Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Vanaf de 1ste Xbox One heb ik dat instant on uitgezet omdat er toen ook heel wat problemen meer waren. Nooit meer naar omgekeken eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij bespreekt wel een interessant onderdeel, namelijk Dynamic Tone Mapping setting HGIG.
Heb deze setting al vaker voorbij zien komen de laatste dagen bij verschillende “kalibratie tips”. Deze setting heb je op de LG OLED enkel als je de HDMI poort op PC-mode zet.

Sommige geven aan dat ze DTM liever op ON zetten i.p.v. HGIG omdat HGIG een te donker beeld geeft. En dat kan dus kloppen volgens bovenstaand filmpje. Hij geeft hier namelijk aan dat HGIG enkel zin heeft, bij games die HGIG ondersteunen.. en momenteel zijn dat maar een handjevol games. Namelijk:

- COD Black Ops Cold War
- COD Modern Warfare
- No Mans Sky

Speel je dus een andere game dan bovenstaande, wordt HGIG dus niet aangeraden want dan wordt je beeld te donker. De manier om er achter te komen of een game HGIG ondersteunt is om te zien of de game specifieke HDR sliders bevat bij de graphics settings. Heeft een game dergelijke settings dan ondersteunt deze game géén HGIG en moet je DTM dus op ON zetten.

Wanneer je de HDR Game Calibratie Tool gebruikt van de Xbox, moet je dus zorgen dat je HGIG éérst activeert op je LG TV voordat je die Game Calibratie Tool gaat gebruiken. En enkel en alleen als je één van bovenstaande 3 games speelt. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Wybob schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:28:
Ik wil geen vs discussie op gang trekken, dit vond ik wel vreemd, PS heeft normaal een zeer nauwe band met Activision (exclusieve skins,xp levels, game-modes). Maar geen 120fps als eerste, en bovenal dit is er gewoon zeer stilletjes ingeslopen zonder grote aankondiging.

https://www.eurogamer.net...ries-x-doesnt-tell-anyone
De PS5 zal het technisch gezien inderdaad prima kunnen. Probleem is dat dit om "last-gen" ps4/xbox one titels gaat die ondanks de enhancements wel in backwards compatibility mode moeten draaien. De ps4 had echter geen 120hz ondersteuning aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Licko

ZVDK

Rivanov schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:12:
[...]

Hij bespreekt wel een interessant onderdeel, namelijk Dynamic Tone Mapping setting HGIG.
Heb deze setting al vaker voorbij zien komen de laatste dagen bij verschillende “kalibratie tips”. Deze setting heb je op de LG OLED enkel als je de HDMI poort op PC-mode zet.

Sommige geven aan dat ze DTM liever op ON zetten i.p.v. HGIG omdat HGIG een te donker beeld geeft. En dat kan dus kloppen volgens bovenstaand filmpje. Hij geeft hier namelijk aan dat HGIG enkel zin heeft, bij games die HGIG ondersteunen.. en momenteel zijn dat maar een handjevol games. Namelijk:

- COD Black Ops Cold War
- COD Modern Warfare
- No Mans Sky

Speel je dus een andere game dan bovenstaande, wordt HGIG dus niet aangeraden want dan wordt je beeld te donker. De manier om er achter te komen of een game HGIG ondersteunt is om te zien of de game specifieke HDR sliders bevat bij de graphics settings. Heeft een game dergelijke settings dan ondersteunt deze game géén HGIG en moet je DTM dus op ON zetten.

Wanneer je de HDR Game Calibratie Tool gebruikt van de Xbox, moet je dus zorgen dat je HGIG éérst activeert op je LG TV voordat je die Game Calibratie Tool gaat gebruiken. En enkel en alleen als je één van bovenstaande 3 games speelt. ;)
Ik dacht HGIG ook in te schakelen als hdmi op console is ingesteld hoor?
Ik twijfel aan die theorie over HGIG overigens. Maar dat is een beetje 't probleem wat we zien; veel verschillende meningen over de juiste settings..
Ik hou het bij HDTV's settings voorlopig.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
vraagje (noob), morgen heb ik voor het eerst in mijn leven een xbox in huis. maar ik kan geen onderscheid maken tussen de spellen? welke spellen zijn voor de series X? hoe staat dat aangeduid op de kaft? of moet ik gewoon xbox one spellen ofzo kopen?

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 14-11-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 20:29
Wtf weet niet of het al voorbij is gekomen hier maar start net me xbox op en ging Forza horizon 4 spelen en boom Quick resume! hebben ze snel gefixed!

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 15:59
Stylze schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:50:
Wtf weet niet of het al voorbij is gekomen hier maar start net me xbox op en ging Forza horizon 4 spelen en boom Quick resume! hebben ze snel gefixed!
Thumbs up!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Waarom is er eigenlijk geen +1 functie in dit topic?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Ah te vroeg gejuicht hij pakt alleen quick resume bij forza als je de game voor het laatst gespeeld hebt en dan je xbox uit hebt gezet en weer aan, als je switched naar andere game en weer terug gaat pakt ie geen quick resume jammer genoeg. Dus nog wel werk aan de winkel voor microsoft:)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Dit maakt het voor mij af. Helemaal blij nu met m'n LG E9. Had m al op PC mode staan zoals op HDTVTest maar vond het beeld wat flets. Black level op low en colour op 55 is top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Hamazaki schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:36:
vraagje (noob), morgen heb ik voor het eerst in mijn leven een xbox in huis. maar ik kan geen onderscheid maken tussen de spellen? welke spellen zijn voor de series X? hoe staat dat aangeduid op de kaft? of moet ik gewoon xbox one spellen ofzo kopen?
Bij cod cold war moet je wel ff opletten. Die heeft een cross gen editie. Bij fysieke versies staat er een stikker op met een X. Een paar paginas terug heeft iemand een vergelijking van de hoesjes gemaakt. Zoek het ff op. Meeste hebben gewoon smart delivery zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPTd2zStjHccobZpxVnKcAO7bNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sup0uqTM5ktPyU5nkfoFtw6l.jpg?f=fotoalbum_large

Deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
@MissMe NL thnx!. ik heb net deze valhalla besteld. is gewoon goed voor de X series neem ik aan?

https://www.intertoys.nl/...assassin-s-creed-valhalla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soussi.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01-2021
Mijn xbox series x is vandaag toegekomen, mijn account en kids er op gezet. GTA V getest op mijn account en draait goed. Echter wanneer ik het spel verlaat en inlog op een andere account en daar gta start dan gebruikt deze quickresume van mijn account en gebruikt dus mijn savefile, tenzij ik het spel op mijn account afsluit. Dan pas kan men hun eigen save gebruiken..? Is dit een bug of een nadeel van quickresume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Hamazaki schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:24:
@MissMe NL thnx!. ik heb net deze valhalla besteld. is gewoon goed voor de X series neem ik aan?

https://www.intertoys.nl/...assassin-s-creed-valhalla
Valhalla is gratis updated for series x/s met smart delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Xlast88 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:28:
[...]

Valhalla is gratis updated for series x/s met smart delivery
Wat is smart delivery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Soussi. schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:26:
Mijn xbox series x is vandaag toegekomen, mijn account en kids er op gezet. GTA V getest op mijn account en draait goed. Echter wanneer ik het spel verlaat en inlog op een andere account en daar gta start dan gebruikt deze quickresume van mijn account en gebruikt dus mijn savefile, tenzij ik het spel op mijn account afsluit. Dan pas kan men hun eigen save gebruiken..? Is dit een bug of een nadeel van quickresume?
Bekend probleem helaas. Weet niet of ze dit gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soussi.
  • Laatst online: 01-01-2021
MissMe NL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:30:
[...]

Bekend probleem helaas. Weet niet of ze dit gaan fixen.
ok dank je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
Dat de xbox de juiste versie download voor je console. Jij hebt een series x dus dan download hij de series x versie. Update moet wel uit zijn. Er staat dan ook X|S bij de game logo.

https://www.google.com/se...FygD#imgrc=Xp1LT_CBP3LbIM

Valhalla staat er toevallig ook tussen. X|S staat er dan bij zoals in de afbeelding.

[ Voor 35% gewijzigd door MissMe NL op 14-11-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
MissMe NL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:32:
[...]

Dat de xbox de juiste versie download voor je console. Jij hebt een series x dus dan download hij de series x versie. Update moet wel uit zijn. Er staat dan ook X|S bij de game logo.

https://www.google.com/se...FygD#imgrc=Xp1LT_CBP3LbIM
Thnx man, zeer behulpzaam. Ik wil de xbox laten shinen op mijn lg oled c9. Dan is valhalla het beste om te beginnen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Hamazaki schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:36:
[...]

Thnx man, zeer behulpzaam. Ik wil de xbox laten shinen op mijn lg oled c9. Dan is valhalla het beste om te beginnen denk ik?
Cyberpunk denk ik beter qua graphics. Helaas komt de series x update pas in 2021. Valhalla is ook zeer vet.

[ Voor 3% gewijzigd door MissMe NL op 14-11-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Licko schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:35:
[...]

Ik dacht HGIG ook in te schakelen als hdmi op console is ingesteld hoor?
Ik twijfel aan die theorie over HGIG overigens. Maar dat is een beetje 't probleem wat we zien; veel verschillende meningen over de juiste settings..
Ik hou het bij HDTV's settings voorlopig.
Welke van HDTV bedoel jij? Die video van Vincent?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Hamazaki schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:36:
[...]

valhalla, watch dogs legion met raytracing en gears5 zijn ee beetje de parade paardjes (forza horizon 4 moet een update krijgen want daar hebben ze wat grafische bugs na de update geintroduceerd}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Ik zie dat Valhalla als paradepaardje wordt genoemd, maar ik vind een Doom veel mooier ogen en soepeler spelen?

Valhalla ziet er wel mooi uit, maar vind ik niet speciaal eigenlijk. Gears 5 ziet er wel mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit topic gaat zo hard dat ik het niet meer kan terugvinden. Ik heb last van hakkelend geluid met mijn headset als ik een seconde of 10 idle ben met mijn controller. Dan gaat die hakkelen totdat ik mijn controller weer gebruik. Is daar al een fix voor? :)

Hm, ik lees dat het vooral een probleem is als je de nieuwe controller gebruikt. Toevallig gebruikte ik die omdat mijn elite aan de lader lag. Morgen even testen.

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-11-2020 23:26 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Nu online

Licko

ZVDK

Rivanov schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:54:
[...]

Welke van HDTV bedoel jij? Die video van Vincent?
Jep. Heb ik meer vertrouwen in dan die dude van quantum tv tbh. Volgens mij zit je goed met HGIG aan zolang je de hdr kalibratie van de Series X gebruikt.

Eerst settings van de xbox (4k, vrr; lfc etc), daarna je tv settings naar wens instellen. Wel zorgen dat kleurbereik van je xbox matched met zwartwaarden van je tv etc. Vervolgens hdr kalibratie op de xbox een keer doorlopen en per game kun je dan peak brightness in de game settings goed zetten (logo nog net zichtbaar etc).

Maar misschien komt er over een uur weer een tweet of video op YouTube die het compleet tegenovergestelde adviseert. Dat is een beetje het probleem ;) zou fijn zijn als er in het OS van je tv een optimized picture mode voor xsx en ps5 zou zitten.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Het maakt niet uit he als ik de xbox liggend zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Nu online

Licko

ZVDK

Hamazaki schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:41:
Het maakt niet uit he als ik de xbox liggend zet?
Ik vind 't prima.

Maar zonder gekheid; kan gerust. Er zitten niet voor niets rubberdopjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 20:54
Heb ‘m ook in horizontale positie. Gaat perfect. Zorg met name voor wat ruimte (10-15cm min) aan de rechterkant voor de airflow.

Kan er nog steeds niet over uit hoe stil dat ding is. Dat en die SSD snelheden. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
Zo COD:Cold War is wel een mooie eerste showcase voor de X en Raytracing :) Zitten echt fraaie scènes in, waaronder Amsterdam in de eerste scène als je door die steeg loopt. Ben nog maar net begonnen maar dit is nu al een stuk beter dan WD:Legion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Heeft ac valhalla raytracing op de xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:56:
Heeft ac valhalla raytracing op de xbox?
Nee.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Uren en uren Valhalla spelen(kan gewoon niet stoppen), en gelukkig totaal geen vervelende dingen meegemaakt op de XSX. Dat ding gaat als een speer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Licko schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:46:
[...]

Ik vind 't prima.

Maar zonder gekheid; kan gerust. Er zitten niet voor niets rubberdopjes op.
Op de S zijn die alvast weinig waard, was er vandaag al 2 ‘kwijt’ na 1x het toestel te verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wom schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:36:
[...]

Komt omdat deze titel als backwards compatible game wordt opgestart. Dat geeft op de Xbox wat meer mogelijkheden dan op de PS5. Destiny 2 zal wel 120fps brengen, omdat Bungie er wat meer moeite in steekt.

Klein voordeeltje voor Xbox dus :)
Als ik het goed zie is Warzone nu optimised voor de Series X|S wat zou betekenen dat de game niet langer in BC mode werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

DutchOwnage schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:06:
Uren en uren Valhalla spelen(kan gewoon niet stoppen), en gelukkig totaal geen vervelende dingen meegemaakt op de XSX. Dat ding gaat als een speer _/-\o_
Zelfde hier.
Al was ik net op een bepaalde locatie, draaide om en het spel liep vast. Wil een force close doen en heel de XBO SX sluit uit :+

Inmiddels zit ik op 22 uur (geen idee of die menu mee telt, soms ook werk :D ).
Maar het spel heef toch wel wat bugjes.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 23:43

Ace

Happy Happy Joy Joy

Starbucks schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:20:
Ik zie dat Valhalla als paradepaardje wordt genoemd, maar ik vind een Doom veel mooier ogen en soepeler spelen?

Valhalla ziet er wel mooi uit, maar vind ik niet speciaal eigenlijk. Gears 5 ziet er wel mooi uit.
Gears 5 ziet er belachelijk goed uit met de juiste settings & TV, bleef me verrassen deze middag tijdens het spelen.

En zo smooth met 60fps *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:18:
Sinds vanochtend heb ik een Series X controller. Prima ding, maar na 10 minuten spelen ermee krijg ik gevoelige handen door het reliëf wat op de onderkant van de controller zit. Hebben meer mensen hier last van of gaat het wennen na een tijdje? Bij de Xbox One X controller zit de reliëf niet en heb ik nergens last van gehad.
Kom maar eens een paar daagjes bij mij lopen.
Lekker met je blote mannen klauwen in de bagger en langs de splinterige hardhouten palen.
Eelt kweken !
Hier dus ook geen witte controllers met fluwelen thumbsticks, liever titanium met cryptonite legering 💪🏼

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik vind de controller juist een enorme vooruitgang met dat reliëf. Gelijk bij de eerste keer vasthouden al enorm fijn. Krijg altijd vrij snel warme handen met een controller, maar met deze nieuwe is dat een heel stuk minder. Prima evolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Katseviool schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:54:
Zo COD:Cold War is wel een mooie eerste showcase voor de X en Raytracing :) Zitten echt fraaie scènes in, waaronder Amsterdam in de eerste scène als je door die steeg loopt. Ben nog maar net begonnen maar dit is nu al een stuk beter dan WD:Legion.
Heb alleen nog MP gespeeld. Wat ook ray tracing heeft maar is niet heel bijzonder. Dan toch maar eens SP opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:56

ilm

justifire schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:02:
[...]

Zonder exacte data maar in ieder geval wel de officiële lijst :
https://www.xbox.com/en-US/games/optimized
Deze lijst gevonden met data wanneer beschikbaar. Alhoewel er maar enkele gekend zijn. Bevat ook nieuwe releases. Halo binnen enkele dagen, destiny 2 in december.
https://www.ign.com/wikis...ivery_and_Optimized_Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 15:39
Ori and the Will of the Wasps is wel wat anders hoor op de XSX op een OLED.. my gawd wat een grafisch mooi plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 16:49

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Extra geld vragen voor de x en s is puur en typisch wT mij altijd van activision/treyarch doet walgen...
Waarom? geldklopperij als je het mij vraagt! De resolutie is er al, alles is al juist op de correctemanier geschaalt pc is namelijk vrijwel identiek, of wacht nee ze moeten verschillende hardware ondersteunen.. laat xbx en win10 opnde zelfde besturingsysteem draaien.. pohh erg veel werk he..

Zo dat was mij zout over cod.😂 nu verder tot de order van de dag,,
Nee serieus vind de extra centen die ze willen trekken niet kunne of moeten ze de gratis warzone compenseren? Mensen kunnenzegge. Van de grote concollega EA van geld graaie.. maar met bf hebben ze het nu mooi voor elkaar of ubi met rainbow6.
Jammer....
ja nu ben ik echt klaar met de peper en zout molen....

Benieuwd naar de reacties. Weltruste👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 16:49

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

justifire schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:38:
[...]

Kom maar eens een paar daagjes bij mij lopen.
Lekker met je blote mannen klauwen in de bagger en langs de splinterige hardhouten palen.
Eelt kweken !
Hier dus ook geen witte controllers met fluwelen thumbsticks, liever titanium met cryptonite legering 💪🏼
Mis het duimpje in het toppic dus dan maar zo!
👍👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:17
Vandaag f1 2019 (gamepass) even geprobeerd. Die zou nog wel een stuk soepeler mogen lopen van mij. Daar waar ik bij Forza Horizon weinig verschil merk tov pc voelt F1 2019 nog wel traag aan waardoor je even moet omschakelen om de bochten niet verkeerd in te schatten. Zou eigenlijk eens moeten kijken of ik de FPS kan achterhalen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:15
Hopelijk kan iemand me hier wat advies geven. Ik heb na lange tijd weer een Xbox, de Series X. Omdat ik niet meer in mijn oude 360 live account kon komen, heb ik een nieuw account gemaakt en daar drie jaar game pass ultimate aan gekoppeld. Inmiddels heb ik het email adres van mijn oude account kunnen achterhalen en kan ik alsnog spelen met mijn voorkeurs gamer tag. Ik heb MS chat gevraagd om mijn GPU over te zetten naar mijn oude account, maar dat konden (wilden?) ze niet.

Nu bedacht ik me dat het waarschijnlijk mogelijk is om beide accounts op mijn XSX te zetten en me standaard in te loggen met mijn oude account. Die gebruikt dan de GPU van mijn nieuwe account. Dit is mogelijk toch? Of zie ik iets over het hoofd waarom dit niet verstandig zou zijn? Ik heb amper tot geen progress op mijn nieuwe account waar GPU op staat, dus ik "verlies" niets.

Omdat ik morgen een digitale game wil aankopen, moet ik bepalen op welk account ik dat ga doen. Dus als iemand advies heeft: graag.

Dank alvast!

[ Voor 6% gewijzigd door kesj op 15-11-2020 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 23:43
kesj schreef op zondag 15 november 2020 @ 02:15:
Hopelijk kan iemand me hier wat advies geven. Ik heb na lange tijd weer een Xbox, de Series X. Omdat ik niet meer in mijn oude 360 live account kon komen, heb ik een nieuw account gemaakt en daar drie jaar game pass ultimate aan gekoppeld. Inmiddels heb ik het email adres van mijn oude account kunnen achterhalen en kan ik alsnog spelen met mijn voorkeurs gamer tag. Ik heb MS chat gevraagd om mijn GPU over te zetten naar mijn oude account, maar dat konden (wilden?) ze niet.

Nu bedacht ik me dat het waarschijnlijk mogelijk is om beide accounts op mijn XSX te zetten en me standaard in te loggen met mijn oude account. Die gebruikt dan de GPU van mijn nieuwe account. Dit is mogelijk toch? Of zie ik iets over het hoofd waarom dit niet verstandig zou zijn? Ik heb amper tot geen progress op mijn nieuwe account waar GPU op staat, dus ik "verlies" niets.

Omdat ik morgen een digitale game wil aankopen, moet ik bepalen op welk account ik dat ga doen. Dus als iemand advies heeft: graag.

Dank alvast!
Denk dat als je beide accounts instelt dat het je home xbox is dit geen probleem moet zijn, je kan dan op je oude account de game redeemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 18:02

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

kesj schreef op zondag 15 november 2020 @ 02:15:

Dank alvast!
Als je met je nieuwe account je Xbox als Home Xbox instelt, krijgen alle andere accounts op die Xbox de voordelen van het Home account. Je zou dan gewoon op je oude account kunnen spelen. Over 3 jaar sluit je het af op je oude account en kan de nieuwe weg. Je kan dus gewoon op de oude spelen en daar eventueel digitale aankopen doen en je ganerscore verhogen.

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 25-09 18:02

Phydomir

Dennis

Coldbullet schreef op zondag 15 november 2020 @ 01:59:
[...]

Extra geld vragen voor de x en s is puur en typisch wT mij altijd van activision/treyarch doet walgen...
70 euro is de nieuwe standaard voor next gen games. Je zou ook kunnen zeggen dat het goed van ze is dat ze mensen die geen next gen console hebben niet die extra 10 euro laten betalen.

/even advocaat van de duivel spelen...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 08:25

CerandoX.nl

Vides

mobygo76 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:35:
[...]

Had ik ook. Komt blijkbaar omdat je de Xbox one versie speelt op de series X. Heb vervolgens in de store de cross gen versie gekocht, dit kan voor 5 euro als je de digitale one versie hebt. Vandaag nog geen vastlopers weer gehad.
Hmm ik heb de cross gen versie en de X|S-versie geselecteerd, maar hem voor de zekerheid even opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
MissMe NL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:50:
[...]

Heb alleen nog MP gespeeld. Wat ook ray tracing heeft maar is niet heel bijzonder. Dan toch maar eens SP opstarten.
Ik vind de campaign (die door Raven en niet Treyarch is gemaakt) erg gaaf gedaan. Hij is relatief kort maar het verhaal, sfeertje (icm Ray-tracing) en soms de subtitliteit, niet enkel vol gas knallen, vind ik erg gaaf gedaan :)

Normaal gesproken vind ik de COD-edities van Treyarch wat minder maar ik vind het dus meer dan een prima game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcwizz_fts
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-04-2022
Katseviool schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:24:
[...]

Ik vind de campaign (die door Raven en niet Treyarch is gemaakt) erg gaaf gedaan. Hij is relatief kort maar het verhaal, sfeertje (icm Ray-tracing) en soms de subtitliteit, niet enkel vol gas knallen, vind ik erg gaaf gedaan :)

Normaal gesproken vind ik de COD-edities van Treyarch wat minder maar ik vind het dus meer dan een prima game :)
En de MP, spat die ook enigszins van je scherm of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
hcwizz_fts schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:41:
[...]

En de MP, spat die ook enigszins van je scherm of?
Heb de game nu 1 dag waarbij ik voornamelijk campaign heb gespeeld maar MP mappen zijn inderdaad visueel wat minder.

De review van Stevivor:
Spider-Man Miles Morales and Watch Dogs Legion have been the poster boys for raytracing at launch on Xbox Series X and PS5, but it’s Call of Duty Black Ops Cold War that has sold me on the implementation. The campaign looks amazing — truly next-gen — with raytracing enabled at 4K, and still runs at a smooth frame rate. I strongly recommend this is how the campaign should be played.

Raytracing is also featured in multiplayer, but is far less noticeable. That is where I would consider switching to the 120 frames-per-second mode, which requires raytracing to be disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Coldbullet schreef op zondag 15 november 2020 @ 01:59:
[...]

Waarom? geldklopperij als je het mij vraagt! De resolutie is er al, alles is al juist op de correctemanier geschaalt pc is namelijk vrijwel identiek, of wacht nee ze moeten verschillende hardware ondersteunen.. laat xbx en win10 opnde zelfde besturingsysteem draaien.. pohh erg veel werk he..

Zo dat was mij zout over cod.😂 nu verder tot de order van de dag,,
Nee serieus vind de extra centen die ze willen trekken niet kunne of moeten ze de gratis warzone compenseren? Mensen kunnenzegge. Van de grote concollega EA van geld graaie.. maar met bf hebben ze het nu mooi voor elkaar of ubi met rainbow6.
Jammer....
ja nu ben ik echt klaar met de peper en zout molen....

Benieuwd naar de reacties. Weltruste👍
Dat van cod vind ik ook hoor. Gewoon belachelijk extra geld vragen. Ook nog een speciale editie maken en verwarring creëren. Ik zelf heb de ultimate editie gekocht via Braziliaanse giftcard methode. Toch soort van middelvinger er naar toe. Hoe zit het met de ps5 versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:51
MissMe NL schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:16:
[...]

Dat van cod vind ik ook hoor. Gewoon belachelijk extra geld vragen. Ook nog een speciale editie maken en verwarring creëren. Ik zelf heb de ultimate editie gekocht via Braziliaanse giftcard methode. Toch soort van middelvinger er naar toe. Hoe zit het met de ps5 versies?
Twee versies. 1 voor ps4 en 1 voor ps5. Ps5 idd duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Heb vanaf launchday geen enkele problemen gehad met mijn series X, maar net crashte de xbox opeens vanuit het niets tijdens een race in Forza.. Hopelijk blijft het bij deze ene keer maar hoor hier meer mensen met crash problemen dus is kijken hoe het de komende dagen gaat zijn.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 25-09 13:46
Stylze schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:30:
Heb vanaf launchday geen enkele problemen gehad met mijn series X, maar net crashte de xbox opeens vanuit het niets tijdens een race in Forza.. Hopelijk blijft het bij deze ene keer maar hoor hier meer mensen met crash problemen dus is kijken hoe het de komende dagen gaat zijn.
2 keer Valhalla gecrasht nu, maar dan crasht het OS niet. Ik hoef alleen het spel opnieuw op te starten, wat gelukkig snel gaat nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Steven030 schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:34:
[...]

2 keer Valhalla gecrasht nu, maar dan crasht het OS niet. Ik hoef alleen het spel opnieuw op te starten, wat gelukkig snel gaat nu
bij mij ging de hele xbox uit ;w

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:39
Hier geen crashes vanaf dag 1, maar moet wel zeggen dat ik meestal max 2 uur achter elkaar speel.. weet niet hoe dat bij jullie is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
DM89 schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:56:
Hier geen crashes vanaf dag 1, maar moet wel zeggen dat ik meestal max 2 uur achter elkaar speel.. weet niet hoe dat bij jullie is?
Hier tot nu toe ook geen uitvallers.

[ Voor 13% gewijzigd door Katseviool op 15-11-2020 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Katseviool schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:59:
[...]

Hier tot nu toe ook geen uitvallers.
Yup, bij mij ook vlekkeloos. Speel overigens geen valhalla,cod of andere echt nieuwe games. Vooral doom eternal, destiny2 halo, quantumbreak momenteel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hier ook nog 0,0 crashes gehad. En hij heeft praktisch sinds dinsdag non-stop aangestaan met vele uren gameplay. En ook de nieuwste games zoals COD Black Ops Cold War.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Ik heb ook maar rond de 3 uur per dag gespeeld hoor dus niet overdreven lange sessies ofzo.
Hopelijk blijft het bij deze ene keer, als hij weer crasht deze week gaat ik contact opnemen met microsoft, want dat lijkt me een voorbode voor meer problemen.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
De afgelopen dagen makkelijk sessies van 4 uur Valhalla non-stop, no problem. As it should be. En hij blijft stil, al leg ik liever niet net na een sessie m'n hand op het rooster boven. Komt een goede partij warme lucht naar buiten :9

Blijf het een wonderlijk apparaat vinden, zo'n mooie compacte form factor :)

[ Voor 14% gewijzigd door DutchOwnage op 15-11-2020 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Crashen doet alleen Kodi jammer genoeg voor de rest een subliem (stil) en heerlijk apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Laatst online: 25-09 18:49
Hier gisteren ook 2 keer een crash gehad waarbij de xbox uitging, beide keren op hetzelfde punt in de sp van cod.
Daarna nog 2 uur gespeeld, andere missies in de sp van cod en geen problemen gehad.
Tevens al sessies van meerdere uren in AC gehad zonder problemen.
Ik denk dus dat dit een bug, wat op de een of andere manier getriggered wordt, eerste keer had ik geen issue in die missie nl.
Straks ga ik diezelfde missie nog eens proberen, kijken wat ie nu doet, maar eerst F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
DutchOwnage schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:10:
De afgelopen dagen makkelijk sessies van 4 uur Valhalla non-stop, no problem. As it should be. En hij blijft stil, al leg ik liever niet net na een sessie m'n hand op het rooster boven. Komt een goede partij warme lucht naar buiten :9

Blijf het een wonderlijk apparaat vinden, zo'n mooie compacte form factor :)
Ja knap staaltje engineering. Past mooi achter de TV en heb m nog nooit gehoord. Ben nog steeds erg content met de series X _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met deals op de MS store, komen die vaak voor? Stiekem gok ik wel op een 10-15% op COD of Valhalla :p

Heb ook maar besloten om nog af te wachten met een X bewust te gaan zoeken, ik zie te veel NL meldingen van uitval of problemen + nog het gezeur van 120 niet/wel ondersteund voor game X.
Gewoon volgende zomer een LG C11 65" + Series X halen waar er dan voldoende patches beschikbaar zijn en de huidige S op V&A voor een dealtje.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2020 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:49
Tot op heden geen crashes hier. Twee keer een bug in Gears of War tactics waardoor ik een check point opnieuw moest starten, dat was het tot dusver.

Tot nu toe alleen Doom Eternal (heel kort), Forza 4, Halo MCC, Gears of War Tactics gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:43
Ligt het aan mij of werkt quick resume slechter dan op de Xbox One? Zelfs de laatste game die ik gespeeld heb start 9/10 keer doodleuk gewoon opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Pandanl schreef op zondag 15 november 2020 @ 02:31:
[...]

Denk dat als je beide accounts instelt dat het je home xbox is dit geen probleem moet zijn, je kan dan op je oude account de game redeemen.
Dank! (duimpje geven is helaas weg, dus vandaar een reply)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:44
Wolfos schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:51:
Ligt het aan mij of werkt quick resume slechter dan op de Xbox One? Zelfs de laatste game die ik gespeeld heb start 9/10 keer doodleuk gewoon opnieuw op.
Het werkt in ieder geval nog voor geen meter. Echt slecht van MS. Precies een feature waar ze tot in den treuren aandacht aan hebben besteed, die werkt niet.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Mavel 128 schreef op zondag 15 november 2020 @ 05:38:
[...]

Als je met je nieuwe account je Xbox als Home Xbox instelt, krijgen alle andere accounts op die Xbox de voordelen van het Home account. Je zou dan gewoon op je oude account kunnen spelen. Over 3 jaar sluit je het af op je oude account en kan de nieuwe weg. Je kan dus gewoon op de oude spelen en daar eventueel digitale aankopen doen en je ganerscore verhogen.

Denk je dat dit de komende jaren blijft werken? Ik snap dat je geen glazen bol hebt, maar is dit iets dat al lang zo werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
kesj schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:55:
[...]

Denk je dat dit de komende jaren blijft werken? Ik snap dat je geen glazen bol hebt, maar is dit iets dat al lang zo werkt?
Werkt al jaren zo. Zal nog wel ff zo blijven denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hitman 2 zou smoother moeten lopen op de Series X. Maar het is geen optimized game, dus ik kan ‘m gewoon “veilig” op m’n externe SSD installeren toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

S2S

Ik vind het toch wel vreemd dat de One X 1440p 120 frames doet op mijn Samsung MU8000, maar mijn nieuwe Series X doodleuk op 1080p 120 frames draait ... lijkt mij een Series X bug ... 1440p is toch net weer iets beter voor een nette 4K upscale .

Iemand hier een idee ?

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Rivanov schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:57:
Hitman 2 zou smoother moeten lopen op de Series X. Maar het is geen optimized game, dus ik kan ‘m gewoon “veilig” op m’n externe SSD installeren toch? :)
Jup! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Laatst online: 05-01 00:40
Hebben jullie advies op welke betrouwbare key site ik voor een mooie prijs Watch Dogs en Valhalla kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 18:02

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

kesj schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:55:
[...]

Uit mijn hoofd werkt dat al zo vanaf het begint met One. Mijn zoontje speelt veel op de 360 en die kan daar mijn games met gold op spelen onder zijn account. Dat werkt ook prima. Ik veracht dat dit wel gewoon blijft.

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Mavel 128 schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:03:
[...]

Uit mijn hoofd werkt dat al zo vanaf het begint met One. Mijn zoontje speelt veel op de 360 en die kan daar mijn games met gold op spelen onder zijn account. Dat werkt ook prima. Ik veracht dat dit wel gewoon blijft.
Dank! Zal het zo even testen. Als ik met beide accounts afzonderlijk uit game pass kan downloaden dan is dat top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Menace_1981 schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:02:
Hebben jullie advies op welke betrouwbare key site ik voor een mooie prijs Watch Dogs en Valhalla kan kopen?
Giftcards kopen voor bv. Brazilie en dan gewoon redeemen via de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Torgo schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:33:
Tot op heden geen crashes hier. Twee keer een bug in Gears of War tactics waardoor ik een check point opnieuw moest starten, dat was het tot dusver.

Tot nu toe alleen Doom Eternal (heel kort), Forza 4, Halo MCC, Gears of War Tactics gespeeld.
Gears tactics is een vet leuk spel, samen met Tetris effect connected mijn favoriete twee nieuwe spellen op gamepass.

Elke dag hier 4-5 uur gespeeld en heb helemaal geen crashes of bugs gehad, heerlijk stil en snel apparaat. Voelt echt als een premium experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:24:
[...]

Gears tactics is een vet leuk spel, samen met Tetris effect connected mijn favoriete twee nieuwe spellen op gamepass.

Elke dag hier 4-5 uur gespeeld en heb helemaal geen crashes of bugs gehad, heerlijk stil en snel apparaat. Voelt echt als een premium experience.
Dat Tetris is tof hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
watchdogs legions wil telkens de season pass updaten. Dat heb ik nu al een keer of 3 gedaan. Na de update gaat het een paar keer starten goed en dan geeft die het weer aan.

Anderen ook dat probleem?

Overigens merk ik ook dat mijn save games niet meer goed gaan in WD.
Regelmatig na die update melding gebeurd er een save game sync en eindig ik een paar missies terug in t spel. Begint wat frustrerend te worden.

[ Voor 35% gewijzigd door SunnieNL op 15-11-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Rossi46 schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:55:
[...]

Het werkt in ieder geval nog voor geen meter. Echt slecht van MS. Precies een feature waar ze tot in den treuren aandacht aan hebben besteed, die werkt niet.
Denk eerder dat het een game dingetje is dan dat de Xbox er moeite mee heeft.

WoT (online) werkt niet als Quickresune, logisch ook.... draait vanaf een online server...

Gears5, Horizon 4, Snowrunner doen wel quickresume

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Gears 5 doet hier geen quick resume hoor. Microsoft heeft ook al aangegeven dat het met X/S optimized games niet goed werkt.
Fallen Order uitgespeeld en die heb ik niet één keer opnieuw hoeven starten, alles vanuit quick resume. Als het werkt is het ook echt een fantastische feature. Hoorde veel mensen zeggen "maar wie speelt er nu 4 games op een avond" maar vanuit een cold boot binnen 30 seconde verder kunnen in je game is echt heel fijn.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

S2S

Ik heb op een stuk in Dirt 5 onder een brug door met vonken een bug gehad die reproduceerbaar was, Series X ging compleet uit. Ik heb wel meer bugs gehad, een console met de meeste bugs tot nu toe met launch , maar ik lees PS5 niet veel beter op dit gebied .

COVID en thuis programmeren zullen we het maar op houden 🤡

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Laatst online: 25-09 18:49
Xgar schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:10:
Hier gisteren ook 2 keer een crash gehad waarbij de xbox uitging, beide keren op hetzelfde punt in de sp van cod.
Daarna nog 2 uur gespeeld, andere missies in de sp van cod en geen problemen gehad.
Tevens al sessies van meerdere uren in AC gehad zonder problemen.
Ik denk dus dat dit een bug, wat op de een of andere manier getriggered wordt, eerste keer had ik geen issue in die missie nl.
Straks ga ik diezelfde missie nog eens proberen, kijken wat ie nu doet, maar eerst F1.
Nog eens geprobeerd, geen probleem op hetzelfde stuk meer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:35

Vagax

Hehe

Gears 5 gaf me echt een gevoel dat ik next gen speelde, de 4k 60fps voelt zo goed aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Bullet NL schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:19:
[...]

WoT (online) werkt niet als Quickresune, logisch ook.... draait vanaf een online server...

Horizon 4 niet hoor. En zijn er nog talloze games te noemen die ik de afgelopen week heb opgestart. Echt veel niet. Dat is gewoon onacceptabel voor een feature die men uitgebreid heeft uitgelicht.

Ik heb het al eerder gezegd, maar vooral het feit dat QR bij veel games die in Game Pass zitten niet werkt vind ik onbegrijpelijk. Dit zijn bij uitstek die games waarbij men QR in het begin gaat toepassen. Dan zorg je er toch voor dat het in ieder geval voor die games 100% functioneert?

Bijna vergelijkbaar met dat ik het onbegrijpelijk vond dat men de gameplay beelden van Halo Infinite groots had aangekondigd. Men zag intern toch ook wel dat het niet in de buurt kwam van iets dat met next-gen te maken had?

Ik vraag me soms echt af hoe men binnen MS Xbox werkt. Ome Phil weet het allemaal ontzettend knap aan elkaar te praten en ze hebben enorme stappen gemaakt, maar soms schieten er ineens hele rare dingen doorheen. Alsof agile werken daar totaal nog niet geland is en quality control niet consequent wordt toegepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:10

DoctorV64

Cosmopoliet

MissMe NL schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:16:
[...]

Tegenwoordig zijn de Braziliaanse giftcards best prijzig via de welbekende sites, op papier kost de Ultimate Edition omgerekend rond de 50 euro (omgerekend) in Brazilië, maar als de giftcards zo duur zijn is het niet zo voordeliger (krent modus aan) even beter rond gekeken, kan dus wel maar dan een paar euro boven de 50 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DoctorV64 op 15-11-2020 14:05 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Laatst online: 09:05
DoctorV64 schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:03:
[...]

Tegenwoordig zijn de Braziliaanse giftcards best prijzig via de welbekende sites, op papier kost de Ultimate Edition omgerekend rond de 50 euro (omgerekend) in Brazilië, maar als de giftcards zo duur zijn is het niet zo voordeliger (krent modus aan) even beter rond gekeken, kan dus wel maar dan een paar euro boven de 50 ;)
Kortom je bespaart wel 20/30 euro dan als ik het goed begrijp? Waar haal jij die giftcards?

En volgens mij moet je dan wel een creditcard toevoegen om ze te kunnen inwisselen in de Braziliaanse store toch? Daarna kun je gewoon zonder region change of poeha op je eigen Xbox de game downloaden tussen de andere games zonder iets te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
SunnieNL schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:19:
watchdogs legions wil telkens de season pass updaten. Dat heb ik nu al een keer of 3 gedaan. Na de update gaat het een paar keer starten goed en dan geeft die het weer aan.

Anderen ook dat probleem?

Overigens merk ik ook dat mijn save games niet meer goed gaan in WD.
Regelmatig na die update melding gebeurd er een save game sync en eindig ik een paar missies terug in t spel. Begint wat frustrerend te worden.
Heb ik ook super irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Een vraag
Ik heb de Xbox x en de lg65cx OLED
Nu ging ik in de video instelling kijken en zag dat mijn lg tv geen dolbyvision doorgeeft via de Xbox x
Terwijl. de tv dit gewoon moet doen.
Iemands een idéé hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Ben er schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:23:
Een vraag
Ik heb de Xbox x en de lg65cx OLED
Nu ging ik in de video instelling kijken en zag dat mijn lg tv geen dolbyvision doorgeeft via de Xbox x
Terwijl. de tv dit gewoon moet doen.
Iemands een idéé hiervoor.
AMD FreeSync uitzetten op je tv.

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
Denk dat het een Ubisoft connect bug is ipv van een Xbox bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:19:
[...]

Ik speel bijna non stop horizon 4 en Jedi Fallen Order, maar in alle keren dat ik de game heb opgestart heb ik slechts 1 keer een quick resume gezien, terwijl dat bij Alle Order juist wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Gears 5 en Horizon 4 werkt QR inderdaad niet, is ook mijn grootste kritiekpunt gezien het feit dat ze quick resume in al die promotie filmpjes hebben laten zien en het dan vervolgens bij bijna alle optimized games (die je juist wilt spelen op de nieuwe console) niet werkt..

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zou mooi zijn als het zou werken, maar aan de andere kant zijn de laadtijden zo snel dat ik me er ook niet echt aan stoor als ik iets lander moet wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Stylze schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:35:
Gears 5 en Horizon 4 werkt QR inderdaad niet, is ook mijn grootste kritiekpunt gezien het feit dat ze quick resume in al die promotie filmpjes hebben laten zien en het dan vervolgens bij bijna alle optimized games (die je juist wilt spelen op de nieuwe console) niet werkt..
Waarvan ze al hebben gezegd dat het een known issue is en bezig zijn met een oplossing...

Pagina: 1 ... 22 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord