MRE-Inc schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:11:
Weet iemand overigens wanneer deze fixes voor iedereen beschikbaar komen ? Zag gisteren dat de laatste update van 6 januari 2022 was. Die Guide fixes zijn wel welkom.

[Twitter]
Inderdaad, zeer welkom... Lijkt wel of het steeds erger wordt. Ik kan bij wijze van spreken ondertussen al rustig de rest van mijn spullen opruimen aan het eind van de avond tussen het ingedrukt houden van de guide knop en het verschijnen van het power menu...
(Ok ik overdrijf maar het is wel zeer merkbaar traag)

Gamertag: FinrazielNL

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:28
Finraziel schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Inderdaad, zeer welkom... Lijkt wel of het steeds erger wordt. Ik kan bij wijze van spreken ondertussen al rustig de rest van mijn spullen opruimen aan het eind van de avond tussen het ingedrukt houden van de guide knop en het verschijnen van het power menu...
(Ok ik overdrijf maar het is wel zeer merkbaar traag)
Was dat een probleem ja? Heb het niet eens gemerkt eigenlijk, al draai ik wel op beide xboxen de insider versie. En op de xbox one zet ik tussentijds altijd even een kop koffie voor ie klaar is met updaten :+

Gamertag: timmie271

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Het is zeker traag. Ik maak wel eens captures bij Halo Infinite via guide + x. Dat kost me steevast een death omdat het minimaal 5 seconden duurt voordat ik weer goed ingame zit.
Finraziel schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:29:
[...]

Slay the spire werkt goed met touch :)
Andere turnbased games zal denk ik hetzelfde voor gelden, misschien gears tactics of Wasteland 3?
Games als Last Stop en Tell Me Why zou ook goed moeten gaan denk ik. Oh en the walking dead net zo.
Slay The Spire is een goeie tip, dat werkt als een trein moet ik zeggen. Daarnaast Pebble 2 en een golfspel geprobeerd, wat ook allemaal goed ging.

Mbt, controller via clip, ik lig momenteel veel op mijn zij, dus dat is dan niet wat te onhandig nog. Maar zodra ik langdurig rechtop kan zitten zal dat wel even de way to go zijn. Heb overigens geen TV in de slaapkamer waar ik lig, voor het eerst dat ik die nu mis eigenlijk :D

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Het lijkt er op dat 17 maart Shredders uitkomt. Nog niet officieel bevestigd, maar er zijn al wat leaks geweest her en der. Komt ook direct op Game Pass bij release.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:49
(jarig!)
Buddha_ schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 06:42:
Weet iemand hoe je je controller langer kan laten aan staan tijdens het kijken van Netflix/Youtube e.d.

Nu gaat elke 15 minuten de controller automatisch uit........kan geen instelling vinden en de oplossing om steeds een USB er in te steken is voor mij geen oplossing :)

Kan ook op google niet de instelling vinden....
Exactor it schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:52:
[...]

Er is geen instelling voor. Als USB geen oplossing voor je is, zou je de Xbox media remote kunnen overwegen. Kost 20 piek.
Heb je het gebruik van een gewone afstandsbediening (van de tv) al geprobeerd? De Xbox kan hiermee bestuurd worden.
Onder "Opties voor beeld" > "Apparaatbesturing" > "Afstandsbediening van de tv gebruiken voor console". HDMI-CEC moet aangevinkt staan.
Na een reboot kun je met de afstandsbediening navigeren.

Zoals @Exactor it al schreef is een ander alternatief de PDP Talon Media Remote, deze beschikt over X, Y, A, B knoppen. Dit vergemakkelijkt de navigatie aanzienlijk. De "kleine" afstandsbediening voor Xbox beschikt hier niet over en dat betekent dat het gebruik voornamelijk beperkt is tot bluray-, mediaplayer apps.

Aangezien de Xbox nu beschikt over "Afstandsbediening van de tv gebruiken voor console" zou je een specifieke media-afstandsbediening niet (meer) nodig hebben. De kleine variant zeer zeker niet dat kan prima met de afstandsbediening van de tv.

Edit: @MRE-Inc Terechte opmerking van @Thom2289 het gebruik van een gewone afstandsbediening is nog geen onderdeel van de reguliere build maar komt vast binnen een paar maanden beschikbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door ariekanari op 27-01-2022 11:51 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:51
Bedankt voor de uitgebreide reactie @ariekanari zal de HDMI-CEC nog eens goed bekijken en correct instellen :)

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Heeft iemand hier een idee waar Ubisoft Redlynx momenteel aan werkt? Ze zijn de makers van de Trials franchise. Trials Rising is de laatste in de serie en die dateert alweer van begin 2019. Ik ben groot fan van de serie, maar het is echt oorverdovend stil en ben bang dat de franchise dood is. Want volgens mij heeft Rising het niet heel best gedaan sales-wise.

Maar in het verlengde van deze vraag… wat is een franchise (met 3 of meer games) die nu dood is waar je van hoopt dat ze die ooit weer tot leven wekken? :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-12 13:35
ariekanari schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:06:
[...]

[...]

Heb je het gebruik van een gewone afstandsbediening (van de tv) al geprobeerd? De Xbox kan hiermee bestuurd worden.
Onder "Opties voor beeld" > "Apparaatbesturing" > "Afstandsbediening van de tv gebruiken voor console". HDMI-CEC moet aangevinkt staan.

Zoals @Exactor it al schreef is een ander alternatief de PDP Talon Media Remote, deze beschikt over X, Y, A, B knoppen. Dit vergemakkelijkt de navigatie aanzienlijk. De "kleine" afstandsbediening voor Xbox beschikt hier niet over en dat betekent dat het gebruik voornamelijk beperkt is tot bluray-, mediaplayer apps.

Aangezien de Xbox nu beschikt over "Afstandsbediening van de tv gebruiken voor console" zou je een specifieke media-afstandsbediening niet (meer) nodig hebben. De kleine variant zeer zeker niet dat kan prima met de afstandsbediening van de tv.
Disclaimer: Dit werkt alleen met de Alpha- en de Skip ahead-builds. Deze functie zit nog niet in Delta, Omega of de public-builds.

• Exactor it
  • Nu online
Wom schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Slay The Spire is een goeie tip, dat werkt als een trein moet ik zeggen. Daarnaast Pebble 2 en een golfspel geprobeerd, wat ook allemaal goed ging.

Mbt, controller via clip, ik lig momenteel veel op mijn zij, dus dat is dan niet wat te onhandig nog. Maar zodra ik langdurig rechtop kan zitten zal dat wel even de way to go zijn. Heb overigens geen TV in de slaapkamer waar ik lig, voor het eerst dat ik die nu mis eigenlijk :D
Monster Train is vergelijkbaar met STS zowel qua gameplay als gemak van touch controls. Crown trick is een turnbased roguelite action game. Klinkt matig maar ik vond hem erg leuk. Ik heb hem voornamelijk met touch gespeeld omdat ik daardoor minder snel fouten maakte. :)

STS is overigens het beste spel ooit gemaakt. Dus ik zou vooral ascension 20 halen op alle poppetjes en daarna verder kijken. Succes met je herstel!

[ Voor 8% gewijzigd door Exactor it op 27-01-2022 11:37 ]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Wom schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:19:
Het lijkt er op dat 17 maart Shredders uitkomt. Nog niet officieel bevestigd, maar er zijn al wat leaks geweest her en der. Komt ook direct op Game Pass bij release.

[YouTube: Shredders, snowboarding game on Xbox]
Kan ik met deze game hopelijk mijn wintersportfix krijgen. Ziet er tof uit en niet over the top, paarse neon en vuurwerk shit.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Exactor it schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:08:
Het is zeker traag. Ik maak wel eens captures bij Halo Infinite via guide + x. Dat kost me steevast een death omdat het minimaal 5 seconden duurt voordat ik weer goed ingame zit.
Als je met de Elite controller speelt, kun je die combinatie remappen naar je paddles. Zo doe ik het ook. Ik vond de manier om captures te maken dmv de guide in te drukken en dan op X of Y te drukken, niet de meest fijne manier. Ik heb dus in mijn standaard profiel op de Elite v2 dus Linkeronderste paddle + X gemapped naar capture naar video. Dan heb je dus geen guide meer die over je game heen gaat en zie je onderin je scherm alleen die notificatie dat er een game clip is opgenomen.

Kan natuurlijk zijn dat je niet met een Elite controller speelt of zelf al dermate veel aanpassingen gedaan hebt dat die er niet meer bij kan, maar het werkt een stuk fijner zo. Een beetje vergelijkbaar met de share knop op de normale Series controller.

XBL: MRE Inc

• MRE-Inc

MRE-Inc

ariekanari schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:06:
[...]

[...]

Die optie "Afstandsbediening van de tv gebruiken voor console" heb ik er echt niet tussen staan.

• Exactor it
  • Nu online
MRE-Inc schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Als je met de Elite controller speelt, kun je die combinatie remappen naar je paddles. Zo doe ik het ook. Ik vond de manier om captures te maken dmv de guide in te drukken en dan op X of Y te drukken, niet de meest fijne manier. Ik heb dus in mijn standaard profiel op de Elite v2 dus Linkeronderste paddle + X gemapped naar capture naar video. Dan heb je dus geen guide meer die over je game heen gaat en zie je onderin je scherm alleen die notificatie dat er een game clip is opgenomen.

Kan natuurlijk zijn dat je niet met een Elite controller speelt of zelf al dermate veel aanpassingen gedaan hebt dat die er niet meer bij kan, maar het werkt een stuk fijner zo. Een beetje vergelijkbaar met de share knop op de normale Series controller.
Ja, thanks. Ik heb de Elite V2 maar ben een oude man die geen nieuwe truckjes meer leert (plus alle paddles zijn in gebruik :)) Volgens mij zit er zelfs een share knop op de controller maar ik ben zo gewend aan guide + x na mijn uitmuntende acties dat dat automatisch gebeurt. :)

• MRE-Inc

MRE-Inc

@ariekanari Vreemd dat dit nog steeds niet kan, want het kon wel. Dan kan @Miesjh ook wel bevestigen dat in de eerste paar dagen van november 2020 toen de Series X net een paar dagen op de markt was, je met de afstandbediending van een LG C9 de gehele interface van de Series X kon besturen. Na een update kon dat niet meer, maar ik weet niet meer of dat nou een update was van LG en dus een firmware update van de C9 of dat het door een Xbox systeem update kwam.

Wellicht dat anderen met een LG tv nieuwer dan de C9 kunnen bevestigen of het gebruik van de AB bij hun wel of niet werkt.

Verder is HDMI-CEC door Microsoft sowieso al vreemd geimplementeerd. Je kan niet de tv inschakelen en op input HMDI Xbox zetten waardoor de Xbox aan gaat. De PS5 heeft dat wel. Als ik op de bank zit en de imput op HDMI 3 zet waarop de PS5 is aangesloten, dan schakelt de tv de PS5 in. Wel makkelijk.

Tevens hadden ze voordat de Series X op de markt kwam, ergens mei 2020, 3 systeem updates voor de oude Xbox One X. In de eerste update van mei 2020 zat "ineens" HDMI-CEC zodat wanneer je de Xbox via de controller aanzet, de tv ook automatisch aanging op de juiste input (dus hdmi poort waar je xbox aan zit).

In de systeem update van juni hebben ze het er weer uit gehaald waardoor het niet meer werkte. Ik heb er destijds nog een filmpje van gemaakt. Op internet, bv Windows Central en andere xbox sites/reporters, heb ik over deze systeem functie nooit wat gehoord terwijl de PS4 dit al vanaf het begin aan boord had. Ik vind HDMI-CEC een waardevolle feature welke er voor zorgt dat ik niet steeds naar de AB van mijn tv hoeft te zoeken. (En ja, die ligt hier vrij vaak achter, onder of in kussens van de bank).

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:49
(jarig!)
@MRE-Inc Ja, de implementatie is vreemd dat was met de One al zo. HDMI-CEC werkte zeer lange tijd probleemloos en plot niet meer.
Vraagje: Zit de "gebruik de afstandsbediening van tv voor console" functie nu wel of niet in de reguliere build?
Zo ja, schakel het eens uit (met geforceerde reboot) en daarna weer in (met geforceerde reboot) en kijk of het daarna werkt.

Indien bovenstaande niet werkt probeer het dan eens dezelfde procedure met een andere HDMI-CEC vinkje.
Ik zit in een van de skip ahead-ringen en begin januari werkte het plots niet na een OS update. Ik kreeg het weer aan de praat door een ander vinkje uit en aan te zetten.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• MRE-Inc

MRE-Inc

ariekanari schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:28:
@MRE-Inc Ja, de implementatie is vreemd dat was met de One al zo. HDMI-CEC werkte zeer lange tijd probleemloos en plot niet meer.
Vraagje: Zit de "gebruik de afstandsbediening van tv voor console" functie nu wel of niet in de reguliere build?
Zo ja, schakel het eens uit (met geforceerde reboot) en daarna weer in (met geforceerde reboot) en kijk of het daarna werkt.

Indien bovenstaande niet werkt probeer het dan eens dezelfde procedure met een andere HDMI-CEC vinkje.
Ik zit in een van de skip ahead-ringen en begin januari werkte het plots niet na een OS update. Ik kreeg het weer aan de praat door een ander vinkje uit en aan te zetten.
De One heeft nooit HDMI-CEC gehad. Die had een of ander menu waarin je aan kon zetten of de Xbox je geluidsinstallatie etc mocht aanzetten en dan moest je met je afstandbediening wat stappen doorlopen en de code van je tv invoeren. HDMI-CEC heeft echter nooit op de One gezet zoals die nu bestaat op de Series X. Het was een of andere vage implementatie van de tijd dat je nog je setupbox van je tv provider kon aansluiten op je Xbox.

Verder zit ik niet in alpha of beta ringen, dus kan niks voor je testen :) Ik heb net nog op mijn Series X gekeken of ik die instelling mbt de AB er tussen heb staan en die staat er niet in de reguliere build.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij komt GRID Legends volgende maand uit; zit deze nu "volledig" gratis in Gamepass Ultimate (met EA Play?) of moet ik het doen met het tientje korting dat de Microsoft Store me geeft?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• polopolo150
  • Laatst online: 19:05
MAX3400 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:43:
Volgens mij komt GRID Legends volgende maand uit; zit deze nu "volledig" gratis in Gamepass Ultimate (met EA Play?) of moet ik het doen met het tientje korting dat de Microsoft Store me geeft?
EA spellen komen niet gelijk in Game Pass Ultimate. Dat duurt een aantal maanden. Misschien kan je op launch day wel een 10 uur trial downloaden van het spel aangezien dat wel in EA Play zit.

Dus je kan paar maanden geduld hebben of wachten op de trial en dan met korting kopen. Of pre-orderen als je het echt zeker weten wilt spelen natuurlijk. ;)

• MAX3400

MAX3400

polopolo150 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:53:
[...]

EA spellen komen niet gelijk in Game Pass Ultimate. Dat duurt een aantal maanden. Misschien kan je op launch day wel een 10 uur trial downloaden van het spel aangezien dat wel in EA Play zit.

Dus je kan paar maanden geduld hebben of wachten op de trial en dan met korting kopen. Of pre-orderen als je het echt zeker weten wilt spelen natuurlijk. ;)
Oh, maar dat snap ik. En die 80 of 90 Euro voor de "grote" versie boeit me ook niet. Ik had al een discussie met enkele anderen maar weet/snap niet dat EA Play wel/niet in Gamepass Ultimate zit. Zou dan ook zonde zijn als het toevallig wel zo zou zijn (maar rot vermeld).

/edit: is overigens niet de eerste keer dat ik Microsoft ervan overtuig om preorder-geld terug te storten indien het op launch-day fout/anders gaat. En daar zijn ze altijd erg goed & snel in :)
Exactor it schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:57:
[...]

EA play zit er in. EA Play Ultimate niet. Het is dat laatste (pc only) waar spellen bij release direct beschikbaar zijn.
Mooi, pre-orderen dus. Vond de vorige GRID-games wel leuk en vermakelijk; en de "gameplay youtubes" van Legends ziet er ook wel oke uit. d:)b

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 27-01-2022 12:59 ]

• Exactor it
  • Nu online
MAX3400 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Oh, maar dat snap ik. En die 80 of 90 Euro voor de "grote" versie boeit me ook niet. Ik had al een discussie met enkele anderen maar weet/snap niet dat EA Play wel/niet in Gamepass Ultimate zit. Zou dan ook zonde zijn als het toevallig wel zo zou zijn (maar rot vermeld).
EA play zit er in. EA Play Ultimate niet. Het is dat laatste (pc only) waar spellen bij release direct beschikbaar zijn.

• timmie271
Exactor it schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Dat heet EA play PRO :P

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:03

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

MRE-Inc schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:14:
@ariekanari Vreemd dat dit nog steeds niet kan, want het kon wel. Dan kan @Miesjh ook wel bevestigen dat in de eerste paar dagen van november 2020 toen de Series X net een paar dagen op de markt was, je met de afstandbediending van een LG C9 de gehele interface van de Series X kon besturen. Na een update kon dat niet meer, maar ik weet niet meer of dat nou een update was van LG en dus een firmware update van de C9 of dat het door een Xbox systeem update kwam.
Werkte idd in de begindagen prima.

Xbox Live: Miesjh NL

• Exactor it
  • Nu online
Ik weet dat ik bijna Pro ben in Halo maar je mag me gewoon exactor it blijven noemen hoor. :+

• MAX3400

MAX3400

Exactor it schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:02:
[...]

Ik weet dat ik bijna Pro ben in Halo maar je mag me gewoon exactor it blijven noemen hoor. :+
PRO 1337 >:) ;)

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gisterenavond was ik eigenlijk van plan Forza Horizon weer eens op te starten maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en binnen no time weer met een klein clubje Halo Infinite gaan spelen..

Ondanks dat 343 nog steeds (terecht) de wind van voren krijgt blijft Infinite mij toch wel echt op een positieve manier het bloed onder de nagels vandaan halen én de grootse glimlach op m'n gezicht toveren _O-

Spelen met @Exactor it @uchiha tijntje @RawChild en @Jerhuiz blijft de grootste uitdaging want die gaan voor Onyx! d:)b

Als ik dan met een 'real life' maatje speel die echt één keer in de drie weken meedoet dan zie je toch wel het niveauverschil en hoe diep deze game eigenlijk gaat qua gameplay.. Ik hang een beetje rond tussen gold en platinum en dat is wel prima voor mijn gevoel. Geen streven om hoger te gaan behalve om veel lol te trappen en de objectives zo goed mogelijk te spelen _/-\o_

Hopen dat er snel meer maps komen en forge ook zsm het licht ziet. Alls 343 besluit toch met een Battle royale modus te komen die net zo tof is als Attrition dan denk ik die modus ook te gaan spelen.

Ik ben overigens wel benieuwd hoeveel actieve spelers Infinite nu heeft want dat getal van 20 miljoen sloeg natuurlijk helemaal nergens op..

• timmie271
Exactor it schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:02:
[...]

_O- _O-

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

• Exactor it
  • Nu online
XxxPrO1337x420xxX is mijn gamertag. Follow and hit that subscribe button to get more of my insane gameplay and tips.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
timmie271 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:50:
[...]

Was dat een probleem ja? Heb het niet eens gemerkt eigenlijk, al draai ik wel op beide xboxen de insider versie. En op de xbox one zet ik tussentijds altijd even een kop koffie voor ie klaar is met updaten :+
Ik heb daar ook (gelukkig) geen problemen mee.. Voelt nog net zo snappy aan als bij release naar mijn idee. Heb wel minstens de helft van mijn SSD leeg, wellicht daar iets mee te maken?

• timmie271
D-Ed schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Ik heb daar ook (gelukkig) geen problemen mee.. Voelt nog net zo snappy aan als bij release naar mijn idee. Heb wel minstens de helft van mijn SSD leeg, wellicht daar iets mee te maken?
Ik heb nog geen 50gb vrij :$

Verwijderd

D-Ed schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Die van mij heeft 40GB vrij. Voelt net zo snel als een lege SSD :)
Nogne schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:08:
[...]

Geweldig, Grounded is echt een super toffe game en het is niet normaal zoveel extra er in het spel word gestopt. Ben nog niet helemaal bij qua vorige update (Gamepass geeft mij teveel goeie games om te spelen :p).
Mocht je keer hulp nodig hebben, dan houd ik me aanbevolen :)

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 18:43
Sinds warzone niet meer op 120 fps draait stoorde ik me ontzettend aan de 'haperingen' in die game. Het leek me eigenlijk te erg, want 60 fps zou gewoon vloeiend moeten lopen en geen stotteringen moeten veroorzaken. Daarom ben ik wat gaan spelen met de settings van mijn LG CX en de XSX.

De console staat op 120 hz, met VRR aan en op mijn LG Freesync. Die laatste heb ik uitgezet en toen leek de boel iets vloeiender te lopen. Daarna Dolby Vision Gaming aangezet en wat gespeeld met Trumotion. Dit leek me ook iets te helpen en het zorgde niet voor echt merkbare lag. Wel maakt dit het beeld doffer, omdat er zwarte frames worden toegevoegd. Uit zorgt voor een mooiere HDR, maar toch lijkt de boel niet helemaal vloeiend te lopen. VRR uit en Freesync aan maakt trouwens geen verschil.

Nu vraag ik me af of ik verpest ben door 120 fps (door Vanguard, Siege en WZ verdansk) of dat ik gewoon gevoelig ben voor het verschil tussen 120 en 60 óf dat mijn settings niet goed staan... Iemand hier met een soortgelijke ervaring? BF draait overigens ook op 60 fps, maar dat lijkt hier ietsje vloeiender te gaan dan warzone.

[ Voor 4% gewijzigd door kesj op 27-01-2022 20:27 ]

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:57
Alright morgen haal ik de Series S binnen. Nog een vraagje. Ik merkte in mijn vorige situatie met twee (drie als je de 360 meetelt) Xbox'en dat als ik op de Series X iets download (qua spel) dat de One S en de 360 waar toepasbaar, dat ook meteen downloadden. Weet iemand hoe ik mijn Series S moet instellen om dat te voorkomen. Die SSD van de S is natuurlijk veel kleiner, en wil niet dat die vol met zooi komt te staan. Ik wil de Series S dedicated houden voor een aantal spellen waar ik lekker naar toe grijp als ik mij op zolder even nestel, en eigenlijk andersom ook hetzelfde met de X. Sommige spellen zal ik wel dubbel installeren (hallo Forza :) ) maar andere wil ik niet perse dubbel installeren. Sims 4 ga ik lekker even achievement whoren, maar dat wil ik bijvoorbeeld alleen op mijn Series S zetten. Iemand advies hiervoor? Of stel ik mijn aan en kan ik dan gewoon installatie annuleren als ik die niet wil op de een of de ander?

Dank alvast als iemand hier een antwoord op heeft.
Zolang er maar Ultra Great Swords in zitten !
Nog een maandje tot Elden Ring oOo

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Exactor it schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:31:
[...]

XxxPrO1337x420xxX is mijn gamertag. Follow and hit that subscribe button to get more of my insane gameplay and tips.
Nu nog NoScOpe eraan toevoegen. :+

• timmie271
Xgar schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:09:
[...]

Nu nog NoScOpe eraan toevoegen. :+
Noscope dead. Want meestal noscope ik hem en dat schreeuw ik ook uitbundig in de party natuurlijk :+

• timmie271
Zorroberner schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:15:
Alright morgen haal ik de Series S binnen. Nog een vraagje. Ik merkte in mijn vorige situatie met twee (drie als je de 360 meetelt) Xbox'en dat als ik op de Series X iets download (qua spel) dat de One S en de 360 waar toepasbaar, dat ook meteen downloadden. Weet iemand hoe ik mijn Series S moet instellen om dat te voorkomen. Die SSD van de S is natuurlijk veel kleiner, en wil niet dat die vol met zooi komt te staan. Ik wil de Series S dedicated houden voor een aantal spellen waar ik lekker naar toe grijp als ik mij op zolder even nestel, en eigenlijk andersom ook hetzelfde met de X. Sommige spellen zal ik wel dubbel installeren (hallo Forza :) ) maar andere wil ik niet perse dubbel installeren. Sims 4 ga ik lekker even achievement whoren, maar dat wil ik bijvoorbeeld alleen op mijn Series S zetten. Iemand advies hiervoor? Of stel ik mijn aan en kan ik dan gewoon installatie annuleren als ik die niet wil op de een of de ander?

Dank alvast als iemand hier een antwoord op heeft.
Je stelt je gewoon aan :P oh wacht dat was selectief lezen.

Zonder gekkigheid, hier dezelfde situatie met 3 consoles en 4 als ik die van m'n neef meetel. Hier download ie alleen op de console waar ik het spel op wil hebben. Zowel via de xbox/gamepass app als de xbox zelf.
Ergens meen ik mij te herinneren dat er wel ergens een optie was voor zoiets, alleen exact hoe en wat weet ik niet meer. Dacht dat het met home console en aankopen te maken had.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Vooral het zinnetje: didn't want to force their studios....

Blijkt wel weer dat wanneer je onder XGS valt, je behoorlijk wat vrijheid krijgt om te experimenteren. Zie ook de game Grounded welke eigenlijk nooit van de grond was gekomen als het niet onder XGS had gevallen.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:32
Dit zou wel gaaf zijn! Zit al jaren te wachten op een westerse monster hunter.
Ik vind de game(s) in zijn kern geweldig qua gameplay, ik kan alleen niet te lang serieus bezig zijn met japanse art.
Overdreven art style met over-the-top blije karakters, pratende katten e.d.
..dat ligt je gewoon wel of niet.
Goed vooruitzicht dus! (als het idd zo blijkt te zijn)

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:08

Nogne

>.<

uchiha tijntje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:11:
[...]

Mocht je keer hulp nodig hebben, dan houd ik me aanbevolen :)
Bedankt voor het aanbod, daar ga ik zeker gebruik van maken ;) Speel momenteel weinig Grounded, maar als de nieuwe update uit komt en zie je online stuur ik je zeker even een party/game uitnodiging.

PS/XBL: Nogne

uchiha tijntje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:12:
Maar in het verlengde van deze vraag… wat is een franchise (met 3 of meer games) die nu dood is waar je van hoopt dat ze die ooit weer tot leven wekken? :)
Respawn wat een fatsoenlijke Transformers game maakt ,mogelijk gebaseerd op de jaren 80 tekenfilm. Dat zou ik graag zien.

• MRE-Inc

MRE-Inc

De marketing manager is in dienst (eindelijk)

• SpaVast
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-06 13:02
PepieNL schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Dit zou wel gaaf zijn! Zit al jaren te wachten op een westerse monster hunter.
Ik vind de game(s) in zijn kern geweldig qua gameplay, ik kan alleen niet te lang serieus bezig zijn met japanse art.
Overdreven art style met over-the-top blije karakters, pratende katten e.d.
..dat ligt je gewoon wel of niet.
Goed vooruitzicht dus! (als het idd zo blijkt te zijn)
Dit lijkt mij ook heel erg interessant. Ik kan me ook niet erg vinden in de japanse art style. Ben wel op zoek naar een nieuwe game waar ik me weer 100den uren in kan vastbijten, ik kan het dan ook erg waarderen als zo'n game het op twitch dan goed doet voor de momenten waarop ik zelf geen zin heb om te gamen en rustig wat gameplay wil kijken.

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12 10:38
Ik zat te kijken om Lego Jurassic World te kopen uit de aanbieding. Als ik op internet zoek vind ik hem bij cdkeys maar dan kan hij alleen in Amerika worden geactiveerd. Kan ik gewoon met een vpn naar Amerika en dan redeemen?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:36
wjsiebes schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:47:
Ik zat te kijken om Lego Jurassic World te kopen uit de aanbieding. Als ik op internet zoek vind ik hem bij cdkeys maar dan kan hij alleen in Amerika worden geactiveerd. Kan ik gewoon met een vpn naar Amerika en dan redeemen?
Ja.

• wjsiebes
Bedankt voor je antwoord! Moet ik dan nog een Amerikaanse adres koppelen of is dat allemaal niet nodig?

• timmie271
wjsiebes schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Moet ik dan nog een Amerikaanse adres koppelen of is dat allemaal niet nodig?
Voor een code redeemen meestal niet. Althans hier zag ik dat hele adres niet tevoorschijn komen. Is alleen voor aankopen in de store dacht ik.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:36
wjsiebes schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Nee, niet nodig.

• wjsiebes
Het is inderdaad gelukt. Bedankt.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:04

nFo

MRE-Inc schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:22:
De marketing manager is in dienst (eindelijk)

[Twitter]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:12

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• BenvandeKaart
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:07
Iemand hier the Gunk gespeeld? lijkt me wel wat :)

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

BenvandeKaart schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:50:
Best wat;
[XSX | XSS] gunk in Xbox Series X|S

Ik vond het een aanrader.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Het is natuurlijk persoonlijk maar, dikke aanrader. Ik vond het een van de betere games van vorig jaar.

• Nogne

Nogne

>.<

Kort maar krachtig spel, je bent er redelijk snel doorheen maar het is echt wel een tof spel om te spelen.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ervaringen online zijn goed maar ik kon er zelf niet echt inkomen. Heb een uurtje gestofzuigd maar toen weer verwijderd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Voor liefhebbers van games als two point hospital:

Best handig die search functie :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• BenvandeKaart
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:07
Net ff 1.5 uur gespeeld maar het is wel veel van hetzelfde =/

Iemand nog andere leuke tips op gamepass die je normaal gesproken niet zo snel zult aanklikken.

• Exactor it
  • Nu online
BenvandeKaart schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:49:
[...]

Iemand nog andere leuke tips op gamepass die je normaal gesproken niet zo snel zult aanklikken.
Dat is een nogal moeilijke vraag om te beantwoorden.

Deaths door is een pareltje.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weer eens het begin van Kingdom Come Deliverance gespeeld, wat een mooie RPG blijft dit toch ondanks de clunky controls.

Zo jammer dat deze nooit een 60fps patch heeft gekregen en zie het ook niet snel gebeuren eigenlijk.

Verwijderd

[...]

Fable en GoW reeks.

• Nogne

Nogne

>.<

[...]

Grounded vind ik zelf echt een aanrader, maar is lastig wat te adviseren als je niet aangeeft wat voor genre je het meeste aanspreekt.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:33

Polariteit

Fietsende fotografeur

uchiha tijntje schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:49:
Voor liefhebbers van games als two point hospital:

[Embed]
Leuk! Ik heb me heel erg vermaakt met twopoint hospital met zijn absurde ziektes _/-\o_

Zo te zien gaan ze op die tour verder, tof! 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Polariteit op 29-01-2022 15:25 ]

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 11:26

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Polariteit schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Leuk! Ik heb me heel erg vermaakt met twopoint hospital met zijn absurde ziektes _/-\o_

Zo te zien gaan ze op die tour verder, tof! 8)
Ik
Moet zeggen two point hospital best lache was, ook wel easy. Maar wel jeugd sentiment naar theme hospital van vroeger

• Zorroberner
[...]

Ik ga vanavond (of morgen hangt van FH5 af) beginnen met Empire of Sin. Ziet er interessant uit.
King of Fighters XV pre-load rolt hier binnen (33.1 GB) oOo

• joneboon
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-06 16:29
[...]
The outer wilds, Superliminal, Twelve Minutes, Supraland, Omno, the pedestrian, firewatch, the forgotten city

Iets meer populair maar merk dat lang nog niet iedereen het heeft gespeeld: a plague tale, hellblade, Psychonauts (1/2)

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ja, Subnautica: Below Zero. Game die ik op zeker niet gekocht had maar uiteindelijk via GamePass wel erg fijn is.

Schijnbaar zit de next-gen versie van Cyberpunk er aan te komen. Moet zeggen dat ik daar wel naar uitkijk eigenlijk. Eerste playthrough was goed bevallen, hopelijk op de XSX nog een betere ervaring.

• Beakzz
  • Laatst online: 10:06
[...]

Bug Fables is een soort van Paper Mario clone en goed gedaan.

Death Doors had ik persoonlijk niet snel aangetikt maar love it.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:32
Heb hier nog een x360 fighting stick met Sanwa knoppen en wil deze op de Series X gebruiken.
Bij introductie van de XB One platform kon je geen 360 hardware meer gebruiken, blijkbaar jaren later nog steeds niet.
Een optie is om deze te bestellen, iemand ervaring mee?
https://www.amazon.nl/Mcb...ler-Console/dp/B08KG63D4Z

[ Voor 3% gewijzigd door PepieNL op 30-01-2022 14:12 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Wom schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:17:
Schijnbaar zit de next-gen versie van Cyberpunk er aan te komen. Moet zeggen dat ik daar wel naar uitkijk eigenlijk. Eerste playthrough was goed bevallen, hopelijk op de XSX nog een betere ervaring.
Waar haal je dit vandaan? Wel benieuwd ook.
giantgiantus schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:05:
[...]

Waar haal je dit vandaan? Wel benieuwd ook.

Is een account wat de Sony Store scant op veranderingen. Ik ga voor het gemak er van uit dat PS5 en XSS/XSX tegelijkertijd uitkomen.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Wom schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:38:
[...]

[Twitter]

Is een account wat de Sony Store scant op veranderingen. Ik ga voor het gemak er van uit dat PS5 en XSS/XSX tegelijkertijd uitkomen.
Op verschillende plekken wordt dit ook Cyberpunk 2077 1.5 genoemd. Als je er op zoekt krijg je wel aardig wat info. Ik denk dat het in maart uitkomt.

• Zorroberner
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npBo6C-bX34hRv9sV8V7zOb4Vcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNoLzsnjWphzr5dK68AGCNA7.jpg?f=fotoalbum_large

De XSS is geïnstalleerd sinds gister. Gelijk hele gamecave boven gemaakt. Xbox 360 ernaast. En oude sd tv met de ps2.

XSS bevalt zeer goed. Mooi dingetje, merk met fh5 weinig verschil met de XSX, maar hangt misschien ook van de tv af. Heerlijk zo!

• Donstil
  • Niet online
Wom schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:17:
Ondanks de drollenbak op launch spreekt de game mij nog steeds wel aan eigenlijk. Ik heb dus ook (on)geduldig op de inmiddels current-gen patch gewacht.

Goed nieuws dus als die eindelijk zou komen.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:16
Donstil schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Ondanks de drollenbak op launch spreekt de game mij nog steeds wel aan eigenlijk. Ik heb dus ook (on)geduldig op de inmiddels current-gen patch gewacht.

Zolang je het hoofdverhaal volgt is het echt best van een goed niveau. Alles daarbuiten is wat mij betreft weinig verheffend. Dus zolang je het voor de main story speelt moet je er wel wat plezier uit halen.

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 11:26

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik heb nu cod vangaurd gehaald, speel
M op de serie s. Vinden jullie het spel grafisch ook erg tegenvallen? Voorheen heb ik cod op de pc gespeeld. Of is dit door de series s? Is die bij de x zoveel beter? Speel op 4k hdr scherm
Heb het overigens wel over de singelplayer campain

[ Voor 10% gewijzigd door Coldbullet op 30-01-2022 17:31 ]

Donstil schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Heb hem op Stadia gespeeld en daar was het goed te doen. Maar heb zeker nog niet alles uit de game gehaald wat er in zit. Enkel de Panam verhaallijn gevolgd. Heb wat video's gezien van pure melee build en dat zag er ook heel dik uit (Wolverine-like gameplay). En hopelijk zijn na anderhalf jaar de ergste bugs er ook wel uit.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Was dit al bekend? Met een UV lamp op je Series X Halo Edition schijnen.

Net weer wat beelden gekeken van Elden Ring… ik weet het nog niet. Als je voet rondloopt in de kastelen en dungeons lijkt het me echt tof. Maar zodra je in die open wereld komt met je paard… :/

——

Games die deze week uitkomen:

https://www.trueachieveme...uary-31st-to-february-6th

[ Voor 25% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-01-2022 20:19 ]

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 20:07
Exactor it schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Dat is een nogal moeilijke vraag om te beantwoorden.

Deaths door is een pareltje.
Zeker een pareltje! Ik speel hem ook en geniet intens van de geweldige muziek, ambiance en gameplay!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Linksquest
  • Laatst online: 21:12
Zorroberner schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:32:
[Afbeelding]

De XSS is geïnstalleerd sinds gister. Gelijk hele gamecave boven gemaakt. Xbox 360 ernaast. En oude sd tv met de ps2.

XSS bevalt zeer goed. Mooi dingetje, merk met fh5 weinig verschil met de XSX, maar hangt misschien ook van de tv af. Heerlijk zo!
Ziet er heel mooi uit.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:51:
Net weer wat beelden gekeken van Elden Ring… ik weet het nog niet. Als je voet rondloopt in de kastelen en dungeons lijkt het me echt tof. Maar zodra je in die open wereld komt met je paard… :/

——

Games die deze week uitkomen:

https://www.trueachieveme...uary-31st-to-february-6th
Geheel eens. In het algemeen ben ik wel beetje klaar met de zoveelste game op een paard in een wereld hobbelen. Nog steeds nachtmerries van de witcher3.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:59
Ik las her en der dat Death's Door enorm moeilijk was. Ben nu een behoorlijk eind maar vind het alsnog behoorlijk meevallen. Game is juist erg fair. Wordt dit nog veel moeilijker of valt het allemaal wel wat mee?

• Froooooom
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:10
Valt hartstikke mee hoor. Wellicht dat het uiterlijk mensen doet denken dat Death’s Door makkelijk is, maar het is gewoon methodisch vechten en niet button bashen.

Voor een achievement moet je het hele spel met de paraplu spelen, dat is dan wel moeilijk (heb nog nachtmerries aan een zekere baas)…
Froooooom schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:03:
Valt hartstikke mee hoor. Wellicht dat het uiterlijk mensen doet denken dat Death’s Door makkelijk is, maar het is gewoon methodisch vechten en niet button bashen.

Voor een achievement moet je het hele spel met de paraplu spelen, dat is dan wel moeilijk (heb nog nachtmerries aan een zekere baas)…
Umbrella run was tof, dan leer je pas echt goed de movesets van de bosses kennen :)

• Froooooom
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:10
Oh zeker waar, maar die baas in het moeras (wil niet teveel spoilen haha) vond ik wel irritant als je alleen een paraplu mag gebruiken.

• Exactor it
  • Nu online
Timothy3000 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:50:
Ik las her en der dat Death's Door enorm moeilijk was. Ben nu een behoorlijk eind maar vind het alsnog behoorlijk meevallen. Game is juist erg fair. Wordt dit nog veel moeilijker of valt het allemaal wel wat mee?
Er waren een paar recensies waarin stond dat dit een soulslike rpg action Zelda metroid spel was. Het is een Zelda clone met iets moeilijkere gevechten. Het is buiten een paar optionele bosses nergens echt moeilijk in mijn herinnering. (anders dan Celeste waar de death count na 6 levels op 4,5k staat :))
Exactor it schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Er waren een paar recensies waarin stond dat dit een soulslike rpg action Zelda metroid spel was. Het is een Zelda clone met iets moeilijkere gevechten. Het is buiten een paar optionele bosses nergens echt moeilijk in mijn herinnering. (anders dan Celeste waar de death count na 6 levels op 4,5k staat :))
Nog altijd minder deaths dan in Halo ;)

• Exactor it
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:12:
[...]

Nog altijd minder deaths dan in Halo ;)
Nu ik begonnen ben aan de b side van chapter 6 kan ik je verzekeren dat dat wel goed komt. :)

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:50
Coldbullet schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:30:
Ik heb nu cod vangaurd gehaald, speel
M op de serie s. Vinden jullie het spel grafisch ook erg tegenvallen? Voorheen heb ik cod op de pc gespeeld. Of is dit door de series s? Is die bij de x zoveel beter? Speel op 4k hdr scherm
Heb het overigens wel over de singelplayer campain
Ook vandaag gedownload ivm geen hoop meer voor BF2042. Ik vind het grafisch juist meevallen op de XSX. Het zijn geen über graphics maar voor CoD valt het mij alles mee. Ik speel op een OLED. En voor bejaarden als ik is het tempo best goed te volgen🙂

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• polopolo150
  • Laatst online: 19:05
Lekker Ventje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:35:
[...]
En voor bejaarden als ik is het tempo best goed te volgen🙂
Vind het grappig dat je dit zegt want de tempo van dit spel ligt best hoog vergeleken met de vorige CoD's. Vooral in de Blitz lobbies. :P
Pagina: 1 ... 309 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord