@
ariekanari Vreemd dat dit nog steeds niet kan, want het kon wel. Dan kan @
Miesjh ook wel bevestigen dat in de eerste paar dagen van november 2020 toen de Series X net een paar dagen op de markt was, je met de afstandbediending van een LG C9 de gehele interface van de Series X kon besturen. Na een update kon dat niet meer, maar ik weet niet meer of dat nou een update was van LG en dus een firmware update van de C9 of dat het door een Xbox systeem update kwam.
Wellicht dat anderen met een LG tv nieuwer dan de C9 kunnen bevestigen of het gebruik van de AB bij hun wel of niet werkt.
Verder is HDMI-CEC door Microsoft sowieso al vreemd geimplementeerd. Je kan niet de tv inschakelen en op input HMDI Xbox zetten waardoor de Xbox aan gaat. De PS5 heeft dat wel. Als ik op de bank zit en de imput op HDMI 3 zet waarop de PS5 is aangesloten, dan schakelt de tv de PS5 in. Wel makkelijk.
Tevens hadden ze voordat de Series X op de markt kwam, ergens mei 2020, 3 systeem updates voor de oude Xbox One X. In de eerste update van mei 2020 zat "ineens" HDMI-CEC zodat wanneer je de Xbox via de controller aanzet, de tv ook automatisch aanging op de juiste input (dus hdmi poort waar je xbox aan zit).
In de systeem update van juni hebben ze het er weer uit gehaald waardoor het niet meer werkte. Ik heb er destijds nog een filmpje van gemaakt. Op internet, bv Windows Central en andere xbox sites/reporters, heb ik over deze systeem functie nooit wat gehoord terwijl de PS4 dit al vanaf het begin aan boord had. Ik vind HDMI-CEC een waardevolle feature welke er voor zorgt dat ik niet steeds naar de AB van mijn tv hoeft te zoeken. (En ja, die ligt hier vrij vaak achter, onder of in kussens van de bank).