https://www.theverge.com/...uisition-comment-response

"Sony expects Microsoft to ‘continue to ensure’ Activision games stay multiplatform"

Volgens mij heeft MS netjes de bestaande contracten gehonoreerd met de aankoop van Bethesda en zullen ze dat naar mijn verwachting ook doen met Activision. Dat Sony verwacht dat die games multiplatform blijven is lekker boter op de hoofd hebben. Volgens mij pakte ze zelf groot uit met Final Fantasy XVI.

Maar ik snap de angst wel. CoD is toch na Fortnite de meest gespeelde game op het platform, en de game die het meest verkocht heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-01-2022 13:38 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Raem schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Hij zegt niet dat PS5 games in Gamepass staan. Met PS5 day one bedoelt hij een fysieke of digitale aanschaf bij release.
Maar ik verwacht Gamepass ook niet op de PS. Maar dat de Xbox ooit komt te vervallen geloof ik wel, dat is toch de kant die Microsoft op wil? Iedereen aan de Gamepass en hardware ondergeschikt maken.
Uiteindelijk wel, maar dat gaat nog een beste tijd duren. Spencer heeft al bevestigd dat er sowieso nog een Xbox console zal komen na deze.
uchiha tijntje schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:35:

"Sony expects Microsoft to ‘continue to ensure’ Activision games stay multiplatform"

Volgens mij heeft MS netjes de bestaande contracten gehonoreerd met de aankoop van Bethesda en zullen ze dat naar mijn verwachting ook doen met Activision. Dat Sony verwacht dat die games multiplatform blijven is lekker boter op de hoofd hebben. Volgens mij pakte ze zelf groot uit met Final Fantasy XVI.

Maar ik snap de angst wel. CoD is toch na Fortnite de meest gespeelde game op het platform, en de game die het meest verkocht heeft.
[Twitter: https://twitter.com/Nibellion/status/1484102094906957829?s=20]

Als Sony nou gewoon stopt met grote third party titels exclusive te maken voor een jaar, twee jaar of langer, misschien kan Xbox dan CoD gewoon laten waar het is. Sony laat het gewoon toe dat wij FF7R en alle delen ervan Day one er zijn en ook FF16.

Klaar.

Het werkt niet zo, maar ja.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 17:52

Bullet NL

Eigen Wijs

uchiha tijntje schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:35:

Wat er ook gebeurd, MS heeft goud in handen en zijn feitelijk in control.... Al besluit MS om COD (oude & nog uit te brengen versies) op de Playstation uit te brengen, ze maken op dat moment dankbaar gebruik van het Sony platform om omzet te draaien. Ideaal toch?

Sony geeft nu eigenlijk al aan dat ze games als COD zelf liever niet zien vertrekken, MS is dus duidelijk in de lead. Als Sony op een gegeven moment zelf aangeeft dat ze MS games niet op hun platform toe willen laten krijgen ze zelf natuurlijk de zwarte piet.

Nogmaals, hoe je het bekijkt, een meesterlijke zet van Microsoft.... Door een multi-plat ontwikkelaar te kopen je zelf toegang te verschaffen tot het netwerk van je concurrent.

Albert Heijn die in eens het huismerk van de Jumbo gaat verkopen...

Dan de Gamepass naar PS discussie, als dat al gaat gebeuren, dan gebeurt dat pas als TV's zelf snel genoeg zijn om aan cloudgaming te doen. Dan ben je namelijk helemaal niet meer afhankelijk van welke console ook. Via de dan geldende Bluetooth standaard koppel je een controller aan je TV, en gamepassen maar....

Daarnaast blijven consoles altijd bestaan, bij veel mensen is de doorlooptijd van een TV veel langer dan bij een console. Het is ook veel makkelijker op specifieke hardware sneller te maken.

Maar goed, ik verwacht echt dat gamepass aansich een multi-platform dienst gaat worden, als dat er eenmaal is kan de dienst zo ingericht worden dat het eigen hardware platform voordeel mee krijgt t.o.v. van anderen.

Maar zoals ik al schreef, specifiek IP uitbrengen op een rivaliserende console, prima toch? Het Xbox platform gaat er echt niet minder van worden.

ik zit zelf meer aan losse IP te denken, wat naar het PS ecosysteem kan worden gebracht, dan

[ Voor 23% gewijzigd door Bullet NL op 20-01-2022 14:07 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

timmie271 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Kabels wegwerken? Wat is dat? :+

Maar verder :9~ :9~ :9~
Haha hier ben ik bij ons 2 uur mee bezig geweest toen we de nieuwe tv meubel kregen, je ziet geen kabel meer lopen :P. ( Foto is van December voor de laatste race van de Formule 1)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNajuavOV3QUM-tDwVfBOM6zHv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EiFniwdv8XALjI0OfQ2oyZbf.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:35
G_Dragon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Haha hier ben ik bij ons 2 uur mee bezig geweest toen we de nieuwe tv meubel kregen, je ziet geen kabel meer lopen :P. ( Foto is van December voor de laatste race van de Formule 1)

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOVhQsI8nWE9srfuwzCZsNxa_Gg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9ueb1YKu3Wwl0Gohbkm53wSS.jpg?f=user_large

:+

https://psnprofiles.com/RaemNL

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:24
Wij hebben onlangs alles laten stucen beneden, meteen alles mooi weg laten frezen in de muur.
TV, soundbar en kast hangt er nu strak bij zonder kabels in het zicht!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:49
(jarig!)
Grubb schrijft alleen dat PlayStation op dit moment nog zeer dominant is en in de toekomst in dominantie (naar verwachting) zal inboeten en impliciet dat Sony niet de financiële slagkracht heeft.
Vandaar dat hij schrijft áls PlayStation een Xbox Game Pass app toe zou laten zij (Sony) de financiële voorwaarden kan dicteren en dus een grotere provisie per verkocht spel, in-game aankopen, DLC of andere prestatiemeeteenheid (bijvoorbeeld: op basis van het aantal downloads of streamsessies). Als een traditionele opbrengstverdeling wordt toegepast dan pakt Microsoft 70% en Sony 30%.

Is het een voordeel voor Sony als op de PS5 zowel Xbox- en PS5-spellen kunnen worden gespeeld (maar geen PS5 op Xbox)? Natuurlijk, i.i.g. voor de kortere termijn al ligt het voor de hand dat er een (versnelde?) verschuiving richting de cloud zal plaatsvinden en dat de console zoals wij die kennen zal veranderen en meer nicheproduct zal worden omdat zij vervangen kan worden door bijvoorbeeld een relatief goedkope game(streaming)box waarbij een deel lokaal zal worden uitgevoerd en de rest via de cloud verloopt.
Of waarom geen twee apps op een nieuwe tv, tablet, telefoon of ander apparaat? Een voor Xbox Game Pass en een voor Sony's variant. Een Steam-app zou er ook nog wel bij kunnen.
Het zal gevolgen hebben voor de traditionele console zoals wij deze nu kennen. En ontwikkelaars en uitgevers (als eerste de third-party studio's) dus andere keuzes zullen maken die passen bij de veranderde omstandigheden.

[ Voor 4% gewijzigd door ariekanari op 20-01-2022 14:24 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Hahahaha en ik zag nog te twijfelen om in de tekst te zetten 'Op het stopcontact na' , had ik dit maar gedaan _O-

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Verwijderd

CosmoKramer schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:29:
Mijn nieuwe controller is binnen...

Gamecube tribute :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow, die is erg gaaf! :o Nu de Xbox logo vervangen door een Gamecube logo en hij is af :P
Cloud gaming zal de toekomst zijn, maar ik denk dat dit nog een beste tijd zal duren. Mij zal het niet interesseren totdat het echt niet meer te onderscheiden is van native console gaming. Geen input lag, geen buffering, rare artefacts etc.

Vorig jaar probeerde ik Stadia gratis een maandje op Xbox via de Edge browser en dit ging maar tot 1080p/60fps, maar dat viel me niet tegen. Er was wel wat input lag, maar absoluut te spelen en zeer weinig tot geen artefacts.
Trouwens, Death's Door is vandaag in Gamepass.

Voor de reviews (Metascore van 87):
https://www.metacritic.com/game/xbox-series-x/deaths-door

Trailer:

Echt een toppertje die je eigenlijk niet mag missen!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:22
uchiha tijntje schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:01:

Trailer:
[YouTube: Death's Door - Launch Trailer]
[YouTube: Death's Door - Gameplay Trailer 2 | July 20 | Xbox + PC]

En ik speel hem met de backbone. Gratis death door switch style spelen op een hoog kwaliteit scherm :)

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24

Trailer:

Vandaag al ?
oh, wow. Wil deze game zo graag spelen.
Eerst uit het werk even een paar biertjes halen en dan vanavond even lekker gaan spelen. (y)

FUMES et CARNES

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:28
[...]

[Afbeelding]
Ik zit met het wegwerken van de kabels van 3 Xboxen, een versterker, een pc en 3 monitors op een bureau :+

Al wil ik de boel binnenkort overhoop halen met een 4x4 hdmi matrix switch wat zou moeten zorgen voor meer orde en netheid :)

Gamertag: timmie271

Trailer:

GOTY 2021 !! *O*
Althans, naar mijn mening :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Eén van de meest originele titels van de laatste tijd (Grounded) heeft een enorme update gekregen:
https://www.windowscentra...0-12-0-public-test-update

Ik wilde de verschillende punten hier kopieren, maar ik moest te lang naar beneden scrollen :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 23:59
justifire schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:59:
[...]

GOTY 2021 !! *O*
Althans, naar mijn mening :9
Al een paar keer bijna gekocht, nu in Gamepass! Zin in! Direct uitproberen vanavond.
Mensen hier al Nobody saves the World gespeeld? Toffe game, maar helaas als je in co-op speelt zitten er wat irritante dingen in waarvan ik niet snap dat ze die niet beter hebben gedaan. Als je solo speelt heb je er geen last van.
Ziet er wel super goed uit zeg, zo dan.

Dit zou nou echt een sublieme Game Pass toevoeging zijn. XGS heeft zelf dit jaar niet veel behalve Starfield in november en God mag weten of Arkane's Redfall nog wel komt dit jaar...dus drop een zak centen bij WB en fix het. Please? :P

[ Voor 37% gewijzigd door devilsnight op 20-01-2022 17:23 ]

• timmie271
devilsnight schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:05:
[...]

Ziet er wel super goed uit zeg, zo dan.

Dit zou nou echt een sublieme Game Pass toevoeging zijn. XGS heeft zelf dit jaar niet veel behalve Starfield in november en God mag weten of Arkane's Redfall nog wel komt dit jaar...dus drop een zak centen bij WB en fix het. Please? :P
Ff gekeken en ziet er echt tof uit ja! Beetje ME idee heb ik zoals het eruit ziet. Oftewel: duuuuurt laaaaang!!! :P :P

Activision Blizzard

https://www.sec.gov/Archi...6/tm223212d10_defa14a.htm
We will honor all existing commitments post close. As with Microsoft’s acquisition of Minecraft, we have no intent to remove any content from platforms where it exists today.
Het zijn weer dat soort woorden zoals met Bethesda toen. Alles van AB wat nu op PS staat blijft, alle nieuwe games nadat de deal helemaal gesloten is, is fair game voor MS. Zo vat ik het op althans. Want een Crash 5 of nieuwe CoD bestaat nog op geen enkel platform.
Kijk, dit hoor ik graag!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vOGQmonSt0rf142tnaHVaSzMB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4PTxfkquqCufgEVgX1Nqj2qj.jpg?f=fotoalbum_large

“I was looking at the IP list, I mean, let’s go!” Spencer said. "‘King’s Quest,’ ‘Guitar Hero.’ … I should know this but I think they got ‘HeXen.’”

Toys for Bob, one of the studios working under the Activision Blizzard banner, successfully launched games like “Crash Bandicoot 4: It’s About Time," but later get folded into supporting Call of Duty games. Spencer said the Xbox team will talk with developers about working on a variety of franchises from the Activision Blizzard vaults.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

devilsnight schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:28:
Activision Blizzard

https://www.sec.gov/Archi...6/tm223212d10_defa14a.htm

[...]

Het zijn weer dat soort woorden zoals met Bethesda toen. Alles van AB wat nu op PS staat blijft, alle nieuwe games nadat de deal helemaal gesloten is, is fair game voor MS. Zo vat ik het op althans. Want een Crash 5 of nieuwe CoD bestaat nog op geen enkel platform.
Mja ergens ook logisch toch. CoD enz komen nu ook al op Xbox uit, wat zou dan de meerwaarde van overname zijn? Naast extra vulling van GamePass. Je bent nu eigenaar van de IP’s.

Kwam deze nog tegen, vond ik wel geinig :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrX9Kv2WG1fJq0LtB851SJ58Ls8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oar6rShP3BaROYniEmsl8CHl.jpg?f=fotoalbum_large

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:05
kevlar01 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:17:
[...]

Mja ergens ook logisch toch. CoD enz komen nu ook al op Xbox uit, wat zou dan de meerwaarde van overname zijn? Naast extra vulling van GamePass. Je bent nu eigenaar van de IP’s.
Edit: Ik besef me ineens dat dit geen antwoord is op je vraag. Maar kan de post niet verwijderen dus laat onderstaande toch maar staan:

Ik verwacht een vergelijkbare situatie als wat we met streaming video hebben gehad.

Eerst had je alleen Videoland. (Fysiek natuurlijk maar ook streaming) Zeer kort erna Netflix. En nu een zeer versplinterde markt waar als er geen rechtszaken en oude business was (in de film zijn dat de bioscopen. In de gaming de fysieke winkels en webshops) je films op dag 1 voor een bedrag duurder dan 1 kaartje in de bioscoop thuis een film kan streamen. Zie Disney+ en in Amerika HBO Max tijdens corona.

Denk dat je vanuit de film en serie industrie dus al kan voorstellen hoe het zal gaan. Nu lekker de drie jaar met VPN Xbox Game Pass truc doen. Zijn mensen die daarvoor zelfs een Xbox console ervoor halen. Wanneer ze moeten verlengen de truc bemoeilijken en erna op andere manieren extra inkomsten maken. Ik denk dat met Forza Horizon 5 en Flight Simulator dat dat al een goeie was hoe ze het nu al doen. Met FH5 eerder access met de duurdere versie van het spel en Flight Simulator dat je tiers hebt in hoeveel vliegvelden en vliegtuigen je hebt. Met Game Pass een gereduceerd bedrag want je zou het spel toch al krijgen en misschien ben je zo'n fan dat je dat bedrag wel wilt betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door polopolo150 op 20-01-2022 20:51 ]

kevlar01 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:17:
[...]

Kwam deze nog tegen, vond ik wel geinig :+
[Afbeelding]
Haha die Mac tweet, erg leuk. Kan zulke dingen zeker wel waarderen.
devilsnight schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:18:
Kijk, dit hoor ik graag!!!!

[Afbeelding]

“I was looking at the IP list, I mean, let’s go!” Spencer said. "‘King’s Quest,’ ‘Guitar Hero.’ … I should know this but I think they got ‘HeXen.’”

Toys for Bob, one of the studios working under the Activision Blizzard banner, successfully launched games like “Crash Bandicoot 4: It’s About Time," but later get folded into supporting Call of Duty games. Spencer said the Xbox team will talk with developers about working on a variety of franchises from the Activision Blizzard vaults.
Ik denk dat het echt een verbetering is dat ze nu gaan vallen onder MS.

[ Voor 86% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-01-2022 21:22 ]

Rainbow Six Extraction.....

Nee, gewoon nee, eigenlijk hell no.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpI2DcpHqfr2UE7iqFdH_k4Q-s0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/uZ01R8SMX3czLGPCEtHXCnSV.gif?f=user_large

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:55
Wom schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:09:
Eén van de meest originele titels van de laatste tijd (Grounded) heeft een enorme update gekregen:
https://www.windowscentra...0-12-0-public-test-update

Ik wilde de verschillende punten hier kopieren, maar ik moest te lang naar beneden scrollen :+
Ja ik kan niet wachten tot hij gewoon live is😀 die BBQ area is echt mooi geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 20-01-2022 21:57 ]

Gok dat er het nodige is afgesproken tijdens die telefoontjes.

[ Voor 30% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-01-2022 22:51 ]

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12 13:48
uchiha tijntje schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:37:
[Embed]

Gamepass voor playstation?
Geen idee. Ik vermoed dat we daar pas over een langere tijd achter komen. Dit zijn zetten in een strategisch schaakspel voor lange termijn. Niet voor de korte slag. En ik denk dat MS liever een Sony en Nintendo naast zich heeft dan een Amazon of Google.

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-01-2022 23:19 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
devilsnight schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:28:
Rainbow Six Extraction.....

Nee, gewoon nee, eigenlijk hell no.

[Afbeelding]
Was te verwachten, toch?
[Embed]

Ik hoop zelf heel erg dat er een deal is gemaakt dat Sony stopt met die timed exclusivity deals, dat Xbox FF weer krijgt. Er is misschien geen super grote markt voor FF, maar Xbox die bepaalde grote games van westerse studio's misloopt voor een jaar of langer of nooit krijgt is niet een goed iets. Ik zie dit VEEL liever dan Game Pass naar PS5 komt.

Ik vraag me af of Grubb meer weet of puur speculeert. Door de jaren heen gingen er wel verhalen dat MS uit de console business wilde stappen, en dat ze dan eigenlijk een third party publisher zouden worden op deze manier.

Zou het heel erg jammer vinden, zeker na het kijken van die documentaire vorig jaar. Ik zie wel veel mensen op XboxEra het nog steeds hebben over de woorden, dat je goed moet kijken naar woorden zoals "Desire" to keep CoD on PS. Dat het verschillende betekenissen kan hebben. Kweenie.

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 20-01-2022 23:56 ]

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-12 17:19
devilsnight schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:54:
[...]

Zou het heel erg jammer vinden, zeker na het kijken van die documentaire vorig jaar. Ik zie wel veel mensen op XboxEra het nog steeds hebben over de woorden, dat je goed moet kijken naar woorden zoals "Desire" to keep CoD on PS. Dat het verschillende betekenissen kan hebben. Kweenie.
Ach als Phil onder ede zweert dat COD franchise multiplatform blijft waaronder ook op PlayStation dan weten sommigen het nog steeds zo te verdraaien dat het wat anders betekent.

Ik denk dat die tweet nu de discussie wel afdoet of MS wel of niet COD exclusive maakt. Waar dit bij oblivion wel degelijk hard werd gezegd dat Phil die zit als xbox(&pc) only.

Wat natuurlijk ook nog kan is dat Sony de voorwaarden weigert en dat daardoor COD niet meer op PlayStation verschijnt, tijd zal het leren maar als ik dan lees dat de helft van de COD fans op PlayStation zit (geen idee of dat klopt) dan zou het PR technisch niet heel goed lijken voor MS om die in 1 ruk te vervreemden dat zou dan een flink smetje worden op deze honeymoon fase van Xbox/gamepass. Idem voor Sony als die bewust het aanbod weigert dus hoe die afspraken precies worden gemaakt zullen we dan ooit nooit weten.

Sony zal zich ook afvragen of ze op lange termijn een groot deel van hun inkomsten willen generen via een third party titel ipv van een eigen titel+dienst. Zeker nu er dan direct winst wordt afgedragen aan MS.

[ Voor 12% gewijzigd door Palindrome op 21-01-2022 00:23 ]

Palindrome schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 00:18:
[...]

Ach als Phil onder ede zweert dat COD franchise multiplatform blijft waaronder ook op PlayStation dan weten sommigen het nog steeds zo te verdraaien dat het wat anders betekent.

Ik denk dat die tweet nu de discussie wel afdoet of MS wel of niet COD exclusive maakt. Waar dit bij oblivion wel degelijk hard werd gezegd dat Phil die zit als xbox(&pc) only.

Wat natuurlijk ook nog kan is dat Sony de voorwaarden weigert en dat daardoor COD niet meer op PlayStation verschijnt, tijd zal het leren maar als ik dan lees dat de helft van de COD fans op PlayStation zit (geen idee of dat klopt) dan zou het PR technisch niet heel goed lijken voor MS om die in 1 ruk te vervreemden dat zou dan een flink smetje worden op deze honeymoon fase van Xbox/gamepass. Idem voor Sony als die bewust het aanbod weigert dus hoe die afspraken precies worden gemaakt zullen we dan ooit nooit weten.

Sony zal zich ook afvragen of ze op lange termijn een groot deel van hun inkomsten willen generen via een third party titel ipv van een eigen titel+dienst. Zeker nu er dan direct winst wordt afgedragen aan MS.
Oblivion? The Elder Scrolls VI bedoel je toch? :)

Je hebt daar een punt. Het kan wel Phil Spencer's"desire" en "intent" zijn, maar er is vast iets waar Sony akkoord mee moest gaan. Is dat gebeurd? Time will tell.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ow wauw das goed nieuws! Heb enorm genoten van verhaal en uiterlijk van deel 1 :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Hell to the fucking yes!

[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 21-01-2022 07:29 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11 13:19
[Embed]

Ik ben nooit zo’n fan van exclusives geweest en mij maakt het niet uit want ik heb toch beide apparaten staan. Al zou ik het trouwens jammer vinden als ik crossplay niet meer uit zou kunnen zetten in Warzone. Maar het gevoel bekruipt mij dat als de rollen omgedraaid zouden zijn Sony nooit toegang zou geven :P

[ Voor 8% gewijzigd door Steven030 op 21-01-2022 08:34 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[Embed]

Van mij mag het gewoon multiplat blijven dat COD. When we all play, everybody wins toch ? Echter moet je wel de woorden "intent" en "desire" goed weten te plaatsen. Die twee woorden laten nog veel ruimte over voor interpretatie.
Steven030 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:27:
[...]

Ik ben nooit zo’n fan van exclusives geweest en mij maakt het niet uit want ik heb toch beide apparaten staan. Al zou ik het trouwens jammer vinden als ik crossplay niet meer uit zou kunnen zetten in Warzone. Maar het gevoel bekruipt mij dat als de rollen omgedraaid zouden zijn Sony nooit toegang zou geven :P
Als het omgedraaid zou zijn, dan had Sony gewoon de stekker uit de SP en MP van CoD getrokken voor team groen en stond heel kamp blauw te juichen met kreten als: het einde van Xbox is nabij, met droge ogen. Lees ook gewoon de comments van sommigen op de FP. Het fanatisme druipt er vanaf en is alle hoop ineens gevestigd op die nieuwe FPS shooter die gemaakt wordt door een paar ex CoD devs. Want CoD schijnt zijn langste tijd gehad te hebben en het spelers aantal schijnt terug te lopen. Gek dat de cijfers van de top 3 verkochte games jaar in en jaar uit wat anders zeggen.

XBL: MRE Inc

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14
devilsnight schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 01:05:
[...]

Oblivion? The Elder Scrolls VI bedoel je toch? :)
Oblivion was The Elder Scrolls IV... ;)
[Embed]

Jullie meegenieten van CoD en wij dan van Bloodborne, Nioh, Streetfighter, etc. ?
Zoiets bedoel je ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:59:
[...]

Jullie meegenieten van CoD en wij dan van Bloodborne, Nioh, Streetfighter, etc. ?
Zoiets bedoel je ?
En alle andere exclusives of bedoel je vooral third party? Ik heb het liefst dat Sony gewoon met al die deals stopt. Al sinds vorig jaar gaat het gerucht dat de nieuwe BioShock een timed exclusive zal zijn voor Sony en hen kennende zal het minimaal een jaar zijn, KOTOR etc.

Wat ook kan natuurlijk is dat Game Pass toch echt naar PS komt en op die manier begint MS toch echt wel meer een third party publisher te worden.... uiteindelijk. Maar ik was vergeten dat Phil wel had gezegd dat Sony en Nintendo akkoord moeten gaan met een volledig Xbox ecosystem op hun consoles met Game Pass. Of ze dat gaan doen....
justifire schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:59:
[...]

Zoiets bedoel je ?
Ik zie inderdaad liever die games dan de echte 1st party studio games :)

Verder zou het goed zijn als er gekapt wordt met die timed exclusive onzin van beide kanten. Dat is echt nutteloos voor grote AAA games. Dat het bij indies of titels van kleinere studio's gebeurd snap ik wel heel goed en heb daar ook geen problemen mee. Juist timed exclusives biedt kleinere ontwikkelaars gewoon wat financiële zekerheid. Voor de AAA games van grote publishers is het gewoon nog wat extra cashen en het bewust van een ander platform houden.

Exclusives zijn al sinds ik game onderdeel van het spel. Maar timed exclusives voegt voor grote games helemaal niets toe. Ik zie het als een soort sneue manier van gamertje pesten waarbij je niet de ballen dan wel het geld hebt om hem helemaal exclusief te maken.

——

Is er verder een mogelijkheid om meer ruimte te krijgen voor je captures op het xbox live network? Ik heb redelijk wat filmpjes er opstaan die ik graag bewaar, maar loop nu tegen meldingen aan dat ik onvoldoende ruimte heb. Zou er best wel wat voor willen betalen om dat uit te breiden.

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-01-2022 10:32 ]

• timmie271
uchiha tijntje schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:19:
[...]
Is er verder een mogelijkheid om meer ruimte te krijgen voor je captures op het xbox live network? Ik heb redelijk wat filmpjes er opstaan die ik graag bewaar, maar loop nu tegen meldingen aan dat ik onvoldoende ruimte heb. Zou er best wel wat voor willen betalen om dat uit te breiden.
https://support.xbox.com/...clips-to-external-storage

Of je upload ze naar Onedrive, maar die storage is niet up te graden :)

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:15
timmie271 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:46:
[...]

https://support.xbox.com/...clips-to-external-storage

Of je upload ze naar Onedrive, maar die storage is niet up te graden :)
Heb toevallig nog een oude HDD slingeren die ik ervoor gebruikt heb.

Anderzijds, je kunt ze ook downloaden in je telefoon en daar gewoon opslaan en dan deleten van je Xbox account. Leuke is dat je ze op je telefoon (als het goed is) vrij goed kunt bewerken met bijv. maken van een gif, afspeelsnelheid verlagen, etc.

• timmie271
JDL15 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Heb toevallig nog een oude HDD slingeren die ik ervoor gebruikt heb.

Anderzijds, je kunt ze ook downloaden in je telefoon en daar gewoon opslaan en dan deleten van je Xbox account. Leuke is dat je ze op je telefoon (als het goed is) vrij goed kunt bewerken met bijv. maken van een gif, afspeelsnelheid verlagen, etc.
Downloaden op pc of telefoon werkt ook inderdaad :)

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het heeft vreemd genoeg wel wat om ze op XBL te laten staan, maar die opslag kan je inderdaad niet uitbreiden. Wel heb ik het idee dat het limiet al eens is verhoogt, maar dat kan ook placebo zijn.

De oudste clip die ik erop heb staan is van 25-11-2013, Dead Rising 3 :)

• timmie271
Caayn schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:09:
Het heeft vreemd genoeg wel wat om ze op XBL te laten staan, maar die opslag kan je inderdaad niet uitbreiden. Wel heb ik het idee dat het limiet al eens is verhoogt, maar dat kan ook placebo zijn.

De oudste clip die ik erop heb staan is van 25-11-2013, Dead Rising 3 :)
Is een paar jaar terug verdubbeld inderdaad. Heb het al eens eerder opgezocht hoe groot ie was, alleen vergeten :+

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:06
Nu we het over filmpjes hebben. Hebben anderen er ook last van dat 4k HDR filmpjes niet ge-processed worden? Bij mij blijft het balkje op 0% staan.
Nu we het over filmpjes hebben... mensen die denken dat oudjes (35+) liever trage gameplay prefereren, think again! Gisteren weer een leuke custom avondje gehad met wat medetweakers :)

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-01-2022 11:25 ]

• timmie271
Exactor it schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:24:
Nu we het over filmpjes hebben. Hebben anderen er ook last van dat 4k HDR filmpjes niet ge-processed worden? Bij mij blijft het balkje op 0% staan.
Geen 4k en HDR tv's hier :$

Waar zou je dat kunnen zien/doen eigenlijk?

• timmie271
uchiha tijntje schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:25:
Nu we het over filmpjes hebben... mensen die denken dat oudjes (35+) liever trage gameplay prefereren, think again! Gisteren weer een leuke custom avondje gehad met wat medetweakers :)

[YouTube: Xbox Oldies!]
Toch mis ik de cindershot!

Ik zag op XboxEra een paar mensen zeggen dat Sony gewoon CoD blijft houden en dat de voorwaarde is dat Xbox ook de Marvel games zoals Spidey en Wolverine krijgt. Ik zou dat een geweldige deal vinden, ik zie het niet gebeuren, maar we moeten niet onderschatten hoe belangrijk CoD voor Sony is.

En ik kan mij niet voorstellen dat als Phil echt 100% heeft afgesproken met Sony dat CoD daar blijft, dat hij niet iets ervoor terug wil. Hij houdt daar even de grootste bargaining chip in handen joh.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:32
En dat terwijl het sinds jaren imo eigenlijk helemaal niet zo'n goede franchise meer is.
Verbaast me altijd hoeveel mensen die games nog kopen en spelen.

Ik zou liever een nieuwe Medal of Honor oid zien.
Timothy3000 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:49:
En dat terwijl het sinds jaren imo eigenlijk helemaal niet zo'n goede franchise meer is.

Zowat iedereen die ik ken in vriendenkring en voetbalteam die een console hebben speelt Warzone, al een paar jaar. Ik ben de vreemde eend in de bijt eigenlijk. Het 'mijn vrienden spelen het ook' effect is heel groot daar van. En in dit geval zijn het allemaal 30+ers, wat misschien ook meespeelt?

Zelf ben ik aan Psychonauts 2 begonnen. Ligt het aan mij of is dat best een pittige game? :$

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
Timothy3000 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:49:

Tja het is gewoon dikke mainstream. Een nobrain game die altijd aanslaat. Net een zak Chips van Lays. Het is een lekkere versnapering, maar ambachtelijke gebakken verse chips zijn gewoon veel lekkerder als je van het bestaan af weet. :)

Ik heb gisteren trouwens Hitman opgestart en aan de basis training begonnen. Die bergomgeving zag er heel mooi uit, maar is dat dan de hitman 1 game met mooiere graphics omdat het in de hitman 3 engine draait? Of snap ik dan niet zo goed hoe deze trilogie nu werkt?

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:49
(jarig!)
Palindrome schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 00:18:
[...]
Het probleem is dat PlayStation gamers nu afhankelijk zijn van Xbox of CoD of een ander grote titel van ActivisionBlizzard speelbaar is op PlayStation. Deze onzekerheid vind ik niet onbegrijpelijk.

De toezichthoudende autoriteiten gaan er nu naar kijken en zullen om input van de industrie vragen. Sony zal ongetwijfeld een lijvig rapport indienen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Timothy3000
Kaasje123 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:59:
[...]
Ik heb gisteren trouwens Hitman opgestart en aan de basis training begonnen. Die bergomgeving zag er heel mooi uit, maar is dat dan de hitman 1 game met mooiere graphics omdat het in de hitman 3 engine draait? Of snap ik dan niet zo goed hoe deze trilogie nu werkt?
Het eerste level in Hitman I begint volgens mij op een jacht, niet op een berg.
Hoe heet de missie?

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
uchiha tijntje schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Verder zou het goed zijn als er gekapt wordt met die timed exclusive onzin van beide kanten.
Dit is bijna alsof je vraagt aan bedrijven om te stoppen met meer geld verdienen, want klanten hebben 'grondrechten' op het gebied van entertainment.

Exclusives is what makes the world ga round in entertainment-land. Er is maar een manier om alles op elk moment te kunnen spelen en zien etc. en dat is overal een abonnement op nemen, alle consoles kopen etc. Kortom; meer geld uitgeven. Heb je het niet, dan heb je pech en moet je wachten of je uitgavepatroon veranderen en geld vrij maken :)

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

CosmoKramer schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Dit is bijna alsof je vraagt aan bedrijven om te stoppen met meer geld verdienen, want klanten hebben 'grondrechten' op het gebied van entertainment.

Exclusives is what makes the world ga round in entertainment-land. Er is maar een manier om alles op elk moment te kunnen spelen en zien etc. en dat is overal een abonnement op nemen, alle consoles kopen etc. Kortom; meer geld uitgeven. Heb je het niet, dan heb je pech en moet je wachten of je uitgavepatroon veranderen en geld vrij maken :)
Maar deze post laat wel goed zien hoe Sony echt bezig is geweest om Xbox het zo moeilijk mogelijk te maken, zoals het feit dat Street Fighter V niet voor Xbox kwam en daardoor hadden andere fighter Devs zoiets van...Xbox, nah.

daarom zou ik graag een agressievere MS willen zien. Niet die perse CoD van PS af haalt, maar gebruik het om een mooie tradeoff te maken, please!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mm74rzxy-R5rEFjFk5Hppz-Z6LI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTXj8nhWtAFkGHukSqRdcw2z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 21-01-2022 12:12 ]

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
Timothy3000 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:04:
[...]

Het eerste level in Hitman I begint volgens mij op een jacht, niet op een berg.
Hoe heet de missie?
Ik speel de trainingsmissie. Dan begin je op een berg en wordt je naar een studio omgeving gebracht die je leert hoe het spel werkt. :)

• Timothy3000
Je hebt helemaal gelijk! Dat was ik alweer vergeten.

Volgens mij zijn I en II inderdaad geoptimaliseerd als je ze in 3 speelt.

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
devilsnight schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:11:
[...]

Maar deze post laat wel goed zien hoe Sony echt bezig is geweest om Xbox het zo moeilijk mogelijk te maken, zoals het feit dat Street Fighter V niet voor Xbox kwam en daardoor hadden andere fighter Devs zoiets van...Xbox, nah.

daarom zou ik graag een agressievere MS willen zien. Niet die perse CoD van PS af haalt, maar gebruik het om een mooie tradeoff te maken, please!

[Afbeelding]
MS gaat echt wel aggressief zijn, maar nu zijn ze gewoon heel slim bezig op het sentimentele vlak. Elke core gamer weet dat MS nu de upperhand heeft, maar in plaats van die dominantie direct uit te spelen en het aanleunende imago van 'evil powerplay' te omarmen, weten ze naast de upperhand ook nog eens sympathie op te wekken. Ze hebben wat dat betreft ook geleerd met Windows en Internet Explorer ;)

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:57
devilsnight schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:47:
Ik zag op XboxEra een paar mensen zeggen dat Sony gewoon CoD blijft houden en dat de voorwaarde is dat Xbox ook de Marvel games zoals Spidey en Wolverine krijgt. Ik zou dat een geweldige deal vinden, ik zie het niet gebeuren, maar we moeten niet onderschatten hoe belangrijk CoD voor Sony is.

En ik kan mij niet voorstellen dat als Phil echt 100% heeft afgesproken met Sony dat CoD daar blijft, dat hij niet iets ervoor terug wil. Hij houdt daar even de grootste bargaining chip in handen joh.
Microsoft is expres vaag. Maar ze gaan echt wel voor zichzelf de beste deal maken. Met zenimax hadden we ook exact deze discussie, en we zien waar alles nu op wijst, namelijk xbox console exclusivity (of game pass). Minecraft is anders want dat was een al bestaande titel. Zal met cod ook zo gaan denk ik.

En game pass op playstation zie ik eerlijk gezegd als onzinnig. Dan word je als Xbox gamer keihard genaaid. Je krijgt game pass bij playstation nu ook, maar hey al die toptitels van playstation, oh ja die blijven ook daar. Waarom zou microsoft dan zoveel energie in een Xbox hebben gestoken qua consoles bouwen. Zeker gezien hoe krachtig de XSX. Ik kan daar echt geen logica in zien om game pass op je grootste concurrent mogelijk te maken.

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:51

Vagax

Hehe

[...]

[Afbeelding]
Wat een geweldige uitleg, had het zo nog niet bekeken over hoe al die overnamens eigenlijk een grote "alles of niks" moment is voor Xbox om zich te verstevigen in een markt waar Sony met exclusiviteit aan het pronken was. Rond de Xbox One was het inderdaad redelijk realistisch dat Microsoft misschien wel dacht van nouja het was mooi geweest, we kappen er mee.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:06
timmie271 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:25:
[...]

Geen 4k en HDR tv's hier :$

Waar zou je dat kunnen zien/doen eigenlijk?
Bij capture settings.

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
[...]

[Afbeelding]
Out of curiosity van welke website komt die forumpost?
CosmoKramer schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:33:
[...]

MS gaat echt wel aggressief zijn, maar nu zijn ze gewoon heel slim bezig op het sentimentele vlak. Elke core gamer weet dat MS nu de upperhand heeft, maar in plaats van die dominantie direct uit te spelen en het aanleunende imago van 'evil powerplay' te omarmen, weten ze naast de upperhand ook nog eens sympathie op te wekken. Ze hebben wat dat betreft ook geleerd met Windows en Internet Explorer ;)
Ja ze hebben absoluut de upper hand, ze kunnen dingen klaarspelen nu. Ik als gamer hoop vooral dat ze deals zoals FF niet meer naar Xbox kunnen terugdraaien, maar iemand op XboxEra met een hele duidelijke en goede post zegt dat dit iets is waar MS waarschijnlijk niet mee bezig is. FF is gewoonweg niet heel groot op Xbox. Ze zullen eerder dingen zoals crossplay eisen...tja sorry, maar...gaap.

Marvel games en anders no deal. Maar dat is een Pandora's box die Sony niet wil openen zegt de dude.

Maar hij zegt ook, en dit is eigenlijk heel logisch dat door een acquisition zoals deze Sony echt niet meer zo snel van die timed deals kan blijven maken.
Vagax schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Wat een geweldige uitleg, had het zo nog niet bekeken over hoe al die overnamens eigenlijk een grote "alles of niks" moment is voor Xbox om zich te verstevigen in een markt waar Sony met exclusiviteit aan het pronken was. Rond de Xbox One was het inderdaad redelijk realistisch dat Microsoft misschien wel dacht van nouja het was mooi geweest, we kappen er mee.
Ja ik vond het ook echt een geweldig goed geschreven post.
Xlast88 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:48:
[...]

Out of curiosity van welke website komt die forumpost?
ResetEra en deze was in een tweet geplaatst. Ben benieuwd hoe de mensen op RE erop reageren want die praten vrijwel alles goed wat Sony doet. Sony maakt deals links en rechts, prima. MS kwam met een jaar exclusiviteit op Rise of the Tomb Raider en het was fucking World War 3 joh. Crystal Dynamics ontving zelfs doodsbedreigingen en de schrijfster van de game ook. Crrrrrrrazy!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-11 15:27

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Denk probeer Death Door eens ziet er geinig uit; 5x dood gegaan bij eerst tutorial baas (4x raken = dood). Geen difficulty setting, uninstall.

Zo jammer he als spellen dat doen, wat boeit het nou dat ik bv wat meer lives wil hebben?

"Ahhh nee hardcore spel man... git gut", nee, dat is gewoon bad game design.

• Timothy3000
Dat klinkt voor mij dan weer juist fantastisch. Kijk er enorm naar uit dit weekend die game eens te gaan proberen.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:35
[...]

Ik ben niet zo van de fighters, maar grote titels als Tekken, Mortal Kombat en Soul Calibur zijn toch ook op de Xbox uitgekomen?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Caayn
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Ik ben absoluut geen fan van Resetera, integendeel zelfs, maar dit vind ik wel een mooie post.
JustFogMaxi schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:56:
Denk probeer Death Door eens ziet er geinig uit; 5x dood gegaan bij eerst tutorial baas (4x raken = dood). Geen difficulty setting, uninstall.

Zo jammer he als spellen dat doen, wat boeit het nou dat ik bv wat meer lives wil hebben?

"Ahhh nee hardcore spel man... git gut", nee, dat is gewoon bad game design.
Nee geen bad game design. Dat het niet helemaal inclusief is, dat klopt. Bewuste keuzes van de makers die je niet helemaal zint, kun je niet altijd als bad game design wegzetten. Dan kun je ook stellen dat horror films bad movie design is want ik durf niet verder te kijken. Het is een genre, en als je dat niet ligt dan is dat genre niets voor jou, maar dat wil niet zeggen dat de makers dan maar rekening moeten gaan houden met alle mogelijke wensen van potentiële spelers.

In veel games zie je echter wel terugkomen dat er steeds meer customization in zit qua moeilijkheidsgraad. Ideaal voorbeeld is Celeste. Of Grounded die in de nieuwe update veel customization toe laat. Dus er is zeker wel een kentering maar dat hoeft wat mij betreft niet over de gehele linie te gebeuren.

[ Voor 42% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-01-2022 13:09 ]

Raem schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:58:
[...]

Ik ben niet zo van de fighters, maar grote titels als Tekken, Mortal Kombat en Soul Calibur zijn toch ook op de Xbox uitgekomen?
Denk dat de dude vooral bepaalde andere Japanse fighters bedoeld.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12 13:48
Zorroberner schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:33:
[...]

En game pass op playstation zie ik eerlijk gezegd als onzinnig. Dan word je als Xbox gamer keihard genaaid. Je krijgt game pass bij playstation nu ook, maar hey al die toptitels van playstation, oh ja die blijven ook daar. Waarom zou microsoft dan zoveel energie in een Xbox hebben gestoken qua consoles bouwen. Zeker gezien hoe krachtig de XSX. Ik kan daar echt geen logica in zien om game pass op je grootste concurrent mogelijk te maken.
Wie zegt dat je met gamepass op playstation alle games zou moeten kunnen spelen? Alleen cod, voor de rest koop je maar een Xbox of pc, anders xcloud. Scheelt weer een playstation port, kan je die teams weer op andere dingen zetten. Win win

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:18:
[...]

Geen idee. Ik vermoed dat we daar pas over een langere tijd achter komen. Dit zijn zetten in een strategisch schaakspel voor lange termijn. Niet voor de korte slag. En ik denk dat MS liever een Sony en Nintendo naast zich heeft dan een Amazon of Google.
"Had good calls this week..." Dat geeft al aan dat ze niet alleen maar ff een casual call hebben gehad over het hoe en waarom van deze overname (en dat Sony MS dus niet heeft uitgelachen zoals Nintendo dat ooit heeft gedaan _O- )

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:32
Ik zou MS groot gelijk geven als ze bv een nieuwe COD alleen op hun ecosysteem toestaan straks.
Stront waait vanzelf een keer terug, denk aan al die shit als wat Sony bij IP's als Destiny (1 en 2) gedaan heeft (nieuwe content uitstellen met een heel jaar op andere platforms als PS!) , Streetfighter 5 (totale console exclusivity), etc.

Het is een kwestie van interpretatie maar ik lees in de corporate correcte woorden van Phill dat bestaande communities rond huidige games niet bang hoeven te zijn dat ze toegang ontzegd wordt tot deze bestaande diensten.
Met andere woorden, je kan blijven spelen waar je nu voor betaald hebt. De servers blijven open en support blijft gegeven worden.
Nieuwe diensten, als in nieuwe games, is andere koek. Daar wordt geen woord over gezegd.

[ Voor 18% gewijzigd door PepieNL op 21-01-2022 13:44 ]

devilsnight schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:13:
[...]

Denk dat de dude vooral bepaalde andere Japanse fighters bedoeld.
Klopt.
Japan = Street Fighter
US = Mortal Kombat
Titels als BlazBlue, King of Fighters, Guilty Gear etc zijn de afgelopen jaren niet uitgekomen op het xbox platform.
Dat de japanse markt dan op save speelt is niet geheel onbegrijpelijk.
Nu was het hele exclusive Streetfighter verhaal ook een reactie van Sony op Microsofts exclusive Killer Instinct, dus beetje pot verwijt de ketel …

Juich nu dus ook toe dat ze de ballen hebben om KOF XV op de Xbox uit te brengen, kan eindelijk de fightstick weer eens afgestoft worden :)

[ Voor 9% gewijzigd door justifire op 21-01-2022 13:45 ]

• PepieNL
justifire schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:45:
[...]
Nu was het hele exclusive Streetfighter verhaal ook een reactie van Sony op Microsofts exclusive Killer Instinct, dus beetje pot verwijt de ketel …
Killer Instinct is een eigen IP van MS Studio's, een 1st party game.
Capcom is nog altijd eigenaar van Streetfighter, niet Sony of MS.
Wezenlijk verschil :+

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:56

Kabels uit het zicht? Dat was hier een prioriteit...

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51833589856_de68af22db_c.jpg

Zit ook nog een PS5 en een Denon reciever in de kast. En veel... kabels, netjes vastgebonden en gelegd.
Die kabel linksboven is voor een lichtpunt, dat ligt hier maar moet het nog ophangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-01-2022 13:50 ]

PepieNL schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Killer Instinct is een eigen IP van MS Studio's, een 1st party game.
Capcom is nog altijd eigenaar van Streetfighter, niet Sony of MS.
Wezenlijk verschil :+
Goed punt !
Stout van Sony om een multiplat exclusive te maken :o
Maar het was wel degelijk het antwoord op Killer Instinct, het volk vroeg en het volk kreeg.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:47
Engineer Stewie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:49:
[...]

[Afbeelding]

Zit ook nog een PS5 en een Denon reciever in de kast. En veel... kabels, netjes vastgebonden en gelegd.
Die kabel linksboven is voor een lichtpunt, dat ligt hier maar moet het nog ophangen.
waar kan de warmte weg?

• Caayn
  • Niet online
Enige nadeel van kabeltjes netjes wegwerken is als je een keer pech hebt en er eentje moet vervangen... -O- Helemaal als je ze zo weg hebt gewerkt dat ze ook met open deurtjes niet in het zicht zitten. Verder is het het zeker waard om een middagje met een tiewraps te stoeien. Staat gelijk een stuk netter.
Engineer Stewie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:49:
[...]

[Afbeelding]

Ziet er netjes uit. Ventilatiegate/sleuven aan de achterkant en gebruik met het deurtje open of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 21-01-2022 13:57 ]

• Engineer Stewie
Caayn schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:54:
Enige nadeel van kabeltjes netjes wegwerken is als je een keer pech hebt en er eentje moet vervangen... -O- Helemaal als je ze zo weg hebt gewerkt dat ze ook met open deurtjes niet in het zicht zitten. Verder is het het zeker waard om een middagje met een tiewraps te stoeien. Staat gelijk een stuk netter.

[...]
Ziet er netjes uit. Ventilatiegate/sleuven aan de achterkant en gebruik met het deurtje open of niet?
Ik doe idd wel het deurtje open als ik eens game, wat niet vaak is. Ik had ventilatoren gekocht, maar alleen de PS5 schakelt de USB's uit.... Heb wel ventilatiesleuven gemaakt voor de versterker, die kan ten alle tijden dicht blijven zonder dat het warm wordt in de kast.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:57
drakiesoft schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Wie zegt dat je met gamepass op playstation alle games zou moeten kunnen spelen? Alleen cod, voor de rest koop je maar een Xbox of pc, anders xcloud. Scheelt weer een playstation port, kan je die teams weer op andere dingen zetten. Win win
Okee true zo had ik het niet bekeken. Dat er dus een aparte soort xbox Game Pass voor Playstation zou komen met beperkt aantal titels? Naja wellicht. Zal eerlijk zijn ik was zelf uberhaupt niet op het concept van Game Pass gekomen dus laat me sws wel verrassen denk ik haha.

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Caayn schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:54:
Verder is het het zeker waard om een middagje met een tiewraps te stoeien. Staat gelijk een stuk netter.
Tiewraps? Voor kabels? Pak dan een goede klittenband. Snijd niet in de kabels en is veel makkelijker los te maken.

Hier tekenen aub ......

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11 13:19
Allemaal leuk en aardig dat CoD, maar ik zou een nieuwe SWAT game wel kunnen waarderen op de XSX. Mooie tijden
Is ook een IP van Activision-Blizzard

[ Voor 15% gewijzigd door Steven030 op 21-01-2022 14:39 ]

Verwijderd

CPM schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:32:
[...]

Tiewraps? Voor kabels? Pak dan een goede klittenband. Snijd niet in de kabels en is veel makkelijker los te maken.
Ik gebruik zelf ook tiewraps. Ze worden alleen los geknipt als er een nieuw apparaat aangesloten word. De laatste keer was dat met de Xbox Series X :P
PepieNL schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:40:
Ik zou MS groot gelijk geven als ze bv een nieuwe COD alleen op hun ecosysteem toestaan straks.
Stront waait vanzelf een keer terug, denk aan al die shit als wat Sony bij IP's als Destiny (1 en 2) gedaan heeft (nieuwe content uitstellen met een heel jaar op andere platforms als PS!) , Streetfighter 5 (totale console exclusivity), etc.

Het is een kwestie van interpretatie maar ik lees in de corporate correcte woorden van Phill dat bestaande communities rond huidige games niet bang hoeven te zijn dat ze toegang ontzegd wordt tot deze bestaande diensten.
Met andere woorden, je kan blijven spelen waar je nu voor betaald hebt. De servers blijven open en support blijft gegeven worden.
Nieuwe diensten, als in nieuwe games, is andere koek. Daar wordt geen woord over gezegd.
In die eerste paar quotes niet, maar die laatste tweet van hem is wel erg direct en duidelijk. Zijn woorden en taal voor de Bethesda games was heel anders toen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

PepieNL schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:40:

Tot de overname rond is, hijgen er diverse instanties in de nek van Microsoft die er goedkeuring over voor moeten geven. Dan ga je niet nu zeggen: Fuck you Sony, we houden alles lekker exclusief net zoals jullie ook altijd doen.

Dan zeg je wat men wil horen, kweek je goodwil en sla je alsnog toe na de overname door alles exclusief te maken.

@Engineer Stewie netjes weggewerkt. Daar houd ik van ;)

Maar de PS5 schakelt zijn fans toch niet uit ? Dat kun je toch instellen ? Ik heb een usb dongle met ledje erop die opeens uit was. Bleek in de instellingen te staan dat de PS5 de usb poorten uitschakelt na 2 uur. Ik heb dit aangepast zodat ze gewoon altijd van aan staan.

• Engineer Stewie
MRE-Inc schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:49:

Maar de PS5 schakelt zijn fans toch niet uit ? Dat kun je toch instellen ? Ik heb een usb dongle met ledje erop die opeens uit was. Bleek in de instellingen te staan dat de PS5 de usb poorten uitschakelt na 2 uur. Ik heb dit aangepast zodat ze gewoon altijd van aan staan.
Thanks, wij ook :). We hebben deze kast daar speciaal voor uitgekozen, en omdat het echte eik is, vind hout aangenaam.

Ik wil juist wel dat de usb uitgaat als het toestel uitgaat.
De PS5 kan dat, de denon reciever en de XSX niet. En om nu dag en nacht die te laten draaien voor de 3-4h dat er een console aanstaat in een week is wat zot.
MRE-Inc schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Tot de overname rond is, hijgen er diverse instanties in de nek van Microsoft die er goedkeuring over voor moeten geven. Dan ga je niet nu zeggen: Fuck you Sony, we houden alles lekker exclusief net zoals jullie ook altijd doen.

Dan zeg je wat men wil horen, kweek je goodwil en sla je alsnog toe na de overname door alles exclusief te maken.

Zag nog een post op XboxEra....

Dadelijk heeft Sony een marketing deal voor CoD dat het niet naar Game Pass mag gaan, zoals er eentje was/is voor Resident Evil 8, dankzij Sony. En/of dat er een deal is dat CoD naar Spartacus moet komen, Sony's eigen Game Pass. Het is allemaal mogelijk.

• PepieNL
Jullie hebben allemaal wel goeie punten. We gaan het allemaal wel zien het komende jaar.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Engineer Stewie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:05:
[...]

Thanks, wij ook :). We hebben deze kast daar speciaal voor uitgekozen, en omdat het echte eik is, vind hout aangenaam.

Ik wil juist wel dat de usb uitgaat als het toestel uitgaat.
De PS5 kan dat, de denon reciever en de XSX niet. En om nu dag en nacht die te laten draaien voor de 3-4h dat er een console aanstaat in een week is wat zot.
Ah dan hebv ik je verkeerd begrepen mbt die usb. Nee, die fans 24/7 laten draaien, is geen optie idd. Maar het ziet er erg netjes uit. Ben zelf alergisch voor los liggende kabels in zicht :)

@devilsnight Moet toch wat vaker op XboxEra mee lezen. Kom daar niet meer zo vaak.
devilsnight schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Zag nog een post op XboxEra....

Dadelijk heeft Sony een marketing deal voor CoD dat het niet naar Game Pass mag gaan, zoals er eentje was/is voor Resident Evil 8, dankzij Sony. En/of dat er een deal is dat CoD naar Spartacus moet komen, Sony's eigen Game Pass. Het is allemaal mogelijk.
Oh ja, daar gingen idd geruchten over dat Sony expliciet afspraken had gemaakt om iets niet naar Gamepass te laten komen. Geen idee of dat waar is, maar sneu is het zeker. Kun je zien hoe bang ze zijn voor en wat deze aquisitie nog te weeg gaat brengen.

Pagina: 1 ... 306 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord