Ik ben naast het gamen op mijn Series X laatst ook begonnen met het uitbreiden van mijn Blu-ray-collectie en met het (her)kijken van bepaalde films op 4K HDR Blu-rays (omdat dat gewoon 10 keer betere kwaliteit is dan streamen).
Probleem 1:
Nou zag ik op mijn Sonos-app dat het geluid op "PCM Stereo" stond tijdens het kijken van een film terwijl dat minimaal "5.1 Dolby Digital" zou moeten zijn. Toen heb ik in het Xbox-menu het e.e.a. aangepast en toen heb ik het werkend gekregen.
Perfect geluid, echter meteen een probleem erbij: lip-sync issues. En dan niet zo'n beetje ook, erg irritant. Je kunt via de Sonos-app geluidsvertraging/lip-sync-correcties uitvoeren maar deze hielpen geen van allen.
Iemand een idee hierover en/of oplossing hiervoor?
Set-up:
LG OLED55CX6LA
Xbox Series X
Sonos 5.1 (Playbar, 2 x Play:1, 1 x Sub)
Probleem 2:eddie010 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:36:
Ok, ik sta echt voor een raadsel en de mannetjes van xbox support lijken me ook niet te kunnen helpen. Ik gebruik mijn xbox series x ook als media player in mijn thuisbioscoop. Heb een redelijke filmverzameling, maar er is 1 specifieke blu-ray die mijn xbox gewoon uitzet zodra de film start na de previews. Ik zie de eerste 2 seconden van de film en boem... uit....
Eerst dacht ik dat het aan de blu-ray schijf lag. Misschien een illegale kopie oid aangezien de film 2de hands is. Niets aan de schijf op te merken dat dat zo zou zijn echter. Ook geen krassen oid.
Nu heb ik inmiddels 3 exemplaren van dezelfde film (ik weet het, ik ben volhardend). Alle 3 zetten mijn xbox uit zodra de film begint. Dit gebeurt niet wanneer ik de film probeer af te spelen in de blu-ray speler die ik in mijn PC heb zitten.
Waar kan dit aan liggen? Ik ben echt geneigd een aparte blu-ray speler te halen voor mijn films aangezien ik ook af en toe een melding krijg dat een disc niet kan worden afgespeeld. Als ik de film er dan uit haal en er weer in doe, gaat het weer prima. Over deze melding kan ik online wel meer dingen lezen, maar het uitzetten bij 1 specifieke titel is dan weer een mysterie...
Ik heb exact hetzelfde gehad met één specifieke disc van een Blu-ray box en ook geen oplossing hiervoor (gevonden). Kun je dus middenin een seizoen van een serie opeens niet meer verder kijken omdat je Xbox zichzelf uitschakelt

.
[
Voor 5% gewijzigd door
Jeroenvde89 op 23-03-2022 12:15
]
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1