• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:16
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:46:
[...]

Zo word het natuurlijk wel gebracht.
"For all the gamers"

Maar realistisch word er nu gewoon een middelvinger naar 1/4 van de gamers gezet.
ja ach, en sony doet dat met haar exclusives. Het is gewoon business.

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 21:58
Sinds dit nieuws zit ik er ook echt aan te denken om minder games te kopen. Eigenlijk koop ik alleen nog maar RPG's (Fallout, The Elder Scrolls, Mass Effect etc puur ook voor de collectie) en heel soms een ander spel, maar los van de RPG's denk ik dat ik voortaan ook ga wachten tot een bepaalde andere game (wat geen RPG is) op Game Pass zal staan. Bedoel waarom zou je nog kopen als de kans toch groot is dat die op Game Pass zal komen. Man man man deze dienst wordt echt veel en veel sterker.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:50
BramViking schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:46:
[...]

Stel je voor dat ze ook nog een EA en/of Ubisoft overnemen. Dan hebben ze bijna alle studio's die er toe doen. Allemaal op één platform. Daar heb ik wel €100-150,- euro per jaar voor over. Als je al die spellen lost koopt ben je veel meer kwijt.
Een monopolie blijft echt niet bestaan hoor. Dan neemt Apple of Amazon of whoever een zooi van die developers over en begint eigen games te maken op een nieuw abonnement. Zie wat er gebeurd is met Netflix en alternatieven.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:42:
[...]

Als ze dat doen hoef ik helemaal nooit meer een game te kopen :P
idd zou wat zijn :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

FrankoNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:47:
[...]

ja ach, en sony doet dat met haar exclusives. Het is gewoon business.
Wel even een verschil of je eigen studios hebt die eigen 1st party titels maken en dus nooit op andere platformen uitgekomen zijn. Of een hele publisher kopen die al zijn games meeste verkocht op de concurrent console die altijd 3rd party zijn geweest.
En tuurlijk heeft sony 3rd party exclusives maar Microsoft ook. Ben ik niet mee eens maar is absoluut niet zelfde als een volledige publisher exclusief maken.
Ik haat het echt als je ineens hoort dat van een bestaande 3rd party reeks een vervolg ineens exclusief is op een bepaalt platform.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
BM schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:40:
[...]

Ik val een beetje over je bewoording. 'een vast gegeven'. Je noemt een aantal games op waarvan 1 of 2 games zijn uitgekomen, en die daarna niet meer doorgezet zijn. Dat zijn misschien hele goeie games geweest, maar kennelijk niet goed genoeg dat het qua kosten uit kan.
Nu kunnen we allemaal doen alsof gamen puur gaat om het artistieke verhaal, en hoewel dat heel leuk zou zijn moeten games gewoon geld in het laatje brengen, op die enkele developer na die het echt als hobby doet, maar die brengen niet het soort games uit die jij noemt.

Fable en Perfect Dark een 'gegeven' noemen vind ik ook wat raar. Fable is begonnen op de originele Xbox, werd goed ontvangen, dus dan is deel 2 op de 360 misschien wel een gegeven. Maar het is ook een franchise die MS (inho terecht) heeft stopgezet toen ze inzagen dat de ontwikkeling niet de gewenste richting op ging. Hopelijk trekt de nieuwe versie dat weer recht.

En om nu te zeggen dat MS sinds die tijd helemaal geen goeie nieuwe games uitgebracht heeft gaat me ook te ver. Kijk alleen al naar het succes van Forza (Horizon), Ori (misschien geen AAA, maar wel zeer hoog gewaardeerd) of Hellblade.

Tuurlijk, het kan altijd beter, en er zijn zeker genres waar MS nog een hoop te winnen heeft, maar imho zijn ze daar best leuk mee bezig.

[...]

Spoiler-alert: dat is ook zo.

[...]

Qua games niet, maar voor Gamepass wel, en dat is waar MS op dit moment keihard op inzet. Dat kun je leuk vinden of niet, maar dit past prima in de strategie die ze uitgezet hebben.

En daarbij, met elke overname haal je ook de creativiteit van die studios binnen. Wie weet waar Activision/Blizzard (en Bethesda) mee bezig zijn wat wij nog niet, maar MS al wel gezien hebben?

Tis allemaal koffiedik kijken uiteraard, en overal valt wat op af te dingen, maar ik snap de richting wel die ze opgaan.
Waar ik op doel met vast gegeven is dat er toen games op de Xbox 360 waren die je moest spelen. Er stonden altijd stapels met gametrailers klaar waar je naar uit kon kijken. Dat mis ik nu al jaren.

Begrijp me niet verkeerd, de richting snap ik vanuit Microsoft heel goed. Alleen begint het allemaal een beetje naar kartelvorming te ruiken en dat is waar uiteindelijk de consument de dupe van wordt. Ik denk dat we allemaal moeten hopen dat Microsoft niet met de hamer klaar zit waarbij ze zeggen, nu willen onze aandeelhouders de game op de markt hebben, nee jullie gebruiken deze engine vanuit oogpunt efficiency en effectiviteit zoals we dat ook gezien hebben bij bijvoorbeeld EA/Bioware en Anthem of dat games ontwikkeld worden zodat ze binnen gestelde kaders van Gamepass passen. Ik houd niet van zulke ontwikkelingen.

• FrankoNL
v8power67 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Wel even een verschil of je eigen studios hebt die eigen 1st party titels maken en dus nooit op andere platformen uitgekomen zijn. Of een hele publisher kopen die al zijn games meeste verkocht op de concurrent console die altijd 3rd party zijn geweest.
En tuurlijk heeft sony 3rd party exclusives maar Microsoft ook. Ben ik niet mee eens maar is absoluut niet zelfde als een volledige publisher exclusief maken.
Ik haat het echt als je ineens hoort dat van een bestaande 3rd party reeks een vervolg ineens exclusief is op een bepaalt platform.
Ik ben ook geen voorstander van exclusives, maar content is king. Dat is het voor Netflix, dat is het voor Amazon Prime, Voor Disney + dat is het dus ook voor de gameindustrie.

MS pusht gamepass en heeft daarvoor content nodig. Dat gaan ze dan vergaren. Het is gewoon een miljarden business en MS, Sony, Nintendo of weet ik veel wie heeft maling aan of dit "netjes" is of niet. Als zij straks alle COD spelers naar hun platform krijgen, dan is het het waard geweest.

Overigens heeft Sony in het verleden ook studio's gekocht die eerst op andere platformen games maakte. Het is gewoon zaken doen.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:32
BramViking schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:46:
[...]

Stel je voor dat ze ook nog een EA en/of Ubisoft overnemen. Dan hebben ze bijna alle studio's die er toe doen. Allemaal op één platform. Daar heb ik wel €100-150,- euro per jaar voor over. Als je al die spellen lost koopt ben je veel meer kwijt.
Denk dat het dan wel iets meer dan die €100 a €150 euro per jaar gaat kosten....

Verwijderd

Het zou helemaal wat zijn als Sony nou opeens EA of Ubisoft overneemt. ;)

Kijken hoe "eerlijk" en "tof" mensen het nog steeds vinden.

Wat er nu gebeurd, gaat geen consequenties hebben voor de Playstation of Xbox.
Deze worden gewoon nog steeds waanzinnig verkocht en zullen miljoenen spelers hebben.

De enige die de consequenties hiervan ondervinden zijn wij, de gamers.
Want Sony gaat terugslaan met iets, dat weet je nu al.
Misschien niet met een complete Studio, maar zeker wel met meer exclusieve games.

En uiteindelijk word het gewoon een moddergevecht waar wij de dupe van zijn.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:46:
[...]

Zo word het natuurlijk wel gebracht.
"For all the gamers"

Maar realistisch word er nu gewoon een middelvinger naar 1/4 van de gamers gezet.
Ja ach als je de groep bedoelt die ik denk dat je bedoelt dan kan ik daar geen medelijden mee hebben.
Ten eerste omdat daar heel veel kwaliteit zit om het goed te maken en ten tweede omdat die ook jaren vooraan hebben staan zwaaien met de exclusiviteit vlag.
v8power67 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:45:
[...]

Nee de bedoeling hier is dat Microsoft er op vooruit gaat.
Maar ik bedoel voor ons gamers is het nooit goed als er 1 dalijk een monopolie heeft.
Ik kan eigenlijk maar een groep bedenken waar dit niet goed voor is eigenlijk.
De Xbox gamer (beschikbaar op Pc, console en straks streaming) is dat voor alsnog niet.

Kijk begrijp me niet verkeerd, ik zie ook liever dat ik alle games van elke studio op de console van mijn keuze kan spelen en er geen onderscheid meer gemaakt wordt tussen de platformen maar dat is simpelweg niet realistisch,

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• FrankoNL
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:58:

Deze worden gewoon nog steeds waanzinnig verkocht en zullen miljoenen spelers hebben.

Misschien niet met een complete Studio, maar zeker wel met meer exclusieve games.

Sony kan wel uitgevers vergaren, maar niet het formaat van een EA of een activision. Ik denk dat dat gewoon een brug te ver is. Sony zoekt talentvolle studio's en probeert daar vervolgens kwaliteit uit te halen. Succesvol overigens.

Om even in perspectief te plaatsen: Sony heeft van 2013 tot 2019 8 miljard dollar winst gemaakt.

MS geeft in ruim een jaar bijna 80 miljard dollar uit.

Dat betekent voor Sony dus 50 jaar aan winst. Dat is gewoon totaal onhaalbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door FrankoNL op 18-01-2022 20:03 ]

Verwijderd

FrankoNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:01:
[...]

Sony kan wel uitgevers vergaren, maar niet het formaat van een EA of een activision. Ik denk dat dat gewoon een brug te ver is. Sony zoekt talentvolle studio's en probeert daar vervolgens kwaliteit uit te halen. Succesvol overigens.
Een grote Studio zie ik ook niet zo 1.2.3 gebeuren, daar ben ik heel eerlijk in.

Had laatst ergens geleden dat Sony zo'n 45/50 Biljoen te besteden heeft, en dat is natuurlijk maar een fractie van wat Microsoft heeft.
En als het erop aan komt, kan Microsoft theoretisch alles opkopen. (Zie ik niet gebeuren omdat er dan een Monopoly ontstaat)

Wat ik wel zie gebeuren is dat Sony gaat praten met een "Kleinere" studio.
En een studio zoals FromSoftware die naar Sony gaat zou ik niet eens zo vreemd vinden.

• Donstil
  • Niet online
[...]

Om even in perspectief te plaatsen: Sony heeft van 2013 tot 2019 8 miljard dollar winst gemaakt.

Dit soort overnames doe je alleen niet met winst of überhaupt cash, dus dat vergelijk gaat wel wat scheef.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

FrankoNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:56:
[...]
Overigens heeft Sony in het verleden ook studio's gekocht die eerst op andere platformen games maakte. Het is gewoon zaken doen.
Een studio is is niet hetzelfde als een publisher. Dus nog steeds niet te vergelijken. Als je eens studio overneemt heb je vaak niet de rechten van hun games erbij omdat veel studios niet rechten van hun gemaakt games hebben. Dus nemen ze alleen de mensen over binnen de studio( het talent) Soms krijg je wel bepaalde games erbij maar vaak niet grote reeksen die rechten liggen vaak bij de publisher.
Dus is het nog steeds niet dat dus een bepaalde AAA game reeks ineens exclusief word op een bepaald platform wat voorheen 3rd party op meerdere platforms was.

Voorbeeld;

Activision nam bungie over, maar halo is en blijft van Microsoft. Dus blijft bij zelfde doelgroep alleen andere developer.

Cod is altijd 3rd party, zou nu dus exclusief op xbox en pc worden. Dat is een heel groot verschil toch?

Maar zou Microsoft een van de studio's die cod maakt kopen is het alleen het personeel en mogelijk wat kleine rechten maar niet die van cod want dat is activision.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Donstil
  • Niet online
Toen Microsoft Bethesda kocht zag je soortgelijke verhalen, alleen dat terug slaan moet nog gebeuren.

• FrankoNL
Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:05:
[...]

Dit soort overnames doe je alleen niet met winst of überhaupt cash, dus dat vergelijk gaat wel wat scheef.
Uiteraard, maar het schetst wel enigzins het verschil in financiele mogelijkheden. Sony is gewoon te klein om EA te kopen.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Ik vind het een bizarre en interessante move. Vooral na alle negatieve PR over Activision. Microsoft is zo machtig dat ze dit kunnen doen. Voor een gezonde markt is het niet per se goed.

Als Game Pass-gebruiker is het wel waanzinnig nieuws natuurlijk. Al zal vroeg of laat ongetwijfeld de prijs omhoog worden gepompt.

Ga er maar vanuit dat het gros van de games (console) exclusive wordt. Warzone zal een uitzondering zijn. En misschien Call of Duty.

• FrankoNL
v8power67 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:06:
[...]

Een studio is is niet hetzelfde als een publisher. Dus nog steeds niet te vergelijken. Als je eens studio overneemt heb je vaak niet de rechten van hun games erbij omdat veel studios niet rechten van hun gemaakt games hebben. Dus nemen ze alleen de mensen over binnen de studio( het talent) Soms krijg je wel bepaalde games erbij maar vaak niet grote reeksen die rechten liggen vaak bij de publisher.
Dus is het nog steeds niet dat dus een bepaalde AAA game reeks ineens exclusief word op een bepaald platform wat voorheen 3rd party op meerdere platforms was.

Voorbeeld;

Activision nam bungie over, maar halo is en blijft van Microsoft. Dus blijft bij zelfde doelgroep alleen andere developer.

Cod is altijd 3rd party, zou nu dus exclusief op xbox en pc worden. Dat is een heel groot verschil toch?

Maar zou Microsoft een van de studio's die cod maakt kopen is het alleen het personeel en mogelijk wat kleine rechten maar niet die van cod want dat is activision.
mwja, er is een verschil. Maar het maakt nog steeds niet uit. Like i said, content is king. MS kiest ervoor dat aan te kopen.

Bottom line: Xbox spelers kunnen geen god of war spelen en PS spelers geen Starfield.

Allebei exclusive, allebei kut.

• Donstil
  • Niet online
FrankoNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:07:
[...]

Uiteraard, maar het schetst wel enigzins het verschil in financiele mogelijkheden. Sony is gewoon te klein om EA te kopen.
Ja dat sowieso, EA of Ubisoft kopen gaat Sony niet lukken.
Dan moet het een stevige samenwerking worden alleen dat lijkt bij EA al niet meer mogelijk omdat ze in GamePass zitten, dat zou alleen met Ubisoft nog kunnen alleen over Ubisoft en Gamepass gaan natuurlijk ook al een tijdje geruchten.

Laat Sony maar lekker doen waar ze zelf goed in zijn en een paar steen goeie games maken per generatie.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:43
FrankoNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:09:
[...]

mwja, er is een verschil. Maar het maakt nog steeds niet uit. Like i said, content is king. MS kiest ervoor dat aan te kopen.

Bottom line: Xbox spelers kunnen geen god of war spelen en PS spelers geen Starfield.

Allebei exclusive, allebei kut.
PC gamers be like :9~
Apple koopt Sony.
Of Amazon roert zich.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Donstil
  • Niet online
Wom schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:15:
[...]

Apple koopt Sony.
Of Amazon roert zich.
Ooh dat zou wel cool zijn, dan kan de volgende generatie van de PS5 in een mooi aluminium doosje :9~

• FrankoNL
De fanboys gaan weer rollend over straat op Twitter.

Stel je voor dat je als volwassen man je identiteit ontleend aan een plastic doos onder je tv.

[ Voor 9% gewijzigd door FrankoNL op 18-01-2022 20:20 ]

Het kan zeker dat Sony nog agressiever te werk zal gaan qua timed exclusivity voor third party games. Maar laten we niet onderschatten dat Game Lass echt groter begint te worden en wellicht willen die third parties op een gegeven moment Xbox niet meer negeren.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08
Finraziel schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:32:
[...]
ESO is vanaf het begin ontworpen om ook op console gespeeld te kunnen worden en heeft daardoor niet zoveel verschillende skills als WoW volgens mij wel heeft. [...]
Ik kan je verzekeren dat dat echt niet zo is. ESO ten tijde van de ontwikkeling was echt niet geschikt voor consoles. Pas 14 maanden na release kwam het naar consoles. En die tijd hadden ze ook hard nodig.

• Donstil
  • Niet online
FrankoNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:20:

Stel je voor dat je als volwassene je identiteit ontleend aan een plastic doos onder je tv.
IFTFY

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:10
Ark survival was ook een typische pc game en speelt ook prima op de xbox. Zelfs de diverse mods voor wow zoude prima op xbox gedownload kunnen worden, mods heb je nu ook al bij andere games zoals skyrim etc en survival mars.

Mods daarentegen op de ps is lastig.

Verwijderd

FrankoNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:07:
[...]

Onderschat Sony niet. Sony is veel meer dan een bedrijf wat Playstations en TV's fabriceert en verkoopt.
Ik noem maar iets als camera lenzen, die in de meeste telefoons, slimme camera's en dergelijke zitten. Ze bezitten ook ontzettend veel films en muziek. Naast tech en media zitten ze ook nog in de finance wereld (ze runnen een bank) en health care wereld. Recentelijk zijn ze ook bezig met automotive toepassingen.
In september 2021 is hun revenue met 15% gestegen tegenover september 2020. Dat is bizar hoog en dat kan juist interessant zijn voor een investeerder/geld verstrekker om Sony geld te lenen voor een aankoop van een bedrijf, want ze hebben laten zien hoe je efficient een bedrijf kunt runnen.
Los daarvan, gebeurd het ook wel is dat bedrijven die minder waard zijn of een kleine portemonnee hebben een bedrijf die meer waard zijn en een grotere portemonnee hebben wel overnemen. Als een geld verstrekker daar een goede business case achter zit dan kunnen ze daar groen licht voor geven.
Overnames worden vaak ook niet gekocht met winsten of cash wat ze op de rekening hebben staan, zelfs de grootste bedrijven zoals Apple, Microsoft en Amazon lenen daarvoor, hoe bizar dat ook klinkt.

Ik zie het overigens niet gebeuren hoor, zoals je zelf al een keer aangaf hunten zo vooral op de kleinere creatieve studio's. En dat pakt behoorlijk goed voor hun uit, want er zijn mooie parels uit voort gekomen.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Finraziel schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:32:
[...]

ESO is vanaf het begin ontworpen om ook op console gespeeld te kunnen worden en heeft daardoor niet zoveel verschillende skills als WoW volgens mij wel heeft. Ik denk dat er echt een heel significante overhaul nodig is voor WoW met een gamepad gespeeld kan worden en uitbrengen met alleen m&k support zie ik ook niet echt gebeuren.
WoW heb ik zelf niet echt gespeeld maar bv wel Star wars the old Republic. Daar had ik volgens mij wel richting de 20 hotkeys die ik ook echt veel gebruikte. Had die ook graag op console gezien maar dat gaat gewoon niet met hoe zo'n game opgezet is.
In ESO en FFXIV kan ik volgens mij 16 skills kwijt onder de knoppen. Ik weet niet of ik mentaal meer in de rotatie kwijt zou kunnen.

Verwijderd

Ik vind het wel interessant om te zien hoe het sentiment is omgeslagen rond het merk Xbox. Omdat ik groot fan was van de Xbox 360 ben ik toch in kamp groen blijven hangen als base-console tijdens de One-generatie. Toch voelde je jezelf wel een beetje kneuzerig soms. "Ja, maar de controller ligt mij beter..." Gaaf wel dat Phil Spencer echt stap voor stap de puinzooi opruimt die zijn voorganger Don Mattrick heeft achtergelaten.

Overigens sta ik niet helemaal te juichen om het nieuws van vandaag. Natuurlijk blij met de extra waarde voor Gamepass, maar krijg toch een beetje Amazon vibes. Is een niet onderbouwd gevoel... tot nu toe doet Microsoft veel goeds voor de gamer. Hoop dat het zo blijft.

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:52
Activeren van Argentijnse keys niet meer mogelijk?

Mannen ik heb een key gekocht van CP2077 voor te activeren in Argentinië. Normaal starte ik mijn VPN op. Redeem code, en hoppa spel was toegevoegd. Nu krijg ik een melding dat ik de verkeerde regio gebruik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LKlKv3VRLYo5NZQtPUPDtcrfQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ufGYuQPOSmSqUc6TkbVX34H.jpg?f=fotoalbum_large

Doe ik iets vout? Of gaat het niet meer ?

Ik hoor het graag.

[ Voor 69% gewijzigd door Sjalabert op 18-01-2022 20:58 . Reden: ff email uit plaatje gehaald ;) ]

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Sjalabert schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:56:

Mannen ik heb een key gekocht van CP2077 voor te activeren in Argentinië. Normaal starte ik mijn VPN op. Redeem code, en hoppa spel was toegevoegd. Nu krijg ik een melding dat ik de verkeerde regio gebruik?

Ik hoor het graag.
Als je goed kijkt zie je dat jouw regio op Nederland staat. Het staat duidelijk na je emailadres tussenhaakjes ;)

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-12 17:19
Guerilla schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:01:
[...]

Als je goed kijkt zie je dat jouw regio op Nederland staat. Het staat duidelijk na je emailadres tussenhaakjes ;)
Normaal was dit geen probleem toch ? Zo heb ik ook Braziliaans codes gebruikt voor gamepass pc en die staat niet op brazilie ingesteld dacht ik.

• Sjalabert
Palindrome schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Normaal was dit geen probleem toch ? Zo heb ik ook Braziliaans codes gebruikt voor gamepass pc en die staat niet op brazilie ingesteld dacht ik.
Heeft er inderdaad altijd gestaan.

• Donstil
  • Niet online
Sjalabert schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:56:

[Afbeelding]

Ik hoor het graag.
Console even op die regio zetten, herstarten, verzilveren, regio terug.

Geen vpn nodig.

• Sjalabert
Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:13:
[...]

Geen vpn nodig.
Helaas pindakaas :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4h_vYvLUXvqXpdZ8xW6ZXCpxYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8uPc4MUstdUOb7aPwMFO0Sez.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irn2UrDiPSxs4in-jOXGM7eL6d0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qxHXNt2GTGl8kw5S8IxA5tSA.jpg?f=fotoalbum_large

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:36
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:05:
[...]

Een grote Studio zie ik ook niet zo 1.2.3 gebeuren, daar ben ik heel eerlijk in.

Had laatst ergens geleden dat Sony zo'n 45/50 Biljoen te besteden heeft, en dat is natuurlijk maar een fractie van wat Microsoft heeft.
En als het erop aan komt, kan Microsoft theoretisch alles opkopen. (Zie ik niet gebeuren omdat er dan een Monopoly ontstaat)

Wat ik wel zie gebeuren is dat Sony gaat praten met een "Kleinere" studio.
En een studio zoals FromSoftware die naar Sony gaat zou ik niet eens zo vreemd vinden.
Biljoen?
Ik doe het altijd op de pc met VPN.

https://www.urban-vpn.com/locations/argentina-vpn/

Tunnelbear werkte bij mij niet.

[ Voor 37% gewijzigd door NotSoSteady op 18-01-2022 21:26 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 17:52

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Exact, Microsoft is een enorm bedrijf wat enorm diepe zakken heeft, natuurlijk het merk met de appel is nog veel groter. Maar het laat zien dat een gezond bedrijf macht heeft, specifiek; de Playstation divisie van Sony heeft het probleem dat het onderdeel is van conglomeraat wat er financieel veel minder rooskleurig voor staat. Een enorme uitgave voor Sony doen om bijvoorbeeld een EA of Ubisoft op te kopen is niet te doen. Dus, nog los van het feit dat de schulden last van Sony nu al enorm is, hebben ze er gewoon het geld niet voor. Ondanks geld goedkoop is te lenen in de huidige tijd krijgen ze het niet zomaar gefinancierd.

Daarom is dit voor de Xbox gebruikers gewoon een meesterzet van MS, ze zorgen eerst voor de krachtigste hardware, daarna gaan ze op jacht naar uitgevers die iets toevoegen in het productaanbod. Het is gewoon de kracht van de lange adem. 20 jaar gelden is het begonnen als nieuwkomer met de Xbox 1, Met de Xbox360 hebben ze het eigenlijk enorm goed gedaan, zeker als aantallen in die tijd neer zet tegen de concurrentie. De eerste Xbox One was een fout, verkeerde inschatting van de markt, daardoor verkeerde prioriteiten. Met de One X ging het al de goed kant op. En met de Series X/S bedienen de budget markt met een goedkopere console en hebben ze de snelste hardware in de vorm van de Series X.

Nu met de Series Xboxen is de markt klaar voor iets waar ze met de One al op voorsorteerden, DRM, Cloudgaming, digitale verkopen.... Jawel Gamepass!

Een goede game ontwikkel je niet zomaar, kijk naar alle grote uitgevers, als het nu Battlefield deeltje-tig is, of COD versie Y..... Of Rainbow Six $, op een gegeven moment heeft een game een naam en moet er worden gemolken. Periodiek een nieuwe versie. De naam alleen verkoopt al, soms met meer of minder succes dan vooraf is ingeschat.

Ik schat zo in de de markt gaat veranderen, Sony is niet bij machte om de zelfde soort uitgaven te doen voor IP, die gaat zich meer specialiseren in bepaalde IP, mainstream gaming gaat daardoor van kamp blauw naar kamp groen. Puur en alleen omdat zaken toegankelijker worden gemaakt. Een game gekocht op de XBox? Dan speel je hem vervolgens verder onder Windows 11 of visa versa. Hoe je het ook wil bekijken, voor welke partij je ook sympathie hebt, er is op dit moment, en ik schat zo ook in voor de toekomst, maar één partij die dit kan bieden. Jawel... Microsoft.

Nogmaals. de Xbox One is een enorme leerschool geweest voor Microsoft, daar komt bij; dat een gameontwikkelaar van nul opbouwen met gegarandeerd succes is ook erg moeilijk is. De volgende beste manier is gewoon kopen wat je kan krijgen, om daarmee je productaanbod en exclusiviteit zo te organiseren dat mensen steeds moeilijker om je heen kunnen.

Een meester set.... Ik denk dat de aandeelhouders van EA en Ubisoft zich ook even achter hun oren krabben. Ondanks deze mega overname vraag ik me af als we er namelijk al zijn.....
FrankoNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:20:

Stel je voor dat je als volwassen man je identiteit ontleend aan een plastic doos onder je tv.
Mijn vrouw heeft mijn identiteit al 2 decennia geleden afgenomen...
Ze is nu niet in de buurt, dat begrijp je vast wel.... :o
Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:07:
[...]

Toen Microsoft Bethesda kocht zag je soortgelijke verhalen, alleen dat terug slaan moet nog gebeuren.
Klopt, is ook wishful thinking, i.t.t. Microsoft kan kamp blauw niet dit soort overnames doen. Het heeft simpel weg geen overnamekas vergelijkbaar met Microsoft. Ondanks dat ze beide consoles en games uitbrengen zijn ze totaal anders georganiseerd. Sony zal het daarom vooral in eigen IP moeten zoeken, de parels die ze hebben verder uitmelken. Dat weet de userbase ook wel, daarom de verafgoding van bepaalde games/uitgevers. Dat is helemaal niet erg, sterker dat mag ook. Maar daarom is het gene wat MS nu doet met deze overname niet slecht, het laat alleen zien dat MS een totaal andere groeistrategie heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Bullet NL op 18-01-2022 21:45 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Yes!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Sjalabert
NotSoSteady schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:24:
[...]

Biljoen?

[...]

Ik doe het altijd op de pc met VPN.

https://www.urban-vpn.com/locations/argentina-vpn/

Tunnelbear werkte bij mij niet.
@NotSoSteady

JIJ BENT DE HELD VAN DE DAG !!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ib8u7xIv6UfBXolD2tV28SAjAaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/omSjgFyvkv6NtESix7a698R4.png?f=fotoalbum_large

Many ThX

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:31

On_E

Housemusic

World of Warcraft op de Series X, ik ben voor. :)

Speelde vanaf release een jaar of 4-5 vrijwel niets anders meer, zou nu supercasual best nog eens een karakter levelen denk ik.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• giantgiantus
On_E schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:42:
World of Warcraft op de Series X, ik ben voor. :)

Speelde vanaf release een jaar of 4-5 vrijwel niets anders meer, zou nu supercasual best nog eens een karakter levelen denk ik.
Ja en ff14 laat zien dat een mmo prima op consoles kan. Wat ik jammer vind dat er niet volledige support van muis en toetsenbord is op de xsx. Ik wil anno 1800 spelen en geen zin om een pc te kopen.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:28
justifire schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:48:
[...]

Heb dan ook nergens Gears 5 genoemd.
Ik doel op Gears of War als AAA in zijn algemeen.
Een deel 6, 7, 8, etc zullen vast nog wel komen :)

En dan Killer Instinct, niet voor niets één van de grote titels op EVO.
Er is zelfs een Killer Instinct World Cup (Texas)
Weet ik, maar bedoel dat die triple A game anders wel even binnen 3 jaar weer ineens compleet in de steek is gelaten zonder nieuwe events enzo...

En voordat er weer een nieuwe uitkomt waar ie het over had zal nog wel even duren vrees ik :+

Heb ik de tijd om Gears of War, Gears of War 2 en Gears 5 in ieder geval op 100% te zetten :)

Gamertag: timmie271

• giantgiantus
Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:41:
[...]

Nou dat wij nog kastjes kopen twijfel ik niet aan en dat er een selectie is die het niet als irritant ervaart ook niet eigenlijk. Het gaat veel meer om de massa, ik verwacht niet dat die hele massa in de categorie van je neefje valt.

Zeker niet als je als mainstream CoD speler al jaren anders gewend bent.
Toch lijkt MS er wel vol op in te zetten:

The fantastic franchises across Activision Blizzard will also accelerate our plans for Cloud Gaming, allowing more people in more places around the world to participate in the Xbox community using phones, tablets, laptops and other devices you already own. Activision Blizzard games are enjoyed on a variety of platforms and we plan to continue to support those communities moving forward.

Klinkt mij eigenlijk ook heel logisch in de oren. Gamen heeft een behoorlijke instap prijs (zeker in lagere inkomenslanden). Met cloud gaming kan je dat heel goedkoop beschikbaar maken zonder die hoge instapdrempel. En tav het argument over slecht internet. Onderschat cellular internet niet. Weet nog goed dat ik in 2014 in tatjikistan een simkaartje kocht en op m’n iPhone ten eerste 4g zag en ten tweede een redelijk lage Ping en hoge download snelheid kreeg. Denk dat ik met die snelheid prima had kunnen gamen.

[ Voor 23% gewijzigd door giantgiantus op 18-01-2022 22:36 ]

Het mooiste van zulke overnames vindt ik nog wel dat er dan telkens een hele bups oude bekenden hier komen verkondigen dat dit de ondergang wordt van de vrije game industrie.
Terwijl diezelfde oude bekenden jarenlang geschreeuwd hebben dat MS geen games had …
Het tij kan keren :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• giantgiantus
justifire schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:33:
Het mooiste van zulke overnames vindt ik nog wel dat er dan telkens een hele bups oude bekenden hier komen verkondigen dat dit de ondergang wordt van de vrije game industrie.
Terwijl diezelfde oude bekenden jarenlang geschreeuwd hebben dat MS geen games had …
Zou je eens een voorbeeld kunnen geven? Was vanmiddag vrij en heb eigenlijk niemand de hele middag dit zien verkondigen?
Ja het is wel grappig. Dezelfde mensen die hoopten dat het Xbox platform kopje onder zou gaan en er erg mondig over waren dat het een inferieur systeem was met inferieure games zitten nu op de FP te klagen over ongezonde concurrentie en het einde van de game industrie.

Maarja, het is niet anders. Ze zijn all in gegaan op gaming en het is ze de afgelopen 10 jaar continue duidelijk gemaakt waar het aan zou schelen. Dat tackelen ze.

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-01-2022 22:41 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:11
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:38:
[...]

Ja het is wel grappig. Dezelfde mensen die hoopten dat het Xbox platform kopje onder zou gaan en er erg mondig over waren dat het een inferieur systeem was met inferieure games zitten nu te klagen over on ongezonde concurrentie…
Dezelfde mensen die verkondigden dat ze het geweldig zou vinden als GTA exclusief voor de andere kant zou worden?

• giantgiantus
[...]

Ja het is wel grappig. Dezelfde mensen die hoopten dat het Xbox platform kopje onder zou gaan en er erg mondig over waren dat het een inferieur systeem was met inferieure games zitten nu op de FP te klagen over ongezonde concurrentie en het einde van de game industrie.
? Idem. Wie heeft dit verkondigd? Heb het nergens lang zien komen.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ach jah, ik lees her en der wel eens iets op dit forum, laten we inderdaad stellen dat niet iedereen gerust is op een positief effect van deze overname. Het lijkt ook in eens dat ActiBliz in eens alleen maar rommel heeft uitgebracht. Wonderlijk toch allemaal.

Ben echt benieuwd tot hoever MS wil gaan..... Stel dat EA of UBI in het vizier komt, zullen ze dan weer met mes en vork op tafel slaan?

giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:40:
[...]

? Idem. Wie heeft dit verkondigd? Heb het nergens lang zien komen.
Lees de 500+ posts op FP maar. ;)

• Xgar
Bullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:42:
[...]

Ach jah, ik lees her en der wel eens iets op dit forum, laten we inderdaad stellen dat niet iedereen gerust is op een positief effect van deze overname. Het lijkt ook in eens dat ActiBliz in eens alleen maar rommel heeft uitgebracht. Wonderlijk toch allemaal.

Ben echt benieuwd tot hoever MS wil gaan..... Stel dat EA of UBI in het vizier komt, zullen ze dan weer met mes en vork op tafel slaan?
Apart, dat las ik vorig jaar ook opeens over Bethesda. :D

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:42:
[...]

Oh lol. Ja. Die had ik nog even niet gezien. Dacht dat @justifire dit topic bedoelde en daar heb ik het niet gezien.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:36
Xgar schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:43:
[...]

Ja, ik heb altijd het gevoel dat deze mensen miljoenen in Sony hebben geïnvesteerd.
En zoals ik ook aangaf bij Bethesda. Het boeit me niet eens zozeer dat de games exclusive worden. Het boeit me wel dat het ecosysteem door dit soort acties steeds aantrekkelijker wordt met de services en de content die ze hierdoor kunnen leveren.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Maarja, het is niet anders. Ze zijn all in gegaan op gaming en het is ze de afgelopen 10 jaar continue duidelijk gemaakt waar het aan zou schelen. Dat tackelen ze.
Spijker en kop!

Ach, weet je wat het is..... veel van ons in dit topic zitten al in het ecosysteem, wij ervaren er ook geen nadeel van. Laten we nu eerlijk zijn, een gamepass met veel aanbod is alleen maar positief, ook voor niet MS klanten, betekend alleen maar dat jou favoriet harder zijn best moet doen om op een andere manier onderscheidend te zijn.

Ik denk alleen wel dat deze stap, samen met de overname van Bethesda het anders positioneren van de hardware er voor gaat zorgen dat MS enorm gaat groeien in de markt.

De kaarten in de homeconsolemarkt kunnen over een aantal jaar wel eens heel anders liggen dan nu.
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:45:
En zoals ik ook aangaf bij Bethesda. Het boeit me niet eens zozeer dat de games exclusive worden. Het boeit me wel dat het ecosysteem door dit soort acties steeds aantrekkelijker wordt met de services en de content die ze hierdoor kunnen leveren.
Yup.... Gamepass word min of meer een standaard, Exact wat Netflix is in de volksmond voor digitaal een filmpje/serie kijken...

Natuurlijk is er ruimte voor een Disney+ of Amazon Prime, maar er is maar één Netflix.

[ Voor 19% gewijzigd door Bullet NL op 18-01-2022 22:49 ]

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:16
v8power67 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:06:
[...]
.

Voorbeeld;

Misschien nog wel een mooier voorbeeld: Microsoft is nu eigenaar van Crash Bandicoot, wat toch eigenlijk wel de mascotte was van de PlayStation (en gemaakt door Naughty Dog)
Bullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:46:
[...]

Spijker en kop!

Ach, weet je wat het is..... veel van ons in dit topic zitten al in het ecosysteem, wij ervaren er ook geen nadeel van. Laten we nu eerlijk zijn, een gamepass met veel aanbod is alleen maar positief, ook voor niet MS klanten, betekend alleen maar dat jou favoriet harder zijn best moet doen om op een andere manier onderscheidend te zijn.

Ik denk alleen wel dat deze stap, samen met de overname van Bethesda het anders positioneren van de hardware er voor gaat zorgen dat MS enorm gaat groeien in de markt.

De kaarten in de homeconsolemarkt kunnen over een aantal jaar wel eens heel anders liggen dan nu.
Zodra de eerste lichting tv’s worden gelanceerd met een xcloud / gamepass app, dan ben je al verder dan waar de console markt ooit is geweest.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Xgar schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:43:
[...]

Inderdaad, dat klopt.... Je zou haast denken dat het in scene is gezet ;)
Phil zit in zijn kantoor gewoon te dobbelen wel klote uitgever hij nu gaat overnemen :+
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:50:
[...]

Zodra de eerste lichting tv’s worden gelanceerd met een xcloud / gamepass app, dan ben je al verder dan waar de console markt ooit is geweest.
Mainstreamgaming voor iedereen, ongeacht console hardware!
De dienst, daar draait het om, zorgen dat jou merkje een eigen knop op de afstandsbediening heeft.

MS weet echt wel wat marketing is, ze hebben de Windows 10 upgrade echt niet voor niets jaren gratis weg gegeven....

TV's zijn over een aantal jaar zo krachtig, dat dit samen met een snelle internet verbinding voldoende is om in de dan meest moderne standaard te gamen op je scherm... Controller er draadloos aankoppelen en gaan.

MS heeft de dienst, de servers en de content...

Om nog maar een voorbeeld te geven; Hebben Netflix, Disney eigen hardware? Amazon probeert het wel met hun Stick... Maar goed, Levert MS nog hardware in de PC wereld? Een beetje, maar ze moeten het hebben van de Dell's, HP's of Asussen.... Let maar op, TV/scherm zijn de hardware, de gamingdienst wordt steeds meer een abonnement.

[ Voor 70% gewijzigd door Bullet NL op 18-01-2022 22:59 ]

• giantgiantus
[...]

Spijker en kop!

Wat ik jammer vind van dergelijke posts op het forum is dat je mensen die zich misschien wel zorgen maken over de toekomst van gaming toch een beetje weg zet als fanboys. Juist op een forum is het boeiend om over de game industrie te praten lijkt me. En zoals je zelf al aangeeft zijn de veranderingen heel groot momenteel. Die veranderingen kunnen positief uitpakken of negatief. Niemand die het nog weet. Ik game nu 30 jaar en sommige veranderingen in die periode zijn een zegen geweest (gamen is veel goedkoper geworden en veel inclusiever en veel meer variatie) en sommige zijn negatief (veel games zijn niet af, microtransacties Ed). Leuk toch om over te praten/discussiëren?

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Zal Bungie de nieuwe Halo maken :) o nee kan niet, was het effe kwijt. Destiny ook van ms toch...en Bungie werkt voor EA.

[ Voor 56% gewijzigd door Amaze86 op 18-01-2022 23:01 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:42:
[...]

Zoals je vanavond al hebt laten zien is het ook maar net hoe je het allemaal wilt lezen he!

@Bullet NL je zegt wel dat er een prime en een amazon is maar dat er maar één netflix is. Je hebt de diensten toch gewoon naast elkaar maar is er een serie die je gevonden hebt breng je toch je meeste tijd door op de dienst die hem op dat moment heeft? Is op de consoles met games niet anders toch?

Als Starfield, Fable of Avowed straks dikke games zijn dan draait de Xbox overuren bij mij. Of mag ik daar straks dan niets over zeggen in het Playstation topic denk je?

• giantgiantus
[...]

Natuurlijk is er ruimte voor een Disney+ of Amazon Prime, maar er is maar één Netflix.
Je stelt dingen best wel heel absoluut zonder echt te kijken naar de cijfers lijkt?

https://www.hollywoodrepo...5-analyst-1235029497/amp/

While The Walt Disney Co.’s Disney+ streaming service may have hit a speed bump as of late, it will reach more subscribers than Netflix by 2025, according to an analyst’s latest forecast.

Research firm Digital TV Research shared the prediction in a report, projecting that the number of subscribers to Disney+ would reach 284.2 million in 2026, down from a 294.0 million estimate the firm had made earlier in the year. In 2026, Netflix will have 270.7 million subscribers, down from an earlier estimate of 286.0 million. In a February report, the firm had forecast that Disney+’s user base would surpass Netflix’s in 2026.

[ Voor 52% gewijzigd door giantgiantus op 18-01-2022 23:00 ]

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-12 17:19
[...]

Sommigen lijken er vooral van te genieten dat mogelijk de concurrent nadeel eraan heeft.

Al die grote multiplatform titels kwamen inderdaad al op Xbox uit dus voor de Xbox gamer veranderd er niks. Het lijkt mij geen vereiste om eigenaar van iets te zijn om het naar gamepass te brengen ?

Of zie ik dat verkeerd in de zin dat losse gamepass deals niet interessant zijn kwa inkomsten voor de publishers ?

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Palindrome schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:02:
[...]

Sommigen lijken er vooral van te genieten dat mogelijk de concurrent nadeel eraan heeft.

Al die grote multiplatform titels kwamen inderdaad al op Xbox uit dus voor de Xbox gamer veranderd er niks. Het lijkt mij geen vereiste om eigenaar van iets te zijn om het naar gamepass te brengen ?

Of zie ik dat verkeerd in de zin dat losse gamepass deals niet interessant zijn kwa inkomsten voor de publishers ?
Heel veel veranderd ook niet. Microsoft heeft een platform van maandelijks 26M gebruikers naar binnen gehaald wat gewoon een hele goede zet is.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:55:
[...]

Wat ik jammer vind van dergelijke posts op het forum is dat je mensen die zich misschien wel zorgen maken over de toekomst van gaming toch een beetje weg zet als fanboys. Juist op een forum is het boeiend om over de game industrie te praten lijkt me. En zoals je zelf al aangeeft zijn de veranderingen heel groot momenteel. Die veranderingen kunnen positief uitpakken of negatief. Niemand die het nog weet. Ik game nu 30 jaar en sommige veranderingen in die periode zijn een zegen geweest (gamen is veel goedkoper geworden en veel inclusiever en veel meer variatie) en sommige zijn negatief (veel games zijn niet af, microtransacties Ed). Leuk toch om over te praten/discussiëren?
Ik zet helemaal nergens iemand weg als fanboy, dat is een uitspraak die jij mij nergens hebt zien doen. Je bent nu toch echt aan het framen. Ik praat als geen ander over de industrie, ik voorzie dat console hardware steeds minder relevant gaan worden.

Hoezo is gamen veel goedkoper geworden? Volgens mij zie je het echt verkeerd, gamen is niet goedkoper geworden, gamen is toegankelijker geworden. Twee totaal verschillende zaken.

• Donstil
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:42:
Stel dat EA of UBI in het vizier komt, zullen ze dan weer met mes en vork op tafel slaan?
Geeft niet joh, EA en Ubisoft games speelt niemand :+

[...]

Geen vereiste. Wel makkelijker, stabieler en mogelijk financieel zelfs aantrekkelijker.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:05:
[...]

Geeft niet joh, EA en Ubisoft games speelt niemand :+
Dus Phill is al aan het dobbelen?? :+ :D 8)7

Je zou er haast een kratje bier op zetten, Welke uitgever wordt er in 2024 door MS overgenomen? *O* :9B :9B :9B

[ Voor 20% gewijzigd door Bullet NL op 18-01-2022 23:08 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:35
SunnieNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Misschien nog wel een mooier voorbeeld: Microsoft is nu eigenaar van Crash Bandicoot, wat toch eigenlijk wel de mascotte was van de PlayStation (en gemaakt door Naughty Dog)
Is voor mij het ergste van deze deal. Dat een volgende Crash misschien niet op de PS uitkomt.
Maar goed, sommige mensen genieten er schijnbaar wél van dat niet iedereen meer de games uit een serie kan spelen die ze voorheen wel gewoon konden spelen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• giantgiantus
Bullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:04:
[...]

Ik zet helemaal nergens iemand weg als fanboy, dat is een uitspraak die jij mij nergens hebt zien doen. Je bent nu toch echt aan het framen. Ik praat als geen ander over de industrie, ik voorzie dat console hardware steeds minder relevant gaan worden.

Hoezo is gamen veel goedkoper geworden? Volgens mij zie je het echt verkeerd, gamen is niet goedkoper geworden, gamen is toegankelijker geworden. Twee totaal verschillende zaken.
Overigens heb je gelijk dat je mensen niet wegzet als fanboy. Excuus. Je reactie was een reactie op wat andere Posts die wel die richting op gaan.

Ik heb Donkey Kong country 1 t/m3 gekocht voor 169,- de eerste psx voor 799 gulden en tot overmaat van ramp ook nog de Dreamcast. Nu kan je gamen voor 300€ op een series x met gamepass 3 jaar voor 90€. Console gamen is momenteel echt heel goedkoop in vergelijking met vroeger.

[ Voor 8% gewijzigd door giantgiantus op 18-01-2022 23:15 ]

[...]

Er verandert wel wat... First party titels hebben over het algemeen een hogere kwaliteit. Microsoft zet ook duidelijk in op de mensen laten doen waar ze goed in zijn en geeft ook echt de ruimte voor experimenten. Dat zijn zaken die ik bij actibliz absoluut niet (meer) zag. Ik denk dus dat er betere games uit die studio's gaan komen dan als ze zelfstandig gebleven waren.

Gamertag: FinrazielNL

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Raem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:08:
[...]

Is voor mij het ergste van deze deal. Dat een volgende Crash misschien niet op de PS uitkomt.
Maar goed, sommige mensen genieten er schijnbaar wél van dat niet iedereen meer de games uit een serie kan spelen die ze voorheen wel gewoon konden spelen.
Genieten? Wat heeft dat er nou mee te maken? Ik persoonlijk gun jou echt alles.... Van mij part koop je een staatslot en win je tig miljoen.... Ik gun je een goed en gezond leven met alle liefde die je maar kan ontvangen.
Ik gun je zelfs een Xbox Series X.

Zie het nou in het juiste perspectief, voor een Xboxer heeft deze deal geen nadelen, niemand zegt dat de overname niet vervelend zou zijn voor een PS gamer.... Maar aan de andere kant, misschien wel de reden om na deze console over te stappen. Ik nodig je bij deze al uit voor mijn firendlist! Zo ben ik dan ook wel weer.

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ik game nu 30 jaar en sommige veranderingen in die periode zijn een zegen geweest (gamen is veel goedkoper geworden en veel inclusiever en veel meer variatie) en sommige zijn negatief (veel games zijn niet af, microtransacties Ed). Leuk toch om over te praten/discussiëren?
Zeker, goed idee voor een nieuw topic wat mij betreft 👍🏾

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:16
Raem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:08:
[...]

Tja ik heb hetzelfde met Final Fantasy serie die de afgelopen jaren toch ook gewoon allemaal voor de Xbox zijn uitgekomen, maar dat lijkt ook ineens gestopt. Gezien Ff 7 remake wel op de pc uitkomt, wat houdt SE tegen hem ook niet voor de Xbox uit te brengen. Ik gok dat de zak geld van Sony daar wel iets mee te maken heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door SunnieNL op 18-01-2022 23:16 ]

Kenny_026 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:33:
[...]

In ESO en FFXIV kan ik volgens mij 16 skills kwijt onder de knoppen. Ik weet niet of ik mentaal meer in de rotatie kwijt zou kunnen.
FFXIV heb ik nooit gespeeld maar in ESO heb je 5 skill slots. Je kunt nog van wapen wisselen en dan heb je er nog 5. Maar goed, zet daar eens twee summons op, 1 of 2 semi permanente buffs en wat situational skills en er blijft niet veel over. Je merkt ook echt dat de classes daar op zijn ontworpen, je gebruikt veel minder skills dan in ieder geval in swtor, en ik dacht dat wow gelijkaardig was.
Goed, blijkbaar heb ik me dan vergist dat ESO niet direct voor consoles was, maar ik denk toch dat de classes een flinke rework nodig zouden hebben om wow naar console te brengen. Ik zou het cool vinden als ze het toch doen hoor, maar ik zie het niet zo 123 gebeuren.

Gamertag: FinrazielNL

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:09:
[...]

Ik heb Donkey Kong country 1 t/m3 gekocht voor 169,- de eerste psx voor 799 gulden en tot overmaat van ramp ook nog de Dreamcast. Nu kan je gamen voor 300€ op een series x met gamepass 3 jaar voor 90€. Console gamen is momenteel echt heel goedkoop in vergelijking met vroeger.
799 gulden, delen door 2.203 en nog wat... is ongeveer 370 euro

Nou, ik betaal al jaren ongeveer het zelfde bedrag voor mijn console, +/- 500 euro, de games zijn al jaren tussen de 60 an 80 euro per stuk.... In de gulden tijd zat ik nog op mijn PC te gamen, daar van waren de prijzen voor een spel niet heel veel goedkoper hoor.... Echter, ik had wel een gamepc staan die destijds genoeg heeft gekost, had ik toen al een auto voor kunnen kopen.

Over auto's gesproken....Die zijn duur geworden...

• giantgiantus
Bullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:18:
[...]

799 gulden, delen door 2.203 en nog wat... is ongeveer 370 euro

Nou, ik betaal al jaren ongeveer het zelfde bedrag voor mijn console, +/- 500 euro, de games zijn al jaren tussen de 60 an 80 euro per stuk.... In de gulden tijd zat ik nog op mijn PC te gamen, daar van waren de prijzen voor een spel niet heel veel goedkoper hoor.... Echter, ik had wel een gamepc staan die destijds genoeg heeft gekost, had ik toen al een auto voor kunnen kopen.

Over auto's gesproken....Die zijn duur geworden...
Off-topic maar je vergeet inflatie ;)
$1 in 1995 is equivalent in purchasing power to about $1.83 today, an increase of $0.83 over 27 years. The dollar had an average inflation rate of 2.26% per year between 1995 and today, producing a cumulative price increase of 82.94%.

Verwijderd

[...]

Tja hier zeg je toch wel wat. Volgens mij heeft ook nooit iemand beweert dat ze zouden willen dat xbox kopje onder gaat wat ik hier lees in dit topic. Concurrentie is alleen maar goed voor de industrie. Maar niet concurrentie zoals dit.

Als je aangeeft dat xbox geen exclusives heeft dan wordt je inderdaad als fanboy neergezet. Ik zou het heel mooi vinden als Microsoft met exclusives komt. Maar dan wel exclusives die ze zelf hebben bedacht en gemaakt. Games die uniek zijn, waar je een xbox voor wilt kopen. Niet uitgevers opkopen en dan games die voor iedereen beschikbaar waren exclusive maken. Ik vind dat echt een dikke middelvinger naar de gamer toe.

Ik ben geen voorstander van gamepass. De games die ik wil hebben op Xbox koop ik gewoon. Dan kan ik ze spelen wanneer ik het wil en ben ik niet afhankelijk of een game er op blijft of niet. Maar ik ben er vooral niet gerust op dat Microsoft nog meer acquisities doet. Wie wordt hier precies beter van uiteindelijk. Uiteindelijk gaan de prijzen omhoog. Ik ben benieuwd of iedereen het dan nog zo leuk vindt.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:35
Bullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:13:
[...]

Genieten? Wat heeft dat er nou mee te maken? Ik persoonlijk gun jou echt alles.... Van mij part koop je een staatslot en win je tig miljoen.... Ik gun je een goed en gezond leven met alle liefde die je maar kan ontvangen.
Ik gun je zelfs een Xbox Series X.

Zie het nou in het juiste perspectief, voor een Xboxer heeft deze deal geen nadelen, niemand zegt dat de overname niet vervelend zou zijn voor een PS gamer.... Maar aan de andere kant, misschien wel de reden om na deze console over te stappen. Ik nodig je bij deze al uit voor mijn firendlist! Zo ben ik dan ook wel weer.
Ik snap heel goed dat deze deal voor Xbox gamers heel gunstig is. Maar ik hoop wel dat bestaande IPs multiplatform gaan. Nieuwe IPs hoeft niet eens.

Bedankt voor de uitnodiging, maar als je eenmaal vast zit in een ecosysteem stap je niet zo snel over. Hopelijk blijven de games multiplatform en dan neem ik het Microsoft logo bij het starten van de game wel voor lief. ;)
SunnieNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:14:
[...]

Tja ik heb hetzelfde met Final Fantasy serie die de afgelopen jaren toch ook gewoon allemaal voor de Xbox zijn uitgekomen, maar dat lijkt ook ineens gestopt.
Weet ik, ben ik het ook niet mee eens dat dit gebeurt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Ik ben geen fan van Apple, maar...

https://twitter.com/Salti.../1483466537046622213?s=20

... 20 jaar na dato, heeft Jobs nog steeds gelijk. :P

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:59

TheVMaster

Moderator WOS
Sjalabert schreef op Tuesday 18 January 2022 @ 20:56:

[Afbeelding]

Ik hoor het graag.
gewoon Windows 10 gebruiken. Regio (in Windows) even op argentinië zetten en dan de Microsoft Store openen en de code redeemen. Begrijp niet dat mensen altijd aankloten met een VPN, dat is helemaal niet nodig :?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:59

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op Tuesday 18 January 2022 @ 21:13:
[...]

Geen vpn nodig.
Of dit inderdaad :-)

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:20:
[...]

Off-topic maar je vergeet inflatie ;)
$1 in 1995 is equivalent in purchasing power to about $1.83 today, an increase of $0.83 over 27 years. The dollar had an average inflation rate of 2.26% per year between 1995 and today, producing a cumulative price increase of 82.94%.
Helemaal off-topic, maar jij bent in die meer dan 20 jaar ook vast meer gaan verdienen, dus die inflatie is er wel, maar jou bestedingsplafond is nu ook vast hoger dan toen.

Vroeger kocht je een huis voor 250 duizend gulden, nu betaal je voor een huis voor meer dan het drie dubbele in euro's.... Mijn eerst nieuwe auto koste 20 duiden gulden, nou.... ga zelf maar kijken wat mijn privé V60 nu kost.

Vroeger ligt achter ons, de toekomst, das veel belangrijker, om weer een bruggetje naar MS te maken, MS is met de overname die ze vandaag bekend hebben gemaakt ook aan het voorsorteren op de toekomst, diensten worden belangrijker dan pure hardware. Zoals ik hier boven ergens al heb geschreven, vroeger was een TV een dom scherm, in de toekomst is een TV/Scherm krachtig genoeg om jou alles te laten zien in de hoogst mogelijke kwaliteit zonder dat er een losse gameconsole voor nodig is.

Deze overname door MS heeft niet als doelstelling om morgen direct meer Xbox-en te verkopen, das een mooi en bijkomend voordeel als dat toch gebeurd, maar het is bedoeld om haar diensten pakket voor de toekomst beter op de kaart te zetten.

Strategisch en toekomst gericht bedrijfsvoeren.
TheVMaster schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:27:
[...]

gewoon Windows 10 gebruiken. Regio (in Windows) even op argentinië zetten en dan de Microsoft Store openen en de code redeemen. Begrijp niet dat mensen altijd aankloten met een VPN, dat is helemaal niet nodig :?
Windows 10? Wordt dat nog ondersteunt? Draait iemand dat nog? Is het nog veilig?
Windows 10....Jij.... Euh..... Ik snap er niets meer van.

[ Voor 13% gewijzigd door Bullet NL op 18-01-2022 23:31 ]

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:20:
[...]
Ik ben geen voorstander van gamepass. De games die ik wil hebben op Xbox koop ik gewoon. Dan kan ik ze spelen wanneer ik het wil en ben ik niet afhankelijk of een game er op blijft of niet. Maar ik ben er vooral niet gerust op dat Microsoft nog meer acquisities doet. Wie wordt hier precies beter van uiteindelijk. Uiteindelijk gaan de prijzen omhoog. Ik ben benieuwd of iedereen het dan nog zo leuk vindt.
Nou wat dacht je van de gamers op het Xbox flatform, oftewel pc, console en streaming spelers. Een hard groeiende groep gebruikers.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:27:
Ik ben geen fan van Apple, maar...

https://twitter.com/Salti.../1483466537046622213?s=20

... 20 jaar na dato, heeft Jobs nog steeds gelijk. :P
Een twitterbericht van de grootste ps fanboy op Twitter in het xbox topic is volgens mij niet echt de juiste plek ;) Hij zal vandaag echt “salty” zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-01-2022 23:31 ]

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:29:
[...]

Een twitterbericht van de grootste ps fanboy op Twitter in het xbox topic is volgens mij niet echt de juiste plek ;)
Dat wist ik niet, mijn excuses.
(zit zelf ook niet op twitter, facebook of wat dan ook)

Zag hem voorbij komen en moest wel even gniffelen. :)

Excuses als dit word gezien als trollen of wat dan ook, niet mijn bedoeling.
Maar dacht dat het met de gebeurtenis van vandaag wel "Accuraat" was. :)

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:29:
[...]

Nou wat dacht je van de gamers op het Xbox flatform, oftewel pc, console en streaming spelers. Een hard groeiende groep gebruikers.
Op dit moment ja. Maar die konden deze games al spelen. Nu trek je bij een grote groep gamers de stekker eruit en die kunnen de games niet meer spelen. En als Microsoft te veel macht heeft gaan de prijzen omhoog. Een monopolie is voor niemand goed.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:32:
[...]

"Accuraat" of bevestiging van je gevoel?

Ik ken die uitspraak en kan daar wel in mee gaan voor een groot deel van hoe MS werkt maar vwb Xbox klopt het gewoon echt niet. 20 jaar geleden begonnen ze dit avontuur met een heel duidelijk verhaal en wens, zijn e altijd transparant over geweest en hoewel ze in de 20 jaar flinke fuckups hebben gemaakt deden en doen ze ook heel veel goeds voor de gamers..

Dus lang verhaal kort, yup, het is redelijk trollen als je zo'n video hier post ;)
[...]

:) no problem.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Dikke move deze aankondiging.
Ik zie dit vooral ook als een grote strategische move van Ms.
Het is niet enkel een aanwinst voor eigen gaming/studio portfolio, maar hiermee geven ze een signaal af richting de concurrentie (Nee, dat zijn niet enkel the usual suspects)
Ms is here to stay and believes in gaming.
Het is niet enkel op console gebied maar ook nog eens een dik hap uit pc en mobile gaming die ze pakken.
Geruchten gingen ooit dat bv een Apple de game markt wilde betreden, nou die zullen, als ze er überhaupt nog over denken 2keer achter t hoofd krabben..
Moeten helaas wel rekening houden dat dit echt wel wat met de prijzen gaat doen van oa Gamepass. Ms gaat niet eindeloos content toevoegen zonder er iets voor terug te vragen. Wellicht nu even niet maar vroeg of laat gaan de prijzen omhoog. Zolang de content er is en alles goed werkt is dat geen probleem offc.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Op dit moment ja. Maar die konden deze games al spelen. Nu trek je bij een grote groep gamers de stekker eruit en die kunnen de games niet meer spelen. En als Microsoft te veel macht heeft gaan de prijzen omhoog. Een monopolie is voor niemand goed.
Sorry, maar de games worden je niet ontzegd, je hoeft alleen maar een geschikte console te kopen... Iets met vrije markt.... Of houd een andere partij jou zo in zijn greep dat je er niet eens een ander merk console naast mag zetten?

Wat is het toch voor vastgeroeste gedachte dat het een niet naast het ander mag staan in een TV meubel..... Mijn vrouw en ik slapen beide in één bed, maar alsof we het altijd en overal over eens zouden zijn....

Kom op zeg, voor alle niet Xbox bezitters, er is hoop... Al besluit MS om de ActiBliz games stuk voor stuk XBox platform only te maken en wil je ze alsnog spelen staat het je altijd vrij om bijvoorbeeld een XBox te kopen.... Je huis brand echt niet af wanneer je de stekker van een Xbox in je wandcontactdoos stopt. *O* oOo 7(8)7 :+

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 18-01-2022 23:43 ]

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ja we konden de games al spelen maar niet voor het bedrag van gamepass, dus op dat gebied zeker een grote/goeie stap vooruit. Zou mij sterk verbazen als de Gamepass prijzen de komende tijd al sterk omhoog zullen gaan, dat gaat nog wel even duren schat ik zo in maar met dit soort studios erbij zou ik er op zeker meer voor over hebben dan wat het nu kost (even los van de Brazilië route).

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:38:
[...]

Ja we konden de games al spelen maar niet voor het bedrag van gamepass, dus op dat gebied zeker een grote/goeie stap vooruit. Zou mij sterk verbazen als de Gamepass prijzen de komende tijd al sterk omhoog zullen gaan, dat gaat nog wel even duren schat ik zo in maar met dit soort studios erbij zou ik er op zeker meer voor over hebben dan wat het nu kost (even los van de Brazilië route).
Hey... Ho, Stop de letters!!!

Wat doe jij nou? Ik ben het vandaag vaak met je eens, maar ga jij hier nu op voorhand al een prijsverhoging van Gamepass zitten goedkeuren... Waar is de Hollandse mentaliteit gebleven? Ik vind het prima dat geld moet rollen, maar dan wel het liefst zoveel mogelijk mijn kant op!

Kom zeg, MS een vrijekaart geven voor een prijsverhoging die ze zelf nog niets een hebben aangekondigd!

*; :$ :Y) :o ;)

Verwijderd

Bullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:37:
[...]

Sorry, maar de games worden je niet ontzegd, je hoeft alleen maar een geschikte console te kopen... Iets met vrije markt.... Of houd een andere partij jou zo in zijn greep dat je er niet eens een ander merk console naast mag zetten?

Wat is het toch voor vastgeroeste gedachte dat het een niet naast het ander mag staan in een TV meubel..... Mijn vrouw en ik slapen beide in één bed, maar alsof we het altijd en overal over eens zouden zijn....

Kom op zeg, voor alle niet Xbox bezitters, er is hoop... Al worden de ActiBliz games allemaal gelockt in de toekomst op een MS platform, wil je ze alsnog spelen staat het je altijd vrij om bijvoorbeeld een XBox te komen.... Je huis brand echt niet af wanneer je de stekker van een Xbox in je wandcontactdoos stopt. *O* oOo 7(8)7 :+
Een beetje een rare gedachte. Ben heel benieuwd of je er ook zo over had gedacht als het andersom was. Heeft niks met vastgeroest te maken. Heeft vooral te maken dat mensen nou eenmaal een platform hebben gekozen, daar een vriendenlijst hebben, trophies hebben verzameld en vervolgens word je dus gedwongen om maar de andere console te kopen omdat de concurrent alles opkoopt? Wat vind je hier goed aan? Dus je vindt het okay als Microsoft de hele markt koopt en geen concurrentie meer heeft?

Waarom zetten ze geen studios op en maken ze zelf toffe games? Die vanaf het begin xbox exclusive zijn?

Ik vind het gewoon een middelvinger naar de gamer.

[ Voor 0% gewijzigd door BM op 19-01-2022 07:41 ]

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:06
[...]

Op dit moment ja. Maar die konden deze games al spelen. Nu trek je bij een grote groep gamers de stekker eruit en die kunnen de games niet meer spelen..
Als je vastgeroest zit in de val van je favoriete bedrijf, klopt dit wel. Als je koopt wat het beste voor jouw plezier is, is er niks aan de hand.
En als Microsoft te veel macht heeft gaan de prijzen omhoog. Een monopolie is voor niemand goed
Tot nu toe maakt MS dingen juist goedkoper en makkelijker om meer mensen in abbonementen te krijgen. Wat je zegt over prijsverhoging bij monopolie geldt voor primaire levensbehoeften. Bij luxe producten en diensten gaat het niet werken. Als console gaming niet meer 'het' is door de prijs kopen we allemaal een pc, ipad, VR bril of de volgende generatie console waarbij de wereld weer anders is. Er zijn ook nog andere dingen te doen met je tijd op media/hobby gebied. Prijsverhogingen door de monopolie positie van een gamefabriek is niet echt iets om je zorgen over te maken.

• Xgar
[...]

Wie van de grote spelers heeft vorig jaar de standaard prijs van games verhoogd?

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Precies een jaar geleden was MS van plan de prijs van Live te verdubbelen maar raad eens.. De markt (wij gamers en de media) trokken fel van leer...:

"Microsoft heeft de prijsverhoging van Xbox Live Gold, die neerkwam op een verdubbeling, teruggedraaid."
https://tweakers.net/nieu...xbox-live-gold-terug.html

Ik maak me nog niet zo snel zorgen over 'onbetaalbare prijzen' voor gamers ;)

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:57
Naja het leedvermaak bij sommige Xbox fans komt natuurlijk ook door de jarenlange achterstand ten opzichte van de PS4. Ook met het oog op Exclusives. Kan mij de frustratie van Playstation Fans ook wel begrijpen. Mijn angst zou zijn blijft de Playstation nog wel relevant. Persoonlijk denk ik van wel, het heeft zo een grote installbase met ook nog een uitstekende console. (PS4 is de installbase en PS5 is dan de uitstekende console).

En Sony doet ook nog mee met eigen exclusives en timed exclusives afkopen he, ben ook nog steeds vrezend of de Kotor remake wel naar Xbox gaat.

Kortom ik denk dat Playstation een dermate krachtig merk is, dat ze dit wel overleven. Die eigen exclusives zijn system sellers. Ik heb het geld er niet voor over om een Playstation naast mijn Xbox te kopen, maar damn Spiderman zou ik wel willen hoor :P.

Laten we maar gewoon afwachten wat er allemaal komt qua nieuws. Sony gaat het heus niet opgeven. En ik ben benieuwd wat zij gaan bedenken.

Tenslotte: Egoïstische vraag, weet iemand hoe lang het duurde van de aankondiging dat Bethesda naar Microsoft ging en dat alle games daarvan op Game Pass stonden? Ik merk dat ik nu al om de COD single player campaigns sta te springen.

• Donstil
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:41:
[...]

Hey... Ho, Stop de letters!!!

Wat doe jij nou? Ik ben het vandaag vaak met je eens, maar ga jij hier nu op voorhand al een prijsverhoging van Gamepass zitten goedkeuren... Waar is de Hollandse mentaliteit gebleven? Ik vind het prima dat geld moet rollen, maar dan wel het liefst zoveel mogelijk mijn kant op!

Kom zeg, MS een vrijekaart geven voor een prijsverhoging die ze zelf nog niets een hebben aangekondigd!

*; :$ :Y) :o ;)
Hehe is ook niet verstandig van me, ze lezen mee!

Pagina: 1 ... 303 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord