Ik denk het wel man. Is ie daar echt cheap?DoctorV64 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:08:
[...]
Zou dit dus ook werken als ik de standaard xbox one versie digitaal haal uit Brazilië of Argentinië en toevoeg aan mijn account en dan dus 2 x de crossgen gift vanuit NL gewoon (een keer aan mezelf en een keer aan een maat)?
Kun je de rgb mode ook aanzetten dan als je de 8bit aanvinkt? Ik heb het idee dat de kleuren dan mooier zijn. Ik heb een ks7000 tv van Samsung. Ik kom er niet uit of dit nu wel of niet de bedoeling is.Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:39:
[...]
Verrek ja, dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
De vraag is natuurlijk even wat mooier is, 10Bit 4:2:0, 8Bit 4:4:4 of 8bit RGB.
Ik vermoed 8bit 4:4:4... vanavond maar is in verdiepen.
Waar als ik vragen mag? Zou hier ook wel intresse in hebbenslijkie schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:29:
[...]
Heb net een cross gen versie key voor €20 van iemand gekocht. Dus denk het wel.
Hoe doe je dat giften?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Same here! Zo dan, haha.hommie3 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:46:
[...]
Waar als ik vragen mag? Zou hier ook wel intresse in hebben
Zo dan. Netjes.slijkie schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:29:
[...]
Heb net een cross gen versie key voor €20 van iemand gekocht. Dus denk het wel.
Ik zou dat ook kunnen doen. Gewoon de standaard versie halen die maar 60 dollar is ipv 70 als het goed is en dan ben ik sowieso goedkoper uit dan meteen die cross gen versie te kopen.
PCmode is nodig bij de LG OLEDs om 4:4:4 chroma subsampling te gebruiken.JDL15 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:18:
[...]
Thnx en ook thnx @Rivanov
Als dit het verhelpt ben ik echt helemaal happy!!! Zat al een tijdje te rommelen met settings (VRR aan/uit etc).
Kan iemand mij nog uitleggen waarom je hem in PC mode moet zetten met je Oled TV? Op welk vlak presteert je tv dan beter?
Ik kijk die video's van HDTV Test, maar kan hem soms wat moeilijk volgenIk ben nog net niet zover als hij qua kennis..
Heeeel kort door de bocht is dat een compressie techniek.
https://www.rtings.com/tv/learn/chroma-subsampling
Zo te zien moet ik de input maar toch weer naar PC zetten dan. Ik las echter wel dat kleur een beetje verloren gaat en ik merkte dat ook volgens mij. Is dat het waard? Waar merk je echt verschil/verbetering in met PC input ipv gewoon HDMI?PepieNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:54:
[...]
PCmode is nodig bij de LG OLEDs om 4:4:4 chroma subsampling te gebruiken.
Heeeel kort door de bocht is dat een compressie techniek.
https://www.rtings.com/tv/learn/chroma-subsampling
De één vind dit, de ander vind dat.devilsnight schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:57:
[...]
Zo te zien moet ik de input maar toch weer naar PC zetten dan. Ik las echter wel dat kleur een beetje verloren gaat en ik merkte dat ook volgens mij. Is dat het waard? Waar merk je echt verschil/verbetering in met PC input ipv gewoon HDMI?
Instellingen voor TV blijft heel persoonlijk.
Zelf heb ik de settings van HDTVtest, maar dan niet gekozen voor HGIG (want wordt blijkbaar nauwelijks ondersteund door de games) en Dynamic Tonemapping aangezet, en dan met warm1 ipv warm2.
Zo vind ik het fijn, niet overdone en niet flets. Maar een ander kan er weer anders over denken.
Zoals ik zei, stukje persoonlijke keuze blijf je toch houden.
<gewijzigd lijstje van Rivanov>
◇ Set appropriate HDMI input to “PC” (changing this will reset all picture mode settings)
SDR Settings:
• Set picture mode to “Game”
Advanced settings:
• Energy Saving: off
• Picture mode settings for “Game”
◇ Sharpness: 0
◇ Gamma: BT.1886
◇ Advanced Controls:
▪ White Balance: Warm2 Warm1
◇ Picture Mode Settings:
▪ Black Level: Low
HDR Settings:
• Brightness 49
Advanced settings:
◇ Color: 50
◇ Advanced Controls:
▪ Dynamic Tone Mapping: HGIG On
◇ Picture Mode Settings:
Dan in de console settings natuurlijk 4k/120hz/VRR aanzetten.
Kleurdiepte 10-bit en Kleurruimte op Standaard, YC 4:2:2 uit.
Dan HDR kalibratie doen.
Ik zou zeggen, probeer het eens
Getest op een C9 overigens.
[ Voor 39% gewijzigd door PepieNL op 07-12-2020 16:37 ]
Ik heb meerdere headset hier liggen. Meesten wel bedraad en kunnen een stuk harder dan de 600. En dat die van jou pijnlijk hard kunnen (de 700) wilt niet zeggen dat het qua geluidsniveau overeenkomt met de 600. Zou best kunnen dat Turtle Beach daarin een verschil heeft gemaakt. Wat me trouwens wel opvalt is dat de Dolby Atmos app een veel rijker en voller geluid geeft wat vergelijkbaar is met een bedrade koptelefoon. Staat het op Windows Sonic dan valt het tegen op de 600.Finraziel schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:23:
[...]
Was niet vervelend bedoeld
Een vriend van me heeft wel gehoorbeschadiging en om die reden zet hij dingen vaak harder dan ik prettig vind. Maar het zou ook kunnen dat de 600 dan minder hard kan dan de 700.
Niks anders gewend snap ik niet zo... Ik vind het bijna pijnlijk hard worden dus als je daar aan gewend moet zijn dan klinkt die gewenning voor mij dus ook als gehoorbeschadiging
[ Voor 10% gewijzigd door Koning-Admiraal op 16-11-2020 16:10 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
C9 hier ook.PepieNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:03:
[...]
De één vind dit, de ander vind dat.
Zelf heb ik de settings van HDTVtest, maar dan niet gekozen voor HGIG (want wordt blijkbaar nauwelijks ondersteund door de games) en Dynamic Tonemapping aangezet, en dan met warm1 ipv warm2.
Zo vind ik het fijn, niet overdone en niet flets. Maar een ander kan er weer anders over denken.
◇ Set appropriate HDMI input to “PC” (changing this will reset all picture mode settings)
SDR:
Settings:
Advanced settings:
◇ Advanced Controls:
▪ White Balance: Warm1
◇ Picture Mode Settings:
HDR:
Settings:
Advanced settings:
◇ Advanced Controls:
▪ Dynamic Tone Mapping: On
▪ White Balance: Warm1
◇ Picture Mode Settings:
Dan HDR kalibratie doen.
Maar daar heb je gelijk in man over settings. Ik heb exact hetzelfde met DTM en HGIG. In sommige games zoals Witcher 3 is HGIG wel nice tijdens de donkere nachten in HDR, waar het met DTM mogelijk toch iets te licht wordt.
Eerst had ik altijd color temp op medium, maar nu warm2 en ik vind het er top uitzien in Darksiders 3 en Fallout 4. Eerst vond ik color gamut auto echt te flets met auto en zat ik op wide of extended en nu zit ik weer op auto. Is toch echt mooier in de sneeuwgebieden van ACV.
Echter zouden deze settings voor een cartoony platformer wellicht minder zijn weer. Ik ga straks de settings eens proberen.
Dat is idd erg persoonlijk. Ik heb ook warm1 ingesteld omdat ik warm2 verkleurd eruit vind zien.PepieNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:03:
[...]
Na al die aanpassingen wel ff HDR opnieuw kalibreren op je xbox.
HGIG heb ik dan weer wel ingesteld en heb het idee dat de balans in HDR nu beter is, uiteraard daarna idd opnieuw gekalibreerd in de Xbox zelf en in de games waar mogelijk.
Wat betreft HDMI ingang als PC labelen, je krijgt idd dan pas Chroma 4:4:4. Ik vind echter wel dat de kleurintensiteit dan merkbaar achteruit gaat. Verder zie ik geen verschil met Chroma 4:4:4 of 4:2:2.
Dus bij mij staat het label weer op HDMI2.
Ook kan je Trumotion niet meer gebruiken op de ingang als deze als PC gelabeld is.
Die staat bij mij altijd aan als ik niet game voor films en series in 24p mode, zonder is het net een slideshow (mits je daar gevoelig voor bent).
Ik heb alles via mijn Denon X2700h receiver lopen en komt via HDMI2 binnen, als je de Xbox op een aparte HDMI poort in de TV hebt zitten heb je dit issue natuurlijk niet met andere bronnen op andere poorten.
Even een rekensommetje, in de NL shop kost de standaard cold war voor de Xbox One versie 69,99 euro.devilsnight schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:41:
[...]
Ik denk het wel man. Is ie daar echt cheap?
Ik heb nu deze voor 45 euro gekocht via Argentinië.
Een upgrade naar nextgen als gift naar mijn maatje, kost 4,99 en zelf ook de upgrade genomen voor 4,99 euro.
Totale kosten nu 55 (in hele) euro's. Mijn maatje betaald mij 27,50 (eerlijk de kosten delen) en we hebben allebei op onze XsX nu de nextgen Cold War versies (dwz is aan het downloaden nu op de achtergrond terwijl mijn zoon FH4 speelt als het lukt, zijn profiel leidt tot black screen als hij wil rijden).
We hebben nu dus allebei 69,99 - 27,50= 42,49 euro bespaard op het spel.
Het upgraden en giften van het spel heb ik op de XsX gedaan. Via de xbox website zag ik niet de upgrade mogelijkheid nog.
[ Voor 12% gewijzigd door DoctorV64 op 16-11-2020 16:20 . Reden: typo prijs ]
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
79 euro voor een standaard-versie van een COD voor op de Xbox One? Duurste voorbeeld genomen om je rekensom aan te dikken?DoctorV64 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:17:
[...]
Even een rekensommetje, in de NL shop kost de standaard cold war voor de Xbox One versie 69,99 euro.
Een upgrade naar nextgen als gift naar mijn maatje, kost 4,99 en zelf ook de upgrade genomen voor 4,99 euro.
Totale kosten nu 55 (in hele) euro's. Mijn maatje betaald mij 27,50 (eerlijk de kosten delen) en we hebben allebei op onze XsX nu de nextgen Cold War versies (dwz is aan het downloaden nu op de achtergrond terwijl mijn zoon FH4 speelt als het lukt, zijn profiel leidt tot black screen als hij wil rijden).
Het upgraden en giften van het spel heb ik op de XsX gedaan. Via de xbox website zag ik niet de upgrade mogelijkheid nog.
Prijs typo is dus al gewijzigd.
Xbox Live: Springbok NL
Jammer dat het giften niet werkt als je de ultimate versie hebt genomen
59,79 zou ik kwijt zijn voor de game op de US store en dan inderdaad ook eerlijk de kosten delen. Sowieso nooit games in Nederland halen, bizar wat een verschil qua prijs zowel digitaal als hard copy.DoctorV64 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:17:
[...]
Even een rekensommetje, in de NL shop kost de standaard cold war voor de Xbox One versie 69,99 euro.
Hoe kom je op de C9 in SDR of HDR settings ? SDR gewoon een game starten die geen HDR heeft en HDR door een game te starten die wel HDR heeft ? Heb me er niet zo in verdiept, maar die HDR calibration tool heb ik op de One X wel eens gestart, op de SXS nog niet, maar ik zag nauwelijks tot geen verschil of ik moet iets fout doen ?PepieNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:03:
[...]
<gewijzigd lijstje van Rivanov>
SDR Settings:
Advanced settings:
◇ Advanced Controls:
◇ Picture Mode Settings:
HDR Settings:
Advanced settings:
◇ Advanced Controls:
▪ Dynamic Tone Mapping: HGIG On
◇ Picture Mode Settings:
Dan HDR kalibratie doen.
XBL: MRE Inc
Trumotion hier ook hoor voor films en series, absoluut. Ik zie altijd veel haat over deze feature maar het is echt top op OLED. Heb genoeg tv's gehad waar het echter pure trash was.Marsman83 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:13:
[...]
Dat is idd erg persoonlijk. Ik heb ook warm1 ingesteld omdat ik warm2 verkleurd eruit vind zien.
HGIG heb ik dan weer wel ingesteld en heb het idee dat de balans in HDR nu beter is, uiteraard daarna idd opnieuw gekalibreerd in de Xbox zelf en in de games waar mogelijk.
Wat betreft HDMI ingang als PC labelen, je krijgt idd dan pas Chroma 4:4:4. Ik vind echter wel dat de kleurintensiteit dan merkbaar achteruit gaat. Verder zie ik geen verschil met Chroma 4:4:4 of 4:2:2.
Dus bij mij staat het label weer op HDMI2.
Ook kan je Trumotion niet meer gebruiken op de ingang als deze als PC gelabeld is.
Die staat bij mij altijd aan als ik niet game voor films en series in 24p mode, zonder is het net een slideshow (mits je daar gevoelig voor bent).
Ik heb alles via mijn Denon X2700h receiver lopen en komt via HDMI2 binnen, als je de Xbox op een aparte HDMI poort in de TV hebt zitten heb je dit issue natuurlijk niet met andere bronnen op andere poorten.
Welke setting gebruik jij trouwens bij Trumotion? Ik clear.
Omdat mijn internet vanmiddag vervelend deed en mijn Xbox One X nog wel een poos hier staat voor hij naar mijn vader gaat even de Series X homeconsole gemaakt. Maar nou zet ik de One X aan, log in op het account van mijn vader... en nu is de One X blijkbaar ook nog steeds homeconsole want ik kan gewoon mijn games en de gamepass games spelen daarop. Niet dat ik dat vervelend vind
Maar ik dacht dat je zelfs cross gen maar 1 homeconsole kon hebben. Blijkbaar is het dus per generatie, of zie ik iets over het hoofd?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik had op mijn oude LG 910v op user en dan 3-2 omdat ik anders teveel artifacts kreeg.devilsnight schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:27:
[...]
Trumotion hier ook hoor voor films en series, absoluut. Ik zie altijd veel haat over deze feature maar het is echt top op OLED. Heb genoeg tv's gehad waar het echter pure trash was.
Welke setting gebruik jij trouwens bij Trumotion? Ik clear.
Maar op mijn huidige 65CX kan ik hem op soepel zetten zonder hinderlijke artifacts, ik vind dat ook een genot om naar te kijken, hoe vloeiender hoe beter, maarja daar zijn de meningen nogal over verdeeld
De CX doet dat echt heel goed. Ik heb hier ook nog een 65B9 en daar staat hij ook op soepel wat ook prima is maar daar zie ik wel vaker wat kleine artifacten. Echter niet storend genoeg en weegt niet op tegen stotterend beeld.
Het is een beetje Forza Horizon 4 op 30fps of opf 60fps maar dan met films
Mijn headphone klonk op de Series X ook niet luid genoeg op max volume.Koning-Admiraal schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:13:
Ligt het aan mij of kun je niet de volume van je wireless headset aanpassen in het quick access menu. Als ik op audio druk is alles grijs?
Ik gebruik de Plantronics RIG 400HX
Ik heb het zo aangepast:
- party maken (via home button)
- eens je een party gemaakt hebt, kan je uw geluidsinstellingen aanpassen (en dus luider zetten)
Zoals hier: YouTube: How to INCREASE Headset volume on Xbox One (Fast Method!)
Je hoeft het maar één keer te doen overigens, settings blijven opgeslagen (bij mij althans)
Het xbox home scherm is SDR ( dan zit je met je tv in die settings)MRE-Inc schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:26:
[...]
Hoe kom je op de C9 in SDR of HDR settings ? SDR gewoon een game starten die geen HDR heeft en HDR door een game te starten die wel HDR heeft ? Heb me er niet zo in verdiept, maar die HDR calibration tool heb ik op de One X wel eens gestart, op de SXS nog niet, maar ik zag nauwelijks tot geen verschil of ik moet iets fout doen ?
Als je de hdr calibratietool opstart zit je in HDR modus, of een game starten
Bij mij staat auto hdr aan, dus alle games draaien in “HDR”
Geen antwoord op je vraag maar ik zie nu inderdaad de XoX en XSX als home console staan in mijn Xbox app. Ging er zelf ook vanuit dat je maar 1 Home console kon hebben.ArthurMorgan schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:31:
Omdat mijn internet vanmiddag vervelend deed en mijn Xbox One X nog wel een poos hier staat voor hij naar mijn vader gaat even de Series X homeconsole gemaakt. Maar nou zet ik de One X aan, log in op het account van mijn vader... en nu is de One X blijkbaar ook nog steeds homeconsole want ik kan gewoon mijn games en de gamepass games spelen daarop. Niet dat ik dat vervelend vindMaar ik dacht dat je zelfs cross gen maar 1 homeconsole kon hebben. Blijkbaar is het dus per generatie, of zie ik iets over het hoofd?
PS/XBL: Nogne
Zo vandaag eindelijk ook de Xbox Series X ontvangen. Na 7 jaar Playstation wel even wennen aan de controller.Eerste indruk echter zeer goed, begonnen met Forza Horizon na aanleiding van dit topic, genieten!
Snelle laadtijden, goede graphics. Al een tijdje niet meer zo enthousiast geweest om te gaan gamen.
Gelijk de Gamepass geactiveerd en een stuk of 5 games aan het downloaden.
Iemand nog een Gamepass tip naast FH4 waar de graphics er goed uit komen?
Snelle laadtijden, goede graphics. Al een tijdje niet meer zo enthousiast geweest om te gaan gamen.
Gears 5.Reyad schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:47:
Zo vandaag eindelijk ook de Xbox Series X ontvangen. Na 7 jaar Playstation wel even wennen aan de controller.Eerste indruk echter zeer goed, begonnen met Forza Horizon na aanleiding van dit topic, genieten!
Xbox Live: Springbok NL
Doom is ook wel vet, qua grafische kracht!Reyad schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:47:
Op smooth/soepel heb je het staan joh? Zo dan. Dat vind ik vaak net even iets te soap opera lijken. Net zoals ik toen The Hobbit trilogy in de bios in high framerate keek, dat vond ik weer verschrikkelijk.Marsman83 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:32:
[...]
Ik had op mijn oude LG 910v op user en dan 3-2 omdat ik anders teveel artifacts kreeg.
Maar op mijn huidige 65CX kan ik hem op soepel zetten zonder hinderlijke artifacts, ik vind dat ook een genot om naar te kijken, hoe vloeiender hoe beter, maarja daar zijn de meningen nogal over verdeeld![]()
De CX doet dat echt heel goed. Ik heb hier ook nog een 65B9 en daar staat hij ook op soepel wat ook prima is maar daar zie ik wel vaker wat kleine artifacten. Echter niet storend genoeg en weegt niet op tegen stotterend beeld.
Het is een beetje Forza Horizon 4 op 30fps of opf 60fps maar dan met filmsen ik kies toch echt voor het laatste haha.
Maar inderdaad, ieder zijn kop thee.
In games werkt het echter nooit fijn. Als je de camera in een 30fps game bijvoorbeeld langzaam draait is het prima, maar zo speel je een game niet. Zodra je de camera sneller draait dan verschijnen de artefacts.
Zojuist heeft mijn Xbox series X het begeven. Na 1 dag gespeeld te hebben doet de xbox nu helemaal niets meer. Hij reageert nergens op. Iemand hier hetzelfde meegemaakt?
Weet je dat zeker want onder opties zie ik geen audio instellingen staan in de party chat?Nubtrix schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:37:
[...]
Mijn headphone klonk op de Series X ook niet luid genoeg op max volume.
Ik heb het zo aangepast:
- eens je een party gemaakt hebt, kan je uw geluidsinstellingen aanpassen (en dus luider zetten)
Je hoeft het maar één keer te doen overigens, settings blijven opgeslagen (bij mij althans)
Jeetje balen. Was idd nog iemand hier. Weet ff niet zijn naam.symen89 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:57:
Zojuist heeft mijn Xbox series X het begeven. Na 1 dag gespeeld te hebben doet de xbox nu helemaal niets meer. Hij reageert nergens op. Iemand hier hetzelfde meegemaakt?
100% zeker dat ik het zo heb opgelost. Merkte bij de eerste keer gebruik dat headphone niet luid genoeg ging (als in, écht niet luid genoeg om deftig te horen) en heb dan zitten googlen hoe dit zou opgelost kunnen worden. Ben zo op dat filmpje terecht gekomen. Is voor Xbox One maar ging bij mij hetzelfde voor de Series X.Koning-Admiraal schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:58:
[...]
Weet je dat zeker want onder opties zie ik geen audio instellingen staan in de party chat?
Enige waar ik kan opkomen waar het misschien aan kan liggen, is dat mijn headphone bedraad is (steekt in mijn controller) en die van jou draadloos?
Edit @Koning-Admiraal
![]() | ![]() |
[ Voor 38% gewijzigd door Nubtrix op 16-11-2020 17:40 ]
Haha zeker waar idddevilsnight schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:57:
[...]
Op smooth/soepel heb je het staan joh? Zo dan. Dat vind ik vaak net even iets te soap opera lijken. Net zoals ik toen The Hobbit trilogy in de bios in high framerate keek, dat vond ik weer verschrikkelijk.
Maar inderdaad, ieder zijn kop thee.![]()
In games werkt het echter nooit fijn. Als je de camera in een 30fps game bijvoorbeeld langzaam draait is het prima, maar zo speel je een game niet. Zodra je de camera sneller draait dan verschijnen de artefacts.
In games heb ik Trumotion uit idd, bedoelde het ook meer als vergelijking.
Ik las net overigens dat Color Gamut op Auto altijd het meest natuurgetrouwe beeld geeft omdat hij dan de gamut van de bron overneemt. Als de gamut extended is van de bron en hij staat op Wide dan krijg je oversaturated kleuren.
Even getest en zie nu wel dat Auto iets strakker beeld geeft, ook al zit er iets minder kleur in.
Dus ik heb die nu wel op Auto staan, maar nog wel label op PC omdat ik Trumotion voor mijn andere bronnen (Shield) achter mijn receiver niet wil missen.
Forza Horizon 4 blijft nog steeds crashen hier. Urenlang AC: Valhalla gespeeld en helemaal geen issues. Halo MC collection ook niet. Lijkt enkel FH4 te zijn die issues geeft (telkens na 3-5 minuten spelen, zelfs in een simpel menu). Op een gegeven moment zette de Series X zichzelf uit. Elke setting aan/uit proberen te zetten. Heb hem maar verwijderd; wellicht dat ik hem over een tijdje opnieuw probeer te downloaden. Wel blij dat het lijkt alsof het niet aan de console ligt..
[ Voor 6% gewijzigd door Alwayshappyz op 16-11-2020 17:10 ]
Alleen alwéér een extra account aanmaken begint mij wel tegen de haren in te strijken... Ik wil alleen even de singleplayer checken en moet ik weer een account maken.. Gadver
Heb je hem van een andere externe schijf of netwerk overdracht op je Series X gezet? Ik had de eerste dag wat aanloop probleempjes met wat geïmporteerde games van externe schijf (oa FH4), alles opnieuw gedownload en geen centje pijn meer sindsdien..Alwayshappyz schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:10:
Forza Horizon 4 blijft nog steeds crashen hier. Urenlang AC: Valhalla gespeeld en helemaal geen issues. Halo MC collection ook niet. Lijkt enkel FH4 te zijn die issues geeft (telkens na 3-5 minuten spelen, zelfs in een simpel menu). Op een gegeven moment zette de Series X zichzelf uit. Elke setting aan/uit proberen te zetten. Heb hem maar verwijderd; wellicht dat ik hem over een tijdje opnieuw probeer te downloaden. Wel blij dat het lijkt alsof het niet aan de console ligt..
Je bent niet alleen met FH4, dus zal niet aan de console liggen.Alwayshappyz schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:10:
Ik heb net mijn eerste FH4 crash gehad, ging hiervoor een hele lange tijd goed.Antigo schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:14:
[...]
Je bent niet alleen met FH4, dus zal niet aan de console liggen.
Ik vraag dit even voor mijn broer. Hij wil MCC spelen op de XSX, maar krijgt dit als main menu te zien met HDR aan
https://forum.xboxera.com...686114e8bf874bb3d461.jpeg
Als hij HDR uit zet in de Xbox werkt alles naar behoren. Er staat me iets van bij dat deze issue ook op One X was. Iemand enig idee hoe dit te fixen is?
https://forum.xboxera.com...686114e8bf874bb3d461.jpeg
Als hij HDR uit zet in de Xbox werkt alles naar behoren. Er staat me iets van bij dat deze issue ook op One X was. Iemand enig idee hoe dit te fixen is?
Had de game nooit eerder gespeeld, dus vanuit Gamepass direct geïnstalleerd op de interne SSD van de series XD-Ed schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:14:
[...]
Heb je hem van een andere externe schijf of netwerk overdracht op je Series X gezet? Ik had de eerste dag wat aanloop probleempjes met wat geïmporteerde games van externe schijf (oa FH4), alles opnieuw gedownload en geen centje pijn meer sindsdien..
SDR mode is bv je Dashboard, zodra HDR content start zie je rechts bovenin ook een melding dat het tv switched naar HDR mode.MRE-Inc schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:26:
[...]
Hoe kom je op de C9 in SDR of HDR settings ? SDR gewoon een game starten die geen HDR heeft en HDR door een game te starten die wel HDR heeft ? Heb me er niet zo in verdiept, maar die HDR calibration tool heb ik op de One X wel eens gestart, op de SXS nog niet, maar ik zag nauwelijks tot geen verschil of ik moet iets fout doen ?
Beide hebben andere settings, check maar eens 😉
HDR kalibratie altijd even doen nadat je je tv settings gewijzigd hebt.
Daarmee bepaal de xbox o.a. wat je max is qua zwartwaardes en peak brightness.
[ Voor 10% gewijzigd door PepieNL op 16-11-2020 17:26 ]
Ah das jammer.. Puike game maar dit soort smetjes zijn niet fijn..Alwayshappyz schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:20:
[...]
Had de game nooit eerder gespeeld, dus vanuit Gamepass direct geïnstalleerd op de interne SSD van de series X
In eerste instantie baalde ik wel meer dan nu. Was onder de assumptie dat de game gewoon co-op split screen zou hebben (Motorsport 7 volgens mij wel), maar dat blijkt dus niet zo te zijnD-Ed schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:22:
[...]
Ah das jammer.. Puike game maar dit soort smetjes zijn niet fijn..
Nu eerst maar vooral focussen op het afmaken van Will of the Wisps (bijna klaar) en wat andere backlog.
Enjoy! En anders vanavond even aanhaken met Destiny met de 'krasse knarren' Discord membersAlwayshappyz schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:25:
[...]
In eerste instantie baalde ik wel meer dan nu. Was onder de assumptie dat de game gewoon co-op split screen zou hebben (Motorsport 7 volgens mij wel), maar dat blijkt dus niet zo te zijnEn dat was de belangrijkste reden om hem te downloaden. Al moet ik wel zeggen dat de game er echt super uit zag, dus als ik even door single player spellen heen ben ga ik hem zeker weer downloaden in de hoop dat hij het dan wel doet.
Nu eerst maar vooral focussen op het afmaken van Will of the Wisps (bijna klaar) en wat andere backlog.
Die van mij is draadloos, dan kan het inderdaad nietNubtrix schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:05:
[...]
100% zeker dat ik het zo heb opgelost. Merkte bij de eerste keer gebruik dat headphone niet luid genoeg ging (als in, écht niet luid genoeg om deftig te horen) en heb dan zitten googlen hoe dit zou opgelost kunnen worden. Ben zo op dat filmpje terecht gekomen. Is voor Xbox One maar ging bij mij hetzelfde voor de Series X.
Enige waar ik kan opkomen waar het misschien aan kan liggen, is dat mijn headphone bedraad is (steekt in mijn controller) en die van jou draadloos?
Daar hoef je toch geen party voor aan te maken.Nubtrix schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:37:
[...]
Mijn headphone klonk op de Series X ook niet luid genoeg op max volume.
Ik heb het zo aangepast:
Home knop > RT om in 1 keer naar beneden te gaan > uiterst rechtse icoontje onderin is geluid headset.
Ooh dit wist ik niet. Dacht dit de uiteindelijke versie was op de xsx. Omdat ray tracing er ook al in zit. Ik gebruik wel de XS versie en nog geen crashes gehad. Hoor verhalen dat het crashed omdat je juist de oneX hebt gedownload.CerandoX.nl schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:41:
[...]
Even een update over de crashes van CoD op de XSX en het daarna uitgaan van de XSX.
Ik heb CoD verwijderd en vervolgens geen versie geselecteerd, maar "install all" gedaan en nu geen crashes meer. Ik speel nu waarschijnlijk juist de Xbox One-versie, die wel goed werkt. De Xbox Series X|S versie heeft problemen op 4K, vandaar dat sommige mensen er wel last van hebben en andere weer niet. De X|S versie is sowieso nog niet klaar en er komt pas 8 december pas een "next-gen upgrade", dus ga dan wel weer kijken.
[Afbeelding]
https://support.activisio...ues-in-black-ops-cold-war
Edit: waar lees jij dat 8 december een update uit komt voor de uiteindelijke versie?
[ Voor 8% gewijzigd door MissMe NL op 16-11-2020 18:21 ]
de PS5 doet het beter in cold war (frame rate en vb rook bij het schieten), in mijn ogen niet de schuld van de console, maar de luiheid van de devs.
nieuwe api van directx zal er wel voor iets tussen zitten. Hopelijk doen nieuwe games dit beter!
Dacht eerst oh wat balen. Toen zag 120fps. Kan ik toch niet aan zetten 🤣Wybob schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:00:
[YouTube: Call of Duty Black Ops Cold War PS5 vs Xbox Series X|S Frame Rate Comparison]
de PS5 doet het beter in cold war (frame rate en vb rook bij het schieten), in mijn ogen niet de schuld van de console, maar de luiheid van de devs.
nieuwe api van directx zal er wel voor iets tussen zitten. Hopelijk doen nieuwe games dit beter!
Is dit op 4k of 1440?
Edit: op beide console zo heftige fps drops. Zou geeneens 120fps modus aan willen hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door MissMe NL op 16-11-2020 18:09 ]
Hmm, heeft MS de Quick Resume op Valhalla uitgezet? (net als bij Watch Dogs legion) dat lijkt helemaal niet meer te werken... weet niet of anderen dat ook ervaren
Bale man, bij mij heeft hij 2 dagen uitgehouden, wacht nu op een vervanging.symen89 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:57:
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
Voor het eerst doe ik een disc in de XSX, Skyrim, om te installeren. Is het normaal dat je ineens behoorlijk lawaai hoort?
Heeft er hier iemand een advanced exchange gehad? ik praat nu met iemand van de chat en die zegt dat het niet mogelijk is. de beste man zegt: "If you have someone else service request id that have their repair order changed, you can tell me the id here so i can check exactly what happened.
Here in the system there's no option to change that".
kan iemand dat beamen?
kan iemand dat beamen?
Ik heb er een laten aanmaken en het geld is gereserveerd op mijn creditcard.symen89 schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:38:
Heeft er hier iemand een advanced exchange gehad? ik praat nu met iemand van de chat en die zegt dat het niet mogelijk is. de beste man zegt: "If you have someone else service request id that have their repair order changed, you can tell me the id here so i can check exactly what happened.
kan iemand dat beamen?
Wat was jou issue trouwens? Uitvallen tijdens gamen en niet meer aan gaan?
@SilverMane wat was jouw euvel?
kan je je service request id delen? Ik wilde vanmiddag na een lange dag werken mijn xbox aan doen en hij deed niets meer. gisteren deed hij het nog prima.Motion2 schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:42:
[...]
Ik heb er een laten aanmaken en het geld is gereserveerd op mijn creditcard.
Wat was jou issue trouwens? Uitvallen tijdens gamen en niet meer aan gaan?
@SilverMane wat was jouw euvel?
Ah balen man! Licht de power button ook niet meer op?symen89 schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:48:
[...]
kan je je service request id delen? Ik wilde vanmiddag na een lange dag werken mijn xbox aan doen en hij deed niets meer. gisteren deed hij het nog prima.
Als mijn request verder is verwerkt zal ik het id delen. Eerst afwachten of hij daadwerkelijk wordt verzonden
Zonder er meteen weer een OLED discussie van te maken, maar hebben jullie allemaal je OLED Light “gewoon” op 100 staan in HDR? Wordt aangeraden bij HDR, maar met die statisch elementen in games twijfel ik er toch een beetje aan.
Overigens zie ik hier en daar toch wel wat Xboxen sneuvelen.
Het is normaal bij een release dat je wat verhalen hoort, maar zelfs op een relatief klein platform als Tweakers heb ik er al een aantal zien langskomen. Dat baart me wel wat zorgen, hier gelukkig tot dusver nergens last van.
Het is normaal bij een release dat je wat verhalen hoort, maar zelfs op een relatief klein platform als Tweakers heb ik er al een aantal zien langskomen. Dat baart me wel wat zorgen, hier gelukkig tot dusver nergens last van.
[ Voor 3% gewijzigd door Rck010 op 16-11-2020 19:13 ]
Bij mij geeft de power button nog wel licht als ik hem aanzet en ik hoor het bekende start geluidje maar ik krijg dan verder geen beeld, ik denk dat de HDMI timing chip kapot is gegaan dat gebeurde soms ook weleens bij de One X.Motion2 schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:52:
[...]
Ah balen man! Licht de power button ook niet meer op?
Als mijn request verder is verwerkt zal ik het id delen. Eerst afwachten of hij daadwerkelijk wordt verzonden
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
Bij mij staat hij op 100.Rck010 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:08:
Zonder er meteen weer een OLED discussie van te maken, maar hebben jullie allemaal je OLED Light “gewoon” op 100 staan in HDR? Wordt aangeraden bij HDR, maar met die statisch elementen in games twijfel ik er toch een beetje aan.
Ik wil namelijk niet constant er bij stil staan of het zou gaan inbranden en dat ik daarom bepaalde instellingen minder fel moet zetten. En dus niet met de kwaliteit kan spelen waarop het mogelijk is.
Werkt hier wel maar bij vlagen ook niet. Zolang ik niet een andere non X|S game opstart gaat het prima (en zie ik ook de quick resume melding). Maar als ik bijv. er even uitstap en Diablo III doe dan start de game (Valhalla) weer in zijn geheel op als ik er maar terug ga? Geen touw aan vast te knopen. Of het moet een bekende limitering zijn? Beide games staat op de interne SSDquorumz schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:35:
Hmm, heeft MS de Quick Resume op Valhalla uitgezet? (net als bij Watch Dogs legion) dat lijkt helemaal niet meer te werken... weet niet of anderen dat ook ervaren
Ja en nee. Nee het hoort niet maar het is wel een veel geziene en gehoorde klacht online blijkbaardevilsnight schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:38:
Voor het eerst doe ik een disc in de XSX, Skyrim, om te installeren. Is het normaal dat je ineens behoorlijk lawaai hoort?

Ik heb er zelf gelukkig geen last van.
[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 16-11-2020 19:30 ]
Het was echt puur alleen tijdens het installeren. Daarna weer stilte. Ook tijdens het spelen geen lawaai.Notna schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:28:
[...]
Werkt hier wel maar bij vlagen ook niet. Zolang ik niet een andere non X|S game opstart gaat het prima (en zie ik ook de quick resume melding). Maar als ik bijv. er even uitstap en Diablo III doe dan start de game (Valhalla) weer in zijn geheel op als ik er maar terug ga? Geen touw aan vast te knopen. Of het moet een bekende limitering zijn? Beide games staat op de interne SSD
[...]
Ja en nee. Nee het hoort niet maar het is wel een veel geziene en gehoorde klacht online blijkbaar
Ik heb er zelf gelukkig geen last van.
Met een mod is Skyrim ook 60fps, maar met stotteringen in drukke gebieden. Maar toch tof! Fallout 4 is top met de mod ook.
Wel kut dat achievements dan niet meer werkendevilsnight schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:34:
[...]
Het was echt puur alleen tijdens het installeren. Daarna weer stilte. Ook tijdens het spelen geen lawaai.
Met een mod is Skyrim ook 60fps, maar met stotteringen in drukke gebieden. Maar toch tof! Fallout 4 is top met de mod ook.

Gaat iets niet lekker met Forza Horizon 4. Vanavond loopt ie continue even vast voor zo’n 10 seconden en gaat dan weer verder.
Geen enkele andere game heeft problemen, enkel FH4.
Geen enkele andere game heeft problemen, enkel FH4.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Vergeet niet dat mensen met problemen veel eerder in de pen klimmen. De twee hierboven zie je ook, eentje had nog niet eerder gepost, de andere nog niet veel. Dus dat zijn niet twee posters uit een niet zo grote groep die hier regelmatig post maar twee mensen die nu posten omdat ze problemen hebben. Daar is verder niks mis mee maar om het maar even te relativeren en dat je niet meteen moet denken dat er dan een hoge kans op uitval is.Rck010 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:08:
Tweakers is in Nederland best wel bekend en het is logisch dat mensen voor iets als dit het forum hier op gaan zoeken.
Gamertag: FinrazielNL
Klopt. Gelukkig krijgt Fallout 4 een echte patch. Hopelijk met wat grafische enhancements ook. Maar met Skyrim is het onduidelijk nog of er een patch gaat komen.MrGizMo schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:44:
[...]
Wel kut dat achievements dan niet meer werken
Ha, dat is best gaaf. Wel eens rond gespeeld met mods op de Xbox versie en je kon er best ver mee gaan voor een console. Nooit gedacht dat je ook de framerate cap eraf kon halendevilsnight schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:34:
[...]
Het was echt puur alleen tijdens het installeren. Daarna weer stilte. Ook tijdens het spelen geen lawaai.
Op de PC is er een mod die Steam achievements enabled ookal gebruik je mods. Zou mooi zijn als dat op de console versie ook kon. Helemaal omdat een mod niet eens perse achievements makkelijker maakt om te behalen.MrGizMo schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:44:
[...]
Wel kut dat achievements dan niet meer werken
[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 16-11-2020 20:10 ]
Nergens last van.Rossi46 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:57:
Jongens, help ff mee, welke van de twee is een XSX denken jullie?![]()
[Afbeelding]
Series, wat is dit nou weer? De OG Xbox One heeft keurig de juiste naam en plaatje. Hetzelfde geldt voor de Xbox One X (niet te zien op dit plaatje). En dan komen ze met totaal nieuwe hardware in de vorm van de XSX (super turbo Tower of Power, bla-bla-bla) en dan vergeten ze de naam en het plaatje een update te geven![]()
En als je iets op afstand wilt downloaden dan is het nog irritanter, want je weet oprecht niet welke van de twee de XSX is:
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yp8qyeEwlE1mghg4BgZ61jWW.jpg?f=user_large)
Sowieso is er een makkelijke oplossing.... op je console onder settings je Xbox een naam geven anders dan de default. Dat heb je zo te zien nog nooit gedaan.
Overigens staat een Microsoft account scherm terug nog wel een plaatje van de Xbox One bij mijn console.
Zojuist voor het eerst uit GoW Tactics gegooid. Opnieuw het spel gestart en dezelfde missie gestart en toen bleef hij oneindig lang hangen op het laad scherm van de missie. Nu maar even de XSX uitgezet.
Even pauze, kop thee maken en dan nog eens proberen. Als het echt een probleem is met deze missie dan kan ik gelukkig ook nog andere missies kiezen en deze overslaan. 😅.
Even pauze, kop thee maken en dan nog eens proberen. Als het echt een probleem is met deze missie dan kan ik gelukkig ook nog andere missies kiezen en deze overslaan. 😅.
/f/image/pqCaTvkLadpl31O6E7sUms20.png?f=fotoalbum_large)
als ik de xbox uitzet op energiebesparing en/of standyby. blijft hij dan een spel downloaden en installeren in de achtergrond?
Met instant-on aan welHamazaki schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:25:
als ik de xbox uitzet op energiebesparing en/of standyby. blijft hij dan een spel downloaden en installeren in de achtergrond?
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik heb net even 2 potjes multiplayer van Call of Duty gespeeld.. eerst één op 60 hz met raytracing, en toen 1 op 120 hz. Ik moet zeggen je merkt het verschil echt wel hoor. Eerste dag heb ik alleen op 120 hz gespeeld, toen dacht ik dat het wel meeviel. Maar als je het echt 1 op 1 gaat vergelijken is het verschil duidelijk voelbaar. Ik denk dat de singleplayer gezien de video hierboven dus beter op 60 hz gespeeld kan worden.
Een van de eerste vragen tijdens het instellen, daarbij geeft die ook aan; alles updaten en vanaf afstand installeren -> instant-onHamazaki schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:33:
[...]
hoe stel ik dat in? nergens zo'n optie gezien heaas bij instelingen.
Bij power & energy kan je het instellen.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
volgens mij heb je je menu in het engels? zo'n optie heb je niet. waarschijnlijk bedoel je dezelfde functie onder een andere naam in het Nederlands?Famous schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:40:
[...]
Een van de eerste vragen tijdens het instellen, daarbij geeft die ook aan; alles updaten en vanaf afstand installeren -> instant-on
Bij power & energy kan je het instellen.
Als ik een nieuwe game disk in mijn X doe die ik nog nooit heb gespeeld, begint ie vaak updates te downloaden van dat spel wat er nieuw in zit. Is er een mogelijkheid dat de updates doorgaan zodra ik de disk eruit haal?
Om een voorbeeld te noemen; bij COD Cold War is hij aan het updaten toen ik hem voor de eerste x in mijn X stak maar zodra ik de disk eruit haal stopt die met updaten. Kom van het blauwe kamp en updates gingen daar altijd door / of anders op de een of andere manier dus ik begrijp dit ff niet als noob
Om een voorbeeld te noemen; bij COD Cold War is hij aan het updaten toen ik hem voor de eerste x in mijn X stak maar zodra ik de disk eruit haal stopt die met updaten. Kom van het blauwe kamp en updates gingen daar altijd door / of anders op de een of andere manier dus ik begrijp dit ff niet als noob

Voor de multiplayer zal ik m waarschijnlijk wel op 120fps gaan zetten maar met de single players ga ik toch voor betere beeldkwaliteit. Even omzetten in settings is toch zo gedaan.
Dan zoek je toch even in je menu naar de tenenkrommende vertaling van Power & Energy, jij zet hem op NederlandsHamazaki schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:49:
[...]
volgens mij heb je je menu in het engels? zo'n optie heb je niet. waarschijnlijk bedoel je dezelfde functie onder een andere naam in het Nederlands?
Kracht & Elektriciteit
Kracht & Stroom
Stroom & Kracht
[ Voor 7% gewijzigd door Ace op 16-11-2020 21:08 ]
Verwijderd
Nou, ik heb even wat research gedaan. Blijkt dat 10bit max 4:2:2 op mijn TV ondersteunt met HDMI2.0.Caayn schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:33:
[...]
Als jouw TV HDMI 2.1 ondersteund welAls jouw TV HDMI 2.0 heeft dan wordt er gebruik gemaakt van chroma subsampling omdat er simpelweg onvoldoende bandbreedte beschikbaar is.
4K@60Hz + 10bit RGB / 4:4:4 = ~20.5Gb/s
4K@60Hz + 10bit 4:2:0 = ~11.1Gb/s
4K@60Hz + 8bit RGB / 4:4:4 = ~17.8Gb/s
Nu twijfel ik alleen nog of ik hem op 8Bit 4:4:4 moet zetten of 10Bit met 4:2:2 ingeschakeld. Volgens mij word er bij HDR(10) altijd wel 10bit gebruikt, ook al staat ie handmatig op 8bit. Althans, dat lees ik her en der, weet niet of dat klopt? :-)
Ik heb trouwens een SONY KD-55XG9505
Dat klopt, HDR schakelt automatisch naar 10bit.Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:08:
[...]
Nou, ik heb even wat research gedaan. Blijkt dat 10bit max 4:2:2 op mijn TV ondersteunt met HDMI2.0.
Nu twijfel ik alleen nog of ik hem op 8Bit 4:4:4 moet zetten of 10Bit met 4:2:2 ingeschakeld. Volgens mij word er bij HDR(10) altijd wel 10bit gebruikt, ook al staat ie handmatig op 8bit. Althans, dat lees ik her en der, weet niet of dat klopt? :-)
Ik heb trouwens een SONY KD-55XG9505
Ik heb hem zelf op 8bit 4:4:4 staan op advies van ome Vincent (LG C9) en het verschil in 4:2:2 & 4:4:4 schijnt zeker in videogames minimaal te zijn.
Verwijderd
Nou, dan laat ik hem maar op 10bit 4:2:2 staanAce schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:18:
[...]
Dat klopt, HDR schakelt automatisch naar 10bit.
Ik heb hem zelf op 8bit 4:4:4 staan op advies van ome Vincent (LG C9) en het verschil in 4:2:2 & 4:4:4 schijnt zeker in videogames minimaal te zijn.
Vind het trouwens wel jammer/raar dat je niet gewoon bij het afsluiten kan kiezen in welke modus hij moet. Heb hem inprinciepe op power save staan maar was net even een game aan het downloaden. Dan is wel makkelijk als je gewoon tijden het afsluiten kan kiezen tussen instant on of energie besparing.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Vanmiddag paar uur lang WD Legion gespeeld, flink aantal missies gedaan. xSC sindsdien niet afgesloten, wel ander spel gedaan en wat YouTube gekeken, wil nu verder gaan en alle voortgang is weg... Paar uur aan missies die ik nu nog eens mag doen, erg vreemd en jammer.
Precies dit, voor mij geldt sp toch echt meer om de grafische kracht te testen en mp juist om het competitievemoca schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:53:
Voor de multiplayer zal ik m waarschijnlijk wel op 120fps gaan zetten maar met de single players ga ik toch voor betere beeldkwaliteit. Even omzetten in settings is toch zo gedaan.
Mee eens. Zou mooi zijn als wij net als bij de blauwe tegenhanger de keuze krijgen in het pop-up menu.Phydomir schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:21:
Vind het trouwens wel jammer/raar dat je niet gewoon bij het afsluiten kan kiezen in welke modus hij moet. Heb hem inprinciepe op power save staan maar was net even een game aan het downloaden. Dan is wel makkelijk als je gewoon tijden het afsluiten kan kiezen tussen instant on of energie besparing.
Helaas een bug in Watch Dogs Legion waardoor de game niet fatsoenlijk opslaat. Ubi is bezig met een patch en de mogelijkheid om gewoon zelf te kunnen saven ipv een auto-save die niet werkt.Homeland schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:24:
Vanmiddag paar uur lang WD Legion gespeeld, flink aantal missies gedaan. xSC sindsdien niet afgesloten, wel ander spel gedaan en wat YouTube gekeken, wil nu verder gaan en alle voortgang is weg... Paar uur aan missies die ik nu nog eens mag doen, erg vreemd en jammer.
Ik ben daardoor zelf gisteren nagenoeg een hele middag aan voortgang kwijt geraakt

Een reden dus om hem nog niet te kopenCaayn schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:29:
[...]
Helaas een bug in Watch Dogs Legion waardoor de game niet fatsoenlijk opslaat. Ubi is bezig met een patch en de mogelijkheid om gewoon zelf te kunnen ipv een auto-save die niet werkt.
Ik ben daardoor zelf gisteren nagenoeg een hele middag aan voortgang kwijt geraakt
Zeker. Als je hem nog niet gekocht hebt zou ik nog even wachten. Paar weken na de launch en er zitten nog steeds zulke basale bugs in...
Ja hier ook... uurtje aan Watch Dogs Legion missies, tech points en ander verzamelspul binnengeharkt.... loopt ie (voor het eerst) vast. Kon nog wel naar Xbox Home en toen liep de Xbox Series X helemaal vast. Hard uit en aan, weer Watch Dogs in, blijkt dat ik een heeeele rits aan missies opnieuw mag doen inclusief tech points.
Opmerkelijk is dat vele text files en audio files en masks niet meer hoeven. Op de een of andere manier slaat de game selectief op?!
Opmerkelijk is dat vele text files en audio files en masks niet meer hoeven. Op de een of andere manier slaat de game selectief op?!
Hier net even snel weer wat missies gedaan en ook een vastloper, eerste op de XSX, en gelukkig was alleen de game vastgelopen.Valderrama schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:50:
Ja hier ook... uurtje aan Watch Dogs Legion missies, tech points en ander verzamelspul binnengeharkt.... loopt ie (voor het eerst) vast. Kon nog wel naar Xbox Home en toen liep de Xbox Series X helemaal vast. Hard uit en aan, weer Watch Dogs in, blijkt dat ik een heeeele rits aan missies opnieuw mag doen inclusief tech points.
Ok, bijzonder. Ik had hetzelfde met Cold War. 3 single player missies gedaan gisteren, vandaag nergens meer terug te vinden en opnieuw moeten beginnen.Homeland schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:24:
Ik dacht dat ik al iets fout gedaan had.Homeland schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:24:
Ik had precies hetzelfde. Gelukkig maar 2 missies gedaan maar die save was wel weg. Ik moest ze dus weer opnieuw doen en ook was ik 2 personages kwijt die ik bij mijn team had gevoegd. Ik doe nu elke keer als ik wil stoppen eerst op terug naar hoofdmenu klikken. Geen idee of het echt helpt maar daarna geen saves meer kwijtgeraakt.
Daarna weer eens met destiny 2 begonnen. Hoop ook dat daar de x/s patch snel voor komt.
Maar wat laad destiny 2 nu wel heerlijk snel.
Voorheen kan ik altijd nog ff koffie zettenz, inschenken, nog even naar de wc en als ik dan geluk had zat ik in het menu om mijn character te kiezen en dan moest hij nog verder laden naar de planeet waar je naar toe wou.
Nu gaat dat echt heerlijk snel.
[ Voor 6% gewijzigd door airwolf83 op 16-11-2020 22:10 ]
Meer mensen er last van dat de 120 hz mode op COD Cold war niet werkt?
Mijn tv ondersteunt het wel op 1080p, maar niet op 4k. 120 hz werkt wel in GOW5 maar in cod blijft de optie greyed out. Ook met RT uit en de game gereboot...
Mijn tv ondersteunt het wel op 1080p, maar niet op 4k. 120 hz werkt wel in GOW5 maar in cod blijft de optie greyed out. Ook met RT uit en de game gereboot...
Voor de heren die me een tip gaven om brightness op 49 te zetten, hartstikke bedankt! Zo bizar dat 1 tikje brightness dimmen het probleem verhelpt!Rivanov schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:58:
[...]
Ik heb gewoon het juiste plaatje?
[Afbeelding]
Crashes heb ik nog niet gehad in Gears tactics... Had wel bij een missie (de eerste waar je voor die bommen uit moet rennen) een vage bug... Wilde een van mijn supports een chain saw attack laten doen, maar hij rent er naar toe en vervolgens gebeurt er niks meer. Camera doet het nog en kan het menu openen, maar verder reageert hij nergens meer op. Start de missie overnieuw (want dat werkte wel)... Paar beurten gespeeld waarbij ik ongeveer hetzelfde doe en wil dezelfde vijand toch weer neer halen met de chain saw, zelfde probleemTorgo schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:22:
Zojuist voor het eerst uit GoW Tactics gegooid. Opnieuw het spel gestart en dezelfde missie gestart en toen bleef hij oneindig lang hangen op het laad scherm van de missie. Nu maar even de XSX uitgezet.
[Afbeelding]

Overigens wel geinig van die bommenregen...
spoiler:
Wist je dat je ze kunt overleven? 
Had net zo'n missie waar ik Cole bij me had en die werd door een explosie terug het rode vlak in gegooid. De bom die op hem viel downde hem... Volgende beurt de second wind ability gebruikt maar was de eerste keer dat ik die probeerde en had niet gezien dat je maar 1 action krijgt. Dat was niet genoeg om voor de bommen uit te komen dus ik zag het al gebeuren... Missie overdoen... Maar nee! Had hem net de skill gegeven van 75% damage reduction op de eerste keer aangevallen worden elke beurt en meneer overleefde de bom en wandelt volgende beurt al rokend zo de evac point op
Had net zo'n missie waar ik Cole bij me had en die werd door een explosie terug het rode vlak in gegooid. De bom die op hem viel downde hem... Volgende beurt de second wind ability gebruikt maar was de eerste keer dat ik die probeerde en had niet gezien dat je maar 1 action krijgt. Dat was niet genoeg om voor de bommen uit te komen dus ik zag het al gebeuren... Missie overdoen... Maar nee! Had hem net de skill gegeven van 75% damage reduction op de eerste keer aangevallen worden elke beurt en meneer overleefde de bom en wandelt volgende beurt al rokend zo de evac point op

Vind het nog steeds echt een heerlijke game
Gamertag: FinrazielNL
Finraziel schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:36:
[...]
Overigens wel geinig van die bommenregen...
spoiler:Wist je dat je ze kunt overleven?
Vind het nog steeds echt een heerlijke game
spoiler:
Ik kom niet verder in een missie met bommenregen. Je kan inderdaad een bom overleven. Heb zelfs geprobeerd met een squad met supports en heals in de bommen regen te blijven lopen en de bommen regen de vijanden te laten pakken, maar dat werkt niet
. De missie is echt sneaky, je moet dus voor de bommenregen blijven én je hebt maar 2 energy per unit, dus je komt bijna niet vooruit. En dan moet je ook nog de vijanden pakken. Echt niet te doen. En ik kan hem niet overslaan want de andere missie doet het dus niet 

Ik heb vandaag Call of Duty Cold War gedownload op mijn XSX, de cross-gen versie. Nu kom ik er net achter dat ik twee thumbnails voor de game heb die de game allebei starten. Bij de ene zit vervolgens geen RTX in het menu, bij de andere wel... Is dit normaal? Omdat de thumbnails dus exact gelijk zijn, weet ik dus niet welke ik moet starten om RTX te hebben. Bij game management zie ik niet dat er iets dubbel geinstalleerd is trouwens.
[ Voor 9% gewijzigd door kesj op 16-11-2020 23:13 ]
Instant-on wordt vertaald als stand-byAce schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:07:
[...]
Dan zoek je toch even in je menu naar de tenenkrommende vertaling van Power & Energy, jij zet hem op Nederlands
Kracht & Elektriciteit
Kracht & Stroom
Stroom & Kracht

Pfff, dat Quick Resume...
Bij Borderlands 3 werkt het niet. Wellicht omdat dit ook een X|S optimised titel is? Bij Tetris werkt het op zich wel, maar toen bleef het scherm weer zwart bij het laden van een nieuwe 'wereld'
Fijn dat het bij MS een 'known issue' is. Dat is het bij mij inmiddels ook...
Bij Borderlands 3 werkt het niet. Wellicht omdat dit ook een X|S optimised titel is? Bij Tetris werkt het op zich wel, maar toen bleef het scherm weer zwart bij het laden van een nieuwe 'wereld'

Fijn dat het bij MS een 'known issue' is. Dat is het bij mij inmiddels ook...
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Sorteer eens op grootte, dan zie je als het goed is dat er 1 100+ gb is en de ander veel minder. de grote is de sxs versie, de andere de xone versie.kesj schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:10:
Ik heb vandaag Call of Duty Cold War gedownload op mijn XSX, de cross-gen versie. Nu kom ik er net achter dat ik twee thumbnails voor de game heb die de game allebei starten. Bij de ene zit vervolgens geen RTX in het menu, bij de andere wel... Is dit normaal? Omdat de thumbnails dus exact gelijk zijn, weet ik dus niet welke ik moet starten om RTX te hebben. Bij game management zie ik niet dat er iets dubbel geinstalleerd is trouwens.
Normaal gaat de Xbox bij het uitzetten de save uploaden naar de cloud maar schijnbaar doet ie dat dus niet bij iedereen
Thanks! Inmiddels de normale xone versie verwijderd. Top.Xgar schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:38:
[...]
Sorteer eens op grootte, dan zie je als het goed is dat er 1 100+ gb is en de ander veel minder. de grote is de sxs versie, de andere de xone versie.
[ Voor 6% gewijzigd door kesj op 16-11-2020 23:54 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |