Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:37
rogierba schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:10:
[...]

Starfield, Redfall, Forza, Hellblade 2 en Avowed durf ik wel met 100% zekerheid van te zeggen dat we daar iets van te zien gaan krijgen. Van de overige games op dat lijstje denk ik dat Contraband en Everwild ook wel even hun gezicht laten zien.

Verder weet ik zou snel even niet wat we nog kunnen verwachten aan games. Wat ik wel nog verder verwacht is 1 of meerdere hardware aankondigingen en dan bedoel ik niet weer een nieuwe standaard Xbox controller in een nieuwe kleurtje maar meer in de gedachten van nieuwe elite controller en een cloud stick
State of Decate 3 zal ook goede kans maken.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:46:
[...]

Hopelijk word die weer zo goed als deel 1, want deel 2 vond ik maar niks door die focus op co-op.
Kwam er solo gewoon niet doorheen..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:05:
[...]

Hopelijk word die weer zo goed als deel 1, want deel 2 vond ik maar niks door die focus op co-op.
Ik had best wel met je willen co-oppen hoor! :) Heb best wel veel tijd gestopt in deel 2. Vond ik erg vermakelijk.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:17:
[...]

Ik had best wel met je willen co-oppen hoor! :) Heb best wel veel tijd gestopt in deel 2. Vond ik erg vermakelijk.
Toen kenden wij elkaar volgens mij nog niet O-) .
Maar mocht ik de game ooit weer een herkansing gaan geven dan zal ik je aanbod onthouden d:)b .

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:41:
Na ruim 20 jaar Xbox live en 15.5 jaar na mijn 1e achievement in Kameo: Elements of Power heb ik vandaag de 500.000 gamerscore bereikt. Een soort van ‘mijlpaal’ in mijn gamehistorie waarbij ik het wel de moeite waard vond om er eens wat dieper op in te duiken.

Achievements zijn eigenlijk maar een raar fenomeen, maar het heeft me vanaf de introductie tijdens de 360 generatie te pakken.

Mijn allereerste achievement voor de 360 was in Kameo: Elements of Power op 23 november 2006. Ik had niet direct de 360 nodig want ik had mijn PS2 nog als trouwe Playstation liefhebber. Moet je nagaan… :P Ook al vond ik achievements leuk, ik had toen niet eens zo vaak een volledige completion. Dat is pas gekomen bij de One generatie. Hieronder een overzicht van het totaal aan gespeelde games per generatie en het aantal waarvan ik deze op 100% heb gezet.

Xbox 360: 139 gespeelde games waarvan maar 43 op 100%.
Xbox One / Series: 421 gespeelde games waarvan 354 op 100%.

Easy completions
Het nadeel van het huidige achievement systeem is dat er zoveel ongelooflijke simpele games worden uitgebracht waar je in een half uurtje 1.000 of zelfs in sommige games 4.000 GS krijgt. Ook al heb ik zelf in al die tijd de nodige walking simulators of point en click games gespeeld, ik ben nooit echt bewust bezig geweest met het spelen van hele simpele games puur voor de gamerscore. De games zoals de NeoGeo of De Ratalaika reeks heb ik altijd bewust genegeerd. Daarom vind ik een site als True Achievement ook wel echt een mooie site, waarbij de TA-ratio altijd wel een redelijk goed beeld geeft van de ‘moeilijkheid’ van een achievement of een game. Hopelijk komt MS komende jaren met een grondige update van het achievement systeem. :)

TA ratio en moeilijkste achievements
Mijn TA ratio ligt rond de 2.05. Een redelijke gemiddelde, want de meeste games hebben een TA ratio van onder de 2. Zo heeft Star Wars Jedi Fallen Order of Psychonatauts 2, of helemaal actueel Yoku’s Island express (gwg van deze maand) allemaal een TA ratio van tussen de 1.94 – 1.96. Mijn top 10 van hoogste TA-ratio’s zijn als volgt:

1. Giana’s Sisters: 11.544
2. Unravel Two: 11.128
3. Gears Tactics: 8.397
4. Lonely Mountains Downhill: 7.521
5. Trails of the Blood Dragon: 6.785
6. Below: 6.519
7. Jumpjet Rex: 5.580
8. My Friend Pedro: 5.425
9. Superhot: 5.322
10. Wasteland 3: 5.066

Voor de mensen die niet weten wat TA-ratio betekent: https://www.trueachievements.com/n32457/ta-score
Verder is de site www.trueachievements.com echt een ideale site voor Xbox liefhebbers.

Meest “memorabele” achievements
Ik heb verder even nagedacht welke achievements me na al die jaren nog steeds goed bijstaan. De volgende vier kwamen vrij snel naar boven:
  • Gears of War. Seriously, kill 10.000 people in versus ranked matches.
Het coole aan deze achievement was, naast dat het een van de beste MP ervaringen is in mijn “game carriere”, je ook een gamerpicture kreeg na het behalen van de achievement. Toch een soort rewardsysteem wat ze uiteindelijk helemaal hebben laten varen. Iets wat ik echt jammer vind want ze kunnen er zoveel meer mee doen. Daarnaast had ik deze achievement nog op de ‘legit’ manier gehaald. De potjes waren in het begin namelijk 4 v 4 zonder respawnmogelijkheden. Pas bij de 1e paar DLC / contentupdates werden game modi geintroduceerd met respawn, waardoor je dus effectief veel meer kills kon maken in minder tijd. Gelukkig geeft Trueachievements niet aan hoeveel tijd ik in Gears of War heb gestopt…
  • The Orange Box (Half Life 2, episode 2). Little Rocket Man. Send the garden gnome into space.
Dit is een van de leukste achievements die ik ken. Je moest in het begin van episode 2 een tuinkabouter oppakken met als doel deze aan het einde van de episode in een raket te stoppen om hem dus de ruimte in te schieten. De hele episode moest je die tuinkabouter dus meenemen, waarbij je moest oppassen dat je deze tijdens een van de vele puzzels, tochtjes met voertuigen en gevechten niet kwijt raakt. Echt een hele leuke ervaring om te proberen en kan hem zeker aanraden.
  • Call of Duty 4 MW. Mile High Club. Sky dive to safety on veteran difficulty.
Ik heb denk ik niet eerder mee gemaakt dat euforie zo direct werd afgestraft door treurnis dan met deze achievement. Stel je eens voor. Uchiha tijntje was 2 uur+ bezig om deze achievement te halen. Bij iedere poging steeds dichter bij je doel, totdat je hem eindelijk dacht gehaald te hebben. Juichen van blijdschap, totdat je je realiseerde dat je toch nog echt die ene gijzelnemer moest killen met een headshot en in de confusion toch echt die ene gijzelaar headshotte… Oooh wat was ik toen chagrijnig… :) Uiteindelijk na nog vele pogingen later de achievement toch gehaald. Maar dat moment vergeet ik niet snel meer.
  • Trials Fusion, Speedcuber. Reach the 40th side of the cube on Cubicle Space.
Just gonna leave this…. YouTube: Trials Fusion - Speedcuber Achievement!
F*** you cube!

Prijsvraagje
En voor mensen die de moeite hebben genomen om dit lange verhaal te lezen en vanwege de leuke xbox community hier op tweakers heb ik een klein prijsvraagje bedacht. Lekker makkelijk, just for fun.

De vraag is: wat is de "koosnaam" van de 1e xbox controller die gebundeld werd met de OG Xbox?

Er kan er echter maar 1 de winnaar zijn en die zal random gekozen worden door een notaris, nou ja… een notaris…. Mijn vrouw die onpartijdig is. :P De winnaar kan kiezen uit 1 van de volgende games. Dit zijn games die toch wat minder bekend zijn maar wel het spelen waard. De lengte varieert van 3 tot 10 uur, zodat ze ook behapbaar zijn. :)
  • Sayonara Wild Heart
  • A short hike
  • Tails of Iron
  • Little Nightmares II
  • Inside
Het bepalen van de games was toch wel lastig, want ik heb even gekeken welke goede games niet in Gamepass zitten, maar dat is toch behoorlijk lastig ;)

Het antwoord kan in een DM gestuurd worden tot vanavond 12 uur. De DM moet het antwoord bevatten en je voorkeur voor de game en je gamertag, zodat ik de game digitaal kan giften. :)

TLDR
Al met al. Wat een gave 15 jaar achievements jagen. En mogen er nog veel volgen. Gelet op hoe het xbox platform zich heeft ontwikkeld heb ik daar erg veel vertrouwen in. Op naar de showcase in juni!
Leuke post! Zoals je zelf al aangeeft wordt het wel tijd voor een grondige update van het hele achievement systeem. Het is zeker een meerwaarde (voor jou meer dan voor mij nog), maar er zijn wel al wat verbeteringen te bedenken inmiddels.

Op naar de volgende 500.000 dan maar 8)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierba
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 08:03
Linksquest schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:46:
[...]

Gezien dit bericht van Kotaku van 31 maart denk ik dus niet dat die aanwezig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 14:19
State of Decay 2 meerdere keren geprobeerd, maar het voelde zo als een B-kwaliteit game aan. ook nog met vrienden geprobeerd, maar na een paar uurtjes stilzwijgend tot het besluit gekomen dat het niet goed genoeg was.

1 heb ik best wel veel solo gespeeld en dat was ook een broken game, maar op de één of andere manier beter of misschien toen nog meer acceptabel.

Als ik dan hoor in wat voor developer hell deeltje 3 heeft gezeten geeft het weinig vertrouwen. Grappig als een gamepass filler en that's it. Hopelijk gaat het meevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 19:49
Ik hoop zelf wat meer te zien van Indiana Jones. Ik vind dat Xbox een sterk gevarieerd aanbod van games heeft (vooral met Game Pass), van FPS tot Indie, tot RPG, etc. Maar..... Een (this gen only) 3rd person AAA action adventure a la Uncharted, GOW of TLOU mag er verdomme wel eens komen.

Dat is een genre dat overbelicht is bij PS, maar zwaar onderbelicht op Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trial van Chernobylite met next-gen update maar eens gestart en dat smaakt zeker naar meer.
Heerlijk sfeertje, uiteraard niet op het niveau van STALKER, maar het zit in de juiste richting.
60fps performance mode speelt heerlijk weg en ziet er schitterend uit.
Jammer dat ik hem onlangs gemist heb in de 50% off sale, maar de volgende keer sla ik meteen toe ! (mits hij dan al niet in game pass zit)
Voor wie het ook een kans wil geven : Free Trial

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
G_Dragon schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:05:
[...]

Heb deel 2 nog niet gespeeld, dus ben eens benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
rogierba schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:10:
[...]

Starfield, Redfall, Forza, Hellblade 2 en Avowed durf ik wel met 100% zekerheid van te zeggen dat we daar iets van te zien gaan krijgen. Van de overige games op dat lijstje denk ik dat Contraband en Everwild ook wel even hun gezicht laten zien.

Verder weet ik zou snel even niet wat we nog kunnen verwachten aan games. Wat ik wel nog verder verwacht is 1 of meerdere hardware aankondigingen en dan bedoel ik niet weer een nieuwe standaard Xbox controller in een nieuwe kleurtje maar meer in de gedachten van nieuwe elite controller en een cloud stick
Haha een nieuwe elite controller? Laat ze verdomme eerst eens de gewone versie weer op voorraad krijgen.... Kan niet eens een 2e erbij kopen. Kreng is overal uitverkocht :-( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Speciaal voor @uchiha tijntje >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Trek to Yomi ? Zeg maar verTrek tot de prullenbak :w
Had er meer van verwacht, erg jammer.
Is een mooie setting, maar de combat is (op ronin) echt om te janken :r

Dus maar eens begonnen met Hades, dat is wel een verdomd leuk spelletje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pff ik ga moeilijke games niet uit de weg. Maar Eldest Souls klikte bij mij voor geen meter. Ik ben liefhebber van het Souls genre en van pixelart. Maar de combinatie van die beide in deze game maakt het voor mij onspeelbaar. Wel apart vond ik zelf.

Nu net Trek to Yomi voor de derde keer uitgespeeld. Heb nu de Kensei en de ronin difficulty gehad. Nu nog 1 boss killen zonder geraakt te worden en dan is die compleet :) Ik snap als mensen afhaken vanwege de controls/fighting mechanics. Maar ik vind hem echt super tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Whow State of Decay 3 was ik eigenlijk een beetje vergeten.
Daar heb ik stiekem best wel veel zin in :) .

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
justifire schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:12:
Ja dat had ik ook wel, zit in de laatste act maar doordat ik her en der las “verderop in de game wordt het beter” speelde ik door, bleek niet echt zo te zijn, komen wel wat moves bij maar echt nodig heb je ze ook weer niet.

Verder wel prima voor een enkele playthrough maar heb totaal geen drang om meer van mijn kostbare tijd in de andere lijnen te stoppen.

Edit: Welke moeilijkheidsgraad is Ronin? Want ik speel op de derde van links en dat vind ik wel een prima uitdaging, heb al stukjes gehad waar ik dan 15x over moest doen terwijl ik er een stuk verder gewoon doorheen wandelde en het idee had van “Dit hadden de developers als lastig voor ogen denk ik

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 09-05-2022 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:04:
[...]

Ja dat had ik ook wel, zit in de laatste act maar doordat ik her en der las “verderop in de game wordt het beter” speelde ik door, bleek niet echt zo te zijn, komen wel wat moves bij maar echt nodig heb je ze ook weer niet.

Verder wel prima voor een enkele playthrough maar heb totaal geen drang om meer van mijn kostbare tijd in de andere lijnen te stoppen.

Edit: Welke moeilijkheidsgraad is Ronin? Want ik speel op de derde van links en dat vind ik wel een prima uitdaging, heb al stukjes gehad waar ik dan 15x over moest doen terwijl ik er een stuk verder gewoon doorheen wandelde en het idee had van “Dit hadden de developers als lastig voor ogen denk ik
Volgens mij is de derde van links ronin. Je hebt van links naar rechts easy, normal, ronin, kensei.

Ik heb hem net ook geuninstalled. Alle achievements zijn binnen. Vind het jammer dat ze de combat net niet helemaal goed weten te “nailen”, waardoor veel mensen denk ik wel snel afgehaakt zijn, want ik vind het echt een prachtige game. Beetje ala Song of Iron. Die had ook flinke potentie qua art design, maar de gameplay van die game was echt bagger. Doet Trek het mijns inziens stukken beter.

Nu denk ik beginnen met Loot River.

Wat zou ik graag meer van dit soort games zien qua camera perspective. Beetje zoals de oude Resident Evils en Dino Crisis. Dan worden het echt wat “filmische” games. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaasje123 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:24:
[...]

Haha een nieuwe elite controller? Laat ze verdomme eerst eens de gewone versie weer op voorraad krijgen.... Kan niet eens een 2e erbij kopen. Kreng is overal uitverkocht :-( :(
Gewoon bij Microsoft zelf?
https://www.xbox.com/nl-n...eless-controller-series-2
Is zelfs een paar tientjes goedkoper bij hun momenteel zie ik. Komt regelmatig langs hier dat controllers moeilijk te vinden zijn in andere winkels maar volgens mij zijn ze vrijwel altijd leverbaar in de Microsoft store.
Hoewel ik nu toch wel even af zou wachten of er een nieuwe versie komt of niet.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
[...]

Heel stom, maar als ik fysieke winkels binnen loop vind ik de Elite 2 controllers als enige, gewone controllers en zelf thirt party controllers voor de Xbox altijd uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierba
  • Laatst online: 12-09 08:03
[...]

Daarom denk ik juist dat de 3de er komt, nergens wordt de voorraad van dat ding aangevuld. Dat is meestal wel een indicatie dat ze zijn gestopt met de productie ervan omdat ze er of geen heil meer in zien of ze hebben een vernieuwde versie. Een onderdelen tekort speelt geloof ik niet want de normale controllers zijn nog wel gewoon leverbaar ook die van andere merken.

EDIT: Ok, even verkeerd gezien, die van Microsoft zelf zijn ook de normale controllers slecht leverbaar

[ Voor 7% gewijzigd door rogierba op 10-05-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Timothy3000 We hadden het over de lengte van (J)rpg's. Ik zat toch beetje te kijken naar Eiyuden Chronicle Rising die deze week in Gamepass komt. Hier een review van Xboxera:

https://xboxera.com/2022/...eiyuden-chronicle-rising/

"Eiyuden Chronicle: Rising is a really good 10 hour game stretched to be nearly three times as long. If you find yourself loving it early-on then it might just hold up for you. Sadly I was done by then and had to force myself to go any further despite loving the story, writing, and characters. The gameplay eventually becomes something close to good, and it’s really damned pretty. For either $14.99 or a download on Xbox Game Pass it’s not the worst way to spend your time and money, but I can’t help but feel like the developers and Rabbit & Bear Studios bit off a little more than this game could chew."

Jammer om te lezen, want het zag er leuk uit. Games waarvan duidelijk is dat die te lang uitgesmeerd worden vind ik lastig om aan te beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-05-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:26:
[...]

Volgens mij is de derde van links ronin. Je hebt van links naar rechts easy, normal, ronin, kensei.

Ik heb hem net ook geuninstalled. Alle achievements zijn binnen. Vind het jammer dat ze de combat net niet helemaal goed weten te “nailen”, waardoor veel mensen denk ik wel snel afgehaakt zijn, want ik vind het echt een prachtige game. Beetje ala Song of Iron. Die had ook flinke potentie qua art design, maar de gameplay van die game was echt bagger. Doet Trek het mijns inziens stukken beter.

Wat zou ik graag meer van dit soort games zien qua camera perspective. Beetje zoals de oude Resident Evils en Dino Crisis. Dan worden het echt wat “filmische” games. :)
Had jij Unsouled al gespeeld ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:42:
[...]

Had jij Unsouled al gespeeld ?
Nee, maar heb er wel even naar gekeken. Ik had hetzelfde gevoel als ik uiteindelijk met Elder Souls had. De gameplay die ik heb gezien was zo chaotisch en snel en onoverzichtelijk vanwege de pixel art stijl. Dus ben beetje huiverig om er aan te beginnen.

@Exactor it Ik snap je wel qua fighting mechanics. Je opmerking over checkpoints snap ik op Ronin difficulty ook wel. Wel een kleine nuance. Sommige checkpoints zijn verstopt in een kloof of in anderszins verborgen ruimtes. Dus het kan soms lijken of ze een checkpoint vergeten zijn in bepaalde secties, maar af en toe zijn ze ook moeilijk te vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-05-2022 10:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:26:
[...]

Ik vind de camera in trek to yomi heel cool net als de hele sfeer van het spel. De combat vind ik heel suf. Daar was nog mee te leven geweest als de checkpoints logischer waren. De ene keer mag je 11 dudes neer meppen voor de volgende en soms zitten er geen enemies tussen twee checkpoints. Met frustrerende combat erbij is dit helaas geen spel voor mij. Jammer want ik vind het sfeertje heel cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:12
justifire schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:57:
[...]

Mortal Kombat 11 (handmatig even het Ultra Pack installeren via manage game voor de echte eye candy)
Sinds het weekend een series X in huis.

Moet je bij alle games op deze manier de X upgrade zo installeren of gaat dat automatisch?

Ik ben in nog geen enkele game een andere grafische optie tegen gekomen die niet op de One X zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
vosss schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:38:
[...]

Moet je bij alle games op deze manier de X upgrade zo installeren of gaat dat automatisch?

Ik ben in nog geen enkele game een andere grafische optie tegen gekomen die niet op de One X zat.
Zo ver mij bekend zou dit normaal automatisch moeten gebeuren, heb nog niet gehoord dat dit anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit ziet er echt heel goed uit, laat hem dat project maar afmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:30
Waar kan ik nu het best een nieuwe Xbox series x aanschaffen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mizojojo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:01:
Lastig te zeggen, maar er is een topic die je misschien in de gaten kan houden. Want daar word vaak ook wel nieuwe voorraad gepost :)

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 10-05-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:38:
[...]

Meestal gaat dit automatisch.
Bij Mortal Kombat 11 hebben ze er door de grootte voor gekozen om dit optioneel te houden.
Base game is zo uit mijn hoofd iets van 60 GB, Ultra Pack een extra 100 GB.
Niet iedereen zit te wachten op een 160 GB download / instalatieruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:35
Ik heb vorige week donderdag bij Microsoft zelf besteld (certified refurb), afgelopen maandag geleverd :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:12
Ik had me aangemeld bij een telegramgroep. Die post een link zodra in een winkel voorraad is. Afgelopen vrijdag besteld bij voolblue, zaterdag geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Ik had me aangemeld bij een telegramgroep. Die post een link zodra in een winkel voorraad is. Afgelopen vrijdag besteld bij voolblue, zaterdag geleverd.
Ik zou die link in het andere topic kunnen vermelden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 16:40
justifire schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:12:

Dus maar eens begonnen met Hades, dat is wel een verdomd leuk spelletje :)
Goede keuze. Hades vond ik geniaal, zo leuk dat ik de Platinum gehaald heb (PS5). Klopt het dat Xbox niet zo'n achievement heeft ? Ik speel nu veel meer op de Xbox Series X en ik vind bij bepaalde games 100% erg leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25
Exactor it schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:58:
[...]

Ik vind de camera in trek to yomi heel cool net als de hele sfeer van het spel. De combat vind ik heel suf. Daar was nog mee te leven geweest als de checkpoints logischer waren. De ene keer mag je 11 dudes neer meppen voor de volgende en soms zitten er geen enemies tussen twee checkpoints. Met frustrerende combat erbij is dit helaas geen spel voor mij. Jammer want ik vind het sfeertje heel cool.
Dit. De combat wordt heel snel repetitief, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vildhjarta schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:29:
[...]

Goede keuze. Hades vond ik geniaal, zo leuk dat ik de Platinum gehaald heb (PS5). Klopt het dat Xbox niet zo'n achievement heeft ? Ik speel nu veel meer op de Xbox Series X en ik vind bij bepaalde games 100% erg leuk om te doen.
Je hebt niet 1 speciale achievement die laat zien dat je alle Achievements hebt gehaald. Je hebt 1000gs / 100% :) behalve als er weer DLC is uitgebracht :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:32:
[...]

Je hebt niet 1 speciale achievement die laat zien dat je alle Achievements hebt gehaald. Je hebt 1000gs / 100% :) behalve als er weer DLC is uitgebracht :P
Nou ja, echte topspellen hebben dat wel hoor.

@justifire Hades is echt geweldig! Heb hem zowel op Switch als Xbox op 100%. Stukkie makkelijker dan Curse of the Dead Gods ook. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Exactor it op 10-05-2022 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:22
uchiha tijntje schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:22:
@Timothy3000 We hadden het over de lengte van (J)rpg's. Ik zat toch beetje te kijken naar Eiyuden Chronicle Rising die deze week in Gamepass komt. Hier een review van Xboxera:

https://xboxera.com/2022/...eiyuden-chronicle-rising/

"Eiyuden Chronicle: Rising is a really good 10 hour game stretched to be nearly three times as long. If you find yourself loving it early-on then it might just hold up for you. Sadly I was done by then and had to force myself to go any further despite loving the story, writing, and characters. The gameplay eventually becomes something close to good, and it’s really damned pretty. For either $14.99 or a download on Xbox Game Pass it’s not the worst way to spend your time and money, but I can’t help but feel like the developers and Rabbit & Bear Studios bit off a little more than this game could chew."

Jammer om te lezen, want het zag er leuk uit. Games waarvan duidelijk is dat die te lang uitgesmeerd worden vind ik lastig om aan te beginnen.
Ah ja, dat is balen zeg.

Octopath vond ik trouwens ook ontiegelijk langdradig. Een JRPG moet inderdaad ook wel enorm goed zijn om al die uren te rechtvaardigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Destructoid is wel positief trouwens. Dat is toch mijn go-to voor RPG reviews. Toch maar even proberen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
En om in JRPG sferen te blijven: Final Fantasy X en X2 verdwijnen binnenkort van Gamepass.

En niet JRPG maar de door mij net geinstalleerde Remnant From the Ashes ook :(.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 10-05-2022 14:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:40

On_E

Housemusic

YouTube: Gotham Knights - Official Nightwing and Red Hood Gameplay Demo

Night Wing en Red Hood gameplay in Gotham Knights. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:57

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Wow, valt me grafisch wel erg tegen. Wel lekker donkere vibe overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En het is een current gen only game. Dus komt niet meer uit op de vorige generatie.

Zelf word ik hier niet echt warm van. Batman Arkham Asylum is nog steeds de beste in de hele reeks. Lekker compact en claustrofobisch in plaats van open world. Ben na City ook volledig afgehaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-05-2022 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet helaas bekennen dat ik niet erg onder de indruk ben van deze beelden.
Waar ik bij Arkham Knight echt van het ene WOW ! moment in het andere viel, zie ik dat bij deze game nog niet gebeuren.
Maar goed, ik zal geen oordeel vellen aan de hand van een video van een paar minuten, zal best een tof spel worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:40:
[...]

Ah ja, dat is balen zeg.

Octopath vond ik trouwens ook ontiegelijk langdradig. Een JRPG moet inderdaad ook wel enorm goed zijn om al die uren te rechtvaardigen.
Ik heb om die reden het mes in het varken laten steken bij dragon quest XI (wel op de switch). Had het idee dat ik een anime aan het spelen was, maar dan op de slechte 'omg hoeveel filler komt er nog voor het verhaal eens echt doorgaat' manier.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vind DQ XI by far dan echt weer 1 van de beste JRPGs die ik ooit gespeeld heb. Heb daar echt geen seconde dat gevoel gehad. Ook omdat al die battles en karakters zo gigantisch leuk waren.

Blijft leuk dat smaken zo kunnen verschillen. :D
Ben dan ook best benieuwd naar die nieuwe Gamepass JRPG.

[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 10-05-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01
uchiha tijntje schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:38:
[...]

En het is een current gen only game. Dus komt niet meer uit op de vorige generatie.

Zelf word ik hier niet echt warm van. Batman Arkham Asylum is nog steeds de beste in de hele reeks. Lekker compact en claustrofobisch in plaats van open world. Ben na City ook volledig afgehaakt.
Eens! Asylum was zeker de beste. Terwijl ik bijvoorbeeld Shadow of Mordor (soortgelijke game open world) wel helemaal grijs heb gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:38:
[...]

Ik ben even gaan tellen hoevaak ik Asylum en de andere beste game ooit gemaakt 100% heb uitgespeeld:
Asylum: 5 (360, One, PS3, PC EU versie, PC JAP versie)
Slay the Spire: 4 (One, Switch, PC, ipad) .

Binnenkort staat het gelijk. Ik ben bijna klaar met STS op Android. Het is een wonder dat ik maar +-100k achterloopt qua gamerscore. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 11:07
justifire schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:22:
[...]

Moet helaas bekennen dat ik niet erg onder de indruk ben van deze beelden.
Waar ik bij Arkham Knight echt van het ene WOW ! moment in het andere viel, zie ik dat bij deze game nog niet gebeuren.
Maar goed, ik zal geen oordeel vellen aan de hand van een video van een paar minuten, zal best een tof spel worden :)
Terwijl de meeste mensen Arkham Knight de minste van de reeks vonden, vond ik dit juist de leukste. Ik keek dan ook wel uit naar deze game, maar deze video kan me nog niet echt bekoren.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
steefje schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:54:
[...]

Terwijl de meeste mensen Arkham Knight de minste van de reeks vonden, vond ik dit juist de leukste. Ik keek dan ook wel uit naar deze game, maar deze video kan me nog niet echt bekoren.
Idem. Had graag een Next-gen patch voor Arkham Knight gezien. Performance was niet altijd even goed toen ik hem de laatste keer speelde. Maar vond het oprecht jammer dat ik hem had uitgespeeld, was het nog lang niet beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Toch gek dat de game niet op de Xbox one en PS4 uitkomt. Game ziet er namelijk wel echt uit als een old gen game. Krijg er overigens echt een spiderman vibe van (maar wel van mindere kwaliteit).. die is alleen niet te spelen op de xbox natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:49:
[...]

Komt elk jaar een nieuwe FIFA toch :+
Ja maar die gaat ook geen Fifa meer heten in de toekomst, er komt een einde aan de naam Fifa.. :o
Ook al speel de games nooit, is het wel een eind van een lang tijdperk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:04
Chrosser schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:05:
Toch gek dat de game niet op de Xbox one en PS4 uitkomt. Game ziet er namelijk wel echt uit als een old gen game. Krijg er overigens echt een spiderman vibe van (maar wel van mindere kwaliteit).. die is alleen niet te spelen op de xbox natuurlijk..
Ik denk dat dat precies de reden is waarom de game niet uitkomt op de oude machines. Lijkt erop dat ze de engine matig geoptimaliseerd krijgen en ze dus echt de kracht van de huidige machines nodig hebben om er een beetje iets fatsoenlijks uit te poepen.

Iets anders kan ik niet bedenken, want de user-base van de oude machines is nog altijd veel hoger dan de huidige. Dus 'sales technisch' gezien zou het veel slimmer zijn om ook een versie voor de One/PS4 uit te brengen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Wom schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:59:
[...]

Idem. Had graag een Next-gen patch voor Arkham Knight gezien. Performance was niet altijd even goed toen ik hem de laatste keer speelde. Maar vond het oprecht jammer dat ik hem had uitgespeeld, was het nog lang niet beu.
Eens. Maar Batman en Joker zijn ook wel wat interessantere personages dan Nightwing e.d.
Maar de gameplay ziet er ook vrij gelijk uit met wat andere moves e.d. maar verder wel gelijk. Ze hebben niet echt grote stappen gemaakt om er wat meer van te maken. Op zich wel begrijpelijk, maar blijft jammer dat we deze generatie niet wat meer ontwikkeling zien op AI.

Je hoort ze vertellen over abilities en krachtige aanvallen maar ondertussen loopt een grunt gewoon door nadat ie geraakt wordt en is er ook niets meer dan een healthbalkje waaraan je ziet dat je aan het winnen bent. En uiteraard spawnen vijanden gewoon door totdat je een bepaald punt bereikt waarop ze het even voldoende vinden.

Dat soort "uitdaging" heb ik wel genoeg gezien nu.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mensen hier die van die grips gebruiken op hun sticks van de controller? Merk dat de sticks bij mij redelijk vlot slijten. Voorbeeld van wat ik bedoel: https://www.amazon.de/Mat...la-4583795274727022&psc=1

Geen idee hoe lang deze meegaan en of ze wat strak er rond zitten overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:10
Wom schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:03:
Mensen hier die van die grips gebruiken op hun sticks van de controller? Merk dat de sticks bij mij redelijk vlot slijten. Voorbeeld van wat ik bedoel: https://www.amazon.de/Mat...la-4583795274727022&psc=1

Geen idee hoe lang deze meegaan en of ze wat strak er rond zitten overigens.
Ik heb exact deze een paar maanden geleden gekocht voor mijn PS4 (Pro) controller want die sticks werden bij mij heel plakkerig (na anderhalf jaar). Vond het wel jammer dat ze niet in helemaal zwart verkrijgbaar waren.
Moet echter bekennen dat ik mijn PS4 Pro sinds de XSX in huis staat niet meer aangezwengeld heb en de grips zitten dus nog nieuw in de verpakking.... Dus kan je mijn persoonlijke ervaring (nog) niet delen. Maar de reviews waren overwegend positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Paar interessante games in de sale. Allemaal games die gemakkelijk ineens in Game Pass kunnen komen, maar ja dat geldt voor alle kleinere games eigenlijk.

9 Monkeys of Shaolin voor 4 euro, fun beat em up game. Is een demo van, althans die was er wel.

Relicta is een first person physics based puzzler, Unreal Engine 4 en Series enhanced. Ziet er goed uit, goede reviews ook. Ook 4 euro.

Rise of the Tomb Raider 20th. 6 euro, stel je hebt die fantastische game nog niet gespeeld.....wat een steal.

Valley schijnt ook goed te zijn. 3 euro maar, helaas niet X enhanced of Series enhanced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:01:
Paar interessante games in de sale. Allemaal games die gemakkelijk ineens in Game Pass kunnen komen, maar ja dat geldt voor alle kleinere games eigenlijk.

9 Monkeys of Shaolin voor 4 euro, fun beat em up game. Is een demo van, althans die was er wel.

Relicta is een first person physics based puzzler, Unreal Engine 4 en Series enhanced. Ziet er goed uit, goede reviews ook. Ook 4 euro.

Rise of the Tomb Raider 20th. 6 euro, stel je hebt die fantastische game nog niet gespeeld.....wat een steal.

Valley schijnt ook goed te zijn. 3 euro maar, helaas niet X enhanced of Series enhanced.
En laten we The Division 2 voor € 2,77 niet vergeten https://xbox-store-checke...e-Division-2/bvq3v30zxvt5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:15

nFo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Dat is een hoop kwaliteit per euro. Ik vond The Division 2 erg fijn om solo doorheen te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Game Pass Day One :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Awesome. Ashen was echt zo cool. Tof dat die in GP komt! Durf wel te zeggen dat Ashen een van de tofste niet Fromsoftware Souls game is.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-05-2022 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Gisteren via Gamepass This War of Mine geprobeerd. Prachtige artstyle. Vrij emotioneel en intens met een vrij verslavende gameplay loop.

Bijzondere game. Aanrader.

Eiyuden is niet echt iets voor mij. Niet zo'n fan van sidescroll action rpgs. Ben zelf meer fan van turnbased. Iemand anders hier de game al geprobeerd?

[ Voor 36% gewijzigd door Timothy3000 op 12-05-2022 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Klinkt als een idee uit 2013. :P Toen werden ze volledig afgemaakt. Ze waren hun tijd vooruit. Met wel meer ideeen, maar de gaming community is in mijn optiek behoorlijk conservatief.

Hierdoor worden veranderingen altijd behoorlijk kritisch bekeken op social media, vaak vanuit fanboy oogpunt dan wel ongefundeerde aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:44:
[...]

Klinkt als een idee uit 2013. :P Toen werden ze volledig afgemaakt. Ze waren hun tijd vooruit. Met wel meer ideeen, maar de gaming community is in mijn optiek behoorlijk conservatief.

Hierdoor worden veranderingen altijd behoorlijk kritisch bekeken op social media, vaak vanuit fanboy oogpunt dan wel ongefundeerde aannames.
Opzich lijkt me dit wel een leuke optie, want ik heb nog een aantal fysieke games liggen die op boven op mijn Series S nu niet kan spelen en op deze manier kan je ook weer goedkoper games via marktplaats gaan halen. Jammer dat ze toen zo werden afgemaakt, hoop dat Mircosoft snel zelf met een statement komt zodat er geen roddels meer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Hoe werkt dat? Gewoon afrekenen met paypal? Of moet je cards kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chrosser schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Hoe werkt dat? Gewoon afrekenen met paypal? Of moet je cards kopen?
Ik zal je even een p.m doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:45

Vagax

Hehe

G_Dragon schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:46:
[...]

Ik zal je even een p.m doen
Kan je mij ook even een p.m doen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
Is inderdaad een nette deal. Dacht hem voor dit kleine bedrag maar aan te schaffen voor de backlog.
Maar als ik inlog bij Xbox.com zegt hij dat The Division 2 is inbegrepen bij Gold, dus sowieso gratis te spelen.
Is de game altijd inbegrepen bij Gold, of heb ik de game een keer geclaimd via Games with Gold dat ik mij niet meer kan herinneren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Mensen hier al bekend mee? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Powder Toastman schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:44:
[...]

Is inderdaad een nette deal. Dacht hem voor dit kleine bedrag maar aan te schaffen voor de backlog.
Maar als ik inlog bij Xbox.com zegt hij dat The Division 2 is inbegrepen bij Gold, dus sowieso gratis te spelen.
Is de game altijd inbegrepen bij Gold, of heb ik de game een keer geclaimd via Games with Gold dat ik mij niet meer kan herinneren?
Hij zit bij de free play days sinds vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powder Toastman
Exactor it schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:40:
[...]

Hij zit bij de free play days sinds vandaag.
Aha, thanks.
Ook in de NL Store is hij overigens afgeprijsd, nu € 4,49. Is ook een nette prijs mocht je de Braziliaanse Store weg niet willen bewandelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:36
Redfall en Starfield zijn uitgesteld tot eerste helft van volgend jaar.

https://twitter.com/bethesda/status/1524721132720566272

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rcw6kTDdVct9MNg64I0z8YeAX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWozyYxsmDovHCxRgiI819Pv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Raem op 12-05-2022 14:12 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoewel niet onverwacht wel een tegenslag. Zeker Starfield had in in de kerstperiode goede zaken kunnen doen. Iemand overzicht van hoe releasekalender er momenteel uit ziet van de 1st party?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 16:37
@Raem Nee, erg jammer. Jaar zonder 1st party games.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan wel gaan lopen schelden en tieren, maar het heeft geen enkele zin. Ik dacht echt dat Starfield een lock was voor 11-11-22. Zeker omdat Todd in een interview tijdens E3 zei dat ie niet de releasedatum zo vroeg zou geven als ie niet zeker was erover. En dan tegen het eind van vorig jaar hetzelfde tegen IGN zei. Pretty much set in stone, zoiets zei hij.

Mega teleurstelling, dat kan ik niet ontkennen. Zeker na het lezen van de tweet van Jason Schreier. Eerste helft 2023 voor beide games? Ik zie eentje wel verder uitgesteld worden, hopelijk is dat niet Starfield. De tweet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 19:49
Flinke domper, was eigenlijk wel echt benieuwd naar SF.
Ach ja, ter compensatie verwacht ik wel een aantal multiplat releases in game pass... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wom schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:14:
Hoewel niet onverwacht wel een tegenslag. Zeker Starfield had in in de kerstperiode goede zaken kunnen doen. Iemand overzicht van hoe releasekalender er momenteel uit ziet van de 1st party?
Veel mensen gingen van Starfield en Redfall in 2022 uit. En dan 2023 Avowed en Contraband. Zeker ook omdat Jeff Grubb een lijst had van interne release dates, of dat echter voor of na covid was......

Ik zie Avowed nu pas echt in 2024 komen, Fable een jaar later. Man man man.....

Mja, we gaan het allemaal wel horen in juni. We krijgen in elk geval deep dives van beide games, dus laten we hopen dat de release niet verder dan eerste helft 2023 gaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ben wel beetje teleurgesteld. 2/ 3 jaar geleden zijn door MS een hele sloot games aangekondigd. Daar is nauwelijks wat van terecht gekomen. Sterker nog, voor het grootste gedeelte is er nog helemaal niks. Geen gameplay, geen datum, noppes.

Dus bijna 2 jaar na release series x is er volgens mij 1 next gen exclusieve titel en dat is the medium, en die was maar times exclusive voor de Xbox.

Xbox heeft dus helemaal niks de komende tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door FrankoNL op 12-05-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
FrankoNL schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:35:
Ben wel beetje teleurgesteld. 2/ 3 jaar geleden zijn door MS een hele sloot games aangekondigd. Daar is nauwelijks wat van terecht gekomen. Sterker nog, voor het grootste gedeelte is er nog helemaal niks. Geen gameplay, geen datum, noppes.

Dus bijna 2 jaar na release series x is er volgens mij 1 next gen exclusieve titel en dat is the medium, en die was maar times exclusive voor de Xbox.

Ja, het begint een beetje op te drogen inmiddels. Xbox ging echt lekker van start met de Series X|S, maar inmiddels staat het ogenschijnlijk behoorlijk stil. Als ze nou wat meer moeite hadden gestoken in hun 'FPS programma', dan was er nog iets om periodiek blijven te worden, maar daar zijn ze helaas alweer mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
FrankoNL schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:35:

Begrijp ik het goed dat je hier nu bewust de "hij mag ENKEL op next gen uitkomen om te tellen als exclusive" limiet gebruikt zodat je hier kwaad met hyperbolen kan gooien terwijl je met je voeten op de grond stampt? :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Erg jammer. Announcer voice: CONSOLE TIMED DELAY WORLD EXCLUSIVE PREMIERE.

Ik vraag mij nu af waar Microsoft mee gaat komen voor het einde van het jaar. Sony heeft echter nu ook niet echt veel eerlijk gezegd richting het einde van het jaar. Nintendo de underdog takes the win again met de Xenoblade Chronicles 3 en Splatoon 3 GOTY. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Wtf ook echt. Wat krijgen we dit jaar dan nog? Zelfs de indie games van vorige showcase is er amper tot niks uitgekomen tot op heden. Wat een farce.

Xbox has yet again no games....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:40
Oef is wel pijnlijk dit jaar dan.. gelukkig heb ik nog een gigantische backlog, maar toch verheug ik me altijd op het einde van het jaar waar altijd de grote titels uitkomen, Nu is er vrijwel niks en dat is toch wel opvallend gezien de grote overnames die Microsoft heeft gedaan met het oog op veel games voor de series x.

[ Voor 26% gewijzigd door Stylze op 12-05-2022 15:54 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voorspel extra veel gamepass korte meuk fillers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stylze
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:54:
Ik voorspel extra veel gamepass korte meuk fillers.
Gamepass is laatste tijd ook weinig boeiends opgekomen imo, dat hebben ze vorig jaar slim aangepakt veel leden trekken met ontzettend veel toffe games die er maandelijks opkwamen. Nu is dat dit jaar echt extreem omlaag gegaan in kwaliteit van games die er maandelijks opkomen.

Hopelijk kondigen ze wat toffe gamepass titels aan de komende maanden.

[ Voor 7% gewijzigd door Stylze op 12-05-2022 15:57 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Stylze schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:56:
[...]

Gamepass is laatste tijd ook weinig boeiends opgekomen imo, dat hebben ze vorig jaar slim aangepakt veel leden trekken met ontzettend veel toffe games die er maandelijks opkwamen. Nu is dat dit jaar echt extreem omlaag gegaan in kwaliteit van games die er maandelijks opkomen.
Ben je nu aan het trollen ofzo? :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Krimglas schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:43:
[...]

Begrijp ik het goed dat je hier nu bewust de "hij mag ENKEL op next gen uitkomen om te tellen als exclusive" limiet gebruikt zodat je hier kwaad met hyperbolen kan gooien terwijl je met je voeten op de grond stampt? :z
Nee dat niet perse, maar op een gegeven moment verwacht je wel games die gebouwd zijn rond de nieuwe hardware. Veel van de games die 2 of 3 jaar zijn aangekondigd hebben we nog noppes van gehoord. En nu is er dit jaar dus eigenlijk weinig tot niets nieuws.

Overigens hoef je niet zo neerbuigend te doen. Ik stamp helemaal nergens mee. Ik mag als kritisch consument die een apparaat van MS heeft gekocht met daaraan verbonden een bepaalde belofte, wel kritisch kijken naar het handelen van deze multinational. Zoals ik het zie laten ze op dit gebied wel een beetje de bal vallen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
Krimglas schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:56:
[...]

Ben je nu aan het trollen ofzo? :?
Nee?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Om het goed te maken gooit Phil nog even wat extra cash op de tafel bij Ubisoft, zodat die eindelijk eens een keer naar GP komen. Wishfull thinking off course :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Hmmm, deels mee eens.

Vorig jaar hadden ze Outriders, is een AAA titel maar zelf vond ik hem mwah! Back 4 Blood hetzelfde. Dit jaar hebben we wel sterke (oudere) AAA games gehad.

Hitman Trilogy
Mass Effect LE
Guardians of the Galaxy

Wat ik zelf graag zou willen zien echter is een betere balans tussen AAA en Indie titels. De afgelopen maanden was het meer indie game pass te noemen, al hadden we wel sport titels maar ja....idgaf persoonlijk.

Maar er zijn nog zat oudere AAA games zoals een Mafia DE, Resident Evil 2 en 3 Remakes, wat kleinere titels zoals een Little Nightmares 2 en nog zoveel meer. Zeker nu met dit slechte nieuws mag ik hopen dat ze wel iets hebben om dat gat te vullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Kan ik me niet in vinden. Guardians of the Galaxy, This War of Mine, Bugsnax, Crusader Kings, Hades, Lost in Random, Hitman Trilogy, Danganronpa 1 en 2, Mass Effect Trilogy, Tunic, Life is Strange 3.... de ene na de andere topper de afgelopen paar weken.

Imo hoeven we over recente Gamepass games niet te klagen. Al blijft het zuur dat we dit jaar amper grote exclusives gaan krijgen natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 12-05-2022 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:08:
[...]

Kan ik me niet in vinden. Guardians of the Galaxy, This War of Mine, Bugsnax, Lost in Random, Life is Strange 3.... de ene na de andere topper de afgelopen paar weken.

Imo hoeven we over recente Gamepass games niet te klagen. Al blijft het zuur dat we dit jaar amper grote exclusives gaan krijgen natuurlijk.
Bugsnax een topper? Toegegeven ik moet hem nog spelen maar toen ik die game zag tijdens die Sony show had ik zoiets van.....the fuck is this? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja, Bugsnax vorig jaar op de PS5 gespeeld en dat was echt een onverwachte topper. Een stuk duisterder ook dan de trailers doen vermoeden. Denk dat jij de game ook wel kan waarderen.
Pagina: 1 ... 340 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord