Rivanov schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:35:
[...]

Ik lees nu op Reddit toch het tegenovergestelde. Dat je juist in-game de audio op Stereo en Headphone moet zetten, wanneer je Dolby Atmos gebruikt.
Dolby Atmos via Xbox processing én Surround processing in-game kan met elkaar conflicteren.

https://www.reddit.com/r/...or_headphones_i_have_all/

[...]
Dit is wel goed om te weten. Best vaak nog wanneer ik de optie krijg zet ik het in de games op surround.

Ik neem aan dat ik Halo gewoon op Dynamic mode moet zetten voor de dynamic range he? Het is de enige echte audio optie.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:37
En hoppa Destroy All Humans uitgespeeld. Dit is nou dus een game die ik zonder Game Pass nooit zou hebben gespeeld. Zeer vermakelijk, maar ik zou het niet snel kopen. Dus vandaar Game Pass. Ook lekker hoop achievements in dat spel te halen die niet heel moeilijk waren. 3250e achievement vandaag ook gehaald ^^

Ik ga vandaag denk ik met Forza Horizon 5 beginnen. Zijn er mensen die dat ook spelen (naja dat eigenlijk sowieso wel). Is dat spel ook een beetje leuk in multiplayer? Want ik heb wel zin om weer eens met anderen te gamen, wat ik een lange tijd niet heb gedaan. Dus als mensen daarvoor binnenkort te porren zijn lijkt me dat wel vet.

Verder ga ik mijn bekende riedeltje herhalen. Mass Effect 3 Omega. Al is Mass Effect mijn back-up game, het spel om stabiel eens in de zoveel tijd te spelen. En daarnaast een andere game spelen.
devilsnight schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Dit is wel goed om te weten. Best vaak nog wanneer ik de optie krijg zet ik het in de games op surround.

Ik neem aan dat ik Halo gewoon op Dynamic mode moet zetten voor de dynamic range he? Het is de enige echte audio optie.
Helaas lees ik ook weer tegenstrijdige berichten, waar wordt aangegeven dat je juist wel Surround moet kiezen in-game. :X

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:37
Zijn er hier ervaring met andere controllers dan de standaard versie welke meegeleverd wordt ? Ik had vorige week een Elite 2 aangekocht maar deze heb ik zojuist aangmeld voor retour, had al gelezen dat er in het verleden issues waren met de ABXY knoppen, deze zijn dus nog altijd niet opgelost..

De default controller vind ik op zich redelijk en die kan je ook custom maken met betere grips en aluminium knopjes, het enige wat daar aan ontbreekt is een accu (en die zijn nu niet echt leverbaar…).

Vandaar mijn vraag wat is een goed alternatief voor de Xbox ?
Op 7 januari kreeg ik van Toynk het volgende te horen over de Xbox mini fridge

Your order is on the way

:)
Rivanov schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:57:
[...]

Helaas lees ik ook weer tegenstrijdige berichten, waar wordt aangegeven dat je juist wel Surround moet kiezen in-game. :X
Pfffff, om gek van te worden. Nou, dan maar net zoals met HDR en DV....gewoon eentje kiezen die er goed uit ziet, in dit geval goed klinkt en klaar. Anders blijf je echt bezig. :P

Zo heb ik dat nu ook met Netflix, Disney Plus en Prime met HDR/content. Ga ik voor de cinema of cinema home picture mode, want de eerste is donkerder dan de tweede en dat is vaak mooier maar de tweede brengt vuur effecten beter weer. Ach ja.

[ Voor 22% gewijzigd door devilsnight op 09-01-2022 18:23 ]

• Zorroberner
Eventjes snel begonnen met Horizon 5, en damn wat een begin, heerlijk. Laatste keer dat ik zo onder de indruk was van de schoonheid van een spel was met RDR 2. Moest mezelf echt even van mijn tv wegtrekken om eten te maken. Heb als startauto de corvette gekozen ^^.

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Ryan1981

Je ne sais pas

Sinds 30 december 2021 een xbox x en vandaag jedi fallen order de verhaallijn uitgespeeld. Wat mij op viel is als je performance mode uit hebt staan op een 4K tv scherm het toch wel storende framerates heeft. In open gebieden als je rond draait zie je het beeld schokkend voorbij gaan. Gelukkig in performance mode geen last van en hem dus in die modus gespeeld. Verder waren in sommige cut scenes de ondertiteling/audio/gezichts bewegingen niet altijd goed gesynchronizeerd.

Verder wat zitten spelen met de media mogenlijkheden en ontdekte dat netflix zich vreemd gedraagd icm hdr/dolby vision. Dit schijnt een netflix probleem te zijn.

Verder nog geen simpele methode gevonden om vnc client te draaien waarmee ik mijn nuc servertje kan besturen. Meest vdh liggende is via edge maar dat lijkt ook niet iets simpels te zijn. Misschien de developer mode eens proberen in de toekomst.

Heb 1 blu ray schijf thuis, toen ik die voor het eerst er in stopte was er alleen een groen scherm te zien. Na een reboot was dit opgelost.

Verder wel tevreden met deze aankoop en verwacht nog wel leuke dingen in de toekomst, zeker in developers mode :p

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-10 19:26
Ryan1981 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:14:
Sinds 30 december 2021 een xbox x en vandaag jedi fallen order de verhaallijn uitgespeeld. Wat mij op viel is als je performance mode uit hebt staan op een 4K tv scherm het toch wel storende framerates heeft. In open gebieden als je rond draait zie je het beeld schokkend voorbij gaan. Gelukkig in performance mode geen last van en hem dus in die modus gespeeld. Verder waren in sommige cut scenes de ondertiteling/audio/gezichts bewegingen niet altijd goed gesynchronizeerd.

Verder wat zitten spelen met de media mogenlijkheden en ontdekte dat netflix zich vreemd gedraagd icm hdr/dolby vision. Dit schijnt een netflix probleem te zijn.

Verder nog geen simpele methode gevonden om vnc client te draaien waarmee ik mijn nuc servertje kan besturen. Meest vdh liggende is via edge maar dat lijkt ook niet iets simpels te zijn. Misschien de developer mode eens proberen in de toekomst.

Heb 1 blu ray schijf thuis, toen ik die voor het eerst er in stopte was er alleen een groen scherm te zien. Na een reboot was dit opgelost.

Verder wel tevreden met deze aankoop en verwacht nog wel leuke dingen in de toekomst, zeker in developers mode :p
Hoe was fallen order verder? Ik denk eraan om ermee te starten (eerst halo infinite nog even uitspelen en goed worden in de multiplayer ;))

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

bartd1983 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:17:
[...]

Hoe was fallen order verder? Ik denk eraan om ermee te starten (eerst halo infinite nog even uitspelen en goed worden in de multiplayer ;))
Juweel van een spel (heb m op mijn XOX gespeeld), fijne controls icm een goed verhaal en passend binnen de Star Wars lore.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Ryan1981

Je ne sais pas

bartd1983 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:17:
[...]

Beviel mij goed, heb op makkelijkste niveau gespeeld en zo halverwege het spel begon het echt leuk te worden met nieuwe force abilities. Mijn favoriet is met force push een stormtrooper van een klif af gooien :p

Tis een beetje een zelda cloon met veel rollercoaster elementen. Hier en daar wat puzzels die ik allemaal zonder hulp heb op kunnen lossen.

Verhaal sluit goed aan bij de films, maar is in mijn ogen wel een beetje cliché, maar ik ben als sf fanaat misschien een beetje verwend :p

Ze hebben overduidelijk hun best gedaan om zeer indrukwekkende omgevingen te creeren en er zitten zeker een paar hele mooie zones in. Heb wel het gevoel dat deze titel een beetje aan de zware kant is voor een xbox mbt 4k, maar in performance mode speelt hij lekker weg.

• Zorroberner
Jedi Fallen Order vond ik een heerlijk spel. Heb die afgelopen jaar gespeeld op mijn Series X. Wel een SW nerd dus bevooroordeeld. Maar man heerlijk spel. Wel 60fps gekozen ipv 4k. Als ik die keuze heb ga ik altijd voor performance. Zeker met Jedi Fallen Order is dat een aanrader. Als je twijfelt lekker starten, vond de gameplay ook vermakelijk.

Verwijderd

Ik heb Star Wars Jedi Fallen Order net na de release op mijn Xbox One X gespeeld. Heerlijke action-adventure in het Star Wars universum zoals je ze tegenwoordig niet vaak meer ziet. Gewoon doen!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:03

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Eindelijk gister mijn SMS ontvangen voor mijn minifridge, alleen nog niet ontvangen door DPD.
Iemand die em al heeft ontvangen?
Aerkhanite schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:43:
Eindelijk gister mijn SMS ontvangen voor mijn minifridge, alleen nog niet ontvangen door DPD.
Geen sms, wel een mailtje van Toynk. Verder nog niks.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:42
DPD zegt bij nog steeds alleen een aanmelding, nog geen daadwerkelijk ontvangst, volgens mij moeten ze er wel een hele berg verzenden :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:16
v8power67 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Kabel van router naar xbox vervangen voor 2 andere en gebeurt exact zelfde. Heb nu wel even router gereset. Maar als alles in het netwerk perfect werkt behalve de xbox ligt het denk ik niet aan de router. Heb gekeken of er een ip dubbel gebruikt werd maar is ook niet het geval. En aangezien vorige keer een hard reset werkte maar nu niet vrees ik eerder dat de netwerk kaart mogelijk de boosdoener is. Ook omdat hij elke keer een 169 ip pakt ipv 192 wat mijn interne netwerk heeft. Heel vaag. Naja ik ga verder ermee prutsen en anders maar repair aanvragen.

Edit en nu werkt het toch na reboot router. Vaag vorige keer niet nodig, naja weet ik dat in ieder geval.. vaag maar waar.
Zit je dhcp scope niet gewoon vol? Dan kun je proberen wat je wilt, maar dan krijgt de Xbox geen lease meer en eindig je met een 169 adres. Na een reboot van je router gooit die waarschijnlijk je scope deels leeg (en zit er daarna een ander apparaat zonder lease).
Zet eens 10 of 20 extra adressen op je scope.

• EINDBAA5
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik ben geen WIndows fan, ik draai liever Linux. Ik heb Stadia (nog steeds) geprobeerd en de Cloud Gaming is echt nice aangezien updaten automatisch verloopt in "the cloud'. Echter door gebrek aan games viel Stadia toch (helaas) wat tegen. Sinds 2 dagen een Xbox Series S met Game Pass Ultimate aangeschaft op de gok na wat lezen. Maar man oh man!

Positief verrast met de grote games die ook in de cloud te spelen zijn.

Xbox Series S: EINDBAA5

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

SunnieNL schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:59:
[...]

Zit je dhcp scope niet gewoon vol? Dan kun je proberen wat je wilt, maar dan krijgt de Xbox geen lease meer en eindig je met een 169 adres. Na een reboot van je router gooit die waarschijnlijk je scope deels leeg (en zit er daarna een ander apparaat zonder lease).
Zet eens 10 of 20 extra adressen op je scope.
Heb een 255.255.255.0 subnet dus zou dan 255 apparaten moeten kunnen gebruiken( min 1 voor router zelf volgens mij). Maar heb er echt niet zoveel. En even erop gezocht naar las een bericht uit 2012 dat aangaf dat de dhcp scope vaak tussen 100 en 150 zit en zou ik 50 apparaten kunnen gebruiken via dhcp lease. En volgens mij linkt hij mac aan een ip-adres automatisch. Dus zou geen probleem moeten zijn en had ook de lijst met lease ip adressen geleegd van wat niet verbonden was op moment. Waren er geen 50. Plus waarom elke keer met de xbox? Geen enkel ander apparaat in het netwerk geeft problemen. Heb dit ook nog niet eerder gehad voordat ik de xbox had dat ik geen ip adres meer kreeg op een apparaat zonder reset router.
Plus zou dit met een statische ip-adres opgelost moeten zijn wat ook niet werkte.
Vind het wel een apart iets en ga eens beetje verder zoeken op het www. Wie weet is het iets simpels. Of misschien wel een issue tussen de asus router en de xbox. Wel bedankt voor het meedenken btw :)

[ Voor 12% gewijzigd door v8power67 op 10-01-2022 02:19 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:10
Goed nieuws, ze zijn age of empires 4 aan het testen voor een xbox release.

https://www.videogameschr...-reportedly-been-spotted/

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-12 22:26
PacinoAllstars schreef op maandag 10 januari 2022 @ 06:47:

Nice! Hopelijk met muis & keyboard support! Tijdje terug aan Halo Wars begonnen maar hoe goed ook ik blijf een muis preferen voor RTS games.
Aerkhanite schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:43:
Dit is wat ik op de site van DPD zie

We've received your order details, and we're expecting your parcel shortly

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14
LightStar schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:01:
Zijn er hier ervaring met andere controllers dan de standaard versie welke meegeleverd wordt ? Ik had vorige week een Elite 2 aangekocht maar deze heb ik zojuist aangmeld voor retour, had al gelezen dat er in het verleden issues waren met de ABXY knoppen, deze zijn dus nog altijd niet opgelost..

De default controller vind ik op zich redelijk en die kan je ook custom maken met betere grips en aluminium knopjes, het enige wat daar aan ontbreekt is een accu (en die zijn nu niet echt leverbaar…).

Vandaar mijn vraag wat is een goed alternatief voor de Xbox ?
Zover ik weet zijn de enige echt goede controllers van MS zelf. De Elite en de standaard controller. Ikzelf heb enkel standaard controllers.
Ben juist blij dat MS geen accu's in die controllers frommelt. Ik had bij m'n X360 van die Charge & Play accu's, origineel van MS zelf, maar die waren geen lang leven beschoren, denk dat ze het nog geen twee jaar volgehouden hebben.
Heb nu oplaadbare batterijen van Panasonic, de Eneloop (Pro). Zijn voordeliger en gaan veel langer mee dan de oplaadbare accu's, en zijn verwisseld in 20 seconden max.
Twee jaar geleden een PS4 Pro gekocht naast mijn toenmalige One X, maar dat was echt ergernis nummer 1 bij mij, de accu van de PS controller die zo snel leeg is. En dan met zo'n (veel te kort) snoertje eraan verder moeten spelen... :/
Dus ben juist blij dan de Xbox controllers geen ingebouwde accu hebben.

• Tomba

Tomba

Powder Toastman schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Zover ik weet zijn de enige echt goede controllers van MS zelf. De Elite en de standaard controller. Ikzelf heb enkel standaard controllers.
Ben juist blij dat MS geen accu's in die controllers frommelt. Ik had bij m'n X360 van die Charge & Play accu's, origineel van MS zelf, maar die waren geen lang leven beschoren, denk dat ze het nog geen twee jaar volgehouden hebben.
Heb nu oplaadbare batterijen van Panasonic, de Eneloop (Pro). Zijn voordeliger en gaan veel langer mee dan de oplaadbare accu's, en zijn verwisseld in 20 seconden max.
Twee jaar geleden een PS4 Pro gekocht naast mijn toenmalige One X, maar dat was echt ergernis nummer 1 bij mij, de accu van de PS controller die zo snel leeg is. En dan met zo'n (veel te kort) snoertje eraan verder moeten spelen... :/
Dus ben juist blij dan de Xbox controllers geen ingebouwde accu hebben.
Ik heb 2 play-and-charge setjes (eentje moet toch al wel 6 jaar oud zijn want die heb ik nog bij mijn originele witte Xbone gekocht) en vind ze echt ideaal. Neemt niet weg dat er ook een zwik Eneloop Pro’s rondslingert voor de derde controller ;) Ook die werken perfect namelijk.

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-11 15:21
timmie271 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:56:
[...]

Kan alvast helpen dat dat niet uitmaakt. Draai hier al 4-5 jaar insider versie :+
Ik heb hem vandaag opgestuurd naar Microsoft, was niet meer op de te gamen. Halo Campaign opstarten zorgde ervoor dat de X zich vanzelf uitschakelde. Alle andere games crashten (Horizon, Vanguard, Psychonauts, The Ascent, The Gunk) behalve een side scroller zoals Streets of Rage 4.
Sinds gisteren dat mensen in party chat ineens vreemd klonken, beetje blikkerig, bijna robot achtig. Dus ik dacht dat uit/aan zou helpen.

Wat bleek nou, de optie "headset audio over speakers and headset" stond aan. Had ik aan gezet vorige week met Among Us toen ik neefje op bezoek had en we ook met broer en andere neefje speelde die ook thuis zaten.

Hoe je je dan blind kan staren en gaat denken dat je headset deels opweg is naar het hiernamaals.

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 10-01-2022 15:21 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op maandag 10 januari 2022 @ 06:47:

Ooh whow dat is idd goed nieuws.
Ik wil die game graag spelen maar heb (en wil) geen game pc, iets onhandige controls zou ik zeker voor lief nemen. Al laat Citties skyline wat mij betreft prima zien dat het best wel te doen is :) .

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
Powder Toastman schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Zover ik weet zijn de enige echt goede controllers van MS zelf. De Elite en de standaard controller.
Echt goede? Heb jij alle problemen met de knoppen en de thumbsticks gemist :P

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:57
Donstil schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Ooh whow dat is idd goed nieuws.
Ik wil die game graag spelen maar heb (en wil) geen game pc, iets onhandige controls zou ik zeker voor lief nemen. Al laat Citties skyline wat mij betreft prima zien dat het best wel te doen is :) .
Ja Cities ging inderdaad prima op de Xbox. Jammer dat de game op Xbox zo 'standaard' is. En trouwens, tegenwoordig worden muis en toetsenbord toch ook ondersteund op de Xbox? :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Donstil
  • Niet online
Rossi46 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Ja Cities ging inderdaad prima op de Xbox. Jammer dat de game op Xbox zo 'standaard' is. En trouwens, tegenwoordig worden muis en toetsenbord toch ook ondersteund op de Xbox? :)
Ja alleen Muis en Keyboard vind ik maar lastig als ik op de bank lig :P

• EINDBAA5
Wat is en goed alternatief voor de Xbox Series S controller? Ik wil wel een tweede, maar als ik online kijk is de vraag prijs boven de 100,- voor 1 controller. Stevig aan de prijs.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:40

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

EINDBAA5 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:09:
Wat is en goed alternatief voor de Xbox Series S controller? Ik wil wel een tweede, maar als ik online kijk is de vraag prijs boven de 100,- voor 1 controller. Stevig aan de prijs.
Bij de microsoft store kijken? 60~64 euro per controller?
Is ook best snel binnen.
zie dat bij veel nl retailers alles uitverkocht is. en de third party > 100 inderdaad te koop zijn.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:00
Wat is Ori een heerlijk spel weer. Had Will of the Wisps al uitgespeeld, nu gewaagd aan Blind Forest en die is net zo top. Alleen de crashes die het geeft soms is een beetje irritant. Dan crasht de Xbox bij het opstarten. Gezien zowel de elite als de One X crashen lijkt het aan het spel te liggen. :/

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Tomba

Tomba

EINDBAA5 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:09:
Hier gewoon voor 59,99:
https://www.microsoft.com...e-controller/8xn59crbsqgz

• EINDBAA5
Wow... Thanx. Op bol betaal je 108 en voor een elite over de 200:

• Tomba

Tomba

EINDBAA5 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:31:
[...]

Wow... Thanx. Op bol betaal je 108 en voor een elite over de 200:
Ja echt heel raar! Lijken ineens nergens behalve bij MS zelf leverbaar…

Zo, die Chak Lok in Halo campaign was even goed annoying op Heroic zeg.

Wel een heel tof iets was direct erna....

spoiler:
Toen die Spartan stervende was, zijn hartslag waren ook de rumbles van de controller. Gewoon tof gedaan!

• Farabi
  • Niet online
Mass effect ziet er heel mooi uit, speelt lekker weg. Maar helaas is het *knip* vrij vertaald stond hier 'niet mijn smaak en/of wat ik er van verwacht had'

[ Voor 57% gewijzigd door Sagat op 11-01-2022 16:32 ]

Dreamcast nostalgie :9~
Xbox release 13 januari

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:34
Farabi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:26:
Mass effect ziet er heel mooi uit, speelt lekker weg. Maar helaas is het *knip* vrij vertaald stond hier 'niet mijn smaak en/of wat ik er van verwacht had'
Heb je het nou om de in 2007 uitgekomen, alom geprezen, voorloper van één van de beste rpgs ooit gemaakt? Er zijn wel een paar reviews verschenen? Dat jij niet snapt wat je moet doen, wil niet zeggen dat het een ingewikkeld spel is. Je moet alleen wel naar de 'rare' gesprekken luisteren om te weten wat je moet doen. Zo ging dat voordat je altijd een enorme gele fast travel naar next quest marker had.

[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 11-01-2022 16:33 ]

• Farabi
  • Niet online
Exactor it schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:53:
[...]

Heb je het nou om de in 2007 uitgekomen, alom geprezen, voorloper van één van de beste rpgs ooit gemaakt? Er zijn wel een paar reviews verschenen? Dat jij niet snapt wat je moet doen, wil niet zeggen dat het een ingewikkeld spel is. Je moet alleen wel naar de 'rare' gesprekken luisteren om te weten wat je moet doen. Zo ging dat voordat je altijd een enorme gele fast travel naar next quest marker had.
Klopt, we zitten in 2022. Tijden veranderen. Het moet allemaal snel snel.

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 21:58
Farabi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:26:
Mass effect ziet er heel mooi uit, speelt lekker weg. Maar helaas is het een Mess Effect. Onduidelijk wat je moet doen, rare gesprekken, wordt van hier naar daar gesleurd. Jammer, had het simpel gehouden. Next..
Uhmm ok. Dit is gewoon wat je noemt een Action RPG. Als je geen zin hebt in veel praten en vele plekken langs gaan dan moet je idd dit soort games niet spelen.
Farabi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:57:
[...]

Misschien moet je dan naar mobile gaming verschuiven. Lekker snel!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Farabi
  • Niet online
NukaWorldNL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Uhmm ok. Dit is gewoon wat je noemt een Action RPG. Als je geen zin hebt in veel praten en vele plekken langs gaan dan moet je idd dit soort games niet spelen.
Mwah, heb fallout en skyrim uitgespeeld. Dus daar kan je me helaas niet op afrekenen. Het is in mijn ogen een chaotische spel.

• Exactor it
Farabi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:57:
[...]

Haha, dan zou ik de spellen van vijftien jaar oud overslaan. :)

• Zorroberner
Farabi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:15:
[...]

Mwah, heb fallout en skyrim uitgespeeld. Dus daar kan je me helaas niet op afrekenen. Het is in mijn ogen een chaotische spel.
Gek ik heb dan helemaal niets met Fallout, maar gek op Mass Effect. Fallout is ook een hoop gepraat. Maar deel 1 is de map wat onduidelijk af en toe. Maar zo groot is het ook niet. Je hebt wel een codex inderdaad die gevuld kan worden door veel te praten en rond te lopen. Maar jammer dat het niet je ding is, maar ieder zijn smaak.
Farabi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:15:
[...]

In die games, die ik ook geweldig vind, hoef je echter niet echt op te letten. Je komt daar veel beter weg met alles weg klikken en gewoon achter je Quest indicator aan te lopen.
Kan prima dat mass effect niet je ding is, maar dat ligt dan toch echt aan jou, niet aan een van de beste games ooit :)

Gamertag: FinrazielNL

• Farabi
  • Niet online
Finraziel schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:05:
[...]

In die games, die ik ook geweldig vind, hoef je echter niet echt op te letten. Je komt daar veel beter weg met alles weg klikken en gewoon achter je Quest indicator aan te lopen.
Kan prima dat mass effect niet je ding is, maar dat ligt dan toch echt aan jou, niet aan een van de beste games ooit :)
klopt, dat ligt aan mij, vandaar dat ik ook 'in mijn ogen' zeg. maar wel tegenstijdig dat jij dan een volledige subjectieve mening geeft zoals: 'een van de beste games ooit'. Dat vind ik niet :)
Dit zou wel echt jammer zijn zeg.

[Twitter: https://twitter.com/IdleSloth84/status/1480640053932081159?s=20]

Zou echter niet verrassend zijn, het is een no show geweest sinds E3 vorig jaar, niet echt een goed teken. Hoop dan wel dat Xbox iets anders groots in de planning heeft voor Game Pass. De kleinere games zijn tof, begrijp me niet verkeerd, maar qua grotere games kan het echt wel beter. Het liefst natuurlijk grote nieuwe titels op dag één, of een maandje of twee,drie erna of anders grote games van de afgelopen jaren zoals RE2 en 3 remake die GP nog niet heeft gehad.
Farabi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:08:
[...]

klopt, dat ligt aan mij, vandaar dat ik ook 'in mijn ogen' zeg. maar wel tegenstijdig dat jij dan een volledige subjectieve mening geeft zoals: 'een van de beste games ooit'. Dat vind ik niet :)
Ja dat zei je nu net in de reactie die ik gequote had maar zo genuanceerd was je eerder niet hoor. En mijn stelling is er een die door zeer veel mensen gedeeld wordt, de game staat bekend als een stuk game historie, vandaar dat ik vind dat ik die breed gedragen mening wel zo algemeen neer kan zetten. Van jou krijg ik de indruk dat je nog nauwelijks goed en wel in het spel zat en je kritiek (die ik nog nooit op die manier gehoord heb) gelijk klaar hebt. Mag, moet je zelf weten, maar ik hecht er dan weinig waarde aan ("waarom reageer je dan?" Omdat het een forum is en dat is wat je hier doet, en ik vind het leuk :))

• Farabi
  • Niet online
Finraziel schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:19:
[...]

Ja dat zei je nu net in de reactie die ik gequote had maar zo genuanceerd was je eerder niet hoor. En mijn stelling is er een die door zeer veel mensen gedeeld wordt, de game staat bekend als een stuk game historie, vandaar dat ik vind dat ik die breed gedragen mening wel zo algemeen neer kan zetten. Van jou krijg ik de indruk dat je nog nauwelijks goed en wel in het spel zat en je kritiek (die ik nog nooit op die manier gehoord heb) gelijk klaar hebt. Mag, moet je zelf weten, maar ik hecht er dan weinig waarde aan ("waarom reageer je dan?" Omdat het een forum is en dat is wat je hier doet, en ik vind het leuk :))
goed dat je reageert, anders voelt het ook alsof ik tegen een muur praat :9 ik heb deze uren gespeeld op de ps3, maar kon het op een gegeven moment echt niet meer uitzitten. ik dacht, deze remaster is een leuke kans. maar helaas, het lukt me maar niet. ondanks dit allemaal, is dit de beste remaster ooit. echt een dikkie 10 qua graphics+geluid.

hopen dat EA dit ook flikt met Dead Space remaster, en dat is mijn favoriete spel aller tijden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 10-01-2022 23:24 ]

• Exactor it
Farabi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:23:
[...]

goed dat je reageert, anders voelt het ook alsof ik tegen een muur praat :9 ik heb deze uren gespeeld op de ps3, maar kon het op een gegeven moment echt niet meer uitzitten. ik dacht, deze remaster is een leuke kans. maar helaas, het lukt me maar niet. ondanks dit allemaal, is dit de beste remaster ooit. echt een dikkie 10 qua graphics+geluid.

hopen dat EA dit ook flikt met Dead Space remaster, en dat is mijn favoriete spel aller tijden :)
ME2 is echt briljant. Start die lekker op en speel hem uit. Daarna kun je je mooi aansluiten bij de mensen die sinds het uitspelen van ME2 wachten op het vervolg van Mass Effect. :)

hij heeft quest markers en alles

[ Voor 3% gewijzigd door Exactor it op 10-01-2022 23:31 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Finraziel schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:19:
[...]

Nou, nog maar een keer: een game kan al dan niet historisch gezien geweldig zijn en geschiedenis hebben geschreven; het is en blijft een subjectieve ervaring.

Waarom? Mensen moeten binding hebben. Of dit nu met films, muziek of games is, het moet je maar net liggen en pakken. Persoonlijk - en dat heb ik vaker benoemd - heb ik een bloedhekel aan de term must-haves of must-played. Want of het nu film, muziek of game betreft: het moet je maar net liggen.

Het is als het aanraden van Metallica aan een DJ Tiesto fan of andersom. Beiden kunnen kwalitatief geweldig zijn, subjectief zal dit - nogal - verschillen. En dat valt me altijd heel erg op in deze topics. Het niet kunnen begrijpen van een ander dat een bepaald onderwerp of genre hen simpelweg niet grijpt.

Mensen kunnen heus wel inzien dat e.e.a. kwalitatief erg goed is. Of het, en dat is dus subjectief, hun eigen smaak is is een tweede. Je kunt een SF liefhebber vaak niet warm maken voor een romantische komedie. Liefhebbers van laatstgenoemde kun je op hun beurt niet warm maken voor een SF spel, film of wat dan ook. Begrijp dat dan ook van elkaar en respecteer dat, want te vaak wordt dat verward.

Wat telt is de ervaring. Ervaring is je eigen perceptie. Je eigen perceptie hangt af van je smaak en andere factoren, maar geen van die factoren is het opdringen van andermans mening dan wel smaak.
Kan ik in Halo wel gewoon quick resume gebruiken als ik elke keer na het spelen van de campaign eerst even naar het main menu ga, of is de game nog steeds bugged? Na de launch van de game was er een bug en 343 waarschuwde ervoor dat je QR niet moest gebruiken. Is dit inmiddels gefixt?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:35

TheVMaster

Moderator WOS
devilsnight schreef op Monday 10 January 2022 @ 10:23:
[...]

Dit is wat ik op de site van DPD zie

We've received your order details, and we're expecting your parcel shortly
Ik zie dat hij hier sinds gisteravond (vanuit het VK) onderweg is naar NL.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:20
XSX Blu-ray speler voor 4k films van 100GB werkt
niet goed (1080p werkt normaal zonder problemen).....hopelijk komt MS met een een update (indien mogelijk)

https://www.reddit.com/r/...layer_is_in_dire_need_of/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

TheVMaster schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:54:
[...]

Nice. Dan zal dat niet heel lang meer gaan duren verwacht ik. Ik zal vandaag of morgen ook zo'n update wel krijgen dan.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

devilsnight schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:17:
Kan ik in Halo wel gewoon quick resume gebruiken als ik elke keer na het spelen van de campaign eerst even naar het main menu ga, of is de game nog steeds bugged? Na de launch van de game was er een bug en 343 waarschuwde ervoor dat je QR niet moest gebruiken. Is dit inmiddels gefixt?
Ik speel al zo'n beetje de hele week de Halo-campaign met quick resume en het gaat eigenlijk probleemloos. Ik heb slechts 1x (was ook gelijk 1 van de eerste keren) gehad dat ik een melding kreeg dat ik moest betalen voor de campaign (terwijl ik hem via gamepass speel), maar ik had toen ook netwerkissues met andere games, dus ik ben niet geneigd dat te wijten aan de quick resume :)
Exorcist schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:55:
[...]

Nou, nog maar een keer: een game kan al dan niet historisch gezien geweldig zijn en geschiedenis hebben geschreven; het is en blijft een subjectieve ervaring.

Waarom? Mensen moeten binding hebben. Of dit nu met films, muziek of games is, het moet je maar net liggen en pakken. Persoonlijk - en dat heb ik vaker benoemd - heb ik een bloedhekel aan de term must-haves of must-played. Want of het nu film, muziek of game betreft: het moet je maar net liggen.

Het is als het aanraden van Metallica aan een DJ Tiesto fan of andersom. Beiden kunnen kwalitatief geweldig zijn, subjectief zal dit - nogal - verschillen. En dat valt me altijd heel erg op in deze topics. Het niet kunnen begrijpen van een ander dat een bepaald onderwerp of genre hen simpelweg niet grijpt.

Mensen kunnen heus wel inzien dat e.e.a. kwalitatief erg goed is. Of het, en dat is dus subjectief, hun eigen smaak is is een tweede. Je kunt een SF liefhebber vaak niet warm maken voor een romantische komedie. Liefhebbers van laatstgenoemde kun je op hun beurt niet warm maken voor een SF spel, film of wat dan ook. Begrijp dat dan ook van elkaar en respecteer dat, want te vaak wordt dat verward.

Wat telt is de ervaring. Ervaring is je eigen perceptie. Je eigen perceptie hangt af van je smaak en andere factoren, maar geen van die factoren is het opdringen van andermans mening dan wel smaak.
Volgens mij is er niemand hier die dat niet begrijpt, ik doe dat zeker. En als hij meer iets gezegd had over dat het niet zijn smaak is dan was er niks aan de hand geweest (niet dat er nu iets "aan de hand" is, maar ik bedoel dan had je deze reacties niet zo gehad). Maar het "Mess Effect" noemen, en de andere kritiek, dat zijn gewoon dingen die helemaal nergens op slaan en ook niks met smaak te maken hebben (of op zijn minst zo slecht onderbouwd dat het nergens op lijkt te slaan).

Dat iemand de game niet leuk vindt is prima... Een vriend van me die net een XSX gekocht heeft gaat de game misschien ook proberen want hij vond het cool uitzien bij mij maar ik vermoed dat het ook niks voor hem gaat zijn vanwege de lange stukken zonder actie, vooral aan het begin (al hoop ik dat hij misschien toch nog door het verhaal gegrepen wordt). Dus ga me niet van die onzin beschuldigen dat ik dat niet zou begrijpen, daar gaat het helemaal niet over. Het gaat om ongenuanceerd de game van zaken beschuldigen op een manier die je negatieve mening als feit presenteert.

*knip*

[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 11-01-2022 16:30 ]

Halo Infinite main campaign gisteren dan eindelijk voltooid. Wat een pain in the ass was het laatste level. Zelfs op Normal.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:04

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Rivanov schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:33:
Halo Infinite main campaign gisteren dan eindelijk voltooid. Wat een pain in the ass was het laatste level. Zelfs op Normal.
Nice! Ben gisteren ook een stuk verder gekomen maar wat je zegt op Normal al aardig pittig soms.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:49
Ik sta bijna op het punt om de laatste gevechten te laten voor wat het is en de game te wissen. Dat doe ik bijna nooit.
Ze zijn kunstmatig moeilijk gemaakt door ze extreem veel health mee te geven, vind het een zwaktebod om te kiezen voor kogelsponzen i.p.v. een tactisch goed gevecht en waar je de kogels goed moet plaatsen.

Heb genoten van de open wereld en de vrijheid (en de grunts), maar jammer dat het zo frustrerend moet eindigen en totaal niet het gevoel geeft dat je een Spartan bent.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Klopt, dat vond ik ook.

spoiler:
Die laatste brute chief is het lastigst (fase 3 van de laatste boss fight tegen de Harbringer).
Ik had hem op afstand kunnen houden en toen hij dood was gaf dit echt een rush haha :).
Hij draagt een grote hamer bij zich, die moet je pakken, en daarmee kan je de Harbringer makkelijk verslaan.

Ik zag later nog filmpjes over hoe je deze boss fight makkelijk kan doen. Een van de manieren is door te grappelen op de pilaren in het midden. Vanaf daar kan die brute chief je niet bereiken en kan je hem op afstand makkelijk kapot schieten. Had ik dat maar eerder geweten :X

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Exactor it schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 01:59:
Spelen jullie wel genoeg Halo? Het gaat hier om koelkasten en lego terwijl er legio nieuwe aanwas is dat je kunt domineren. :) De MP is echt klasse. Ik zou niet weten waarom je nog Cod of BF zou spelen terwijl deze parel gratis te spelen is.

@MRE-Inc er zijn vliegtuigjes aanwezig al zul je wel goed moeten zijn. Je wordt er zo uit gepikt door oplettende Spartanen.
Nee, ik vind Halo niks aan. Ik heb niks met futuristische shooters. Vliegtuigen of niet, ik speel zulke games niet. Dan kan het grafisch top notch zijn, de gameplay fantastisch, ik vind er niks aan.

XBL: MRE Inc

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Exactor it schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 01:59:
Spelen jullie wel genoeg Halo? Het gaat hier om koelkasten en lego terwijl er legio nieuwe aanwas is dat je kunt domineren. :) De MP is echt klasse. Ik zou niet weten waarom je nog Cod of BF zou spelen terwijl deze parel gratis te spelen is.

@MRE-Inc er zijn vliegtuigjes aanwezig al zul je wel goed moeten zijn. Je wordt er zo uit gepikt door oplettende Spartanen.
Zeker. Telt Halo MCC ook :Y)
Oh fuck, dat belooft wat voor mij met Heroic.
D. Ninjai schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:51:
[...]

Ik sta bijna op het punt om de laatste gevechten te laten voor wat het is en de game te wissen. Dat doe ik bijna nooit.
Ze zijn kunstmatig moeilijk gemaakt door ze extreem veel health mee te geven, vind het een zwaktebod om te kiezen voor kogelsponzen i.p.v. een tactisch goed gevecht en waar je de kogels goed moet plaatsen.

Heb genoten van de open wereld en de vrijheid (en de grunts), maar jammer dat het zo frustrerend moet eindigen en totaal niet het gevoel geeft dat je een Spartan bent.
Dit soort dingen zijn heel erg jammer en zo onnodig ook. De andere Halo games hadden dit niet. Nou ja, 5 op het eind met al die Warden Eternals terwijl je de hele game al werd doodgegooid ermee wel. Heb zelfs toen een soort glitch gebruikt om dat gewoon te skippen.

Er zijn meerdere games die gewoon prima te doen zijn en op het laatst ineens een belachelijke difficulty spike krijgen. Nou ja, ik ga het wel zien.

• Exactor it
Caayn schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:56:
[...]
Zeker. Telt Halo MCC ook :Y)
Zeker weten! Meer Halo krijg je het niet dan de eerste 6 delen in één. :+

Verwijderd

Inmiddels heb ik de hele Hitman Trilogy doorlopen en mijn eind conclusie is dat het een fantastische serie is. Wat een heerlijk groot pakket is dat zeg, weet nu toch wel zeker dat ik van stealth games houd. :9
Kan voor mij geen Halo tegenop, en ja ik weet dat het een ander soort game is. ;)
Ben je er nu al goed voor gaan zitten @devilsnight? Zonde om zo een game te zien verdwijnen door een alsmaar groeiende backlog.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2022 09:35 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:35

TheVMaster

Moderator WOS
devilsnight schreef op Tuesday 11 January 2022 @ 02:03:
[...]

Nice. Dan zal dat niet heel lang meer gaan duren verwacht ik. Ik zal vandaag of morgen ook zo'n update wel krijgen dan.
Ik zie bij DPD dat hij donderdag bezorgd zou gaan worden.

• Aerkhanite
  • Laatst online: 14:03

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

TheVMaster schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:54:
[...]

Yep, hetzelfde. Die kreeg ik vanochtend. *O*
Dus dan zou die er wel vrijdag zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Aerkhanite op 11-01-2022 09:41 ]

• Legian117
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:01
[...]

Op welke difficulty speel je?

Heb hem zelf op Normal uitgespeeld (nu bezig met Heroic), maar herken je kritiek niet echt.
spoiler:
Die twee Spartan Hunters die je tegenkomt als je the Pilot moet redden waren frustrerender in mijn optiek.
Het eindgevecht is voornamelijk de tussenrondes overleven waarbij de Brute Chieftain de echt frustrerende is. Maar als je die rondes eenmaal doorhebt is het redelijk te doen vond ik. Voor mijn gevoel is dat meer een trial & error gevecht dan dat het echt bullet-sponges zijn. Maar goed, dat zal op hogere difficulty misschien wel anders zijn. Enige kritiek die ik heb daar is dat de damage feedback niet echt lekker overkomt en je teveel op de healtbar moet letten. Oh en
spoiler:
dat teleporteren wat ronduit irritant is.

offtopic:
*edit: spoiler tags toegevoegd.

XSX: legianb

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:15
Legian117 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Heb hem zelf op Normal uitgespeeld (nu bezig met Heroic), maar herken je kritiek niet echt. Die twee Spartan Hunters die je tegenkomt als je the Pilot moet redden waren frustrerender in mijn optiek. Het eindgevecht is voornamelijk de tussenrondes overleven waarbij de Brute Chieftain de echt frustrerende is. Maar als je die rondes eenmaal doorhebt is het redelijk te doen vond ik. Voor mijn gevoel is dat meer een trial & error gevecht dan dat het echt bullet-sponges zijn. Maar goed, dat zal op hogere difficulty misschien wel anders zijn. Enige kritiek die ik heb daar is dat de damage feedback niet echt lekker overkomt en je teveel op de healtbar moet letten. Oh en dat teleporteren wat ronduit irritant is.
Ik heb hem inmiddels uitgespeeld op Heroic en Normal. Heroic als eerste en normal heb ik om wat te ontdekken (skulls, armor coatings en upgrades). Die 2e run op normal is echt een verademing, speelt zo fijn en leuk om te zien dat je iedereen makkelijk aan kunt :9

Legendary bewaar ik denk totdat Coop er is, dat speelde ik altijd met een paar maten en vergt echt veel teamwork en hopelijk wat save points triggerwerk!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11 09:49
[...]

*knip
Misschien even spoilertags gebruiken voor de mensen die hem nog niet hebben uitgespeeld? :)

Overigens vind ik de bosses in Halo best aardig eigenlijk. Ik zie niet direct hoe ze deze kunnen behouden, het moeilijk kunnen maken en er tegelijkertijd geen bullet sponges van maken. Of moeten we dan denken aan Hunters die moeilijk zijn door Armor en hun rug goed afschermen? Armor of veel HP, ik vind het persoonlijk een beetje om het even.

[ Voor 41% gewijzigd door Dioscuri op 11-01-2022 10:15 ]

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:04

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

[...]

Heb hem zelf op Normal uitgespeeld (nu bezig met Heroic), maar herken je kritiek niet echt. Die twee Spartan Hunters die je tegenkomt als je the Pilot moet redden waren frustrerender in mijn optiek.
Gelukkig precies daar gestopt gisterenavond, leuk vooruitzicht alleen nog…

Daarnaast inderdaad handiger spoiler tags te gebruiken zoals iemand al suggereert, dat is handiger ;)

Verwijderd

Finraziel schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:23:
[...]

Volgens mij is er niemand hier die dat niet begrijpt, ik doe dat zeker. En als hij meer iets gezegd had over dat het niet zijn smaak is dan was er niks aan de hand geweest (niet dat er nu iets "aan de hand" is, maar ik bedoel dan had je deze reacties niet zo gehad). Maar het "Mess Effect" noemen, en de andere kritiek, dat zijn gewoon dingen die helemaal nergens op slaan en ook niks met smaak te maken hebben (of op zijn minst zo slecht onderbouwd dat het nergens op lijkt te slaan).

Dat iemand de game niet leuk vindt is prima... Een vriend van me die net een XSX gekocht heeft gaat de game misschien ook proberen want hij vond het cool uitzien bij mij maar ik vermoed dat het ook niks voor hem gaat zijn vanwege de lange stukken zonder actie, vooral aan het begin (al hoop ik dat hij misschien toch nog door het verhaal gegrepen wordt). Dus ga me niet van die onzin beschuldigen dat ik dat niet zou begrijpen, daar gaat het helemaal niet over. Het gaat om ongenuanceerd de game van zaken beschuldigen op een manier die je negatieve mening als feit presenteert.

Ik kan bij Xbox eigenlijk geen game bedenken die goed genoeg als voorbeeld dient, maar als ik dan denk aan the last of us (PS4), die vind ik persoonlijk zwaar overgewaardeerd. Maar ik ga ook niet in het PlayStation topic roepen dat het the worst of us is, dat het verhaal waardeloos is en dat ze beter een top down Shooter er van hadden kunnen maken. Naar mijn idee zou ik dan puur aan het trollen en flame baiten zijn (zeg niet dat Farabi dat hier deed, maar zo zou het voor mij voelen als ik zo ongenuanceerd uit de hoek zou komen daar).
*knip* Hij wil alleen zijn mening kwijt over een bepaalde game. Het gaat om een mening en volgens mij heeft iedereen daar recht op. @Exorcist verwoord het helemaal goed en heb ik niks aan toe te voegen. Ik heb zelf ook niet zo heel veel met mass effect. Terwijl ik Sc-fi en RPG wel tof vindt. Fallout vind ik zelf een veel betere game dan Mass effect, ik heb de ophef rondom die game nooit gesnapt. Maar betekent niet dat het voor andere geen goede game kan zijn. Voor jou de beste game ooit gemaakt, voor de ander prullenbak materiaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Sagat op 11-01-2022 16:28 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:33:
Inmiddels heb ik de hele Hitman Trilogy doorlopen en mijn eind conclusie is dat het een fantastische serie is. Wat een heerlijk groot pakket is dat zeg, weet nu toch wel zeker dat ik van stealth games houd. :9
Kan voor mij geen Halo tegenop, en ja ik weet dat het een ander soort game is. ;)
Ben je er nu al goed voor gaan zitten @devilsnight? Zonde om zo een game te zien verdwijnen door een alsmaar groeiende backlog.
Nee, nog altijd niet. Ik heb nu besloten om me helemaal op Halo campaign te storten. Misschien dat ik het afwissel met Psychonauts 2, want daar heb ik alleen de intro van gespeeld, maar dat moet ik maar even zien nog.
TheVMaster schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:35:
[...]

Wanneer ik op het DPD tracking nummer klik krijg ik

"Customs cleared".
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Dit klinkt eerder dat je het niet leuk vindt dat een oorspronkelijke Xbox exclusive afgekraakt wordt. Terwijl dat volgens mij helemaal niet de bedoeling is van @Farabi. Hij geeft alleen zijn mening over deze game, dat je nu begint over het afkraken van ps4 exclusives snap ik niet helemaal. Het is niet de bedoeling van @Farabi om een xbox vs ps strijd te creëren. Hij wil alleen zijn mening kwijt over een bepaalde game. Het gaat om een mening en volgens mij heeft iedereen daar recht op. @Exorcist verwoord het helemaal goed en heb ik niks aan toe te voegen. Ik heb zelf ook niet zo heel veel met mass effect. Terwijl ik Sc-fi en RPG wel tof vindt. Fallout vind ik zelf een veel betere game dan Mass effect, ik heb de ophef rondom die game nooit gesnapt. Maar betekent niet dat het voor andere geen goede game kan zijn. Voor jou de beste game ooit gemaakt, voor de ander prullenbak materiaal.
Ik was al bang dat iemand het zo op ging vatten maar dat bedoel ik echt niet... Ik kon gewoon geen Xbox game verzinnen die alom geliefd is maar die ik minder vind (of waar ik kon doen alsof om het voorbeeld te maken).
Ik zie mass effect overigens ook helemaal niet als een originele Xbox exclusive, ik was toen echt nog pc gamer.

Maar goed, we hebben er genoeg over gezegd denk ik... Als we mekaar nu nog niet begrijpen gaat het denk ik niet meer gebeuren (en het worden weer veelal dezelfde namen tegenover elkaar, is niet mijn bedoeling om er een flame war van te maken).

• Legian117
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:01
JDL15 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:59:
[...]

Ik heb hem inmiddels uitgespeeld op Heroic en Normal. Heroic als eerste en normal heb ik om wat te ontdekken (skulls, armor coatings en upgrades). Die 2e run op normal is echt een verademing, speelt zo fijn en leuk om te zien dat je iedereen makkelijk aan kunt :9

Legendary bewaar ik denk totdat Coop er is, dat speelde ik altijd met een paar maten en vergt echt veel teamwork en hopelijk wat save points triggerwerk!
Normal speelt lekker weg inderdaad, hoewel ik Heroic wel fijner vind aanvoelen tot zover. In plaats van random maar fusion coils rondgooien en schieten moet je wel beter opletten en plannen merk ik. Hoewel de cloaked elites me het op Normal ook al enorm moeilijk maakte. Legendary wordt wel leuk straks. Ben trouwens ook wel geïntrigeerd om een LASO run te doen en dat is ook voor het eerst. Maar ik bouw het maar rustig op denk ik.

hifigamefreak Dioscuri thanks voor de reminder, heb even spoilertags toegevoegd. Excuus.
Dioscuri schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:10:
Overigens vind ik de bosses in Halo best aardig eigenlijk. Ik zie niet direct hoe ze deze kunnen behouden, het moeilijk kunnen maken en er tegelijkertijd geen bullet sponges van maken. Of moeten we dan denken aan Hunters die moeilijk zijn door Armor en hun rug goed afschermen? Armor of veel HP, ik vind het persoonlijk een beetje om het even.
Ze hebben het wat mij betreft wel goed gedaan hier met al die Brute armors. Zoals de dubbele helmen die sommige dragen. Moet je eerst drie keer een headshot maken voordat die dood is. Het is wat moeilijker gemaakt, maar met wat oefening en tacktiek kan je er vrij vlot doorheen.

XSX: legianb

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 11:26

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:33:
Dan is sniper ook zeker een aanrader

Verwijderd

Coldbullet schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:29:
[...]

Sniper? Sniper Elite?

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 11:26

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Jazeker sniper elite
Coldbullet schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:29:
[...]

Of iets minder schieten : Dishonored

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Exactor it
justifire schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Of iets minder schieten : Dishonored
Of iets meer schieten Deus Ex (de twee moderne).

Of echt pure stealth Aragami en Styx.

• Dioscuri
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Dit klinkt eerder dat je het niet leuk vindt dat een oorspronkelijke Xbox exclusive afgekraakt wordt. Terwijl dat volgens mij helemaal niet de bedoeling is van @Farabi. Hij geeft alleen zijn mening over deze game, dat je nu begint over het afkraken van ps4 exclusives snap ik niet helemaal. Het is niet de bedoeling van @Farabi om een xbox vs ps strijd te creëren. Hij wil alleen zijn mening kwijt over een bepaalde game. Het gaat om een mening en volgens mij heeft iedereen daar recht op. @Exorcist verwoord het helemaal goed en heb ik niks aan toe te voegen. Ik heb zelf ook niet zo heel veel met mass effect. Terwijl ik Sc-fi en RPG wel tof vindt. Fallout vind ik zelf een veel betere game dan Mass effect, ik heb de ophef rondom die game nooit gesnapt. Maar betekent niet dat het voor andere geen goede game kan zijn. Voor jou de beste game ooit gemaakt, voor de ander prullenbak materiaal.
Kun je games in jouw ogen dan ook niet objectief beoordelen op kwaliteit? Naar mijn mening zijn dingen als graphics, physics, level-design, implementatie van game mechanics, etc. zijn wel redelijk te beoordelen losstaand van smaak.

Dat is volgens mij ook waar de argumenten in deze discussie langs elkaar heen gaan. Aan de ene kant heb je smaak en persoonlijke interesses, aan de andere kant kun je ook kijken of de game kwalitatief goed is binnen zijn genre ondanks dat het niet in je straatje past. Als ik terugkijk en "Mess Effect" lees, lijkt het alsof er wordt gezegd dat de game een puinhoop is en dat vat ik dan op als iets wat gericht is op de kwaliteit i.p.v. de interesse van de speler. Uiteindelijk wordt dat misschien niet zo bedoeld, maar je zegt vervolgens dat het überhaupt smaakgebonden is en dat ben ik niet met je eens. Ik begrijp heel goed dat een game als Mass Effect saai kan zijn voor veel mensen, maar als verhalende RPG zijn het wel sterke games die de lat destijds hoger hebben gelegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Dioscuri op 11-01-2022 14:32 ]

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:58
(jarig!)
@Dioscuri Ben het wel met je eens maar mag je dat verwachten van een gamer? Als je leest wat een gemiddelde gaming website er tegenwoordig allemaal bij haalt of achter zoekt. Dat heeft steeds vaker weinig met objectiviteit, neutraliteit of vaker nog niets met het spel zelf van doen. Helaas.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Verwijderd

Dioscuri schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Kun je games in jouw ogen dan ook niet objectief beoordelen op kwaliteit? Naar mijn mening zijn dingen als graphics, physics, level-design, implementatie van game mechanics, etc. zijn wel redelijk te beoordelen losstaand van smaak.

Dat is volgens mij ook waar de argumenten in deze discussie langs elkaar heen gaan. Aan de ene kant heb je smaak en persoonlijke interesses, aan de andere kant kun je ook kijken of de game kwalitatief goed is binnen zijn genre ondanks dat het niet in je straatje past. Als ik terugkijk en "Mess Effect" lees, lijkt het alsof er wordt gezegd dat de game een puinhoop is en dat vat ik dan op als iets wat gericht is op de kwaliteit i.p.v. de interesse van de speler. Uiteindelijk wordt dat misschien niet zo bedoeld, maar je zegt vervolgens dat het überhaupt smaakgebonden is en dat ben ik niet met je eens. Ik begrijp heel goed dat een game als Mass Effect saai kan zijn voor veel mensen, maar als verhalende RPG zijn het wel sterke games die de lat destijds hoger hebben gelegd.
Is erg afhankelijk of je ervaringen hebt in het genre, of je iets van feeling hebt met de game. Als je dit niet hebt vraag ik mij af of je de game daadwerkelijk objectief kan beoordelen. Het kan je gewoon niet liggen, waardoor je de gameplay mechanics niet goed vindt.

Kijk bijvoorbeeld naar Fallout 4, voor mij een erg leuke game. Maar ik snap heel goed dat mensen er niks mee hebben, aangezien de gameplay van die game redelijk brak is. De mechanics zijn verouderd, de graphics zijn verouderd (al bij launch van de game). Daarnaast draaide de game heel erg brak op last gen consoles. Op de current gen is die heel goed te spelen. Maar het is de vraag of je als gamer daar doorheen kan kijken, als je een fan bent van de setting (post-apocalyptisch), het genre (RPG) dan kan je jezelf helemaal verliezen in de game. Maar als je dat minder hebt dan heb je dus kans dat je de game op die punten die ik hiervoor had genoemd niks vindt.

Wat betreft Mass effect, ik vond in het begin toen die game uitkwam de controls al heel brak. Het mikken werkt niet fijn, de controls van die mako vond ik heel slecht. etc. Dus ja voor iedereen is het anders.

• Dioscuri
ariekanari schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:39:
@Dioscuri Ben het wel met je eens maar mag je dat verwachten van een gamer? Als je leest wat een gemiddelde gaming website er tegenwoordig allemaal bij haalt of achter zoekt. Dat heeft steeds vaker weinig met objectiviteit, neutraliteit of vaker nog niets met het spel zelf van doen. Helaas.
Neuh, ik denk dat uiteindelijk ook wel blijkt dat het gewoon niet het type game is voor degene die het zei. Het meeste wat op een forum met gamers voorbij komt zijn toch ook gewoon meningen die vooral gericht zijn op hoe leuk het voor hen is. Dat is denk ik ook gewoon het belangrijkste.

Ik vond het alleen wel een interessante discussie die daar uit ontstond. :) Zelf vind ik de video's van Digital Foundry ook heel mooi waarin ze juist wel vaak proberen dingen te rationaliseren waardoor ik ook van mening ben dat het heel goed kan om kwaliteit van games te meten. Wil echter niet zeggen dat een goede game ook leuk is.

Verwijderd

Die heb ik vorig jaar via gamepass ontdekt, en vind die game ook geweldig ja. Hopelijk dit jaar deel 5.
Andere aanbevelingen welkom. :)

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:35
Voor de mensen met Game Pass en het nog niet wisten, RainbowSix Extraction komt day one naar Game Pass, en S.t.a.l.k.e.r. 2 komt op 27 april naar Game Pass.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:20
Linksquest schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:57:
Voor de mensen met Game Pass en het nog niet wisten, RainbowSix Extraction komt day one naar Game Pass, en S.t.a.l.k.e.r. 2 komt op 27 april naar Game Pass.
Stalker 2 zal uitgesteld worden als het goed is.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 23:59
Amaze86 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:33:
[...]

Bron?

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
[...]

Welke gevechten bedoel je dan?

Zo heel veel waren er eigenlijk niet met extreem veel health. Het is voornamelijk de juiste wapens kiezen en de coils gebruiken voor de juiste damage. De Elites lijken sterk maar zijn dat niet, want alleen hun schild is sterk. Voor de laatste boss is het een kwestie van de coils gebruiken voor de eerste tik, en zelf geruikte ik de cindershot en laser beam om iedereen af te maken.

Oh en heb de LASO in iets meer dan 6 uurtjes gedaan dus het is ook niet dat de campaign te lang is :Y)

Gamertag: timmie271

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:06

Sagat

Is pappa x2!

Modbreak:Graag de mass effect discussie even laten rusten. ik probeer wat op te ruimen.

[ Voor 1% gewijzigd door Sagat op 11-01-2022 16:36 . Reden: Lijkt nu iets meer op nederlands ]

10 second ninja DONE

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:35
Amaze86 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:33:
[...]

Oke, als ik nu in de app kijk staat hij nog altijd op 27 april 2022.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

https://www.trueachieveme...ging-tides-xbox-game-pass

Far: changing tides in maart in gamepass. *O*

Opvolger van Far: Lonely Sails! Dat is echt een aanrader voor liefhebbers van 2d platformers/puzzels!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

uchiha tijntje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:39:
https://www.trueachieveme...ging-tides-xbox-game-pass

Far: changing tides in maart in gamepass. *O*

Opvolger van Far: Lonely Sails! Dat is echt een aanrader voor liefhebbers van 2d platformers/puzzels!
Beat me to it (y)
Trailertje dan maar :

Gisteren zei een betrouwbare insider het al en nu ook deze

[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 11-01-2022 18:39 ]

Verwijderd

Het houd nooit op... te weinig tijd :') Mijn backlog aan games word groter en groter :P

• SunnieNL
  • Laatst online: 01-12 09:16
TheVMaster schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:35:
[...]

Die heb ik ook gekregen. Wat mij een beetje zorgen baart is dat bij DPD staat ‘duties and taxes paid’ tussen beide customs meldingen. Dus ben benieuwd of er een rekening bij zit, dat ik bij ontvangst moet betalen of dat die achteraf nog in de bus komt.
Pagina: 1 ... 296 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord