Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:35
Even 480GB opnieuw gedownload vandaag, alles op mijn expension card gezet :)

Dus even Division 2 spelen, draait netjes, werkt goed, maar toch wat traagjes met laden.. Toch even naar de settings, staat die nog op de USB SSD :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:31
kesj schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:47:
[...]

Thanks! Inmiddels de normale xone versie verwijderd. Top.
Yep, het viel mij tijdens het downloaden op, dus de kleinere gecanceld toen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Rossi46 schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:32:
Pfff, dat Quick Resume... :')

Bij Borderlands 3 werkt het niet. Wellicht omdat dit ook een X|S optimised titel is? Bij Tetris werkt het op zich wel, maar toen bleef het scherm weer zwart bij het laden van een nieuwe 'wereld' :X

Fijn dat het bij MS een 'known issue' is. Dat is het bij mij inmiddels ook...
Ga nou toch eens gewoon lekker genieten van je spiksplinternieuwe Xbox Series X man :9. Ik zie je veel klagen de laatste tijd. Ik kijk nog wel eens rond in het levering topic, pff wees blij dat wij dat inmiddels achter de rug hebben.

Ik snap je heus wel, zeker wat Quick Resume betreft, maar daar wordt echt wel aan gewerkt hoor. En wees blij dat je waarschijnlijk een exemplaar heb zonder issues. Dat zal je maar gebeuren hé...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:43

Ace

Happy Happy Joy Joy

Zeer tevreden met de Steelseries Arctic 7X die vandaag arriveerde. Ik heb aardig wat headsets voor al mijn systemen en dit is toch wel 1 van de betere.

Eerste set voor mij die gebruik maakt van zo'n band ipv verstelbare schelpen en dat zit echt heel comfortabel. Headset is licht en begint niet 'zwaar' te worden na langdurig spelen.

Geluid (met Atmos) is super goed. Grootste gedeelte van de avond Gears 5 zitten spelen en geluid is helder, goede bass met ontploffingen & zeer goed ruimtelijk.

Kan deze zeker aanbevelen (en werkt op veel meer dan alleen Xbox want werkt via USB C dongle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Nadeel van die Atmos app is dat het wel 18 euro kost na de proefperiode..

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Halo MCC update is live!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yxOGDHv.jpg

Foto van Reddit

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 04:19:
Maar wel zeer aan te raden! Heb ‘m eens in een sale in het buitenland gekocht. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hamazaki schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:11:
[...]

Instant-on wordt vertaald als stand-by 8)7
...GB Gratis :')

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Recap van de Halo MCC update:
Improved resolution
- Xbox Series X: 4K resolution at 60 or 120Hz in both single player and two player split screen modes
- Xbox Series S: 1080p resolution at 60 or 120Hz in both single player and two player split screen modes
- Both Xbox Series X and Series S will run similar “enhanced” graphics settings as PC
- Field of View (FOV) can be adjusted via a slider that ranges from 70 to 120 degrees
- Adjusting FOV requires the console to be set to 60Hz output, FOV will be locked to default value when the console is set to 120Hz output
- Several enhancements to the split screen experience
- Four player splitscreen runs at 60 frames per second (FPS)
- Reduced or removed performance throttles from the original titles
- In-game high dynamic range (HDR) options have been added to the Settings menu
- Quick Resume and Smart Delivery are supported

The following are active issues for Series X|S enhancements as of 2020/11/17 in build 1.1955.0.0. 

When playing Halo: Combat Evolved’s campaign with Anniversary graphics enabled on an Xbox Series X console and at 4K 120Hz, the framerate may drop noticeably in some areas and/or create noticeable screen tearing
If the display supports variable refresh rate (VRR), enabling this feature may reduce the impact of this issue
If the display does not support VRR, playing at 60Hz will provide a smoother gameplay experience
On both Xbox Series X|S consoles, increasing the Gamma option above 5 may result in oversaturation of darker areas in the menus and gameplay

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lekker hoor zo’n externe SSD. Ben nu Halo:MCC aan het kopiëren van de Samsung T5 naar interne SSD. 112GB in 5 minuten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

- Adjusting FOV requires the console to be set to 60Hz output, FOV will be locked to default value when the console is set to 120Hz output
Wel jammer dat je nu al een aantal keer ziet dat je bepaalde dingen op systeem niveau moet aanpassen, om ingame een setting te wijzigen. Waarom is die 120hz setting is de opties niet gewoon de maximale output en kan het systeem zelf terug schakelen naar 60 mocht een game dat willen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja echt klote dat FOV enkel op 60Hz kan. Net even kort de Halo 2 campaign verder gespeeld en loopt echt suuuuper smooth in 120Hz VRR. Wil niet naar 60Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:29
Sowieso vervelend dat je zoveel verschillende opties nu hebt eigenlijk, laat de game developer gewoon de in hun ogen beste instellingen bepalen van hoe ze de game in gedachten hebben. Als dit zo door gaat worden de consoles gewoon een soort PC's, dat is toch juist niet de bedoeling.
Bij een console wil je gewoon gaan zitten en gamen, niet weer bezig zijn met allemaal instellingen veranderen zodat het er weer net iets beter uit ziet maar dan weer minder soepel loopt etc.

Wel lekker dat de update voor MCC er is vandaag kan ik daar ook aan beginnen! heb inmiddels 5 games die ik afwissel dan wordt wel een beetje veel:)

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcwizz_fts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-04-2022
mensen die de dolby atmos aankoop hebben gedaan, en zo ja - wat zijn de ervaringen? excuses als het al voorbij is gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Phydomir schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:41:
[...]

Wel jammer dat je nu al een aantal keer ziet dat je bepaalde dingen op systeem niveau moet aanpassen, om ingame een setting te wijzigen. Waarom is die 120hz setting is de opties niet gewoon de maximale output en kan het systeem zelf terug schakelen naar 60 mocht een game dat willen.
Games kunnen prima zelf terugschakelen, kijk bijvoorbeeld naar Gears 5 welke je ingame de optie biedt tussen 60 en 120fps.

Zo moeilijk is een gebruiker instelbare framerate cap nou ook weer niet dus ik vraag mij af waarom zoveel developers/games (Call of Duty, Halo, Devil May Cry) dat ondertussen lijken te weigeren om te implementeren en maar wijzen naar de systeem instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
Doet de aanschaf van Dolby Atmos ook nog andere zaken dan enkel en alleen Atmos beschikbaar stellen? Ik heb geen Atmos dus ik vermoed dat ik er dan niets aan heb maar wellicht zit ik ernaast(?)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Digital Foundry XSX vs XSS review:

XSS: Mooi machine, vinden alleen de prijs van de storage expansion in combinatie met de beschikbare storage op de XSS en de prijs van de consoles (XSS/PS5DE/XSX) een vreemde. Twijfelen een beetje hoe de XSS zich in de toekomst staande weet te houden omdat games niet altijd (op dezelfde manier) schaalbaar zijn. Toch jammer dat MS ervoor gekozen heeft om ook de CPU een lagere clock snelheid te geven.

Wel teleurgesteld dat MS eigen games niet de gepromote 1440p lijken te halen. Als 1080p machine lijkt de XSS prima capable te zijn en bij sommige games presteert hij beter dan de XB1X. BC is een speciaal verhaal:

- XB1: De XSS draait zoals wij wisten de XB1(S) versie van games en niet de XB1X versie. Maar de XSS weet hierdoor wel een stabielere framerate te leveren bij het afspelen van deze spellen dan zijn grotere broer.
- 360/OG Xbox: Draaien wel met de XB1X verbeteringen actief maar gebruiken voor de resolutie verbeteringen geen 3x3 verhoging maar een 2x2 verhoging. Een 720p Xbox 360 spel wordt hierdoor op 1440p gerenderd op de XSS en op 2160p op de XSX/XB1X.

Fan van het kleine formaat en doet daarmee denken aan hoe consoles vroeger waren qua formfactor.

XSS & XSX:
- Gamepass is een fantastische deal
- Gebrek aan games is jammer
- Quick Resume is buggy en als je er niet op kan vertrouwen ga je er geen gebruik van maken

[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 17-11-2020 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 00:54:
[...]

Ga nou toch eens gewoon lekker genieten van je spiksplinternieuwe Xbox Series X man :9. Ik zie je veel klagen de laatste tijd. Ik kijk nog wel eens rond in het levering topic, pff wees blij dat wij dat inmiddels achter de rug hebben.

Ik snap je heus wel, zeker wat Quick Resume betreft, maar daar wordt echt wel aan gewerkt hoor. En wees blij dat je waarschijnlijk een exemplaar heb zonder issues. Dat zal je maar gebeuren hé...
Ik heb er zelf weinig last van. Ja Forza Horizon 4 doet ie niet.. maar met GoW Ultimate, Gow2 en Paw Patrol ( :+ ) tot nu toe weinig last gehad van issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Rivanov schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 06:48:

Dit is echt bizar dom |:( Sorry, maar in godsnaam laat die 120hz/fps modus gewoon een 'performance/competitive' modus zijn en zet die bloom en shadow detail een tikkeltje lager. Mijn PC droomt de MCC in 120fps, zeker online, en dat met een FoV van tussen de 90-110 en dan kan mijn XSX dat al helemáál zeker. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Thalaron schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:04:
Doet de aanschaf van Dolby Atmos ook nog andere zaken dan enkel en alleen Atmos beschikbaar stellen? Ik heb geen Atmos dus ik vermoed dat ik er dan niets aan heb maar wellicht zit ik ernaast(?)
Dolby Atmos for Headphones maakt van iedere headset (stereo of surround) een "Dolby Atmos headset".
Dus ik raadt het je zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 14:19
Iemand issues met het switchen tussen menu/game. Ik krijg elke keer een HDR/Instant gameresponse popup (LG E9). Het is op zich geen ramp, beetje storend alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
hcwizz_fts schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:53:
mensen die de dolby atmos aankoop hebben gedaan, en zo ja - wat zijn de ervaringen? excuses als het al voorbij is gekomen!
Ik heb een Sonos Arc, 5.1.2 setup. Voordat iedereen over me heen duikt.. Nee, een soundbar Atmos setup is niet vergelijkbaar met een "echte" Atmos setup, maar je hoort wel degelijk een verschil met het normale 5.1 / 7.1.

Anyway, Atmos "geinstalleerd" en het klinkt uitstekend. Bij de ene game beter dan bij de ander, maar het klinkt voller dan 5.1 LPCM. Voor de echte Atmos zullen we nog moeten wachten totdat games ook echt Atmos ondersteunen (2021?).

Het klinkt goed, maar of het momenteel echt de meerprijs waard is dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:36
Rzarect0r schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:16:
Iemand issues met het switchen tussen menu/game. Ik krijg elke keer een HDR/Instant gameresponse popup (LG E9). Het is op zich geen ramp, beetje storend alleen.
Komt omdat het menu geen hdr is ;) daarom switcht je tv over naar sdr als je naar het menu gaat.

Lichtpuntje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:32
Stylze schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:47:
Sowieso vervelend dat je zoveel verschillende opties nu hebt eigenlijk, laat de game developer gewoon de in hun ogen beste instellingen bepalen van hoe ze de game in gedachten hebben. Als dit zo door gaat worden de consoles gewoon een soort PC's, dat is toch juist niet de bedoeling.
Bij een console wil je gewoon gaan zitten en gamen, niet weer bezig zijn met allemaal instellingen veranderen zodat het er weer net iets beter uit ziet maar dan weer minder soepel loopt etc.

Wel lekker dat de update voor MCC er is vandaag kan ik daar ook aan beginnen! heb inmiddels 5 games die ik afwissel dan wordt wel een beetje veel:)
Eens. Ik heb het gevoel dat het de verkeerde kant op gaat. Al die instellingen die je tegenwoordig in moet stellen. Plus alle compatibiliteit issues tussen tv en spelcomputer. Ik wil gewoon een apparaat dat zelf bedenkt wat het best is en dan gewoon lekker gamen zonder al die keuzes. Als ik dat wil neem ik wel een pc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BruceWayne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

Caayn schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:04:
Fan van het kleine formaat en doet daarmee denken aan hoe consoles vroeger waren qua formfactor.
Als eigenaar van een Series S moet ik dit punt wel even onderstrepen. Het is verbazingwekkend om zo'n klein doosje in alle stilte zijn werk te zien doen. De afgelopen tijd was de basisschool dicht en had de oudste dus iets meer tijd voor Sea of Thieves. Ook na lange speelsessies bleef die console gewoon stil.

Wanneer ik nu mijn PS4 aanzet, hoor je pas hoeveel geluid deze maakt. Alleen daar voor zou je de aanschaf al kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
LuisjeNL schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:19:
[...]

Komt omdat het menu geen hdr is ;) daarom switcht je tv over naar sdr als je naar het menu gaat.
Ja dat van die HDR wist ik wel, maar elke keer start ook die instant gameresponse op wat een beetje irritant is.
Valt dit te verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Rzarect0r schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:52:
[...]

Ja dat van die HDR wist ik wel, maar elke keer start ook die instant gameresponse op wat een beetje irritant is.
Valt dit te verbergen?
ALLM uitzetten en de tv gewoon op game modus forceren op de HDMI poort waar de spelcomputer op aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:54:
[...]

ALLM uitzetten en de tv gewoon op game modus forceren op de HDMI poort waar de spelcomputer op aangesloten is.
Maar dan verlies je ook de VRR

Zijn er meer mensen die artifacts in het menu hebben? (ik heb een LG C9) tijdens het games heb ik zo om de zoveel tijd (soms om de paar minuten, soms helemaal niet) ook 1 frame met heel veel artifacts. Geen idee of dat nu door een instelling ergens kan komen of dat ik toch op moet gaan letten ivm de garantie.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:30
Caayn schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:04:

Wel teleurgesteld dat MS eigen games niet de gepromote 1440p lijken te halen. Als 1080p machine lijkt de XSS prima capable te zijn en bij sommige games presteert hij beter dan de XB1X. BC is een speciaal verhaal:
Mee eens, MS had er beter aan gedaan om de Series S als 1080p console in de markt te zetten. Nu verwacht de consument games stabiel op 1440p@60 en is teleurgesteld als de deze niet aanwezig is of niet haalbaar is.

MS had 1440p alleen moeten pushen aan gameontwikkelaars om e.e.a. er beter te laten uitzien op de targetresolutie 1080p.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
ArthurMorgan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:57:
[...]

Is dat zo? Op de Samsung q90r niet volgens mij. Was een mooie verassing dat HDMI 4 gewoon alle relevante functies van HDMI 2.1 ondersteunt en alles vlekkeloos werkt. Meestal is het overpromise bij Samsung maar hier toch beetje het tegenovergestelde lijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
ariekanari schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:58:
[...]

Mee eens, MS had er beter aan gedaan om de Series S als 1080p console in de markt te zetten. Nu verwacht de consument games stabiel op 1440p@60 en is teleurgesteld als de deze niet aanwezig is of niet haalbaar is.

MS had 1440p alleen moeten pushen aan gameontwikkelaars om e.e.a. er beter te laten uitzien op de targetresolutie 1080p.
Ms had de strategie van Sony moeten hanteren. Gewoon een digital only xsx. Juist bij ms zou dat prima lopen omdat veel mensen de xsx toch kopen voor game pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:00:
[...]

Is dat zo? Op de Samsung q90r niet volgens mij. Was een mooie verassing dat HDMI 4 gewoon alle relevante functies van HDMI 2.1 ondersteunt en alles vlekkeloos werkt. Meestal is het overpromise bij Samsung maar hier toch beetje het tegenovergestelde lijkt.
Bij LG is dat helaas gekoppeld. Heb het zelf namelijk ook geprobeerd omdat ik die meldingen vervelend vond en hem toch altijd op gamemode wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
ArthurMorgan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:01:
[...]

Bij LG is dat helaas gekoppeld. Heb het zelf namelijk ook geprobeerd omdat ik die meldingen vervelend vond en hem toch altijd op gamemode wil houden.
Hopen dat LG dit oplost. Lijkt er toch beetje op dat het al oude devies van kracht blijft dat je tv moet kopen op basis van wat dat moment werkt en niet wat er beloofd wordt. Die hele implementatie van VRR is toch gewoon gaar bij LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:05:
[...]

Hopen dat LG dit oplost. Lijkt er toch beetje op dat het al oude devies van kracht blijft dat je tv moet kopen op basis van wat dat moment werkt en niet wat er beloofd wordt. Die hele implementatie van VRR is toch gewoon gaar bij LG.
Daar heb ik dus eigenlijk weinig tot geen last van. Brightness op 49 en het werkt allemaal gewoon best goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:09
Homeland schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:24:
Vanmiddag paar uur lang WD Legion gespeeld, flink aantal missies gedaan. xSC sindsdien niet afgesloten, wel ander spel gedaan en wat YouTube gekeken, wil nu verder gaan en alle voortgang is weg... Paar uur aan missies die ik nu nog eens mag doen, erg vreemd en jammer.
Heb ik ook steeds, daarom leg ik LEgion nu eerst even aan de kant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
hcwizz_fts schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:53:
Ik gebruik al jaren dolby atmos for headphones: Zelfs voor niet-atmos games wordt full binaural 3D geluid geemuleerd voor je headset. Kan het dik aanraden :)
Sowieso heeft de atmos app (die de licentie activeert) een free trial, dus probeer het gewoon zelf eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
Iemand al goede instellingen gevonden voor LG Oled c7 icm Series X ? Ik kan genoeg vinden voor de C9&Cx maar niet voor c7 en ik vond het op mijn Xbox One X er beter uitzien met Destiny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 14:45
SilverMane schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:36:
[...]

Bale man, bij mij heeft hij 2 dagen uitgehouden, wacht nu op een vervanging.
Bij mij twee uur, vrijdag bij UPS afgeleverd, maandag bezorgd bij MS, ik wacht nog op bevestiging in mijn account dat hij daadwerkelijk door service center in behandeling is. Hopelijk komt hij gelijktijdig terug met de nieuwe tv ergens midden december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Nieuwe digitalfoundry S vs X vergelijking, want die van LTT was ruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Schil1 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:12:
Iemand al goede instellingen gevonden voor LG Oled c7 icm Series X ? Ik kan genoeg vinden voor de C9&Cx maar niet voor c7 en ik vond het op mijn Xbox One X er beter uitzien met Destiny.
Niet perse destiny maar heb mijn game modus wel wat aangepast dat het wat meer leeft (in elk geval in AC).
Vond het beeld een beetje flets.

Kan vanmiddag wel eens de instellingen posten als je er behoefte aan hebt maar dat is persoonlijk, niet uitgemeten wat het beste is :9

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 17:27
Ik mag dit niet in het pre order topic plaatsen dus dan maar hier, want wat ik zeg spreekt voor de meeste. Daarnaast is het wat mij betreft een terechte klacht.

Ik lees zojuist dat MS heeft gezegd dat we dadelijk pas in april volgend jaar de Series X gewoon zonder pre order kunnen kopen. Mogen we nog 5/6 maanden wachten.

Ik kan me hierdoor best wel kwaad maken dat er wederom weer een hoop scalpers zijn geweest die de boel hebben gepreordered en het nu voor woekerprijzen doorverkopen. Ja, scalpers heb je altijd en overal. Zowel met de PS5 als met bijv. de nieuwe Nvidia GPU’s.
En het mooie is dat ze hier ook op tweakers bezig zijn. Bij V&A al verschillende Series X’en gezien die voor €150 extra worden doorverkocht. Er is er zelfs eentje zo gek dat die er €1000 voor wilt hebben. Dit soort “handelaren” wil je hier toch niet hebben? Ik snap daarom ook niet dat dit soort advertenties niet worden geweerd op tweakers. Laat ze hun gekkigheid lekker op eBay of marktplaats plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het afspelen van game clips in de xbox app (op android)? Bij mij lijkt het wel alsof ze met minder als 0.5 mb/s downloaden en het daardoor dus minuten duurt voor de clip start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-09 21:34
Schil1 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:12:
Persoonlijk gebruik ik deze (de recommended) en ben er zeer tevreden mee: https://www.resetera.com/...d-webos-sdr-hdr-dv.73304/

[ Voor 7% gewijzigd door Steven030 op 17-11-2020 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

mcgloud schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:18:
Ik mag dit niet in het pre order topic plaatsen dus dan maar hier, want wat ik zeg spreekt voor de meeste. Daarnaast is het wat mij betreft een terechte klacht.

Ik lees zojuist dat MS heeft gezegd dat we dadelijk pas in april volgend jaar de Series X gewoon zonder pre order kunnen kopen. Mogen we nog 5/6 maanden wachten.

Ik kan me hierdoor best wel kwaad maken dat er wederom weer een hoop scalpers zijn geweest die de boel hebben gepreordered en het nu voor woekerprijzen doorverkopen. Ja, scalpers heb je altijd en overal. Zowel met de PS5 als met bijv. de nieuwe Nvidia GPU’s.
En het mooie is dat ze hier ook op tweakers bezig zijn. Bij V&A al verschillende Series X’en gezien die voor €150 extra worden doorverkocht. Er is er zelfs eentje zo gek dat die er €1000 voor wilt hebben. Dit soort “handelaren” wil je hier toch niet hebben? Ik snap daarom ook niet dat dit soort advertenties niet worden geweerd op tweakers. Laat ze hun gekkigheid lekker op eBay of marktplaats plaatsen.
Met dit topic heeft het ook weinig te maken :>

Maar er zijn genoeg Tweakers die nog steeds een XSX kunnen aanschaffen, zie het pre-order topic.
Handel blijft handel, waarom zou Tweakers dit weren?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Week voor de release waren er nog genoeg mogelijkheden bij diverse sites van MS (NL, DE, PL, FR) om er één te bestellen voor launch, ondergetekende kon dat ook.

Dat je er nu nog niet één hebt, is misschien ook deels onoplettendheid.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

vaagjunior schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:18:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het afspelen van game clips in de xbox app (op android)? Bij mij lijkt het wel alsof ze met minder als 0.5 mb/s downloaden en het daardoor dus minuten duurt voor de clip start.
Ik vind vooral de kansloze snelheid van het uploaden naar Live echt een drama. Afspelen gaat hier op de Series X wel gewoon goed overigens (en ook op de (Android) telefoon/app) maar dat uploaden :')

Een HDR screenshot doet er echt 10 minuten over oid :X Kan mij niet voorstellen dat die zo groot zijn dat het met 25 Mbit upload niet sneller kan dan dit :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:31

Maar kan ik hieruit opmaken dat je er geen hebt? Het was echt 0,0 moeite om er voor mij en mijn vrienden 4 te pakken te krijgen op dag 1. Ben naar de lokale mediamarkt gegaan op de datum dat je kon pre-orderen en er 4 kon bestellen gelijk (nummer 1, 2, 3 en 4) geen enkel probleem. Persoonlijk heb ik geen enkel probleem met mensen die er goed geld aan verdienen, kwestie van vraag en aanbod en wat mensen er voor voor hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Er is een nieuwe Xbox Game Streaming Test App die je kunt sideloaden op Windows 10.
Hier een guide geplukt van Reddit:Heb 'm geïnstalleerd. Vanavond bij thuiskomst eens testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:07

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

PepieNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:03:
[...]

De één vind dit, de ander vind dat.
Instellingen voor TV blijft heel persoonlijk.

Zelf heb ik de settings van HDTVtest, maar dan niet gekozen voor HGIG (want wordt blijkbaar nauwelijks ondersteund door de games) en Dynamic Tonemapping aangezet, en dan met warm1 ipv warm2.
Zo vind ik het fijn, niet overdone en niet flets. Maar een ander kan er weer anders over denken.
Zoals ik zei, stukje persoonlijke keuze blijf je toch houden.

<gewijzigd lijstje van Rivanov>
◇ Set appropriate HDMI input to “PC” (changing this will reset all picture mode settings)

SDR Settings:
• Set picture mode to “Game”
Advanced settings:
• Energy Saving: off
• Picture mode settings for “Game”
◇ Sharpness: 0
◇ Gamma: BT.1886
◇ Advanced Controls:
▪ White Balance: Warm2 Warm1
◇ Picture Mode Settings:
▪ Black Level: Low

HDR Settings:
• Set picture mode to “Game”
Advanced settings:
• Energy Saving: off
• Picture mode settings for “Game”
◇ Sharpness: 0
◇ Color: 50
◇ Advanced Controls:
▪ Dynamic Tone Mapping: HGIG On
▪ White Balance: Warm2 Warm1
◇ Picture Mode Settings:
▪ Black Level: Low

Dan in de console settings natuurlijk 4k/120hz/VRR aanzetten.
Kleurdiepte 10-bit en Kleurruimte op Standaard, YC 4:2:2 uit.
Dan HDR kalibratie doen.

Ik zou zeggen, probeer het eens :)
Getest op een C9 overigens.
Gisteren dit ingesteld. Moet zeggen dat ik op een kleine 1 - 1.5m van de tv alleen merkte dat het beeld iets donkerder werd in SDR. In HDR leek het beeld wat minder fel.

Eerst alle instellingen op de Xbox goed gezet, maar die stonden al goed, behalve de Allow 4:2:2. Die heb ik nog uit moeten zetten. Voor de rest stond alles al goed. Daarna de SDR en HDR instellingen doorgevoerd op de C9 en als laatste de HDR calibratie tool gedraait die op de Xbox staat.

Aan het eind van de calibratie tool krijg je een afbeelding te zien. Ik kon nauwelijks verschil merken tussen de linker en rechter terwijl ik toch echt de aanwijzingen die je krijgt om eea te laten verdwijnen/zien met die blokjes goed heb gelezen en afgesteld heb.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Rivanov schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:01:
Lekker hoor zo’n externe SSD. Ben nu Halo:MCC aan het kopiëren van de Samsung T5 naar interne SSD. 112GB in 5 minuten.
Die Samsung T5 externe SSD... was dat een weloverwogen keuze na research en zo ja, waarop gebaseerd of was het eerder ik wil een externe SSD, *natte vinger*, doe maar die maar ??

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Springbokkie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:29:
[...]

Die Samsung T5 externe SSD... was dat een weloverwogen keuze na research en zo ja, waarop gebaseerd of was het eerder ik wil een externe SSD, *natte vinger*, doe maar die maar ??
Heb gewoon goede ervaringen met de Samsung T5. En aangezien de Xbox Series X maximaal USB 3.1 Gen 1 ondersteund heb je aan de extra, dubbele, snelheid van de T7 niets.
Dus als je de SSD enkel en alleen voor de Series X wilt gebruiken is de T5 voldoende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 23-09 11:29
Aangezien het hier toch veel over TV e.d. gaat :)

Ik wil met de aankomende blackfriday toch kijken voor een CX tv (momenteel een sony android tv uit 2015 die echt niet lekker meer werkt). Ik wilde eigenlijk wachten op de nieuwe modellen van volgend jaar maar ik begrijp uit de berichtgeving dat de issue van 40gbit ipv 48gbit implementatie van hdmi 2.1 eigenlijk niet echt een issue is, alleen als je 12bit, 4:4:4 4K/120 wil spelen toch? (en de CX kan dat niet eens want het is een 10bit paneel).

Om daarvoor een dure tv on release te kopen vind ik niet echt de moeite waard. Waar ik wel mee zit is dat mijn huidige setup een receiver is die ook aan vervanging toe is, daar wil ik echter wel mee wachten om te kijken of de problemen van hdmi 2.1 daar wel gerepareerd kunnen worden. (want daar gaat het volgens mij uberhaupt over 4k/120 en niet zozeer 10/12 bit enz).

Mijn vraag is dus nu:
- klopt bovenstaande verhaal?
- Kan je de xbox aansluiten op de tv (in dit geval dan de cx) via eARC en dat de tv dan vervolgen via (ARC) het geluid terugstuurd naar mijn oude receiver? dan heb ik namelijk een goede upgrade path met een tijdelijke work around om toch gebruik te kunnen maken van mijn speakers.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:29
ArthurMorgan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:57:
[...]

Zijn er meer mensen die artifacts in het menu hebben? (ik heb een LG C9) tijdens het games heb ik zo om de zoveel tijd (soms om de paar minuten, soms helemaal niet) ook 1 frame met heel veel artifacts. Geen idee of dat nu door een instelling ergens kan komen of dat ik toch op moet gaan letten ivm de garantie.
Kun je een voorbeeld posten? Ik had gisteren met het spelen van Halo 4 SP een groene horizontale lijn over de gehele lengte van het scherm. Dit verdween toen ik daadwerkelijk in de game zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:33
Benieuwd wanneer we weer eens iets gaan horen over crossfire x. Het is nu al bijna zes maanden compleet stil. Verwacht dan ook niet dat hij dit jaar nog uitkomt..helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzarect0r

Vraag en aanbod, tijdens de mining gekte gingen de prijzen toch ook omhoog van de GPU's? En al doet niemand het op tweakers, dan koopt 1 of andere handelaar het wel op :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 23-09 15:37

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:07

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Darow schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:36:
Benieuwd wanneer we weer eens iets gaan horen over crossfire x. Het is nu al bijna zes maanden compleet stil. Verwacht dan ook niet dat hij dit jaar nog uitkomt..helaas.
Call of Duty Cold War is net uit. Alles wat je nu uitbrengt, sneeuwt volledig onder.

En nog even over Quick Resume. Lego Batman, een 360 game, start in 5 seconden. Exact op het punt waar ik gisteren was gebleven, midden in een level om Harley Quinn en The Joker te verslaan. Normaal start je de game, moet je die 360 opstart animatie bekijken, begin/splash screens, storage device kiezen, cloud game synchroniseren, save game selecteren, in laden. Al met al bijna 2 minuten verder. Nu is het 5 seconden en krijg je na een paar seconden even een kleine popup dat de cloud storage gesynct wordt. Heerlijk !!! :)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Even snel de MCC update binnentrekken.

Spontaan kreeg ik ook een Forza Horizon 4 update binnen van 1GB dus wellicht is dat een fix voor de mensen die last hebben van VRR/reboots etc.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Melantrix schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:32:

Ik wil met de aankomende blackfriday toch kijken voor een CX tv (momenteel een sony android tv uit 2015 die echt niet lekker meer werkt). Ik wilde eigenlijk wachten op de nieuwe modellen van volgend jaar maar ik begrijp uit de berichtgeving dat de issue van 40gbit ipv 48gbit implementatie van hdmi 2.1 eigenlijk niet echt een issue is, alleen als je 12bit, 4:4:4 4K/120 wil spelen toch? (en de CX kan dat niet eens want het is een 10bit paneel).

Om daarvoor een dure tv on release te kopen vind ik niet echt de moeite waard. Waar ik wel mee zit is dat mijn huidige setup een receiver is die ook aan vervanging toe is, daar wil ik echter wel mee wachten om te kijken of de problemen van hdmi 2.1 daar wel gerepareerd kunnen worden. (want daar gaat het volgens mij uberhaupt over 4k/120 en niet zozeer 10/12 bit enz).

Mijn vraag is dus nu:
- Kan je de xbox aansluiten op de tv (in dit geval dan de cx) via eARC en dat de tv dan vervolgen via (ARC) het geluid terugstuurd naar mijn oude receiver? dan heb ik namelijk een goede upgrade path met een tijdelijke work around om toch gebruik te kunnen maken van mijn speakers.
Voor wat betreft het 48Gbps vs. 40Gbps verhaal van de CX klopt het. Dit heeft totaal geen nadelig effect. Dus daar hoef je de CX niet voor te laten staan.

Voor wat betreft je receiver, je kunt uiteraard de CX via ARC aansluiten op je receiver maar je krijgt dan enkel Dolby en geen DTS. Tevens zit er een audio delay op de ARC poort als je deze doorzet naar je receiver. Oplossing hiervoor is een Thenaudio Sharc. Die zet een eARC signaal van de CX om naar een ARC signaal wat jouw non-eARC receiver kan ontvangen. Ik heb deze sinds vorige week, maar heb hier ook wel wat probleempjes mee helaas. Echter, dat kan ook aan mijn specifieke setup liggen, want bij bijvoorbeeld @Phusebox werkt het wel naar behoren.

Ik ga dit weekend nog een factory reset uitvoeren op mijn CX want het lijkt alsof een handshake issue het probleem gaat zijn.

TLDR:
- Je kunt met gerust hart de CX kopen.
- Hou rekening met een lichte audio delay als je je CX via ARC aansluit op je receiver. En je bent gebonden aan Dolby en géén DTS. De C9 doet wel DTS over ARC btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
JDL15 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:33:
[...]

Kun je een voorbeeld posten? Ik had gisteren met het spelen van Halo 4 SP een groene horizontale lijn over de gehele lengte van het scherm. Dit verdween toen ik daadwerkelijk in de game zat..
voorbeeld gaat niet echt lekker lukken. In game is het sowieso echt heel sporadisch, echt 1 frame in redelijk veel tijd, en dan vooral in het begin (eerste half uur). In het menu is het ook vaak vooral als ik de Xbox net heb opgestart. Als ik na lang spelen terug in het menu kom volgens mij ook minder.

in game is de hele frame echt verkloot, Vooral veel rood en weinig van wat je hoort te zien. In het menu is het ook maar niet over het hele scherm maar op delen.

Voorbeeld gaat even niet lukken want ik doe hem nu aan en blijkbaar leest hij mee, want nu doet hij het niet :D

/edit: nieuwe FH4 update. Ik heb zelf geen problemen met die game, maar misschien dat daar wat oplossingen inzitten voor mensen die dat wel hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-11-2020 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
Rivanov schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:51:
[...]
Voor wat betreft je receiver, je kunt uiteraard de CX via ARC aansluiten op je receiver maar je krijgt dan enkel Dolby en geen DTS. Tevens zit er een audio delay op de ARC poort als je deze doorzet naar je receiver. Oplossing hiervoor is een Thenaudio Sharc. Die zet een eARC signaal van de CX om naar een ARC signaal wat jouw non-eARC receiver kan ontvangen. Ik heb deze sinds vorige week, maar heb hier ook wel wat probleempjes mee helaas. Echter, dat kan ook aan mijn specifieke setup liggen, want bij bijvoorbeeld @Phusebox werkt het wel naar behoren.
Overigens is het niet dat deze eARC naar ARC omzet, maar eARC naar een gewone audiostream. Die sluit je dan aan op een HDMI in op je receiver, niet op de ARC poort.

En naar behoren werken is een groot woord, heb inmiddels twee keer gehad met de Sharc dat mijn XsX niet hoger wilde dan 640x480. Moest de tv uit- en aanzetten om het op te lossen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:59

reaL_G

G

Melantrix schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:32:

Mijn vraag is dus nu:
Een goede BF deal kan veel schelen.
Maar bij release nieuw model, gaat oude ook iets wat omlaag.
4k/120 444 is id max 40gbit.

Betreft audio.
Direct aansluiten op tv, en audio doorzetten via arc is een mogelijkheid.
Echter is arc/earc een drama betreft compatibiliteit bij merken onderling.
Dus dat de lg gegarandeerd werkt met de versterker is er niet. Zou ik ff onderzoeken online met ervaringen van anderen.
De lg zet ook geen dts door.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44

Voor wat het waard is, ik ben het 100% met je eens. Kan weinig sympathie opbrengen voor dit soort mensen. Ik verkoop ook mijn concert kaartjes nooit door met marge. Als je twee pre-orders had staan en er een mede fan mee blij mee kan maken is dat toch mooi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Steven030 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:19:
[...]

Persoonlijk gebruik ik deze (de recommended) en ben er zeer tevreden mee: https://www.resetera.com/...d-webos-sdr-hdr-dv.73304/
Ah,daar hebben ze Color Depth ook op 8-bit staan, zonder de tv in pc modus te zetten.. Ik was ook altijd van het principe hoger is beter (vandaar altijd op 10-bit gestaan), laat ik hem dan ook eens op 8-bit gaan zetten. De overige settings komen zo goed als overeen met hoe ik het zelf heb staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:22
Rivanov schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 05:54:
Halo MCC update is live!

[Afbeelding]

Foto van Reddit
Eerste reacties die ik voorbij zien komen zijn erg positief. Er zijn schijnbaar redelijk wat eerdere problemen opgelost, waardoor alles nog soepeler loopt een fraaier er uit ziet. Op dat gebied is die MCC wel echt een voorbeeld van hoe je stelselmatig verbeteringen blijft toevoegen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Notna schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:24:
[...]

Ik vind vooral de kansloze snelheid van het uploaden naar Live echt een drama. Afspelen gaat hier op de Series X wel gewoon goed overigens (en ook op de (Android) telefoon/app) maar dat uploaden :')

Een HDR screenshot doet er echt 10 minuten over oid :X Kan mij niet voorstellen dat die zo groot zijn dat het met 25 Mbit upload niet sneller kan dan dit :P
Hier begrijp ik inderdaad ook helemaal niks van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
reaL_G schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:56:
[...]

Een goede BF deal kan veel schelen.
Maar bij release nieuw model, gaat oude ook iets wat omlaag.
4k/120 444 is id max 40gbit.

Betreft audio.
Direct aansluiten op tv, en audio doorzetten via arc is een mogelijkheid.
Echter is arc/earc een drama betreft compatibiliteit bij merken onderling.
Dus dat de lg gegarandeerd werkt met de versterker is er niet. Zou ik ff onderzoeken online met ervaringen van anderen.
De lg zet ook geen dts door.
Oke top, bedankt! (Ook @Rivanov en @Phusebox )

Als ik t zo hoor is de cx wel een goede keus maar de tijdelijke setup is niet echt werkbaar zoals ik t in m'n hoofd had.

Volgens mij heb ik wel een optical in op de receiver, zou dat wel werken? Dus Xbox <eARC> cx <optical> receiver?

Dat scheelt ook wat centjes om tenaudio te moeten kopen waarbij het half wel/niet werkt.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-09 16:01
BruceWayne schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:29:
[...]

Als eigenaar van een Series S moet ik dit punt wel even onderstrepen. Het is verbazingwekkend om zo'n klein doosje in alle stilte zijn werk te zien doen. De afgelopen tijd was de basisschool dicht en had de oudste dus iets meer tijd voor Sea of Thieves. Ook na lange speelsessies bleef die console gewoon stil.

Wanneer ik nu mijn PS4 aanzet, hoor je pas hoeveel geluid deze maakt. Alleen daar voor zou je de aanschaf al kunnen overwegen.
Groot fan ook van de vormfactor van de Series S. Ook door de vrouw gewaardeerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:30
DutchOwnage schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 00:54:
[...]

Tuurlijk, tuurlijk, je hebt ook helemaal gelijk :) En dat doe ik ook hoor! Ik gebruik 'em veel meer dan ik de One X gebruikte. De lekkere korte laadtijden, de dikke graphics op X|S optimised games, allemaal dikke prima d:)b Zelfs de controller vind ik opvallend fijner dan die op de One. Al die subtiele aanpassingen hebben wel degelijk effect gehad, zo lijkt het.

Nu dat QR nog fatsoenlijk werkend krijgen :+ Want juist door de korte laattijden lijkt het opnieuw opstarten van een game lang te duren, hoe gek dat misschien ook klinkt.

Over snel opstarten gesproken, tegenwoordig kun je bij het begin van het opstarten van FH4 al die 'content creator' meuk skippen. Dat was op de One (X) toch niet zo?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vVqcttAKFbW4QnPs5FKirfLmoE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBpUnAhI2vtl12bf22aY6jq0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLwjkPKKytnkshOr1x8eHE5dSHU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JjtgcjJzAAUAsYbMa0Ffx6xh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGVMb-BOpEEznIaYElDaFt0M_vU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zJ00NWuwgEEHpp328hdAXEn.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrZah5hM-pTzAdj8_97ca5UTFDY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBbcuB6I8jjkQprdbjUisJT1.jpg?f=fotoalbum_tile

Halo 4 ziet er meer dan prima uit op de XSX.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 04:19:
Dat is eenmalig toch? Als je daar gedurende de rest van de XSX periode beter geluid door krijgt, dan is het toch een koopje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
Rossi46 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:10:
[...]

Dat is eenmalig toch? Als je daar gedurende de rest van de XSX periode beter geluid door krijgt, dan is het toch een koopje...
Niet alleen XSX, je kan hem ook op pc of xbox one gebruiken. Dus het is nog meer een koopje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Rivanov schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:06:
[...]

Dolby Atmos for Headphones maakt van iedere headset (stereo of surround) een "Dolby Atmos headset".
Dus ik raadt het je zeker aan.
Maar mèrk je dat dan ook op een relatief goedkope headset? Dat is voor mij nog de grote vraag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Melantrix schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:00:
[...]

Oke top, bedankt! (Ook @Rivanov en @Phusebox )

Als ik t zo hoor is de cx wel een goede keus maar de tijdelijke setup is niet echt werkbaar zoals ik t in m'n hoofd had.

Volgens mij heb ik wel een optical in op de receiver, zou dat wel werken? Dus Xbox <eARC> cx <optical> receiver?

Dat scheelt ook wat centjes om tenaudio te moeten kopen waarbij het half wel/niet werkt.. :)
De x kan gewoon op elke HDMI poort worden aangesloten.
Elke poort is hdmi 2.1 op de cx.
Communicatie arc earc is voor tv- receiver.
Optical kan, maar beperkt in bandbreedte.
Alsnog geen dts geluid door de cx.

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 18:14
Hoe zit dat nu met Dolby Atmos voor headphones eigenlijk. Ik begrijp tot nu toe het volgende:

- Het is bedoeld voor stereo headphones
- Je schaft eenmalig een licentie aan, gekoppeld aan je microsoft account
- Deze licentie is te delen op je Home Xbox en een eventuele Xbox waar jij ook bent ingelogd (?)
- Het instellen van het geluid doe je in de Dolby Access app
- In elk spel laat je de headphones audio settings op stereo staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 13:09

C4D

(jarig!)
Lopen de filmpjes/game trailers in de MS Store bij meer mensen vast?
game uitzoeken, pijl omhoog om video content te zien..alle filmpjes lopen min of meer op hetzelfde punt vast.

psn: lupusergo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Wom schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:58:
[...]
Eerste reacties die ik voorbij zien komen zijn erg positief. Er zijn schijnbaar redelijk wat eerdere problemen opgelost, waardoor alles nog soepeler loopt een fraaier er uit ziet. Op dat gebied is die MCC wel echt een voorbeeld van hoe je stelselmatig verbeteringen blijft toevoegen.
Ja, prachtig toch :)

Vorige zomer een LAN-party georganiseerd en we konden gewoon Halo 2 als vanouds spelen op onze 'nieuwe' Xbox One's over system link. 4 Xbox'en gelinkt met een switch en teams van 3 man per Xbox. Het leuke aan de MCC is dat je ook gewoon snel kan schakelen naar eender welke Halo. Blij dat dit met de Series X ook gewoon zal lukken.

Ik hoop dat ze ooit ook Halo 5 (met splitscreen en 120 FPS) aan de MCC toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
reaL_G schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:14:
[...]

De x kan gewoon op elke HDMI poort worden aangesloten.
Elke poort is hdmi 2.1 op de cx.
Communicatie arc earc is voor tv- receiver.
Optical kan, maar beperkt in bandbreedte.
Alsnog geen dts geluid door de cx.
Oke top.

Het gaat me qua geluid op dit moment niet zo zeer over DTS oid, tot ik een nieuwe receiver koop (die gaat er sowieso wel komen) kan ik wel even zonder, echter wil ik wel uberhaupt geluid over mn receiver hebben, vandaar dat ik daar een oplossing voor zoek.

Als ik dus de xbox op de cx kan aansluiten voor hdmi 2.1 functionaliteit, en dan via optical geluid op mn receiver krijg vind ik alles prima. Dan ga ik goed kijken naar een mooi CX deal :D

Bedankt voor de uitleg enz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Melantrix schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:17:

Als ik dus de xbox op de cx kan aansluiten voor hdmi 2.1 functionaliteit, en dan via optical geluid op mn receiver krijg vind ik alles prima. Dan ga ik goed kijken naar een mooi CX deal :D
Hierop inhakend. Zo wil ik het ook aansluiten. Zit je dan ook nog met audio delay?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Valderrama schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:14:
Hoe zit dat nu met Dolby Atmos voor headphones eigenlijk. Ik begrijp tot nu toe het volgende:

- Het is bedoeld voor stereo headphones
- Je schaft eenmalig een licentie aan, gekoppeld aan je microsoft account
- Deze licentie is te delen op je Home Xbox en een eventuele Xbox waar jij ook bent ingelogd (?)
- Het instellen van het geluid doe je in de Dolby Access app
- In elk spel laat je de headphones audio settings op stereo staan?
Dit zou ik ook graag willen weten en dan vooral wat uiteindelijk het effect is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 18:14
Andere vraag... Aangezien we hier allemaal Apple gebruikers zijn:

Het lijkt erop dat MS ons Apple gebruikers vooralsnog vergeten is in het kader van games streamen naar een macOS device? (Macbooks, iMac) Voor iOS devices hebben we de Xbox app die dit native ondersteund, maar voor macOS lijkt deze er niet te zijn.

Is er een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rossi46 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:08:
[...]

Tuurlijk, tuurlijk, je hebt ook helemaal gelijk :) En dat doe ik ook hoor! Ik gebruik 'em veel meer dan ik de One X gebruikte. De lekkere korte laadtijden, de dikke graphics op X|S optimised games, allemaal dikke prima d:)b Zelfs de controller vind ik opvallend fijner dan die op de One. Al die subtiele aanpassingen hebben wel degelijk effect gehad, zo lijkt het.

Nu dat QR nog fatsoenlijk werkend krijgen :+ Want juist door de korte laattijden lijkt het opnieuw opstarten van een game lang te duren, hoe gek dat misschien ook klinkt.

Over snel opstarten gesproken, tegenwoordig kun je bij het begin van het opstarten van FH4 al die 'content creator' meuk skippen. Dat was op de One (X) toch niet zo?
Heb dat ook met de controller. Iedere keer als ik 'm weer beetpak. Vindt dat reliëf echt zó fijn :) . En ja, ik kan tegenwoordig ook direct doorskippen bij FH4, echter dan blijft m'n scherm voor een tijdje zwart. Na een paar seconden laadt ie weer door. Heb zo'n vermoeden dat er tijdens het overzetten van extern naar intern toch net iets niet helemaal lekker is gegaan. Maar afgezien daar van, geen problemen dus heb de moeite niet genomen om een clean install uit te voeren.

Edit: nu ik erover denk: toch nog wel iets, ben al m'n car skins tegenwoordig wél kwijt, als ik online race. Pakt ie gewoon de fabriekskleuren. Geen écht groot probleem, maar toch.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 17-11-2020 10:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Valderrama schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:23:
Aangezien we hier allemaal Apple gebruikers zijn:
Wat? Ik bezit exact 0 Apple devices (thank god)

:+

Also:

https://onecast.me/download/ . Als je het CloudX gedeelte bedoelt; nope. Voorlopig niet. En dat is allemaal de schuld van de nogal starre houding van Apple:

https://9to5mac.com/2020/...-devices-through-the-web/

[ Voor 39% gewijzigd door Notna op 17-11-2020 10:29 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Valderrama schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:23:
Andere vraag... Aangezien we hier allemaal Apple gebruikers zijn:

Het lijkt erop dat MS ons Apple gebruikers vooralsnog vergeten is in het kader van games streamen naar een macOS device? (Macbooks, iMac) Voor iOS devices hebben we de Xbox app die dit native ondersteund, maar voor macOS lijkt deze er niet te zijn.

Is er een alternatief?
Ja een Android telefoon/tablet nemen zoals de meeste Android gebruikers hier..
(wat een rare aanname...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:03

DoctorV64

Cosmopoliet

DutchOwnage schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:24:
[...]

Heb dat ook met de controller. Iedere keer als ik 'm weer beetpak. Vindt dat reliëf echt zó fijn :) . En ja, ik kan tegenwoordig ook direct doorskippen bij FH4, echter dan blijft m'n scherm voor een tijdje zwart. Na een paar seconden laadt ie weer door. Heb zo'n vermoeden dat er tijdens het overzetten van extern naar intern toch net iets niet helemaal lekker is gegaan. Maar afgezien daar van, geen problemen dus heb de moeite niet genomen om een clean install uit te voeren.
Ik had het probleem ook bij FH4 met zwarte schermen, zelfs zodanig dat bij een van mijn zonen het spel gewoon op zwart bleef. Na het deleten van zijn gamesave en opnieuw laden eerst op de pc etc nog steeds het probleem.

Ook ik had eerst de game van externe opslag naar interne opslag gedaan. Ik heb gisteren de base game op de interne opslag verwijderd en deze opnieuw gedownload. En presto, account van mijn zoon functioneerde en hij kan gewoon FH4 spelen en geen zwarte schermen meer. Ik denk dat het komt omdat ik de ultimate addon bundle heb (die dus ook beschikbaar is voor alle accounts op de Xsx) en de XsX bij het eerste keer opstarten van het spel dat promo filmpje wil afspelen er van. Gisteren speelde bij het opstarten van het spel (onder zijn account) het filmpje dus af. 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door DoctorV64 op 17-11-2020 11:25 . Reden: zinsopbouw ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Melantrix schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:17:
[...]

Oke top.

Bedankt voor de uitleg enz!
Ik zou gewoon altijd eerst checken of je geluid via de hdmi werkt. Anders gewoon optical output selecteren op de tv.
Is ook een delay slider in tv menu aanwezig.
Of je 5.1 krijgt op je receiver kan ik niet echt garanderen.
Stereo wel.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik vermoed dat het inderdaad ook met de add-ons te maken heeft. Ook hier de Ultimate Edition. Ik denk dat het voor mijzelf tóch verstandiger is, om 'm opnieuw te gaan installeren. In zijn geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
DutchOwnage schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:37:
Ik vermoed dat het inderdaad ook met de add-ons te maken heeft. Ook hier de Ultimate Edition. Ik denk dat het voor mijzelf tóch verstandiger is, om 'm opnieuw te gaan installeren. In zijn geheel.
Enige dat ik kan zeggen is dat ik ook de UE heb van FH4, volledig opnieuw gedownload bij aansluiten van de XSX en tot nu toe geen enkel probleem gehad (behalve QR dan :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Moeten die DLC's van FH4 ook niet afzonderlijk ge-update worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Springbokkie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:49:
Moeten die DLC's van FH4 ook niet afzonderlijk ge-update worden?
Ja, dat klopt. Nou, ik weet wat me te doen staat. Gelukkig heb ik sinds een weekje 250Mbs internet, met m'n oude 50Mbs zou ik een stuk minder amused zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:49

Vagax

Hehe

Ik zat te denken om enkele Bethesda games to kopen zoals TES 4 Oblivion en Fallout 4 maar ik gok dat dat allemaal wel een keer naar Game Pass komt als de deal compleet rond is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Vagax schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:58:
Ik zat te denken om enkele Bethesda games to kopen zoals TES 4 Oblivion en Fallout 4 maar ik gok dat dat allemaal wel een keer naar Game Pass komt als de deal compleet rond is
Fallout 4 heeft sowieso al eens in GP gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rossi46 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:48:
[...]

Enige dat ik kan zeggen is dat ik ook de UE heb van FH4, volledig opnieuw gedownload bij aansluiten van de XSX en tot nu toe geen enkel probleem gehad (behalve QR dan :Y))
Heb jij 'm op disc of digitaal? En moet ik dan straks de base game opnieuw downloaden? Pakt ie dan direct de Ultimate perks?. Af en toe ben ik me toch een partijtje noob :+

Edit: nvm, alles opniew aan 't installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 17-11-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:04
Rossi46 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:48:
[...]

Net ook maar de FH4 en de Ultimate Add on pack verwijderd en opnieuw ter download aangezet. Ben benieuwd, heb express Furtune Island bewaard tot de XsX binnen was maar tot op heden kreeg ik steeds een zwart scherm zodra ik die probeerde te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Die MCC-update was ik op aan 't wachten!
Halo 5 en Halo Reach zijn de enige uit de reeks die ik al gespeeld heb - de rest liet ik bewust nog even liggen tot nu.

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
slijkie schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:30:
Kom er nu achter dat als je ‘Call of Duty Cold War’ standaard versie koopt, je 2x de cross-gen versie kan ‘giften’ voor €4,99 elk.

Dus gift je jezelf en een ander. Heb je beiden de cross-gen versie voor amper de helft.

Hoor het nu van 2 gamers waarmee ik speel.
zelf nog niet getest.
Iemand anders die toevallig nog een cross-gen key kan giften? Ik stuur je met alle plezier 20EUR via een tikkie of paypal hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
DutchOwnage schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:01:
[...]

Heb jij 'm op disc of digitaal? En moet ik dan straks de base game opnieuw downloaden? Pakt ie dan direct de Ultimate perks?. Af en toe ben ik me toch een partijtje noob :+
Ik heb 'em digitaal. En ik heb gewoon geklikt op "install all" en dat heeft 'ie braaf voor mij gedaan ;) Dus met al die extra shizzle :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
Xlast88 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:15:
[...]

Iemand anders die toevallig nog een cross-gen key kan giften? Ik stuur je met alle plezier 20EUR via een tikkie of paypal hiervoor.
Ik heb geen idee hoe of wat, wil hem best mensen giften voor de kostprijs, maar gaat vast niet als je de cross-gen versie al hebt?
Vage constructie ook weer.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Heb al aardig wat gelezen over het gebruik van een externe HDD in dit topic, maar kon niet direct iets vinden over het volgende probleem dat ik heb.

Mijn externe WD harde schijf welke probleemloos werkte op mijn One X, blijft maar continu spinnen wanneer mijn nieuwe Series X in standby & instant-on staat. Om de zoveel minuten hoor ik hem spinnen, ook terwijl er geen updates draaien. Als tijdelijke fix moet ik dan de schijf ontkoppelen of geen gebruik maken van de instant on mode (die uiteraard wel mijn voorkeur heeft).

Ik zie overigens dat ik niet de enige ben met dit probleem: https://gamefaqs.gamespot...64-xbox-series-x/79101766

Meer hier die dit issue hebben? Ik hoop dat dit met een toekomstige update wordt verholpen. Op mijn One X had ik dit probleem dus niet.

Gelukkig is dit de enige issue die ik heb, en draait de Series X verder als een (zeer krachtig) zonnetje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 21:22
Xlast88 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:15:
[...]

Waarom €20 betalen als je het zelf voor €10 kunt kopen? Je hebt sowieso de standaard versie van Cold War nodig
Pagina: 1 ... 27 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord