MPC60 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:48:
Iemand tips voor multiplayer games? Een MMORPG is er sowieso niet volgens mij op die gratis meuk zoals neverwinter na.
Er is een MMORPG van Namco die wel aardig schijnt te zijn. Zelf geen ervaring mee: https://www.xbox.com/de-DE/games/bless-unleashed

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:31

On_E

Housemusic

Iemand tips voor multiplayer games? Een MMORPG is er sowieso niet volgens mij op die gratis meuk zoals neverwinter na.
The Elder Srolls Online is anders een prima MMORPG! :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-12 11:40

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Timothy3000 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:19:
Ja, dat was ook mijn grootste minpunt. Had wel gelezen dat je ze nu kunt wegdrukken, klopt dat?
In de stream hadden ze het er inderdaad over dat de belletjes nu uit te zetten waren. Dan kan je ze later teruglezen als je wilt.

XBox Series X: BloodyB2121

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:08

Nogne

>.<

Sea of Thieves _/-\o_

PS/XBL: Nogne

Heb nu de Street Kid en Corpo prologen gehad van Cyberpunk. Dit is wel echt ijzersterk gedaan allemaal. Zeker wel een game om te halen, en nu in de sale ook.

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:23
Elias2020 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:26:
Weet iemand of Atmos en DTS werkt in Cyberpunk?

Ik ben sinds kort over op een Sonos 5.1 systeem (receiver had lipsync issues) icm LG C9, dus ik ben wel benieuwd of het überhaupt werkt en toegevoegde waarde heeft ivm uncompressed 7.1. Lijkt me tof eens te ervaren. Bij Blu-ray films gaat het nu wel goed met geluid doorgeven in ieder geval.
Staat volgens https://knowtechie.com/wh...have-dolby-atmos-support/ wel op de lijst. Heb dezelfde tv en was een early adapter van een atmos soundbar. Helaas geen HDMI 2.1 ondersteuning....een Sonos Arc behoort ook nog tot de opties. Wat heb je voor je setup van Sonos aangeschaft? (Heb zelf al jaren een setje Play 5 (gen2) staan :))

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-12 16:36

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

pacod schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Staat volgens https://knowtechie.com/wh...have-dolby-atmos-support/ wel op de lijst. Heb dezelfde tv en was een early adapter van een atmos soundbar. Helaas geen HDMI 2.1 ondersteuning....een Sonos Arc behoort ook nog tot de opties. Wat heb je voor je setup van Sonos aangeschaft? (Heb zelf al jaren een setje Play 5 (gen2) staan :))
Heb de Arc, Sub gen 3 en 2 one's gekocht.

Ik vrees er inmiddels een beetje voor dat het weer niet werkt bij gaming. Zojuist getest: bij HALO en FORZA nog steeds een delay in Atmos, dus verwacht dat het bij CP2077 nu eigenlijk ook. Toch een TV dingetje vrees ik. Wel raar want voor film geen delay.

De laatste grote update voor de C9 is pas geweest. Als die support stopt denk ik dat niet opgelost gaat worden. De HDFURY Arcana er tussen zetten is dan (mogelijk) een dure oplossing. Dus dat wordt uncompressed audio gebruiken, dat is loseless en schijnt nog beter te zijn. Maar ik was juist zo benieuwd naar de Atmos ervaring.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:16
Elias2020 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:26:
Weet iemand of Atmos en DTS werkt in Cyberpunk?

Ik ben sinds kort over op een Sonos 5.1 systeem (receiver had lipsync issues) icm LG C9, dus ik ben wel benieuwd of het überhaupt werkt en toegevoegde waarde heeft ivm uncompressed 7.1. Lijkt me tof eens te ervaren. Bij Blu-ray films gaat het nu wel goed met geluid doorgeven in ieder geval.
Atmos is een techniek en zegt niets over het aantal speakers.
In principe kun je Atmos al toepassen met 2 speakers.
Alle games op de xbox one/series kunnen gebruik maken van 3d spatial audio. De xbox geeft dat in een atmos container door aan de versterker die daar een berekening op los laat welke speakers dan welk geluid hoe hard moet uitsturen om het geluid op de juiste plek te krijgen.
Dat is wezenlijk anders dan 5.1/7.1 geluid rechtstreeks aansturen, waarbij de game aangeeft naar welke speaker het moet. Cyberpunk gebruikt in ieder geval 5.1 (kan mij even niet herinneren dat er iets over de plafond speakers kwam)

Het vervelende is dat je niet weet wat de game gebruikt omdat de xbox alles omzet naar een atmos container als je de output op atmos zet.

[ Voor 4% gewijzigd door SunnieNL op 17-02-2022 13:57 ]

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:17
Elias2020 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:52:
[...]

Ik vrees er inmiddels een beetje voor dat het weer niet werkt bij gaming. Zojuist getest: bij HALO en FORZA nog steeds een delay in Atmos, dus verwacht dat het bij CP2077 nu eigenlijk ook. Toch een TV dingetje vrees ik. Wel raar want voor film geen delay.

De laatste grote update voor de C9 is pas geweest. Als die support stopt denk ik dat niet opgelost gaat worden. De HDFURY Arcana er tussen zetten is dan (mogelijk) een dure oplossing. Dus dat wordt uncompressed audio gebruiken, dat is loseless en schijnt nog beter te zijn. Maar ik was juist zo benieuwd naar de Atmos ervaring.
Ik heb dezelfde Sonos setup maar geen delay i.c.m. een G1. In de tv instellingen eARC aan en uitgang digitaal geluid op passeren. Xbox instellingen Dolby Atmos for home theater, bij extra opties passthrough toestaan aangevinkt

[ Voor 5% gewijzigd door Steven030 op 17-02-2022 14:00 ]

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
PepieNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:35:
[...]

Sorry maar.. de resolutie in performance mode is bijna verdubbeld.. :+
Los van de betere lightning, reflecties, etc.
Ik geloof je. Ik zie het wel, maar erg minimaal. Ik vond het er al wel netjes uitzien met de oude patch en heb het toen met plezier gespeeld. Ik ga Cyberpunk niet opnieuw uitspelen met deze nieuwe patch, daarvoor zijn de verschillen te minimaal.

Tomorrow is not today!

PepieNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:35:
[...]

Sorry maar.. de resolutie in performance mode is bijna verdubbeld.. :+
Los van de betere lightning, reflecties, etc.
Het was 1080p zonder de patch dacht ik hé? Ik heb geprobeerd in raytracing mode te spelen, maar ik zie eigenlijk het nut er niet van.

Niemand heeft goede HDR settings voor de game, trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 17-02-2022 14:34 ]

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 09:21
Steven030 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Ik heb dezelfde Sonos setup maar geen delay i.c.m. een G1. In de tv instellingen eARC aan en uitgang digitaal geluid op passeren. Xbox instellingen Dolby Atmos for home theater, bij extra opties passthrough toestaan aangevinkt
Hier idem opstelling i.c.m. G1. Ook bij mij geen delay.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

SunnieNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:57:
[...]Het vervelende is dat je niet weet wat de game gebruikt omdat de xbox alles omzet naar een atmos container als je de output op atmos zet.
Dank voor je uitleg. De XBOX zet alles om naar een atmos container, en de soundbar doet dat nog een keer? Levert dat dan de delay in gunshots en lipsync op? Tv staat op Earc en geluid passeren, bitstream staat aan op het HDMI kanaal.
Steven030 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Volgens mij staat het bij mij ook zo, die passthrough op de xbox zal ik vanavond nog even checken. Zou top zijn als ik het wel werkend krijg. Inmiddels alweer een uur erover aan het googlen, maar het blijkt nog steeds voor vele voor problemen te zorgen.

Op de PS5 heb ik trouwens dezelfde issues, geen dolby lag in films, maar wel in gaming. Al kan dat ook komen omdat Sony mogelijk nog niet Dolby gecertificeerd is.

Om het ook nog even over games te hebben, ik vond Song of Iron echt een megatof spel. Ik las hier wat tegenstrijdige berichten over clumsy controls maar heb me er echt supergoed mee vermaakt. Niet de volle prijs waard gezien de korte speelduur, maar via de goedkopere kanalen wel echt de moeite waard om eens te proberen.

• SunnieNL
  • Laatst online: 01-12 09:16
Elias2020 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:47:
[...]

Dank voor je uitleg. De XBOX zet alles om naar een atmos container, en de soundbar doet dat nog een keer? Levert dat dan de delay in gunshots en lipsync op? Tv staat op Earc en geluid passeren, bitstream staat aan op het HDMI kanaal.
Nee, de soundbar die pakt de Atmos container uit en rekent de coordinaten uit om te bepalen welke speaker welk geluid moet weergeven. Daar kan uiteraard wat lip sync en delay in optreden.

Nou weet ik dat er bij bepaalde LG tv's ook een probleem is in combinatie met bepaalde merken soundbars, waardoor Atmos geluid via eARC een delay kreeg die niet op te lossen was. Dat probleem ligt echter in de soundbar en niet in de TV, omdat een soundbar van een ander merk op dezelfde TV het probleem niet heeft.

Overigens is dat ook de reden waarom ik het liefst alles laat doorlopen via de AVR of Soundbar. Dan is het geluid eerst en dan daarna alles wat de TV er nog mee wil doen. Op die manier is de lipsync veel makkelijker goed te krijgen omdat geluid millesecondes tegenhouden in een buffer makkelijker is dan een heel tv beeld vasthouden met syncen (volgens mij kan dat niet eens). Daarnaast kennen de duurdere AVR's vaak auto lipsync via het ARC kanaal (krijgen het geluid weer terug van de tv en kunnen daarop berekenen hoeveel vertraging ze zelf moeten hanteren om beeld en geluid in sync te houden).

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:13
Sydney08 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:11:
[...]

Ik geloof je. Ik zie het wel, maar erg minimaal. Ik vond het er al wel netjes uitzien met de oude patch en heb het toen met plezier gespeeld. Ik ga Cyberpunk niet opnieuw uitspelen met deze nieuwe patch, daarvoor zijn de verschillen te minimaal.
Ik vind dit wel grappig, ik vind het verschil juist wel flink. Ik zit dan te denken: komt dat omdat ik niet meer goed weet hoe het eruit zag destijds of komt het omdat jij het al hebt uitgespeeld en het verschil te minimaal ervaart om er nog een playthrough aan te wijden?

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

SunnieNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:59:
[...]

Nou weet ik dat er bij bepaalde LG tv's ook een probleem is in combinatie met bepaalde merken soundbars, waardoor Atmos geluid via eARC een delay kreeg die niet op te lossen was. Dat probleem ligt echter in de soundbar en niet in de TV, omdat een soundbar van een ander merk op dezelfde TV het probleem niet heeft.
Dank. Dit helpt. Dus ik ben screwed en Sonos is mijn laatste reddingsboei. Gelukkig weet ik niet wat ik mis haha. Maar wat ik niet snap is dat het bij het kijken van een blu-ray (met atmos spoor) via de console dan wel goed gaat?
SunnieNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:59:
[...]

Overigens is dat ook de reden waarom ik het liefst alles laat doorlopen via de AVR of Soundbar. Dan is het geluid eerst en dan daarna alles wat de TV er nog mee wil doen. Op die manier is de lipsync veel makkelijker goed te krijgen omdat geluid millesecondes tegenhouden in een buffer makkelijker is dan een heel tv beeld vasthouden met syncen (volgens mij kan dat niet eens). Daarnaast kennen de duurdere AVR's vaak auto lipsync via het ARC kanaal (krijgen het geluid weer terug van de tv en kunnen daarop berekenen hoeveel vertraging ze zelf moeten hanteren om beeld en geluid in sync te houden).
Een HDfury Arcana (met eventuele switch voor meerdere bronnen) zal dit probleem dan verhelpen? Al denk ik niet dat ik er nog eens 250 euro tegenaan wil gooien voor Atmos gaming, terwijl dit volgens alle specs op mijn apparatuur gewoon moet werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5vpL6XTQOAu25sgOnGBy4tVaRo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z43N2v1o4zR5tK7UodSKAecY.jpg?f=user_large

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Vinnocchio schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:03:
[...]

Ik vind dit wel grappig, ik vind het verschil juist wel flink. Ik zit dan te denken: komt dat omdat ik niet meer goed weet hoe het eruit zag destijds of komt het omdat jij het al hebt uitgespeeld en het verschil te minimaal ervaart om er nog een playthrough aan te wijden?
Haha, ja kan beide zijn. Ik moet zeggen dat ik ook The Matrix had gespeeld tussendoor en dat zag er een stuk scherper uit. Maar goed, dat was slechts een demo en niet echt te vergelijken.

Tomorrow is not today!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Rossi46 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:14:
[...]

Zullen ze bij Xbox blij mee zijn, met zo'n 'exclusive'... :F Hier zijn een paar zaken vreselijk misgegaan.
Maar wel day one op gamepass toch?

• Steven030
Elias2020 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:12:
[...]

Dank. Dit helpt. Dus ik ben screwed en Sonos is mijn laatste reddingsboei. Gelukkig weet ik niet wat ik mis haha. Maar wat ik niet snap is dat het bij het kijken van een blu-ray (met atmos spoor) via de console dan wel goed gaat?
[...]

Een HDfury Arcana (met eventuele switch voor meerdere bronnen) zal dit probleem dan verhelpen? Al denk ik niet dat ik er nog eens 250 euro tegenaan wil gooien voor Atmos gaming, terwijl dit volgens alle specs op mijn apparatuur gewoon moet werken.
[Afbeelding]
Ik had ook enorme problemen met een LG Soundbar (DSP11RA), waarbij het niet uitmaakte of ik rechtstreeks op de tv of op de Soundbar aansloot. Maar sinds ik die omgeruild voor dezelfde Sonos set heb ik nergens meer last van op zowel XSX als PS5. Met dus bovengenoemde settings

[ Voor 5% gewijzigd door Steven030 op 17-02-2022 16:09 ]

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:51:
[...]

Was meer 'day 4' :+ Multiplayer is wel free to play.

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Steven030 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:07:
[...]

Ik had ook enorme problemen met een LG Soundbar (DSP11RA), waarbij het niet uitmaakte of ik rechtstreeks op de tv of op de Soundbar aansloot. Maar sinds ik die omgeruild voor dezelfde Sonos set heb ik nergens meer last van op zowel XSX als PS5. Met dus bovengenoemde settings
Met de LG C9?!
Excuses als dit trouwens meer een onderwerp is voor een sonos of lg topic. Maar het begon met CP2077…

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:15
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:51:
[...]

Multiplayer en part 1 van de Campaign.

Ik zou hem zelfs van Gamepass halen als Xbox zijnde, want dit spel doet het merk Xbox meer schade dan deugd!

Holy shizzle, ik wilde gisteren nog wat toevoegen, maar kon mij post niet meer veranderen (had het niet zo netjes uitgedrukt).

Maar echt, waarom brachten ze dit uit! Ik kom er niet bij!?! Wie van QA laat Crossfire X door het testen heen gaan en zegt, ok Gold?

Ik liep op een gegeven moment door een level en het geluid van mijn gun bleef afgaan, gewoon het gehele level :')
Hits op enemies moet je eens voor de grap blijven aanschouwen, lijkt wel echt alsof je Time Crisis op je PSX speelt _O-

Je zou hem voor de grap gewoon eens moeten testen...

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
devilsnight schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:33:
[...]

Niemand heeft goede HDR settings voor de game, trouwens?
Amok4All(hij heet anders inmiddels) heeft er vandaag een nieuwe video aan gewijd.

De inspiratie is Doom gok ik zo :p

• Steven030
Elias2020 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:23:
[...]

Met de LG C9?!
Excuses als dit trouwens meer een onderwerp is voor een sonos of lg topic. Maar het begon met CP2077…
Nee, op de LG G1. Cyberpunk klinkt goed, maar ik denk dat om te testen dedicated Atmos games zoals Metro, CoD, FH5 of Gears 5 nog beter klinken
DutchOwnage schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:40:
[...]

Amok4All(hij heet anders inmiddels) heeft er vandaag een nieuwe video aan gewijd.
Nice!

Dit gaat mijn volgende game worden. Na die prologen zit ik er helemaal in.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:14
Heel stom, maar ik heb waarschijnlijk de elite 2 controller gefixt, via het test menu eens even 2 minuten lang lopen button bashen en nu reageren ze eigenlijk normaal, heel af en toe pakt hij 1 keer niet en dan weer normaal, vanavond is met Skyrim testen, maar denk hoe dan ook als het eindelijk rond is met Microsoft dat ik hem hoe dan ook opstuur voor reparatie, kan best een tijdelijke fix zijn.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Ik dacht dat er wat mankeerde aan de linker stick vak de Elite V2 want ik moet echt hard op de stick drukken om te gaan sprinten. Maar ik merk met andere games dat de knop gewoon wordt geregistreerd. Dus dit is een Cyberpunk dingetje, hnmm.

• Linksquest
devilsnight schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:26:
Ik dacht dat er wat mankeerde aan de linker stick vak de Elite V2 want ik moet echt hard op de stick drukken om te gaan sprinten. Maar ik merk met andere games dat de knop gewoon wordt geregistreerd. Dus dit is een Cyberpunk dingetje, hnmm.
Nee, alleen de A, X, en B toetsen die soms niet willen pakken, sticks doen het (nog) prima.

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 15:27

MPC60

Game on

On_E schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:11:
[...]

The Elder Srolls Online is anders een prima MMORPG! :)
Die heb ik geprobeerd maar kwam ik maar moeilijk in. Misschien toch maar weer een kans geven.

Xbox: SendexNL

• Linksquest
Linksquest schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:14:
Heel stom, maar ik heb waarschijnlijk de elite 2 controller gefixt, via het test menu eens even 2 minuten lang lopen button bashen en nu reageren ze eigenlijk normaal, heel af en toe pakt hij 1 keer niet en dan weer normaal, vanavond is met Skyrim testen, maar denk hoe dan ook als het eindelijk rond is met Microsoft dat ik hem hoe dan ook opstuur voor reparatie, kan best een tijdelijke fix zijn.
Te vroeg gejuich, 1 minute deed hij het en daarna weer 7x niet, button bash ik een paar keer achter elkaar dan doet hij het 3 minuten normaal en dan weer niet, gaat gewoon zodra het kan naar Microsoft

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:45
Elias2020 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:52:
[...]

Heb hier een Sonos-setup (1x ARC + 2x Play: 1 en 1x SUB) staan en nog niet eerder last gehad van 'audio lag / delay' met de Xbox Series X - niet i.c.m. mijn C9 destijds en nu ook niet met mijn C1.

Heb je 'pass through' geselecteerd in de (hdmi) audio settings van je LG C9?
Waar ligt het aan als je de error "Do you own this app...." krijgt? Broer heeft de Cyberpunk trial gedownload via mobile app en hij krijgt deze error nu.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:11

BM

Moderator Spielerij
devilsnight schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:22:
Waar ligt het aan als je de error "Do you own this app...." krijgt? Broer heeft de Cyberpunk trial gedownload via mobile app en hij krijgt deze error nu.
Even naar de store, en vanaf daar de free trial starten. Als je via de mobile app installeert is er nog geen licentie gekoppeld aan je account. Via de store krijg je die alsnog. Geen nieuwe download nodig.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Panzer Dragoon :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Tweede keer in een week tijd dat ik de XSX uitzet en de power led blijft aan en uitgaan, ik wacht nu al een paar minuten en hij blijft dit doen. Meer mensen die dit gehad hebben?

De vorige keer dat ik dit had kreeg ik de XSX zelfs niet eens online, hij bleef maar disconnected zeggen totdat ik hem weer opnieuw had opgestart.

• d.bakker84

d.bakker84

devilsnight schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:54:
Tweede keer in een week tijd dat ik de XSX uitzet en de power led blijft aan en uitgaan, ik wacht nu al een paar minuten en hij blijft dit doen. Meer mensen die dit gehad hebben?

De vorige keer dat ik dit had kreeg ik de XSX zelfs niet eens online, hij bleef maar disconnected zeggen totdat ik hem weer opnieuw had opgestart.
Ja, ik heb sinds kort regelmatig hetzelfde. Als ik maar wacht gaat hij uiteindelijk wel vanzelf uit. Kan me niet herinneren dat ik dit eerst ook wel eens had. De controller blijft dan ook aan.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Linksquest schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:14:
Ja dat dacht ik ook altijd alleen “Heel af en toe pakt hij 1 keer niet” vind ik dan toch al irritant genoeg eigenlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
devilsnight schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:54:
Ik had dit van de week voor het eerst een keertje, gewoon naar bed gegaan en de volgende dag was hij uit maar gedurende de tijd dat ik nog in de woonkamer was bleef hij knipperen (ook een paar minuten ofz).

Eigenlijk een beetje aangenomen dat hij dan nog wat aan het doen was op de achtergrond ofz?

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Yonix schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:40:
[...]

Heb hier een Sonos-setup (1x ARC + 2x Play: 1 en 1x SUB) staan en nog niet eerder last gehad van 'audio lag / delay' met de Xbox Series X - niet i.c.m. mijn C9 destijds en nu ook niet met mijn C1.

Heb je 'pass through' geselecteerd in de (hdmi) audio settings van je LG C9?
Yes, passthrough staat aan en vanavond werkelijk alle mogelijke tv - xsx - sonos combinaties geprobeerd. Nog steeds een delay, wel minder dan een paar weken geleden heb ik het idee. Maar in vergelijking met uncompressed 7.1 valt het echt op.
Donstil schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 00:25:
[...]

Ik had dit van de week voor het eerst een keertje, gewoon naar bed gegaan en de volgende dag was hij uit maar gedurende de tijd dat ik nog in de woonkamer was bleef hij knipperen (ook een paar minuten ofz).

Eigenlijk een beetje aangenomen dat hij dan nog wat aan het doen was op de achtergrond ofz?
d.bakker84 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 00:00:
[...]

Ja, ik heb sinds kort regelmatig hetzelfde. Als ik maar wacht gaat hij uiteindelijk wel vanzelf uit. Kan me niet herinneren dat ik dit eerst ook wel eens had. De controller blijft dan ook aan.
Goed om te weten. Volgende keer moet ik gewoon nog even wat langer wachten dan. Dat zou het kunnen zijn, dat ie iets nog update ofzo.

• Linksquest
Donstil schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 00:22:
[...]

Ja dat dacht ik ook altijd alleen “Heel af en toe pakt hij 1 keer niet” vind ik dan toch al irritant genoeg eigenlijk.
Klopt, maar ik had toch te vroeg gejuich, 1 minute deed hij het en daarna weer 7x niet, button bash ik een paar keer achter elkaar dan doet hij het 3 minuten normaal en dan weer niet, gaat gewoon zodra het kan naar Microsoft, want voor z'n dure controller verwacht ik toch meer.

Maar goed, ik had toevallig woensdag Gears Tactics op de Xbox One X gespeeld, maar dam wat ben ik opeens gewend aan de laatsnelheid van Series X, ben daar nu Skyrim op het spelen, wat een genot en hoe snel alles gaat.

Een kennis van mij heeft de Penrose X headset gehaald, eerst gaat hij hem testen en als ie bevalt dan houdt ie deze. Hij komt vandaag of morgen even langs want hij weet dat ik ook naar de X aan het kijken was. Twee vraagjes....

Welke settings voor het beste geluid (goede balans treble en bass) moeten we gebruiken, en welke games zijn must hear games om te checken?

Want dan ga ik die alvast installeren. :)
Deze week Unbound Worlds Apart uitgespeeld. Het is best een grappige 2D platformer / puzzel metroidvania met best wel pittige platform delen.

Probeert een beetje Ori achtig te zijn af en toe maar faalt er goed in. Toch prima spel om te spelen als je liefhebber bent van het genre.

Nog een weekje en dan Elden Ring!

——-

De cuphead animatie serie is nu te zien trouwens op Netflix. Zowel in het Engels als Nederlands mogelijk voor wellicht de kleintjes.

En nu als de wiedeweerga de dlc uitbrengen… want het is echt een fantastische game.

[ Voor 25% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-02-2022 12:45 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

devilsnight schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:56:
Een kennis van mij heeft de Penrose X headset gehaald, eerst gaat hij hem testen en als ie bevalt dan houdt ie deze. Hij komt vandaag of morgen even langs want hij weet dat ik ook naar de X aan het kijken was. Twee vraagjes....

Welke settings voor het beste geluid (goede balans treble en bass) moeten we gebruiken, en welke games zijn must hear games om te checken?

Want dan ga ik die alvast installeren. :)
Flat EQ + DTS:X over the ear.

Dark Souls 3 titlescreen en Abbys Watcher bossfight (evt via youtube)
Gears of War Hyvebuster dlc
Hell Let Loose / Battlefield 5
Nier Automata

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Flat EQ + DTS:X over the ear.

Dark Souls 3 titlescreen en Abbys Watcher bossfight (evt via youtube)
Gears of War Hyvebuster dlc
Hell Let Loose / Battlefield 5
Nier Automata
Nice. Thank you!

Ene kant wel jammer om van Atmos naar DTSX te gaan, ben echt een fan geworden van Atmos. Maar ik ga het testen. :)

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
@devilsnight zelfde type techniek, dus veel verschil geeft het niet :)

[ Voor 32% gewijzigd door LuisjeNL op 18-02-2022 16:48 ]

Lichtpuntje...

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:28
uchiha tijntje schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:20:

——-

De cuphead animatie serie is nu te zien trouwens op Netflix. Zowel in het Engels als Nederlands mogelijk voor wellicht de kleintjes.

En nu als de wiedeweerga de dlc uitbrengen… want het is echt een fantastische game.
Haastige spoed is zelden goed. Die dlc is toch pas maar net (2018) aangekondigd?
Cyberpunk is duidelijk een game waar ik HEEL veel uurtjes in ga pompen. Er is genoeg te vinden qua environmental storytelling en daar hou ik echt van. Computers met mailtjes, in-game internet met nieuws en updates over de wereld en natuurlijk de database met al die informatie over Night City en alles.

Witcher 3 heeft die beastiary en vond het echt top om dat allemaal te lezen, de makers hebben dit immers niet voor niets erin gestopt. :)

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-12 11:32
Dan staat je nog heel wat te wachten 😊
The Heist al afgerond? En dus in chapter 2?

[ Voor 35% gewijzigd door PepieNL op 18-02-2022 19:06 ]

PepieNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:05:
Ik zit nog steeds in de woestijn. Heb eerst alles op die computer gelezen van de mechanic en ik ben nu de omgeving daar aan het exploren en alles oppakken wat er maar ligt en daarna ga ik verder.

Ik heb dit allemaal gisteren al gespeeld met de trial, maar nu neem ik echt mijn tijd ervoor. :) In de trial ben ik niet verder gekomen dan die missie met Jackie dat je die ene vrouw moet vinden. Komt ook uit de trailers.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 20:07
Donstil schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 00:25:
[...]

Volgens mij doet hij dan een update van het systeem, spel oid. Heb het ook wel eens en idd na een paar minuten gaat ie dan uit :)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Verwijderd

Elias2020 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 00:37:
[...]

Yes, passthrough staat aan en vanavond werkelijk alle mogelijke tv - xsx - sonos combinaties geprobeerd. Nog steeds een delay, wel minder dan een paar weken geleden heb ik het idee. Maar in vergelijking met uncompressed 7.1 valt het echt op.
Compressed audio kan een delay geven als de decompressie te lang duurt.

Hoe heb je de series x aangesloten? Met hdmi op de tv? En de sonos via arc op de televisie? De beste oplossing zou zijn als je tv en sonos Earc ondersteund. Aangezien Earc een automatische lipsync correctie ingebouwd heeft.

Als je alleen arc hebt, kan je proberen om de series x direct op de sonos aan te sluiten, hierdoor zorg je ervoor dat er iets minder delay in komt doordat het signaal niet via de tv gestuurd wordt.

Als dat ook niet kan, dan adviseer ik je om alle enhanced effecten in de sonos uit te zetten. Alle opties die het geluid beter moeten maken zet je dan volledig uit. Omdat deze opties meer delay kunnen veroorzaken.

Voordeel van uncompressed is dat de sonos minder tijd nodig heeft om het geluid te verwerken, hierdoor heb je dus minder last van het niet synchroon lopen van geluid.

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:08:
[...]

Als dat ook niet kan, dan adviseer ik je om alle enhanced effecten in de sonos uit te zetten. Alle opties die het geluid beter moeten maken zet je dan volledig uit. Omdat deze opties meer delay kunnen veroorzaken.
Super bedankt voor je input. Bovenstaande suggestie heeft ervoor gezorgd dat ik eraan dacht om TruePlay eens uit te zetten in Sonos en volgens mij heeft dat het probleem verholpen!

Alleen is Trueplay overall wel fijn haha. Dus wellicht ga ik toch voor uncompressed bij gaming. Maar case closed iig!

[ Voor 10% gewijzigd door Elias2020 op 18-02-2022 23:16 ]

Verwijderd

Elias2020 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:13:
[...]

Super bedankt voor je input. Bovenstaande suggestie heeft ervoor gezorgd dat ik eraan dacht om TruePlay eens uit te zetten in Sonos en volgens mij heeft dat het probleem verholpen!
Mooi dat het is opgelost!

• Donstil
  • Niet online
PepieNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:05:
Ik ga nu naar “The Heist” toevallig, begint daarna het wat vrijere gedeelte van de game?
Want heb nu niet het idee dat ik op de map wat kan doen, ga echt van missie naar missie tot nu toe.

Verder helemaal eens met @devilsnight , dit gaat ook mij een hele hoop tijd kosten :P

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zorroberner schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Hahaha ja dat eerste had ik ook. Black Communities, alsof dat alomvattend is. Maar goed ga mij er geen seconde druk om maken.

En nice AC Odyssey, man goede herinneringen aan. Binnenkort weer eens opstarten met de Series X upgrade.

Zelf eindelijk in the Outer Worlds. Even ruim twee uur gespeeld en goed actief in the Emerald Vale. (1e regio) Kan niet wachten tot ik mijn schip heb.

Heb voor mijzelf wel van okee The Outer Worlds staat al zolang op to-do list. Dus die moet ik echt even spelen voordat ik een al uitgespeeld spel weer ga herspelen.
Ik dus wel. Ik wil dit niet zien, ik heb er geen boodschap aan. Het boeit me niet wat wie dan ook speelt, omdat het niet personaliseert. Sterker nog, het differentieert. Ik vind het absurd dat zoiets op een dashboard terecht kan komen. De wereld had te klein geweest als er had gestaan "White communities", waarom kan dit dan wel? Dit creëert juist diversiteit.

Wat boeit mij het wat mensen met een andere kleur spelen, een ander ras, uit een ander land? Dat zegt 0,0 over mij of mijn gamegedrag. Als je een Xbox ervaring wil leveren moet je dat juist niet op ras/groepen gaan toespitsen want dan ben je zelf onderdeel van een probleem wat er niet is.

Ik kan me er dus wél druk om maken en wil dit soort dingen niet zien op mijn Xbox. "Minder van dit soort dingen" tonen helpt blijkbaar niet dus het wordt me door de strot geduwd. Prima, zet ik m'n PS5 weer aan.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vergeet niet dat het black history maand is in de VS. Dan is er daar gewoon meer aandacht voor.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-12 11:32
Donstil schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 00:05:
[...]

Ik ga nu naar “The Heist” toevallig, begint daarna het wat vrijere gedeelte van de game?
Die vraag beantwoorden zou een dikke spoiler zijn, maar ja.. ook dat inderdaad.

[ Voor 7% gewijzigd door PepieNL op 19-02-2022 07:52 ]

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-12 13:14
devilsnight schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:12:
Cyberpunk is duidelijk een game waar ik HEEL veel uurtjes in ga pompen. Er is genoeg te vinden qua environmental storytelling en daar hou ik echt van. Computers met mailtjes, in-game internet met nieuws en updates over de wereld en natuurlijk de database met al die informatie over Night City en alles.
De trial zo'n uurtje geprobeerd en ik vond het ook erg gaaf. Het enige wat ik me aan stoorde, en dus ook waarom ik het heb afgezet, was de 30fps op de S. Heb enkel de S, dus voor mij voorlopig nog geen CP2077. Er zijn geruchten dat ze naar 1080p60 willen voor de S in performance mode ipv enkel 1440p30 aan te bieden.

We zijn de laatste games erg gespoiled met 60fps dus vind het erg moeilijk om terug te keren. Na een uurtje kon ik dus nog niet wennen. Liever wachten dan. :)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:41
cypress3d schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:02:
[...]

Volgens mij doet hij dan een update van het systeem, spel oid. Heb het ook wel eens en idd na een paar minuten gaat ie dan uit :)
Klopt. Bij de 360 blijft het powerlampje ook knipperen als ie nog aan het synchroniseren is (powerbrick blijft ook nog even groen). Bij de oude one blijft de powerbrick nog wat langer wit branden en de XSX (en XSS) laat het powerlampje nog even knipperen. Dan weet je dat de stekker er nog niet uit mag :+

Gamertag: timmie271

timmie271 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:06:
[...]

Klopt. Bij de 360 blijft het powerlampje ook knipperen als ie nog aan het synchroniseren is (powerbrick blijft ook nog even groen). Bij de oude one blijft de powerbrick nog wat langer wit branden en de XSX (en XSS) laat het powerlampje nog even knipperen. Dan weet je dat de stekker er nog niet uit mag :+
Oei, ik heb zelf de power knop vorige week ingedrukt gehouden totdat ie uit ging want ik dacht dat er iets fout was en hij niet echt uit zou gaan. Gelukkig is het allemaal goed nog, maar ik weet het voor in het vervolg.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:46
Zo heb de lijst van gamende tweakers weer eens bijgewerkt (mijn eigen invulling). @ArthurMorgan pas nu besef ik dat jij Wybo76 bent haha. Ik deed er ook zolang over om je toe te voegen, my bad.

Ik heb de lijst ook bijgewerkt want er is een spel dat ik binnenkort serieus wil oppakken, Stellaris console edition. Ik heb het sinds 2.0 (dat dus het spel overhoop gehaald werd) niet meer gespeeld. Maar ben van plan binnenkort de expansion passes te kopen (denk eind maart even budget plannen). Zijn er mensen die dat spel ook kennen (sci-fi strategy)? Lijkt me heel leuk om dat met anderen te spelen. Ook om dan eindelijk eens een potje af te maken. Als mensen interesse hebben laat het me weten dan gaan we wat inplannen.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ArthurMorgan schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 06:05:
Vergeet niet dat het black history maand is in de VS. Dan is er daar gewoon meer aandacht voor.
Inderdaad, dáár. ;)

• Donstil
  • Niet online
PepieNL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 07:51:
[...]

Die vraag beantwoorden zou een dikke spoiler zijn, maar ja.. ook dat inderdaad.
Haha, ik til niet zo zwaar aan spoilers maar ik speel wel even door dan :P

• timmie271
devilsnight schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:25:
[...]

Oei, ik heb zelf de power knop vorige week ingedrukt gehouden totdat ie uit ging want ik dacht dat er iets fout was en hij niet echt uit zou gaan. Gelukkig is het allemaal goed nog, maar ik weet het voor in het vervolg.
Console zal er niet aan stukgaan gelukkig. Hier laatst eens de stekker er blijkbaar uitgetrokken tijdens een update van de one. Kwam ik achter toen ik hem de volgende dag weer erin stopte :P

• Donstil
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 01:16:
[...]

Ik dus wel. Ik wil dit niet zien, ik heb er geen boodschap aan. Het boeit me niet wat wie dan ook speelt, omdat het niet personaliseert. Sterker nog, het differentieert. Ik vind het absurd dat zoiets op een dashboard terecht kan komen. De wereld had te klein geweest als er had gestaan "White communities", waarom kan dit dan wel? Dit creëert juist diversiteit.

Wat boeit mij het wat mensen met een andere kleur spelen, een ander ras, uit een ander land? Dat zegt 0,0 over mij of mijn gamegedrag. Als je een Xbox ervaring wil leveren moet je dat juist niet op ras/groepen gaan toespitsen want dan ben je zelf onderdeel van een probleem wat er niet is.

Ik kan me er dus wél druk om maken en wil dit soort dingen niet zien op mijn Xbox. "Minder van dit soort dingen" tonen helpt blijkbaar niet dus het wordt me door de strot geduwd. Prima, zet ik m'n PS5 weer aan.
Dit is voor heel veel mensen absoluut wel een probleem of een probleem geweest dus dat kan je niet zomaar in de hoek zetten als “een probleem wat er niet is”.

Wij zijn hier natuurlijk allemaal super woke en zien geen huidskleuren, geaardheden, enz maar in de normale wereld is dat simpelweg nog niet zo. Een beetje bewustwording voor zulke zaken kan daarom helemaal geen kwaad. Ook niet op een game console.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Donstil schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:14:
[...]

Dit is voor heel veel mensen absoluut wel een probleem of een probleem geweest dus dat kan je niet zomaar in de hoek zetten als “een probleem wat er niet is”.

Wij zijn hier natuurlijk allemaal super woke en zien geen huidskleuren, geaardheden, enz maar in de normale wereld is dat simpelweg nog niet zo. Een beetje bewustwording voor zulke zaken kan daarom helemaal geen kwaad. Ook niet op een game console.
Juist niét op een game console. Game. Spel. Ontspanning. Entertainment. Geen plek om een politiek correct statement te maken, dat doen ze maar lekker op Twitter; daar kun je het bewust opzoeken i.p.v. verplicht voorgeschoteld krijgen als je een simpel spelletje wil spelen.

• Donstil
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Juist niét op een game console. Game. Spel. Ontspanning. Entertainment. Geen plek om een politiek correct statement te maken, dat doen ze maar lekker op Twitter; daar kun je het bewust opzoeken i.p.v. verplicht voorgeschoteld krijgen als je een simpel spelletje wil spelen.
Maar het is dus nodig dat bepaalde mensen het voorgeschoteld krijgen omdat ze anders niet weten wat ze op moeten zoeken, bewustwording dus, anders denken ze bijvoorbeeld dat het nergens een probleem is.

Nou goed scroll er lekker langs zou ik zeggen.

Overigens mijn console net even aangezet om te kijken waar dit nou eigenlijk om ging maar ik heb het zelf niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 19-02-2022 11:40 ]

• Vinnocchio
Donstil schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:14:
[...]

Ieder zn meug maar dit is gewoon gedram. Ik denk dat er eerder het tegenovergestelde opwekt dan wat de bedoeling is; er zijn zat mensen die zich hieraan irriteren. Laat het 1 keer zien en dan klaar.
Maar laten we hier op het forum nou niet ook nog eens aandacht geven en gewoon over games lullen

[ Voor 6% gewijzigd door Vinnocchio op 19-02-2022 11:41 ]

• Donstil
  • Niet online
Vinnocchio schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Ieder zn meug maar dit is gewoon gedram. Ik denk dat er eerder het tegenovergestelde opwekt dan wat de bedoeling is; er zijn zat mensen die zich hieraan irriteren. Laat het 1 keer zien en dan klaar.
Dat mensen zich er aan irriteren is eigenlijk ook al oorzaak van het probleem natuurlijk maar goed dat is weer een hele andere discussie.

Wat ik al zei, iedereen kan er langs scrollen als het ze niet zint. Of gewoon lekker een game vanuit QR starten en snel gaan gamen.

Al die haat en irritatie richting zo een klein itempje brengt je helemaal nergens in het leven, alleen maar negatieve energie

Ik snap het probleem ook niet eigenlijk... Ik negeer die vakjes altijd al, boeien of er black white yellow purple of polkadot staat...
Volgens mij als je je er zo boos om maakt dan zit er bij jezelf al iets wat getriggerd wordt.
Bestaande karakters die ineens een ander ras krijgen daar kan ik me nog iets bij voorstellen dat je je daar aan stoort, maar dit?

Gamertag: FinrazielNL

Verwijderd

Het prima vinden wanneer een groep extra 'positieve' aandacht krijg gebaseerd op een kleur. Ik vind het krankzinnig en racistisch ongeacht welke kleur. En er onverschillig of lichtzinnig over doen of er een "kritische rassentheorie" van te maken zorgt enkel voor nog meer wrijving in een samenleving.
Ik vind die tab echt niet kunnen en was verbaasd toen ik het zag.
Maar laten we er inderdaad over ophouden want hier gaan we het nooit over eens worden.

• Pariah86
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-12 17:52
Waarom kost cyberpunk 32 euro op xbox en maar 25eur in de psn store? :P

Sowieso eerst Psychonauts 2 uitspelen! Prachtige game imo. Enkel moet ik mijn controller via usb aansluiten want anders wordt de game na enige tijd "stuurloos".

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:46
Ik ben zeer boos, naja boos om videospellen word ik niet meer maar wel teleurgesteld. Lekker gta sa de aan het spelen. Denk doe ff blood bowl, (stadium in San Fierro) zit die save glitch op de xsx en xss nog steeds in dat spel. Ongelooflijk. Had godzijdank een save daarvoor. En op trueachievements een manier gevonden om wel alle achievements te halen inclusief 100% en here we go again. Maar man ongelooflijk dat die bug er nog is. Zat zo relaxed te spelen deze dag. Achja er is een workaround en het is op gamepass. Ik weet nu wel dat ik iii en vc alleen ga spelen als ze ook op gamepass komen. Ik ga mijn geld hier niet aan uitgeven ivm eventuele bugs.

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:04

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Pariah86 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:38:

Sowieso eerst Psychonauts 2 uitspelen! Prachtige game imo. Enkel moet ik mijn controller via usb aansluiten want anders wordt de game na enige tijd "stuurloos".
Cyberpunk op disc kost €25,98 bij GM (ex. verzendkosten):

https://www.budgetgaming....77+-+day+one+edition.html

Staat niet op de pricewatch dus maar even een andere prijsvergelijker gepakt.
Eerst nog je uitgesproken mening ff neerplempen en dan eindigen met laten we er maar over ophouden… haal je post dan gewoon helemaal weg.

[ Voor 45% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-02-2022 14:21 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Donstil
  • Niet online

€15,- in Turkije 🤫

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:53:
[...]

Eerst nog je uitgesproken mening ff neerplempen en dan eindigen met laten we er maar over ophouden… haal je post dan gewoon helemaal weg.
Typische reactie weer van je was te verwachten, die ene zin weer gaan uitlichten. Ik bepaal uiteraard niet letterlijk dat we er over moeten op houden. Ik bepaal wel dat ik niet meer op jou ga reageren.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:11

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:19:
[...]
Ik bepaal uiteraard niet letterlijk dat we er over moeten op houden.
Laat ik dat dan maar wel doen. Deze discussie is nu klaar, en had uberhaupt nieteens begonnen moeten zijn

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

18 euro via Eneba (Argentinië) can't go wrong ;)

Wel even VPN aanzetten voor Argentinië met een app op telefoon of pc.

• Donstil
  • Niet online
Ja daar hebben we wel wat aan zo 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adwEZUL-peyB7EEtFg0KvhDeDTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNdl8v43URBzrLrGpLPuIFZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Ooh nu in de Quote is pas te zien dat het over Elden Ring schijnt te gaan :P

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 19-02-2022 23:28 ]

Cyberpunk 2077 was toch wel zijn tijd vooruit toen het uitkwam, wanneer het op bepaalde dingen aan komt.

Conversaties met NPCs zijn echt geweldig gedaan zeg, realistisch vooral. Ze lopen rond, gaan zitten, nemen een haal van hun sigaretje of drinken iets, de manier waarop ze zich gedragen is echt zeer goed gedaan. Als je dan kijkt naar vele andere RPGs....ouch.

Kleine details in games wanneer mensen gaan eten wat er vaak heel slecht uit ziet, hier klopt het. Was met Jackie aan het kletsen en hij zat lekker te bikken en je zag hem echt realistisch die shit opvreten en kauwen, it's the details in deze game zeg, damn.

Dit wil ik nu voor alle toekomstige RPGs, zoals een Starfield maar ik denk niet dat het zoals dit zal zijn. Top gedaan CDPR.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:28
Na 120 uur The Witcher, 100 uur Deus Ex (HE/MD) en 2 uur Cyberpunk is mijn gedachte vooral dat games vroeger beter waren. Gunplay en melee zijn clunky en het verhaal is vanaf het begin totaal oninteressant. Ik kijk het nog wel een speelsessie of twee aan maar iets zegt me dat Cyberpunk niet in mijn straatje gaat passen.
Heb de trailer net gekeken. Je kan dus zo te zien met twee extra spelers de game spelen. Zou toch wel heel vet zijn als dat door de hele game door kan. Het blijdschap gevoel na het doden van een pittige boss is al groot als je solo speelt, zal alleen maar toffer zijn denk ik als je als team te werkt gaat en het dan haalt.

• d.bakker84

d.bakker84

Exactor it schreef op zondag 20 februari 2022 @ 00:02:
Na 120 uur The Witcher, 100 uur Deus Ex (HE/MD) en 2 uur Cyberpunk is mijn gedachte vooral dat games vroeger beter waren. Gunplay en melee zijn clunky en het verhaal is vanaf het begin totaal oninteressant. Ik kijk het nog wel een speelsessie of twee aan maar iets zegt me dat Cyberpunk niet in mijn straatje gaat passen.
Wat is "clunky"? Ik lees dat wel vaker terug, maar kan het niet echt plaatsen.

d.bakker84 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 00:41:
[...]

Wat is "clunky"? Ik lees dat wel vaker terug, maar kan het niet echt plaatsen.
Log zou een goede benaming kunnen zijn.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:07

ilm

Nu bezig aan mass effect LE. Ben er helemaal in gezogen, net zoals >10 jaar terug. Afgezien van de remaster, als dit nu pas voor de eerste keer uitkomt zou het vele huidige top games beschamen. Ook (en zeker) tegenover al dat grafisch geweld. Meer heb ik niet nodig in een game.

Ook een grote fan van de deus ex reboots. Begrijp nog altijd niet waarom square enix het laat uitdoven.

Ben er zeker van dat cyberpunk me ook zal bekoren. Enkel gewacht op de patch als zovelen. Ik kan dan ook gemakkelijk kleine zaken negeren, en de verwachting was nooit zo hoog als bij anderen

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 22:46
Exactor it schreef op zondag 20 februari 2022 @ 00:02:
Dat clunky herken ik wel maar heb ik minder door deze settings te gebruiken (tip uit CP topic):

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-12 13:14
ilm schreef op zondag 20 februari 2022 @ 01:55:
Nu bezig aan mass effect LE. Ben er helemaal in gezogen, net zoals >10 jaar terug. Afgezien van de remaster, als dit nu pas voor de eerste keer uitkomt zou het vele huidige top games beschamen. Ook (en zeker) tegenover al dat grafisch geweld. Meer heb ik niet nodig in een game.
Schaamtelijk dat ik Mass Effect nooit echt een kans heb gegeven vroeger.. Wanneer ik een RPG uitzoek, kom ik vaak dark fantasy RPG'en of toch in dezelfde tijdperk (denk aan Dragon Age, Divinity 2, etc) tegen. Ik ben meer voor moderne tijdperken zoals Mass Effect of Cyberpunk. En toch stop ik na een halfuurtje spelen in Mass Effect 1 omdat ik er niet in geraak.. 2 en 3 heb ik dus nog nooit gespeeld.

Ik heb het wel gisterenavond geïnstalleerd, en ik wil echt wel nog een poging doen. Vooral met de remasters. :)

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:59
devilsnight schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:57:
Cyberpunk 2077 was toch wel zijn tijd vooruit toen het uitkwam, wanneer het op bepaalde dingen aan komt.

Conversaties met NPCs zijn echt geweldig gedaan zeg, realistisch vooral. Ze lopen rond, gaan zitten, nemen een haal van hun sigaretje of drinken iets, de manier waarop ze zich gedragen is echt zeer goed gedaan. Als je dan kijkt naar vele andere RPGs....ouch.
Ik had toen ik de game vorig jaar speelde juist totaal de tegenovergestelde ervaring. De meeste NPC's liepen hetzelfde rondje. Ze leken allemaal op elkaar. Soms kwam je negen van dezelfde karakters (identieke klonen) tegen op hetzelfde stukje straat. Als er een aantal NPC's gegijzeld werden en je redde ze dan reageerden ze totaal niet op je of deden of er niks gebeurt was. Elke NPC had hetzelfde kleine stukje gesprek. Het was juist één van de dingen die ik echt slecht vond.

Is dat zo dusdanig verandert nu dat het allemaal meer levendiger en echter lijkt? Heb van de week een paar uur gespeeld maar was nog niet zo ver. Toen de game uitkwam was dit absoluut nog niet zo en voor veel mensen juist één van de grootste kritiekpunten.

Edit: Of heb je het hier specifiek over de main characters? Want die waren toen ook allemaal wel goed gedaan ja. :) (al clipten ze toen ook wel vaak gewoon door hun hamburger heen ofzo :P )

Het is wel goed om te lezen dat de game nu veel meer is wat het bij release had moeten zijn. Ga hem als ik Horizon en Elden Ring uit heb nog een keertje spelen. Ik denk dat de mensen die een jaartje hebben gewacht de beste ervaring uit de game gaan krijgen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 20-02-2022 09:29 ]

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:07

ilm

jmignolet schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:58:
[...]

Schaamtelijk dat ik Mass Effect nooit echt een kans heb gegeven vroeger.. Wanneer ik een RPG uitzoek, kom ik vaak dark fantasy RPG'en of toch in dezelfde tijdperk (denk aan Dragon Age, Divinity 2, etc) tegen. Ik ben meer voor moderne tijdperken zoals Mass Effect of Cyberpunk. En toch stop ik na een halfuurtje spelen in Mass Effect 1 omdat ik er niet in geraak.. 2 en 3 heb ik dus nog nooit gespeeld.

Ik heb het wel gisterenavond geïnstalleerd, en ik wil echt wel nog een poging doen. Vooral met de remasters. :)
Je ziet dat Mass Effect 1 nog wat experimenteel was. De wereld is nog relatief leeg, een beetje teveel copy paste van levels, de Mako levels waren een beetje saai, etc. In ME2 komt alles echt op punt met de ene interessante missie na de andere in leuke omgevingen, en met goede karakters, backstories, ...

ME1 was een poging van BioWare om het stoffige RPG genre te combineren met de moderne shooter, maar dat werd niet altijd in dank afgenomen door RPG fans van het eerste uur die liever met stats werkten dan twitch mechanics. Je ziet toch veel kleine ideeën terugkomen die uiteindelijk door vele games opgepikt zijn.

Als je een RPG zoekt die zich afspeelt in het hedendaagse kan ik Alpha Protocol aanraden. Dat is een echte hidden gem. Te weinig games die buiten de fantasy / scifi settings kleuren. AC reken ik er niet bij :)

• Timothy3000
Poeh, Alpha Protocol was inderdaad echt heel vet. Echt zijn tijd vooruit ook. Helaas niet backwards compatible. :(

[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 20-02-2022 09:33 ]

Verwijderd

devilsnight schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:57:

Kleine details in games wanneer mensen gaan eten wat er vaak heel slecht uit ziet, hier klopt het. Was met Jackie aan het kletsen en hij zat lekker te bikken en je zag hem echt realistisch die shit opvreten en kauwen, it's the details in deze game zeg, damn.

Dit wil ik nu voor alle toekomstige RPGs, zoals een Starfield maar ik denk niet dat het zoals dit zal zijn. Top gedaan CDPR.
Ik kan dat ook altijd goed waarderen. Het zijn al die kleine dingen bij elkaar die je enkel in games tegenkomt waarbij de ontwikkelingstijd langer is dan bij de gemiddelde game. Terwijl ik heb besloten om Cyberpunk toch niet te kopen na de demo snap ik goed dat er genoeg veel plezier uit kunnen halen. Je heerlijk in zo een wereld dompelen. Het was voor mij allemaal wat te rommelig waardoor ik na die paar uur nog niet weet of het iets voor mij is. En de voordeel van de twijfel krijgt CDR niet van mij. :P Wie weet ooit via gamepass oid nog eens proberen.
Ik ben weer vrolijk verder gegaan met de oppervlakkige Assassins Creed Oddyssey. ;)
Verder kijk ik toch wel uit naar GTA V in maart, zou het verhaal graag nog een keer willen doorlopen mits de game goed gebruik maakt van de XsX.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2022 09:38 ]

• Timothy3000
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:35:
[...]

Ik kan dat ook altijd goed waarderen. Het zijn al die kleine dingen bij elkaar die je enkel in games tegenkomt waarbij de ontwikkelingstijd langer is dan bij de gemiddelde game. Terwijl ik heb besloten om Cyberpunk toch niet te kopen na de demo snap ik goed dat er genoeg veel plezier uit kunnen halen. Je heerlijk in zo een wereld dompelen. Het was voor mij allemaal wat te rommelig waardoor ik na die paar uur nog niet weet of het iets voor mij is. En de voordeel van de twijfel krijgt CDR niet van mij. :P Wie weet ooit via gamepass oid nog eens proberen.
Ik ben weer vrolijk verder gegaan met de oppervlakkige Assassins Creed Oddyssey. ;)
Oddysey was ook echt een fantastische game imo. Is (en blijft denk ik :P) de enige Assassins Creed game die ik echt compleet uitgespeeld wilde hebben. Ook juist omdat die wereld zo fantastisch was.

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Oddysey was ook echt een fantastische game imo. Is (en blijft denk ik :P) de enige Assassins Creed game die ik echt compleet uitgespeeld wilde hebben. Ook juist omdat die wereld zo fantastisch was.
Ja dat denk ik ook wel. Ik hou gewoon van mooie gamewerelden, die eilandjes met die stranden en dat blauwe water. Dat laat je iedere keer terug komen. Soms vind ik de game te groot en soms ben ik juist blij dat die zo groot is. Aparte game.
Ik zit nu in hoofdstuk 7. Jij speelt 'm nog wel eens?

• Timothy3000
Ik ben er toen met release ingedoken en heb er toen echt maanden aan besteed. Start hem zo nu en dan nog weleens op, puur om gewoon weer even door die wereld te lopen. Wil hem eigenlijk binnenkort weer eens van voor af aan spelen maar er komen de laatste tijd nieuwe games uit dat dat plan steeds in de ijskast beland. :P

Ik heb sowieso dat ik dol ben op games met water en waarin je kunt zwemmen. En dan het liefst inderdaad met eilanden e.d. Ik weet niet zo goed waarom maar heb dat altijd al gehad. :P Hoe blauwer het water en hoe beter de sound effects als je er in duikt hoe meer lol ik heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 20-02-2022 09:51 ]

• timmie271
ilm schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:26:
[...]

Je ziet dat Mass Effect 1 nog wat experimenteel was. De wereld is nog relatief leeg, een beetje teveel copy paste van levels, de Mako levels waren een beetje saai, etc. In ME2 komt alles echt op punt met de ene interessante missie na de andere in leuke omgevingen, en met goede karakters, backstories, ...

ME1 was een poging van BioWare om het stoffige RPG genre te combineren met de moderne shooter, maar dat werd niet altijd in dank afgenomen door RPG fans van het eerste uur die liever met stats werkten dan twitch mechanics. Je ziet toch veel kleine ideeën terugkomen die uiteindelijk door vele games opgepikt zijn.

Als je een RPG zoekt die zich afspeelt in het hedendaagse kan ik Alpha Protocol aanraden. Dat is een echte hidden gem. Te weinig games die buiten de fantasy / scifi settings kleuren. AC reken ik er niet bij :)
De story van ME1 schijnt juist wel de beste te zijn van allemaal. Alleen de gameplay is minder en vanaf ME2 pas beter.

AC had hier ook last van over het algemeen. AC2 speelde zoveel lekker weg qua manier van spelen dan AC.

• Vinnocchio
Katseviool schreef op zondag 20 februari 2022 @ 07:35:
[...]

Dat clunky herken ik wel maar heb ik minder door deze settings te gebruiken (tip uit CP topic):
[YouTube: Cyberpunk 2077 BEST CONTROLLER SETTINGS | PS4 XBOX PS5 and PC]
Scheelt een hoop idd, thnx
Pagina: 1 ... 318 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord