• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:58:
[...]

Het is inderdaad verdacht stil. Game zou toch volgende maand (maart) uitkomen?
15 maart ja, maar meer dan dit is er niet aan nieuws:

https://www.rockstargames...eft-auto-community-update

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Benieuwd naar de daadwerkelijke verbetering in graphics. Kriebelt dan vast wel weer om toch de game weer aan te schaffen. Na al die jaren al zovaak gespeeld maar nooit uitgespeeld.
Twijfel dan wel of ik 'm voor Series X of PS5 haal.

Series X zou wel handig zijn i.v.m. eerdere savegames.
PS5 zou wel nice zijn met de adaptive triggers, als ze dit goed uitgewerkt hebben.

FWP. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Rivanov schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:05:
[...]

Benieuwd naar de daadwerkelijke verbetering in graphics. Kriebelt dan vast wel weer om toch de game weer aan te schaffen. Na al die jaren al zovaak gespeeld maar nooit uitgespeeld.
Twijfel dan wel of ik 'm voor Series X of PS5 haal.

Series X zou wel handig zijn i.v.m. eerdere savegames.
PS5 zou wel nice zijn met de adaptive triggers, als ze dit goed uitgewerkt hebben.

FWP. :+
Nee, niet aanschaffen! Dan hou je die melkkoe die GTA V heeft in stand! Dan komt hij ook uit op de Xbox Series Y en de PS6.

Nee geintje, moet je uiteraard zelf weten ;)

zodra GTA 6 uitkomt zul je na 2 maanden al de eerste berichten horen van mensen wanneer GTA 7 uitkomt...

• ArthurMorgan
  • Niet online
GTA 7 gaan wij niet meer meemaken in ons leven hoor ;)

Ik wil best wel weer wat betalen voor GTA 5 op 60 fps. Maar ik vrees dat ze de hoofdprijs vragen, en dat is me echt veel te gek. Dan wacht ik wel een paar maanden op een aanbieding rond de 25-30 euro.

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-12 13:35
sohus schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Ben benieuwd.

Van wat ik gezien heb is het PS4+ kwaliteit qua graphics. De huidige versie is PS3+ kwaliteit. Het haalt het niet bij de graphics van F1 2021, Forza Horizon 5 of WRC 10 of GT7. Maar PS4+ kwaliteit op 60fps stabiel vind ik prima.

Ze geven ook aan dat AC2 in 2024 komt op basis van een eigen in-house ontwikkelde engine.
Prima dat de graphics minder zijn, want alle overblijvende rekenkracht gaat naar de physics.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:14
Van mijn vrouw deze controller voor de verjaardag gekregen, kan ik makkelijk Xbox Games via Game Pass onderweg spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVzBUXOb3hI1o-wrLWwk5pBdSmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiVEqeKid9PUXI7Aw2iD9H8O.jpg?f=fotoalbum_large

En net ook deze game van een vriend gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOXIQ9BDr_suhIegY9g6ZO0Ya74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOSrbNM3pMEHshpBAhtobPPV.jpg?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12 13:48
Linksquest schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:01:
Van mijn vrouw deze controller voor de verjaardag gekregen, kan ik makkelijk Xbox Games via Game Pass onderweg spelen.

[Afbeelding]
Hebben we dezelfde vrouw :-)

Ze krijgt een Nintendo ring fit terug + game and watch Legend of Zelda.

Maar die telefoon controller werkt uitstekend.
Wel lullig als iemand je belt, kans dat je die tumbstick in je oor drukt :D

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:29
Ik heb mijn Xbox X nu eindelijk binnen en ben op zoek naar wat goede "eye candy" games om eens te kijken wat hij nu echt kan!

Hebben jullie aanraders in het huidige game pass abbo?

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
gustaveau schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:40:
Ik heb mijn Xbox X nu eindelijk binnen en ben op zoek naar wat goede "eye candy" games om eens te kijken wat hij nu echt kan!

Zelf nog steeds niet geprobeerd maar Gears Hive busters zie ik heel vaak worden aanbevolen.

• Linksquest
drakiesoft schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:11:
[...]

Hebben we dezelfde vrouw :-)

Ze krijgt een Nintendo ring fit terug + game and watch Legend of Zelda.

Maar die telefoon controller werkt uitstekend.
Wel lullig als iemand je belt, kans dat je die tumbstick in je oor drukt :D
Dan belt hij nog maar een keer :P

Maar hoop niet dat we de zelfde vrouw hebben 8)7 , maar wel goed de ze de zelfde smaak hebben _/-\o_

• Linksquest

Forza Horizon 5 is zeker een blikvanger, maar ook The Medium, Halo Infinite en Hellblade.

Weet even niet of die op Game Pass zit, maar A Plague Tale: Innocence is ook een dikke aanrader.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:03

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Ori and the Will of wisps

Xbox Live: Miesjh NL

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:17

Forza Horizon 5 of Flight Simulator

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:29
Flight simulator zag ik ook staan ja, is die een beetje gebruiksvriendelijk?
Ik heb geen zin in een tutorial van 3 uur ;-)

Forza 4 had ik al voor de Xbox one, ik zal die ook weer eens installeren, hoorde dat die er ook op vooruit is gegaan?

• Steven030
gustaveau schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:28:
Flight simulator zag ik ook staan ja, is die een beetje gebruiksvriendelijk?
Ik heb geen zin in een tutorial van 3 uur ;-)

Forza 4 had ik al voor de Xbox one, ik zal die ook weer eens installeren, hoorde dat die er ook op vooruit is gegaan?
Is heel gebruiksvriendelijk, alleen zonder een verhaal. Maar met bijvoorbeeld gewoon de eerste vlucht boven Napels kan je goed de kracht van de XSX laten zien
Cyberpunk

Afgezien van een headset in de game in de kamer van Judy die ipv op haar hoofd in de lucht hing, en een burger die deels in de lucht stond of door een dicht hek heenloopt heb ik niet veel bugs gehad.

Maar de meest vervelende is toch wel de krakende audio die soms ineens begint en (gelukkig) wel weer weggaat. Google search laat me weten dat dit een bug uit 2020 is, en nu nog steeds dus. Met headphones overigens alleen. Ligt niet aan de headphones, twee stuks getest en beide hebben het en andere games klinken super zuiver.
Deze komt 1 maart naar Game Pass

FAR: Changing Tides Reviews
9/10 - God is a Geek
9/10 - Game Rant
8.8/10 - SomosXbox
8.6/10 - The Games Machine
8/10 - TheSixthAxis
8/10 - Shacknews
8/10 - TrueAchievements
8/10 - PC Invasion
8/10 - CG Magazine
Cyberpunk tijdens de release destijds gespeeld en daarna geld teruggevraagd. Vandaag de trial gedownload met de nieuwe update.. not impressed. Is dus weer verwijderd. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

NIET KIJKEN ALS JE GEEN NIEUWE GEBIEDEN WILT ZIEN, STORY STUKJES EN NIEUWE FEATURES.

:)

Gaat het kriebelen om hem te halen? Yes sir. Maar must and will resist. Net nieuwe game erbij en plenty moois in de backlog.

[ Voor 17% gewijzigd door devilsnight op 22-02-2022 15:50 ]

Rivanov schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:12:
Cyberpunk tijdens de release destijds gespeeld en daarna geld teruggevraagd. Vandaag de trial gedownload met de nieuwe update.. not impressed. Is dus weer verwijderd. :+
Damn. Waarom precies? Bugs?
Vind het niet echt een heel bijzondere upgrade. NPC's stonden nog steeds te flippen in m'n beeld. 30FPS was echt té stroperig. Ja, klinkt misschien gek uit mijn mond aangezien ik HFW wél in Quality Mode (30FPS) speel.

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:54
devilsnight schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:18:
[YouTube: ELDEN RING – Rise, Tarnished | Official Launch Trailer]

Gaat het kriebelen om hem te halen? Yes sir. Maar must and will resist. Net nieuwe game erbij en plenty moois in de backlog.
Hier gezwicht, voor minder dan 30 euro toch maar gedaan.. :X
Rivanov schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:27:
[...]

Vind het niet echt een heel bijzondere upgrade. NPC's stonden nog steeds te flippen in m'n beeld. 30FPS was echt té stroperig. Ja, klinkt misschien gek uit mijn mond aangezien ik HFW wél in Quality Mode (30FPS) speel.
Je had performance mode moeten checken. Die heeft 60fps en zelfs hogere resolutie ook. Raytracing mode is lagere resolutie en idd 30fps. Slechte zaak van de NPCs zeg. Zelf heb ik dat nog niet heel erg gezien, maar het zou nu eigenlijk gewoon echt weg moeten zijn.

Met een Witcher 3 had je dat niet een jaar na release.
voog schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Dat is wel een heel nette deal. Waar dit?

• Legian117
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:01
devilsnight schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:07:
Maar de meest vervelende is toch wel de krakende audio die soms ineens begint en (gelukkig) wel weer weggaat. Google search laat me weten dat dit een bug uit 2020 is, en nu nog steeds dus. Met headphones overigens alleen. Ligt niet aan de headphones, twee stuks getest en beide hebben het en andere games klinken super zuiver.
Hier heb ik ook last van, maar dan via de speakers nog niet met headset geprobeerd. Heb met verschillende audio instellingen lopen spelen, maar dat mocht niet baten. Een zwevende auto kan ik nog wel mee leven, maar dit speelt erg vervelend.

Verder ben ik best onder de indruk van de Cyberpunk 2077. Heb hem expres links laten liggen na alle verhalen, maar nu de trial toch eens geprobeerd. Qua sfeer en stijl ligt me dit zeer goed. Denk dat ik deze dit jaar nog wel op de kop tik.

XSX: legianb

Rossi46 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:54:
[...]

Komt dat niet ook doordat het in de basis een vrij trage game is?
Niet eens perse dat. Zelfs als je gewoon stilstaat en je roteert de camera dan voelt dat prima aan. Doe dit in AC Valhalla en man....mijn ogen, stroperig als de hel.

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:54
devilsnight schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:40:
[...]

Je had performance mode moeten checken. Die heeft 60fps en zelfs hogere resolutie ook. Raytracing mode is lagere resolutie en idd 30fps. Slechte zaak van de NPCs zeg. Zelf heb ik dat nog niet heel erg gezien, maar het zou nu eigenlijk gewoon echt weg moeten zijn.

Met een Witcher 3 had je dat niet een jaar na release.
*kuch*Gamivo*kuch* + code: BASKET-SMART voor 10% korting

Verwijderd

Ik heb nog nooit een game zoals Elden Ring gespeeld en heb geen idee of het mij zal bevallen. Zou mooi zijn dat er een demo verschijnt want ik word nieuwsgierig door al die enthousiasme. Ik ben wel een liefhebber van RPG's en open werelden dus wie weet.

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-12 16:36

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Ik word altijd enorm aangetrokken door de Souls games, maar ik ben er niet bijster goed in haha. Heb er geen één helemaal uitgespeeld. Alleen Dragon's Dogma, maar volgens mij is dat officieel niet eens een Souls.

Ben vandaag toch ingestapt in de hype train en heb een key besteld. Weet iemand wanneer die verstuurd worden (Eneba)? Echt pas op de dag zelf of wat eerder zodat je al kan pre-loaden.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:28

Hitman 3 schijnt erg mooi te zijn.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:04

Jedi Fallen Order, niet heel nieuw meer maar ziet er erg goed uit en met de next gen patch ook op 60 fps speelbaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/km4PyZUzlmtbHBf0GU4fu_AVJmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhobUuIsKQxCckGPeDx1Aa8B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door schumi1986 op 22-02-2022 17:20 ]

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
voog schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Waar?

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

voog schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:09:
[...]

*kuch*Gamivo*kuch* + code: BASKET-SMART voor 10% korting
Je moet hier echt uitkijken dat je ze je niet een extra abonnement aansmeren. Had hem hier ook in het mandje, maar als je je order specificeert stond dat er ineens bij. Kon het niet uitzetten.
Elias2020 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:29:
[...]

Je moet hier echt uitkijken dat je ze je niet een extra abonnement aansmeren. Had hem hier ook in het mandje, maar als je je order specificeert stond dat er ineens bij. Kon het niet uitzetten.
Kun je gewoon uitvinken en in de pop-up geef je aan: “no thanks”

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Rivanov schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:40:
[...]

Aha my bad. Dan heb ik niet goed gekeken. Haakte daarom af en moest ook op gegeven moment met telefoonnummer verifiëren enzo. Eneba is wat meer straight forward voor mij.
Legian117 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:51:
[...]

Hier heb ik ook last van, maar dan via de speakers nog niet met headset geprobeerd. Heb met verschillende audio instellingen lopen spelen, maar dat mocht niet baten. Een zwevende auto kan ik nog wel mee leven, maar dit speelt erg vervelend.

Verder ben ik best onder de indruk van de Cyberpunk 2077. Heb hem expres links laten liggen na alle verhalen, maar nu de trial toch eens geprobeerd. Qua sfeer en stijl ligt me dit zeer goed. Denk dat ik deze dit jaar nog wel op de kop tik.
Het is echt een waardeloze bug want het begint nu weer, dat irritante gekraak. Ik weet niet waarom het verschijnt en ook weer weggaat, maar weet wel dat het heel erg storend is.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:45
Iemand nog een toffe, leuke game voor online co-op? Een vriend en ik zijn nog op zoek.

Wat we onlangs hebben gespeeld:
- The Ascent;
- Back 4 Blood;
- Full Metal Furies;
- Risk of Rain 2.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:31

On_E

Housemusic

Yonix schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:42:
Iemand nog een toffe, leuke game voor online co-op? Een vriend en ik zijn nog op zoek.

- The Ascent;
- Back 4 Blood;
- Full Metal Furies;
- Risk of Rain 2.
Sniper Elite 4.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Yonix schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:42:

- The Ascent;
- Back 4 Blood;
- Full Metal Furies;
- Risk of Rain 2.
Wellicht al gespeeld en wat andere type games, maar ik zou It Takes Two en grounded willen aanraden.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11 14:23
Iemand ervaring met de Xbox oplaadbare batterij voor series x?
Op het moment uitverkocht… zie wel wat 3rd party spul op bol en Amazon. Zijn deze net zo goed of minder accu?

iRacing Profiel

refused81 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:10:
Iemand ervaring met de Xbox oplaadbare batterij voor series x?
Op het moment uitverkocht… zie wel wat 3rd party spul op bol en Amazon. Zijn deze net zo goed of minder accu?
Als je echt batterijen zoekt dan kan ik die van Ikea aanraden. Gebruiker zelf de Ladda 2450 en ben erg tevreden over hoe lang ze het uithouden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• P3rf3ct1on
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-11 13:26
Voor de racers onder ons met game pass ultimate…
Grid legends met releasedatum aanstaande vrijdag, is nu al 10 uur gratis te spelen

[ Voor 14% gewijzigd door P3rf3ct1on op 22-02-2022 19:27 ]

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11 14:23
Wom schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:17:
[...]

Als je echt batterijen zoekt dan kan ik die van Ikea aanraden. Gebruiker zelf de Ladda 2450 en ben erg tevreden over hoe lang ze het uithouden.
Ik bedoel meer de accu optie 😇

iRacing Profiel

Elias2020 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:11:
Ik word altijd enorm aangetrokken door de Souls games, maar ik ben er niet bijster goed in haha. Heb er geen één helemaal uitgespeeld. Alleen Dragon's Dogma, maar volgens mij is dat officieel niet eens een Souls.

Ben vandaag toch ingestapt in de hype train en heb een key besteld. Weet iemand wanneer die verstuurd worden (Eneba)? Echt pas op de dag zelf of wat eerder zodat je al kan pre-loaden.
Dragon's dogma is niet eens een soulslike, lijkt er niet eens op eigenlijk... Wel een hele goede game, dat wel :)

Gamertag: FinrazielNL

• Exactor it
P3rf3ct1on schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:25:
Voor de racers onder ons met game pass ultimate…
Grid legends met releasedatum aanstaande vrijdag, is nu al 10 uur gratis te spelen
Hopelijk weer wat meer richting Grid 2. Dat was echt de perfecte arcade racer voor mij.

• Legian117
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:01
devilsnight schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:01:
[...]

Het is echt een waardeloze bug want het begint nu weer, dat irritante gekraak. Ik weet niet waarom het verschijnt en ook weer weggaat, maar weet wel dat het heel erg storend is.
Ik dacht eerst dat het aan mijn systeem lag. Maar ik zag dat er best wel wat geklaag over te vinden is. Hier en daar lijken wel wat oplossingen op reddit te staan, maar ben daar nog niet ingedoken. Maar na een jaar nog steeds dit soort dingen is eigenlijk ook wel slecht. Misschien moeten we nog een jaar wachten alvorens ze de rest gefixt hebben. :/

XSX: legianb

devilsnight schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:18:
NIET KIJKEN ALS JE GEEN NIEUWE GEBIEDEN WILT ZIEN, STORY STUKJES EN NIEUWE FEATURES.

:)

[YouTube: ELDEN RING – Rise, Tarnished | Official Launch Trailer]

Zojuist Salt & Sanctuary op 1000gs gezet, kan ik donderdag in één ruk door met de ellende :')

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ging het hier over de xbox controller in een tas meenemen? Daar hoef je echt geen hoesje of carrying case voor te kopen, zo blijf je wel bezig met hoesjes of cases. Doe het zelf ook vaak genoeg en dat wil prima zonder case.

Het ding heeft geen scherm, en is gemaakt voor hard en intensief gebruik door kinderen bvb. Een xbox controller gaat echt niet zomaar kapot door in een tas mee te gaan, de standaard controllers kunnen echt wel wat hebben.

En een klein 'krasje' (krasje is overdreven, heel licht 'streepje' eerder, en zelfs dat niet) hier en daar vermijd je toch niet. Het blijven gebruiksvoorwerpen, toch? Gewoon in die tas keilen, ding overleeft het wel. En in het ergste geval is 60 euro ook het eind van de wereld niet
justifire schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:59:
[...]

Zojuist Salt & Sanctuary op 1000gs gezet, kan ik donderdag in één ruk door met de ellende :')
Netjes! Final boss was een bitch vond ik :P

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Amos_x schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:01:
Ging het hier over de xbox controller in een tas meenemen? Daar hoef je echt geen hoesje of carrying case voor te kopen, zo blijf je wel bezig met hoesjes of cases. Doe het zelf ook vaak genoeg en dat wil prima zonder case.

Het ding heeft geen scherm, en is gemaakt voor hard en intensief gebruik door kinderen bvb. Een xbox controller gaat echt niet zomaar kapot door in een tas mee te gaan, de standaard controllers kunnen echt wel wat hebben.

En een klein 'krasje' (krasje is overdreven, heel licht 'streepje' eerder, en zelfs dat niet) hier en daar vermijd je toch niet. Het blijven gebruiksvoorwerpen, toch? Gewoon in die tas keilen, ding overleeft het wel. En in het ergste geval is 60 euro ook het eind van de wereld niet
Dat was ik ja :)

Naja mijn angst ik dat ik stick drift of iets dergelijks veroorzaak door die controller te beschadigen. Dan geef ik liever net wat minder dan 20 euro uit dan 60 euro aan een hele nieuwe controller.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:57
devilsnight schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:00:
[...]

Niet eens perse dat. Zelfs als je gewoon stilstaat en je roteert de camera dan voelt dat prima aan. Doe dit in AC Valhalla en man....mijn ogen, stroperig als de hel.
Da's mooi, want ik heb RDR2 recent goedkoop gekocht, maar twijfelde tot nu toe wel altijd of ik 30fps nog wel acceptabel zou vinden.

Nu we het er toch over hebben, waar blijft de 60fps van AC Origins nou... Daar hoor je ook niets meer over.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Rossi46 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:37:
[...]

Da's mooi, want ik heb RDR2 recent goedkoop gekocht, maar twijfelde tot nu toe wel altijd of ik 30fps nog wel acceptabel zou vinden.

Nu we het er toch over hebben, waar blijft de 60fps van AC Origins nou... Daar hoor je ook niets meer over.
Is daar wel iets over gezegd dan? Ik heb volgens mij alleen gezien dat toen ze het voor Odyssey deden veel spelers zeiden dat ze het ook graag voor origins zouden zien. Ik heb volgens mij nooit iets gezien dat Ubisoft er ook iets mee ging doen.

Verwijderd

Finraziel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:13:
[...]

Is daar wel iets over gezegd dan? Ik heb volgens mij alleen gezien dat toen ze het voor Odyssey deden veel spelers zeiden dat ze het ook graag voor origins zouden zien. Ik heb volgens mij nooit iets gezien dat Ubisoft er ook iets mee ging doen.
Ze zijn er mee bezig.
Ik merk met Cyberpunk wel dat het ADS tijdens combat niet echt fijn is, althans niet voor mij. Het voelt niet accuraat en niet snappy. Helaas heeft die ene video van de week daar niet echt mee geholpen.

• Yonix
  • Laatst online: 21:45
uchiha tijntje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:47:
[...]

Wellicht al gespeeld en wat andere type games, maar ik zou It Takes Two en grounded willen aanraden.
Grounded it was! Tof spel. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmxA9-qCruycjfnZ2AfiEdYdNjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VUT77yBkfSVBQwd3X9fr2e7w.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXcNjJ0V-H9k7rrmPrjNlR1Ip5E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oEDkXQqYLIkdkmLfckVx0Nes.png?f=fotoalbum_large
Net gevraagd aan de maker van de YouTube video en kreeg gelijk antwoord. Mocht je ook problemen hebben met ADS in Cyberpunk 2077, dan moet je Zoom Sensitivity Reduction omhoog gooien. Hij raadde 0.90 aan in de video en in zijn reactie net raadde hij het aan nog meer omhoog te zetten als het te losjes voelt. 1.30 heb ik hem nu, wereld van verschil.

Tot nu toe, pracht game.
Jaaa!! Heel goed haha. Mocht je nog een keer wat willen weten, just ask. Heb iets teveel uur in de achtertuin doorgebracht.

Je moet wel even rekening houden dat de host alleen verder in de wereld kan gaan. De guest kan niet in de wereld verder die je samen hebt gebouwd.

Het is een heerlijke game om samen op avontuur te gaan :)

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-02-2022 00:57 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Finraziel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:13:
[...]

https://www.eurogamer.nl/...gt-mogelijk-60-fps-update

uchiha tijntje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:16:
[...]

Netjes! Final boss was een bitch vond ik :P
Final boss viel reuze mee, Witch of the Lake daarintegen … }:|

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Voor de Audeze Penrose X eigenaren hier met misschien een Switch....

Werkt ie ook daarmee? Zelf nog niet aan de praat gekregen en via Google krijg ik er geen info over ook.

• Rossi46
devilsnight schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:33:

Werkt ie ook daarmee? Zelf nog niet aan de praat gekregen en via Google krijg ik er geen info over ook.
Als je hun eigen site mag geloven, zou het moeten werken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgnuF2vK2uDtMn6Q_GrqjPanPjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lBaWKELA8CKPmI2fZEe9ycZI.png?f=fotoalbum_large

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor mensen met wat meer interesse in de onderliggende tech van games:

Nieuwe MS/Xbox ATG videos over VRS op XSX|S hardware.
YouTube: Variable Rate Shading Update Xbox Series Consoles
YouTube: Variable Rate Compute Shaders - Halving Deferred Lighting Time
devilsnight schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:33:

Verloopstuk gebruiken om de USB dongle aan te sluiten.

• Linksquest
Net een mail ontvangen van de Xbox klantenservice, met betrekking tot de Xbox Elite Series 2 controller,
Beste, mijn team heeft naar het probleem gekeken en vraagt of je nog een andere Gamertag hebt. Of een email adres waar we op kunnen zoeken. Desnoods een email waarin een SR nummer staat beginnend met 153
Inmiddels ook telefonisch weer contact opgenomen en nog eens duidelijk het verhaal uitgelegd dat ik geen andere Gamertag nog mail adres heb. Ze gingen er nu een urgentie van maken, ben eens benieuwd. Houd jullie op de hoogte.

Rivanov schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:03:
[...]

Ik was die dongle helemaal vergeten, haha.

Dan zal ik denk ik niet tegelijk kunnen chatten in een Xbox party en ook audio van Mario Kart kunnen hebben. Met de TB 700 gen 2 kan dit wel omdat deze 100% wireless met de Xbox connect en via Bluetooth connect met Switch.

Maar wacht, dat is wel apart. Hij connect wel naar mijn telefoon via bluetooth. Dan zou je denken dat ie dat ook moet doen met Switch, maar hij begint niet te pairen als ik op de power knop van de Penrose 2x druk.

[ Voor 19% gewijzigd door devilsnight op 23-02-2022 14:53 ]

• Linksquest
Voor de liefhebbers, hier mijn unboxing van de Razer Kishi Xbox controller.

een video met een voorbeeld van hoe het werkt op Xbox Cloud Gaming volgt deze week nog.

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Even een kleine tip voor gebruikers van een razer Kishi controller voor de telefoon.
Ik had half jaar geleden deze controller gekocht tweedehands via bol.com voor 50 euro.
Veel mee ge-gamed vooral bepaalde spellen (wat rustige platform of race spellen) via xcloud.
Nu was mijn linker trigger kapot, goed contact gehad met de chat van razer. Van hun mocht ik de kishi letterlijk door midden knippen. Foto sturen en kreeg een spiksplinternieuwe opgestuurd!
Dus bij problemen gewoon chatten met razer zelf. Hopelijk help ik hier wat gebruikers mee.

• Linksquest
Leijenman schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:15:
Even een kleine tip voor gebruikers van een razer Kishi controller voor de telefoon.
Ik had half jaar geleden deze controller gekocht tweedehands via bol.com voor 50 euro.
Veel mee ge-gamed voor bepaalde spellen (wat rustige platform of race spellen) via xcloud.
Nu was mijn linker trigger kapot, goed contact gehad met de chat van razer. Van hun mocht ik de kishi letterlijk door midden knippen. Foto sturen en kreeg een spiksplinternieuwe nieuwe opgestuurd!
Dus bij problemen gewoon chatten met razer zelf. Hopelijk help ik hier wat gebruikers mee.
Bedankt voor de tip.

Rivanov schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:03:
[...]

Nog beter, kan zonder USB dongle. Via Bluetooth werkt het goed, hij ging niet pairen omdat ik de power knop iets te snel 2x drukte, het is even ingedrukt houden en dan nog een keer.

Top :)

• Rossi46
devilsnight schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:25:
[...]

Nog beter, kan zonder USB dongle. Via Bluetooth werkt het goed, hij ging niet pairen omdat ik de power knop iets te snel 2x drukte, het is even ingedrukt houden en dan nog een keer.

Top :)
Poeh, ik wil die headset ook hebben man!

Althans, net zo tevreden ermee als de anderen hier?

Rossi46 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:40:
[...]

Poeh, ik wil die headset ook hebben man!

Althans, net zo tevreden ermee als de anderen hier?
Dit kan overigens met elke headphones die Bluetooth support heeft. Werkt ook al een heel tijdje prima met mijn andere headset, de TB Stealth 700 gen 2.

Ik ben tot nu toe heel erg onder de indruk van de Penrose X. Heel zuiver geluid en toch is de bass krachtig, al zou ik hem voor explosies en gun shots misschien iets punchier willen hebben en dan moet ik gaan kijken in de EQ welke slider voor de bass is, ik heb geen idee. Wel gevraagd op Head-fi forum maar nog geen antwoord.

Ook kan ie qua max volume beduidend harder dan de TB en dat is erg fijn. Daarnaast zit hij prima, knelt totaal niet en dat terwijl ik wel een bril op heb. Ik heb alleen nog maar RDR2 en Cyberpunk getest waarvan Cyberpunk het langst want ik ben hooked aan die game. Ook even kort FH5, Control, Halo Infinite campaign en Yakuza 0 geprobeerd.

Ik weet eigenlijk bijna wel zeker dat dit een keeper is.
We are in for a treat!
Reviews van Elden Ring zijn uit… 98 metascore tot nu toe :P

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:31

On_E

Housemusic

Bizar hoog zeg.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

uchiha tijntje schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:18:
We are in for a treat!
Windows Central:
Elden Ring is FromSoftware's greatest game yet and confidently one of the best RPGs of all time.

A release that stands alongside monumental games like Castlevania: Symphony of the Night and The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Their best yet, Jezus. Dus beter dan het immens geliefde Bloodborne ook.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Linksquest schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:15:
Voor de liefhebbers, hier mijn unboxing van de Razer Kishi Xbox controller.

[YouTube: Razer Kishi for Android (Xbox) - Unboxing]

een video met een voorbeeld van hoe het werkt op Xbox Cloud Gaming volgt deze week nog.
Leuke video. Vreemde dan weer vind ik:

A-symetrische sticks zoals op de Xbox Controller: Check
ABXY knoppen zoals op de Xbox Controller: Check
ABXY knoppen met goede kleur en volgorde zoals op de Xbox Controller: Check

LB/LT en RB/RT hernoemen naar L1/L2 en R1/R2 zoals op de Playstation controller 8)7 8)7 8)7
En dan heb ik de debiele L3/L1/L2 en R3/R1/R2 nog niet eens benoemd. Als je je controller in je handen hebt, dan zie je van onder naar boven de sticks, bumpers, triggers echter de volgorde van naamgeving is.

L2 R2
L1 R1
L3 R3

Overigens kunnen we makkelijker los met Twitch:

https://news.xbox.com/en-...ve-streaming-with-twitch/

[ Voor 12% gewijzigd door MRE-Inc op 23-02-2022 17:41 ]

XBL: MRE Inc

• Linksquest
MRE-Inc schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:01:
[...]

Leuke video. Vreemde dan weer vind ik:

A-symetrische sticks zoals op de Xbox Controller: Check
ABXY knoppen zoals op de Xbox Controller: Check
ABXY knoppen met goede kleur en volgorde zoals op de Xbox Controller: Check

LB/LT en RB/RT hernoemen naar L1/L2 en R1/R2 zoals op de Playstation controller 8)7 8)7 8)7
En dan heb ik de debiele L3/L1/L2 en R3/R1/R2 nog niet eens benoemd. Als je je controller in je handen hebt, dan zie je van onder naar boven de sticks, bumpers, triggers echter de volgorde van naamgeving is.

L2 R2
L1 R1
L3 R3

Overigens kunnen we makkelijker los met Twitch:

https://news.xbox.com/en-...ve-streaming-with-twitch/
Inderdaad, viel me ook op 😅

uchiha tijntje schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:18:
We are in for a treat!
De cijfers zijn in ieder geval hoger dan de framerate :X

• Steven030
Bizar weer die cijfers en ik zal het nooit begrijpen denk ik. Ik game om te ontspannen en niet om te werken. Ik snap dat het voor sommige mensen de beste spellen ooit zijn, maar dat is volgens mij wel een select groepje gamers. Gelukkig heb ik bij een eerdere From game geleerd de cijfers niet te moeten vertrouwen
Steven030 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:03:
Bizar weer die cijfers en ik zal het nooit begrijpen denk ik. Ik game om te ontspannen en niet om te werken. Ik snap dat het voor sommige mensen de beste spellen ooit zijn, maar dat is volgens mij wel een select groepje gamers. Gelukkig heb ik bij een eerdere From game geleerd de cijfers niet te moeten vertrouwen
Haha ik ben juist andersom. Ik game al heel mijn leven en gamen is voor mij altijd al een kwestie geweest van het overkomen van een uitdaging. Vanaf de NES tot nu. Dat is volgens mij ook gewoon de basis van een game. Ik zie anders zelf het punt niet zo. Als ik een goed verhaal wil voor de ontspanning dan ga ik wel een serie kijken. :P

Jez Corden van Windows Central zegt dit, maar dit is overdreven denk ik, en heel subjectief natuurlijk ook.

"I've been playing it too, and I'm honestly wondering if it is in fact the best game ever made."

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:01:
[...]

Haha ik ben juist andersom. Ik game al heel mijn leven en gamen is voor mij altijd al een kwestie geweest van het overkomen van een uitdaging. Vanaf de NES tot nu. Dat is volgens mij ook gewoon de basis van een game. Ik zie anders zelf het punt niet zo. Als ik een goed verhaal wil voor de ontspanning dan ga ik wel een serie kijken. :P
Vindt je die uitdaging ook in al die walking simulators? :+
Elden Ring is the easiest Souls game to get into. This does not make the game easy by any means. But it’s now almost impossible to be “stuck.” If a boss is halting your progress, simply start walking in another direction. Find something else to do.
Ik vind dit nice! Iedereen bekend met Souls heeft meegemaakt dat een boss jou het leven goed zuur maakt. O&S bijvoorbeeld, soms zo erg dat je (game)stemming goed verneukt werd of je gewoon even ermee stopte. Je kunt nu gewoon een andere kant op gaan, nieuwe abilities en shizzle vinden en de boss weer proberen.

Dit kon je proberen in Dark Souls, maar al gauw kwam je dan in gebieden waar je helemaal de tering in werd geslagen.

• Steven030
devilsnight schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:18:
[...]

Ik vind dit nice! Iedereen bekend met Souls heeft meegemaakt dat een boss jou het leven goed zuur maakt. O&S bijvoorbeeld, soms zo erg dat je (game)stemming goed verneukt werd of je gewoon even ermee stopte. Je kunt nu gewoon een andere kant op gaan, nieuwe abilities en shizzle vinden en de boss weer proberen.

Dit kon je proberen in Dark Souls, maar al gauw kwam je dan in gebieden waar je helemaal de tering in werd geslagen.
Hmm dit klinkt dan wel weer interessant. Misschien een poging wagen ooit

• Westbaas
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-11 21:34
Zojuist trotse eigenaar van de X series. Wat een beest zeg! Hebben jullie suggesties voor leuke relatief makkelijke family games? En kan iemand mij vertellen waar ik op de console Cloud Gaming kan vinden? Ben al Game Pass Ultimate member 😎

• Wingie
  • Laatst online: 20:57
Westbaas schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:07:
Zojuist trotse eigenaar van de X series. Wat een beest zeg! Hebben jullie suggesties voor leuke relatief makkelijke family games? En kan iemand mij vertellen waar ik op de console Cloud Gaming kan vinden? Ben al Game Pass Ultimate member 😎
Bij iedere game die het ondersteund kun je het vinden op de tweede tegel (bij gamepass games) daar staat een wolkje bij en meestal tekst van "try it in the cloud oid"
Westbaas schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:07:
Makkelijke family games als in voor kinderen? Zelf heb ik een kleine van bijna 4 jaar die veel plezier haalt uit Crash Team Racing, Paw Patrol, Disneyland Adventures, Rush Pixar Adventure bijvoorbeeld.

Games waarbij je een wolkje ziet staan kun je via cloud spelen. Als je op de titel klikt heb je de optie voor installeren of direct spelen via cloud, met wederom dat cloud icoontje.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Eerst lekker Elden Ring spelen en daarna door naar Tunic!

• Steven030
Rivanov schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:40:
[...]

Weet je of je vpn moet gebruiken bij het redeemen van een Argentijnse code, of gewoon de console op Argentinië zetten?

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Steven030 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:43:
[...]

Weet je of je vpn moet gebruiken bij het redeemen van een Argentijnse code, of gewoon de console op Argentinië zetten?
Ik heb nog even bij Gamivo gekeken, maar met de kortingscode basket-smart zit je wel degelijk aan een smart abonnement vast. Met elke andere kortingscode niet.

Bij mij werkt console op argentinie zetten niet, vpn wel.
Is dit serieus waar?
Wat een cijfers zeg! :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

@justifire @Rivanov

Op de Penrose X zitten twee wieltjes, eentje is voor algemene volume en de andere is voor de mic. Ik dacht eerst dat dit de game/chat audio mix zou zijn of dat het puur voor de chat alleen was.

Nu moet ik elke keer via de phone app de game/chat mix instellen, klopt dit of kan ik dat tweede wieltje instellen als chat volume? Dat zou echt top zijn.

Ik zie nu op die quick reference kaart dat ik het knopje ingedrukt moet houden en dan naar boven op onderen scrollen, dit werkt niet fijn. Ze hadden dit andersom moeten doen. Want waarom zou je de mic volume willen aanpassen?

[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 23-02-2022 23:43 ]

Steven030 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:03:
Die hoge cijfers betekenen niet dat het voor iedereen de beste game ooit gaat zijn... Het betekent dat het heel goed is in wat het probeert te doen. Het kan nog steeds dat wat het probeert te doen gewoon niet jouw ding is, maar dat betekent niet dat die cijfers dan niet correct zouden zijn.

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:25
Iemand nog tips waar ik Elden Ring met een beetje korting kan scoren?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:05:
Jez Corden van Windows Central zegt dit, maar dit is overdreven denk ik, en heel subjectief natuurlijk ook.

"I've been playing it too, and I'm honestly wondering if it is in fact the best game ever made."
Voor sommige mensen komt er iedere week een nieuwe "best game ever made" uit :+

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:11

BM

Moderator Spielerij
scrappy.doo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:01:
Iemand nog tips waar ik Elden Ring met een beetje korting kan scoren?
Eerste tip: zoek even in dit topic op 'Elden Ring', dan vind je zo een aantal posts / links waar je vast wat mee kunt :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

devilsnight schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:20:
@justifire @Rivanov

Op de Penrose X zitten twee wieltjes, eentje is voor algemene volume en de andere is voor de mic. Ik dacht eerst dat dit de game/chat audio mix zou zijn of dat het puur voor de chat alleen was.

Nu moet ik elke keer via de phone app de game/chat mix instellen, klopt dit of kan ik dat tweede wieltje instellen als chat volume? Dat zou echt top zijn.

Ik zie nu op die quick reference kaart dat ik het knopje ingedrukt moet houden en dan naar boven op onderen scrollen, dit werkt niet fijn. Ze hadden dit andersom moeten doen. Want waarom zou je de mic volume willen aanpassen?
Omdat deze functie gelijk is tussen de Penrose en Penrose X. Game/Chat Mix aanpassen vanaf headset is enkel een XBox functie wat op de PlayStation niet wordt ondersteund. Dus de ontwikkelaars hebben aangegeven dat het groepje dat Game/Chat Mix belangrijker vind dan mic volume, te klein is om hier verschil in te maken tussen de twee headsets.

Ik zou zeggen; lees even dit topic door. Daar kun je álles teruglezen m.b.t. ontwikkeling van de headset.

https://www.head-fi.org/t...ose-x-and-penrose.937477/

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 24-02-2022 08:46 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Rivanov schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Dus de ontwikkelaars hebben aangegeven dat het groepje dat Game/Chat Mix belangrijker vind dan mic volume, te klein is om hier verschil in te maken tussen de twee headsets.
Rare reden. Je mic kun je bij de meeste headsets verder of dichterbij je mond positioneren. Wat verder en het volume van je mic wordt al wat minder luid. Het game en chat geluid pas ik vaker aan dan het mic volume.

Als je in een party zit waarinj iedereen zijn dag aan het doornemen is met de rest, dan gaat bij mij het chat volume omlaag. Zit je in een party chat waarin alleen aanwijzingen worden gegeven, zoals waar vijanden zitten in een FPS bv, dan gaat bij mij het party chat geluid wat omhoog.

De keren dat ik mijn mic hoger of lager heb in gesteld op de headset zelf, kan ik op 1 hand tellen. Sterker nog, daar heb ik aan 1 vinger voldoende aan, namelijk bij het eerste instellen.

Streamen via Twitch werkt nu wel fijn. Rechtstreeks vanuit de Guide te starten, zoals het eigenlijk ook op de PS5 werkt. Nu nog Youtube inbouwen om naar te streamen.

[ Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 24-02-2022 08:54 ]

XBL: MRE Inc

Pagina: 1 ... 320 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord