Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15
Phydomir schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:38:
[...]

Waarvan ze al hebben gezegd dat het een known issue is en bezig zijn met een oplossing...
Klopt maar ze hadden het in ieder geval voor hun eigen optimized games toch gefixed moeten hebben voor de launch.. Hoor er verder ook weinig nog over vanuit microsoft behalve dat ze een keer gezegd hebben dat ze er vanaf wisten.

Maar ga er vanuit dat dit snel geregeld gaat worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Stylze op 15-11-2020 14:42 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 20:54
Overweeg over te stappen van een C8 naar CX. Is de 120hz het waard om die overstap te maken? Of misschien andere upgrades in de CX tov de C8 waar ik nu niet aan denk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
heypnt schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:43:
Overweeg over te stappen van een C8 naar CX. Is de 120hz het waard om die overstap te maken? Of misschien andere upgrades in de CX tov de C8 waar ik nu niet aan denk?
Klinkt alsof je jezelf wil overtuigen, meestal is de beslissing dan al genomen toch? :P

psn: jagermeistertim

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stylze schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:35:
Gears 5 en Horizon 4 werkt QR inderdaad niet, is ook mijn grootste kritiekpunt gezien het feit dat ze quick resume in al die promotie filmpjes hebben laten zien en het dan vervolgens bij bijna alle optimized games (die je juist wilt spelen op de nieuwe console) niet werkt..
Was het niet zo dat Gears 5 ook op een server liep ?
En loopt FH4 ook niet op een server (horizon live sessie) ?
Zou het daarom misschien spaak lopen met QR ?

The Tourist is trouwens een leuk spelletje en ook nog eens Series X|S optimized :)
Oh and, don’t sleep on Ghostrunner !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:06

Vagax

Hehe

Horizon 4 werkt wel met QR als je niet in een live sessie zit waar je standaard wel in zit. Bij mij werkte het ook niet tot ik dus solo ging rijden.

Ik vind het absoluut top als QR werkt maar Microsoft mag het zeker beter uitleggen over bijvoorbeeld welke games en wanneer ze ondersteund worden en een icoon o.i.d bij games zetten als het een QR sessie heeft.

Overigens moet je volgens mij X minuten een game open hebben staan voor hij QR aanmaakt, maar dit weet ik niet zeker

[ Voor 56% gewijzigd door Vagax op 15-11-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
komen er serie x only games voor de xpass of kan je alles ook spelen met de one X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-09 09:43
TweakerVincent schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:50:
komen er serie x only games voor de xpass of kan je alles ook spelen met de one X?
Ja.

Overgang van 2 jaar of zoiets had ik verstaan. Maar er zullen al vroeger games zijn die niet draaien op de one x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:15
Ik zit er toch aan te denken om mijn Series X terug te sturen of met een kleine winst te verkopen. Het ding is al een aantal dagen niet meer gebruikt en ben toch aardig underwhelmed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
heb de xbox net binnen hier, ik ben update van valhalla aan het binnen halen. is het normaal dat de verbinding zo traag is op dit moment?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-09 22:59
Yonix schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:52:
Ik zit er toch aan te denken om mijn Series X terug te sturen of met een kleine winst te verkopen. Het ding is al een aantal dagen niet meer gebruikt en ben toch aardig underwhelmed.
Als je zo een beest van een pc hebt in je beschrijving kan ik dat goed geloven ja. Buiten sneller en mooier is de XSX momenteel niets. En met een PC met RTX 3090 zie ik niet in waarom je een XSX zou kopen. Je kan alles op die PC spelen en dan nog mooier en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:36
Vannochtend bij het opstarten een vreemd geval.

Kreeg een video te zien van een "fall update", na opzoeken bleek het uit 2017 te zijn...

Daarna waren alle accounts (4) van de Xbox verdewenen. Gek genoeg stonden wel nog alle games en apps geinstalleerd.

Sindsdien heeft Quick Resume ook niet meer gewerkt, terwijl het hiervoor vrijwel altijd in Valhalla en Fallen Order werkte. Hoewel dit dus ook uniek scheen te zijn, als ik het topic zo doorneem :P

Verder ook nooit eerder een vastloper gehad, geen games die zichzelf afsloten enkel nu dus dit...

Wat me overigens is opgevallen, toen Quick Resume nog wel werkte, is zodra ik Netflix/Prime Video of een Blu-Ray opende stopte Quick Resume direct alle games die nog draaide.

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:50
Phydomir schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:38:
[...]

Waarvan ze al hebben gezegd dat het een known issue is en bezig zijn met een oplossing...
Dit zou al maanden een known issue moeten zijn. Je gaat mij niet vertellen dat ze er nu pas achter zijn gekomen. Oftewel, dit gaat nog wel even duren om te fixen.
Walkman schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:38:
Zou mooi zijn als het zou werken, maar aan de andere kant zijn de laadtijden zo snel dat ik me er ook niet echt aan stoor als ik iets lander moet wachten...
Daar heb je zeker gelijk in, todat je een game tegenkomt waarbij het wèl werkt. Dan merk je direct hoe relax het is. Al is dat meer subjectief dan objectief.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Phydomir

Dennis

Rossi46 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:03:
[...]

Dit zou al maanden een known issue moeten zijn. Je gaat mij niet vertellen dat ze er nu pas achter zijn gekomen. Oftewel, dit gaat nog wel even duren om te fixen.
Weet niet of je een beetje de eerste impressies van de preview units heb gevolgd maar daarbij werkte het wel gewoon. De definitieve X Optimized patches zijn ook allemaal vrij laat geïmplementeerd en daar lijkt ook het probleem in te zitten. Dus maanden bekend lijkt me wat onwaarschijnlijk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 07:31
Ik ben vandaag met Valhalla begonnen. Wat een toffe game, geeft echt het next-gen gevoel. Wel merk ik af en toe dat de FPS lijkt te 'stotteren'. Zijn er anderen die hier ook last van hebben? Ik heb een 100 Hz tv waarmee ik 120hz op 1440p kan spelen, dus de TV lijkt me niet het issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net Fallout 4 gedownload om het eens te bekijken in 60fps, maar de patch is er dus nog niet? Ik dacht echt dat die al uitgebracht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Waarom is upnp niet succesvol op mijn bekabelde verbinding? Ik heb wel gewoon internet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82lKnruSGoXMeaGVfXxmi1Gl4I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBMLyOn6jFFytfsmekRdUmdf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Phydomir schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:13:
[...]

Weet niet of je een beetje de eerste impressies van de preview units heb gevolgd maar daarbij werkte het wel gewoon. De definitieve X Optimized patches zijn ook allemaal vrij laat geïmplementeerd en daar lijkt ook het probleem in te zitten. Dus maanden bekend lijkt me wat onwaarschijnlijk.
Tsja, of ze draaiden destijds andere software. Wie zal het zeggen. Feit is dat het op veel games niet werkt, ook niet op hun eigen games. Dan zouden die allemaal op het laatst iets hebben geïmplementeerd waardoor QR ineens niet meer werkt. Het kan natuurlijk, maar echt logisch vind ik dat niet.

We wachten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-09 16:22
BrightSun schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:14:
Ik ben vandaag met Valhalla begonnen. Wat een toffe game, geeft echt het next-gen gevoel. Wel merk ik af en toe dat de FPS lijkt te 'stotteren'. Zijn er anderen die hier ook last van hebben? Ik heb een 100 Hz tv waarmee ik 120hz op 1440p kan spelen, dus de TV lijkt me niet het issue.
Ik post toevallig net een heel vergelijkbare vraag in het AC Valhalla topic! Tot aan het woord 'stotteren' gebruiken, haha. Maar hier dus ook last van op een LG OLED C8, spelend op 4K 60hz.

Zocht net wat rond op Google en er lijken meer mensen last te hebben van 'screen tearing'. Moet blijkbaar met een patch vanuit Ubisoft opgelost worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Hamazaki schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:23:
Waarom is upnp niet succesvol op mijn bekabelde verbinding? Ik heb wel gewoon internet.

[Afbeelding]
Omdat UPNP blijkbaar uit staat in je router. Het wel of niet hebben van een internet verbinding heeft hier niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
gravitone schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:45:
[...]

Omdat UPNP blijkbaar uit staat in je router. Het wel of niet hebben van een internet verbinding heeft hier niets mee te maken.
Wat heb ik dan aan een upnp? Is dat belangrijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gravitone
Hamazaki schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:46:
[...]

Wat heb ik dan aan een upnp? Is dat belangrijk?
UPNP is een mechanisme waarme devices/software aan de router kunnen vragen om verkeer wat binnenkomt op een bepaalde poort hun kant op te sturen. Game X wil bijvoorbeeld poort 6443 gebruiken, en terwijl game Y poort 4553-4558 wil gebruiken. Een router heeft een tabel met poorten en IP adressen waar die poorten naar toegestuurd moeten worden. Omdat het nogal een werk is om voor iedere applicatie handmatig de benodigde poorten en het IP adress van je xbox waar het naar toe moet in te vullen, kan je xbox via upnp gewoon tegen de router zeggen: "hey, ik heb al het verkeer van poort X nu nodig". Als je router dus met zijn spreekwoordelijke vinger in zijn oren zit wat dat betreft dan gaat de game data nooit bij je xbox aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
Quick Resume is voor mij ook wel de grootste deceptie. Ik snap dat je niet online kunt quick resumen maar bijv Cold War campaign werkt ook niet.

Speaking of which; de XsX versie is de enige zonder split screen multiplayer. Laat ik het daar nu voor gekocht hebben. Deze release is toch wel erg buggy moet ik zeggen.

Wellicht allemaal wat overhaast en minder goed getest door alle corona ellende.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verkapte V&A advertentie ;w

Alleen je videokaart is al bijna vier keer zo duur dan de ‘next gen’ console.. Als
Ik mag vragen. Wat waren je verwachtingen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:15:
Hoe zit het eigenlijk met deals op de MS store, komen die vaak voor? Stiekem gok ik wel op een 10-15% op COD of Valhalla :p

Heb ook maar besloten om nog af te wachten met een X bewust te gaan zoeken, ik zie te veel NL meldingen van uitval of problemen + nog het gezeur van 120 niet/wel ondersteund voor game X.
Gewoon volgende zomer een LG C11 65" + Series X halen waar er dan voldoende patches beschikbaar zijn en de huidige S op V&A voor een dealtje.
Gewoon giftcard methode gebruiken hoef je niet op korting te wachten 🤣

PB maar als je interesse hebt. Ik mag niet inhoudelijk erover praten op het forum.

[ Voor 6% gewijzigd door MissMe NL op 15-11-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MissMe NL schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:52:
[...]

Gewoon giftcard methode gebruiken hoef je niet op korting te wachten 🤣

App maar als je interesse hebt. Ik mag niet inhoudelijk erover praten op het forum.
Die ken ik nog niet, even opzoeken.
Alleen de goedkope gamepass heb ik weet van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
gravitone schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:50:
[...]

UPNP is een mechanisme waarme devices/software aan de router kunnen vragen om verkeer wat binnenkomt op een bepaalde poort hun kant op te sturen. Game X wil bijvoorbeeld poort 6443 gebruiken, en terwijl game Y poort 4553-4558 wil gebruiken. Een router heeft een tabel met poorten en IP adressen waar die poorten naar toegestuurd moeten worden. Omdat het nogal een werk is om voor iedere applicatie handmatig de benodigde poorten en het IP adress van je xbox waar het naar toe moet in te vullen, kan je xbox via upnp gewoon tegen de router zeggen: "hey, ik heb al het verkeer van poort X nu nodig". Als je router dus met zijn spreekwoordelijke vinger in zijn oren zit wat dat betreft dan gaat de game data nooit bij je xbox aankomen.
Thnzlx, en nu in jip en janneke taal. Sorry, ik begrijp nog steeds niet of het noodzakelijk haha. Online gamen doe ik nooit. Alleen singleplayers overigens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-09 19:57
D-Ed schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:50:
[...]

Verkapte V&A advertentie ;w

Alleen je videokaart is al bijna vier keer zo duur dan de ‘next gen’ console.. Als
Ik mag vragen. Wat waren je verwachtingen eigenlijk?
Precies mijn gedachte 8)7

Van die PC specs haal je beide consoles en een dikke OLED tv en heb je alsnog geld over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Inderdaad, vraag me ook echt af, underwhelming in wat voor opzicht? Graphics?

Hier iig nog dik en dik tevreden. De snelheid van de console, stil, gamen in 60fps, graphics, enorm aanbod games met GP. Prima d:)b

Mensen kunnen ook gewoon gaan genieten, ipv focussen op de mindere dingen die iedere nieuwe console launch met zich meebrengt. Dat heb je nou eenmaal als early adapter.

[ Voor 66% gewijzigd door DutchOwnage op 15-11-2020 17:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:08:
Inderdaad, vraag me ook echt af, underwhelming in wat voor opzicht? Graphics?
ik zal spreken uit ervaring. ik heb destijds een hele dure high-end pc gehad. maar wat ik heb gekregen is een bak ellende aan slecht geoptimaliseerde spellen. daar zit je dan op je pc van €2000+. het overschakelen naar console was een veradiming. en geloof me, de graphics doen er niet heel erg onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Hamazaki schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:10:
[...]

ik zal spreken uit ervaring. ik heb destijds een hele dure high-end pc gehad. maar wat ik heb gekregen is een bak ellende aan slecht geoptimaliseerde spellen. daar zit je dan op je pc van €2000+. het overschakelen naar console was een veradiming. en geloof me, de graphics doen er niet heel erg onder.
Volgens mij is @Yonix erg tevreden over zijn pc en vind hij de Series X 'underwelming' ;)

Als ik zijn sig bekijk dan zal hij z'n neus ook ophalen voor een pc van €2.000,- dus daarom vraag ik mij af wat hij dan verwacht van een console van nog net geen €500,-..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gravitone
Hamazaki schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:58:
[...]

Thnzlx, en nu in jip en janneke taal. Sorry, ik begrijp nog steeds niet of het noodzakelijk haha. Online gamen doe ik nooit. Alleen singleplayers overigens :D
Noodzakelijk nee, wenselijk ja. Je xbox haalt van alles binnen, en ook voor downloads is het nodig als je degelijke snelheid wil halen. Even inloggen in je router en upnp aanzetten. Ik hoop voor je dat je geen provider hebt die het hele modem/router heeft dichtgetimmerd zoals tele2, want dan ga je het nooit knap werkend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 18:37
Ik dacht... laat ik dat gamen op afstand eens proberen. Gewoon vanuit thuis op de bank dus.

Controller verbonden met iPhone 11, lampje controller blijft ook aan.. Xbox app ziet het echter niet en blijft vragen om de controller te connecten.. erg jammer dit..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
Thalaron schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:49:
Ik dacht... laat ik dat gamen op afstand eens proberen. Gewoon vanuit thuis op de bank dus.

Controller verbonden met iPhone 11, lampje controller blijft ook aan.. Xbox app ziet het echter niet en blijft vragen om de controller te connecten.. erg jammer dit..
Hoe heb je de controller verbonden? en heb je de firmware van de controller al geupdate via de pc of xbox met de Xbox Accessoires-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
gravitone schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:57:
[...]

Hoe heb je de controller verbonden? en heb je de firmware van de controller al geupdate via de pc of xbox met de Xbox Accessoires-app?
Alles is volledig up-2-date. Controller via BT verbonden met telefoon.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
Ik had mezelf meer voorgesteld van 120 Hz. Buiten de graphics waar je op inlevert, vrij fors, merk ik nauwelijks verschil qua smoothness.

Het is niet hetzelfde als de overstap bij een telefoon naar een 120 Hz scherm. Daar was het verschil voor mij levensgroot en zou ik niet meer terug willen. Bij gamen merk ik geen verschil.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 16-09 19:37
Mensen met crashes hebben jullie instant on aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Hmm. Ik heb vanmiddag Forza Horizon 4 geïnstalleerd van game pass. Nooit eerder gespeeld. Game loopt nu telkens vast (word teruggegooid naar home screen) in die trial. Denk dat het een trial is. Waar je eerst fall moet doen, dan winter, etc. Een keer kreeg ik zelfs een green screen te zien. Vooralsnog geen issues in andere games. Is dit de Xbox of de game..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:15
D-Ed schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:16:
[...]

Volgens mij is @Yonix erg tevreden over zijn pc en vind hij de Series X 'underwelming' ;)

Als ik zijn sig bekijk dan zal hij z'n neus ook ophalen voor een pc van €2.000,- dus daarom vraag ik
mij af wat hij dan verwacht van een console van nog net geen €500,-..
Naast 'PC Enthusiast' ben ik ook een liefhebber van de console. Ik heb - tot vorige week - een Switch, PS4 Pro en Xbox One X in huis gehad en daarvoor nog vele andere consoles. Voordeel van een console t.o.v. 'een dikke game pc': casual gamen op de bank, meer vrienden die een console hebben en couch co-op.

Echter, ik had verwacht dat de Series X een grotere sprong vooruit zou zijn, dan het op dit moment in werkelijkheid blijkt te zijn. Daarnaast ontbreekt het échte 'Wauw-gevoel' en vind ik het gebrek aan goede launch titles echt storen. Als ik nu terugkijk had ik beter bij mijn One X kunnen blijven.

De PlayStation 5 lijkt het dan in bepaalde opzichten toch beter te doen. Met name op het gebied van de vernieuwde controller en de launch titles (exclusives).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Een grotere sprong vooruit, in wat voor opzicht? Dat het de Series X/S aan echte launch exclusives zou ontberen, wist je van te voren ook al.

Dus ik vraag me wederom af: in welke opzichten mis je "de grote sprong" voorwaarts. Benoem die dingen eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcwizz_fts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-04-2022
Yonix schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:19:
[...]

Naast 'PC Enthusiast' ben ik ook een liefhebber van de console. Ik heb - tot vorige week - een Switch, PS4 Pro en Xbox One X in huis gehad en daarvoor nog vele andere consoles. Voordeel van een console t.o.v. 'een dikke game pc': casual gamen op de bank, meer vrienden die een console hebben en couch co-op.

Echter, ik had verwacht dat de Series X een grotere sprong vooruit zou zijn, dan het op dit moment in werkelijkheid blijkt te zijn. Daarnaast ontbreekt het échte 'Wauw-gevoel' en vind ik het gebrek aan goede launch titles echt storen. Als ik nu terugkijk had ik beter bij mijn One X kunnen blijven.

De PlayStation 5 lijkt het dan in bepaalde opzichten toch beter te doen. Met name op het gebied van de vernieuwde controller en de launch titles (exclusives).
Tsja, persoonlijk doet die controller me helemaal niks. Gimmic, maar moet nog maar zien kwa ondersteuning. Buiten dat, ging elke vorm van vibratie bij online shooters direct uit bij mij. Stoorde alleen maar!
Maargoed, smaak valt over te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

[...]
Vind je het belangrijk dat het exclusives zijn dan?
De PS5 heeft eigenlijk maar 1 echte PS5 launch title: Spider-man Miles Morales.
De andere games zijn games die ook op PS4 verkrijgbaar zijn, net zoals bij de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik krijg bij valhalla geen stemgeluiden, maar alleen achtergrond geluiden. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hamazaki schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:31:
Ik krijg bij valhalla geen stemgeluiden, maar alleen achtergrond geluiden. Hoe los ik dit op?
even in de audio instellingen van de xbox duiken. Ik had dit ook in een spel, bleek de standaardinstelling iets van 7.1 te zijn waar het in mijn geval stereo moest zijn.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Aantal dagen niet gebruikt...
Ding is net een aantal dagen uit 8)7
Lekker terug sturen dat ding, er is een ander topic vol met tweakers die bijna een moord doen om er één te bemachtigen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Hamazaki schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:31:
Had ik ook. Afhankelijk van je audio installatie op Dolby digital, atmos etc zetten. Staat standaard op 7.1 dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door moca op 15-11-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Thnx, ik schrok al haha. Nu gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fireshade schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:29:
[...]

Vind je het belangrijk dat het exclusives zijn dan?
Dat moeten dan ook maar net titels zijn die in je interesse gebied liggen, denk dat die vlieger dat PlayStation veel meer exclusieve titels heeft binnenkort niet meer opgaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
[...]

Volgens mij heb je dan eerder een gebrek aan ‘wauw-gevoel’ door de overdaad aan techniek en games in je omgeving ;) Het ís feitelijk namelijk een ongelofelijk grote sprong tov de vorige generatie.. Maar niet als je dat afzet tegen jou game rig.

Hier heb ik nu al dat wauw gevoel alleen al ivm de soepelheid van het systeem en het (her)spelen van sommigen klassieke Xbox games.. Vanmorgen even de One X aangezet en ik was met stomheid geslagen met de traagheid van het systeem. Dus tja, zo hebben we allemaal onze lat en game ik verder niet op zo’n systeem als jij dat doet. Snel verkopen idd of wachten tot de echte next gen games binnen komen rollen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca
Als ik het zo lees is iedereen die een arctis 7x heeft dik tevreden met z'n aankoop. Ik begrijp dat deze straks ook volledig compatible is met de PS5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:46
moca schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:51:
Als ik het zo lees is iedereen die een arctis 7x heeft dik tevreden met z'n aankoop. Ik begrijp dat deze straks ook volledig compatibel is met de PS5?
Volledig compatible, maar de 7X heeft een chatmix regelaar echter PlayStation ondersteunt geen chatmix en de regelaar werkt dus niet

Oh en zeker dik tevreden!

[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 15-11-2020 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:17
moca schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:51:
Als ik het zo lees is iedereen die een arctis 7x heeft dik tevreden met z'n aankoop. Ik begrijp dat deze straks ook volledig compatibel is met de PS5?
Nou hier en daar hoor je dat 7X niet goed goed werkt op PS5, geluid is minder dan op de xbox series x.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Amaze86 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:59:
[...]

Nou hier en daar hoor je dat 7X niet goed goed werkt op PS5, geluid is minder dan op de xbox series x.
Dat is minder, wil wel graag een headset die op beide goed werkt. Er zijn niet veel opties of ik moet voor bedraad gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:17
moca schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:03:
[...]

Dat is minder, wil wel graag een headset die op beide goed werkt. Er zijn niet veel opties of ik moet voor bedraad gaan.
Lees op reddit, ben benieuwd of het waar is. 7p doet het ook niet geweldig bij sommige gebruikers.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcwizz_fts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-04-2022
Amaze86 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:05:
[...]

Lees op reddit, ben benieuwd of het waar is. 7p doet het ook niet geweldig bij sommige gebruikers.
Arctis 9x zou met de nieuwe series x controller ook bij een hoop mensen problemen geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soussi.
  • Laatst online: 01-01-2021
Mijn Logitec 933 doet het helaas niet via usb op de series x. Zal wel wachten tot er een headset uit komt die goed op de sx en ps5 werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Thalaron schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:58:
[...]

Alles is volledig up-2-date. Controller via BT verbonden met telefoon.
Ook test willen doen op iPad en iPhone alles up to date maar helaas, zegt dat ik een controller moet verbinden.

On internet vind ik niet direct oplossingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Justin4711
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 13:30
De nieuwe controller werkt nog niet met ios denk ik..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VW697tZAfFG9XqQpAmz7377sDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ifoBNzDsppbsglcyDVndAGdf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik weet niet of het hier hoort. Maar ik wil de nieuwste Xbox controller halen en die ook gebruiken icm mijn laptop (Windows 10). Moet ik dan zo'n wireless adapter hebben of werkt het ook gewoon goed via bluetooth?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 13:31
bsmpower schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:57:
Ik weet niet of het hier hoort. Maar ik wil de nieuwste Xbox controller halen en die ook gebruiken icm mijn laptop (Windows 10). Moet ik dan zo'n wireless adapter hebben of werkt het ook gewoon goed via bluetooth?
Gewoon goed via Bluetooth. En via android, net zo geprobeerd en Destiny 2 gestreamd kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:18:
Ik heb net Fallout 4 gedownload om het eens te bekijken in 60fps, maar de patch is er dus nog niet? Ik dacht echt dat die al uitgebracht was.
Kan zelf ook niet wachten om Fallout 4 op te starten op 60 fps, ik had in eerste instantie ook begrepen dat hij nu op 60 zou moeten lopen maar blijkbaar nog niet, ik heb wel het een en ander gelezen over een unlocked framerate mod die er nu zou moeten zijn, maar zelf nog geen xsx hier dus nog niet gecheckt, weet niet zeker of het waar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:49:

Xbox series controller? Daarvoor moet iOS nog bijgewerkt worden las ik op de Microsoft site. Je kunt prima verbinding maken via Bluetooth maar hij wordt nog niet herkent als controller, ook niet in andere apps op je tel. Ik heb hetzelfde probleem. M’n Xbox one controller is er een van de eerste generatie zonder Bluetooth, dat is dus ook geen optie voor me. Kwestie van wachten totdat Apple het toevoegt dus.

Edit: al gepost zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Alwayshappyz schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:18:
Hmm. Ik heb vanmiddag Forza Horizon 4 geïnstalleerd van game pass. Nooit eerder gespeeld. Game loopt nu telkens vast (word teruggegooid naar home screen) in die trial. Denk dat het een trial is. Waar je eerst fall moet doen, dan winter, etc. Een keer kreeg ik zelfs een green screen te zien. Vooralsnog geen issues in andere games. Is dit de Xbox of de game..?
Heb zelf geen enkel probleem gehad. Mogelijk dat het met online te maken heeft, maar dat is echt een gok. Je zou even in het menu kunnen kijken om even offline te spelen en zien of je hetzelfde issue nog steeds hebt

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rossi46
[...]

Tsja, ik heb hier toch altijd wel een beetje moeite mee. Want wàt doet Sony nou zo anders?

Een nieuw OS, omdat ze hun oude op de PS4 eigenlijk nooit aangepast hebben. Ja, dan kom je met een nieuwe op de PS5, dat is logisch. Microsoft heeft het OS stukje bij beetje aangepast en laat daar dan dus ook de oudere systemen van profiteren. Eigenlijk beter voor de de gamer, maar het komt wat minder nieuw over op de XSX, dat is logisch.

Ze komen met DLC (Spider Man) en een remake (Demon Souls). Allebei zien ze er prachtig uit, maar wat is er nou echt zo nieuw? MS doet feitelijk hetzelfde, echter met al bestaande games (Forza Horizon 4, Gears 5, zelfs Halo MMC). Ik snap dus wel dat hetgeen MS aanbiedt minder als 'nieuw' ervaren wordt, maar zo groot is het verschil nou ook weer niet.

Het enige waarin de PS5 momenteel echt in excelleert is de controller. Blijkbaar, want iedereen is er enorm positief over. Want hoe fijn de nieuwe XSX controller ook is, die is lang niet zo vernieuwd als die van de PS5. En daar heeft MS voorlopig ook geen antwoord op :)

Verder zijn er zat andere games verkrijgbaar voor de nieuwe XSX. Geen exclusive inderdaad, maar maakt dat wat uit? Dat zou geen invloed mogen hebben op je 'niet next-gen' ervaring. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Net mijn eerste vastloper gehad bij borderlands 3 op de xsx. Toch ff schrikken als het gebeurt. Ben gelukkig niet de enige die er last van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:59
Justin4711 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:37:
De nieuwe controller werkt nog niet met ios denk ik..

[Afbeelding]
iOS/iPadOS 14.3 beta van deze week voegt support voor de Xbox Series X en PS5 controllers toe,

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:50:
In ieder geval the medium komt naar gamepass en is series only. Is uitgesteld maar die komt er wel aan. Ongetwijfeld zal dat met de tijd steeds meer worden.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
MissMe NL schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:03:
Net mijn eerste vastloper gehad bij borderlands 3 op de xsx. Toch ff schrikken als het gebeurt. Ben gelukkig niet de enige die er last van heeft.
Is het een issue van die specifieke game bedoel je? Want die ligt hier ook nog in de kast, maar dan laat ik die daar nog even liggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phusebox schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:01:
Ik had mezelf meer voorgesteld van 120 Hz. Buiten de graphics waar je op inlevert, vrij fors, merk ik nauwelijks verschil qua smoothness.

Het is niet hetzelfde als de overstap bij een telefoon naar een 120 Hz scherm. Daar was het verschil voor mij levensgroot en zou ik niet meer terug willen. Bij gamen merk ik geen verschil.
Ik denk nog steeds dat je minder hebt aan 120 Hz (of meer dan 60 in het algemeen) op de console omdat je met een controller een minder directe controle hebt over de beweging op het scherm. Je bepaalt met de stick de snelheid van bewegen, niet het bewegen zelf. Je bent daarmee een stap extra verwijderd van de beweging. Met een muis of met touch is jouw beweging directer gekoppeld aan wat je op het scherm ziet. Vertraging of gehakkel valt daardoor veel sneller op.

Wat betreft quick resume, ik heb nog niet veel veel verschillende games gespeeld omdat ik hooked ben aan Gears tactics, maar die werkt er in ieder geval prima mee (ik spring stond tussendoor even naar fh4 die het ook prima doet trouwens, geen crashes, alleen inderdaad geen qr).

[ Voor 13% gewijzigd door Finraziel op 15-11-2020 21:17 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:49
Finraziel schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:08:
[...]

In ieder geval the medium komt naar gamepass en is series only. Is uitgesteld maar die komt er wel aan. Ongetwijfeld zal dat met de tijd steeds meer worden.
Gears Tactics ook volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Rossi46 schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:31:
[...]
Het enige waarin de PS5 momenteel echt in excelleert is de controller. Blijkbaar, want iedereen is er enorm positief over. Want hoe fijn de nieuwe XSX controller ook is, die is lang niet zo vernieuwd als die van de PS5. En daar heeft MS voorlopig ook geen antwoord op :)
Dat is mijn inziens wel een understatement.. de XSX staat hier in de kast maar ik baal er wel van dat de controller in feite niets is veranderd.

Zelfs Nintendo heeft een verbeterde Rumble in last gen... dat had MS zonder problemen kunnen verbeteren. Oude controller zou dan nog altijd bruikbaar blijven lijkt mij.

Het grootste probleem is dat het nu niet aanvaller als nieuw en dat is nu net wat je wél wilt hebben.. gevoel van vernieuwing.

Iemand gaf laatst ook het argument dat die van PS5 goedkoper is, echter vergat die daar even bij dat je voor een goed vergelijk een play&charge kit of ten minste oplaadbare batterijen erbij moet rekenen..

Niet dat het een dealbreaker is ofzo, maar een gemiste kans is het mijn inziens wel.

Begrijp mij niet verkeerd; ik ben zeer content met mijn XSX + Elite controller + GamePass etc, maar had wel graag wat meer vernieuwing op controller gewenst.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Kan ik me niet in vinden. Vind de nieuwe controller van de Xbox Series X geweldig. Ligt lekker in de hand, goede grip, niet te groot, en een mooi mat zwart uiterlijk. Niks mis met evolutie.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:48
Zijn er hier mensen die op een 1440p/120hz monitor gamen op de Series X? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
De Xbox controller kan bijna niet beter. Die is al jaren extreem goed. Hoe wil je die nog veel meer verbeteren?

Ik weet ook niet of die controller van de PS5 zo geweldig gaat zijn met een speeltijd van 6 uur en dan weer opladen. Daar was het beter geweest als je losse (oplaadbare) batterijen erin kon stoppen. Dan kun je in ieder geval verder gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
Rossi46 schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:10:
[...]

Is het een issue van die specifieke game bedoel je? Want die ligt hier ook nog in de kast, maar dan laat ik die daar nog even liggen ;)
Ik heb uren gespeeld maar nu pas een vastloper. Bij cod geen vastlopers gehad. Wat wel raar was ik stomd gewoon in een hoekje afk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-09 17:14
De XBOX One versie van o.a. CoD is toch ook te spelen op de Series? Waarom zou je dan de duurdere versie voor de Series kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:02

Licko

ZVDK

Mij lijkt weerstand op triggers echt helemaal niks maar het kan aan mij liggen. Geluid uit een controller idem. Geef mij maar een compleet geruisloze controller :P

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
GT-R schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:45:
De XBOX One versie van o.a. CoD is toch ook te spelen op de Series? Waarom zou je dan de duurdere versie voor de Series kopen?
De normale versie heeft geen series x update. Zit bijvoorbeeld ray tracing bij en hogere textures. De OneX versie heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09 07:19
Iemand enig idee hoe dit komt;

Elke keer wanneer ik mijn X opstart duurt het 10 minuten voor ik verbinding heb met internet. Heb kabelverbinding. Draadloos tevens hetzelfde verhaal. Ik ben echt een noob als het om internet gaat maar ik krijg in het begin geen NAT verbinding / problemen met mijn DHCP. Heb de router gereset en het stroom er vanaf gehaald etc. Maar dit mocht niet helpen. Moet ik mijn NAT type veranderen? Vind het namelijk gek dat ik telkens na 10 minuten opstarten gewoon zonder probleem internet heb en blijf behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Ik vraag me ook af hoe je het positivisme rondom de PS5 controller moet zien. Ten opzichte van de dual shock is het ergonomisch een gigantische leap forward. Dat durf ik zonder dat ding in de hand gehad te hebben wel te stellen.

Echter zijn er veel reviewers - waaronder hier op Tweakers dacht ik - die nog steeds stellen dat de Xbox controller het fijnst in de hand ligt.

Persoonlijk - denk ik - dat dat het belangrijkste is. Wat dat aangaat vind ik het knap dat ze de controller alsnog hebben weten te verbeteren.

Maargoed, ben wel benieuwd hoe die immersive die PS5 controller is met al die trillingen etc. :) Als t zo erg aanslaat lijkt t me niet uitgesloten dat MS alsnog met een dergelijk iets op de proppen komt na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-09 17:14
MissMe NL schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:47:
[...]

De normale versie heeft geen series x update. Zit bijvoorbeeld ray tracing bij en hogere textures. De OneX versie heeft dat niet.
Ja oké op zich logisch natuurlijk. Speel voorlopig nog op een wat oudere tv dus of ik al die pracht en praal voorlopig nodig ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Graft schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:55:
Maargoed, ben wel benieuwd hoe die immersive die PS5 controller is met al die trillingen etc. :) Als t zo erg aanslaat lijkt t me niet uitgesloten dat MS alsnog met een dergelijk iets op de proppen komt na verloop van tijd.
Als we daar de 40 uur batterijduur voor moeten opgeven mogen ze het houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Ik zeg ook nergens dan de controller van de concurrentie beter is, alleen dat ik het jammer vind dat de rumble niet wat verfijnder is gemaakt.

Ook ben ik benieuwd naar een eventuele Elite V3 ter aanvulling van mijn huidige V1 :)

De perfect controller voor mij zou zijn, vanaf de V2 gezien;

Instelbare Led-verlichting achter de druktoetsen.
Haptische-feedback -> Force Feedback
Share button
Triggers achterzijde extra optie: knopjes
Verwisselbare accu

[ Voor 33% gewijzigd door Thalaron op 15-11-2020 22:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:14
Zag van de week bij een Gamekings live stream hoe het werkte bij COD:cold war, elk wapen heeft een uniek trigger en het lijkt erop dat het net als een echt wapen trekker werkt.

Dus wat dat betreft snap ik wel de lovende woorden en is het wel degelijk knap en innovatief van Sony.

Maar goed hebben we hier nou niks beter te bespreken dan de ps5 controller ? Verstokte Xbox fans zal het niet intereseren en dit lijkt me niet het juiste topic :p

Hopelijk kunnen we het in de toekomst hier wel hebben over force feedback triggers op een mogelijke nieuwe elite controller (Phil kijk je mee ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 18:29
Heb liever volume knoppen op de controller. Scheelt weer opstaan om de ab te pakken elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Granaatappel schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:52:
Iemand enig idee hoe dit komt;

Elke keer wanneer ik mijn X opstart duurt het 10 minuten voor ik verbinding heb met internet. Heb kabelverbinding. Draadloos tevens hetzelfde verhaal. Ik ben echt een noob als het om internet gaat maar ik krijg in het begin geen NAT verbinding / problemen met mijn DHCP. Heb de router gereset en het stroom er vanaf gehaald etc. Maar dit mocht niet helpen. Moet ik mijn NAT type veranderen? Vind het namelijk gek dat ik telkens na 10 minuten opstarten gewoon zonder probleem internet heb en blijf behouden.
Heb hier soms hetzelfde maar niet 10 minuten lang. Hij stopt er opeens mee en doet het weer.

Wij zijn niet de enige: https://answers.microsoft...-a607-1ac40100c5e0?auth=1

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 15-11-2020 22:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Walkman schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:27:
[...]

Heb zelf geen enkel probleem gehad. Mogelijk dat het met online te maken heeft, maar dat is echt een gok. Je zou even in het menu kunnen kijken om even offline te spelen en zien of je hetzelfde issue nog steeds hebt
Thanks, dat kan ik nog proberen. Ik heb na deze issues vanavond even Forza Motorsport 7 gedaan (uurtje) en ook AC: Valhalla (uurtje ook). Bij allebei geen problemen. Dus hoop voorzichtig dat het niet aan de series X ligt, maar dat er een patch moet komen of zo. Geen idee. Zal jouw oplossing nog proberen en anders misschien opnieuw installeren, misschien dat dat helpt.

AC: Valhalla was wel echt top trouwens. Ik hou van sneeuwgebieden _/-\o_ En wat speelt 60 FPS vloeiend zeg. Prachtige graphics ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:12
Starbucks schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:26:
De Xbox controller kan bijna niet beter. Die is al jaren extreem goed. Hoe wil je die nog veel meer verbeteren?

Ik weet ook niet of die controller van de PS5 zo geweldig gaat zijn met een speeltijd van 6 uur en dan weer opladen. Daar was het beter geweest als je losse (oplaadbare) batterijen erin kon stoppen. Dan kun je in ieder geval verder gamen.
Ik doe geen rare dingen, speel alleen fifa maar ik en al mijn vrienden doen geen jaar met een controller. De Xbox 360 controllers waren niet stuk te Krijgen. Maar ik vind de Xbox one controllers echt slecht, soms al na een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soussi.
  • Laatst online: 01-01-2021
Ik laat de xbox in standby en tot hiertoe geen probleem met internet connectie (bekabeld) of crashes. Staat ook pal naast de netgear router (dus ook geen problemen zoals bij de ps5 zou zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
Ik heb 1 keer crash gehad en dat bij het laden van mijn classic xbox avator haha, daar blijf ik maar even vandaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Hmm, hier volgens mij een defecte xbox series x. Tijdens het spelen van Valhalla viel hij ineens uit. Nu wil de xbox niet meer aan.
Hij voelde ook niet heet oid.. fijn

Edit: Jup, die is defect. Stroom er even af gehad maar doet nu niks meer. Mijn Xbox One en One X hebben altijd in het zelfde meubel gestaan zonder problemen, aan beide kanten een vuistbreedte aan lucht naast de XSX dus dat kan het niet zijn.
In al die jaren xbox nog niet eerder meegemaakt...
Mijn disc van Valhalla krijg ik er nu ook niet meer uit :(

[ Voor 53% gewijzigd door Motion2 op 15-11-2020 22:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 09:10
Motion2 schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:44:
Hmm, hier volgens mij een defecte xbox series x. Tijdens het spelen van Valhalla viel hij ineens uit. Nu wil de xbox niet meer aan.
Hij voelde ook niet heet oid.. fijn

Edit: Jup, die is defect. Stroom er even af gehad maar doet nu niks meer. Mijn Xbox One en One X hebben altijd in het zelfde meubel gestaan zonder problemen, aan beide kanten een vuistbreedte aan lucht naast de XSX dus dat kan het niet zijn.
In al die jaren xbox nog niet eerder meegemaakt...
Mijn disc van Valhalla krijg ik er nu ook niet meer uit :(
Zuur! Klinkt als een voeding probleem. Stond ie rechtop of op z’n kant?
Voor wat betreft je disc: https://youtu.be/cSGc_uXO35s

[ Voor 4% gewijzigd door wes- op 15-11-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
Ik heb nu met mijn series X al 2x gehad dat als mijn batterij leeg is en ik deze vervang dat de controller wel aan gaat maar niets doet. Opnieuw syncen werkt niet en alleen een harde reset helpt.

Iemand anders bekend met dit probleem ?

Ps. Excuses mocht dit al voorbij zijn gekomen , loop een aantal pagina’s achter nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:53
Graft schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:55:
Ik vraag me ook af hoe je het positivisme rondom de PS5 controller moet zien. Ten opzichte van de dual shock is het ergonomisch een gigantische leap forward. Dat durf ik zonder dat ding in de hand gehad te hebben wel te stellen.

Echter zijn er veel reviewers - waaronder hier op Tweakers dacht ik - die nog steeds stellen dat de Xbox controller het fijnst in de hand ligt.

Persoonlijk - denk ik - dat dat het belangrijkste is. Wat dat aangaat vind ik het knap dat ze de controller alsnog hebben weten te verbeteren.

Ik heb ze hier beide liggen, maar de DualSense ligt ook uitstekend in de hand moet ik zeggen, weinig verschil met de Xbox-controller. De controller van Microsoft heeft iets meer textuur aan de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 18:02

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Weet niet of het al was opgevallen. Maar ik zat net FH4 te spelen, maar was daarna naar Sunset Overdrive en FIFA geswitched om daarna naar FH terug te gaan, met quick resume! :)

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Laatst online: 23-09 20:54
Hier ook nog probleemloos na een weekend veel gebruiken. Vandaag met nieuwe Call of Duty wel voor het eerst de fan duidelijk hoorbaar. Komt niet in de buurt van de PS4 pro, maar viel me wel op omdat het tot vandaag echt geruisloos stil was. Meerderen dat ook al ervaren bij Black Ops Cold War?
Wat grafisch in Single Player toch wel een pareltje is op de Series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 09:10
Mavel 128 schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:07:
Weet niet of het al was opgevallen. Maar ik zat net FH4 te spelen, maar was daarna naar Sunset Overdrive en FIFA geswitched om daarna naar FH terug te gaan, met quick resume! :)
FH4 quick resume heeft nog niet 1 keer gewerkt bij mij. Bij Doom Eternal gaat het ook niet altijd goed (blijft hangen en krijg melding dat quick resume te lang duurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

heypnt schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:11:
Hier ook nog probleemloos na een weekend veel gebruiken. Vandaag met nieuwe Call of Duty wel voor het eerst de fan duidelijk hoorbaar. Komt niet in de buurt van de PS4 pro, maar viel me wel op omdat het tot vandaag echt geruisloos stil was. Meerderen dat ook al ervaren bij Black Ops Cold War?
Wat grafisch in Single Player toch wel een pareltje is op de Series X.
Ik hoorde de fan 5 minuten toen hij na het ontwaken in het dashboard stond. Toen ik een game starte werd het weer muisstil. En de fan horen is wel een groot woord. Had geen geluid aan en het was muis stil. Ik hoorde iets en toen ik er echt naast ging luisteren hoorde je hem. Niks vergeleken met de One X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
wes- schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:01:
[...]

Zuur! Klinkt als een voeding probleem. Stond ie rechtop of op z’n kant?
Voor wat betreft je disc: https://youtu.be/cSGc_uXO35s
Hij lag op zijn kant in het tv meubel. Al paar avonden zonder issues kunnen spelen.
Morgen Microsoft maar bellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

wes- schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:12:
[...]

FH4 quick resume heeft nog niet 1 keer gewerkt bij mij. Bij Doom Eternal gaat het ook niet altijd goed (blijft hangen en krijg melding dat quick resume te lang duurt)
Tot nu toen nog geen slechte ervaringen met QR. Maar voor FH stond hij nog niet eerder aan. Althans toen ik het van de week speelde nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 13:46
Hmm ik hoop dat ze al die crashes snel softwarematig kunnen fixen en dat het geen hardware problemen zijn. Of hebben jullie het idee dat het niet onevenredig veel problemen zijn, maar standaard voor tijdens een launch? (Had zelf de One pas een paar maanden na release in Duitsland opgehaald)
Pagina: 1 ... 23 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord