Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 19:49
Het is rustig hier de afgelopen dagen :)

Hopelijk komen er snel weer wat leuke nieuwtjes voor XSX/XSS!!

Voor nu nog even lekker verder gaan met Tunic voor mij, blijft een top game, alleen wordt het toch echt pittig tegen het einde!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
B)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ging net even een game van een externe HDD naar de interne SSD moven en dat begon met 1GBPS, bizar snel. Uiteindelijk ging het terug naar 500mpbs, maar waarom schommelt dat? Dit heeft toch niets te maken met internet, of toch wel?

Het gaat ook niet zonder fouten, ik probeer nu Gears 5 naar de interne SSD te moven en hij download telkens iets van 1.15GB en begint steeds weer overnieuw.

[ Voor 25% gewijzigd door devilsnight op 29-03-2022 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
devilsnight schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:06:
Ik ging net even een game van een externe HDD naar de interne SSD moven en dat begon met 1GBPS, bizar snel. Uiteindelijk ging het terug naar 500mpbs, maar waarom schommelt dat? Dit heeft toch niets te maken met internet, of toch wel?

Het gaat ook niet zonder fouten, ik probeer nu Gears 5 naar de interne SSD te moven en hij download telkens iets van 1.15GB en begint steeds weer overnieuw.
Het kan zijn dat het eerste deel in de buffer is opgeslagen dan kan dit heel snel gaan voor het eerst deel.

Op de computer heb ik ook meestal een piek in het begin en dropt ie daarna naar een steady snelheid, vaak na het uitpakken van RAR bestanden.

Dat van die errors betekent gewoon dat ie corrupt is geraakt denk ik, zou hem dan gewoon opnieuw downloaden om problemen voor te zijn.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie271 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:45:
[...]

Het kan zijn dat het eerste deel in de buffer is opgeslagen dan kan dit heel snel gaan voor het eerst deel.

Op de computer heb ik ook meestal een piek in het begin en dropt ie daarna naar een steady snelheid, vaak na het uitpakken van RAR bestanden.

Dat van die errors betekent gewoon dat ie corrupt is geraakt denk ik, zou hem dan gewoon opnieuw downloaden om problemen voor te zijn.
Ik denk dat de externe HDD zijn beste tijd heeft gehad, want ik zag in ongeveer tien minuten tijd "external HDD ready" verschijnen op Xbox. Dus tijdens het kopiëren van games begint ie steeds opnieuw omdat de HDD wegvalt.

Hoewel het dan weer wel lukte met Hellblade, apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Yonix schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:25:
Ja hoor, beschadiging op m'n '20th Anniversary Edition-controller' te pakken. Het laagje film / coating wat gaat bladeren. Controller wordt niet intensief gebruikt.

[Afbeelding]

Microsoft en controllers ... :S
Aah zonde. Opsturen met een haperende A knop dan maar :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marvel Unlimited drie maanden met Game Pass is dus USA only helaas.

Er is zeker geen manier om dat alsnog te kunnen krijgen? We hebben een hele tijd de USA store gebruikt, games gekocht, volgens mij hadden we met de eerste Game Pass jaren zelfs het via USA gedaan. Is echt iemand gelukt of helaas pindakaas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
devilsnight schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:56:
[...]

Ik denk dat de externe HDD zijn beste tijd heeft gehad, want ik zag in ongeveer tien minuten tijd "external HDD ready" verschijnen op Xbox. Dus tijdens het kopiëren van games begint ie steeds opnieuw omdat de HDD wegvalt.

Hoewel het dan weer wel lukte met Hellblade, apart.
Ah ja, dan kan het ophouden natuurlijk... wellicht even aan de pc hangen en formateren? Kan je met crystaldisk zien of ie veel bad sectors heeft, zo ja dan zou ik er met een hamer opslaan en een nieuwe halen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Niet direct een game voor mij, maar wel weer een game day one in Gamepass die goed ontvangen wordt.

En ben erg benieuwd naar Weird West die donderdag in gamepass komt.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Next Gen boys and girls ! 8)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:14:
Niet direct een game voor mij, maar wel weer een game day one in Gamepass die goed ontvangen wordt.

[YouTube: Review | Crusader Kings III Console Edition [4K]]

En ben erg benieuwd naar Weird West die donderdag in gamepass komt.

[YouTube: Weird West - Road to Weird West: Episode 5]
Thnx. Benieuwd hoe die game speelt op Xbox. In mijn hoofd meer een pc game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:43:
[...]

Thnx. Benieuwd hoe die game speelt op Xbox. In mijn hoofd meer een pc game.
Dat zou je ook denken van Desperados 3 en die was fantastisch en prima te spelen op console. Deze game doet me ook echt denken eraan, maar dan met RPG elementen. Let's go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie271 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:08:
[...]

Ah ja, dan kan het ophouden natuurlijk... wellicht even aan de pc hangen en formateren? Kan je met crystaldisk zien of ie veel bad sectors heeft, zo ja dan zou ik er met een hamer opslaan en een nieuwe halen..
Ik zal dat deze week eens proberen. Maar mocht ie echt kapot zijn, dan wordt de volgende toch echt een SSD. Maar daar heb ik geen haast mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Dat zou je ook denken van Desperados 3 en die was fantastisch en prima te spelen op console. Deze game doet me ook echt denken eraan, maar dan met RPG elementen. Let's go!
Wat een geweldige game was dat toch ook. Het was te doen met een controller maar ik ben toch overgestapt naar de pc versie en (helaas) uitgespeeld.
Weird West lijkt me een stuk beter met controller dan D3 want het lijkt er op dat je het character direct aanstuurt in plaats van clicken.
Sowieso mogen er voor mij meer games komen met een western setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:03:
[...]

Wat een geweldige game was dat toch ook. Het was te doen met een controller maar ik ben toch overgestapt naar de pc versie en (helaas) uitgespeeld.
Wild West lijkt me een stuk beter met controller dan D3 want het lijkt er op dat je het character direct aanstuurt in plaats van clicken.
Sowieso mogen er voor mij meer games komen met een western setting.
Maar in Desperados 3 en Shadow Tactics stuur je de character ook direct aan. Clicken zou echt waardeloos zijn met zo'n game op console. En mee eens, meer Desperados graag. Meer van dit soort games op console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Maar in Desperados 3 en Shadow Tactics stuur je de character ook direct aan. Clicken zou echt waardeloos zijn met zo'n game op console. En mee eens, meer Desperados graag. Meer van dit soort games op console.
Ah helemaal vergeten, tijd geleden alweer. Denk dat wanneer je de PC versie niet speelt dat je je ook niet zo stoort aan de console versie.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe game van de Desperados makers.
https://www.mimimi.games/the-future-of-mimimi-games/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:47:
[...]

Ah helemaal vergeten, tijd geleden alweer. Denk dat wanneer je de PC versie niet speelt dat je je ook niet zo stoort aan de console versie.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe game van de Desperados makers.
https://www.mimimi.games/the-future-of-mimimi-games/
Oh hell yeah, dit wist ik niet. Hopelijk ook voor consoles, want helaas is de expansion voor Shadow Tactics alleen maar naar PC gekomen. Ik had die meteen gekocht als het voor Xbox was geweest. Heel erg benieuwd naar hun volgende game. Commandos, Desperados en Shadow Tactics zijn de enige games die ik echt kan waarderen in het genre.

Als het goed is komt er ook een nieuwe Commandos.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Leuk feitje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yw6R5qJBdzB8CjavfwzmKPAP1LI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3i5bLChas1OFWXdpf3hzcCuh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En nog lang niet compleet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
God man, wat blijf ik zeggen hoe gestoord gedetailleerd RDR 2 wel niet is. Prachtig. Gewoon die kleine dingen in die game zoals dat je je mensen in het kamp kan "antagonizen" en de reacties hierop zijn prachtig, doe dit vaak genoeg en John slaat je knockout want hij heeft er genoeg van. 😂

Wat ik ook echt top vind is de dynamic HUD. Je kunt ervoor zorgen dat het hele beeld clean is, geen HUD element te bekennen. Wil je de HUD tevoorschijn halen dan druk je op D-pad. Veel meer games zouden dit moeten doen. Echt top voor OLED dit. En het komt de immersie gigantisch ten goede.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:37:
God man, wat blijf ik zeggen hoe gestoord gedetailleerd RDR 2 wel niet is. Prachtig. Gewoon die kleine dingen in die game zoals dat je je mensen in het kamp kan "antagonizen" en de reacties hierop zijn prachtig, doe dit vaak genoeg en John slaat je knockout want hij heeft er genoeg van. 😂

Wat ik ook echt top vind is de dynamic HUD. Je kunt ervoor zorgen dat het hele beeld clean is, geen HUD element te bekennen. Wil je de HUD tevoorschijn halen dan druk je op D-pad. Veel meer games zouden dit moeten doen. Echt top voor OLED dit. En het komt de immersie gigantisch ten goede.
De dag dat hier een 60fps patch voor komt spring ik een gat in de lucht, wat een game (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sipio schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:09:
[...]

De dag dat hier een 60fps patch voor komt spring ik een gat in de lucht, wat een game (y)
Ja echt he!

Door het spelen van dit krijg ik toch wel echt zin in GTA 6 hoor, ik ga er gewoon nog steeds van uit dat het een singleplayer story krijgt, geen expansions verder. De aandacht voor detail in RDR 2 is al zoveel beter dan GTA 5, als dit in 6 komt dan staat ons echt wat te wachten.

Ben benieuwd of de geruchten waar zijn over dat het zich in verschillende jaren en gebieden afspeelt. Ben ook benieuwd of het net zoals RDR 2 één protagonist heeft of toch weer meerdere. En ik vraag me af wat "insiders" bedoelen met "always evolving map like Fortnite." Vind het maar raar dat een singleplayer game wordt vergeleken met een online game zoals Fortnite.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:26
Misschien een leuk weetje, kwam er vandaag per toeval achter, als je net als mij Ori The Collection hebt op de Nintendo Switch, en je jouw Xbox Account via het menu verbinden doet, dan kun je achiefments verdienen op Xbox terwijl je op de Switch speelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0CC2g8kMWiypgPbIm2qxWqBeEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFgTCVxRM8Z5vTDQYdSPDrfc.jpg?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:35
Linksquest schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:39:
Misschien een leuk weetje, kwam er vandaag per toeval achter, als je net als mij Ori The Collection hebt op de Nintendo Switch, en je jouw Xbox Account via het menu verbinden doet, dan kun je achiefments verdienen op Xbox terwijl je op de Switch speelt.

[Afbeelding]
Het kan met nog drie spellen. :)

https://www.trueachieveme...?platform=Nintendo+Switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Die andere 3 heb ik niet, maar wel apart dat het met de 2de Ori game (Ori and the Will of the Wisps)
volgens dat lijstje niet kan, maar zodra ik die ga spelen ga het eens testen.

Maar vind het wel tof dat het kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
Linksquest schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:48:
Die andere 3 heb ik niet, maar wel apart dat het met de 2de Ori game (Ori and the Will of the Wisps)
volgens dat lijstje niet kan, maar zodra ik die ga spelen ga het eens testen.

Maar vind het wel tof dat het kan.
Toen ik Will of the Wisps op de switch speelde werkte het nog niet. Dat was wel vlak na de release op Switch. Denk dat het nog steeds niet werkt. De site die ik linkte is vrij vlot met updaten van mogelijke Achievements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rivanov @uchiha tijntje @justifire @Finraziel

Jullie hebben allen als het goed is ook de Audeze Penrose X.

Hoe lang duurt het opladen bij jullie ongeveer? Ik gebruik de quick charger van mijn Poco X3 Pro telefoon en na iets van twee uur opladen zag ik het rode ledje nog knipperen. Ik besloot eens via Bluetooth te kijken in de Audeze HQ app op hoeveel procent de batterij was en er stond 100%, terwijl het ledje knipperde.

Besloten nog even te wachten en na drie uur knipperde het ledje nog steeds. Heb hem wel van de lader gehaald toen. Later in de avond ging ik hem gebruiken en toen was het ineens 89% procent, dus battery drain terwijl ie uit staat.

Volgende keer wacht ik anders wel vier uur ofzo, want het rode ledje moet eerst helemaal uit zijn toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
devilsnight schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 01:22:

Hoe lang duurt het opladen bij jullie ongeveer? Ik gebruik de quick charger van mijn Poco X3 Pro telefoon en na iets van twee uur opladen zag ik het rode ledje nog knipperen. Ik besloot eens via Bluetooth te kijken in de Audeze HQ app op hoeveel procent de batterij was en er stond 100%, terwijl het ledje knipperde.

Besloten nog even te wachten en na drie uur knipperde het ledje nog steeds. Heb hem wel van de lader gehaald toen. Later in de avond ging ik hem gebruiken en toen was het ineens 89% procent, dus battery drain terwijl ie uit staat.

Volgende keer wacht ik anders wel vier uur ofzo, want het rode ledje moet eerst helemaal uit zijn toch?
Ik zou sowieso niet met een dikke quick charger gaan laden. Doet weinig goeds voor de levensduur van je accu.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:38
Rossi46 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 05:12:
[...]

Ik zou sowieso niet met een dikke quick charger gaan laden. Doet weinig goeds voor de levensduur van je accu.
Precies.

ik heb in het verleden ook wel eens een device opgeladen met een krachtigere charger onder het mom van " dan gaat het lekker snel"
Dat vond die accu niet zo prettig. Was een wijze les.

Ik leg de Penrose gewoon aan de USB van mijn pc. Laadt volgens mij ook gewoon door als hij uitstaat.

Dat is sowieso wel een dingetje bij de Penrose waar ik me enigzins zorgen om maak op de lange termijn. Hoe lang gaat het duren voordat de accu achteruit gaat en is de accu dan te vervangen. Iemand daar wel eens iets over gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gaat hier standaard na het gamen aan de lader, zo is hij altijd opgeladen, ik let eigenlijk nooit op dat ledje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:23:
[...]

Gaat hier standaard na het gamen aan de lader, zo is hij altijd opgeladen, ik let eigenlijk nooit op dat ledje.
@devilsnight, heb het zelfde als Justifire, gewoon na het gamen aan de lader. :) En ik laad hem op via een USB kabel die standaard in mijn Xbox zit. Dus xbox gaat uit, headset aan de USB kabel en dan wordt die gewoon nog netjes opgeladen.

[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-03-2022 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Geen idee eigenlijk. Let daar nooit op. Gooi 'm meestal 's avonds voordat ik naar bed ga aan de lader, wanneer ik een signaal krijg dat hij bijna leeg is. Maar ik gebruik 'm niet dagelijks.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Zelfs MGS2 staat in het lijstje, nice! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Zitten inderdaad een paar gouden pareltjes tussen, te veel goede games, en zo weinig tijd :D

Zoals Microsoft dat bij de Xbox Classic zij :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fR-G8WAXoWjvh79WPkP004PyZH4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7Rv6tVm4zqFWDpaKv7C3J8kQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks gasten. Eerst had ik hem ook via USB kabel via Xbox, maar iemand op Head-fi had het over een normale charger. Mijn fout dat ik meteen de quick charger pakte. Ik had de charger van de Samsung tablet ook kunnen pakken, geen quick charger. Gaat ie vanaf nu mooi weer aan de Xbox.

Het is een top headset en vooral qua highs and mids is hij beter dan mijn TB Stealth 700 gen 2, qua bass weet de TB net even sterker te zijn, net wat meer oomph. Ik heb nu een goede preset voor de Penrose waardoor de bass krachtig is, maar als ik hem nog krachtiger wil maken gaat en de max volume omlaag en wordt het iets te muddy.

De max volume is ook echt veel beter dan de TB. Vooral met RDR 2 gisteren merkte ik dat de max volume van de TB gewoon voor mij niet goed genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:51
Weird West komt vandaag toch? Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Timothy3000 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:54:
Weird West komt vandaag toch? Zin in!
Staat er nog niet op volgens mij, ook wel benieuwd naar de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Stel; je speelt Tunic en komt bijna niet voorbij de eerste boss en haakt na 8x gefrustreerd af. Heeft het dan zin om het nog een keer te proberen? Oftewel; ben je in het begin van de game zo underpowered en wordt dit later beter (ik noem maar wat; dat je een attack kunt blocken bijvoorbeeld), of ben ik gewoon een te casual gamer die niet houdt van de timing tijdens de gevechten in het spel? :P

Met andere spellen heb ik eigenlijk nooit moeite (bijvoorbeeld beide Ori's zijn soms ook echt pittig), maar Tunic werkt me op m'n zenuwen op de één of andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:53:
Thanks gasten. Eerst had ik hem ook via USB kabel via Xbox, maar iemand op Head-fi had het over een normale charger. Mijn fout dat ik meteen de quick charger pakte. Ik had de charger van de Samsung tablet ook kunnen pakken, geen quick charger. Gaat ie vanaf nu mooi weer aan de Xbox.

Het is een top headset en vooral qua highs and mids is hij beter dan mijn TB Stealth 700 gen 2, qua bass weet de TB net even sterker te zijn, net wat meer oomph. Ik heb nu een goede preset voor de Penrose waardoor de bass krachtig is, maar als ik hem nog krachtiger wil maken gaat en de max volume omlaag en wordt het iets te muddy.

De max volume is ook echt veel beter dan de TB. Vooral met RDR 2 gisteren merkte ik dat de max volume van de TB gewoon voor mij niet goed genoeg is.
Ik laadt 'm óf via m'n Series X of PS5 op of via de iPad charger.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!
spokje schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:20:
Stel; je speelt Tunic en komt bijna niet voorbij de eerste boss en haakt na 8x gefrustreerd af. Heeft het dan zin om het nog een keer te proberen? Oftewel; ben je in het begin van de game zo underpowered en wordt dit later beter (ik noem maar wat; dat je een attack kunt blocken bijvoorbeeld), of ben ik gewoon een te casual gamer die niet houdt van de timing tijdens de gevechten in het spel? :P

Met andere spellen heb ik eigenlijk nooit moeite (bijvoorbeeld beide Ori's zijn soms ook echt pittig), maar Tunic werkt me op m'n zenuwen op de één of andere manier.
Ja je kunt uiteindelijk een schild krijgen. Maar ook die krijg je niet direct in je handen gedrukt als in normale games. Die is op zich best goed verstopt.

spoiler:
Als je in je huis (om in je huis te kunnen komen moet je even een sleutel oppakken net ten zuiden ervan) bent dan zie je aan de noordkant een gat in de muur die wat verstopt is. Als je die gang daarna volgt kom je bij het schild uit
.

Als je na het hebben van het schild nog steeds gefrustreerd wordt dan zou ik het spel neerleggen. Ik heb de 1e twee bosses zonder schild verslagen omdat ik het schild pas daarna vond. Dus kan je frustratie enigszins begrijpen. :)

Daarnaast kun je bij een 'bonfire' (een standbeeld van een vos) je health, damage, etc upgraden als je wat items hebt gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-03-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
uchiha tijntje schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:27:
[...]

Ja je kunt uiteindelijk een schild krijgen. Maar ook die krijg je niet direct in je handen gedrukt als in normale games. Die is op zich best goed verstopt.

spoiler:
Als je in je huis (om in je huis te kunnen komen moet je even een sleutel oppakken net ten zuiden ervan) bent dan zie je aan de noordkant een gat in de muur die wat verstopt is. Als je die gang daarna volgt kom je bij het schild uit
.

Als je na het hebben van het schild nog steeds gefrustreerd wordt dan zou ik het spel neerleggen. Ik heb de 1e twee bosses zonder schild verslagen omdat ik het schild pas daarna vond. Dus kan je frustratie enigszins begrijpen. :)

Daarnaast kun je bij een 'bonfire' (een standbeeld van een vos) je health, damage, etc upgraden als je wat items hebt gevonden.
Thanks voor die tips, ik ga het vanavond nog een poging wagen met schild 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Mijn Elite V2 controller is hard op weg om te overlijden. Als ik bv CoD speel rammelt dat ding of je met een auto vol met lege blikken over een kasseienstrook rijdt.
De standaard controller van de Series X bevalt me ook, daar speel ik nu mee, ik had de Elite enkel vanwege het gewicht en heb nu dus nog maar een goede controller. Ik mis echter wel het rubber van de Elite op de standaard controller. Bij de controller van het Design Lab kun je ook rubber er op laten zetten maar hoe verhoudt die controller zich tot de standaard controller? Is dat dezelfde maar dan met een ander kleurtje en eventueel rubber? Ik wil namelijk zeker geen lichtere controller hebben.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het al ooit zou overwegen om zo een elite controller te halen, dan zorgen de vele meldingen ervoor om dat toch maar niet te doen. Niet normaal imo wanneer je flink betaald en dan kans op zulke zaken te hebben. De kwaliteit zou eerder beter moeten zijn dan de standaard controller.

Ik hou het bij de standaard controller, want hij is gewoon hartstikke goed. En ik wil niet wennen aan extra knoppen want schakel dan nog maar eens terug. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:09:
Als ik het al ooit zou overwegen om zo een elite controller te halen, dan zorgen de vele meldingen ervoor om dat toch maar niet te doen. Niet normaal imo wanneer je flink betaald en dan kans op zulke zaken te hebben. De kwaliteit zou eerder beter moeten zijn dan de standaard controller.

Ik hou het bij de standaard controller, want hij is gewoon hartstikke goed. En ik wil niet wennen aan extra knoppen want schakel dan nog maar eens terug. :P
Ik heb hem 2 weken geleden wel gehaald. En (N=1) geen enkel probleem hier. Bevalt me echt supergoed.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
devilsnight schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:53:

Quick charger kan prima hoor, dat maakt niks kapot. Dat werkt namelijk met een soort handshake waarbij zowel charger als wat je er aan hangt hetzelfde protocol moeten praten waarbij het apparaat de charger vertelt wat die wil. De Audeze zal dat niet hebben en dan gedraagt die quick charger zich gewoon als een reguliere USB lader.

Ook te snel opladen hoef je je eigenlijk geen zorgen over te maken bij ingebouwde accu's, dat is de taak van de electronica in het apparaat om te reguleren. Een oplader die bv 2 ampère kan leveren die kan dat ook nooit 'door een apparaat forceren' zeg maar, het is altijd het apparaat wat bepaalt hoeveel die maximaal af neemt terwijl de lader bepaalt wat die maximaal kan leveren.

Overigens vind ik het wel apart dat je überhaupt merkt dat het maximale volume omlaag gaat... Toen ik het ding net had ging ik eigenlijk al niet voorbij 33% volume want dat begon me al pijn te doen. Ondertussen ben ik er een beetje aan gewend en ga ik soms naar 40%, maar dat is echt knallen en hou ik niet langer dan een paar nummers vol... Maar goed, heb ook een vriend die ook echt zijn muziek in de auto niet op zijn reguliere niveau zet als ik er bij ben, dan word ik gek :+

Oplaadtijd zou ik overigens ook echt niet weten, dat ding gaat in de nacht gewoon aan de lader... Heb zo'n kabel met magnetische connector liggen die er aan gaat.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:09:En ik wil niet wennen aan extra knoppen want schakel dan nog maar eens terug. :P
Hou maar op, van de Elite weer naar de PS5 controller moet ik altijd weer ff omschakelen, de paddles van de Elite zijn oh zo fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:39:
[...]

Quick charger kan prima hoor, dat maakt niks kapot. Dat werkt namelijk met een soort handshake waarbij zowel charger als wat je er aan hangt hetzelfde protocol moeten praten waarbij het apparaat de charger vertelt wat die wil. De Audeze zal dat niet hebben en dan gedraagt die quick charger zich gewoon als een reguliere USB lader.

Ook te snel opladen hoef je je eigenlijk geen zorgen over te maken bij ingebouwde accu's, dat is de taak van de electronica in het apparaat om te reguleren. Een oplader die bv 2 ampère kan leveren die kan dat ook nooit 'door een apparaat forceren' zeg maar, het is altijd het apparaat wat bepaalt hoeveel die maximaal af neemt terwijl de lader bepaalt wat die maximaal kan leveren.

Overigens vind ik het wel apart dat je überhaupt merkt dat het maximale volume omlaag gaat... Toen ik het ding net had ging ik eigenlijk al niet voorbij 33% volume want dat begon me al pijn te doen. Ondertussen ben ik er een beetje aan gewend en ga ik soms naar 40%, maar dat is echt knallen en hou ik niet langer dan een paar nummers vol... Maar goed, heb ook een vriend die ook echt zijn muziek in de auto niet op zijn reguliere niveau zet als ik er bij ben, dan word ik gek :+

Oplaadtijd zou ik overigens ook echt niet weten, dat ding gaat in de nacht gewoon aan de lader... Heb zo'n kabel met magnetische connector liggen die er aan gaat.
Wat ik bedoelde met lager max volume is in de equalizer in de app op de telefoon. Als ik de bass frequenties wat hoger plaats hoor ik het volume meteen omlaag gaan, waardoor ik dus weer aan het volume wiel moet zitten. Als ik de bass echt precies zo wil krijgen als de TB dan gaat het qua volume echt te rap omlaag. Hoeft ook niet.

Je hebt gelijk hoor over hoe hard ze klinken. 33% vind ik zelf te laag, maar met de flat EQ op 50% is eigenlijk al hard zat. Ik gebruik echter een bepaalde preset van Audeze zelf en die heeft oa de bass hoger staan dan flat EQ, en dus moet het volume richting 60%.

Op Head-fi forum zag ik mensen die serieus de Penrose gebruiken met volume op 100%, ze hadden een klacht dat de headset zichzelf uitschakelde met volume op 100%. 100% kan en wil ik niet eens proberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 17:55
Lekker Ventje schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:47:
Mijn Elite V2 controller is hard op weg om te overlijden. Als ik bv CoD speel rammelt dat ding of je met een auto vol met lege blikken over een kasseienstrook rijdt.
De standaard controller van de Series X bevalt me ook, daar speel ik nu mee, ik had de Elite enkel vanwege het gewicht en heb nu dus nog maar een goede controller. Ik mis echter wel het rubber van de Elite op de standaard controller. Bij de controller van het Design Lab kun je ook rubber er op laten zetten maar hoe verhoudt die controller zich tot de standaard controller? Is dat dezelfde maar dan met een ander kleurtje en eventueel rubber? Ik wil namelijk zeker geen lichtere controller hebben.
Mijn AquaShift controller heeft ook rubber en ik neem aan dat wel meer special editions het hebben.

Verder kan ik mij niet voorstellen dat de controllers uit design lab een mindere kwaliteit hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 31-03-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Beakzz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Mijn AquaShift controller heeft ook rubber en ik neem aan dat wel meer special editions het hebben.

[YouTube: Microsoft Xbox Aqua Shift Controller Unboxing and Review]

Verder kan ik mij niet voorstellen dat de controllers uit design lab een mindere kwaliteit hebben.
Dank je, mooie controller maar helaas overal uitverkocht of voor de hoofdprijs.

Ik ga er ook vanuit dat de controllers uit het Design Lab een goede kwaliteit hebben maar ben benieuwd naar het gewicht of dat minimaal hetzelfde is als de standaard controller. Ik wil weten dat ik een controller in mijn handen heb, dat licht gewicht spul hoeft voor mij niet.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
Linksquest schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:49:
Zitten inderdaad een paar gouden pareltjes tussen, te veel goede games, en zo weinig tijd :D

Zoals Microsoft dat bij de Xbox Classic zij :D

[Afbeelding]
Ik weet nog dat ik vroeger een flyer had uitgeknipt en op mijn kamer had hangen van Xbox, vond ik toen "playa playa": harten King had van een kaartspel de harten Queen op zijn schoot zitten (dame van de queen was van dat kaartje vertrokken en daar stond allen nog harten Q) met eronder Play more!

Deze vond ik ook wel tof van die campagne:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6jPNv_PL64u5gmkTrQ0pElwzPE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r9xdRhIfiUkplLOlbcR7ydBG.jpg?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:47
JDL15 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:04:
[...]

Ik weet nog dat ik vroeger een flyer had uitgeknipt en op mijn kamer had hangen van Xbox, vond ik toen "playa playa": harten King had van een kaartspel de harten Queen op zijn schoot zitten (dame van de queen was van dat kaartje vertrokken en daar stond allen nog harten Q) met eronder Play more!

Deze vond ik ook wel tof van die campagne:

[Afbeelding]

Xbox reclame was echt hit or miss, meeste waren zo cringe als wat.
Maar deze campagne was toch wel geniaal hoor.. in die tijd.
Zou je nu, 20 jaar later, echt niet meer kunnen doen 8)

[ Voor 10% gewijzigd door PepieNL op 31-03-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*O* oOo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PepieNL schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:49:
[...]

[YouTube: Xbox Spot - Life is Short, Play More [HD]]

Xbox reclame was echt hit or miss, meeste waren zo cringe als wat.
Maar deze campagne was toch wel geniaal hoor.. in die tijd.
Zou je nu, 20 jaar later, echt niet meer kunnen doen 8)
Geweldige reclame was dit! _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:04
Klopt het dat de series X ontzettend slecht WiFi ontvangst heeft. Mijn zoontje heeft series X op kamer staan en ps 5 staat in de woonkamer, nu switch ik de consoles regelmatig wel is omdat ik beide consoles tof vind en bijv zowel GT 7 als Forza horizon 5 speel:)

Maar nu heeft mijn zoontje heel vaak problemen als de xbox op zijn kamer staat dat hij games niet kan openen en alles retr traag gaat etc. Als de PS 5 daar staat hebben we nergens last van terwijl die dan via dezelfde WiFi gaat. In de woonkamer zet ik de console bekabeld en dan gaat de xbox gewoon als een zonnetje.

Maar wel gek dat de series X niet goed werkt op WiFi terwijl de ps5 wel prima verbinding pakt.. op die slaapkamer wil ik geen kabel leggen want dan moet die door het halve huis getrokken worden en als de ps5 het kan moet de xbox toch ook goed verbinding kunnen maken..

Dit probleem speelt al vanaf het begin dus het komt niet door downloads of iets dergelijks van andere apparaten.

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:47
PepieNL schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:05:
Zojuist mn Elite 2 ter reparatie aangeboden.
De A knop was al bagger maar boeide me weinig gezien ik die toch rebinded had naar een peddle aan de onderzijde, maar nu had de rechter stick ook issues gekregen: deze bewegen naar zuid-west voelde eeeecht niet lekker meer.
Net alsof hij wat in de weg heeft zitten daar.
Jammer dat je maar één klacht op kan geven bij het aanmelden, heb het wel beiden vermeld in de details maja.. we zien wel wat we terug krijgen.
Nu alweer terug mogen ontvangen.
Klachten zijn verholpen (rechter stick + a-knop), gewoon gerepareerd en alweer terug binnen een week.
Zelfde serienummer dus geen swap met een refurbished model.
Top service wederom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ook de digitale E3 van dit jaar is officieel geannuleerd

-O- wat een ... nieuws zeg!
Zonde! Echt heel zonde..

Keek er elk jaar weer naar uit, 1 week vol met veel grote.onthullingen.

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 31-03-2022 22:16 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:47

Freak187

geen

Stylze schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:16:
Klopt het dat de series X ontzettend slecht WiFi ontvangst heeft. Mijn zoontje heeft series X op kamer staan en ps 5 staat in de woonkamer, nu switch ik de consoles regelmatig wel is omdat ik beide consoles tof vind en bijv zowel GT 7 als Forza horizon 5 speel:)

Maar nu heeft mijn zoontje heel vaak problemen als de xbox op zijn kamer staat dat hij games niet kan openen en alles retr traag gaat etc. Als de PS 5 daar staat hebben we nergens last van terwijl die dan via dezelfde WiFi gaat. In de woonkamer zet ik de console bekabeld en dan gaat de xbox gewoon als een zonnetje.

Maar wel gek dat de series X niet goed werkt op WiFi terwijl de ps5 wel prima verbinding pakt.. op die slaapkamer wil ik geen kabel leggen want dan moet die door het halve huis getrokken worden en als de ps5 het kan moet de xbox toch ook goed verbinding kunnen maken..

Dit probleem speelt al vanaf het begin dus het komt niet door downloads of iets dergelijks van andere apparaten.
Mijn S wil niet eens connecten via de WiFi. Heel gek.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
Lekker Ventje schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:43:
[...]

Dank je, mooie controller maar helaas overal uitverkocht of voor de hoofdprijs.

Ik ga er ook vanuit dat de controllers uit het Design Lab een goede kwaliteit hebben maar ben benieuwd naar het gewicht of dat minimaal hetzelfde is als de standaard controller. Ik wil weten dat ik een controller in mijn handen heb, dat licht gewicht spul hoeft voor mij niet.
De design labs voelt identiek als de originele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zou niet weten waarom niet. De sneeuwvlokjes moeten maar eens opgroeien én meer gamen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
G_Dragon schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:09:
Ook de digitale E3 van dit jaar is officieel geannuleerd

-O- wat een ... nieuws zeg!
Zonde! Echt heel zonde..

Keek er elk jaar weer naar uit, 1 week vol met veel grote.onthullingen.
Helemaal waar, maar ja, dat is de huidige tijd (helaas). Alles kan tegenwoordig op ieder gewenst moment, dus dan is er geen noodzaak meer voor een dergelijke (digitale) samenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:03

Gebruik je WiFi 6 (802.11ax) op je thuisnetwerk? Alleen de PS5 ondersteund dit. Verder geen verschillen.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Froggle schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:11:
[...]

Gebruik je WiFi 6 (802.11ax) op je thuisnetwerk? Alleen de PS5 ondersteund dit. Verder geen verschillen.
Moet voor ontvangst niet uitmaken, wifi 6 is volledig backwards compatible met wifi 5 (ac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17

Wat bedoel je met rete traag openen? Dat heeft niet perse iets met wifi te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Even een vraagje aangezien ik van plan ben een Xbox series X te kopen wanneer deze ooit goed leverbaar ls. Als ik een digitale versie van Halo MCC aanschaf (dus niet gratis met gamepass) kan ik deze dan gewoon altijd spelen en ook offline?

Liefste heb ik een fysieke versie echter is deze enkel te krijgen voor de Xbox One en dan moet je als nog de helft downloaden in de vorm van series s/x upgrades.

Ik wil namelijk een aantal games (waaronder Halo MCC) hebben waarbij ik niet vast zit aan een internet verbinding of abonnement.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik Twitter zo zie zijn na vandaag alle developers opgekocht!

Gisteren begonnen aan Weird West. Vermaak me er wel goed mee. Benieuwd hoe lang een playthrough kost. Voor mensen die denken dat het een desperados type game is… dat is het niet. Het is echt meer Twin stick actie georiënteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
ReVision. schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:07:
Even een vraagje aangezien ik van plan ben een Xbox series X te kopen wanneer deze ooit goed leverbaar ls. Als ik een digitale versie van Halo MCC aanschaf (dus niet gratis met gamepass) kan ik deze dan gewoon altijd spelen en ook offline?

Liefste heb ik een fysieke versie echter is deze enkel te krijgen voor de Xbox One en dan moet je als nog de helft downloaden in de vorm van series s/x upgrades.

Ik wil namelijk een aantal games (waaronder Halo MCC) hebben waarbij ik niet vast zit aan een internet verbinding of abonnement.
Dat gaat volgens mij niet werken. Als je offline bent, kan geen controle plaatsvinden of je de game ook daadwerkelijk bezit. Dan start de game niet op.

Overigens is het een misvatting dat de game enkel voor de Xbox One fysiek te koop is. Die versie werkt ook gewoon op de XSX en zal dan ook automatisch de XSX versie downloaden.

Downloaden moet inderdaad altijd, maar dat kan ook haast niet anders, aangezien het bij elkaar opgeteld een gigantische verzameling games is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Rossi46 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:02:
[...]

Dat gaat volgens mij niet werken. Als je offline bent, kan geen controle plaatsvinden of je de game ook daadwerkelijk bezit. Dan start de game niet op.
Hoezo niet?

Ik heb bijvoorbeeld op de playstation 4 ook een aantal games via PS store gekocht (Ghost of Tsushima) en deze is geïnstalleerd om mijn harddisk en kan ik gewoon zonder internet of disc spelen. (Nu net nog even snel getest)
Rossi46 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:02:
[...]

Overigens is het een misvatting dat de game enkel voor de Xbox One fysiek te koop is. Die versie werkt ook gewoon op de XSX en zal dan ook automatisch de XSX versie downloaden.
Dat is toch letterlijk wat ik zelf ook zeg?

Maar als ik de Xbox One disc koop, vervolgens alle updates binnen haal voor de Xbox Series S/X versie, kan ik deze game dan daarna wel offline spelen met enkel de Xbox One Disc?

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15

Gewoon uit interesse: waarom zou je dat willen? Heb je de XSX op een plek staan waar je niet altijd internet hebt?

Denk dat deze link je wel wat wegwijs maakt:

https://support.xbox.com/...our%20Xbox%20to%20offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:44:
Als ik Twitter zo zie zijn na vandaag alle developers opgekocht!

Gisteren begonnen aan Weird West. Vermaak me er wel goed mee. Benieuwd hoe lang een playthrough kost. Voor mensen die denken dat het een desperados type game is… dat is het niet. Het is echt meer Twin stick actie georiënteerd.
Reminder dat vandaag al het game gerelateerde nieuws bullshit is he ;)

Eerder deze week waren er wel mensen zoals Greg Miller en gisteren Jeff Grubb die zeiden dat ze van bronnen van vernomen dat Sony een hele grote acquisition gedaan heeft. Meestal lekken dit soort dingen niet, althans niet de echte big boys zoals Zenimax en ActiBlizz, maar kleine studios zoals Obsidian wel. We gaan het zien. Hopelijk is het geen FromSoft, CDPR of Take Two.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
ReVision. schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:18:
[...]

Hoezo niet?

Ik heb bijvoorbeeld op de playstation 4 ook een aantal games via PS store gekocht (Ghost of Tsushima) en deze is geïnstalleerd om mijn harddisk en kan ik gewoon zonder internet of disc spelen. (Nu net nog even snel getest)

[...]

Maar als ik de Xbox One disc koop, vervolgens alle updates binnen haal voor de Xbox Series S/X versie, kan ik deze game dan daarna wel offline spelen met enkel de Xbox One Disc?
Ja, dan wel.

Maar probeer het vooral lekker zelf uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Op jouw home console kan jij jouw gekochte games gewoon offline spelen, dit werkt vergelijkbaar met jouw PS4. Je kan controleren, en eventueel aanpassen, of jouw console is ingesteld als jouw home console: Settings -> General -> Personalisation -> My home Xbox. Volgens mij is standaard de eerste console jouw home console.

Games die een automatische XSX upgrade hebben kan jij gewoon spelen met een Xbox One disc. Voor bijv. Halo MCC kan jij gewoon de XSX versie spelen met een Xbox One disc.

[ Voor 13% gewijzigd door Caayn op 01-04-2022 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
JDL15 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:24:

Gewoon uit interesse: waarom zou je dat willen? Heb je de XSX op een plek staan waar je niet altijd internet hebt?

Denk dat deze link je wel wat wegwijs maakt:

https://support.xbox.com/...our%20Xbox%20to%20offline.
Omdat ik gewoon altijd mijn (singleplayer) spellen wil kunnen blijven spelen, ook als over 10-15 jaar de stekker eruit wordt getrokken of Xbox live naar een hele andere service is geëvolueerd of wat dan ook.

Volgens die link kan ik inderdaad gewoon de (singleplayer) spellen offline spelen, bedankt.
Rossi46 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:26:
[...]

Ja, dan wel.

Maar probeer het vooral lekker zelf uit.
Ja, dat gaat toch niet ik heb nog geen Xbox series X daarom vraag ik het toch hier?
Caayn schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:31:
[...]
Op jouw home console kan jij jouw gekochte games gewoon offline spelen, dit werkt vergelijkbaar met jouw PS4. Je kan controleren, en eventueel aanpassen, of jouw console is ingesteld als jouw home console: Settings -> General -> Personalisation -> My home Xbox. Volgens mij is standaard jouw eerste keer jouw home console.

Games die een automatische XSX upgrade hebben kan jij gewoon spelen met een Xbox One disc. Voor bijv. Halo MCC kan jij gewoon de XSX versie spelen met een Xbox One disc.
Top dat is het antwoord waar ik naar zocht en op hoopte :)

[ Voor 8% gewijzigd door ReVision. op 01-04-2022 11:32 ]

hoi

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Holy shit de april Game Pass games zijn gestoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAM9iRxPBZ9d6wUhF4ndJabpLKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80gvD2KFy9wYlURh36tRt4E0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door devilsnight op 01-04-2022 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
ReVision. schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:18:
[...]

Ja want de licentie staat dan op de disc, en anders kan ik het zo wel ff testen als ik de kabel eruittrek. Heb hem op disc namelijk en de console is niet als home ingesteld dus al mijn digitale licenties werken niet dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:52

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

devilsnight schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:46:

[Afbeelding]

[Twitter]
Dat is mooi, geen PS5 meer nodig en hun GamePass abonnement service _/-\o_ :9 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:30

[Afbeelding]

[Twitter]
Als het niet vandaag zou zijn zou ik ook enthousiast worden ;)
spoiler:
3 Playstation exclusives in 1 keer op GP? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Klein detail puntje mbt offline gebruik van een XSX|S voor fysieke games.

Games offline geïnstalleerd met behulp van een Xbox One game disc moeten tijdens de allereerste keer dat ze opgestart worden (na installatie) één keer verbinding maken met internet. Dit omdat de XSX|S een klein config bestand nodig heeft om te bepalen hoe hij de game moet draaien, helaas wordt er (nog) geen gebruik gemaakt van een generiek fallback bestand voor offline scenarios. Hopelijk past MS dat in de toekomst nog aan.

Games offline geïnstalleerd vanaf een Xbox Series game disc (herkenbaar aan enkel "Xbox Series X" en het ontbreken van "Xbox One" op de voorkant) hebben die eis niet en zijn volledig offline installeer- en speelbaar.

Als de game al geïnstalleer is en een keer is opgestart geldt bovenstaande niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[Afbeelding]

[Twitter]
Balen, weer geen Days Gone :(

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dragoncry schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:53:
[...]

Als het niet vandaag zou zijn zou ik ook enthousiast worden ;)
spoiler:
3 Playstation exclusives in 1 keer op GP? :9
Jij ziet er maar 3? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
Toch leuk dat ze BF 2042 hebben toegevoegd om het wat realistischer te laten overkomen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:30
"3 die voor mij interessant zijn"
Kom op niet zo flauw doen.. ik houd niet precies bij welke games waar bij horen
Heb een Xbox en geen Playstation, playstation exclusives hebben hierdoor niet mijn volledige interesse/aandacht,

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dragoncry schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:23:
[...]

"3 die voor mij interessant zijn"
Kom op niet zo flauw doen.. ik houd niet precies bij welke games waar bij horen
Heb een Xbox en geen Playstation, playstation exclusives hebben hierdoor niet mijn volledige interesse/aandacht,
Oh, was niet bedoeld om flauw te doen... Voor mij leek het gewoon overduidelijk dat het vrijwel alleen maar Sony exclusives zijn dus vond jouw reactie nogal apart :) nofi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou serieus heel blij zijn met een deal gesloten door MS en Sony. Zij krijgen TES VI en Fallout en CoD blijft ook, wij krijgen Marvel games zoals Spidey en Wolverine en misschien nog een van hun geliefde exclusives.

Helaas werkt het niet zo.

[ Voor 29% gewijzigd door devilsnight op 01-04-2022 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ReVision. schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:30:
[...]

Omdat ik gewoon altijd mijn (singleplayer) spellen wil kunnen blijven spelen, ook als over 10-15 jaar de stekker eruit wordt getrokken of Xbox live naar een hele andere service is geëvolueerd of wat dan ook.

Volgens die link kan ik inderdaad gewoon de (singleplayer) spellen offline spelen, bedankt.

[...]

Ja, dat gaat toch niet ik heb nog geen Xbox series X daarom vraag ik het toch hier?

[...]

Top dat is het antwoord waar ik naar zocht en op hoopte :)
Xbox controleert soms ook nog wel eens om de zoveel tijd de licentie. Dus of dit op termijn helemaal gaat werken dat is niet gegarandeerd. Kijk deze video maar eens:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:38:
Ik zou serieus heel blij zijn met een deal gesloten door MS en Sony. Zij krijgen TES VI en Fallout en CoD blijft ook, wij krijgen Marvel games zoals Spidey en Wolverine en misschien nog een van hun geliefde exclusives.

Helaas werkt het niet zo.
Cod bleef sowieso al. Je kan ook gewoon beide machines kopen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:04:
[...]

Cod bleef sowieso al. Je kan ook gewoon beide machines kopen ;-)
Uiteindelijk komt die oversized router hier ook zeker wel, maar nu eerst totaal niet nodig, laat staan mogelijk. Ze blijven zeer lastig te krijgen toch?

CoD is en blijft afwachten. Wat doet MS nadat alle contracten zijn afgehandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:42:
[...]

Uiteindelijk komt die oversized router hier ook zeker wel, maar nu eerst totaal niet nodig, laat staan mogelijk. Ze blijven zeer lastig te krijgen toch?

Microsoft heeft al aangegeven dat cod gewoon op PlayStation blijft. Ook nadat de contracten zijn afgelopen. Net zoals dat Destiny op xbox blijft.

Qua leverbaarheid dat is inderdaad nog steeds een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011

Vagax

Hehe

devilsnight schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:42:
[...]

https://www.msn.com/en-us...osoft-promises/ar-AATFsU7

Misschien dat Xbox het ontwikkelplatform gaat worden waardoor we misschien eerder FSR 2.0 krijgen te zien

[ Voor 9% gewijzigd door Vagax op 01-04-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:02

Je kunt gewoon fysieke games offline spelen op de one/series, zelf op een niet home console.(juist getest)
Er is zelf een offline functie onder instellingen , netwerk.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Linksquest
Hell Yeah, nu eindelijk Xbox Series X spelen op 4K OLED met mijn nieuwe LG EVO OLED C2 42inch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkBVogwGgGTcB6MNO67T53xe1gk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4goGQFJoYYqkStoUTjdo4P5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:01
Linksquest schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:07:
Hell Yeah, nu eindelijk Xbox Series X spelen op 4K OLED met mijn nieuwe LG EVO OLED C2 42inch

[Afbeelding]
Toffe verzameling d:)b

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje

[Afbeelding]
Wat is die 2e foto? Horizon forbidden West naar xbox? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
toch blijft het me opvallen dat er vaak issues ontstaan bij ms ontwikkel studio’s.

https://gamer.nl/artikele...y-geen-geduld-meer-heeft/

Vraag me af of er nou iets in de cultuur zit of iets dergelijks.

[ Voor 11% gewijzigd door BM op 01-04-2022 21:11 . Reden: Op de man niet nodig ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:23:toch blijft het me opvallen dat er vaak issues ontstaan bij ms ontwikkel studio’s.

Ook al bij undead Labs:

https://www.gameliner.nl/...e-of-decay-3-studio/42033

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 01-04-2022 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vagax schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:20:
[...]

https://www.msn.com/en-us...osoft-promises/ar-AATFsU7

Misschien dat Xbox het ontwikkelplatform gaat worden waardoor we misschien eerder FSR 2.0 krijgen te zien
Levert dat dan geen problemen op mbt het RDNA2 verhaal ?
Of gaan ze er dan achteraf dingen uit slopen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:23: toch blijft het me opvallen dat er vaak issues ontstaan bij ms ontwikkel studio’s.

Ik heb bijna 400 uur in Halo Infinite MP zitten. Ben er sinds Elden Ring mee gestopt en wacht tot seizoen 2. Want ik ben zelf ook in afwachting van nieuwe maps. Dus de kritiek snap ik wel.

Het enige is dat veel van de kritiek komt van mensen die de game niet eens spelen. Met dat soort personen heb ik persoonlijk erg weinig. Want dat zijn gewoon mensen die zeuren om te zeuren.

[ Voor 42% gewijzigd door BM op 01-04-2022 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011

Vagax

Hehe

justifire schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:57:
[...]

Levert dat dan geen problemen op mbt het RDNA2 verhaal ?
Of gaan ze er dan achteraf dingen uit slopen ?
Hoe bedoel je precies? FSR 2.0 draait alleen maar beter op RDNA2 apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:27:
[...]

Gossie. Wat een kinderachtige reactie. :)

En om er dan inhoudelijk op in te gaan. Ik heb bijna 400 uur in Halo Infinite MP zitten. Ben er sinds Elden Ring mee gestopt en wacht tot seizoen 2. Want ik ben zelf ook in afwachting van nieuwe maps. Dus de kritiek snap ik wel.

Het enige is dat veel van de kritiek komt van mensen die de game niet eens spelen. Met dat soort personen heb ik persoonlijk erg weinig. Want dat zijn gewoon mensen die zeuren om te zeuren.
Game uitgespeeld (sp) en vond game gewoon leuk. Ik doelde hier meer op dat er weer gewezen wordt op problemen in de ontwikkelteams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eindbaasflipse
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 23:00

[Afbeelding]
Gave setup zeg! Ook groot Zelda fan zie ik.
Heb de 42 inch C2 ook al tijdje in het vizier. Moet zeggen dat mij de prijs nogal tegenviel.
Pagina: 1 ... 331 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord