devilsnight schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:53:
Thanks gasten. Eerst had ik hem ook via USB kabel via Xbox, maar iemand op Head-fi had het over een normale charger. Mijn fout dat ik meteen de quick charger pakte. Ik had de charger van de Samsung tablet ook kunnen pakken, geen quick charger. Gaat ie vanaf nu mooi weer aan de Xbox.
Het is een top headset en vooral qua highs and mids is hij beter dan mijn TB Stealth 700 gen 2, qua bass weet de TB net even sterker te zijn, net wat meer oomph. Ik heb nu een goede preset voor de Penrose waardoor de bass krachtig is, maar als ik hem nog krachtiger wil maken gaat en de max volume omlaag en wordt het iets te muddy.
De max volume is ook echt veel beter dan de TB. Vooral met RDR 2 gisteren merkte ik dat de max volume van de TB gewoon voor mij niet goed genoeg is.
Quick charger kan prima hoor, dat maakt niks kapot. Dat werkt namelijk met een soort handshake waarbij zowel charger als wat je er aan hangt hetzelfde protocol moeten praten waarbij het apparaat de charger vertelt wat die wil. De Audeze zal dat niet hebben en dan gedraagt die quick charger zich gewoon als een reguliere USB lader.
Ook te snel opladen hoef je je eigenlijk geen zorgen over te maken bij ingebouwde accu's, dat is de taak van de electronica in het apparaat om te reguleren. Een oplader die bv 2 ampère kan leveren die kan dat ook nooit 'door een apparaat forceren' zeg maar, het is altijd het apparaat wat bepaalt hoeveel die maximaal af neemt terwijl de lader bepaalt wat die maximaal kan leveren.
Overigens vind ik het wel apart dat je überhaupt merkt dat het maximale volume omlaag gaat... Toen ik het ding net had ging ik eigenlijk al niet voorbij 33% volume want dat begon me al pijn te doen. Ondertussen ben ik er een beetje aan gewend en ga ik soms naar 40%, maar dat is echt knallen en hou ik niet langer dan een paar nummers vol... Maar goed, heb ook een vriend die ook echt zijn muziek in de auto niet op zijn reguliere niveau zet als ik er bij ben, dan word ik gek
Oplaadtijd zou ik overigens ook echt niet weten, dat ding gaat in de nacht gewoon aan de lader... Heb zo'n kabel met magnetische connector liggen die er aan gaat.