Als ik de aanname maak dat de store van de XBOX dezelfde infrastructuur gebruikt als de windowsstore, dan kan ik iig mee gaan in wat @
Finraziel zegt omtrent de downloadservice. Ik gebruik al langer gamepass-pc dan op xbox, en ik ervaar ook dat het downloaden via de windows store aanzienlijk langzamer gaat dan via bijvoorbeeld een Steam, Epic of Gog.
Even een ander vraagje: voordat ik de xbox series x in huis haalde hadden we een One S waar mijn vriendin en ik allebei een account op hadden. Het xbox-live abonnement stond op haar account, en alle geclaimde games staan dus op haar account. Ik kon met mijn account ook gewoon die games spelen, zonder dat zij ingelogd moest zijn.
Op de Series X ervaar ik echter dat als ik een game wil spelen die aan haar account is gekoppeld dat haar account ook perse ingelogd moet zijn, omdat ik anders de melding krijg dat ik geen eigenaar ben van de game.
Op zich is het natuurlijk een kleine moeite om haar account in te loggen, maar aangezien het soms wel eens fout gaat met dan weer terugswitchen naar mijn eigen account is het toch irritant
Kan het zijn dat ik een instelling over het hoofd zie, of is dit nu eenmaal de manier zoals het hoort op de Series X?