• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:24
De nieuwe COD. 70 euro voor PS of " gratis" in gamepass.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik voel de: Wie zit nou op een zoveelste Call Of Duty te wachten - berichten al aankomen. Al denk ik niet dat CoD de komende 2/3 jaar van andere platformen zal verdwijnen. Hooguit een jaar wat minder content of spelmodi voor een jaar exclusief, zoals Sony dat nu ook doet.

XBL: MRE Inc

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoelang Rockstar, EA en Ubisoft nog op eigen benen blijven. Het geweld van het grote geld wordt steeds heviger.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:15
Whhhuutttttttt, dit is echt insane!!!! $68mld!

Ik ben er echt ff stil van...

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
JDL15 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:46:
Whhhuutttttttt, dit is echt insane!!!! $68mld!

Ik ben er echt ff stil van...
Waarom? De marktcap van veel bedrijven is momenteel hoog. Dit soort bedragen is niet heel gek bij fusies en dergelijke.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:32
sohus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:39:
Insane deal.

Laten we Sony hier buiten beschouwing laten
Tikkie overdreven, niet? :P

[ Voor 30% gewijzigd door BM op 18-01-2022 15:26 ]

Verwijderd

sohus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:39:
Insane deal.

Voor Sony zit er niets anders op als zich opmaken voor een overname, of een Nintendo toekomst (1st party focus met matige 3rd party support/kwaliteit).
Sony hardware en games icm Nintendo games zou mij iig zeker bevallen.

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:45:
Ik ben benieuwd hoelang Rockstar, EA en Ubisoft nog op eigen benen blijven. Het geweld van het grote geld wordt steeds heviger.
EA is wel van een ander formaat als Activision of Bethesda. EA heeft enorme bergen aan games waarvan een groot deel ook jaarlijks nieuwe versies krijgen.

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:24
Wel goed nieuws, naar alle waarschijnlijkheid zal de XBOX dan ook leadplatform worden in development.

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Voor de gebruikers? Grandioos toch? Voor Sony? Nachtmerrie. Maar één gamemoloch met zoveel macht? Not a fan.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:48:
[...]

EA is wel van een ander formaat als Activision of Bethesda. EA heeft enorme bergen aan games waarvan een groot deel ook jaarlijks nieuwe versies krijgen.
de beurswaarde van EA is plusminus 40 miljard, die van activision ruim 50 miljard. (Het is normaal dat bij overnames fors meer betaald wordt.)

Verwijderd

MRE-Inc schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:45:
Ik voel de: Wie zit nou op een zoveelste Call Of Duty te wachten - berichten al aankomen. Al denk ik niet dat CoD de komende 2/3 jaar van andere platformen zal verdwijnen. Hooguit een jaar wat minder content of spelmodi voor een jaar exclusief, zoals Sony dat nu ook doet.
Ik zit zelf ook niet te wachten op de zoveelste COD, sterker nog, na COD2 uit 2005 ging het berg afwaarts voor mij. Echter is het wel zo dat het wel de Fifa game onder de FPS games is, het word enorm veel gespeeld. Door de fanatieke gamers, maar ook door mensen die een Playstation of Xbox enkel hebben voor de jaarlijkse Fifa en COD release (en de zoveelste GTA 5 remake :+ ).

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:32
Activision Blizzard is de eigenaar van enkele van de grootste franchises in de game-industrie, waaronder Call of Duty, Candy Crush, Tony Hawk's Pro Skater, Diablo, Overwatch, Warcraft, Spyro en Crash Bandicoot.
Bizar idee dat Playstation's mascottes Spyro en Crash straks van Microsoft zijn.

• JDL15
giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Waarom? De marktcap van veel bedrijven is momenteel hoog. Dit soort bedragen is niet heel gek bij fusies en dergelijke.
Ja, meer in de zin hoe dit dadelijk gaat uitpakken voor de rest van de spelers op andere platformen, de enorme media aandacht, etc.

En $68,7 MLD is het 9 voudige van Bethesda, daar verbaas ik me dan ook nog over. Ik weet dat COD (en met name Warzone) enorm populair is, maar ik vind het nogal scheef..

Moet het nog even laten bezinken :P

Oewww dit gaat echt olie op het vuur gooien hoor!

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:50:
[...]

de beurswaarde van EA is plusminus 40 miljard, die van activision ruim 50 miljard. (Het is normaal dat bij overnames fors meer betaald wordt.)
Oh verrek ja, ik zie het. :F
Moet zeggen dat ik het nog niet snel zie gebeuren dat ze EA overnemen... eerder een Sega oid.

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-11 15:27

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

MRE-Inc schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:45:
Ik zit er niet op te wachten, maar 'gratis' in gamepass wil ik wel spelen hoor ;)

• JDL15
Phill zei toch laatst iets dat de werkrelatie met Activision flink ging veranderen, daar zat zeker weer een cryptische boodschap al van hem in...

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Daaaamn. Wat een overname zeg. Holy f... 😳😳

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:51:
[...]

Ik zit zelf ook niet te wachten op de zoveelste COD, sterker nog, na COD2 uit 2005 ging het berg afwaarts voor mij. Echter is het wel zo dat het wel de Fifa game onder de FPS games is, het word enorm veel gespeeld. Door de fanatieke gamers, maar ook door mensen die een Playstation of Xbox enkel hebben voor de jaarlijkse Fifa en COD release (en de zoveelste GTA 5 remake :+ ).
Wachten niet, maar ik speel de Single Player van CoD toch altijd wel als het hedendaags of verleden is. Die versies in de toekomst laat ik links liggen. Af en toe ook nog wel eens de multiplayer. Toch onlangs CoD Modern Warfare Remastered gekocht en uitgespeeld.

En ja het is idd de fifa onder de shooters.....

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:57
Hmmm, die zijn mijn inziens nog wel wat meer waard. Hmmm, ik lees nu pas de post van @ArthurMorgan dat EA al minder waard zou zijn dan Activision.

Volgens mij zei iemand anders het ook al; wat hebben ze nou eigenlijk van echte waarde gekocht? Gaat het ze om de titels of om de studio's? Want een paar van de games die genoemd worden waren super populair, maar zijn dat toch niet zo heel erg meer?

[ Voor 11% gewijzigd door Rossi46 op 18-01-2022 14:59 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSdfUdHA4BNPbbCSAdvQXXkHwO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EPbFY44XJ8ltpPOfG1PZiXoC.png?f=fotoalbum_large

Flinke lijst. Benieuwd hoe alles vormgegeven gaat worden eigenlijk. Kan mij niet voorstellen dat alle Activision titels exclusives gaan worden. Gok vooral content voor Game Pass zeker stellen en dat de studios een mate van vrijheid behouden.

Overigens kan het nog wel even duren voordat alles rond is. Er moet door wat instanties nog wel naar de deal gekeken worden, ivm. monopoly, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Wom op 18-01-2022 15:02 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wom schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:58:
[Afbeelding]

Flinke lijst. Benieuwd hoe alles vormgegeven gaat worden eigenlijk. Kan mij niet voorstellen dat alle Activision titels exclusives gaan worden. Gok vooral content voor Game Pass zeker stellen en dat de studios een mate van vrijheid behouden.
Wel alles boven de streep he wat er bij komt. ;)

Ben benieuwd of er weer een belletje gaat vanuit Sony HQ richting Microsoft of CoD wel op de PS blijft net zoals toen bij Minecraft....

Wom schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:58:
[Afbeelding]

Overigens kan het nog wel even duren voordat alles rond is. Er moet door wat instanties nog wel naar de deal gekeken worden, ivm. monopoly, etc.
Aan de ene kant zou je zeggen dat ze CoD nu exclusive maken, want op die manier krijg je wel echt een mega groei qua Game Pass subs. Maar aan de andere kant zie ik het niet gebeuren en ook MS zelf heeft al gezegd de platforms te blijven supporten. Dat zeiden ze toen met de Bethesda deal niet op die manier.
Game Pass is overigens voorbij de 25 miljoen abonnees: https://www.theverge.com/...lion-microsoft-activision

Verwijderd

Ergens is het natuurlijk wel slim om de concurrent te blijven voorzien. Vanwege de omzet en om de eigen propositie aantrekkelijker te maken. Speel Day 1 in Gamepass (no extra fees required) of betaal €79,99 op het concurrerende platform.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2022 15:15 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kolere wat een overname he, dat zag toch niemand echt aankomen.
Super goed nieuws voor GamePass bezitters, het wordt op niet nader te noemen andere platformen wel wat schraal op deze manier.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:14:
Ergens is het natuurlijk wel slim om de concurrent te blijven voorzien. Vanwege de omzet en om de eigen propositie beter te laten lijken. Speel Day 1 in Gamepass (no extra fees required) of betaal €79,99 op het concurrerende platform.
En dan openen met “Microsoft/Xbox game studios” :P

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:15:
[...]

En dan openen met “Microsoft/Xbox game studios” :P
Sowieso :P

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:44

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

En mensen maar roepen dat we gek waren om in te zetten op 'de verliezende console, al jaren'

*O*

(nee, geen flame of wat dan ook; gewoon enthousiast. Ik bezit geen PS(5) omdat ik gewoon _niet_ kan wennen aan die controller), hoewel ik voor Final Fantasy nog wel een uitzondering wil gaan maken in de toekomst :P )

[ Voor 52% gewijzigd door Notna op 18-01-2022 15:19 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
* knip * doe maar niet

[ Voor 82% gewijzigd door Geronimous op 18-01-2022 17:19 ]

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:51

Vagax

Hehe

De zoveelste keer dat ik toch blij ben dat ik voor de Xbox ben gegaan nadat ik zat te twijfelen tussen de twee. Ik kijk uit naar CoD in Game Pass

• Donstil
  • Niet online
Met de hoeveelheid studio’s uit het plaatje hierboven (31) is het ook niet onrealistisch om te denken dat we over een paar jaar gewoon elke maand of 2 maanden een Exclusive op GamePass krijgen, elke studio heeft dan immers 31 maanden de tijd. Dan gaan we pas echt naar het Netflix model toe.

• Donstil
  • Niet online
* knip * doe maar niet

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 18-01-2022 17:19 ]

• Vagax

Vagax

Hehe

Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:19:
Met de hoeveelheid studio’s uit het plaatje hierboven (31) is het ook niet onrealistisch om te denken dat we over een paar jaar gewoon elke maand of 2 maanden een Exclusive op GamePass krijgen, elke studio heeft dan immers 31 maanden de tijd. Dan gaan we pas echt naar het Netflix model toe.
Microsoft heeft al gezegd dat hij nu al elke 3 maanden een game willen uitbrengen, dat moet wel lukken
What the fuck... Bizar.

Zelf heb ik niet veel met de meeste franchises van ze, maar tering, wat krijgen ze weer een hoop IP's erbij, die hopelijk in de handen van een MS weer de goede kant opgaan.

Het leukste bedrijf wat ze nu ook krijgen is Toys for Bob! :P

Man man, what the fuck.

Laten we Sony hier buiten beschouwing laten

[ Voor 15% gewijzigd door BM op 18-01-2022 15:27 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Het is natuurlijk ook een meesterlijke zet om Game Pass naar de PlayStation te krijgen... Sony, wil je CoD? Doe maar Game Pass toelaten dan.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Donstil
  • Niet online
Vagax schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Phil Spencer heeft al gezegd dat hij nu al elke 3 maanden een game willen uitbrengen, dat moet wel lukken
Ooh echt? Ja dat moet makkelijk haalbaar worden met die aanbod.

• ArthurMorgan
  • Niet online
* knip *

Met elke grote aankoop zoals de huidige wordt een volgende grote aankoop lastiger om goedgekeurd te krijgen. Al hebben ze voorlopig nog wel wat speelruimte denk ik. Maar Sony of Nintendo zullen niet gaan gebeuren. (Al kan MS het waarschijnlijk wel prima betalen :D )

[ Voor 65% gewijzigd door Geronimous op 18-01-2022 17:20 ]

• Miesjh
  • Laatst online: 17:03

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Mooi plaatje...
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FJY6W3VX0AARjUk?format=jpg&name=large

Xbox Live: Miesjh NL

• Vagax

Vagax

Hehe

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:21:
What the fuck... Bizar.

Zelf heb ik niet veel met de meeste franchises van ze, maar tering, wat krijgen ze weer een hoop IP's erbij, die hopelijk in de handen van een MS weer de goede kant opgaan.

Het leukste bedrijf wat ze nu ook krijgen is Toys for Bob! :P

Man man, what the fuck.

Sony kan niet anders dan nu counteren, maar met wat dan? De zoveelste remake van een remake....
Ik dacht al jaren dat Sony Square Enix zou overnemen maar dat is nog steeds niet gebeurt, de studio zou goed in het portfolio van Sony passen

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
ArthurMorgan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Dat zal door elke mededingingsautoriteit worden tegengehouden. (IMHO gelukkig :) concurrentie is gezond op dit vlak.)
haha dat lijkt me wel ja, was dan ook niet zo'n serious post 8) :7
En kan die Bobby Kotick eindelijk eens oprotten. :)

• ArthurMorgan
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:26:
En kan die Bobby Kotick eindelijk eens oprotten. :)
Het verbaast me echt dat hij er voorlopig gewoon mag blijven volgens de berichten. Maar nadat alles afgerond is zal MS hem er alsnog wel uitschoppen hoop ik.

Vagax schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Ik dacht al jaren dat Sony Square Enix zou overnemen maar dat is nog steeds niet gebeurt, de studio zou goed in het portfolio van Sony passen
Exposure naar echte Japanse games mis je nog. Dit is toch weer een meer Westerse aangelegenheid. Ook daar is in het verleden wel wat rumoer rond geweest (Sega, Capcom). Niet om op de zaken vooruit te lopen, maar daar zou ik over een paar jaar weer een move verwachten.

Maar laat eerst dit nieuws eens landen en kijken hoe ze dit allemaal gaan vormgeven. Wel duidelijk Microsoft zijn woorden nakomt. What a difference a generation makes.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:11

BM

Moderator Spielerij
Ik snap de emotie, maar laten we Sony in ieder geval hier buiten beschouwing laten

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

ArthurMorgan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Het verbaast me echt dat hij er voorlopig gewoon mag blijven volgens de berichten. Maar nadat alles afgerond is zal MS hem er alsnog wel uitschoppen hoop ik.
Precies dit, Verge meldt dat hij blijft zitten totdat de overname afgerond is. Daarna mag hij wieberen.

ArthurMorgan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Uit het tweakers nieuwsbericht:

Totdat de overname is afgerond blijft Activision-Blizzard in de huidige vorm bestaan, onder leiding van de bestaande ceo Bobby Kotick. Als de overname is afgerond zal Xbox-topman Phil Spencer ook het hoofd van Activision-Blizzard zijn. De huidige directeur Bobby Kotick, lijkt van het toneel te verdwijnen na de overname. Zijn naam wordt niet genoemd in de toekomstplannen van Microsoft. Medewerkers en aandeelhouders vroegen al om zijn ontslag omdat het geweten zou hebben en meedeed aan een cultuur van discriminatie en intimidatie binnen Activision-Blizzard, waarvoor het bedrijf is aangeklaagd.

Microsoft benadrukt dat het inclusief wil zijn voor zowel werknemers als spelers. Ook zegt Microsoft veel waarde te hechten aan individuele culturen bij studio's en dat creatief succes en autonomie hand in hand gaan met het waardig en respectvol behandelen van elke persoon. "We houden alle teams en alle leiders aan deze verplichting", aldus Spencer.

Wat lees / hoor ik ...
Wou het eerst niet geloven, maar what the fuck..
Microsoft wil Activision-Blizzard overnemen voor 68,7 miljard dollar?
Wat krijgen we dan veel content erbij in de Gamepass :o :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 17:52

Bullet NL

Eigen Wijs

Die Phill, die laat er geen gras over groeien zeg.... Wat een overname zeg.
Microsoft is nog lang niet klaar in de gaming wereld....
G_Dragon schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:29:
Wat lees / hoor ik ...
Acti-Blizz, das toch CandyCruch? Leuk man... Op mijn Xbox :+

[ Voor 59% gewijzigd door Bullet NL op 18-01-2022 15:30 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

• Donstil
  • Niet online
Wom schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:28:
[...]

Precies dit, Verge meldt dat hij blijft zitten totdat de overname afgerond is. Daarna mag hij wieberen.
Heeft hij slim gedaan, toen “het internet” riep dat hij moest gaan liepen deze gesprekken natuurlijk allang, nu krijgt hij nog een paar honderd miljoen extra mee.

Holy shit balls. Ik wist dat er iets gebeurd was toen ik Tweetbot opende op m'n iPhone. Waren iets teveel nieuwe berichten voor dit tijdstip. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:16
G_Dragon schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:29:
Wat lees / hoor ik ...
Sterker nog, afhankelijk van de goedkeuring van de toezichthouder, is het al rond volgens mij.
Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Heeft hij slim gedaan, toen “het internet” riep dat hij moest gaan liepen deze gesprekken natuurlijk allang, nu krijgt hij nog een paar honderd miljoen extra mee.
Precies dit. En met Ybarra die van Microsoft naar Activision is gegaan hadden ze ook een soort van Trojan Horse daar natuurlijk. Maakt het praten toch net wat makkelijker.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:49
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:36:
Zal wel een flinke korting op zitten momenteel. ;) Ze moeten wel om van de negativiteit af te komen. Het publiek moet zien dat het huidige bestuur weg gaat.
Goed nieuws voor gamepass.

https://news.xbox.com/en-...zard-to-microsoft-gaming/
Korting? MSFT biedt $95 en de slotkoers ATVI $65,39 (afgelopen vrijdag, gisteren was Martin Luther King, Jr. Day) dat is een premie van 45% op de beurskoers. En slechts 9% onder de all time high van $104,53.
Het is geen vijandige overname vandaar de ruime premie en de rekenmeesters bij MSFT en externe adviseurs zullen dit ongetwijfeld uiterst zorgvuldig hebben doorgerekend.

Eerst maar eens afwachten of de toezichthoudende instanties in de VS, EU en China haar goedkeuring aan deze overname verlenen of aanvullende eisen zullen stellen (bijvoorbeeld door het verplichten tot het verkopen/afstoten van een populaire gamefranchise).
Als het ik goed meegekregen heb is MSFT na deze overname de 3e speler op de gamingmarkt na Tencent (1e) en Sony PlayStation (2e). Dat is in zoverre gunstig dat MSFT niet een overheersend dominante speler op de gamingmarkt wordt die x maal groter is dan haar directe concurrenten. Goedkeuring zal dan meer van "kleinere" details afhangen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

FrankoNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Sterker nog, afhankelijk van de goedkeuring van de toezichthouder, is het al rond volgens mij.
Nee serieus? Kan me niet bedenken welke games we er allemaal bij gaan krijgen, word een mega grote lijst :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:31:
Holy shit balls. Ik wist dat er iets gebeurd was toen ik Tweetbot opende op m'n iPhone. Waren iets teveel nieuwe berichten voor dit tijdstip. :+
Dan kan je beter dit hebben dan dat Rusland is binnengevallen :+

Benieuwd of Xbox nu een jaar lang exclusive content krijgt voor CoD :+

Maar naast de bizarre franchises als CoD, Overwatch, Starcraft, etc, vind ik het heel grappig dat ze nu ook Crash Bandicoot als franchise hebben :P

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:16
G_Dragon schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:33:
[...]

Nee serieus? Kan me niet bedenken welke games we er allemaal bij gaan krijgen, word een mega grote lijst :D
Ze geven aan dat ze zoveel mogelijk naar Game pass gaan brengen.

Wow op gamepass? ... Zou zomaar kunnen. MS wilde wel een tegenhanger voor FF XIV volgens mij.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Rockstar, tja... Bijzonder positie met hun gameserie...
EA werkt al nou samen met MS, zie ook de gamepass intergratie.
Ubisoft....... Die zou wel eens moeten uitkijken. Hapje voor Sony? Al hoewel in geen idee heb als Sony een dergelijke overname zich zou kunnen veroorloven.

Verwijderd

ariekanari schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:33:
[...]

Korting? MSFT biedt $95 en de slotkoers ATVI $65,39 (afgelopen vrijdag, gisteren was Martin Luther King, Jr. Day) dat is een premie van 45% op de beurskoers. En slechts 9% onder de all time high van $104,53.
Het is geen vijandige overname vandaar de ruime premie en de rekenmeesters bij MSFT en externe adviseurs zullen dit ongetwijfeld uiterst zorgvuldig hebben doorgerekend.

Eerst maar eens afwachten of de toezichthoudende instanties in de VS, EU en China haar goedkeuring aan deze overname verlenen of aanvullende eisen zullen tellen (bijvoorbeeld door het verplichten tot het verkopen/afstoten van een populaire gamefranchise).
Als het ik goed meegekregen heb is MSFT na deze overname de 3e speler op de gamingmarkt na Tencent (1e) en Sony PlayStation (2e). Dat is in zoverre gunstig dat MSFT niet een overheersend dominante speler op de gamingmarkt wordt die x maal groter is dan haar directe concurrenten. Goedkeuring zal dan meer van "kleinere" details afhangen.
Daarom ook een knipoog er naast.
Neemt niet weg dat er iets drastisch moest gebeuren om de naam van Activision te zuiveren want de standaard sorry en we gaan veranderen was niet genoeg.
Bullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Rockstar, tja... Bijzonder positie met hun gameserie...
EA werkt al nou samen met MS, zie ook de gamepass intergratie.
Ubisoft....... Die zou wel eens moeten uitkijken. Hapje voor Sony? Al hoewel in geen idee heb als Sony een dergelijke overname zich zou kunnen veroorloven.
Dit soort overnames, daar staat geen maat op. Gewoonweg bizar dit. Bethesda was al bizar.

1 ding weten we zeker. MS is niet klaar met gaming :P

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:35:
Benieuwd of Xbox nu een jaar lang exclusive content krijgt voor CoD :+

Maar naast de bizarre franchises als CoD, Overwatch, Starcraft, etc, vind ik het heel grappig dat ze nu ook Crash Bandicoot als franchise hebben :P
Ik ga Phil even een berichtje sturen dat hij opschiet met die THPS3+4 remake.

Misschien krijgen we dan eindelijk een keer eerder toegang tot de Call Of Duty beta weekenden en niet een weekend :)

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:39:
[...]

Dit soort overnames, daar staat geen maat op. Gewoonweg bizar dit. Bethesda was al bizar.

1 ding weten we zeker. MS is niet klaar met gaming :P
Bizar is dan nog geen eens het juiste woord denk ik, want is hier wel een goed woord voor?
Wat een overname... :D

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:37:
Neemt niet weg dat er iets drastisch moest gebeuren om de naam van Activision te zuiveren want de standaard sorry was niet genoeg.
Ik denk eigenlijk dat dit wel meevalt, ik ken bijvoorbeeld buiten wat berichten op dit forum en vermeldingen in game podcasts geen gamers in mijn kring die het nieuws rond de misstanden gevolgd hebben, laat staan zich wat van aantrekken. Die hebben toch gewoon weer blind de COD van dit jaar gekocht.

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Hahaha ik moet gewoon lachen van dit nieuws. Wat is Microsoft toch gigantisch goed bezig met haar merk en Game Pass. Niemand kan Xbox er nog op aanspreken dat het te weinig exclusives heeft :). Arme Sony gaat het nog zwaar krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NM3jPLaTt5C7lGhTSGQdU7650KI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9fwfHdNVXjMonD6hMCOQbxz.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkort in Gamepass. :)

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:41:
[...]

Ik denk eigenlijk dat dit wel meevalt ik ken bijvoorbeeld buiten wat berichten op dit forum en vermeldingen in game podcasts geen gamers in mijn kring die het nieuws rond de misstanden gevolgd hebben, laat staan zich wat van aantrekken. Die hebben toch gewoon weer blind de COD van dit jaar gekocht.
De angst voor de cancel culture is groot, men moet "inclusive" en "woke" uitstralen als "goed" bedrijf om aandeelhouders tevreden te houden. Dat zie je ook al meteen in het stukje van Microsoft over de aankoop. "Inclusive" komt weer voorbij en onder iedere foto en naam staat er nadrukkelijk of het een hij/zij of hem/haar is. Neemt natuurlijk niet weg dat misdaden zeker aangepakt moeten worden, ik wil misbruik niet bagatelliseren.
Ik heb overigens wel zin om alle CoD campaigns via gamepass te spelen. >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2022 15:53 ]

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12 16:58

neolite

Immer kritisch

BramViking schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:46:
Hahaha ik moet gewoon lachen van dit nieuws. Wat is Microsoft toch gigantisch goed bezig met haar merk en Game Pass. Niemand kan Xbox nog erop aanspreken dat het te weinig exclusives heeft :). Arme Sony gaat het nog zwaar krijgen.
The 13 best-earning video game companies of the 2019-2020 fiscal and calendar periods,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZGxw4C0VZV8Igy-pmTq4kGnEe4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4SCMr0U8GzaAR2FYUfwBwBsV.png?f=fotoalbum_large

Wat je ziet is dat Microsoft met deze overname de 3e partij in de markt geworden is. Sony behaald nog steeds de meeste winst, Tencent volgt samen met microsoft en als 4e partij Nintendo. Het valt eigenlijk best wel mee, Microsoft doet nu pas serieus mee.

[ Voor 21% gewijzigd door neolite op 18-01-2022 15:51 ]

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:34
Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:41:
[...]
Ik denk eigenlijk dat dit wel meevalt, ik ken bijvoorbeeld buiten wat berichten op dit forum en vermeldingen in game podcasts geen gamers in mijn kring die het nieuws rond de misstanden gevolgd hebben, laat staan zich wat van aantrekken. Die hebben toch gewoon weer blind de COD van dit jaar gekocht.
Het blijft niet totaal onopgemerkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HOPiANqo4BCYbyjyYyWtZuxlIY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TUOJcUqeRYm2YUlHxxLRPG0P.jpg?f=user_large

• giantgiantus
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:49:
[...]

De angst voor de cancel culture is groot, men moet "inclusive" en "woke" uitstralen als "goed" bedrijf om aandeelhouders tevreden te houden. Dat zie je ook al meteen in het stukje van Microsoft over de aankoop. "Inclusive" komt weer voorbij en onder iedere foto en naam staat er nadrukkelijk of het een hij/zij of hem/haar is.
Ben er ook blij mee eigenlijk. Het kost weinig moeite om inclusive te zijn. En dan kan iedereen van gamen genieten. Win-win lijkt me.

• MRE-Inc

MRE-Inc

[...]

De angst voor de cancel culture is groot, men moet "inclusive" en "woke" uitstralen als "goed" bedrijf om aandeelhouders tevreden te houden. Dat zie je ook al meteen in het stukje van Microsoft over de aankoop. "Inclusive" komt weer voorbij en onder iedere foto en naam staat er nadrukkelijk of het een hij/zij of hem/haar is.
Je bent "groen" vergeten te vermelden. Gelukkig is Xbox al groen ;)
Pure filler content, stuk voor stuk....

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ik wil die discussie over cancel culture en inclusiveness hier niet starten hoor maar voor mij persoonlijk is het nog geen dealbreaker geweest in games en om mij heen zie ik hetzelfde.

Wat mij betreft alleen maar goed als meer mensen zich kunnen identificeren.

• Donstil
  • Niet online
Radko schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:50:
[...]

[Afbeelding]
Ooh dat artikel lag nog op de plank zo aan het tijdstip te zien, snel even online gezet toen het nieuws naar buiten kwam. Heb je als Volkskrant toch lekker een ander geluid enz :P

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:35
[...]

[Afbeelding]
Phil Spencer gaat genoeg werk krijgen om de naam weer goed te maken, maar ik ben wel eerlijk, als iemand het kan, dan is hij het

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• giantgiantus
  • Nu online
MRE-Inc schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Je bent "groen" vergeten te vermelden. Gelukkig is Xbox al groen ;)

[...]

Pure filler content, stuk voor stuk....
Sarcastisch? Ik heb heel veel zin in deaths door.

Wellicht een tip want ik vind dit meer een handheld title. Ik heb de backbone gekocht: https://playbackbone.com/ . Kan je opeens alle Xbox games spelen als het ware het een switch is. Als je streamed vanaf eigen Xbox is de kwaliteit echt helemaal top. Cloud kan ook maar ik vind de kwaliteit nog steeds ondermaats.
Naast de overname is ook bekend gemaakt dat Gamepass nu 25 miljoen abbonees heeft.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Zo'n overname lijkt een korte termijn strategie, velen denken dat als je iets zelf niet kan maken, je dan wordt gedwongen om iets over te nemen, vaak zelfs met een negatieve toon.

Ik denk echter dat die laat zien dat ze een doel gesteld hebben, ze willen groeien, sterker ik denk zelfs dat ze op de langere termijn ook de grootste console bouwer gaan worden. Na de XBox One is de focus veranderd, ze gokken niet meer op 1 model console, maar laten zien dat het idee achter de Series S en X succes geeft.

Het is wel bijzonder, de overname van Bethesda is nog niet eens concreet geworden, er is nog geen product uitgebracht onder de MS vlag en de volgende, nog grotere overname is al weer gedaan.

Ze zijn lekker bezig, laat de content maar komen.....
Over content gesproken, ik zal eens zo'n SDD voor mijn Xbox Series X bestellen
Heb nu door de gamepass al consequent te weinig ruimte, laat staan als de ActiBlizz games in de gamepass beschikbaar komen

Verwijderd

giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Ben er ook blij mee eigenlijk. Het kost weinig moeite om inclusive te zijn. En dan kan iedereen van gamen genieten. Win-win lijkt me.
Je beseft dat woke en inclusive holle worden zijn tegenwoordig en het nog maar weinig te maken heeft met de werkelijke betekenis? Echte gelijkheid is geen enkel gezond denkend mens op tegen natuurlijk.
Maar ik stop hierover want we gaan wel heel offtopic. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2022 15:58 ]

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:55:
[...]

Wellicht een tip want ik vind dit meer een handheld title. Ik heb de backbone gekocht: https://playbackbone.com/ . Kan je opeens alle Xbox games spelen als het ware het een switch is. Als je streamed vanaf eigen Xbox is de kwaliteit echt helemaal top. Cloud kan ook maar ik vind de kwaliteit nog steeds ondermaats.
Dat was beetje troll-comment, denk ik. Want Death's Door 'filler' noemen is...gedurfd. Een van de beste indiegames die ik ooit heb gespeeld, denk ik. Heb hem alleen al, met veel plezier, op de Switch uitgespeeld.

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11 09:49
neolite schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:49:
[...]

The 13 best-earning video game companies of the 2019-2020 fiscal and calendar periods,

[Afbeelding]

Wat je ziet is dat Microsoft met deze overname de 3e partij in de markt geworden is. Sony behaald nog steeds de meeste winst, Tencent volgt samen met microsoft en als 4e partij Nintendo. Het valt eigenlijk best wel mee, Microsoft doet nu pas serieus mee.
Interessante afbeelding. Zie ik echter iets over het hoofd, of is Microsoft dan de 2e partij in de markt? :) Had eigenlijk Zenimax ook verwacht in deze lijst aangezien het over 2019 gaat en het denk ik qua grootte wel thuishoort in dit rijtje, maar ik kan me er ook heel erg in vergissen.

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
Ambling_Alp schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Dat was beetje troll-comment, denk ik. Want Death's Door 'filler' noemen is...gedurfd. Een van de beste indiegames die ik ooit heb gespeeld, denk ik. Heb hem alleen al, met veel plezier, op de Switch uitgespeeld.
Alles behalve filler.

Diversiteit/variatie. Dit maakt GamePass uniek en niet die tien-in-een-dozijn AAA titels.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

[Afbeelding]
80% van de Volkskrant lezers denkt: Actiblizwie???'
Dat het er te lezen valt betekend niet dat het enige impact heeft.

• giantgiantus
  • Nu online
Bullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:56:
Zo'n overname lijkt een korte termijn strategie, velen denken dat als je iets zelf niet kan maken, je dan wordt gedwongen om iets over te nemen, vaak zelfs met een negatieve toon.

Ik denk echter dat die laat zien dat ze een doel gesteld hebben, ze willen groeien, sterker ik denk zelfs dat ze op de langere termijn ook de grootste console bouwer gaan worden. Na de XBox One is de focus veranderd, ze gokken niet meer op 1 model console, maar laten zien dat het idee achter de Series S en X succes geeft.

Het is wel bijzonder, de overname van Bethesda is nog niet eens concreet geworden, er is nog geen product uitgebracht onder de MS vlag en de volgende, nog grotere overname is al weer gedaan.

Heb nu door de gamepass al consequent te weinig ruimte, laat staan als de ActiBlizz games in de gamepass beschikbaar komen
Wellicht ben ik te pessimistisch. Maar ik wacht nog steeds op de echte grote goede AAA exclusive game. Vermaak me opperbest met gamepass. Maar de AAA exclusives vind ik zelf nog steeds te weinig. Horizon was echt een letterlijke copy paste. Halo vond ik uiteindelijk leuk. Verder is er naast veel koopjes nog weinig gebeurd.

• MRE-Inc

MRE-Inc

giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:55:
[...]

Ja natuurlijk was ik sarcastisch :) De term GamePass filler is ook verzonnen door .... nou ja, vul zelf maar in, maar ik denk dat je wel weet waar het vandaan komt.

Overigens geheel ten onrechte. Sommigen willen maar niet snappen dat er verschil van smaak is. Wat voor de één een kut game is (aka gamepass filler), is voor de ander uitermate veel plezier. Niet iedereen houdt namelijk van 3rd party over the shoulder action adventure games.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:56:
Naast de overname is ook bekend gemaakt dat Gamepass nu 25 miljoen abbonees heeft.
Blijft het ook echt bijzonder vinden dat alleen MS weet te scoren met een dergelijke dienst.... Zelf Apple, Google e.d. zijn er niet succesvol mee.

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11 13:55
Bullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:56:

Kun je nog wel even mee wachten, eerste games zullen waarschijnlijk pas medio 2023 worden toegevoegd aan Game Pass :+

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:05
Tim01 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Kun je nog wel even mee wachten, eerste games zullen waarschijnlijk pas medio 2023 worden toegevoegd aan Game Pass :+
Ik verwacht dat het vergelijkbaar gaat worden als met Bethesda. De overname was daadwerkelijk afgerond op gegeven moment en na enkele dagen kwam er al een heel rits aan games in Game Pass. :)

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:00:
[...]

Wellicht ben ik te pessimistisch. Maar ik wacht nog steeds op de echte grote goede AAA exclusive game. Vermaak me opperbest met gamepass. Maar de AAA exclusives vind ik zelf nog steeds te weinig. Horizon was echt een letterlijke copy paste. Halo vond ik uiteindelijk leuk. Verder is er naast veel koopjes nog weinig gebeurd.
Weet niet als het pessimistisch is, eerder een kwestie van smaak, over smaak valt te twisten...

• neolite

neolite

Immer kritisch

Dioscuri schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Interessante afbeelding. Zie ik echter iets over het hoofd, of is Microsoft dan de 2e partij in de markt? :) Had eigenlijk Zenimax ook verwacht in deze lijst aangezien het over 2019 gaat en het denk ik qua grootte wel thuishoort in dit rijtje, maar ik kan me er ook heel erg in vergissen.
Ik heb misschien een klein loopje genomen naar de huidige situatie waarbij Tencent iets groter is dan destijds en daardoor Microsoft de 3e partij is inclusief overname. Het lijstje geeft in ieder geval mooi weer dat het eigenlijk best mee valt met de "monopolie" van Microsoft waar nu ineens over gesproken wordt.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08
Dioscuri schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Deze afbeelding loopt een jaar achter. Tencent heeft niet stil gezeten.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

neolite schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Ik heb misschien een klein loopje genomen naar de huidige situatie waarbij Tencent iets groter is dan destijds en daardoor Microsoft de 3e partij is inclusief overname. Het lijstje geeft in ieder geval mooi weer dat het eigenlijk best mee valt met de "monopolie" van Microsoft waar nu ineens over gesproken wordt.
Er is ook nog nog lang geen monopolie door MS.... Beetje zure praat dat soort stelling name.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:53
COD exclusieve is wel groot hoor, dammm wat een deal.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• neolite

neolite

Immer kritisch

Bullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Er is ook nog nog lang geen monopolie door MS.... Beetje zure praat dat soort stelling name.
Helaas zie je dit toch snel voorbij komen omdat mensen het niet in perspectief kunnen plaatsen t.o.v. de werkelijkheid..

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
neolite schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Helaas zie je dit toch snel voorbij komen omdat mensen het niet in perspectief kunnen plaatsen t.o.v. de werkelijkheid..
Eerder fanboys, inclusief game journalisten. Diezelfde mensen hoor je ook niet zeggen dat Apple een monopolie is.
Ik hoop dat Toys for Bob zich echt nu kan focussen op het maken van geweldige platformers met IP's als Crash en Banjo!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11 13:55
polopolo150 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Ik verwacht dat het vergelijkbaar gaat worden als met Bethesda. De overname was daadwerkelijk afgerond op gegeven moment en na enkele dagen kwam er al een heel rits aan games in Game Pass. :)
Dat verwacht ik idd ook en gezien ze verwachten dat de overname pas media 2023 is afgerond zullen ze dan ook pas beginnen om games er in te zetten

• giantgiantus
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:19:
Ik hoop dat Toys for Bob zich echt nu kan focussen op het maken van geweldige platformers met IP's als Crash en Banjo!
De laatste crash was echt heel leuk. Banjo vond ik op de n64 al verschrikkelijk. Was voor mij een ubi game avant la lette. Verzamelen en nog eens verzamelen.
giantgiantus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:35:
[...]

De laatste crash was echt heel leuk. Banjo vond ik op de n64 al verschrikkelijk. Was voor mij een ubi game avant la lette. Verzamelen en nog eens verzamelen.
Het is ook een specifiek genre, namelijk een “collect-a-thon” :)

Enter the Collect-A-Thon (short for "Collection Marathon"). A style of Platform Game that was very popular in that era, inspired by the advent of Super Mario 64, which sought to take advantage of the new axis provided by 3D polygons through large, explorable worlds where players could move around freely.

• NukaWorldNL
  • Laatst online: 21-11 21:58
Hopelijk gaan ze ook door met die Tony Hawk games, maar dan weer echt ouderwets goed. Die laatste 2 delen (THPS 1+2) waren wel top, maar daarvoor waren ze echt ruk (los van de oude echt toffe THPS games).
Pagina: 1 ... 301 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord