• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Wom schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:51:
[...]

Heel veel plezier aan beleeft aan Quantum Break, top 5 van vorige generatie Xbox exclusives voor mij. Al heb ik nog nachtmerries van die laatste boss fight, die vond ik vrij lastig.
Ja same (Al waren er in mijn ogen ook niet heel veel exclusives :p), moet hem echt nog eens replayen (al 2x uitgespeeld ivm de good/bad manier van spelen)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:12
[...]

Heel veel plezier aan beleeft aan Quantum Break, top 5 van vorige generatie Xbox exclusives voor mij. Al heb ik nog nachtmerries van die laatste boss fight, die vond ik vrij lastig.
Die mening deel ik heel graag, geweldige game, ook de combinatie tussen game en film vond ik erg tof.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:11

BM

Moderator Spielerij
[...]

Leuke game inderdaad, en ik moet tot mijn spijt toegeven dat ik bij die laatste boss-fight ben afgehaakt. Heb 'm dus nooit uitgespeeld |:(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Linksquest
Wom schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:49:
Ben deze ochtend aan Control begonnen en nu met Boss Fight on de Mail Room bezig. Stond al lang op mijn lijst, maar geen spijt dat ik er aan begonnen ben. Vond de art direction wel heel tof eigenlijk. Eens zien hoe ver ik kom, want ben ook bezig met Psychonauts 2 momenteel.
Control is inderdaad tof, soms door de kaart die ik soms onduidelijk vind, zoek ik me toch een ongeluk 😝

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:11

Sagat

Is pappa x2!

Timothy3000 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:19:
Dat lijstje van games die nu van Gamepass verdwijnen is wel naar zeg....
Staan een hoop parels tussen. Wat er voor terugkomt stelt deze maand imo dan weer weinig voor.
Dat is volgens mij het concept in een notendop,
edit: dit stukje wat herschreven na terechte kritiek
Je kan iets spelen maar vooral als iemand die minder lang en/of vaak speelt, dan moet je wel opletten. Want het risico bestaat dat een game verdwijnt voordat je hem uitgespeeld hebt.
Het is dan dan een optie om gamepass zien als puur een hele uitgebreide demo van spellen.
Vooropgesteld als je een game heel tof vind en er voor gaat zitten zal je normaliter niet tegen dit scenario aanlopen.
En zoals andere al terecht aangaven, je kan games in gamepass vaak ook met korting kopen, en als je game uit gamepass is, is er naar mijn mening ook een goede kans dat de advies prijs al gedaald zal zijn, want meestal ook goed uitpakt.
Het zou mooi zijn als de games er voor altijd of iig jaren vast in zouden staan, maar je kan je voorstellen dat dit financieel zelfs voor MS een uitdaging is.

[ Voor 33% gewijzigd door Sagat op 02-02-2022 12:49 ]

10 second ninja DONE

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Sagat schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:30:
[...]

Dat is volgens mij het concept in een notendop, je kan kort iets spelen en als je simpelweg een gamer bent die langer nodig hebt, dan moet je gamepass zien als puur een hele uitgebreide demo van spellen. Het zou mooi zijn als de games er voor altijd of iig jaren vast in zouden staan, maar je kan je voorstellen dat dit financieel zelfs voor MS een uitdaging is.
1st party blijft als het goed is in de Gamepass zitten.
In het verleden zaten GTA V en RDR2 bijv. ook in de GP, maar zijn er daarna uit gegaan.

Vaak kan je ze wel met korting kopen, net zoals nu met Control.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
[...]

Dat is volgens mij het concept in een notendop, je kan kort iets spelen en als je simpelweg een gamer bent die langer nodig hebt, dan moet je gamepass zien als puur een hele uitgebreide demo van spellen. Het zou mooi zijn als de games er voor altijd of iig jaren vast in zouden staan, maar je kan je voorstellen dat dit financieel zelfs voor MS een uitdaging is.
Daarom ook die grote aankopen van publishers. Dat wordt straks allemaal first party en verdwijnt niet meer van de service. :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:24
[...]

Control heeft er een dik jaar op gestaan. Als je Control echt heel uitgebreid uitspeelt dan ben je 30 uur bezig. Dus "uitgebreide demo" is dan wat overdreven imo

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:49
(jarig!)
De lidmaatschapskorting voor Game Pass leden bedraagt 10-20%. Het is beter wachten op een goede aanbieding tijdens de wekelijkse sale of halfjaarlijkse zomer- of wintersale. Elke sale geeft betere kortingen dan 20%.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Ramon27 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:22:
[...]

Ach kijk ik ben niet de enigste die echt geen benul heeft waar het verhaal over gaat.
Je moet echt alle collectibles lezen om het volledig te snappen merk ik wel. Anders gebeuren er dingen die verder niet uitgelegd worden, wat vreemd kan zijn.

Is overigens best wel moeite gestoken in de collectibles, dus denk dat ik daar wel aandacht aan ga blijven geven.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:59
[...]

Naja, kort. Vaak staan games er een jaar of langer zelfs in. Voor mij klopt dat plaatje van ''een uitgebreide demo'' echt totaal niet.

Maar had de games die deze maand verdwijnen het liefst voorgoed gewoon in Gamepass zien staan. Vandaar die opmerking. :P

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 10:00
[...]

Als je de nieuwe releases in de gaten houd dan kan je de game meestal helemaal uitspelen voordat ie verdwijnt. Over het algemeen staan games er minimaal een jaar op.

Het is jammer dat de nieuwe releases niet fantastisch zijn momenteel. Het uitstel van STALKER 2 is te voelen, maar des te groter straks het najaarsgeweld.

[ Voor 10% gewijzigd door Wolfos op 02-02-2022 12:18 ]

• Tomba

Tomba

Wolfos schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:16:
[...]

Als je de nieuwe releases in de gaten houd dan kan je de game meestal helemaal uitspelen voordat ie verdwijnt. Over het algemeen staan games er minimaal een jaar op.

Het is jammer dat de nieuwe releases niet fantastisch zijn momenteel. Het uitstel van STALKER 2 is te voelen, maar des te groter straks het najaarsgeweld.
Moet je wel de tijd voor hebben dan ;)

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:11

Sagat

Is pappa x2!

Timothy3000 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Naja, kort. Vaak staan games er een jaar of langer zelfs in. Voor mij klopt dat plaatje van ''een uitgebreide demo'' echt totaal niet.

Maar had de games die deze maand verdwijnen het liefst voorgoed gewoon in Gamepass zien staan. Vandaar die opmerking. :P
Mjah kort was inderdaad wat kort door de bocht :+
Misschien genuanceerder. Sommige games staan er wel relatief kort in (red dead en gta volgens mij beiden maar 1/2 maanden ofzo? ). En vanuit het oogpunt van de langzamere gamer (hallo!) kan het kort overkomen.
Voor andere mede langzamere gamers is het dus een optie om gamepass dan te gebruiken om te bepalen of een game de moeite waard is om aan te schaffen.

En voor de duidelijkheid, ik ben gamepass subscriber en groot liefhebber ondanks het langzame of weinig gamen! Ik zal mijn post wat updaten :)

10 second ninja DONE

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:28
BM schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:24:
[...]

Leuke game inderdaad, en ik moet tot mijn spijt toegeven dat ik bij die laatste boss-fight ben afgehaakt. Heb 'm dus nooit uitgespeeld |:(
Is dat die baas die totaal out of sync is met de rest van het spel? Ik meen me te herinneren dat hij iets met grote lasaer wolken deed terwijl stukjes vloer random wegvielen. Frustrerend gevecht en een matig einde van een verder heel goed spel.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

ariekanari schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:49:
De lidmaatschapskorting voor Game Pass leden bedraagt 10-20%. Het is beter wachten op een goede aanbieding tijdens de wekelijkse sale of halfjaarlijkse zomer- of wintersale. Elke sale geeft betere kortingen dan 20%.
Control Ultimate edition is nu 11,99€ ipv 39,99€ (in de store). Dat is wel iets meer dan 20 % :)
Maar over het algemeen genomen klopt die 10-20 % wel denk ik en ben ik het met je eens dat je beter op Black Friday ofzo kunt wachten.

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:34
kevlar01 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Control Ultimate edition is nu 11,99€ ipv 39,99€ (in de store). Dat is wel iets meer dan 20 % :)
Maar over het algemeen genomen klopt die 10-20 % wel denk ik en ben ik het met je eens dat je beter op Black Friday ofzo kunt wachten.
Die 11.99 komt doordat er een sale is, dus niet door de GP korting.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Tomba schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:02:
Control is wel een toffe game met gaaf verhaal maar ziet er naar mijn mening wel erg last gen uit.
Speel je wellicht de gamepass versie? Dat is niet xsx versie.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:41
Tomba schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:36:
[...]

Moet je wel de tijd voor hebben dan ;)
Games zitten er minimaal 6 maanden in en vaak zeker wel een jaar. Dus over het algemeen lijkt mij dat je het verhaal van een spel wel door moet kunnen spelen als ie er net in zit?

Gamertag: timmie271

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:33

Polariteit

Fietsende fotografeur

Finraziel schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:36:
Control wil je op een xsx eigenlijk ook de ultimate versie van want alleen die heeft de upgrades gekregen. En de dlc is het ook echt wel waard, vooral als je Alan Wake gespeeld hebt.
De versie die nu uit gamepass verdwijnt is dus echt de previous gen versie.

Ik vond 30 fps overigens prima te doen bij deze game, maar het hangt er misschien van af hoeveel je je gun gebruikt. Die was bij mij puur als back-up, was bijna alles met powers aan het doen en dan hoef je niet zo te richten (waarbij fps belangrijker wordt).
Jammer dat de gamepass versie niet die updates heeft, dan laat ik 'm toch maar voor het is. Dan kies ik nu liever een mooie game die wat beter past bij de apparatuur :)

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11 13:19
[...]

Ik dacht dat ik de enige was haha. Zelfde hier

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:54

Ik zie net dat er een releasedate voor Tunic is, was die hier al voorbij gekomen?

16 maart hebben we weer war te doen na Death's Door
voog schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:35:
[YouTube: TUNIC Launch Date Trailer]

Ik zie net dat er een releasedate voor Tunic is, was die hier al voorbij gekomen?

16 maart hebben we weer war te doen na Death's Door
Ik keek hier 3 jaar geleden al ofzo naar uit :)

Ben erg benieuwd!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Tomba

Tomba

giantgiantus schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:26:
[...]

Speel je wellicht de gamepass versie? Dat is niet xsx versie.
Yes, zoals ik al poste heb ik m op XOX gespeeld. (Heb m ook gewoon gekocht)

[ Voor 13% gewijzigd door Tomba op 02-02-2022 15:12 ]

• Tomba

Tomba

timmie271 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:28:
[...]

Games zitten er minimaal 6 maanden in en vaak zeker wel een jaar. Dus over het algemeen lijkt mij dat je het verhaal van een spel wel door moet kunnen spelen als ie er net in zit?
Als het een vacuüm was zonder andere spellen had je gelijk :p Persoonlijk kan ik niet meer dan 2-3 spellen tegelijk spelen en met Super Mario 3D World, Assasins Creed Odyssey en Forza Horizon 5 zit ik dus aan mijn tax ;)
Met 3 kids en een full time baan heb ik bovendien niet overmatig veel tijd dus vele spellen gaan dan aan mijn neus voorbij.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:33

Polariteit

Fietsende fotografeur

Tomba schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:11:
[...]

Als het een vacuüm was zonder andere spellen had je gelijk :p Persoonlijk kan ik niet meer dan 2-3 spellen tegelijk spelen en met Super Mario 3D World, Assasins Creed Odyssey en Forza Horizon 5 zit ik dus aan mijn tax ;)
Met 3 kids en een full time baan heb ik bovendien niet overmatig veel tijd dus vele spellen gaan dan aan mijn neus voorbij.
OH dat herken ik wel, mijn max is ook ongeveer 3 en het moeten dan absoluut niet dezelfde type games zijn. Ik raak anders in de war met de controls 7(8)7
Tomba schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:11:
[...]

Ik heb zat tijd maar dat heb ik ook hoor. Maar dat verandert niet echt significant als games wel altijd in gamepass zouden blijven staan... Ja, dan blijven ze in de meeste gevallen gewoon eeuwig op je backlog staan.
Ik denk dat je vooral het idee van iets gemist te hebben los moet laten. Heb je de game na een jaar nog niet gespeeld, dan had het blijkbaar ook niet zo'n prio. Er komen continue zoveel goede games uit en er staat zoveel op gamepass, je kunt toch nooit alles spelen.

Gamertag: FinrazielNL

Polariteit schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:44:
[...]

OH dat herken ik wel, mijn max is ook ongeveer 3 en het moeten dan absoluut niet dezelfde type games zijn. Ik raak anders in de war met de controls 7(8)7
Ik heb dat momenteel met lore... Ben momenteel mass effect aan het spelen, Halo boeken aan het luisteren op Audible en tussendoor langzaam the expanse aan het kijken op prime video... Gebeurt me regelmatig dat ik denk 'dat zat toch zo?... Oh nee dat was een ander universum!' :+

Werd helemaal leuk toen ik een karakter in mass effect tegenkwam waarvan de stem ingesproken was door een van de actrices uit the expanse 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Finraziel op 02-02-2022 16:46 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:10
Wom schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:51:
[Twitter]

De multiplayer is gratis te spelen en via Game Pass kun je ook een deel uit de campaign spelen. Denk dat ik dat sowieso ga doen, voordat ik tot aanschaf overga. Tweede deel kost $25 als ik het goed begrepen heb.
Waar vind ik die pre-load? In de mobiele gamepass app zie ik hem niet.

• Exactor it
PdeBie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:53:
[...]

Wat vind ik die pre-load? In de mobiele gamepass app zie ik hem niet.
Hij staat wel in de Xbox app.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Nou de nieuwe fh5 update is verschrikkelijk. Wheel spins geven maar 1k credits of iets dergelijks. Mijn achievement progress gaat niet meer mee, barn find restored en twee races voltooid. Zuur die achievements gaven me een reden om door te gaan. Toch bizar hoe zo een update het spel breekt.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

[...]

Het zou mooi zijn als de games er voor altijd of iig jaren vast in zouden staan, maar je kan je voorstellen dat dit financieel zelfs voor MS een uitdaging is.
Dat denk ik niet. We weten natuurlijk niet hoe Microsoft het contractueel geregeld heeft, maar ik kan me voorstellen dat games gewoon betaald krijgen voor de gespeelde tijd. Een beetje zoals Spotify royalties afdraagt aan muzikanten. Daar gaat het volgens mij wel heen. Op die manier is het financieel zeker geen uitdaging voor Microsoft.
Vooral oudere games kunnen er zo nog aan verdienen. Nieuwe games halen vooral de grote marges bij verkochte games, en dan hebben uitgevers liever dat die games - zoals je zegt - als een soort reclame demo voor een beperkte tijd uitgestald staan in game pass. Maar nadat hun 'prime time' voorbij is, zie ik ze wel terugkomen op Game Pass.
[...]

Grappig, toevallig gisteravond uitgespeeld :)
Topgame, heeft de vieze smaak na het uitspelen van Alan Wake Remastered volledig weggespoeld.
Quantum Break neigt veel meer naar Control, daar heb ik echt van genoten !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVr9R1gpMLTNEDXQk9Cb1A7NL8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RorYFJQlTsUFp8Xgpy6QDPY.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:40:
[...]

Topgame, heeft de vieze smaak na het uitspelen van Alan Wake Remastered volledig weggespoeld.

[Afbeelding]
Dit is zeker een verborgen pareltje, heb hem ook uitgespeeld omdat die in de Gamepass zat.
Weet niet of hij er nog steeds inzit? Maar aan de hand van je post gok ik van wel :*)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:58
Het is een MS game dus zal niet zo snel uit GamePass verdwijnen denk ik :P
justifire schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:40:
[...]

[Afbeelding]
Vieze smaak van Alan Wake? Is er iets mis met die remaster? Of vond je het spel zelf niet leuk?
Had zelf de 360 versie nog recent gespeeld dus de remaster niet gekocht/gespeeld.
QB bleef ik op een of andere manier in steken, vond het volgens mij niet fijn dat ik niet goed wist of ik ging gamen of serie kijken als ik dat spel opstartte...

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:16
Finraziel schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:37:
[...]

Vieze smaak van Alan Wake? Is er iets mis met die remaster? Of vond je het spel zelf niet leuk?
Had zelf de 360 versie nog recent gespeeld dus de remaster niet gekocht/gespeeld.
QB bleef ik op een of andere manier in steken, vond het volgens mij niet fijn dat ik niet goed wist of ik ging gamen of serie kijken als ik dat spel opstartte...
QB heb ik niet op de moeilijkste modus gedaan :P had al moeite met normaal af en toe, vooral op het einde. Maar dat is echt al zo ontzettend lang geleden. Ik vond het wel een vinding om de cutscenes gewoon als serie te hebben. Gevoel van serie wordt wel versterkt omdat de hoofdrolspelers echt uit alle series kwamen die ik op dat moment keek en ze goed gecaptured zijn in de game.

Control heb ik ook uitgespeeld. Getracht de 'remake' ook opnieuw te doen, maar merk dat ik dan toch minder in het verhaal zit omdat ik al weet wat er komt.

Overigens is het Control die wel wat wegheeft van QB en niet andersom ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SunnieNL op 03-02-2022 10:25 ]

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 18:43
Iemand hier die Ghost Recon Breakpoint speelt? Zag wat indrukwekkende video's op YouTube voorbij komen en overweeg hem te kopen. Het is me alleen niet duidelijk of alle DLC gratis is. De laatste, Operation Motherland, is volgens mij gratis. Maar ik lees ook dat sommige content slechts tijdelijk gratis was. Kan iemand me het juiste antwoord geven? Thanks!
SunnieNL schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:25:
[...]

Overigens is het Control die wel wat wegheeft van QB en niet andersom ;)
Wel grappig dat er wat kleine referenties naar QB zitten in Control. Geloof dat alles zich ook afspeelt in hetzelfde universum? Alan Wake verwijzingen zitten er ook in.

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:24
Assetto Corsa Competizione Next gen trailer. (ps5 in dit geval maar XSX zal het zelfde zijn vermoed ik)

https://www.ign.com/video...sive-ps5-gameplay-trailer

• Zorroberner
  • Nu online
Nou bij FH 5 wordt gelukkig mijn achievement progress weer getracked. Met de races in ieder geval, paar procentpuntjes van gisteren er ook bij. De Barn Finds nog niet, maar heb vanmiddag kort 1 race gedaan. Maar ga ervan uit dat het met de barn find (en de cactussen vergeet die niet) wel goed komt.

Wel jammer dat de Wheelspins zo generfed zijn. Maar goed moet even manier zien te vinden om geld te verdienen. Heb 3.2 miljoen nodig voor het laatste huis, en alle auto's van Chevrolet. Iemand tips daarvoor?

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:16
Zorroberner schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:05:
Nou bij FH 5 wordt gelukkig mijn achievement progress weer getracked. Met de races in ieder geval, paar procentpuntjes van gisteren er ook bij. De Barn Finds nog niet, maar heb vanmiddag kort 1 race gedaan. Maar ga ervan uit dat het met de barn find (en de cactussen vergeet die niet) wel goed komt.

Wel jammer dat de Wheelspins zo generfed zijn. Maar goed moet even manier zien te vinden om geld te verdienen. Heb 3.2 miljoen nodig voor het laatste huis, en alle auto's van Chevrolet. Iemand tips daarvoor?
Racen racen racen en hopen dat de wheelspins meewerken
heeft mij ook tijdje gekost die 5miljoen bij elkaar te krijgen voor het kasteel.

De auto's ben ik mee bezig, gaat ook nog wel ff duren voor ik die compleet heb (als dat al ooit gebeurd)
Zorroberner schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:05:

16 rondjes goliath zou ongeveer richting de 3,2 miljoen op moeten leveren (in ieder geval met assists uit en drivatars op hoog niveau, winnen maakt dan weer niet zoveel uit). Ben je wel 3 a 4 uur mee bezig afhankelijk van welke klasse je rijdt en hoe goed je bent (en als je dat volhoudt, ik heb het na een paar rondjes wel gezien :+).

Edit: trouwens normale wheelspins zijn volgens mij niet generfd toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Finraziel op 03-02-2022 15:15 ]

Finraziel schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:37:
[...]

Irriteerde me dood aan die encounters en bijbehorende gare combat.
Zonde, want het sfeertje is om van te smullen, maar iedere keer in mijn rug geslagen worden is voor mij helaas reden genoeg om hem niet op 100% te zetten :r

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• timmie271
justifire schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:44:
[...]

Irriteerde me dood aan die encounters en bijbehorende gare combat.
Zonde, want het sfeertje is om van te smullen, maar iedere keer in mijn rug geslagen worden is voor mij helaas reden genoeg om hem niet op 100% te zetten :r
Geen ogen in je achterhoofd? :+

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:44
kesj schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:34:
Iemand hier die Ghost Recon Breakpoint speelt? Zag wat indrukwekkende video's op YouTube voorbij komen en overweeg hem te kopen. Het is me alleen niet duidelijk of alle DLC gratis is. De laatste, Operation Motherland, is volgens mij gratis. Maar ik lees ook dat sommige content slechts tijdelijk gratis was. Kan iemand me het juiste antwoord geven? Thanks!
Je kan een trial spelen, heb dat van de week even gedaan maar vind de menu's echt rete onoverzichtelijk gedaan met duizenden opties dat ik het nog even had weggelegd. maar het speelde wel lekker weg moet ik zeggen, wel een game waar je even echt in moet duiken.

Playstation 5

• kesj
Stylze schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:16:
[...]

Je kan een trial spelen, heb dat van de week even gedaan maar vind de menu's echt rete onoverzichtelijk gedaan met duizenden opties dat ik het nog even had weggelegd. maar het speelde wel lekker weg moet ik zeggen, wel een game waar je even echt in moet duiken.
Thanks, goede tip! Ik ga die trial dit weekend proberen!
Greak is nu deel van de Free play Days en hij is erg leuk. Toffe platformer, aanrader! Ook niet te lang, dus is prima uit te spelen.
Gisteren kwam ik er achter dat er een gratis DLC track uit was gekomen voor Lonely Mountains Downhill. Had die game weer even geinstalleerd en wat is het toch ook een fantastische game. Hij zit in gamepass, dus echt een aanrader om het gewoon een keer uit te proberen. Het is wel een game die helemaal klikt, of juist helemaal niet vanwege de controls. Mocht je hem willen proberen, er zijn twee control schemes, probeer ze even alletwee zodat je kunt bekijken welke je fijner vindt.

Voor mensen die de game niet kennen hieronder een filmpje over waar het een van de betere games van 2019 is volgens Game Informer:

Daarnaast bleef ik mijn tijd nog steeds verdelen over Grounded en Halo Infinite. Voor Grounded is een update uitgekomen genaamd Into the Woods. Heb deze week de update gecomplete en het was weer erg tof om het nieuwe gebied te ontdekken met nieuwe vijanden. Wel heb ik besloten om de game even naast me neer te leggen. Ik heb er nu iets van 250 uur in zitten en ik kan er zo nog 100 uur extra instoppen door het bouwen van nieuwe bases of het verzamelen van nog meer resources :). Maar wil mijn tijd ook even stoppen in het spelen van wat nieuwe games waar ik anders niet aan toe kom. Dus ik heb gisteren een soort ceremonieel in game einde gehad, waarbij ik al mijn gear en wapens en resources netjes heb opgeborgen in kisten en mijn character hangend in en lazy chair uitkijkend over the pond heb achtergelaten tot de volgende update er aan komt. :)

Want naast Grounded is Halo Infinite ook enorm verslavend. Wat een geweldige MP is dat zeg. Ik heb wel eens gezegd dat het de beste MP sinds Titanfall 1 is, maar het is gewoon nog beter dan Titanfall :P. In een tijd waar MP games steeds Bigger Better and more Badass willen zijn wordt vaak de kern vergeten... En die kern is voor mij echt perfect in Infinite.

Om dus eens wat anders te spelen heb ik net even twee puzzel / walking simulators gekocht. Nostalgic Train en Summertime Madness. Even compleet wat anders. :)

Heeft Grounded nou ondertussen ook iets van een campaign of wat meer sturing (quests?), of blijft het toch echt meer een sandbox waar je zelf in moet verzinnen wat je wil gaan doen?
In het eerste geval zou het namelijk misschien wel leuk zijn om eens te proberen met een vriend van me (mijn vaste coop partner zeg maar), maar sandbox is echt helemaal niks voor hem volgens mij.

Finraziel schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:04:
Heeft Grounded nou ondertussen ook iets van een campaign of wat meer sturing (quests?), of blijft het toch echt meer een sandbox waar je zelf in moet verzinnen wat je wil gaan doen?
In het eerste geval zou het namelijk misschien wel leuk zijn om eens te proberen met een vriend van me (mijn vaste coop partner zeg maar), maar sandbox is echt helemaal niks voor hem volgens mij.
Er is ten opzichte van het begin zeker wel meer sturing met duidelijkere quests. De quests zelf zijn ook echt wel tof vind ik ten aanzien van het ontdekken van nieuwe gebieden. Elke "biome" / gebied heeft een lab met elk zijn eigen uitdagingen. Het verhaal is echter nog niet af. Dus de end game blijft vooralsnog wel een sandbox. Echter als je nu in stapt is de game echt groot qua content. Zowel qua gebieden die je kan ontdekken, armor en wapens die je kan craften en missies die je kan doen. Met elke update zijn er ook flink wat QOL verbeteringen doorgevoerd. De game is echter best wel pittig denk ik in het begin als je nog niet "geleveld" bent en de begin armor en wapens hebt. Dus weet niet of je coop partner een goede gamer is, want anders kan het best lastig zijn. Met alle armor en wapens die ik nu heb sloop ik bijna alle vijanden wel redelijk makkelijk, maar in het begin zal het voornamelijk overleven zijn.

Wel is het zo dat als je een nieuwe wereld start je een custom wereld kunt beginnen. Wel zijn achievements dan locked, maar weet niet of je daar veel om geeft. Zo kun je het volgende allemaal instellen:

Custom Mode allows the player to customize or change some mechanics that would otherwise be impossible to change in a normal game. The choices made will be unchangeable once the save is made, so choose carefully. Achievements will, however, be unable to be unlocked. The changes you can make include:

Game Difficulty
All Recipes Unlocked/No Cost
Bug Spawns
Bugs Attacking Players
Building Restriction
Invincibility
Pet Invincibility
Hunger/Thirst Drain
Stamina Drain
Durability
Spoilage
Menu Pausing Game
Items In Backpack

Zelf vind ik het echt een van de tofste games van de laatste jaren. Heb zelf ook best wel wat gespeeld met @G_Dragon. In coop is het helemaal een toffe ervaring. Zeker als je een leuke base bouwt en vanuit daar de kleine tuin, maar grote wereld intrekt :)

Nope, nope en nog eens nope. :P

Ik moet deel 1 nog steeds op 1000GS zetten... Ik vond de final boss in die game echt zo niet passen bij de rest van de game en bosses. Dat was altijd zo irritant. Enorm goede run, lekkere wapens. En je weet dat je tegen die boss eigenlijk kansloos bent op wat hogere difficulties met bepaalde classes. Kon geen fatsoenlijke tactiek bedenken om hem te verslaan.

Trailer ziet er wel een stuk dynamischer uit dan deel 1. :)

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-02-2022 13:31 ]

uchiha tijntje schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:17:
[...]

Er is ten opzichte van het begin zeker wel meer sturing met duidelijkere quests. De quests zelf zijn ook echt wel tof vind ik ten aanzien van het ontdekken van nieuwe gebieden. Elke "biome" / gebied heeft een lab met elk zijn eigen uitdagingen. Het verhaal is echter nog niet af. Dus de end game blijft vooralsnog wel een sandbox. Echter als je nu in stapt is de game echt groot qua content. Zowel qua gebieden die je kan ontdekken, armor en wapens die je kan craften en missies die je kan doen. Met elke update zijn er ook flink wat QOL verbeteringen doorgevoerd. De game is echter best wel pittig denk ik in het begin als je nog niet "geleveld" bent en de begin armor en wapens hebt. Dus weet niet of je coop partner een goede gamer is, want anders kan het best lastig zijn. Met alle armor en wapens die ik nu heb sloop ik bijna alle vijanden wel redelijk makkelijk, maar in het begin zal het voornamelijk overleven zijn.

Wel is het zo dat als je een nieuwe wereld start je een custom wereld kunt beginnen. Wel zijn achievements dan locked, maar weet niet of je daar veel om geeft. Zo kun je het volgende allemaal instellen:

Custom Mode allows the player to customize or change some mechanics that would otherwise be impossible to change in a normal game. The choices made will be unchangeable once the save is made, so choose carefully. Achievements will, however, be unable to be unlocked. The changes you can make include:

Game Difficulty
All Recipes Unlocked/No Cost
Bug Spawns
Bugs Attacking Players
Building Restriction
Invincibility
Pet Invincibility
Hunger/Thirst Drain
Stamina Drain
Durability
Spoilage
Menu Pausing Game
Items In Backpack

Zelf vind ik het echt een van de tofste games van de laatste jaren. Heb zelf ook best wel wat gespeeld met @G_Dragon. In coop is het helemaal een toffe ervaring. Zeker als je een leuke base bouwt en vanuit daar de kleine tuin, maar grote wereld intrekt :)
Ik sluit mij hier compleet bij aan, het is een geweldige game!
Het was een grote verrassing in 2020 voor ons beiden.
IK moet echt weer tijd gaan maken om samen met jou te gaan spelen, merk dat het er steeds bij blijft. ( bericht me gerust als je wil spelen )

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Verwijderd

Zit ik in de Store te kijken zie ik opeens staan: “curated by Black Communities”. Wat is dit toch allemaal het is steeds gekker aan het worden.
Gekke wereld.

Vrolijk bericht: Ik heb veel plezier met Odyssey. De aankoop was een gok maar de game vind ik beter dan Valhalla zover. Juist het verschil van gearen bevalt mij. Regelmatig upgraden ipv lang vast zitten aan een item. En hopen op mooie random drops. Like it.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:32
Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:24:
Zit ik in de Store te kijken zie ik opeens staan: “curated by Black Communities”. Wat is dit toch allemaal het is steeds gekker aan het worden.
Gekke wereld.
Mja dit is echt iets van deze laatste jaren.
Inclusiviteit is iets wat we allemaal willen natuurlijk maar het moet nu ineens allemaal ook benoemd worden.
Disney en Netflix hebben ook dergelijke categorieën.

[ Voor 6% gewijzigd door PepieNL op 04-02-2022 14:45 ]

• Zorroberner
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:24:
Gekke wereld.

Vrolijk bericht: Ik heb veel plezier met Odyssey. De aankoop was een gok maar de game vind ik beter dan Valhalla zover. Juist het verschil van gearen bevalt mij. Regelmatig upgraden ipv lang vast zitten aan een item. En hopen op mooie random drops. Like it.
Hahaha ja dat eerste had ik ook. Black Communities, alsof dat alomvattend is. Maar goed ga mij er geen seconde druk om maken.

En nice AC Odyssey, man goede herinneringen aan. Binnenkort weer eens opstarten met de Series X upgrade.

Zelf eindelijk in the Outer Worlds. Even ruim twee uur gespeeld en goed actief in the Emerald Vale. (1e regio) Kan niet wachten tot ik mijn schip heb.

Heb voor mijzelf wel van okee The Outer Worlds staat al zolang op to-do list. Dus die moet ik echt even spelen voordat ik een al uitgespeeld spel weer ga herspelen.

Verwijderd

Zorroberner schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:38:
[...]
En nice AC Odyssey, man goede herinneringen aan. Binnenkort weer eens opstarten met de Series X upgrade.

Zelf eindelijk in the Outer Worlds. Even ruim twee uur gespeeld en goed actief in the Emerald Vale. (1e regio) Kan niet wachten tot ik mijn schip heb.

Heb voor mijzelf wel van okee The Outer Worlds staat al zolang op to-do list. Dus die moet ik echt even spelen voordat ik een al uitgespeeld spel weer ga herspelen.
Die 60fps upgrade heeft mij overgehaald tot aankoop en het prijskaartje/deal van €20,00.
Ik hou wel van dit soort games ook al heb ik nog geen open world game uitgespeeld van Ubisoft. Als ik zie hoeveel uur ik mij er in vermaak vind ik het wel best dat ik het eind niet haal. ;)

@timmie271
Ik trek 30fps allang niet meer. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2022 14:48 ]

• timmie271
Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:44:
[...]

Die 60fps upgrade heeft mij overgehaald tot aankoop en het prijskaartje/deal van €20,00.
Ik hou wel van dit soort games ook al heb ik nog geen open world game uitgespeeld van Ubisoft. Als ik zie hoeveel uur ik mij er in vermaak vind ik het wel best dat ik het eind niet haal. ;)
Zelfs zonder die fps upgrade was het al een geweldig spel 8)

• timmie271
[...]
@timmie271
Speelde hem dan ook eind 2019 op de originele Xbox one, dus zoveel keus was er toen niet :+

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

[...]

@timmie271
Ik speel deze ook, speelt heerlijk weg. Ik blijf het bizar vinden hoe groot deze game is. Zit al op 100+ uur en heb het idee dat ik pas op 60 % zit ofzo... Ben wel al level 73, levelcap is 99 geloof ik. Heb de seasonpass met alle DLC laatst kunnen kopen voor weinig :)

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:15
Vanavond deze maar eens ff checken, mixed bag aan reviews maar deel 1 vond ik toch echt heel tof!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eozpnglEJZP85BouLGhAIsu7sM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMn8c3llosRyqzGmgwGRgaQJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door JDL15 op 04-02-2022 16:06 ]

JDL15 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:05:
Vanavond deze maar eens ff checken, mixed bag aan reviews maar deel 1 vond ik toch echt heel tof!

[Afbeelding]
1080p 60fps / 1800p 30fps vind ik echt niet meer van deze tijd :|

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:04

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Blijkbaar komt GTA5 met next-gen patch in maart uit:

https://www.rockstargames...eft-auto-community-update

Na het fiasco met de trilogie wacht ik de reviews eerst maar even af.

Daarnaast net dit weekend Control Ultimate Edition gekocht en het ziet er toch we gaaf uit hoor met RT aan :9~ _/-\o_ 8)

https://www.xbox.com/nl-NL/play/media/LG64S84U

[ Voor 7% gewijzigd door hifigamefreak op 04-02-2022 17:56 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hifigamefreak schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:54:

Daarnaast net dit weekend Control Ultimate Edition gekocht en het ziet er toch we gaaf uit hoor met RT aan :9~ _/-\o_ 8).
Als ik lees dat je de progressie eenmalig kunt overzetten lijkt het me geen patch maar een losse versie.... ik vrees de prijs.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Daarnaast net dit weekend Control Ultimate Edition gekocht en het ziet er toch we gaaf uit hoor met RT aan :9~ _/-\o_ 8)

Control met Ray Tracing is echt een spektakel !
Zeker met een draaiende projector door de kantoortjes heen lopend :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RZiG5rv5904HUtt5YCRC97zWYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWHb4UHaGjNQcgYO53vMc7Fd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UIgX12h8knndj5Xgo2BNbjmD4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HJgyU68xgsqC2ekxoqb9lcXU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door justifire op 04-02-2022 19:31 ]

• Tomba

Tomba

justifire schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:02:
[...]

Control met Ray Tracing is echt een spektakel !
Zeker met een draaiende projector door de kantoortjes heen lopend :9~
Blijf t lam vinden dat je die apart moet kopen. (Spel zelf was top op XOX maar vond het er niet mooi uit zien)

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

En Rockstar heeft bevestigd dat ze werken aan GTA 6. Niet echt verrassend, maar het is wel het eerste officiele nieuws erover sinds lange tijd.
kevlar01 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:21:
[...]

En Rockstar heeft bevestigd dat ze werken aan GTA 6. Niet echt verrassend, maar het is wel het eerste officiele nieuws erover sinds lange tijd.
Dus release over een jaar of twee gok ik zo? Ben zelf niet zo van de GTA games (behalve het eerste en tweede deel, DMA Design tijdperk), maar een GTA die zich puur richt op de huidige generatie ben ik wel benieuwd naar.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb een tijdje even geen issues gehad met de zbox maar nu toch weer dar hij voor geen mogelijkheid meer wil verbinden met netwerk..

Router reset gedaan en hielp niet.
Alle netwerk settings op xbox gereset en hielp niet.
Andere kabel hielp vorige keer ook niet.
Snap er niet zoveel van. Blijft weer op die 169 ip hangen. Als ik handmatig invoer op een vrij adres werkt ook niet. Verschillende dns geprobeerd maar nope.. heb alleen issues met de xbox in mijn netwerk.
Dus iemand nog tips of gewoon aanmelden bij Microsoft misschien wel netwerk kaart issue ofzo.

Edit alternatief mac adres werkt ook niet...

[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 04-02-2022 22:26 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• kesj
v8power67 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:24:
Heb een tijdje even geen issues gehad met de zbox maar nu toch weer dar hij voor geen mogelijkheid meer wil verbinden met netwerk..

Snap er niet zoveel van. Blijft weer op die 169 ip hangen. Als ik handmatig invoer op een vrij adres werkt ook niet. Verschillende dns geprobeerd maar nope.. heb alleen issues met de xbox in mijn netwerk.
Dus iemand nog tips of gewoon aanmelden bij Microsoft misschien wel netwerk kaart issue ofzo.

Heb je toevallig de Seagate Expansion Card? Las dat die dezelfde problemen kan veroorzaken. Even erin en eruit als de console aanstaat zou kunnen helpen.

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-10 09:53

Xbox ook al een reboot gegeven? ik had dit ook vanmiddag en een reboot heeft het gefixt voor mij.

• v8power67

v8power67

kesj schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:41:
[...]

Heb je toevallig de Seagate Expansion Card? Las dat die dezelfde problemen kan veroorzaken. Even erin en eruit als de console aanstaat zou kunnen helpen.
Nee heb geen extra opslag verder aan de xbox zitten helaas. Maar bedankt voor meedenken!!! :)
ikdedinges schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:44:
[...]

Xbox ook al een reboot gegeven? ik had dit ook vanmiddag en een reboot heeft het gefixt voor mij.
Ja heb hem via menu fullreboot gegeven. Heb hem via de xbox knop vast houden gedaan, en heb cache geleegd. Maar niks werkt. Nu op de wifi gezet en werkt gewoon. Zal voor zekerheid nog andere kabel proberen maar werkte vorige keer ook niet... Heel vaag.

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:55:
[...]

Als ik lees dat je de progressie eenmalig kunt overzetten lijkt het me geen patch maar een losse versie.... ik vrees de prijs.
Ze kunnen ook nooit eens duidelijk zijn vooraf. Over een maand komt de game en we mogen weer gokken hoe het aangeboden gaat worden.
Als de prijs laag is wil ik de game best wel voor de derde keer kopen. Wil al heel lang de game opnieuw spelen maar dan in 60fps.
Zou je toch aan willen raden om een originele xbox te halen, die imitatie zbox-en hebben regelmatig netwerkproblemen :+

• v8power67

v8power67

Ook rare design keuze btw dat je de netwerk kabel eruit moet halen om wifi aan te kunnen zetten.
Is niet fijn als alles weggewerkt zit en je ook niet makkelijk erbij komt.. heb geluk dat ik er makkelijk bij kan staat gewoon achter de tv, maar handig is het niet.

Na het op 1000GS zetten van Forza Horizon 5 (damn you Min meets Max chievo) , vandaag Wreckfest weer eens opgepakt.
Damn, wat is dat genieten na al dat serieuze stuurwerk.
FH5 is schitterend en speelt ook geweldig, maar Wreckfest is stiekem gewoon stukken leuker :Y

v8power67 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:06:
Ook rare design keuze btw dat je de netwerk kabel eruit moet halen om wifi aan te kunnen zetten.
Is niet fijn als alles weggewerkt zit en je ook niet makkelijk erbij komt.. heb geluk dat ik er makkelijk bij kan staat gewoon achter de tv, maar handig is het niet.
Waarom zou je wifi willen gebruiken als je een netwerkkabel hebt liggen ?

• v8power67

v8power67

justifire schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:10:
[...]

Omdat in mijn geval de kabel soms niet werkt vaag genoeg maar nu via wifi wel. En voor testen van dingen is het handig. Weet nu dat hij wel verbind met netwerk via wifi maar kabel weigert ie volkomen..

v8power67 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:15:
[...]

Omdat in mijn geval de kabel soms niet werkt vaag genoeg maar nu via wifi wel. En voor testen van dingen is het handig. Weet nu dat hij wel verbind met netwerk via wifi maar kabel weigert ie volkomen..
Tijd voor een nieuwe kabel dan.
Daar kan je MS toch niet op af rekenen ?
Wired > Wireless

• v8power67

v8power67

justifire schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:19:
[...]

Tijd voor een nieuwe kabel dan.
Daar kan je MS toch niet op af rekenen ?
Wired > Wireless
Nee want zoals ik hierboven al beschreven had, andere kabel identiek probleem. Maar nu na verbonden met wifi te zijn geweest en dan kabel weer erin klikken( die net dus niet werkte) krijg ik eindelijk weer verbinding.
Is echt een vaag probleem. En heb dit alleen met de xbox in mijn netwerk. En nu zal die weer tijdje werken en dan ineens na zeg paar weken komt het weer en kost weer hoop rijd om werkend te krijgen. Nu sinds ik de xbox heb eind november 3e keer dat gebeurt...

Dus daarom is het handig om dus on the fly even te kunnen switchen tussen kabel en wifi. Ik snap uiteraard ook wel dat kabel beter is. En heb ook alles met kabel verbonden. Maar is gewoon apart dat je dus de lan kabel eruit moet halen om wifi überhaupt te kunnen gebruiken. Is geen slim design. Want ken verder geen enkel ander apparaat die dit op deze manier doet.

Dus kan daar Microsoft zeker wel op afrekenen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door v8power67 op 04-02-2022 23:27 ]

• Exactor it
justifire schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:09:
Na het op 1000GS zetten van Forza Horizon 5 (damn you Min meets Max chievo) , vandaag Wreckfest weer eens opgepakt.
Damn, wat is dat genieten na al dat serieuze stuurwerk.
FH5 is schitterend en speelt ook geweldig, maar Wreckfest is stiekem gewoon stukken leuker :Y
Waar zit het serieuze stuurwerk in Forza dan? Wreckfest heeft realistischer physics. :+
Exactor it schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:24:
[...]

Waar zit het serieuze stuurwerk in Forza dan? Wreckfest heeft realistischer physics. :+
Dat serieuze stuurwerk is ook alleen als je snel rijdt...

:+

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:16
justifire schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:53:
[...]

1080p 60fps / 1800p 30fps vind ik echt niet meer van deze tijd :|
Wacht maar tot straks de UE 5 games enzo uitkomen. Dan gaan we toch echt weer terug naar 30 fps op consoles.

• Linksquest
FrankoNL schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 00:08:
[...]

Wacht maar tot straks de UE 5 games enzo uitkomen. Dan gaan we toch echt weer terug naar 30 fps op consoles.
Die kans zit er natuurlijk wel in, maar ik denk dat je dan weer kunt kiezen wat je wilt, zoals je dat nu ook al een beetje heb, wil je hem grafisch mooier hebben of wil je hogere frames.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:57
Linksquest schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 06:23:
[...]

Die kans zit er natuurlijk wel in, maar ik denk dat je dan weer kunt kiezen wat je wilt, zoals je dat nu ook al een beetje hebt, wil je hem grafisch mooier hebben of wil je hogere frames.
Precies.

De 30fps ondergrens blijf je altijd houden. Een game kan altijd weer mooier en complexer gemaakt worden, waardoor de winst in 'kracht' van de nieuwe console teniet wordt gedaan.

Zolang ze ook maar met een goed geoptimaliseerde 60fps modus komen, vind ik het allemaal best :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:50
v8power67 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:24:
[...]

Nee want zoals ik hierboven al beschreven had, andere kabel identiek probleem. Maar nu na verbonden met wifi te zijn geweest en dan kabel weer erin klikken( die net dus niet werkte) krijg ik eindelijk weer verbinding.
Is echt een vaag probleem. En heb dit alleen met de xbox in mijn netwerk. En nu zal die weer tijdje werken en dan ineens na zeg paar weken komt het weer en kost weer hoop rijd om werkend te krijgen. Nu sinds ik de xbox heb eind november 3e keer dat gebeurt...

Dus daarom is het handig om dus on the fly even te kunnen switchen tussen kabel en wifi. Ik snap uiteraard ook wel dat kabel beter is. En heb ook alles met kabel verbonden. Maar is gewoon apart dat je dus de lan kabel eruit moet halen om wifi überhaupt te kunnen gebruiken. Is geen slim design. Want ken verder geen enkel ander apparaat die dit op deze manier doet.

Het klinkt een beetje alsof de Xbox via wifi een dhcp lease krijgt die blijft werken op de kabel tot die verloopt om vervolgens niet te kunnen verversen. Misschien beter om een aparte thread op te zetten zodat we daar kunnen troubleshooten ipv dat het deze thread vervuilt.

Als je eentje aanmaakt en daarin zet wat je al gedaan hebt wil ik wel mee kijken, stuur de link dan even in dm ofzo.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Tomba

Tomba

v8power67 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:24:
[...]

FWIW mijn XSX is bekabeld aangesloten én ik heb zo’n Seagate Expansion (hoezo heeft die invloed op netwerk trouwens?) en heb altijd perfect werkende verbinding. Wel gebruik ik de stand waarbij de XSX helemaal uit gaat. Doe jij dat ook of gebruik je de stand-by optie?
Sowieso zou ik eens contact zoeken met MS als je al een andere kabel en andere poort op je switch hebt gebruikt. Zit gewoon 2 jaar garantie op.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
justifire schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:10:
[...]

Storing internet en je wil hem even met je telefoon verbinden.
FrankoNL schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 00:08:
[...]

Tegen die tijd spelen we al lang en breed op de Series Z.

• Tomba

Tomba

justifire schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Tegen die tijd spelen we al lang en breed op de Series Z.
Of eerder op de Xbox Stick xCloud ;)

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
Ik ben sinds kort in het bezit van de Xbox series S. Komende vanaf PC gaming, erg wennen, maar een prima ervaring tot op heden.
Na het installeren van enige games, liep ik echter op tegen daar waar vrijwel iedereen denk ik tegenop gelopen is: een tekort aan opslag capaciteit.
Dit wil ik dan ook gaan vergroten.
Nu ben ik wat rond wezen kijken/lezen en ben gekomen drie opties:
- Seagate expansion card
- WD Black P50
- Samsung T7

Er zit steeds ongeveer een verschil van 50 euro tussen de “schijven”.
Nu kan ik uiteraard naar de ruwe data kijken en concluderen dat de P50 sneller zou werken dan de T7. Echter vraag ik me af of de Xbox gebruik kan maken van de 2x2 interface van de P50, of dat de P50 op een Xbox de zelfde prestaties laat zien als een T7.
Mijn vraag dan ook, is er iemand die hier advies over kan geven?
Uiteraard mag de Seagate kaart ook mee genomen worden in het advies.

• Exactor it
Arniebomba schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:37:
Ik ben sinds kort in het bezit van de Xbox series S. Komende vanaf PC gaming, erg wennen, maar een prima ervaring tot op heden.
Na het installeren van enige games, liep ik echter op tegen daar waar vrijwel iedereen denk ik tegenop gelopen is: een tekort aan opslag capaciteit.
- Seagate expansion card
- WD Black P50
- Samsung T7

Nu kan ik uiteraard naar de ruwe data kijken en concluderen dat de P50 sneller zou werken dan de T7. Echter vraag ik me af of de Xbox gebruik kan maken van de 2x2 interface van de P50, of dat de P50 op een Xbox de zelfde prestaties laat zien als een T7.
Als je XS spellen vanaf je tweede opslag wil spelen moet je de officiële expansion gebruiken.

• Arniebomba
Exactor it schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 12:12:
[...]

Als je XS spellen vanaf je tweede opslag wil spelen moet je de officiële expansion gebruiken.
Daar ben ik mij van bewust.
Een spel overzetten vanaf een externe ssd naar de interne opslag vind ik op zich geen punt.
Ben dan wel benieuwd of de bijna dubbele lees en schrijf snelheid van de P50 tov de T7 ook bijna een halvering van de tijd oplevert als het gaat om overzetten van/naar de ssd.
- Seagate expansion card
- WD Black P50
- Samsung T7

Ik meen dat de T7 al sneller is dan wat de Xbox over USB kan gebruiken.
En inderdaad wat Exactor zegt, je kunt alleen niet voor Xbox series geoptimaliseerde games vanaf USB draaien. Wel voor series geoptimaliseerde games kun je er wel op zetten maar moet je terug naar de interne drive kopiëren voor je ze kunt starten. Het Seagate kaartje dat je achterin steekt is de enige uitbreiding waar alle games gewoon vanaf kunnen draaien omdat deze gelijke prestaties garandeert met de interne drive.

Edit: zie je 2e reactie te laat, nee dus daar ga je geen verschil in zien omdat de USB interface de beperking gaat zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Finraziel op 05-02-2022 13:35 ]

• Arniebomba
Finraziel schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:34:
[...]

Edit: zie je 2e reactie te laat, nee dus daar ga je geen verschil in zien omdat de USB interface de beperking gaat zijn.
Ja precies. Waar ik al “bang” voor was.
Dan wordt het een keuze tussen directe toegang tot de premium games vanaf de Seagate en dan 100euro meer betalen. Of genoegen nemen met tijd kwijt zijn en zo nu en dan games overzetten, maar 100 euro besparen.
Heb nog geen ervaring met het overzetten van games van/naar een ssd. Dus ik zal dan nog even wat reviews bekijken of die tijden een beetje te doen zijn.

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 11:26

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

- Seagate expansion card
- WD Black P50
- Samsung T7

Ik heb de series s ook. En na veel wikken en wegen toch maar in de buidelgetast en voor de extpansion card van seagate de originelen. Werkt top. Snel en zonder problemen, kost wel wat maar uiteindelijk goed koop is duurkoop.

• Linksquest
Ja de prijzen van die expension pack zijn inderdaad wel stevig, ooit een keer dat ik een koop, als hij een stuk goedkoper is.

• Tomba

Tomba

Over die Expansion gesproken; ik zie niet echt hogere snelheid bij overzetten van Internal naar Expansion versus USB SSD naar Expansion (~140MB/s vs 100MB/s) Viel me toch een beetje tegen.

• Linksquest
Dat is inderdaad jammer, had inderdaad ook gedacht dat het sneller zou zijn.

Pagina: 1 ... 311 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord