• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 17:52

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:42:
[...]

Een beetje een rare gedachte. Ben heel benieuwd of je er ook zo over had gedacht als het andersom was. Heeft niks met vastgeroest te maken. Heeft vooral te maken dat mensen nou eenmaal een platform hebben gekozen, daar een vriendenlijst hebben, trophies hebben verzameld en vervolgens word je dus gedwongen om maar de andere console te kopen omdat de concurrent alles opkoopt? Wat vind je hier goed aan? Dus je vindt het okay als Microsoft de hele markt koopt en geen concurrentie meer heeft?

Waarom zetten ze geen studios op en maken ze zelf toffe games? Die vanaf het begin xbox exclusive zijn?

Dit is gewoon een middelvinger naar de gamer.
Vriend, welke rare gedachte bedoel je? Dat ik het wel eens oneens ben met mijn vrouw? Of dat je prima twee merken consoles naast elkaar kan hebben staan? Bedoel er zijn legio mensen die twee verschillende consoles hebben staan, de een sluit de ander dom weg niet, nooit en nimmer uit. Er staan hier inmiddels twee Playstations in huis, dus wat bedoel je met andersom?

Misschien komt het omdat ik niet zo opgewonden raak van achievements of trophies, maar goed das misschien mijn gebrek, misschien wel mijn leeftijd. Op een gegeven moment gaat het op elke dag onder druk willen presteren van zelf naar een rustiger tempo. En als ik het dan al doe, heb ik zeker niet een complimentje nodig van een gameontwikkelaar of console bouwer.

Om maar op je laatste vraag antwoord te geven, MS koopt niet de hele markt op, MS koopt op wat relevant is om haar doel te bereiken. Is dat erg? Nee, het is namelijk maar de vraag alsof niet platform gebonden ontwikkelaars in de toekomst kunnen blijven bestaan.

Het kan er dus maar zo op uit komen dat EA en Ubisoft inderdaad een prooi worden voor een grote marktpartij die ze opslokt in haar honger naar een marktaandeel.

Zoals ik al eerder schreef, het gaat al lang niet meer om consoles, het gaat om de dienst die je verkoopt.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Een beetje een rare gedachte. Ben heel benieuwd of je er ook zo over had gedacht als het andersom was. Heeft niks met vastgeroest te maken.
Je vraagt het niet aan mij maar geef toch even antwoord, ik had ziek gebaald als Nintendo of Sony dit soort grote aankopen gedaan hadden idd, dan had ik op zeker dat platform er (weer) bij gekocht.
Dit is gewoon een middelvinger naar een bepaalde gamer.
IFTFY

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:35
Wordt Candy Crush nu trouwens ook een Windows Phone exclusive? :+

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Donstil
  • Niet online
Raem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:57:
Hihi, nou die mogen ze hebben!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:58:
[...]

Hihi, nou die mogen ze hebben!
Waarom moet ik nu in eens aan Iggy Pop denken?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Raem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:57:
Als dat betekent dat ik niet langer hoef te kiezen tussen Android of iOS neem ik Candy Crush Graag voorlief

offtopic:
rip Windows Mobile :-(

Verwijderd

Bullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:53:
[...]

Vriend, welke rare gedachte bedoel je? Dat ik het wel eens oneens ben met mijn vrouw? Of dat je prima twee merken consoles naast elkaar kan hebben staan? Bedoel er zijn legio mensen die twee verschillende consoles hebben staan, de een sluit de ander dom weg niet, nooit en nimmer uit. Er staan hier inmiddels twee Playstations in huis, dus wat bedoel je met andersom?

Misschien komt het omdat ik niet zo opgewonden raak van achievements of trophies, maar goed das misschien mijn gebrek, misschien wel mijn leeftijd. Op een gegeven moment gaat het op elke dag onder druk willen presteren van zelf naar een rustiger tempo. En als ik het dan al doe, heb ik zeker niet een complimentje nodig van een gameontwikkelaar of console bouwer.

Om maar op je laatste vraag antwoord te geven, MS koopt niet de hele markt op, MS koopt op wat relevant is om haar doel te bereiken. Is dat erg? Nee, het is namelijk maar de vraag alsof niet platform gebonden ontwikkelaars in de toekomst kunnen blijven bestaan.

Het kan er dus maar zo op uit komen dat EA en Ubisoft inderdaad een prooi worden voor een grote marktpartij die ze opslokt in haar honger naar een marktaandeel.

Zoals ik al eerder schreef, het gaat al lang niet meer om consoles, het gaat om de dienst die je verkoopt.
De rare gedachte dat je het prima vindt dat een bedrijf zoals Microsoft maar uitgevers opkoopt om een doel te bereiken. Maar dat is vooral de Amerikaanse manier van zaken doen. Denken dat je alles maar kan kopen en naar je hand zetten.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
geek: Netflix brengt animatieserie gebaseerd op indiegame Cuphead op 18 febru...

Pff en dan lees je in het artikel dat de game al in 2017 uit is gekomen en we eindelijk dit jaar DLC krijgen :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:31
* zetje01 checkt de naam van dit topic
Nou ja... het zal wel weer overwaaien.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:02:
[...]

De rare gedachte dat je het prima vindt dat een bedrijf zoals Microsoft maar uitgevers opkoopt om een doel te bereiken. Maar dat is vooral de Amerikaanse manier van zaken doen. Denken dat je alles maar kan kopen en naar je hand zetten.
Rare gedachte? Amerikaanse manier van zakendoen? Que?
Het is niet raar, het is ook niet een specifieke Amerikaanse manier van zakendoen.

Voorbeeld: Hoe denk je dat het oude Nederlandse Unilever (nu Brits) zo groot is geworden, juist.... Groei door overname. Nog een voorbeeld, VAG (moeder Volkswagen) heeft in het verleden Seat, Skoda, MAN enz enz over genomen met als doel de grootste te worden.

Wat nou Amerikaanse gedachte? We leven in een keiharde wereld. Bedrijven groot of klein moeten voor zich zelf op komen, doe je dit niet wordt je mogelijk een prooi voor anderen die het op jou marktaandeel hebben voorzien. Ook dit op komen voor je eigen zaak is onderdeel van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Naar buiten toe, voor het grote geheel, maar ook intern naar je eigen medewerkers.

Specifiek, kijk na de cultuuromslag, met name de arbeidscultuur die mogelijk bij ActiBliz gaat veranderen door deze overname. Alleen daarom al zou het iets heel positiefs kunnen worden.

Maar goed, heb je nog meer voorbeelden nodig? zie https://tweakers.net/tag/Fusies+en+overnames/nieuws/ overnames zijn niet slecht, hoeven ook helemaal niet in negatief licht te worden bekeken.

Kortom, ze zijn een normale zaak, iets wat in elke branche voorkomt. In wederzijdse goedkeuring, zoals nu met ActiBliz, maar soms ook vijandig.

Echter, dat jij nu in een slachtofferrol kruipt is niet nodig, Ik begrijp echt wel dat jij persoonlijk er even geen voordeel uithaalt (deze MS overname). Maar goed, Suck it up..... Ook jij hebt altijd een keuze, hecht jij je toch zo erg aan de producten die je nu kwijt dreigt te raken. Vrees niet! Je kan altijd een Xbox kopen, zoals ik je hierboven al ergens schetste! We leven in een vrije markt, niemand dwingt jou om bij Sony te blijven.

[ Voor 23% gewijzigd door Bullet NL op 19-01-2022 00:25 ]

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-12 17:19
Denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit soort grote aankopen goed zijn zolang MS het goed doet voor de gamer. Zodra ze dat niet meer doen zal de impact echter veel meer franchises beïnvloeden. Daar zit het gevaar.

Het zal interessant zijn hoe het potje van de maandelijks inkomsten van gamepass verdeeld zal worden onder de studio's nu het er zoveel zijn en hoe onafhankelijk de studio's zullen blijven in hen ideeën.

Een grote call of duty game kost a 50 miljoen om te maken, en 200 miljoen in marketing. Nou zal dat individuele marketing minder nodig zijn door gamepas echter zijn het nog heel wat knaken die moeten worden terugverdiend door maandelijkse abbonements kosten en in game aankopen.

Hierboven wordt al gesproken over prijs verhogingen wat goed mogelijk is. Persoonlijk vind ik de prijs nu goed genoeg want ik speel maar zelden veel verschillende games tegelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Palindrome op 19-01-2022 00:24 ]

Palindrome schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:15:
Denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit soort grote aankopen goed zijn zolang MS het goed doet voor de gamer. Zodra ze dat niet meer doen zal de impact echter veel meer franchises beïnvloeden.

Het zal interessant zijn hoe het potje van de maandelijks inkomsten van gamepass verdeeld zal worden onder de studio's en hoe onafhankelijk de studio's zullen blijven in hen ideeën.
Vooralsnog zijn er bij mij geen verhalen bekend via interviews of nieuwsberichten dat de studio’s die ze hebben aangekocht in een MS keurslijf komen te zitten. In tegendeel als je de interviews met de studioheads van bijvoorbeeld InXile of Double Fine leest. Ik hoop idd dat ze dat blijven voortzetten. Ze hebben in ieder geval genoeg studio’s om een hele gedifferentieerde catalogus aan content te kunnen maken en aan te bieden.

Nu moet er toch wel echt een soort smash bros achtig game worden gemaakt met alle IPs die ze hebben…

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-01-2022 00:22 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:20:
[...]

Nu moet er toch wel echt een soort smash bros achtig game worden gemaakt met alle IPs die ze hebben…
Ready Player One, The Game _/-\o_

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit soort grote aankopen goed zijn zolang MS het goed doet voor de gamer. Zodra ze dat niet meer doen zal de impact echter veel meer franchises beïnvloeden. Daar zit het gevaar.

Het zal interessant zijn hoe het potje van de maandelijks inkomsten van gamepass verdeeld zal worden onder de studio's nu het er zoveel zijn en hoe onafhankelijk de studio's zullen blijven in hen ideeën.

Een grote call of duty game kost a 50 miljoen om te maken, en 200 miljoen in marketing. Nou zal dat individuele marketing minder nodig zijn door gamepas echter zijn het nog heel wat knaken die moeten worden terugverdiend door maandelijkse abbonements kosten en in game aankopen.

Hierboven wordt al gesproken over prijs verhogingen wat goed mogelijk is. Persoonlijk vind ik de prijs nu goed genoeg want ik speel maar zelden veel verschillende games tegelijk.
Tja, Kost een grote Call of Duty 50 miljoen om te maken, Of zegt men dat het 50 miljoen kost om te maken?
De kosten die aan worden gegeven zijn niet altijd die daad werkelijk ook gemaakt worden. Ook dit is vreemd genoeg marketing.

Misschien zijn door synergiën wel voordelen te behalen, denk bijvoorbeeld aan het Azure platform, of wat dacht je van overhead wat weg gesneden kan worden. Door zaken onder te brengen bij het grote moederbedrijf... HR, inkoop enz enz...

Hoe de verdeelsleutel van het Gamepass abonnement is is ook helemaal niet relevant meer voor de voormalige individuele softwarehuizen. Er telt maar één ding, is en wordt Gamepass een succes en doe jij je werk als "studio" naar behoren zodat MS in je blijft investeren.

Kortom, zaken als verdeling van gelden enz enz zijn niet relevant, het kan maar zo zijn dat door deze overname MS ook een enorme schuldenlast heeft overgenomen, waar door juist het individuele bedrijf ActiBliz naar van loop van tijd problemen had kunnen krijgen.

Het mooie van dit soort deals is, wij weten alleen dat iets is overgenomen, het zal voor MS lucratief zijn, anders doen ze het niet. Misschien niet binnen 1 of 2 jaar, maar ze zien er in elk geval toekomst in.

Koffiedikkijken.... Dat is het speculeren over vergoedingen....

• Palindrome
Bullet NL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:35:
[...]

Tja, Kost een grote Call of Duty 50 miljoen om te maken, Of zegt men dat het 50 miljoen kost om te maken?
De kosten die aan worden gegeven zijn niet altijd die daad werkelijk ook gemaakt worden. Ook dit is vreemd genoeg marketing.

Misschien zijn door synergiën wel voordelen te behalen, denk bijvoorbeeld aan het Azure platform, of wat dacht je van overhead wat weg gesneden kan worden. Door zaken onder te brengen bij het grote moederbedrijf... HR, inkoop enz enz...

Hoe de verdeelsleutel van het Gamepass abonnement is is ook helemaal niet relevant meer voor de voormalige individuele softwarehuizen. Er telt maar één ding, is en wordt Gamepass een succes en doe jij je werk als "studio" naar behoren zodat MS in je blijft investeren.

Kortom, zaken als verdeling van gelden enz enz zijn niet relevant, het kan maar zo zijn dat door deze overname MS ook een enorme schuldenlast heeft overgenomen, waar door juist het individuele bedrijf ActiBliz naar van loop van tijd problemen had kunnen krijgen.

Het mooie van dit soort deals is, wij weten alleen dat iets is overgenomen, het zal voor MS lucratief zijn, anders doen ze het niet. Misschien niet binnen 1 of 2 jaar, maar ze zien er in elk geval toekomst in.

Koffiedikkijken.... Dat is het speculeren over vergoedingen....
Ja alles gericht op gamepass abbo's verkopen, waar ligt dan de grens straks als gamer ? gamepass exclusives ? of verplicht een abonnement bij de fysieke console verkopen ?
Zou mij niks verbazen als dat opties zijn als gamepass zelfstandig niet zijn doelen haalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Palindrome op 19-01-2022 01:01 ]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:16
Palindrome schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:58:
[...]

Ja alles gericht op gamepass abbo's verkopen, waar ligt dan de grens straks als gamer ? gamepass exclusives ? of verplicht een abonnement bij de fysieke console verkopen ?
Zou mij niks verbazen als dat opties zijn als gamepass zelfstandig niet zijn doelen haalt.
Dat tweede mag niet bij bedrijven met een economische machtspositie, dat is koppelverkoop.

Het eerste acht ik wel mogelijk ja. Dit is in streamingland natuurlijk ook al jaren gemeengoed. Als je alles wil zien zul je meerdere abbo’s moeten afsluiten.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:18
Lijst met Act/bliz ip's
https://www.videogameschr...andicoot-and-guitar-hero/
Blur
Caesar
Call of Duty
Candy Crush
Crash Bandicoot
Diablo
DJ Hero
Empire Earth
Gabriel Knight
Geometry Wars
Guitar Hero
GunHearthstone
Heroes of the Storm
Hexen
Interstate ’76
King’s Quest
Laura Bow Mysteries
The LostViking
Overwatch
Phantasmagoria
Pitfall
Police Quest
Prototype
Quest for Glory
Singularity
Skylanders
Solider of Fortune
Space Quest
Spyro the Dragon
StarCraft
Tenchu (legacy games)
TimeShift
Tony Hawk’s Pro Skater
True Crime
World of Warcraft
Zork

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:16
Blur O+

Zal Microsoft dan toch een uitzondering maken en deze alsnog backwards compatible maken of een volledig nieuwe release geven? Dat zou echt wel gaaf zijn.
Het is zo’n beetje de enige reden waarom mijn 360 nog regelmatig aan staat.

[ Voor 8% gewijzigd door SunnieNL op 19-01-2022 07:03 ]

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:05
Zorroberner schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:50:
Tenslotte: Egoïstische vraag, weet iemand hoe lang het duurde van de aankondiging dat Bethesda naar Microsoft ging en dat alle games daarvan op Game Pass stonden? Ik merk dat ik nu al om de COD single player campaigns sta te springen.
Duurt wel even. De overname moet eerst goedgekeurd worden door autoriteiten en ergens in 2023 wordt verwacht dat het afgerond is. De vorige keer met Bethesda toen de overname was afgerond kwam na een paar dagen gelijk al een hele rits games naar de Game Pass. Ik verwacht dat dit zo hetzelfde zal gaan met Activision Blizzard.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:11

BM

Moderator Spielerij
Oke. nu is het wel weer leuk geweest. Discussie over de IP's van diverse partijen mogen in de topics van de betreffende makers. Dit is het Xbox topic, laten we het over Microsoft/Xbox hebben. Sony/Playstation en Nintendo hebben eigen topics een stukje verderop

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:32
Ik speel nog steeds elk begin van een nieuw seizoen Diablo 3 op xbox.
Hoe strak die ook speelt op de Series X, en volledige HDR support heeft, draait door een fout nog steeds op de Xbox One code, vanaf dag één van de XSX.
Niet de One X code met zijn 4k output. Dus voor D3 slinger ik nog steeds mijn One X aan.
Absurd eigenlijk.

Er zijn wat draadjes her en der op twitter, reddit etc waar zelfs MS al aangaf dat dit niet ligt aan hun zijde maar bij Blizzard.
Blizzard geeft inmiddels al anderhalf jaar te weten waar de 'fout' zit, en eraan te werken.
Beetje blabla en niks doen.
Ik ga er stiekem van uit dat dit dus gefixed gaat worden :)

Overigens wat anders, het fiscaal jaar 2023 begint in Juli 2022 bij MS.

[ Voor 4% gewijzigd door PepieNL op 19-01-2022 08:30 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:32
Dat hele lijstje van wat Microsoft nu heeft doet me vooral hopen dat er eindelijk weer eens wat toffe Rare games in die franchises (Banjo, Kameo, Perfect Dark, Viva Pinata etc) worden gemaakt.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Door het nieuws van Banjo op de Switch dacht ik ineens aan Conker's Bad Fur Day. Die game nooit gespeeld op N64 omdat die game destijds wel heel duur was.

Nu zie ik in die gamepass app rare replay staat maar het lijkt alsof deze game er niet in staat. Weet iemand of die game nog wel te spelen is op de Xbox? Of misschien de remaster live and reloaded?

• giantgiantus
  • Nu online
Timothy3000 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:35:
Dat hele lijstje van wat Microsoft nu heeft doet me vooral hopen dat er eindelijk weer eens wat toffe Rare games in die franchises (Banjo, Kameo, Perfect Dark, Viva Pinata etc) worden gemaakt.
Ze zijn toch bezig met een nieuwe perfect dark?

• Timothy3000
giantgiantus schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:39:
Door het nieuws van Banjo op de Switch dacht ik ineens aan Conker's Bad Fur Day. Die game nooit gespeeld op N64 omdat die game destijds wel heel duur was.

Nu zie ik in die gamepass app rare replay staat maar het lijkt alsof deze game er niet in staat. Weet iemand of die game nog wel te spelen is op de Xbox? Of misschien de remaster live and reloaded?
Ja, de game staat in Rare Replay.

En dat Perfect Dark nieuws had ik gemist. Tof!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

https://majornelson.com/2...x-one-and-xbox-series-xs/

Yu Gi Oh Master Duel.
Gratis op te pikken...

[ Voor 8% gewijzigd door kevlar01 op 19-01-2022 08:56 ]

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11 09:49
Timothy3000 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:41:
[...]

Ja, de game staat in Rare Replay.

En dat Perfect Dark nieuws had ik gemist. Tof!
Plus waarschijnlijk een Goldeneye remake. :)

Everwild zag er ook ooit goed uit als nieuwe Rare-IP, maar helaas steeds meer geruchten dat het te weinig focus had, mensen weg zijn gegaan en er geen duidelijke richting zou zijn.

Zelf hoop ik eigenlijk nog op een nieuwe Viva Pinata en nieuwe Kameo. Zou ook wel goed passen, beiden zijn toch originele IP's die door Microsoft zelf zijn ontwikkeld. ;) Voor mijn gevoel zijn er ook nog steeds te weinig kleurrijke AAA-games in de line-up die voor meer leeftijden geschikt zijn. Wat dat betreft zijn Crash en Spyro voor mij misschien nog wel meer welkom dan Call of Duty en Diablo.

• Caayn
  • Niet online
Dioscuri schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:07:
[...]

Plus waarschijnlijk een Goldeneye remake. :)

Everwild zag er ook ooit goed uit als nieuwe Rare-IP, maar helaas steeds meer geruchten dat het te weinig focus had, mensen weg zijn gegaan en er geen duidelijke richting zou zijn.

Zelf hoop ik eigenlijk nog op een nieuwe Viva Pinata en nieuwe Kameo. Zou ook wel goed passen, beiden zijn toch originele IP's die door Microsoft zelf zijn ontwikkeld. ;) Voor mijn gevoel zijn er ook nog steeds te weinig kleurrijke AAA-games in de line-up die voor meer leeftijden geschikt zijn. Wat dat betreft zijn Crash en Spyro voor mij misschien nog wel meer welkom dan Call of Duty en Diablo.
Kameo was origineel in ontwikkeling voor de N64 B)

Maar. Ik zou heel graag een nieuwe Viva Pinata en Kameo zien.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:31
Net via een turkse website Xbox Gold aangeschaft. Even kijken hoe lang het duurt voordat ik de codes heb en ik het kan opzetten naar game pass ultimate :D

annddd GamePass Ultimate tot 2025 :D

[ Voor 11% gewijzigd door Limbeckx op 19-01-2022 13:25 ]

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11 09:49
Caayn schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:19:
[...]
Kameo was origineel in ontwikkeling voor de N64 B)

Maar. Ik zou heel graag een nieuwe Viva Pinata en Kameo zien.
Oooooja, haha, I stand corrected. :P
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:32:
[...]

Op dit moment ja. Maar die konden deze games al spelen. Nu trek je bij een grote groep gamers de stekker eruit en die kunnen de games niet meer spelen. En als Microsoft te veel macht heeft gaan de prijzen omhoog. Een monopolie is voor niemand goed.
Er is toch nog nergens een stekker uitgetrokken ?
Maar kan niet wachten om Bloodborn te spelen op mijn xbox nu het schip water begint te maken :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Timothy3000 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:57:
[...]

Denk dat het dan wel iets meer dan die €100 a €150 euro per jaar gaat kosten....
Ik denk het niet. Het is Microsoft op dit moment vooral om het marktaandeel te doen. Ze bieden al jaren de mogelijkheid aan om voor een bedrag van €1,- euro een upgrade te maken naar Game pass ultimate. Nu denk ik niet dat dit nog lang aangeboden gaat worden. Maar als het hun puur om het geld te doen was dan zou deze mogelijkheid ook niet bestaan. Dat is nu ook ongeveer wat je betaald voor een los Ultimate abonnement.

• Timothy3000
BramViking schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Ik denk het niet. Het is Microsoft op dit moment vooral om het marktaandeel te doen. Ze bieden al jaren de mogelijkheid aan om voor een bedrag van €1,- euro een upgrade te maken naar Game pass ultimate. Nu denk ik niet dat dit nog lang aangeboden gaat worden. Maar als het hun puur om het geld te doen was dan zou deze mogelijkheid ook niet bestaan. Dat is nu ook ongeveer wat je betaald voor een los Ultimate abonnement.
II het geval dat ze én Activision én EA én Ubisoft weten te bemachtigen dan is er imo echt nul kans dat die prijs blijft wat het nu is. Tenzij ze EA Play en Ubisoft Plus abo's los van GP houden/halen en die ernaast verkopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 19-01-2022 10:17 ]

• BramViking
Timothy3000 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:16:
[...]

II het geval dat ze én Activision én EA én Ubisoft weten te bemachtigen dan is er imo echt nul kans dat die prijs blijft wat het nu is. Of de GP prijs blijft hetzelfde en EA Play en Ubisoft Plus moet ernaast gekocht worden.
De komende jaren zal er niks veranderen. Netflix gooide ook niet, na het verkrijgen van meer content, direct haar prijzen omhoog. Dat gebeurt gewoon niet.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Over de prijs van GPU. Om het aantrekkelijk te houden moet het natuurlijk wel goedkoper blijven dan wat een gemiddelde abonnee kwijt is aan wat hij er los voor zou betalen. Bij mij ligt dat persoonlijk al heel dichtbij wat het nu kost. Je kunt niet zomaar 25 euro per maand vragen en denken dat iedereen dan blijft. Het zal voor MS echt zoeken naar de sweet spot zijn, en te hoog inzetten kan echt heel nadelig voor het imago zijn.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• FrankoNL
[...]

II het geval dat ze én Activision én EA én Ubisoft weten te bemachtigen dan is er imo echt nul kans dat die prijs blijft wat het nu is. Tenzij ze EA Play en Ubisoft Plus abo's los van GP houden/halen en die ernaast verkopen.
Dat gaat nooit gebeuren, dat laten de anti-trustregels niet toe. Dan zullen ze verplicht studio's en publishers moeten afstoten.

• Timothy3000
Nee denk het ook niet hoor. Reageerde gisteren met die opmerking over de prijs van GP op iemand die hoopte dat Ubisoft en EA ook overgekocht zouden worden. Zie dat zelf ook niet gebeuren. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 19-01-2022 10:29 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:57
[...]

II het geval dat ze én Activision én EA én Ubisoft weten te bemachtigen dan is er imo echt nul kans dat die prijs blijft wat het nu is.
Maar dit zal nooit gebeuren. Als MS het al van plan is (wat ik betwijfel), dan zullen de toezichthouders daar geen goedkeuring aan verlenen. MS zal met die partijen erbij veel te veel macht krijgen op de totale markt.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• FrankoNL
Rossi46 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:30:
[...]

Maar dit zal nooit gebeuren. Als MS het al van plan is (wat ik betwijfel), dan zullen de toezichthouders daar geen goedkeuring aan verlenen. MS zal met die partijen erbij veel te veel macht krijgen op de totale markt.
Exact. Vergeet niet, ook deze transactie moet nog goedgekeurd worden. Slag om arm enzo.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

ArthurMorgan schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:25:
Over de prijs van GPU. Om het aantrekkelijk te houden moet het natuurlijk wel goedkoper blijven dan wat een gemiddelde abonnee kwijt is aan wat hij er los voor zou betalen. Bij mij ligt dat persoonlijk al heel dichtbij wat het nu kost. Je kunt niet zomaar 25 euro per maand vragen en denken dat iedereen dan blijft. Het zal voor MS echt zoeken naar de sweet spot zijn, en te hoog inzetten kan echt heel nadelig voor het imago zijn.
Nu zijn er blijkbaar ongeveer 20-25 miljoen abbonees.
Er zullen er een hoop zijn die de 1€ deal gedaan hebben, maar ook een hoop de normale prijs betalen per maand.

Dat is toch een flink aantal miljoenen per maand wat steady binnenkomt. Dat is veel stabieler qua inkomsten dan het moeten hebben van het succes van losse verkopen (als iets flopt dan stagneert het bijv.).

Ze zullen over de komende jaren denk ik willen uitgroeien tot 50 miljoen abbonnees, of zelfs meer.
Met Office 365 hebben ze eigenlijk ook al een aantal jaar dat model t.o.v. traditioneel Exchange met een aantal losse Office licenties.

• Donstil
  • Niet online
kevlar01 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:33:
[...]

Nu zijn er blijkbaar ongeveer 20-25 miljoen abbonees.
Nee 25 miljoen, dat is gisteren ook bekend gemaakt.

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:25:
Er moet inderdaad een grens zijn in stijgingen, dat kan niet oneindig doorgaan. Je kunt niet zeggen dat het aantal games de prijs bepaald. Uiteindelijk speel je een maximaal aantal uren per week games en dat stijgt niet wanneer je 10x meer games voor je neus hebt. Het lijkt mij logisch dat Microsoft zich voorlopig vol in blijft zetten in meer members krijgen om de inkomsten te verhogen. En daarnaast blijven uitdokteren hoeveel men pikt in een ingame shop.(zie Halo) De aankoop van Actiblizz zal ook weer een extra reden zijn voor velen om toch door te gaan wanneer de 1euro aanpak niet meer kan.

Dat eerst vat ik niet helemaal. Juist door dit soort aankopen te doen en de boel echt day one op Game Pass te hebben is toch super goed voor de gamer? Waarom zouden ze stoppen met het goed doen voor ons? Ik begrijp dit stukje niet helemaal. :)

Ik denk dat we ons niet druk hoeven te maken over de studio's die hun ideeën mogen blijven gebruiken. MS staat zeer achter creative freedom, dit is iets wat verschillende studio's daar gezegd hebben en Phil maakt er duidelijk een punt van dat dit erg belangrijk is voor hen, zolang Phil er is zit dit wel goed en ik verwacht dat zijn opvolger dit ook zal doen.

Ook qua budget voor de studio's zou ik me niet te druk om maken. We weten natuurlijk niet de exacte details over hoeveel Xbox Game Studios te besteden heeft, maar als we naar titels zoals Starfield, TES VI, Hellblade kijken zal dit wel goed zitten. Zodra CoD een Game Pass only dingetje is zullen heel veel mensen Xbox of Game Pass nemen want CoD is een system seller.

Ik ga me hier echt niet druk om maken.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

De overname maakt bij beleggers iig wel iets los.... valt in het zelfde ad artikel, 12% van je beurswaarde verliezen door een overname die Microsoft doet. Dat doet au....

Ik vraag me echt af hoe ze bij EA of Ubisoft naar deze overname zitten te kijken. Het is bekend dat MS cross platform niet per definitie uitsluit.

Stel EA is de volgende, maar mag al dan niet met restricties voor de andere platformen blijven ontwikkelen, ik zie een Win Win situatie voor Microsoft.

• giantgiantus
  • Nu online
Wat ik nog wel mis in de discussie is eigenlijk hoe groot de kans gezien wordt dat deze acquisition een succes wordt. Uit de literatuur is gebleken dat 70-90% van de grote mergers and acquisitions faalt. Nu weet ik niet direct of dit percentage ook in de game-industrie gebruikelijk is. Vanzelfsprekend kennen we allemaal best wat mislukte deals in de industrie die echt creativiteit hebben verminderd, maar er zijn ook genoeg voorbeelden waar het prima heeft gewerkt.

Kent iemand onderzoek naar de slagingskans van merges and acquisitions specifiek in de gameindustrie?

• giantgiantus
  • Nu online
justifire schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:24:
[...]

Oh sorry, dacht dat dit het Xbox Series X|S topic was ?
My bad :$
Heb je gemist dat de fabrikant achter de XsX en XsS de grootste aankoop in de geschiedenis van gaming heeft gedaan die naar de toekomst toe waarschijnlijk een grote impact gaat hebben hoe we gamen op de consoles van deze fabrikant?

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:50
giantgiantus schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:25:
Wat ik nog wel mis in de discussie is eigenlijk hoe groot de kans gezien wordt dat deze acquisition een succes wordt. Uit de literatuur is gebleken dat 70-90% van de grote mergers and acquisitions faalt. Nu weet ik niet direct of dit percentage ook in de game-industrie gebruikelijk is. Vanzelfsprekend kennen we allemaal best wat mislukte deals in de industrie die echt creativiteit hebben verminderd, maar er zijn ook genoeg voorbeelden waar het prima heeft gewerkt.

Kent iemand onderzoek naar de slagingskans van merges and acquisitions specifiek in de gameindustrie?
heeft dat niet te maken met in hoeverre een bedrijf moet integreren? Dit is meer een zeggenschap acquisition. Microsoft krijgt een meerderheidsbelang en kan dus bepalen wat er gaat gebeuren. HEt is niet zo dat bijv de makers van Call of Duty gemerged moeten worden met de xbox mensen, dat blijven aparte Bv's(?).

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• giantgiantus
  • Nu online
Melantrix schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:31:
[...]

heeft dat niet te maken met in hoeverre een bedrijf moet integreren? Dit is meer een zeggenschap acquisition. Microsoft krijgt een meerderheidsbelang en kan dus bepalen wat er gaat gebeuren. HEt is niet zo dat bijv de makers van Call of Duty gemerged moeten worden met de xbox mensen, dat blijven aparte Bv's(?).
Goed punt. Maar volgens mij mislukken ook veel van dit soort overnames omdat de corporate culture veranderd en mensen weggaan etc.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Heb geen antwoord op je vraag, maar wellicht is het dan ook goed om eens naar het trackrecord van Microsoft te kijken. Zo heb je:
- Nokia, niet echt gelukt zeg maar (7,2 mld)
- Skype, op zichzelf niet succesvol, maar ik denk (aanname) dat veel van de onderliggende structuren nu in microsoft teams zit (wellicht was dat vanaf het begin de doelstelling, maar dat weet ik niet). legt microsoft geen windeieren in ieder geval. (8,5 mld)
- Linkedin, ken de cijfers niet, maar is een succesvol platform (26,2 mld)
- Mojang, van andere orde, maar ook succesvol (2,5 mld)
- Github (7,5 mld) - te weinig kennis van om daar iets over te zeggen
- Bethesda, moet nog blijken (8 / 9 mld)

Behalve de overname van Nokia (moeilijke markt ook), is het tot nu toe een best een positieve balans. Waarvan de overname van Bethesda zich nog moet uitwijzen. In ieder geval lijkt het dat ze op software gebied weten wat ze doen. In die zin denk ik dan ook dat het gerechtvaardigd is om dit als positief te zien (vanuit de xbox gamer bezien). Wil dan overigens niet zeggen dat er nooit een slechte game zal uitkomen natuurlijk.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Uit welke literatuur precies?

Het is namelijk zo dat je de overname beweegreden kan scheiden in positieve en negatieve punten,
Kortom, de kans op succes die MS heeft zou je op voorhand volgens deze lijdraad kunnen bepalen:

Juiste beweegredenen tot overname:

- De performance van het geacquireerde bedrijf verbeteren. Doorgaans door radicale kostenbeheersing (waarna het bedrijf al dan niet wordt doorverkocht).

- Overcapaciteit uit de bedrijfstak verwijderen. Na de overname worden de minst productieve fabrieken, of bijvoorbeeld R&D-units, gesloten.

- Snellere markttoegang voor producten van het geacquireerde bedrijf of de overnemer. Vooral voor kleinere bedrijven is het vaak lastig om de gehele potentiële markt voor hun product te bereiken. Van overname door een grote speler kunnen dan beide partijen profiteren.

- Vaardigheden of technologieën sneller of goedkoper in huis halen dan wanneer je ze zelf moet ontwikkelen. Zeg maar: Apple dat in 2010 Siri overnam. Cisco Systems nam op deze manier tussen 1993 en 2001 maar liefst 71 bedrijven over.

- Bedrijfstak-specifieke schaalbaarheid van een bedrijf exploiteren. Dat wil zeggen: schaalvoordelen creëren in kernactiviteiten (generiek schaalvoordeel, denk aan backofficebesparingen, rechtvaardigt een overname zelden).

- Winnaars vroegtijdig eruit pikken en ze helpen om hun business te ontwikkelen. Dit eist veel van het management. Je moet bereid zijn om in een heel vroeg stadium investeringen te doen (lang voordat concurrenten en de markt het potentieel ervan zien). Je moet meerdere moves wagen en accepteren dat sommige ervan zullen mislukken. En je moet de vaardigheden en het geduld hebben om het overgenomen bedrijf te ontwikkelen.

Contra hiervan heb je de negatieve beweegredenen welke zelden tot succes leiden:

- Opkopen en samenvoegen van bedrijven in een sterk gefragmenteerde markt met veel kleine firma’s zonder schaalvoordeel.

- Opkopen en samenvoegen van bedrijven om de resterende spelers minder op prijs te laten concurreren.

- Overnemen of fuseren om een of beide bedrijven te transformeren.

- Tegen een lage prijs kopen – onder de intrinsieke waarde van het geacquireerde bedrijf. Zulke kansen doen zich zelden voor.

Kortom: Wanneer je de acquisitie van Microsoft bekijkt, zowel die van Bethesda als van ActiBliz dan kan je duidelijk zijn dat het MS niet om de onderste punten gaat. Ik vraag me dan ook echt af waarom jij denkt dat er een negatieve zweem (vanuit overname kandidaat of acquisiteur) hangt om dit proces. Ik zie namelijk niet helemaal in waar je dit op denkt te kunnen stoelen.

Bron: Publiciteur McKinsey Quarterly

• giantgiantus
  • Nu online
Bullet NL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Uit welke literatuur precies?

Het is namelijk zo dat je de overname beweegreden kan scheiden in positieve en negatieve punten,
Kortom, de kans op succes die MS heeft zou je op voorhand volgens deze lijdraad kunnen bepalen:

Juiste beweegredenen tot overname:

- De performance van het geacquireerde bedrijf verbeteren. Doorgaans door radicale kostenbeheersing (waarna het bedrijf al dan niet wordt doorverkocht).

- Overcapaciteit uit de bedrijfstak verwijderen. Na de overname worden de minst productieve fabrieken, of bijvoorbeeld R&D-units, gesloten.

- Snellere markttoegang voor producten van het geacquireerde bedrijf of de overnemer. Vooral voor kleinere bedrijven is het vaak lastig om de gehele potentiële markt voor hun product te bereiken. Van overname door een grote speler kunnen dan beide partijen profiteren.

- Vaardigheden of technologieën sneller of goedkoper in huis halen dan wanneer je ze zelf moet ontwikkelen. Zeg maar: Apple dat in 2010 Siri overnam. Cisco Systems nam op deze manier tussen 1993 en 2001 maar liefst 71 bedrijven over.

- Bedrijfstak-specifieke schaalbaarheid van een bedrijf exploiteren. Dat wil zeggen: schaalvoordelen creëren in kernactiviteiten (generiek schaalvoordeel, denk aan backofficebesparingen, rechtvaardigt een overname zelden).

- Winnaars vroegtijdig eruit pikken en ze helpen om hun business te ontwikkelen. Dit eist veel van het management. Je moet bereid zijn om in een heel vroeg stadium investeringen te doen (lang voordat concurrenten en de markt het potentieel ervan zien). Je moet meerdere moves wagen en accepteren dat sommige ervan zullen mislukken. En je moet de vaardigheden en het geduld hebben om het overgenomen bedrijf te ontwikkelen.

Contra hiervan heb je de negatieve beweegredenen welke zelden tot succes leiden:

- Opkopen en samenvoegen van bedrijven in een sterk gefragmenteerde markt met veel kleine firma’s zonder schaalvoordeel.

- Opkopen en samenvoegen van bedrijven om de resterende spelers minder op prijs te laten concurreren.

- Overnemen of fuseren om een of beide bedrijven te transformeren.

- Tegen een lage prijs kopen – onder de intrinsieke waarde van het geacquireerde bedrijf. Zulke kansen doen zich zelden voor.

Kortom: Wanneer je de acquisitie van Microsoft bekijkt, zowel die van Bethesda als van ActiBliz dan kan je duidelijk zijn dat het MS niet om de onderste punten gaat. Ik vraag me dan ook echt af waarom jij denkt dat er een negatieve zweem (vanuit overname kandidaat of acquisiteur) hangt om dit proces. Ik zie namelijk niet helemaal in waar je dit op denkt te kunnen stoelen.

Bron: Publiciteur McKinsey Quarterly
Op 1 van de meest geciteerde artikelen te pakken:
https://hbr.org/2011/03/the-big-idea-the-new-ma-playbook

Hier een soort samenvatting:
https://www.forbes.com/si...nt-boxes/?sh=7bf736e05277

• Palindrome
devilsnight schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Dat eerst vat ik niet helemaal. Juist door dit soort aankopen te doen en de boel echt day one op Game Pass te hebben is toch super goed voor de gamer? Waarom zouden ze stoppen met het goed doen voor ons? Ik begrijp dit stukje niet helemaal. :)
Omdat er maar 1 slechte CEO hoeft te zijn om alles kapot te maken. Wie had ooit gedacht dat Activision blizzard zo zou zijn geworden of de tijden van Xbox one met don mattrick ?

Met Phil zit het wel goed nu maar je weet niet voor hoelang en wie hem opvolgd.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Beide artikelen geven min of meer aan dat een overname alleen succesvol is wanneer de de overname kandidaat echt wat toevoegt.

Zowel Bethesda als ActiBliz doen dat voor MS, aan de andere kant van het hekje doen ze niet anders dan roepen dat MS onvoldoende IP heeft. Dat kopen ze nu dus is, omdat het zelf ontwikkelen een weg van de hele lange adem is.

Maar goed, de toegevoegde waarde van zowel Bethesda al ActiBliz is wel duidelijk lijkt met, sterker.... Het argument wordt hier al jaren opgeworpen om geen XBox te kopen, nu laat MS zien dat ze hier serieus in zijn, ze doen er notabene iets aan, is het weer niet goed.... Kom op, wat willen de criticasters nou?

MS heeft onvoldoende IP/AAA titels, dus het is waardeloos.
MS koopt IP/AAA titels, dus het is waardeloos.

Kom op zeg, zo kan je geen discussie voeren.

Overigens, jou stellingname dat veel overnames tot niets verlopen....

Shell koopt Britisch gas = Succes
Unilever koopt Best Foods = Succes
Vodafone koopt Ziggo = Succes
Ahold koopt Delhaize = Succes
New York Stock Exchange koopt Euronext = Succes
enz enz...

Doemdenken, dat probeer je te bereiken met je stellingname dat overnames tot niets leiden.

• giantgiantus
  • Nu online
Bullet NL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:08:
[...]

Beide artikelen geven min of meer aan dat een overname alleen succesvol is wanneer de de overname kandidaat echt wat toevoegt.

Zowel Bethesda als ActiBliz doen dat voor MS, aan de andere kant van het hekje doen ze niet anders dan roepen dat MS onvoldoende IP heeft. Dat kopen ze nu dus is, omdat het zelf ontwikkelen een weg van de hele lange adem is.

Maar goed, de toegevoegde waarde van zowel Bethesda al ActiBliz is wel duidelijk lijkt met, sterker.... Het argument wordt hier al jaren opgeworpen om geen XBox te kopen, nu laat MS zien dat ze hier serieus in zijn, ze doen er notabene iets aan, is het weer niet goed.... Kom op, wat willen de criticasters nou?

MS heeft onvoldoende IP/AAA titels, dus het is waardeloos.
MS koopt IP/AAA titels, dus het is waardeloos.

Kom op zeg, zo kan je geen discussie voeren.

Overigens, jou stellingname dat veel overnames tot niets verlopen....

Shell koopt Britisch gas = Succes
Unilever koopt Best Foods = Succes
Vodafone koopt Ziggo = Succes
Ahold koopt Delhaize = Succes
New York Stock Exchange koopt Euronext = Succes
enz enz...

Doemdenken, dat probeer je te bereiken met je stellingname dat overnames tot niets leiden.
Hmm als 70-90% mislukt dan lukt 10-30%. Snap je punt niet van je opsomming. Niemand stelt toch dat alles mislukt?

Verder stel ik helemaal nergens dat het slecht is dat MS exclusives koopt?

Ik ben gewoon benieuwd of die 70-90% ook in gaming geldt.
Wat een discussie wordt er weer gevoerd op den internets... De toekomst van gaming staat op het spel! Evil overlord MS is bad for business! Ze hebben zelf geen creativiteit dus ze moeten alles opkopen!

Ik vind het prima als CoD lekker multiplatform blijft en ik vind het ook prima dat ze Crash multiplatform maken zolang Sunset Overdrive 2 dan wordt gemaakt en uit gaat komen op de Xbox :P.

Maar als je al die onzinnige kreten hoort zegt een zacht stemmetje in mijn achterhoofd stiekem... Maak alles maar exclusive met dat geneuzel van ze. Exclusive was jarenlang het magische toverwoord voor mensen op hun high horse. Karma, it comes back to bite you in the ass.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12 13:48
Tijd voor lijstjes

1. Activision Shanghai: support studio
2. Beenox: support studio for COD & Crash Bandicoot
3. Blizzard Team 1: Starcraft
4. Blizzard Team 2: World of Warcraft
5. Blizzard Team 3: Diablo
6. Blizzard Team 4: Overwatch
7. Blizzard Team 5: Hearthstone
8. Demonware: support studio
9. Digital Labs Entertainment: Support studio
10. High Moon Studio: support studio for COD
11. Infinity Ward: Modern Warfare
12. King: Mobile developer for Candy Crush
13. Radical Entertainment: Support team for Destiny
14. Raven Software: support team for COD
15. Sledgehammer Games: Vanguard
16. Toys for Bob: Crash Bandicoot, Spyro. Also supporting Warzone
17. Treyarch: Black Ops
18.Vicarious Visions: Blizzard support studio
19. Alpha Dog Games: mobile developer, known for MonstroCity and WraithBorne
20. Arkane Studios Austin & Lyon: Deathloop
21. Bethesda Game Studios: The Elder Scrolls, Fallout, Starfall
22. id Software: Doom
23. MachineGames: Wolfenstein, Indiana Jones
24. Roundhouse Studios: new studio, formed in Nov 2019, consisting of former Prey developers
25. Tango Gameworks: The Evil Within, Ghostwire: Tokyo
26. ZeniMax Online Studios: The Elder Scrolls Online
27. 343 Industries: Halo Infinite
28. The Coalition: Gears of War
29. Compulsion Games: We Happy Few
30. Double Fine Productions: Psychonauts 2
31. The Initiative: Perfect Dark
32. inXile Entertainment: Wasteland 3
33. Mojang Studios: Minecraft
34. Ninja Theory: Hellblade 2
35. Obsidian Entertainment: The Outer Worlds, Avowed, Grounded
36. Playground Games: Fable, Forza Horizon
37. Rare: Sea of Thieves, Everwild
38. Turn10 Studios: Forza Motorsport
39. Undead Labs: State of Decay
40. World's Edge: Age of Empires
41. Xbox Game Studios Publishing: Flight Simulator, Battletoads, Ori, Tell Me Why

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNLcUspJSyQ965oWHfE5j_ERZg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h607cMr1hT3d5iyFEH2YPrlY.jpg?f=fotoalbum_large

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

giantgiantus schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Hmm als 70-90% mislukt dan lukt 10-30%. Snap je punt niet van je opsomming. Niemand stelt toch dat alles mislukt?

Verder stel ik helemaal nergens dat het slecht is dat MS exclusives koopt?

Ik ben gewoon benieuwd of die 70-90% ook in gaming geldt.
Het is maar zeer de vraag als 70 a 90% mislukt, een stellingname wat je heir doet, sterker dat doen ze ook in de linkjes (argumentatie) Wanneer je jou eigen aangehaalde stukken leest wordt duidelijk dat een strategische overname echt wel succes vol kan zijn. Maar goed.

Ik zeg ook niet dat jij zegt dat het slecht is dat MS AAA koopt, ik geef aan dan mensen klagen dat MS geen AAA (of te weinig AAA) heeft. Tevens reageer ik op het feit dat jij in eens uit het niets de stelling dropt dat 70 a 90 % van de overnames mislukt. In eerste instantie zonder onderbouwing, vervolgens met linkjes waar van ik denk, wil jij je stelling name daar nu echt op stand laten houden... Maar goed prima.....

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:04
Hier is het nieuws ook neergedaald. Ik vind het nog steeds een vreemd bedrag om neer te leggen voor studio's. Volgens mij moet dat veel goedkoper kunnen. Natuurlijk, IP's en patenten zal ook vast wel wat opleveren, maar het is mij niet duidelijk hoeveel.

Van wat ActivisionBlizzard de laatste jaren heeft uitgegeven, vind ik het niveau niet echt bij MS passen en dan krijg je er nog de recente shitstorm bij. AB is voor mij echt een uitmelk-publisher geworden, weinig originaliteit en weinig interessante franchises. Sure het zijn bekende namen, maar het voelt allemaal wel alsof het over het hoogtepunt is.

Verder kun je er nu wel vanuit gaan dat Ubisoft niet meer onderdeel wordt van GamePass en dat EA ook wel zal verdwijnen, al is die laatste maar vanwege monopoly-redenen om die deals erdoor te krijgen.

Ik verwacht niet dat al die franchises en games waar ze mee bezig zijn nu xbox-only worden. De pot geld die je op het spel zet is daar te groot voor. Het maakt mij persoonlijk weinig uit, Sony heeft daar de laatste jaren teveel zelf weggepakt (en die console heb ik toch al), maar al die discussies worden er niet gezonder op.

Deze overname is een behoorlijke shift binnen gamelandschap maar zal nog vele jaren duren voordat we er echt wat van gaan zien. Eerst moet de deal erdoor en ik las al ergens dat dit nog 1,5 jaar gaat duren. Net als dat die Bethesda nog niet is afgerond.

En eer dat we in de games wat gaan zien, zijn we alweer halverwege deze generatie.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• drakiesoft
Martinspire schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:29:

Deze overname is een behoorlijke shift binnen gamelandschap maar zal nog vele jaren duren voordat we er echt wat van gaan zien. Eerst moet de deal erdoor en ik las al ergens dat dit nog 1,5 jaar gaat duren. Net als dat die Bethesda nog niet is afgerond.
Bethesda deal is inmiddels afgerond toch?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Hmmmmm MS gaat nog een klus krijgen om al die games in een E3 presentatie te stoppen.... We zitten straks 5 uur achter een stream te kijken voor alleen de MS perscon....

Hier is het nieuws ook neergedaald. Ik vind het nog steeds een vreemd bedrag om neer te leggen voor studio's. Volgens mij moet dat veel goedkoper kunnen. Natuurlijk, IP's en patenten zal ook vast wel wat opleveren, maar het is mij niet duidelijk hoeveel.

Van wat ActivisionBlizzard de laatste jaren heeft uitgegeven, vind ik het niveau niet echt bij MS passen en dan krijg je er nog de recente shitstorm bij. AB is voor mij echt een uitmelk-publisher geworden, weinig originaliteit en weinig interessante franchises. Sure het zijn bekende namen, maar het voelt allemaal wel alsof het over het hoogtepunt is.

Verder kun je er nu wel vanuit gaan dat Ubisoft niet meer onderdeel wordt van GamePass en dat EA ook wel zal verdwijnen, al is die laatste maar vanwege monopoly-redenen om die deals erdoor te krijgen.

Ik verwacht niet dat al die franchises en games waar ze mee bezig zijn nu xbox-only worden. De pot geld die je op het spel zet is daar te groot voor. Het maakt mij persoonlijk weinig uit, Sony heeft daar de laatste jaren teveel zelf weggepakt (en die console heb ik toch al), maar al die discussies worden er niet gezonder op.

En eer dat we in de games wat gaan zien, zijn we alweer halverwege deze generatie.
Bethesda niet afgerond? Hoe kom je daarbij? :)

Ik begreep juist dat het op zijn vroegst juni dit jaar is en op zijn laatst juni volgend jaar voor Activision.

• drakiesoft
Bullet NL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:32:
[...]

Hmmmmm MS gaat nog een klus krijgen om al die games in een E3 presentatie te stoppen.... We zitten straks 5 uur achter een stream te kijken voor alleen de MS perscon....
E3 gaat niet door het schijnt.

Ze hebben nu genoeg content voor een eigen show of shows.
Ik zou 3 gamepass shows in een jaar doen of zoiets en dan aankondigen welke games in gamepass komen de volgende maanden tot de volgende show.

[ Voor 23% gewijzigd door drakiesoft op 19-01-2022 12:35 ]

Dit komt van iemand die bij Arkane werkt, Bethesda dus.

Als dat nou zo blijft is dat helemaal top natuurlijk.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

drakiesoft schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:32:
[...]

Bethesda deal is inmiddels afgerond toch?
Yup.... Is een done deal...

Vaak zijn in dit soort overnames de meningen van kartel/consumenten/concurrentie waakhonden al lang mee genomen.

MS doet het echt niet op moment dat ze de kans groot achten dat ze terug worden gefloten van wege concurrentie. Natuurlijk kan het, waakhonden zijn een politiek instrument. Maar er wordt echt wel een risico analyse gemaakt door MS.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het bedrijf is beursgenoteerd, alle aandelen samen waren ruim een half jaar geleden al meer waard dan wat MS nu bereid is te betalen. De koers was na alle ophef het afgelopen half jaar wel erg gedaald, maar om een bedrijf van de beurs te halen is sowieso (bijna altijd) een behoorlijke bonus voor de aandeelhouders nodig. Dus nee ik zie eigenlijk gewoon een redelijk marktconform bod van MS.
Dat laatste is niet aan de orde. Dit is een verticale aankoop en zal daardoor geruisloos alle mededingingsautoriteiten langs gaan. Wat MS in Gamepass stopt is zelfs niet eens van belang. Pas als GP zelf monopolistisch wordt gaan er problemen ontstaan.
Er zijn 2 verschillende bedrijfsvisies mogelijk. De waarde verhogen van GP, of geld verdienen in het algemeen. Als MS vol op GP wil gaan dan is het echt niet onmogelijk of ondenkbaar dat ze puur voor xbox + pc gaan. Ik denk dat zeker een gedeelte xbox/pc exclusief gaat worden op basis van wat MS als doelstellingen heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-01-2022 12:50 ]

• Donstil
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:32:
[...]

Aah dat zal dan de echte reden wel zijn waarom de E3 niet doorgaat, alles zit tegen die tijd in de persconferentie van Xbox :P

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

De deal wordt naar verwachting komend boekjaar afgerond, ergens tussen juli 2022 en juni 2023. Afhankelijk van de autoriteiten kan dat dus in principe nog dit jaar zijn. Ik denk dat ze dezelfde strategie aanhouden als bij bethesda. Lopende zaken netjes multiplat laten zijn, nieuwe dingen exclusief maken. En in die zin dus in gamepass stoppen om voor toestroom aan abbonees te halen.

De toekomst van EA en Ubisoft staan los van deze overname. EA heeft al een deal met Microsoft op gamepass en die is voor nu voldoende denk ik. Ook is er een deal met Ubisoft. Ik denk dat als Ubisoft merkt dat hun Ubisoft+ of hoe die service heet geen succes wordt (ze zoeken immers de samenwerking met Microsoft omdat het ze zelf blijkbaar onvoldoende lukt), Ze snel een model gaan doen als EA. En dus alle games na bepaalde tijd op gamepass zetten. Zou heerlijk zijn om wat van hun portfolio te kunnen spelen.

Zelf zou ik stiekem hopen dat Microsoft ook Ubisoft nog een keer zou inlijven. Ik vind hun IP's namelijk heel sterk, alleen worden de studio's verkeerd gestuurd door de spreadsheet managers. Uit al hun IP's valt veel en veel meer te halen als ze eens wat meer ontwikkeltijd zouden krijgen om echt een nieuwe ervaring te bouwen ipv van copy paste in een nieuwe setting. Het jaar extra ontwikkeltijd bij AC Origins was al goed te zien. Laat staan dat ze eens niet die druk van een jaarlijkse / 2 jaarlijkse release krijgen.
We moeten er maar gewoon rekening mee gaan houden dat Sony zal reageren. Kopen ze SE op? Dan zijn we Tomb Raider kwijt, FF waren we al kwijt, lol. Maar Tomb Raider zal mij pijn doen. Maar zo gaat het er nu wel uit zien in deze industrie.
Kan mij niet voorstellen dat ze niet iets gaan doen.
De PS5 komt er hier ook echt wel nog.

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 19-01-2022 13:13 ]

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:13:
We moeten er maar gewoon rekening mee gaan houden dat Sony zal reageren. Kopen ze SE op? Dan zijn we Tomb Raider kwijt, FF waren we al kwijt, lol. Maar Tomb Raider zal mij pijn doen. Maar zo gaat het er nu wel uit zien in deze industrie.
Stop jij eens met die enge gedachtes. :P
Uncharted mis ik al momenteel daar mag TR echt niet aan toegevoegd worden.

Wel opvallend trouwens, jaren terug was Blizzard mijn favoriete developer en was dit nieuws echt waanzinnig geweest en nu kom ik niet verder dan; ah leuk de CoD campaigns kan ik doorspelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2022 13:16 ]

• BramViking
Het bedrijf Sony beschikt over veel minder liquide middelen dan Microsoft. Zie Sony er dus niet voor aan om in "deze" kweekvijver mee te vissen. Die zullen altijd hun peilen richten op de kleinere studio's.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat is wel mijn probleem straks. Heb nu echt gegokt op de Xbox, maar de overgebleven studio's zitten meer in mijn hoek dan wat MS nu steeds koopt :D (open world games van Ubisoft en RS en Tomb Raider) Dus ik hoop dat die studio's lekker onafhankelijk blijven.

Verwijderd

/droommodus
1 console met alle games. Scheelt ook weer chip/console tekorten omdat we minder consoles hoeven te kopen. Het merk van de console interesseert mij verder helemaal niks. Stel je toch voor dat je van Uncharted naar Mario overgaat en door naar Halo op dezelfde console. :9
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:15:
[...]

Stop jij eens met die enge gedachtes. :P
Uncharted mis ik al momenteel daar mag TR echt niet aan toegevoegd worden.

Wel opvallend trouwens, jaren terug was Blizzard mijn favoriete developer en was dit nieuws echt waanzinnig geweest en nu kom ik niet verder dan; ah leuk de CoD campaigns kan ik doorspelen.
Daarom moet Xbox goed op blijven letter want Crystal Dynamics, de studio die TR op een geweldige manier nieuw leven in blies met de reboot, Rise en deels Shadow of the Tomb Raider helpt nu mee met Perfect Dark. Misschien kan MS Crystal overnemen van SE samen met Tomb Raider?

Yeah, ah well, we gaan het allemaal wel zien.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:06
Als PlayStation reageert en zorgt voor een mooi product waar jij gebruik van wil maken, koop je dat toch?

(Als ik zie wat ik door gamepass niet meer uitgeef kan ik makkelijk een extra console kopen elke 2 jaar).
Misschien kan MS dan counteren door FROM op te kopen.
En heel misschien komt Street Fighter dan ook wel weer terug op het xbox platform.
Alles is te koop :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:25:
/droommodus
1 console met alle games. Scheelt ook weer chip/console tekorten omdat we minder consoles hoeven te kopen. Het merk van de console interesseert mij verder helemaal niks. Stel je toch voor dat je van Uncharted naar Mario overgaat en door naar Halo op de zelfde console. :9
Ik dacht dit eerst ook, lijkt me top.

Maar ik hoor men ook vaak zeggen dat dit niet goed is, dat een bedrijf lui gaat worden dan. Dat ze dan prijsverhogingen veel gemakkelijker kunnen toepassen, dat het creativiteit in de weg zal zitten en dat concurrentie gewoon juist goed is.

Maar wat ik me dan afvraag....Sony deed het met de PS4 gewoon uitermate goed, hebben wel echt qua exclusives laten zien aan MS hoe het moet en ook de prijs van de console zat onder de Xbox One. Dus kloppen al die dingen wel die men dan zegt? Echt veel concurrentie bood MS niet toen.
Exactor it schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:27:
Als PlayStation reageert en zorgt voor een mooi product waar jij gebruik van wil maken, koop je dat toch?

(Als ik zie wat ik door gamepass niet meer uitgeef kan ik makkelijk een extra console kopen elke 2 jaar).
Klopt, maar aan het eind van de dag speel ik het liefst zoveel mogelijk games op de Xbox. Ik prefereer het system, controller gewoon veel meer.

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Maar ik hoor men ook vaak zeggen dat dit niet goed is, dat een bedrijf lui gaat worden dan. Dat ze dan prijsverhogingen veel gemakkelijker kunnen toepassen, dat het creativiteit in de weg zal zitten en dat concurrentie gewoon juist goed is.

Maar wat ik me dan afvraag....Sony deed het met de PS4 gewoon uitermate goed, hebben wel echt qua exclusives laten zien aan MS hoe het moet en ook de prijs van de console zat onder de Xbox One. Dus kloppen al die dingen wel die men dan zegt? Echt veel concurrentie bood MS niet toen.
Ze kunnen toch concurreren met games en abonnementen? Gamepass/PSnow etc. die je dan allemaal kunt activeren wanneer je wilt op dezelfde console. Ik vind al die aparte consoles niet meer van deze tijd iig. Gamepass brengt misschien deze verschuiving wel langzaam. (blijft lastig helemaal ontopic blijven merk ik weer bij mezelf :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2022 13:37 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Exactor it schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:27:

Dan had ik liever gelijk goed gegokt ;)

Ik bespaar weinig met GP. De genoemde dingen zitten daar veelal niet (langdurig) in. En ik vind het wel leuk om oude spellen weer eens opnieuw te doen. Ik heb het liefst gewoon 1 console met alles wat ik ooit gekocht heb :)

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Concurrentie houdt je scherp, het tilt elkaar naar nieuwe hoogtes etc. Meer hoef je er niet van te maken want zo simpel is het gewoon. Zetten ze elkaar niet scherp met console specs en heb je geen concurrent dan kun je inderdaad lui zijn. Dan ga je niet op zoek naar datgene wat binnen budget een bepaalde edge kan geven tov de concurrentie. Persoonlijk hoop ik nooit dat we naar 1 box gaan die alles kan afspelen.

Sony kijkt met het verlies van Bethesda games nu ook met Activision Blizzard wat ze er tegenover kunnen zetten. Wat als ze CoD verliezen, kunnen we dan een andere mainstream shooter daar tegenover zetten die beter is etc etc.

Verwijderd

Skill Up, Rainbow Six Extraction review:

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2022 13:59 ]

ArthurMorgan schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:35:
[...]

Dan had ik liever gelijk goed gegokt ;)

Ik bespaar weinig met GP. De genoemde dingen zitten daar veelal niet (langdurig) in. En ik vind het wel leuk om oude spellen weer eens opnieuw te doen. Ik heb het liefst gewoon 1 console met alles wat ik ooit gekocht heb :)
Mocht iets uit gamepass verdwijnen wat ik echt nog wil hebben dan koop ik het gewoon later nog eens in een sale. Daarmee bespaar je alsnog flink omdat de prijzen van (bijna alle) games met de tijd flink omlaag gaan.

Overigens weet ik niet of Sony nou 'terug moet slaan'. Zij hebben hun eigen kwaliteiten en daar blijven mensen toch ook wel voor komen. Misschien worden ze uiteindelijk nog wel een soort Nintendo die ook enorm veel verkoopt ondanks dat ze op 3rd party vlak enorm achter lopen op Sony en Microsoft (ik zeg niet dat Sony dat nu gaat doen, rustig). Er zijn genoeg fans van de 1st party Sony games.

Gamertag: FinrazielNL

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:25:
/droommodus
1 console met alle games. Scheelt ook weer chip/console tekorten omdat we minder consoles hoeven te kopen. Het merk van de console interesseert mij verder helemaal niks. Stel je toch voor dat je van Uncharted naar Mario overgaat en door naar Halo op dezelfde console. :9
Mario op GamePass!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:03

Toshirou

Vinyl Surfer

Zeg nu geen dingen waar ik nachtmerries van ga krijgen :+

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• Palindrome
Kenny_026 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Concurrentie houdt je scherp, het tilt elkaar naar nieuwe hoogtes etc. Meer hoef je er niet van te maken want zo simpel is het gewoon. Zetten ze elkaar niet scherp met console specs en heb je geen concurrent dan kun je inderdaad lui zijn. Dan ga je niet op zoek naar datgene wat binnen budget een bepaalde edge kan geven tov de concurrentie. Persoonlijk hoop ik nooit dat we naar 1 box gaan die alles kan afspelen.

Sony kijkt met het verlies van Bethesda games nu ook met Activision Blizzard wat ze er tegenover kunnen zetten. Wat als ze CoD verliezen, kunnen we dan een andere mainstream shooter daar tegenover zetten die beter is etc etc.
De concurrentie op Shooters onderling is wel weggehaald nu, Battlefield is nog van EA maar wat is er verder nog ?

Bied wel weer andere leuke mogelijkheden, zoals een doom gun of crossover naar call of duty zombie mode , ik noem maar wat :X

• Timothy3000
Ai. Zo jammer hoe Ubi deze serie (en Ghost Recon ook trouwens) heeft verkloot.

• FrankoNL
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:23:
[...]

Onderschat Sony niet. Sony is veel meer dan een bedrijf wat Playstations en TV's fabriceert en verkoopt.
Ik noem maar iets als camera lenzen, die in de meeste telefoons, slimme camera's en dergelijke zitten. Ze bezitten ook ontzettend veel films en muziek. Naast tech en media zitten ze ook nog in de finance wereld (ze runnen een bank) en health care wereld. Recentelijk zijn ze ook bezig met automotive toepassingen.
In september 2021 is hun revenue met 15% gestegen tegenover september 2020. Dat is bizar hoog en dat kan juist interessant zijn voor een investeerder/geld verstrekker om Sony geld te lenen voor een aankoop van een bedrijf, want ze hebben laten zien hoe je efficient een bedrijf kunt runnen.
Los daarvan, gebeurd het ook wel is dat bedrijven die minder waard zijn of een kleine portemonnee hebben een bedrijf die meer waard zijn en een grotere portemonnee hebben wel overnemen. Als een geld verstrekker daar een goede business case achter zit dan kunnen ze daar groen licht voor geven.
Overnames worden vaak ook niet gekocht met winsten of cash wat ze op de rekening hebben staan, zelfs de grootste bedrijven zoals Apple, Microsoft en Amazon lenen daarvoor, hoe bizar dat ook klinkt.

Ik zie het overigens niet gebeuren hoor, zoals je zelf al een keer aangaf hunten zo vooral op de kleinere creatieve studio's. En dat pakt behoorlijk goed voor hun uit, want er zijn mooie parels uit voort gekomen.
In het geval van deze overname van MS gaat het dus wel om een cash overname. Dus niet iets met aandelen ofzo. Microsoft "wrote a check".

De winst die ik aangaf tussen 2013 en 2019 is van heel Sony he, niet alleen van PS.

• Caayn
  • Niet online
Palindrome schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:08:
[...]

De concurrentie op Shooters onderling is wel weggehaald nu, Battlefield is nog van EA maar wat is er verder nog ?

Bied wel weer andere leuke mogelijkheden, zoals een doom gun of crossover naar call of duty zombie mode , ik noem maar wat :X
EA kan proberen om Medal Of Honor nieuw leven in te blazen. Ook kan Ubisoft, als zij hun kaarten goed spelen, iets als XDefiant een boost te geven.

• Donstil
  • Niet online
Is de pre-load er al eigenlijk?

• Palindrome
Caayn schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:16:
[...]
EA kan proberen om Medal Of Honor nieuw leven in te blazen. Ook kan Ubisoft, als zij hun kaarten goed spelen, iets als XDefiant een boost te geven.
Oe ja al, Cod voor de multiplayer en dan een goeie medal of honor puur single player. Ubi heeft ook nog rainbow six wat ik even vergeten.
Caayn schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:16:
[...]
De Medal of Honor (2010) en Medal of Honor Warfighter (2012) op de 360 waren echt hele leuke MP games met ook een leuke SP campaign als ik het me goed herinner. Helaas werden ze volledig overschaduwt door CoD toen.

----------

In al het Halo Infinite geweld kom ik niet heel veel toe aan andere games, maar gisteren heb ik Nobody Saves the World geinstalleerd. Krijgt prima reviews!

https://www.metacritic.com/game/pc/nobody-saves-the-world

[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-01-2022 14:28 ]

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

De video is vrij negatief, deze review geeft weer een 80/100:

https://www.xbox-gaming.n...ilyY2quE5rWPt-3EbWGQuwphg

Scheelt dat het op GP staat. Ga het wel proberen maar weet nog niet of het wat voor me is.

edit: PU heeft ook een review, zeker niet al te positief
https://pu.nl/artikelen/r...voor-chaos-en-zijmissies/

[ Voor 13% gewijzigd door kevlar01 op 19-01-2022 14:46 . Reden: extra review toegevoegd ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:57
ArthurMorgan schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:16:
[...]

Dat is wel mijn probleem straks. Heb nu echt gegokt op de Xbox, maar de overgebleven studio's zitten meer in mijn hoek dan wat MS nu steeds koopt :D (open world games van Ubisoft en RS en Tomb Raider) Dus ik hoop dat die studio's lekker onafhankelijk blijven.
Hier hetzelfde 'issue'. Wat betreft Acti-Blizz zit er wel wat aardigs in de huidige koker (campaign COD Cold War ziet er indrukwekkend uit, laatst Crash lijkt me wel leuk en die Spyro remaster lijkt me geinig) maar echt heel boeiend vind ik het verder niet. De Ubi games kunnen mij over het algemeen een stuk meer bekoren :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Activision Blizzard heeft een boel studio's die de afgelopen jaren alleen maar op CoD werden gezet, hopelijk gaan die nu nieuwe games maken. Ook een boel IP waar niets mee gedaan wordt en hopelijk worden die nieuw leven ingeblazen.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:57
[...]

Naja Sony verpeste het met de PS3 bijvoorbeeld. 600 euro debuutprijs, met opmerkingen als "Mensen kunnen er nog meer naar uitkijken doordat ze meer geld eraan besteden" (uit die Xbox docu). En natuurlijk BC juist weggehaald uit de PS3. Wel uiteindelijk goede comeback met exclusives als Infamous volgens mij. Maar Sony werd arrogant na de dominantie van de PS2, Xbox 360 sprong daar goed op in, door a de eerste te zijn, b goede exclusives te hebben en c de schappelijke prijs. De scherpte wisselt elkaar af qua generatie denk ik.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:50
Zou wel lekker zijn als Phil nu zegt dat CoD weer beter moet worden en dat elke twee jaar in plaats van elk jaar ook goed is. Verder erg benieuwd of de rust daar nu terug gaat keren en wat dat met de kwaliteit van de games doet. Maar Overwatch 2 en Diablo 4 in Gamepass :9

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Pagina: 1 ... 304 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord