Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:29
Bij mij werkt QR voor FH4 nu ook echt:) denk dat het nu dan wel opgelost is

[ Voor 119% gewijzigd door Stylze op 15-11-2020 23:24 ]

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:36
@Motion2

In de ronde voet zit een klein gaatje om een disc eruit te duwen, ter hoogte van de disc drive.

Als bedankje voor deze tip mag je de disc naar mij sturen :+

[ Voor 15% gewijzigd door LuisjeNL op 15-11-2020 23:58 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grawler
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-09 20:46
Finraziel schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:01:
Ik had dus deze besteld:
pricewatch: Seagate Ultra Touch ssd 1TB Wit

Van intern naar extern duurde 13:28, wat uitkomt op 91 MB/s. Ik heb een paar keer getimed hoe lang hij over 1 GB deed nadat de snelheid ingestort was en kwam uit op zo'n 70 MB/s. Dat is langzamer dan een beetje ok HDD! :(
Ik heb de pricewatch: Samsung Portable SSD T7 Touch 500GB Zwart vandaag binnen gekregen, en kom op het volgende uit:

Hardware

HDD: Seagate Backup Plus (5TB)
SDD: Samsung T7 (500GB)

Snelheid

HDD -> Internal SSD = 149,44 MB/s
Internal SSD -> USH HDD = 145,13 MB/s
Internal SSD -> External SSD = 187,67 MB/s

Laadtijden

Game: Fallout 4
Method: Van main menu naar in-game

USB HDD: 40,86 seconden
Internal SSD: 09,58 seconden
External SSD: 12,19 seconden

[ Voor 17% gewijzigd door Grawler op 16-11-2020 00:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sipio schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:03:
[...]

Kan zelf ook niet wachten om Fallout 4 op te starten op 60 fps, ik had in eerste instantie ook begrepen dat hij nu op 60 zou moeten lopen maar blijkbaar nog niet, ik heb wel het een en ander gelezen over een unlocked framerate mod die er nu zou moeten zijn, maar zelf nog geen xsx hier dus nog niet gecheckt, weet niet zeker of het waar is.
Yep.

Er zijn er twee voor Fallout 4. Eentje die tearing en crashes kan veroorzaken (hou je toch met Mods dat risico) en de andere is 720p @ 60fps. Maar daar gaan we niet aan beginnen.

Morgen die eerste eens testen, want VRR op mijn C9 zou short work moeten maken van tearing, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Alwayshappyz schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:17:
[...]

Thanks, dat kan ik nog proberen. Ik heb na deze issues vanavond even Forza Motorsport 7 gedaan (uurtje) en ook AC: Valhalla (uurtje ook). Bij allebei geen problemen. Dus hoop voorzichtig dat het niet aan de series X ligt, maar dat er een patch moet komen of zo. Geen idee. Zal jouw oplossing nog proberen en anders misschien opnieuw installeren, misschien dat dat helpt.

AC: Valhalla was wel echt top trouwens. Ik hou van sneeuwgebieden _/-\o_ En wat speelt 60 FPS vloeiend zeg. Prachtige graphics ook.
Internet uit zetten werkte ook niet, kreeg alsnog green screens tijdens die trial van FH4. HDR uitzetten gaf hetzelfde resultaat. Uiteindelijk kwam ik de trial wel door door een andere HDMI kabel te gebruiken. Daarna alsnog twee keer een crash; gewoon toen ik in het menu bezig was kort nadat je je kenteken in mag vullen en een auto kiest. Echt vaag. Morgen maar opnieuw installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:55
Kan ik op m'n XSX een US game code verzilveren? Eventueel via VPN?
Dokter Google is nogal verdeeld in meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 18:02

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Spacewide schreef op maandag 16 november 2020 @ 02:56:
Kan ik op m'n XSX een US game code verzilveren? Eventueel via VPN?
Dokter Google is nogal verdeeld in meningen.
Je gebruikt icm een VPN een browser om de game code te verzilveren in de US store. Dan heb je de licentie gekoppeld aan je account. (Vroeger moest je een factuur adres in de US hebben, weet niet zeker of dat nu nog steeds moet.) Daarna kan je de game via je Xbox gewoon uit de NL store downloaden en kan je hem spelen omdat de licentie aan je account is gekoppeld.

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

Phydomir

Dennis

Steven030 schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:20:
Hmm ik hoop dat ze al die crashes snel softwarematig kunnen fixen en dat het geen hardware problemen zijn. Of hebben jullie het idee dat het niet onevenredig veel problemen zijn, maar standaard voor tijdens een launch?
Ik las een bericht dat er inmiddels al 1,5miljoen Xboxen zijn verkocht. Stel dat 1% problemen heeft, dan heb je het toch al over 15.000 units. Met het internet van tegenwoordig zullen de meeste daarvan ook direct online gaan met hun problemen en dan lijkt het al snel heel veel. Die andere 99% hoor je niets van.
Het is echt vet kut als je binnen een week al problemen hebt met je nieuwe (dure) hardware maar er wordt tegenwoordig al heel snel geroepen dat iets een structureel probleem is of een productie issue terwijl het prima binnen de marge valt van nieuwe tech defecten.

Ik heb sinds launch dag, iedere dag toch al meerdere uren gespeeld. Heb Fallen Order, Gears 5, Tetris Effect Connected, Destiny 2 en Celeste gespeeld en geen enkel probleem tegen gekomen. Behalve dan het quick resume wat nog niet volledig werkt, maar dat is een known issue.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
toch zijn die minderheid van berichten over crashes en dergelijke niet goed voor mijn gemoedsrust. Maar tot op heden maar 1 keer een probleempje gehad, Tv -HDMI verbinding viel een keer weg. (al moet ik zeggen dat ik die artifacts op beeld als ik de xbox start ook niet altijd even fijn vind, duurt gelukkig wel maar een paar seconden) QR werkt bij mij heel goed, maar ik speel metname echt oudere games en laat RDR2 echt afsluiten omdat die intern iets heeft waardoor hij de klok niet aanpast, lastig voor de dagelijkse chalenges. Maar dat is uiteraard het spel wat de fout maakt, niet de QR.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op maandag 16 november 2020 @ 00:17:
[...]

Yep.

Er zijn er twee voor Fallout 4. Eentje die tearing en crashes kan veroorzaken (hou je toch met Mods dat risico) en de andere is 720p @ 60fps. Maar daar gaan we niet aan beginnen.

Morgen die eerste eens testen, want VRR op mijn C9 zou short work moeten maken van tearing, haha.
720/60 mod aanzetten en daarna weer uitzetten.
Springt FO4 terug naar 4K maar behoud wel zijn framerate unlock :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schil1 schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:02:
Ik heb nu met mijn series X al 2x gehad dat als mijn batterij leeg is en ik deze vervang dat de controller wel aan gaat maar niets doet. Opnieuw syncen werkt niet en alleen een harde reset helpt.

Iemand anders bekend met dit probleem ?

Ps. Excuses mocht dit al voorbij zijn gekomen , loop een aantal pagina’s achter nl
Ik niet bij een lege accu (hoe krijg je dat voor elkaar, 2 keer de accu leeg in de 5 dagen dat de xsx uit is, speel je 24/7? :+)...
Maar heb dat twee keer gehad, geloof allebei nadat ik de Xbox uitgezet had (in de actieve standby stand) waarna de controllers ineens niet wilden verbinden en ik inderdaad ook door de power knop vast te houden het ding hardhandig opnieuw moest starten.
Overigens was dat in de eerste dagen, nu weer een paar dagen eigenlijk nergens last van gehad terwijl ik dit weekend veel gespeeld heb. Wellicht is er in de achtergrond al wat gefixt.
Had het in ieder geval met meerdere controllers als het op trad dus het is geen controller probleem. Denk dat het proces wat de input verwerkt gecrasht was of zo, dus een software issue. Wordt wel opgelost als dat nog niet gedaan is.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grawler schreef op maandag 16 november 2020 @ 00:16:
[...]

Ik heb de pricewatch: Samsung Portable SSD T7 Touch 500GB Zwart vandaag binnen gekregen, en kom op het volgende uit:

Hardware

HDD: Seagate Backup Plus (5TB)
SDD: Samsung T7 (500GB)

Snelheid

HDD -> Internal SSD = 149,44 MB/s
Internal SSD -> USH HDD = 145,13 MB/s
Internal SSD -> External SSD = 187,67 MB/s

Laadtijden

Game: Fallout 4
Method: Van main menu naar in-game

USB HDD: 40,86 seconden
Internal SSD: 09,58 seconden
External SSD: 12,19 seconden
Zo ik vind de snelheid van schrijven naar die T7 ook wel tegenvallen zeg. Maar lezen zal waarschijnlijk wel rond de 500 zitten.
Dingen er naar toe verplaatsen blijft dan echter redelijk traag. Die gewone HDD blijft voor archiveren dan ook nog een prima optie in vergelijking.
Ik heb nog een 2 TB drive hier liggen die ooit aan mijn one s gehangen heeft, maar ben de adapter kwijt 8)7 ... Erg irritant dat zo'n ding niet gewoon met eventueel een 2e USB aansluiting kan werken voor power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:50
Phusebox schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:01:
Ik had mezelf meer voorgesteld van 120 Hz. Buiten de graphics waar je op inlevert, vrij fors, merk ik nauwelijks verschil qua smoothness.

Het is niet hetzelfde als de overstap bij een telefoon naar een 120 Hz scherm. Daar was het verschil voor mij levensgroot en zou ik niet meer terug willen. Bij gamen merk ik geen verschil.
Ik ervaar precies hetzelfde. Had ik totaal niet verwacht, om heel eerlijk te zijn. Ik vind het verschil dermate klein dat ik me afvraag of het wel echt 120fps is ;)
Er zit op de XSX of de LG C9 volgens mij geen mogelijkheid om het aantal fps zichtbaar te maken, dat is wel jammer.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xgar schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:20:
[...]

Gears Tactics ook volgens mij.
Die draait volgens mij ook gewoon op xbo. Wel x|s optimized.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:42

S2S

Ik ben achter het niet werken van 1440p 120 Hz op een Samsung NU8000, in je TV settings moet je op de HDMI waar je Xbox op zit UHD HDMI color aanzetten , en je Xbox moet Chroma op 4:2:2 worden gezet om te comprimeren zodat het net allemaal in de HDMI 2.0 spec valt , hierna kun je 1440p 120Hz kiezen als optie in je Xbox Series X, ik hoop dat iemand er wat aan heeft was nog best een puzzel, aangezien de One X het zo doet ..

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Rossi46 schreef op maandag 16 november 2020 @ 06:58:
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde. Had ik totaal niet verwacht, om heel eerlijk te zijn. Ik vind het verschil dermate klein dat ik me afvraag of het wel echt 120fps is ;)
Er zit op de XSX of de LG C9 volgens mij geen mogelijkheid om het aantal fps zichtbaar te maken, dat is wel jammer.
Heb dezelfde ervaring. Afgelopen dinsdag Ori op 120fps geprobeerd. Oke, niet heel lang, maar ik merkte eigenlijk geen verschil met de 60fps mode.

Zal denk ik net zoiets zijn als bij resolutie. Van 720p naar 1080p is een grote stap, maar daarna word het steeds moeilijker om verschil te zien. Idem met de fps, van 30 naar 60 is een hele grote stap (FH4 _/-\o_ ), maar daarna naar 120 is veel minder merkbaar.

Moet wel toegeven, de hele ervaring is voor mij nog niet zo soepel/stabiel als dat ie op de Xbox One was.
Toch wel wat gekke dingen gehad al, al weet ik niet of dat Xbox of game-related issues zijn. Nu twee keer gehad dat ik naar een game switch en er continu input-modes gewisseld word (TV blijft switchen tussen HDR en Game input volgens de popups), maar er geen beeld komt. Terug naar dashboard en nog eens proberen loste dat op.

Verder heeft Watch Dogs nog wel wat issues her en der, maar ik neem aan dat Ubisoft op korte termijn met een update komt. Gisteravond viel zonder duidelijke aanwezig het volledige game-geluid weg. In dashboard werkte het prima, maar in-game niks meer te horen. Al was dat ook wel een aardige indicatie om maar eens naar bed te gaan :p

[ Voor 32% gewijzigd door BM op 16-11-2020 07:18 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Nee, enkel het aantal Hz waarop het scherm actief is. Maargoed.. Hz != FPS natuurlijk. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

'Ik weet dat het eigenlijk niet is toegestaan' is eigenlijk wel een indicatie dat je het beter niet kunt posten ;-)

[ Voor 74% gewijzigd door BM op 16-11-2020 07:37 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je kunt wel iets uitgebreidere informatie zien.
You highlight the Channel Tuning option and press 11111 on the remote. That gives the first screen. But there is another screen! Select HDMI Mode and press OK and you get the HDMI Diagnostics screen!
https://www.avsforum.com/...ore.3075344/post-58698658

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 18:14
Ik heb gisteren Watch Dogs Legion overgezet van een Xbox One X naar de Series X over het lokale netwerk heen.

Zorgt Smart Delivery er nu voor dat ik zo meteen Watch Dogs op de Series X speel in de X optimized versie of moet ik verder nog wat doen? Ik kan aan de cover of in het menu nergens zien of dit het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op maandag 16 november 2020 @ 07:31:
[mbr]'Ik weet dat het eigenlijk niet is toegestaan' is eigenlijk wel een indicatie dat je het beter niet kunt posten ;-)[/]
Dat is dezelfde video die hier al gestaan heeft en de vorige shitstorm veroorzaakt heeft waardoor de mods ons voor release in de hoek gezet hebben :+
Je post leest ook wel een beetje als 'ik weet dat het niet mag maar ik doe het toch', maar goed ik ben geen mod O-) (dus ook geen oordeel van mij of zo, ik vond het gewoon wel grappig)

Edit: ah de mods hebben ondertussen ook al ingegrepen zie ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Finraziel op 16-11-2020 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valderrama schreef op maandag 16 november 2020 @ 07:47:
Ik heb gisteren Watch Dogs Legion overgezet van een Xbox One X naar de Series X over het lokale netwerk heen.

Zorgt Smart Delivery er nu voor dat ik zo meteen Watch Dogs op de Series X speel in de X optimized versie of moet ik verder nog wat doen? Ik kan aan de cover of in het menu nergens zien of dit het geval is?
Als je de game start wordt er een Series X upgrade gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draclira M
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-07-2023
Motion2 schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:44:
Hmm, hier volgens mij een defecte xbox series x. Tijdens het spelen van Valhalla viel hij ineens uit. Nu wil de xbox niet meer aan.
Hij voelde ook niet heet oid.. fijn

Edit: Jup, die is defect. Stroom er even af gehad maar doet nu niks meer. Mijn Xbox One en One X hebben altijd in het zelfde meubel gestaan zonder problemen, aan beide kanten een vuistbreedte aan lucht naast de XSX dus dat kan het niet zijn.
In al die jaren xbox nog niet eerder meegemaakt...
Mijn disc van Valhalla krijg ik er nu ook niet meer uit :(
mischien heb je hier iets aan disc verwijderen uit xbox series x
YouTube: How to Manually EJECT a DISC from your Xbox SERIES X Console. STUCK ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-09 21:49

Vagax

Hehe

Wou zou de kans zijn dat Microsoft bij de Series S/X generatie met een nieuwe controller zou komen? Ik ben zelf helemaal blij met de controller maar vind het eerlijk gezegd wel leuk om er vernieuwing in te zien, het zou nog altijd optioneel zijn maar het kan gamen wel nog een stukje leuker maken, ik was zelf onder de indruk van de rumble in de triggers tijdens Horizon 4, je voelt gewoon de ABS wat zelfs handig is tijdens het racen.

Maar aan de andere kant toen ik de PS4 had voelde ik weer weinig voor de speaker en touch pad die op de controller zat, die overigens ook amper werd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vagax schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:42:
Wou zou de kans zijn dat Microsoft bij de Series S/X generatie met een nieuwe zou komen? Ik ben zelf helemaal blij met de controller maar vind het eerlijk gezegd wel leuk om er vernieuwing in te zien, het zou nog altijd optioneel zijn maar het kan gamen wel nog een stukje leuker maken, ik was zelf onder de indruk van de rumble in de triggers tijdens Horizon 4, je voelt gewoon de ABS wat zelfs handig is tijdens het racen.

Maar aan de andere kant toen ik de PS4 had voelde ik weer weinig voor de speaker en touch pad die op de controller zat, die overigens ook amper werd gebruikt.
Hangt denk ik van de adoptie van de nieuwe functionaliteiten bij de PS5 af. Als het sentiment zo blijft dat dat een enorme toevoeging is en praktische alle games maken er goed gebruik van, dan zie ik Microsoft nog wel er op aanhaken. Maar als het iets is waar alleen de 1st party titels daar echt iets mee doen dan waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

ArthurMorgan schreef op maandag 16 november 2020 @ 06:36:
toch zijn die minderheid van berichten over crashes en dergelijke niet goed voor mijn gemoedsrust. Maar tot op heden maar 1 keer een probleempje gehad, Tv -HDMI verbinding viel een keer weg. (al moet ik zeggen dat ik die artifacts op beeld als ik de xbox start ook niet altijd even fijn vind, duurt gelukkig wel maar een paar seconden) QR werkt bij mij heel goed, maar ik speel metname echt oudere games en laat RDR2 echt afsluiten omdat die intern iets heeft waardoor hij de klok niet aanpast, lastig voor de dagelijkse chalenges. Maar dat is uiteraard het spel wat de fout maakt, niet de QR.
Krijg er inderdaad gemixte signalen over, voor de mense die dit lezen en twijfelen. Ik heb onderhand al heel wat uurtjes in de SX gestoken en heb nog geen game crash meegemaakt, wat aardig indrukwekkend is voor de hoeveelheid games die ik de afgelopen tijd hebt opgestart en geprobeerd van de OG Xbox tot Xbox One.

Quick Resume is alleen duidelijk nog in een vroege stadium, het werkt vrijwel bijna altijd goed maar af en toe blijft hij hangen, maarja, snel opnieuw de game opstarten en ik ben er weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Erg handige video van hdtvtest over de xbox series x settings

Beetje jammer dat mijn hdmi 2.1 op de Denon (terwijl die wel een firmware update voor FRL ghad heeft) dus voor problemen zorgt op 120. (loopt nu tijdelijk direct via de tv)

Verschil hoe je xbox met 60 en 120 omgaat is groot namelijk! (aka gebruikt respectievelijk hdmi 2.0 of hdmi 2.1)

[ Voor 6% gewijzigd door quorumz op 16-11-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Thanks. Was gisteren te gefrustreerd om het op te zoeken.
Heb de disc er inmiddels met een paperclip uit gekregen (je hebt best een lange paperclip nodig) maar de Xbox doet nog steeds niks. Zo contact opnemen met Microsoft, hopelijk heb ik snel een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Motion2 schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:50:
[...]

Heb de disc er inmiddels met een paperclip uit gekregen (je hebt best een lange paperclip nodig) maar de Xbox doet nog steeds niks. Zo contact opnemen met Microsoft, hopelijk heb ik snel een nieuwe
Hoop dat je snel een nieuwe krijgt, vraag me af of MS standaard wat Xboxen achterhoud voor als vervanging, zal denk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:05
quorumz schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:49:
Erg handige video van hdtvtest over de xbox series x settings

Beetje jammer dat mijn hdmi 2.1 op de Denon dus voor problemen zorgt op 120. (loopt nu tijdelijk direct via de tv)

Verschil hoe je xbox met 60 en 120 omgaat is groot namelijk! (aka gebruikt respectievelijk hdmi 2.0 of hdmi 2.1)
Heb de XBOX nog niet, maar wel een LG C9 icm een Samsung HW-Q80r soundbar.
Heb altijd alles via de de TV laten lopen en de samsung via HDMI passthrough naar de TV. Kan ik beter de XBOX aan de soundbar hangen of beter rechtstreeks aan de TV?
Vagax schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:54:

Hoop dat je snel een nieuwe krijgt, vraag me af of MS standaard wat Xboxen achterhoud voor als vervanging, zal denk wel
Iedereen weet dat er 1-2% uitval is, dus MS zal heus wel reserve toestellen achter de hand hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Engineer Stewie op 16-11-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 21:32
Motion2 schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:50:
[...]

Ik ben sinds vorige week dinsdag aan het bellen geweest. Donderdag gevraagd voor een 'advanced exchange' (wordt wel 540 euro gereserveerd op de creditcard). Kreeg meteen donderdagavond netjes een melding van UPS dat ik vrijdag morgen een pakket zou krijgen van MS Repair. Tot op heden nog niets ontvangen :'( en status is terug naar verzendlabel aangemaakt. Dus houdt rekening ermee dat het 'langer' kan duren.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Laatst online: 07:13
Engineer Stewie schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:55:
[...]

Heb altijd alles via de de TV laten lopen en de samsung via HDMI passthrough naar de TV. Kan ik beter de XBOX aan de soundbar hangen of beter rechtstreeks aan de TV?

[...]

Iedereen weet dat er 1-2% uitval is, dus MS zal heus wel reserve toestellen achter de hand hebben.
Rechtstreeks naar de TV en audio via eARC naar soundbar 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 23-09 15:37

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Series X vs Series S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Engineer Stewie schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:55:
[...]

[...]

Je soundbar is geen versterker, die stuurt geen beeld door :)
Dus je huidige setup is goed (xbox naar tv met hdmi, en hdmi naar soundbar (arc))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
Sjalabert schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:56:
[...]

Ik ben sinds vorige week dinsdag aan het bellen geweest. Donderdag gevraagd voor een 'advanced exchange' (wordt wel 540 euro gereserveerd op de creditcard). Kreeg meteen donderdagavond netjes een melding van UPS dat ik vrijdag morgen een pakket zou krijgen van MS Repair. Tot op heden nog niets ontvangen :'( en status is terug naar verzendlabel aangemaakt. Dus houdt rekening ermee dat het 'langer' kan duren.
Hmm! Wat was bij jou het euvel? En wat was de manufacturing date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 20:56
Misschien is deze vraag al gesteld, maar ik probeer het even.
Ik ervaar met PES2020 als enige tot nu problemen met het beeld op de XSX. Zodra ik deze game start dan gaat het beeld in een soort PIP modus (4 schermen naast elkaar). Het beeld is vervolgens onleesbaar door wat lijkt op hele grote lijnen. Een herstart van de console lost het probleem tijdelijk op, dan is het beeld weer normaal. Na de volgende start van de game begint het probleem weer. Ik zal proberen hier een foto van te maken. Heeft iemand dit al ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:23

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

quorumz schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:00:
[...]

Je soundbar is geen versterker, die stuurt geen beeld door :)
Dus je huidige setup is goed (xbox naar tv met hdmi, en hdmi naar soundbar (arc))
Sommige soundbars sturen ook video door ;) Die van mij wel althans (Yamaha YSP-2700). Ik had hier wel een probleem mee: de soundbar gaf om een of andere reden geen HDR10 door en ook niet alle kleuren bitdieptes. Toen de XSX toch maar rechtstreeks aan de TV gehangen. Dit probleem had ik trouwens niet met de PS4 Pro..

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 21:32
Motion2 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:04:
[...]

Hmm! Wat was bij jou het euvel? En wat was de manufacturing date?
Euvel is bij het starten van elk spel valt de console helemaal uit. Ik zie het laadscherm en dan valt hij helemaal uit. (gevecht tussen bol.com en microsoft) ervoor gekozen om via microsoft DOA te melden

Mijn MFR date : 28-AUG-2020

(misschien heb je hier wat aan leesvoer)

[ Voor 19% gewijzigd door Sjalabert op 16-11-2020 09:23 ]

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopio
  • Niet online
hcwizz_fts schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:25:
[...]

Arctis 9x zou met de nieuwe series x controller ook bij een hoop mensen problemen geven..
Werkt bij mij prima, geen problemen met de headset. Wat zou er niet goed moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb redelijk wat gespeeld, voornamelijk Forza Horizon 4 en ben tot nu toe twee gekke dingen tegen gekomen. Een keer was het hele in-game menu bevroren, maar kon ik nog wel naar het Xbox main screen toe. De andere keer ging hij als je uit het in-game menu ging en gas gaf weer terug naar het menu. Met andere games heb ik nog geen gekke dingen gezien, maar heb die ook niet zoveel gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:22:
Ik heb redelijk wat gespeeld, voornamelijk Forza Horizon 4 en ben tot nu toe twee gekke dingen tegen gekomen. Een keer was het hele in-game menu bevroren, maar kon ik nog wel naar het Xbox main screen toe. De andere keer ging hij als je uit het in-game menu ging en gas gaf weer terug naar het menu. Met andere games heb ik nog geen gekke dingen gezien, maar heb die ook niet zoveel gespeeld.
Heb jij ook al meegemaakt dat hij bij Quick Resume hij vast blijft zitten en niets meer doet tot je naar het main menu gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Gisteren ook de XSX direct op de TV aangesloten voor 120 fps en ik merkte ook niet echt het verschil (Gears 5 en Black Ops Cold War) ten opzichte van 60 fps.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 00:03
Mijn tv samsung QLED 2019 kan alleen 120fps op 1440P. Niet geprobeerd nog, maar ik ben zeer tevreden met de 4k / 60 fps.

Het verbaast me wel hoeveel spellen nog op 4k 120 fps aimen, had ik niet verwacht!

Ik vind het spelen op constant 60 fps al zo vreselijk smooth dat ik mij niet kan voorstellen dat het nog meer smooth kan? Zie mezelf ook niet gauw een tv weer kopen puur voor die 120fps, dan moet het wel heel veel meerwaarde bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tongpo84
  • Laatst online: 18-09 20:00
De XSX blaast behoorlijk wat warme lucht af richting een center speaker en de zijkant van de speaker wordt behoorlijk warm. Denken jullie dat dit een schadelijk is voor de speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Hier eigenlijk geen grote problemen.

Enige waar ik tegenaan ben gelopen is als ik vanuit een spel terug naar "Home" ga, dan valt het geluid weg over de e-ARC connectie richting geluidsinstallatie. Als ik op de TV dan van source verander, of even een app opstart zodat er geluid wordt afgespeeld dan is het geluid weer terug. Vrij irritant, maar geen dealbreaker. Gebeurd overigens ook niet elke keer, en betwijfel daarnaast of het met m'n Xbox te maken heeft of met de TV of m'n 5.1.2.

Daarnaast eenmalig het HDMI signaal ineens verdwenen, opnieuw starten van Xbox en televisie hebben dit verholpen.

Het ding is verder fluisterstil en retesnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

Phydomir

Dennis

Springbokkie schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:25:
Gisteren ook de XSX direct op de TV aangesloten voor 120 fps en ik merkte ook niet echt het verschil (Gears 5 en Black Ops Cold War) ten opzichte van 60 fps.
Werkt wel alleen bij multiplayer he. Bij Gears 5 moet je het ook nog eens apart aanzetten in een van de menu opties.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tongpo84 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:34:
De XSX blaast behoorlijk wat warme lucht af richting een center speaker en de zijkant van de speaker wordt behoorlijk warm. Denken jullie dat dit een schadelijk is voor de speaker?
Vraag mij niet hoe ik het weet, maar voor Klipsch speakers ligt de max. 'working temperature' op 80 graden celcius. Dus daar zit wel flink wat marge denk ik, beetje afhankelijk van de bouwkwaliteit.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Phydomir schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:38:
[...]

Werkt wel alleen bij multiplayer he. Bij Gears 5 moet je het ook nog eens apart aanzetten in een van de menu opties.
Dat weet ik ja. Gears 5 alleen Ranked, King Of The Hill en in BO CW kan je dat niet eens zelf veranderen.

Gears 5 zou ik eigenlijk eerst een paar potjes 120 fps moeten spelen en dan terug zetten naar 60 fps.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vagax schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:23:
[...]

Heb jij ook al meegemaakt dat hij bij Quick Resume hij vast blijft zitten en niets meer doet tot je naar het main menu gaat?
Nee, dat nog niet.
Tongpo84 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:34:
Ligt aan het materiaal van de behuizing, als het kunststof is dan zal het geen probleem zijn. Maar ik zou geen constant hitte kanon op houtfineer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:14
Voice chat vraagje.... dit is mijn eerste xbox, dus sorry als het een n00b vraag is ;)

Ik heb een Sony wh1000xm3.
Als ik deze met het 3,5 kabeltje in de controller duw. Moet ik dan voice chat kunnen doen ?
Ik zie wel het icoontje rechts bovenin in een headset icoontje veranderen wanneer ik koptelefoon in de controller duw.

Tot nu toe lukt het niet.... ook in Sea of Thieves zie ik geen enkel voice icoontje aan gaan wanneer ik praat.
Ook in een party chat werkte het gisteren niet.

Ik heb ook nog geen enkel xbox menu item gevonden waar ik een mic kan testen.... Is dat er niet ?
Moet ik nog bepaalde settings aanpassen voordat voice chat werkt ?
Hopelijk kan iemand me helpen het werkend te krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motion2
Nou mijn Advanced Exchange is inmiddels aangevraagd, zou binnen 3-5 dagen een nieuwe moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 14:59
Rudoo schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:42:
Voice chat vraagje.... dit is mijn eerste xbox, dus sorry als het een n00b vraag is ;)

Als ik deze met het 3,5 kabeltje in de controller duw. Moet ik dan voice chat kunnen doen ?
Ik zie wel het icoontje rechts bovenin in een headset icoontje veranderen wanneer ik koptelefoon in de controller duw.

Tot nu toe lukt het niet.... ook in Sea of Thieves zie ik geen enkel voice icoontje aan gaan wanneer ik praat.

Ik heb ook nog geen enkel xbox menu item gevonden waar ik een mic kan testen.... Is dat er niet ?
Waarschijnlijk gaat dit niet. Als ik de specs van de headphone lees;
"When an incoming call arrives, a ring tone is heard via the headset. Answer the call using your smartphone or mobile phone, and talk using the microphone of the phone. You can hear the caller’s voice from the headset."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:14
Purejet schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:48:
[...]

Waarschijnlijk gaat dit niet. Als ik de specs van de headphone lees;
"When an incoming call arrives, a ring tone is heard via the headset. Answer the call using your smartphone or mobile phone, and talk using the microphone of the phone. You can hear the caller’s voice from the headset."
Ik had net dezelfde sectie gevonden via google.
Dat is wel shit, heb ik goede koptelefoon kan ik hem hiervoor niet gebruiken :(

Na wat meer google werk inderdaad gevonden dat de mic op de sony headphone enkel in BT mode werkt.
Met een 3,5 kabel met mic erin zou het wel moeten werken. Dat maar eens proberen....

[ Voor 14% gewijzigd door Rudoo op 16-11-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Hebben jullie de XSX op Stand-By of op Eco? Als ik de XSX op Stand-By laat staan blijft de ventilator draaien 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 23-09 15:37

Miesjh

DM89 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:55:
Hebben jullie de XSX op Stand-By of op Eco? Als ik de XSX op Stand-By laat staan blijft de ventilator draaien 🤔
Is by design. @MRE-Inc heeft er ook last van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Gisteren was het 19 jaar geleden dat de eerste Xbox gelanceerd werd. Was een console waar ik ook wel warme herinneringen aan heb, maar kan mij haast niet voorstellen dat de tijd zo snel gegaan is.

Kwam deze oude foto's tegen van het eerste prototype van de Xbox. Er was kort sprake dat men de Xbox op deze manier op de markt wilde brengen, maar het is uiteindelijk toch nét iets anders geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n28VJkxBY4XhvBtLyUtubuymuqM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vnDcHDxwHr32fcm9rHIndsVX.png?f=user_large

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:17

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ja ik heb er ook last van @DM89 Gisteravond getest.

Xbox op Standby na gamen (de modus dat je remote kan gamen en updates gedownload worden)
Fan blijft draaien. Komt warme lucht uit als ik een paar uur gegamed heb.
Na een een aantal minuten is de XSX afgekoeld en draait de fan nog steeds, echter nu voel je alleen maar koele lucht eruit.
Een paar uur later draait de fan nog steeds en nog steeds voel je er koele lucht uit komen. En ja, je moet dan wel je hand helemaal zowat op de bovenkant leggen om het te voelen.

Ik heb zelf toen de powerknop 10 seconden ingedrukt gehouden. Xbox dus helemaal uit. Daarna Xbox weer aangezet. Potje COD gedaan (max 15 minuten gegamed). Xbox weer uitgezet in standby stand. Na 2 minuten ging de fan wel helemaal uit. Het kan dus wel. Echter vanochtend weer getest. Xbox aangezet. COD op gestart en een kwartiertje wat anders gedaan. Daarna XBox in standby gezet. Dat was om 9 uur vanochtend. Het is nu 10:03 en de fan draait nog steeds. Wederom alleen koele lucht en wederom moet je je hand er bijna opleggen om het te voelen maar de fan draait wel en dat zie je natuurlijk ook.

Ik geen idee of het by design is zoals @Miesjh zegt. Zolang ik geen officieel antwoord van Xbox hoor daarover of Jason Ronald himself, kijk ik het even met argus ogen aan. Wellicht vanavond een factory reset doen.

Overigens verder geen problemen. Gisteravond de hele avond met @Miesjh COD Cold War gespeeld en je hoort de console gewoon niet.

Jason geeft aan dat in Stand-by de fan wel eens aangaat voornamelijk wanneer er voor updates gecontroleerd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door MRE-Inc op 16-11-2020 10:10 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 09:29
Ik heb COD Cold War gisteren gespeeld met Ray Tracing aan (let wel switch in je Xbox menu terug naar 60hZ anders kun je ray tracing niet enablen). Dit vond ik bij vlagen toch echt indrukwekkend (Vietnam en Red Light, Green Light).

Helaas merk ik toch wel in Warzone wat flickering effects als ik 120hZ enable bij donkere plaatsen. Dit icm LG Oled C9. Erg jammer, want ik presteer (voor mijn gevoel) beter met 120hZ enabled.

Iemand die dit ook ervaart?

Video voor flickering (zelf gemaakt):

https://streamable.com/y8bpqa

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:42:

[...]

Ligt aan het materiaal van de behuizing, als het kunststof is dan zal het geen probleem zijn. Maar ik zou geen constant hitte kanon op houtfineer willen.
Hitte kanon is een beetje overdreven.
We hebben het hier niet over een fohn / verfbrander.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Rudoo schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:42:

Ik heb ook een WH1000XM3

Amazon.de Boompro

Dit werkt perfect :Y

Overigens als ik "boompro" op de Nederlandse Amazon doe zie ik ook soortgelijke producten

[ Voor 3% gewijzigd door Vagax op 16-11-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:22:
Ik ook met FH4. Fresh install en werkt probleemloos.

Stond wel op m’n externe schijf, en dat mag niet zeker voor SX-games? Mogelijk was dat het probleem?

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:49
WidgetTWW schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:07:
Misschien is deze vraag al gesteld, maar ik probeer het even.
Ik ervaar met PES2020 als enige tot nu problemen met het beeld op de XSX. Zodra ik deze game start dan gaat het beeld in een soort PIP modus (4 schermen naast elkaar). Het beeld is vervolgens onleesbaar door wat lijkt op hele grote lijnen. Een herstart van de console lost het probleem tijdelijk op, dan is het beeld weer normaal. Na de volgende start van de game begint het probleem weer. Ik zal proberen hier een foto van te maken. Heeft iemand dit al ervaren?
Gisteren PES 2020 gespeeld, geen enkel probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
MRE-Inc schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:05:

Xbox op Standby na gamen (de modus dat je remote kan gamen en updates gedownload worden)
Na een een aantal minuten is de XSX afgekoeld en draait de fan nog steeds, echter nu voel je alleen maar koele lucht eruit.
Een paar uur later draait de fan nog steeds en nog steeds voel je er koele lucht uit komen. En ja, je moet dan wel je hand helemaal zowat op de bovenkant leggen om het te voelen.

Ik heb zelf toen de powerknop 10 seconden ingedrukt gehouden. Xbox dus helemaal uit. Daarna Xbox weer aangezet. Potje COD gedaan (max 15 minuten gegamed). Xbox weer uitgezet in standby stand. Na 2 minuten ging de fan wel helemaal uit. Het kan dus wel. Echter vanochtend weer getest. Xbox aangezet. COD op gestart en een kwartiertje wat anders gedaan. Daarna XBox in standby gezet. Dat was om 9 uur vanochtend. Het is nu 10:03 en de fan draait nog steeds. Wederom alleen koele lucht en wederom moet je je hand er bijna opleggen om het te voelen maar de fan draait wel en dat zie je natuurlijk ook.

Ik geen idee of het by design is zoals @Miesjh zegt. Zolang ik geen officieel antwoord van Xbox hoor daarover of Jason Ronald himself, kijk ik het even met argus ogen aan. Wellicht vanavond een factory reset doen.

Overigens verder geen problemen. Gisteravond de hele avond met @Miesjh COD Cold War gespeeld en je hoort de console gewoon niet.

[Twitter]

Jason geeft aan dat in Stand-by de fan wel eens aangaat voornamelijk wanneer er voor updates gecontroleerd wordt.
Bedankt voor je reactie 👍 denk dat ik het weer op standby instel, vind dit toch wel erg handig maar goed stel de ventilator draaid 24/7 lijkt me dat niet echt goed voor de fan 😅

[ Voor 4% gewijzigd door DM89 op 16-11-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
Bij mij zijn eigenlijk alle problemen in het begin van vastlopers uit zichzelf verholpen. Op day one een aantal keer last van gehad. Wat nu afwijkt van toen is dat nu niet meer continu downloads op de achtergrond bezig zijn en de externe HDD er vanaf is. Alles staat nu op intern en expansion.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Als ik zo de klachten lees, hier en bijvoorbeeld ook op Reddit lijkt erg veel te wijzen op het gebruik van externe opslag. Zou me niet verbazen als dat toch voor problemen zorgt omdat het gewoon veelte langzaam is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Rivanov schreef op maandag 16 november 2020 @ 07:30:
[...]

Nee, enkel het aantal Hz waarop het scherm actief is. Maargoed.. Hz != FPS natuurlijk. ;)
Toch zou het zeer verhelderend zijn als ik ook daadwerkelijk kon aflezen hoeveel FPS op dat moment gegenereerd werden. Maar goed, de conclusie zal dan waarschijnlijk hetzelfde zijn. Jammer, ik had hier echt veel van verwacht.

Aan de andere kant, als het verschil tussen 60fps en 120fps toch niet zo voelbaar is, doe me dan maar lekker 60fps met dikke graphics 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-09 16:16
Ik kan maar niet wennen aan de Xbox controller... heb alleen maar de PlayStation gehad sinds de eerste versie, dus dat speelt wel mee. De Xbox controller voelt heel plastic achtig, het induwen van knoppen en de joysticks klinkt veel te hard, het trillen maakt een vreemd geluid en het ergste... batterijen :? Gelukkig kan ik een oplaadbare accu kopen, maar het feit dat er batterijen in zitten is een beetje vreemd voelt heel old school. Plus dat ik nu weer geld moet uitgeven aan een accu.

Verder prima dingetje, de Microsoft UI ziet er een beetje cheap uit maar voor nu vermaak ik mij met Game Pass. Ik weet wel dat de PS5 mijn hoofdconsole gaat worden, gelukkig komen ze deze week binnen.

Had dit al geplaatst in het verkeerde topic, goedemorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 09:05
Orangelights23 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:34:
Ik kan maar niet wennen aan de Xbox controller... heb alleen maar de PlayStation gehad sinds de eerste versie, dus dat speelt wel mee. De Xbox controller voelt heel plastic achtig, het induwen van knoppen en de joysticks klinkt veel te hard, het trillen maakt een vreemd geluid en het ergste... batterijen :? Gelukkig kan ik een oplaadbare accu kopen, maar het feit dat er batterijen in zitten is een beetje vreemd voelt heel old school. Plus dat ik nu weer geld moet uitgeven aan een accu.

Verder prima dingetje, de Microsoft UI ziet er een beetje cheap uit maar voor nu vermaak ik mij met Game Pass. Ik weet wel dat de PS5 mijn hoofdconsole gaat worden, gelukkig komen ze deze week binnen.

Vind de XBOX controller layout superieur aan de PS. Had op de PS4 PRO een controller met XBOX layout.
Op de Xbox gebruik ik een elite controller. Die is echt goed (vind ik persoonlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Batterijen O+

Setje oplaarbare 2450MAH batterijen kopen bij de Ikea, of soortgelijke oplaadbare bij de Lidl en je hebt voor een erg lage prijs top batterijen in huis die langer meegaan dan een accu (want hogere capaciteit), je propt er 2 in een oplader als ze leeg zijn en 2 in je controller, wisselen wanneer nodig en je kan 24/7 doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-09 16:16
Homeland schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:37:
[...]

Batterijen O+

Setje oplaarbare 2450MAH batterijen kopen bij de Ikea, of soortgelijke oplaadbare bij de Lidl en je hebt voor een erg lage prijs top batterijen in huis die langer meegaan dan een accu (want hogere capaciteit), je propt er 2 in een oplader als ze leeg zijn en 2 in je controller, wisselen wanneer nodig en je kan 24/7 doorspelen.
Leuk natuurlijk, maar dan moet ik ook weer een oplader kopen en ik heb daar geen tijd voor, ik moet namelijk veel gamen komende tijd 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46

De batterijen discussie is hier inmiddels al veel langs gekomen. En ik zeg iedere keer hetzelfde: koop goede oplaadbare batterijen (Ikea of Eneloop) en je verlangt direct niet meer terug naar de DS4 (die binnen no time leeg is).

Problemen met het indrukken van de knoppen herken ik overigens niet (al moet ik er wel bij zeggen dat ik de knoppen op de Xbox One controller fijner vindt dan op de XSX. Die op de XSX gaan minder 'diep' en voelen daardoor wat vager). Het indrukken van de joysticks heb ik eigenlijk altijd al vervelend gevonden, ook op de Playstation controller.

En de rumble is toch prima op de Xbox controller? Kan me niet herinneren dat ik dat fijner vond op de DS4. Wel op de Pro controller van de Switch overigens, maar dat is weer een andere discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:15

Misschien is het de moeite waard om een Elite controller te kopen. Ik heb de V1 en vind die echt ideaal. Lekker gewicht, 4 back paddles en hij werkt gewoon op de XSX. Het enige dat je "mist" is de share button. Zelf vind ik batterijen ideaal. Bij Ikea haal je voor weinig een setje Ladda batterijen, volgens veel mensen worden die gemaakt door Panasonic (zijn hetzelfde als Eneloops) en die gaan echt mega lang mee.

Of wat je kunt doen, is een Brooks adapter kopen. Daarmee kun je je DS4 (misschien straks ook de nieuwe PS5 controller?) gebruiken op de Xbox. Volgens mij zijn die er tegenwoordig ook draadloos. Ik gebruikte hem andersom, om de Elite op mijn PS4 Pro te gebruiken. Dat ging per kabel, maar werkte perfect. Ik had echt amper of zelfs geen input lag. Top dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:03
Het enige issue wat ik tot op heden heb meegemaakt, is dat de console soms niet helemaal lekker uit standby komt. Denk dat dat een HDMI issue is, ook bij de One X kwam dat wel eens een enkele keer voor.

Ondanks dat ik zelf geen problemen ondervindt, lees ik her en der toch net iets te veel issues? Kan inderdaad zijn dat externe opslag soms problemen geeft, zelf zit ik toch ook te denken aan warmte? Niet voor niets staat er op de MS site beschreven dat het ding gewoon echt de ruimte nodig heeft. Hier staat ie helemaal vrij, achter de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 08:25

CerandoX.nl

Vides

CerandoX.nl schreef op zondag 15 november 2020 @ 06:59:
[...]

Hmm ik heb de cross gen versie en de X|S-versie geselecteerd, maar hem voor de zekerheid even opnieuw downloaden.
Even een update over de crashes van CoD op de XSX en het daarna uitgaan van de XSX.

Ik heb CoD verwijderd en vervolgens geen versie geselecteerd, maar "install all" gedaan en nu geen crashes meer. Ik speel nu waarschijnlijk juist de Xbox One-versie, die wel goed werkt. De Xbox Series X|S versie heeft problemen op 4K, vandaar dat sommige mensen er wel last van hebben en andere weer niet. De X|S versie is sowieso nog niet klaar en er komt pas 8 december pas een "next-gen upgrade", dus ga dan wel weer kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pR-8r_7fI9mh1vr2Bbj7OqXPffg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6lBBEk2tRwv5IRZPKJVSrIos.png?f=user_large

https://support.activisio...ues-in-black-ops-cold-war

[ Voor 14% gewijzigd door CerandoX.nl op 16-11-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Ik ben erg blij met mijn overstap van de OG naar de Series X, Forza Horizon 4 (heb het een jaar niet meer gespeeld) ervaart helemaal als een nieuwe game met de prachtige graphics en de snelle laadtijden.

Ik stond zelf op het punt om een stuurtje aan te schaffen (de Logitech G920), maar toen bleek hij niet gesupport te zijn volgens Logitech. En dat ze een nieuw stuurtje voor deze generatie hebben uitgebracht (de G923). En dat terwijl Microsoft zegt dat alle xbox peripherals compatible zouden zijn met de nieuwe generatie.

Nu vind ik persoonlijk de toegevoegde features van de G923 geen 200,- waard.

Heeft iemand hier de G920 al getest op de Series X? Ik ben namelijk nieuwsgierig of hij het nou wel of niet doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Microsoft geeft je gewoon de vrijheid voor wat je wilt. AA of oplaadbare batterijen, of zo een accupack. Als ik dat zou hebben met de Playstation 4 controller had ik waarschijnlijk er wel een hogere capaciteit accu er in gedaan maar ja die keuze krijg ik niet. Maar het zou een beter overkomen namens Microsoft als ze heropdlaadbare batterijen er gelijk bij gaven.

Ik probeer hier niet te porren naar Playstation (4) maar aangezien je het old school vind besef je misschien niet alle voordelen van dat je zelf kan kiezen wat je in de controller doet, Sony heeft ingebouwde accu's er natuurlijk al in sinds de Playstation 3 dus als dit je eerste Xbox is kan inderdaad anders aanvoelen :)

En de rest is gewoon je mening natuurlijk, vind de nieuwe texture die op de Series X controller zit erg lekker voelen, voor de rest is de controller wel wat meer basic dan de DualSense. Maar goed ik heb de DualSense niet dus kan daar nog niks over zeggen tot mijn PS5 binnenkomt :+

[ Voor 23% gewijzigd door Vagax op 16-11-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
El_Quedro schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:43:
Ik ben erg blij met mijn overstap van de OG naar de Series X, Forza Horizon 4 (heb het een jaar niet meer gespeeld) ervaart helemaal als een nieuwe game met de prachtige graphics en de snelle laadtijden.

Ik stond zelf op het punt om een stuurtje aan te schaffen (de Logitech G920), maar toen bleek hij niet gesupport te zijn volgens Logitech. En dat ze een nieuw stuurtje voor deze generatie hebben uitgebracht (de G923). En dat terwijl Microsoft zegt dat alle xbox peripherals compatible zouden zijn met de nieuwe generatie.

Nu vind ik persoonlijk de toegevoegde features van de G923 geen 200,- waard.

Heeft iemand hier de G920 al getest op de Series X? Ik ben namelijk nieuwsgierig of hij het nou wel of niet doet.
Is dat echt zo? Dat is eigenlijk de eerste keer dat ik zoiets hoor. Dat zou wel schandalig zijn (van Logitech).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linus laat wel weer duidelijk zien dat ie niet echt op de hoogte is van consoles/Xbox... Doom eternal vergelijken en dan zeggen dat het volgens hem zelfs op een one x beter uitzag dan op de series s. Ja, dat is ook zo want dat zijn gewoon de bc versies die je daar draait, oftewel de one x versie op de xsx en de one s versie op de xss.

Ook stoorde het me dat hij volgens mij niet probeerde om de splash screens te skippen. Weet niet of dat kan bij AC, maar bijvoorbeeld bij FH4 kan dat wel en die is dan veel sneller operationeel dan als je braaf alles af gaat zitten kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Finraziel op 16-11-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:08:
[...]

Hitte kanon is een beetje overdreven.
We hebben het hier niet over een fohn / verfbrander.
Het droogt toch het materiaal uit, en je hebt ook luidsprekers die geolied hout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Rossi46 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:44:
[...]

Is dat echt zo? Dat is eigenlijk de eerste keer dat ik zoiets hoor. Dat zou wel schandalig zijn (van Logitech).
Nou ja, je kan zien dat op de G920 pagina alleen de Xbox One en PC is vermeld, en op de G923 pagina de Series X is tegevoegd.

G920: https://www.logitechg.com...l.html#product-tech-specs
G923: https://www.logitechg.com...l.html#product-tech-specs

Als we dan kijken naar webwinkels hebben, dan staat er het volgende bij:
Het Logitech G920 racestuur en pedalen zijn ontwikkeld onder het officiële licentieprogramma van Microsoft. Het is officieel gelicentieerd voor Xbox One en werkt met Xbox Series X onder voorbehoud van de uiteindelijke productgoedkeuring van Microsoft.
Bron:
https://www.alternate.nl/...wiel/html/product/1215008
https://www.bcc.nl/comput...-one-xbox-series-x/273885

[ Voor 14% gewijzigd door El_Quedro op 16-11-2020 10:57 . Reden: Copy paste fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Finraziel schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:54:
[...]

Linus laat wel weer duidelijk zien dat ie niet echt op de hoogte is van consoles/Xbox... Doom eternal vergelijken en dan zeggen dat het volgens hem zelfs op een one x beter uitzag dan op de series s. Ja, dat is ook zo want dat zijn gewoon de bc versies die je daar draait, oftewel de one x versie op de xsx en de one s versie op de xss.
Hij merkt op dat Valhalla aan 30 fps draait...wat ook enkel in de pre-update versie is die de One S versie draait. Heel die video is verbazend inaccuraat voor een LTT video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:30
Ik heb eigenlijk maar een negatief punt van de nieuwe controller: het profiel aan de handvatten is niet fijn als je de controller langere tijd moet vasthouden (en mogelijk steviger vasthoudt dan nodig is). Het profiel schuurt namelijk in de handpalmen.

Ik heb mij vooraf steeds afgevraagd of een lagere controller latency überhaupt merkbaar zou zijn. Ik ben geneigd te zeggen dat dat wel het geval is.
Ik heb afgelopen dagen FH2 vrij intensief gespeeld (en daar komt ook mijn klacht over de controller uit voort) en heel veel medium of hard bucketlists kon ik met de One S-controller niet halen en nu haal ik de meeste (niet allemaal) relatief eenvoudig in één tot drie pogingen.
Hiervoor moet ergens een goede verklaring zijn maar mijn controller-vaardigheden of oog-handcoördinatie zijn er plots niet op vooruit gegaan.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tongpo84
  • Laatst online: 18-09 20:00
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:55:
[...]

Het droogt toch het materiaal uit, en je hebt ook luidsprekers die geolied hout zijn.
Het gaat om deze speakers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RI8ypJRZ0kkxowqMtZwFMQDCd80=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8fh0Iw2NXhMw0WUhkef53sil.jpg?f=user_large

Filmpje center speaker:
YouTube: Wharfedale DX-1 HCP Unboxing and review

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik denk dat mijn Series X sinds dinsdag avond een uurtje of 40-50 aan heeft gestaan (combinatie van games/netflix/youtbue) en heb gelukkig nergens last van gehad. Enige waar ik last van heb gehad is dat mijn headset ging hakkelen als ik de nieuwe Series controller 10 seconden niet aanraakte. Met de Elite controller heb ik daar geen last van.

Verder top ervaring tot nu toe. Het ding is muisstil, de laadtijden zijn geweldig, erg leuke launch game in Gears Tactics en Valhalla. Gewoon top :).

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zal wel loslopen, zit gewoon een dikke laklaag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Finraziel schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:54:
[...]

Ook stoorde het me dat hij volgens mij niet probeerde om de splash screens te skippen. Weet niet of dat kan bij AC, maar bijvoorbeeld bij FH4 kan dat wel en die is dan veel sneller operationeel dan als je braaf alles af gaat zitten kijken.
offtopic:
Tja, ik heb de video niet bekeken (en dat ben ik ook niet van plan) maar dat klinkt als Linus Clickbait Sebastian, veel schreeuwen weinig inhoud en vooral de nodige fouten maken en dat als waarheid presenteren. Wat een hekel begin ik aan die vent en zijn verzameling stuiterende pubers te krijgen.

Doom Eternal heeft nog geen XSX|S patch maar draait wel met een dynamische resolutie waardoor het beeld stabieler zou moeten zijn op de XSX|S dan op de respectievelijke voorgangers. De last-gen consoles droppen de resolutie vrijhard.

[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 16-11-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:33:
[...]

Toch zou het zeer verhelderend zijn als ik ook daadwerkelijk kon aflezen hoeveel FPS op dat moment gegenereerd werden. Maar goed, de conclusie zal dan waarschijnlijk hetzelfde zijn. Jammer, ik had hier echt veel van verwacht.

Aan de andere kant, als het verschil tussen 60fps en 120fps toch niet zo voelbaar is, doe me dan maar lekker 60fps met dikke graphics 8)
True. Maar volgens het filmpje van Vincent wat hierboven is gepost, ben je via de 60Hz setting gelimiteerd tot HDMI 2.0 met 18Gbps bandwidth. Voor 4K VRR heb je HDMI 2.1 nodig waardoor je dus Freesync moet activeren op je LG.. maar dat zorgt er weer voor dat Dolby Vision niet werkt op de Xbox Series X. 8)7

Man man.. het begint echt een PC te lijken.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Rivanov schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:11:
[...]

True. Maar volgens het filmpje van Vincent wat hierboven is gepost, ben je via de 60Hz setting gelimiteerd tot HDMI 2.0 met 18Gbps bandwidth. Voor 4K VRR heb je HDMI 2.1 nodig waardoor je dus Freesync moet activeren op je LG.. maar dat zorgt er weer voor dat Dolby Vision niet werkt op de Xbox Series X. 8)7

Naja, je maakt een geintje, maar het is wel zo natuurlijk. En dan zitten wij nog op Tweakers <+:) Iemand die 'gewoon wil gamen' komt hier toch nooit uit? Hier moet MS wel mee oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
El_Quedro schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:56:
[...]

Nou ja, je kan zien dat op de G920 pagina alleen de Xbox One en PC is vermeld, en op de G923 pagina de Series X is tegevoegd.

G920: https://www.logitechg.com...l.html#product-tech-specs
G923: https://www.logitechg.com...l.html#product-tech-specs

Als we dan kijken naar webwinkels hebben, dan staat er het volgende bij:

[...]

Bron:
https://www.alternate.nl/...wiel/html/product/1215008
https://www.bcc.nl/comput...-one-xbox-series-x/273885
Interessant dit... Lijkt er dus op dat Logitech je heel erg richting een nieuw stuur wil drukken. Snap ik ergens wel, maar netjes is het niet. En ik weet bijna zeker dat de G920 ook gewoon op de XSX gaat werken, alleen doet Logitech daar bewust vaag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 18:02

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

MRE-Inc schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:05:

[Twitter]

Ik heb exact de zelfde ervaring. Een enkele keer is na een aantal minuten tot een uur de fan uit. Maar meestal draait hij nog gewoon. Ik vind het niet heel storend omdat je hem niet hoort, maar vraag me wel af of het by design is. Zijn er nu veel die dit ook ervaren?

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobak5
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-01-2024
Mavel 128 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:16:
[...]

Ik heb exact de zelfde ervaring. Een enkele keer is na een aantal minuten tot een uur de fan uit. Maar meestal draait hij nog gewoon. Ik vind het niet heel storend omdat je hem niet hoort, maar vraag me wel af of het by design is. Zijn er nu veel die dit ook ervaren?
Zeker, als hij een update aan het doen is oid blijft de fan gewoon draaien. Zelfs als je instant on niet aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobak5
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik heb gemerkt dat als je de series x aanzet zonder disc in de disc drive dat hij bij een cold boot een vrij luid geluid uit de discdrive geluid maakt. Anderen die dit ook al gemerkt/ervaren hebben?
Drive werkt verder goed en met installeren geen gekke geluiden of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Rossi46 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:14:
[...]

Naja, je maakt een geintje, maar het is wel zo natuurlijk. En dan zitten wij nog op Tweakers <+:) Iemand die 'gewoon wil gamen' komt hier toch nooit uit? Hier moet MS wel mee oppassen.
Iemand die gewoon wil gamen kijkt toch helemaal niet naar die settings? Tijdens de initiële set-up wordt de video settings voor jou ingesteld op basis van het aangesloten scherm. Dit zal veelal 4K@60hz + 8bit + standard en 4K@120hz+120hz + 8 bit + standard zijn. Lijkt mij voldoende en simpel genoeg voor een standaard gebruiker.

Je duikt de advanced video settings in als je het maximale eruit wilt halen en dat is nu met de overgangsperiode van HDMI 2.0 naar 2.1 inderdaad wat lastiger.

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 16-11-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 23-09 00:05
Zijn er hier die een 5meter kabel tussen hun HDMI 2.1 tv hebben liggen en waar 4K 120Hz goed werkt?
Ik heb een LG 65CX en 65B9 maar bij beiden geen beeld @4K120...
Omdat ik al mijn apparatuur in de wandkast heb staan heb ik minimaal 4meter HDMI nodig naar beide tv's.
Ik heb 5meter Roline HDMI2.1 kabels liggen maar deze trekken het dus helaas niet.
https://www.kabelshop.nl/...-11045905-i9695-t652.html
Ik had toch meer verwacht van deze kabels...

Als ik de XSX rechtstreeks met de meegeleverde kabel aansluit heb ik wel beeld @4K120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:11:
[...]

niet helemaal, je moet je xbox op 120 Hz houden om die bandbreedte te houden, maar freesync heb je niet nodig. De C9 heeft geen freesync, maar wel 120 Hz en VRR en DV. Op de CX (*of c10 zoals Vincent zegt ;) ) werkt dat gewoon hetzelfde.

Forum VRR staat los van Freesync.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:24:
[...]

niet helemaal, je moet je xbox op 120 Hz houden om die bandbreedte te houden, maar freesync heb je niet nodig. De C9 heeft geen freesync, maar wel 120 Hz en VRR en DV. Op de CX (*of c10 zoals Vincent zegt ;) ) werkt dat gewoon hetzelfde.

Forum VRR staat los van Freesync.
Dat klopt. Maar als je je Xbox op max. 60fps wilt laten draaien om bijvoorbeeld Ray Tracing te activeren in COD Black Ops Cold War dan moet je de Xbox op 60Hz zetten. Daarmee ben je dus gebonden aan HDMI 2.0 waardoor VRR op de Xbox zelf niet meer werkt en je dus wel gebruik moet maken van Freesync.

Dit is zoals ik het begrijp in ieder geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 12:31
uchiha tijntje schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:04:
Ik denk dat mijn Series X sinds dinsdag avond een uurtje of 40-50 aan heeft gestaan (combinatie van games/netflix/youtbue) en heb gelukkig nergens last van gehad. Enige waar ik last van heb gehad is dat mijn headset ging hakkelen als ik de nieuwe Series controller 10 seconden niet aanraakte. Met de Elite controller heb ik daar geen last van.

Verder top ervaring tot nu toe. Het ding is muisstil, de laadtijden zijn geweldig, erg leuke launch game in Gears Tactics en Valhalla. Gewoon top :).
Hier werkt ook alles goed.
Speel nu ook Forza. Alles verloopt vlekkeloos en die 60FPS is een verademing! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:17

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Mavel 128 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:16:
[...]

Net gereboot en daarna in standby gezet. Nu is de fan wel uit. Maar heb geen zin om elke keer maar te moeten rebooten om de XSX in standby te kunnen zetten zonder draaiende fan.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krimglas schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:57:
[...]

Hij merkt op dat Valhalla aan 30 fps draait...wat ook enkel in de pre-update versie is die de One S versie draait. Heel die video is verbazend inaccuraat voor een LTT video.
Zij zijn gewoon eigenlijk echt pc guys... Denk dat ze de consoles alleen coveren omdat het nu hot is en mensen er om vragen, maar het interesseert ze niet echt heel erg. Niemand weet alles, maar ze hebben denk ik niemand daar die echt helemaal into Xbox zijn zoals wij hier, zoals hij bijvoorbeeld Anthony heeft voor pc hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Marsman83 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:23:
Zijn er hier die een 5meter kabel tussen hun HDMI 2.1 tv hebben liggen en waar 4K 120Hz goed werkt?
Ik heb een LG 65CX en 65B9 maar bij beiden geen beeld @4K120...
Omdat ik al mijn apparatuur in de wandkast heb staan heb ik minimaal 4meter HDMI nodig naar beide tv's.
Ik heb 5meter Roline HDMI2.1 kabels liggen maar deze trekken het dus helaas niet.
https://www.kabelshop.nl/...-11045905-i9695-t652.html
Ik had toch meer verwacht van deze kabels...

Als ik de XSX rechtstreeks met de meegeleverde kabel aansluit heb ik wel beeld @4K120.
Ik heb deze vraag al eens voorbij zien komen (en ook zelf op gereageerd, maar kan het niet terug vinden :+ ) ) maar tot 3 meter kan een passieve kabel 4k@120hz uitspugen. Alles daarboven heeft een actieve kabel nodig / een optische kabel.

https://www.kabelshop.nl/...-11045905-i9695-t654.html

https://www.digitaltrends.com/home-theater/best-hdmi-cables/
Length

In an ideal world, you’d pick the HDMI cable that had the shortest possible length for your desired components. Setups have a habit of changing as you add, remove, and relocate your A/V gear, however, so make sure you select an HDMI cable that is long enough for your current and potential future needs, especially if you’re installing it in a wall or ceiling.

But be wary of any HDMI cable that runs longer than 25 feet. These superlong cables can suffer from signal degradation, and you might find that long cables do not maintain a reliable connection between your devices. Always check to make sure an HDMI cable works with all of your devices and content types before installing it permanently. Active HDMI cables use small chips to borrow a tiny bit of power from the devices they’re connected to, which helps maintain signal strength over longer distances.

When considering longer cable runs, cable quality becomes much more important. Read customer and pro reviews carefully before you buy a long cable and make sure the manufacturer has a good warranty.

[ Voor 44% gewijzigd door Notna op 16-11-2020 11:49 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1 ... 24 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord