• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:04

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Rivanov schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:00:
In ander nieuws.
Nu ik beide next-gen consoles in huis heb, is het tijd voor een headset die op beide consoles werkt.
Dus bye bye Xbox Wireless Headset. Hello Audeze Penrose X.

[Afbeelding]

Komt morgen binnen via WiFiMedia. Ben benieuwd. :)
Haha nice had mijn zusje nog gewezen op je V&A aanbod maar ze wilde toch een wired headset dus het is de Steelseries Arctis 3 (2019) geworden want ze vond mijn 7x wel lekker zitten.

Meteen de DTS:X app laten installeren ook al, Dolby niet nodig want ze kijkt al films en series via een Apple TV.

Extra nieuws:

https://tweakers.net/nieuws/191430/lg-introduceert-eerste-oled-tvs-van-42-inch-en-97-inch.html

Ben toch wel heel benieuwd naar de 42 inch hoor, vanaf 4 januari 17:00 te bekijken als het goed is _/-\o_ :9~

[ Voor 18% gewijzigd door hifigamefreak op 03-01-2022 12:51 ]

Ben zelf (met tevredenheid) voor de oplaadbare IKEA batterijen gegaan. De sets van MS zijn al tijdje slecht verkrijgbaar.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:35

TheVMaster

Moderator WOS
devilsnight schreef op Friday 31 December 2021 @ 20:43:
[...]

Pffff, nee schiet allemaal echt niet op inderdaad. Heeft het met COVID te maken? We wachten af.
Vraag het me af, aangezien ze in de VS gewoon in de winkel verkrijgbaar zijn. Volgens mij heeft niemand in Europa de Fridge al in bezit.

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:31
TheVMaster schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Vraag het me af, aangezien ze in de VS gewoon in de winkel verkrijgbaar zijn. Volgens mij heeft niemand in Europa de Fridge al in bezit.
Erg jammer, had ook wel verwacht dat hij er in December zou zijn of iig verstuurd zou zijn. Aangezien ze volgens mij als indicatie aangaven dat hij er rond de kerst(?) zou zijn. Daarna had ik hoop op 31 december, zoals ze vorige keer aangaven in de reactie naar jou, dus ik had wel een mail verwacht.

Desalniettemin, ik houd het topic goed in de gaten, en mocht je nog nieuws hebben, keep us posted! :)

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Containers zijn ook bizar duur op dit moment. Wellicht dat het daar ook mee te maken heeft.
Zag net op TA dat van de 15 games met de meeste speeltijd er 9 van Xbox game studio’s zijn. In totaal iets van 1700 uur over 9 games. Zegt wel wat over hoe de xbox game catalogus bij mij past en ook de focus op MP, coop en een goede ondersteuning met content over de jaren

Halo Infinite is denk ik over een week nu al mijn meest gespeelde game ooit… Wat een gave game is dat zeg. De beste MP sinds Titanfall 1. En gelet op het feit dat een nieuwe BF jaren op zich laat wachten en CoD mij totaal niet meer boeit verwacht ik dat ik deze game nog lang ga spelen.

Het eerste half jaar van xbox zal niet heel spannend zijn verwacht ik met hele grote Xbox game studio titels, maar als ik zie wat er wel allemaal uit komt qua indies en andere games in GP hoeven we ons zeker niet te vervelen. Hopelijk in februari de nieuwe grote update van Grounded! Mocht er nog iemand die game willen spelen, ik houd me aanbevolen. Ken die game inside and out, dus kan beginnende spelers erg goed op weg helpen en zou ik ook leuk vinden om te doen. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:57
Rivanov schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:00:
In ander nieuws.
Nu ik beide next-gen consoles in huis heb, is het tijd voor een headset die op beide consoles werkt.
Dus bye bye Xbox Wireless Headset. Hello Audeze Penrose X.

[Afbeelding]

Komt morgen binnen via WiFiMedia. Ben benieuwd. :)
Oei, gaaf! Heel benieuwd wat je ervaringen gaan zijn tov de Xbox headset :) (ik game nog steeds met de good old Xbox One wired headset)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-12 21:10

L0g0ff

omg

DeWaanzin schreef op maandag 3 januari 2022 @ 07:58:
Ik ben It Takes Two met m'n vrouw aan het spelen. Nu is dit haar eerste game en heeft ze wat moeite met de controller besturing (vooral right stick).
Is er toevallig "iets" (game/simulatie) waar ze dat een beetje kan oefenen?
A way out (zelfde maker) is makkelijker. Daar komt het veel minder op snelheid en timing aan (ok misschien soms een level daar gelaten ;)) daarnaast vond ik dat verhaal en de game ook veel leuker.

Beide games heb ik ook met mijn vrouw gespeeld.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:56

BM

Moderator Spielerij
L0g0ff schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:31:
[...]

A way out (zelfde maker) is makkelijker. Daar komt het veel minder op snelheid en timing aan (ok misschien soms een level daar gelaten ;)) daarnaast vond ik dat verhaal en de game ook veel leuker.

Beide games heb ik ook met mijn vrouw gespeeld.
Ik heb de omgekeerde mening over welke game leuker is, maar eens, A way out is ook erg vermakelijk in coop.

Enige wat ik jammer vond:
spoiler:
Het hele spel speel je samen, en in het laatste level speel je ineens tegen elkaar. Dat is leuk als je aan elkaar gewaagd bent, maar in ons geval was dat niet echt een eerlijke strijd meer. Had voor mij niet gehoeven.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:11
Gisteravond opnieuw begonnen aan 'The Outer Worlds', nadat - om één of andere reden - de savegame op mijn pc zoek is geraakt. Maar goed, voor de Series X heeft het spel in 2021 een update gekregen (4K/60fps), dus de keuze was snel gemaakt. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWWsaOM29YADJF0aFgSoKfoAbVk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/su67hctyBV0cOI12QG02423B.png?f=fotoalbum_medium
:9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_iH0nTNnXm9NM1jTQMDRwzNL0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yIYeLbhtdht1AnYgBT2lV4WE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLkkt-39FHO3xIDK-d4BjynUuRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WfTckABXfmvf3ISnMH8rU1F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door justifire op 04-01-2022 09:09 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Rossi46
Comming soon is in dit geval een beetje een rekbaar begrip, denk ik? :) Ik bedoel, Fable - om maar een game te noemen - zie ik niet direct soon in GP komen ;)

Wanneer komt Deathloop eigenlijk naar Xbox? Die game komt opvallend veel in 2021 lijstjes voor.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Rossi46 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:27:
[...]

Wanneer komt Deathloop eigenlijk naar Xbox? Die game komt opvallend veel in 2021 lijstjes voor.
Dat duurt nog wel effe;
Thanks to a deal between Bethesda and Sony prior to Microsoft's acquisition of Bethesda, Deathloop is a timed-exclusive for PS5 on consoles. So even though it is technically an Xbox-owned game, it's only available on PS5 until September 14, 2022, at which point it can finally make its way to other consoles, like the Xbox Series X. Specific plans for the Deathloop Xbox launch have not been revealed, but since it's an Xbox-owned game, it's virtually guaranteed to happen not long after the PS5 exclusivity window ends.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 04-01-2022 09:30 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:34

Phydomir

Dennis

[...]

Comming soon is in dit geval een beetje een rekbaar begrip, denk ik? :) Ik bedoel, Fable - om maar een game te noemen - zie ik niet direct soon in GP komen ;)
Mooi lijstje ja, maar soon is misschien wat optimistisch voor sommige titels.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:09
[...]

Nogal rekbaar, Elder Scrolls 6 en Outer Worlds 2 komen echt niet dit jaar uit.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:24

Polariteit

Fietsende fotografeur

Begrijp ik uit dat tweede plaatje dat Warhammer II ook naar gamepass komt? Of is dat plaatje een foutje en moet het eigenlijk Warhammer III zijn? Want die komt namelijk sowieso in februari 8)

• Rossi46
Poeh, dat duurt zeker nog wel even. Ik dacht dat die game al lang uit was, maar is pas sinds september. Dus jaartje exclusive voor PS. Jammer, was mooi geweest als die game ergens in Q2 2022 beschikbaar zou komen ofzo. Want volgens mij gaan we nu maanden van 'droogte' tegemoet.

Ze moeten echt eens stoppen alle games uit te brengen voor / rondom 'Holliday Season'....

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Rossi46 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:13:
[...]

Poeh, dat duurt zeker nog wel even. Ik dacht dat die game al lang uit was, maar is pas sinds september. Dus jaartje exclusive voor PS. Jammer, was mooi geweest als die game ergens in Q2 2022 beschikbaar zou komen ofzo. Want volgens mij gaan we nu maanden van 'droogte' tegemoet.

Ze moeten echt eens stoppen alle games uit te brengen voor / rondom 'Holliday Season'....
Dead Cells DLC (6 Jan)
RB6: Extraction (20 Jan)
Dying Light 2 (Feb)
Elden Ring (Feb)
GRID legends (Feb)
Wierd West (Maart)
Cup head DLC (Maart)

Er is op zich wel het een en ander.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:34

Phydomir

Dennis

Dat is dan weer een voordeel als je beide consoles hebt. Feb wordt een mooie maand met Horizon en Elden Ring (natuurlijk ook xbox).

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Tomba

Tomba

[...]

Logisch toch? Dan zijn de verkopen t hoogst. Een goed spel dat in december uit komt kun je natuurlijk ook in mei spelen ;)

• Rossi46
Tomba schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:30:
[...]

Logisch toch? Dan zijn de verkopen t hoogst. Een goed spel dat in december uit komt kun je natuurlijk ook in mei spelen ;)
Ik weet het niet... Ja, de toppers wel, maar die net-niet toppers missen denk ik een beetje de boot in die maanden. En ja, je hebt natuurlijk gelijk, je kunt games eigenlijk op ieder moment spelen. Maar de 'magie' rondom een launch is dan wel weg ;)

Exactor it schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:28:
[...]

Dead Cells DLC (6 Jan)
RB6: Extraction (20 Jan)
Dying Light 2 (Feb)
Elden Ring (Feb)
GRID legends (Feb)
Wierd West (Maart)
Cup head DLC (Maart)

Er is op zich wel het een en ander.
Werd meer gedoeld op games vanuit de Microsoft Studios vermoed ik zo.
Maar zo niet, vergeet dan King of Fighters XV, Shredders en S.T.A.L.K.E.R.2 niet ! oOo

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:10
Replaced is een serieuze titel om in de gaten te houden. Dat lijkt mij echt een strakke game!

• Rossi46
PdeBie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Replaced is een serieuze titel om in de gaten te houden. Dat lijkt mij echt een strakke game!
[YouTube: REPLACED | Announce Trailer]
Mooi stijltje! :9

EDIT: hmmm, helaas nog niet echt een release date bekend. Enkel in 2022...

[ Voor 10% gewijzigd door Rossi46 op 04-01-2022 12:14 ]

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 23:59
[...]

Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar! Ziet er supertof uit!
De Game Pass games voor deze maand zijn wat laat deze keer heb. Kan nooit lang meer duren.

En is dat plaatje van Game Pass coming soon officieel? Want dan is dat wel aardig belachelijk om eerlijk te zijn. TES VI en Indiana Jones om er twee te noemen komen pas echt over drie of vier jaar uit ofzo, coming soon, lmao.

[ Voor 55% gewijzigd door devilsnight op 04-01-2022 12:38 ]

[...]

Kijk daar enorm naar uit.
Was voor mij persoonlijk de showcase van de E3 dit jaar.

Yonix schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:02:
Gisteravond opnieuw begonnen aan 'The Outer Worlds', nadat - om één of andere reden - de savegame op mijn pc zoek is geraakt. Maar goed, voor de Series X heeft het spel in 2021 een update gekregen (4K/60fps), dus de keuze was snel gemaakt. :)

[Afbeelding]
Heerlijke game. Vond zelf de DLC ook zeker de moeite waard :)

Gamertag: FinrazielNL

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14
[...]

Aan het begin van de trailer dacht ik vet, weer eens een adventure achtige game met leuke grafische stijl.
Toen de "actie" begon ben ik afgehaakt. Heb helemaal niks met zulke games, van die 2D side-scrolling beat'ups...

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:15
Jow,

Ik had ff een vraagje, heb wel wat gezocht maar het eea is misschien veranderd in de afgelopen maanden:

Maat van me wil ook een XSX halen (ik help hem wel met vinden via Pepper alerts) en hij wil een monitor die erbij past, omdat hij er ook gebruik maakt voor werk. Budget tot +/- 1000-1200 ekkies.

Ik adviseerde hem het beste van het beste (IMHO) en dat is een kleine oled, bijvoorbeeld 2022 launch met 42", alleen denk ik niet dat die ook geschikt zijn voor werk (ivm lang statisch weergegeven beelden).

Heeft iemand een tip voor een goed HDMI 2.1 scherm, waarmee hij iig alle voordelen die 2.1 bieden kan benutten (zoals VRR, 120hZ at 4K). Mag ook curved zijn en liefst ook echt met goede prestaties qua minimale backlight bleeding, goede kleurweergave, etc. Grootte maakt niet zoveel, beetje gangbaar zou ik zeggen (is dat rond 27 - 32 inch)?

Thanks alvast!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:16
JDL15 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:26:
Jow,

Ik had ff een vraagje, heb wel wat gezocht maar het eea is misschien veranderd in de afgelopen maanden:

Maat van me wil ook een XSX halen (ik help hem wel met vinden via Pepper alerts) en hij wil een monitor die erbij past, omdat hij er ook gebruik maakt voor werk. Budget tot +/- 1000-1200 ekkies.

Ik adviseerde hem het beste van het beste (IMHO) en dat is een kleine oled, bijvoorbeeld 2022 launch met 42", alleen denk ik niet dat die ook geschikt zijn voor werk (ivm lang statisch weergegeven beelden).

Heeft iemand een tip voor een goed HDMI 2.1 scherm, waarmee hij iig alle voordelen die 2.1 bieden kan benutten (zoals VRR, 120hZ at 4K). Mag ook curved zijn en liefst ook echt met goede prestaties qua minimale backlight bleeding, goede kleurweergave, etc. Grootte maakt niet zoveel, beetje gangbaar zou ik zeggen (is dat rond 27 - 32 inch)?

Thanks alvast!
Er zijn zat reviews op internet te vinden, even googlen.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:09

Nogne

>.<

JDL15 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:26:
Je kan denk ik het beste even in de Pricewatch kijken bij monitoren, en dan hoogste HDMI 2.1 selecteren en daar wat modellen uitkiezen en daar wat extra informatie van opzoeken op het web (en eventueel Tweakers reviews). Beste op dit moment is denk ik inderdaad die OLED maar als hij veel statisch content gaat bekijken (thuiswerken) weet ik niet hoe dat gaat werken met mogelijke burn-in.

PS/XBL: Nogne

Penrose X ontvangen! FW nu aan het updaten en heb de volgende Preset ingesteld. Gevonden op ResetEra.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wAZQItO.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Rivanov schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:08:
Penrose X ontvangen! FW nu aan het updaten en heb de volgende Preset ingesteld. Gevonden op ResetEra.

[Afbeelding]
Welke had jij hiervoor?

• Nogne

Nogne

>.<

[Afbeelding]
Werkt deze nou met de Xbox en Playstation, en ondersteund deze dan de Xbox Wireless en bij PS de 3D audio?

Weet niet of het al bekend was/is, maar de Hivebusters DLC is nu ook beschikbaar in Gears 5. Aanrader van mijn kant als je die nog niet gespeeld hebt.

• Tomba

Tomba

Zo, The Gunk zit er op! Echt leuk spel met mooie lore, niet te stressvol en zeer vergevend als ik weer eens mis sprong :p
Niet helemaal opgelet wat je allemaal kon scannen dus 2 chievos gemist helaas (Space Archaeologists en daardoor dus ook All In)

• Yonix
'The Pedestrian' is leuk! :) (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/FB32xzVkLQixe0RkjsRxIFZP.gif

[ Voor 7% gewijzigd door Yonix op 04-01-2022 14:44 ]

Xbox Wireless Headset.
Nogne schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:29:
[...]

Werkt deze nou met de Xbox en Playstation, en ondersteund deze dan de Xbox Wireless en bij PS de 3D audio?
De Penrose X werkt inderdaad op zowel de Xbox als PlayStation. De dongle die erbij zit heeft een Xbox mode en PC mode. Wanneer je 'm PC mode zet, dan werkt hij op de PS5.

De Penrose werkt enkel op de PlayStation 5. Dus het slimste is eigenlijk om altijd de Penrose X te kopen. :+

Ben as we speak namelijk op de PS5 aan het gamen met de Penrose X. :)
En op de PS5 ondersteund het gewoon 3D Audio via de Tempest Driver.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 04-01-2022 14:46 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Nogne

Nogne

>.<

Rivanov schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:45:
[...]
Ben as we speak namelijk op de PS5 aan het gamen met de Penrose X. :)
En op de PS5 ondersteund het gewoon 3D Audio via de Tempest Driver.
Bedankt voor de info, hier was ik precies naar op zoek. Dan gaat deze headset op mijn verlanglijstje _/-\o_

Verwijderd

Met hoeveel uur ben je door deze game heen? Ziet er wel grappig uit.
Nieuwe gamepass games:

https://news.xbox.com/en-...x-game-pass-january-2022/

Heb zelf Gorogoa en Elija gespeeld en waren vermakelijke korte games.

Zelf benieuwd naar the pedestrian!

Nogne schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Bedankt voor de info, hier was ik precies naar op zoek. Dan gaat deze headset op mijn verlanglijstje _/-\o_
Sowieso werkt iedere headset met 3D Audio. 3D Audio op de PS5 is namelijk hetzelfde als Windows Sonic, Dolby Atmos for Headphones en DTS:X for Headphones op de Xbox. Het is Virtual Surround Sound. Dus iedere stereo headset wordt hiermee ondersteund.

Enkel de kwaliteit van de headset bepaalt mede de kwaliteit van de VSS. ;)

• Yonix
Verwijderd schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:03:
[...]

Met hoeveel uur ben je door deze game heen? Ziet er wel grappig uit.
Rond de 4 uur.

• ytsmapieter
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-08 11:58
uchiha tijntje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:03:
Nieuwe gamepass games:

https://news.xbox.com/en-...x-game-pass-january-2022/

Heb zelf Gorogoa en Elija gespeeld en waren vermakelijke korte games.

Zelf benieuwd naar the pedestrian!
Outer wilds net 2 weken geleden gekocht en uitgespeeld. :F

Wel zeer content met Mass Effect! Bewust even gewacht met het spelen van de originele versies in de hoop dat de LE binnenkort op Game Pass zou verschijnen. Ben zeer benieuwd!
Mass Effect! _O_
Nice!

Mass Effect LE, fucking dope!

Heb 3 nooit uitgespeeld, wel vrij ver gekomen. Deze is zéér welkom.

En heeft The Outer Wilds niet al eens eerder erop gestaan? Ik herinner me dat ik het eens gespeeld heb, maar niet gekocht heb.

[ Voor 38% gewijzigd door devilsnight op 04-01-2022 16:07 ]

• Rossi46
Lijkt inderdaad een heel leuke puzzelgame te zijn! :Y

LET OP: kijk niet de hele onderstaande video, dat is zonde, maar het begin geeft wel een goed beeld van hoe het in elkaar zit :)

[Afbeelding]
Vind FLAT EQ (out of the box) icm met DTS:X toch altijd nog het beste klinken :)

The Pedestrian is echt heel tof! Net een uurtje gespeeld. Echt heel leuke puzzel elementen en heel tof sfeertje. Aanrader!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12 10:38
Zijn er meer mensen die problemen hebben met aankopen in de xbox store?
justifire schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Vind FLAT EQ (out of the box) icm met DTS:X toch altijd nog het beste klinken :)
Blijf DTS te “dun” klinken op een of andere manier. Heb jij de app op Balanced of Spatious staan?

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
devilsnight schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:50:
[...]
En heeft The Outer Wilds niet al eens eerder erop gestaan? Ik herinner me dat ik het eens gespeeld heb, maar niet gekocht heb.
Outer Wilds heeft inderdaad eerder op Game Pass gestaan en was ook een gratis beloning voor de Mixer MixPot van de E3 2018. (Zelfs nog niet aan spelen toegekomen; staat nog steeds als "pre-ordered" in mijn library).
wjsiebes schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:11:
Zag net op Pepper iemand hetzelfde zeggen dus zal wel iets down zijn.

Gamertag: FinrazielNL

Rivanov schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:39:
[...]

Blijf DTS te “dun” klinken op een of andere manier. Heb jij de app op Balanced of Spatious staan?
Balanced. Over the ear.
En dan in game uiteraard 7.1 / surround.

[ Voor 7% gewijzigd door justifire op 04-01-2022 18:42 ]

• MartijnS72
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:31:
[...]

Heb je een idee hoe lang de standaard mee gaat in de praktijk?

[...]
De nieuwe IKEA LADDA 1900 mAh gaat ruim 24 uur mee; tussen 8 en 25 december gebruikt in een Forza Horizon 5 LE-controller en daarmee alleen FH5 gespeeld. (Bij benadering bijgehouden in een spreadsheet en gecontroleerd aan de hand van "Time played", op TrueAchievements: 24u 22m).

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 20:07
MartijnS72 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:05:
[...]

De nieuwe IKEA LADDA 1900 mAh gaat ruim 24 uur mee; tussen 8 en 25 december gebruikt in een Forza Horizon 5 LE-controller en daarmee alleen FH5 gespeeld. (Bij benadering bijgehouden in een spreadsheet en gecontroleerd aan de hand van "Time played", op TrueAchievements: 24u 22m).
Waarom voor de 1900 mah en niet de 2450mah?! Paar eurie meer dus die zou ik doen?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

justifire schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:42:
[...]

Balanced. Over the ear.
En dan in game uiteraard 7.1 / surround.
En zet jij bijvoorbeeld Forza Horizon 5, op Home Cinema of op Headphones?

Daar twijfel ik keer op keer over bij iedere game als je die keuze hebt. Je zou denken Headphones. Maar doet ie dan stereo?

• MartijnS72
  • Niet online
cypress3d schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:12:
[...]

Waarom voor de 1900 mah en niet de 2450mah?! Paar eurie meer dus die zou ik doen?
Die heb ik ook, maar er werd specifiek gevraagd hoe lang de standaard 1900 mAh meeging. En met een speciale FH5-controller vond ik het wel leuk om eens te zien hoe lang ik daar FH5 mee kon spelen.

(Zie ook mijn originele post MartijnS72 in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S", waar ik stel dat de standaardbatterij van 1900 eigenlijk de betere is, als het op levensduur van de batterij aankomt. Als je zo lang mogelijk wil gamen tussen oplaadbeurten, neem je natuurlijk die van 2450).

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
MartijnS72 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:37:
[...]

Die heb ik ook, maar er werd specifiek gevraagd hoe lang de standaard 1900 mAh meeging. En met een speciale FH5-controller vond ik het wel leuk om eens te zien hoe lang ik daar FH5 mee kon spelen.

(Zie ook mijn originele post MartijnS72 in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S", waar ik stel dat de standaardbatterij van 1900 eigenlijk de betere is, als het op levensduur van de batterij aankomt. Als je zo lang mogelijk wil gamen tussen oplaadbeurten, neem je natuurlijk die van 2450).
Anecdotaal kan ik zeggen dat mijn 4 eneloop Pro (2450) al vijf jaar mee gaan. Ik denk dat ze al heel ver boven de 500 laadbeurten gehad hebben. En regelmatig ongebruikt in een la/op de oplader hebben gezeten. Nog niets gemerkt van minder lang mee gaan tot nu toe.
MartijnS72 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:42:
[...]

Outer Wilds heeft inderdaad eerder op Game Pass gestaan en was ook een gratis beloning voor de Mixer MixPot van de E3 2018. (Zelfs nog niet aan spelen toegekomen; staat nog steeds als "pre-ordered" in mijn library).
Ik hoor erg veel goede dingen over de game, dus ik moet die game toch echt eens goed gaan checken. Wel 30fps volgens mij, maar het zij zo.

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 18:43
wjsiebes schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:11:
Ik probeer ook iets te kopen, maar werkt idd niet. Ik doe het via de browser op desktop, misschien werkt het via de console zelf wel?

• wjsiebes
kesj schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Ik probeer ook iets te kopen, maar werkt idd niet. Ik doe het via de browser op desktop, misschien werkt het via de console zelf wel?
Zowel op mijn laptop, surface als op de xbox werkt het bij mij niet. Ook niet als ik geen xbox product wil kopen maar bijvoorbeeld een surface pen

• kesj
wjsiebes schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Zowel op mijn laptop, surface als op de xbox werkt het bij mij niet. Ook niet als ik geen xbox product wil kopen maar bijvoorbeeld een surface pen
Las op downdetector.com over meer problemen bij Microsoft. Ook sites e.d.

• wjsiebes
kesj schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:54:
[...]

Las op downdetector.com over meer problemen bij Microsoft. Ook sites e.d.
Het is via de Xbox nu gelukt..

• kesj
wjsiebes schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:58:
[...]

Het is via de Xbox nu gelukt..
Dank voor het doorgeven. Heb het net opgegeven en alles afgesloten 😅 Morgen dan maar en hopen dat de aanbieding dan nog geldt. Fijne avond!

[ Voor 13% gewijzigd door kesj op 04-01-2022 22:15 ]

Rivanov schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:35:
[...]

En zet jij bijvoorbeeld Forza Horizon 5, op Home Cinema of op Headphones?

Daar twijfel ik keer op keer over bij iedere game als je die keuze hebt. Je zou denken Headphones. Maar doet ie dan stereo?
Home Cinema, anders werkt DTS:X niet.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:10
Vandaag begonnen aan Firewatch. Dat is ook een lekkere game zeg. Beetje door de bossen wandelen, af en toe wat kletsen door de radio, kleine “missies” uitvoeren. Vooralsnog goed. :)

[ Voor 10% gewijzigd door PdeBie op 05-01-2022 07:46 ]

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 13:43
DeWaanzin schreef op maandag 3 januari 2022 @ 07:58:
Ik ben It Takes Two met m'n vrouw aan het spelen. Nu is dit haar eerste game en heeft ze wat moeite met de controller besturing (vooral right stick).
Is er toevallig "iets" (game/simulatie) waar ze dat een beetje kan oefenen?
Vind (RS) control ook wel annoying. Maar wellicht kan zij het oefenen met spellen zoals Omno en New Super Lucky's Tale.

And don't forget, (RS) indrukken dan centreert ie vanzelf.
justifire schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:22:
[...]

Home Cinema, anders werkt DTS:X niet.
Thanks! :)
En voor Dirt 5? Want die hebben een aparte instelling voor Headphones, TV, Speakers etc en 2D/3D.

Dus je hebt de optie Headphones en daarbij de optie 3D. Dat is dan de juiste instelling?

Rivanov schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 06:24:
[...]

Thanks! :)
En voor Dirt 5? Want die hebben een aparte instelling voor Headphones, TV, Speakers etc en 2D/3D.

Dus je hebt de optie Headphones en daarbij de optie 3D. Dat is dan de juiste instelling?
Headphones optie is stereo waar evt de game 3D simuleert.
Home Cinema, 5.1, 7.1 zorgt ervoor dat de game de Windows Sonic, Dolby Atmos of DTS:X codec gebruikt.
Probeer maar in BF1, dan merk je goed de verschillen.

justifire schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:03:
[...]

Headphones optie is stereo waar evt de game 3D simuleert.
Home Cinema, 5.1, 7.1 zorgt ervoor dat de game de Windows Sonic, Dolby Atmos of DTS:X codec gebruikt.
Probeer maar in BF1, dan merk je goed de verschillen.
Vind dat soms erg verwarrend in bepaalde games. Wordt niet altijd duidelijk omschreven helaas.
Speel je toevallig ook COD: Black Ops? Bepaalde voorkeur voor audio setting in-game?

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 05-01-2022 09:43 ]

• Rossi46
Rivanov schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Vind dat soms erg verwarrend in bepaalde games. Wordt niet altijd duidelijk omschreven helaas.
Speel je toevallig ook COD: Black Ops? Bepaalde voorkeur voor audio setting in-game?
Ga je dat straks voor iedere game vragen? ;)

Geintje natuurlijk! Maarre...hoe bevalt 'ie? :9

/3

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 23:59
devilsnight schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:50:
Mass Effect LE, fucking dope!

Heb 3 nooit uitgespeeld, wel vrij ver gekomen. Deze is zéér welkom.

Misschien verwar je hem met 'Outer Worlds?' die staat er nog steeds op.
Nee Outer Worlds stond er vorig jaar ook op.
Rossi46 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:53:
[...]

Ga je dat straks voor iedere game vragen? ;)

Geintje natuurlijk! Maarre...hoe bevalt 'ie? :9
Vervelende tik van mijzelf. Blijf altijd aan settings tweaken om het beste en maximale uit m'n apparatuur te halen. :+
Wil niet het idee hebben dat ik iets mis.

Penrose X bevalt echt ongelofelijk goed. Wát een geluid. Loepzuiver gewoon.
Ben ook blij dat ik nog ooit eens een oude Samsung Galaxy Tab 4 van iemand gekregen heb, die hij niet meer nodig had. Heb namelijk enkel Apple apparatuur in huis en dan is het instellen van de Penrose wat omslachtig. Geen zin om telkens aan de laptop te hangen om aanpassingen te doen.
Dus snel een Custom ROM op de Tab 4 gezet en op die manier kan ik nu de Audeze HQ app tóch gebruiken. :)

• JDL15
Rivanov schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Vervelende tik van mijzelf. Blijf altijd aan settings tweaken om het beste en maximale uit m'n apparatuur te halen. :+

Ben ook blij dat ik nog ooit eens een oude Samsung Galaxy Tab 4 van iemand gekregen heb, die hij niet meer nodig had. Heb namelijk enkel Apple apparatuur in huis en dan is het instellen van de Penrose wat omslachtig. Geen zin om telkens aan de laptop te hangen om aanpassingen te doen.
Dus snel een Custom ROM op de Tab 4 gezet en op die manier kan ik nu de Audeze HQ app tóch gebruiken. :)
Als ik zo vrij mag zijn, in hoeverre beter dan de Xbox Wireless Headset?

Ik heb die tik van jou namelijk ook een beetje >:)

Heb nog altijd best wat moeite met voetstappen om mij heen, waardoor ik wel eens wat killetjes mis of een verkeerde keuze maak. Zal ongetwijfeld ook de leeftijd zijn ;)
[...]

Pas maar op hoor !
Voor je het weet slaat @voog je om de oren met vragen over affiliate linkjes :o

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kan ik origin spellen op mijn pc, op mijn X spelen? (star wars jedi fallen order)

• Nogne

Nogne

>.<

Farabi schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:22:
kan ik origin spellen op mijn pc, op mijn X spelen? (star wars jedi fallen order)
Als je Star Wars op de PC hebt gekocht kan je die niet via de Xbox spelen. Als je Star Wars via Gamepass (Ultimate) speelt dan kan je die ook op de Xbox spelen. Je kan alleen niet je save game van de PC gebruiken.

• Farabi
  • Niet online
Nogne schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Als je Star Wars op de PC hebt gekocht kan je die niet via de Xbox spelen. Als je Star Wars via Gamepass (Ultimate) speelt dan kan je die ook op de Xbox spelen. Je kan alleen niet je save game van de PC gebruiken.
is het niet zo dat je origins account wordt gekoppeld op je X? want als je via microsoft store spellen koopt op de pc, kan je die wel spelen.

update: snap'm al.
Nee, maar een groot gedeelte van de EA spellen staat wel op Gamepass.
Nou die maat van mij waar ik het laatst over had, vader van twee meisjes, de ene is 2 en de andere is 6. Zijn budget voor een console is 350 euro. Hij wil perse discs kunnen gebruiken, dus de XSS zal hem niet worden. De XSX of PS5 heb je niet voor dat bedrag.

Ik zei hem nog...dude, een XSS en Game Pass en je bent helemaal gereed. Moet ie misschien toch maar een goedkope PS4 halen denk ik, al houdt support daar wel voor op uiteindelijk.

• Farabi
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:40:
Nou die maat van mij waar ik het laatst over had, vader van twee meisjes, de ene is 2 en de andere is 6. Zijn budget voor een console is 350 euro. Hij wil perse discs kunnen gebruiken, dus de XSS zal hem niet worden. De XSX of PS5 heb je niet voor dat bedrag.

Ik zei hem nog...dude, een XSS en Game Pass en je bent helemaal gereed. Moet ie misschien toch maar een goedkope PS4 halen denk ik, al houdt support daar wel voor op uiteindelijk.
nou, nadat ik de switch hier heb gehaald, wordt de xbox niet meer aangeraakt door de kids.
Farabi schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:44:
[...]

nou, nadat ik de switch hier heb gehaald, wordt de xbox niet meer aangeraakt door de kids.
Ik geloof je, maar hij vindt voor zichzelf dat Switch niet genoeg te bieden heeft. Daar kan ik mij weer in vinden. Ik zwengel dat ding alleen maar aan voor paar potjes Mario Kart zo nu en dan, verder niet echt.

• Farabi
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:53:
[...]

Ik geloof je, maar hij vindt voor zichzelf dat Switch niet genoeg te bieden heeft. Daar kan ik mij weer in vinden. Ik zwengel dat ding alleen maar aan voor paar potjes Mario Kart zo nu en dan, verder niet echt.
dat klopt, interessante titels zijn met 1 hand te tellen,
Misschien een betere discussie voor het Switch topic, maar daar ben ik het echt mee oneens. Er zijn echt tientallen goede Switch games. :)

@devilsnight Als hij max €350 wil uitgeven dan kan hij misschien zowel een Switch Lite als een (tweedehands?) Xbox Series S op de kop tikken. Best of both worlds. :D

• Nogne

Nogne

>.<

Farabi schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:27:
[...]

is het niet zo dat je origins account wordt gekoppeld op je X? want als je via microsoft store spellen koopt op de pc, kan je die wel spelen.

update: snap'm al.
Je origins account word inderdaad gekoppeld, maar cross-save/play verschilt heel erg per spel. En zo ver ik weet zijn er geen EA games die dat ondersteunen. Veel Microsoft games ondersteunen wel cross-save/play en hoef je vaak maar 1x aan te schaffen en kan je dan op beide apparaten spelen.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:16
devilsnight schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:40:

Dan kan die inderdaad beter gaan voor een Xbox One X of een PS4 Pro. Wat is de reden van de disc editie? Is dat het af kunnen spelen van films (dan voor een Xbox One X gaan ipv ps4 ivm UHD drive).
Timothy3000 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:03:
Misschien een betere discussie voor het Switch topic, maar daar ben ik het echt mee oneens. Er zijn echt tientallen goede Switch games. :)

@devilsnight Als hij max €350 wil uitgeven dan kan hij misschien zowel een Switch Lite als een (tweedehands?) Xbox Series S op de kop tikken. Best of both worlds. :D
Luigi's Mansion 3, Smash maar daar moet je fan van zijn. Zelda Botw had ik al op Wii U. Een game als Xenoblade is niet te doen op een 65 inch scherm met zulke bizar lage resoluties. Undocked is her prima te doen, maar ik game liever op de tv.

Daarom hoopte ik echt dat de Switch pro rumors waar waren, want een game als Botw2 straks verdient gewoon proper krachtigere hardware.

Verwijderd

[...]

Zeer herkenbaar. Lekker blijven delen we zitten tenslotte op tweakers. :)
Ik zit ook te denken aan de penrose x. Zat nog rond te kijken met black friday maar kwam geen aanbieding tegen. Nog even verder onderzoek doen en dan haal ik ‘m maar voor het volle bedrag. Lijkt mij de beste keus in die prijsklasse.
Lees wel hier en daar over wegvallend geluid aan één kant.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2022 13:16 ]

• Rossi46
Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Zeer herkenbaar. Lekker blijven delen we zitten tenslotte op tweakers. :)
Ik zit ook te denken aan de penrose x. Zat nog rond te kijken met black friday maar kwam geen aanbieding tegen. Nog even verder onderzoek doen en dan haal ik ‘m maar voor het volle bedrag. Lijkt mij de beste keus in die prijsklasse.
Lees wel hier en daar over wegvallend geluid aan één kant.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Inderdaad gewoon geen enkele BF deal op de Penrose X gezien, nergens. Best opmerkelijk eigenlijk. Dus ik zit er ook aan te denken om dan maar de flappen te trekken voor dat ding. Echt goed geluid kan zoveel meer bieden, het zal die 300 ballen dan wel waard zijn, hoop ik ;)

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-11 13:08
Zat al sinds deze morgen mijn Track n trace code te checken voor mijn Penrose X ondanks dat de vermoedelijke afleverdatum morgen was.

Plots krijg ik mail dat hij zeker donderdag 6 januari komt in de namiddag ( net als we in de cinema zitten). 😒😭

Gaat de bel een halfuurtje later met mijn pakketje. 😂😁😁

Nu firmware ge-update en nog even tot 100% opladen en kan eindelijk weer genieten van het mooie geluid dat ze produceren 😎

En dan net zoals @Rivanov beetje eq-presets zoeken die hem nog beter maken dan net uit the box…

Ikzelf heb hem bij Thomann.de besteld voor 285euro

[ Voor 4% gewijzigd door Snakefoodjah op 05-01-2022 13:42 ]

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Zag al aanbiedingen voor Rider's Republic voorbij komen van 15 dollar bij GameStop. Nu is dat een Ubisoft titel, dus verwacht die vooralsnog niet snel in GamePass. Iemand ervaring met deze game? Zoek een casual snowboarding game, deze lijkt vooral multiplayer gericht?

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-11 13:08
justifire schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Op Reddit zijn er veel die DTS:X gebruiken voor Gaming en Dolby Atmos voor film en muziek…’

Zal me dan ook DTS:X maar eens aanschaffen

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Snakefoodjah schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Op Reddit zijn er veel die DTS:X gebruiken voor Gaming en Dolby Atmos voor film en muziek…’

Zal me dan ook DTS:X maar eens aanschaffen
Sluit ik mij volledig bij aan.
Dolby Atmos = vol en bombastisch, heerlijk voor tijdens de film.
DTS:X = subtieler directional sound, ideaal voor pinpoint-precision in games.
Zijn beide ook regelmatig in de aanbieding met 50% korting :)

• JDL15
Wom schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:02:
Zag al aanbiedingen voor Rider's Republic voorbij komen van 15 dollar bij GameStop. Nu is dat een Ubisoft titel, dus verwacht die vooralsnog niet snel in GamePass. Iemand ervaring met deze game? Zoek een casual snowboarding game, deze lijkt vooral multiplayer gericht?
Waarom niet even wachten op Shredders in GamePass? ;)
Pagina: 1 ... 293 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord