Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:34:
[...]

Dat klopt. Maar als je je Xbox op max. 60fps wilt laten draaien om bijvoorbeeld Ray Tracing te activeren in COD Black Ops Cold War dan moet je de Xbox op 60Hz zetten. Daarmee ben je dus gebonden aan HDMI 2.0 waardoor VRR op de Xbox zelf niet meer werkt en je dus wel gebruik moet maken van Freesync.

Dit is zoals ik het begrijp in ieder geval?
Dat is (denk ik) niet het geval. De Xbox One X heeft ook VRR op 60 Hz op 4K. Maar ik kijk nog even het hele filmpje nu, heb vanmorgen even alleen doorgespoeld naar de relevante delen voor mij. Wat ik wel denk te begrijpen (maar dat geldt dan net zo goed voor freesync) is dat LFC niet werkt als je de Xbox op 60 FPS output zet omdat voor LFC er een range van 40 tot 100, moet zijn. (of 48 tot 120 voor bepaalde LED TVs)

/edit: je ziet op het LG freesync schermpje ook staan dat hij VRR gebruikt, en dat het aanstaat bij de gedeelten die hij laat zien op 60Hz. (Als Freesync aanstaat staat daar freesync, niet VRR) En voor de volledigheid, het is ook niet grayed out bij de xbox settings.

[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 16-11-2020 11:48 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-09 21:49

Vagax

Hehe

Ben onderhand wel heel benieuwd naar de velocity architecture. Als ik zo kijk naar Spiderman hoop ik dat games ook zo snel kunnen laden als dat :D

Trouwens, misschien is dit al langer bekend maar ik merk dat bij Gears 5 het best wel erg lang duurt voor je in het hoofdscherm komt, hij blijft laden (ik denk dat hij iets online zit te doen?) en zodra ik van het hoofdmenu de campaign opstart is dat weer wel vliegensvlug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 21:32
Motion2 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:44:
Nou mijn Advanced Exchange is inmiddels aangevraagd, zou binnen 3-5 dagen een nieuwe moeten hebben.
Houdt me maar op de hoogte. Ben erg benieuwd.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Vagax schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:47:
Ben onderhand wel heel benieuwd naar de velocity architecture. Als ik zo kijk naar Spiderman hoop ik dat games ook zo snel kunnen laden als dat :D

Trouwens, misschien is dit al langer bekend maar ik merk dat bij Gears 5 het best wel erg lang duurt voor je in het hoofdscherm komt, hij blijft laden (ik denk dat hij iets online zit te doen?) en zodra ik van het hoofdmenu de campaign opstart is dat weer wel vliegensvlug
Die "langere" laadtijd van Gears 5 naar main menu viel mij ook al op, ja

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mavel 128 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:16:
[...]

Ik heb exact de zelfde ervaring. Een enkele keer is na een aantal minuten tot een uur de fan uit. Maar meestal draait hij nog gewoon. Ik vind het niet heel storend omdat je hem niet hoort, maar vraag me wel af of het by design is. Zijn er nu veel die dit ook ervaren?
Tot nu toe iedere keer als ik ga kijken een tijdje nadat ik hem uitgezet heb staat de fan gewoon uit. En heb hem wel op de setting staan dat hij updates installeert.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Vagax schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:47:

Online zooi: checken op updates en of er DLC is die aan je account hangt.
Hebben we al jaren, maar reken er maar op dat mensen zich hier veel meer aan gaan ergeren deze generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:50
Mavel 128 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:16:
[...]

Ik heb exact de zelfde ervaring. Een enkele keer is na een aantal minuten tot een uur de fan uit. Maar meestal draait hij nog gewoon. Ik vind het niet heel storend omdat je hem niet hoort, maar vraag me wel af of het by design is. Zijn er nu veel die dit ook ervaren?
Merk ik inderdaad ook. En wat je zegt, je hoort 'em niet, dus het maakt eigenlijk niet zoveel uit. Zou ook een safety/duurzamheid feature kunnen zijn, waarbij ze alsnog alle warmte zo snel mogelijk uit het apparaat willen krijgen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 23-09 00:05
Notna schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:41:
[...]

Ik heb deze vraag al eens voorbij zien komen (en ook zelf op gereageerd, maar kan het niet terug vinden :+ ) ) maar ik geloof dat tot 3 meter bijna alles van een beetje merk wel werkt (er wordt koper gebruikt en het is passief) maar dat je daarboven vaak overgeleverd bent aan optic kabels of actieve kabels. En die zijn wel wat (lees: een stuk) duurder

https://www.digitaltrends.com/home-theater/best-hdmi-cables/

[...]
Thanks, ik ga even zoeken! Heb er net een van 54 euro voor 5 meter gevonden maar helaas uitverkocht. Een andere bied hem aan voor 108euro, dat vind ik echt te duur...
Hopelijk worden ze snel wat gangbaarder nu met de nieuwe Xbox.
Voorlopig toch max 60Hz via mijn Denon X2700h aangezien daar ook nog een bug in zit met de HDMI board...
Achja dat is het nadeel aan early adopter zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Marsman83 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:54:
[...]

Thanks, ik ga even zoeken! Heb er net een van 54 euro voor 5 meter gevonden maar helaas uitverkocht. Een andere bied hem aan voor 108euro, dat vind ik echt te duur...
Hopelijk worden ze snel wat gangbaarder nu met de nieuwe Xbox.
Voorlopig toch max 60Hz via mijn Denon X2700h aangezien daar ook nog een bug in zit met de HDMI board...
Achja dat is het nadeel aan early adopter zijn :')
Ik heb mijn post inmiddels ge-edit; je kan voor 30 euro al 5m aan kabel vinden die aan je eisen voldoet (wel even iets van 50 cent erbij vinden voor gratis verzenden :9 ) :

https://www.kabelshop.nl/...-11045905-i9695-t654.html
Eigenschappen:
  • Ondersteunt 8K (7680 x 4320) bij 60 Hz en 4K (3840 x 2160) bij 120 Hz
  • HDR en 3D geschikt
  • Met ethernet-kanaal voor internet via HDMI
  • Stevige kabel, geschikt voor professioneel gebruik
  • Enhanced Audio Return Channel
  • Garantie: 2 jaar
Ik kan alleen niet vinden of deze actief is of een optische kabel, maar aangezien ze aangeven dat het moet lukken.... Ergste geval moet je het terugsturen en op zoek gaan naar een kabel die het echt aangeeft wat het is en doet.

Kijken bij Amazon.de / nl kan uiteraard ook:

https://www.amazon.de/s?k=hdmi+2.1+5+meter

[ Voor 34% gewijzigd door Notna op 16-11-2020 12:02 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:30
Na aanleiding van dit forum heb ik wat meer op het gedrag van de ventilator gelet dit weekeinde.
Als de console relatief heet is blijft de ventilator nog een tijdje nadraaien en gaat daarna uit (ik heb met een zaklamp gecontroleerd of de ventilator geheel stil stond). Met enige regelmaat gaat de fan eventjes draaien en m.i. is dit hetzelfde patroon als de One S.
In standby-modus (updatemodus) moet op gezette tijden wat opgebouwde warmte worden afgevoerd en/of wordt er kortstondig contact gezocht met een updateserver om te controleren of er updates beschikbaar zijn.
Ik heb geen afwijkend gedrag van de ventilator opgemerkt t.o.v. Xbox One S.

@uchiha tijntje je bent de stopwatch vergeten!

[ Voor 9% gewijzigd door ariekanari op 16-11-2020 12:24 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +6 Henk 'm!
ariekanari schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:01:
Na aanleiding van dit forum heb ik wat meer op het gedrag van de ventilator gelet dit weekeinde.
Als de console relatief heet is blijft de ventilator nog een tijdje nadraaien en gaat daarna uit (ik heb met een zaklamp gecontroleerd of de ventilator geheel stil stond). Met enige regelmaat gaat de fan eventjes draaien en m.i. is dit hetzelfde patroon als de One S.
In standby-modus (updatemodus) moet op gezette tijden wat opgebouwde warmte worden afgevoerd en/of wordt er kortstondig contact gezocht met een updateserver om te controleren of er updates beschikbaar zijn.
Ik heb geen afwijkend gedrag van de ventilator opgemerkt t.o.v. Xbox One S.
Haha ik zie je al zitten naast de xbox met een notitieblokje en een zaklampje :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Hier gaat de fan ook uit na een minuut of 10. Alleen de eerste dag bleef de fan wel draaien maar dat kwam waarschijnlijk omdat hij aan het downloaden was. Tot zover geen schokkende dingen meegemaakt gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:48
JDL15 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:07:
Ik heb COD Cold War gisteren gespeeld met Ray Tracing aan (let wel switch in je Xbox menu terug naar 60hZ anders kun je ray tracing niet enablen). Dit vond ik bij vlagen toch echt indrukwekkend (Vietnam en Red Light, Green Light).

Helaas merk ik toch wel in Warzone wat flickering effects als ik 120hZ enable bij donkere plaatsen. Dit icm LG Oled C9. Erg jammer, want ik presteer (voor mijn gevoel) beter met 120hZ enabled.

Iemand die dit ook ervaart?

Video voor flickering (zelf gemaakt):

https://streamable.com/y8bpqa
Hier ook een C9. Ik heb of merk die flickering dus totaal niet in Warzone. Zie je dit ook als je gewoon beweegt over de map? Nu sta je stil naast een muur en ga je er echt naar zoeken, dan merk je het misschien wel. Maar je staat niet de hele pot naar een muur te kijken neem ik aan? Neemt niet weg dat het er dus blijkbaar wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Notna schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:56:
[...]

Ik heb mijn post inmiddels ge-edit; je kan voor 30 euro al 5m aan kabel vinden die aan je eisen voldoet (wel even iets van 50 cent erbij vinden voor gratis verzenden :9 ) :

https://www.kabelshop.nl/...-11045905-i9695-t654.html

[...]

Ik kan alleen niet vinden of deze actief is of een optische kabel, maar aangezien ze aangeven dat het moet lukken.... Ergste geval moet je het terugsturen en op zoek gaan naar een kabel die het echt aangeeft wat het is en doet.

Kijken bij Amazon.de / nl kan uiteraard ook:

https://www.amazon.de/s?k=hdmi+2.1+5+meter
Die kabel van 30euro heb ik dus al en werkt niet, check mijn post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraagje voor de instant on users...

Doen jullie iets als cover bovenop de XSX wanneer je hem niet gebruikt? Om stof tegen te gaan of lol, een insect bijvoorbeeld?

Ik heb erover gedacht dit te doen omdat de fan alleen lijkt te draaien als je de XSX uitzet met instant aan en je had al een download draaien. Maar stel de fans gaan aan vanwege een auto update....dan kan de lucht niet weg. Beter van niet dan maar he?

Tja, of de console volledig uitzetten, maar ik waardeer auto updates teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Marsman83 schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:11:
[...]

Die kabel van 30euro heb ik dus al en werkt niet, check mijn post ;)
:F

Zo zie je maar weer. Dan moet je echt op zoek naar een actieve, al dan niet optische, HDMI 2.1 kabel.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Notna schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:14:
[...]

:F

Zo zie je maar weer. Dan moet je echt op zoek naar een actieve, al dan niet optische, HDMI 2.1 kabel.
np, ga ik idd doen. Ik heb die shop wel aangeschreven dat deze kabel niet werkt, ondanks dat het zeer duidelijk vermeld staat dat 4K@120 en 8K@60Hz met deze kabel moet werken.
Toch behoorlijke vorm van misleiding lijkt me, zeker aangezien het geen Aliexpress of dergelijke winkel is.
Ik ben benieuwd waar ze mee komen, de kabels zijn nu 2,5maand oud, maar eerder kon ik ze natuurlijk niet testen zonder Xbox Series X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca
  • Laatst online: 28-04 19:15
devilsnight schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:14:

Doen jullie iets als cover bovenop de XSX wanneer je hem niet gebruikt? Om stof tegen te gaan of lol, een insect bijvoorbeeld?

Ik heb erover gedacht dit te doen omdat de fan alleen lijkt te draaien als je de XSX uitzet met instant aan en je had al een download draaien. Maar stel de fans gaan aan vanwege een auto update....dan kan de lucht niet weg. Beter van niet dan maar he?

Lijkt me niet verstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46

Dit zou ik sowieso niet doen. Kun je lachen als je 'em vergeet en je gaat lekker zitten gamen... En inderdaad, zoals je zegt, ook in de instant-on modus gaat soms de fan aan.

Gewoon lekker laten staan en erop vertrouwen dat MS er goed over nagedacht heeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83

Ik zou me er niet al te druk over maken en het gewoon zo laten. Er is echt wel door Microsoft over nagedacht lijkt me, als het echt problemen zou opleveren hadden ze wel dustguards geplaatst.
Stel je vergeet die cover een keer eraf te halen en gaat gamen, dat kan meer schade opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jullie hebben gelijk. Het is heel gemakkelijk om het te vergeten inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
De single player van CoD Cold War was echt gaaf. Echte next gen graphics en vele missies waarbij je je niet een ongeluk schiet, maar ook lekker kunt sneaken.

Multiplayer is ook wel leuk, maar meer zoals we gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Starbucks schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:23:
De single player van CoD Cold War was echt gaaf. Echte next gen graphics en vele missies waarbij je je niet een ongeluk schiet, maar ook lekker kunt sneaken.

Multiplayer is ook wel leuk, maar meer zoals we gewend zijn.
Maar wel erg korte campaign toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
Homeland schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:25:
[...]

Maar wel erg korte campaign toch?
Volgens mij is dat standaard zo bij iedere COD de laatste tijd.
Ik vermaak me uitstekend met Gears 5 momenteel, ziet er prachtig uit in 4K en stabiel 60fps is heerlijk.
Best vet verhaal en bijzonder gave level designs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik gebruik m'n Xbox series X op een 27" 4k 60hz 10bit HDMI 2.0 computer monitor.
Wat zijn volgens jullie de beste instellingen dan?

Is Pc rgb (4:4:4) met 8bit beter of is Standaard (4:2:0) met 10bit beter?
Gezien de 18gbps HDMI 2.0 limitatie is 4:4:4 10bit niet mogelijk, vandaar m'n vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Hier bespreekt hij dus de beste instellingen voor gebruik bij een HDMI 2.1 scherm.
Maar de meeste mensen hebben nog een HDMI 2.0 scherm lijkt mij, en wat daar de beste instellingen op zijn heeft hij het niet over helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:02
Finraziel schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:54:
[...]

Linus laat wel weer duidelijk zien dat ie niet echt op de hoogte is van consoles/Xbox... Doom eternal vergelijken en dan zeggen dat het volgens hem zelfs op een one x beter uitzag dan op de series s. Ja, dat is ook zo want dat zijn gewoon de bc versies die je daar draait, oftewel de one x versie op de xsx en de one s versie op de xss.

Ook stoorde het me dat hij volgens mij niet probeerde om de splash screens te skippen. Weet niet of dat kan bij AC, maar bijvoorbeeld bij FH4 kan dat wel en die is dan veel sneller operationeel dan als je braaf alles af gaat zitten kijken.
Enerzijds wel met je eens, maar het is ook MS die zelf dit heeft gecreerd door geen grote launchtitel neer te zetten of titels naar voren te schuiven waarvan alles goed werkt. Ook FH4 heeft nog issues met quick resume volgens mij en dat maakt dit soort video's ook wel lastig. In principe is de conclusie die ie trekt niet anders dan wat jij en ik zouden zeggen: wil je meer grafische pracht dan moet je een X hebben, anders is een S geen slechte deal.
Caayn schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:10:
[...]
offtopic:
Tja, ik heb de video niet bekeken (en dat ben ik ook niet van plan) maar dat klinkt als Linus Clickbait Sebastian, veel schreeuwen weinig inhoud en vooral de nodige fouten maken en dat als waarheid presenteren. Wat een hekel begin ik aan die vent en zijn verzameling stuiterende pubers te krijgen.
Ik vind het wel meevallen. Je moet je mening/ervaringen sowieso niet van 1 bron af laten hangen, maar ik moet zeggen dat de "dit is wat consumenten ervaren" insteek ook niet heel verkeerd is. MS had gewoon een game moeten hebben staan met "kijk, dit is wat de series X kan". Nu is het al lastig om precies een game te pakken die de verschillen goed laat zien want met elke game is wel weer wat. Quick resume werkt niet of er zijn crashes of het heeft nog geen update gehad, etc.

Verder heeft Linus, net als vrijwel elke andere reviewer/youtuber, last van het feit dat alles gewoon te dicht op elkaar uitkomt en je dus niet veel tijd kunt nemen, want je moet veel verschillende producten behandelen.

Overigens moet ik verder opmerken dat er ook wel een verschil zit tussen de schrijvers van de items. Sommigen, zoals in deze, doen gewoon hun werk matig en je merkt gewoon dat het allemaal snel af moest zijn. Anderen zijn weer een stuk beter. Ik vind Riley en James altijd wat minder qua schrijvers, die moeten gewoon lekker gaan presenteren. Items die door anderen, bv Anthony, Alex of Jake worden gedaan zijn meestal wel wat beter uitgewerkt. Het moet wel een beetje je ding zijn zoals ze het brengen, maar ik denk dat het al wel een verbetering is dat ze wat dingen naar Short Circuit en dergelijke hebben verplaatst, zodat er wat minder PR bij LTT zit dan eerst. Maar een groot deel van de video's is dus vooral beinvloed door de schrijvers. Ze zijn in ieder geval vrij open over hun werkwijze, in tegenstelling tot andere youtubers.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Klopt. Maar ik dacht ik post 'm toch even, ook voor de uitleg e. d. Gebruik zelf een C7, dus de HDMI 2 1 instellingen waar over gesproken wordt is voor mij ook niet van toepassing. Desalniettemin, leerzaam :)

Heb 'm ook weer op 10-bit colourdepht staan. En even op dimmen na 2 minuten inactiviteit, had ik nog niet naar gekeken.

[ Voor 73% gewijzigd door DutchOwnage op 16-11-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft er niks bovenop te leggen. Dat ding is gemaakt om rechtop te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ligt het aan mij of kun je niet de volume van je wireless headset aanpassen in het quick access menu. Als ik op audio druk is alles grijs?

[ Voor 4% gewijzigd door Koning-Admiraal op 16-11-2020 14:13 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:51:
[...]

Enerzijds wel met je eens, maar het is ook MS die zelf dit heeft gecreerd door geen grote launchtitel neer te zetten of titels naar voren te schuiven waarvan alles goed werkt. Ook FH4 heeft nog issues met quick resume volgens mij en dat maakt dit soort video's ook wel lastig. In principe is de conclusie die ie trekt niet anders dan wat jij en ik zouden zeggen: wil je meer grafische pracht dan moet je een X hebben, anders is een S geen slechte deal.

[...]

Ik vind het wel meevallen. Je moet je mening/ervaringen sowieso niet van 1 bron af laten hangen, maar ik moet zeggen dat de "dit is wat consumenten ervaren" insteek ook niet heel verkeerd is. MS had gewoon een game moeten hebben staan met "kijk, dit is wat de series X kan". Nu is het al lastig om precies een game te pakken die de verschillen goed laat zien want met elke game is wel weer wat. Quick resume werkt niet of er zijn crashes of het heeft nog geen update gehad, etc.

Verder heeft Linus, net als vrijwel elke andere reviewer/youtuber, last van het feit dat alles gewoon te dicht op elkaar uitkomt en je dus niet veel tijd kunt nemen, want je moet veel verschillende producten behandelen.

Overigens moet ik verder opmerken dat er ook wel een verschil zit tussen de schrijvers van de items. Sommigen, zoals in deze, doen gewoon hun werk matig en je merkt gewoon dat het allemaal snel af moest zijn. Anderen zijn weer een stuk beter. Ik vind Riley en James altijd wat minder qua schrijvers, die moeten gewoon lekker gaan presenteren. Items die door anderen, bv Anthony, Alex of Jake worden gedaan zijn meestal wel wat beter uitgewerkt. Het moet wel een beetje je ding zijn zoals ze het brengen, maar ik denk dat het al wel een verbetering is dat ze wat dingen naar Short Circuit en dergelijke hebben verplaatst, zodat er wat minder PR bij LTT zit dan eerst. Maar een groot deel van de video's is dus vooral beinvloed door de schrijvers. Ze zijn in ieder geval vrij open over hun werkwijze, in tegenstelling tot andere youtubers.
Heb je ook gelijk in. Ik ben er redelijk gevoelig voor denk ik omdat ze naar mijn idee vooral een tijdje terug wel regelmatig erg denigrerend deden over consoles, erg pcmr (vooral in de wan show). Ik kan ze verder juist wel waarderen (anders keek ik ook geen wan show :+), alleen bij consoles heb ik dan toch vaak het gevoel dat het gewoon echt niet hun ding is. Het is dat ik tegenwoordig minder tijd heb, vroeger keek ik praktisch alles van lmg (zelfs tijdje via floatplane).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 11:19

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Koning-Admiraal schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:13:
Ligt het aan mij of kun je niet de volume van je wireless headset aanpassen in het quick access menu. Als ik op audio druk is alles grijs?
Klopt, maar op mijn headset zitten die controls op de headset zelf. Volgens mij is dat het geval met headsets die gebruik maken van het Xbox Wireless protocol.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

MRE-Inc schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:19:
[...]

Klopt, maar op mijn headset zitten die controls op de headset zelf. Volgens mij is dat het geval met headsets die gebruik maken van het Xbox Wireless protocol.
Dus dat hoort zo en kun je dus niet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:19:
[...]

Op mijn tb stealth 700 gen 2 (wat een mond vol is het toch) is het zelfs geloof ik een analoge volume control. Vind ik zelf erg fijn, zo kun je tenminste aan het wieltje voelen of je op min of max zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
edgarf28 schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:50:
[...]

Hier bespreekt hij dus de beste instellingen voor gebruik bij een HDMI 2.1 scherm.
Maar de meeste mensen hebben nog een HDMI 2.0 scherm lijkt mij, en wat daar de beste instellingen op zijn heeft hij het niet over helaas
Ik zou in dat geval kiezen uit:
60Hz
Enable VRR (als je tv/monitor dat kan maar dat zie je want het is anders greyed out)
Enable ALLM (als je tv/monitor dat kan maar dat zie je want het is anders greyed out)
Enable Allow 4:2:2
Select: 10bit

Door 60Hz zit je toch binnen de bandbreedte van hdmi 2.0 (volgens Vincent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op maandag 16 november 2020 @ 06:43:
[...]

720/60 mod aanzetten en daarna weer uitzetten.
Springt FO4 terug naar 4K maar behoud wel zijn framerate unlock :)
Gewoon aanzetten in main menu. Save file laden en dan in het mod menu weer uitzetten? Das alles?

En was deze mod er eigenlijk zelfs al voor One X? Had ik die twee expansions kunnen spelen met 60fps al op One X? Want damn, had ik dat dan maar eerder geweten, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:29
Marsman83 schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:35:
[...]

Volgens mij is dat standaard zo bij iedere COD de laatste tijd.
Ik vermaak me uitstekend met Gears 5 momenteel, ziet er prachtig uit in 4K en stabiel 60fps is heerlijk.
Best vet verhaal en bijzonder gave level designs!
Wordt Gears leuker na de eerste missies? vindt er nog niet heel veel aan zit meer in cut scenes dan dat ik aan het schieten ben nu vind ik heel irritant:) De wapens voelen ook niet echt bruut aan lijken wel speeldgoedwapens, terwijl ik het vroeger altijd heel tof vond.. graphics vond ik vergeleken met Forza en AC ook tegenvallen nog. Maar zal het nog een kans geven vanavond...

Forza horizon 4 daarintegen blaast me helemaal weg wat een fantastische game!
MCC ga ik morgen aan beginnen als de update voor next gen er is _/-\o_
Good to be back at Xbox O+

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:22:
[...]

Gewoon aanzetten in main menu. Save file laden en dan in het mod menu weer uitzetten? Das alles?

En was deze mod er eigenlijk zelfs al voor One X? Had ik die twee expansions kunnen spelen met 60fps al op One X? Want damn, had ik dat dan maar eerder geweten, haha.
De one x zal daar de power niet voor gehad hebben (vooral cpu dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gears of War Ultimate (XBO) ondertussen uitgespeeld. Nu verder met Gears of War 2 (XB360)... :+
Niet echt games die alle pracht en praal uit de SX halen, maar wel echt ''goed acceptabel'' speelbaar. Bijzonder hoe de SX echt alles uit een oude titel kan halen qua grafisch pracht. Zelfs GoW2... hoop snel 3 en 4 ook uitgespeeld te hebben. Ik kijk uit om te beginnen aan Gears 5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Echt respect voor jullie allemaal die alle settings continue langs lopen, controleren en hier updates plaatsen! (en @Rivanov is leading the pack zo te zien ;) ). d:)b

Volgens mij ben ik echt de ideale casual doelgroep. Ik zie letterlijk alle vinkjes op groen staan en geniet van een heerlijk stille, snelle, uitermate fijne console en heb (volgens velen hier en in andere topics) eigenlijk nog niet eens 'echte next gen' meegemaakt.

Ondertussen schiet ik wat met andere ouwe lullen in Gears 5 in 120fps, switch over met @Kalkie naar een potje Forza Horizon 4 en probeer kort daarna nog even te genieten van de Ray tracing in Watch Dogs Legion maar irriteer me meer aan de super domme AI en 30fps (voor het eerst dat 30fps mij nu echt opvalt.... 7(8)7 )

Dus tja, na een kleine week kan ik wel concluderen dat de XSX een fijne en grote stap vooruit is op veel meer vlakken dan alleen maar 'next gen games'.

Als alle instellingen voor de LG OLED en XSX hier eindelijk de zegen krijgen van de specialisten dan duik ik daar ook nog maar eens in want het zal vast nóg mooier kunnen maar voor nu is het prima vertoeven hier _/-\o_

Edit: En oja, Voor de mensen die een ontspannen familie game willen spelen. Golf with your friends is echt wel leuk om uit Gamepass te vissen. Afgelopen weekend twee gezellige avonden mee kunnen vullen _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door D-Ed op 17-11-2020 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
quorumz schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:21:
[...]

60Hz
Enable VRR (als je tv/monitor dat kan maar dat zie je want het is anders greyed out)
Enable ALLM (als je tv/monitor dat kan maar dat zie je want het is anders greyed out)

Juist geen 10bit selecteren als je een 4K@60Hz scherm met HDMI2.0 hebt.

4K@60Hz + 10bit vereist meer bandbreedte dan HDMI 2.0 heeft waardoor er gebruik gemaakt moet worden chrome subsampling. HDMI 2.0 kan je het beste op 4K@60Hz+8bit laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
quorumz schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:11:
[...]

die had ik vanochtend gepost :9
Ow, excuses daar heb ik blijkbaar overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:23

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:25:
Gears of War Ultimate (XBO) ondertussen uitgespeeld. Nu verder met Gears of War 2 (XB360)... :+
Niet echt games die alle pracht en praal uit de SX halen, maar wel echt ''goed acceptabel'' speelbaar. Bijzonder hoe de SX echt alles uit een oude titel kan halen qua grafisch pracht. Zelfs GoW2... hoop snel 3 en 4 ook uitgespeeld te hebben. Ik kijk uit om te beginnen aan Gears 5.
Same hier, ik ga ook alle GoW's langs :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caayn schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:25:
[...]

4K@60Hz + 10bit vereist meer bandbreedte dan HDMI 2.0 heeft waardoor er gebruik gemaakt moet worden chrome subsampling. HDMI 2.0 kan je het beste op 4K@60Hz+8bit laten staan.
Ik heb hier 4K@60HZ met 10bit aanstaan... mijn Sony TV heeft ook een 10Bit paneel. Doet het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:21:
[...]

Op mijn tb stealth 700 gen 2 (wat een mond vol is het toch) is het zelfs geloof ik een analoge volume control. Vind ik zelf erg fijn, zo kun je tenminste aan het wieltje voelen of je op min of max zit.
Dat is de headset die ik hoop binnen te krijgen deze week via Bol, het duurt echt bizar lang voor hun doen.

Hoe bevalt deze headset? Is de bass lekker krachtig, maar niet zo erg dat het de andere sounds verzuipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:26:
[...]

Ik heb hier 4K@60HZ met 10bit aanstaan... mijn Sony TV heeft ook een 10Bit paneel. Doet het perfect.
Dat kan prima maar jouw TV ontvangt nu een 4:2:2 of 4:2:0 signaal inplaats van een uncompressed 4:4:4 of RGB signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrace Grumble schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:26:
[...]

Same hier, ik ga ook alle GoW's langs :)
Gelukkig ben ik niet de enige zo te zien. :P
Het viel me nog wel mee hoe ver je grafisch 'achteruit' gaat van een XBO titel naar een XB360 titel met Gears of War.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caayn schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:28:
[...]
Dat kan prima maar jouw TV ontvangt nu een 4:2:2 of 4:2:0 signaal inplaats van een uncompressed 4:4:4 of RGB signaal.
Hoezo dat, neem aan dat de Xbox toch 4:4:4 doorgeeft als je 10Bit hebt aangevinkt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 18:29
MRE-Inc schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:40:
[...]

Net gereboot en daarna in standby gezet. Nu is de fan wel uit. Maar heb geen zin om elke keer maar te moeten rebooten om de XSX in standby te kunnen zetten zonder draaiende fan.
Bij mij blijft ie in standby modus nog even draaien en dan gaat ie uit. Ik kan het zien aan het lampje van m'n externe HDD. Die gaat dan ook uit. Ik had deze externe schijf al voor m'n one x en kan me nog herinneren dat niet alle schijven door de Xbox uitgezet konden worden. Dus de externe schijf bleef dan draaien als je Xbox uit stond. Daarop heb ik m'n huidige HDD uitgezocht. Heb jij een externe hdd er aan hangen? Probeer de standby mode en dan uitzetten zonder externe hdd er aan. Wellicht is dat het issue waardoor de series x niet echt uit gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Koning-Admiraal schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:20:
[...]

Dus dat hoort zo en kun je dus niet aanpassen?
Ja volgens mij wel. Was ook al zo op de One X. Sluit maar eens een headset aan die geen eigen knoppen heeft voor volume/chat mixer dan zul je zien dat die instelling op de xbox wel te gebruiken is.

@drakiesoft De oude SSD die aan de One X hing aan de XSX gehangen om die games te kopieren na de setup. Daarna die SSD in de kast gelegd. Ik heb dus geen HDD/SSD meer aan mijn XSX hangen.

[ Voor 20% gewijzigd door MRE-Inc op 16-11-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:23

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:28:
[...]

Het viel me nog wel mee hoe ver je grafisch 'achteruit' gaat van een XBO titel naar een XB360 titel met Gears of War.
True, en GoW is gewoon heel tof/bruut :) Fable 1-3 staat zo ook nog op mn lijstje, die gaat grafisch denk ik wel meer 'tegenvallen'. Stiekem wil ik misschien ook nog wel de Master Chief Collection single player spelen, maar zo wordt de (Gamepass) lijst al wel heel groot :P

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Thrace Grumble schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:29:
[...]

True, en GoW is gewoon heel tof/bruut :) Fable 1-3 staat zo ook nog op mn lijstje, die gaat grafisch denk ik wel meer 'tegenvallen'. Stiekem wil ik misschien ook nog wel de Master Chief Collection single player spelen, maar zo wordt de (Gamepass) lijst al wel heel groot :P
Ik heb mijn soortgenoot gevonden... wil precies hetzelfde gaan doen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:29:
[...]

Hoezo dat, neem aan dat de Xbox toch 4:4:4 doorgeeft als je 10Bit hebt aangevinkt...?
Die gedachte heb ik ook? Iemand die hier definitief uitsluitsel over kan geven? (LG C7)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 18:25
Kom er nu achter dat als je ‘Call of Duty Cold War’ standaard versie koopt, je 2x de cross-gen versie kan ‘giften’ voor €4,99 elk.

Dus gift je jezelf en een ander. Heb je beiden de cross-gen versie voor amper de helft.

Hoor het nu van 2 gamers waarmee ik speel.
zelf nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

MRE-Inc schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:29:
[...]

Ja volgens mij wel. Was ook al zo op de One X. Sluit maar eens een headset aan die geen eigen knoppen heeft voor volume/chat mixer dan zul je zien dat die instelling op de xbox wel te gebruiken is.
Zit hier een wireless Turtle Beach headset te testen maar dan is het geluid echt niet hard genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:30
Een stoffilter aan de onderzijde en achterzijde is volgens mij wel gewenst want daar wordt de lucht naar binnen gezogen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:29:
[...]

Als jouw TV HDMI 2.1 ondersteund wel ;) Als jouw TV HDMI 2.0 heeft dan wordt er gebruik gemaakt van chroma subsampling omdat er simpelweg onvoldoende bandbreedte beschikbaar is.

4K@60Hz + 10bit RGB / 4:4:4 = ~20.5Gb/s
4K@60Hz + 10bit 4:2:0 = ~11.1Gb/s
4K@60Hz + 8bit RGB / 4:4:4 = ~17.8Gb/s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:26:
[...]

Maar dan wordt er dus wel chroma sub sampeling toegepast, aangezien HDMI 2.0 geen 4:4:4 en 10bit door kan sturen met 4k/60hz.
Dus dan is de vraag wat is beter, 4:4:4 met 8bit of 4:2:0 (of misschien 4:2:2) met 10bit... I.c.m. met HDMI 2.0 en 4k/60hz
Caayn schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:33:
[...]
Als jouw TV HDMI 2.1 ondersteund wel ;) Als jouw TV HDMI 2.0 heeft dan wordt gebruik gemaakt van chroma subsampling omdat er simpelweg onvoldoende bandbreedte beschikbaar is.

Dus voor welke van de 2 vetgedrukte kun je het beste gaan als je een HDMI 2.0 4k/60hz tv/monitor hebt?

[ Voor 35% gewijzigd door edgarf28 op 16-11-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmmo
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
slijkie schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:30:
Kom er nu achter dat als je ‘Call of Duty Cold War’ standaard versie koopt, je 2x de cross-gen versie kan ‘giften’ voor €4,99 elk.

Dus gift je jezelf en een ander. Heb je beiden de cross-gen versie voor amper de helft.

zelf nog niet getest.
mmm voor 4,99 wil ik wel de cold war cross gen van je kopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slijkie schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:30:

zelf nog niet getest.
Dat is wel interessant. Zelf haal ik altijd US gift cards bij Offgamers.com en die voer ik dan in op de Xbox die al op US staat. Scheelt enorm veel centjes ook. 52 euro voor 60 dollar aan gift cards en dan kopen maar. 50/50 qua kosten met de sharing buddy ook.

Ik denk dat ik dat nog steeds het beste kan doen voor CoD.

Dus als ik het goed begrijp koop je eerst voor de volle mep de standaard versie en dan mag je de cross gen versie 2x giften?

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 16-11-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:39

ilm

quorumz schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:21:
[...]

60Hz

Ik heb last van een witte flikker die eens op de lange tijd voorkomt (>30 min of zelfs uren niets).

Het is exact het volgende:
https://www.reddit.com/r/...creen_white_flashflicker/

De xbox one had daar ook al last van en, inderdaad, het begint eigenlijk pas nadat ik disney plus 1x heb gestart.

Ik dacht eerst dat het iets met de bandbreedte was, maar bij een clean boot heb ik totaal geen last in games (HDMI 2.0 op 60 Hertz, HDR10, 4k, 4:2:2 staat af, etc.). Ik heb ook Allow 4:2:2 aangevinkt alsook andere opties zonder success. Ik heb wel geen idee of 4:4:4 of 4:2:2 daadwerkelijk gebruikt wordt (waar kan ik dat zien?). Mijn probleem lijkt me eerder iets met HDCP (ook andere kabel geprobeerd). Alle hulp is welkom. Hopelijk is het iets softwarematig op te lossen met een update.

[ Voor 3% gewijzigd door ilm op 16-11-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:28:
[...]

De oudere Gears of War titels waren grafisch gezien, in hun tijd, ook wel bij de betere titels te vinden. Maar de stap van 3 naar 4 is best wel fors te noemen (ook wat kleurgebruik etc.). En dan gaat deel 5 daar zeker nog eens overheen.

Als je deel 4 wat vind tegenvallen, laat je dat niet tegenhouden om 5 te spelen. Deeltje 4 is van de normale serie de mindere, in de publieke opinie. Vond het zelf nog steeds een zeer toffe game :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caayn schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:33:
[...]
Als jouw TV HDMI 2.1 ondersteund wel ;) Als jouw TV HDMI 2.0 heeft dan wordt er gebruik gemaakt van chroma subsampling omdat er simpelweg onvoldoende bandbreedte beschikbaar is.

Verrek ja, dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
De vraag is natuurlijk even wat mooier is, 10Bit 4:2:0, 8Bit 4:4:4 of 8bit RGB.
Ik vermoed 8bit 4:4:4... vanavond maar is in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:31:
[...]

Zit hier een wireless Turtle Beach headset te testen maar dan is het geluid echt niet hard genoeg...
De 700 gen 2 toevallig? Zo ja, no offense, maar heb je toevallig gehoorbeschadiging? Net nog eens geprobeerd maar maximaal volume vind ik nog net te tolereren.
Maar goed, ik snap wel vaker niet waarom mensen hun koptelefoon zo hard hebben staan dat de gehele omgeving precies alles kan horen wat je afspeelt (en dan heb ik het niet over een open backed ding).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
4:4:4 krijg je enkel als je de HDMI poort van je TV op PC mode zet. Anders is 4:2:2 het maximale.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 00:03
Caayn schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:25:
[...]

Mijn hdmi 2.0. 2019 qled heeft volgens RTINGS 4k @ 60 Hz @ 4:4:4

Welke bit moet ik dan instellen? Nu heb ik de hoogste (ik meen 12) gekozen onder het mom van hoe hoger des te beter :D , maar ik begrijp dat het iets genuanceerder ligt?

Moet ik hem dan op 8 zetten of 10? Ik begrijp dat 4:4:4 hetgeen is wat ik moet nastreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:02
Finraziel schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:19:
[...]

Heb je ook gelijk in. Ik ben er redelijk gevoelig voor denk ik omdat ze naar mijn idee vooral een tijdje terug wel regelmatig erg denigrerend deden over consoles, erg pcmr (vooral in de wan show). Ik kan ze verder juist wel waarderen (anders keek ik ook geen wan show :+), alleen bij consoles heb ik dan toch vaak het gevoel dat het gewoon echt niet hun ding is. Het is dat ik tegenwoordig minder tijd heb, vroeger keek ik praktisch alles van lmg (zelfs tijdje via floatplane).
Die wan show kijk ik zelf niet. Dat vind ik allemaal te lang duren. Ik kijk/volg sowieso weinig wat meer dan een half uur duurt. Dan wordt het al snel saai.

Ik vond ze de laatste tijd een stuk positiever over de consoles in ieder geval, maar het is wel duidelijk dat hun doelgroep elders ligt en dat is ook gewoon prima.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:41:
4:4:4 krijg je enkel als je de HDMI poort van je TV op PC mode zet. Anders is 4:2:2 het maximale.
Hieruit concludeer ik dat ik 'm op 10-bit laat staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:42:
[...]

Welke bit moet ik dan instellen? Nu heb ik de hoogste (ik meen 12) gekozen onder het mom van hoe hoger des te beter :D , maar ik begrijp dat het iets genuanceerder ligt?

Moet ik hem dan op 8 zetten of 10? Ik begrijp dat 4:4:4 hetgeen is wat ik moet nastreven?
8bit, aangezien dat het maximale is via HDMI 2.0 met 4:4:4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Maar dan wel als je 'm op PC mode zet. En dat doe ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het wordt juist aangeraden om je TV op PC mode te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:53
PacinoAllstars schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:42:
[...]

Denk eerder HDMI 2.0a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:45:
Het wordt juist aangeraden om je TV op PC mode te zetten. :)
Enlighten me plz :+. Ben het ff kwijt nou :9

Zat ik net zo lekker in Valhalla...

[ Voor 14% gewijzigd door DutchOwnage op 16-11-2020 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Wom schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:37:
[...]

De oudere Gears of War titels waren grafisch gezien, in hun tijd, ook wel bij de betere titels te vinden. Maar de stap van 3 naar 4 is best wel fors te noemen (ook wat kleurgebruik etc.). En dan gaat deel 5 daar zeker nog eens overheen.

Als je deel 4 wat vind tegenvallen, laat je dat niet tegenhouden om 5 te spelen. Deeltje 4 is van de normale serie de mindere, in de publieke opinie. Vond het zelf nog steeds een zeer toffe game :)
Vooral de multiplayer van Gears Of War 4. In mijn ogen bijna onovertroffen (3rd person cover based) en ik vind het nog steeds lekkerder spelen dan Gears 5.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Stylze schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:23:
[...]

Wordt Gears leuker na de eerste missies? vindt er nog niet heel veel aan zit meer in cut scenes dan dat ik aan het schieten ben nu vind ik heel irritant:) De wapens voelen ook niet echt bruut aan lijken wel speeldgoedwapens, terwijl ik het vroeger altijd heel tof vond.. graphics vond ik vergeleken met Forza en AC ook tegenvallen nog. Maar zal het nog een kans geven vanavond...

Forza horizon 4 daarintegen blaast me helemaal weg wat een fantastische game!
MCC ga ik morgen aan beginnen als de update voor next gen er is _/-\o_
Good to be back at Xbox O+
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem ook gestart ben "bij gebrek aan beter" maar na de eerste paar missies kwam ik er toch echt goed in. De HDR effecten vind ik ook erg goed tot zijn recht komen.
De automatische wapens hebben idd niet veel impact, als in aardig wat bullets sprayen voordat ze dood zijn ;) Maar dat vind ik ook wel wat hebben.
De Tri-shot, Salvo nog iets en Mulcher zijn wel lekker om iedereen snel te slopen!

Forza Horizon 4 in 4K 60fps is inderdaad heerlijk om te spelen! Vooral in de schemering of nacht komt wederom HDR echt tot zijn recht O+

De MCC 120fps patch ben ik ook zeker benieuwd naar! De game zelf staat al te wachten op mijn SSD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:46:
[...]

Enlighten me plz :+. Ben het ff kwijt nou :9
Advies van Evilboris (HDTVTest)

Vanaf 10:20 legt Vincent het uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 16-11-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Jongens, help ff mee, welke van de twee is een XSX denken jullie? :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHE2inMbN0eBEq4V4A3pa7q4NTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MIeinhAeAv6s3I6MqnDN0dq.jpg?f=fotoalbum_large

Series, wat is dit nou weer? De OG Xbox One heeft keurig de juiste naam en plaatje. Hetzelfde geldt voor de Xbox One X (niet te zien op dit plaatje). En dan komen ze met totaal nieuwe hardware in de vorm van de XSX (super turbo Tower of Power, bla-bla-bla) en dan vergeten ze de naam en het plaatje een update te geven 8)7

En als je iets op afstand wilt downloaden dan is het nog irritanter, want je weet oprecht niet welke van de twee de XSX is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjS4n_f9aokCwolqZnvdPx7EChg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MAt6ESlJ29sIY4PEGEOxVQS5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 09:29
SantinoNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:32:
[...]

Hier ook een C9. Ik heb of merk die flickering dus totaal niet in Warzone. Zie je dit ook als je gewoon beweegt over de map? Nu sta je stil naast een muur en ga je er echt naar zoeken, dan merk je het misschien wel. Maar je staat niet de hele pot naar een muur te kijken neem ik aan? Neemt niet weg dat het er dus blijkbaar wel is.
Het is niet zichtbaar bij fellere scenes en buiten bij Warzone. Het is dat een medetweaker er op wees, maar het is echt zichtbaar in donkere scènes. Zo ook al een beetje bij het donkere startscherm met die metro van Warzone.

Test het maar eens, met 4K en 120FPS, je zult het ook zien (heb het ook al gezien bij een maar van me met een B9).

Ik zie helaas de gouden tip/oplossing nog niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
JDL15 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:57:
[...]

Het is niet zichtbaar bij fellere scenes en buiten bij Warzone. Het is dat een medetweaker er op wees, maar het is echt zichtbaar in donkere scènes. Zo ook al een beetje bij het donkere startscherm met die metro van Warzone.

Test het maar eens, met 4K en 120FPS, je zult het ook zien (heb het ook al gezien bij een maar van me met een B9).

heb je al geprobeerd de helderheid op de Tv op 49 (of eventueel zelfs doorzakken naar 47) te zetten en kijken of het dan nog optreedt. Op reddit zijn er behoorlijk wat mensen die zeggen dat het dan niet meer zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rossi46 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:57:

[Afbeelding]

Series, wat is dit nou weer? De OG Xbox One heeft keurig de juiste naam en plaatje. Hetzelfde geldt voor de Xbox One X (niet te zien op dit plaatje). En dan komen ze met totaal nieuwe hardware in de vorm van de XSX (super turbo Tower of Power, bla-bla-bla) en dan vergeten ze de naam en het plaatje een update te geven 8)7

En als je iets op afstand wilt downloaden dan is het nog irritanter, want je weet oprecht niet welke van de twee de XSX is:

[Afbeelding]
Ik heb gewoon het juiste plaatje?

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/CleanShot-2020-11-16-at-14.58.25.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JDL15 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:57:
[...]

Brightness op 49 zetten. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
aanklikken en naar de garantiedatum kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op m'n desktop verschijnt wel de Tower of Power :+. Met bijpassend icoontje. Alleen de naam blijft XboxOne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Thx. Op me gemakkie nog eens doorheen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar ik op de Xbox One X last van had, en nu zelfs ook nog op de Series X, is dat wanneer ik een game clip opneem mijn complete sound maar ook beeld gaat stotteren bij Preparing Game Clip. Dit is voornamelijk in COD Black Ops Cold War. En had dit probleem ook op de One X met COD Modern Warfare.

Dus ik vraag me af of dit aan de game ligt of aan de Xbox zelf. Maar de One X had dit probleem en nu de Series X ook weer.. iemand anders ook last hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:15
Heb ik weer hoor. Heb ik COD CW binnen op mijn XSX, moet ik mijn Activision account linken. Nu heb ik eerder Warzone gelinkt aan een van mijn Xbox accounts, maar ik wil dus CW met een ander account linken. Unlink ik het netjes in de browser bij Activision, kies ik koppelen met nieuw account, logt het systeem me automatisch in met mijn vorige account (die juist net losgekoppeld was)...

Nu mag ik 12 maanden lang geen unlink meer doen en ik kan nergens een chatfunctie op de site vinden... Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
ArthurMorgan schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:59:
aanklikken en naar de garantiedatum kijken ;)
Daarvoor moet ik me zo te zien nog aanmelden. Wellicht dat daarom ook het plaatje bij mij achterwege blijft? Zou een nogal idiote reden zijn, maar goed. Het is sowieso allemaal behoorlijk maf want de anderen hebben dus wel het plaatje maar alsnog de foute naam :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnlKAVwD5lybIDIGWUm8iHZFdkA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zIZwLEBDt2ORgMBIqw17SGJ8.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Rossi46 Als ik op zowel een Windows 10 laptop als via de browser via xbox.com naar bv Forza Horizon ga en ik log in en kies: Op Mijn apparaten installeren, dan zie ik de naam die ik mijn Series X heb gegeven. Dat kun je instellen bij de systeem instellingen op je SX.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5amNfn3wi6hk5rW5aJY3_PO7vaQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f5mvh1TNi4tHiJ927tkKWOJF.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door MRE-Inc op 16-11-2020 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Via de app (iPhone in ieder geval) zie je wel de juiste icoontjes.. Dus wellicht even via de app installeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Het is zowiezo verstandig om je nieuwe console te registreren d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Okay okay, Ik ga er straks ook maar eens voor zitten. Dus met deze video kan ik volledig aan de slag met de B9? (ik kan die optie via het blauwe knopje niet activeren las ik het weekend al ergens maar voor de rest hetzelfde toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Finraziel schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:40:
[...]

De 700 gen 2 toevallig? Zo ja, no offense, maar heb je toevallig gehoorbeschadiging? Net nog eens geprobeerd maar maximaal volume vind ik nog net te tolereren.
Maar goed, ik snap wel vaker niet waarom mensen hun koptelefoon zo hard hebben staan dat de gehele omgeving precies alles kan horen wat je afspeelt (en dan heb ik het niet over een open backed ding).
Nee geen gehoorbeschadiging, jij wel? En het gaat om de 600 gen 2. En de volume valt tegen, tenzij je niks anders gewend bent. Dan valt het niet op nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:03

DoctorV64

Cosmopoliet

devilsnight schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:34:
[...]

Dat is wel interessant. Zelf haal ik altijd US gift cards bij Offgamers.com en die voer ik dan in op de Xbox die al op US staat. Scheelt enorm veel centjes ook. 52 euro voor 60 dollar aan gift cards en dan kopen maar. 50/50 qua kosten met de sharing buddy ook.

Dus als ik het goed begrijp koop je eerst voor de volle mep de standaard versie en dan mag je de cross gen versie 2x giften?
Zou dit dus ook werken als ik de standaard xbox one versie digitaal haal uit Brazilië of Argentinië en toevoeg aan mijn account en dan dus 2 x de crossgen gift vanuit NL gewoon (een keer aan mezelf en een keer aan een maat)?
:9

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
DutchOwnage schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:08:
Het is zowiezo verstandig om je nieuwe console te registreren d:)b
Hmm nog maar eens naar kijken dan

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4tyzGL4.png

Ok laten we eens kiezen :)

[ Voor 16% gewijzigd door MrGizMo op 16-11-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 09:29
ArthurMorgan schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:58:
[...]

heb je al geprobeerd de helderheid op de Tv op 49 (of eventueel zelfs doorzakken naar 47) te zetten en kijken of het dan nog optreedt. Op reddit zijn er behoorlijk wat mensen die zeggen dat het dan niet meer zichtbaar is.
Thnx en ook thnx @Rivanov

Als dit het verhelpt ben ik echt helemaal happy!!! Zat al een tijdje te rommelen met settings (VRR aan/uit etc).

Kan iemand mij nog uitleggen waarom je hem in PC mode moet zetten met je Oled TV? Op welk vlak presteert je tv dan beter?
Ik kijk die video's van HDTV Test, maar kan hem soms wat moeilijk volgen O-) Ik ben nog net niet zover als hij qua kennis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:08:
[...]
Nee geen gehoorbeschadiging, jij wel? En het gaat om de 600 gen 2. En de volume valt tegen, tenzij je niks anders gewend bent. Dan valt het niet op nee.
Was niet vervelend bedoeld :)
Een vriend van me heeft wel gehoorbeschadiging en om die reden zet hij dingen vaak harder dan ik prettig vind. Maar het zou ook kunnen dat de 600 dan minder hard kan dan de 700.
Niks anders gewend snap ik niet zo... Ik vind het bijna pijnlijk hard worden dus als je daar aan gewend moet zijn dan klinkt die gewenning voor mij dus ook als gehoorbeschadiging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 18:25
devilsnight schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:34:
[...]

Heb net een cross gen versie key voor €20 van iemand gekocht. Dus denk het wel. :P
Pagina: 1 ... 25 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord