FredWo schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:34:
[...]
Herstellen en wissen van cache heeft het probleem niet opgelost.
Zoals ik al eerder heb uitgelegd, is mijn probleem niet een traag dashboard, maar als ik tussen pagina's beweeg merk ik dat mijn fps daalt, dit gebeurt vreemd genoeg niet als er een spel draait.
Ik ben niet zo thuis in de technische achtergronden van de XSX, maar zou mij kunnen voorstellen dat de CPU van de XSX als er geen game gedraaid wordt een tandje terugschakelt waardoor het dashboard wat schokkeriger is wanneer er geen game draait?
Waar ik zelf "last" van heb, is dat als de XSX aan het downloaden is, ik geen tv meer kan kijken. Ik heb slechts een 100Mbit VDSL lijn, de XSX trekt bij downloaden zo'n 95-100Mbit binnen, dus de gehele bandbreedte.
Eergisteren Far Cry 6 binnenhalen bijvoorbeeld, is 91GB, dus wel even bezig. Mijn KPN IPTV loopt dan continu vast. Ik heb IGMP Snooping etc aanstaan in modem. Ik kan wel normaal streaming diensten zoals Netflix bekijken zonder problemen tijdens downloads.
Nu dacht ik, als ik een spel aan laat staan tijdens download, dan halveert de Xbox de downloadsnelheid automatisch, dus dan kan ik wel tv kijken. De XSX geeft dan aan dat de downloadsnelheid ca. 40Mbit is. Maar alsnog loopt het KPN kastje dan vast, geen tv kijken mogelijk. Lijkt erop dat de XSX op de achtergrond alsnog de hele bandbreedte voltrekt. Ben niet zo thuis in het hele netwerkgebeuren, wellicht heeft iemand nog tips?