• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Mooraalkikker schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:27:
[...]

Hoe ik het toen der tijd met Fifa 2020 had gedaan die ik had gekocht 'in' Brazilië was als volgt.

Ik had tunnelbear gedownload op mijn laptop, is een VPN waar je gratis 500mb kan verbruiken, en die toen op Brazilië gezet. Toen naar de (ik denk Braziliaanse, maar weet het niet zeker) Microsoft site gegaan, en daar ingelogd op mijn account. En via de site de code geactiveerd.

Na het opnieuw opstarten van mijn Xbox stond het spel tussen mijn aangeschafte spellen. Xbox stond gewoon op de Nederlandse regio.
Gaat denk ik niet lukken omdat ik onderstaande stap vergeten ben te lezen:
IMPORTANT: Do not press buy now, otherwise you will buy a key for the game. So just close the dialog, press the buy button and pay with your previously redeemed balance.
Ik heb dus wel op Buy geklikt en zit dus echt met een Braziliaanse code voor een game. Dan kun je wel naar de xbox site gaan waar je de code kan redemen, maar daar staat dan doodleuk dat die aan je naam@domein.com (Nederland) wordt toegevoegd. Mjah, voor die 6,66 euro.... ik neem mijn verlies wel en wacht nog wel een half jaartje, dan is die gam in NL ook verder gedaald.

XBL: MRE Inc

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
MRE-Inc schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:42:
[...]

Gaat denk ik niet lukken omdat ik onderstaande stap vergeten ben te lezen:

[...]

Ik heb dus wel op Buy geklikt en zit dus echt met een Braziliaanse code voor een game. Dan kun je wel naar de xbox site gaan waar je de code kan redemen, maar daar staat dan doodleuk dat die aan je naam@domein.com (Nederland) wordt toegevoegd. Mjah, voor die 6,66 euro.... ik neem mijn verlies wel en wacht nog wel een half jaartje, dan is die gam in NL ook verder gedaald.
Om welke game gaat het?

Xbox Live: Springbok NL

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 16:16
MRE-Inc schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:47:
[...]

Dat had ik al geprobeerd, dan krijg je ook de geo/regio niet kunnen redeemen melding.
Heb je het geprobeerd via een VPN op je computer of telefoon? VPN naar dat land zetten, navigeren naar redeem.microsoft.com, inloggen op je Xbox account en de code redeemen? Heb dit vorige week nog gedaan met een code uit Argentinië en dat werkte perfect. Ik hoefde hiervoor mijn region niet aan te passen.

[ Voor 6% gewijzigd door Timmet op 23-12-2021 11:46 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

Lego Harry Potter collection. Daar heeft mijn zoon het continu over dat hij die graag wil spelen. Ik heb deel 1 wel op een XBox360 disc, maar je raadt het al, die doet het niet omdat die niet BC is.

Nou heb ik zelf een gruwelijke hekel aan Harry Potter en heb dus eigenlijk helemaal geen zin om die game samen te spelen omdat ik al die films ook niet gezien heb en dus geen flauw idee van het verhaal heb, maar wilde het wel eens proberen om via Eneba BRL codes te kopen en te redeemen en dan te kopen. Voor die 6 euro wilde ik dat wel eens doen. Echter had ik de laatste stap niet gelezen dat je dus na het toevoegen van je credit, NIET op kopen moest drukken. Per ongeluk toch gedaan, dus zit ik nu met een braziliaanse code.

Oh well.... boeie....

• Springbokkie
MRE-Inc schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:48:
[...]

Lego Harry Potter collection. Daar heeft mijn zoon het continu over dat hij die graag wil spelen. Ik heb deel 1 wel op een XBox360 disc, maar je raadt het al, die doet het niet omdat die niet BC is.

Nou heb ik zelf een gruwelijke hekel aan Harry Potter en heb dus eigenlijk helemaal geen zin om die game samen te spelen omdat ik al die films ook niet gezien heb en dus geen flauw idee van het verhaal heb, maar wilde het wel eens proberen om via Eneba BRL codes te kopen en te redeemen en dan te kopen. Voor die 6 euro wilde ik dat wel eens doen. Echter had ik de laatste stap niet gelezen dat je dus na het toevoegen van je credit, NIET op kopen moest drukken. Per ongeluk toch gedaan, dus zit ik nu met een braziliaanse code.

Oh well.... boeie....
Boeie of vragen of iemand interesse heeft? Ik heb Lego HP in ieder geval al in bezit.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Timmet schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:44:
[...]

Heb je het geprobeerd via een VPN op je computer of telefoon? VPN naar dat land zetten, navigeren naar redeem.microsoft.com, inloggen op je Xbox account en de code redeemen? Heb dit vorige week nog gedaan met een code uit Argentinië en dat werkte perfect. Ik hoefde hiervoor mijn region niet aan te passen.
VPN nog niet geprobeerd. Heb ook geen vpn provider, maar zal komende week eens kijken of dat lukt.

@Springbokkie ja als vpn niet lukt dan gooi ik de code hier wel neer en mag iemand anders het proberen.

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-12 16:51
Springbokkie schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:40:
[...]

Toendertijd met FIFA 2020... September 2019? We zijn nu 2,25 jaar verder. Volgens mij gaat het niet meer zo simpel zoals jij beschrijft.
Ik heb Fifa 2020 gekocht toen de update uitkwam voor de xbox series x versie. Weet niet wanneer dat was, maar dat is sowieso geen september 2019 geweest.

Verder weet ik niet of het nog zo werkt, maar het was dan ook slechts een manier hoe ik het had gedaan. Ik geef geen garanties dat het sowieso op deze manier werkt hé? Slechts behulpzaam zijn met een mogelijke oplossing.

Werkt het, is het mooi meegenomen, werkt het niet? Dan is dat maar zo.

Ik heb nu even snel gegoogeld en op deze manier kan je nog steeds Game pass afsluiten voor 90 euro voor 3 jaar. Dus denk dat een game dan ook wel moet lukken.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MRE-Inc schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:48:
[...]

Oh well.... boeie....
Ah zonde, maar wel een goeie tip, ik koop meestal kaarten en dan de game maar wist niet dat alleen de game code niet mogelijk was.

Verder is hij in de Sale in Brazilië voor R$30 (€ 4,50), koop bij MTC een kaart, zet je console op Brazilië en redeem je saldo. Dat werkt nog wel, deze week nog gedaan voor Hitman3 (€15)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Finraziel schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:38:
[...]

:?
[XSX | XSS] Xbox Series X|S
Of snap ik je vraag nou niet? Is niet echt een nieuwe game, toch?
Staat nog niet zo lang op Game Pass, dus was benieuwd naar de bevindingen van mensen hier. :)

Games blijven maar toegevoegd worden en soms kan ik het niet meer bijbenen, haha. Dit jaar heel vaak nog even snel games uitgespeeld die GP gingen verlaten. Vaak van die games waarvan toen ze op GP kwamen ik nog volop met andere shit bezig was en dan laat je het erbij terwijl het echt het uitspelen waard is.
devilsnight schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:05:
Mensen hier al Mortal Shell gecheckt?
:Y
Kan de dlc ook van harte aanraden, maakt het spel nog beter dan het al is.
\[T]/

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:06:
[...]

Ah zonde, maar wel een goeie tip, ik koop meestal kaarten en dan de game maar wist niet dat alleen de game code niet mogelijk was.

Verder is hij in de Sale in Brazilië voor R$30 (€ 4,50), koop bij MTC een kaart, zet je console op Brazilië en redeem je saldo. Dat werkt nog wel, deze week nog gedaan voor Hitman3 (€15)
Mjah, het was gewoon dom van mij. De procedure staat duidelijk beschreven. Het enige wat ik even niet doro had, was dat de optie voor Brazilie via https://www.xbox-now.com/en/game-comparison de optie was om een game te giften/kado te doen. Als je de handleiding volgt, moet je op de BR Xbox site dus op het icoontje van de kadokaartje klikken. Dat is dus de optie om een game kado te doen waar ik in de veronderstelling was dat het alleen de knop was om tegoed toe te voegen via pre-paid kaarten.

Maar goed, de laatste 2 jaar heb ik al alle games gewoon in de NL store gekocht, dus mijn kennis van aankopen doen in buitenlandse stores was zwaar verouderd. Gezien mijn backlog op beide consoles, heb ik de laatste 2 a 3 jaar niet meer de behoefte om games op dag 1 te kopen. De enige game die ik dag 1 zou kopen, is Battlefield, maar 2042 is een dermate shitshow dat ik die volgend jaar wel oppak als die in EA access zit.

Maar goed, lesje weer geleerd.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MRE-Inc schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:32:
[...]

Mjah, het was gewoon dom van mij. De procedure staat duidelijk beschreven. Het enige wat ik even niet doro had, was dat de optie voor Brazilie via https://www.xbox-now.com/en/game-comparison de optie was om een game te giften/kado te doen. Als je de handleiding volgt, moet je op de BR Xbox site dus op het icoontje van de kadokaartje klikken. Dat is dus de optie om een game kado te doen waar ik in de veronderstelling was dat het alleen de knop was om tegoed toe te voegen via pre-paid kaarten.

Maar goed, de laatste 2 jaar heb ik al alle games gewoon in de NL store gekocht, dus mijn kennis van aankopen doen in buitenlandse stores was zwaar verouderd. Gezien mijn backlog op beide consoles, heb ik de laatste 2 a 3 jaar niet meer de behoefte om games op dag 1 te kopen. De enige game die ik dag 1 zou kopen, is Battlefield, maar 2042 is een dermate shitshow dat ik die volgend jaar wel oppak als die in EA access zit.

Maar goed, lesje weer geleerd.
Ja zonde idd. Maar ja wie leest de handleiding dan ook, ik niet :P

Giften zelf nog nooit gedaan verder. Ik redeem het saldo altijd rechtstreeks op de console. Dat is toch wel het snelst.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:35:
[...]

Ja zonde idd. Maar ja wie leest de handleiding dan ook, ik niet :P

Giften zelf nog nooit gedaan verder. Ik redeem het saldo altijd rechtstreeks op de console. Dat is toch wel het snelst.
Oh, ik gift wel regelmatig. Is een prima optie. Helaas niet op de Playstation store aanwezig aangezien ik ook neefjes heb die ik af en toe wel eens wat wil giften. Moeten ze maar een Xbox kopen. Iedereen heeft recht op een verkeerde keuze :>

In 1 van de stappen moet je een mail adres invullen. Daar had ik mijn eigen mail adres gelukkig ingevoerd. Nadat ik dus "per ongeluk" op Kopen had geklikt, kreeg ik een mail met een 25 alfanummerieke code FCKGW-RC8JF etc. Die kan ik dan redeemen op een Braziliaans account of met vpn wellicht. Als ik niet op Kopen had gedrukt, had ik gewoon 50Real op mn account gehad en had ik gewoon op de braziliaanse xbox site op kopen kunnen klikken zonder problemen.

devilsnight schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:17:
[...]

Staat nog niet zo lang op Game Pass, dus was benieuwd naar de bevindingen van mensen hier. :)

Games blijven maar toegevoegd worden en soms kan ik het niet meer bijbenen, haha. Dit jaar heel vaak nog even snel games uitgespeeld die GP gingen verlaten. Vaak van die games waarvan toen ze op GP kwamen ik nog volop met andere shit bezig was en dan laat je het erbij terwijl het echt het uitspelen waard is.
De vraag kwam vreemd op mij over omdat de game al wel regelmatig bediscussieerd was hier :)

Maar inderdaad, dat niet bijbenen ken ik... Ondanks dat ik echt zat tijd heb om te gamen. Volgens mij zouden er gewoon de komende 10 jaar geen games uit hoeven komen en heb ik nog steeds zat te spelen...

Gamertag: FinrazielNL

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-12 22:19
Weird West is uitgesteld: de game komt nu pas op 31 maart 2022 uit.
Dat hebben uitgever Devolver Digital en ontwikkelaar WolfEye Studios aangekondigd. Het spel stond eigenlijk gepland voor een release op 11 januari 2022. De studio geeft aan dat het iets meer tijd nodig heeft om de best mogelijke ervaring te creëren.
Balen! Heb daar best veel zin in. Dan maart maar op Gamepass checken. :D

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

justifire schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:13:
Derde en tevens laatste model uit de XBOX 20th Anniversary lijn van Adidas :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een lelijke dingen zijn het. Wie heeft die zolen bedacht... lijkt wel alsof je smetvrees hebt en je zolen zo wil beschermen. Beetje als die wegwerpoverschoenen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYrXjS_HbLkaGHNme5dCmFWruEs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ThktHe6sZmK9TQnRAMxYRLtx.jpg?f=user_large

Je zou zeggen dat ze wel een soort consumentenpanel hebben geraadpleegd of zo, maar misschien was het ook wel een waardeloos consumentenpanel.
Aangezien niet iedereen dagelijks op het headset topic kijkt : Audeze Penrose X update (v0.1.12) is zojuist vrij gegeven.

Added a Bluetooth only mode for when a simultaneous Bluetooth/2.4 connection is not wanted.
Removed subsequent voice cues after losing connection to wireless dongle.
Various bug fixes

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:22
Whoehoe sinds vandaag ook in het bezit van een Series X. :9 Nu ook gelijk maar even voor €80,00 Game Pass Ultimate aangeschaft voor 3 jaar. :9~ Nu zit ik nog op een oude 360 :+ .

Dus dat wordt vanavond lekker gamen. Hebben jullie nog tips voor games die je moet spelen? Ben wel fan van de Halo games dus hier kan ik wel een tijdje aan spenderen.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:19
MRE-Inc schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:53:
[...]

VPN nog niet geprobeerd. Heb ook geen vpn provider, maar zal komende week eens kijken of dat lukt.

@Springbokkie ja als vpn niet lukt dan gooi ik de code hier wel neer en mag iemand anders het proberen.
Je kunt gewoon een gratis VPN (bv Tunnelbear) gebruiken. Zou moeten lukken, lees andere even in het Game Pass topic, vooral de openings post, de procedure staat daar beschreven voor Game Pass goedkoop met buitenlandse code, en deze procedure is exact hetzelfde met een buitenlandse gamecode.

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:51

Vagax

Hehe

Highfive95 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:21:
Whoehoe sinds vandaag ook in het bezit van een Series X. :9 Nu ook gelijk maar even voor €80,00 Game Pass Ultimate aangeschaft voor 3 jaar. :9~ Nu zit ik nog op een oude 360 :+ .

Dus dat wordt vanavond lekker gamen. Hebben jullie nog tips voor games die je moet spelen? Ben wel fan van de Halo games dus hier kan ik wel een tijdje aan spenderen.
Begin lekker met Halo, Forza Horizon 5 kan ook wel gezien worden nu als een must-play, misschien past Gears 5 ook wel mooi er bij aan.

Daarnaast heb je bij je nieuwe Xbox lekker veel vrije ruimte dus ik zou gewoon op je gemak voor de Game Pass app gaan en daar lekker door heen scrollen als je iets leuks ziet gewoon downloaden.

• Highfive95
Vagax schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:23:
[...]
Begin lekker met Halo, Forza Horizon 5 kan ook wel gezien worden nu als een must-play, misschien past Gears 5 ook wel mooi er bij aan.

Daarnaast heb je bij je nieuwe Xbox lekker veel vrije ruimte dus ik zou gewoon op je gemak voor de Game Pass app gaan en daar lekker door heen scrollen als je iets leuks ziet gewoon downloaden.
Halo was ik sowieso van plan. Forza 5 zit erbij (nadeel van bundel :( ) Gears heb ik even op de 360 gespeeld maar vond ik toen niet geweldig. Wellicht dat 5 wel een aanrader is. Maar met 440 spellen is er vast nog veel meer leuks te vinden.

Verwijderd

Zojuist The Gunk uitgespeeld, de grote verrassing van het jaar voor mij. Dit zijn de soort games waar een gebrek aan is op Xbox. Geef de makers maar een groter budget voor deeltje 2 zou ik zeggen. :9
Minder focus op tegenstanders slopen maar heerlijk platformen door de levels en gewoon logisch denken.
Heerlijke game.
Halo campaign mooi voor opzij gezet.

Nu instappen is echt geweldig en dan nog met deze dagen.
Enjoy. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2021 15:29 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Nice. En met de MCC en infinite heb je de aankomende tijd geen verdere tips nodig ;)

• Highfive95
giantgiantus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:28:
[...]

Nice. En met de MCC en infinite heb je de aankomende tijd geen verdere tips nodig ;)
Daar was ik al bang voor :D

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17
justifire schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:11:
Aangezien niet iedereen dagelijks op het headset topic kijkt : Audeze Penrose X update (v0.1.12) is zojuist vrij gegeven.

Added a Bluetooth only mode for when a simultaneous Bluetooth/2.4 connection is not wanted.
Removed subsequent voice cues after losing connection to wireless dongle.
Various bug fixes
Ohja, die moet ik ook nog steeds kopen... :') Beetje huiverig nog. Vrees dat ik een beetje verpest ben door de stevig bass van mijn Microsoft Xbox One wired headset.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:28:
Zojuist The Gunk uitgespeeld, de grote verrassing van het jaar voor mij. Dit zijn de soort games waar een gebrek aan is op Xbox. Geef de makers maar een groter budget voor deeltje 2 zou ik zeggen. :9
Minder focus op tegenstanders slopen maar heerlijk platformen door de levels en gewoon logisch denken.
Heerlijke game.
Halo campaign mooi voor opzij gezet.
[...]
Er zijn genoeg van dat soort kleinere games, alleen moet je wel weten dat ze bestaan. Een paar tips voor je die niet helemaal vergelijkbaar zijn, maar wel leuke maar wat minder bekende games waar de focus niet ligt op het slopen van tegenstanders.

-A journey to the savage planet.
-A short hike
-A jugglers tale
-Outer Wilds
-Omno
-Knights and Bikes
-The last campfire
-Deliver us the moon
-Arise a Simple story
-Sayonara wild hearts
-Snake Pass
-Sea of Solitude
-Far: lone sails
-Unravel 1 + 2

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:52:
[...]

Er zijn genoeg van dat soort kleinere games, alleen moet je wel weten dat ze bestaan. Een paar tips voor je die niet helemaal vergelijkbaar zijn, maar wel leuke maar wat minder bekende games waar de focus niet ligt op het slopen van tegenstanders.

-A journey to the savage planet.
-A short hike
-A jugglers tale
-Outer Wilds
-Omno
-Knights and Bikes
-The last campfire
-Deliver us the moon
-Arise a Simple story
-Sayonara wild hearts
-Snake Pass
-Sea of Solitude
-Far: lone sails
-Unravel 1 + 2
Het hoeven geen kleinere games te zijn(The Gunk had langer mogen duren), het is de gameplay waar ik van houd in The Gunk. Ik krijg ook weer zin in Mario Sunshine door deze game, mijn favo Mario.
Heb een aantal games van je lijstje ooit al eens gecheckt maar ze pakte mij niet, ik zal de andere games ook gaan checken wie weet. Thanks.

• Springbokkie
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:28:
Geef de makers maar een groter budget voor deeltje 2 zou ik zeggen. :9

[...]

Nu instappen is echt geweldig en dan nog met deze dagen.
Enjoy. :)
Groter is niet altijd beter. De grootte van The Gunk is de charme van die game.

Springbokkie schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:10:
[...]

Groter is niet altijd beter. De grootte van The Gunk is de charme van die game.
Jep. Als The Gunk 2x zo lang was met dezelfde gameplay elementen, had ik hem niet zo leuk gevonden gok ik.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Powder Toastman schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:22:
[...]

Je kunt gewoon een gratis VPN (bv Tunnelbear) gebruiken. Zou moeten lukken, lees andere even in het Game Pass topic, vooral de openings post, de procedure staat daar beschreven voor Game Pass goedkoop met buitenlandse code, en deze procedure is exact hetzelfde met een buitenlandse gamecode.
Tunnelbear op de iPhone met handleiding uit het GamePass topic werkt ook niet.

Blijkbaar kun je dus:
  1. Een code voor 50 Braziliaanse Real in XBox tegoed via Eneba kopen;
  2. Deze 50R toevoegen aan je account via Xbox.com/br-pt zonder VPN
  3. De ontvangen code om de game te kopen (dus als code die je aan iemand kunt geven) niet met of zonder VPN en inPrivate tab dan redeemen op een NL account.
This code can't be redeemed. It was purchased in a different region from yout account (GeoRestrited)
Jammer dan. Dan maar geen Harry Potter..... :P Zoon niet blij, ik wel :)

Games with Gold voor Januari

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 18:37
@MRE-Inc Ik heb onlangs nog Cyberpunk in Argentinië gekocht voor €16. Zonder problemen kunnen redeemen op mijn NL account zonder regio aan te passen. Ik weet alleen niet meer of ik het via VPN (incl. fake GPS) of via de console zelf gedaan heb 8)7

Ik ben trouwens benieuwd naar de mini fridge. Op internet lees ik toch veel negatieve reviews. Al denk ik niet dat ik hem veel als koeler ga gebruiken. Meer leuk als verzamel object :)

• Saiko2002
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02-2022
Ik heb sinds vandaag (eindelijk) een Series X binnen. Nu zit ik met een vraagje. Heb er mijn twee externe HD van mijn Xbox One op aangesloten. Bij somige games die op de externe HD staan zie ik onmiddellijk het series S/X logo staan ondanks ik ze nog niet geüpdate of zo heb. Halo Inifinite staat echter tussen de xbox One Games. Moet ik daar nog iets speciaals mee doen? Heb die net al gekopieerd van mijn externe HD naar de internal storage.

Verwijderd

Saiko2002 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:12:
Ik heb sinds vandaag (eindelijk) een Series X binnen. Nu zit ik met een vraagje. Heb er mijn twee externe HD van mijn Xbox One op aangesloten. Bij somige games die op de externe HD staan zie ik onmiddellijk het series S/X logo staan ondanks ik ze nog niet geüpdate of zo heb. Halo Inifinite staat echter tussen de xbox One Games. Moet ik daar nog iets speciaals mee doen? Heb die net al gekopieerd van mijn externe HD naar de internal storage.
Gewoon opnieuw downloaden zodat je zeker weet dat je de Series S|X optimized versie hebt :)
BizzieBis schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:10:
@MRE-Inc Ik heb onlangs nog Cyberpunk in Argentinië gekocht voor €16. Zonder problemen kunnen redeemen op mijn NL account zonder regio aan te passen. Ik weet alleen niet meer of ik het via VPN (incl. fake GPS) of via de console zelf gedaan heb 8)7

Ik ben trouwens benieuwd naar de mini fridge. Op internet lees ik toch veel negatieve reviews. Al denk ik niet dat ik hem veel als koeler ga gebruiken. Meer leuk als verzamel object :)
Negatieve reviews? Minder om te horen. Dus het koelt het drinken niet goed genoeg?
Rossi46 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:51:
[...]

Ohja, die moet ik ook nog steeds kopen... :') Beetje huiverig nog. Vrees dat ik een beetje verpest ben door de stevig bass van mijn Microsoft Xbox One wired headset.
Dat heb ik dus ook een beetje. Nou ga ik er sowieso geen 300 voor neertellen en ook 270 (used, maar zgan)niet, maar de Turtle Beach Stealth 700 gen 2 heeft echt een aardige bass en ben bang dat de Penrose qua dit zwakker zal zijn.

En laat ik nou net een zwak hebben voor een echt lekkere krachtige bass. Toch blijf ik er wel benieuwd naar.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:58
(jarig!)
Saiko2002 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:12:
Nee, alles gaat vanzelf al zullen er vermoedelijk wel specifieke X|S patches moeten worden gedownload alvorens je het spel kunt spelen. Volgens mij is het niet mogelijk om een spel in Xbox One (S/Pro) modus te spelen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 18:37
devilsnight in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S"devilsnight schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:07[message]:
[...]

Negatieve reviews? Minder om te horen. Dus het koelt het drinken niet goed genoeg?

[...]
Hij koelt wel goed maar is luidruchtig. En hij heeft last van opbouwende condens in de kast waardoor je snel ijsvorming krijgt, wat weer lastig te verwijderen is, en het levert natte plekken op. We gaan het zien in januari. Het is meer een gimmick, en zo zal ik het ook benaderen.

Verwijderd

BizzieBis schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:45:
[...]

Hij koelt wel goed maar is luidruchtig.
stiekem een PlayStation 5 :P

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:16
Gek genoeg is die van mij doodstil, net als de series x overigens :P

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:24:
[...]

Gewoon inderdaad even je nieuwe controller gebruiken. Dan weet je of het aan je controller ligt op je Series S console.
Heb het zelf nog niet meegemaakt trouwens. Heb 3 controllers met de meest recente firmwares op zowel de console (een Series X) en de controllers. Nog niks geen uitval gehad.
Helaas met de bij de XSX geleverde controller het euvel ook 1-maal gehad. Dus ik heb vd week de XSX naar rechts verplaatst (stond links) in mijn Besta meubel.

Vervolgens weer gespeeld, maar dan met de 2020 controller die ik al los had en nu heeft het euvel zich niet voor gedaan. Al met al hoop ik dat het de afstand was, aan de andere kant stond mijn One X ook altijd op dezelfde plek (links) en had ik nooit disconnects.

Verwijderd

FrankoNL schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:51:
[...]

Gek genoeg is die van mij doodstil, net als de series x overigens :P
Hier ook beide, fluisterstil :)

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 20:35

Lekker met de Xcloud functie alles uitproberen. Het streamen werkt verbluffend goed. Spellen als Forza hoef je nieteens te downloaden. Scheelt je een hoop wachttijd en schijfruimte.

Ik ontdekte die xcloud functie pas na een paar weken. Probeer het eens als je dat nog niet gedaan hebt. 🖖🏻
Net eerste hoofdstuk van LiS true colours voltooid... Zal niks zeggen want het wordt allemaal snel spoilerig, maar damn... Yup, they still got it...

Vind het wel echt weer een super game tot nu toe en ondanks dat het uiteraard niet allemaal happy go lucky is is het wel veel positiever dan LiS 2 weer. Grootste probleem wat ik bij die game had was dat alles veel te negatief was en ik ook geen manier zag hoe het ooit goed zou kunnen komen. Dat is in TC tot nu toe heel anders en over het algemeen word ik gewoon weer blij van deze game :)

Rossi46 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:51:
[...]

Euh… je kan de Penrose ook als luidspreker gebruiken, ding kan echt bloed uit de oortjes hard 😱
De bass is naar mijn idee niets mis mee, mooi vol en desgewenst met aangepaste eq-instellingen flink stevig !
Heb je de Penrose als eens geprobeerd ?

devilsnight schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:07:
[...]

[...]

Dat heb ik dus ook een beetje. Nou ga ik er sowieso geen 300 voor neertellen en ook 270 (used, maar zgan)niet, maar de Turtle Beach Stealth 700 gen 2 heeft echt een aardige bass en ben bang dat de Penrose qua dit zwakker zal zijn.

En laat ik nou net een zwak hebben voor een echt lekkere krachtige bass. Toch blijf ik er wel benieuwd naar.
60 dagen vrijblijvend proberen bij hifi-klubben, retourneren zonder opgaaf van reden, hoef je niet meer benieuwd te zijn ;)

Ik heb het gevoel dat zwart de laatste tijd grijs is op mijn series X / LG65cx. Zo zijn de randen via netflix op de series X grijs en via mijn tv app gewoon zwart. Heb het idee dat dit in de games ook zo is. Iemand enig idee wat ik kan proberen?

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:16
uchiha tijntje schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:30:
Ik heb het gevoel dat zwart de laatste tijd grijs is op mijn series X / LG65cx. Zo zijn de randen via netflix op de series X grijs en via mijn tv app gewoon zwart. Heb het idee dat dit in de games ook zo is. Iemand enig idee wat ik kan proberen?
Staat je Xbox op "standard" range en je tv op "low"?

(of precies andersom, als ze maar matchen).
FrankoNL schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:40:
[...]

Staat je Xbox op "standard" range en je tv op "low"?

(of precies andersom, als ze maar matchen).
Range? Ben niet goed thuis in al die instellingen. Vandaar dat ik op consoles speel :P

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:35
@uchiha tijntje

Tv kalibratie op je Xbox starten, dat helpt je wel al op weg.

Je hebt een oled toch?

[ Voor 28% gewijzigd door LuisjeNL op 24-12-2021 09:09 ]

Lichtpuntje...

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:54
justifire schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:07:
[...]

Euh… je kan de Penrose ook als luidspreker gebruiken, ding kan echt bloed uit de oortjes hard 😱
De bass is naar mijn idee niets mis mee, mooi vol en desgewenst met aangepaste eq-instellingen flink stevig !
Heb je de Penrose als eens geprobeerd ?
Heb je inmiddels geen affiliate link? ;)

• Timothy3000
Iemand nog een aantal tips voor korte feel good games op Gamepass voor de kerstvakantie? :D

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
Timothy3000 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:30:
Iemand nog een aantal tips voor korte feel good games op Gamepass voor de kerstvakantie? :D
The Artful Escape
Undertale
Ori
Tetris Effect
It Takes Two
Battletoads
Street of Rage IV
Days of the Tentacle Remastered
Psychonauts 2
Donut County
Katmari Damacy Reroll
Lumines Remastered
Peggle 2
Minecraft & Minecraft Dungeons
New Super Lucky's Tale
Train Sim World 2
Unravel 1 & 2

Just too name a few... maar ook van shooters kan je feel good feeling krijgen ;)

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:11
schumi1986 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:04:
Vandaag een dbrand skin op mijn Xbox series X geplakt omdat ik laatst met iets te heftig spul een vlekje heb proberen weg te poetsen :p

Voor:

[Afbeelding]

Na :

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zojuist een skin (matte) besteld @dbrand. Ben benieuwd! 8)

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
schumi1986 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:04:
Vandaag een dbrand skin op mijn Xbox series X geplakt omdat ik laatst met iets te heftig spul een vlekje heb proberen weg te poetsen :p

Voor:

[Afbeelding]
WTF... heb je accuzuur gebruikt ofzo ;)

Verwijderd

Zojuist Hitman 3 gekocht. Weet iemand hoe het zit met de acces pass van deel 1 en 2?
"Met het HITMAN 3 Access Pass-systeem krijg je in HITMAN 3 toegang tot locaties in HITMAN 1 en HITMAN 2, waardoor het in feite mogelijk wordt om alle locaties in de World of Assassination-trilogie in HITMAN 3 te spelen."
Krijg je hiermee toegang tot het hele spel van deel 1 of 2 met het verhaal er om heen of kun je enkel een map doorlopen? Ik ben zo goed als nieuw in de Hitman serie. Lijkt mij leuk om met deel 1 te beginnen.

• Rossi46
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:36:
Zojuist Hitman 3 gekocht. Weet iemand hoe het zit met de acces pass van deel 1 en 2?
"Met het HITMAN 3 Access Pass-systeem krijg je in HITMAN 3 toegang tot locaties in HITMAN 1 en HITMAN 2, waardoor het in feite mogelijk wordt om alle locaties in de World of Assassination-trilogie in HITMAN 3 te spelen."
Krijg je hiermee toegang tot het hele spel van deel 1 of 2 met het verhaal er om heen of kun je enkel een map doorlopen? Ik ben zo goed als nieuw in de Hitman serie. Lijkt mij leuk om met deel 1 te beginnen.
Je krijgt dan toegang tot deel 1 en 2 in deel 3 :) Ik vond het ook vrij onduidelijk, maar het idee is wel heel gaaf.

Kijk even op bijvoorbeeld Youtube hoe je dit precies voor elkaar krijgt. Op het goed overnemen van je voorgang vanuit deel 1 en 2 hoef je niet te letten, want die heb je niet ;)

Verwijderd

Rossi46 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:42:
[...]

Je krijgt dan toegang tot deel 1 en 2 in deel 3 :) Ik vond het ook vrij onduidelijk, maar het idee is wel heel gaaf.

Kijk even op bijvoorbeeld Youtube hoe je dit precies voor elkaar krijgt. Op het goed overnemen van je voorgang vanuit deel 1 en 2 hoef je niet te letten, want die heb je niet ;)
Ja inderdaad vrij onduidelijk. :)
Hitman 3 is nu aan het downloaden (70gb) wanneer de installatie klaar is de deel 1 en 2 kopen en zal wel op youtube kijken hoe dat werkt ja.
Heb begrepen dat het een geweldig pakket met alle 3 de delen. Zin in! >:)

• Timothy3000
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:36:
Vanuit het menu van Hitman 3 even naar het ''store'' tabje gaan en van daar uit kun je de access pass voor ''Hitman GOTY'' en ''Hitman 2'' downloaden. Zodra die gedownload en geïnstalleerd zijn kun je vanuit campaign gewoon bij het begin beginnen.

Heel veel plezier ermee.... de games zijn werkelijk fantastisch.

• MRE-Inc

MRE-Inc

BizzieBis schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:10:

Nou gelukt. Via een andere laptop met Firefox en de Tunnelbear VPN Browser plugin in een Private window.
You're good to go
LEGO® Harry Potter™ Collection
LEGO® Harry Potter™ Collection
Warner Bros. Games

LEGO® Harry Potter™ Collection is ready for you.
Bedankt voor het meedenken, ook alle anderen die de moeite hebben genomen om te reageren _/-\o_

• Rossi46
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:48:
[...]

Ja inderdaad vrij onduidelijk. :)
Hitman 3 is nu aan het downloaden (70gb) wanneer de installatie klaar is de deel 1 en 2 kopen en zal wel op youtube kijken hoe dat werkt ja.
Heb begrepen dat het een geweldig pakket met alle 3 de delen. Zin in! >:)
Kijk eerste even wat je specifiek moet kopen, voordat je heel deel 1 en 2 koopt.

EDIT: ik dacht dat je een extra 'onderdeel' bij 3 kunt kopen om tot de 1 en 2 content te komen, maar pin me er niet op vast ;) Gewoon even opzoeken is denk ik het beste.

EDIT 2: wat @Timothy3000 dus al zei... :$

[ Voor 19% gewijzigd door Rossi46 op 24-12-2021 11:00 ]

Verwijderd

Rossi46 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:55:
[...]

Kijk eerste even wat je specifiek moet kopen, voordat je heel deel 1 en 2 koopt.

EDIT: ik dacht dat je een extra 'onderdeel' bij 3 kunt kopen om tot de 1 en 2 content te komen, maar pin me er niet op vast ;) Gewoon even opzoeken is denk ik het beste.

EDIT 2: wat @Timothy3000 dus al zei... :$
- HITMAN 3 Access Pass: HITMAN 1 GOTY Edition
- HITMAN 3 Access Pass: HITMAN 2 Gold
Dit zou het moeten zijn.

Vraag me wel af of ik die 2 ook via de PC/browser kan aanschaffen zoals Hitman 3 en of dat ze dan gewoon netjes tevoorschijn komen via de manier die @Timothy3000 aangaf.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2021 11:06 ]

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:37
Yonix schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:42:
[...]

Ik zit zelf aan witte skins te denken, ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor je ze binnen hebt.

Tevens zojuist voor drie jaar Gamepass ultimate afgesloten (met de bekende truc)

Verwijderd

Inmiddels de acces pass van Hitman 1 en 2 via de store in Hitman 3 aangeschaft en ze staan meteen menu, gelukt dus. :) Zie dat de games sws al in de download van 70gb zitten, dus dat is mooi.

Vanavond beginnen. >:)

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:27
WillemJanJansen schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:45:
[...]

Lekker met de Xcloud functie alles uitproberen. Het streamen werkt verbluffend goed. Spellen als Forza hoef je nieteens te downloaden. Scheelt je een hoop wachttijd en schijfruimte.

Ik ontdekte die xcloud functie pas na een paar weken. Probeer het eens als je dat nog niet gedaan hebt. 🖖🏻
Als je een series X hebt staan is het toch zonde om games via xcloud te gaan spelen? Heb je input lag en max 1080P volgens mij toch?
Misschien leuk om even snel te checken of een spel wat voor je is of als de tv bezet is via laptop of telefoon te gebruiken.
Maar als je een series X hebt staan zou ik zelf altijd lekker native spelen :+

Playstation 5

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Stylze schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:46:
[...]

Als je een series X hebt staan is het toch zonde om games via xcloud te gaan spelen? Heb je input lag en max 1080P volgens mij toch?
Misschien leuk om even snel te checken of een spel wat voor je is of als de tv bezet is via laptop of telefoon te gebruiken.
Het grote voordeel is dat je spellen snel even kan uitproberen zonder bijv. 100 GB te downloaden. Als het bevalt kan je hem altijd nog lokaal installeren.
Ik begrijp er niet veel van. Ligt echt aan de tv denk ik, want op de series S beneden op mijn Sony A1 is de netflix app wel gewoon zwart. Denk dat het wellicht te maken kan hebben met dolby vision ofzo? Nah deze week maar eens wat proberen.

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:14:
[...]

Ik begrijp er niet veel van. Ligt echt aan de tv denk ik, want op de series S beneden op mijn Sony A1 is de netflix app wel gewoon zwart. Denk dat het wellicht te maken kan hebben met dolby vision ofzo? Nah deze week maar eens wat proberen.
Zal toch echt even je settings nalopen als ik jou was. Helderheid staat gewoon rond de 50?
Ik heb zelf een C9 maar qua settings is dat grotendeels hetzelfde volgens mij.

Op de C9

Settings>picture options>picture mode settings en dan black level low.

Xbox

Settings>general>tv& display options>video fidelity &overscan en dan color space op standard.

Ik gebruik zelf Netflix niet op Xbox vanwege die nog altijd irritante automatische HDR.
BizzieBis schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:45:
[...]

Hij koelt wel goed maar is luidruchtig. En hij heeft last van opbouwende condens in de kast waardoor je snel ijsvorming krijgt, wat weer lastig te verwijderen is, en het levert natte plekken op. We gaan het zien in januari. Het is meer een gimmick, en zo zal ik het ook benaderen.
Ja dat is ook zo hoor.

Ik denk dat ik hem vooral in wat zomerdagen wil gebruiken, flesje water, blikje cola erin en dan tijdens gamen zo nu en dan eentje pakken. Zoiets. Als ik het echt vind tegenvallen kan ie altijd de verkoop in.

[ Voor 30% gewijzigd door devilsnight op 24-12-2021 15:53 ]

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:58
(jarig!)
Wat is je HDMI kleurruimte/HDMI RGB bereik op de tv? Normaal of Volledig of auto? Zo heet het op mijn Panasonic tv.
En op de console: opties voor tv en beeld > videokwaliteit … > Kleurruimte: standaard of Pc RGB

Het maakt m.i. niet zoveel uit welke je kiest mits de instelling van de tv maar matched met de console: normaal en standaard of volledig en Pc RGB. Zwart met de volledige kleurruimte oogt bij mij iets wat grijzer op een LED tv.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12 20:06
Nm

[ Voor 112% gewijzigd door Gusev op 26-12-2021 13:51 ]

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 20:35
Stylze schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:46:
[...]

Ik heb een series S. Dat ding heeft iets meer opslag dan een 1.44” floppy. Ik waarde die clouddienst wel. Latency merk ik niks van in de meeste spellen, al vind ik wel dat Stadia dat beter voor elkaar heeft.

Het is ideaal om te proberen of je een spel leuk vindt, zonder dat je een half uur aan het downloaden bent. 🤠

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Een tijd geleden een clip gekocht voor gamen met de mobiel maar dat beviel toch niet zo.

Gezien hier veelvuldig werd gezegd dat een dedicated controller beter is ivm geen Bluetooth wat weer lag introduceert zit ik daar nu naar te kijken.

Dit gezien de Kishi (zowel iOS als Android versie) nu afgeprijsd is naar €65-66 vroeg ik mij af of iemand hier ervaringen mee heeft. Las wel wat negatieve dingen over met name de d-pad en de triggers maar de joysticks waren wel goed.

Backbone is ook mooi maar wel wat duurder en lastiger te krijgen hier in Nederland begreep ik.

Verwijderd

WillemJanJansen schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:23:
[...]

Ik heb een series S. Dat ding heeft iets meer opslag dan een 1.44” floppy. Ik waarde die clouddienst wel. Latency merk ik niks van in de meeste spellen, al vind ik wel dat Stadia dat beter voor elkaar heeft.

Het is ideaal om te proberen of je een spel leuk vindt, zonder dat je een half uur aan het downloaden bent. 🤠
Ondertussen ervaar ik dat xCloud het qua latency het iets beter voor elkaar heeft dan Stadia. Je merkt wel dat Microsoft hier vol in door ontwikkelt, want heb het idee dat het echt stapje bij stapje beter word qua latency, beeld en geluid kwaliteit.
Ik gebruik het overgins niet actief, maar zo af en toe check ik het is uit nieuwsgierigheid. Mijn voorkeur blijft alsnog om gewoon alles lokaal op mijn Series X te doen. Binnenshuis streamen gaat ook niet met xCloud maar gewoon vanaf de Xbox :)

Verwijderd

hifigamefreak schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:26:
Een tijd geleden een clip gekocht voor gamen met de mobiel maar dat beviel toch niet zo.

Gezien hier veelvuldig werd gezegd dat een dedicated controller beter is ivm geen Bluetooth wat weer lag introduceert zit ik daar nu naar te kijken.

Dit gezien de Kishi (zowel iOS als Android versie) nu afgeprijsd is naar €65-66 vroeg ik mij af of iemand hier ervaringen mee heeft. Las wel wat negatieve dingen over met name de d-pad en de triggers maar de joysticks waren wel goed.

Backbone is ook mooi maar wel wat duurder en lastiger te krijgen hier in Nederland begreep ik.
Mij lijken die dingen eigenlijk ontzettend breed, als ik de afbeeldingen zo zie. Dat kan ik mis hebben.
Ik heb zelf een controller clip waar ik de iPhone op kan klikken, dat werkt 'aardig'.
Mocht ik serieus even willen streamen dan doe ik dat het liefst op een laptop oid. Dan heb je nog steeds een acceptabel formaat scherm voor je en kun je ook gewoon je normale controller gebruikten. Om latency te verminderen kun je de controller ook met USB aansluiten op je PC, dan gebruikt ie geen bluetooth maar het USB signaal.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:20
Yonix schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:42:
[...]

Ga je geen spijt van krijgen! Het plakken is echt heel erg makkelijk en het resultaat is erg netjes.

Ik heb inmiddels die Xbox niet meer omdat er nu een Halo edition staat maar heb ook nog een setje matte liggen voor als ik er op uitgekeken ben :p
Ben toch bang dat ze hun belofte niet waar gaan maken …

Zonde, had wel zin in wat sneeuw rond de kerst :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNhq8LiQzABplbRhFsRKyc3m-SE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRSpngJWR4GQzRw9lBIBLaIO.jpg?f=fotoalbum_large

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:50
WillemJanJansen schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:45:
[...]

Naar aanleiding van jouw post het geïnstalleerd op m’n phone, 2e controller gepaired en… wauw!! Wat vet!
Thnx!
justifire schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:30:
Zonde, had wel zin in wat sneeuw rond de kerst :|

[Afbeelding]
Staat ook op mijn lijstje in ieder geval. Zelf dit jaar ook niet snowboarden wegens knie, dan maar virtueel.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-11 15:51
Vraagje, ik kan via via een elite controller V2 kopen. Deze is bij de mediamarkt gekocht en aangezien deze controllers nogal eens problemen kunnen hebben, ben ik benieuwd hoe het met garantie zit bij de mediamarkt. Heeft iemand daar ervaring mee?

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 20:07
Vinnocchio schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:18:
[...]

Naar aanleiding van jouw post het geïnstalleerd op m’n phone, 2e controller gepaired en… wauw!! Wat vet!
Thnx!
Dan heb ik een geheel andere ervaring hier....

Jullie gebruiken het vast niet op met een Apple device? Geprobeerd op een iPhone 13 maar het duurt eeuwen voordat je ingelogd bent met je MS account/GT. En als het dan werkt dan loopt het alles behalve soepel. Ook net geprobeerd op een MacBook Air met M1 chip maar hij wil maar niet inloggen met mijn account hij blijft hangen.... meer mensen last van?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:50
cypress3d schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:24:
[...]

Dan heb ik een geheel andere ervaring hier....

Jullie gebruiken het vast niet op met een Apple device? Geprobeerd op een iPhone 13 maar het duurt eeuwen voordat je ingelogd bent met je MS account/GT. En als het dan werkt dan loopt het alles behalve soepel. Ook net geprobeerd op een MacBook Air met M1 chip maar hij wil maar niet inloggen met mijn account hij blijft hangen.... meer mensen last van?
iPhone 13 pro hier. Vanochtend geen problemen maar nu schijnt xbox live problemen te hebben
https://downdetector.com/status/xbox-live/
Ik zie dat Yakuza Kiwami niet heel duur is via de India store. Maar hoe kom je überhaupt aan gift cards? Nergens te vinden. Leuk dat het op Xbox checker staat, maar je kan er weinig mee. :P

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-12 14:54
Sinds woensdag mag ik mijzelf een trotse Xbox Series S-bezitter noemen en dit is dan ook mijn eerste Xbox.
Het stond niet op de planning maar na het zien van de Power On-documentaire, een 13e maand (die veel hoger was dan verwacht) en de 1-euro truc via het Xbox Game Pass-topic, heb ik deze impulsaankoop gedaan.

De Xbox zal alleen gebruikt worden als Game Pass machine voor de Xbox-exclusives, Bethesda-games en de kleinere indie-games die op Game Pass staan. Ik heb namelijk ook een PS5 en een Nintendo Switch OLED en ook voor die consoles heb ik een backlog die ik wil wegwerken.
Even een mini-review:

Design en formaat
  • De console is klein. Zo klein dat ik deze in 1 hand vast kan houden om mee te nemen en aan te sluiten op een andere TV als iemand anders de TV wilt gebruiken. Ook handig is dat deze console weinig ruimte inneemt en geen 'voetje' nodig heeft zoals de PS5. De PS5 kan ik niet eenvoudig meenemen naar de TV in de slaapkamer en hij is te groot om op mijn bureau te zetten. Met de XSS heb ik dat probleem niet.
  • De Xbox gebruikt dezelfde voedingskabel als de 'oude' PS4 (een C7-kabel). Ik had dezelfde voedingskabel al liggen bij mijn bureau dus die kan ik nu gebruiken voor de Xbox.
Controller
  • De Xbox-controller geeft veel meer feedback dan de DualSense en de Nintendo Switch Pro-controller. Beide schouderknoppen (LB + RB) 'klikken' en de ABXY zitten wat hoger dan de DualSense maar niet zo hoog als de Switch Pro-controller. De achterkant op de Xbox controller met een ietwat aparte structuur zorgt voor extra grip in de handen.
  • De D-pad van de Xbox is even wennen maar ook hier zorgt de klikbare feedback voor een betere ervaring. De triggers (LT + RT) zijn meer naar buiten gericht dan de dan de andere controllers en dit was dan ook het grootste punt waar ik aan moet wennen.
  • Verder is het irritant dat er een verschil zit in volgorde van ABXY knoppen op de Switch en de Xbox.
  • Mijn grootste pijnpunt van de controller is dat deze geen oplaadbare batterij bevat. De Xbox is de zwaarste controller van de drie en toch vind ik de vorm van de DualSense fijner in de hand zitten.
Opslag
512 GB klinkt veel maar in de praktijk valt dit erg tegen. Sommige games zoals Forza Horizon 5 en Microsoft Flight Simulator nemen 100+ GB in beslag. Bij het installeren van Halo: The Master Chief Collection kwam ik hierdoor wel in de problemen dus MFS ging er af en daarna kon de installatie van Halo verder gaan. In Halo heb ik wel de geïnstalleerde games aangepast zodat MFS alsnog geïnstalleerd kan worden.
Xbox One-games kunnen gelukkig ook via een USB HDD-afgespeeld worden dus dat is een uitweg, maar voor de Xbox Series X|S-games kan dit weer niet.

Graphics
Dat de games op 1440p worden gedraaid is niets van te merken. De eerste keer dat Forza Horizon 5 speelde leek het ook op 4K. Ik heb geen schermen die 120Hz of VRR ondersteunen, dus voor mij zijn deze aspecten niet relevant. Wel heb ik twee schermen met HDR waarvan 1 in Dolby Vision. Bij beide schermen spetteren de kleuren van het scherm zodra je een HDR-spel speelt dus dit maakt het nog verleidelijker om de Xbox in de slaapkamer of op mijn bureau te zitten, in plaats van mijn woonkamer (want juist die TV heeft geen HDR).

Interface
  • De interface van de Xbox Series S is waar ik de grootste moeite mee heb. In het begin kostte het mij ook veel tijd om dingen te vinden. Zo vind ik het niet logisch dat er in het hoofdmenu geen aparte rij is voor de geïnstalleerde games. Op de PS5 zie je alleen de meest recent gespeelde games terwijl de Switch juist alleen alle games in je library laat zien. Bij de Xbox worden de meest recente apps en games in elkaar gecombineerd en daarnaast is er geen aparte verticale rij met games. In plaats daarvan is dit verstopt in 'Mijn games en apps'. Voor nu heb ik dit opgelost door een groep met 'Geïnstalleerde Games' te maken en deze vastgezet op mijn home screen. Daar staat wel tegenover dat de library op de Xbox overzichtelijker is dan op de PS5.
  • Op de PS5 ben ik absoluut geen trophy hunter dus de Gamerscore is net wat beter om naar te kijken. Ik hoef niet elke keer herinnerd te worden dat ik (in vergelijking met mijn vrienden) te weinig gouden trophies heb.
  • De avatars van Xbox vind ik erg realistisch en dan ook beter dan de Miis van de Nintendo. Ook vind ik het fijn dat je in detail kan zien hoe lang je een spel heb gespeeld. Bij de Switch is het een ruim begrip (5 uur of langer) en op de PS5 zie je alleen de exacte uren.
  • Quick Resume is iets waar ik nog aan moet wennen. Ik ben gewend om heel lang 1 spel te spelen en daarna pas iets anders maar het werkt verassend goed.
Al met al ben ik erg tevreden over de Series S. De UI vergt wat gewenning maar voor 300 euro krijg je een next-gen console voor minder. Daar staat wel tegenover dat je geen fysieke games kan aanschaffen. Doordat de XSS alleen als Game Pass machine gebruikt zal worden, vind ik dit geen probleem maar als primaire console kijk ik hier toch anders naar. Voor de PS5 en Switch koop ik nog steeds fysieke games omdat ik de games wil bezitten, ook als de servers er uit liggen maar met Game Pass heb je geen eigendom over de games waardoor dit issue minder belangrijk is.
Maar ben je al over de streep voor het bezit van digitale games dan is de Xbox Series S een erg goede keus om op een goedkope manier te gamen (er van uitgaande dat je geen Sony of Nintendo-exclusives wilt spelen :P).

• Timothy3000
Wat een goeie is om te weten is dat je voor Flight Sim wellicht niet de volledige 100gig hoeft te downloaden.
Je hebt de offline pack misschien niet perse nodig. Dat scheelt behoorlijk wat gig. :)

Meer info daarover hier: https://www.windowscentra...or-xbox-offline-mode-pack

[ Voor 18% gewijzigd door Timothy3000 op 25-12-2021 21:01 ]

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-12 14:54
Timothy3000 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:58:
Wat een goeie is om te weten is dat je voor Flight Sim wellicht niet de volledige 100gig hoeft te downloaden.
Je hebt de offline pack misschien niet perse nodig. Dat scheelt behoorlijk wat gig. :)

Meer info daarover hier: https://www.windowscentra...or-xbox-offline-mode-pack
Thanks voor de tip! Ik heb direct MFS opnieuw gedownload en via het menu de offline pack verwijderd dus er wordt nu maar 54GB gedownload _/-\o_

Dit leidt wel tot twee andere punten die ik was vergeten:
1. Het zou beter zijn om bij het downloaden direct de keuze te hebben om al het optionele niet te downloaden. Zowel MFS als Halo Master Chief hebben dit probleem. Bij MFS kan je de offline pack verwijderen tijdens de download (alhoewel weinig mensen dit zullen weten) maar bij Halo moet je eerst de volledige game downloaden en pas na installatie kan je via een verborgen menu de campaigns en multiplayer modes van de verschillende Halo-games verwijderen. Het is dus ook niet consistent tussen de verschillende games.in hoe je de content kan verwijderen.

2. Ik erger me aan de uitzet-opties van de Xbox. Op de PS5 is het logisch met rustmodus en volledig uit. Op de Switch is het standaard stand-by (dus vergelijkbaar met de rustmodus van de PS5) en het volledig uitzetten verschijnt pas als optie na het ingedrukt houden van de power-knop.
Bij de Xbox is het zo dat er twee verschillende stand-by opties zijn en het volledig uitzetten is verborgen in de instellingen. Als je via de Xbox-knop op de controller de Xbox wilt uitzetten dan staat er ‘Console Uitzetten’ maar de Xbox gaat niet uit maar in stand-by :X
Voor nu heb ik de Instant-on optie gekozen (zodat MFS gedownload kan worden vannacht) maar daarna pas ik deze aan naar Energiebesparing en ik zal de Xbox voortaan volledig uitzetten via de instellingen.
Op die manier hoef ik ook geen zorgen te maken als ik de voedingskabel er uithaal om de Xbox op een andere TV aan te sluiten. (De PS5 heeft een oranje LED om rustmodus aan te geven maar de Xbox heeft helemaal geen indicatie).

[ Voor 5% gewijzigd door VirinR op 25-12-2021 23:20 ]

Ik heb dit nieuws totaal gemist en zag het hier ook niet voorbij komen

https://www.gamesradar.co.../?utm_campaign=socialflow
VirinR schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:18:
Voor nu heb ik de Instant-on optie gekozen (zodat MFS gedownload kan worden vannacht) maar daarna pas ik deze aan naar Energiebesparing en ik zal de Xbox voortaan volledig uitzetten via de instellingen.
Misschien zeg je het gewoon per ongeluk verkeerd, maar voor de duidelijkheid; als je eenmaal in de instellingen energiebesparing gekozen hebt dan kun je de Xbox gewoon uitzetten door de Xbox knop vast te houden en uitzetten te kiezen. De optie in de instellingen bepaalt wat die functie doet. Je hoeft dus niet iedere keer de instellingen in om hem volledig uit te zetten.

Maar je hebt zeker gelijk, hoe Sony dat doet is beter en dat zou Microsoft aan mogen passen (die discussie is overigens vaker langs geweest). Zelf heb ik hem wel op stand-by staan zodat de Xbox updates downloadt en ik vanaf mijn telefoon eventueel al downloads aan kan zetten, naar in jouw situatie waarbij je de console veel wil verplaatsen lijkt me dat inderdaad niet praktisch.

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 11:38

koelebobes

Wen BTC €100K

Net op de vreemdste manier eigenaar geworden van een Series S, Ik kan het zelf nog niet eens geloven. Ik zat gisteren op marktplaats en ik kwam een lokale advertentie tegen waarin iemand zijn Xbox Series S wilde verkopen OF ruilen tegen een 360 met Kinect. Dus ik zeg ik heb een 360 met Kinect weet je zeker dat je wilt ruilen? Ja hoor is goed wanneer kan u...

Ik verzamel Xbox 360 Slims maar ik heb alleen maar speciale en mijn eigen eerste Xbox die ik niet kwijt wil, dus ik heb op markplaats een Xbox 360 slim gekocht voor 45,-, de dubbele spellen uit mijn eigen collectie erbij en ik ben die kant op gereden. Ik denk dit is een prank niemand doet dit toch ?

Maar die man was 50-60 jaar oud en begreep er niks van hij wilde een console waar je fysiek spellen voor kon kopen en het allemaal makkelijker te begrijpen zijn. Hij gaf al aan dat de Series S online 300,- kost.. Maar hij was dol blij met mijn 360 Slim...

It's a christmas miracle <3

BTC €94.837,08

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02:26
@koelebobes En de Kinect?

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

BTC €94.837,08

Verwijderd

koelebobes schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:56:
Net op de vreemdste manier eigenaar geworden van een Series S, Ik kan het zelf nog niet eens geloven. Ik zat gisteren op marktplaats en ik kwam een lokale advertentie tegen waarin iemand zijn Xbox Series S wilde verkopen OF ruilen tegen een 360 met Kinect. Dus ik zeg ik heb een 360 met Kinect weet je zeker dat je wilt ruilen? Ja hoor is goed wanneer kan u...

Ik verzamel Xbox 360 Slims maar ik heb alleen maar speciale en mijn eigen eerste Xbox die ik niet kwijt wil, dus ik heb op markplaats een Xbox 360 slim gekocht voor 45,-, de dubbele spellen uit mijn eigen collectie erbij en ik ben die kant op gereden. Ik denk dit is een prank niemand doet dit toch ?

Maar die man was 50-60 jaar oud en begreep er niks van hij wilde een console waar je fysiek spellen voor kon kopen en het allemaal makkelijker te begrijpen zijn. Hij gaf al aan dat de Series S online 300,- kost.. Maar hij was dol blij met mijn 360 Slim...

Dat zijn nog eens ruil deals. :o Nou next level, je Series S omruilen voor een Series X? :P

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12 17:54
koelebobes schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:56:

Bizar zeg. Had die vent niet beter een Xbox One S kunnen kopen? Ook bijzonder dat hij een kinect zocht. Naja als die blij is (zolang hij wel alles begreep qua waarde) dan is er weinig aan de hand. Ikzelf denk dan zo van poeh die man had gewoon naar een Xbox one s of x gewezen moeten worden.

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 12:53
Stel, ik laat m’n Game Pass Ultimate abonnement aflopen en ga hierna opnieuw 36 maanden Xbox Live Gold opwaarderen en voor 1 euro omzetten naar Game Pass Ultimate, werkt dat dan nog? Of weet Microsoft dat ik al eens gebruik heb gemaakt van die deal?

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-11 23:06
Froggle schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:37:
Stel, ik laat m’n Game Pass Ultimate abonnement aflopen en ga hierna opnieuw 36 maanden Xbox Live Gold opwaarderen en voor 1 euro omzetten naar Game Pass Ultimate, werkt dat dan nog? Of weet Microsoft dat ik al eens gebruik heb gemaakt van die deal?
Het is mogelijk dat dit niet meer werkt.

Maar de normale manier met de eenmalige normale kost van 13€ of zo dacht ik moet dan nog werken. Of ze hebben de volledige upgrade van xbox gold naar GPU afgeschaft.

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Zorroberner schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:43:
[...]

Bizar zeg. Had die vent niet beter een Xbox One S kunnen kopen? Ook bijzonder dat hij een kinect zocht. Naja als die blij is (zolang hij wel alles begreep qua waarde) dan is er weinig aan de hand. Ikzelf denk dan zo van poeh die man had gewoon naar een Xbox one s of x gewezen moeten worden.
Die vent had die Xbox series S gewoon moeten verkopen en kopen wat hij wilde hebben. Ik heb het nog gevraagd. Ik dacht toen ik daar heen reed dat het een prank was maar nee ik heb gewoon heel veel geluk gehad 😅we zijn allebei blij uit elkaar gegaan dus top

BTC €94.837,08

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02:26
De man wilde XSS ruilen voor "een 360 met Kinect".
Jij kocht een 360 voor hem. Heeft hij nou een Kinect, of niet?

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

zetje01 schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:15:
[...]

De man wilde XSS ruilen voor "een 360 met Kinect".
Jij kocht een 360 voor hem. Heeft hij nou een Kinect, of niet?
Haha daar was dat bericht toch voor ja, hij heeft een x360 slim met Kinect , controller alle kabels en 10 spellen 😅

BTC €94.837,08

Pagina: 1 ... 289 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord