Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Haha, nice. Dan ben ik wel benieuwd.Timothy3000 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:12:
Ja, Bugsnax vorig jaar op de PS5 gespeeld en dat was echt een onverwachte topper. Een stuk duisterder ook dan de trailers doen vermoeden. Denk dat jij de game ook wel kan waarderen.
Maandje is niet erg, al ga ik hem toch niet opnieuw spelen. Wanneer kwam net vervolg ook alweer?uchiha tijntje schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:41:
Nu we het toch over delays hebben:
https://www.trueachieveme...iver-us-the-moon-next-gen
De next gen update van Deliver is the moon is uitgesteld van mei naar juni.
Ik verwacht nog wel meer uitstel van games komend half jaar trouwens. So be it. Aan de ene kant zijn we kritisch over crunch en slechte werkomstandigheden en aan de andere kant kritisch over uitstel van games.
Grounded staat geloof ik nog steeds voor dit jaar gepland.Kaasje123 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:48:
Wtf ook echt. Wat krijgen we dit jaar dan nog? Zelfs de indie games van vorige showcase is er amper tot niks uitgekomen tot op heden. Wat een farce.
Xbox has yet again no games....
2e helft dit jaar volgens mij.devilsnight schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:59:
[...]
Haha, nice. Dan ben ik wel benieuwd.
[...]
Maandje is niet erg, al ga ik hem toch niet opnieuw spelen. Wanneer kwam net vervolg ook alweer?
Jep de full release komt in 2e helft. Deze week is er weer een content update uitgekomen. Komende periode dan weer even mijn favoriete armor upgradenloki504 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:00:
[...]
Grounded staat geloof ik nog steeds voor dit jaar gepland.
Verwijderd
Zolang van uitstel geen afstel komt... Of een Duke Nukum Forever gevalletje.uchiha tijntje schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:41:
Ik verwacht nog wel meer uitstel van games komend half jaar trouwens. So be it. Aan de ene kant zijn we kritisch over crunch en slechte werkomstandigheden en aan de andere kant kritisch over uitstel van games.
Day one patch vind ik veel irritanter. Zeker bij de grotere studio's die te weinig geld over hebben voor fatsoenlijke quality control.
Tsja, als ze zelf (niet openbaar) zeggen niet de 'next Cyberpunk' te willen worden gun ik ze van harte wat extra tijd. De laatste jaren hebben we vooral floppende AAA's gezien, waarbij de druk van gamers en aandeelhouders om liefst gisteren nog te releasen belangrijker bleek dan de noodzaak om gewoon een goed gepolijste game neer te zetten. Bethesda kan daar zelf een aardig woordje over meepraten na 76. Beter teleurgesteld zijn dat een game later uitkomt dan teleurgesteld zijn doordat een game voorgoed verpest is door in de winkels te komen voordat-ie écht goed isdevilsnight schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:56:
Ik kan wel gaan lopen schelden en tieren, maar het heeft geen enkele zin. Ik dacht echt dat Starfield een lock was voor 11-11-22. Zeker omdat Todd in een interview tijdens E3 zei dat ie niet de releasedatum zo vroeg zou geven als ie niet zeker was erover. En dan tegen het eind van vorig jaar hetzelfde tegen IGN zei. Pretty much set in stone, zoiets zei hij.
Mega teleurstelling, dat kan ik niet ontkennen. Zeker na het lezen van de tweet van Jason Schreier. Eerste helft 2023 voor beide games? Ik zie eentje wel verder uitgesteld worden, hopelijk is dat niet Starfield. De tweet:
[Embed]
Ik hoop dat Bethesda wat dat betreft het roer om weet te draaien. Voor zichzelf, maar misschien ook wel voor de rest van de gaming-industrie
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Tja misschien heb ik persoonlijk dan gewoon pech gehad maar indies heb ik sowieso niks mee dan heb ik altijd het gevoel dat ik net zo goed een spelletje op mijn mobiel of ipad kan spelen, daarvoor heb ik geen next gen consoles in huis. Mass effect (ook wel heel oud spel volgens mij?) en hitman vind ik niks aan. Alleen guardians of the galaxy was wel grappig maar na 3 uurtjes spelen was ik daar ook wel klaar mee.Timothy3000 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:08:
[...]
Kan ik me niet in vinden. Guardians of the Galaxy, This War of Mine, Bugsnax, Crusader Kings, Hades, Lost in Random, Hitman Trilogy, Danganronpa 1 en 2, Mass Effect Trilogy, Tunic, Life is Strange 3.... de ene na de andere topper de afgelopen paar weken.
Imo hoeven we over recente Gamepass games niet te klagen. Al blijft het zuur dat we dit jaar amper grote exclusives gaan krijgen natuurlijk.
Vorig jaar heb ik me wel enorm vermaakt hoor met de gamepass titels maar toen kwam er natuurlijk ook in een keer een hele hoop AAA games op.
Vergeleken met afgelopen jaar mag ik dan toch wel stellen dat het wat magertjes is dit jaar tot nu toe? Of ben ik dan echt gewoon zo'n zeikerd.
Playstation 5
Tja misschien heb ik persoonlijk dan gewoon pech gehad maar indies heb ik sowieso niks mee dan heb ik altijd het gevoel dat ik net zo goed een spelletje op mijn mobiel of ipad kan spelen, daarvoor heb ik geen next gen consoles in huis. Mass effect (ook wel heel oud spel volgens mij?) en hitman vind ik niks aan. Alleen guardians of the galaxy was wel grappig maar na 3 uurtjes spelen was ik daar ook wel klaar mee.Timothy3000 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:08:
[...]
Kan ik me niet in vinden. Guardians of the Galaxy, This War of Mine, Bugsnax, Crusader Kings, Hades, Lost in Random, Hitman Trilogy, Danganronpa 1 en 2, Mass Effect Trilogy, Tunic, Life is Strange 3.... de ene na de andere topper de afgelopen paar weken.
Imo hoeven we over recente Gamepass games niet te klagen. Al blijft het zuur dat we dit jaar amper grote exclusives gaan krijgen natuurlijk.
Vorig jaar heb ik me wel enorm vermaakt hoor met de gamepass titels maar toen kwam er natuurlijk ook in een keer een hele hoop AAA games op.
Vergeleken met afgelopen jaar mag ik dan toch wel stellen dat het wat magertjes is dit jaar tot nu toe? Of ben ik dan gewoon een zeikerd.
Playstation 5
Je mag alles vinden wat je wilt. Maar in het huidige game klimaat kom je wel een klein beetje bedrogen uit als je met indies niets hebt. Juist de indies zorgen in mijn optiek continue voor vernieuwende concepten in zowel artstyle en gameplay in plaats van deeltje zoveel van een AAA franchise.Stylze schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:49:
[...]
Tja misschien heb ik persoonlijk dan gewoon pech gehad maar indies heb ik sowieso niks mee dan heb ik altijd het gevoel dat ik net zo goed een spelletje op mijn mobiel of ipad kan spelen, daarvoor heb ik geen next gen consoles in huis. Mass effect (ook wel heel oud spel volgens mij?) en hitman vind ik niks aan. Alleen guardians of the galaxy was wel grappig maar na 3 uurtjes spelen was ik daar ook wel klaar mee.
Vergeleken met afgelopen jaar mag ik dan toch wel stellen dat het wat magertjes is dit jaar tot nu toe? Of ben ik dan gewoon een zeikerd.
Daarnaast zijn er gewoon redelijk weinig AAA titels uitgekomen de laatste tijd, zowel vanuit XGS als 3rd party games.
Dat is vind ik ook het mooie aan Gamepass. Juist die kleinere games die veel gamers anders uberhaubt nooit zouden proberen.
De vraag die ik heb… sla je de kleinere games in Gamepass gewoon principieel over? Want dat zou echt zonde zijn aangezien er echt hele goede indie games zijn uitgebracht.
———
Soms blijf ik me verbazen over sommige games die in de store komen. Ik zie nu de Sherlock Holmes essential bundle.
Daar zit dan in:
Sherlock Holmes chapter One
Sherlock Holmes crimes and punishment redux
Sherlock Holmes the devils daughter
En daar mag je dan 99 euro voor neerleggen. Vraag me echt af hoeveel mensen dat doen.
[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-05-2022 19:57 ]
Het is natuurlijk leuk om de kleinere titels voor "erbij" te hebben. Maar je koopt niet de krachtigste console en een gamepass abonnement om indies te spelen. Zelfs met de euro truuk hebben mensen veel hogere verwachtingen. Stel je voor dat je per direct de normale prijs zou mogen betalen voor deze content.uchiha tijntje schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:13:
[...]
Je mag alles vinden wat je wilt. Maar in het huidige game klimaat kom je wel een klein beetje bedrogen uit als je met indies niets hebt. Juist de indies zorgen in mijn optiek continue voor vernieuwende concepten in zowel artstyle en gameplay in plaats van deeltje zoveel van een AAA franchise.
Daarnaast zijn er gewoon redelijk weinig AAA titels uitgekomen de laatste tijd, zowel vanuit XGS als 3rd party games.
Dat is vind ik ook het mooie aan Gamepass. Juist die kleinere games die veel gamers anders uberhaubt nooit zouden proberen.
De vraag die ik heb… sla je de kleinere games in Gamepass gewoon principieel over? Want dat zou echt zonde zijn aangezien er echt hele goede indie games zijn uitgebracht.
Even wat abonnementen verkopen met de titels die gaan komen. Om vervolgens deze door te schuiven naar volgend jaar. Het is maar afwachten of 2023 dan wel value geeft voor je maandelijkse betaling.
Tja ik denk dat ik dan maar de uitzondering op de regel ben.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:56:
[...]
Het is natuurlijk leuk om de kleinere titels voor "erbij" te hebben. Maar je koopt niet de krachtigste console en een gamepass abonnement om indies te spelen. Zelfs met de euro truuk hebben mensen veel hogere verwachtingen. Stel je voor dat je per direct de normale prijs zou mogen betalen voor deze content.
Even wat abonnementen verkopen met de titels die gaan komen. Om vervolgens deze door te schuiven naar volgend jaar. Het is maar afwachten of 2023 dan wel value geeft voor je maandelijkse betaling.
Ik begrijp dan ook niet goed dat indies toch vaak worden afgescheept als “minder”. Of zoals jij aangeeft. Titels voor “erbij”. De laatste jaren zijn de beste indie games in mijn optiek echt stukken beter dan de beste AAA games. Maar dat zal denk ik dan echt aan mij liggen.
Ik betaal verder al jaren de gewone prijs voor GPU omdat ik nog steeds vele malen goedkoper uit ben voor de content die ik consumeer dan als ik de games die ik zou willen spelen zou kopen. Maarja, gamen is zoals ik zei mijn grootste hobby en daar besteed ik veel tijd aan en ik consumeer dus ook veel content. Dus ben wellicht niet echt representatief voor de casual gamer.
Hoe jong ben je? Live Arcade op de 360 was het eerste "echte" mainstream indieplatform, en ik ben voor die reden bij Microsoft gebleven.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:56:
[...]
Het is natuurlijk leuk om de kleinere titels voor "erbij" te hebben. Maar je koopt niet de krachtigste console en een gamepass abonnement om indies te spelen. Zelfs met de euro truuk hebben mensen veel hogere verwachtingen. Stel je voor dat je per direct de normale prijs zou mogen betalen voor deze content.
Ondertussen blijft mijn backlog iedere maand groeien. Blijf jij dan maar rustig 60 euro betalen voor iedere game, omdat je per se enkel AAA games wil spelen en die op gamepass toch toevallig niet niet jouw ding zijn
[ Voor 16% gewijzigd door Krimglas op 12-05-2022 21:05 ]
FH5 was prachtig, begrijp me niet verkeerd maar ik wil graag grafische pracht zien van een nieuwe IP, van de nieuwe studio's. Niet dat ik insane graphics van een BGS game verwacht, maar wel nice genoeg, de trailer vorig jaar was echt nice. MS heeft gezegd dat het de bedoeling was om een nieuwe game elk kwartaal te releasen, klinkt geweldig maar daar zijn we nog lang niet.
Ik hoop alleen maar dat games zoals Avowed, Fable, Hellblade 2 etc niet mega lang op zich gaan laten wachten. Eind 2023 kan nog voor Avowed, maar eerder sowieso al niet meer nu Starfield en Redfall die plekken innemen, als het goed is, niks is zeker.
Ik mis de tijden van hoe BGS Fallout 4 begin juni van dat jaar aankondigde, dikke deep dive bij E3 en 5 maanden later spelen geblazen.
Het is wat het is.
En dan nog games die gewoon never nooit klaar zijn op dit moment. Avowed, Hellblade 2, outerworld 2, Contraband...
Het is me wel een partijtje extreem karig hoor. Nouja karig... er is gewoon niks. En als forza motorsport 8 het jaar zou moeten redden ben ik wel klaar met xbox onderhand hoor. Weer een racegame dat gewoon niet mijn genre is.
Ik heb 2 jaar geleden voor 3 jaar gamepass afgesloten voor 180 euro. Natuurlijk niet duur voor 3 jaar maar dat heb ik wel gedaan met in het achterhoofd de belofte dat alle first party titels meteen op gamepass komen. Nou daar sta je dan als Microsoft dat niet 1 van je 23 studios ertoe kan bewegen om een game uit te brengen behalve een game die al jaar en dag in beta vorm is te spelen en wellicht nog een racegame als je mazzel hebt.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Helemaal eens. Ik was destijds super enthousiast van het hele idee (eigenlijk ook over die camera) en heb de Xbox one destijds zelfs uit Duitsland gehaald.uchiha tijntje schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:44:
[...]
Klinkt als een idee uit 2013.Toen werden ze volledig afgemaakt. Ze waren hun tijd vooruit. Met wel meer ideeen, maar de gaming community is in mijn optiek behoorlijk conservatief.
Hierdoor worden veranderingen altijd behoorlijk kritisch bekeken op social media, vaak vanuit fanboy oogpunt dan wel ongefundeerde aannames.
Maar wel mooi mensen naar gamepass geloktFrankoNL schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:35:
Ben wel beetje teleurgesteld. 2/ 3 jaar geleden zijn door MS een hele sloot games aangekondigd. Daar is nauwelijks wat van terecht gekomen. Sterker nog, voor het grootste gedeelte is er nog helemaal niks. Geen gameplay, geen datum, noppes.
Dus bijna 2 jaar na release series x is er volgens mij 1 next gen exclusieve titel en dat is the medium, en die was maar times exclusive voor de Xbox.
Xbox heeft dus helemaal niks de komende tijd.
Nu is het wachten op de aankondiging dat de conversie truc voor goedkope gamepass stopt en eventuele prijsverhoging net voordat de 2023 releases beginnen...
/Cynische modus
Stalker 2 kan MS niks aan doen, basically bedank daar Putin maar voor.Kaasje123 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:27:
Dus ze hebben nu 23 studios en 0 first party titels? Leuk van dat grounded maar dat is natuurlijk een game die we ook al jaren spelen kunnen in beta vorm. Stalker 2, Redfall, Starfield allemaal voor onbepaalde tijd uitgesteld.
En dan nog games die gewoon never nooit klaar zijn op dit moment. Avowed, Hellblade 2, outerworld 2, Contraband...
Het is me wel een partijtje extreem karig hoor. Nouja karig... er is gewoon niks. En als forza motorsport 8 het jaar zou moeten redden ben ik wel klaar met xbox onderhand hoor. Weer een racegame dat gewoon niet mijn genre is.
Ik heb 2 jaar geleden voor 3 jaar gamepass afgesloten voor 180 euro. Natuurlijk niet duur voor 3 jaar maar dat heb ik wel gedaan met in het achterhoofd de belofte dat alle first party titels meteen op gamepass komen. Nou daar sta je dan als Microsoft dat niet 1 van je 23 studios ertoe kan bewegen om een game uit te brengen behalve een game die al jaar en dag in beta vorm is te spelen en wellicht nog een racegame als je mazzel hebt.
Todd had nooit zo keihard moeten roepen dat de releasedatum vrijwel vast stond, zelfs tijdens E3 tegen de media zeggen "I wouldn't have announced it this early if we weren't sure." en dan ook nog eens eind vorig jaar tegen IGN. Dat Redfall een summer 2022 release window kreeg is ook bizar.
Avowed is afwachten. Vorig jaar na E3 zei Obsidian dat ze met iets bezig waren en dat ze dit" soon"gingen tonen, en nu zijn we bijna bij de volgende E3 aangekomen. "Insiders" roepen echter dat de game goed op weg is, ahead of schedule etc, dus ik hoop de game op zijn minst te gaan zien in juni. Release misschien eind volgend jaar? Als Starfield en Redfall inderdaad echt releasen in de eerste helft. Hellblade 2 heeft nog de meeste schade opgelopen door covid omdat ze niet in de studio konden zijn voor motion capture tech.
Het is niet alleen MS waar shit uitgesteld wordt, Zelda werd laatst naar 2023 verplaatst. God of War is alles behalve zeker voor dit jaar voor Sony ook, in de film industrie worden nog steeds films uitgesteld.
Ik vraag me zelfs af of Forza dit jaar wel komt, vooralsnog alleen geruchten, toch? Mij boeit die game ook echt totaal niet verder. Ik hoop echt dat MS een paar leuke Game Pass surprises heeft in juni.
Dat is niet cynisch maar realistisch. Echt belachelijk dat een biljoenen bedrijf werkelijk niet 1 game als belofte in kan lossen. Wat een beunhazenPalindrome schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:52:
[...]
Maar wel mooi mensen naar gamepass gelokt![]()
Nu is het wachten op de aankondiging dat de conversie truc voor goedkope gamepass stopt en eventuele prijsverhoging net voordat de 2023 releases beginnen...
/Cynische modus

Welcome to the Darktide. The all new Warhammer 40,000 game is coming to @XboxGamePass on day one!
— Xbox (@Xbox) 3 juni 2021
Check it out: https://t.co/kS1apQZXfM | #WarhammerSkulls pic.twitter.com/z4z43eJ3mO
[ Voor 53% gewijzigd door justifire op 12-05-2022 22:02 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Of geloof me ik zie het ook nog wel gebeuren alles wordt uiteindelijk duurder ook gamepass alleen al door inflatie en hongerige aandeelhouders.Kaasje123 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:54:
[...]
Dat is niet cynisch maar realistisch. Echt belachelijk dat een biljoenen bedrijf werkelijk niet 1 game als belofte in kan lossen. Wat een beunhazen
Ik zei niet dat stalker 2 hun schuld is maar het is wel bovenop al het andere klote nieuws. Ik snap gewoon werkelijk niet hoe je een trailer kan maken met een locked datum en dan je shit toch nog uit moeten stellen. Al die teaser filmpjes met componisten over de muziek in de game en developers over wat je allemaal kan doen in de game over je eigen weg volgen in het universum... Echt een blamage. Dit is niet een keus van vandaag of gisteren hier hebben ze langer over na moeten denken en dan toch nog al dat promotie materiaal de deur uit doen en de xbox showcase aankondigen met het Starfield logo. Ik vind dat echt diep triest hoe ze hun fanbase behandelen.devilsnight schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:53:
[...]
Stalker 2 kan MS niks aan doen, basically bedank daar Putin maar voor.
Todd had nooit zo keihard moeten roepen dat de releasedatum vrijwel vast stond, zelfs tijdens E3 tegen de media zeggen "I wouldn't have announced it this early if we weren't sure." en dan ook nog eens eind vorig jaar tegen IGN. Dat Redfall een summer 2022 release window kreeg is ook bizar.
Avowed is afwachten. Vorig jaar na E3 zei Obsidian dat ze met iets bezig waren en dat ze dit" soon"gingen tonen, en nu zijn we bijna bij de volgende E3 aangekomen. "Insiders" roepen echter dat de game goed op weg is, ahead of schedule etc, dus ik hoop de game op zijn minst te gaan zien in juni. Release misschien eind volgend jaar? Als Starfield en Redfall inderdaad echt releasen in de eerste helft. Hellblade 2 heeft nog de meeste schade opgelopen door covid omdat ze niet in de studio konden zijn voor motion capture tech.
Het is niet alleen MS waar shit uitgesteld wordt, Zelda werd laatst naar 2023 verplaatst. God of War is alles behalve zeker voor dit jaar voor Sony ook, in de film industrie worden nog steeds films uitgesteld.
Ik vraag me zelfs af of Forza dit jaar wel komt, vooralsnog alleen geruchten, toch? Mij boeit die game ook echt totaal niet verder. Ik hoop echt dat MS een paar leuke Game Pass surprises heeft in juni.
Laten we ook eerlijk zijn over Howard: Die man lult wel vaker uit zijn nek.devilsnight schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:53:
[...]
Stalker 2 kan MS niks aan doen, basically bedank daar Putin maar voor.
Fallout 76 anyone?
Te hoge verwachtingen denk ik dan. De afgelopen maanden zaten tjokvol met grote titels van third party developers en parels van indies. Ik heb juist de Xbox mede voor die indies op Gamepass gekocht. Ik weet oprecht niet wat er beter zou kunnen naast wat meer goede first person exclusives (al waren Halo, Forza en Flight Sim awesome) want de afgelopen maanden was het imo parel op parel. Het feit dat je dit allemaal met die truck voor iets meer dan 100e kan krijgen is imo bizar veel waar voor geld.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:56:
[...]
Het is natuurlijk leuk om de kleinere titels voor "erbij" te hebben. Maar je koopt niet de krachtigste console en een gamepass abonnement om indies te spelen. Zelfs met de euro truuk hebben mensen veel hogere verwachtingen.
[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 12-05-2022 23:03 ]
Ze brengen regelmatig games uit, zowel first als third party.Kaasje123 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:54:
[...]
Dat is niet cynisch maar realistisch. Echt belachelijk dat een biljoenen bedrijf werkelijk niet 1 game als belofte in kan lossen. Wat een beunhazen
doe ff normaal...
[ Voor 16% gewijzigd door BM op 13-05-2022 09:54 ]
Verwachting die MS zelf creëert.
4 jaar geleden hamerde Phil Spencer er nog op dat ze juist niet zo vroeg al iets wilde announcen/laten zien voor game die pas over 2/3 jaar uitkomen.
Eerste starfield teaser is uit 2018, ja deels covid en ja het is en blijft Bethesda, die knallen er niet elk jaar sequels uit maar toch. Het helpt de boodschap niet.
Ben benieuwd of het Bethesda zelf is die het besluit voor uitstel nam of dat Phil zelf heeft ingegrepen.
[ Voor 54% gewijzigd door Palindrome op 12-05-2022 23:45 ]
In principe maken dat soort video's niet echt veel uit, dat is marketing en op XboxEra vandaag las ik dat de kans aanwezig is dat het team dit nieuws ook maar net te horen heeft gekregen. Phil bezocht onlangs Bethesda en wellicht zag hij de game en had zoiets van......neem extra tijd hiervoor. Met Fallout 76 nog in gedachte en eigenlijk al hun games.Kaasje123 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:13:
[...]
Ik zei niet dat stalker 2 hun schuld is maar het is wel bovenop al het andere klote nieuws. Ik snap gewoon werkelijk niet hoe je een trailer kan maken met een locked datum en dan je shit toch nog uit moeten stellen. Al die teaser filmpjes met componisten over de muziek in de game en developers over wat je allemaal kan doen in de game over je eigen weg volgen in het universum... Echt een blamage. Dit is niet een keus van vandaag of gisteren hier hebben ze langer over na moeten denken en dan toch nog al dat promotie materiaal de deur uit doen en de xbox showcase aankondigen met het Starfield logo. Ik vind dat echt diep triest hoe ze hun fanbase behandelen.
Zelf heb ik weinig issues gehad met Fallout 3, 4 en Skyrim maar genoeg mensen wel, dat valt niet te ontkennen. Ik blijf er vooral bij dat Todd gewoon kalm aan had moeten doen vorig jaar, het is bij gaming eigenlijk nooit goed genoeg. Dus als ze geen datum hadden gegeven zou daar ook weer kritiek op geweest zijn, maar hij bleef het benadrukken, die releasedatum. Niet handig.
Vertel me trouwens even welke first party aaa titel ze dit jaar hebben uitgebracht. Ben heel benieuwd welke game jij blijkbaar als enige dit jaar wel hebt kunnen spelen die de rest nog nooit gezien heeft blijkbaar.Krimglas schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:14:
[...]
Ze brengen regelmatig games uit, zowel first als third party.
[ Voor 39% gewijzigd door BM op 13-05-2022 09:55 ]
Phil Spencer heeft Xbox echt wel weer op de kaart gezet, complimenten daarvoor maar de focus houden op het managen van studio's voor kwalitatieve content en de bijbehorende planning lijkt hem niet te lukken helaas.. Ik speel vrij weinig verschillende spellen en had zoveel zin om volle bak voor Halo te gaan. Die blijf ik nog zeker spelen maar die game had zoveel meer kunnen bieden dan wat het nu is.
Ik ben benieuwd naar de volgende Xbox Showcase, vorig jaar riepen ze dat ze alleen games wilde laten zien die je datzelfde (of het volgende jaar) kon gaan spelen maar ook die belofte gaan ze bij langen niet halen..
Bethesda opereert afhankelijk hé, is eigenlijk niet te vergelijken met 343. Ik denk dat in dit geval het niet mismanagement is. Ze realiseerden zich gewoon dat deze game niet af was. Jeff Grubb zei net in zijn stream dat space flight op dit moment "busted" is, daar moet flink aan gesleuteld worden.D-Ed schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:55:
Ik gaf altijd 343 studios de schuld van hoe slecht Halo er aan toe is maar wellicht is het gewoon mismanagement vanuit Microsoft zelf...
Phil Spencer heeft Xbox echt wel weer op de kaart gezet, complimenten daarvoor maar de focus houden op het managen van studio's voor kwalitatieve content en de bijbehorende planning lijkt hem niet te lukken helaas.. Ik speel vrij weinig verschillende spellen en had zoveel zin om volle bak voor Halo te gaan. Die blijf ik nog zeker spelen maar die game had zoveel meer kunnen bieden dan wat het nu is.
Ik ben benieuwd naar de volgende Xbox Showcase, vorig jaar riepen ze dat ze alleen games wilde laten zien die je datzelfde (of het volgende jaar) kon gaan spelen maar ook die belofte gaan ze bij langen niet halen..
Jason die zei dat ie vorig jaar van mensen hoorden dat ze niet zo blij waren met de belofte van Todd over de releasedatum, want op dat moment vonden ze dat ze met een Cyberpunk situatie te maken hadden. De game heeft meer tijd nodig, ze willen geen fiasco zoals Cyberpunk, hun games zal al niet bepaald bug vrij bij launch....dus ik wil graag geloven dat dit uiteindelijk positief nieuws is.
Ja klopt, en ik ben ook altijd voorstander van uitstellen ipv een kapotte game uitbrengen.. Maar de output vwb de investeringen blijft flink achter tov de gecreëerde verwachting. 'The most powerfull console' is lacking next gen games in ieder geval.devilsnight schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 00:02:
[...]
Bethesda opereert afhankelijk hé, is eigenlijk niet te vergelijken met 343. Ik denk dat in dit geval het niet mismanagement is. Ze realiseerden zich gewoon dat deze game niet af was. Jeff Grubb zei net in zijn stream dat space flight op dit moment "busted" is, daar moet flink aan gesleuteld worden.
Jason die zei dat ie vorig jaar van mensen hoorden dat ze niet zo blij waren met de belofte van Todd over de releasedatum, want op dat moment vonden ze dat ze met een Cyberpunk situatie te maken hadden. De game heeft meer tijd nodig, ze willen geen fiasco zoals Cyberpunk, hun games zal al niet bepaald bug vrij bij launch....dus ik wil graag geloven dat dit uiteindelijk positief nieuws is.
Voor mij geen probleem aangezien ik die console voornamelijk voor Halo gebruik maar al met al toch jammer en in mijn optiek op veel vlakken mismanagement..
niet eens next gen, maar gewoon current Gen. Het enige wat we krijgen is cross gen en dat al 2 jaar lang. Vrij absurd als je het mij vraagt.D-Ed schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 00:11:
[...]
Ja klopt, en ik ben ook altijd voorstander van uitstellen ipv een kapotte game uitbrengen.. Maar de output vwb de investeringen blijft flink achter tov de gecreëerde verwachting. 'The most powerfull console' is lacking next gen games in ieder geval.
Voor mij geen probleem aangezien ik die console voornamelijk voor Halo gebruik maar al met al toch jammer en in mijn optiek op veel vlakken mismanagement..
Beetje Nier Automata gevoel maar dan in gothic times
Ho eens even, eerste helft 2023 hè, dat is geen onbepaalde tijdKaasje123 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:27:
Redfall, Starfield allemaal voor onbepaalde tijd uitgesteld.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dead Space Remake launches on January 27, 2023
— Shinobi602 (@shinobi602) 12 mei 2022
Press Release: https://t.co/0ttOkXyFJt
Right on my birthday! Thanks for the present @MotiveStudio! pic.twitter.com/rQEN90pzI5
Ik had het niet over Starfield, daarin ben ik het volledig met je eens. Ging voor mij over Gamepass, dat imo echt is wat ervan belooft is.Palindrome schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:38:
[...]
Verwachting die MS zelf creëert.
4 jaar geleden hamerde Phil Spencer er nog op dat ze juist niet zo vroeg al iets wilde announcen/laten zien voor game die pas over 2/3 jaar uitkomen.
Eerste starfield teaser is uit 2018, ja deels covid en ja het is en blijft Bethesda, die knallen er niet elk jaar sequels uit maar toch. Het helpt de boodschap niet.
Ben benieuwd of het Bethesda zelf is die het besluit voor uitstel nam of dat Phil zelf heeft ingegrepen.
Wat @devilsnight al enigszins aangeeft, ik vraag me af hoeveel Microsoft al te managen heeft gehad bij zo'n Bethesda. Zo lang geleden is de overname nog niet, zeker als je bekijkt hoe lang Starfield al in ontwikkeling is. Ik kan me niet voorstellen dat je in anderhalf jaar een langlopend ontwikkelproces rechttrekt (of verstoort) door mismanagement. De geruchten over verschillende studio's met problemen in het ontwikkelproces is wel zorgelijk, maar dat lijkt in de hele industrie best wel aanwezig. Ik denk trouwens wel dat Microsoft invloed had op het bepalen van de releasedate. Niet alleen bij het bepalen van de datum in november (onrealistische druk?), maar nu ook bij het uitstel. Ik kan me voorstellen dat het juist ook meer mogelijkheden biedt voor het uitstellen van zo'n game door een kapitaalkrachtig bedrijf als Microsoft. Misschien had Bethesda zelf zo'n game wel gewoon op de markt gebracht, maar dat gaan we nooit weten.D-Ed schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:55:
Ik gaf altijd 343 studios de schuld van hoe slecht Halo er aan toe is maar wellicht is het gewoon mismanagement vanuit Microsoft zelf...
Wat betreft de andere discussie hier over geen first party games in 2022: Die Microsoft show in juni wordt extra interessant en laten we niet vergeten dat Scorn en Hellblade 2 nog op het programma staan voor dit jaar (al zit ik persoonlijk op beide niet zo te wachten). Ergens hoop ik eigenlijk nog Forza Motorsport eind dit jaar...
Het grappige is dat uitstel helemaal niet nodig is. Als iedereen nou gewoon eens hun mond hield en dingen aankondigen wanneer het al af is of bijna af is hoeft niemand teleurgesteld te raken. Het is zo simpel, maar blijkbaar snapt geen enkele ontwikkelaar dit. Hoe vaak moet dit nog fout gaan voordat men er leering uit trekt.uchiha tijntje schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:41:
Dat is zo. Maar we weten allen dat ook dat leidt tot onvrede onder een communityKaasje123 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:43:
[...]
Het grappige is dat uitstel helemaal niet nodig is. Als iedereen nou gewoon eens hun mond hield en dingen aankondigen wanneer het al af is of bijna af is hoeft niemand teleurgesteld te raken. Het is zo simpel, maar blijkbaar snapt geen enkele ontwikkelaar dit. Hoe vaak moet dit nog fout gaan voordat men er leering uit trekt.
Dat heb je natuurlijk ook zelf in de hand, ik laat mezelf eigenlijk nooit meeslepen door hype. Ik speel gewoon wat er beschikbaar is en focus me niet zo op de toekomst want die is er nog niet. Ik heb toch geen invloed op het wel of niet uitbrengen van games dus waarom zou ik me daar druk om maken? Trailers van aankomende games zijn leuk om te zien in zo'n show maar daarna ga ik gewoon weer over naar de orde van de dag en ik zie het wel wanneer nieuwe games komen. En ik heb nog nooit te weinig te spelen gehad (nou ja, in deze eeuw dan).Kaasje123 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:43:
[...]
Het grappige is dat uitstel helemaal niet nodig is. Als iedereen nou gewoon eens hun mond hield en dingen aankondigen wanneer het al af is of bijna af is hoeft niemand teleurgesteld te raken. Het is zo simpel, maar blijkbaar snapt geen enkele ontwikkelaar dit. Hoe vaak moet dit nog fout gaan voordat men er leering uit trekt.
Natuurlijk, er mogen wel eens wat mooie klappers komen, maar sommige mensen lijken zich wel erg makkelijk in de negativiteit te verliezen. En zoals anderen ook al zeiden, het is niet dat het nou echt een Microsoft probleem is, de gaming industrie als geheel heeft gewoon een zwaar paar jaren gehad (hoewel ik persoonlijk vind dat er dus nog steeds meer, veel meer, dan genoeg te spelen is).
Gamertag: FinrazielNL
In principe vind ik uitstel namelijk prima. Dat laat in dit geval denk ik zien dat er niet onder druk van aandeelhouders gereleased moet worden. Ik ga er van uit dat Phil Spencer ondertussen snapt dat er kwaliteit op de plank moet komen. Met de financiële slagkracht van Microsoft zou het wel “netjes” staan naar de gamepass afnemers om ergens een flinke deal omtrent een game af te sluiten (Harry Potter day one gamepass ofzo) iets in die orde van grote.
Los van dat er ook genoeg Indies steeds naar gamepass komen, wil je tegenhangers uitbrengen die zich kunnen meten met de firstparty titels van Sony, anders koop je ook niet voor godsvermogens grote studio’s op. Dus is er genoeg te spelen: ja, zijn daar ook grote tripple A’s bij, tot nu toe niet..
[ Voor 14% gewijzigd door Chrosser op 13-05-2022 08:57 ]
Ik was verbaasd dat een grote najaargame als Guardians al zo snel in Gamepass stond.
[ Voor 21% gewijzigd door Timothy3000 op 13-05-2022 09:02 ]
De status pagina van MS geeft niks down aan.
Edit: NVM leek op een intern DNS probleem
Hmmm lijkt toch niet helemaal lekker te lopen hier.
[ Voor 35% gewijzigd door nexhil op 13-05-2022 09:32 ]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Hellblade 2 bij de show of als release dit jaar bedoel je? Want no way in hell komt de game dit jaar uit. Weet niet echt waar je dat vandaan hebt ook, haha.Dioscuri schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:20:
[...]
Wat @devilsnight al enigszins aangeeft, ik vraag me af hoeveel Microsoft al te managen heeft gehad bij zo'n Bethesda. Zo lang geleden is de overname nog niet, zeker als je bekijkt hoe lang Starfield al in ontwikkeling is. Ik kan me niet voorstellen dat je in anderhalf jaar een langlopend ontwikkelproces rechttrekt (of verstoort) door mismanagement. De geruchten over verschillende studio's met problemen in het ontwikkelproces is wel zorgelijk, maar dat lijkt in de hele industrie best wel aanwezig. Ik denk trouwens wel dat Microsoft invloed had op het bepalen van de releasedate. Niet alleen bij het bepalen van de datum in november (onrealistische druk?), maar nu ook bij het uitstel. Ik kan me voorstellen dat het juist ook meer mogelijkheden biedt voor het uitstellen van zo'n game door een kapitaalkrachtig bedrijf als Microsoft. Misschien had Bethesda zelf zo'n game wel gewoon op de markt gebracht, maar dat gaan we nooit weten.
Wat betreft de andere discussie hier over geen first party games in 2022: Die Microsoft show in juni wordt extra interessant en laten we niet vergeten dat Scorn en Hellblade 2 nog op het programma staan voor dit jaar (al zit ik persoonlijk op beide niet zo te wachten). Ergens hoop ik eigenlijk nog Forza Motorsport eind dit jaar...
Ze hebben een stukje van de game getoond bij de Awards eind vorig jaar, maar 0,0 combat, wellicht omdat dit nog niet eens echt is gemaakt. Phil heeft ook gezegd dat games die gebruik maken van motion capture het hardst waren getroffen door covid. Hellblade 2 maakt hier volop gebruik van. Eind 2023 op zijn vroegst gok ik zelf.
Wat betreft Scorn, die ligt nog op schema voor oktober dit zei de maker gisteren. Afwachten of de game echt goed wordt, die game is a long time coming, eerst aangekondigd voor pc, lange stiltes, toen voor Xbox, delays etc.
[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 13-05-2022 10:49 ]
Microsoft heeft de flow minder. Dit jaar heb ik ook voldoende berichten gehoord dat ze toch wel wat problemen hebben met de ontwikkeling. Project Dark, die game van Rare, Starfield...
Hier is allemaal nog niet zo makkelijk. Ik denk ook dat een deeltje 2 van een ip makkelijker te maken is dan een volledig nieuwe IP.
In combinatie met corona heeft Phil zich hier mogelijk op verkeken.
Nu is het vooral afwachten wat er aan third party games aan de game pass day en date worden toegevoegd om dit te compenseren.
[ Voor 17% gewijzigd door Sagat op 14-05-2022 16:33 ]
Alleen Ratchet and Clank en Returnal toch?mobygo76 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:06:
Sony heeft een betere flow in de exclusives dan dat Microsoft dat heeft. Dan heb ik het over de AAA titels.
Sony heeft ook last gehad van corona, maar toch kwamen er voldoende exclusives uit vorig jaar.
Uncharted, The Last of Us etc zijn er ook nogTimothy3000 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:27:
[...]
Alleen Ratchet and Clank en Returnal toch?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik denk ook dat MS gewoon puur pech heeft gehad met bepaalde dingen.mobygo76 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:06:
Sony heeft een betere flow in de exclusives dan dat Microsoft dat heeft. Dan heb ik het over de AAA titels.
Sony heeft ook last gehad van corona, maar toch kwamen er voldoende exclusives uit vorig jaar.
Microsoft heeft de flow minder. Dit jaar heb ik ook voldoende berichten gehoord dat ze toch wel wat problemen hebben met de ontwikkeling. Project Dark, die game van Rare, Starfield...
Hier is allemaal nog niet zo makkelijk. Ik denk ook dat een deeltje 2 van een ip makkelijker te maken is dan een volledig nieuwe IP.
In combinatie met corona heeft Phil zich hier mogelijk op verkeken.
Nu is het vooral afwachten wat er aan third party games aan de game pass day en date worden toegevoegd om dit te compenseren.
Eindelijk werd de beslissing gemaakt om nieuwe studio's te kopen, dit had echter veel eerder moeten gebeuren. Al ergens in de Xbox One era. Maar Phil had helaas nog niet die positie waar ie nu zit. Van wat ik gelezen heb is dat hij toen nog mensen boven zich had. Toen we het nieuws kregen over de acquisities van Playground Games, Obsidian etc had hij de nieuwe positie waar hij niemand meer boven zich had behalve de MS CEO Nadella.
Al deze studio's waren echter al bezig met games die ook op PS4 kwamen zoals The Outer Worlds of die van die annoying ass timed exclusivity deals hadden met Sony. Playground begon een tweede nieuwe studio en team op te bouwen en tegelijkertijd bezig met een genre wat gloednieuw is voor hun. InXile was nog maar net bezig met hun grote nieuwe RPG, Obsidian ook. Toen kwam covid etc etc.
De timing van alles is gewoon echt kut ook. Dat speelt allemaal sowieso heel erg mee. Die games van Sony waren gewoon echt langer in de maak al ook. Had MS deze grote turnaround gemaakt tijdens Xbox One (X) era....oh man, dan hadden we een top launch gehad en dit jaar sterke titels.
Zucht.
Die kwamen niet vorig jaar uit toch?
Verwijderd
SackboyTimothy3000 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:27:
[...]
Alleen Ratchet and Clank en Returnal toch?
Miles morales
Astro bot
Demons souls
Destruction all Stars
Ff7 remake
Deathloop
Om er maar een paar te noemen. En dan dit jaar:
Ghostwire Tokyo
Horizon forbidden west
Gran turismo 7
God of War ragnarok
Forspoken.
En je hebt nog games zoals kena, stray etc.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2022 11:57 ]
Edit: wat @uchiha tijntje onder me al zegt. VS discussies zijn niet de bedoeling.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:52:
[...]
Sackboy
Miles morales
Astro bot
Demons souls
Destruction all Stars
Ff7 remake
Om er maar een paar te noemen.
[ Voor 23% gewijzigd door Xgar op 13-05-2022 12:02 ]
Zeker als er met lijstjes wordt gekomen die niet kloppen in de discussie.
[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-05-2022 12:02 ]
Heeft tijd nodig maar ik ben het wel met @Kaasje123 eens, dan is de 'community' maar even de klos.. Er moet een mentaliteitsverandering komen in de verwachtingen. De 'community' krijgt ook de schuld van de stress bij gameontwikkelaars omdat ze vurig zijn op fora en Twitter.. Volgens mij begint het toch echt bij verwachtingen scheppen vanuit de ontwikkelaar en uitgevers.. (zie 343uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:47:
[...]
Dat is zo. Maar we weten allen dat ook dat leidt tot onvrede onder een communityHet is niet heel snel goed
Oh ik ben het met hem eens hoor. Ik heb liever games waarvan ineens duidelijk is dat die direct of bijv. binnen een maand te spelen is dan dat een game met een release date wordt uitgesteld (sommige games zelfs 2 tot 3 keer). Het was met name rond de E3 altijd leuk als er weer een verassing kwam.D-Ed schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:19:
[...]
Heeft tijd nodig maar ik ben het wel met @Kaasje123 eens, dan is de 'community' maar even de klos.. Er moet een mentaliteitsverandering komen in de verwachtingen. De 'community' krijgt ook de schuld van de stress bij gameontwikkelaars omdat ze vurig zijn op fora en Twitter.. Volgens mij begint het toch echt bij verwachtingen scheppen vanuit de ontwikkelaar en uitgevers.. (zie 343)
We are proud to announce this new secret game and it is available right now
Man stel je voor...uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:25:
[...]
Oh ik ben het met hem eens hoor. Ik heb liever games waarvan ineens duidelijk is dat die direct of bijv. binnen een maand te spelen is dan dat een game met een release date wordt uitgesteld (sommige games zelfs 2 tot 3 keer). Het was met name rond de E3 altijd leuk als er weer een verassing kwam.
Phil op podium "We sadly had to bring you the unfortunate news that the much anticipated Starfield and Redfall had to be delayed. But we have a little something to fill that gap."
Iemand van Obsidian komt het podium op en ze tonen Avowed. 11-11-22. Yeah.....if only. We hadden vorig jaar wel" Insiders "die riepen dat de game" ahead of schedule " was en behoorlijk ook, maar ja, insiders. Nee ik ga helemaal niets verwachten!
Zoals BGS het toen deed met Fallout 4 was genius. Reveal trailer vlak voor E3, deep dive tijdens E3 en toen de releasedatum aankondiging in het groot, fucking awesome. Niet sinds Oblivion heeft BGS een game uitgesteld, maar helaas kunnen we nu niet 100% van hun dates aan meer.
We hadden het over exclusives in 2021. Een deel van die games die je noemt kwamen al in 2020 uit of zijn ook op PS4 (of PC) te spelen. En Deathloop dit jaar ook op Xbox. Van Ragnarok en Forspoken is het nog maar de vraag of ze dit jaar uitkomen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:52:
[...]
Sackboy
Miles morales
Astro bot
Demons souls
Destruction all Stars
Ff7 remake
Deathloop
Om er maar een paar te noemen. En dan dit jaar:
Ghostwire Tokyo
Horizon forbidden west
Gran turismo 7
God of War ragnarok
Forspoken.
En je hebt nog games zoals kena, stray etc.
Maar goed, dit hoort misschien inderdaad eerder in het PS5 topic.
Het is jammer dat Starfield is uitgesteld maar er is imo voorlopig genoeg op Xbox te spelen om me er te druk om te maken. Vermaak me vooralsnog goed met al het moois dat op Gamepass staat.
[ Voor 36% gewijzigd door Timothy3000 op 13-05-2022 12:57 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De blauwe is (als enige) weer beschikbaar. Ik blijf afwachten tot de versie met de USB C kabel weer te vinden is op hun siteKaasje123 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:24:
[...]
Haha een nieuwe elite controller? Laat ze verdomme eerst eens de gewone versie weer op voorraad krijgen.... Kan niet eens een 2e erbij kopen. Kreng is overal uitverkocht![]()
Frappant dat de Series X en S makkelijker te vinden zijn. Ik zou inderdaad bijna denken dat ze een vernieuwde controller zullen uitbrengen. Wie weet...
[ Voor 14% gewijzigd door dingbat op 13-05-2022 13:11 ]
Hier ben ik het ook wel mee eens, dat uitstellen van games is de laatste jaren echt wel een trend te noemen. Ik riep ook altijd liever uitstellen en goed afwerken, dan dat ze half afgemaakte game op de markt brengen maar hoe het nu de afgelopen tijd gaat kan ook niet.uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:25:
[...]
Oh ik ben het met hem eens hoor. Ik heb liever games waarvan ineens duidelijk is dat die direct of bijv. binnen een maand te spelen is dan dat een game met een release date wordt uitgesteld (sommige games zelfs 2 tot 3 keer). Het was met name rond de E3 altijd leuk als er weer een verassing kwam.
Verder speel ik rustig me games en zie wel wanneer ze uitkomen, want je hebt er toch geen invloed op.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
[YouTube: Black Myth - Wukong ❯ 12 Minutes Exclusive Gameplay - UNREAL ENGINE 5 ❯ 4K HDR 60fps]
Naar deze game ben ik ontzettend benieuwd, ik hoop echt dat dit een topper gaat wordendevilsnight schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:19:
Weet niet of dit nieuwe beelden zijn of niet, maar wat blijft dit er toch gestoord goed uit zien. DIT wil ik nou zien bij de Xbox show, we weten dan ook meteen dat de game naar Xbox komt. En grafisch worden we omvergeblazen.
[YouTube: Black Myth - Wukong ❯ 12 Minutes Exclusive Gameplay - UNREAL ENGINE 5 ❯ 4K HDR 60fps]
Want het ziet er keer op keer weer gruwelijk uit
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Starfield, Avowed, Elder Scrolls VI, Fable en Outer Worlds 2 moeten me allemaal warm houden
Volgens mij was Skyrim de laatste game waar ik mijzelf echt kon laten verdwalen wat heerlijk was, soort ontdekkingsgevoel.
Skyrim is inderdaad voor mij een van de laatste games waarin ik echt eindeloos uren in kwijt kon, wat was dat een top gameVagax schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:57:
Als RPG fan zit ik wel goed bij Xbox in ieder geval, jammer van de vertraging maarja.
Starfield, Avowed, Elder Scrolls VI, Fable en Outer Worlds 2 moeten me allemaal warm houdenBen heel erg benieuwd naar Avowed.
Volgens mij was Skyrim de laatste game waar ik mijzelf echt kon laten verdwalen wat heerlijk was, soort ontdekkingsgevoel.
Vergeet Project Cobalt niet héVagax schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:57:
Als RPG fan zit ik wel goed bij Xbox in ieder geval, jammer van de vertraging maarja.
Starfield, Avowed, Elder Scrolls VI, Fable en Outer Worlds 2 moeten me allemaal warm houdenBen heel erg benieuwd naar Avowed.
Codename voor inXile's nieuwe grote RPG. Volgens bronnen zoals Grubb en Jez is het een steam punk setting, first person en het budget schijnt niet mis te zijn. Of we hem al aangekondigd gaan krijgen in juni.....hoop het, maar denk het niet.
Xbox One, geen Series X, wel PS5, raar.
Kracht van BC ! 💪🏼
Maar betekent dit niet eerder dat wij een standaard versie krijgen die niets van XSX enhancements mee krijgt terwijl PS5 wel die hogere resolutie, framerate etc krijgt?
Al lijkt het me niet dat deze game niet 4K/60fps kan draaien op One X.
Gewoon ff wachten.devilsnight schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:44:
[...]
Maar betekent dit niet eerder dat wij een standaard versie krijgen die niets van XSX enhancements mee krijgt terwijl PS5 wel die hogere resolutie, framerate etc krijgt?
Was Deathloop nu een jaar timed gekocht? Want anders komt deze natuurlijk in september uit in GP.
[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-05-2022 18:10 ]
Mensen kopen toch ook een console omdat ze games willen spelen? Voor veel mensen is het denk ik wel relevant om te weten dat Elden scrolls op de Xbox uitkomt en god of war op de PlayStation voordat ze een besluit nemen welke te kopen?Kaasje123 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:43:
[...]
Maakt dat uit met zo’n spel ?devilsnight schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:44:
[...]
Het ziet er grafisch nou niet zo heel veeleisend uit …
These decisions are hard on teams making the games & our fans. While I fully support giving teams time to release these great games when they are ready, we hear the feedback. Delivering quality & consistency is expected, we will continue to work to better meet those expectations. https://t.co/mIfXGd3rui
— Phil Spencer (@XboxP3) 12 mei 2022
In de trailers stond iets van exclusive until at least September. Zoiets. Ik vind dat at least altijd zo raar. Met FF7R flikte ze dit ook en toen kwam er ineens een versie voor PS5 waardoor de exclusiviteit verlengd werd.uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:06:
[...]
Gewoon ff wachten.Zo’n overzicht aan het einde van zo’n trailer zegt niets over versies/enhancements/fps/etc.
Was Deathloop nu een jaar timed gekocht? Want anders komt deze natuurlijk in september uit in GP.
Absoluut, als je stelt dat je Entertainment niet van te voren moet aankondigen dan heb je het zakelijke aspect erachter simpelweg niet begrepen.giantgiantus schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:19:
[...]
Mensen kopen toch ook een console omdat ze games willen spelen? Voor veel mensen is het denk ik wel relevant om te weten dat Elden scrolls op de Xbox uitkomt en god of war op de PlayStation voordat ze een besluit nemen welke te kopen?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Tja, dat betekent gewoon dat de optie er nog is om de exclusiviteit te verlengen voor een flinke extra zak geld.devilsnight schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:10:
[...]
In de trailers stond iets van exclusive until at least September. Zoiets. Ik vind dat at least altijd zo raar. Met FF7R flikte ze dit ook en toen kwam er ineens een versie voor PS5 waardoor de exclusiviteit verlengd werd.
In dit geval hangt het dan ook nog af van of die optie al in het eerste contact staat en of Microsoft als nieuwe eigenaar het mag weigeren.
Hoe dan ook zal er ook wel in staan dat het niet toegestaan is om details publiekelijk bekend te maken anders hadden we waarschijnlijk al wel wat gehoord.
Gamertag: FinrazielNL
"we will continue to work to better meet those expectations."
Er is geen Halo fan die op dit moment de verwachtingen waargemaakt krijgt (qua game én tv show...).. Dit baart mij best wel zorgen.. Dat dé Xbox game op dit moment zo te grabbel wordt gegooid geeft mij echt een heel naar gevoel over hoe er door MS naar het Xbox merk gekeken wordt... Phil Spencer heeft de gamers op één gezet toen hij de nummer 1 werd van de Xbox divisie maar het is helaas niet terug te zien.. Mijn vertrouwen is tanende in ieder geval...
Trueachievements heeft hem ook op Series S/X staan, kan prima dat ze gewoon maar 1 logo voor de Xbox familie neerzetten, gezien die games vrijwel legacy kunnen draaien op elke xbox, gewoon 'PC style' de settings voor elke console aanpassen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik snap wat je zegt hoor en deel voor gedeelte je sentiment. Maar we moeten niet onderschatten hoe enorm complex videogames zijn geworden vandaag de dag. Alle verschillende modi en features die we van een moderne (multiplayer) game gewend zijn nog daargelaten. Daarnaast zijn goede ontwikkelaars - ongeacht het werkveld - verschrikkelijk schaars. Mochten er tegenvallers zijn dan trek je dat ook niet zo 123 recht want zelfs al zou je een blik engineers kunnen open trekken hebben die nieuwe mensen een flinke opstart tijd nodig..D-Ed schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 00:46:
[...]
Er is geen Halo fan die op dit moment de verwachtingen waargemaakt krijgt (qua game én tv show...).. Dit baart mij best wel zorgen.. Dat dé Xbox game op dit moment zo te grabbel wordt gegooid geeft mij echt een heel naar gevoel over hoe er door MS naar het Xbox merk gekeken wordt... Phil Spencer heeft de gamers op één gezet toen hij de nummer 1 werd van de Xbox divisie maar het is helaas niet terug te zien.. Mijn vertrouwen is tanende in ieder geval...
Dus krijgen wij als Halo fans de verwachting waar gemaakt? Nee. Wordt daarmee het merk / Xbox bewust ten grabbel gegooid, ik denk - of hoop - van niet.
Dat je je zorgen maakt is uiteraard je goed recht.D-Ed schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 00:46:
[...]
Ik denk en daar maak ik me soms zelf ook schuldig aan, dat de romantiek van hoe we vroeger zo'n game beleefden echt veel uitmaakt voor de ervaring die je nu beleefd met dezelfde franchise. Het is ruim 15 jaar geleden dat Halo 3 uit kwam. Zelfde als Gears 1. Die game speelden we jaren lang. Nachten werden doorgehaald. Lannetjes werden georganiseerd. Een hele andere tijd in je leven (we zijn nu alletwee rond de 40 volgens mij) dan waar we nu ons in verkeren, terwijl je eigenlijk met een nieuwe game in de franchise serie die oude tijd weer wilt herbeleven. Realistisch gezien kan dat eigenlijk gewoon niet. Als persoon zijn we verandert en ook niet onbelangrijk, de skills zijn ook 15 jaar ouder geworden
Dat er verder nog het nodige schort qua content updates ben ik het uiteraard wel met je eens. Over de challenges verschillen we nog wel van mening
In ieder geval wordt er naar mijn mening behoorlijk geluisterd naar de opmerkingen die er vanuit de community zijn.
Since the launch of #HaloLoneWolves we've been sifting through your feedback - and we've got an update on the way to address some of the most common topics. For more info on weapon "jamming," skill jumps, and more, check our post on Halo Waypoint.
— Halo (@Halo) 13 mei 2022
🎮 https://t.co/H2KOhF58U5 pic.twitter.com/giJE7if1dW
[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-05-2022 02:22 ]
Weet je nog, toen je terug ging naar de supergeweldige fantastische plek waar je vroeger met je ouders op vakantie ging …uchiha tijntje schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 02:11:
[...]
Dat je je zorgen maakt is uiteraard je goed recht.De vraag die ik erbij is of de verwachtingen van een Halo fan ooit waar gemaakt kunnen worden. Zelfs al had Infinite een level en armor systeem zoals in Halo 3, inclusief 5 extra maps, dan was het ongetwijfeld nog steeds niet goed voor een grote groep.
![]()
Ik denk en daar maak ik me soms zelf ook schuldig aan, dat de romantiek van hoe we vroeger zo'n game beleefden echt veel uitmaakt voor de ervaring die je nu beleefd met dezelfde franchise. Het is ruim 15 jaar geleden dat Halo 3 uit kwam. Zelfde als Gears 1. Die game speelden we jaren lang. Nachten werden doorgehaald. Lannetjes werden georganiseerd. Een hele andere tijd in je leven (we zijn nu alletwee rond de 40 volgens mij) dan waar we nu ons in verkeren, terwijl je eigenlijk met een nieuwe game in de franchise serie die oude tijd weer wilt herbeleven. Realistisch gezien kan dat eigenlijk gewoon niet. Als persoon zijn we verandert en ook niet onbelangrijk, de skills zijn ook 15 jaar ouder geworden. De vraag is of dat de "schuld" is van een game. Want de eerste paar maanden waren de donderdagavonden ongelooflijk leuk. Dat kwam, in ieder geval voor mij, doordat we met een leuke en volle tweakersclub aan het gamen waren, waardoor juist dat gevoel van 'vroeger' wel weer naar boven kwam.
Dat er verder nog het nodige schort qua content updates ben ik het uiteraard wel met je eens. Over de challenges verschillen we nog wel van mening.
In ieder geval wordt er naar mijn mening behoorlijk geluisterd naar de opmerkingen die er vanuit de community zijn.
[Twitter]
Dat heb ik met games ook.
Zijn maar weinig dingen die de tand des tijds hebben doorstaan, brood misschien ?
De huidige Halo serie is gemaakt in samenwerking met 343 Studios (onderdeel van MS)... De combinatie van deze serie + drie games uitbrengen die bij launch geen van drieën goed waren (Halo 5, MCC en Infinite) geven mij dat gevoel dat ze gewoon niet de juiste focus hebben.Graft schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 01:13:
[...]
Ik snap wat je zegt hoor en deel voor gedeelte je sentiment. Maar we moeten niet onderschatten hoe enorm complex videogames zijn geworden vandaag de dag. Alle verschillende modi en features die we van een moderne (multiplayer) game gewend zijn nog daargelaten. Daarnaast zijn goede ontwikkelaars - ongeacht het werkveld - verschrikkelijk schaars. Mochten er tegenvallers zijn dan trek je dat ook niet zo 123 recht want zelfs al zou je een blik engineers kunnen open trekken hebben die nieuwe mensen een flinke opstart tijd nodig..
Dus krijgen wij als Halo fans de verwachting waar gemaakt? Nee. Wordt daarmee het merk / Xbox bewust ten grabbel gegooid, ik denk - of hoop - van niet.
Als je die oudere clips bekijkt die ik hier gisteren plaatste zie je in iedere scene de passie voor het Halo universum en de vertaling daarvan in live action. Die passie en vertaling zie ik op dit moment nergens terug. Behalve de core gameplay van Infinite.. Die is onpoint maar het rammelt aan alle kanten jammer genoeg.
Als ze gewoon doorbouwen op hetgeen de serie zo succesvol heeft gemaakt daarop voortborduren met nieuwe uitbreidingen dan maken ze de old school én new school generatie blij. Het lijkt wel alsof 343 het wiel continue opnieuw uit wil vinden en alles dat Bungie goed deed zelf anders wil doen ipv er op voortborduren..uchiha tijntje schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 02:11:
[...]
Dat je je zorgen maakt is uiteraard je goed recht.De vraag die ik erbij is of de verwachtingen van een Halo fan ooit waar gemaakt kunnen worden. Zelfs al had Infinite een level en armor systeem zoals in Halo 3, inclusief 5 extra maps, dan was het ongetwijfeld nog steeds niet goed voor een grote groep.
![]()
Ik denk en daar maak ik me soms zelf ook schuldig aan, dat de romantiek van hoe we vroeger zo'n game beleefden echt veel uitmaakt voor de ervaring die je nu beleefd met dezelfde franchise. Het is ruim 15 jaar geleden dat Halo 3 uit kwam. Zelfde als Gears 1. Die game speelden we jaren lang. Nachten werden doorgehaald. Lannetjes werden georganiseerd. Een hele andere tijd in je leven (we zijn nu alletwee rond de 40 volgens mij) dan waar we nu ons in verkeren, terwijl je eigenlijk met een nieuwe game in de franchise serie die oude tijd weer wilt herbeleven. Realistisch gezien kan dat eigenlijk gewoon niet. Als persoon zijn we verandert en ook niet onbelangrijk, de skills zijn ook 15 jaar ouder geworden. De vraag is of dat de "schuld" is van een game. Want de eerste paar maanden waren de donderdagavonden ongelooflijk leuk. Dat kwam, in ieder geval voor mij, doordat we met een leuke en volle tweakersclub aan het gamen waren, waardoor juist dat gevoel van 'vroeger' wel weer naar boven kwam.
Dat er verder nog het nodige schort qua content updates ben ik het uiteraard wel met je eens. Over de challenges verschillen we nog wel van mening.
[Twitter]
Tuurlijk zijn dit andere tijden en komt dat gevoel van vroeger nooit meer terug (handjes vasthouden op de bank net als @Kalkie is natuurlijk ook gewoon fantastisch
Lang verhaal kort, 343/MS is continue excuses aan het maken en 'naar de community aan het luisteren'.. Ik zie het als leugens.. Bijna alles wat ze hebben aangekondigd niet te doen (geen FOMO in de battlepass, miljoenen mogelijkheden om je Spratan te customizen, etc.) zijn allemaal leugens gebleken.. De meest hardcore Halo Youtubers zijn bijna allemaal gestopt met streamen en zijn echt allemaal zeer negatief over de staat van Halo.. Dat heeft niets met de andere tijd te maken maar door mismanagement van 343..
Afijn, wanneer gaan we weer schieten?
Edit: Oja, de schrijvers van de Halo serie hebben geen van allen de games gespeeld...

Mooi nieuws! Ik kijk het meest uit naar A plague tale.
Deel 1 gespeeld op de series S. Benieuwd hoe het vervolg gaat worden.
Uiteraard is dit geen officiële pic. Denk je dat MS dit maakt?devilsnight schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:44:
Stalker 2 en Atomic Heart heb ik echt mijn twijfels over of dat 2022 is. Atomic Heart dev zit in Moskou en Stalker 2 dev is verhuisd naar Polen begreep ik. Vraag me af of we beide games nog kunnen verwachten dit jaar. Is dit een officiële pic?
Heb ook mijn twijfels bij die 2 games. Die gaan dit jaar niet uitkomen denk ik.
Het klopt trouwens ook niet helemaal want ook Grounded, Deathloop en A plague Tale zijn GP games.
Kijk erg uit naar Deathloop, A plague Tale en Replaced.
[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-05-2022 11:56 ]
What happens on our Discord stays on Discord 😡D-Ed schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:35:
[...]
Tuurlijk zijn dit andere tijden en komt dat gevoel van vroeger nooit meer terug (handjes vasthouden op de bank net als @Kalkie is natuurlijk ook gewoon fantastisch![]()
)
Afijn, wanneer gaan we weer schieten?
Ik mis de Halo donderdagavonden waar @uchiha tijntje naar refereert wel hoor. Het wordt wel tijd voor veel nieuwe Maps, maar ik heb erg veel lol aan onze custom games. Alleen ja … 100 uur Elden Ring en nog 100 te gaan met mijn skills 😁
XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL
Laten we binnenkort weer een donderdagavond custom game night plannenKalkie schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:02:
[...]
What happens on our Discord stays on Discord 😡
Ik mis de Halo donderdagavonden waar @uchiha tijntje naar refereert wel hoor. Het wordt wel tijd voor veel nieuwe Maps, maar ik heb erg veel lol aan onze custom games. Alleen ja … 100 uur Elden Ring en nog 100 te gaan met mijn skills 😁
Dat hoeft niet te wachten tot donderdag, dat kan vanavond al dan ontloop ik het ESF 🤪D-Ed schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:09:
[...]
Laten we binnenkort weer een donderdagavond custom game night plannen
XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL
Joepie! Gezellig, Kijken we meteen of de andere heren tijd vrij kunnen maken om die klotegame te spelenKalkie schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:17:
[...]
Dat hoeft niet te wachten tot donderdag, dat kan vanavond al dan ontloop ik het ESF 🤪

Gaat vanavond denk ik niet lukken. Maar as donderdag? Like the “old” days?D-Ed schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:20:
[...]
Joepie! Gezellig, Kijken we meteen of de andere heren tijd vrij kunnen maken om die klotegame te spelen
Het is een bekende issue en daarom heb ik mijn tv brightness op 47 staan. Maar de C9 heeft nu een optie genaamd fine tune dark areas. Heeft iemand hier al wat mee gedaan of nog niet?
PM als het te off topic wordt.
Verwijderd
Fine tune dark areas -3 tot -5 afhankelijk per game volgens HDTVtest.devilsnight schreef op zondag 15 mei 2022 @ 11:02:
Mensen met een C9 OLED hier en de Xbox Series X. Hebben jullie gemerkt dat als je VRR (variable refresh rate) aan hebt staan dat de black levels in games omhoog worden gekrikt? Dus dat pikzwarte gedeeltes meer donkergrijs ogen?
Het is een bekende issue en daarom heb ik mijn tv brightness op 47 staan. Maar de C9 heeft nu een optie genaamd fine tune dark areas. Heeft iemand hier al wat mee gedaan of nog niet?
PM als het te off topic wordt.
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |