Mijn Xbox Series X ervaringen en avonturen van gisteren:
Gears 5:
Ik ben begonnen met de multiplayer van Gears 5. Ik heb op internet vernomen dat het aangeraden wordt om voor in de multiplayer om de controller scheme te veranderen van "default" naar "classic-alt" en om X te "remappen" naar A en om Y te remappen naar X. Het lijkt daardoor iets lekkerder en minder clunky te spelen. Operation 5: Hollow Storm is gisteren live gegaan, dus ik was benieuwd.
Grootste veranderingen voor mij:
- Reset van je Tour Of Duty: je begint weer op 0: Recruit I.
- 5 "nieuwe" mappen: Nexus en Regency zijn nieuw. River (Gears Of War 2), Clocktower en Gridlock zijn oude mappen die terug keren. River vind ik een brute map, Clocktower is een classic en Gridlock had voor mij niet gehoeven.
- King Of The Hill (het enige wat ik speel in een Gears multiplayer) is tegenwoordig 4v4 in plaats van 5v5.
Ik merk zelf dat een ping onder de 10 een issue blijft in Gears 5. Een ping gelijk aan de ping naar de server (West Europe) blijft het ideaalst. Beide potjes gespeeld op 120fps (River en Checkout) en speelt lekker weg. Dit weekend heb ik wat meer tijd ter beschikking om eens een vergelijking te (kunnen) doen tussen 120fps en 60fps. Soms weet je pas wat je mist op 60fps als je het verschil een keer hebt gemerkt.
Call Of Duty: Black Ops Cold War:
Een paar potjes gespeeld in verschillende modi en op verschillende mappen op 120fps. Ook hier hetzelfde als in Gears 5: ik moet nog eens goed de tijd nemen om de verschillen te ervaren tussen 120fps en 60fps. De beste map vind ik toch Cartel en de slechtste is duidelijk Garrison. Qua e/d-ratios kon het beter, wellicht speelde vermoeidheid ook een rol.
Forza Horizon 4:
Ik begon te nieuwsgierig te worden naar Forza Horizon 4 op de Series X, hoe de game zich zou gedragen in 60fps, wat speelt dat lekker weg zeg. Voor de rest niet héél lang gespeeld; ik wilde even snel een rondje rijden om te ervaren hoe die game speelt op een XSX. Die Photo Mode vind ik voor een XSX tergend lang duren (er zal wel iets gechecked moeten worden met een server of zo). De tijd die ik heb gespeeld (hooguit 10 minuten) kwam ik in ieder geval goed door met Forza Horizon 4, gezien de verhalen over deze game hier.
Al met al een goede 2,5 a 3 uur gespeeld gisteren en bij mij in ieder geval geen merkwaardige dingen zoals overheating, freezes, crashes of wat dan ook.
*blij mee*