Verwijderd

Wom schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Heb begrepen dat het aan de compressietechnieken ligt die men gebruikt. Die voor de PS5 zijn wat eenvoudiger toe te passen, waarbij voor de Xbox dit wat meer werk vraagt. Het is nu niet alsof GTA5 opeens een benchmark is geworden van waar we grafisch toe in staat zijn momenteel. Gewoon matige cashgrab en iedereen trapt er weer in voor een wat hogere draw distance en wat andere toeters en bellen.

Als er wat geklaagd wordt verschijnt er over een maand weer een patch die de Xbox performance wat verbeterd, maar dan zijn die vergelijkingsvideos niet meer relevant he :z
Wat heeft compressietechnieken te maken met lagere fps?

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-12 14:15
ArthurMorgan schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:21:
Ben wel blij met mijn VRR tv dan. Want ik heb al een uur of 10 gespeeld en heb nog niks gemerkt van die drops.
Dit dus, ben echt blij met VRR op mijn LG Oled. Heb echt nog geen stotteringen gemerkt bij welke game dan ook, dus VRR brengt echt heel veel meerwaarde!

Denk ook dat er nog teveel wordt geprogrammeerd naar maatstaven van de PS en dat Xbox optimalisatie pas na een tijdje (vaak prima) wordt gepatched!

Trouwens, voor mij persoonlijk echt heel tof:

Lijkt een uitgebreide Warzone (Halo 5) variant te komen met Battle Royal trekjes naar Halo Infinite:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8JO9wECCwlAWYFEOG_dxZYtDBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8yyRv76FgpHtPffGypQ0G8s.jpg?f=fotoalbum_large

Speel echt graag Warzone (COD) en ik zou er echt mega blij mee zijn als ze een goed uitgevoerde BR modus brengen voor Infinite. Leent zich immers uitstekend voor dit soort gameplay (drop pods, Halo ring, etc).

We shall see >:)

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:21:
Ben wel blij met mijn VRR tv dan. Want ik heb al een uur of 10 gespeeld en heb nog niks gemerkt van die drops.
VRR lost het probleem natuurlijk niet volledig op *knip*

Hoe goed VRR werkt is iets waar je over kan discussieren, maar zie deze tekst van google:
Does VRR make a difference?
Variable refresh rate (VRR) technology is a feature some displays like monitors and TVs have to match their refresh rate with the frame rate of the signal when it's constantly changing. It's especially useful for gamers when the frame rate of the game fluctuates on the fly, AND it helps reduce screen tearing.

Ik denk dus niet dat je kan stellen dat VRR alleen maar screen tearing verhelpt.

[ Voor 47% gewijzigd door Sagat op 18-03-2022 15:01 . Reden: edit n.a.v. TR ]

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:39:
[...]

Wat heeft compressietechnieken te maken met lagere fps?
Ben geen techneut, maar in het kort kwam het er op neer dat het omzetten van textures sneller gaat en minder rekenkracht kost. Daardoor kan de console sneller zijn frame tekenen en dus een hogere FPS genereren. Hoe beter de omzetting vanuit de compressie (en dus dat de snelheid waarmee de data wordt aangeboden) des te makkelijker het is om je frame te tekenen.

BCPack is je Google term als je er meer over wilt weten in geval van hoe Xbox het doet.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wom schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Heb begrepen dat het aan de compressietechnieken ligt die men gebruikt. Die voor de PS5 zijn wat eenvoudiger toe te passen, waarbij voor de Xbox dit wat meer werk vraagt. Het is nu niet alsof GTA5 opeens een benchmark is geworden van waar we grafisch toe in staat zijn momenteel. Gewoon matige cashgrab en iedereen trapt er weer in voor een wat hogere draw distance en wat andere toeters en bellen.

Als er wat geklaagd wordt verschijnt er over een maand weer een patch die de Xbox performance wat verbeterd, maar dan zijn die vergelijkingsvideos niet meer relevant he :z
Ik betwijfel ten zeerste of de getoonde performance verschillen door compressie komen ;)

• Caayn
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:47:
[...]

VRR lost het probleem natuurlijk niet op, hierdoor krijg je alleen geen last van screen tearing. Lage fps, blijven natuurlijk lage fps.
VRR verbeter ook de consistency.

Bijvoorbeeld bij een constante 45fps heb je met VRR iedere ~22.2ms een nieuwe frame op jouw scherm staan, zonder VRR heb jij een constante afwisseling van ~16.6ms en ~33.3ms. VRR geeft jou in dit geval een veel betere ervaring waar het zonder VRR één grote bende zou zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 18-03-2022 12:56 ]

• JDL15
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:47:
[...]

VRR lost het probleem natuurlijk niet op, hierdoor krijg je alleen geen last van screen tearing. Lage fps, blijven natuurlijk lage fps.
Dat klopt, maar zie jij het als bijv. een game op 54fps draait ipv 60? Ik, ben wel een jaartje ouder (36) misschien ligt het daar aan, zie dat dus echt niet.

Net zoals ik bijvoorbeeld het verschil tussen 60fps/120fps op COD Warzone niet merk. Ben al heel vaak met settings back and forth geswitched, maar ik zie het echt niet..

30 VS 60 zie ik dan wel heel goed en op 60 fps vind ik heerlijk..

Verwijderd

Frame pacing.

Verwijderd

JDL15 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:54:
[...]

Dat klopt, maar zie jij het als bijv. een game op 54fps draait ipv 60? Ik, ben wel een jaartje ouder (36) misschien ligt het daar aan, zie dat dus echt niet.

Net zoals ik bijvoorbeeld het verschil tussen 60fps/120fps op COD Warzone niet merk. Ben al heel vaak met settings back and forth geswitched, maar ik zie het echt niet..

30 VS 60 zie ik dan wel heel goed en op 60 fps vind ik heerlijk..
Ik merk wel fps drops, maar hoeveel fps de game dan precies naar beneden gaat dat durf ik niet te zeggen. Maar ik merk best vaak in een game dat de fps naar beneden gaat in drukke gebieden. Je merkt het vooral aan de besturing, die gaat een stuk logger dan bij hogere fps.

Maar 30 vs 60 fps is inderdaad een groter verschil dan 60 naar 120. Ik merk het bij cod cold war wel die 120fps. Alleen ik zou dan weer liever hebben dat ze cutscenes in 30fps doen i.p.v. 60fps.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:17
Toch mooi hoe iedereen ineens alles weet van gamedevelopment... gameperformance is meer dan tflops van je gpu.

net als dat gezever dat games die multi-gen support hebben per definitie slechter zijn.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12 14:16
JDL15 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:42:
[...]

Dit dus, ben echt blij met VRR op mijn LG Oled. Heb echt nog geen stotteringen gemerkt bij welke game dan ook, dus VRR brengt echt heel veel meerwaarde!

Denk ook dat er nog teveel wordt geprogrammeerd naar maatstaven van de PS en dat Xbox optimalisatie pas na een tijdje (vaak prima) wordt gepatched!

Trouwens, voor mij persoonlijk echt heel tof:

Lijkt een uitgebreide Warzone (Halo 5) variant te komen met Battle Royal trekjes naar Halo Infinite:

[Afbeelding]

Speel echt graag Warzone (COD) en ik zou er echt mega blij mee zijn als ze een goed uitgevoerde BR modus brengen voor Infinite. Leent zich immers uitstekend voor dit soort gameplay (drop pods, Halo ring, etc).

We shall see >:)
Ik ben ook wel fan van VRR maar op mijn oled b9 vind ik de panel-flickering, zeker in wat donkere of "grijze" games, echt vreselijk. Ik kan daar niet naar kijken. Dus over het algemeen gebruik ik het niet.
What the fuck, ik had juist van Rockstar verwacht dat XSX de beste zou zijn, zeker na RDR2 die echt heel scherp is op One X. Echt beduidend beter dan PS4 Pro. Ze hebben echt extra moeite gedaan ervoor.

Laatst ondervond DF een soortgelijk iets met Cyberpunk XSX patch, in bepaalde scènes slechtere framerate dan PS5, dat terwijl One X ver voor PS4 Pro liep. Maar er zijn ook genoeg titels geweest waar XSX wel de betere was. Ik begrijp dit niet helemaal. Misschien dat het wederom Grove Street Games is die het gemaakt heeft? Anders geen idee. Belachelijk met zo'n oude game ook.

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 18-03-2022 13:32 ]

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-12 10:51

Vagax

Hehe

Ach joh, het ene draait beter dan de ander op de platform, bijvoorbeeld Cyberpunk 2077 draait in hogere resolutie op de Series X en Guardians of the Galaxy heeft een stabielere framerate. Bij GTA V persoonlijk merk ik er niet veel van, kan misschien aan VRR liggen.

Natuurlijk wil ik ook wel dat alles goed draait maar elke generatie heeft zijn lading aan X draait beter dan op Y, ik zou me meer zorgen maken als een game alleen draait op 60 fps op het ene platform en 30 fps op de ander, of dat het grafisch veel verschil maakt.

[ Voor 53% gewijzigd door Vagax op 18-03-2022 13:46 ]

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:23:
What the fuck, ik had juist van Rockstar verwacht dat XSX de beste zou zijn, zeker na RDR2 die echt heel scherp is op One X. Echt beduidend beter dan PS4 Pro. Ze hebben echt extra moeite gedaan ervoor.
Op de one X was ook wel logisch dat die daar beter op zou draaien, de one x had een snellere processor, 1,5 keer meer ram, hogere memory bandwidth, betere videokaart etc.

Ps5 en series x liggen gewoon heel dicht bij elkaar.

Verwijderd

Vagax schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:41:
Ach joh, het ene draait beter dan de ander op de platform, bijvoorbeeld Cyberpunk 2077 draait in hogere resolutie op de Series X en Guardians of the Galaxy heeft een stabielere framerate. Bij GTA V persoonlijk merk ik er niet veel van, kan misschien aan VRR liggen.

Natuurlijk wil ik ook wel dat alles goed draait maar elke generatie heeft zijn lading aan X draait beter dan op Y, ik zou me meer zorgen maken als een game alleen draait op 60 fps op het ene platform en 30 fps op de ander, of dat het grafisch veel verschil maakt.
De resolutie met patch 1.5 bij cyberpunk is gelijk met ps5 en series x. Dus daar zit geen verschil meer in.
Vagax schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:41:

Cyberpunk heeft op XSX na die patch inderdaad een iets hogere resolutie, waardoor een iets slechtere framerate misschien wel logisch is dan. Elden Ring schijnt na de nieuwste patch een heel stuk beter te zijn qua performance nu, nu de laadtijden en resolutie nog.

Maar in het geval van GTA 5, aan de video te zien is het puur bij dat hectische stukje met explosies en alles en verder niet, maar waar ligt dit aan als verder alles identiek is aan elkaar? Resolutie, alle grafische toeters en bellen etc? Tenzij XSX op een net wat hogere resolutie draait en vaak is het via Digital Foundry dat we daarachter komen.

Ik wist niet van Guardians, dat is nice. Tja in het begin voor en na XSX launch werd er geroepen van most powerful dit en dat en dan vallen sommige resultaten wel tegen. Gelukkig is het bij lange na niet meer zo erg als in het begin, en dat lag echt aan die tools ook, dat zei die Alex van DF ook.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:51:
[...]

Op de one X was ook wel logisch dat die daar beter op zou draaien, de one x had een snellere processor, 1,5 keer meer ram, hogere memory bandwidth, betere videokaart etc.

Ps5 en series x liggen gewoon heel dicht bij elkaar.
Daar zeg je wel wat, die verschillen waren wel groter inderdaad. En is op een bepaald vlak PS5 zelfs niet ietsje beter, iets met CU's? En daarnaast waren er wel geruchten en ook beweringen van bepaalde devs dat PS5 gewoon even net wat makkelijker was om voor de programmeren.

Ik hoop echter nog wel dat we iets gaan zien van RDNA2. Daar werd een beste heisa over gemaakt dat XSX als enige console dit had, maar van wat ik lees merken we daar vooralsnog maar weinig van.

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:29:
[...]

Ik hoop echter nog wel dat we iets gaan zien van RDNA2. Daar werd een beste heisa over gemaakt dat XSX als enige console dit had, maar van wat ik lees merken we daar vooralsnog maar weinig van.
Er was toen alleen gezegd dat de XSX alle features van RDNA2 zou ondersteunen. Sony heeft een aantal van die features eruit gesloopt en een eigen implementatie er in zitten. Denk niet dat je echt nog in de toekomst daar iets extra's van gaat merken. Bij beide systemen niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:40:
[...]

Er was toen alleen gezegd dat de XSX alle features van RDNA2 zou ondersteunen. Sony heeft een aantal van die features eruit gesloopt en een eigen implementatie er in zitten. Denk niet dat je echt nog in de toekomst daar iets extra's van gaat merken. Bij beide systemen niet.
Maar waarom hebben ze er dan moeite voor gedaan?

• Vagax
  • Laatst online: 02-12 10:51

Vagax

Hehe

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:54:
[...]

De resolutie met patch 1.5 bij cyberpunk is gelijk met ps5 en series x. Dus daar zit geen verschil meer in.
Series X draait op een hogere resolutie na de 1.5 patch maar zoals aangegeven in het artikel zie je het verschil dan ook wel amper tussen de twee.

[ Voor 11% gewijzigd door Vagax op 18-03-2022 14:49 ]

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:42:
[...]

Maar waarom hebben ze er dan moeite voor gedaan?
Xbox series X maakt gebruikt van Directx 12 ultimate die alle features ondersteund van RDNA2. Dus dan snap ik wel dat ze ook alle hardware features ingebouwd willen hebben. Maar welke features mis je nu nog dan? Want ik kan nu niet zo iets bedenken wat nu nog geïmplementeerd moet worden of waar games in de toekomst nog beter van kunnen worden. Volgens mij zitten alleen mesh shaders nog niet in games.

Verwijderd

Vagax schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:46:
[...]

Series X draait op een hogere resolutie na de 1.5 patch maar zoals aangegeven in het artikel zie je het verschil dan ook wel amper tussen de twee.
Ik dacht dat hij gelijk was. Maar blijkbaar niet, maar het verschil is inderdaad minimaal.

• JDL15
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:53:
[...]

Xbox series X maakt gebruikt van Directx 12 ultimate die alle features ondersteund van RDNA2. Dus dan snap ik wel dat ze ook alle hardware features ingebouwd willen hebben. Maar welke features mis je nu nog dan? Want ik kan nu niet zo iets bedenken wat nu nog geïmplementeerd moet worden of waar games in de toekomst nog beter van kunnen worden. Volgens mij zitten alleen mesh shaders nog niet in games.
VRS 2.0?

https://segmentnext.com/vrs-2-0-performance-xbox-series-x-s/

Verwijderd

Dat is inderdaad nog wel een goede, dat zou bijvoorbeeld de performance van GTA5 kunnen rechttrekken.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:53:
[...]

Dingen zoals super resolution. Ik had vorig jaar iets gezien van dat met deze tech een game niet native 4K is maar wel exact zo eruit ziet, waardoor ze dus resources voor andere zaken kunnen gebruiken. Of ben ik nou in de war met machine learning?

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:26:
[...]

Dingen zoals super resolution. Ik had vorig jaar iets gezien van dat met deze tech een game niet native 4K is maar wel exact zo eruit ziet, waardoor ze dus resources voor andere zaken kunnen gebruiken. Of ben ik nou in de war met machine learning?
Dat zit er al in:

https://www.xgn.nl/nieuws...k-naar-xbox-series-x-en-s

Maar wat @JDL15 hierboven al zei is VRS wel een goede. Want dat zorgt voor betere performance.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2022 15:29 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[Twitter: https://twitter.com/IdleSloth84/status/1504818846204637186?s=20&t=WFhw82j5RNWYbFP9YBQlTQ]

Nadat het in een van de eerdere insider builds eruit was gehaald.

Te vroeg gejuichd :

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOIww_iXEActpF5?format=jpg&name=900x900

[ Voor 19% gewijzigd door MRE-Inc op 18-03-2022 15:52 ]

XBL: MRE Inc

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:28
@MRE-Inc met de Android app kun je videos en screenshots delen naar WhatsApp, Discord en twitter etc.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Exactor it schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:45:
@MRE-Inc met de Android app kun je videos en screenshots delen naar WhatsApp, Discord en twitter etc.
Dit gaat over het rechtstreeks delen vanaf je console naar oa Twitter.

Deze game werd vorig jaar aangekondigd tijdens een Xbox stream en afgelopen State of Play toonde de game ook. En de Xbox Indie stream gisteren.

Lijkt me heel vet deze. XboxEra heeft een hands on en ze zijn heel positief.

[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 18-03-2022 16:56 ]

• Exactor it
MRE-Inc schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:48:
[...]

Dit gaat over het rechtstreeks delen vanaf je console naar oa Twitter.
Snap ik. Het is direct ontkracht dus ik gaf de tip hoe je dit wel vrij makkelijk voor elkaar krijgt. :+

Verwijderd

Hoe zijn de ervaringen met xcloud op een iPad?Heb begrepen dat het nu wel goed zou werken met Safari.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2022 08:37 ]

devilsnight schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:54:
Deze game werd vorig jaar aangekondigd tijdens een Xbox stream en afgelopen State of Play toonde de game ook. En de Xbox Indie stream gisteren.

[YouTube: Trek to Yomi | Combat Trailer | Spring 2022]
Sekiro - Black & White Edition >:)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:14
Had al de Switch versie, en ik weet dat hij op Xbox Game Pass staat, maar deze wilde ik graag fysiek hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMDqnXvHU3PaPpA2VUQmWSZqDpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkwUMfa83IAWt6PvfCUfNvRA.jpg?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:33

Polariteit

Fietsende fotografeur

Oeh dat ziet er wel tof uit, ben wel benieuwd :)

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:10
Persoonlijk had ik het nog vetter gevonden als ze het bloed wel rood hadden gemaakt, net als bij MadWorld op de Nintendo Wii destijds:

ok, die game was meer 'comic' stijl, maar toch....
PdeBie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:45:
Persoonlijk had ik het nog vetter gevonden als ze het bloed wel rood hadden gemaakt, net als bij MadWorld op de Nintendo Wii destijds:

[YouTube: MadWorld (Wii) - Official Trailer]

ok, die game was meer 'comic' stijl, maar toch....
Dit mis ik dus ook bij Sifu.
Hopelijk voegen ze de gore nog toe voor de xbox release 🤞🏻

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:14:
[...]

Dit mis ik dus ook bij Sifu.
Hopelijk voegen ze de gore nog toe voor de xbox release 🤞🏻
Sifu dit jaar op Game Pass zou tof zijn, maar als we hem pas volgend jaar krijgen zou me niet verbazen. Kena, hopelijk krijgen we die dit jaar.

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-12 22:26
Voor iedereen die nog nooit Mass Effect heeft gespeeld.. ik ben er ook 15 jaar na dato mee begonnen maar wat een pareltjes zeg.

Net de Trilogy uitgespeeld. Deel 1 voelt inmiddels her en der echt wat gedateerd aan. Wel zo nu en dan wat KOTOR nostalgie ( O+ ) En deel 2 en 3 voelen echt als moderne games wat gameplay betreft. Grafisch kunnen ze er ook echt prima mee door.

Ik heb me echt verbaasd hoe rijk de content is die Bioware er heeft ingestopt. Op Youtube vrij veel filmpjes gekeken van welke dialogues ik gemist heb door bepaalde keuzes of meegenomen squad mates op een missie.

En dan de setting, volkeren, facties. Minstens zoveel potentieel als Star Wars. Waarom is hier nog geen goede serie van. Zo gaaf.

Anyhow, moge duidelijk dat mocht je t nog nooit gespeeld hebben t echt een aanrader is. _/-\o_

/end.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Graft schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:19:
Voor iedereen die nog nooit Mass Effect heeft gespeeld.. ik ben er ook 15 jaar na dato mee begonnen maar wat een pareltjes zeg.

Net de Trilogy uitgespeeld. Deel 1 voelt inmiddels her en der echt wat gedateerd aan. Wel zo nu en dan wat KOTOR nostalgie ( O+ ) En deel 2 en 3 voelen echt als moderne games wat gameplay betreft. Grafisch kunnen ze er ook echt prima mee door.

Ik heb me echt verbaasd hoe rijk de content is die Bioware er heeft ingestopt. Op Youtube vrij veel filmpjes gekeken van welke dialogues ik gemist heb door bepaalde keuzes of meegenomen squad mates op een missie.

En dan de setting, volkeren, facties. Minstens zoveel potentieel als Star Wars. Waarom is hier nog geen goede serie van. Zo gaaf.

Anyhow, moge duidelijk dat mocht je t nog nooit gespeeld hebben t echt een aanrader is. _/-\o_

/end.
Ik gok dat mijn vraag retorisch is, maar is dit aan te raden voor mensen die echt niets met SF hebben? Heb de delen al jaren in huis maar met die reden nooit opgepakt. Waar ik wel hou van beslissingen met gevolgen maken in games (Heavy Rain, Until Dawn bijv.)?
Super Saver Sale met meer dan tweehonderd games in de aanbieding tot wel 75%
https://www.xbox.com/nl-nl/promotions/sales/super-saver-sale

Tip : in de US store gaat de korting zelfs tot 85%

Nog handiger en dik vijfhonderd games in de aanbieding : https://xbox-store-checke...-week-on-xbox-15-03-2022/

[ Voor 26% gewijzigd door justifire op 19-03-2022 11:00 ]

• spokje
  • Laatst online: 18:41
justifire schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:53:

Nog handiger en dik vijfhonderd games in de aanbieding : https://xbox-store-checke...-week-on-xbox-15-03-2022/
Ik heb nog niet zo lang een xbox, maar hoe navigeer je snel door zo'n lading games heen om te kijken of het wat is? Het voelt een beetje als Netflix dat je imdb open moet hebt staan on te kijken of het wat is en elke titel opzoeken :p

Is er een snelle manier om iets van reviews te kijken of er snel achter te komen of een game z'n prijs waard is?

• Graft
Exorcist schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Ik gok dat mijn vraag retorisch is, maar is dit aan te raden voor mensen die echt niets met SF hebben? Heb de delen al jaren in huis maar met die reden nooit opgepakt. Waar ik wel hou van beslissingen met gevolgen maken in games (Heavy Rain, Until Dawn bijv.)?
Vind ik helemaal geen gekke vraag. Ik had namelijk ook echt niks met SF voordat ik met Knights of the Old Republic begon. Die rpg is ook door Bioware gemaakt en speelt zich af in het Star Wars universum.

Je moet even door wat gedateerde missies uit Mass Effect 1 heen bijten maar dan wordt je echt getrakteerd op een super diepgaande storyline waar een beslissing soms meer verstrekkende gevolgen heeft dan je denkt. Als dat je ding is zeker het proberen waard!

De games die jij opnoemt ken ik niet.. dus die ga ik even checken.
Jammer om te horen dat Moon Studio’s niet zo goed in het nieuws is gekomen. Nu ook wel duidelijker waarom MS niet meer betrokken is als publisher.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Graft schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Vind ik helemaal geen gekke vraag. Ik had namelijk ook echt niks met SF voordat ik met Knights of the Old Republic begon. Die rpg is ook door Bioware gemaakt en speelt zich af in het Star Wars universum.

Je moet even door wat gedateerde missies uit Mass Effect 1 heen bijten maar dan wordt je echt getrakteerd op een super diepgaande storyline waar een beslissing soms meer verstrekkende gevolgen heeft dan je denkt. Als dat je ding is zeker het proberen waard!

De games die jij opnoemt ken ik niet.. dus die ga ik even checken.
Alright, proberen kan altijd natuurlijk. Als ik er echt niet doorheen kom dan zie ik het snel genoeg. Andere tips voor jou dan misschien met een soortgelijk concept (keuzes met gevolgen/butterfly effect) zijn Kingdom Come Deliverance, Detroit: Become Human of Beyond: Two Souls. Met name KCD heeft me zeer positief verrast twee jaar terug. Een heerlijk en realistisch sfeertje :)
d:)b

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:04

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

spokje schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Ik heb nog niet zo lang een xbox, maar hoe navigeer je snel door zo'n lading games heen om te kijken of het wat is? Het voelt een beetje als Netflix dat je imdb open moet hebt staan on te kijken of het wat is en elke titel opzoeken :p

Is er een snelle manier om iets van reviews te kijken of er snel achter te komen of een game z'n prijs waard is?
https://xbdeals.net/nl-store/collection/hot_deals

Gebruik die altijd voor de snelle check van 50% of hogere korting. Je kan ook de populaire deals bekijken en zien of de prijs en/of beoordeling goed genoeg is.

• MRE-Inc

MRE-Inc

justifire schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:53:

Mafia II Definitive Edtion gekocht. Dat was de enige uit de serie die ik nog moet spelen.

Download snelheid voor een zaterdag middag viel ook niet tegen. Sinds december overgestapt van Tweak (1Gbit) naar T-Mobile (1Gbit). Nog nooit zo stabiel en hoog meegemaakt:

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:20

Dit doet me denken aan Bushido Blade op de PS1 :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

• PdeBie
Zojuist Tunic geprobeerd. Ben alleen benieuwd….is die rare tekst nu een bug? Of hoort dat bij de stijl van het spel? Ik kan het niet lezen namelijk :p

Er staan wel stukken Engels tussendoor

[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 19-03-2022 18:37 ]

PdeBie schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:36:
Zojuist Tunic geprobeerd. Ben alleen benieuwd….is die rare tekst nu een bug? Of hoort dat bij de stijl van het spel? Ik kan het niet lezen namelijk :p

Er staan wel stukken Engels tussendoor
Dat hoort :). Met de kleine stukjes normale tekst moet je voldoende context kunnen afleiden.

——

Ik heb vandaag Tunic uitgespeeld. Wat een ontzettend gave game. Het gevoel van ontdekking en mysterie is echt heel gaaf gedaan. En dat zeg ik die 2 weken geleden Elden Ring heb uitgespeeld. Ook de combat is goed gedaan, ook al is het niet heel diepgaand, maar dat is ook niet echt nodig. De graphics / artstyle zijn super gedaan. Maar wat ik echt heel erg tof vond is hoe je steeds meer pagina’s van je manual instructions vindt waardoor je steeds meer inzicht krijgt in het verhaal, game mechanics en de ontzettend, maar dan ook ontzettend veel secrets in de game :) Echt zo cool gedaan. En ook echt uniek in die opzet. Uiteindelijk wel voor wat secrets een guide gevolgd want het zou denk ik 2024 zijn voordat ik zelf alles zou hebben ontdekt… :P Mijn tip is om zoveel mogelijk zelf te ontdekken. Geen enkele achievement is volgens mij missable. Behalve 1tje die je ik een kwartiertje op een nieuwe save kan halen.

Echt een aanrader!

[ Voor 54% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-03-2022 19:15 ]

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:52

ilm

uchiha tijntje schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:40:
[...]
Ik heb vandaag Tunic uitgespeeld. Wat een ontzettend gave game.
[...]
Eerst zien en dan geloven :-) Heb je de path of wisdom gevolgd of enkel de Heir verslagen? Ik moet nu alle fairies gaan zoeken wat niet zo eenvoudig is (zonder guide!).
ilm schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:26:
[...]

Eerst zien en dan geloven :-) Heb je de path of wisdom gevolgd of enkel de Heir verslagen? Ik moet nu alle fairies gaan zoeken wat niet zo eenvoudig is (zonder guide!).
Ik heb de Heir verslagen en daarna kun je kiezen om new game + te starten of nog door te gaan in je huidige run. Uiteindelijk kun je dan alsnog de path of wisdom volgen.

Als je alle fairies vindt zonder guide heb je mijn respect :) Ik had de helft zelf gevonden wat ik al best wat vond :P

En wat bedoel je met eerst zien & dan geloven?

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-03-2022 19:36 ]

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:52

ilm

uchiha tijntje schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:31:
[...]
Als je alle fairies vindt zonder guide heb je mijn respect :) Ik had de helft zelf gevonden wat ik al best wat vond :P

En wat bedoel je met eerst zien & dan geloven?
Ik bedoelde dat ik onder de indruk was dat je het al had uitgespeeld, omdat die fairies zoeken nog heel wat werk is. Misschien is het een Belgische uitdrukking.

Je weet dat je de locatie van de fairies kunt vinden via de d-pad combinatie? 'Enkel' dan nog de puzzel ter plekke uitzoeken.
ilm schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:51:
[...]

Ik bedoelde dat ik onder de indruk was dat je het al had uitgespeeld, omdat die fairies zoeken nog heel wat werk is. Misschien is het een Belgische uitdrukking.

Je weet dat je de locatie van de fairies kunt vinden via de d-pad combinatie? 'Enkel' dan nog de puzzel ter plekke uitzoeken.
Als @uchiha tijntje zegt dat hij een spel heeft uitgespeeld, dan betekend dat in feite altijd dat hij de game op 1000GS heeft gezet ;)

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:58
:+

[ Voor 50% gewijzigd door LuisjeNL op 19-03-2022 23:00 ]

Lichtpuntje...

• Exactor it
justifire schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 22:13:
[...]

Als @uchiha tijntje zegt dat hij een spel heeft uitgespeeld, dan betekend dat in feite altijd dat hij de game op 1000GS heeft gezet ;)
Moet ie toch nog eens doen met Halo MCC, Slay the Spire en Sniper Elite 4. #slacking
Exactor it schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 23:10:
[...]

Moet ie toch nog eens doen met Halo MCC, Slay the Spire en Sniper Elite 4. #slacking
AC Valhalla, Eldest Souls, the list goes on >:)

Van die games zal ik ook nooit gaan zeggen dat ik ze heb uitgespeeld. :P

Wie gaat er nu voor zijn lol een RNG luck based no skill needed kaart spelletje doen! Of een 8 bit Dark Souls game waarbij je voor alle bosses een no hit run mag doen… :+

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 23:47:

Wie gaat er nu voor zijn lol een RNG luck based no skill needed kaart spelletje doen! Of een 8 bit Dark Souls game waarbij je voor alle bosses een no hit run mag doen… :+
Als ik nu een new game opstart op Slay the Spire, zet jij dan tien euro in dat ik niet elke run tot ascension 5 win?

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Na alle negatieve buzz rond GT7 (nog niet gespeeld, maar kan me nu wel een beeld vormen) hoop ik dat je in forza motorsport niet op dezelfde manier zal moeten grinden, en dat ze er een game van maken voor auto-liefhebbers, zonder overduidelijke mobile game mechanics en dure progression boosters.

Ik heb een pc staan die forza gewoon kan spelen, dan koop ik 'm daar op. Wordt meteen m'n eerste forza motorsport game dan.

We zullen het zien, de lokroep van mtx is groot natuurlijk. Ik hoop er op dat aangezien forza in gamepass zal zitten, en Microsoft op dit moment z'n publishers/developers redelijk wat vrijheid geeft en goodwill wil creëren, er minder hard zal worden gebedeld bij de gamers.

Ik heb er begrip voor dat ze liever niet te veel op voorhand willen aankondigen, dat loopt vaak mis. En het is leuker om zeg maar in augustus een trailer te zien en in november te kunnen kopen. Maar toch wil ik meer nieuws :P Ik vrees ook dat 'ie dit jaar niet meer komt... :X
Exactor it schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 23:49:
[...]

Als ik nu een new game opstart op Slay the Spire, zet jij dan tien euro in dat ik niet elke run tot ascension 5 win?
Ik denk dat je zelfs ascension 10 haalt als het niet meer is :P

Toen ik je streams zag duizelde het me gewoon. Dit soort games klikken bij mij totaal niet.

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-03-2022 00:10 ]

Graft schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:19:

/end.
Helemaal mee eens :)
Ik heb vorige week ook de trilogie uitgespeeld, al had ik de originele versies vroeger ook al op pc gespeeld. Had er weer zoveel lol van dat ik na een poging om The Gunk te gaan spelen later die dag het niet kon laten en gewoon weer een nieuwe run in mass effect 1 gestart heb :+

Dit keer een male shep na mijn vorige femshep en renegade ipv paragon (al is het soms lastig om de paragon punten te vermijden als je niet puur psychopaat speelt maar meer de 'anything to complete the mission' wat renegade volgens mij hoort te zijn). En nu insanity om ook die achievements te halen (zonder ze te cheaten). En andere keuzes maken waarvan ik weet dat ze door echoën in de volgende delen...

Deel 1 ondertussen ook alweer uit, insanity was uiteindelijk eigenlijk best simpel (als infiltrator). Zou ook kunnen komen doordat aanpassingen in de legendary edition de sniper veel beter gemaakt hebben dan in het origineel (met name, geen sway en headshot bonus damage wat er eerst niet in zat). Gisteren met deel 2 begonnen en ik blijf juist die game wat minder vinden, zag er zelfs wat tegenop om door die game terug naar 3 te komen. Deel 1 is voldoende anders om echt zijn eigen ding te zijn, maar deel 2 lijkt zoveel op deel 3 dat ik daar nou echt de verfijningen van 3 mis. In ieder geval in het begin vind ik insanity ook veel lastiger dan in 1, ga echt bizar snel dood. Maar ik lees online veel dat deel 2 juist simpel is, dus wellicht als ik wat verder ben :) (ben pas net op het punt dat je zelf kunt kiezen welke missies je gaat doen).

Ik vind persoonlijk qua verhaal deel 1 het beste, omdat alles nieuw is en het echt een goed gevoel geeft van een nieuw universum ontdekken. Qua mechanics is deel 1 het minste, maar ik vind het nog steeds goed te doen en de LE heeft wel wat ruwe kantjes weggepoetst. Tip: ze probeerden er al een cover shooter van te maken maar dat werkte niet zo goed, gebruik liever gewoon obstakels om achter te staan dan echt in cover te gaan zitten. Deel 3 is qua mechanics echt polished en speelt heerlijk. Het verhaal vind ik nu ik er nog eens doorheen gespeeld heb eigenlijk juist wel erg goed (vooral het einde kreeg veel commentaar vroeger). De combinatie maakt dat ik deze game het beste vind met deel 1 kort daarachter. Deel 2 heeft het begin van de mechanics van 3 maar is te veel versimpeld (verconsoled, had ik vanuit een pc perspectief vroeger gezegd). Het hoofdverhaal van 2 vind ik zelf eigenlijk zo slecht dat je het bijna straffeloos weg zou kunnen laten. Als je van 1 naar 3 zou gaan zou je op het hoofdverhaal een paar kleine verwijzingen niet snappen, maar verder mis je niks. Wat de game weer een beetje red zijn de kleinere verhalen van al je companions, daar moet de game het van hebben. Maar het plaatst de game voor mij daarmee wel duidelijk op de laatste plaats.

Gamertag: FinrazielNL

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:31

On_E

Housemusic

Wie gaat er nu voor zijn lol een RNG luck based no skill needed kaart spelletje doen!
Haha, Slay The Spire en ‘luck based no skill needed’ ? :D Dan heb je de game echt nog niet goed gespeeld, de beste spelers winnen 80-90% van hun runs ongeacht kaarten en relics.

[ Voor 18% gewijzigd door On_E op 20-03-2022 07:58 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

On_E schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:58:
[...]

Haha, Slay The Spire en ‘luck based no skill needed’ ? :D Dan heb je de game echt nog niet goed gespeeld, de beste spelers winnen 80-90% van hun runs ongeacht kaarten en relics.
No skill klopt niet, en @uchiha tijntje weet dat ook en zat gewoon bewust te stangen :+, maar het is ook echt niet gewoon een kwestie van genoeg spelen. Om een of andere reden weigert de Xbox app bij deze game om stats te laten zien maar ik heb volgens mij toch ook wel een paar dagen speeltijd er in zitten, en in ieder geval zonder ascension win ik ook meestal wel, maar de game blijft voor mij toch ook wat te rng voelen en klikt niet genoeg voor mij om er echt nog verder mee te gaan. Ik raak als het te moeilijk wordt te gefrustreerd en vind het ook erg lastig om verschillende builds te proberen aangezien je altijd maar af moet wachten wat de game besluit je te geven. Heb vaker runs gehad waar ik dacht ik ga x proberen, iedere keer zie ik altijd tig kaarten die je voor x kunt gebruiken... En dan zie je er geen een 8)7

Ongetwijfeld ligt dat aan mij en snap ik het spel gewoon nog niet goed genoeg, maar dat gaat ook niet meer gebeuren denk ik. 'nog niet goed gespeeld' heb ik ook niet het idee van dat het op mij van toepassing zou zijn :)

Gamertag: FinrazielNL

• On_E
  • Laatst online: 15:31

On_E

Housemusic

Finraziel schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:08:
[...]

No skill klopt niet, en @uchiha tijntje weet dat ook en zat gewoon bewust te stangen :+, maar het is ook echt niet gewoon een kwestie van genoeg spelen. Om een of andere reden weigert de Xbox app bij deze game om stats te laten zien maar ik heb volgens mij toch ook wel een paar dagen speeltijd er in zitten, en in ieder geval zonder ascension win ik ook meestal wel, maar de game blijft voor mij toch ook wat te rng voelen en klikt niet genoeg voor mij om er echt nog verder mee te gaan. Ik raak als het te moeilijk wordt te gefrustreerd en vind het ook erg lastig om verschillende builds te proberen aangezien je altijd maar af moet wachten wat de game besluit je te geven. Heb vaker runs gehad waar ik dacht ik ga x proberen, iedere keer zie ik altijd tig kaarten die je voor x kunt gebruiken... En dan zie je er geen een 8)7

Ongetwijfeld ligt dat aan mij en snap ik het spel gewoon nog niet goed genoeg, maar dat gaat ook niet meer gebeuren denk ik. 'nog niet goed gespeeld' heb ik ook niet het idee van dat het op mij van toepassing zou zijn :)
Laat ik voorop stellen dat ik bij lange na niet bij die beste spelers hoor. Ik heb de eerste 3 karakters op Ascension 5. :P

Mijn stats? 156 uur gespeeld, 17 wins, 396 deaths.

Het mooie van StS vind ik juist dat je vooraf niet weet wat er op je pad komt, had je net bedacht dat je een poison build wilde maken met The Silent, krijg je vooral shiv kaarten…

En dat is gelijk de kunst, het beste maken van wat het spel je geeft. :) En ik dacht ook lang dat het vooral geluk was met welke kaarten en relics je krijgt, maar dan zie je op YT wat runs van topspelers en die winnen bijna altijd, wat voor ‘shitkaarten’ ze in mijn ogen ook krijgen, ze maken er wat van en soms ook echt met combi’s van kaarten waar ik zelf nog niet opgekomen was.

Blijft voor mij 1 van de beste spellen ooit gemaakt en ik kan het altijd tussendoor spelen. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:41

Noob :P

Halo MCC en gears completions for the win :9 :+

Gamertag: timmie271

• Nogne
  • Laatst online: 20:08

Nogne

>.<

Amos_x schreef op zondag 20 maart 2022 @ 00:07:
Na alle negatieve buzz rond GT7 (nog niet gespeeld, maar kan me nu wel een beeld vormen) hoop ik dat je in forza motorsport niet op dezelfde manier zal moeten grinden, en dat ze er een game van maken voor auto-liefhebbers, zonder overduidelijke mobile game mechanics en dure progression boosters.

Ik heb een pc staan die forza gewoon kan spelen, dan koop ik 'm daar op. Wordt meteen m'n eerste forza motorsport game dan.

We zullen het zien, de lokroep van mtx is groot natuurlijk. Ik hoop er op dat aangezien forza in gamepass zal zitten, en Microsoft op dit moment z'n publishers/developers redelijk wat vrijheid geeft en goodwill wil creëren, er minder hard zal worden gebedeld bij de gamers.

Ik heb er begrip voor dat ze liever niet te veel op voorhand willen aankondigen, dat loopt vaak mis. En het is leuker om zeg maar in augustus een trailer te zien en in november te kunnen kopen. Maar toch wil ik meer nieuws :P Ik vrees ook dat 'ie dit jaar niet meer komt... :X
Voordat je hem koopt kan je ook Gamepass voor €1 uitproberen (1maand) en dan kan je hem lokaal installeren want die is onderdeel van Gamepass (ook PC). Als het bevalt kan je hem alsnog aanschaffen, al is GT7 niet helemaal te vergelijken met Forza Horizon (dat is meer de GT sports tegenhanger als ik het goed zeg).

PS/XBL: Nogne

• timmie271
Nogne schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:10:
[...]

Voordat je hem koopt kan je ook Gamepass voor €1 uitproberen (1maand) en dan kan je hem lokaal installeren want die is onderdeel van Gamepass (ook PC). Als het bevalt kan je hem alsnog aanschaffen, al is GT7 niet helemaal te vergelijken met Forza Horizon (dat is meer de GT sports tegenhanger als ik het goed zeg).
Daarom heeft ie het over forza motorsport wat wel gelijk (voor zover dat zo is) is aan GT7.

Forza Horizon is weer heel wat anders qua spelen en is ook freeroam :)

• PdeBie
uchiha tijntje schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:40:
[...]

Dat hoort :). Met de kleine stukjes normale tekst moet je voldoende context kunnen afleiden.
Dat vermoeden had ik al. Dacht wellicht dat je meer en meer zou ontcijferen gedurende het spel.

Toch grappig dat je dan sommige contextmenu’s gewoon snapt als je een beetje gewend bent om te gamen.
Op het eerste gezicht denk je dat het gewoon precies zoals Desperados is, alleen hebben die games geen RPG elementen, deze wel en het interactieve qua wat je allemaal kan gebruiken als wapen of afleiding.....top hoor!

[YouTube: WEIRD WEST New Gameplay Demo 4K 60FPS]

• Nogne
  • Laatst online: 20:08

Nogne

>.<

timmie271 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:16:
[...]

Daarom heeft ie het over forza motorsport wat wel gelijk (voor zover dat zo is) is aan GT7.

Forza Horizon is weer heel wat anders qua spelen en is ook freeroam :)
Je hebt helemaal gelijk, las iets te snel waardoor ik daar overheen heb gelezen. Dan is mijn antwoord niet correct aangezien Motorsport uit Gamepass is gehaald zo ver ik weet (licentie technisch is de game er uit gehaald).

PS/XBL: Nogne

• timmie271
Nogne schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:58:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, las iets te snel waardoor ik daar overheen heb gelezen. Dan is mijn antwoord niet correct aangezien Motorsport uit Gamepass is gehaald zo ver ik weet (licentie technisch is de game er uit gehaald).
Zijn allemaal al delisted geloof ik. Hij bedoelt dan ook de nieuwe die ooit nog een keer uitkomt :)

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-11 12:46
Ik heb al een jaartje de ps5 maar kan amper achter de tv zitten. Wil achter monitors zitten maar de ps5 en de kabels telkens te veranderen van plek is te veel gedoe.

Ik begreep dat je met een xbox kan streamen naar andere monitors? Hoe werkt dat precies?

Ik overweeg anders de switch wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Atsiz op 20-03-2022 15:29 ]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
timmie271 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:12:
[...]

Zijn allemaal al delisted geloof ik. Hij bedoelt dan ook de nieuwe die ooit nog een keer uitkomt :)
De volgende heet blijkbaar gewoon Forza Motorsport (zonder nummer), een 'reset' als je wil, daarom verwees ik er ook zo naar.

Horizon is absoluut niet mijn ding, dus die bedoelde ik zeker niet :o

• Caayn
  • Niet online
Atsiz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:27:
Ik heb al een jaartje de ps5 maar kan amper achter de tv zitten. Wil achter monitors zitten maar de ps5 en de kabels telkens te veranderen van plek is te veel gedoe.

Ik begreep dat je met een xbox kan streamen naar andere monitors? Hoe werkt dat precies?

Ik overweeg anders de switch wel.
Zowel de PS5 (PS4) als de XSX|S (XB1) ondersteund het streamen naar een ander scherm.

https://www.xbox.com/nl-nl/consoles/remote-play
https://www.playstation.com/nl-nl/remote-play/

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-11 12:46
Caayn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:43:
[...]
Zowel de PS5 (PS4) als de XSX|S (XB1) ondersteund het streamen naar een ander scherm.

https://www.xbox.com/nl-nl/consoles/remote-play
https://www.playstation.com/nl-nl/remote-play/
Remote play paar keer geprobeerd maar op WiFi zit er teveel delay & is het best slecht qua resolutie.

Terwijl ik een sterke WiFi verbinding heb. Mja de consoles wifi kaarten laten me in de steek.
(LaN kabel niet mogelijk)

• Ophidian
  • Laatst online: 22:36
devilsnight schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:35:
Op het eerste gezicht denk je dat het gewoon precies zoals Desperados is, alleen hebben die games geen RPG elementen, deze wel en het interactieve qua wat je allemaal kan gebruiken als wapen of afleiding.....top hoor!

[YouTube: WEIRD WEST New Gameplay Demo 4K 60FPS]
Nice! Ziet er goed uit. En verschijnt op game pass, dus lekker uitproberen als ie er is.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

Verwijderd

Atsiz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:58:
[...]

Remote play paar keer geprobeerd maar op WiFi zit er teveel delay & is het best slecht qua resolutie.

Terwijl ik een sterke WiFi verbinding heb. Mja de consoles wifi kaarten laten me in de steek.
Ik weet niet of je direct de WiFi kaart in een console de schuld kan geven. Weet je zeker dat je op die plek een goed signaal hebt? Gebruik je wel 5ghz? Welke wifi heb je? WiFi 5 of 6? Daarnaast is het bereik van 5ghz niet heel groot, dus de bandbreedte zal snel afnemen op een te grote afstand.

Heb je wel toevallig coax in de buurt liggen? Dan kan je nog overwegen om ethernet over coax te proberen (Hirschmann inca).

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:43
Atsiz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:58:
[...]

Mijn ervaring is dat PlayStation remote play betere kwaliteit en stabieler is dan die van Xbox. Met veel verschillende apparaten geprobeerd zowel via WiFi als bekabeld.

• Exactor it
Shredders is vrij matig viel me na vijf minuten op. Grafisch minder dan Steep en qua besturing niet eens te vergelijken met Steep. Steep blijft de beste sneeuwgame.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:11

BM

Moderator Spielerij
Exactor it schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:45:
Shredders is vrij matig viel me na vijf minuten op. Grafisch minder dan Steep en qua besturing niet eens te vergelijken met Steep. Steep blijft de beste sneeuwgame.
Ik heb 'm een uurtje ofzo geprobeerd, maar ik was ook niet heel erg onder de indruk. Nog afgezien van de vreselijke dialogen vond ik de controls niet heeeel erg lekker (Als ik voor 1 move RB, RT en RS nodig heb kom ik ergens in de knoop :p), en had ik echt teveel framedrops voor een game die grafisch niet zo heel bijzonder is (50 shades of white :+)

Denk niet dat ik die snel nog verder oppak.

Verder nu bezig met Guardians of the Galaxy. Dat is tot nu toe wel een hele leuke game. Wel in performance mode. Heb de RT mode ook geprobeerd (heel fijn dat je dat on the fly kunt wisselen, kunnen andere games voorbeeld aan nemen!), maar nog los van het feit dat ik het verschil niet zag, voelde ik het des te meer. Voor dit soort games geen 30fps meer als ik de keuze heb :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BM schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:13:
[...]
Wel in performance mode. Heb de RT mode ook geprobeerd (heel fijn dat je dat on the fly kunt wisselen, kunnen andere games voorbeeld aan nemen!)
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar het technische verhaal erachter waarom de ene game dat wel kan en de ander een herstart vereist. Iemand die dat weet?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Graft
Finraziel schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:45:
[...]

Helemaal mee eens :)
Ik heb vorige week ook de trilogie uitgespeeld, al had ik de originele versies vroeger ook al op pc gespeeld. Had er weer zoveel lol van dat ik na een poging om The Gunk te gaan spelen later die dag het niet kon laten en gewoon weer een nieuwe run in mass effect 1 gestart heb :+

Dit keer een male shep na mijn vorige femshep en renegade ipv paragon (al is het soms lastig om de paragon punten te vermijden als je niet puur psychopaat speelt maar meer de 'anything to complete the mission' wat renegade volgens mij hoort te zijn). En nu insanity om ook die achievements te halen (zonder ze te cheaten). En andere keuzes maken waarvan ik weet dat ze door echoën in de volgende delen...

Deel 1 ondertussen ook alweer uit, insanity was uiteindelijk eigenlijk best simpel (als infiltrator). Zou ook kunnen komen doordat aanpassingen in de legendary edition de sniper veel beter gemaakt hebben dan in het origineel (met name, geen sway en headshot bonus damage wat er eerst niet in zat). Gisteren met deel 2 begonnen en ik blijf juist die game wat minder vinden, zag er zelfs wat tegenop om door die game terug naar 3 te komen. Deel 1 is voldoende anders om echt zijn eigen ding te zijn, maar deel 2 lijkt zoveel op deel 3 dat ik daar nou echt de verfijningen van 3 mis. In ieder geval in het begin vind ik insanity ook veel lastiger dan in 1, ga echt bizar snel dood. Maar ik lees online veel dat deel 2 juist simpel is, dus wellicht als ik wat verder ben :) (ben pas net op het punt dat je zelf kunt kiezen welke missies je gaat doen).

Ik vind persoonlijk qua verhaal deel 1 het beste, omdat alles nieuw is en het echt een goed gevoel geeft van een nieuw universum ontdekken. Qua mechanics is deel 1 het minste, maar ik vind het nog steeds goed te doen en de LE heeft wel wat ruwe kantjes weggepoetst. Tip: ze probeerden er al een cover shooter van te maken maar dat werkte niet zo goed, gebruik liever gewoon obstakels om achter te staan dan echt in cover te gaan zitten. Deel 3 is qua mechanics echt polished en speelt heerlijk. Het verhaal vind ik nu ik er nog eens doorheen gespeeld heb eigenlijk juist wel erg goed (vooral het einde kreeg veel commentaar vroeger). De combinatie maakt dat ik deze game het beste vind met deel 1 kort daarachter. Deel 2 heeft het begin van de mechanics van 3 maar is te veel versimpeld (verconsoled, had ik vanuit een pc perspectief vroeger gezegd). Het hoofdverhaal van 2 vind ik zelf eigenlijk zo slecht dat je het bijna straffeloos weg zou kunnen laten. Als je van 1 naar 3 zou gaan zou je op het hoofdverhaal een paar kleine verwijzingen niet snappen, maar verder mis je niks. Wat de game weer een beetje red zijn de kleinere verhalen van al je companions, daar moet de game het van hebben. Maar het plaatst de game voor mij daarmee wel duidelijk op de laatste plaats.
Wat betreft het hoofdverhaal van deel 2 - I totally agree. Maar de mogelijkheden die je hebt tot verdieping met je squadmates vind ik dan weer fantastisch. Wat juist deel 3 - en de hele serie - zo sterk maakt is dat mits je iedereen in leven houdt de wegen weer kruisen. Getting the old crew together. 8)

Ik ben dus ook heel erg aan t twijfelen om nog een run te doen.. zeker nu ik op Youtube zie wat voor content er nog meer in zit. Next run ga ik bewaren voor als ME4 uitkomt. Nu met the Outer Worlds bezig en daarna wil ik Jade Empire toch nog een keer een spin geven.

• MRE-Inc

MRE-Inc

[...]

Ik heb 'm een uurtje ofzo geprobeerd, maar ik was ook niet heel erg onder de indruk. Nog afgezien van de vreselijke dialogen vond ik de controls niet heeeel erg lekker (Als ik voor 1 move RB, RT en RS nodig heb kom ik ergens in de knoop :p), en had ik echt teveel framedrops voor een game die grafisch niet zo heel bijzonder is (50 shades of white :+)

Denk niet dat ik die snel nog verder oppak.
Dacht al dat ik de enige was die de controls klote vond. RT om te springen en dan moet je idd RS+RB doen om een of andere trick in de lucht te doen (draaien en met je hand je board vastpakken). Wat ik ook deed, ik kreeg het niet voor elkaar. Na een uur ook aan de kant gelegd. Zorg eerst maar eens dat de controls fatsoenlijk worden, dan kijken we wel verder.

Gelukkig ben ik niet de enige die moeite heeft met de controls van Shredders. Ik begrijp dat ze lichaam en board aparte controls willen geven, maar het voelt niet consistent aan. Met voor mijn gevoel dezelfde input kan ik de ene keer wel een 720 en de andere keer haal ik amper een 180. Dat maakt het als game wat lastig om hem te blijven spelen.

Tunic zit beter in elkaar, maar begint behoorlijk pittig voor mij te worden. Ben niet zo'n doorzetten, maar tot nu toe vind ik de wereld en alles er rond nog interessant genoeg. Er zit een 'god mode' in, die je on the fly kunt in of uitschakelen, maar dat voelt wel erg als cheaten.
[...]

Verder nu bezig met Guardians of the Galaxy. Dat is tot nu toe wel een hele leuke game. Wel in performance mode. Heb de RT mode ook geprobeerd (heel fijn dat je dat on the fly kunt wisselen, kunnen andere games voorbeeld aan nemen!), maar nog los van het feit dat ik het verschil niet zag, voelde ik het des te meer. Voor dit soort games geen 30fps meer als ik de keuze heb :)
Herken goed wat je zegt. Moet zeggen dat het verhaal echt wel heel goed gedaan is in deze game. Samen met de dialogen draagt dat duidelijk de verdere game. Naast de hele toffe soundtrack, maar dat is zeer smaak gebonden natuurlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Wom op 21-03-2022 09:40 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• spokje
Oh, ik had juist weinig moeite met de controls van Shredders, maar het is wel wennen inderdaad. Binnen een uur red je het niet. Het is simpelweg niet op één of twee knoppen drukken om een trick neer te zetten, maar dat verhoogt de replayability juist. Ben door de campaign geramd (de cutscenes zijn beetje suf haha) en nu alle bergen unlocked. Fantastische game imo :)

Typische game volgens het motto 'Easy to learn, hard to master'.

[ Voor 10% gewijzigd door spokje op 21-03-2022 10:14 ]

• Exactor it
spokje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:14:
Oh, ik had juist weinig moeite met de controls van Shredders, maar het is wel wennen inderdaad. Binnen een uur red je het niet. Het is simpelweg niet op één of twee knoppen drukken om een trick neer te zetten, maar dat verhoogt de replayability juist. Ben door de campaign geramd (de cutscenes zijn beetje suf haha) en nu alle bergen unlocked. Fantastische game imo :)

Typische game volgens het motto 'Easy to learn, hard to master'.
Ik vond de controls op de grond al niet prettig aanvoelen. Voor mijn gevoel kun je niet goed (lees scherp) carven zonder te remmen. En dat voelt raar omdat je al zou moeten remmen omdat je minder steil naar beneden gaat door naar een kant te gaan. Dat je zou moeten bijsturen met je lichaam snap ik maar dat leek niet mogelijk. Hoe steep het doet voelt natuurlijker, normale bocht met LS en verscherpen met RS waarbij je ook je board met RT haaks op de berg kan zetten om echt te remmen. Maar goed, misschien moet ik het wat meer tijd geven dan vijf minuten. :)
justifire schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:39:
Een hoop mensen gaan zich vergissen in Shredders.
Het is nl geen nieuwe SSX, maar een snowboard sim.
O-)

• spokje
Exactor it schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:19:
[...]

Ik vond de controls op de grond al niet prettig aanvoelen. Voor mijn gevoel kun je niet goed (lees scherp) carven zonder te remmen. En dat voelt raar omdat je al zou moeten remmen omdat je minder steil naar beneden gaat door naar een kant te gaan. Dat je zou moeten bijsturen met je lichaam snap ik maar dat leek niet mogelijk. Hoe steep het doet voelt natuurlijker, normale bocht met LS en verscherpen met RS waarbij je ook je board met RT haaks op de berg kan zetten om echt te remmen. Maar goed, misschien moet ik het wat meer tijd geven dan vijf minuten. :)
Ik begrijp uit je verhaal niet helemaal wat je bedoelt, maar als je harder wilt remmen; linkerpook links of rechts onder en rechterpookje links of rechts. Linkerpook naar links of rechtsonder is heel belangrijk.
Ik zag toevallig net deze trailer:

Komt deze week uit. Ik vraag me af of de makers Limbo hebben gespeeld :+

*O*

Mocht iemand behoefte hebben aan Godfall, de timed exclusive bij de launch van de PS5, en die daarna ook op de ps4 uit is gekomen. De release date is 7 april.

https://xboxera.com/2022/...ies-xs-on-april-7th-2022/

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:00
uchiha tijntje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:55:
Mocht iemand behoefte hebben aan Godfall, de timed exclusive bij de launch van de PS5, en die daarna ook op de ps4 uit is gekomen. De release date is 7 april.

ik zie hem niet eens spelen als ze me ervoor zouden betalen :D
En een XboxEra preview voor Weird West. Klinkt positief :). 31 maart in gamepass.

Out of the blue ook!!!

We’re happy to announce that the next installment in The Witcher series of video games is currently in development, kicking off a new saga for the franchise.

This is an exciting moment as we’re moving from REDengine to Unreal Engine 5, beginning a multi-year strategic partnership with Epic Games. It covers not only licensing, but technical development of Unreal Engine 5, as well as potential future versions of Unreal Engine, where relevant. We’ll closely collaborate with Epic Games’ developers with the primary goal being to help tailor the engine for open-world experiences.

At this point, no further details regarding the game — such as a development time frame or release date — are available.
Zou er niet eerst een next gen upgrade komen voor The Witcher 3 ?
En kunnen ze niet beter eerst Cyberpunk eens een beetje proberen te polijsten voordat ze in het volgende fiasco belanden ?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:17
justifire schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:58:
[...]

En kunnen ze niet beter eerst Cyberpunk eens een beetje proberen te polijsten voordat ze in het volgende fiasco belanden ?
Hahaha xD _/-\o_

|:(
justifire schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:58:
[...]

Witcher 3 upgrade komt nog, sowieso. En ongetwijfeld zal support voor Cyberpunk ook blijven, er moeten immers nog expansions komen.

Ik ben zelf wel blij dat ze een nieuwe Witcher hebben aangekondigd, want het zal sowieso nog lang genoeg duren voordat ze hem gaan tonen, laat staan uitbrengen. Hopelijk is deze development wel meer voorspoedig dan Cyberpunk.

Opvallend is dat ze van REDEngine afstappen en met UE5 komen. Men op XboxEra speculeert dat dit is zodat ze sneller mensen kunnen aannemen omdat zij met UE kunnen werken, en hun eigen engine komt met een beste handleiding.
Ik ben begonnen aan Guardians of the Galaxy. Wel een leuke game voor zo tussendoor. Gameplay is niet bijzonder maar de humor zit er goed in.

Enige is dat elke game met quick time events van mij minimaal 5 punten aftrek moet krijgen bij elke recensie… dat die game mechanic nog niet is uitgestorven.

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49

Toshirou

Vinyl Surfer

uchiha tijntje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:55:

Hier word ik blij van! Deze game is gewoon goed Niet geweldig maar zeker goed genoeg om mezelf een goed aantal uren er mee te vermaken. Niet welke game hoeft AAA te zijn. Soms zijn deze ondergewaardeerde games leuk als je er even de tijd voor neemt. ;)

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Pagina: 1 ... 328 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord