Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 16:20
Pricewatch en Eneba zijn de plekken die ik over het algemeen in de gaten hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Sjalabert schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:42:
Zo gisteren middag mijn ‘advanced exchange’ ontvangen (12-11 aangemeld). Gisteravond genoten van dit beest. Wat een tof apparaat. Normaal niets met StarWars en race games. Maar helemaal weggeblazen bij Forza Horizon 4 & StarWars Jedi Fallen Order. Ondanks de ‘valse start’. Dikke pluim voor Microsoft.

Ben ontzettend blij met de gamepass ultimate X/S games.
Wat fijn dat je nu eindelijk kunt gaan genieten van je XSX :) . Zelf in het verleden ook goede ervaring gehad met advanced exchange.

Knap hoe je er mee om bent gegaan want man man wat had ik gebaald zeg als ik een doa had gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Caayn schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:35:
Gister weer het fantastische lokalisatie systeeem van MS mogen aanschouwen in al haar glorie.

Xbox regio: Nederland
Xbox taal: Nederlands
Halo MCC (nieuwe installatie) - Opstarten: Pop-up in het Nederlands "Duits is beschijkbaar. 1) Update nu. 2) Annuleren."
Halo MCC (nieuwe installatie) - Doorgaan zonder Duits te installeren: Koreaans

WTF Microsoft 8)7
Maar goed ook dat je gestraft wordt als je taal op Nederlands (of iets anders dan US/UK English) zet :N

:+

Gisteren Ori gedownload voor de 4k/120fps en HDR glorie :9~

Totaal niet mijn spel, maar het spat wel van je scherm. Damn

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 16:01

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Notna schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:41:
[...]
Totaal niet mijn spel, maar het spat wel van je scherm. Damn
Same hier. Dan ook icm Ambilight nog, wat een pareltje en sfeertje <3

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Lang gelden dat ik Halo speelde, de MCC is alle games in 1? Ik mis niets dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:49

Vagax

Hehe

Wybob schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:51:
Lang gelden dat ik Halo speelde, de MCC is alle games in 1? Ik mis niets dan?
Halo 5 zit er niet bij, voor de rest zit er alles in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
Vagax schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:53:
[...]

Halo 5 zit er niet bij, voor de rest zit er alles in
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)

Immortals Fenyx Rising: Post Launch & Season Pass | WIP Gameplay Capture Trailer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ik las dat deze trailer t eind van de game spoilt. Misschien goed om ff in spoiler tags op te nemen dus.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:01:
[...]

Ik las dat deze trailer t eind van de game spoilt. Misschien goed om ff in spoiler tags op te nemen dus.
Hoe krijg je dat voor elkaar 8)7

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Thrace Grumble schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:01:
[...]

Of gewoon niet kijken :+

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom is die Turtle Beach Stealth 700 gen 2 zo bizar slecht verkrijgbaar? Ik heb hem op Bol meer dan twee weken geleden besteld en het gaat via de shop 4AllShop en hij zou tussen toen en vandaag verzonden worden. Maar dat is dus niet het geval.

Maar verder is deze headset overal uitverkocht. Er zijn of heel weinig van gemaakt of echt heel veel mensen met de XSX zijn meteen voor de Gen 2 gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Dan moet je t wel weten, om geen spoilers tegen te komen. Vandaar mijn waarschuwing, leek me wel zo netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Thrace Grumble schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:05:
[...]

Dan moet je t wel weten, om geen spoilers tegen te komen. Vandaar mijn waarschuwing, leek me wel zo netjes ;)
True. Ikzelf ben niet zo van het kijken van trailers. Ik wil het zelf beleven. Zelfde als op Twitch: ik kijk alleen naar multiplayer streams.

Ik kan mij wel voorstellen dat mensen het kijken van trailers gebruiken om een keuze te maken.

Ik koop die game toch wel (greek mythology).

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 23-09 11:29
devilsnight schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:04:
Waarom is die Turtle Beach Stealth 700 gen 2 zo bizar slecht verkrijgbaar? Ik heb hem op Bol meer dan twee weken geleden besteld en het gaat via de shop 4AllShop en hij zou tussen toen en vandaag verzonden worden. Maar dat is dus niet het geval.

Maar verder is deze headset overal uitverkocht. Er zijn of heel weinig van gemaakt of echt heel veel mensen met de XSX zijn meteen voor de Gen 2 gegaan.
Ik heb hem via een tweedekans bij coolblue. Ik had zelf gewoon overal ingevuld dat ik een notificatie wil als het weer beschikbaar is, en dan moet je snel handelen als je een mailtje krijgt. Ze gaan wel hard idd..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 19:53

Nogne

>.<

devilsnight schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:04:

Geen idee waarom, maar ik heb destijds deze gekozen omdat deze geen externe dongel heeft om te verbinden met andere apparaten. En vond deze kwalitatief de beste voor de XSX, mogelijk delen meerdere mensen deze mening en is die daarom zo populair.

En voordeel van deze headset is dat je ook een equalizer kan gebruiken en daarom niet perse de Dolby Atmos app nodig hebt.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogne schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:17:
[...]

Geen idee waarom, maar ik heb destijds deze gekozen omdat deze geen externe dongel heeft om te verbinden met andere apparaten. En vond deze kwalitatief de beste voor de XSX, mogelijk delen meerdere mensen deze mening en is die daarom zo populair.

En voordeel van deze headset is dat je ook een equalizer kan gebruiken en daarom niet perse de Dolby Atmos app nodig hebt.
Melantrix schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:17:
[...]

Ik heb hem via een tweedekans bij coolblue. Ik had zelf gewoon overal ingevuld dat ik een notificatie wil als het weer beschikbaar is, en dan moet je snel handelen als je een mailtje krijgt. Ze gaan wel hard idd..
Ik ga dat ook maar doen denk ik en deze bestelling annuleren, want dit wordt hem niet zo te zien.

Ik heb op dit moment de oude Stealth 420x+ nog en de Elite 800x geretourneerd vanwege teveel issues.
Hoe bevalt de 700 gen 2 jullie qua geluid? Ik ben sowieso op zoek naar een sterke bass, maar niet dat het de andere geluiden verzuipt zeg maar. Ook zie ik dat het geen "surround" headset is, maar ja dat boeit gelijk niet meer zodra je Atmos aanzet in de Xbox.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Benieuwd of dat nog wat gaat opleveren voor huidige gebruikers van LG tv's en vooral de "oudere" modellen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gamen gaat echt lekker op de Series X. Maar waar ik na een week nog steeds het meest blij mee ben is de opstarttijd van de Xbox. Ik vond dat in het verleden bijna nog vervelender dan de laadtijd van GTA :D Het is nu echt controller pakken, knop induwen, gaan zitten, spel starten.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

ArthurMorgan schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:55:
Gamen gaat echt lekker op de Series X. Maar waar ik na een week nog steeds het meest blij mee ben is de opstarttijd van de Xbox. Ik vond dat in het verleden bijna nog vervelender dan de laadtijd van GTA :D Het is nu echt controller pakken, knop induwen, gaan zitten, spel starten.
Helemaal in combinatie met Quick Resume.

Ik kwam me bed uit, nog even uurtje gamen voor ik moest gaan en het was klik, xbox aan, Halo MCC opstarten en via Quick Resume zat ik direct bijna midden in het gevecht waar ik gisteren gebleven was :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Yep heerlijk inderdaad! Zodra ik de Xbox aanzet springt de tv aan en het dashboard staat direct klaar, game aanklikken en 10 seconden later is het happy times!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Ik moet zeggen dat Quick Resume (Series S) helaas vaker niet werkt dan wel. Misschien is het game afhankelijk, speel voornamelijk Doom op het moment. Hoop dat Microsoft snel met een fix komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jopio
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Karennn schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:16:
[...]

Je kan voor iets meer dan 100 euro voor 36 maanden een game pass ultimate kopen via methode beschreven op https://www.techtastic.nl...dkoop-aanbieding-90-euro/ veel nieuwe games komen gelijk hier beschikbaar.
Top man, works like a charm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 21:22
MRE-Inc schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:38:
[Twitter]

Benieuwd of dat nog wat gaat opleveren voor huidige gebruikers van LG tv's en vooral de "oudere" modellen.
Verwacht eigenlijk niet veel meer dan een "Best TV for Series X/S" label op de tv doos

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[Twitter]

Dit is heel tof en ik vraag me af of dit zal betekenen dat OLED eerst de XCloud sticks gaan krijgen.

Wat echter wel jammer is dat op dit moment de 4K BR player een issue heeft. Het weergeeft raised black levels.

YouTube: Xbox Series X 4K Blu-ray Player Cannot Output True Black (Objective ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Twitter]

Je zal toch denken dat het VRR probleem nu zeker opgelost moet worden. Al kijk ik nergens meer gek van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:08
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:35:
[...]

Je zal toch denken dat het VRR probleem nu zeker opgelost moet worden. Al kijk ik nergens meer gek van op.
Laten we het hopen! Zou wel heel fijn zijn, best een hoop mensen die voor de nieuwe generaties de laaste 2 modellen van lg oled hebben gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:14
devilsnight schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:21:
[...]

Dit is heel tof en ik vraag me af of dit zal betekenen dat OLED eerst de XCloud sticks gaan krijgen.

Wat echter wel jammer is dat op dit moment de 4K BR player een issue heeft. Het weergeeft raised black levels.

YouTube: Xbox Series X 4K Blu-ray Player Cannot Output True Black (Objective ...
Ja dat is maf hè, van die BR player op de XSX. Maar moet wel een software issue zijn, aangeziene games het probleem niet hebben. En ook de Xbox One X niet.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:37:
[...]

Ja dat is maf hè, van die BR player op de XSX. Maar moet wel een software issue zijn, aangeziene games het probleem niet hebben. En ook de Xbox One X niet.
Klopt man.

Maar ik herinner me een soortgelijke issue met base Xbox One en dat werd toen verholpen. Op Twitter zie ik sommige tweets dat het mogelijk de HDMI poort is, dat betwijfel ik echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:42:
[...]

Klopt man.

Maar ik herinner me een soortgelijke issue met base Xbox One en dat werd toen verholpen. Op Twitter zie ik sommige tweets dat het mogelijk de HDMI poort is, dat betwijfel ik echt.
Ik ben een absolute leek op dit vlak, maar als het de HDMI poort was dan was het toch per definitie met alle content zo, en niet alleen met de BR?
Ik neem aan dat het of software is, of als het iets hardwarematigs is dan toch gewoon de BR player zelf. (maar ook dat lijkt me vreemd, maar goed.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:49:
[...]

Ik ben een absolute leek op dit vlak, maar als het de HDMI poort was dan was het toch per definitie met alle content zo, en niet alleen met de BR?
Ik neem aan dat het of software is, of als het iets hardwarematigs is dan toch gewoon de BR player zelf. (maar ook dat lijkt me vreemd, maar goed.)
Daar zeg je wat. Dan had alles crap moeten zijn inderdaad en dat is absoluut niet zo. Vast een software matig iets. Komt vast goed. Ben wel blij dat ik niet een mega grote BR koper ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

[Twitter]

Logisch met de ondersteuning van Dolby Vision in de toekomst.

Daarover gesproken; Dolby Vision komt naar games in 2021. Maar als je TV dat niet ondersteunt (maar wel HDR(10) support heeft), kan je dan nog steeds wel genieten van HDR in games maar niet zoals DV dat tevoorschijn tovert?

Ik heb gewoon even niet duidelijk of het niet ondersteunen van DV op de TV, maar het wel in een game hebben, nadelige gevolgen heeft voor de ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Alsnog een beetje jammer te zien dat Cyberpunk blijkbaar op 30 fps draait op de Series X. Hopelijk dat er een 60+ fps optie nog komt. Als AC Valhalla en Gears 5 met hun graphics 60 fps aankan denk ik dat Cyberpunk het ook wel aan zou moeten kunnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Vagax op 18-11-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Notna schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:00:
[...]

Daarover gesproken; Dolby Vision komt naar games in 2021. Maar als je TV dat niet ondersteunt (maar wel HDR(10) support heeft), kan je dan nog steeds wel genieten van HDR in games maar niet zoals DV dat tevoorschijn tovert?

Ik heb gewoon even niet duidelijk of het niet ondersteunen van DV op de TV, maar het wel in een game hebben, nadelige gevolgen heeft voor de ervaring.
Zijn hier mensen die uit ervaring kunnen spreken of Dolby Vision echt veel beter is als HDR10? Had ergens gelezen dat mensen niet echt heel onder de indruk waren of iig meer hadden verwacht van Vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Notna schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:00:
[...]

Ja dan is het gewoon HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
ArthurMorgan schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:55:
Er is bijna geen reden meer om 'm in instant on te zetten zo snel ben je in je dashboard , tenzij je wat te downloaden hebt :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Vincent van HDTVTest blijft toch wel een prachtige gast. In die video over de XSX BR player issue zegt hij dit over OLED

"The thing with OLED is that they are very sensitive to near black issues. They are probably more sensitive than your average social justice warrior on Twitter."

Tja, ik kan daar wel om lachen. Al moet je uitkijken waar je zulke dingen zegt. Op achterlijke sites zoals RetardEra krijg je meteen een ban, hahaha.

🤣🤣🤣🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
devilsnight schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:42:
[...]

Klopt man.

Lijkt me inderdaad sterk. Waarom zou het bij het afspelen van een game wel volledig zwart kunnen doorgeven en bij het afspelen van een BR niet?

Maar goed, we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:19
Jopio schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:06:
[...]

Top man, works like a charm!
De laatste stap is me niet helemaal duidelijk. Omzetten voor 1,- van gold naar game pass ultimate, maar er wordt een melding gedaan dat er met ingang van vandaag 12,99 in rekening gebracht wordt. Of geldt dat dan pas na 36 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:12

Toshirou

Vinyl Surfer

Vagax schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:05:
[...]

Zijn hier mensen die uit ervaring kunnen spreken of Dolby Vision echt veel beter is als HDR10? Had ergens gelezen dat mensen niet echt heel onder de indruk waren of iig meer hadden verwacht van Vision
Op het moment heb ik alleen bewust Dolby Vision gebruikt met Netflix, maar ik heb nu niet het idee dat dit de bron in om het mee te testen. Misschien vanavond eens kijken wat Despicable Me 3 (4K Bluray) ondersteund, die zag er zeer goed uit. Maar kan mij niet herinneren of die HDR10 was of Dolby Vision...

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Karennn schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:16:
[...]

Je kan voor iets meer dan 100 euro voor 36 maanden een game pass ultimate kopen via methode beschreven op https://www.techtastic.nl...dkoop-aanbieding-90-euro/ veel nieuwe games komen gelijk hier beschikbaar.
Ik had dit twee jaar geleden al gedaan, of was het vorig jaar? Hoe dan ook, het eindigt november volgend jaar voor ons. Kunnen we wederom nu deze trick doen of echt wachten tot volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Toshirou schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:42:
[...]

Op het moment heb ik alleen bewust Dolby Vision gebruikt met Netflix, maar ik heb nu niet het idee dat dit de bron in om het mee te testen. Misschien vanavond eens kijken wat Despicable Me 3 (4K Bluray) ondersteund, die zag er zeer goed uit. Maar kan mij niet herinneren of die HDR10 was of Doolby Vision...
Check maar eens Chefs table en dan de laatste seizoenen die in DB vision zijn.. Van alle streamingdiensten komt daar de DB kwaliteit wel het beste tot z'n recht wat mij betreft.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:19
devilsnight schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:43:
[...]

Ik had dit twee jaar geleden al gedaan, of was het vorig jaar? Hoe dan ook, het eindigt november volgend jaar voor ons. Kunnen we wederom nu deze trick doen of echt wachten tot volgend jaar?
Als je al een lopend ultimate abo hebt kan het pas volgend jaar, ik heb idd nu ook 3 jaar maar gehaald. En man man man, heb een beetje spijt dat ik de games destijds niet fysiek had gekocht zodat ik ze kon verkopen, bijna alles staat nu al op gamepass, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Laatst online: 21-01 22:52
Vagax schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:05:
[...]

Heb zelf een LG E7 en vind zelf dolbi vision prettiger/natuurlijker beeld bij het kijken dan HDR.
Ik zelf verkies altijd dolbi vision boven HDR voor films

[ Voor 6% gewijzigd door Peter711 op 18-11-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
devilsnight schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:43:
[...]

Die film heeft volgens mij Dolby Vision ja.

In mijn ervaring is Dolby Vision wel iets beter, maar het minimale (in mijn ogen) verschil zie ik alleen maar als ik het direct kan vergelijken met HDR10. En zelfs dan zie ik echt niet in elke scene een (groot) verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rzarect0r schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:48:
[...]

Als je al een lopend ultimate abo hebt kan het pas volgend jaar, ik heb idd nu ook 3 jaar maar gehaald. En man man man, heb een beetje spijt dat ik de games destijds niet fysiek had gekocht zodat ik ze kon verkopen, bijna alles staat nu al op gamepass, haha.
Het is echt een gestoorde deal hé. Het feit dat je alle exclusives gewoon day 1 op GP hebt ook. Sinds de Xbox One kocht ik samen met mijn broer digitaal games, dus dan is het qua kosten nog leuk. Maar inderdaad, als bijna alles nu op GP staat....maar vergeet niet, non-exclusives gaan er weer van af he. :)
Peter711 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:57:
[...]

Heb zelf een LG E7 en vind zelf dolbi vision prettiger/natuurlijker beeld bij het kijken dan HDR.
Ik zelf verkies altijd dolbi vision boven HDR voor films
En volgend jaar krijgen we Dolby Vision games op XSX he, ben benieuwd!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 20:12
Wybob schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:13:
[...]

Ik kreeg het ook niet aan de praat, iemand liet weten dat dit voorlopig nog niet werkt in iOS
Enig idee waar ik daar info over kan vinden? Kan met Google er niets over vinden. Alleen over de verbinding tussen Series XIS controller en iPhone als het niet tot stand gebracht wordt maar dat is het probleem natuurlijk niet. Thanx

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Nou was vorige keer mijn savegame weg in watch dogs en nu is mijn savegame niet weg maar heb ik ineens een agent erbij terwijl ik die niet gerekruteerd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

Phydomir

Dennis

macweeds schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:38:
[...]

De laatste stap is me niet helemaal duidelijk. Omzetten voor 1,- van gold naar game pass ultimate, maar er wordt een melding gedaan dat er met ingang van vandaag 12,99 in rekening gebracht wordt. Of geldt dat dan pas na 36 maanden?
Dat is voorals je abbo afloopt. Next charge date voor mij is nu ergens eind 2023.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
airwolf83 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:32:
Nou was vorige keer mijn savegame weg in watch dogs en nu is mijn savegame niet weg maar heb ik ineens een agent erbij terwijl ik die niet gerekruteerd heb.
Ik heb sinds een paar dagen enorm veel problemen met WD Legion, zoveel dat ik wacht tot een patch voor ik verder ga. Meerdere crashes, voortgang verliezen het is een groot feest :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
devilsnight schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:20:
[...]

Het is echt een gestoorde deal hé. Het feit dat je alle exclusives gewoon day 1 op GP hebt ook. Sinds de Xbox One kocht ik samen met mijn broer digitaal games, dus dan is het qua kosten nog leuk. Maar inderdaad, als bijna alles nu op GP staat....maar vergeet niet, non-exclusives gaan er weer van af he. :)

[...]

En volgend jaar krijgen we Dolby Vision games op XSX he, ben benieuwd!!!!!!
Het is inderdaad een goede deal, ik wilde eerste een PS5 halen maar gezien ik al een PS4 pro heb wacht ik daar wel mee totdat die volop beschikbaar is en er wat vette exclusives voor uitkomen (en in de budgetbak beland zijn). De komende 3 jaar ben ik wel zoet met de Series X.

Btw, gaan de EA Access games ook weer af, of blijven die wel gewoon beschikbaar (had namelijk destijds wel UFC 3 / BF5 gekocht)? Eerst ff die Jedi dark souls ripoff spelen, ziet er goed uit ondanks dat het niet optimized is voor de Series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Homeland schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:40:
[...]

Ik heb sinds een paar dagen enorm veel problemen met WD Legion, zoveel dat ik wacht tot een patch voor ik verder ga. Meerdere crashes, voortgang verliezen het is een groot feest :-(
Ik hoop dat er snel een patch komt want ik vind het zeker een leuke game met niet met die vele bugs idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lincor
  • Laatst online: 16:01
Graft schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:06:
Ik moet zeggen dat Quick Resume (Series S) helaas vaker niet werkt dan wel. Misschien is het game afhankelijk, speel voornamelijk Doom op het moment. Hoop dat Microsoft snel met een fix komt.
Ook een Series S hier, en geen problemen met Quick Resume (hoop dat ik het nu niet jinx...). Maar dacht dat als er een online component in een game zit, dat QR dan sowieso vervelend kan doen. En als ik het goed hebt doet Doom op Bethesda servers inloggen (correct me if I'm wrong, paar keer gespeeld maar niet mijn ding). Waarschijnlijk zit daar het euvel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzarect0r
Graft schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:06:
Zelf ook problemen met doom ervaren, soms werkt het wel soms niet. Met dark souls star wars en forza ervaar ik weer geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
Ik heb op mijn Race Sim een 43" 4K TV zonder HDR ondersteuning
Nu herkent de Series X de hele TV niet als 4K televisie, alle vinkjes zijn rood bij beeldinstellingen.
heb alle HDMI poorten al gehad maar geen "speciale" 4K poort.

Is HDR een must have voor de Xbox?

Als ik gewoon 4K 60fps (60Hz) wil spelen is dan een 4K met HDR10 ondersteuning genoeg?
Of moet ik op andere dingen opletten? Ik vind alleen maar artikelen over de 120fps tv's

RichardVos.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Fox-Racing schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:58:
Ik heb op mijn Race Sim een 43" 4K TV zonder HDR ondersteuning
Nu herkent de Series X de hele TV niet als 4K televisie, alle vinkjes zijn rood bij beeldinstellingen.
heb alle HDMI poorten al gehad maar geen "speciale" 4K poort.

Is HDR een must have voor de Xbox?

Als ik gewoon 4K 60fps (60Hz) wil spelen is dan een 4K met HDR10 ondersteuning genoeg?
Of moet ik op andere dingen opletten? Ik vind alleen maar artikelen over de 120fps tv's
Heb je in video options wel 'allow 4k' aangezet en andere opties die van toepassing zijn? Het enige wat grayed out zou moeten zijn is HDR omdat je TV het niet ondersteunt (en wellicht ALLM, VRR en DV)

De vinkjes worden pas groen als je ook aangeeft dat het gebruikt mag worden. Dan is het een kwestie van aanzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 18-11-2020 15:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Notna schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:01:
[...]

Heb je in video options wel 'allow 4k' aangezet en andere opties die van toepassing zijn? Het enige wat grayed out zou moeten zijn is HDR omdat je TV het niet ondersteunt (en wellicht ALLM, VRR en DV)

De vinkjes worden pas groen als je ook aangeeft dat het gebruikt mag worden. Dan is het een kwestie van aanzetten.
@Fox-Racing ter aanvulling. Momenteel wordt enkel nog maar HDR10 gebruikt in games. De nieuwe Xbox kan ook overweg met Dolby Vision, maar ik moet nog zien of dit echt wel gebruikt gaat worden in games. Samsung toestellen bijvoorbeeld ondersteunen deze standaard niet.

Ga overigens wel voor een scherm van goede kwaliteit. Goedkope toestellen ondersteunen wel HDR, maar zijn in de praktijk nauwelijks in staat het weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens deze dude

YouTube: My recommended HDR game mode settings for LG CX OLED + Xbox Series X...

Hebben CoD Cold War, CoD MW en No man's Sky HGIG, die ondersteunen het. Hij zegt ook dat je een HGIG supported game kan herkennen aan dat er in de game geen HDR opties zitten of zoals bij Cold War dat er staat dat je het via de Xbox HDR calibrator app moet doen.

Verder raad hij juist af HGIG te gebruiken in andere games aangezien het de boel gewoon te dim/donker maakt. Het verschilt per game vind ik zelf. De nachten zijn mooi donker in Witcher 3 en fakkels vallen echt op, dat is nice. In Star Wars Squadrons is het waarschijnlijk ook nicer, aangezien ik met DTM te licht vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Mijn Xbox is na een week niet meer zo stil als ie is geweest helaas, hoor de fan al duidelijk zoemen bij alleen al het aanzetten. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:13
devilsnight schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:41:
Volgens deze dude

YouTube: My recommended HDR game mode settings for LG CX OLED + Xbox Series X...

Hebben CoD Cold War, CoD MW en No man's Sky HGIG, die ondersteunen het. Hij zegt ook dat je een HGIG supported game kan herkennen aan dat er in de game geen HDR opties zitten of zoals bij Cold War dat er staat dat je het via de Xbox HDR calibrator app moet doen.

Verder raad hij juist af HGIG te gebruiken in andere games aangezien het de boel gewoon te dim/donker maakt. Het verschilt per game vind ik zelf. De nachten zijn mooi donker in Witcher 3 en fakkels vallen echt op, dat is nice. In Star Wars Squadrons is het waarschijnlijk ook nicer, aangezien ik met DTM te licht vind.
Ah dus dat zijn de enige games met HGIG ondersteuning, weten we dat ook weer.
Speel er geen van die drie, dus mooi dat HGIG uit blijft, ik hou het op Dynamic Tonemapping.
Witcher 3 overdag met HGIG aan vond ik ook nog prima te pruimen hoor.
Valhalla (en dan vooral het eerste stukkie in noorwegen) voelde met HGIG bijna depressief aan zo mat en grauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Lincor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:51:
[...]

Ook een Series S hier, en geen problemen met Quick Resume (hoop dat ik het nu niet jinx...). Maar dacht dat als er een online component in een game zit, dat QR dan sowieso vervelend kan doen. En als ik het goed hebt doet Doom op Bethesda servers inloggen (correct me if I'm wrong, paar keer gespeeld maar niet mijn ding). Waarschijnlijk zit daar het euvel?
Ah, kijk, dat zou een hoop verklaren. Had al het vermoeden dat het aan de game specifiek zou liggen en dat met die Bethesda servers klinkt plausibel. Forza staat as we speak in de queue in ieder geval. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
shoombak schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:54:
Mijn Xbox is na een week niet meer zo stil als ie is geweest helaas, hoor de fan al duidelijk zoemen bij alleen al het aanzetten. Meer mensen met dit probleem?
Is dat niet toevallig je diskdrive?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:03:
[...]

Is dat niet toevallig je diskdrive?
Je hebt gelijk inderdaad, er zat een disc in, zonder de disc is deze weer geruisloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:41:
Volgens deze dude

Dat heb ik enkele dagen geleden al uitgelegd. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:12

Toshirou

Vinyl Surfer

Rivanov schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:22:
[...]

Dat heb ik enkele dagen geleden al uitgelegd. :+
Maar om of andere reden blijven zij de HGIG aanprijzen... Als er nog maar een handvol games te spelen zijn met deze Tone Mapping... waarom dan blijven aanraden bij elke setting video? Ik zie de meerwaarde er niet van in.

[ Voor 5% gewijzigd door Toshirou op 18-11-2020 16:26 ]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PepieNL schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:02:
[...]

Ah dus dat zijn de enige games met HGIG ondersteuning, weten we dat ook weer.
Speel er geen van die drie, dus mooi dat HGIG uit blijft, ik hou het op Dynamic Tonemapping.
Witcher 3 overdag met HGIG aan vond ik ook nog prima te pruimen hoor.
Valhalla (en dan vooral het eerste stukkie in noorwegen) voelde met HGIG bijna depressief aan zo mat en grauw..
Yep. Maar in de avond (hangt er wel van af of het licht uit is denk ik) is DTM wel weer beter. Wat betreft Valhalla in HDR, ik gooi het volledig uit. Eergisteren hele tijd bezig geweest met de ingame HDR settings maar ik blijf er geen fan van. Black levels zijn veel beter met HDR uit daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:12

Licko

ZVDK

Ik hoop dat de hud wel enigszins aan te passen is. Heb weinig zin in statische rode en gele elementen op m'n oled :X

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Hebben meer van jullie op bepaalde momenten performance issues? Ik heb er soms last van in CoD Cold War en gek genoeg mijn vrienden wat minder (ze hebben wel een andere tv maar alsnog 4K). Ik heb soms wat frame drops in zombies en wil even uitsluiten dat er iets mis is met mijn Xbox :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat praat die vent vervelend zeg, alsof een marvel superheld de grootste onthulling in jaren presenteert.
America f*ck yeah!!! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 22:18
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:02:
[...]

Wat praat die vent vervelend zeg, alsof een marvel superheld de grootste onthulling in jaren presenteert.
America f*ck yeah!!! ;)
Ja echt, hè? Heel gemaakt en dat terwijl hij inhoudelijk echt heel weinig zegt en het grootste deel is gebaseerd op speculatie (en nog niet te spreken over de hele console wars nonsense).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Deze kerel is een verlengstuk van MS en Xbox. Wel goed ingelicht, maar mijn inziens totaal niet objectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Ah dit vind ik wel interessant, dadelijk even kijken :) Zeker gezien momenteel juist de Ps5 betere performance bied in diverse games dan de Series X (CoD, AC Valhalla, DMC5 als voorbeelden) - en dan vooral op momenten dat ik denk ''ehh... wat?'' (zie bv Digital Foundry AC Valhalla: YouTube: Assassin's Creed Valhalla: PS5 vs Xbox Series X/ Series S Next-Gen C...)

[ Voor 3% gewijzigd door Brutal1ty op 18-11-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:25:
[...]

Deze kerel is een verlengstuk van MS en Xbox. Wel goed ingelicht, maar mijn inziens totaal niet objectief.
Ja inderdaad.. Kom hem soms ‘wel eens tegen’ op YT. Kun je beter de uberfanboy The Actman checken, die uit tenminste ook heerlijke kritiek met een... tja.. Unieke humor 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyknockerNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:16
Brutal1ty schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:28:
[...]

Ah dit vind ik wel interessant, dadelijk even kijken :) Zeker gezien momenteel juist de Ps5 betere performance bied in diverse games dan de Series X (CoD, AC Valhalla, DMC5 als voorbeelden) - en dan vooral op momenten dat ik denk ''ehh... wat?'' (zie bv Digital Foundry AC Valhalla: YouTube: Assassin's Creed Valhalla: PS5 vs Xbox Series X/ Series S Next-Gen C...)
Klein beetje pijnlijk wel met kreten als Full RDNA2 only en 20% more power as PS5.

Tearing is zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Brutal1ty schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:28:
[...]

Is ook beetje afhankelijk van welke video je bekijkt. Heb ook video’s voorbij zien komen waar de series X versie van Valhalla er wat beter uit ziet en aardig wat sneller is met laden. Wellicht dat dat nog wat gaat flippen komende tijd vanwege patches bij beide consoles?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja ik had de afgelopen dagen al videos van DF gezien en andere channels die lieten zien dat de XSX versie qua framerate en resolutie soms onder de PS5 zit, wat natuurlijk niet zou mogen gebeuren.

Maar het hele verhaal over late devkits voor developers omdat MS wachtte op RDNA2 features is wel een feit. John van DF zegt dit ook. Het heeft tijd nodig, maar volgens Colt's bronnen gaan we volgend jaar behoorlijk verbetering zien. Ik hoop het echt, maar het lijkt me ook wel logisch.

Op dit moment heb je ook in de game Observer dat er geen raytracing in de XSX versie zit, wel op PS5. Zelfs Forza Horizon 4 mist bepaalde dingen die het volgens DF absoluut had moeten hebben. Maar het schijnt dus dat bizar weinig titels nog echt op Game Core/GDK draaien.

Maar goed, zonder een DF en andere sites was het mij niet opgevallen. Screen tearing is weg dankzij VRR (al moet Ubi dit wel fixen voor mensen die geen tv met VRR hebben) en verder speelt het allemaal fijn. Maar dat gezegd te hebben, deze super nice console moet natuurlijk wel ten volste benut worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
devilsnight schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:44:
[...]

Ja ik had de afgelopen dagen al videos van DF gezien en andere channels die lieten zien dat de XSX versie qua framerate en resolutie soms onder de PS5 zit, wat natuurlijk niet zou mogen gebeuren.

Maar het hele verhaal over late devkits voor developers omdat MS wachtte op RDNA2 features is wel een feit. John van DF zegt dit ook. Het heeft tijd nodig, maar volgens Colt's bronnen gaan we volgend jaar behoorlijk verbetering zien. Ik hoop het echt, maar het lijkt me ook wel logisch.

Op dit moment heb je ook in de game Observer dat er geen raytracing in de XSX versie zit, wel op PS5. Zelfs Forza Horizon 4 mist bepaalde dingen die het volgens DF absoluut had moeten hebben. Maar het schijnt dus dat bizar weinig titels nog echt op Game Core/GDK draaien.

Maar goed, zonder een DF en andere sites was het mij niet opgevallen. Screen tearing is weg dankzij VRR (al moet Ubi dit wel fixen voor mensen die geen tv met VRR hebben) en verder speelt het allemaal fijn. Maar dat gezegd te hebben, deze super nice console moet natuurlijk wel ten volste benut worden.
VRR werkt inderdaad fantastisch, heb dat perfect kunnen testen op de 120fps/hz patch van Halo uit de MCC. Helaas eet mijn TV zijn eigen kleuren op zodra je VRR of Freesync aanzet (ondanks dat velen dit blijkbaar niet zien - ik vind het erg hinderlijk) dus in tegenstelling tot op mijn PC staat het hier standaard uit :P

Ik ben erg beniewd. Ik weet dat het logischer zou zijn als de Series X een (soms zeer kleine, soms iets grotere) voorsprong zou hebben op de concurrent m.b.t. óf performance óf resolutie/features en ben vooral verbaasd dat dit momenteel niet het geval is. De oorzaak daarvan is natuurlijk wel belangrijk, maar eerlijk gezegd had het zo veel beter gestaan als dit direct 'correct' was gegaan. De énorme library, gamepass, auto-HDR etc zijn natuurlijk voor mij de grote redenen om een Series X te halen, maar mindere performance hebben dan de concurrent ondanks dat je op papier toch echt

[ Voor 16% gewijzigd door Brutal1ty op 18-11-2020 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TommyknockerNL schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:37:
[...]

Klein beetje pijnlijk wel met kreten als Full RDNA2 only en 20% more power as PS5.

Tearing is zwaar irritant.
Heeft allemaal hiermee te maken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x765oylqCBZMVUDg0xqeFiTxfss=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z73jOcRB9HeLJPMPX1rUoRdv.jpg?f=user_large

Heel jammer, maar het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 20:38
Ik wil gebruik gaan maken van een Headset wanneer ik in een MP game zit en chat met vrienden en dit wil ik het liefst draadloos.

Nu heb ik een Sony WH 1000XM3 en krijg ik binnenkort een Sony WH-XB900N welke ik hiervoor wil gebruiken. Nu ondersteund de xbox geen bluetooth hiervoor begrijp ik. Maar met draad krijg je met deze headsets volgens mij alleen audio maar werkt de microfoon niet.

Volgens mij zijn er twee opties:
1 een bluetooth adapter zoals deze, dan kan ik mijn headset draadloos verbinden?
https://www.amazon.nl/Hea...id=pla-975309315760&psc=1

Of optie 2, een losse mic ertussen hangen als deze
https://www.amazon.nl/V-M...ack&qid=1605718445&sr=8-1

Iemand hier ervaring mee? Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1 als dit werkt. Of zijn er andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19
Zijn er mensen met een Series X die Star Wars Squadrons in 120fps aan de praat hebben? :) EA zou bij de release van de console met een update komen die een Performance-mode met 120fps en dynamische resolutie toevoegt. Ik kan in de game-instellingen nergens een grafische instelling vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtuv schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:06:
Zijn er mensen met een Series X die Star Wars Squadrons in 120fps aan de praat hebben? :) EA zou bij de release van de console met een update komen die een Performance-mode met 120fps en dynamische resolutie toevoegt. Ik kan in de game-instellingen nergens een grafische instelling vinden.
Ik vroeg me dit laatst ook af, maar volgens mij is de update er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brutal1ty schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:46:
[...]

VRR werkt inderdaad fantastisch, heb dat perfect kunnen testen op de 120fps/hz patch van Halo uit de MCC. Helaas eet mijn TV zijn eigen kleuren op zodra je VRR of Freesync aanzet (ondanks dat velen dit blijkbaar niet zien - ik vind het erg hinderlijk) dus in tegenstelling tot op mijn PC staat het hier standaard uit :P
Dat moet je me even uitleggen, haha. Het verliest kleuren dus met VRR aan?

Ik had dat wel toen ik de input van HDMI 1 naar PC veranderde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
[edit] TV reboot hielp. 4K en geluid is weer terug. TV is denk ik niet goed meer, snel een C9 halen (grapje)

Net mijn XSX aangezet om lekker te gamen en het geluid deed het niet. Na verder onderzoek blijkt ook dat hij opeens geen 4K signaal meer doorgeeft. Heb al een reboot gedaan, maar dat hielp niet. Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoagcMhslo4UvdMs_NP8DHfIt2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSHsyryjt222kX185rrvKcHZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Torgo op 18-11-2020 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:56
Torgo schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:12:
Net mijn XSX aangezet om lekker te gamen en het geluid deed het niet. Na verder onderzoek blijkt ook dat hij opeens geen 4K signaal meer doorgeeft. Heb al een reboot gedaan, maar dat hielp niet. Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

[Afbeelding]
Misschien je UHD poort aanzetten? Deep color bij lg ofzo volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Torgo schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:12:

[Afbeelding]
Heb je meerdere HDMI poorten? Kun je de andere poorten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:15
Nipje schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:54:
Hebben meer van jullie op bepaalde momenten performance issues? Ik heb er soms last van in CoD Cold War en gek genoeg mijn vrienden wat minder (ze hebben wel een andere tv maar alsnog 4K). Ik heb soms wat frame drops in zombies en wil even uitsluiten dat er iets mis is met mijn Xbox :(
Zeker, heb ik ook. Zombies nog niet gespeeld, maar ik heb net die Fire Teams mode (of hoe het heet) gespeeld. Daar heb ik dikke frame drops en de beeldkwaliteit lijkt wel alsof het van remote play komt, echt lage kwaliteit.

Heb een 4k 60hz tv. Speel met rtx aan en met fov op 120. Nog geen zin gehad om te testen zonder rtx en met lagere fov. Want die twee zullen wel impact hebben op de performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:30
Het lijkt erop dat ik binnenkort ook mag gaan genieten van de Xbox s X, en zit even te kijken voor een eventueel tweede controller..

Is de Xbox Elite Series 2 Controller z'n geld waard? mensen hier met ervaring?

Ik speel voornamelijk Sport (F1,FIFA) en Shooters (CoD)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:15
Richard89 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:52:
Het lijkt erop dat ik binnenkort ook mag gaan genieten van de Xbox s X, en zit even te kijken voor een eventueel tweede controller..

Is de Xbox Elite Series 2 Controller z'n geld waard? mensen hier met ervaring?

Ik speel voornamelijk Sport (F1,FIFA) en Shooters (CoD)..
Ik vind de elite controller de beste die ik ooit in mijn handen heb gehad. Heb de v1 zelfs op mijn PS4 gebruikt met een adapter. Op de XSX ligt de controller die erbij zit werkeloos in een hoekje.

Je kunt een gebruikte elite v1 overwegen. Die vind ik persoonlijk fijner dan de v2. Zit hem voor mij met name in de back buttons. Op de v1 zijn die net wat langer, waardoor ik er beter bij kan. Ook werkt hij op batterijen, vind ik persoonlijk handiger dan een ingebouwde accu. Verder had ik hem een hele tijd terug al voor 75 euro. En dat vind ik het geld meer dan waard.

[ Voor 14% gewijzigd door kesj op 18-11-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
Voor de eigenaars van een LG GX, Vincent van HDTV teste de nieuwe firmware en de stutter is weg! Dus in warzone waar de fps tussen de 100 en 120 ligt zullen de problemen weg zijn.

@Richard89 ik zou wachten op de elite v3 die zou er toch aan moeten komen (usb-c en share button, en hopelijk geen stick drift problemen meer)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
https://twitter.com/dark1x/status/1329066987037847555

Iemand hier had het erover dat ie 1080p en 120hz wou gebruiken. Moet dus wel mogelijk zijn

Oh! En gratis 100 punten ( :') ) voor je rewards program :

XBOXFF100NOV2020A

https://account.microsoft.com/rewards/redeem/redeemcode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
devilsnight schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:51:
[...]

Heeft allemaal hiermee te maken

[Afbeelding]

Heel jammer, maar het zij zo.
Niet om gelijk in het negatieve te duiken hier, maar ik schrik hier wel van. En enigzins teleurgesteld. Devs hebben pas de laatste maanden een enigzins capabele SDK tot hun beschikking gekregen van Microsoft, terwijl Sony de devs als sinds de zomer van 2019 hiervan voorziet. Kunnen ze het wel schuiven op full RDNA2 wachten, maar heb ik(als eindgebruiker) geen boodschap aan.

Mij viel de tearing in Valhalla ook op. Maar ik dacht dat dat het geval zou zijn op alle platformen. Als ik dan op DF zie hoe veel stabieler de PS5 versie presteert op sommige vlakken, is dat gewoon teleurstellend.

Ik geniet desalniettemin met volle teugen van de XSX en de games, maar er is wel werk aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-09 17:14
Phydomir schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:11:
Hier ook vol in de Gears 5 campaign. Nu act 3 chapter 3 geloof ik. Echt een heerlijk lompe game, met nog best een tof verhaal.

[...]

Neem Gamepass. Alle Xbox exclusives die je gemist hebt gratis beschikbaar plus een hele hoop andere toffe games. Vermaak me nu iedere avond prima met de Series X en naast de console en Gamepass abbo nog geen cent uit gegeven.
Ik ben niet echt het type dat heel veel verschillende games speelt, zou het dan alsnog interessant zijn? Eigenlijk alleen de grote shooter-titels met tussendoor een enkel andere game. Ben altijd een beetje huiverig voor al die abonnementsdiensten, 'het' eet toch elke maand weer even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

GT-R schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:07:
[...]

Ik ben niet echt het type dat heel veel verschillende games speelt, zou het dan alsnog interessant zijn? Eigenlijk alleen de grote shooter-titels met tussendoor een enkel andere game. Ben altijd een beetje huiverig voor al die abonnementsdiensten, 'het' eet toch elke maand weer even mee.
Des noods probeer je het toch voor een maandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

Phydomir

Dennis

GT-R schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:07:
[...]

Zoals boven mij ook gezegd, probeer het een maand. Misschien ontdek je wel wat andere pareltjes. Het is wat dat betreft ook ideal om eens buiten je comfort zone te gamen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:30
Dank voor de reacties over de elite controller! Ik ga een s op onderzoek uit 😄

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Als ik het zo lees in het pre-order/bestel draad, lijkt dat Microsoft nog een paar containers heeft gevonden met consoles :P

Bijna al mijn vrienden hebben nu een Xbox kunnen krijgen vandaag

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Licko schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:53:
[...]

Ik hoop dat de hud wel enigszins aan te passen is. Heb weinig zin in statische rode en gele elementen op m'n oled :X
Poeh, dat hoop ik ook. Aardig wat games vandaag de dag hebben dynamic HUDs en het is zeer welkom. Een HUD die alleen verschijnt wanneer je geraakt wordt of bij sommige games kun je zelf de HUD laten verschijnen en dan verdwijnt ie weer. Perfect voor OLED tv's.

Witcher 3 heeft soort van een optie ervoor. Als je health bar vol is dan is er een optie om deze te verbergen. Zodra je geraakt wordt verschijnt de health bar weer en gaat pas weg wanneer je weer fully healed bent.

[ Voor 17% gewijzigd door devilsnight op 18-11-2020 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:17
Xbox gaat in eens uit was net black ops aan het spelen loopt het beeld vast en gaat hij uit ook stopte de fan, toen ik de Xbox weer aan deed leek was het een cold boot l, hij staat naast de tv. Wat mij opvalt dat de fan blijft draaien heb gisteren gespeeld en hij draaide de hele dag.

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Pagina: 1 ... 30 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord