Vriend, welke rare gedachte bedoel je? Dat ik het wel eens oneens ben met mijn vrouw? Of dat je prima twee merken consoles naast elkaar kan hebben staan? Bedoel er zijn legio mensen die twee verschillende consoles hebben staan, de een sluit de ander dom weg niet, nooit en nimmer uit. Er staan hier inmiddels twee Playstations in huis, dus wat bedoel je met andersom?Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:42:
[...]
Een beetje een rare gedachte. Ben heel benieuwd of je er ook zo over had gedacht als het andersom was. Heeft niks met vastgeroest te maken. Heeft vooral te maken dat mensen nou eenmaal een platform hebben gekozen, daar een vriendenlijst hebben, trophies hebben verzameld en vervolgens word je dus gedwongen om maar de andere console te kopen omdat de concurrent alles opkoopt? Wat vind je hier goed aan? Dus je vindt het okay als Microsoft de hele markt koopt en geen concurrentie meer heeft?
Waarom zetten ze geen studios op en maken ze zelf toffe games? Die vanaf het begin xbox exclusive zijn?
Dit is gewoon een middelvinger naar de gamer.
Misschien komt het omdat ik niet zo opgewonden raak van achievements of trophies, maar goed das misschien mijn gebrek, misschien wel mijn leeftijd. Op een gegeven moment gaat het op elke dag onder druk willen presteren van zelf naar een rustiger tempo. En als ik het dan al doe, heb ik zeker niet een complimentje nodig van een gameontwikkelaar of console bouwer.
Om maar op je laatste vraag antwoord te geven, MS koopt niet de hele markt op, MS koopt op wat relevant is om haar doel te bereiken. Is dat erg? Nee, het is namelijk maar de vraag alsof niet platform gebonden ontwikkelaars in de toekomst kunnen blijven bestaan.
Het kan er dus maar zo op uit komen dat EA en Ubisoft inderdaad een prooi worden voor een grote marktpartij die ze opslokt in haar honger naar een marktaandeel.
Zoals ik al eerder schreef, het gaat al lang niet meer om consoles, het gaat om de dienst die je verkoopt.
Cogitationis poenam nemo patitur
:strip_exif()/f/image/h607cMr1hT3d5iyFEH2YPrlY.jpg?f=fotoalbum_large)