Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Maar zodra die deal rond is gaan we een shitload aan CoD op Game Pass zien, let them campaigns come!!!!
COD speel ik in co-op alleen voor de zombies...... maak me gekdevilsnight schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:51:
Ik heb echt al jaren CoD niet meer gehaald, nergens voor nodig. Niet voor die paar uurtjes campaign. Want qua MP doe ik er niet veel meer mee na Black Ops.
Maar zodra die deal rond is gaan we een shitload aan CoD op Game Pass zien, let them campaigns come!!!!
Cogitationis poenam nemo patitur
Gaan al die Multi platform titels nu exclusieve worden dan ?Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:15:
Kolere wat een overname he, dat zag toch niemand echt aankomen.
Super goed nieuws voor GamePass bezitters, het wordt op niet nader te noemen andere platformen wel wat schraal op deze manier.
Vroeger zoveel zombies gespeeld. Mochten die games echt weer op Gamepass komen dan kan het zomaar weer zijn dat ik veel zombies zal spelen. CoD kopen doe ik echt al jaren niet meer.Bullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:55:
[...]
COD speel ik in co-op alleen voor de zombies...... maak me gek
Wie het nu weet mag het zeggen. Maar gelet op de overname van Bethesda zal zeker niet alles multiplatform blijven.Palindrome schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:08:
[...]
Gaan al die Multi platform titels nu exclusieve worden dan ?
[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-01-2022 17:13 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Die kans is aanwezig, hoeft natuurlijk niet, zie Minecraft.Palindrome schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:08:
[...]
MS kan keuzes maken, kan maar zo zijn dat er extra content voor bepaalde games komt voor het MS ecosysteem. Maar kan ook zo zijn dat games exclusief voor de XBox op de markt komen.
Dus het is weer een overname puur om titels bij de concurrent weg te kapen ?uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:12:
[...]
Wie het nu weet mag het zeggen. Maar gelet op de overname van Bethesda zal zeker niet alles multiplatform blijven.
Ik denk dat grote bedrijven iets meer bezig zijn met dingen als geld verdienen dan met fanboyoorlogjes winnen.Palindrome schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:14:
[...]
Dus het is weer een overname puur om titels bij de concurrent weg te kapen ?
Niet helemaal, MS heeft liever dat iedereen gaat betalen voor Gamepass ongeacht welk platform. En als het zo doorgaat kan Sony en Nintendo er niet omheen om GP toe te laten op hun platform.Palindrome schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:14:
[...]
Nee natuurlijk niet, tis een overname om MS haar eigen productaanbod te verbeteren...Palindrome schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:14:
[...]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
dat snap ik, ben ik ook blij mee als gamespass pc gebruiker. Alleen ontgaat het mij een beetje waarom je een hele publisher moet kopen om games naar gamepass te brengen.Silversin schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:17:
[...]
Niet helemaal, MS heeft liever dat iedereen gaat betalen voor Gamepass ongeacht welk platform. En als het zo doorgaat kan Sony en Nintendo er niet omheen om GP toe te laten op hun platform.
Sony zou precies hetzelfde doen als ze het geld hadden en de dienst maargoed ik doel meer op het conglomereren van de industrie, zie ook de route die Tencent bewandeld. Groter groeien door alles op te kopen, waar eindigd het voor de industrie vraag ik mij dan af.
Uiteindelijk zal Gamepass ook wel een keer duurder worden, maar niet 25€ per maand wat ik lees. Dan ben je 2013 vergeten namelijk toen Xbox 100€ duurder was en iedereen massaal naar Sony ging aangezien de PS4 dezelfde fifa en cod hadden alleen 100€ goedkoper.
Tevens pikt je huidige gebruikersbase dat niet. Prijsverhoging ivm inflatie etc etc verwacht iedereen wel en moet ook haast wel, maar een 50% verhoging zal de opgebouwde krediet flink verspelen.
XBL: MRE Inc
Ik denk dat je er anders tegen aan moet kijken. Gamepass moet gewoon groeien qua abonnees. Het gaat om de wet van de grote getallen. Ze hebben nu 25 miljoen abonnees. Zeg dat er 15 miljoen mensen de volle mep betalen en 10 miljoen die deal hebben gebruikt. Ik vermoed dat er in werkelijkheid een stuk meer mensen de volle mep betalen. Dan harken ze nu qua omzet per maand minimaal 150 miljoen binnen. Los van de normale sales van games en dlc en ingame items die via de store van MS loopt. Als gamepass echt zo groot wordt qua content dat je er eigenlijk niet meer omheen kan, wat ik nu al vindt, maar als het echt op stoom komt na de acquisitie van Bethesda en ook Activision, en je gaat naar 50 miljoen of 75 miljoen betalende gebruikers (telefoon, console, pc). Moet je nagaan wat je dan binnenhaalt terwijl de content niet direct zo hard mee hoeft te groeien.Amaze86 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:17:
Sony cod deal is tot eind dit jaar als het goed is, dus vamaf volgend jaar exclusieve naar ms kan niet anders. En wat te denken van Crash en Spyro, toch paar leuke games. Denk dat die gamepass wel duurder zal worden kan niet anders.
[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-01-2022 17:26 ]
Eens, komt nog eens bij dat MS deze overname niet hoeft te financieren met de Gamepass, iets wat velen denken.... Dus inflatiecorrectie op Gamepass, inderdaad, dat zou kunnen. Aan de andere kant, ze zetten nog steeds in op marktaandeel, ze hebben gewoon groei voor ogen. De dienst laagdrempelig te houden qua prijs helpt daar mee.MRE-Inc schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:21:
Of niet exclusief op Xbox maar een hogere prijs op andere platformen om ze daar toch aan te bieden aan te laten overwegen om bv een Xbox te kopen. Het kan allemaal.
Uiteindelijk zal Gamepass ook wel een keer duurder worden, maar niet 25€ per maand wat ik lees. Dan ben je 2013 vergeten namelijk toen Xbox 100€ duurder was en iedereen massaal naar Sony ging aangezien de PS4 dezelfde fifa en cod hadden alleen 100€ goedkoper.
Tevens pikt je huidige gebruikersbase dat niet. Prijsverhoging ivm inflatie etc etc verwacht iedereen wel en moet ook haast wel, maar een 50% verhoging zal de opgebouwde krediet flink verspelen.
Dat weet nog niemand die niet direct bij deze overname betrokken is geweest. De overname van Bethesda leert ons dat ze de contracten netjes uitzitten/afronden en dat het dan exclusief wordt, een logisch gevolg als je het mij zou vragen.Palindrome schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:08:
[...]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik denk dat het duurder maken voorlopig nog wel even uit zal blijven. Er is voor dit soort zaken altijd een psychologische grens en die zal ook Microsoft uiteindelijk uiteraard op gaan zoeken maar eerst moet er (nog meer) marktaandeel komen.Amaze86 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:17:
Sony cod deal is tot eind dit jaar als het goed is, dus vamaf volgend jaar exclusieve naar ms kan niet anders. En wat te denken van Crash en Spyro, toch paar leuke games. Denk dat die gamepass wel duurder zal worden kan niet anders.
Met dit soort overnames is het voor mij persoonlijk overigens wel zeker dat ik ook zonder de Brazilië deal op zeker GamePass aan houd.
Verwijderd
(Wacht, ik ben nog niet klaar... ben hier niet om te trollen
Maar de eerdere overname van Bethesda, en de geruchten van een mogelijke Square Enix overname.
Begin ik toch langzaam erover na te denken om een Xbox aan te schaffen
Er zal vast wel genoeg cross platform blijven, en ook meer dan genoeg exclusives aan beide kanten.
Maar ik heb zo'n gevoel dat het hier niet bij gaat blijven en dat er dit jaar nog wel meer geld gaat rollen aan beide kanten.
Console war krijgt toch zo wel een hele andere betekenis.
Wat ik wel een beetje "apart" vind is dat Meneer Spencer een aantal weken geleden zich nog negatief uitliet over Activision en alle vekeerde dingen die daar al jaren aan de gang zijn.
En dan nu eventjes een kleine 70 Biljoen naar ze overmaken?
Killer Instinct ? Gears of War ? Flight Simulator ?giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:00:
[...]
Wellicht ben ik te pessimistisch. Maar ik wacht nog steeds op de echte grote goede AAA exclusive game. Vermaak me opperbest met gamepass. Maar de AAA exclusives vind ik zelf nog steeds te weinig. Horizon was echt een letterlijke copy paste. Halo vond ik uiteindelijk leuk. Verder is er naast veel koopjes nog weinig gebeurd.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Noem dan toch te minste 1 echt goed spel...... World of Tanks!!!justifire schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:41:
[...]
Killer Instinct ? Gears of War ? Flight Simulator ?
Dat zie ik nou weer niet zo snel gebeuren eigenlijk.Silversin schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:17:
[...]
Niet helemaal, MS heeft liever dat iedereen gaat betalen voor Gamepass ongeacht welk platform. En als het zo doorgaat kan Sony en Nintendo er niet omheen om GP toe te laten op hun platform.
Is die ook al MS exclusive ja ?! Over filler content gesprokenBullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:42:
[...]
Noem dan toch te minste 1 echt goed spel...... World of Tanks!!!
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Er zijn behoorlijk wat instanties die dit moeten goedkeuren (wat een goede zaak is). Dus het gaat wel minstens een jaar duren voordat het rond isFrankoNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:32:
[...]
Sterker nog, afhankelijk van de goedkeuring van de toezichthouder, is het al rond volgens mij.
Qua consoles wel. Had het zelf alleen al grijs gespeeld op de pc, dus spijt dat ik het heb gestart op de 360/one.... Had zo'n beetje alle achievements wel gehaald met pc statsjustifire schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:46:
[...]
Is die ook al MS exclusive ja ?! Over filler content gesproken
Gamertag: timmie271
alles kan off-topic
Denk dat de strategie echt anders is. Xcloud kan ook op je nieuwe Samsung en LG tv. Binnenkort koop je dus een bundeltje met controller en een maandje game pass en kan je de nieuwste Call of Duty spelen voor euro of 70. Dan heb je dus Netflix voor gamen.Ankona schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:19:
Best een overname. Aan de verkoop van de games is dat niet terug te verdienen dus de winst moet komen uit het exclusief maken en daarmee het eigen ecosysteem versterken. Maar wat is daar het effect van als de hardware niet / amper geleverd kan worden? Nieuwe klanten trek je niet als die geen console kunnen kopen om ermee te beginnen.
Het is op termijn echt niet meer nodig dat we allemaal van die kastjes onder onze tv hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door giantgiantus op 18-01-2022 18:24 ]
Mensen denken altijd dat een overname volledig terug verdiend moet worden. Maar het vertegenwoordigt nog steeds gewoon een waarde. Zeker als je zo’n riante positie hebt als MS waar je het makkelijk kan betalen dan wel via een lening die niets kost tegenwoordig.Ankona schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:19:
Best een overname. Aan de verkoop van de games is dat niet terug te verdienen dus de winst moet komen uit het exclusief maken en daarmee het eigen ecosysteem versterken. Maar wat is daar het effect van als de hardware niet / amper geleverd kan worden? Nieuwe klanten trek je niet als die geen console kunnen kopen om ermee te beginnen.
Het Xbox ecosysteem bestaat tegenwoordig uit meer dan een console. Ze kijken verder dan de consolemarkt, want die is al jaren aan het verzadigen en ligt rond de 150 miljoen (exclusief switch users). Dit gold voor zowel de 360/ps3 generatie als de Xbox One / Ps4 generatie. Die keuze is trouwens al jaren geleden ingezet. MS wil dan ook verder dan de traditionele console userbase gaan en heeft het geld en de technische mogelijkheden om een ecosysteem dusdanig vorm te geven dat ze én console én pc én mobiel kunnen bedienen.
Dan moet er toch nog wel wat gebeuren.giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:23:
[...]
Denk dat de strategie echt anders is. Xcloud kan ook op je nieuwe Samsung en LG tv. Binnenkort koop je dus een bundeltje met controller en een maandje game pass en kan je de nieuwste Call of Duty spelen voor euro of 70. Dan heb je dus Netflix voor gamen.
Het is op termijn echt niet meer nodig dat we allemaal van die kastjes onder onze tv hebben.
Als ik nu op mijn Xbox een game stream (laatst gedaan om de Gunk te proberen) is dat nog wel een mindere ervaring dan dat ik hem native installeer en dan is mijn interne netwerk en internet verbinding ook nog eens erg goed, dat zie ik bij de gemiddelde consument nog niet echt een vlucht nemen de komende tijd. Laat staan dat je er CallOfDuty mee gaat spelen.
Jij houdt van gadgets en bent bovengemiddeld geïnteresseerd in techniek. Dus logisch dat je het dan iets minder vind. Ik denk dat mijn neefje van 12 het fantastisch vind om alle Xbox games te kunnen spelen voor een habbekrats. Speelt nu ook fortnight op een oude iPad en het interesseert hem niets hoe het er precies uitziet. Het is voor casuals. De enthousiastelingen zullen heus nog wel doosjes onder de tv kopen een paar jaar.Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:35:
[...]
Dan moet er toch nog wel wat gebeuren.
Als ik nu op mijn Xbox een game stream (laatst gedaan om de Gunk te proberen) is dat nog wel een mindere ervaring dan dat ik hem native installeer en dan is mijn interne netwerk en internet verbinding ook nog eens erg goed, dat zie ik bij de gemiddelde consument nog niet echt een vlucht nemen de komende tijd. Laat staan dat je er CallOfDuty mee gaat spelen.
Phil zei eind vorig jaar nog iets over TES VI waaruit je kunt ophalen dat ze die ook exclusive gaan maken. Je koopt een bedrijf voor zo insane veel geld en de grootste money making IP laat je rustig op de concurrent's platform? Nah. Juist door hem exclusive te maken krijg je men echt naar Game Pass.OK. Fine. I'll do the damn discourse. Warzone will remain multiplatform, but I think main Call of Duty games go exclusive. Microsoft already ran the numbers on every scenario with Bethesda and it determined exclusivity to Game Pass is the best way to drive its goals.
It treats the money it loses from PlayStation sales as an investment/marketing cost to promote Game Pass.
[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 18-01-2022 18:42 ]
Nou dat wij nog kastjes kopen twijfel ik niet aan en dat er een selectie is die het niet als irritant ervaart ook niet eigenlijk. Het gaat veel meer om de massa, ik verwacht niet dat die hele massa in de categorie van je neefje valt.giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:38:
[...]
Jij houdt van gadgets en bent bovengemiddeld geïnteresseerd in techniek. Dus logisch dat je het dan iets minder vind. Ik denk dat mijn neefje van 12 het fantastisch vind om alle Xbox games te kunnen spelen voor een habbekrats. Speelt nu ook fortnight op een oude iPad en het interesseert hem niets hoe het er precies uitziet. Het is voor casuals. De enthousiastelingen zullen heus nog wel doosjes onder de tv kopen een paar jaar.
Zeker niet als je als mainstream CoD speler al jaren anders gewend bent.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 18-01-2022 18:41 ]
Benieuwd hoe zich dit ontwikkeld. En zeer blij met Game Pass. Wordt genieten. Ben benieuwd hoe het met Exclusiviteit zit. Maar ik kan veel via Game Pass spelen, en dat is het belangrijkste. Wat een avond.
Wikipedia: Major League Gaming
In January 2016, video game publisher Activision Blizzard announced its acquisition of Major League Gaming. The company, whose own esports division is led by MLG co-founder Mike Sepso, stated that it intended to leverage the purchase as part of its plans to build an esports-focused television network.
Maar volgens mij is dat vrij dood? Zie op de wiki pagina weinig na 2015. Iemand daar meer info over?
[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-01-2022 18:47 ]
Helemaal mee eens. Exclusiviteit is top voor hun als bedrijf en service, maar voor ons is het beste nieuws wat een gestoorde value we toch hebben met Xbox en Game Pass. Weet je nog hoe ze al die Bethesda games op de GP gooiden? Dat gaat hier ook gebeuren, alle campaigns die ik gemist heb van CoD. Diablo 4 day one op GP....het is insaaaaane.Zorroberner schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:41:
Holy shit, wat een overname. Ik heb in 2020 in de zomer eindelijk de Modern Warfare trilogie campagne via BC gespeeld op de One S. Vind die campagnes heel leuk, maar ging de spellen zelden kopen. Heb dan zoveel campagnes te spelen van COD, man wordt hier enorm blij van. Heb nooit Black Ops bijvoorbeeld gespeeld. World at War lijkt mij ook meesterlijk.
Benieuwd hoe zich dit ontwikkeld. En zeer blij met Game Pass. Wordt genieten. Ben benieuwd hoe het met Exclusiviteit zit. Maar ik kan veel via Game Pass spelen, en dat is het belangrijkste. Wat een avond.
Heb dan ook nergens Gears 5 genoemd.timmie271 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:19:
[...]
Is al wel weer ouder en krijgt geen support meer.
Events blijven zoals ze nu zijn samen met 300% xp boost standaard.
Dus nog even de laatste 7 achievements halen en hij kan de Xbox af, wachtend tot gears 6 uitkomt
Ik doel op Gears of War als AAA in zijn algemeen.
Een deel 6, 7, 8, etc zullen vast nog wel komen
En dan Killer Instinct, niet voor niets één van de grote titels op EVO.
Er is zelfs een Killer Instinct World Cup (Texas)
Nog meer keuze stress als er nóg meer games in gamepass komen
Maar serieus, ik ben erg benieuwd. Ik hoop dat Blizzard ook weer een beetje terug tot zichzelf kan komen onder Microsoft en we wellicht weer wat van hun vroegere genialiteit terug gaan zien.
Activision games heb ik wat minder mee, maar altijd leuk om wat uit te kunnen proberen en wie weet wat ze onder de leiding van Microsoft nog gaan doen
Gamertag: FinrazielNL
Verwijderd
Ik denk dat Microsoft “schijt” heeft aan de verkoop aantallen van de Xbox. Materiaal/verscheping kosten zijn 3 a 4 x zo hoog geworden/opslag warehouse etc.Ankona schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:19:
Gamepass lijkt me eerder het paard van Troje. En het belangrijkste “wapen/verdien model.
We zullen gamepass binnen nu en enkele jaren waarschijnlijk gaan zien als app op tv,
Nintendo en mogelijk zelfs ooit mogelijk op de PlayStation.
Maar wat ik me gewoon af blijf vragen is, waar is de tijd van de Xbox 360 gebleven? Toen games als Kameo, Perfect Dark Zero en een nieuwe Fable een vast gegeven waren. Voor mijn part voegen we daar nog een Naruto, Viva Pinata en Blue Dragon aan toe. Nu kopen weer een grof stuk marktaandeel maar halen ze daar nu echt goede games mee binnen?
Nu lijkt het allemaal om Gamepass en marktaandeel te gaan maar waar zijn de toonaangevende games die ze twee generaties geleden nog wel hadden? Het duurt allemaal wel erg lang zo he. Met deze aankopp veranderd er niet zo veel voorlopig.
Aan de consoles zelf verdienen ze idd niet. Maar het is natuurlijk wel het toegangskaartje tot hun ecosysteem. Ze maken titels exclusief om mensen binnen te halen en dan ook via de andere titels te verdienen. Linksom of rechtsom moet er ook bij Microsoft meer geld binnenkomen dan dat ze uitgeven.Ramon27 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:57:
[...]
Ik denk dat Microsoft “schijt” heeft aan de verkoop aantallen van de Xbox. Materiaal/verscheping kosten zijn 3 a 4 x zo hoog geworden/opslag warehouse etc.
Gamepass lijkt me eerder het paard van Troje. En het belangrijkste “wapen/verdien model.
We zullen gamepass binnen nu en enkele jaren waarschijnlijk gaan zien als app op tv,
Nintendo en mogelijk zelfs ooit mogelijk op de PlayStation.
alles kan off-topic
Inmiddels al een backlog van 300+ games exclusief gamepass en nu dit geweldige nieuws.
Altijd jammer gevonden dat Mike Ybarra wegging bij MS, maar als we toch eens wisten 😀
Overigens gaf onze machtige leider Phil zoals altijd de hint dat deze overname eraan zat te komen.
Zie: https://twitter.com/tomwa...WGdlOAYzfVB8xU-SQWAg&s=19
Daarnaast nog even verder genieten van deze overname en van de influencers die opeens een PHD in law hebben en mergers hebben begeleid van 70 billion en het allemaal beter weten dan de advocaten en juridische mensen die microsoft op de payroll heeft :-D
Zin in WoW op de console!!!!
iemand iets leuks?
Volgens mij zijnlaatst nog Forza Horizon 5 en MS Flight Sim uitgekomen, beide toptitels.Kenny_026 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:00:
Blijkbaar moet je sommige mensen hier feliciteren met deze acquisitie van Microsoft dus bij deze!
Maar wat ik me gewoon af blijf vragen is, waar is de tijd van de Xbox 360 gebleven? Toen games als Kameo, Perfect Dark Zero en een nieuwe Fable een vast gegeven waren. Voor mijn part voegen we daar nog een Naruto, Viva Pinata en Blue Dragon aan toe. Nu kopen weer een grof stuk marktaandeel maar halen ze daar nu echt goede games mee binnen?
Nu lijkt het allemaal om Gamepass en marktaandeel te gaan maar waar zijn de toonaangevende games die ze twee generaties geleden nog wel hadden? Het duurt allemaal wel erg lang zo he. Met deze aankopp veranderd er niet zo veel voorlopig.
[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 18-01-2022 19:04 ]
Waar haal je uit dat WoW op de console komt? Als die al ergens in Gamepass komt zou het wel gewoon op de PC zijn.PacinoAllstars schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:01: Zin in WoW op de console!!!!
Wow naar de console zou wel een meesterzet zijnTimothy3000 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:06:
[...]
Waar haal je uit dat WoW op de console komt? Als die al ergens in Gamepass komt zou het wel gewoon op de PC zijn.
lijkt mij niet dat zoiets kan werken.Kenny_026 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:07:
[...]
Wow naar de console zou wel een meesterzet zijn
Een game als grounded past perfect in je rijtje. Maar dat is maar een AA titel met een kiddy uitstraling… en dus per definitie slecht in de ogen want ja geen AAA 3rd person action adventure. En toonaangevende games, tja smaken verschillen dus.Kenny_026 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:00:
Blijkbaar moet je sommige mensen hier feliciteren met deze acquisitie van Microsoft dus bij deze!
[ Voor 2% gewijzigd door BM op 18-01-2022 19:10 ]
Is nu niet heel anders toch? Een game als Psychonauts of The Gunk past perfect in dat rijtje imo. En we zijn nog maar een jaar onderweg.Kenny_026 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:00:
Maar wat ik me gewoon af blijf vragen is, waar is de tijd van de Xbox 360 gebleven? Toen games als Kameo, Perfect Dark Zero en een nieuwe Fable een vast gegeven waren.
[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 18-01-2022 19:12 ]
Dat is hun visie. Het is een service die onafhankelijk is van het platform (los van ps), net zoals nu aoe4 eraan komt voor de consoles.Timothy3000 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:06:
[...]
Waar haal je uit dat WoW op de console komt? Als die al ergens in Gamepass komt zou het wel gewoon op de PC zijn.
WoW kan je prima spelen op een console met muis en kb. Daarnaast is Mike Ybarra zwaar WoW fan, kwestie van tijd voor die op xbox is, markeer maar.
Ik zie het niet zo snel gebeuren maar zou wel leuk zijn.PacinoAllstars schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:12:
[...]
Dat is hun visie. Het is een service die onafhankelijk is van het platform (los van ps), net zoals nu aoe4 eraan komt voor de consoles.
WoW kan je prima spelen op een console met muis en kb. Daarnaast is Mike Ybarra zwaar WoW fan, kwestie van tijd voor die op xbox is, markeer maar.
Ik denk dat Microsoft het ook te doen is on de PC portefeuille van Gamepass uit te breiden. But time will tell.
WoW heeft een boost nodig, mensen haken af etc en komen weer is terug als er wat nieuws is.Timothy3000 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:13:
[...]
Ik zie het niet zo snel gebeuren maar zou wel leuk zijn.
Je kan nu al 25 miljoen mensen eraan laten ruiken, tegen de tijd dat het zover is nog meer.
Diablo leek ook altijd een typische pc game en is prima speelbaar op een console.
Dit krijgt Sony ervan na al die timed exclusive deals van oa FF7R en nu is het hoogstwaarschijnlijk een franchise die niet meer op Xbox zal komen.Timothy3000 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:03:
Helemaal niet zo blij met dit nieuws. Hoop dat het merendeel van de games gewoon exclusive blijft en dat zoveel mogelijk mensen de games kunnen blijven spelen. Hoop niet dat third party games langzaam maar zeker uiteindelijk grotendeels exclusives worden.
Sony die een paar jaar geleden expres achter studios aan ging waar Xbox zich vaak mee associeerde, ik noem een Bethesda en ineens waren Deathloop en Ghostwire Tokyo een jaar of langer exclusive op PS platforms. Ze gingen ook achter Starfield aan voor minimaal een jaar , wellicht twee jaar als exclusive.
Als een spel als ESO het kan, kan WoW het ook.Timothy3000 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:13:
[...]
Ik zie het niet zo snel gebeuren maar zou wel leuk zijn.
Zie het ook niet gebeuren, maar het kan wel.
[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 18-01-2022 19:20 ]
Dat is mijn punt een beetje. Uiteindelijk is het niet alleen ''dit krijgt Sony ervan'' maar ook ''dit krijgen gamers met een PS5 ervan.'' Ik ben er gewoon niet zo fan van als third party games ineens exclusive worden.devilsnight schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:17:
[...]
Dit krijgt Sony ervan na al die timed exclusive deals van oa FF7R en nu is het hoogstwaarschijnlijk een franchise die niet meer op Xbox zal komen.
Sony die een paar jaar geleden expres achter studios aan ging waar Xbox zich vaak mee associeerde, ik noem een Bethesda en ineens waren Deathloop en Ghostwire Tokyo een jaar of langer exclusive op PS platforms. Ze gingen ook achter Starfield aan voor minimaal een jaar , wellicht twee jaar als exclusive.
Had ook liever FF7 naar de Xbox zien gaan. Hoe meer gamers (ongeacht console) dit soort pareltjes kunnen spelen hoe beter.
Beetje flauwe reactie. Er zijn heel weinig blockbuster games uitgekomen van MS en die uitgekomen zijn scoren vaak niet zo goed. MS heeft zich ook ten doel gesteld om veel meer AAA games te gaan produceren omdat ze het zelf ook te weinig vinden. Tuurlijk zijn er mensen die liever grounded spelen en dat is helemaal prima en 1 vd mooie dingen van gamepass. Tegelijkertijd is er ook veel te weinig AAA geproduceerd door MS. Dit vinden ze zelf ook vandaar de ambitie om veel meer AAA te releasen.uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:08:
[...]
Een game als grounded past perfect in je rijtje. Maar dat is maar een AA titel met een kiddy uitstraling… en dus per definitie slecht in de ogen want ja geen AAA 3rd person action adventure. En toonaangevende games, tja smaken verschillen dus.
Sony brengt het merendeel van de exclusives ook naar de PC toch? Uncharted, Horizon, Death Stranding, FF7 e.d. zijn allemaal op PC te spelen.devilsnight schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:18:
En daarnaast is Xbox wel de "lesser evil" van de twee.
Zij brengen de games tenminste nog Day one naar PC en ze bieden ook aardig wat opties als je niet een Xbox console wilt.
Sony......nuff said.
Day oneTimothy3000 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:24:
[...]
Sony brengt het merendeel van de exclusives ook naar de PC toch? Uncharted, Horizon, Death Stranding, FF7 e.d. zijn allemaal op PC te spelen.
Sony is daar nog lang niet.
Dit is trouwens ook erg fijn voor de mensen die er werken.
WSJ says Microsoft CEO approached Activision in November about the deal, and Phil Spencer said he would only acquire if the workplace situation was improving
“We see the progress that they’re making that was pretty fundamental to us deciding to go forward here” - Spencer
Euh…. Sekiro valt onder Activision hédrakiesoft schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:26:
Zo wat een nieuws weer. Lijkt een gamepass voor pc filler te zijn, maar prima deal. Ik dacht dat Phil op zoek was naar Japanse studio's. Moeten we daar nog even op wachten dus.
Wacht ff.... vallen de From Software games ook onder Activision?!
Nee, de IP van Sekiro ligt volgens mij bij Activision.Timothy3000 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:28:
[...]
Wacht ff.... vallen de From Software games ook onder Activision?!
Thanks!Kenny_026 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:00:
Maja voor xbox/pc gamers met gamepass en liefde voor wat activision aanbied ia dit heel goed nieuws dus blij voor die groep!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
ESO is vanaf het begin ontworpen om ook op console gespeeld te kunnen worden en heeft daardoor niet zoveel verschillende skills als WoW volgens mij wel heeft. Ik denk dat er echt een heel significante overhaul nodig is voor WoW met een gamepad gespeeld kan worden en uitbrengen met alleen m&k support zie ik ook niet echt gebeuren.Caelorum schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:20:
[...]
Als een spel als ESO het kan, kan WoW het ook.
Zie het ook niet gebeuren, maar het kan wel.
WoW heb ik zelf niet echt gespeeld maar bv wel Star wars the old Republic. Daar had ik volgens mij wel richting de 20 hotkeys die ik ook echt veel gebruikte. Had die ook graag op console gezien maar dat gaat gewoon niet met hoe zo'n game opgezet is.
Gamertag: FinrazielNL
Maar niet day one!Timothy3000 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:24:
[...]
Sony brengt het merendeel van de exclusives ook naar de PC toch? Uncharted, Horizon, Death Stranding, FF7 e.d. zijn allemaal op PC te spelen.
Zou Phil met pensioen gaan bij de aankondiging van de volgende xbox over 5 jaar? (hij is dan immers ook al bijna 60 ... al zou ik hem nu ook geen 54 geven zoals die nu op het podium staat bij de presentaties)
Volgens mij zijn Forza Horizon 5 en MS Flight Sim nog niet zo lang geleden uitgekomen en scoren die best goed.giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:23:
[...]
Beetje flauwe reactie. Er zijn heel weinig blockbuster games uitgekomen van MS en die uitgekomen zijn scoren vaak niet zo goed. MS heeft zich ook ten doel gesteld om veel meer AAA games te gaan produceren omdat ze het zelf ook te weinig vinden. Tuurlijk zijn er mensen die liever grounded spelen en dat is helemaal prima en 1 vd mooie dingen van gamepass. Tegelijkertijd is er ook veel te weinig AAA geproduceerd door MS. Dit vinden ze zelf ook vandaar de ambitie om veel meer AAA te releasen.
Natuurlijk is het doel om blockbusters exclusief naar je console te halen en ik denk ook dat dat precies is wat ze met Bethesda hebben gedaan. Vanuit het perspectief als gamer snap ik die aankoop ook meer dan de aankoop van nu.giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:23:
[...]
Beetje flauwe reactie. Er zijn heel weinig blockbuster games uitgekomen van MS en die uitgekomen zijn scoren vaak niet zo goed. MS heeft zich ook ten doel gesteld om veel meer AAA games te gaan produceren omdat ze het zelf ook te weinig vinden. Tuurlijk zijn er mensen die liever grounded spelen en dat is helemaal prima en 1 vd mooie dingen van gamepass. Tegelijkertijd is er ook veel te weinig AAA geproduceerd door MS. Dit vinden ze zelf ook vandaar de ambitie om veel meer AAA te releasen.
Maar is het de bedoeling dat de "hele gaming wereld" hier beter van wordt? Dat lijkt me helemaal niet de insteek van deze overname.v8power67 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:29:
Heb een xbox en heb gamepass maar word hier niet heel blij van. Hele publishers opkopen bedoel ik dan. Ben meer van het eigen studio en eigen 1st party games dan gewoon bestaande 3rd party games opkopen en exclusief maken. Heb gelukkig niks met cod en activision verder dus ga nog steeds niks ervan spelen maar vind gewoon niet echt positief voor de gaming wereld althans laat ik zo zeggen dit voelt niet aan als iets waar de gehele gaming beter van word.
Lees even waar ik op reageer😂Xgar schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:34:
[...]
Volgens mij zijn Forza Horizon 5 en MS Flight Sim nog niet zo lang geleden uitgekomen en scoren die best goed.
Zijn beide wel games voor een zeer specifiek publiek natuurlijk. Kan ernaast zitten maar denk dat @giantgiantus de meer mainstream AAA games bedoelt.Xgar schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:34:
[...]
Volgens mij zijn Forza Horizon 5 en MS Flight Sim nog niet zo lang geleden uitgekomen en scoren die best goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 18-01-2022 19:36 ]
In je post zeg je toch duidelijk:
Er zijn heel weinig blockbuster games uitgekomen van MS en die uitgekomen zijn scoren vaak niet zo goed.
Daar reageer ik op met 2 recente AAA titels van MS die goed scoren.
FH5 niet mainstream AAA?Timothy3000 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:36:
[...]
Zijn beide wel games voor een zeer specifiek publiek natuurlijk. Kan ernaast zitten maar denk dat @giantgiantus de meer mainstream AAA games bedoelt.
Of misschien alleen de rechten voor deel 1, dat kan ook.uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:29:
[...]
Nee, de IP van Sekiro ligt volgens mij bij Activision.
[ Voor 3% gewijzigd door BramViking op 18-01-2022 19:39 ]
Als je jaren wilt wachten kan dat soms inderdaad maar het is geen standaard gegeven.Timothy3000 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:24:
[...]
Laten we hopen van niet. Er gaat echt niets goeds uitkomen als Xbox (of Sony) straks het monopolie over al die grote developers heeft.BramViking schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:38:
Game Pass zal de Netflix van het gamen worden, als het nu al niet is. Hopelijk neemt Xbox ook EA over en dan is het game, set and match.
Ik val een beetje over je bewoording. 'een vast gegeven'. Je noemt een aantal games op waarvan 1 of 2 games zijn uitgekomen, en die daarna niet meer doorgezet zijn. Dat zijn misschien hele goeie games geweest, maar kennelijk niet goed genoeg dat het qua kosten uit kan.Kenny_026 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:00:
Nu kunnen we allemaal doen alsof gamen puur gaat om het artistieke verhaal, en hoewel dat heel leuk zou zijn moeten games gewoon geld in het laatje brengen, op die enkele developer na die het echt als hobby doet, maar die brengen niet het soort games uit die jij noemt.
Fable en Perfect Dark een 'gegeven' noemen vind ik ook wat raar. Fable is begonnen op de originele Xbox, werd goed ontvangen, dus dan is deel 2 op de 360 misschien wel een gegeven. Maar het is ook een franchise die MS (inho terecht) heeft stopgezet toen ze inzagen dat de ontwikkeling niet de gewenste richting op ging. Hopelijk trekt de nieuwe versie dat weer recht.
En om nu te zeggen dat MS sinds die tijd helemaal geen goeie nieuwe games uitgebracht heeft gaat me ook te ver. Kijk alleen al naar het succes van Forza (Horizon), Ori (misschien geen AAA, maar wel zeer hoog gewaardeerd) of Hellblade.
Tuurlijk, het kan altijd beter, en er zijn zeker genres waar MS nog een hoop te winnen heeft, maar imho zijn ze daar best leuk mee bezig.
Spoiler-alert: dat is ook zo.Nu lijkt het allemaal om Gamepass en marktaandeel te gaan
Qua games niet, maar voor Gamepass wel, en dat is waar MS op dit moment keihard op inzet. Dat kun je leuk vinden of niet, maar dit past prima in de strategie die ze uitgezet hebben.Met deze aankopp veranderd er niet zo veel voorlopig.
En daarbij, met elke overname haal je ook de creativiteit van die studios binnen. Wie weet waar Activision/Blizzard (en Bethesda) mee bezig zijn wat wij nog niet, maar MS al wel gezien hebben?
Tis allemaal koffiedik kijken uiteraard, en overal valt wat op af te dingen, maar ik snap de richting wel die ze opgaan.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik hoop het wel. EA bestuur heeft het toch niet met je voor. Komt toch niks revolutionairs van, dan liever op Game Pass.Timothy3000 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:39:
[...]
Laten we hopen van niet. Er gaat echt niets goeds uitkomen als Xbox straks het monopolie over al die grote developers heeft.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Eens. Dat denk ik ook al heel lang. En er komen nog wel een paar services zoals deze. En wat je ziet bij streaming tv is dat iedereen moord en veranderd schreeuwt dat hij/zij nu meerdere abonnementen af moet sluiten. Vraag me af of met gaming die ontevredenheid ook gaat ontstaan.BramViking schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:38:
Game Pass zal de Netflix van het gamen worden, als het nu al niet is. Hopelijk neemt Microsoft ook EA over en dan is het game, set and match.
Ps. Ik vind het wel chill. Heb nu ook netflix, Disney en Amazon. Nog steeds super veel content voor een habbekrats.
Als ze dat doen hoef ik helemaal nooit meer een game te kopenAmaze86 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:41:
Nu Ubisoft nog overnemen.
Nee de bedoeling hier is dat Microsoft er op vooruit gaat.Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:35:
[...]
Maar is het de bedoeling dat de "hele gaming wereld" hier beter van wordt? Dat lijkt me helemaal niet de insteek van deze overname.
Maar ik bedoel voor ons gamers is het nooit goed als er 1 dalijk een monopolie heeft. Dus voor de gehele gaming is het geen goede richting die ingeslagen word. Maar helaas onvermijdelijk sinds disney al begonnen is ermee in de film wereld. Was het wachten op eentje die het in de gaming gaat doen.
Ik zal nooit kunnen juichen als een hele publisher opgekocht word, maja ik ben dan ook niet gebonden aan 1 ecosysteem maar als sony zou doen zou ik zelfde zeggen. En vind het gewoon jammer dat het ook hier die kant op gaat. Was ergens onvermijdelijk maar toch jammer. Verder mega rete slim hoor van Microsoft nu kopen met al het slechte nieuws rondom blizzard.
Benieuwd hoe lang het duurt voordat er geen 3rd party AAA developers meer zijn en alles opgekocht is.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
@v8power67 hoezo? Er komen toch gewoon weer nieuwe bedrijfjes op? De top developers van snes/Sega zijn ook niet allemaal meer daar en nieuwe bedrijven zijn opgekomen.
[ Voor 66% gewijzigd door giantgiantus op 18-01-2022 19:47 ]
Verwijderd
Zo word het natuurlijk wel gebracht.Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:35:
[...]
Maar is het de bedoeling dat de "hele gaming wereld" hier beter van wordt? Dat lijkt me helemaal niet de insteek van deze overname.
"For all the gamers"
Maar realistisch word er nu gewoon een middelvinger naar 1/4 van de gamers gezet.
Dat zie ik niet zo 1.2.3 gebeuren. (Game, set and match)BramViking schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:38:
Game Pass zal de Netflix van het gamen worden, als het nu al niet is. Hopelijk neemt Xbox ook EA over en dan is het game, set and match.
Tijdens de PS3/Xbox360 generatie werd er ook al gesproken over dat Microsft Sony aan het overschaduwen is en dat het einde verhaal was.
Nou, we weten allemaal wat er de volgende generatie is gebeurd.
Wat Microsoft hier heeft gedaan is desalniettemin een grote slag en ik ben ook zeer benieuwd hoe Sony hier op gaat reageren.
Maar Sony/Playstation heeft meer dan genoeg te bieden dan 3rd party games.
Maar zoals ik al boven ergens aangaf, ik ben wel jaloers op de service die jullie krijgen voorgeschoteld.
De gamepass is een waanzinnige waarde voor zijn geld.
Eens, al zal MS daar aan de voorkant natuurlijk ongetwijfeld onderzoek naar hebben gedaan.Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:10:
[...]
Er zijn behoorlijk wat instanties die dit moeten goedkeuren (wat een goede zaak is). Dus het gaat wel minstens een jaar duren voordat het rond isTot die tijd zijn het nog steeds 2 aparte bedrijven. Het kan ook zijn dat een instantie het pas goedkeurt als een merk zoals COD niet in de deal zit, als voorbeeld.
Stel je voor dat ze ook nog een EA en/of Ubisoft overnemen. Dan hebben ze bijna alle studio's die er toe doen. Allemaal op één platform. Daar heb ik wel €100-150,- euro per jaar voor over. Als je al die spellen lost koopt ben je veel meer kwijt.giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:41:
[...]
Eens. Dat denk ik ook al heel lang. En er komen nog wel een paar services zoals deze. En wat je ziet bij streaming tv is dat iedereen moord en veranderd schreeuwt dat hij/zij nu meerdere abonnementen af moet sluiten. Vraag me af of met gaming die ontevredenheid ook gaat ontstaan.
Ps. Ik vind het wel chill. Heb nu ook netflix, Disney en Amazon. Nog steeds super veel content voor een habbekrats.
Dit topic is gesloten.
![]()
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/ggD2IUzqQdfnwQhlcQxqX5fh.jpg?f=fotoalbum_large)