Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valderrama schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:23:
Andere vraag... Aangezien we hier allemaal Apple gebruikers zijn:

Het lijkt erop dat MS ons Apple gebruikers vooralsnog vergeten is in het kader van games streamen naar een macOS device? (Macbooks, iMac) Voor iOS devices hebben we de Xbox app die dit native ondersteund, maar voor macOS lijkt deze er niet te zijn.

Is er een alternatief?
Je zou OneCast kunnen proberen. dat werkt destijds perfect op de Xbox One S die ik had.
Heb je trouwens de iOS app werkend kunnen krijgen met een XBX controller? Controller wel verbonden met de iPhone en iPad... maar volgens de app weer niet. Krijg het maar niet aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
DeLyon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:34:
Heb al aardig wat gelezen over het gebruik van een externe HDD in dit topic, maar kon niet direct iets vinden over het volgende probleem dat ik heb.

Mijn externe WD harde schijf welke probleemloos werkte op mijn One X, blijft maar continu spinnen wanneer mijn nieuwe Series X in standby & instant-on staat. Om de zoveel minuten hoor ik hem spinnen, ook terwijl er geen updates draaien. Als tijdelijke fix moet ik dan de schijf ontkoppelen of geen gebruik maken van de instant on mode (die uiteraard wel mijn voorkeur heeft).
Waarschijnlijk niet het antwoord dat je wil horen, maar tijd om je externe schijf te upgraden naar een SSD? Voor backwards compat games op usb 3.0 haal je haast de laadtijden van de interne ssd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Tim01 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:35:
[...]

Waarom €20 betalen als je het zelf voor €10 kunt kopen? Je hebt sowieso de standaard versie van Cold War nodig
No you don't!

Het is mij net gelukt om cross-gen Cold War te kopen via deze stappen:
https://www.hotukdeals.co...99?page=4#thread-comments

Step 1:‌ Buy this (£59.99) don't install it or use the code if you'd like to do step 5.
Step 2: Buy this and gift it to your own email address. (you can do this twice)
Step 3:‌ Click here to redeem gifted code, ensure your logged into the account linked to your xbox.
Step 4: Go onto your xbox and look for available downloads and start to install the game on your xbox, if you can't find it in available downloads just search for the game in the game store and it should say "you own this" and let you start the install.
(Optional) Step 5:‌ Click here to request a refund for the £59.99 game. Scroll down the page slightly, it should say "To start your refund request, sign in."

Ik heb een nieuwe MSFT account gebruikt voor de deze stappen en de gifted key aan mij echte MSFT account gegeven. Totale kosten voor de gift 5EUR en MSFT heeft mij de standard editie die ik had gekocht om mijn dummy account all gerefund.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQlgLGoBPjmzm29K8ZSlCqd2rE8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z2w4mE5OEexJcndgRHRERD3J.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Xlast88 op 17-11-2020 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00

Kalkie

NLMP

mobygo76 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:09:
[...]

Heb ik ook steeds, daarom leg ik LEgion nu eerst even aan de kant.
Ik ben hierdoor maar weer herstart met Watch Dogs 1, wat een topgame is dat eigenlijk. Afgezien van de lage resolutie ook goed te doen en smooth voor zover dat kan op 30fps max. AutoHDR voegt ook nog iets toe. Maar slecht dat zo'n bug bij zo'n grote titel niet in de testfase naar voren is gekomen ....
Zit je dan met je nieuwe console ''stokoude'' games te spelen ;)

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:19
Kalkie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:01:
[...]

Ik ben hierdoor maar weer herstart met Watch Dogs 1, wat een topgame is dat eigenlijk. Afgezien van de lage resolutie ook goed te doen en smots voor zover dat kan op 30fps max. AutoHDR voegt ook nog iets toe. Maar slecht dat zo'n bug bij zo'n grote titel niet in de testfase naar voren is gekomen ....
Zit je dan met je nieuwe console ''stokoude'' games te spelen ;)
Ik heb Watch Dogs Legion verkocht vandaag, vind het helemaal niks 🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf de mixed messaging van MS/Xbox maar raar vinden over Bethesda hoor. Als je zo'n fucking grote company koopt.....perfect om toe te voegen aan het zeer veelbelovende aanbod (gaat alleen nog even duren voordat we resultaten zien) aan studio's...waarom heb je het dan überhaupt over een "first, better or best on Xbox platforms" approach?

Dat is dus wat de Xbox CFO zegt.

https://wccftech.com/xbox...__twitter_impression=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
Wat is het probleem met bethesda dan volgens jou?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 21:22
Xlast88 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:58:
[...]

No you don't!

Het is mij net gelukt om cross-gen Cold War te kopen via deze stappen:
https://www.hotukdeals.co...99?page=4#thread-comments

Step 1:‌ Buy this (£59.99) don't install it or use the code if you'd like to do step 5.
Step 2: Buy this and gift it to your own email address. (you can do this twice)
Step 3:‌ Click here to redeem gifted code, ensure your logged into the account linked to your xbox.
Step 4: Go onto your xbox and look for available downloads and start to install the game on your xbox, if you can't find it in available downloads just search for the game in the game store and it should say "you own this" and let you start the install.
(Optional) Step 5:‌ Click here to request a refund for the £59.99 game. Scroll down the page slightly, it should say "To start your refund request, sign in."

Ik heb een nieuwe MSFT account gebruikt voor de deze stappen en de gifted key aan mij echte MSFT account gegeven. Totale kosten voor de gift 5EUR en MSFT heeft mij de standard editie die ik had gekocht om mijn dummy account all gerefund.

[Afbeelding]
Dit lijkt mij een vrij grijs gebied want ik neem niet aan dat dit de bedoeling is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Tim01 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:16:
[...]

Dit lijkt mij een vrij grijs gebied want ik neem niet aan dat dit de bedoeling is
Nee dat refund verhaal is ook maar achterlijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Steelseries Arctis 7X wordt donderdag bij mij bezorgt. De Turtle Beach 600 gen 2 gaat retour (niet goed genoeg). Ook meteen de Dolby Atmos app aangeschaft (want maakt echt een verschil).

Windows Sonic is gewoon bagger, als je eenmaal de Atmos app gebruikt hebt.

Jammer dat Microsoft er niet voor gekozen heeft om ook een wireless gameheadset uit te brengen. Maar goed, Steelseries maakt wat dat betreft top headsets.

Afbeeldingslocatie: https://i-kinja--img-com.cdn.ampproject.org/i/s/i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_original/ycjn7tk3e213yigq8ity.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_original/fpt65owqjf8zlhwfo668.jpg

Had liever wel een zwarte band gehad. Gelukkig kun je die dingen los erbij kopen of bij een aftermarket aanschaffen.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 21:49

Vagax

Hehe

Even contact gezocht met NLZIET om te vragen of ze binnenkort misschien nog met een app komen voor de Xbox Series consoles. In principe heb ik nu Prime, Netflix en Plex (die het niet doet..) dus alleen nog NLZIET en ik heb al mijn media apps op 1 apparaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
devilsnight schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:15:
Ik blijf de mixed messaging van MS/Xbox maar raar vinden over Bethesda hoor. Als je zo'n fucking grote company koopt.....perfect om toe te voegen aan het zeer veelbelovende aanbod (gaat alleen nog even duren voordat we resultaten zien) aan studio's...waarom heb je het dan überhaupt over een "first, better or best on Xbox platforms" approach?

Dat is dus wat de Xbox CFO zegt.

https://wccftech.com/xbox...__twitter_impression=true
Tussen de regeltjes lezen mensen.
“When we think about Bethesda, it's going to be the continuing to allow -- I'll say allow, but continue to sell their games on the platforms that they exist today, and we'll determine what that looks over time and will change over time”, the CFO said. “I'm not making any announcements about exclusivity or something like that. But that model will change.”
I'll say allow, but continue to sell their games on the platforms that they exist today => alle Bethesda titels die al in andere stores/platforms staan blijven daar ook beschikbaar, en exclusiviteits deals worden gerespecteerd (Death Loop, Ghostwire Tokyo).

“I'm not making any announcements about exclusivity or something like that. But that model will change.” => ik ga nu niet heel veel mensen boos maken maar als we titels gaan aankondigen zijn die exclusief, tenzij andere platforms Game Pass toelaten.

Snap niet waarom jullie je allemaal zo druk maken. Microsoft is echt niet dom en wanneer nodig dan schromen ze echt niet om Sony en Nintendo van een "koekje van eigen deeg" te laten zien.

Maar ze hebben ook een groter plan... en als dat slaagt is dat hele exclusiviteits gelul allemaal onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Groot voordeel van de Dolby Atmos app trouwens is dus dat er een equalizer in zit. Mijn headset klinkt het beste als ik de EQ aanpas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Vagax schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:23:
Even contact gezocht met NLZIET om te vragen of ze binnenkort misschien nog met een app komen voor de Xbox Series consoles. In principe heb ik nu Prime, Netflix en Plex (die het niet doet..) dus alleen nog NLZIET en ik heb al mijn media apps op 1 apparaat
Ik blijf dat waardeloos vinden films en series kijken in game mode. Netflix die op alles HDR toepast is ook niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Raar, Plex doet het hier wel (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

quorumz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:33:
[...]

Raar, Plex doet het hier wel (gelukkig)
Hij blijft maar eindeloos bufferen, de server ligt in principe bijna naast de Xbox. Blijkbaar wel meer mensen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:25:
[...]

Tussen de regeltjes lezen mensen.

[...]

I'll say allow, but continue to sell their games on the platforms that they exist today => alle Bethesda titels die al in andere stores/platforms staan blijven daar ook beschikbaar, en exclusiviteits deals worden gerespecteerd (Death Loop, Ghostwire Tokyo).

“I'm not making any announcements about exclusivity or something like that. But that model will change.” => ik ga nu niet heel veel mensen boos maken maar als we titels gaan aankondigen zijn die exclusief, tenzij andere platforms Game Pass toelaten.

Snap niet waarom jullie je allemaal zo druk maken. Microsoft is echt niet dom en wanneer nodig dan schromen ze echt niet om Sony en Nintendo van een "koekje van eigen deeg" te laten zien.

Maar ze hebben ook een groter plan... en als dat slaagt is dat hele exclusiviteits gelul allemaal onbelangrijk.
Mijn probleem met het hele artikel en wat hij zegt is dat het een beetje vaag is.

In hetzelfde stuk waar hij praat over "games that exist today on other platforms" heeft hij het ook over de "first, better and best approach". Dan heb ik zoiets van, huh....gaat deze approach nou over de al bestaande games? Want dat zou niet logisch zijn, waarom zou die approach relevant zijn voor al bestaande games zoals TESO, Fallout 76, Doom etc?

En de website trekt ook die conclusie. Dus het is eigenlijk wel mixed messaging toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:30
Kun je dan ook gelijk ff Videoland een mailtje sturen? ;) Die laten Xbox al jaren links liggen...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 08:48
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:18:
Steelseries Arctis 7X wordt donderdag bij mij bezorgt. De Turtle Beach 600 gen 2 gaat retour (niet goed genoeg). Ook meteen de Dolby Atmos app aangeschaft (want maakt echt een verschil).

Jammer dat Microsoft er niet voor gekozen heeft om ook een wireless gameheadset uit te brengen. Maar goed, Steelseries maakt wat dat betreft top headsets.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Had liever wel een zwarte band gehad. Gelukkig kun je die dingen los erbij kopen of bij een aftermarket aanschaffen.
Deze ga ik vrijdag bestellen, hoop nog stiekem op een betere black friday deal dan de 10% korting die je nu krijgt via Steelseries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Vecodo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:40:
[...]

Deze ga ik vrijdag bestellen, hoop nog stiekem op een betere black friday deal dan de 10% korting die je nu krijgt via Steelseries.
Het is 12% korting wat je nu krijgt. Denk niet dat ze deze nog goedkoper gaan aanbieden. Mocht dat wel het geval zijn kun je gewoon (hopelijk) het verschil terugkrijgen. En anders opnieuw bestellen en de duurdere versie retourneren. Je krijgt namelijk 30 dagen bedenktijd bij Steelseries, met een no ask policy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hoe worden die wireless gaming head sets met de XBox verbonden? Zit daar zo'n klein dongletje bij? Waar ik naartoe wil: kan je ook elke andere wireless headset met dongle verbinden met je XBox?

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:36:
[...]

Mijn probleem met het hele artikel en wat hij zegt is dat het een beetje vaag is.

In hetzelfde stuk waar hij praat over "games that exist today on other platforms" heeft hij het ook over de "first, better and best approach". Dan heb ik zoiets van, huh....gaat deze approach nou over de al bestaande games? Want dat zou niet logisch zijn, waarom zou die approach relevant zijn voor al bestaande games zoals TESO, Fallout 76, Doom etc?

En de website trekt ook die conclusie. Dus het is eigenlijk wel mixed messaging toch? :)
Als je op Xbox of pc speelt... Waar maak je je druk om? De games komen sowieso naar die platformen.
Speel je op PlayStation... Tja, jammer voor je? Moet Microsoft nou spelers van de concurrent gerust gaan stellen?

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 18:50
C4D schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:16:
Lopen de filmpjes/game trailers in de MS Store bij meer mensen vast?
game uitzoeken, pijl omhoog om video content te zien..alle filmpjes lopen min of meer op hetzelfde punt vast.
Heb ik ook, denk dat het even wachten is op een update van de MS store..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Van mij mag ziggo ook wel met een app komen. Maar zal niet gebeuren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 08:48
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:42:
[...]

Het is 12% korting wat je nu krijgt. Denk niet dat ze deze nog goedkoper gaan aanbieden. Mocht dat wel het geval zijn kun je gewoon (hopelijk) het verschil terugkrijgen. En anders opnieuw bestellen en de duurdere versie retourneren. Je krijgt namelijk 30 dagen bedenktijd bij Steelseries, met een no ask policy..
You are right!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQKg1PmB3VdnlTD9tga_sbB1qJU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0NAgT2H3WezJaMFAx2LPcqIf.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
[...]

Retourkosten moet je wel zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

DM89 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:49:
[...]

Retourkosten moet je wel zelf betalen.
Niet als je je creditcard met Paypal gekoppeld hebt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:50:
[...]

Niet als je je creditcard met Paypal gekoppeld hebt ;).
Oke, dat wist ik niet maar heb helaas geen CC.

Mijne wordt morgen geleverd ben benieuwd 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:45:
[...]

Als je op Xbox of pc speelt... Waar maak je je druk om? De games komen sowieso naar die platformen.
Speel je op PlayStation... Tja, jammer voor je? Moet Microsoft nou spelers van de concurrent gerust gaan stellen?
Ik vind het gewoon erg tof om te zien dat Xbox echt terug is, en hoe. Super console, eindelijk echt focus op games weer, game pass wat echt de bom is. Dus je begrijpt me verkeerd. Ik zou liever zien dat MS gewoon de boel echt als Xbox (console, PC) aankondigt, het is een gigantische versterking qua First party lineup ook. Xbox zet zichzelf echt op de map weer, het is een mooie move naar Sony die ook maar games timed exclusive blijft maken. Soms een paar maanden (Godfall) soms een jaar (Deathloop, Ghostwire Tokyo, bijna Starfield).

Ik begrijp dat ze nog niet met woorden als "exclusive" kunnen gooien, Phil gaf daar een hele goede reden voor. Maar de woorden van deze CFO vind ik wat apart, first, better or best. Zelfs Window Central's Jez Corden begint nu te twijfelen of MS wel echt om exclusives geeft. Al is dat natuurlijk ook weer raar, want ze hebben talloze studio's erbij en alles zal Xbox exclusive zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

DM89 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:50:
[...]

Oke, dat wist ik niet maar heb helaas geen CC.

Mijne wordt morgen geleverd ben benieuwd 👍
Hoeft niet eens een creditcard te zijn. Nu heb ik wel met een cc betaald. Maar kan ook gewoon vanuit je betaalrekening.

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Workaround voor diegene die de FOV willen aanpassen in Halo:MCC maar wel in 120Hz wil gamen.
Verander je Xbox setting even naar 60Hz, pas je FOV aan in Halo: MCC en zet je Xbox vervolgens terug op 120Hz. Je FOV blijft gewoon bewaard, enkel de slider is dan weer verborgen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
[...]

Waar scoor je die korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:52:
[...]

Hoeft niet eens een creditcard te zijn. Nu heb ik wel met een cc betaald. Maar kan ook gewoon vanuit je betaalrekening.

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns
Nice, wist ik niet. Bedankt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
midego schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:57:
[...]
Waar scoor je die korting?
Makkelijk te vinden via google als je zoekt op steelseries coupon.

JEV12 geeft 12%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

DM89 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:58:
[...]

Nice, wist ik niet. Bedankt 👍
Laat morgen even weten wat je bevindingen zijn op het gebied van audio, volume, muziek en surround geluid. En test het ook even in een FPS game, en dan met name hoe makkelijk footsteps te horen zijn ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/023xpA9zMmyVt_dXV4iA-f5Zn4Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zForuiTx0LcdXKv2iOgfnG4N.png?f=user_large

Echt een non-antwoord maar goed. Het is iets :+

Overigens, was het bij de Xbox One mogelijk om PC naar Xbox te streamen?

[ Voor 13% gewijzigd door Vagax op 17-11-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:02:
[...]

Laat morgen even weten wat je bevindingen zijn op het gebied van audio, volume, muziek en surround geluid. En test het ook even in een FPS game, en dan met name hoe makkelijk footsteps te horen zijn ;).
Denk dat ik het overmorgen pas kan testen maar laat zeker wat weten.

FPS game moet ik even kijken welke want ik speel nu eigenlijk alleen Valhalla 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

DM89 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:07:
[...]

Denk dat ik het overmorgen pas kan testen maar laat zeker wat weten.

FPS game moet ik even kijken welke want ik speel nu eigenlijk alleen Valhalla 😅
Tegen die tijd heb ik hetzelf al getest :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn broer heeft gisteren MCC geprobeerd met HDR aan. Het main menu van MCC ziet er dan zo uit:

https://forum.xboxera.com...686114e8bf874bb3d461.jpeg

Daar kan je dus niks mee beginnen. Pas als hij HDR uitzet is het goed. Hij heeft ook de C9 OLED. Hoe fixt hij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0m1nat0r11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:26
moca schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:32:
[...]

Ik blijf dat waardeloos vinden films en series kijken in game mode. Netflix die op alles HDR toepast is ook niet geweldig.
Ja inderdaad, op de one x ook al... jammer dat het systeem dat zelf niet aan past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Vagax schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:06:
[Afbeelding]

Echt een non-antwoord maar goed. Het is iets :+
Wel enthousiast iig ;) Maar goed, kun je niks mee. Hier heeft men duidelijk nog geen tijd aan besteed.

Aan de andere kant, je kunt je afvragen of verantwoord het is om dit soort streaming diensten af te spelen direct vanaf je console. Energie verbruik is dan fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27
devilsnight schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:14:
Mijn broer heeft gisteren MCC geprobeerd met HDR aan. Het main menu van MCC ziet er dan zo uit:

Daar kan je dus niks mee beginnen. Pas als hij HDR uitzet is het goed. Hij heeft ook de C9 OLED. Hoe fixt hij dit?
Denk dat je alles opnieuw moet downloaden. Lijkt op wat ik had met FH4, daar was ook data corrupt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46

Er is sinds vannacht toch een X|S update voor MCC beschikbaar? Valt sowieso aan te raden die te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maat van me:
Tijdens het gamen meerdere keren invalid format te zien, komt vanaf mijn nieuwe oled tv.
Als ik mijn tv uit en aanzet heb ik dit telkens weer in beeld, heb niks aangeloten op mijn andere hdmi kanalen.
Dus kan niet testen of het alleen toevallig alleen op het kanaal is waarop mijn Xbox Series X is aangesloten.

Betreft : LG Oled 55CX6lA
Iemand hier tips of ervaring mee?

[ Voor 29% gewijzigd door G_Dragon op 17-11-2020 13:28 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:19:
[...]

Denk dat je alles opnieuw moet downloaden. Lijkt op wat ik had met FH4, daar was ook data corrupt.
Volgens mij heeft hij de game ook gekopieerd van HDD naar SSD. Zelf download ik tot nu toe alles opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcwizz_fts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-04-2022

[Afbeelding]
[Afbeelding]

nice, ik heb de 9x - heel tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27
devilsnight schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:22:
[...]

Volgens mij heeft hij de game ook gekopieerd van HDD naar SSD. Zelf download ik tot nu toe alles opnieuw.
Ja dan is dat denk ik het probleem. Even opnieuw downloaden dus.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 12:24
DeLyon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:34:
Heb al aardig wat gelezen over het gebruik van een externe HDD in dit topic, maar kon niet direct iets vinden over het volgende probleem dat ik heb.

Mijn externe WD harde schijf welke probleemloos werkte op mijn One X, blijft maar continu spinnen wanneer mijn nieuwe Series X in standby & instant-on staat. Om de zoveel minuten hoor ik hem spinnen, ook terwijl er geen updates draaien. Als tijdelijke fix moet ik dan de schijf ontkoppelen of geen gebruik maken van de instant on mode (die uiteraard wel mijn voorkeur heeft).

Ik zie overigens dat ik niet de enige ben met dit probleem: https://gamefaqs.gamespot...64-xbox-series-x/79101766

Meer hier die dit issue hebben? Ik hoop dat dit met een toekomstige update wordt verholpen. Op mijn One X had ik dit probleem dus niet.

Gelukkig is dit de enige issue die ik heb, en draait de Series X verder als een (zeer krachtig) zonnetje _/-\o_
Oplossing: in de poweropties aanvinken dat hij ook de externe discen af moet sluiten in standby. (default staat dat uit)
Maar de xbox controleert wel om de x tijd over er updates zijn en moet dan wel weten of de discen zijn aangesloten en welke games daar op staan. Dus opspinnen zullen ze zeker blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 19:53

Nogne

>.<

G_Dragon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:22:
Maat van me:

[...]

Iemand hier tips of ervaring mee?
Gebruikt die de originele HDMI kabel, en zit er nog iets tussen de Xbox en zijn scherm (receiver/soundbar)? Heb hetzelfde scherm en bij mij was het plug n play (en heb niks aangepast in de TV instellingen zoals sommige hier doen).

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Het zal misschien al eens gevraagd zijn maar ik kan het even niet vinden. Werken de optimized games nou alleen op de interne ssd schijf?
Of werken die ook op de expansion card die Microsoft verkoopt en eventueel een losse ssd schijf?

Zit te twijfelen namelijk of ik nog een normale externe ssd schijf erbij koop of die expensian card.

Heb er nu nog een hdd 4 tb aan hangen maar natuurlijk met een snelle xsx is het een beetje zonde om vanaf die schijf te spelen.

En mijn interne schijf staat al voor 81 procent vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:25:
[...]

Ja dan is dat denk ik het probleem. Even opnieuw downloaden dus.
Ik hoor net van hem dat hij het uit de ready to install lijst heeft gekozen. Dat zou goed moeten zijn dan. Nou ja, vandaag is de XSX update. Dus hopelijk gewoon goed voor hem nu ook. HDR in Halo 3 schijnt erg nice te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 12:24
airwolf83 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:39:
Het zal misschien al eens gevraagd zijn maar ik kan het even niet vinden. Werken de optimized games nou alleen op de interne ssd schijf?
Of werken die ook op de expansion card die Microsoft verkoopt en eventueel een losse ssd schijf?

Zit te twijfelen namelijk of ik nog een normale externe ssd schijf erbij koop of die expensian card.

Heb er nu nog een hdd 4 tb aan hangen maar natuurlijk met een snelle xsx is het een beetje zonde om vanaf die schijf te spelen.

En mijn interne schijf staat al voor 81 procent vol
Expension card wordt gezien als interne schijf en kan gewoon de XS games afhandelen.
Zogauw het XS logo erbij staat moet hij op zich op de interne schijf staan volgens mij. Ik kwam er achter dat de xbox dat automatisch doet bij een update, want had WatchDogs en FH4 2x (1x internal, 1x externe ssd) geinstalleerd staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:08

ilm

Rossi46 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:19:
[...]

Wel enthousiast iig ;) Maar goed, kun je niks mee. Hier heeft men duidelijk nog geen tijd aan besteed.

Aan de andere kant, je kunt je afvragen of verantwoord het is om dit soort streaming diensten af te spelen direct vanaf je console. Energie verbruik is dan fors.
Dat is wat ik me dus afvraag en nog geen testen van heb gezien. DF zegt ongeveer 60 watt in het menu maar tijdens het afspelen kan dit volgens mij een stukje minder zijn.

Ik gebruik de xbox alleszins ook veel als mediaspeler en het zou tof zijn moest het toch ietwat zuinig zijn. Langs de andere kant, in Belgie zijn 90% van de kosten distributie en slechts 10% daadwerkelijk de electriciteit. Dus ook al vebruik je 10x meer, echt zien in je factuur doe je het niet :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-09 22:59
Ik heb de XSX binnen.
Geen issues met 120hz met VRR op de LG C9. Ziet er perfect uit.
Gears en Ori getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Antigo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:48:
Ik heb de XSX binnen.
Gears en Ori getest.
Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 24-09 14:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Kleine update over het probleem dat de fan blijft draaien, ook nadat mijn Xbox al uren uitstond.... Na een reboot is het niet meer voor gekomen en gaat de fan nu gewoon uit na een paar minuten :)

Lijkt dus opgelost.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Antigo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:48:
Ik heb de XSX binnen.
Gears en Ori getest.
Heeft gears 5 vrr? Forza horizon 4 ook misschien? Heb m vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hamazaki schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:55:
[...]

Heeft gears 5 vrr? Forza horizon 4 ook misschien? Heb m vanavond.
Het is niet dat een game specifiek VRR heeft. Het systeem heeft het. Of niet (in het geval van de PS5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Vagax schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:34:
[...]

Hij blijft maar eindeloos bufferen, de server ligt in principe bijna naast de Xbox. Blijkbaar wel meer mensen last van
vanaf het begin van een serie/film of als je wilt resumen (want van dat laatste heb ik heel lang last gehad en hadden ze eindelijk opgelost op de vorige xbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
Wat zijn nu echt leuke games voor iemand van 6/7-jaar binnen GP? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Katseviool op 17-11-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 10:09

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Katseviool schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:26:
Die vraag heb ik ook.. heb voor de kinderen hier o.a.
Dirt 4, Rush van disney, joyride turbo
Verder ook nog zoekende naar kinder games

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Moving Out, Minecraft, Unravel, Overcooked 2, Viva Pinata, Banjo Kazooie, Super Lucky's Tale, JoyRide Turbo, De Blob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
Krimglas schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:11:
[...]

Ik gebruik al jaren dolby atmos for headphones: Zelfs voor niet-atmos games wordt full binaural 3D geluid geemuleerd voor je headset. Kan het dik aanraden :)
Sowieso heeft de atmos app (die de licentie activeert) een free trial, dus probeer het gewoon zelf eens :)
Heeft het ook nut/effect voor gebruik zonder koptelefoon?

Ik zal het ook nog wel een keer uitproberen, maar wellicht dat iemand dit zo al kan vertellen :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
Thalaron schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:36:
[...]

Heeft het ook nut/effect voor gebruik zonder koptelefoon?
Zonder hoofdtelefoon is het alleen nuttig als je een Atmos speaker setup hebt. Anders heb je er helemaal niets aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Vagax schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:34:
[...]

Moving Out, Minecraft, Unravel, Overcooked 2, Viva Pinata, Banjo Kazooie, Super Lucky's Tale, JoyRide Turbo, De Blob
Kleine correctie: New Super Lucky's Tale is beter dan Super Lucky's Tale: minder frusterend en speelt lekkerder weg. Dus behapbaarder voor een 6/7-jarige.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-09 16:01
Of de kinderen het leuk vinden weet ik niet, maar wat ik wel leuke games vind:
Hyperdot, The Gardens Between, Wandersong, New Super Lucky's Tale, Carto, Ori.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 13:46
Forza ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iemand een XsX TV tuning guide voor Philips Oled (65oled934) gevonden?
Ik vind alleen maar guides voor LG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-09 15:38
Zit niet in GP maar Lego City Undercover is echt een aanrader, GTA in lego setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Rob112 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:41:
[...]

Zit niet in GP maar Lego City Undercover is echt een aanrader, GTA in lego setting
Wat zit dan wèl in GP, want dat was een onderdeel van de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-09 15:38
Springbokkie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:45:
[...]

Alle leuke kid games uit GP waren al genoemd dus die heb ik maar achterwege gelaten. Zie deze als een extra tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Springbokkie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:45:
[...]

FIFA 20, New Super Lucky's Tale, Zoo Tycoon, Minecraft, Forza, Farming Simulator, Unravel & Unravel Two

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 13:46
S4All schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:41:
Iemand een XsX TV tuning guide voor Philips Oled (65oled934) gevonden?
Ik vind alleen maar guides voor LG
Het scherm komt van LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de software niet, dus de instellingen zijn anders en doen wat anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
Dank voor alle tips @Vagax, @Coldbullet , @Motion2 , @Rob112 , @Springbokkie en @GlorixJim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 16:10
Rck010 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:18:
[...]

Ik heb een Sonos Arc, 5.1.2 setup. Voordat iedereen over me heen duikt.. Nee, een soundbar Atmos setup is niet vergelijkbaar met een "echte" Atmos setup, maar je hoort wel degelijk een verschil met het normale 5.1 / 7.1.

Anyway, Atmos "geinstalleerd" en het klinkt uitstekend. Bij de ene game beter dan bij de ander, maar het klinkt voller dan 5.1 LPCM. Voor de echte Atmos zullen we nog moeten wachten totdat games ook echt Atmos ondersteunen (2021?).

Het klinkt goed, maar of het momenteel echt de meerprijs waard is dat weet ik niet.
Ik heb ook een Arc, gekoppeld aan een LG C8. Wat en hoe heb je Atmos ingesteld?

BP on the move!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Even een crosspost, omdat het probleem enkel XsX gerelateerd lijkt:

Ik heb last van haperend geluid/audio stutter bij mijn nieuwe Turtle Beach 700X Gen 2 headset.
Op Reddit heb ik ondertussen meerdere threads gevonden i.v.m. dezelfde audio problemen.
  • Lijkt enkel voor te komen bij X|S optimized games (zoals Valhalla en Fortnite)
  • Komt voor bij meerdere headsets, en bvb. ook bij Astro, niet enkel Turtle Beach
  • Een aantal mensen lijkt te suggereren dat het storing is door de XsX controller, maar enkel wanneer hij idle is (geen user input, zolang ze de sticks bewegen is alles oké)
  • Een tijdelijke 'fix' zou zijn om de alternate MAC te clearen bij de netwerksettings (wat blijkbaar een full power cycle doet, de stroom er 30 seconden afhalen zou hetzelfde effect moeten hebben)
  • Niet iedereen heeft er last van
Het lijkt dus een XsX probleem te zijn, geen headset probleem.
Of misschien een beetje van beide? Geen idee.

Ik heb de alternate MAC gecleared, en warempel, het geluid is nu (voorlopig) gewoon oké.
Een bizar probleem, met een even bizarre oplossing 8)7

Dus voor mensen die ook audio stutter ervaren met een headset: de bovenstaande workaround werkt inderdaad. Vermoedelijk tijdelijk, maar als het herbegint kan je'm gewoon nog eens clearen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 24-09 14:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vergeet Lego Batman - The Videogame niet en LEGO Indiana Jones: The Original Adventures. Die laatste is deze maand gratis bij Games with Gold.

Ik speel momenteel Lego Batman - The Videogame met mijn zoon van 4,5 en hij heeft laatst gewoon zelf een level uitgespeeld nadat we het eerst samen hadden gedaan. Eigenlijk is hij nog net iets te jong maar een 6/7 jarige kan het prima spelen.

Deze twee games zijn echt nog steeds prima ook op de nieuwe consoles ondanks dat het Xbox360 titels zijn. Lego Batman kreeg op mijn C9 OLED zelfs HDR erbij middels de Auto-HDR functie van de Series X. Niet te vergeten dat deze game in 5 seconden opstart met Quick Resume.

EDIT: vraag niet gelezen: Ging over games binnen Gamepass. Oh well, bovenstaande blijven nog steeds aanraders.

[ Voor 6% gewijzigd door MRE-Inc op 17-11-2020 15:14 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogne schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:35:
[...]

Gebruikt die de originele HDMI kabel, en zit er nog iets tussen de Xbox en zijn scherm (receiver/soundbar)? Heb hetzelfde scherm en bij mij was het plug n play (en heb niks aangepast in de TV instellingen zoals sommige hier doen).
Ja hij gebruikt de orginele HDMI kabel, er zit tussen zijn Xbox en Oled tv niks aangesloten.

Zijn woorden:
ik heb het zeker 5 tot 10 keer op een avond, bij sommige spellen krijg ik het random tijdens het spelen en wanneer ik van home naar youtube ga

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:27
Eventueel The Touryst nog, vond ik zelf erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Gaat forza horizon 4 nu tot 120hz? Ik lees er verschillende verhalen over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Staat MCC toevallig op externe schijf?

Had hetzelfde voor met FH4. SX-patch geïnstalleerd en werkte ineens niet meer. Fresh install en werkte dan weer wel.
Vermoedelijk omdat het na die patch ook een SX-spel wordt - en die kon je niet via een externe drive spelen dacht ik.

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Bas Post schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:06:
[...]

Ik heb ook een Arc, gekoppeld aan een LG C8. Wat en hoe heb je Atmos ingesteld?
LG C9, Sonos Arc aangesloten op de e-ARC connectie van de TV (TV ingesteld op passthrough).
De XSX bij geluid instellen op Bitstream -> Dolby Atmos (kan zijn dat je de app nog moet downloaden in de MS store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helnas
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-06 01:48
Hoe kun je instellen dat je xbox series x alleen de cod cold war opent die gemaakt is voor de series x en niet de standaard versie?
Want op dit moment staan ze allebei in mijn scherm en moet ik steeds kijken of mijn fps 120 is als ik ingame zit om te weten of ik de juiste heb geopend

[ Voor 3% gewijzigd door Helnas op 17-11-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 16:10
Rck010 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:28:
[...]

LG C9, Sonos Arc aangesloten op de e-ARC connectie van de TV (TV ingesteld op passthrough).
De XSX bij geluid instellen op Bitstream -> Dolby Atmos (kan zijn dat je de app nog moet downloaden in de MS store).
(y) Thanks, ik weet alleen niet of de C8 ook een passthrough functie heeft, zal vanavond is checken.

Die Atmos app, daar moet je later voor betalen toch?

EDIT: geen last van audio delay bij Dolby Atmos? Hier lees ik veel problemen mee namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Bas Post op 17-11-2020 15:52 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Bas Post schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:38:
[...]

yes, 17 euro. Meer dan waard :)

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 18:50
TTHEEBO1 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:42:
[...]

yes, 17 euro. Meer dan waard :)
Damn, ik doe echt mijn best om die meerwaarde te horen (heb een week een trial). Heb een Arctis 3 bekabeld aan mijn XSX controller hangen maar hoor gewoon echt geen verschil.

Wel heb ik nog niet aanpassingen kunnen doen middels EQ, want daarvoor moet ik de Atmos app kopen.
Ik denk dat ik dat dan maar ga doen vnv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
JDL15 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:45:
[...]

Damn, ik doe echt mijn best om die meerwaarde te horen (heb een week een trial). Heb een Arctis 3 bekabeld aan mijn XSX controller hangen maar hoor gewoon echt geen verschil.

Wel heb ik nog niet aanpassingen kunnen doen middels EQ, want daarvoor moet ik de Atmos app kopen.
Ik luister zelf met een Beyerdynamic DT770, kan zijn dat ik daardoor meer detail hoor. Kan ook gewoon cognitieve dissonantie zijn van mijn kant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hamazaki schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:18:
Gaat forza horizon 4 nu tot 120hz? Ik lees er verschillende verhalen over..
Er is maar één verhaal correct: FH4 doet géén 120fps op de XSX. Standaard is 4k/60 en er is geen mogelijkheid om dat aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Helnas schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:33:
Hoe kun je instellen dat je xbox series x alleen de cod cold war opent die gemaakt is voor de series x en niet de standaard versie?
Want op dit moment staan ze allebei in mijn scherm en moet ik steeds kijken of mijn fps 120 is als ik ingame zit om te weten of ik de juiste heb geopend
De "standaard" versie deïnstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shyheim schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:23:
[...]

Staat MCC toevallig op externe schijf?

Had hetzelfde voor met FH4. SX-patch geïnstalleerd en werkte ineens niet meer. Fresh install en werkte dan weer wel.
Vermoedelijk omdat het na die patch ook een SX-spel wordt - en die kon je niet via een externe drive spelen dacht ik.
Nee, het ging via ready to install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Bas Post schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:38:
[...]

(y) Thanks, ik weet alleen niet of de C8 ook een passthrough functie heeft, zal vanavond is checken.

EDIT: geen last van audio delay bij Dolby Atmos? Hier lees ik veel problemen mee namelijk.
De C8 heeft geen e-ARC zover ik weet.
Normale ARC kan inderdaad voor latency zorgen, geen last van in mijn situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 13:09

C4D

(jarig!)
[...]

Ik hoor ook totaal geen verschil.
XM3 hangt aan de controller.

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MiramarVTM schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:17:
[...]

Eventueel The Touryst nog, vond ik zelf erg leuk.
Vraag me af of die voor jonge kinderen op een gegeven moment frustreert. Er zitten een aantal hele precieze platformmomenten in.

Nog een tip is Totally Reliable Delivery Service. Die zit ook in de gamepass. In principe moet je pakketjes bezorgen, maar je kan ook gewoon rondlopen in de wereld en allerlei voertuigen besturen. Ook leuk dus voor kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:22
Ik vrees de dag dat die Paw Patrol game in Game Pass zit :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
[...]

C4D schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:20:
[...]

Ik hoor ook totaal geen verschil.
XM3 hangt aan de controller.
Zou het er mee te maken hebben dat de headset aan de controller hangt? Zeg ik bewust zo, want ik gebruik mijn headset ook op die manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
TTHEEBO1 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:49:
[...]

Ik luister zelf met een Beyerdynamic DT770, kan zijn dat ik daardoor meer detail hoor. Kan ook gewoon cognitieve dissonantie zijn van mijn kant :+
En die €17,- rechtvaardigen natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 14:19

Mijn hdr settings in de game zaten verkeerd in gesteld, ga naar de settings en dan hdr settings en druk op y voor default. Grote kans dat je contrast op 0 stond en brightness ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
D-Ed schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:44:
[...]

En die €17,- rechtvaardigen natuurlijk :+
hence, cognitieve dissonantie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 13:09

C4D

(jarig!)
Rossi46 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:43:
[...]

[...]

Zou het er mee te maken hebben dat de headset aan de controller hangt? Zeg ik bewust zo, want ik gebruik mijn headset ook op die manier ;)
Misschien let ik ook niet op de juiste dingen.
Naar mijn mening moet alles achter mij doffer klinken. Als ik langs een persoon loop moeten de voetstappen dus eerst helder zijn en dan langzaam steeds doffer worden. Zelfde met kogelinslagen, etc.

Er zit gewoon geen verschil in geluid van voren of ergens achter mij. In de Atmos Leaf demo hoor je dit duidelijk, maar goed...daar is dus geen codec of speciale hardware voor nodig.

En nog een prachtig voorbeeld

[ Voor 30% gewijzigd door C4D op 17-11-2020 17:07 ]

psn: lupusergo

Pagina: 1 ... 28 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord