‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dus omdat de de PS4/5 een functie niet ondersteunen, moeten de Xbox gebruikers weer bloeden. Zie je wel, PS5 is holding back Xbox Series X|SRivanov schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:53:
[...]
Klopt. Maar omdat Game/Chat mix een Xbox feature is.. en de functionaliteiten tussen de Penrose (PlayStation) en Penrose X (Xbox) headsets hetzelfde zijn.. kiezen ze voor een bepaalde standaard.
XBL: MRE Inc
Ik snap dat het binnen het genre misschien de beste game tot nu toe is. Maar ook dan zijn er gewoon echt wel kritiekpunten te noemen die anders of beter kunnen.
Maar goed ik snap dat bijvoorbeeld ook niet bij breath of the wild. Daar zijn echt wel wat kritische kanttekening te plaatsen maar omdat het zelda is kan het blijkbaar nooit lager dan een 9.. Wat een onzin zeg..
EensChrosser schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:11:
Vind het altijd heel overdreven om in reviews 10'nen te geven. Sterker nog, gewoon niet serieus te nemen.
Ik snap dat het binnen het genre misschien de beste game tot nu toe is. Maar ook dan zijn er gewoon echt wel kritiekpunten te noemen die anders of beter kunnen.
Maar goed ik snap dat bijvoorbeeld ook niet bij breath of the wild. Daar zijn echt wel wat kritische kanttekening te plaatsen maar omdat het zelda is kan het blijkbaar nooit lager dan een 9.. Wat een onzin zeg..
Punt is volgens mij nu: als je als reviewer nu een 8 geeft, en daarmee fundementeel lager gaat zitten dan de rest je ook niet meer serieus genomen word. De cijfers zijn afgelopen jaren sowieso omhoog gegaan, en dat is echt niet omdat de gemiddelde game zoveel beter geworden is.
Waar is de tijd gebleven dat een 7,5 gewoon goed was, ipv... nah, eigenlijk net niet wat het nu lijkt te impliceren.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dit gevoel heb ik vooral bij games die 'gehyped' worden door uitgebreide marketingcampagnes...
Of denk ik nu te negatief?
Staat niets in die link over destination, helaas. In de app zelf kan je bijvoorbeeld Lightstream kiezen als "destination" voor de toevoeging van een overlay.
Xbox Live: Springbok NL
Nee zo denk ik er ook over. Al die review sites zijn oa afhankelijk van de clicks. Kijk maar naar de clickbait artikelen. Verder is er ook vaak nog een bias mbt bepaalde bedrijven. Dit soort sites moeten het hebben van de vroegtijdige (lees voordat de game officieel in de winkel ligt) reviews. De review exemplaren krijgen ze rechtreeks van bv Sony/Microsoft. Breng je een te negatieve review uit, dan krijg je bij de volgende gehypte game geen review exemplaar meer en genereer je dus ook geen clicks op je website.Polariteit schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:18:
Ik krijg sowieso bij reviews die verschijnen voordat de game is verschenen een gevoel van ' is het wel gemeend of zit er ook wat stille druk van de uitgever bij'. Het zou zomaar de laatste keer dat ze een gratis game voortijdig mogen reviewen kunnen zijn...
Dit gevoel heb ik vooral bij games die 'gehyped' worden door uitgebreide marketingcampagnes...
Of denk ik nu te negatief?
Ik neem al die reviews niet eens meer serieus. Op Tweakers lees ik ze iig al niet meer.
XBL: MRE Inc
Sterker, ik vind het erg vervelend dat ik zo makkelijk het mic volume aan kan passen... Het is namelijk iets wat ik zelf niet merk en andere mensen zouden mij moeten vertellen of dat volume goed is of niet. Ik merk het ook niet als ik het per ongeluk aanpas.MRE-Inc schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:51:
[...]
Rare reden. Je mic kun je bij de meeste headsets verder of dichterbij je mond positioneren. Wat verder en het volume van je mic wordt al wat minder luid. Het game en chat geluid pas ik vaker aan dan het mic volume.
Als je in een party zit waarinj iedereen zijn dag aan het doornemen is met de rest, dan gaat bij mij het chat volume omlaag. Zit je in een party chat waarin alleen aanwijzingen worden gegeven, zoals waar vijanden zitten in een FPS bv, dan gaat bij mij het party chat geluid wat omhoog.
De keren dat ik mijn mic hoger of lager heb in gesteld op de headset zelf, kan ik op 1 hand tellen. Sterker nog, daar heb ik aan 1 vinger voldoende aan, namelijk bij het eerste instellen.
Streamen via Twitch werkt nu wel fijn. Rechtstreeks vanuit de Guide te starten, zoals het eigenlijk ook op de PS5 werkt. Nu nog Youtube inbouwen om naar te streamen.
Beste zou natuurlijk zijn als je de functionaliteit zelf kunt assignen zoals je het wil, maar dat zal wel te veel resources kosten in de beperkte hardware die altijd in zulke apparatuur zit.
Gamertag: FinrazielNL
Als je nooit een 10 kunt geven 'want het is nooit perfect', dan loopt je schaal dus eigenlijk maar tot 9 (of 9,5 of hoe precies je ook wil zijn). Daarmee beperk je jezelf dus alleen maar. Ik vind dus juist wel dat je gewoon een 10 kunt geven... Het betekent niet dat er nooit meer iets beter kan zijn, het is gewoon de hoogste waardering die je uit kunt spreken voor de game. Het blijft sowieso een subjectieve waardering, geen exacte wetenschap, dus dat hele argument dat je niks meer zou kunnen verbeteren slaat imho nergens op.Chrosser schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:11:
Vind het altijd heel overdreven om in reviews 10'nen te geven. Sterker nog, gewoon niet serieus te nemen.
Stel anders dat je om die reden een 9 geeft, en ze verbeteren toch nog iets... Wordt het dan een 10 en kunnen ze vanaf dat punt niks meer verbeteren? Of laat je het punt staan ondanks dat de game nu beter is? Als je dat doet dan geef je dus aan dat ondanks dat de nieuwe game versie beter is dan de oude game versie ze wel gewoon allebei een 9 kunnen hebben. En op dat punt kun je net zo goed hetzelfde toepassen op de 10.
Overigens staat dit verder los van dat punten in het algemeen te hoog zijn, daar ben ik het wel mee eens. Alleen dat je geen 10 zou kunnen geven ben ik het echt niet mee eens.
Ik begrijp je punt wel en ben het er ook deels mee eens, maar wat denk ik ook meespeelt is dat ze in andere landen op een andere manier omgaan met die punten en er een andere waarde aan toekennen. Anders gezegd; een 10 in Nederland staat voor iets anders dan een 10 in de VS. Kijk je naar wat er goed is of kijk je naar wat er beter had gekund? Wij zijn het in Nederland inderdaad niet gewend dat je een 10 krijgt als er nog dingen aan te merken zijn. De insteek in veel andere hoeken van de wereld is dat een 10 staat voor "exceptioneel goed" in plaats van "pure perfectie", dat is een belangrijk verschil waardoor een 10 opeens wel realistisch is om toe te kennen.Chrosser schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:11:
Hier zijn trouwens ook best rare voorbeelden van te bedenken. Bij een autogarage vroegen ze me afgelopen jaar nog om alsjeblieft op een andere manier te beoordelen dan de Nederlandse manier, omdat het om een Aziatisch moederbedrijf ging en die geen genoegen nemen met minder dan een 9 of 10. Tja, lekkere manier om je medewerkers aan te pakken...
Anyway, het gaat ook om de boodschap. Of het nou een 8, 9 of 10 is, het punt (
Verwijderd
Precies, allemaal net even wat positiever doen dan nodig om bij de volgende hype ook vooraan te staan met meer clicks als gevolg. Eigenlijk zou een review pas mogelijk zijn wanneer iemand een game helemaal heeft uitgespeeld maar dan missen de eerste golf met de meeste aandacht/inkomen. Zelfs de reviewers die ik serieus neem die doen dat momenteel niet om zomaar mee te kunnen met de eerste golf. Het zijn dus eigenlijk uitgebreide previews. Ze geven uiteraard wel een goede indruk van wat je kunt verwachten.MRE-Inc schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:26:
[...]
Nee zo denk ik er ook over. Al die review sites zijn oa afhankelijk van de clicks. Kijk maar naar de clickbait artikelen. Verder is er ook vaak nog een bias mbt bepaalde bedrijven. Dit soort sites moeten het hebben van de vroegtijdige (lees voordat de game officieel in de winkel ligt) reviews. De review exemplaren krijgen ze rechtreeks van bv Sony/Microsoft. Breng je een te negatieve review uit, dan krijg je bij de volgende gehypte game geen review exemplaar meer en genereer je dus ook geen clicks op je website.
Ik neem al die reviews niet eens meer serieus. Op Tweakers lees ik ze iig al niet meer.
Gelukkig zijn we er zelf altijd nog bij en hebben we de keus er in mee te gaan of om er op een rustige manier er naar te kijken ipv zo snel mogelijk een pre-order knop in te drukken.
Komt er nog VR naar de XBOX Series X/S?
Heb onlangs wat games VR gespeeld, en wat me goed beviel.
Echter heb ik geen game pc enkel een Series X, waar ik mogelijkheden zie
Op dit moment nog niks concreets over bekend.PurpleBlue schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:43:
even een vraagje, gezien ik niet veel over kan vinden:
Komt er nog VR naar de XBOX Series X/S?
Heb onlangs wat games VR gespeeld, en wat me goed beviel.
Echter heb ik geen game pc enkel een Series X, waar ik mogelijkheden zie
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat is uiteraard puur persoonlijk, maar remasters na remasters, patch updates van 30fps naar 60fps en daarop kicken. Ja, dat is wel allemaal erg leuk maar we willen méér en dan bedoel ik vooral dat de meerderheid op zoek is naar iets nieuws, iets dat opnieuw spannend aanvoelt. En niet de zoveelste button smasher of oninspirerende wereld.
Trouwens, ik ben geen fan van Souls games haha. Maar als ik zelf de beelden zie (trailers + gameplay op Twitch), dan kan ik mij absoluut inbeelden waarom dit grandioos is. Het geeft ten slotte goesting aan mensen die totaal niet familair zijn met dit soort spel. En dat zegt nl. erg veel.
10s aren't perfect, since nothing is, but they come as close as you could get in a given genre. The new leader to beat in its sector, we're talking pure ecstasy.
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 24-02-2022 12:40 ]
Verwijderd
Ik heb nog geen game uit die serie gespeeld maar ook hier begint het te kriebelen.jmignolet schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:29:
Trouwens, ik ben geen fan van Souls games haha. Maar als ik zelf de beelden zie (trailers + gameplay op Twitch), dan kan ik mij absoluut inbeelden waarom dit grandioos is. Het geeft ten slotte goesting aan mensen die totaal niet familair zijn met dit soort spel. En dat zegt nl. erg veel.
Komende dagen goed de boel in de gaten houden en wie weet begin ik er gewoon aan. Een demo zou fijn zijn voordat het volle bedrag uitgegeven gaat worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 24-02-2022 12:42 ]
Ik denk eigenlijk niet dat dat specifiek door dat Aziatische moederbedrijf komt, is misschien gewoon een manier voor de werknemers om het te verpakken naar de klant om hogere waarderingen te krijgen... Dit klinkt namelijk als het NPS systeem, net promotor score. Daarbij geldt een 9 of 10 als promotor, 7 of 8 als neutraal en 6 of lager als detractor. Het maakt ook niks uit of je een 6 of een 1 geeft... Kort door de bocht trek je je detractors af van je promotors om tot een score te komen.Dioscuri schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:08:
[...]
Ik begrijp je punt wel en ben het er ook deels mee eens, maar wat denk ik ook meespeelt is dat ze in andere landen op een andere manier omgaan met die punten en er een andere waarde aan toekennen. Anders gezegd; een 10 in Nederland staat voor iets anders dan een 10 in de VS. Kijk je naar wat er goed is of kijk je naar wat er beter had gekund? Wij zijn het in Nederland inderdaad niet gewend dat je een 10 krijgt als er nog dingen aan te merken zijn. De insteek in veel andere hoeken van de wereld is dat een 10 staat voor "exceptioneel goed" in plaats van "pure perfectie", dat is een belangrijk verschil waardoor een 10 opeens wel realistisch is om toe te kennen.
Hier zijn trouwens ook best rare voorbeelden van te bedenken. Bij een autogarage vroegen ze me afgelopen jaar nog om alsjeblieft op een andere manier te beoordelen dan de Nederlandse manier, omdat het om een Aziatisch moederbedrijf ging en die geen genoegen nemen met minder dan een 9 of 10. Tja, lekkere manier om je medewerkers aan te pakken...![]()
Anyway, het gaat ook om de boodschap. Of het nou een 8, 9 of 10 is, het punt () dat Elden Ring iets bijzonders moet zijn is denk ik wel gemaakt.
Ik ben er wel heel nieuwsgierig door geworden, maar twijfel of ik de moeilijkheidsgraad niet veel te frustrerend vindt... Gewoon maar proberen denk ik.
Mijn eigen werkgever gebruikt dit ook, bij de klantenservice maar ook bij interne surveys, en ik zie aanwijzingen dat ze het gebruiken bij heel veel bedrijven. En dan krijg je vragen, waarom geef je geen 9 of 10? Omdat je me niet compleet wegblaast met hoe ongelooflijk awesome je bent, maar het is wel gewoon goed... Dus een 8.
Maar inderdaad, voor Nederlanders is dat systeem lastig uit te leggen en voelt het snel onrechtvaardig.
Ik heb daar een aanbod van gekregen vanuit Microsoft, nieuw label, opgestuurd, en nu is het al 2 weken stil. Geen bevestiging van ontvangst (wel via ups tracking) en op mail krijg ik ook geen reactie.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 24-02-2022 14:28 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Geld terug voor wat? Game, controller, console?Donstil schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:41:
Iemand toevallig wel eens van de optie gebruik gemaakt om via Xbox Support je geld terug te krijgen en weet hoe lang dat duurt?
Ik heb daar een aanbod van gekregen vanuit Microsoft, nieuw label, opgestuurd, en nu is het al 2 weken stil. Geen bevestiging van ontvangst (wel via ups tracking) en op mail krijg ik ook geen reactie.
Ik vind dat je het product als geheel moet beschouwen. Heeft het de beste gameplay mechanics binnen het genre? Wellicht wel. Maar als ik gameplay bekijk van Elden Ring dan vind ik de wereld niet echt levendig, en vind ik de graphics ook niet top. Laat ik het zo zeggen, ben ik blown away? not at all. Ik vind gewoon dat de souls-like games momenteel te veel gehypt worden. De doorontwikkeling op basis van wat ik nu gezien heb vind ik niet dat je zegt spannend. Is het parel binnen het genre, dat wellicht wel.Finraziel schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:53:
[...]
Als je nooit een 10 kunt geven 'want het is nooit perfect', dan loopt je schaal dus eigenlijk maar tot 9 (of 9,5 of hoe precies je ook wil zijn). Daarmee beperk je jezelf dus alleen maar. Ik vind dus juist wel dat je gewoon een 10 kunt geven... Het betekent niet dat er nooit meer iets beter kan zijn, het is gewoon de hoogste waardering die je uit kunt spreken voor de game. Het blijft sowieso een subjectieve waardering, geen exacte wetenschap, dus dat hele argument dat je niks meer zou kunnen verbeteren slaat imho nergens op.
Stel anders dat je om die reden een 9 geeft, en ze verbeteren toch nog iets... Wordt het dan een 10 en kunnen ze vanaf dat punt niks meer verbeteren? Of laat je het punt staan ondanks dat de game nu beter is? Als je dat doet dan geef je dus aan dat ondanks dat de nieuwe game versie beter is dan de oude game versie ze wel gewoon allebei een 9 kunnen hebben. En op dat punt kun je net zo goed hetzelfde toepassen op de 10.
Overigens staat dit verder los van dat punten in het algemeen te hoog zijn, daar ben ik het wel mee eens. Alleen dat je geen 10 zou kunnen geven ben ik het echt niet mee eens.
Maakt dat in snelheid veel uit?Exactor it schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:49:
[...]
Geld terug voor wat? Game, controller, console?
Het gaat in dit geval om een Elite V2 controller.
Dit dusChrosser schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:50:
[...]
Ik vind dat je het product als geheel moet beschouwen. Heeft het de beste gameplay mechanics binnen het genre? Wellicht wel. Maar als ik gameplay bekijk van Elden Ring dan vind ik de wereld niet echt levendig, en vind ik de graphics ook niet top. Laat ik het zo zeggen, ben ik blown away? not at all. Ik vind gewoon dat de souls-like games momenteel te veel gehypt worden. De doorontwikkeling op basis van wat ik nu gezien heb vind ik niet dat je zegt spannend. Is het parel binnen het genre, dat wellicht wel.
Dit soort spellen, al zeg ik het even eerlijk, zijn veel te moeilijk voor mij. Heb ooit eens Bloodborne geprobeerd en ik vond het eerste klas troep. Wat moet ik doen, waar ga ik heen, waarom ga ik bij het eerste ventje al af (ja serieus), wat een ***controls, wat een vage lore, 15 rondes geprobeerd en nog steeds bij het begin beginnen, hoe dan, wat een kakbaas, etc. Nee echt geprobeerd om leuk te vinden, maar nee.
Zal ongetwijfeld een pareltje zijn voor de liefhebbers, maar niet voor mij. Ik kan daarom dus ook die 10 niet begrijpen, maar ik kijk er al heel anders naar de fans en zou ik het niet eens eerlijk kunnen reviewen
Even de console herstart en nu werkt het weer. Bijzonder.
[ Voor 20% gewijzigd door PdeBie op 24-02-2022 15:29 ]
Gek dat het zo zwakjes draait, maar FromSoftware games doet het qua performance wel vaker niet vlekkeloos
Ja dat maakt uit. Voor games is refund bijna instant. Voor controllers en consoles duurt het mijn ervaring tussen 1 week en een maand behalve via advanced exchange. Dat kan alleen als je een vervangend product aanvraagt natuurlijk.Donstil schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:28:
[...]
Maakt dat in snelheid veel uit?
Het gaat in dit geval om een Elite V2 controller.
Maar games stuur je toch niet op met UPSExactor it schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:57:
[...]
Ja dat maakt uit. Voor games is refund bijna instant. Voor controllers en consoles duurt het mijn ervaring tussen 1 week en een maand behalve via advanced exchange. Dat kan alleen als je een vervangend product aanvraagt natuurlijk.
Ik had idd een paar keer een vervangend product en omdat dit zo snel en fijn ging ben ik misschien verwend
Huilie, huilie … Git Gud !!JDL15 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:57:
[...]
Dit dus
Dit soort spellen, al zeg ik het even eerlijk, zijn veel te moeilijk voor mij. Heb ooit eens Bloodborne geprobeerd en ik vond het eerste klas troep. Wat moet ik doen, waar ga ik heen, waarom ga ik bij het eerste ventje al af (ja serieus), wat een ***controls, wat een vage lore, 15 rondes geprobeerd en nog steeds bij het begin beginnen, hoe dan, wat een kakbaas, etc. Nee echt geprobeerd om leuk te vinden, maar nee.
Zal ongetwijfeld een pareltje zijn voor de liefhebbers, maar niet voor mij. Ik kan daarom dus ook die 10 niet begrijpen, maar ik kijk er al heel anders naar de fans en zou ik het niet eens eerlijk kunnen reviewen
Geintje natuurlijk
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Je moet de reviews wel in de context van het genre zien. Ik zou Elden Ring waarschijnlijk voor mezelf een 2 of 3 geven, om exact de redenen die jij noemt. Maar ik kan me ook helemaal voorstellen dat iemand die gek is van Souls games, of JRPG's, hetzelfde doet voor een game als Forza Horizon, waar ik dan weer hoge cijfers aan zou geven.JDL15 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:57:
[...]
Dit dus
Daarom is het ook maar goed dat ik geen gamejournalist ben
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Halo Infinite’s Dolby Vision out has been fixed today. I’m seeing around peaks 1000nits of data being passed to to my TV now (C9) , with occasional spikes higher. This is a big improvement over where it was and means that the Dolby Vision vision option is now viable to use.
— EvilBoris (@EvilBoris) 24 februari 2022
Ik denk dat ik hem weer laat liggen tot patch 1.10 ofzo. Het is enorm mooi, en wat een sfeer... het combineert de beste dingen van alle From Software games en maakt het daarmee een stuk toegankelijker. Ook veel meer mogelijkheden om te levelen, om verschillende aanvliegroutes te nemen, health op te pikken in de open wereld. De Witcher 3 was overigens ook niet speelbaar voor 1.09 patch, dus er is hoop.Vinnocchio schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:41:
Elden Ring kriebelt maar wil toch eerst Cyberpunk uitspelen. Maar toch.. voor dat geld (31€)…
Maar op mijn Series X is de framerate continu aan het bouncen tussen 40 en 45 fps. En ook de Quality mode is niet locked op 30fps maar unlocked. Echt ffs From Software leren jullie het nou nooit?
Dus ik hoop dat de vele klachten (Steam heeft de game al op "Mixed" staan) en vele berichten over refunds, gecombineerd met de hele hoge review scores, nu eens gaat zorgen dat From/Bandai Namco wat Quality of Life support gaan geven en de boel eens grondig patchen voordat ze DLCs gaan doen.
[ Voor 3% gewijzigd door sohus op 25-02-2022 07:42 ]
Waardeloos zeg, ik dacht bij de streams van FightingCowboy te zien dat het allemaal wel smooth liep op de seriesX maar ik heb geen bossfights gekeken. Zou echt wel balen zijn. Heb nog nachtmerries van Blighttownsohus schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:41:
[...]
Ik denk dat ik hem weer laat liggen tot patch 1.10 ofzo. Het is enorm mooi, en wat een sfeer... het combineert de beste dingen van alle From Software games en maakt het daarmee een stuk toegankelijker. Ook veel meer mogelijkheden om te levelen, om verschillende aanvliegroutes te nemen, health op te pikken in de open wereld. De Witcher 3 was overigens ook niet speelbaar voor 1.09 patch, dus er is hoop.
Maar op mijn Series X is de framerate continu aan het bouncen tussen 40 en 45 fps. En ook de Quality mode is niet locked op 30fps maar unlocked. Echt ffs From Software leren jullie het nou nooit?
Dus ik hoop dat de vele klachten (Steam heeft de game al op "Mixed" staan) en vele berichten over refunds, gecombineerd met de hele hoge review scores, nu eens gaat zorgen dat From/Bandai Namco wat Quality of Life support gaan geven en de boel eens grondig patchen voordat ze DLCs gaan doen.
Verwijderd
Ik lees ook dat fps niet zoveel uit zou maken want het is een goede game. Is een game zoals Elder Ring niet juist belangrijk om constante fps te hebben? Totale SoulsNoob hier.sohus schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:41:
[...]
Ik denk dat ik hem weer laat liggen tot patch 1.10 ofzo. Het is enorm mooi, en wat een sfeer... het combineert de beste dingen van alle From Software games en maakt het daarmee een stuk toegankelijker. Ook veel meer mogelijkheden om te levelen, om verschillende aanvliegroutes te nemen, health op te pikken in de open wereld. De Witcher 3 was overigens ook niet speelbaar voor 1.09 patch, dus er is hoop.
Het ziet er verder wel allemaal sfeervol uit, van de omgeving tot de animaties. En op de XsX lijkt het er prima uit te zien.
Ik krijg ook meer en meer interesse in de game, maar wachten op een eventueel stabielere fps heb ik geen probleem mee indien dat voor een stuk betere ervaring zou zorgen.
Ik heb een TV waar VRR op mogelijk is.
[ Voor 100% gewijzigd door Mosin op 26-02-2022 14:19 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Er staat dat de key pas komt als de game is uitgekomen maar dat is ie nou toch al?
Lijkt mij een no-brainer. Deel 1 is de beste Fallout-game ever.
Xbox Live: Springbok NL
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Moet zeggen dat ik hem grafisch ook niet super indrukwekkend vind. Het is een mooie game, maar redelijk 'gemiddeld'. Het gaat natuurlijk vooral om de gameplay maar toch, bij een 10 verwacht je misschien dat alle aspecten (gameplay, Sound FX, en graphics) allemaal top notch zijn.On_E schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:06:
Blijft toch altijd bijzonder vind ik, de ene na de andere 10 en dan is het spel uit en blijkt dat er genoeg mis is…
Same here.. gewoon geduld hebben.Vinnocchio schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:31:
Heeft iemand zijn download code van Eneba al binnen? Duurt me echt veel te lang.
Er staat dat de key pas komt als de game is uitgekomen maar dat is ie nou toch al?
Precies mjin gedachte. Men wilde zo graag dat het goed is, dat iets waar andere games minpunten voor krijgen dit hier met de mantel der liefde bedekt wordt.On_E schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:06:
Blijft toch altijd bijzonder vind ik, de ene na de andere 10 en dan is het spel uit en blijkt dat er genoeg mis is…
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Graphics zijn niet belangrijk en zouden nooit mogen meewegen in de score. Het gaat om de art/stijl/atmosfeer die de visuals teweeg brengen. Dat is bij Elden Ring meer dan prima.kevlar01 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:01:
[...]
Moet zeggen dat ik hem grafisch ook niet super indrukwekkend vind. Het is een mooie game, maar redelijk 'gemiddeld'. Het gaat natuurlijk vooral om de gameplay maar toch, bij een 10 verwacht je misschien dat alle aspecten (gameplay, Sound FX, en graphics) allemaal top notch zijn.
Elden Ring is sowieso een last-gen Xbox One/PS4 game die door vertragingen nu een current-gen game is geworden. Dat is ook waarom Demon Souls op de PS5 zoveel mooier is, die is next-gen nieuw opgebouwd.
Het meest vervelend vind ik de performance problemen. Dat plaagt deze games nu al 10 jaar. Ik vind dat daar echt wel punten voor mogen worden gerekend in reviews.sohus schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:13:
[...]
Graphics zijn niet belangrijk en zouden nooit mogen meewegen in de score. Het gaat om de art/stijl/atmosfeer die de visuals teweeg brengen. Dat is bij Elden Ring meer dan prima.
Elden Ring is sowieso een last-gen Xbox One/PS4 game die door vertragingen nu een current-gen game is geworden. Dat is ook waarom Demon Souls op de PS5 zoveel mooier is, die is next-gen nieuw opgebouwd.
Ja dat is mijn frustratie ook. Op de PS5 schijnt de game overigens stukken beter te lopen. Je ziet dat meer games dat als "lead development platform" hebben, Square-Enix games hebben er ook een handje van.FrankoNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:17:
[...]
Het meest vervelend vind ik de performance problemen. Dat plaagt deze games nu al 10 jaar. Ik vind dat daar echt wel punten voor mogen worden gerekend in reviews.
Met de toxic entitled lange tenen online gaming community is dat niet zo verrassend. die vinden altijd wel wat om vervolgens extreem hard over te gaan janken. Als je de community moet geloven is horizon fw ook de fail van de eeuw. Ik kijk er niet eens meer naarOn_E schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:06:
[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 25-02-2022 11:31 ]
Volgens mij heeft Digital Foundry juist gezegd dat je beter de PS4 pro versie op de PS5 kunt spelen dan de PS5 versie.. Juist VRR helpt de Series X versie een stuk verder.sohus schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:30:
[...]
Ja dat is mijn frustratie ook. Op de PS5 schijnt de game overigens stukken beter te lopen. Je ziet dat meer games dat als "lead development platform" hebben, Square-Enix games hebben er ook een handje van.
Maar FROM is helaas altijd qua performance niet optimaal.
[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-02-2022 11:36 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Niet helemaal mee eens. Het zou wel mee moeten wegen, maar niet heel zwaar. Gameplay is inderdaad belangrijker. Begrijp me niet verkeerd, Elden Ring ziet er erg goed uit, maar niet 10/10 zeg maar.sohus schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:13:
[...]
Graphics zijn niet belangrijk en zouden nooit mogen meewegen in de score. Het gaat om de art/stijl/atmosfeer die de visuals teweeg brengen. Dat is bij Elden Ring meer dan prima.
Bij reviews op bijv. Tweakers.net of andere platformen wordt graphics ook vaak als + of - punt genoemd.
In dit geval zouden misschien die performance issues (framedrops) wel genoemd kunnen worden als minpunt. Dit kan invloed hebben op je gameplay bij bossfights (als je net een framedrop hebt en je wordt kritisch geraakt bijv.).
Ik verwacht wel dat ze het eruit kunnen patchen.
Overigens twijfel ik er niet aan dat Elden Ring GOTY materiaal is hoor, het lijkt me oprecht een toffe game.
Ik las vooral veel klachten over de performance en in de paar reviews die ik heb gelezen stond daar niets over in. Dat vind ik best storend!418O2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:30:
[...]
Met de toxic entitled lange tenen online gaming community is dat niet zo verrassend. die vinden altijd wel wat om vervolgens extreem hard over te gaan janken. Als je de community moet geloven is horizon fw ook de fail van de eeuw. Ik kijk er niet eens meer naar
Overigens met je eens dat het enorm hip is om alles tot op het bot af te kraken online, niet alleen in de gaming community in mijn ervaring.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik zie een E 3000,- kostende pc build Elden Ring draaien en zelfs op 1080p crashed de framerate tot 40fps en zit vol met micro-stutters.On_E schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:18:
[...]
Ik las vooral veel klachten over de performance en in de paar reviews die ik heb gelezen stond daar niets over in. Dat vind ik best storend!
En overal krijgt deze game toch fantastische reviews, zelfs 10/10. Hoe dan ???
Ik vraag mij af hoe The Elden Ring er in de engine van Demon's Souls er uit had gezien...
[ Voor 9% gewijzigd door Toshirou op 25-02-2022 13:23 ]
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Omdat ze wellicht op consoles testen? Omdat ze het door de vingers zien omdat het nog opgelost gaat worden?PepieNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:07:
[...]
Ik zie een E 3000,- kostende pc build Elden Ring draaien en zelfs op 1080p crashed de framerate tot 40fps en zit vol met micro-stutters.
En overal krijgt deze game toch fantastische reviews, zelfs 10/10. Hoe dan ???
Om een game nou compleet af te kraken omdat de framerate suboptimaal is...
Hoe is je indruk mbt bouwkwaliteit ed? Handig om op te laden en te gebruiken tegelijkertijd?Linksquest schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:42:
Voor de liefhebbers die willen weten hoe de Razer Kishi werkt op de Xbox Cloud Gaming.
[YouTube: Playing Xbox Cloud Gaming with the Razer Kishi for Android (Xbox) controller]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Merk alleen, als ik vergelijk met bijvoorbeeld de switch, dat links speling blijft, maar spelen en laden tegelijk nog niet geprobeerd, maar dat ga ik komende week testen, ik zal zo wie zo een review schrijven voor hier op Tweakers.Wom schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:34:
[...]
Hoe is je indruk mbt bouwkwaliteit ed? Handig om op te laden en te gebruiken tegelijkertijd?
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Klinkt top, maar in een verdere tweet zegt hij dat C9 mensen hem van game mode af moeten halen en cinema mode gebruiken. Oftewel een belachelijke input lag dan. Het werkt qua nits niet goed in game mode, zucht.
[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 25-02-2022 14:32 ]
Ah zo.. ja niet aan gedacht.418O2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:30:
[...]
Omdat ze wellicht op consoles testen? Omdat ze het door de vingers zien omdat het nog opgelost gaat worden?
Maar ook op de console zakt de fps naar 50..
Afkraken is ook absoluut niet nodig.. maar los van de gameplay en story zou een titel geen 10/10 kunnen hebben in deze staat.
Toch ?
Ik had na alle patches van Cyberpunk gehoopt dat ik hem nu eindelijk kon uitspelen, maar de bug die ik sinds de eerste spelronde heb zit er gewoon nog steeds in.Vinnocchio schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:41:
Elden Ring kriebelt maar wil toch eerst Cyberpunk uitspelen. Maar toch.. voor dat geld (31€)…
NCPD missies, schiet alle personen neer, maar kan de buit niet pakken omdat ik die al eens gepakt hebt en het toen niet geregistreerd is. Plekken waar niemand spawned of waar ze onder de oppervlakte lopen (wordt lastig om ze om te brengen dan).
En heb eigenlijk geen zin om een hele rerun te moeten doen in de hoop dat het bij een nieuwe game wel is opgelost.
nvm gelukt
[ Voor 20% gewijzigd door Vinnocchio op 25-02-2022 15:26 ]
Ik gebruik enige tijd de iPhone versie van de Razer Kishi en ik ben er tevreden over. De knoppen voelen allemaal goed aan en werkt gewoon zoals je dit verwacht. De enige twee nadelen die ik kan vinden is dat het vasthouden af en toe verkrampt aan voelt (dit heb ik op de Switch ook) omdat de knopjes e.d. op een klein oppervlakte moet zitten.Wom schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:34:
[...]
Hoe is je indruk mbt bouwkwaliteit ed? Handig om op te laden en te gebruiken tegelijkertijd?
Het tweede nadeel is iPhone specifiek en dat is dat het wifi ontvangst in landscape mode minder goed is. Vreemd genoeg werkt streamen van de xCloud beter dan streamen vanaf de XSX.
Ook heb ik de Android versie een tijdje gehad en daar zat geen verschil m.b.t. de iPhone versie (minus het wifi issue).
Al met al ben ik tevreden al zal ik alleen de meer relaxte games zo gaan spelen.
Geen grapje
Nu eens kijken hoe ik mijn tijd ga verdelen tussen Halo en Elden Ring en binnenkort Tunic en Shredder…
[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-02-2022 19:17 ]
Bij mij pakte hij de code niet. Ondanks dat, toch nog Elden Ring gescoord voor €36,50.Vinnocchio schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:40:
Voor de mensen die toch nog via Eneba hun EldenRing willen kopen: code GITGUD geeft 7% korting!
Geen grapje
Prijzen variëren daar per minuut. Echt niet normaal. Maar het blijft een uitstapje naar Argentinië waard
Bij geen enkele multiplatform game is het zo erg geweest. In het begin van de launch van XSX wel, maar dat is echt beter geworden na verloop van tijd. Helaas is ER er niet eentje van.
Te zien in onderstaande video.
YouTube: Elden Ring - Tech Review - VRR Support on Xbox is a Gamechanger
[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 25-02-2022 19:39 ]
Opengl en vulkan zijn mogelijks leaner en mss vergevingsgezinder.
Overigens vind ik dat je een feature als VRR juist moet meenemen in de vergelijking, zoals John Linneman van Digital Foundry ook doet.devilsnight schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:39:
Wel heel slecht dat (volgens IGN en Amok4All) de XSX versie de lagere resolutie heeft, lagere framerate (we rekenen VRR even niet mee natuurlijk) en beduidend langere laadtijden.
Bij geen enkele multiplatform game is het zo erg geweest. In het begin van de launch van XSX wel, maar dat is echt beter geworden na verloop van tijd. Helaas is ER er niet eentje van.
Te zien in onderstaande video.
YouTube: Elden Ring - Tech Review - VRR Support on Xbox is a Gamechanger
Qua resolutie wacht ik af, wat DF aangeeft na testen met de 1.02 patch, met name IGN vind ik een clickbait verspreider tegenwoordig.
Important information about Elden Ring. I’ve opted to play on Series X with VRR personally but all options have caveats. https://t.co/6T6fQ8TryG
— John Linneman @dark1x.bsky.social (@dark1x) 24 februari 2022
Ik bedoel meer te zeggen dat VRR voor een studio geen excuus mag zijn om het maar erbij te laten. Standaard hoort XSX op zijn minst on par te zijn met PS5, echt niet het geval.Xgar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:05:
[...]
Overigens vind ik dat je een feature als VRR juist moet meenemen in de vergelijking, zoals John Linneman van Digital Foundry ook doet.
Qua resolutie wacht ik af, wat DF aangeeft na testen met de 1.02 patch, met name IGN vind ik een clickbait verspreider tegenwoordig.
[Twitter]
Wat betreft laadtijden:
:strip_exif()/f/image/SEaZn7mhBBw3ywT6Jbz3cb7m.jpg?f=fotoalbum_large)
Kwalijk. Ik hoop dat nadat DF dit straks ook vermeld dat From er dan mee bezig gaat. Zoals toen met de One X patch voor Titanfall 2 die alles behalve optimaal was. Nadat DF erover begon was de proper patch in no time gemaakt.
En dit zei hij iets eerder nog
Een SATA HDD die gewoon het sneller draait, how Sway? De PS4 heeft zelfs kortere laadtijden......How the heck can a pc with a sata hdd be loading this faster than the series x…? How…? Hell the PS4 is currently loading it faster.
The more I play, the more I absolutely love it, but technically they have done absolutely zero for the Xbox console at all to take advantage of just about anything. The low resolution, the frame rate drops, and the at times murky visuals are making me constantly ask why it’s not 4k/60, when everything on me says it really could be.
[ Voor 19% gewijzigd door devilsnight op 25-02-2022 23:29 ]
Ik ga eerst maar eens rustig levelen, dan blijf ik hopelijk ook wat langer in leven.
Bijzonder dat dit nergens vermeld werd in de xbox store, was ook verrast door de gesture 🙆🏼♂️
Beter fixen ze ditBizzieBis schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 01:25:
Die laad tijden zijn inderdaad vreselijk. Ik breng meer tijd door wachtend, dan dat ik daadwerkelijk kan spelen. Dat zegt waarschijnlijk ook best veel over mijn skills, maar die tijden zijn toch niet meer van deze eeuw
Ik ga eerst maar eens rustig levelen, dan blijf ik hopelijk ook wat langer in leven.
Ja. Alleen kun je geen TunnelBear gebruiken als vpn want die werkt niet. Ik heb het op Android telefoon gedaan met vpn.lat appeasygoingfox schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:16:
Als ik een code uit Argentinië (Elden Ring) wil gebruiken, is het dan zo simpel als VPN op Argentinië zetten en naar de MS redeem code pagina gaan? Kan het hier zo snel niet vinden. Alvast bedankt! :-)
Thanks!Vinnocchio schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:14:
[...]
Ja. Alleen kun je geen TunnelBear gebruiken als vpn want die werkt niet. Ik heb het op Android telefoon gedaan met vpn.lat app
Ik heb gisteren eindelijkjustifire schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 08:39:
Voor wie Elden Ring pre-ordered had, je schijnt ook een guide te krijgen naast de Ring gesture https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
Bijzonder dat dit nergens vermeld werd in de xbox store, was ook verrast door de gesture 🙆🏼♂️
Volgens mij loop ik weer volstrekt de verkeerde kant opuchiha tijntje schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:53:
[...]
Ik heb gisteren eindelijkspoiler:verslagen in de begin area. Het is echt een heerlijke game, maar ben bang dat ik met mijn samurai strength / Dex build toch wat verkeerd heb gedaan. Spells zijn echt erg sterk volgens mij. Maar dat hoort verder in het andere topic. Het is grafisch technisch geen bijzondere game, maar de scenery is ongeëvenaard imo. Het werd in ieder geval een latertje vannacht.Margit
Heerlijk zulke spellen.
Wel een mooi
Was ook al veels te ver door, totaal de mogelijkheid om te levellen gemist, dacht al dat ik gek werd en die mogelijkheid er helemaal niet was
Ik speel overigens two-handed, zonder schild en merk dat rollen in Elden Ring wel erg kort is (ja, zit onder de 50% equip load, bij 75% mag je het geen rol meer noemen)
Best pittig om die long range klappen te ontwijken, maar ja, git gud zullen we maar zeggen !
Dat is het mooie van volledig blind een spel in gaan, op ng+ ga ik er eens een guide bij pakken en youtube afstruinen naar secrets, maar voor nu… internet off.
Haha door de vingers zien omdat het opgelost gaat worden? Dan hadden ze Cyberpunk 1 jaar geleden ook wel een 10 kunnen geven toch?418O2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:30:
[...]
Omdat ze wellicht op consoles testen? Omdat ze het door de vingers zien omdat het nog opgelost gaat worden?
Misschien maakt jou framerate of stutters niets uit maar er zijn genoeg mensen die het vreselijk irritant vinden en daarom een game niet eens kopen.
Wat een tijd. Zowel Halo Infinite (MP) als Elden Ring staan in mijn top 10 aller tijden. En die mag ik tegelijkertijd spelen! Nu nog kijken hoe ik die tijd kan verdelen… merk wel dat als ik na een lange sessie Elden Ring speel ik echt een paar potjes nodig heb om weer beetje mijn aim te kunnen vinden in Infinite.
[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-02-2022 12:49 ]
Je vergeet Zelda Breath of the Wild. Elden Ring heeft daar echt wel veel van weg qua open wereld.uchiha tijntje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:48:
Wat is Elden Ring toch een briljante game. Elke traditionele open wereld game zal in mijn ogen na deze game geforceerd, gemaakt en nep aanvoelen met een map van questsmarkers en vraagtekens met exploration die amper enige vorm van uitdaging vergen. Enige game die een beetje in de schaduw kan staan van deze game qua worldbuilding en exploration, maar dan in een mini versie, is Grounded.
Wat een tijd. Zowel Halo Infinite (MP) als Elden Ring staan in mijn top 10 aller tijden. En die mag ik tegelijkertijd spelen! Nu nog kijken hoe ik die tijd kan verdelen… merk wel dat als ik na een lange sessie Elden Ring speel ik echt een paar potjes nodig heb om weer beetje mijn aim te kunnen vinden in Infinite.
Hij wil samen met zijn zus in splitscreen kunnen gamen. Bijvoorbeeld Fortnite. Hoe kan ik dit organiseren? Moet ik voor mijn dochter dan ook een xbox account aanmaken?. Kan ik sowieso voor haar een MS account aanmaken zodat ze onder haar eigen naam kan gamen op dezelfde Xbox en gamepass? Of werkt dat niet zo?
Als je een account voor je dochter aanmaakt kan zij alles wat het al bestaande account van je zoon kan zolang de Xbox series s als zijn home xbox is ingesteld.RoyK schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:08:
Afgelopen kerst hebben we onze zoon voorzien van een mooie Xbox serie S. Alles werkt prima maar ik zit nog met een paar vragen.
Hij wil samen met zijn zus in splitscreen kunnen gamen. Bijvoorbeeld Fortnite. Hoe kan ik dit organiseren? Moet ik voor mijn dochter dan ook een xbox account aanmaken?. Kan ik sowieso voor haar een MS account aanmaken zodat ze onder haar eigen naam kan gamen op dezelfde Xbox en gamepass? Of werkt dat niet zo?
Het account dat mijn zoon gebruikt is denk ik ook het hoofd account op de xbox. Achteraf had ik dit anders willen doen. Mijn persoonlijke account als hoofdaccount waar ik dan misschien sub accounts in kan maken voor mijn kinderen.Exactor it schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:26:
[...]
Als je een account voor je dochter aanmaakt kan zij alles wat het al bestaande account van je zoon kan zolang de Xbox series s als zijn home xbox is ingesteld.
Ik moet dan een account binnen mijn microsoft omgeving aanmaken en kan ik dus toegang geven tot de xbox begrijp ik
Volgens mij kun je elk account toevoegen aan een gezin/familie. Met jouw account naar : https://account.microsoft.com/family/home en de accounts van je kinderen toevoegen.RoyK schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:43:
[...]
Het account dat mijn zoon gebruikt is denk ik ook het hoofd account op de xbox. Achteraf had ik dit anders willen doen. Mijn persoonlijke account als hoofdaccount waar ik dan misschien sub accounts in kan maken voor mijn kinderen.
Ik moet dan een account binnen mijn microsoft omgeving aanmaken en kan ik dus toegang geven tot de xbox begrijp ik
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Thanks, ik heb meteen een zoon in paniek haha. Want al zijn voorderingen in games gaat hij mogelijk verliezen. Auto’s in forza, zijn progressie in Hitman. Of is dat over te zetten?ariekanari schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:47:
[...]
Volgens mij kun je elk account toevoegen aan een gezin/familie. Met jouw account naar : https://account.microsoft.com/family/home en de accounts van je kinderen toevoegen.
Bij de laatste 2 Assassins creed games kun je die quest doelen en absolute locaties uitzetten. Maar het is maar net wat je leuk vindt. Ik haat zoeken en een locatie omp 2cm missen omdat ik net de verkeerde kant op sta.uchiha tijntje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:48:
Wat is Elden Ring toch een briljante game. Elke traditionele open wereld game zal in mijn ogen na deze game geforceerd, gemaakt en nep aanvoelen met een map van questsmarkers en vraagtekens met exploration die amper enige vorm van uitdaging vergen. Enige game die (in mijn ogen) een beetje in de schaduw kan staan van deze game qua worldbuilding en exploration, maar dan in een mini versie, is Grounded.
Volgens mij hebben we ook 2 verschillende definities van uitdaging. Rot zoeken is voor mij frustratie, geen uitdaging. En dat je 30 uur meer in een spel stopt omdat je achter elk hoekje moet kijken omdat je anders kernzaken van de gameplay of verhaal mist. En patronen van een tegenstander moeten instuderen na 20x dood te gaan omdat ie anders onmogelijk is. Met telkens dezelfde (houterige en totaal onrealistische) aanvallen. En verplicht zijn om denkbeeldige statistieken te upgraden omdat je anders niet waardig genoeg bent om een baas te verslaan.
Ik ga nog liever met m'n ballen in een bak piranha's hangen.
Geen idee, maar de waarschuwing is er vermoedelijk niet voor niets.RoyK schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:24:
[...]
Thanks, ik heb meteen een zoon in paniek haha. Want al zijn voorderingen in games gaat hij mogelijk verliezen. Auto’s in forza, zijn progressie in Hitman. Of is dat over te zetten?
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Ach, dan heeft hij wat te doen tochRoyK schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:24:
[...]
Thanks, ik heb meteen een zoon in paniek haha. Want al zijn voorderingen in games gaat hij mogelijk verliezen. Auto’s in forza, zijn progressie in Hitman. Of is dat over te zetten?
Geeft ie dat als melding weer? Als het account alleen toegevoegd wordt niet lijkt mij?RoyK schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:24:
[...]
Gamertag: timmie271
Omdat ik niet zeker weet of je nu op zoek gaat naar een bak met piranha’s… ik zou je aanraden om dat in ieder geval niet te doen.Martinspire schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:50:
[...]
Bij de laatste 2 Assassins creed games kun je die quest doelen en absolute locaties uitzetten. Maar het is maar net wat je leuk vindt. Ik haat zoeken en een locatie omp 2cm missen omdat ik net de verkeerde kant op sta.
Volgens mij hebben we ook 2 verschillende definities van uitdaging. Rot zoeken is voor mij frustratie, geen uitdaging. En dat je 30 uur meer in een spel stopt omdat je achter elk hoekje moet kijken omdat je anders kernzaken van de gameplay of verhaal mist. En patronen van een tegenstander moeten instuderen na 20x dood te gaan omdat ie anders onmogelijk is. Met telkens dezelfde (houterige en totaal onrealistische) aanvallen. En verplicht zijn om denkbeeldige statistieken te upgraden omdat je anders niet waardig genoeg bent om een baas te verslaan.
Ik ga nog liever met m'n ballen in een bak piranha's hangen.
Verder kunnen we het niet nog minder met elkaar eens zijn
Opvallend hoeveel gebeuk er in die trailer zit om vervolgens alleen wat krassen in de lak te zien.
Hij is trouwens de 24e uitgekomen maar volgens mij is er echt 0 hype omheen? Gaat qua review cijfers ook niet echt geweldig (tussen de 7 en 8 ). Maar net als Dirt 5 doet de game me echt helemaal niks meer.
[ Voor 34% gewijzigd door Martinspire op 27-02-2022 15:14 ]
Er is een 10 uur trial beschikbaar via EA Play/GPU. Je kon hem dan zelfs 3 dagen voor de officiele launch date al spelen. Heb zelf ook even geprobeerd. Op zich een oke game, alleen zit er die stomme zweverige physics nog in die eigenlijk in alle Grid games zit.Martinspire schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:13:
[YouTube: GRID Legends | Launch Trailer]
Opvallend hoeveel gebeuk er in die trailer zit om vervolgens alleen wat krassen in de lak te zien.
Hij is trouwens de 24e uitgekomen maar volgens mij is er echt 0 hype omheen? Gaat qua review cijfers ook niet echt geweldig (tussen de 7 en 8 ). Maar net als Dirt 5 doet de game me echt helemaal niks meer.
Het lijkt alsof je met karts rijd, er is 0 momentum om een spin fatsoenlijk te controleren, je staat regelmatig ineens haaks linksaf in een railing. Dat mogen ze wat mij betreft echt verbeteren, dan is het wel een goede game.
Het motorgeluid is ook niet heel bijzonder trouwens, lijkt wel of veel auto’s een zelfde basis geluid hebben maar dat ze bij de ene auto wat met de bass/treble/pitch hebben zitten spelen om het anders te laten klinken.
Dat klinkt wel super goed allemaal, ik heb zelf niet echt reviews gelezen of gekeken, maar wat zijn bijvoorbeeld voorbeelden van wat die wereld zo top maakt? Want inderdaad best veel open world maps tegenwoordig zijn best saai, bieden niet veel bijzonders of unieks. BOTW was tof qua hoe interactief die game world was qua physics bijvoorbeeld en dat je bijvoorbeeld een rauw stuk vlees op de grond van een lava gebied gooide en hij werd gewoon gebraden.uchiha tijntje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:48:
Wat is Elden Ring toch een briljante game. Elke traditionele open wereld game zal in mijn ogen na deze game geforceerd, gemaakt en nep aanvoelen met een map van questsmarkers en vraagtekens met exploration die amper enige vorm van uitdaging vergen. Enige game die (in mijn ogen) een beetje in de schaduw kan staan van deze game qua worldbuilding en exploration, maar dan in een mini versie, is Grounded.
En zo kon je echt heel bizar vette dingen doen met al die unieke systems in die game. ER ervaarde ik met de Network Test vooral als open world Dark Souls. Maar zo te lezen is het veel meer dan dat.
Uiteraard is het erg subjectief. Kijk maar naar de post van Martinspire. Een voorbeeldje dat ik gisteren meemaakte (in spoilertags):devilsnight schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:14:
[...]
Dat klinkt wel super goed allemaal, ik heb zelf niet echt reviews gelezen of gekeken, maar wat zijn bijvoorbeeld voorbeelden van wat die wereld zo top maakt? Want inderdaad best veel open world maps tegenwoordig zijn best saai, bieden niet veel bijzonders of unieks. BOTW was tof qua hoe interactief die game world was qua physics bijvoorbeeld en dat je bijvoorbeeld een rauw stuk vlees op de grond van een lava gebied gooide en hij werd gewoon gebraden.
En zo kon je echt heel bizar vette dingen doen met al die unieke systems in die game. ER ervaarde ik met de Network Test vooral als open world Dark Souls. Maar zo te lezen is het veel meer dan dat.
Die ene deur, die 2/3 zichtbare loot pickups zorgden ervoor dat ik 1.5 uur aan het verkennen was en een avontuur beleefde die geen enkel ander spel in mijn optiek biedt.
Gewoon klasse. En dit voorbeeld vind ik niet in de standaard open world Action RPG games die zo immens populair zijn, zoals de AC, Watch Dogs, Horizon, GTA, etc. Ik ben een onwijs groot fan van jaren 80/90 avonturen films. Dit soort games laten mij veilig (met uitzondering van wat schrikeffecten) echte avonturen beleven die ik vroeger in die films zag. Op mijn eigen tempo, door mijn eigen nieuwsgierigheid, door zelf na te denken. Ik durf te beweren dat wellicht 95% van de gamers of meer deze route helemaal niet hebben gevonden of gaan vinden. Zeker niet zonder guide. En ongetwijfeld zal ik andere routes gewoon niet vinden waar anderen weer een geweldig avontuur mee hebben beleefd.
Uiteraard hoeft niet iedereen dit soort games leuk te vinden. Maar voor mij zijn ze the best of the best.
[ Voor 22% gewijzigd door Zorroberner op 27-02-2022 18:50 ]
Ik begrijp je 100%, klinkt echt heel gaaf. Games vandaag de dag zijn echt te easy inderdaad. Je hoeft amper moeite te doen om echt bij toffe loot te komen. En wat zo geniaal aan Dark Souls 1 was, waren al die shortcuts, zo had je een heel lang stuk gelopen en dingen verkend en uiteindelijk pak je een lift en ineens ben je weer bij die eerste bonfire. From is daar mega goed in.uchiha tijntje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:37:
[...]
Uiteraard is het erg subjectief. Kijk maar naar de post van Martinspire. Een voorbeeldje dat ik gisteren meemaakte (in spoilertags):
spoiler:Ik ben in een erg groot kasteel aan de noordzijde van de begin area. Ik kam methodisch en voorzichtig elk hoekje uit met mijn huge ass schild voor me (ja ik gebruik wel eens schild). Uiteindelijk ben ik redelijk ver in het kasteel en kan meerdere kanten op. Bij een van mijn "bonfires" zie ik een deur die alleen van de andere kant open kan worden gedaan. Beetje scouten levert mij informatie op dat er achter die deur best wel wat loot ligt. Ik zet op de map een "treasuremarker" en schrijf het op in mijn notitieboekje die ik naast me heb liggen voor zaken die ik zie maar waar ik niet meteen heen kan of heen ga. Ik ga eerst een ander pad bewandelen waarna ik na een tijdje een nieuwe bonfire tegen kom en een bossfight op mij staat te wachten. Ik ga eerst de boss killen waarna ik terug keer naar de gesloten deur. Nog even gescout en ik zie op het oog 2 of 3 loot pickups. Ik dacht. Die moet ik hebben, dus ik beetje bij beetje uitgevogeld hoe ik daar naar toe kan. Je hebt in dit speel geen grapplehooks of wallclimbs die door middel van kleurtjes zijn aangegeven
dus je moet zelf goed kijken en nadenken. Na een kwartiertje kijken en steeds meer zicht gekregen op waar ik heen moest had ik de route gevonden. Eenmaal aangekomen op de plek zag ik de loot liggen. Yes, de buit is binnen, nu kijken hoe ik terug kom. Maar, zoals ik altijd doe in Souls games, kijk ik toch nog wat extra rond. Ik zag onder mij ineens een houten stellage waarvan ik dacht... Hmm dat is het onderzoeken waard. Eenmaal erop gesprongen zag ik dat ik via wat stellages naar beneden kon komen en stond ik ineens in een smal langgerekt gebied met wat ratten als enemies. Die gekilled loop ik voorzichtig verder. Ik kom aan bij wederom een gebiedje waar ik naar beneden kan springen en ik zie flink wat loot, maar ook flink wat skeletten. Ik dacht... fuck, waar ga ik nu weer tegen aan lopen. Voorzichtig naar beneden gesprongen, kom ik ineens een mini boss tegen... Een of andere huge ass worm / draak (beetje Glaurung achtig beest uit Lord of the Rings/Middle Earth wereld). Ik schrik me helemaal te pletter en was vrij snel gekilled. Maar doordat ik de deur had geopend kon ik via de bonfire er weer snel zijn. Na een paar pogingen had ik hem eindelijk neer en kon ik de area verkennen en had ik weer erg toffe loot gevonden. Aan het einde van het gebied zag ik een ladder... Die klom ik 1 minuut en ik was weer terug bij de normale route van het kasteel.
Die ene deur, die 2/3 zichtbare loot pickups zorgden ervoor dat ik 1.5 uur aan het verkennen was en een avontuur beleefde die geen enkel ander spel in mijn optiek biedt.
Gewoon klasse. En dit voorbeeld vind ik niet in de standaard open world Action RPG games die zo immens populair zijn, zoals de AC, Watch Dogs, Horizon, GTA, etc. Ik ben een onwijs groot fan van jaren 80/90 avonturen films. Dit soort games laten mij veilig (met uitzondering van wat schrikeffecten) echte avonturen beleven die ik vroeger in die films zag. Op mijn eigen tempo, door mijn eigen nieuwsgierigheid, door zelf na te denken. Ik durf te beweren dat wellicht 95% van de gamers of meer deze route helemaal niet hebben gevonden of gaan vinden. Zeker niet zonder guide. En ongetwijfeld zal ik andere routes gewoon niet vinden waar anderen weer een geweldig avontuur mee hebben beleefd.
Uiteraard hoeft niet iedereen dit soort games leuk te vinden. Maar voor mij zijn ze the best of the best.
Dit topic is gesloten.
![]()
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |