Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-09 19:12
Heeft iemand enig idee waarom de controllers en of accu’s totaal niet te krijgen zijn al een poosje? Series X kopen was makkelijker dan een tweede controller haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:37
JWFpeters schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:23:
Heeft iemand enig idee waarom de controllers en of accu’s totaal niet te krijgen zijn al een poosje? Series X kopen was makkelijker dan een tweede controller haha
Ik had dit probleem ook al, heel raar, maar ergens gaat iets niet goed met de levering bij Microsoft, zelfs hele grote winkels hebben moeite iets te kunnen leveren. Ik had dit ook toen ik voor een 2de controller voor de series X het zoeken was, 8 winkels afgegaan en uit eindelijk bij Game Mania online een kunnen scoren.

Accu's zijn inderdaad ook een ramp.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Misschien hebben ze de stickdrift gefixt en komt er een nieuwe batch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 19:49
Chrosser schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:52:
[...]

Ansich trek ik 30fps wel, Maar mijn playstation 4 pro was echt een vliegtuig, en het laden duurde ontzettend lang. Hoop op ietsie kortere tijden, en met name een heerlijke stille omgeving zodat ik het geluid fatsoenlijk via mijn surround kan laten lopen.
Dat stille is trouwens echt magisch, dat hebben ze echt enorm goed gefixt bij de XSX.
Voorheen met mijn PS4 Pro moest ik het geluid zo kneiterhard zetten om tijdens de dialogen niet gestoord te worden door een jumbo jet 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Caayn schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:45:
[...]
Poeh, dan moet je haast kunnen saven tijdens cutscenes.
De reden (samen met het verhaal) dat ik deel 4 met veel moeite en behoorlijk wat tegenzin heb uitgespeeld en deel 5 daarom heb laten liggen. Erg jammer want deel 1 en 3 staan erg hoog op mijn all time favorites.

———

Hij heeft altijd wel leuke video’s. Aanrader om zijn kanaal eens te bekijken.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
spokje schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:40:
Misschien hebben ze de stickdrift gefixt en komt er een nieuwe batch :p
Ik heb nu deze, en heb het idee dat ze aan deze al iets veranderd hebben, zoals de Xbox logo voelt anders aan o.a.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhjCzAsGtvynyz7rdJWwPtucTb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kICbn7U5bXkvPulTKZnTshJ7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-09 19:12
Die is gemaakt van ander materiaal beter voor het milieu ofzo….

Naja ik wacht het wel af tot ik er weer 1 kan bestellen. Heb een Elite series 2 geprobeerd maar terug gestuurd krijg er snel warme handen van en de A button (bekend probleem) bleef hangen of registreerde niet en na even nadenken vond ik dat het gewoon niet moet kunnen voor 157,- of je het nu soort van kan oplossen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:41:
[...]

De reden (samen met het verhaal) dat ik deel 4 met veel moeite en behoorlijk wat tegenzin heb uitgespeeld en deel 5 daarom heb laten liggen. Erg jammer want deel 1 en 3 staan erg hoog op mijn all time favorites.

———

[YouTube: How Video Game Economies are Designed]

Hij heeft altijd wel leuke video’s. Aanrader om zijn kanaal eens te bekijken.
Hij begint met Witcher 3, dan ga ik het sowieso checken. By far één van mijn favoriete games ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:53
Linksquest schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:26:
[...]

Ik had dit probleem ook al, heel raar, maar ergens gaat iets niet goed met de levering bij Microsoft, zelfs hele grote winkels hebben moeite iets te kunnen leveren. Ik had dit ook toen ik voor een 2de controller voor de series X het zoeken was, 8 winkels afgegaan en uit eindelijk bij Game Mania online een kunnen scoren.

Accu's zijn inderdaad ook een ramp.
Heel raar? Er is wereldwijd een tekort aan allerlei zaken zoals chips, (edel)metalen en productiecapaciteit. Er is een pandemie gaande. Zo raar is dit niet echt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Exactor it schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:05:
[...]

Heel raar? Er is wereldwijd een tekort aan allerlei zaken zoals chips, (edel)metalen en productiecapaciteit. Er is een pandemie gaande. Zo raar is dit niet echt. :)
Ben ik deels met je eens, maar dan vraag ik je dit, waarom kan Sony wel voor volle winkels zorgen, PS4 en PS5 controllers. En dan heb ik het niet alleen over 1 winkel, bijna elke winkel volop verkrijgbaar een veel verschillende kleuren. Het is nu niet dat de Xbox One controller te vinden is, enige die ik soms tegen kom is de Elite 2. Dus mag toch zeggen dat ik dit raar vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
JWFpeters schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:37:
Die is gemaakt van ander materiaal beter voor het milieu ofzo….

Naja ik wacht het wel af tot ik er weer 1 kan bestellen. Heb een Elite series 2 geprobeerd maar terug gestuurd krijg er snel warme handen van en de A button (bekend probleem) bleef hangen of registreerde niet en na even nadenken vond ik dat het gewoon niet moet kunnen voor 157,- of je het nu soort van kan oplossen of niet.
Ik heb die van mij ook verkocht, te duur voor wat ik ermee deed, leuk al die extra functies, maar buiten de triggers instellen deed ik eigenlijk er niks extra's mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:18:
[...]

Ben ik deels met je eens, maar dan vraag ik je dit, waarom kan Sony wel voor volle winkels zorgen, PS4 en PS5 controllers. En dan heb ik het niet alleen over 1 winkel, bijna elke winkel volop verkrijgbaar een veel verschillende kleuren. Het is nu niet dat de Xbox One controller te vinden is, enige die ik soms tegen kom is de Elite 2. Dus mag toch zeggen dat ik dit raar vind.
Ik vind het eerder raar dat je tegenwoordig nog je hardware in een fysieke winkel koopt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
[...]

Andere chips? Betalen meer voor chips? Bouwen hun controllers ergens anders dan MS? Geen idee. Ik zeg alleen dat ik het niet zo raar is dat electronica niet op voorraad is gezien wat er I nde wereld gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie271 schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:20:
[...]

Je kan 4-6 spelen en dan 1-3 als opkomst zien van Darth Vader of het geheel als één doorlopend verhaal.
Mijn voorkeur gaat ook naar dat laatste hoor :P

Deel 7 is wel als losse start te zien, want die heeft niet echt direct iets maken met de 1e 6 episodes naar mijn mening.
Qua films vind ik persoonlijk 4 het enige juiste startpunt, maar dan moet je eigenlijk de prequels tussen 5 en 6 kijken als een soort flashback naar de opkomst en val van Anakin, alvorens in 6 zijn redemption te zien. Maar dat zal de game zo te horen niet toestaan.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Exactor it schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:15:
[...]

Andere chips? Betalen meer voor chips? Bouwen hun controllers ergens anders dan MS? Geen idee. Ik zeg alleen dat ik het niet zo raar is dat electronica niet op voorraad is gezien wat er I nde wereld gebeurt.
Dat zou zeker goed kunnen, en zeker er is genoeg aan de hand, maar het valt het laatste jaar niet alleen op met de controllers, maar ook met bijvoorbeeld de games, en ja ik weet dat ze Game Pass vooruit en het duwen zijn, maar als je 2 volle muren PS4/PS5 ziet, volle muur switch en dan maar dit van Xbox, dan vraag je het toch wel af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmDsjp154dJH6pDstWaOZ73-A8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MNUEJtxuUJHPDRVJ3GtPMzg0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:18
Finraziel schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:44:
[...]

Qua films vind ik persoonlijk 4 het enige juiste startpunt, maar dan moet je eigenlijk de prequels tussen 5 en 6 kijken als een soort flashback naar de opkomst en val van Anakin, alvorens in 6 zijn redemption te zien. Maar dat zal de game zo te horen niet toestaan.
Jawel hoor je kan 4 en 5 spelen om vervolgens 1-2-3 te spelen. Je kan alleen niet een trilogie starten buiten 1-4-7 om :) na iedere episode mag je weer een andere episode kiezen om te spelen.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:18
Linksquest schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:13:
[...]

Dat zou zeker goed kunnen, en zeker er is genoeg aan de hand, maar het valt het laatste jaar niet alleen op met de controllers, maar ook met bijvoorbeeld de games, en ja ik weet dat ze Game Pass vooruit en het duwen zijn, maar als je 2 volle muren PS4/PS5 ziet, volle muur switch en dan maar dit van Xbox, dan vraag je het toch wel af.

[Afbeelding]
En dan ook nog maar eens 1 of 2 nieuwe games, de rest is allemaal 'oud', ook gezien de 2017 titels die ertussen staan.

Denk dat Microsoft meer wil inzetten op digitale games dan.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]
Ik kom niet zoveel in game winkels, maar naar mijn idee is dit al jaren zo... Volgens mij is Nederland gewoon veel te veel een PlayStation land. Wellicht dat mensen die toch voor Xbox gaan dan ook nog meer gericht zijn op digitale games. Nu met gamepass wordt dat wellicht dan nog erger maar ik heb het idee dat deze situatie al langer bestaat dan gamepass.
Als ik onbekenden ook wel eens hoor of spreek over games dan is het ook vrijwel altijd PlayStation, soms pc/Steam, maar ik kom vrijwel nooit Xbox gamers in het wild tegen. Dus ik denk dat het in ieder geval wat games betreft gewoon een kwestie is van dat de winkels geen shelf space willen bieden aan iets wat niet goed verkoopt.

Edit: wat wellicht ook nog mee speelt, mensen die toch voor Xbox gingen, vooral voor de release van de series consoles, zijn mensen die wat meer hun eigen weg zoeken. Die vinden waarschijnlijk zelfs als ze fysieke games willen ook meer hun weg naar goedkopere webwinkels in plaats van de hoofdprijs te betalen bij de Game Mania

[ Voor 10% gewijzigd door Finraziel op 26-04-2022 08:51 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Zo te zien Intertoys? Die hebben al langer een hele karige Xbox selectie. De twee Intertoys winkels hier hebben helemaal geen Xbox meer in het assortiment (ja, een paar oude voorraad los liggende hoesjes helemaal onderin de stelling weggemoffeld tussen andere spullen).

Nederland is meer een "Playstation land", met de 360 had Xbox hier nog wel een groot aandeel maar dat hebben ze met de Xbox One allemaal door het toilet gespoeld. Nedgame en Gamemania hebben doorgaans nog wel een Xbox afdeling.

Edit: Gamepass zal de fysieke aanwezigheid in de detailhandel ook niet helpen. Wat mij niet bevordelijk lijkt voor merk bekendheid en dergelijke.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 26-04-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Finraziel schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:49:
[...]

Ik kom niet zoveel in game winkels, maar naar mijn idee is dit al jaren zo... Volgens mij is Nederland gewoon veel te veel een PlayStation land. Wellicht dat mensen die toch voor Xbox gaan dan ook nog meer gericht zijn op digitale games. Nu met gamepass wordt dat wellicht dan nog erger maar ik heb het idee dat deze situatie al langer bestaat dan gamepass.
Als ik onbekenden ook wel eens hoor of spreek over games dan is het ook vrijwel altijd PlayStation, soms pc/Steam, maar ik kom vrijwel nooit Xbox gamers in het wild tegen. Dus ik denk dat het in ieder geval wat games betreft gewoon een kwestie is van dat de winkels geen shelf space willen bieden aan iets wat niet goed verkoopt.

Edit: wat wellicht ook nog mee speelt, mensen die toch voor Xbox gingen, vooral voor de release van de series consoles, zijn mensen die wat meer hun eigen weg zoeken. Die vinden waarschijnlijk zelfs als ze fysieke games willen ook meer hun weg naar goedkopere webwinkels in plaats van de hoofdprijs te betalen bij de Game Mania
In de pc wereld is het al jaren diskloos.. naar mijn mening ook prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
[...]

[Afbeelding]
Mijn series S heeft niet eens een fysieke diskdrive, en de diskdrive in mijn One S is ook nooit gebruikt geweest. Toegegeven, beiden waren gekocht specifiek om gamepass te gebruiken, maar daarvoor gamede ik op pc, en die gaming pc heeft niet eens een optische drive aan boord, aangezien ik in het afgelopen decennia welgeteld nul fysieke games gekocht heb.

Het verbaast me eerder dat er blijkbaar nog voldoende mensen zijn die het WEL doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet eens weten of dat de diskdrive het doet van mijn XsX.
Hoesjes heb ik al een tijdje achter mij gelaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:48
[...]

Ben ik deels met je eens, maar dan vraag ik je dit, waarom kan Sony wel voor volle winkels zorgen, PS4 en PS5 controllers.
Omdat de PS5 NOG moeilijker te verkrijgen is en de vraag dus lager is naar een 2e PS5 controller? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vooral dat: "Choose your streaming provider" suggerreert dat er naast Twitch nog iets anders komt ?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FROOT4sXIAEGrIy?format=jpg&name=large

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voog schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:11:
[...]

Omdat de PS5 NOG moeilijker te verkrijgen is en de vraag dus lager is naar een 2e PS5 controller? :+
Er zijn meer PS5's verkocht dan series X, dus dat kan het niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caayn schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:57:
[...]
Zo te zien Intertoys? Die hebben al langer een hele karige Xbox selectie. De twee Intertoys winkels hier hebben helemaal geen Xbox meer in het assortiment (ja, een paar oude voorraad los liggende hoesjes helemaal onderin de stelling weggemoffeld tussen andere spullen).

Nederland is meer een "Playstation land", met de 360 had Xbox hier nog wel een groot aandeel maar dat hebben ze met de Xbox One allemaal door het toilet gespoeld. Nedgame en Gamemania hebben doorgaans nog wel een Xbox afdeling.

Edit: Gamepass zal de fysieke aanwezigheid in de detailhandel ook niet helpen. Wat mij niet bevordelijk lijkt voor merk bekendheid en dergelijke.
Bij andere winkels niet anders, Mediamarkt heeft ook al jaren 1 meter xbox en 4 of 5 meter Playstation. Maar dat was inderdaad al in de xbox one tijd. Heeft voornamelijk met het marktaandeel te maken denk ik.

Afgelopen zondag nog bij gamemania geweest, maar daar is ook hetzelfde beeld te zien, 1 meter xbox en de rest Switch en Playstation. Zelfs bij de CEX is dat zo.

Maar dat verklaart niet waarom de xbox controllers zo slecht leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-09 09:17
Het is niet alleen dat accesoires slecht verkijgbaar zijn.
Vooral buiten de grote steden is het om te huilen hier in NL qua xbox vertegenwoordiging in de winkels.
Ik koop voornamelijk hard copies van games maar het wordt steeds lastiger.
Elden Ring bv heb ik opgegeven na een paar dagen speuren, verschillende intertoys e.d. afgegaan maar nergens te vinden.
Op kort termijn bestel ik dan maar online, maar op lange termijn betekend dit gewoon dat xbox marketing en vertegenwoordiging hier steeds kleiner gaat worden.
Ik krijg gelijk weer jeuk als ik terug denk aan de tijd van Sega's Dreamcast, ging voor mijn gevoel net zo.

Ik snap dat Sony een groter marktaandeel heeft en dat daarom een winkelketen wat minder van de concurrent in de schappen heeft maar ondertussen begint xbox een redelijke paria te worden lijkt wel.
Discussies aangaan met personeel hierover helpt niks, je wordt er zelf alleen maar dommer van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Zo net even een LG OLED55C16LA besteld voor 943 euro. Dan kan next-next-gen eindelijk beginnen voor mij. Hij is bijna overal in de aanbieding, ik heb hem bij EP besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Komt ook nog eens bij dat je niet echt voordelen meer hebt van fysiek kopen: Zo goed als altijd mag je nog altijd een "update" downloaden en installeren van tientallen gigabytes, dus je hebt evengoed de wachttijd en gebruik van storage. Nieuw zijn ze even duur of duurder als online, tenzij je ze tweedehands koopt, maar daar heeft je lokale intertoys dan weer niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20
Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een game in een winkel heb gekocht, durf zelfs te stellen dat mijn 2 One X hier nooit een disc hebben gelezen (en ik dus niet eens weet of die dingen wel werken :P). Heb 2x headset gekocht in de winkel, kwam ze tegen. Zal prima een verschil zitten in de prijs, al lijkt die ook steeds kleiner te worden (ik heb ook 5% korting via EA play).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDL15
Krimglas schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:53:
Komt ook nog eens bij dat je niet echt voordelen meer hebt van fysiek kopen: Zo goed als altijd mag je nog altijd een "update" downloaden en installeren van tientallen gigabytes, dus je hebt evengoed de wachttijd en gebruik van storage. Nieuw zijn ze even duur of duurder als online, tenzij je ze tweedehands koopt, maar daar heeft je lokale intertoys dan weer niets aan.
Ik verkoop anders veel fysieke copies nog altijd via marktplaats als ik ze heb uitgespeeld. Games die ik matig vind al helemaal, speel ze dan vaak met €5 of €10 verlies, dat vind ik wel een voordeel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
PepieNL schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:15:
Het is niet alleen dat accesoires slecht verkijgbaar zijn.
Vooral buiten de grote steden is het om te huilen hier in NL qua xbox vertegenwoordiging in de winkels.
Ik koop voornamelijk hard copies van games maar het wordt steeds lastiger.
Elden Ring bv heb ik opgegeven na een paar dagen speuren, verschillende intertoys e.d. afgegaan maar nergens te vinden.
Op kort termijn bestel ik dan maar online, maar op lange termijn betekend dit gewoon dat xbox marketing en vertegenwoordiging hier steeds kleiner gaat worden.
Ik krijg gelijk weer jeuk als ik terug denk aan de tijd van Sega's Dreamcast, ging voor mijn gevoel net zo.

Ik snap dat Sony een groter marktaandeel heeft en dat daarom een winkelketen wat minder van de concurrent in de schappen heeft maar ondertussen begint xbox een redelijke paria te worden lijkt wel.
Discussies aangaan met personeel hierover helpt niks, je wordt er zelf alleen maar dommer van.
Het is al sinds de ps4 tijd dat er meer blauwe hoesjes in winkels liggen. Ik zou me niet zo veel zorgen maken over Xbox. De verkopen gaan goed en ze hebben MS achter zich. Zelf heb ik niks te zoeken bij Gamemania. Ze zijn hartstikke duur en de winkels liggen voller met pokemon spullen dan met games. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 13-09 15:30
MRE-Inc schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:15:
Vooral dat: "Choose your streaming provider" suggerreert dat er naast Twitch nog iets anders komt ?

[Twitter]

[Afbeelding]
Lijkt me logisch toch? Er is naast Twitch nog wel meer. Bovendien zou het fijn zijn als je dan tegelijkertijd op meerdere platformen kunt streamen. Niet dat ik het zelf doe, maar de markt is er wel naar

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:13:
[...]

Lijkt me logisch toch? Er is naast Twitch nog wel meer. Bovendien zou het fijn zijn als je dan tegelijkertijd op meerdere platformen kunt streamen. Niet dat ik het zelf doe, maar de markt is er wel naar
Ja lijkt mij ook logisch, maar Microsoft heeft nog nooit iets met bv Youtube gedaan mbt streaming mogelijkheden en ze laten er verder ook niks over los. Ook de bekende Xbox Team medewerkers zie ik er niks over vermelden ondanks dat idd de vraag er wel naar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 23:38
Voor mijn gevoel zijn fysieke games altijd wel iets goedkoper te vinden dan de digitale prijs, voor zowel nieuwe titels als games die al wat langer uitzijn. En fysieke games kun je verkopen als een game tegenvalt of als je hem hebt uitgespeeld.

Enige voordeel van digitaal is imo dat je geen schijfjes hoeft te verwisselen.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 26-04-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:56:
Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een game in een winkel heb gekocht, durf zelfs te stellen dat mijn 2 One X hier nooit een disc hebben gelezen (en ik dus niet eens weet of die dingen wel werken :P). Heb 2x headset gekocht in de winkel, kwam ze tegen. Zal prima een verschil zitten in de prijs, al lijkt die ook steeds kleiner te worden (ik heb ook 5% korting via EA play).
Om te checken of de discdrive bij mijn Series X wel werkt, heb ik bewust een keer een game gekocht fysiek op disc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laatste fysieke game was tegelijk met mijn One X aankoop. En die wacht nu op een 60fps patch om als laatste disc ooit hier gebruikt te worden.
Ik mis het echt niet al die stapels met games die uiteindelijk ergens in een doos verdwijnen.
Genoeg verzameld sinds de NES cartridges. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:59:
Mijn laatste fysieke game was tegelijk met mijn One X aankoop. En die wacht nu op een 60fps patch om als laatste disc ooit hier gebruikt te worden.
Ik mis het echt niet al die stapels met games die uiteindelijk ergens in een doos verdwijnen.
Genoeg verzameld sinds de NES cartridges. :P
Ik neig ook naar digitaal, alleen fysiek is op de lange termijn vaak veel voordeliger .. zeker als het gaat om oudere games. Zie bijvoorbeeld Far Cry 6. Die game is nu 19,99 euro bij de blauwe webshop en tweedehands dus nog veel goedkoper.

In de sale had ik hem laatst voor 30 (digitaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:24
Je kunt ze via de app al voorinstalleren, ook als je ze niet digitaal koopt, dus kun je ook meteen op dag 1 beginnen.
Ik zie ook regelmatig fysiek een stuk goedkoper dan digitaal, alleen niet bij winkels zoals gamemania en intertoys idd.

Voor SP games maakt het mij niet uit of het fysiek of digitaal is, mp games heb ik dan weer liever digitaal. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xgar op 26-04-2022 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[Afbeelding]
Hey, maar je kan wel Forza Motorsport 7 kopen! Een game die niet meer digitaal in de verkoop is. Zo zie je, soms gaat het ook andersom. ;)

Ik doe deze generatie voor het eerst mee met team groen en ik heb eigenlijk al meteen de call gemaakt om alles digitaal te doen. Games op de Xbox (maar ook Playstation) zijn geen drol meer waard na 2 of 3 jaar. Na de OG Xbox en Playstation 2 is het downhill gegaan met de waarde van fysieke games over een langere periode door patches. Er zijn nog een paar uitzonderingen op de 360 en PS3 die wel nog wat waard zijn tegenwoordig (en niet bergen met patches nodig hebben) maar het is schering en inslag.

De enige partij waar ik nog echt fysiek voor koop is de Switch. Maar 100% gaat online op bestelling (en ook niet bij Intertoys maar bij voorkeur via Nedgame door het uitgebreidere assortiment aan niche games). Nintendo games zijn tijdloos en de waarde blijft over het algemeen gelijk of stijgt zelfs hard na een aantal jaar. Maar ook Nintendo games zijn lastiger te vinden qua retail. Ja de echte Nintendo games kan je wel vinden maar als je even iets meer apart wil (e.g. de laatste Atelier game bijvoorbeeld) heb je dat ook niet retail.

Voor alle andere platforms: Fysiek is plastic vervuiling m.b.t. het vasthouden van een gedachte die al lang niet meer van toepassing is bij de Xbox en Playstation platforms (en die al ruim 10 jaar niet meer van toepassing is voor de PC).

Trouwens, winkels als Intertoys, Game Mania etc etc. Het games schap bestaat niet meer over 5 á 10 jaar. Bij de Xbox is dat moment nu al omdat Microsoft wat voorloopt qua technologie en Gamepass. Bij Sony gaat dat ook nog wel gebeuren. Ik zou het niet als een zwakte bod zien dat in de retail de Xbox minder zichtbaar is. Het is meer dat de Xbox al de kant van de PC is opgegaan (en de PC is nog steeds niet dood ;)).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:48
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:09:
[...]

Hey, maar je kan wel Forza Motorsport 7 kopen! Een game die niet meer digitaal in de verkoop is. Zo zie je, soms gaat het ook andersom. ;)
Zelfs die kun je nog als key kopen en activeren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Caayn schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:57:
[...]

Klopt, Intertoys, maar dit concept is bijvoorbeeld ook bij de Game Mania Heerlen en Media Markt Heerlen al zo. Zeker zal de populaire tijd mee spellen en de focus op digitaal en game pass, en inderdaad van al mijn collega's en vrienden die next gen hebben, ben ik de enige zonder PS5 en met een Xbox Series X 🤣

Hoe dan ook, de console bevalt mij prima, aanbod in de winkels mag meer voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
voog schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:11:
[...]

Kan, maar PS5 heeft wel momenteel een grotere markt al in Europa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
Linksquest schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:44:
[...]

Klopt, Intertoys, maar dit concept is bijvoorbeeld ook bij de Game Mania Heerlen en Media Markt Heerlen al zo. Zeker zal de populaire tijd mee spellen en de focus op digitaal en game pass, en inderdaad van al mijn collega's en vrienden die next gen hebben, ben ik de enige zonder PS5 en met een Xbox Series X 🤣

Hoe dan ook, de console bevalt mij prima, aanbod in de winkels mag meer voor mijn gevoel.
Offtopic, hallo regiogenoot :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:09:
[...]

Ik doe deze generatie voor het eerst mee met team groen en ik heb eigenlijk al meteen de call gemaakt om alles digitaal te doen. Games op de Xbox (maar ook Playstation) zijn geen drol meer waard na 2 of 3 jaar. Na de OG Xbox en Playstation 2 is het downhill gegaan met de waarde van fysieke games over een langere periode door patches. Er zijn nog een paar uitzonderingen op de 360 en PS3 die wel nog wat waard zijn tegenwoordig (en niet bergen met patches nodig hebben) maar het is schering en inslag.

De enige partij waar ik nog echt fysiek voor koop is de Switch. Maar 100% gaat online op bestelling (en ook niet bij Intertoys maar bij voorkeur via Nedgame door het uitgebreidere assortiment aan niche games). Nintendo games zijn tijdloos en de waarde blijft over het algemeen gelijk of stijgt zelfs hard na een aantal jaar. Maar ook Nintendo games zijn lastiger te vinden qua retail. Ja de echte Nintendo games kan je wel vinden maar als je even iets meer apart wil (e.g. de laatste Atelier game bijvoorbeeld) heb je dat ook niet retail.

Voor alle andere platforms: Fysiek is plastic vervuiling m.b.t. het vasthouden van een gedachte die al lang niet meer van toepassing is bij de Xbox en Playstation platforms (en die al ruim 10 jaar niet meer van toepassing is voor de PC).

Trouwens, winkels als Intertoys, Game Mania etc etc. Het games schap bestaat niet meer over 5 á 10 jaar. Bij de Xbox is dat moment nu al omdat Microsoft wat voorloopt qua technologie en Gamepass. Bij Sony gaat dat ook nog wel gebeuren. Ik zou het niet als een zwakte bod zien dat in de retail de Xbox minder zichtbaar is. Het is meer dat de Xbox al de kant van de PC is opgegaan (en de PC is nog steeds niet dood ;)).
Dat de games fysiek geen waarde meer hebben is onzin. De games worden nou juist meer waard als ze ouder worden en helemaal als het games zijn die zeldzamer zijn.

Het heeft niks met patches te maken dat de games minder waard zijn, het is altijd vraag en aanbod geweest. Genoeg ps3 games die enorm veel waard zijn. Games die vroeger een grote oplage hadden en nu minder populair zijn die zijn niks waard nee. Maar dat is hetzelfde bij xbox OG en ps1 games. Er zijn games die 250 euro waard zijn, maar ook die 5 euro waard zijn. Daar is niks in veranderd.

Nu zijn ps4 en Xbox one games goedkoop omdat ze nog in de winkels te krijgen zijn. Zag je ook met het sluiten van de ps store voor de ps3 en Vita, de prijzen stegen enorm toen dat werd aangekondigd. Nu zijn ze weer wat gezakt omdat de sluiting niet doorgaat.

De tweedehands prijzen zijn deels gebaseerd op de nieuw prijzen in de winkels. Als een game nieuw 15 euro is in de winkel dan zal je altijd minder voor krijgen op de tweedehands markt. Op het moment dat deze games niet meer te krijgen zijn in de winkels stijgen de tweedehands prijzen.

Een voorbeeld is haunting ground voor de ps2. Deze game is in NL een hele tijd max 10 euro waard geweest omdat nedgame veel voorraad had. Nu die voorraad op is zie je dat de prijs gestegen is naar meer dan 100 euro in de tweedehands markt.

Dat er weinig xbox games in de winkels te krijgen is dan andere games heeft vooral met het marktaandeel te maken. Xbox is hier gewoon niet populair. Al sinds de xbox one tijd is de voorraad beperkt in winkels.

Er is nog een reden waarom er sowieso minder fysieke xbox games zijn. Dat komt omdat Microsoft geen games toe laat met een beperkte oplage. Je moet een minimale oplage laten drukken en die ligt zo hoog dat het voor veel partijen geen zin heeft om fysiek op de Xbox aan te bieden. Bij Playstation is deze minimale oplage er niet, daarom zie je daar veel meer fysieke spellen. Heeft dus niks met het voorlopen van technologie te maken (Playstation heeft namelijk exact dezelfde technologie)

Wat ik sinds de corona heb gemerkt dat games alleen maar meer waard zijn geworden. Prijzen zijn enorm gestegen voor oudere games (en ook dus ps3/360 games). En dat zeg ik als verzamelaar, voor sommige platformen is het niet eens meer leuk om te verzamelen omdat de prijzen heel hoog liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2022 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Was me ook al opgevallen, soms vind je nog eens een goede deal, maar ook een 2de Hans winkel waar ik wel eens kom is flink duurder geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Net Turnip Boy op Gamepass uitgespeeld. In twee uurtjes te spelen en is erg vermakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:09:
Net Turnip Boy op Gamepass uitgespeeld. In twee uurtjes te spelen en is erg vermakelijk.
Hij staat geïnstalleerd maar wacht nog even op een fix voor 2 Achievements. Lijkt me grappige game inderdaad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Lijkt verdomd veel op Remnant From The Ashes, ik kijk er naar uit *O* :

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Hee wat leuk, nostalgie :P
Ik ben al zeker 10 jaar niet meer in een winkel geweest voor mijn fysieke games denk ik.

(Het bezoeken van een fysieke winkel is sowieso iets wat ik zo min mogelijk probeer te doen overigens maar dat is weer een andere discussie natuurlijk)

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 27-04-2022 23:39 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Nieuwe game die ook naar de Xbox komt :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Van het weekend RetroArch op de Series X geïnstalleerd en weer begonnen aan Digimon World 1 (PSX), het is een spel die ik al sinds mijn 9e ( nu 31 ) speel en nog nooit heb uitgespeeld vanwege de moeilijkheidsgraad. Ik wil en zal hem ooit nog een keer uitspelen, dat is gewoon een eis die ik mezelf heb opgelegd.

Wel fijn dat ik nu via Retroarch ook Need For Speed Underground, Underground 2, Most Wanted en Carbon kan spelen op de Series X, dan te bedenken welke games allemaal nog meer door de oneindige mogelijkheden van RetroArch _/-\o_ .

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Oh wist er niet van af, maar dat ziet er super tof uit ook omdat ik een 2 jarig dochtertje heb.
En niet geheel onbelangrijk ik zie ook dit op de website van die game:
Starting in summer 2022, Disney Dreamlight Valley will be available in Early Access for players who purchase a Founder’s Pack or have an Xbox Game Pass membership ahead of the game's free-to-play launch in 2023.
Je kan het dus deze zomer al gratis spelen met gamepass :*)
Enige waar ik mee zit is dat het einproduct ook fee to play is. Oftewel zal wel vol komen te zitten met microtransacties.

[ Voor 7% gewijzigd door Kaasje123 op 28-04-2022 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:53

ilm

G_Dragon schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:34:
Van het weekend RetroArch op de Series X geïnstalleerd en weer begonnen aan Digimon World 1 (PSX), het is een spel die ik al sinds mijn 9e ( nu 31 ) speel en nog nooit heb uitgespeeld vanwege de moeilijkheidsgraad. Ik wil en zal hem ooit nog een keer uitspelen, dat is gewoon een eis die ik mezelf heb opgelegd.

Wel fijn dat ik nu via Retroarch ook Need For Speed Underground, Underground 2, Most Wanted en Carbon kan spelen op de Series X, dan te bedenken welke games allemaal nog meer door de oneindige mogelijkheden van RetroArch _/-\o_ .
Super Metroid! Wegens DF ga ik wss ook eens aan pocky en Rocky beginnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ziet er super uit maar helaas free to play dus vermoedelijk inderdaad boordevol microtransactions. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:33:
[...]

Ziet er super uit maar helaas free to play dus vermoedelijk inderdaad boordevol microtransactions. :(
Gameloft. Dan weet je eigenlijk al genoeg. En iets soortgelijks is er al op Xbox met Disneyland Adventures (die voor kinderen best leuk is).

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:59

Nogne

>.<

G_Dragon schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:34:

Wat gebruik je om de PS1 games te kunnen afspelen, Digimon World vind ik 1 van de betere games en zoals je zegt heb ik die zelf nooit kunnen uitspelen want destijds snapte ik er nog weinig van en je moet goed zorgen voor je digimons anders zijn je evoluties niet goed.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nogne schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:01:
[...]

Wat gebruik je om de PS1 games te kunnen afspelen, Digimon World vind ik 1 van de betere games en zoals je zegt heb ik die zelf nooit kunnen uitspelen want destijds snapte ik er nog weinig van en je moet goed zorgen voor je digimons anders zijn je evoluties niet goed.
Ik gebruik uit de keuzelijst de (Beetle PSX), maar om deze werkend te krijgen moet je wel een bestandje genaamd scph5501.bin in de systeem folder zetten en hier kom je alleen bij via de FTP manier.

Ik heb dit filmpje zelf gevolgd bij het installeren

EDIT:

Precies wat je zegt het is inderdaad een erg lastig spel, zelfs nu je ouder bent. Want dat zorgen voor de Digimons maakt het niet makkelijk, ik ben best wel verbaast dat ik geen Topic over deze game kon vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door G_Dragon op 28-04-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Wom schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:00:
[...]

Gameloft. Dan weet je eigenlijk al genoeg. En iets soortgelijks is er al op Xbox met Disneyland Adventures (die voor kinderen best leuk is).
Disneyland Adventures lijkt een totaal ander soort spel te zijn. Volgens Kotaku is deze nieuwe game een soort Sims / Animal Crossing hybrid.

Hopelijk valt het mee met de microtransactions. Ben wel benieuwd.

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 28-04-2022 15:01 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4IA3w0-QJiETPg6sTgHD8b2t14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5mQuRBr399uYrYowlhuLyyp.jpg?f=fotoalbum_large

https://news.xbox.com/en-...howcase-on-sunday-june-12

[ Voor 10% gewijzigd door Raem op 28-04-2022 15:04 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!
d.bakker84 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:28:
[...]

Zo de knetters. Dat ben ik tegen die tijd allang weer vergeten :P
Begint het nu al? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:10
Starfield!! *O*

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Nice! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Laat Starfield maar dit jaar uitkomen dan kunnen wij het eindelijk over TES:VI gaan hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
Weet niet of dit al bekend was:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:31
Xgar schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:24:

[Twitter]
Ziet er weer uit als een zeer matig tennis spel, apart dat er geen goed tennis spel meer is uitgekomen sinds de Top Spin games.. alle andere sporten boeken wel veel vooruitgang maar met tennis is de afgelopen 10 naar niks boeiends uitgekomen.. Hopelijk gaat er is een goede developer in dat gat springen in de komende jaren want ik kan niet wachten op een toffe tennis game.

Games als Tennis World Tour en AO tennis zijn tenenkrommend slecht en deze nieuwe game lijkt ook maximaal op dat niveau te gaan zitten 8)7

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

In ieder geval weer een stap verder. :) Nu eens kijken of de politiek zich heeft laten opzwepen door alle bezorgde gamers :+

Ben erg benieuwd naar de showcase. Toch een beetje een E3 gevoel. :P

Maar in de tussentijd kunnen we Bugsnax spelen! Vandaag in gamepass.

[ Voor 45% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-04-2022 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16

BM

Moderator Spielerij
Xgar schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:24:

[Twitter]
En leuke tennis game zou welkom zijn, maar dit ziet er uit als een port van een mobile game :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:01
Ik kijk uit naar Forza Motorsport 8 :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:52:
Ik kijk uit naar Forza Motorsport 8 :D
Zo dit idd, een full Console Next-Gen versie van Forza, Me like 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
Donstil schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:56:
[...]

Zo dit idd, een full Console Next-Gen versie van Forza, Me like 😎
Graag. Vond FM6 geweldig. Hoop dat ze wel online systeem van GT sport implementeren. Online was dat beter dan FM6. Maar die game heeft weer veel meer gevoel van snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:59:
[...]

Graag. Vond FM6 geweldig. Hoop dat ze wel online systeem van GT sport implementeren. Online was dat beter dan FM6. Maar die game heeft weer veel meer gevoel van snelheid.
Een soort van blend tussen Forza Motorsport en Gran Turismo zou wel top zijn overigens.
Het Racen van Forza en dan de rijbewijzen etc van Gran Turismo (maar niet de micro transacties :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Nieuwe Doom wordt niet verwacht dus? Jammer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:42
Caayn schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:58:
Laat Starfield maar dit jaar uitkomen dan kunnen wij het eindelijk over TES:VI gaan hebben :P
Je bedoeld "dan kunnen we het over TES VI hebben NAAAA dat we het weken lang over alle bugs hebben gehad van Starfield" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Nogne Is het nog gelukt met installeren van RetroArch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

G_Dragon schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:45:
@Nogne Is het nog gelukt met installeren van RetroArch?
RetroArch en de FTP client staan geïnstalleerd, en heb de .bin file gisteren avond kunnen vinden (zag dat er verschillende versies waren voor US/EU dus heb nu beide gedownload). Dus vanavond de BIN file overzetten naar de Xbox en dan kijken of ik Digimon kan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nogne schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:57:
[...]

RetroArch en de FTP client staan geïnstalleerd, en heb de .bin file gisteren avond kunnen vinden (zag dat er verschillende versies waren voor US/EU dus heb nu beide gedownload). Dus vanavond de BIN file overzetten naar de Xbox en dan kijken of ik Digimon kan spelen.
Oke top!

Even een tip om veel werk te voorkomen, elke versie zoals US/EU heeft zijn eigen scph0000.bin file nodig. Je zou daarom voor de zekerheid ook gewoon alle versies van die bin file in de systeemfolder kunnen gooien zodat je nooit meer een foutmelding gaat krijgen.
bios / region / md5
scph5500.bin JP 8dd7d5296a650fac7319bce665a6a53c
scph5501.bin US 490f666e1afb15b7362b406ed1cea246
scph5502.bin EU 32736f17079d0b2b7024407c39bd3050
Bron: https://docs.libretro.com/library/beetle_psx_hw/#bios

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 29-04-2022 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

G_Dragon schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:03:
[...]

Oke top!

Even een tip om veel werk te voorkomen, elke versie zoals US/EU heeft zijn eigen scph0000.bin file nodig. Je zou daarom voor de zekerheid ook gewoon alle versies van die bin file in de systeemfolder kunnen gooien zodat je nooit meer een foutmelding gaat krijgen.

[...]

Bron: https://docs.libretro.com/library/beetle_psx_hw/#bios
Ahh dat is een fijne tip, zat al te twijfelen of ik nou elke bin in de system folder kon zetten of dat ik ze steeds moest verwisellen als ik tussen een EU of US game ging switchen. En bedankt voor de doc, daar kan ik weer even mee verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nogne schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:29:
[...]

Ahh dat is een fijne tip, zat al te twijfelen of ik nou elke bin in de system folder kon zetten of dat ik ze steeds moest verwisellen als ik tussen een EU of US game ging switchen. En bedankt voor de doc, daar kan ik weer even mee verder.
Geen dank :), daarvoor zijn we hier he!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuk nieuwtje op de frontpage die ik hier ook even moet delen:
Aandeelhouders Activision Blizzard stemmen in met overname door Microsoft *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 18:59
Donstil schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:03:
[...]

Een soort van blend tussen Forza Motorsport en Gran Turismo zou wel top zijn overigens.
Het Racen van Forza en dan de rijbewijzen etc van Gran Turismo (maar niet de micro transacties :P )
Ja en niet de grind van GT7, maar wel iets meer zo dat het ook echt goed voelt om een bepaalde auto te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Beakzz schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:00:
[...]

Ja en niet de grind van GT7, maar wel iets meer zo dat het ook echt goed voelt om een bepaalde auto te kunnen kopen.
Ja idd, dat mag wel wat omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou ik denk dat je die emoji beter even kunt bewaren tot de toezichthouders akkoord zijn :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:10:
[...]

Nou ik denk dat je die emoji beter even kunt bewaren tot de toezichthouders akkoord zijn :P
Zag al heel wat sneue tweets, gericht aan wat senatoren, die zaten te klagen over monopolie posities met uiteraard een Nathan Drake of een Aloy avatar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Net heb ik mijn nieuwe TV ontvangen via EP.nl De LG65C16.Die monteer je niet zomaar in je eentje haha. Dus ga ik vanavond wel even doen met een vriend.

Wat zijn naar jullie idee echt de games voor een mooie OLED Showcase?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
steefje schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:56:
Net heb ik mijn nieuwe TV ontvangen via EP.nl De LG65C16.Die monteer je niet zomaar in je eentje haha. Dus ga ik vanavond wel even doen met een vriend.

Elke game is een schoonheid op OLED :+
Ik wil nooit meer een tv zonder OLED nu ik het ben gewend _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Games met zeer knappe HDR implementatie. Op de xbox ben ik daar niet zo bekend mee, maar Forza Horizon 5 en Ori and the will of the wisps schijnen hier voorbeelden van te zijn.

Wat ook leuk is om te checken is the HDR channel op youtube. Daarnaast google op Dolby Vision demo's. Krijg je wel wat sites waar je wat van kan downloaden. Op een usb stick zetten, in je tv proppen en genieten.

[ Voor 23% gewijzigd door Hulleman op 29-04-2022 12:01 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
uchiha tijntje schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:33:
[...]

Zag al heel wat sneue tweets, gericht aan wat senatoren, die zaten te klagen over monopolie posities met uiteraard een Nathan Drake of een Aloy avatar :P
Eerste 6 woorden van je post gelden in general. Dat platform is met al z’n negativiteit amper nog serieus te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Zou leuk zijn al de merger rond komt. CoD of Game Pass lijkt me eventueel top :)

niet doen

[ Voor 144% gewijzigd door BM op 29-04-2022 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:01

Op de Xbox ORi, en mocht je een PS5 hebben dan is Ratchet and Clank echt een dikke aanrader met een Oled TV!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sohus

Die van mij komt over een uurtje, ook van EP. 943 is echt serieus bang for the buck voor dat model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
sohus schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:05:
[...]

Die van mij komt over een uurtje, ook van EP. 943 is echt serieus bang for the buck voor dat model.
65 of 55 inch? Want als het €943 voor 65 is dan zou ik er ook wel een 2e bij willen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
JDL15 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:07:
[...]

65 of 55 inch? Want als het €943 voor 65 is dan zou ik er ook wel een 2e bij willen :)
55. 65 is ook mooi maar vind ik alweer te duur worden, die was zo rond de 1300+. Als ik toch nog groter wil kan die 55" mooi naar zolder t.z.t. maar eerst maar eens kijken hoe het allemaal bevalt, heb nu al jaar of 8 een 50" en dat bevalt al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mortal Kombat 11 (handmatig even het Ultra Pack installeren via manage game voor de echte eye candy)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:10
Als je knallende kleuren bedoelt, is The Artful Escape misschien el iets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Hmm krijg geen daily reward vandaag?
Pagina: 1 ... 337 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord