• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:59
giantgiantus schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:59:
Eindelijk halo reach aan het spelen. Maar ik ben echt continu out of ammo (speel op heroic) kan me niet herinneren dat ik dat had in de andere games. Maakt het soms een beetje suf dat je echt moet zoeken naar ammo. Bekend?
Zeker herkenbaar. Je moet echt struinen naar wapens/ammo in Reach. In mijn herinnering was de Carbine/energy pistol combo mijn go to in Reach. Energy pistols liggen overal en je komt heel vaak Carbine tegen. De DMR vind je te weinig ammo voor al schiet hij wel voortreffelijk!

Reach was het eerste Xbox spel waarbij I kalle achievements heb gehaald. De solo Legendary run duurde erg lang. Vooral door vast te zitten bij een checkpoint met te weinig ammo. In Infinite heb ik dat tot nu toe echt nul keer gehad. Aan de ene kant fijner spelen aan de andere kant is 'A monument to all your sins' nog steeds mijn favoriete achievement.

[ Voor 22% gewijzigd door Exactor it op 30-12-2021 22:14 ]

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:13
giantgiantus schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:59:
Eindelijk halo reach aan het spelen. Maar ik ben echt continu out of ammo (speel op heroic) kan me niet herinneren dat ik dat had in de andere games. Maakt het soms een beetje suf dat je echt moet zoeken naar ammo. Bekend?
Minder vaak missen? Oftewel: git…gud? 😅🤡

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:16
Vinnocchio schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:55:
[...]

Minder vaak missen? Oftewel: git…gud? 😅🤡
Onbegonnen werk. Shooters vind ik maar moeilijke games 😂

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12 17:54
Nou Battlefield Hardline net uitgespeeld. Vermakelijk, zeker wanneer ik stealth opgaf en er vol voor ging. Ik dus beetje game pass doorscrollen, zie ik Destroy all Humans staan. Vroeger nooit gespeeld, dus heerlijk om remastered edition te spelen.

Moet trouwens halo mcc eens uitgaan spelen. Doe daar al 5.5 jaar over. Het slaat bij mij nooit echt aan. Zit nu bij Halo 4 in level 4 of 5? Moment dat de didact een schip laat crashen oid? Heb zoiets van moet mcc eerst uitspelen voor ik aan Infinite begin. Of is dat overdreven en kan ik gewoon aan Infinite beginnen?

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:59
Zorroberner schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:07:
Nou Battlefield Hardline net uitgespeeld. Vermakelijk, zeker wanneer ik stealth opgaf en er vol voor ging. Ik dus beetje game pass doorscrollen, zie ik Destroy all Humans staan. Vroeger nooit gespeeld, dus heerlijk om remastered edition te spelen.

Moet trouwens halo mcc eens uitgaan spelen. Doe daar al 5.5 jaar over. Het slaat bij mij nooit echt aan. Zit nu bij Halo 4 in level 4 of 5? Moment dat de didact een schip laat crashen oid? Heb zoiets van moet mcc eerst uitspelen voor ik aan Infinite begin. Of is dat overdreven en kan ik gewoon aan Infinite beginnen?
Je moet sowieso niks. Speel gewoon wat je leuk vindt. Halo Infinite is een dijk van een game ook zonder Halo fanaat te zijn. :)

Halo 4 is verder de slechtste Halo tot nu toe. Nou ja, behalve dat alles behalve Reach en 3 totaal gedateerd aanvoelt. 4 is echt matig qua verhaal en gameplay imo. Lekker overslaan, eventueel door naar Infinite via 5 maar doe vooral waar je zelf zin in hebt. Halo 5 is niet een onmisbaar pareltje verder. :)

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11 09:49
Zorroberner schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:07:

Het verhaal van Infinite heeft denk ik wel iets meer impact als je weet wat eraan vooraf is gegaan, maar door het spelen van Halo 4 en 5 weet je dat ook nog niet volledig. Dan zou je namelijk ook nog Halo Wars 2 moeten spelen en wat boeken moeten lezen. Op zich is het einde van Halo 5 op zichzelf ook wel handig, maar om daar nou die anderhalve game tegen je zin in voor te spelen...

Even het complexe verhaal via Youtube terugkijken. Kost je een minuut of 20. ;)
Ik bedenk me nu opeens dat ik vorig jaar rond deze tijd zat te wachten op bericht vanuit Microsoft over mijn Xbox Series X, aangezien de console toen DOA ( dead on arrival ) uit de doos kwam. Ook alweer een jaar geleden... :o

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 31-12-2021 08:43 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:58
Exactor it schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:10:
[...]

Zeker herkenbaar. Je moet echt struinen naar wapens/ammo in Reach. In mijn herinnering was de Carbine/energy pistol combo mijn go to in Reach. Energy pistols liggen overal en je komt heel vaak Carbine tegen. De DMR vind je te weinig ammo voor al schiet hij wel voortreffelijk!

Reach was het eerste Xbox spel waarbij I kalle achievements heb gehaald. De solo Legendary run duurde erg lang. Vooral door vast te zitten bij een checkpoint met te weinig ammo. In Infinite heb ik dat tot nu toe echt nul keer gehad. Aan de ene kant fijner spelen aan de andere kant is 'A monument to all your sins' nog steeds mijn favoriete achievement.
Voor die DMR was weinig ammo te vinden idd en dan soms heel veel, maar daar had je na een tijdje niks meer aan natuurlijk :+

Gamertag: timmie271

Zijn mensen bekend met deze error?
Looks like you need to renew Xbox Live Gold or Xbox Game Pass Ultimate. This game was acquired using GwG. Unless the person who acquired it has XLG or XGPU, you’ll need to buy the game to play it. If the buyer’s subscription is current, try quitting and relaunching the game.
Dit krijg ik nu wanneer ik bepaalde games wil starten die toen Games with Gold games waren en die ik toen als primary GPU user heb gedownload. Ik ben nu de secondary user en krijg nu deze bullshit. We hebben echter Ultimate voor drie jaar.

Ik kreeg het net met Tropico 5, met de AC Chronicles games, Maid of Sker, maar dan start ik Escapists op wat ook een GwG game was en die werkt wel.

What the fuck?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik het goed heb: Die games zitten vast aan jouw profiel. Jij hebt geen GPU meer.
Wat jij nu wel kunt spelen is zijn/haar oude gold games die jij destijds niet geclaimed hebt en de huidige GPU betaler wel. Het is dus echt dat jij meelift op de GPU van de ander, het is niet zo dat jij 'zelf' GPU hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-12-2021 13:03 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

ArthurMorgan schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:01:
Als ik het goed heb: Die games zitten vast aan jouw profiel. Jij hebt geen GPU meer.
Wat jij nu wel kunt spelen is zijn/haar oude gold games die jij destijds niet geclaimed hebt. Het is dus echt dat jij meelift op de GPU van de ander, het is niet zo dat jij 'zelf' GPU hebt.
Damn. We hadden de switch dan eigenlijk niet moeten maken. Maar ja. Als ik dit had geweten had ik sowieso even die Maid of Sker uitgespeeld en nog wat andere dingen.

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 31-12-2021 13:04 ]

devilsnight schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:56:
Zijn mensen bekend met deze error?

[...]

Dit krijg ik nu wanneer ik bepaalde games wil starten die toen Games with Gold games waren en die ik toen als primary GPU user heb gedownload. Ik ben nu de secondary user en krijg nu deze bullshit. We hebben echter Ultimate voor drie jaar.

Ik kreeg het net met Tropico 5, met de AC Chronicles games, Maid of Sker, maar dan start ik Escapists op wat ook een GwG game was en die werkt wel.

What the fuck?
Bullshit? Je doet iets wat niet standaard is en je verwacht dat alles maar werkt zoals je wilt dat het gaat. Sluit gewoon zelf GPU af als je dit soort geneuzel niet wilt hebben. :z

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:10
Sinds vanochtend verse eigenaar van een Series X. Gekocht in een bundel samen met Forza Horizon 5 en een QWare Atlanta headset. Die laatste gaat gelijk de verkoop weer in, want dat kan nooit veel zijn :p

De Set-up via de app was echt reuze simpel, dus dat ging vlot. Downloaden van Forza (90GB) gaat wat langer duren :p

Helaas geen HDMI 2.1 op mijn TV, dus 4K 60Hz of 1080p 120Hz (zag geen 1440p optie?).
uchiha tijntje schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:17:
[...]

Bullshit? Je doet iets wat niet standaard is en je verwacht dat alles maar werkt zoals je wilt dat het gaat. Sluit gewoon zelf GPU af als je dit soort geneuzel niet wilt hebben. :z
Wist ik veel dat dit ging gebeuren, aangezien verder alle wel werkt met sharen. En ik had het ook gevraagd op verschillende sites en Google en kon niks echt vinden over nadelen als je niet de primary user bent. Je zou denken dat je alles shared, maar toch niet helemaal dus.

En daarnaast werken alle games die ik zelf ook echt gekocht heb. Dus is het echt zo gek dat ik een beetje surprised was ? :P

Gelukkig kan ik natuurlijk wel inloggen op zijn account en Maid of Sker bijvoorbeeld uitspelen als hij niet online is.

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 31-12-2021 13:38 ]

devilsnight schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:23:
[...]

Wist ik veel dat dit ging gebeuren, aangezien verder alle wel werkt met sharen. En ik had het ook gevraagd op verschillende sites en Google en kon niks echt vinden over nadelen als je niet de primary user bent. Je zou denken dat je alles shared, maar toch niet helemaal dus.

Gelukkig kan ik natuurlijk wel inloggen op zijn account en Maid of Sker bijvoorbeeld uitspelen als hij niet online is.
Je kiest voor een bepaalde setup om een beetje geld uit te sparen. Als dan iets niet werkt zoals je zou hopen dan is dat niet standaard bullshit. :) Dan is dat gewoon een consequentie van je gekozen setup. Je prima recht trouwens om die setup te kiezen, maar ik val over het woordje bullshit en je post waarbij het lijkt alsof je een bepaald onrecht aangedaan werd.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:02
JOUW ACCOUNT "leent" games via een programma. Je neemt geen deel meer aan dat programma. JOUW ACCOUNT is nu een subaccount van een ander account die niet aan dat programma deelneemt; volgens mij is het niet zo gek
Wat echter wel heel vreemd is dat The Escapists 2 wel werkt. Volgens mij was die deel van GwG deze maand en ik weet vrijwel zeker dat ik die geclaimt heb.
devilsnight schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:48:
Wat echter wel heel vreemd is dat The Escapists 2 wel werkt. Volgens mij was die deel van GwG deze maand en ik weet vrijwel zeker dat ik die geclaimt heb.
A Christmas miracle! :P

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12 23:56
Dat is toch niet vreemd?
Wat is dat voor bullshit dan ??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

The Escapists 2 heb ik geclaimd toen ik nog hoofd user van Game Pass Ultimate was, net als Maid of Sker, Tropico 5 en al die andere games.

Dus mja, frappant :D
uchiha tijntje schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:42:
[...]

Je kiest voor een bepaalde setup om een beetje geld uit te sparen. Als dan iets niet werkt zoals je zou hopen dan is dat niet standaard bullshit. :) Dan is dat gewoon een consequentie van je gekozen setup. Je prima recht trouwens om die setup te kiezen, maar ik val over het woordje bullshit en je post waarbij het lijkt alsof je een bepaald onrecht aangedaan werd.
Niet teveel op die woorden blijven hangen ;)

Verder werkt echt alles, gekochte games met dat account, game pass games, dus het enige wat niet geshared wordt zijn GwG games. Je moet het maar net weten.

[ Voor 53% gewijzigd door devilsnight op 31-12-2021 14:41 ]

Nou, the Ascent uitgespeeld. Ben op het einde alleen voor de main quest gegaan, geen zin meer in de side quests. Was een leuk spelletje met vrij goede combat, bizar mooi gebouwde wereld...

Maar vooral door diezelfde wereld (groot en vaak moeilijk te zien hoe je ergens komt als je niet gewoon je navigatie achterna loopt) en de afwezigheid van een echte fast travel (wat er wel is haalt vaak maar een klein deel van je totale reistijd af en door die complexe wereld kan het erg moeilijk zijn om te vinden hoe je bij een metro station komt) werd het best wel vaak vervelend. Loop (minuten lang) naar je doel, schiet alles overhoop, loop terug... afstanden waren gewoon veel te groot.

Ben blij dat ik hem gespeeld heb maar ik krijg toch het gevoel dat met wat tweaks de game veel beter had kunnen zijn. Zonde, vooral omdat er duidelijk wel zoveel werk en liefde in het creëren van de wereld gegaan is, een van de meest overtuigende sci-fi/cyberpunk werelden die ik gezien heb.

Gamertag: FinrazielNL

Finraziel schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:29:
Nou, the Ascent uitgespeeld. Ben op het einde alleen voor de main quest gegaan, geen zin meer in de side quests. Was een leuk spelletje met vrij goede combat, bizar mooi gebouwde wereld...

Maar vooral door diezelfde wereld (groot en vaak moeilijk te zien hoe je ergens komt als je niet gewoon je navigatie achterna loopt) en de afwezigheid van een echte fast travel (wat er wel is haalt vaak maar een klein deel van je totale reistijd af en door die complexe wereld kan het erg moeilijk zijn om te vinden hoe je bij een metro station komt) werd het best wel vaak vervelend. Loop (minuten lang) naar je doel, schiet alles overhoop, loop terug... afstanden waren gewoon veel te groot.

Ben blij dat ik hem gespeeld heb maar ik krijg toch het gevoel dat met wat tweaks de game veel beter had kunnen zijn. Zonde, vooral omdat er duidelijk wel zoveel werk en liefde in het creëren van de wereld gegaan is, een van de meest overtuigende sci-fi/cyberpunk werelden die ik gezien heb.
Vond hem ook erg gaaf, maar idd de afstanden net wat te groot om het helemaal af te maken. Fast travel had net wat uitgebreider mogen zijn. Verder wel een erg gave game.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12 17:54
Dioscuri schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:17:
[...]

Het verhaal van Infinite heeft denk ik wel iets meer impact als je weet wat eraan vooraf is gegaan, maar door het spelen van Halo 4 en 5 weet je dat ook nog niet volledig. Dan zou je namelijk ook nog Halo Wars 2 moeten spelen en wat boeken moeten lezen. Op zich is het einde van Halo 5 op zichzelf ook wel handig, maar om daar nou die anderhalve game tegen je zin in voor te spelen...

Even het complexe verhaal via Youtube terugkijken. Kost je een minuut of 20. ;)
Ah dank voor de info ook aan @Exactor it

Dan ga ik binnenkort maar even filmpje bekijken voor de gap in info. Of Halo 4 moet mij opeens toch enorm beetpakken.

• Dabuh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:38
Einde van het jaar dus ik dacht ga eens kijken waar ik het afgelopen jaar de meeste tijd in heb gestoken op de xbox. Meest gespeelde games van 2021 (willekeurige volgorde):

- Fifa 22
- Hades
- TheHunter: Call of the Wild (meest gespeelde game van 2020 voor mij en ook in dit jaar veel uren in kunnen ontspannen)
- Monster Hunter World
- Rocket League (Wel al minder dan afgelopen jaren, heb het inmiddels al bijna een half jaar niet meer aangeraakt. Mag ook wel nadat ik er nu meer dan 1.500 uur in heb zitten)

In totaal meer dan 40 games uitgeprobeerd dit jaar door GamePass. Veel daar van maar een uur of twee waarna bleek dat ik het niks vond. De twee uitschieters voor GamePass die ik nooit zou hebben geprobeerd zonder GamePass waren Monster Hunter World en TheHunter Call of the Wild.

Mijn Game of the Year is Hades. Heerlijk spel en zelfs wanner je maar een half uurtje hebt op de avond is het de moeite waard om het op te starten.

Voor 2022 verwacht ik dat ik Halo Infinite veel zal gaan spelen. Daarnaast kijk ik erg uit naar Elden Ring, en hoop ik Scarlet Nexus en Nier Automata nog uit te gaan spelen. Zodra dat klaar is mag Tales of Arise in GamePass komen zodat ik die ook kan oppakken.

Conclusie voor 2021 is dat GamePass echt ideaal is geweest. Heb slechts 1 spel gekocht in het hele jaar (fifa 22) en heb verreweg de meeste tijd zitten in games uit de gamepass. In 2022 gaat mijn eerste periode van GPU van 3 jaar aflopen. Gezien de value in the Gamepass voor mij gaat deze zeker verlengd worden

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 14:01
Zoontje speelt graag Farming Simulator 2019, wat in Gamepass zit. Nu vroeg hij laatst of hij samen met mij kon spelen, dus multiplayer. Ik heb al gevonden dat cross-platform multiplayer in versie 2022 zit, maar kan je dit op één of andere manier ook klaar krijgen via Xbox en vb een laptop? Hij heeft op de laptop ook de standalone versie van FS 2019 staan, maar ik vermoed dat dat niet helpt in deze?

Iemand enig idee of dit toch mogelijk is via één of andere manier zodat één iemand op Xbox speelt, en andere persoon (ik) op laptop en ook het spel speel via Xbox / gamepass licentie zodat we wel samen kunnen spelen?

Of zit er niets anders op dan twee keer FS 2022 te kopen: ééntje voor Xbox en eentje voor laptop?
Finraziel schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:29:

Die map is ook cringe :X
Zeker met de verschillende levels…
De laatste achievements waren één en al ergernis door dat vele heen en weer lopen / zoeken waar naar toe te gaan.
Verders wel een erg mooi spel (y)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:34:
[...]

Die map is ook cringe :X
Zeker met de verschillende levels…
De laatste achievements waren één en al ergernis door dag vele heen en weer lopen / zoeken waar naar toe te gaan.
Verders wel een erg mooi spel (y)
Ja had ook al besloten niet voor alle achievements te gaan, niet leuk genoeg om ze te halen (ook die achievement om 100 keer dood te gaan... De teller staat op 9 nu na het uitspelen...)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:35

TheVMaster

Moderator WOS
devilsnight schreef op Monday 20 December 2021 @ 22:48:
[...]

Vorige week een mailtje gestuurd, want ik hoorde zelf niets van hen.

[...]
Zojuist nog een reply van ze ontvangen. Het wordt er niet beter op.
Thank you for contacting us. We are showing the Xbox mini fridge should be arriving in the UK in December and will be available for shipment on or before January 10th. You will receive an email confirmation with tracking as soon as your item has shipped.

Kind regards
Kelly
Toynk
Weer een paar weken vertraagd….
TheVMaster schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 19:43:
[...]

Zojuist nog een reply van ze ontvangen. Het wordt er niet beter op.

[...]

Weer een paar weken vertraagd….
Pffff, nee schiet allemaal echt niet op inderdaad. Heeft het met COVID te maken? We wachten af.

• timmie271
Zorroberner schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:47:
[...]

Ah dank voor de info ook aan @Exactor it

Dan ga ik binnenkort maar even filmpje bekijken voor de gap in info. Of Halo 4 moet mij opeens toch enorm beetpakken.
Zou ze gewoon spelen, vond ze meer dan prima. Al moet ik idd zeggen dat ze niet echt het hele verhaal vertellen uiteindelijk. Maar dat neemt niet weg dat ze wel gewoon leuk zijn om te spelen :)

Zegt wel degene met alle halo's op 100% :+

Ik ben gisteren begonnen aan het Fall of Reach audioboek, voor zover ik vond de eerste van de Halo boeken. Moet zeggen dat luistert tot nu toe best prettig weg en voegt geloof ik toch best wat toe (maar ben pas net begonnen). Eens kijken hoever ik kom (want er zijn belachelijk veel Halo boeken :+)

• PdeBie
PdeBie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:17:
Sinds vanochtend verse eigenaar van een Series X. Gekocht in een bundel samen met Forza Horizon 5 en een QWare Atlanta headset. Die laatste gaat gelijk de verkoop weer in, want dat kan nooit veel zijn :p

De Set-up via de app was echt reuze simpel, dus dat ging vlot. Downloaden van Forza (90GB) gaat wat langer duren :p

Helaas geen HDMI 2.1 op mijn TV, dus 4K 60Hz of 1080p 120Hz (zag geen 1440p optie?).
Vanavond Forza Horizon 5 gespeeld op 4k 60hz in performance mode.
Wat gaaf zeg. Laadtijden zijn zoveel sneller dan op mijn Xbox One en grafisch en zoveel beter. Nu komt mijn 4K OLED een stuk beter tot z'n recht :)

Ben alleen nog wel even benieuwd hoe dat nu zit met die resolutie. 4K 60Hz is het hoogst haalbare, want HDMI 2.0. Maar als ik een lagere resolutie in de Xbox instellingen wil kiezen is dat gelijk 1080p. Zit er geen 1440p optie?

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

PdeBie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 22:47:
[...]

Wat gaaf zeg. Laadtijden zijn zoveel sneller dan op mijn Xbox One en grafisch en zoveel beter. Nu komt mijn 4K OLED een stuk beter tot z'n recht :)

Ben alleen nog wel even benieuwd hoe dat nu zit met die resolutie. 4K 60Hz is het hoogst haalbare, want HDMI 2.0. Maar als ik een lagere resolutie in de Xbox instellingen wil kiezen is dat gelijk 1080p. Zit er geen 1440p optie?
Ja vet hè! Ik ben van een One X naar een Series X gegaan en daar is het al zoveel beter! ¡Mexico me gusta!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

[...]

Kiezen van de resolutie (in de algemene Xbox settings) heeft in ieder geval niks te maken met waar games op renderen. Als je dat op 1080p zet dan zal FH5 gewoon op 4k blijven renderen maar de Xbox schaalt dat dan omlaag naar 1080p. Het heeft dus niet zo'n zin om die resolutie lager te zetten.

• timmie271
[...]

Hier staat ie gewoon netjes op 1440p hoor, maar goed dat is dan ook een 1440p monitor.

Overigens wil je op 4k geen 1440p kiezen. Met 1080p is namelijk iedere pixel exact gelijk aan 4 pixels op 4k.

En waarom zou je de resolutie lager willen hebben?

• timmie271
Finraziel schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:59:
Ik ben gisteren begonnen aan het Fall of Reach audioboek, voor zover ik vond de eerste van de Halo boeken. Moet zeggen dat luistert tot nu toe best prettig weg en voegt geloof ik toch best wat toe (maar ben pas net begonnen). Eens kijken hoever ik kom (want er zijn belachelijk veel Halo boeken :+)
Ik heb heb ze nu bijna allemaal, nog 7 te gaan waarvan eentje nog uit moet komen :P

De 1e 3 lazen heel snel weg, nu bezig met contact harvest en dat leest op een één of andere manier toch lastiger weg...

• PdeBie
timmie271 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 23:09:
[...]

Hier staat ie gewoon netjes op 1440p hoor, maar goed dat is dan ook een 1440p monitor.

Overigens wil je op 4k geen 1440p kiezen. Met 1080p is namelijk iedere pixel exact gelijk aan 4 pixels op 4k.

En waarom zou je de resolutie lager willen hebben?
Zodat ik naar 120Hz kan gaan ipv 60Hz

• timmie271
PdeBie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 23:15:
[...]

Zodat ik naar 120Hz kan gaan ipv 60Hz
FH5 heeft geen 120Hz dus dat gaat hem niet worden.

Je hebt keuze uit 30 en 60hz :)

• PdeBie
Ah balen :p

Hoe kan je bij games zien of ze 120Hz ondersteunen?
PdeBie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 23:22:
Ah balen :p

Hoe kan je bij games zien of ze 120Hz ondersteunen?
Die optie zie je dan in de game bij de video settings.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12 07:31

Oekol

waka waka hey hey

Leffunk schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:28:
Zoontje speelt graag Farming Simulator 2019, wat in Gamepass zit. Nu vroeg hij laatst of hij samen met mij kon spelen, dus multiplayer. Ik heb al gevonden dat cross-platform multiplayer in versie 2022 zit, maar kan je dit op één of andere manier ook klaar krijgen via Xbox en vb een laptop? Hij heeft op de laptop ook de standalone versie van FS 2019 staan, maar ik vermoed dat dat niet helpt in deze?

Iemand enig idee of dit toch mogelijk is via één of andere manier zodat één iemand op Xbox speelt, en andere persoon (ik) op laptop en ook het spel speel via Xbox / gamepass licentie zodat we wel samen kunnen spelen?

Of zit er niets anders op dan twee keer FS 2022 te kopen: ééntje voor Xbox en eentje voor laptop?
Was wel benieuwd en ging beetje googlen. Maar ben bang dat je toch twee versies nodig gaat hebben:

https://progameguides.com...-in-farming-simulator-22/

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• timmie271
Leffunk schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:28:

Wellicht op de laptop het spel streamen vanaf de servers en daarnaast spelen vanaf de Xbox zelf? Hiervoor moet of de Xbox home staan met het andere account of de store van de laptop met het ultimate account en de Xbox store met 2e account.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Gelukkig Nieuwjaar!

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:04

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

*O*

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:24
Beste wensen iedereen!

• PdeBie
Inmiddels de eerste uurtjes op mijn Series X erop zitten. Totaal geen spijt! :p

Oude Xbox One is naar mijn werkkamer verhuisd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEe94i8gS_8UTE3QUb3dWN67-5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmrwnsQ9ckXgjmKMGXQ4E1NM.jpg?f=fotoalbum_large

FH5 gaat voorlopig niet vervelen, maar ondertussen ook Halo infinite geïnstalleerd en Rocket League uiteraard.

Zal mij zelf eens aan de sheet toevoegen :)
Username is in ieder geval: static207 (static2074887 geloof ik)

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:57
Pfff, dat instaleren van disc games gaat soms zó vreselijk lomp... 8)7

Ik stop de disc van Crysis Trilogy Remastered in de Xbox One X. Vervolgens krijg ik de optie om één of meer van de Crysis games te installeren, dus het begint op zich keurig.

Maar dan komt het; eerst laat 'ie me heel de game vanaf de disc installeren (ruim 17gb), om vervolgens doodleuk te melden dat er een update is van ruim 17gb :')

Grrrr...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Verwijderd

Rossi46 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:18:

Ik stop de disc van Crysis Trilogy Remastered in de Xbox One X. Vervolgens krijg ik de optie om één of meer van de Crysis games te installeren, dus het begint op zich keurig.

Maar dan komt het; eerst laat 'ie me heel de game vanaf de disc installeren (ruim 17gb), om vervolgens doodleuk te melden dat er een update is van ruim 17gb :')

Grrrr...
Als ik een disc er in doe, dan krijg ik gelijk tijdens de installatie altijd wel de melding dat er een update beschikbaar is. Die download ie dan tegelijk met het installeren van een disc. Nooit achteraf gehad eigenlijk.
De update is eigenlijk altijd een stuk sneller binnen en het installeren van de game vanaf disc.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:07
Hier nu sinds een week de Series X staan. Lange tijd getwijfeld of het meerwaarde zou hebben tov de One X. Die twijfel is er nu niet meer :+ Wat een verbetering. One X is nu naar boven, gebruik ik ook nog regelmatig en dan is de switch naar de Series X toch steeds weer opvallend hoeveel vloeiender die is. Krijg alleen nog niet goed voor elkaar dat mijn dochtertje ook Paw Patrol zou kunnen spelen van Game Pass op een eigen account. De Home console zou dit moeten kunnen, maar nog maar eens naar kijken.

Wel blij dat die downloadsnelheid ook wat beter is. Waar de One X op een externe SSD max 380 deed, doet de Series X gewoon 830Mbit/s bedraad.

Zit nu helemaal in Halo Infinite. Vond Halo altijd wel ok, maar deze vind ik erg goed om de een of andere reden. Remote play op de iPad is helemaal briljant :D

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-12 14:37
Rossi46 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:18:

Grrrr...
Valt nog mee dan. Ik heb vorige week de xbox series x gekocht met call of duty die erbij zat. disk erin en na 5 sec was die al klaar. Denk huh? dat lijkt me toch wel raar. Wil ik de game starten.... Er staat een update klaar van 235 Gb |:( 8)7 8)7

Verwijderd

mike0001 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:19:
[...]

Valt nog mee dan. Ik heb vorige week de xbox series x gekocht met call of duty die erbij zat. disk erin en na 5 sec was die al klaar. Denk huh? dat lijkt me toch wel raar. Wil ik de game starten.... Er staat een update klaar van 235 Gb |:( 8)7 8)7
Komt omdat alleen de Xbox One versie op de disc staat. De series x versie moet hij bijna altijd volledig binnen halen. Tenzij je een series x only game hebt. 1 van de redenen is dat de series x geen uhd data disc ondersteunt (100gb). Waarschijnlijk is die keuze gemaakt omdat de Xbox One diezelfde disc ook moet kunnen lezen.

• timmie271
mike0001 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:19:
[...]

Dat spel is sws belachelijk groot :+

• Chirrel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-11 18:50
Finraziel schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:59:
YouTube: I read every Halo novel and became the Master Chief of loneliness | ...

Mocht je niet aan alle novels toekomen. ;)
Een maat van mij denkt erover een console in huis te halen. Voor zichzelf en ook zijn twee kleine meisjes. Hij had een PS4 Slim gezien voor 200, waarop ik meteen zei dat ie echt beter voor een Series S kon gaan.

Zijn dochtertjes zijn 2 en 6. Wat hij graag wil weten is of er veel games zijn die geschikt voor kinderen zijn.

Ik dacht zelf aan Lego games, Paw Patrol, Peppa Pig. Rayman Origins en Legends. Verder? Er zitten hier een aantal vaders merkte ik op, dus laat maar horen.

[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 02-01-2022 14:49 ]

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-10 19:26
devilsnight schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:31:
Een maat van mij denkt erover een console in huis te halen. Voor zichzelf en ook zijn twee kleine meisjes. Hij had een PS4 Slim gezien voor 200, waarop ik meteen zei dat ie echt beter voor een Series S kon gaan.

Zijn dochtertjes zijn 2 en 6. Wat hij graag wil weten is of er veel games zijn die geschikt voor kinderen zijn.

Ik dacht zelf aan Lego games, Paw Patrol, Peppa Pig. Rayman Origins en Legends. Verder? Er zitten hier een aantal vaders merkte ik op, dus laat maar horen.
Just dance 2022 slaat erg aan bij mijn dochter van 6 en nichtjes van zelfde leeftijd.

• Tomba

Tomba

Mijn dochter van 2 is fan van Paw Patrol dus die wil graag dat papa De Mighty Pups van PAW Patrol redden Avonturenbaai speelt. Zit in gamepass.
Echter ik heb ook een switch en daar zitten veel meer kiddiegames op ;) Dus die zou ik boven PS4/XSS adviseren

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 02-01-2022 16:15 ]

• Tomba

Tomba

Yonix schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:30:
Vanavond begonnen aan 'The Gunk' en de eerste indruk is zeer positief: betoverend en schilderachtig. O+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks voor de tip, erg leuk spel!

Tomba schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Mijn dochter van 2 is fan van Paw Patrol dus die wil graag dat papa De Mighty Pups van PAW Patrol redden Avonturenbaai speelt. Zit in gamepass.
Echter ik heb ook een switch en daar zitten veel meer kiddiegames op ;) Dus die zou ik boven PS4/XSS adviseren
Yep, dat zei ik hem ook, dat Switch nog meer toffe kids games heeft. Maar daarvan zei hij weer dat er voor hem niet genoeg tofs was.

I can't argue with that ;)

Verwijderd

Edit: switch was al genoemd hier.

Zal er dan vooral om hangen welke games hij leuk vindt om te spelen om te kiezen tussen een ps4 en series S. De Kids games zijn bijna allemaal Third party en op allebei de consoles verkrijgbaar. Dan gaat het of hij liever Uncharted, God of war etc speelt of halo, gears of war etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2022 17:10 ]

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Een series S met Game Pass lijkt mij de financieel aantrekkelijker optie. Oudertoezicht aan en het kind kan onder eigen account ontdekken wat het leuk vind. Kan me zo voorstellen dat Forza Horizon 5 ook heel leuk kan zijn voor kinderen.

• Tomba

Tomba

devilsnight schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:05:
[...]

Yep, dat zei ik hem ook, dat Switch nog meer toffe kids games heeft. Maar daarvan zei hij weer dat er voor hem niet genoeg tofs was.

I can't argue with that ;)
Gewoon allebei doen dan ;) Heb ik ook gedaan :p

Verwijderd

Retrospect schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:16:
Een series S met Game Pass lijkt mij de financieel aantrekkelijker optie. Oudertoezicht aan en het kind kan onder eigen account ontdekken wat het leuk vind. Kan me zo voorstellen dat Forza Horizon 5 ook heel leuk kan zijn voor kinderen.
Is afhankelijk hoeveel je gamed en of je oude spellen al gespeeld hebt. Veel spellen zijn vaak voor 10 euro te koop, als je elke maand 1 game van 10 euro koopt ben je al goedkoper uit. Kan je hem nog doorverkopen ook als je een fysieke game koopt. Dan is dat zelfs goedkoper.
Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:37:
[...]

Is afhankelijk hoeveel je gamed en of je oude spellen al gespeeld hebt. Veel spellen zijn vaak voor 10 euro te koop, als je elke maand 1 game van 10 euro koopt ben je al goedkoper uit. Kan je hem nog doorverkopen ook als je een fysieke game koopt. Dan is dat zelfs goedkoper.
Zit je nou aanbiedingen voor fysieke games te vergelijken met de standaard prijs voor gamepass? :F

Verwijderd

Finraziel schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:47:
[...]

Zit je nou aanbiedingen voor fysieke games te vergelijken met de standaard prijs voor gamepass? :F
Niet eens aanbiedingen. Je kan veel games standaard al nieuw krijgen voor 10 euro. Of anders op marktplaats. Vandaar dat ik zeg het is afhankelijk of je altijd de nieuwste games wilt. Andere opties kunnen voordeliger zijn.

Edit: en daarnaast zijn er genoeg mensen die alleen games in de aanbieding kopen of wachten op een prijs verlaging.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2022 18:53 ]

Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:49:
[...]

Niet eens aanbiedingen. Je kan veel games standaard al nieuw krijgen voor 10 euro. Of anders op marktplaats. Vandaar dat ik zeg het is afhankelijk of je altijd de nieuwste games wilt. Andere opties kunnen voordeliger zijn.

Edit: en daarnaast zijn er genoeg mensen die alleen games in de aanbieding kopen of wachten op een prijs verlaging.
Ik weet niet zeker of het klopt, maar ik heb de indruk dat je het over PlayStation hits hebt?
Zijn er ook weer niet zoveel hoor...
https://tweakers.net/game...bU6SibmFiZI4paGJoZA8dpaAA

Als het toch om Xbox games ging wordt het niet beter
https://tweakers.net/game...wbzz0IDDVDuo5qL-upZKt1_oD

En dit is dus al de laagste prijs zoeken hè... Er zijn bijzonder weinig games die overal standaard maar een tientje zijn. Diezelfde games zijn dan vaak ook regelmatig digitaal wel voor die prijs te vinden. Bij zulke goedkope games valt doorverkopen ook een beetje weg als voordeel want de verzendkosten maken het al heel snel niet meer interessant.

Tegelijk is het nog steeds vrij simpel om voor 4 a 5 euro per maand gamepass ultimate te hebben. Dat is zonder rare vpn fratsen, gewoon volgens de regels van Microsoft. Ga je daar nog wat creatiever mee om kan het nog goedkoper (maar is niet zonder risico en zou ik niet doen). Prima dat je fysiek kopen als optie wil geven maar je stelt je eigen optie te rooskleurig voor terwijl de andere optie je zo slecht mogelijk aftekent (je bent niet toevallig politicus hè?)

Edit @Verwijderd hieronder, nee je hoeft helemaal niet gamepass altijd aan te raden, is ook zeker niet voor iedereen de beste optie en fysieke games kunnen ook zeker een goed idee zijn... Maar jij gebruikt oneerlijke argumenten.

[ Voor 5% gewijzigd door Finraziel op 02-01-2022 19:08 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:56

BM

Moderator Spielerij
en maar weer klaar nu.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Finraziel schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:06:
[...]

Ik weet niet zeker of het klopt, maar ik heb de indruk dat je het over PlayStation hits hebt?
Zijn er ook weer niet zoveel hoor...
https://tweakers.net/game...bU6SibmFiZI4paGJoZA8dpaAA

Als het toch om Xbox games ging wordt het niet beter
https://tweakers.net/game...wbzz0IDDVDuo5qL-upZKt1_oD

En dit is dus al de laagste prijs zoeken hè... Er zijn bijzonder weinig games die overal standaard maar een tientje zijn. Diezelfde games zijn dan vaak ook regelmatig digitaal wel voor die prijs te vinden. Bij zulke goedkope games valt doorverkopen ook een beetje weg als voordeel want de verzendkosten maken het al heel snel niet meer interessant.

Tegelijk is het nog steeds vrij simpel om voor 4 a 5 euro per maand gamepass ultimate te hebben. Dat is zonder rare vpn fratsen, gewoon volgens de regels van Microsoft. Ga je daar nog wat creatiever mee om kan het nog goedkoper (maar is niet zonder risico en zou ik niet doen). Prima dat je fysiek kopen als optie wil geven maar je stelt je eigen optie te rooskleurig voor terwijl de andere optie je zo slecht mogelijk aftekent (je bent niet toevallig politicus hè?)

Edit @Verwijderd hieronder, nee je hoeft helemaal niet gamepass altijd aan te raden, is ook zeker niet voor iedereen de beste optie en fysieke games kunnen ook zeker een goed idee zijn... Maar jij gebruikt oneerlijke argumenten.
Bij beide zijn al meer dan 50 games voor 10 euro of minder te krijgen. Ik gebruik geen oneerlijke argumenten. Ik geef alleen aan dat het soms ook goedkoper kan als je niet veel gamed. Helemaal afhankelijk of je oude games nog niet gespeeld hebt. En als je dan ook nog aanbiedingen in de store of in de winkel afwacht heb je nog veel meer keus.

Ik teken de andere optie helemaal niet slecht af. Dat maak jij er van, ik geef alleen aan dat er ook een andere optie is, fysiek kopen of aanbiedingen in de store. Fysiek kan je weer doorverkopen, waardoor je veel geld kan besparen.

Just my two cents.

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:32
Een maat van mij denkt erover een console in huis te halen. Wat hij graag wil weten is of er veel games geschikt voor kinderen zijn dus laat maar horen.
Rush , disney helden met eigen speel werelden echt een aanrader , vaak voor €10

Super lucky's tale , soort crash bandicoot ala PS

Cars 2 ( race en stunt game )

van forza 3 de hotwheels uitbreiding
van forza 4 de lego uitbreiding

just dance zou ik afraden , je koopt een soort licentie voor 1 maand om alle nummers te unlocken + als je geen kinect sensor hebt moet je met een telefoon in je hand dansen . Nadat de licentie is afgelopen heb je weinig leuke nummers over.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:11
Zet daarnet m'n Series X aan, ik zie het thuisscherm, ga wat te drinken halen en wordt vervolgens begroet door een zwart scherm.

De televisie (LG C9) opnieuw starten deed niets, maar een power cycle van de Series X heeft het verholpen.

Raar ... :S

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Series S lijkt mij dan een ideale keuze idd, GamePass erbij en je kunt lekker proberen als “zoekende gamer”. Daar kan je geen buil aan vallen.

Mijn kleine (van 2,5) speelt al Forza Horizon 5 trouwens. Althans ze kan gas geven, remmen en sturen (de kant die pappa zegt dat ze moet gaan dan, niet de weg volgen ofz), dus het begin is er :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:02:
[...]

Series S lijkt mij dan een ideale keuze idd, GamePass erbij en je kunt lekker proberen als “zoekende gamer”. Daar kan je geen buil aan vallen.

Mijn kleine (van 2,5) speelt al Forza Horizon 5 trouwens. Althans ze kan gas geven, remmen en sturen (de kant die pappa zegt dat ze moet gaan dan, niet de weg volgen ofz), dus het begin is er :P
Voor mijn zoontje van 5 stel ik altijd een navigatie route in bij Forza Horizon :+. Werkt ook goed en hoef ik ‘m niet elke keer uit te leggen waar hij heen moet rijden :P

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:39:
[...]

Voor mijn zoontje van 5 stel ik altijd een navigatie route in bij Forza Horizon :+. Werkt ook goed en hoef ik ‘m niet elke keer uit te leggen waar hij heen moet rijden :P
Ooh dat is ook wel een goeie ja. Alleen met 2,5 snappen ze dat nog niet denk ik :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-12 16:51
Donstil schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:03:
[...]

Ooh dat is ook wel een goeie ja. Alleen met 2,5 snappen ze dat nog niet denk ik :P
Ook nog een leuke optie is de retroarch emulator. Als je op de xbox (edge) naar deze link gaat, dan kan je de emulator installeren op de xbox

https://gamr13.github.io/

Is er de mogelijkheid om de Snes, Nes, GBA, Wii, PS1, PSP, Gamecube en N64 spellen te emuleren. Zijn er vast ook wel wat spellen te vinden voor de kleine gamers.

Verwijderd

Mooraalkikker schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:36:
[...]

Ook nog een leuke optie is de retroarch emulator. Als je op de xbox (edge) naar deze link gaat, dan kan je de emulator installeren op de xbox

https://gamr13.github.io/

Is er de mogelijkheid om de Snes, Nes, GBA, Wii, PS1, PSP, Gamecube en N64 spellen te emuleren. Zijn er vast ook wel wat spellen te vinden voor de kleine gamers.
Als ik het goed begrijp werkt dit dus op een Xbox die dus niet in Dev-Mode staat en geen whitelist nodig heeft?

• Mooraalkikker
Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:12:
[...]

Als ik het goed begrijp werkt dit dus op een Xbox die dus niet in Dev-Mode staat en geen whitelist nodig heeft?
Yup, dat is niet meer nodig

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:50

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Ik ben It Takes Two met m'n vrouw aan het spelen. Nu is dit haar eerste game en heeft ze wat moeite met de controller besturing (vooral right stick).
Is er toevallig "iets" (game/simulatie) waar ze dat een beetje kan oefenen?

XBL: theArthurrrr

• BM

BM

Moderator Spielerij
DeWaanzin schreef op maandag 3 januari 2022 @ 07:58:
Ik ben It Takes Two met m'n vrouw aan het spelen. Nu is dit haar eerste game en heeft ze wat moeite met de controller besturing (vooral right stick).
Volgens mij is dat vooral een kwestie van 'doorzetten'. Mijn vriendin heeft het gebruiken van de controller 'geleerd' door Gears te spelen, maar ik denk dat It Takes Two toch de handigere keuze is :)

Het blijft een enorm lastig iets voor mensen die niet opgegroeit zijn met gamen, of er minder mee hebben. We zijn ondertussen 2 jaar verder, en het verschil is enorm, maar je ziet aan alles dat ze er nog steeds moeite voor moet doen, het is zeker nog geen 2e natuur geworden.

Ik zou voor nu zeggen, probeer het nog even in It Takes Two, volgens mij had die geen heeeeel onvergefelijke stukken (heb de game niet heel helder meer voor de geest).

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Haha precies hetzelfde hier! M'n vrouw krijgt de camera controls maar niet onder controle. _O-

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

In ander nieuws.
Nu ik beide next-gen consoles in huis heb, is het tijd voor een headset die op beide consoles werkt.
Dus bye bye Xbox Wireless Headset. Hello Audeze Penrose X.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/76048/files/344510854/audeze-penrose-x.jpg

Komt morgen binnen via WiFiMedia. Ben benieuwd. :)

Toevallig door de vakantie ook mee bezig geweest gisteravond.
Ik zit me te bescheuren _O-
En ik blijf maar roepen A…..A…..X ! :')

justifire schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:27:
[...]

Zó herkenbaar. _O-
Ze vind het een geweldige game. Maar sommige boss-fights duren nu wat langer omdat ze zit te stoeien met de camera. :+

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12 23:56
BM schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:33:
[...]
Het blijft een enorm lastig iets voor mensen die niet opgegroeit zijn met gamen, of er minder mee hebben. We zijn ondertussen 2 jaar verder, en het verschil is enorm, maar je ziet aan alles dat ze er nog steeds moeite voor moet doen, het is zeker nog geen 2e natuur geworden.[...]
Ik ben niet opgegroeid met consoles. Dat wil zeggen... Het was altijd PC (DOS spellen enz) en een jaar of 5 SNES. Ik ben nu sinds een jaar bezig met de XBOX maar heb me nog niet gewaagd aan shooters, want die controllers... Ik ben er al een stuk beter in, maar het blijft behelpen af en toe :)

• BM

BM

Moderator Spielerij
justifire schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:27:
[...]

Oh ja, dat blijft ook leuk.

Zij: 'Welke knop moet ik hebben'

Ik 'X!'

Zij: 'Kijkt op controller, en gaat ondertussen dood' _O-

Nog leuker word het als het om LT/LB/RT/RB gaat. Ze kan de triggers en buttons al niet uit elkaar houden, maar ze haalt links en rechts ook consequent door elkaar (en ja, dat is IRL soms best onhandig). Levert soms best grappig momenten op :D
Caelorum schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:34:
[...]

Ik ben niet opgegroeid met consoles. Dat wil zeggen... Het was altijd PC (DOS spellen enz) en een jaar of 5 SNES. Ik ben nu sinds een jaar bezig met de XBOX maar heb me nog niet gewaagd aan shooters, want die controllers... Ik ben er al een stuk beter in, maar het blijft behelpen af en toe :)
Blijven oefenen! :)

[ Voor 25% gewijzigd door BM op 03-01-2022 09:46 ]

Xbox

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
BM schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:46:
[...]
Zij: 'Welke knop moet ik hebben'

Ik 'X!'

Zij: 'Kijkt op controller, en gaat ondertussen dood' _O-

Nog leuker word het als het om LT/LB/RT/RB gaat. Ze kan de triggers en buttons al niet uit elkaar houden, maar ze haalt links en rechts ook consequent door elkaar (en ja, dat is IRL soms best onhandig). Levert soms best grappig momenten op :D
Herkenbaar :+

Xbox Live: Springbok NL

Verwijderd

Interesting. Loop je hiermee niet een enorm risico op een console ban van Xbox Live?
Ik kan me herinneren van de OG Xbox en Xbox 360 dat als er iets 'afwijkend' gedetecteerd werd dat het gelijk was gebeurd met toegang tot Xbox Live.
Rivanov schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:29:
[...]

Zó herkenbaar. _O-
Ze vind het een geweldige game. Maar sommige boss-fights duren nu wat langer omdat ze zit te stoeien met de camera. :+
Gisteren de
spoiler:
robot wesp
gedaan, en dan lekker beetje olie op het vuur >:)
Schieten, snel, achter je, kom op we halen het niet, daar komen ze !! Terwijl ze continue op Y loopt te rammen om te reviven :P
Heerlijke game !!

• Mooraalkikker
Verwijderd schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Interesting. Loop je hiermee niet een enorm risico op een console ban van Xbox Live?
Ik kan me herinneren van de OG Xbox en Xbox 360 dat als er iets 'afwijkend' gedetecteerd werd dat het gelijk was gebeurd met toegang tot Xbox Live.
Ik ga er niet vanuit. Het is iets wat al jaren kan (wel in dev mode) en er is nooit een ban geweest.

De app staat ook los van de MS Store, dus zie geen reden waarom zij gebruikers zouden bannen van Xbox Live. Het is geen onderdeel van hacken of cheaten.

Het is gewoon een UWP app.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:50

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Mooi om te lezen dat ik dus niet de enige ben die A, A, X loopt te bleren in de huiskamer.

Ze moet ook altijd lachen als ik vloek als ik weer eens kapot ga in een game, nu doet ze dat zelf ook. Heerlijk!

Waar ik gisteren dus wel van stond te kijken is dat ze zelf voorstelde om It takes two verder te spelen. Nooit verwacht dat ik dat zou meemaken en zo goed zit die game dus in elkaar.

XBL: theArthurrrr

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:04

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Hier hetzelfde met mijn zusje, alhoewel die jonger is en best snel leert blijft ze problemen houden met die camera, zeker tijdens de boss fights erg lastig maar we komen er wel.

Viel mij ook inderdaad op dat ze het niet erg vond om verder te spelen, een terechte GoTY titel blijkt het te zijn!
Ik zou voor nu zeggen, probeer het nog even in It Takes Two, volgens mij had die geen heeeeel onvergefelijke stukken (heb de game niet heel helder meer voor de geest).
spoiler:
Tijdens fight met de kever dacht ik toch een aantal keer dat we nooit verder zouden komen. Ze bleef maar wegrennen en niet kijken wanneer hij kwam aanrennen. Schieten en rennen kan toch ook niet tegelijkertijd hoor :9 _O-

De wasp fight daarna was een eitje vergeleken daarmee vonden we beiden :)

[ Voor 46% gewijzigd door hifigamefreak op 03-01-2022 10:31 ]

• PdeBie
Het is mij in de pricewatch niet helemaal duidelijk wat nu de juiste Charge kit is voor de Series X controller. Weet iemand welke het moet zijn?

Verwijderd

Mooraalkikker schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Ik ga er niet vanuit. Het is iets wat al jaren kan (wel in dev mode) en er is nooit een ban geweest.

De app staat ook los van de MS Store, dus zie geen reden waarom zij gebruikers zouden bannen van Xbox Live. Het is geen onderdeel van hacken of cheaten.

Het is gewoon een UWP app.
Van dev mode begrijp ik het dat er geen bans en dergelijke gedaan worden. Microsoft zet hun console gewoon 'open' (weliswaar beperkt) voor gebruikers die ook graag willen ontwikkelen/testen voor het Xbox platform.
Ik dacht dat UWP app's alleen vanuit de officiële Microsoft Xbox store geïnstalleerd konden worden. Kun je alle UWP apps buiten de store om installeren (mits Xbox support uiteraard)? Dat maakt dit soort zaken wel behoorlijk interessant vind ik.

• Motion2
  • Laatst online: 15:39
PdeBie schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:34:
Het is mij in de pricewatch niet helemaal duidelijk wat nu de juiste Charge kit is voor de Series X controller. Weet iemand welke het moet zijn?
Dit is de laatste versie (V3 met USB-C kabel):
pricewatch: Microsoft Xbox oplaadbare batterij + USB-C kabel

of: https://www.xbox.com/nl-N...rgers/play-and-charge-kit

Zo te zien is hij momenteel nergens te krijgen

• Mooraalkikker
Verwijderd schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:47:
[...]

Van dev mode begrijp ik het dat er geen bans en dergelijke gedaan worden. Microsoft zet hun console gewoon 'open' (weliswaar beperkt) voor gebruikers die ook graag willen ontwikkelen/testen voor het Xbox platform.
Ik dacht dat UWP app's alleen vanuit de officiële Microsoft Xbox store geïnstalleerd konden worden. Kun je alle UWP apps buiten de store om installeren (mits Xbox support uiteraard)? Dat maakt dit soort zaken wel behoorlijk interessant vind ik.
Uhm ik weet niet precies hoe het werkt, maar via de store kan je retroarch volgens mij niet vinden. Als hé naar de site gaat en klikt op 'install app', dan word je wel naar de MS store geleid en kan je de app installeren.

Maar moet je even kijken of je hem in de MS store kan vinden.

Verwijderd

Mooraalkikker schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Uhm ik weet niet precies hoe het werkt, maar via de store kan je retroarch volgens mij niet vinden. Als hé naar de site gaat en klikt op 'install app', dan word je wel naar de MS store geleid en kan je de app installeren.

Maar moet je even kijken of je hem in de MS store kan vinden.
Daar staat ie niet in. Maar dat was ook niet wat ik bedoelde. Ik was in de veronderstelling dat je alleen UWP apps uit de MS Xbox store kon installeren, niet daar buiten. Wat kennelijk wel kan. Vraag me alleen niet af of dat een bug is (of gebruik word gemaakt van een leak). Als het zo makkelijk kan vraag ik mij af waarom je dit niet in tig nieuw sites, community's in Youtube video's terug ziet (en uitleg hoe dat kan). Met DEV mode werd je overal wel geïnformeerd met dat dit mogelijk is inclusief howto's.

Verwijderd

Via de MS store zelf nog wel goed verkrijgbaar.

• Mooraalkikker
Verwijderd schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Daar staat ie niet in. Maar dat was ook niet wat ik bedoelde. Ik was in de veronderstelling dat je alleen UWP apps uit de MS Xbox store kon installeren, niet daar buiten. Wat kennelijk wel kan. Vraag me alleen niet af of dat een bug is (of gebruik word gemaakt van een leak). Als het zo makkelijk kan vraag ik mij af waarom je dit niet in tig nieuw sites, community's in Youtube video's terug ziet (en uitleg hoe dat kan). Met DEV mode werd je overal wel geïnformeerd met dat dit mogelijk is inclusief howto's.
Ik heb uit dit filmpje;

YouTube: [NEW] How to get RetroArch on Xbox RETAIL MODE!

• PdeBie
Verwijderd schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:00:
[...]

Via de MS store zelf nog wel goed verkrijgbaar.
Heb je een linkje? Hier staat "niet op voorraad": https://www.microsoft.com...x?cid=msft_web_collection

Verwijderd

Oh, sorry. :F Een tijdje terug waren ze nog prima leverbaar. Ik zou de website gewoon even in de gaten houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2022 11:30 ]

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-11 13:08
Rivanov schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:00:
In ander nieuws.
Nu ik beide next-gen consoles in huis heb, is het tijd voor een headset die op beide consoles werkt.
Dus bye bye Xbox Wireless Headset. Hello Audeze Penrose X.

[Afbeelding]

Komt morgen binnen via WiFiMedia. Ben benieuwd. :)
Ik heb deze ook besteld en komt woensdag/donderdag normaal binnen via Thomann.de.

Heb hem in april al even gehad maar weggedaan omdat ik hem te weinig gebruikte.

Nu toch terug gekocht omdat ik gewoon nog geen beter geluid gehoord heb.

Ben benieuwd naar wat gij ervan vindt…

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Pagina: 1 ... 292 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord