XBL: MRE Inc
Haha, dan gaan ze heel veel mensen over de zeik krijgen die de afgelopen dagen GTA gekocht hebbenMRE-Inc schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:19:
[...]
Tja, het komt van Stallion83. Die moet natuurlijk ook een beetje zijn populariteit op peil houden. Na 1.000.000GS en 2.000.000GS duurt het weer vrij lang voordat je aan de 3.000.000GS zit. Dat doe je niet in een weekje of 3.
GTA V in GamePass en te koop voor 9,99€
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Nice!
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Haha, ja net zo als de game die er boven wordt vermeld: Only available in US
Ik zie hem nog niet. Ook niet in de store. Ik wacht wel even tot vanavond.MRE-Inc schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:35:
[...]
Haha, ja net zo als de game die er boven wordt vermeld: Only available in US
1pm pst las ik ergens. Wat is dat in NL tijd ? Er is ook een of andere Xbox ID show op twitch. Maar als je dan op Xbox Wire kijkt, zie je de tijd weer in de us tijd zone staan.uchiha tijntje schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:43:
[...]
Ik zie hem nog niet. Ook niet in de store. Ik wacht wel even tot vanavond.
Er zou een of andere chrome/edge/firefox plugin moeten zijn die, wanneer je met je muis over bv de tekst "1 PM PST" gaat, dit automatisch aanpast naar je eigen opgegeven tijdzone.
Dat zou 9 uur zijn vanavond.MRE-Inc schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:46:
[...]
1pm pst las ik ergens. Wat is dat in NL tijd ? Er is ook een of andere Xbox ID show op twitch. Maar als je dan op Xbox Wire kijkt, zie je de tijd weer in de us tijd zone staan.
Er zou een of andere chrome/edge/firefox plugin moeten zijn die, wanneer je met je muis over bv de tekst "1 PM PST" gaat, dit automatisch aanpast naar je eigen opgegeven tijdzone.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Huge W right here: Tunic is coming Day One to Xbox Game Pass today!
— Klobrille (@klobrille) 16 maart 2022
Currently sitting at a 91 Metacritic.
Metacritic: https://t.co/FGHtRVe4GM
Lauch trailer: https://t.co/AFN3mmvuGi pic.twitter.com/2rC3MRapAC
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hij is in ieder geval niet meer de recordhouder van meeste gamerscoreMRE-Inc schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:19:
[...]
Tja, het komt van Stallion83. Die moet natuurlijk ook een beetje zijn populariteit op peil houden. Na 1.000.000GS en 2.000.000GS duurt het weer vrij lang voordat je aan de 3.000.000GS zit. Dat doe je niet in een weekje of 3.
Gamertag: timmie271
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Je hebt niet opgelet zeker.Mog schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:27:
[...]
Ik denk dat je het wel in kan schatten of het bevalt. Waar ben je naar op zoek? Wat hoop je dat het is? Wanneer zou je het niet de €20 waard vinden?
BramViking schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:16:
Man man man, wat ben ik blij dat ik GTA V voor de Xbox Series X toch gehaald heb. Echt het ziet er super mooi uit. De kleuren spatten er vanaf, de scherpte. Ik ben er in ieder geval blij mee. Zo zie je maar weer hoe gecompressed YouTube beelden zijn. De meest negatieve berichten worden vooral door mensen geschreven die het niet in bezit hebben en van een stream af moeten gaan. In het echt een stuk mooier.
Ziet er echt veelbelovend uit! Dit soort gamewerelden zijn echt mijn ding. Ik hoop dat er van die hub steden zijn die goed de illusie van een levendige wereld kunnen geven en niet alles zo statisch is. Denk aan Mass effect waar gedurende het hele spel de NPC’s als standbeelden vastgenageld waren in de Citadel…was echt een immersion killer.devilsnight schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:58:
Nieuwe Starfield artwork…
[ Voor 3% gewijzigd door AmonTobin op 16-03-2022 21:37 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Dat dus!AmonTobin schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:36:
[...]
Ziet er echt veelbelovend uit! Dit soort gamewerelden zijn echt mijn ding. Ik hoop dat er van die hub steden zijn die goed de illusie van een levendige wereld kunnen geven en niet alles zo statisch is. Denk aan Mass effect waar gedurende het hele spel de NPC’s als standbeelden vastgenageld waren in de Citadel…was echt een immersion killer.
In Cyberpunk is dit echt zo goed gedaan en in RDR2 overigens ook. NPCs die echt hun eigen shit doen.
In cyberpunk? Huh? Daar loopt iedereen op straat juist als zombies tegen elkaar aan.devilsnight schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:57:
[...]
Dat dus!
In Cyberpunk is dit echt zo goed gedaan en in RDR2 overigens ook. NPCs die echt hun eigen shit doen.
Morgen alweer Shredders… Pff wat een achterlijke value for money blijft Gamepass voor mij bieden.
De manier waarop Tunic ook de gamemechanics uitlegt via pagina’s van een “handleiding” die je kunt vinden in de wereld is briljant gedaan.
[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-03-2022 00:32 ]
Ik was vergeten te zeggen dat het in een bepaald gebied was. Ben de naam even kwijt maar je komt daar voor een van de eerste side missies. Soort grote rotonde, allemaal NPCs daar en ik zag daar heel veel verschillende soorten gedrag van hen.FrankoNL schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:30:
[...]
In cyberpunk? Huh? Daar loopt iedereen op straat juist als zombies tegen elkaar aan.
Nu nog met Death's Door bezig.
Ik was me al aan het afvragen wat ik na Death's Door ga spelen, maar dit lijkt een mooie volgende voor me.
XBL: theArthurrrr
Ik vraag me dan toch af; wát maakt deze game (stijl) zo bijzonder? Ik loop maar wat rond. Hak wat van die enemies neer.. open wat schatkistjes.
Wat is nu het echte doel van een dergelijke game?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Moet een game een doel hebben ansich, buiten het hebben van plezier ?Rivanov schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:50:
Vanochtend even Tunic gespeeld.
Ik vraag me dan toch af; wát maakt deze game (stijl) zo bijzonder? Ik loop maar wat rond. Hak wat van die enemies neer.. open wat schatkistjes.
Nee, maar ik vraag gewoon oprecht en serieus wat de aantrekkingskracht van deze game is? Wáár iemand het plezier uithaalt bij deze game. Geen verwijt of aanval. Het is gewoon een oprechte, serieuze vraag.MRE-Inc schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:02:
[...]
Moet een game een doel hebben ansich, buiten het hebben van plezier ?
Is het niet net als (misschien stomme vergelijking) Elden Ring? Een wereld die je op eigen houtje kunt verkennen, en waarbij je niet weet wat je wanneer gaat tegenkomen?Rivanov schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:16:
[...]
Nee, maar ik vraag gewoon oprecht en serieus wat de aantrekkingskracht van deze game is? Wáár iemand het plezier uithaalt bij deze game. Geen verwijt of aanval. Het is gewoon een oprechte, serieuze vraag.
Heb Tunic verder niet uitgebreid bekeken, maar kan me voorstellen dat dat sommige mensen enorm aantrekt
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dan ben ik in ieder geval blij dat modding so wie so weer terug komt en dat je je crew mee kan nemen op avonturen
Ontdekkingstocht, waarbij het verhaal en doel zich steeds meer ontvouwd naarmate je verder komt. Weet niet of je vroeger Zelda gespeeld hebt? Het doet mij daar sterk aan denken in ieder geval.Rivanov schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:50:
Snap dat het geen aanval isRivanov schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:16:
[...]
Nee, maar ik vraag gewoon oprecht en serieus wat de aantrekkingskracht van deze game is? Wáár iemand het plezier uithaalt bij deze game. Geen verwijt of aanval. Het is gewoon een oprechte, serieuze vraag.
Speciale vermelding voor Wrestlequest trouwens, kan met recht zeggen dat het een origineel concept is
WTF? Het is echt een magisch spel. Begon gisteren om 8 uur en om half 1 moest ik me naar bed sleuren omdat ik er vroeg uit moest... Anders was ik vannacht doorgegaan.Rivanov schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:50:
Het echte doel? Het ontdekken en oplossen van een mysterie! De sfeer, de muziek, de constante nieuwe ontdekkingen met geheime kamers, de shortcuts, de bosss, de geweldige handleiding die beetje bij beetje de mechanics van de game en de story uitlegt. Echt een prachtige game.
Wat is nu het echte doel van GT7?
Ja, maar jij bent mister Indie.uchiha tijntje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:10:
[...]
WTF? Het is echt een magisch spel. Begon gisteren om 8 uur en om half 1 moest ik me naar bed sleuren omdat ik er vroeg uit moest... Anders was ik vannacht doorgegaan.
Het echte doel? Het ontdekken en oplossen van een mysterie! De sfeer, de muziek, de constante nieuwe ontdekkingen met geheime kamers, de shortcuts, de bosss, de geweldige handleiding die beetje bij beetje de mechanics van de game en de story uitlegt. Echt een prachtige game.
Wat is nu het echte doel van GT7?
Haha, ik zie mezelf voornamelijk fan van goede games (uiteraard subjectief
Ik vrees nu bijv. dat door het succes van Elden Ring de usual suspects weer flink gaan copy pasten, maar in plaats van dat ze ook het hart en ziel succesvol overnemen, ze op een verkeerde manier gaan cherrypicken.
Ik klink wellicht wat negatief, maar ben gewoon best wel klaar met hoe de gaming industrie om is gegaan met AAA franchises en het doen alsof dat het summum van gamen is
* summumuchiha tijntje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:58:
[...]
Ik klink wellicht wat negatief, maar ben gewoon best wel klaar met hoe de gaming industrie om is gegaan met AAA franchises en het doen alsof dat het summon van gamen is.
Ik heb teveel Elden Ring gespeeld
Heeft er iemenad goede ervaringen met een Xbox multimedia afstandsbediening zoals deze:
https://www.coolblue.nl/p...Zof-WWo-nkz0aAmLQEALw_wcB
Blijft deze connected, of schakelt hij net als de controller na een bepaalde tijd van inactiviteit uit?
Het is een afstandsbediening en geen controller. Dus nee, deze gaat niet uit om de doodeenvoudige reden dat hij niet aan kan.dragoncry schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:05:
Vraagje:
Heeft er iemenad goede ervaringen met een Xbox multimedia afstandsbediening zoals deze:
Blijft deze connected, of schakelt hij net als de controller na een bepaalde tijd van inactiviteit uit?
Wanneer je op de Xbox knop druk, reageert dat overigens net zo als wanneer je die knop indrukt op de controller.
Ik heb overigens zelf de officiele XBox remote:
Ik heb geen ervaring met specifiek die afstandsbediening maar wel met de oude officiële van Microsoft die ze helaas niet meer verkopen volgens mij. Er vanuit gaande dat deze afstandsbediening hetzelfde werkt (en ik zou het heel raar vinden als dat niet zo is) dan werkt het gewoon via infrarood en niet met een rf verbinding zoals de controller. Er is dus geen sprake van uit gaan, het werkt net zoals elke andere IR afstandsbediening.dragoncry schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:05:
Vraagje:
Edit @MRE-Inc sniped!
Gamertag: FinrazielNL
Dank voor de antwoorden, had zelf graag ook de originele gehad, maar deze wordt helaas niet meer verkocht.
Nooit geweten dat de Xbox ook IR ondersteund, was in de veronderstelling dat afstandsbediening op eenzelfde manier verbinding maakte met de Xbox als de controller, en dat deze hoewel hij niet fysiek aan kan wel zijn connectie kan verliezen.
Goed om te weten dat dit niet het geval is.
Overigens werd het door @giantgiantus dacht ik niet aangeraden om Netflix ed via de Xbox of PS5 te kijken. Waarom weet ik helaas niet meer. Ik kijk dus eigenlijk altijd Netflix gewoon via de app op mijn LG tv.
Ja kan ook nog even zoeken op Xbox Media Remote op Ebay.nl of Amazon.nl. Dan krijg je ook nog wel wat resultaten te zien voor een schappelijke prijs die meer op het origineel lijken dan die coolblue versie (wel met groen knopje)
[ Voor 18% gewijzigd door MRE-Inc op 17-03-2022 15:03 ]
Bedankt voor het checken!,MRE-Inc schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:57:
@dragoncry Net nog even getest. Netflix opgestart op de Xbox, serie aangezet en afstandsbediening weggelegd. Na 2 minuten op de Xbox knop gedrukt en alle andere knoppen en dat werkt gewoon direct. Dus zoasl @Finraziel ook zegt, hij communiceert via infra rood en niet via BT/RF of ander protocol.
Overigens werd het door @giantgiantus dacht ik niet aangeraden om Netflix ed via de Xbox of PS5 te kijken. Waarom weet ik helaas niet meer. Ik kijk dus eigenlijk altijd Netflix gewoon via de app op mijn LG tv.
Het idee is om bij moeders een oudere xbox (one) neer te zetten voor het bekijken van de bekende streamingdiensten, gamen gaat niet meer ivm matige koeling, maar streamen gaat nog prima,
Zal eens opzoeken wat @giantgiantus daarover gezegd heeft om eventuele problemen te voorkomen.
Volgens mij had het iets met te hoge compressie te maken van het beeld waardoor er iets van beeld/kleur vervorming optreed als je bv Netflix via PS5 of Xbox kijkt.
Klopt, dat ging over beeld compressie en instelling van een Samsung TV, beide zijn in mijn geval niet/nauwelijks van belangVolgens mij had het iets met te hoge compressie te maken van het beeld waardoor er iets van beeld/kleur vervorming optreed als je bv Netflix via PS5 of Xbox kijkt.
Ik moet SE4 nog eens afmaken. SE3 heb ik als enorme stealthy sniperet @uchiha tijntje op 100% gezet. SE4 was iets te groot en ingewikkeld voor mij van wat ik me kan herinneren.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:31:
Hier heb ik zin in!
En nog meteen in gamepass ook.![]()
[YouTube: Sniper Elite 5 – Release Date Trailer]
Deel 3 was erg tof om in coop te spelenExactor it schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:48:
[...]
Ik moet SE4 nog eens afmaken. SE3 heb ik als enorme stealthy sniperet @uchiha tijntje op 100% gezet. SE4 was iets te groot en ingewikkeld voor mij van wat ik me kan herinneren.
Ik ook.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:31:
Hier heb ik zin in!
En nog meteen in gamepass ook.![]()
[YouTube: Sniper Elite 5 – Release Date Trailer]
Lang geleden heb ik het eens online coöp gespeeld met iemand; dat wil ik nog wel een keer.
Sowieso vind ik het relaxte games; af en toe even ergens rustig zitten en nadenken hoe het aan te pakken; en soms even druk met veel vijanden.
Klopt. Tot voor kort was Netflix fundamenteel kapot op de Xbox en PlayStation. In principe was het probleem dat alle video’s in een HDR container afgespeeld werden ook al was het geen HDR. Afgelopen jaar niet meer gekeken of het opgelost is middels updates. Heb geen al te grote hoop want het probleem bestaat al lang.dragoncry schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:06:
[...]
Bedankt voor het checken!,
Het idee is om bij moeders een oudere xbox (one) neer te zetten voor het bekijken van de bekende streamingdiensten, gamen gaat niet meer ivm matige koeling, maar streamen gaat nog prima,
Zal eens opzoeken wat @giantgiantus daarover gezegd heeft om eventuele problemen te voorkomen.
Tunic is trouwens echt een super leuke game. Voor elke Zelda liefhebber echt een must play. Vind hem zelf een stuk leuker dan deaths door vooralsnog.
[ Voor 9% gewijzigd door giantgiantus op 17-03-2022 16:17 ]
Ah dank voor de toelichting. Wist niet meer 100% of jij dat nou had gezegd of niet.giantgiantus schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:13:
[...]
Klopt. Tot voor kort was Netflix fundamenteel kapot op de Xbox en PlayStation. In principe was het probleem dat alle video’s in een HDR container afgespeeld werden ook al was het geen HDR. Afgelopen jaar niet meer gekeken of het opgelost is middels updates. Heb geen al te grote hoop want het probleem bestaat al lang.
Tunic is trouwens echt een super leuke game. Voor elke Zelda liefhebber echt een must play. Vind hem zelf een stuk leuker dan deaths door vooralsnog.
Is er een manier om dit zelf te controleren of het probleem met HDR containers is opgelost ?
Als je uit Netflix gaat als je sd content kijkt en je tv schakelt tussen HDR dan is het niet gefixed. Of is het dashboard van Xbox tegenwoordig ook HDR?MRE-Inc schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:19:
[...]
Ah dank voor de toelichting. Wist niet meer 100% of jij dat nou had gezegd of niet.
Is er een manier om dit zelf te controleren of het probleem met HDR containers is opgelost ?
Nee, Xbox dashboard is geen HDR. Wel 4k tegenwoordig, maar ik krijg bij games met HDR nog altijd even een zwart beeld te zien, zo'n schakel moment naar HDR dus.giantgiantus schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:24:
[...]
Als je uit Netflix gaat als je sd content kijkt en je tv schakelt tussen HDR dan is het niet gefixed. Of is het dashboard van Xbox tegenwoordig ook HDR?
Nu op zoek naar SD materiaal dus op Netflix.
@Finraziel MB
[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 17-03-2022 17:13 ]
Beakzz schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:56:
Vanmorgen Schredders geprobeerd en damn ik kan zoveel grinch niet aanDit is erger dan alle hippe kids in Ubi titels bij elkaar. Het snowboarden zelf voelde wel weer degelijk, maar ik mag hopen dat je snel aan de verhaallijn kan ontsnappen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w2cQTAWSAB4ikWZnHLTbuouE.jpg?f=user_large)
Zoiets?
Gamertag: FinrazielNL
Dus wij zullen het wel ergens over een jaar kunnen spelen. En laten we hopen dat we in september Deathloop op Game Pass zien. Het meest irritante van Sony met die deals is dat je geen enkele details hebt over hoe lang we moeten wachten. Je krijgt hooguit in de trailer te zien "exclusive at least until...." dat hadden ze ook met FF7R gedaan en daarna werd die exclusivity tijd verlengt met de PS5 update.
Daarnaast heeft een moderator van XboxEra gezegd dat hij wat verontrustende dingen had gehoord over een van deze twee games, dus er zitten mogelijk weer haken en ogen aan die deals, zucht.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Maar die paddle moet je nog wel steeds tappen toch als je gaat sprinten? Want ingedrukt houden kan maar even en dan raakt de character uitgeput.ArthurMorgan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:20:
Met veel spanning mijn net aangekochte elite controller aangezet en getest. Lijkt een probleemloos exemplaar te zijn vooralsnog. Dat is dus wel fijn na alle horror verhalen die ik hier en op andere fora las. (Daarom ook steeds uitgesteld en uitgesteld. Maar sprinten en zwemmen in GTA vind ik echt niks, daar wil ik gewoon een paddle voor hebben)
Bij mij leek er eerst ook niks mis, maar op een gegeven moment merkte ik als ik de x of a knop niet helemaal 100 procent goed indrukte hij af en toe geen input had. Bloedje irritant.ArthurMorgan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:20:
Met veel spanning mijn net aangekochte elite controller aangezet en getest. Lijkt een probleemloos exemplaar te zijn vooralsnog. Dat is dus wel fijn na alle horror verhalen die ik hier en op andere fora las. (Daarom ook steeds uitgesteld en uitgesteld. Maar sprinten en zwemmen in GTA vind ik echt niks, daar wil ik gewoon een paddle voor hebben)
Dat heb ik met de B knop, heb mezelf dus aangeleerd om de knop extra hard in te drukken, maar dit is al de zoveelste issue met de V2. Had ook dat RB echt niet goed werkte meer en bij de V1 liet de rubberen grips los. Ik kan me toch niet herinneren dat ik dit soort issues met de normale One controllers had. Over de XSX controller kan ik niet genoeg zeggen, want ik gebruik hem amper aangezien ik altijd de V2 gebruik.FrankoNL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:36:
[...]
Bij mij leek er eerst ook niks mis, maar op een gegeven moment merkte ik als ik de x of a knop niet helemaal 100 procent goed indrukte hij af en toe geen input had. Bloedje irritant.
Naast Starfield voor mij de game waar ik het meest naar uit kijk! Niet teleurgesteld door de State of playdevilsnight schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:18:
Dit ziet er heel erg goed uit.
[YouTube: Hogwarts Legacy | State of Play | March 17, 2022 [SUBTITLED ENGLISH]]
Ik heb zo een aangepaste layout gekozen dat he de linkerstick moet induwen voor sprinten. Nu is een van de paddles dus de linker stick indrukken.devilsnight schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:52:
[...]
Maar die paddle moet je nog wel steeds tappen toch als je gaat sprinten? Want ingedrukt houden kan maar even en dan raakt de character uitgeput.
Idd, op het eerste gezicht lijkt er vaak niets mis met een elite controller, bij bepaalde games ga je het merken.FrankoNL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:36:
[...]
Bij mij leek er eerst ook niks mis, maar op een gegeven moment merkte ik als ik de x of a knop niet helemaal 100 procent goed indrukte hij af en toe geen input had. Bloedje irritant.
Ik heb zo’n 8 elite controllers besteld en het eerste wat ik doe met een nieuwe controller is naar de accessoires app die heeft een input tester. Zo weet ik binnen 5 min. Of het een goed exemplaar is.
Video heeft wel een hoog “Wij van wc-eend gehalte”…devilsnight schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:18:
Dit ziet er heel erg goed uit.
[YouTube: Hogwarts Legacy | State of Play | March 17, 2022 [SUBTITLED ENGLISH]]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Dat was ook het eerste wat ik gedaan heb. Heb denk ik een minuut lang alle knoppen in lopen duwen om te kijken of ik die problemen ook had. Lijkt dus gewoon dat ik geluk gehad heb met mijn exemplaar.schumi1986 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 23:57:
[...]
Idd, op het eerste gezicht lijkt er vaak niets mis met een elite controller, bij bepaalde games ga je het merken.
Ik heb zo’n 8 elite controllers besteld en het eerste wat ik doe met een nieuwe controller is naar de accessoires app die heeft een input tester. Zo weet ik binnen 5 min. Of het een goed exemplaar is.
Dat probleem is nog niet opgelost. Maar of je er iets van merkt weet ik niet.MRE-Inc schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:19:
[...]
Ah dank voor de toelichting. Wist niet meer 100% of jij dat nou had gezegd of niet.
Je kunt het zien omdat de tv direct naar HDR springt zo gauw je Netflix start.
Automatisch HDR met Netflix op Xbox? Ja dat is al sinds Xbox One zo, ik begrijp niet dat ze dit niet fixen. Zelfs met SDR content pakt ie HDR dan. Daarom gebruik ik alleen de tv app Netlix.SunnieNL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:40:
[...]
Dat probleem is nog niet opgelost. Maar of je er iets van merkt weet ik niet.
Je kunt het zien omdat de tv direct naar HDR springt zo gauw je Netflix start.
Hoe bedoel je dit precies? Hadden ze in hun eigen presentatie reclame moeten maken voor de next gen witcher of elder scrolls 6?justifire schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 01:04:
[...]
Video heeft wel een hoog “Wij van wc-eend gehalte”…
Is dit niet een gevolg van dat games/apps geen invloed hebben op de display settings? Waardoor de instelling vast staan op het moment van starten. Dat Netflix dan kiest om in HDR te starten is opzich niet zo gek.devilsnight schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:29:
[...]
Automatisch HDR met Netflix op Xbox? Ja dat is al sinds Xbox One zo, ik begrijp niet dat ze dit niet fixen. Zelfs met SDR content pakt ie HDR dan. Daarom gebruik ik alleen de tv app Netlix.
Voor zover ik weet zijn er op Xbox ook geen games waarbij je HDR ingame aan/uit kan zetten zonder reboot. Waardat op Playstation bijvoorbeeld wel kan. Daar hebben games/apps, in beperkte mate, controle over de display settings van de console. Mogelijk zijn er uitzonderingen waarvan ik niet op de hoogte ben
Dit heeft voor- en nadelen. Zo kan ik op Xbox iedere game forceren om met 120Hz (niet FPS!) te draaien maar kan ik bij Playstation weer per spel aangeven of ik HDR aan wil hebben staan of niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Caayn op 18-03-2022 08:52 ]
Ik gebruik de googletv tegenwoordig. Voordeel daarvan is dat hij door de content van alle streaming diensten zoekt.devilsnight schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:29:
[...]
Automatisch HDR met Netflix op Xbox? Ja dat is al sinds Xbox One zo, ik begrijp niet dat ze dit niet fixen. Zelfs met SDR content pakt ie HDR dan. Daarom gebruik ik alleen de tv app Netlix.
Ik stuur 1x per kwartaal weer een bug report in van de Netflix app, maar heb het idee dat die gewoon eindigde in /dev/null. Dat dat al sinds de app op de Xbox one S zit
In het verleden zat er een bug in het Xbox OS en had ook Prime er last van nadat je een HDR serie had gekeken, maar die is er ondertussen al jaren uit.
Nee, dat was vroeger. Dat probleem is al lang opgelost. Amazon Prime app heeft er bv helemaal geen last van. Zo gauw je een HDR serie stopt zie je de tv al weer naar SDR springen.Caayn schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:49:
[...]
Is dit niet een gevolg van dat games/apps geen invloed hebben op de display settings? Waardoor de instelling vast staan op het moment van starten. Dat Netflix dan kiest om in HDR te starten is opzich niet zo gek.
Voor zover ik weet zijn er op Xbox ook geen games waarbij je HDR ingame aan/uit kan zetten zonder reboot. Waardat op Playstation bijvoorbeeld wel kan. Daar hebben games/apps, in beperkte mate, controle over de display settings van de console.
Dit heeft voor- en nadelen. Zo kan ik op Xbox iedere game forceren om met 120Hz (niet FPS!) te draaien maar kan ik bij Playstation weer per spel aangeven of ik HDR aan wil hebben staan of niet.
https://twitter.com/i/status/1504453464998379525
Goodmorning. Ander topic.Homeland schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:59:
Mercedes onderweg naar de kwalificatie met hun "niet competitieve" auto...
https://twitter.com/i/status/1504453464998379525
Damnit, ah well, om het nog even in topic te maken, F1 2021 zit in gamepass, perfect getimed met de start van het seizoen.
Nu maar even een kop koffie pakken
O ja dat is wel tof indd! Alleen daar is het al tof voor dat ie in de GP zit. Ik vind het zelf heel lastig met een controller om de game echt serieus te gaan spelen...Vagax schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:51:
Soort traditie geworden bij mij om op in het weekend van een GP de betreffende track een aantal keer te rijden, maakt het ook ietsjes leuker want dan ken ik de track zelf ook een stuk beter en kan ik zelf ook zien waar de spannende bochten zitten
Dat is iets wat ik echt mis in bepaalde games waar de HDR gewoon niet goed is en ik het liefst het gewoon uitzet, op PS heb je inderdaad vaak een in-game optie en heb me altijd afgevraagd waarom Xbox dit niet bood.Caayn schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:49:
[...]
Is dit niet een gevolg van dat games/apps geen invloed hebben op de display settings? Waardoor de instelling vast staan op het moment van starten. Dat Netflix dan kiest om in HDR te starten is opzich niet zo gek.
Voor zover ik weet zijn er op Xbox ook geen games waarbij je HDR ingame aan/uit kan zetten zonder reboot. Waardat op Playstation bijvoorbeeld wel kan. Daar hebben games/apps, in beperkte mate, controle over de display settings van de console. Mogelijk zijn er uitzonderingen waarvan ik niet op de hoogte ben
Als ik me niet vergis heeft PS ook dat automatische HDR met Netflix.
Volgende week toch pas? Zit er bij mij in ieder geval nog niet in.Homeland schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:28:
[...]
Damnit, ah well, om het nog even in topic te maken, F1 2021 zit in gamepass, perfect getimed met de start van het seizoen.
Nu maar even een kop koffie pakken
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dacht ik in eerste instantie ook, toen ik enkel uitging van de online video's. Totdat ik de game zelf op m'n 65CX OLED speelde en dan ziet het er toch wel erg goed uit. En voor € 9,99 op PS5 of € 19,99 op Series X (of in mijn geval gratis met Rewards Points) kun je er ook geen buil aan vallen.PdeBie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:49:
@Homeland nice rebound
[...]
Not impressed van de update. Het geld niet waard om eerlijk te zijn.
24 maart.Lekker Ventje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:05:
[...]
Volgende week toch pas? Zit er bij mij in ieder geval nog niet in.
Verwijderd
Op de ps5 springt HDR ook direct aan als je Netflix aan zet. Dus ik denk niet dat dit de reden is, lijkt meer bij Netflix te liggen. Apps op andere apparaten hebben weer andere problemen, zo zijn de meeste apps van Netflix in 60hz en als je content afspeelt die 24fps is krijg je dus stuttering omdat de fps en hz niet overeenkomen. Ook dat lost Netflix al jaren niet op, dus ik denk niet dat er ooit een oplossing gaat komen voor dit probleem.Caayn schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:49:
[...]
Verwijderd
Het is maar net hoe je er in staat. Had je zoals ik al langer de behoefte om de game weer eens te spelen op console dan is deze versie de beste keus. Het zijn geen schokkende verbeteringen maar die 60fps maakt het stukken beter.PdeBie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:49:
@Homeland nice rebound
[...]
Not impressed van de update. Het geld niet waard om eerlijk te zijn.
Indien je toch al niet zo een zin hebt in GTA 5 dan is dit geen reden om alsnog terug te keren.
Neemt niet weg dat ze er meer moeite in hadden mogen stoppen voor al die mensen die de game voor de zoveelste keer kopen.
En toch ben ik tevreden en geniet ik weer van deze game.
Een mooie afsluiter voor dat GTA 6 komt.
Iets minder "It's amazing Mike !! " had in deze presentatie wel gemogen.Kenny_026 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:37:
[...]
Hoe bedoel je dit precies? Hadden ze in hun eigen presentatie reclame moeten maken voor de next gen witcher of elder scrolls 6?
Laat de spelers / consument lekker zelf bepalen of het zo "amazing" is.
So, i played a portion of the game that we created.
I went for a quest and halfway in, i wandered of the given path.
45 mins later is was doing something completely different on a completely different location and that really blows my mind, amazing !
This definitely shows how unique this game is, never had this feeling before.
I amost forgot it was me and our team, who created this
En als developers zo gaan praten dan word ik achterdochtig en laat ik de game liggen tot na de release. Outriders zou ook zo geweldig zijn maar viel bij release ook zwaar tegen.justifire schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:18:
[...]
Iets minder "It's amazing Mike !! " had in deze presentatie wel gemogen.
45 mins later is was doing something completely different on a completely different location and that really blows my mind, amazing !
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Werkt dat nog steeds? Dat had ik maanden geleden ook gedaan en durfde hem toen niet te updaten voordat ik de campaign had uitgespeeld. Dacht dat ze dat ondertussen wel gefixed zouden hebben?benza2006 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:15:
Misschien wisten jullie dit al lang, maar met Call of Duty: Black Ops Cold War is de single player campaign gratis te spelen als je je Xbox offline zet.
Is dit nu één van de eerste Series S/X exclusieve spellen of toevallig de eerste die mij interesseert? Ik ben in ieder geval blij dat hij ook in Cloud Gaming zit, kan ik hem toch nog spelen met mijn Xbox One S.Beakzz schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:56:
Vanmorgen Schredders geprobeerd en damn ik kan zoveel grinch cringe niet aanDit is erger dan alle hippe kids in Ubi titels bij elkaar. Het snowboarden zelf voelde wel weer degelijk, maar ik mag hopen dat je snel aan de verhaallijn kan ontsnappen.
@Finraziel MB
Ik mis iets nu want ik begrijp dit niet....benza2006 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:15:
Misschien wisten jullie dit al lang, maar met Call of Duty: Black Ops Cold War is de single player campaign gratis te spelen als je je Xbox offline zet.
Is CoD nu gratis te downloaden bedoel je? Zo'n free weekend?
Want anders snap ik niet hoe je iets gratis speelt als je de game sowieso al hebt. Ik mis hier echt iets.
[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 18-03-2022 10:56 ]
Xbox series x draait echt crap met dips naar 40 fps en de series s in performance zelfs naar 30 fps. Wtf is dit weer. Waarom is het telkens de Xbox die het onderspit delft? De ps5 draait gewoon vlekkeloos. Net weer als elden ring bijvoorbeeld.
YouTube: Grand Theft Auto V | PS5 - Xbox Series - PC | Graphics Comparison
Kijk maar vanaf minuut 6 wat een schaamteloze vertoning het weer eens is op de Xbox.
[ Voor 18% gewijzigd door Kaasje123 op 18-03-2022 11:00 ]
Het was dit trucje met de free access versie voor de gratis multiplayer weekenden:devilsnight schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:55:
[...]
Ik mis iets nu want ik begrijp dit niet....
Is CoD nu gratis te downloaden bedoel je? Zo'n free weekend?
Want anders snap ik niet hoe je iets gratis speelt als je de game sowieso al hebt. Ik mis hier echt iets.
https://nl.pepper.com/aan...-speelbaar-at-xbox-187788
Ik snap het wel. Het is een stukje marketing tijd wat ze via sony krijgen en waar ze een groot publiek mee aanspreken.justifire schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:18:
[...]
Iets minder "It's amazing Mike !! " had in deze presentatie wel gemogen.
Los van die opmerking, het zag er geweldig uit. In het begin van de showcase had ik nog het gevoel dat de combat wel eens lastig kon zijn. Wellicht omdat ik in de harry potter films een beetje teleurgesteld was door harry zelf. Hij werd gebracht als de machtigste wizard ooit en aan het einde van deel 4 was haast het enige wat je gezien had een lampje aan het einde van zn stokje.
Maar toen ik de combat daadwerkelijk zag was ik behoorlijk verrast. Als je daadwerkelijk spells kunt mixen zoals bij bijvoorbeeld divinity original sin, dat zou echt geweldig zijn. En de beelden lieten het wel zien.
En laten we eerlijk wezen, de laatste echt goede RPG was the Witcher. Ik hoop gewoon snel op wat goede RPG’s. Al veel te lang geleden.
Deze inderdaad, eergisteren werkte het nog :-)kleinelievewolff schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:01:
[...]
Het was dit trucje met de free access versie voor de gratis multiplayer weekenden:
https://nl.pepper.com/aan...-speelbaar-at-xbox-187788
Vraag me af waar dat dan aan ligt, hoewel de XSX meer teraflops heeft en de CPU ook wat sneller draait, draaien de CU's sneller op PS5 dan XSX, maar vraag me af of iets als dit de redenen is?Kaasje123 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:57:
[...]
Xbox series x draait echt crap met dips naar 40 fps en de series s in performance zelfs naar 30 fps. Wtf is dit weer. Waarom is het telkens de Xbox die het onderspit delft? De ps5 draait gewoon vlekkeloos. Net weer als elden ring bijvoorbeeld.
Kijk maar vanaf minuut 6 wat een schaamteloze vertoning het weer eens is op de Xbox.
Daarnaast draait de ene titel beter op de XSX dan de PS5, dus zal ook wel liggen aan hoe de game precies functioneert onder motorkap.
Verwijderd
Hieruit blijkt wel weer dat tflops niet altijd alles zegt. Tflops zegt alleen iets over 1 bepaald onderdeel in de console.Kaasje123 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:57:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2022 12:00 ]
Gewoon een kwestie van slecht programmeren.Vagax schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:52:
[...]
Vraag me af waar dat dan aan ligt, hoewel de XSX meer teraflops heeft en de CPU ook wat sneller draait, draaien de CU's sneller op PS5 dan XSX, maar vraag me af of iets als dit de redenen is?
Daarnaast draait de ene titel beter op de XSX dan de PS5, dus zal ook wel liggen aan hoe de game precies functioneert onder motorkap.
Bijzonder dat je tot deze conclusie komt. Het is niet bepaald de eerst multi platform die met meer TF tot mindere prestaties komt. De kracht van de console was toch wel 1 van de verkoopargumenten.uchiha tijntje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:13:
[...]
Gewoon een kwestie van slecht programmeren.
(Dat die game slecht geprogrammeerd is wel trouwens, hoevaak ik nu al een ever loading scherm gehad heb na het ophalen van de Velum voor de Cayo Perico intel prep is niet normaal. Lijkt erop dat ik eerst de kosatka moet verplaatsen voor ik die opstart en met uitgeklapte wielen moet vliegen... bizar.)
[ Voor 58% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-03-2022 12:24 ]
Heb begrepen dat het aan de compressietechnieken ligt die men gebruikt. Die voor de PS5 zijn wat eenvoudiger toe te passen, waarbij voor de Xbox dit wat meer werk vraagt. Het is nu niet alsof GTA5 opeens een benchmark is geworden van waar we grafisch toe in staat zijn momenteel. Gewoon matige cashgrab en iedereen trapt er weer in voor een wat hogere draw distance en wat andere toeters en bellen.Vagax schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:52:
[...]
Vraag me af waar dat dan aan ligt, hoewel de XSX meer teraflops heeft en de CPU ook wat sneller draait, draaien de CU's sneller op PS5 dan XSX, maar vraag me af of iets als dit de redenen is?
Als er wat geklaagd wordt verschijnt er over een maand weer een patch die de Xbox performance wat verbeterd, maar dan zijn die vergelijkingsvideos niet meer relevant he
Dit topic is gesloten.
![]()
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/RyG7EEbUNA1h6IJ8I5ApU0H7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zKWu09YQkEfK1erNtBmtqmwd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1G5iph9fqHxV5slgIsbRh9eN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DrX7GdPhVwzLXQar5MNqP1fL.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gxkd9vRbrAEiGX3K9be5yIyM.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/2K6B8BUoACsapyoHIcfZQLQb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QNBFF0LNZaHwTp2iG1rq0Maa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OK1Kdh1xM0JUZaFOrJt2Xb5o.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xaQqUb1NA1Y7anDJ2eobQPc1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wC95nf4dN0BFQ0KTjisyR6G1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xTWaH0z70cBsxf4KfKmjpDlU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pran1jXrVGaRibNolhuHlNOc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QCYQYr0PLNSmVnRKlD7GPYHA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oV7UssNV6x1Sty1061xr7JJH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/B5s9rwh51xwkvz4WHwK547PT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rdrhDlgdVtK9mdHndAIHhCyf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IxdjlGxENeQFRvskDmw2PTdi.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hoKnBaqaVfPLjtBwJR7jlrkD.jpg?f=fotoalbum_large)