik bij de final boss. Die missies gaan me nu op insane wel goed af, maar ik vrees voor de final boss. Heb ook al een klein weekje AC niet meer aangeraakt. Denk niet dat ik die game ga uitspelen ook al vermaak ik me er prima mee als ik hem heb opgestart.
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-11-2020 10:13 ]
Het COVID-spook waart ook daar rond vrees ik. Zou niet gek staan kijken van Q4/21. Laten we hopen op eerder.uchiha tijntje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:13:
[...]
Een jaartal? Ik mag hopen gewoon wel 2021.
Ja dat is ook zo.Wom schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:28:
[...]
Het COVID-spook waart ook daar rond vrees ik. Zou niet gek staan kijken van Q4/21. Laten we hopen op eerder.
Vind dat Quick Resume toch wel indrukwekkend hoor.
Als de console gewoon uitstaat en ik zet hem aan duurt het 29 seconden om te kunnen rijden in FH4.. De meeste tijd zit nog in de bootsequence van de Xbox zelf.
Dat duurde op de one X zo'n 2 minuten en 53 seconden..... Vaak al een reden om hem niet eens op te starten.
Vanuit FH4 sta ik ook in onder een minuut aan de aftrap van de volgende wedstrijd van mijn career in PES2020..
Als de console gewoon uitstaat en ik zet hem aan duurt het 29 seconden om te kunnen rijden in FH4.. De meeste tijd zit nog in de bootsequence van de Xbox zelf.
Dat duurde op de one X zo'n 2 minuten en 53 seconden..... Vaak al een reden om hem niet eens op te starten.
Vanuit FH4 sta ik ook in onder een minuut aan de aftrap van de volgende wedstrijd van mijn career in PES2020..
Zo af en toe komen er videos van voorbij in mijn Youtube-feed. Zoals ik meer heb lopen vissen in Far Cry 5 ter onspanning, lijkt mij dit ook inderdaad de perfecte game om even een bepaalde landmark te verkennen. Waar ik vroeger fotoboeken van onze reizen moest maken, kan ik er nu naartoe vliegen om het te laten zien.uchiha tijntje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:31:
[...]
Ja dat is ook zo.Ik kijk er iig wel echt naar uit.
Zal het niet ontzettend veel spelen denk ik, maar volgens mij is het echt een ideaal spel als je een stressvolle dag hebt gehad en s'avonds lekker wat rond kunt vliegen.
Maar ik ben nu ook niet het type wat 8 uur lang een vlucht ga nabootsen.
Moet overigens nog steeds The Falconeer proberen. Reviews zetten de game zo rond de 65/100 zag ik. Niet geweldig, maar de dogfights en visuals zijn heel goed schijnbaar. Mist alleen wat begeleiding in de hele ervaring. Las dat de ontwikkelaar (enkelvoud in dit geval) er al aan bezig was. Ga dus wachten op de eerste patch.
Oh zeker. De grens is bij iedereen anders. Maar waarom niet gebruik maken van de aanbieding? En wees zeker blij met je xsx ben ik ook. Zijn veel mensen die hem nog niet hebben.ErwinJ schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:51:
[...]
Wat is veel...die grens ligt bij iedereen anders.
Voor mij is het een "no brainer" met 3 xboxen ( one, one x , series x ) thuis en 3 kids met ieder hun eigen wensen in spellen en Pappa die ook graag meerdere keren per week wilt spelen.
Er zitten tot nu toe sowieso altijd wel meerdere spellen voor de kids bij waar ze blij mee zijn.
Maar goed ik ben blij met de de series X, deze is voor mij zeker de moeite waard ook als sterke media player.
Dat is echt de grootste winst van de nieuwe generatie hoor. Amper nog laadtijden, je bent zo aan het gamen. Je merkt nu eigenlijk pas hoe lang je soms zat te wachten. Pure speeltijd gaat er zeker op vooruit. Wel handig voor iemand zoals ik, die niet elke dag kan gamen.Mick3112 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:34:
Vind dat Quick Resume toch wel indrukwekkend hoor.
Nee, ben best onder de indruk van mijn XSX. Uitstekende koop tot nu toe. Al blijft de XSS wel lonken als retro-machine. Maar ja, wanneer moet ik die games allemaal spelen?
MissMe NL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:38:
[...]
Oh zeker. De grens is bij iedereen anders. Maar waarom niet gebruik maken van de aanbieding? Ik ben iemand die mensen graag laat weten dat iets goedkoper kan. Kan toch zijn dat er niet van af weet?
En wees zeker blij met je xsx ben ik ook. Zijn veel mensen die hem nog niet hebben.
Hebben we vandaag nog mooie deals voor Xbox-series accesoires?
Zit zelf te kijken/zoeken naar een headset, maar verder dan 139 euro voor bijvoorbeeld een Steelseries Arctis 7 kom ik niet.
Zit zelf te kijken/zoeken naar een headset, maar verder dan 139 euro voor bijvoorbeeld een Steelseries Arctis 7 kom ik niet.
De Gears games hebben dan ook wel een paar leuke upgrades gekregen ten opzichte van de originele versiesTux3.14 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:08:
[...]
GoW ultimate was ook de eerste game die ik ging spelen op de Series X![]()
Ondertussen uitgespeeld, samen met GoW2 en GoW3... nu bezig met Judgement. Daarna deel 4 en daarna deel 5
Ondanks dat GoW 2, 3 en Judgement 360 titels zijn, ziet het er best goed uit op de Series X. Auto HDR, en ik vermoed ook andere technieken, persen er nog behoorlijk mooie graphics uit. Bij Microsoft mogen ze alleen wel die Xbox 360 menuutjes die soms naar voren komen oppoetsen naar Full HD of 4K. Het ziet er vrij pixelachtig uit
- Gears Ultimate krijgt als het goed is nog een patch voor 60fps + 4K.
- (XB1X en XSX) Gears 2 en 3 hebben een 9x resolutie boost gekregen van 720p naar 4K, plus een aantal trucjes om hogere kwaliteit assets in te laden indien deze aanwezig zijn en 16xAF te forceren.
Vandaag begonnen met Fallen Order op de series X. Alleen ontzettend last van washed out beeld op m'n oled. Het oogt alsof de brightness of RGB settings op de tv verkeerd staan, terwijl dat niet zo is. Krijg het ook niet echt beter door met instellingen te spelen en lees op verschillende fora dat dit bij meer mensen speelt. Hier hoor ik echter louter positieve reacties over de beeldkwaliteit
Meer mensen die dit probleem hebben ervaren en wellicht een oplossing hebben gevonden?
Ja, het is ook juist goed voor mensen die weinig tijd hebben. Als je nu nog even 20 minuutjes over hebt voordat je een bepaald tvprogramma wil zien dan heeft het ook echt nog nut om hem op te starten.Wom schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:41:
[...]
Dat is echt de grootste winst van de nieuwe generatie hoor. Amper nog laadtijden, je bent zo aan het gamen. Je merkt nu eigenlijk pas hoe lang je soms zat te wachten. Pure speeltijd gaat er zeker op vooruit. Wel handig voor iemand zoals ik, die niet elke dag kan gamen.
Nee, ben best onder de indruk van mijn XSX. Uitstekende koop tot nu toe. Al blijft de XSS wel lonken als retro-machine. Maar ja, wanneer moet ik die games allemaal spelen?
Beter even wachten op Cyber Monday voor electronica.tuinïnen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:42:
Hebben we vandaag nog mooie deals voor Xbox-series accesoires?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Hi all, iemand die hier een voorbeeld heeft van hoe en waar je Cold War moet upgraden naar Cross Gen versie? Ik heb hem digitaal via US giftcards aangeschaft en zie op mijn Xbox zelf in de store geen optie om te upgraden. Kijk ik niet goed?
Ik had dat ook een beetje op Bogano, maar ik ging er vanuit dat dit gewoon artistieke keuze was. Verder speel ik nu op Seffa en daar vond ik het al wat minder. Ik heb trouwens een Sony A1 (OLED).Antifon schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:45:
Vandaag begonnen met Fallen Order op de series X. Alleen ontzettend last van washed out beeld op m'n oled. Het oogt alsof de brightness of RGB settings op de tv verkeerd staan, terwijl dat niet zo is. Krijg het ook niet echt beter door met instellingen te spelen en lees op verschillende fora dat dit bij meer mensen speelt. Hier hoor ik echter louter positieve reacties over de beeldkwaliteitMeer mensen die dit probleem hebben ervaren en wellicht een oplossing hebben gevonden?
Heb bij Amazon een headset (HyperX Cloud Stinger Core) voor 22 euro opgepikt. Zal geen grandioos geluid produceren, maar vast voldoende voor die paar uurtjes in de avond. 
En vandaag m'n eerste 5 euro rewards-tegoed doel behaald. Laat 't maar oplopen en kijk wel na een jaar waar we staan.
En vandaag m'n eerste 5 euro rewards-tegoed doel behaald. Laat 't maar oplopen en kijk wel na een jaar waar we staan.
Ik denk niet dat er echt wat gaat verschillen met de aanbiedingen die je nu al hebt. Verder verwacht ik ook nog geen XS accessoires in de aanbieding. Hoogstens XBL/GP stuffjustifire schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:57:
[...]
Beter even wachten op Cyber Monday voor electronica.
Is dat uberhaupt nog een ding dit jaar? Volgens mij smeert alles en iedereen BF al over de afgelopen week en online heen om de drukte in de winkels te drukken.justifire schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:57:
[...]
Beter even wachten op Cyber Monday voor electronica.
Zeker, het is nog steeds niet instantaan, maar ik merkte gisteren dat ik na iets aangeklikt te hebben uit automatisme mn telefoon er even bij pakte om in de laadtijd even wat te checken, maar dat is niet meer nodig als de laadtijd maar een paar seconden isWom schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:41:
[...]
Dat is echt de grootste winst van de nieuwe generatie hoor. Amper nog laadtijden, je bent zo aan het gamen. Je merkt nu eigenlijk pas hoe lang je soms zat te wachten. Pure speeltijd gaat er zeker op vooruit. Wel handig voor iemand zoals ik, die niet elke dag kan gamen.
Gisteren trouwens ook voor het eerst in lange tijd weer eens een OG Xbox spel gespeeld (Panzer elite), en hoewel de UI, menus en textures nog vrolijk in 480i tijd hangen, is het wel tof dat het spel wel op hoge res gerenderd wordt
[ Voor 61% gewijzigd door vectormatic op 27-11-2020 11:31 ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Goede tip! Heb dat nog nooit gedaan. Hoe werkt dat precies?SunnieNL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:18:
[...]
Was dat niet gewoon crunchy roll?
Andere apps zouden idd niet legaal kunnen zijn. Als die volledig uit de store is gehaald door Microsoft bv omdat de content niet legaal was, dan krijg je hem er niet meer op. Ja, heel mss als je hem nog op je oude Xbox one hebt, kun je kijken of je hem via netwerk over kan zetten van Xbox naar xbox
Kreeg F1 2020 niet in HDR dus heb instellingen nagekeken en blijkbaar werkt dit alleen met 60HZ? Nu is het probleem dat als ik CoD speel dit veel soepeler draait met 120HZ. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik continu moet switchen tussen 120 en 60hz?
Zijn er nog meer mensen die "langzame" wifi snelheden halen op de series x? Opzich is het prima speelbaar. Echter met de netwerktest haalde ik met mijn oude router max 200 mbps. Nu juist mijn nieuwe router geinstalleerd, en haal ik 250 mbps. Bedraad meer dan 500 mbps.
Laptop haal ik gewoon via wifi 500mbps. Zou verwachten dat het op de series x ook gelijk moet kunnen?
Laptop haal ik gewoon via wifi 500mbps. Zou verwachten dat het op de series x ook gelijk moet kunnen?
Heeft 5g een ander SSID?Alcje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:09:
Zijn er nog meer mensen die "langzame" wifi snelheden halen op de series x? Opzich is het prima speelbaar. Echter met de netwerktest haalde ik met mijn oude router max 200 mbps. Nu juist mijn nieuwe router geinstalleerd, en haal ik 250 mbps. Bedraad meer dan 500 mbps.
psn: lupusergo
Ja op Bogano is het wat minder opvallend, omdat het daar licht is en er ook wat mist is. Maar bij de intro viel het me het meest op, omdat het daar donker is. Wel jammer, want de game leent zich bij uitstek voor HDR.CerandoX.nl schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:11:
[...]
Ik had dat ook een beetje op Bogano, maar ik ging er vanuit dat dit gewoon artistieke keuze was. Verder speel ik nu op Seffa en daar vond ik het al wat minder. Ik heb trouwens een Sony A1 (OLED).
Ik heb dusdanig veel controllers liggen die óók werken op de XSX dat ik het ergens zonde vind om die XSX-controller in gebruik te nemen.
Ik speel met een Elite V2 en dat is nagenoeg de beste controller die er bestaat voor de Xbox, alleen las ik laatst dat Eilte V2 controller de update nog niet heeft gehad voor het verlagen van de input lag.
Iemand hier die al wel met een Elite V2 en de XSX-controller gespeeld heeft en een merkbaar verschil ervaart qua (dus niet kwa) input lag?
Die millisecondes die het kunnen schelen, kunnen in MP-games zoals Gears 5 wel een verbetering zijn volgens mij.
Ik speel met een Elite V2 en dat is nagenoeg de beste controller die er bestaat voor de Xbox, alleen las ik laatst dat Eilte V2 controller de update nog niet heeft gehad voor het verlagen van de input lag.
Iemand hier die al wel met een Elite V2 en de XSX-controller gespeeld heeft en een merkbaar verschil ervaart qua (dus niet kwa) input lag?
Die millisecondes die het kunnen schelen, kunnen in MP-games zoals Gears 5 wel een verbetering zijn volgens mij.
Xbox Live: Springbok NL
Ashen vibes
[YouTube: Chronos Before the Ashes • Explanation Trailer • PS4 Xbox One Switch PC Stadia]
[YouTube: Chronos Before the Ashes • Explanation Trailer • PS4 Xbox One Switch PC Stadia]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
https://support.xbox.com/...rk-game-transfer-xbox-onedevilsnight schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:28:
[...]
Goede tip! Heb dat nog nooit gedaan. Hoe werkt dat precies?
Ik heb nog een oude Panasonic Plasma waar ik eigenlijk heel blij mee ben, er nog niet aan gedacht om deze te vervangen. Maximaal 1080p geeft hij weer.vectormatic schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:37:
[...]
Ga er maar van uit dat de S lang niet altijd 1440p trekt, MS had het ding als 1080p machine moeten marketten, niet als 1440p, daarvoor heeft ie toch stiekem de TFLOPS niet, als je bedenkt dat de X 12 TFLOPS ter berschikking heeft voor 4K, is de 4 TFLOPS voor 1440p gewoon niet afdoende.
In wat reviews van digital foundry tot nu toe komt dat ook terug, in Dirt 5 in bepaalde modi, dropt de S zelfs tot 900p.
Nu ligt het natuurlijk helemaal aan de game in kwestie, en hoe de developer omgaat met de mindere GPU kracht (ga je voor lagere resolutie met mooie effecten, of kies je voor resolutie ten koste van effecten?), maar de S is in ieder geval geen gegarandeerde 1440p machine.
Dat gezegd hebbende, de S is wel een heel tof machientje, ik ben er blij mee, op mijn 1080p scherm
Na een korte uitstap naar de Playstation wil ik voor deze generatie graag weer met de mensen van Microsoft in zee, met alle oude Xboxen altijd positieve ervaringen gehad. Nu twijfel ik sterk over de aankoop. Het is niet dat ik de 200e extra niet kan missen maar heeft het wel zin om de Series X te kopen als ik hem gebruik op mijn 1080p televisie? Of ben ik dan net zo goed klaar met de Series S (die wel op voorraad is en dus goedkoper).
Wat zijn de voordelen van de series X tov de Series S als ik deze gebruik op een 1080P televisie? Ik las ergens snellere laadtijden maar daar hoef ik het in principe niet voor te doen...
De Series S heeft ook de snellere laadtijden, dus daarvoor hoef je niet naar de Series X te gaan.joranoud schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:40:
[...]
Ik heb nog een oude Panasonic Plasma waar ik eigenlijk heel blij mee ben, er nog niet aan gedacht om deze te vervangen. Maximaal 1080p geeft hij weer.
Na een korte uitstap naar de Playstation wil ik voor deze generatie graag weer met de mensen van Microsoft in zee, met alle oude Xboxen altijd positieve ervaringen gehad. Nu twijfel ik sterk over de aankoop. Het is niet dat ik de 200e extra niet kan missen maar heeft het wel zin om de Series X te kopen als ik hem gebruik op mijn 1080p televisie? Of ben ik dan net zo goed klaar met de Series S (die wel op voorraad is en dus goedkoper).
Wat zijn de voordelen van de series X tov de Series S als ik deze gebruik op een 1080P televisie? Ik las ergens snellere laadtijden maar daar hoef ik het in principe niet voor te doen...
Met een 1080p scherm voldoet de Series S prima.
Enige echte nadeel is de beperkte schijfruimte. Kan je wel goedkoop uitbreiden met een usb3 schijf, maar nieuwste games vereisen installatie op lokale supersnelle schijf, en als je die wil uitbreiden ben je 200 euro armer.
Enige echte nadeel is de beperkte schijfruimte. Kan je wel goedkoop uitbreiden met een usb3 schijf, maar nieuwste games vereisen installatie op lokale supersnelle schijf, en als je die wil uitbreiden ben je 200 euro armer.
Met smart delivery nemen de nieuwe games minder ruimte in beslag. Bij sommige games is dat nog al fors.Krimglas schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:47:
Met een 1080p scherm voldoet de Series S prima.
Ik zou in zijn geval voor de Series S gaan.
Ligt eraan wat je wil gaan spelen en doen op de xbox.joranoud schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:40:
[...]
Ik heb nog een oude Panasonic Plasma waar ik eigenlijk heel blij mee ben, er nog niet aan gedacht om deze te vervangen. Maximaal 1080p geeft hij weer.
De series X heeft op dit moment betere raytracing dan de Series S. Deze laatste doet bv Raytracing op 720p. Daarnaast heeft de Series X voor backwards compatibility altijd de 4k assets die daarna worden downsampled naar 1080p in de uiteindelijke uitvoer. Dat is altijd scherper dan de Series S neer zet, omdat deze gebruik maakt van meer compressed en lagere resolutie assets.
Het lijkt er daarnaast op dat de series X op 1080p betere zijn fps vast houdt dan de Series S.
Uiteindelijk zal de Series X op 1080p een mooier plaatje neerzetten en is deze beter voorbereid op de toekomst.
De Series X kun je ook nog als bluray player gebruiken. Wil je 2nd hand games spelen, dan is de Series X de betere keuze ivm de mogelijkheid om 2de hands discen te gebruiken.
Wil je later mogelijk upgraden naar een 4k scherm? Dan is het een no-brainer om voor de X te gaan, anders loop je tegen extra kosten aan later.
Toch een manier gevonden om gameplay + party chat op te nemen, helaas wel op 720p maar dat zal ooit wel omhoog worden geschroefd.
Via mijn PC maak ik verbinding met mijn Xbox via Xbox Game Streaming (welke nu in beta zit), dit pakt al het "HDMI" geluid op, inclusief party chat. Hij pakt niet je eigen microfoon op ook al staat "microphone monitoring" aan.
Ik neem alles op via OBS die de Game Streaming app captured in 720p met audio, ik maak binnen OBS alleen nog een extra audio feed aan voor mijn laptop microfoon die prima mijn stem kan opnemen.
Niet ideaal, maar dit is vrij makkelijk te doen zonder dat ik een capture card moest kopen, waar ik eerst aan zat te denken.
Via mijn PC maak ik verbinding met mijn Xbox via Xbox Game Streaming (welke nu in beta zit), dit pakt al het "HDMI" geluid op, inclusief party chat. Hij pakt niet je eigen microfoon op ook al staat "microphone monitoring" aan.
Ik neem alles op via OBS die de Game Streaming app captured in 720p met audio, ik maak binnen OBS alleen nog een extra audio feed aan voor mijn laptop microfoon die prima mijn stem kan opnemen.
Niet ideaal, maar dit is vrij makkelijk te doen zonder dat ik een capture card moest kopen, waar ik eerst aan zat te denken.
Hoe komt dat? Uit de stroom gehaald terwijl die idle was?KevinNolan schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:45:
Lekker thuis komen van het werk .
[Afbeelding]
Als de vrouw klaar is met thuis werken maar even een USB klaar maken voor een recovery
Ugh laat dan maar zitten, dan hou ik nog wel even mijn One S. Thanks for the info!vectormatic schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:37:
[...]
Ga er maar van uit dat de S lang niet altijd 1440p trekt, MS had het ding als 1080p machine moeten marketten, niet als 1440p, daarvoor heeft ie toch stiekem de TFLOPS niet, als je bedenkt dat de X 12 TFLOPS ter berschikking heeft voor 4K, is de 4 TFLOPS voor 1440p gewoon niet afdoende.
Geen idee. Mijn zoontje heeft wel dat Pixar spelletje gespeeld. Maar wat die verder heeft gedaan weet ik niet. Hij is 3 dus door vragen aan hem heeft geen zin...Guerilla schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:50:
[...]
Hoe komt dat? Uit de stroom gehaald terwijl die idle was?
Stroom is er niet af geweest zegt de vrouw.
Had eerst fout 105. Wilde hem resetten en toen kreeg ik de e100 code
Maar hij start nu wel weer normaal op?KevinNolan schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:40:
Offlineupdate voltooid. Nu weer 650GB downloaden.... Altijd fijn dit soort dingen
Ja na de offline update moest ik hem weer opnieuw instellen en nu wordt alles gedownload. Hopelijk niet te vaak zo iets. Duurt te lang
Je kan het beter zo zien. Enige nadeel dat je hebt met een 1080p scherm is dat je geen echt 4k hebt(alsnog wel scherper beeld vergeleken met een S). Verder heb je gewoon elk voordeel.joranoud schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:40:
[...]
Misschien niet een populaire mening maar door de upscale of downscale(wat het precies is weet ik niet) is het verschil tussen 1080p en 4k echt minimaal. Maar dat kan zijn dat ik op een 32 en 27 inch scherm speel.
Thanks man!
Ik ben bang dat dit hem niet meer gaat worden. Ik zie met network transfer alleen maar games, geen apps, raar want ik heb ook normale apps erop staan.
De anime app werkt prima op One X nog, maar ik kan met geen mogelijkheid de app overzetten naar USB stick ofzo verder ook, alleen uninstall kan ik kiezen. Er zijn verder geen manieren dan hé? Als ik alleen maar de app naar een USB stick kon zetten was het al klaar.
[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 27-11-2020 18:38 ]
Verwijderd
De stap van een One S naar een Series S is enkele ordes van grootte groter dan de stap van een Series S naar een Series X. De One S is echt altijd een langzaam en traag ding geweest, zelfs bij de launch al.outlandos schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:54:
[...]
Ugh laat dan maar zitten, dan hou ik nog wel even mijn One S. Thanks for the info!
Zo dan... Zojuist de pricewatch: Samsung QLED Series Q80T 85" Zwart aangeschaft (bezorging volgende week zaterdag als alles goed gaat).
Mijn X-Box kan vanaf dan lekker gaan zweten
Mijn X-Box kan vanaf dan lekker gaan zweten

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Oke dus ik ga er dan dus nog wel merkbaar op vooruit? Hmm lastig keuze!Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:23:
[...]
De stap van een One S naar een Series S is enkele ordes van grootte groter dan de stap van een Series S naar een Series X. De One S is echt altijd een langzaam en traag ding geweest, zelfs bij de launch al.
Verwijderd
Vanaf een One S? Dat is vragen of je van een Fiat Panda naar een BMW 3 serie gaat en je twijfelt of je niet voor de 5 serie moet gaan.outlandos schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:55:
[...]
Oke dus ik ga er dan dus nog wel merkbaar op vooruit? Hmm lastig keuze!
Je gaat er echt flink op uit. Ik heb dan een series x, maar qua laadtijden maakt het helemaal niks uit en qua graphics is het natuurlijk ook een flinke stap ten aanzien van de one s.outlandos schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:55:
[...]
Oke dus ik ga er dan dus nog wel merkbaar op vooruit? Hmm lastig keuze!
Ik heb de one s erbij gezet op een aparte tv en nu valt mij het pas op hoe langzaam de one s wel niet is.
Laadtijden zijn ten aanzien van de serie x echt extreem lang, en een spel als Kingdom Hearts 3 is echt een dag en nacht verschil op de xbox series x. Natuurlijk weet ik niet hoe dit op de series s is?
Verder is iets waar je echt nog op vooruit gaat; de geluidproductie. Wat ben ik blij dat ik de harde schijf van de one s niet meer hoor zeg. Echt hemels zo'n serene rust .
Wat een geweldig ding is het toch voor BC he.
Even de RPG ELEX getest. De laadtijden waren nooit geweldig, top nu. Maar de game is gewoon super smooth met 60fps en echt mega scherp. In de resolution mode.
Even de RPG ELEX getest. De laadtijden waren nooit geweldig, top nu. Maar de game is gewoon super smooth met 60fps en echt mega scherp. In de resolution mode.
Grootste verschil is resolutie (en wat kleine). De s doet gewoon vrr allm day raytracing EN laadt net zo snel. Digital foundry heeft dat met watchdogs legion getest.Mooraalkikker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:03:
[...]
Je gaat er echt flink op uit. Ik heb dan een series x, maar qua laadtijden maakt het helemaal niks uit en qua graphics is het natuurlijk ook een flinke stap ten aanzien van de one s.
Ik heb de one s erbij gezet op een aparte tv en nu valt mij het pas op hoe langzaam de one s wel niet is.
Laadtijden zijn ten aanzien van de serie x echt extreem lang, en een spel als Kingdom Hearts 3 is echt een dag en nacht verschil op de xbox series x. Natuurlijk weet ik niet hoe dit op de series s is?
Verder is iets waar je echt nog op vooruit gaat; de geluidproductie. Wat ben ik blij dat ik de harde schijf van de one s niet meer hoor zeg. Echt hemels zo'n serene rust .
(De reden dat ubisoft praktisch hetzelfde performen, los van later geleverde devkits, is dat ubisoft (oa) just degene wil zijn van kijk die console is beter...kwaliteit en optimalisatie zal met de tijd komen)
Als je spel ondersteund wordt wel ja. Heb het idee dat er toch best wel wat spellen niet BC zijn, dus een geweldig ding voor BC?devilsnight schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:11:
Wat een geweldig ding is het toch voor BC he.
Vandaag voor het eerst even bij een vriend op de Xbox Series X gespeeld, controller is nog altijd er fijn, dashboard voelt mooi vertrouwd, maar wat ik persoonlijk al erg fijn vind is de snelheid van het opstarten, waar ik bij mijn Xbox One X toch nog even moet wachten, gaat het nu erg snel.
Nieuw opstart logo vind ik ook wel nice
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Voor de mensen die een verotte hdmi 2.1 versterker hebben (denon / yamaha / marantz) en het beeld willen/moeten splitten: https://www.hdtvsupply.com/8k-1x8-hdmi-splitter.html komt in januari (waarom kan microsoft niet de video output aanpassen naar uncompressed
)

:fill(white):strip_exif()/f/image/GppTnWGtM6hoqJPw1So1RjV7.png?f=user_large)
[ Voor 63% gewijzigd door quorumz op 27-11-2020 19:33 ]
Ik heb het opstart logo nog niet gezien. Mijn tv + naar de goede HDMI gaan duurt langer dan dat het apparaat opstart.Linksquest schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:27:
Vandaag voor het eerst even bij een vriend op de Xbox Series X gespeeld, controller is nog altijd er fijn, dashboard voelt mooi vertrouwd, maar wat ik persoonlijk al erg fijn vind is de snelheid van het opstarten, waar ik bij mijn Xbox One X toch nog even moet wachten, gaat het nu erg snel.
Alles wat speelbaar was op Xbox One zou speelbaar moeten zijn op XSX. Dus elke Xbox game, elke Xbox 360 game en elke Xbox One game.Mooraalkikker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:23:
[...]
Als je spel ondersteund wordt wel ja. Heb het idee dat er toch best wel wat spellen niet BC zijn, dus een geweldig ding voor BC?
Niet elke game zal ten volste benut worden als de framerate locked is, met ELEX is die dus unlocked.
Welke spellen van de Xbox One niet dan ?Mooraalkikker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:23:
[...]
Als je spel ondersteund wordt wel ja. Heb het idee dat er toch best wel wat spellen niet BC zijn, dus een geweldig ding voor BC?
Leuk... maar voor €250 euro + de opbrengst van de gemiddelde receiver op MP samen haal je denk ik al bijna een geschikte receiver. Dan zou mijn voorkeur toch gaan naar wat meer uitgeven dan deze oplossing, maar wellicht wel keukenvloer audio puristen met een dure receiver.quorumz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:27:
Voor de mensen die een verotte hdmi 2.1 versterker hebben (denon / yamaha / marantz) en het beeld willen/moeten splitten: https://www.hdtvsupply.com/8k-1x8-hdmi-splitter.html komt in januari
[Afbeelding]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
De hele lijst is gewoon gepubliceerd door Microsoft.devilsnight schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:32:
[...]
Alles wat speelbaar was op Xbox One zou speelbaar moeten zijn op XSX. Dus elke Xbox game, elke Xbox 360 game en elke Xbox One game.
Niet elke game zal ten volste benut worden als de framerate locked is, met ELEX is die dus unlocked.
Mijn denon is al dik 1100 euro, met een series x en een 75" samsung q90t is dat te overzien. Nu kan ik 1200 euro aan philips lichten niet syncen. (Gebruik output 2 naar philips sync box)Thalaron schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:33:
[...]
Leuk... maar voor €250 euro + de opbrengst van de gemiddelde receiver op MP samen haal je denk ik al bijna een geschikte receiver. Dan zou mijn voorkeur toch gaan naar wat meer uitgeven dan deze oplossing, maar wellicht wel keukenvloer audio puristen met een dure receiver.
Maar dat is het probleem niet, het probleem is dat hardware matige oplossingen pas met pech in q2 2021 komen. Op dit moment kan geen enkele hdmi 2.1 receiver 4k@120 doorsturen van de xbox series x. (ps5 well die gebruikt uncompressed video output) op 60hz gaat him naar hdmi 2.0 (ook beetje jammer van microsoft) met maar 18gbs bandbreedte en geen hdr
[ Voor 9% gewijzigd door quorumz op 27-11-2020 19:41 ]
Ah had bij BC de gehele Xbox lijn in gedachte. Ik kreeg namelijk het idee richting de lancering dat alles van Xbox tot aan Xbox one BC was op de Xbox series x/s, maar uiteindelijk was dat dus niet het geval.justifire schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:33:
[...]
Welke spellen van de Xbox One niet dan ?
Geloof graag dat alle Xbox one spellen speelbaar zijn op de series X/S hoor, maar had een andere gedachte bij BC zoals Microsoft het merk Xbox nu aan het marketen is.
Daarom het woord BC verkeerde geïnterpreteerd.
E105 xxxxxxxx xxxxxxxx is een opstart foutKevinNolan schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:57:
[...]
Geen idee. Mijn zoontje heeft wel dat Pixar spelletje gespeeld. Maar wat die verder heeft gedaan weet ik niet. Hij is 3 dus door vragen aan hem heeft geen zin...
Stroom is er niet af geweest zegt de vrouw.
Had eerst fout 105. Wilde hem resetten en toen kreeg ik de e100 code
E100 xxxxxxxx xxxxxxxx is een systeem update foutAccording to other users that have also encountered this problem, there are several different causes that might end up producing the System Error E105 on Xbox One:
- Corrupted files inside the temp folder – As it turns out, Xbox One has a tendency of generating temporary files passively that might eventually contribute to the stability of it’s OS. If this scenario is applicable and this problem ends up facilitating this error code, you should be able to fix the issue with a simple power cycling procedure.
- Firmware inconsistency – Under some circumstances, you might expect to see this error after an unexpected system shutdown that ended up affecting some important firmware files. In this case, you should be able to fix the issue by using the Startup Troubleshooter menu to perform a system update. (Flash drive Required)
- Corrupted System Files – It’s also possible that you are dealing with a type of persistent corrupted data that the system can’t shake by itself (unless you force it). To resolve the startup error in this case, you’ll need to boot into the Startup Troubleshooter menu and perform a Factory Reset.
- HDD Hardware Failure – Once you eliminate every software cause from the culprit list, it’s clear that you’re actually dealing with a hardware issue related to your HDD (most likely your drive is beginning to fail). If you’re not encountering the problem with an external HDD that can be removed easily, you need to send your console for repairs in order to get this resolved.
Wordt je alleen nog niet veel wijzer van.
Ja ik moet ook nog maar even bekijken hoe ik alles ga aansluiten. Ik heb hier de pricewatch: Denon AVR-1911 en had tot vandaag geen noodzaak om die te upgraden... die is hoe dan ook niet geschikt haha. Ik weet niet eens zeker of die überhaupt 4K door kan geven ongeacht welk type compressie...quorumz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:39:
[...]
Mijn denon is al dik 1100 euro, met een series x en een 75" samsung q90t is dat te overzien. Nu kan ik 1200 euro aan philips lichten niet syncen.
Maar dat is het probleem niet, het probleem is dat hardware matige oplossingen pas met pech in q2 2021 komen. Op dit moment kan geen enkele hdmi 2.1 receiver 4k@120 doorsturen (ps5 well die gebruikt uncompressed video output)
Wellicht dat ik eArc daarvoor kan gebruiken maar dat is natuurlijk ook maar een flut oplossing op lange termijn.
Edit; Nee dus... het was “iets” ready... 3D
Ik ga het niet allemaal af, maar ik neem aan alles wat qua BC te spelen was op Xbox One is OP XSX er allemaal?sohus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:34:
[...]
De hele lijst is gewoon gepubliceerd door Microsoft.
Aan Xbox ligt het niet wat mij betreft. Ze zeggen sinds dag 1 al duidelijk dat alles wat speelbaar was op Xbox One aan BC speelbaar zal zijn op XSX.Mooraalkikker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:41:
[...]
Ah had bij BC de gehele Xbox lijn in gedachte. Ik kreeg namelijk het idee richting de lancering dat alles van Xbox tot aan Xbox one BC was op de Xbox series x/s, maar uiteindelijk was dat dus niet het geval.
Geloof graag dat alle Xbox one spellen speelbaar zijn op de series X/S hoor, maar had een andere gedachte bij BC zoals Microsoft het merk Xbox nu aan het marketen is.
Die is inderdaad geen 4k en heeft geen earc. Dus xbox series x naar je 4k tv en arc terug (max audio is dts en dd 5.1, geen atmos of dts:x maar gok dat je dat niet hebt)Thalaron schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:43:
[...]
Ja ik moet ook nog maar even bekijken hoe ik alles ga aansluiten. Ik heb hier de pricewatch: Denon AVR-1911 en had tot vandaag geen noodzaak om die te upgraden... die is hoe dan ook niet geschikt haha. Ik weet niet eens zeker of die überhaupt 4K door kan geven ongeacht welk type compressie...
Wellicht dat ik eArc daarvoor kan gebruiken maar dat is natuurlijk ook maar een flut oplossing op lange termijn.
Edit; Nee dus... het was “iets” ready... 3D
Hehe 3d weer zon failed marketing iets net also curved tvs
Upgrade van receiver zou ik wachten tot ergens 2021 als we een oplossing hebben
[ Voor 7% gewijzigd door quorumz op 27-11-2020 19:55 ]
Nee inderdaad. Na de opstart fout eerst ,Xbox uit laten zetten en toen 1 min. Stroom er af. Had geen effect. Toen de systeem herstel optie gedaan en toen kreeg ik de e100.sohus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:41:
[...]
E105 xxxxxxxx xxxxxxxx is een opstart fout
[...]
E100 xxxxxxxx xxxxxxxx is een systeem update fout
Wordt je alleen nog niet veel wijzer van.
Via een USB stick maar offline update gedaan en nu werkt hij weer. Hij is alleen nog steeds games aan het binnenhalen en installeren.... Dus verder niks geprobeerd.
Daarom zet ik m'n tv altijd eerst aan en op de juiste ingang, alvorens de XSX op te starten. Puur en alleen om even het nieuwe logo te mogen bewonderenMooraalkikker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:29:
[...]
Ik heb het opstart logo nog niet gezien. Mijn tv + naar de goede HDMI gaan duurt langer dan dat het apparaat opstart.
Snap niet geheel wat je nu zegt maar alle Xbox One games draaien op de Series X en S. Een groot aantal Xbox 360 games ook en een klein handje Xbox OG games.Mooraalkikker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:41:
[...]
Ah had bij BC de gehele Xbox lijn in gedachte. Ik kreeg namelijk het idee richting de lancering dat alles van Xbox tot aan Xbox one BC was op de Xbox series x/s, maar uiteindelijk was dat dus niet het geval.
Het BC team is nu bezig met Game Boost waardoor sommige games een boost van 30fps naar 60fps of 60fps naar 120fps zal krijgen, daarna gaan ze weer verder met het toevoegen van nieuwe titels.
Grootste issue waar ze tegen aan lopen zijn licenties en gesloten studios, daarom zie je games als Forza Motorsport 4 en Mercenaries 2 niet beschikbaar bij BC.
Iemand hier zei het al eerder over dat als je heel dichtbij je 4K scherm zit je echt veel meer details opvangt, en dat is absoluut waar ook.
Ik heb nu een paar games met BC zitten testen, games die allemaal dik boven de 1080p draaien en het is schitterend. Ik zit hooguit een meter van mijn 65C9 vandaan. Het is niet ideaal om je bank zo idioot dichtbij te plaatsen, maar ik zit nu echt 3,5 a 4 meter van de tv vandaan en eigenlijk is dat gewoon te ver.
Er zijn testen gedaan en daaruit bleek geloof ik dat je iets van een meter of anderhalf moet zitten van 65 inch af om 4K echt waar te nemen. Correct me if I'm wrong.
Ik merkte wel hoe details in Hitman 2 en Star Wars Squadrons echt zoveel duidelijker waren toen ik een metertje ervanaf zat, haha.
Ik heb nu een paar games met BC zitten testen, games die allemaal dik boven de 1080p draaien en het is schitterend. Ik zit hooguit een meter van mijn 65C9 vandaan. Het is niet ideaal om je bank zo idioot dichtbij te plaatsen, maar ik zit nu echt 3,5 a 4 meter van de tv vandaan en eigenlijk is dat gewoon te ver.
Er zijn testen gedaan en daaruit bleek geloof ik dat je iets van een meter of anderhalf moet zitten van 65 inch af om 4K echt waar te nemen. Correct me if I'm wrong.
Ik merkte wel hoe details in Hitman 2 en Star Wars Squadrons echt zoveel duidelijker waren toen ik een metertje ervanaf zat, haha.
Ik geloof je meteen hoor, maar ben toch benieuwd naar wat je is opgevallen vanaf een meter afstanddevilsnight schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:12:
Iemand hier zei het al eerder over dat als je heel dichtbij je 4K scherm zit je echt veel meer details opvangt, en dat is absoluut waar ook.
Er zijn testen gedaan en daaruit bleek geloof ik dat je iets van een meter of anderhalf moet zitten van 65 inch af om 4K echt waar te nemen. Correct me if I'm wrong.![]()
XBL / PSN: Larentix
Nou dat het een goed apparaat is voor BC, dat is meer mijn punt. Ik vind het geen geweldig apparaat voor BC, zoals werd gezegd. Ik vind de Xbox series x echt een geweldig stukje hardware hoor en voor BC wat betreft xbox one spellen ook, maar een geweldig apparaat voor BC in algemene zin?Vagax schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:53:
[...]
Snap niet geheel wat je nu zegt maar alle Xbox One games draaien op de Series X en S. Een groot aantal Xbox 360 games ook en een klein handje Xbox OG games.
Het BC team is nu bezig met Game Boost waardoor sommige games een boost van 30fps naar 60fps of 60fps naar 120fps zal krijgen, daarna gaan ze weer verder met het toevoegen van nieuwe titels.
Grootste issue waar ze tegen aan lopen zijn licenties en gesloten studios, daarom zie je games als Forza Motorsport 4 en Mercenaries 2 niet beschikbaar bij BC.
Daarvoor moet je naar mijn mening toch wel meer spellen ondersteunen dan een handvol xbox spellen en misschien de helft aan 360 spellen? Denk dat het zelfs nog minder dan de helft zijn. Iemand posten nog in dit topic zijn 360 verzameling en dat was 1/3 wat werd ondersteund en 2/3 niet.
Ik heb dit apparaat alles behalve gekocht voor de 360 of Xbox spellen, maar er zullen genoeg mensen zijn die lezen 'geweldig apparaat voor BC' en meteen de link leggen dat zij eens even hun zolder op kunnen klimmen en denken dat het een retro console is.
Zoals Microsoft de xbox uiteindelijk heeft benoemd helpt ook niet echt. Xbox, Xbox 360, Xbox one (s), Xbox one X, Xbox series X/S, en het dan ook weer hebben over de Xbox familie. Ik kan best wel begrijpen dat mensen dan denken dat de Xbox ook valt onder de Xbox familie, want er staat toch Xbox familie? en niet Xbox one/series familie?
Misschien een beetje mierenneuken van mijn kant, maar ik interpreteerde het woordje BC verkeerd. Is alleen van toepassing op de xbox one en mondjesmaat op de overige ex-familieleden.
Verwijderd
Ik dacht eventjes ori installeren kijken of 120fps goed werkt. Had de game al eens op de one x kort gecheckt, maar 4k120 is indrukwekkend!
Ik wist bij voorbaat al dat lang niet al mijn xbox 360 titels speelbaar zouden zijn. Maar goed, heb dan ook niet een gemiddelde library van titelsMooraalkikker schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:23:
[...]
Nou dat het een goed apparaat is voor BC, dat is meer mijn punt. Ik vind het geen geweldig apparaat voor BC, zoals werd gezegd. Ik vind de Xbox series x echt een geweldig stukje hardware hoor en voor BC wat betreft xbox one spellen ook, maar een geweldig apparaat voor BC in algemene zin?
Daarvoor moet je naar mijn mening toch wel meer spellen ondersteunen dan een handvol xbox spellen en misschien de helft aan 360 spellen? Denk dat het zelfs nog minder dan de helft zijn. Iemand posten nog in dit topic zijn 360 verzameling en dat was 1/3 wat werd ondersteund en 2/3 niet.
Ik heb dit apparaat alles behalve gekocht voor de 360 of Xbox spellen, maar er zullen genoeg mensen zijn die lezen 'geweldig apparaat voor BC' en meteen de link leggen dat zij eens even hun zolder op kunnen klimmen en denken dat het een retro console is.
Zoals Microsoft de xbox uiteindelijk heeft benoemd helpt ook niet echt. Xbox, Xbox 360, Xbox one (s), Xbox one X, Xbox series X/S, en het dan ook weer hebben over de Xbox familie. Ik kan best wel begrijpen dat mensen dan denken dat de Xbox ook valt onder de Xbox familie, want er staat toch Xbox familie? en niet Xbox one/series familie?
Misschien een beetje mierenneuken van mijn kant, maar ik interpreteerde het woordje BC verkeerd. Is alleen van toepassing op de xbox one en mondjesmaat op de overige ex-familieleden.
Alles wat werkt is mooi meegenomen en wat niet werkt is jammer maar helaas.
De cockpit in Squadrons en alle details vallen echt meer op. De armors en kleine details op de kleding in AC Valhalla, het materiaal van Agent 47's kleding in Hitman 2. Dat soort dingen. Maar ook vooral hoe scherp alles blijft, zelfs van zo dichtbij.Larentix schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:19:
[...]
Ik geloof je meteen hoor, maar ben toch benieuwd naar wat je is opgevallen vanaf een meter afstand
Ik ga de bank sowieso een stuk dichterbij zetten, want 4 meter is eigenlijk gewoon zonde.
Vandaag ontdekt hoe ik mijn Xbox aan Google Home kan koppelen. Dat wordt thuis komen en dan 'Ok Google, start Forza Horizon 4 op mijn Xbox' zeggen en mijn televisie gaat ook gelijk aan dankzij HDMI-CEC.
Wat wordt het leven ons toch makkelijk gemaakt.
Voor diegene die ook Google Assistant of Alexa aan hun Xbox willen koppelen'
https://support.google.com/googlenest/answer/9923520?hl=en
Wat wordt het leven ons toch makkelijk gemaakt.
Voor diegene die ook Google Assistant of Alexa aan hun Xbox willen koppelen'
https://support.google.com/googlenest/answer/9923520?hl=en
Klinkt goed! Alleen is de bank dichterbij zetten voor mij niet echt een optie, dat gooit de inrichting nogal in de war. Misschien toch eens de bureaustoel proberendevilsnight schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:52:
[...]
De cockpit in Squadrons en alle details vallen echt meer op. De armors en kleine details op de kleding in AC Valhalla, het materiaal van Agent 47's kleding in Hitman 2. Dat soort dingen. Maar ook vooral hoe scherp alles blijft, zelfs van zo dichtbij.
Ik ga de bank sowieso een stuk dichterbij zetten, want 4 meter is eigenlijk gewoon zonde.
XBL / PSN: Larentix
Daar begrijp ik jou heel goed in. Maar een bureaustoel of speciale stoel ervoor zou niet eens zo'n gek idee zijn, haha.Larentix schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:49:
[...]
Klinkt goed! Alleen is de bank dichterbij zetten voor mij niet echt een optie, dat gooit de inrichting nogal in de war. Misschien toch eens de bureaustoel proberen
Ik heb de bank nu ongeveer 2,5 a 2,8 meter van de tv staan. Stuk beter dan 4 meter.
Vraag: heb dolby atmos en dts x nu gekocht , dolby atmos klinkt top op de arctis 9x - dts x hol en niet echt top. Tips over hoe / wat ik moet aanpassen / instellen om dts x ook goed te laten klinken. (Warzone)
Iemand ook veel last in Cod Cold War Zombies met de connectie? Lekker 15-20 rondjes aan het knallen en dan val ik er regelmatig uit. Zeer frustrerend...
Je zou in de DTS settings spatial sound naar spacious kunnen zetten, maar verder echt settings heb je niet. Misschien settings van de headset zelf? Ik heb zelf nog niet genoeg getest en vergeleken met de twee.hcwizz_fts schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:12:
Vraag: heb dolby atmos en dts x nu gekocht , dolby atmos klinkt top op de arctis 9x - dts x hol en niet echt top. Tips over hoe / wat ik moet aanpassen / instellen om dts x ook goed te laten klinken. (Warzone)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |