Ik zie ook dat The Outer Worlds 2 genoemd wordt, maar ik begin me toch af te vragen waar men dit vandaan heeft? Nergens heeft de maker of Xbox gezegd dat die game voor 2022 staat, net als Hellblade 2.

Officieel hebben we Starfield en Redfall voor 2022 staan als echte Xbox Game Studios games en daarnaast als timed exclusive Stalker 2 en Dark Tide. Over Forza Motorsport zijn er vooralsnog alleen geruchten. De trailer van ToW 2 zelf zegt al genoeg.

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
devilsnight schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:50:
Ik zie ook dat The Outer Worlds 2 genoemd wordt, maar ik begin me toch af te vragen waar men dit vandaan heeft? Nergens heeft de maker of Xbox gezegd dat die game voor 2022 staat, net als Hellblade 2.

Officieel hebben we Starfield en Redfall voor 2022 staan als echte Xbox Game Studios games en daarnaast als timed exclusive Stalker 2 en Dark Tide. Over Forza Motorsport zijn er vooralsnog alleen geruchten. De trailer van ToW 2 zelf zegt al genoeg.
Het is gewoon 100% wishful thinking allemaal. Starfield en Redfall zie ik nog wel als haalbaar, en uiteraard krijgen we Deathloop. Maar ook GhostWire Tokyo is dit jaar gewoon weer uitgesteld. Uitstellen is altijd Games Industry eigen geweest, en door Covid-19 en thuiswerken is het gewoon nog lastiger om te plannen.

Pak de lijst maar met "Confirmed for 2022" of sterker nog games die nu een concrete launch date hebben en je zult zien dat het extreem mager is. En games met "2022" dat zijn geen zekerheden, dat zijn de meest optimale uitkomst en dat is zelden het geval. Zie ook Horizon 2, Gran Turismo en God of War II aan de Sony kant dit jaar. Die zouden ook allemaal nog 2021 zijn.

Voor sommige grote titels is er ook nog de business case dat er te weinig consoles buiten staan van de next-gen. Dus je hebt een system seller in handen maar je hebt geen consoles in de winkel... dan kan je beter uitstellen al weet je uiteraard niet wanneer je wel weer voorraad hebt.

TLDR; 2022 gaat opnieuw een bewogen jaar worden en alle voorspellingen kunnen achterwegen gelaten worden. Zolang er Covid-19 en supply chain problemen zijn heeft de games industrie er onder te lijden.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:16
devilsnight schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:50:

Nee joh, Outer worlds 2 en Hellblade staan ook helemaal niet voor 2022. Waar die reactie hierboven vandaan komt weet ik dan ook niet. Ik vind die "ik ken een guy die een guy kent" reacties altijd zo cringe.

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:14
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:38:
[...]

Juist dit soort statements vraagt om details ;)

En The Gunk is op 1000GS. Erg toffe game. Kon hem gisteren niet wegleggen. Heb er denk ik een uurtje of 5/6 over gedaan.

Bizar wat Gamepass biedt aan kwaliteit dit jaar.
The Gunk is erg tof idd, ben er gister ook al aardig wat tijd mee bezig geweest. Soms wel wat lastig, dan zie je iets gewoon over het hoofd. Ben nu bij de “drie brugdelen” maar geen idee hoe ik die 3e goed krijg. Dat word toch even op YouTube kijken vrees ik :X

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28

BM

Moderator Spielerij
Tommy-D schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:28:
[...]

The Gunk is erg tof idd, ben er gister ook al aardig wat tijd mee bezig geweest. Soms wel wat lastig, dan zie je iets gewoon over het hoofd. Ben nu bij de “drie brugdelen” maar geen idee hoe ik die 3e goed krijg. Dat word toch even op YouTube kijken vrees ik :X
Daar heb ik ook ff vast gezeten, maar dan kom je er toch ineens achter dat je niet zoveel vrijheid hebt als je dacht. Althans, ik kwam ineens nog een pad tegen die ik nog niet gehad had. Als ik het me goed herinner moet je voor die laatste ff door een laadscherm heen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Ook hier begonnen met The Gunk. Grappig concept, prima game voor even tussen door. Alleen de achtergrondmuziek vind ik wat irritant.

'Helaas' bij het downloaden zag de 3-jarige dat er ook iets van Paw Patrol voorbij kwam. Lang verhaal kort:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wp-svxHqeMDIMXeK1OhE4jP0vH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1wY9YlW4Q4krJL8v9MrxHVDU.jpg?f=fotoalbum_large

:p

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:55

Toshirou

Vinyl Surfer

sohus schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:15:
[...]

Het is gewoon 100% wishful thinking allemaal. Starfield en Redfall zie ik nog wel als haalbaar, en uiteraard krijgen we Deathloop. Maar ook GhostWire Tokyo is dit jaar gewoon weer uitgesteld. Uitstellen is altijd Games Industry eigen geweest, en door Covid-19 en thuiswerken is het gewoon nog lastiger om te plannen.

Pak de lijst maar met "Confirmed for 2022" of sterker nog games die nu een concrete launch date hebben en je zult zien dat het extreem mager is. En games met "2022" dat zijn geen zekerheden, dat zijn de meest optimale uitkomst en dat is zelden het geval. Zie ook Horizon 2, Gran Turismo en God of War II aan de Sony kant dit jaar. Die zouden ook allemaal nog 2021 zijn.

Voor sommige grote titels is er ook nog de business case dat er te weinig consoles buiten staan van de next-gen. Dus je hebt een system seller in handen maar je hebt geen consoles in de winkel... dan kan je beter uitstellen al weet je uiteraard niet wanneer je wel weer voorraad hebt.

TLDR; 2022 gaat opnieuw een bewogen jaar worden en alle voorspellingen kunnen achterwegen gelaten worden. Zolang er Covid-19 en supply chain problemen zijn heeft de games industrie er onder te lijden.
Dat wordt een goed excuus om nu na de next-gen patch (als die wel in het eerste kwartaal nu echt gaat verschijnen) om Cyberpunk eens door te spelen. Nadat ik met die game 3 harde crashes met een complete resets van mijn Xbox als gevolg heb gehad bij release, wil ik de game dan na meer dan een jaar toch weer eens de kans geven. De wereld en artstyle blijven gewoon ijzersterk. Dus met die patch heb ik nog genoeg voor de eerste periode volgend jaar te doen.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Wom schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:10:
Ook hier begonnen met The Gunk. Grappig concept, prima game voor even tussen door. Alleen de achtergrondmuziek vind ik wat irritant.

'Helaas' bij het downloaden zag de 3-jarige dat er ook iets van Paw Patrol voorbij kwam. Lang verhaal kort:

[Afbeelding]

Laat je de 3-jarige dan ook nog even een paar minuten spelen papa ? :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Wom schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:10:

[Afbeelding]

Mijn zoontje van 5 heeft alle Paw Patrol games al uitgespeeld. 3x 1000GS op zijn account dus. Dat heb ik nog niet gepresteerd met een game :+
Helaas kan ik The Gunk niet zo erg als jullie waarderen. De characters doen me heel weinig, ik vind die Becks maar een zeur wijf met de hele tijd dat "be careful" elke keer nadat de protagonist zegt dat een gebied prachtig is. Of "keep your eyes open, don't do anything stupid." Euh STFU? :P

Sowieso vind ik de gesprekken niet bepaald boeiend.

Met de gebieden wordt ook niet genoeg gedaan en zelf merkte ik na twee uurtjes al dat het qua gameplay wel echt samey begint te worden.

Ik moet zeggen dat dit niet in de buurt komt van Steamworld Dig 1 en 2, helaas. Het mysterie is wel leuk gedaan, ben wel benieuwd wat daar nog precies achter weg komt.

[ Voor 15% gewijzigd door devilsnight op 17-12-2021 18:59 ]

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-11 17:15
Valt het meer mensen op dat je character van The Gunk some choppy animaties heeft.. Soms lijkt het net alsof er een vertraging in zit.. Beetje hetzelfde als wat Halo Infinite heeft bij sommige animaties.

Verder een schitterende game trouwens!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:30
3 uur halo gespeeld nu. Speelt lekker maar wat een warrig en slecht verhaal. Ook is de omgeving wel erg hetzelfde. Singel player valt me toch wat tegen.

Voor kleine games vind ik de Xbox nog steeds erg leuk. Vooralsnog na een jaar VOOR MIJ nog geen enkele triple a game die ik het echt waard vind.
justifire schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:37:
[...]

Laat je de 3-jarige dan ook nog even een paar minuten spelen papa ? :+
Ik moet af en toe nog helpen als het wat te lastig is. Benieuwd hoe lang dat nog duurt :D

Vandaag de laatste aflevering van de documentaire afgekeken. Leuk gedaan die zes delen. Leuk om ook veel oude medewerkers aan het woord te zien. En ook wat meer inkijk in de drama van de Xbox One launch en toch hun visie erachter. Heb toch al meer dan de helft van mijn leven een Xbox, dus die journey van bijna 20 jaar heb ik ook zelf “meegemaakt” met alle hoogtepunten (voor mij zijn dat toch echt de games, in tegenstelling tot wat posts hierboven mij :P) en de dieptepunten zoals de red ring of death, of een speciaal plekje voor Fable Kinect :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:54:
Vandaag de laatste aflevering van de documentaire afgekeken. Leuk gedaan die zes delen. Leuk om ook veel oude medewerkers aan het woord te zien. En ook wat meer inkijk in de drama van de Xbox One launch en toch hun visie erachter. Heb toch al meer dan de helft van mijn leven een Xbox, dus die journey van bijna 20 jaar heb ik ook zelf “meegemaakt” met alle hoogtepunten (voor mij zijn dat toch echt de games, in tegenstelling tot wat posts hierboven mij :P) en de dieptepunten zoals de red ring of death, of een speciaal plekje voor Fable Kinect :P
Leuke docu idd. Was voor mij weer eens de reden om jade empire op te starten. Samen met de ORIs toch wel het leukste wat ik ken op Xbox. Erg leuk dat je dat nu gewoon nog steeds kan spelen op de xsx.
giantgiantus schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:29:
[...]

Leuke docu idd. Was voor mij weer eens de reden om jade empire op te starten. Samen met de ORIs toch wel het leukste wat ik ken op Xbox. Erg leuk dat je dat nu gewoon nog steeds kan spelen op de xsx.
Jade Empire was echt cool ja. En een fucking plottwist die ik nog niet eerder had gezien :P

Docu is echt top, kan dit soort dingen heel erg waarderen. Vooral de chapters over Xbox en 360 waren het sterkst. Aardig wat dingen die ik totaal niet wist en dan vooral de eerste Xbox. Ik heb die eerste reveal waar alledrie units het niet deden allemaal niet meegekregen toentertijd, want ik was alleen maar bezig met de PS2.

Ik had een hekel aan Xbox in het begin want ineens was de PS2 game Abe's Oddysey een Xbox release geworden, maar na het kijken van de docu kan ik zeer goed begrijpen waarom Oddworld bedenker Lorne Lanning ervoor koos om voor Xbox te gaan. Ook interessant dat Halo voor mac nog helemaal geen game was, je had alleen die ene trailer en dat was het. Toffe info.

Of dat stukje over dat Sam Houser van Rockstar een pitch gaf van GTA 3, maar MS ervan af zag. Wel heeft Seamus Blackley in een tweet onlangs gezegd dat Rockstar met twee games aan kwam zetten, één game werd iets van een 25 minuten getoond en de andere 5 minuten. De game van 25 minuten wist MS niet bepaald onder de indruk te krijgen en de game van 5 minuten was GTA 3, MS had niet echt interesse. De game die Rockstar 25 minuten toonde was een Austin Powers game, lmao.
:9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XR6VNYYnObAbFyff8YyfM0Fh0Ko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SczdRHvJrNWUJDFGyK1dNObh.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:41

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Blijkbaar toch GOTY geworden! Had ik even gemist maar hij staat nog steeds op de shortlist, ben toch heel benieuwd nu _/-\o_ :9~ 8)

En de website WFCTECH zegt hetzelfde, dat de guns weak aanvoelen, amper van elkaar verschillen etc. Dit zou toch verdomd jammer zijn zeg, nadat Control echt door zowat iedereen werd geprezen. Hoogstwaarschijnlijk de laatste exclusive van Remedy, come on now.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:16
eddie010 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:36:
Ok, ik sta echt voor een raadsel en de mannetjes van xbox support lijken me ook niet te kunnen helpen. Ik gebruik mijn xbox series x ook als media player in mijn thuisbioscoop. Heb een redelijke filmverzameling, maar er is 1 specifieke blu-ray die mijn xbox gewoon uitzet zodra de film start na de previews. Ik zie de eerste 2 seconden van de film en boem... uit....

Eerst dacht ik dat het aan de blu-ray schijf lag. Misschien een illegale kopie oid aangezien de film 2de hands is. Niets aan de schijf op te merken dat dat zo zou zijn echter. Ook geen krassen oid.

Nu heb ik inmiddels 3 exemplaren van dezelfde film (ik weet het, ik ben volhardend). Alle 3 zetten mijn xbox uit zodra de film begint. Dit gebeurt niet wanneer ik de film probeer af te spelen in de blu-ray speler die ik in mijn PC heb zitten.
Ik heb hem binnen en op mijn Xbox series X doet hij hetzelfde. Zo gauw de film begint crasht de Xbox binnen 20 seconden. Xbox logo op de console knippert 2x snel, pauze, en nogmaals 2x snel en gaat dan volledig uit.
Op de ps5 geen enkel probleem.

Dat is echt de eerste keer dat ik zoiets zie. Ik heb echt een zeer grote collectie blurays en het afgelopen jaar zijn er minimaal 30 in de Xbox afgespeeld. Ik ga nog Ff kijken wat die doet bij een Ff door de eerste 30seconden en zal hem later deze maand Ff testen bij vrienden die mijn Xbox one X te leen hebben.

Heb in ieder geval een crash report met tracing doorgestuurd naar Microsoft.
Is het al Februari ? oOo

[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 18-12-2021 22:49 ]

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:36:
[...]

Mijn zoontje van 5 heeft alle Paw Patrol games al uitgespeeld. 3x 1000GS op zijn account dus. Dat heb ik nog niet gepresteerd met een game :+
Zo zie je maar : echte hardcore gamers spelen Paw Patrol!
devilsnight schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:59:
[Twitter]

En de website WFCTECH zegt hetzelfde, dat de guns weak aanvoelen, amper van elkaar verschillen etc. Dit zou toch verdomd jammer zijn zeg, nadat Control echt door zowat iedereen werd geprezen. Hoogstwaarschijnlijk de laatste exclusive van Remedy, come on now.
Ik had er ook weinig verwachtingen bij. Ze moeten lekker bij hun leest blijven en een deel twee maken van Quantum Break :P

• aevitas1
  • Laatst online: 25-11 15:50
giantgiantus schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:03:
3 uur halo gespeeld nu. Speelt lekker maar wat een warrig en slecht verhaal. Ook is de omgeving wel erg hetzelfde. Singel player valt me toch wat tegen.

Voor kleine games vind ik de Xbox nog steeds erg leuk. Vooralsnog na een jaar VOOR MIJ nog geen enkele triple a game die ik het echt waard vind.
Heb hetzelfde gevoel. Halo even geprobeerd, maar dit is nooit mijn ding geweest dus dat telt niet echt.

Momenteel is Stardew Valley (via gamepass) een van de betere games die ik gespeeld heb op de Series X. Niets ten nadele van Stardew Valley, maar dit zegt een hoop over de line-up tot nu toe...

EDIT: Oef. Bijna It Takes Two vergeten, dit is wel verreweg het beste spel dat ik op de Series X heb gespeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door aevitas1 op 18-12-2021 23:29 ]

uchiha tijntje schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 23:21:
[...]

Ik had er ook weinig verwachtingen bij. Ze moeten lekker bij hun leest blijven en een deel twee maken van Quantum Break :P
Had juist best wel verwachtingen, maar die worden nu wel getemperd moet ik zeggen. Groot bullit time fan en hoopte op goeie straight forward shooter daar rond.

Verwijderd

Fireshade schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 23:09:
[...]

Hij is nu bezig met Blaze en PJ Masks. Ook vrij eenvoudige games voor jonge kinderen om 1000GS te scoren :P
Forza 5 speelt ie ook af en toe, maar dat scheurt hij maar wat rond :+

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:46

On_E

Housemusic

aevitas1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 23:27:
[...]
Momenteel is Stardew Valley (via gamepass) een van de betere games die ik gespeeld heb op de Series X. Niets ten nadele van Stardew Valley, maar dit zegt een hoop over de line-up tot nu toe...
Volgens mij zegt het vooral wat over jouw smaak?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• eddie010
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:06
SunnieNL schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:41:
[...]

Ik heb hem binnen en op mijn Xbox series X doet hij hetzelfde. Zo gauw de film begint crasht de Xbox binnen 20 seconden. Xbox logo op de console knippert 2x snel, pauze, en nogmaals 2x snel en gaat dan volledig uit.
Op de ps5 geen enkel probleem.

Dat is echt de eerste keer dat ik zoiets zie. Ik heb echt een zeer grote collectie blurays en het afgelopen jaar zijn er minimaal 30 in de Xbox afgespeeld. Ik ga nog Ff kijken wat die doet bij een Ff door de eerste 30seconden en zal hem later deze maand Ff testen bij vrienden die mijn Xbox one X te leen hebben.

Heb in ieder geval een crash report met tracing doorgestuurd naar Microsoft.
Jammer dat dit gebeurt natuurlijk, maar ergens vind ik het stiekem toch wel leuk om zo'n bizar geval gevonden te hebben 😅 en fijn om te weten dat het niet aan mijn xbox ligt. Ik blijf nu wel met 3 exemplaren van die film zitten haha.

"Remember to look up at the stars and not down at your feet" - SH

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12 23:16
On_E schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:37:
[...]

Dat, ik vind stardew valley echt niet leuk om te spelen. De gameplay is mij echt te saai, en dingen verzamelen om te verzamelen is helemaal niks voor mij.

Jammer genoeg want zo loop ik tuch wat toffe verhalende games mis. Spiritfarer vind ik tof. Maar dat verzamelen van de materialen is echt niet mijn ding. Tegen het eind heb je een heel notitie blok nodig om bij te houden wat je nodig hebt.

Crafting mechanismes zouden optioneel moeten zijn. Net zoals bijvoorbeeld weapon degradatie, ook zoon recept voor flut gameplay.

Gelukkig is het aanbod op gamepass is zo gevarieerd dat er voor iedere smaak wel iets is.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-12 22:19
Gisteren the Gunk uitgespeeld. Wat een pareltje! Heerlijk sfeervolle muziek, relaxte gameplay, mooie graphics. Echt een perfecte zaterdagmiddag game. Hiervoor heb ik Gamepass.

Ik heb echter één irritatie en ben benieuwd of het aan mij of aan de game ligt:

Ik heb alles geupgrade op de workbench, maar de achievement krijg ik niet. Heb ik een geheime upgrade gemist of is die achievement bugged?

• aevitas1
  • Laatst online: 25-11 15:50
On_E schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:37:
[...]

Volgens mij zegt iedere mening iets over smaak.
Erg gaaf om te zien dit. Stel je voor een nieuwe Sleeping Dogs met UE5. Maar ja, dat zal helaas bij een wens blijven.

[ Voor 18% gewijzigd door devilsnight op 19-12-2021 13:04 ]

Timothy3000 schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:45:
Gisteren the Gunk uitgespeeld. Wat een pareltje! Heerlijk sfeervolle muziek, relaxte gameplay, mooie graphics. Echt een perfecte zaterdagmiddag game. Hiervoor heb ik Gamepass.

Ik heb alles geupgrade op de workbench, maar de achievement krijg ik niet. Heb ik een geheime upgrade gemist of is die achievement bugged?
Als je iets probeert te scannen, zie je dan nog een balkje dat vol kan lopen voor wat betreft upgrades? Volgens mij zijn er 16 upgrades mogelijk. 3 volle rijen en dan nog op de vierde rij 1 losse upgrade.

• Timothy3000
Ja, die staat er nog! Heb dan wat gemist denk ik. Thanks voor de reply!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Timothy3000 schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:45:

Door tips in dit topic ook begonnen met the Gunk, de intro alleen al, genieten!

Heerlijke game dit :*) *O*
11 januari komt Weird West naar Game Pass zag ik, tof!

Trailer doet me denken aan een Commandos/Desperados achtige game, dat zou erg nice zijn. Een bepaalde website noemde het een Fallout meets Red Dead RPG. Klinkt sowieso allemaal super goed!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02:26
Ik ben verdwaald in the Gunk.
Loop in cirkels, alles lijkt op elkaar, en kom niet meer terug naar het schip.

• BM

BM

Moderator Spielerij
zetje01 schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:59:
Ik ben verdwaald in the Gunk.
Loop in cirkels, alles lijkt op elkaar, en kom niet meer terug naar het schip.
Herkenbaar, ook 1 of 2 keer gehad. En uiteindelijk altijd wel de weg gevonden, maar tis wel best frustrerend.

Heb 'm net uitgespeeld, en op eind toch 1 of 2 puzzels even moeten opzoeken omdat ik er zelf niet uit kwam (en uiteraard waren ze dan heel simpel).

1 upgrade 'gemist', en mis daar teveel resources voor om dat via backtracking nog op te halen. Moet nog iets van 40 metal, en nog 40 van wat anders. Nahja, dat is dan maar zo.

Al met al: leuke game, prima mee vermaakt :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Heb zelf ook The Gunk uitgespeeld. Helaas is het voor mij er niet beter op geworden. Die Becks character blijf ik ronduit irritant vinden, niet dat Rani nou echt veelzeggend is.

Jammer, want ik heb genoten van beide Steamworld Dig games, maar you can't always get what you want.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02:26
BM schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:05:
[...]

Herkenbaar, ook 1 of 2 keer gehad. En uiteindelijk altijd wel de weg gevonden, maar tis wel best frustrerend.

Heb 'm net uitgespeeld, en op eind toch 1 of 2 puzzels even moeten opzoeken omdat ik er zelf niet uit kwam (en uiteraard waren ze dan heel simpel).

1 upgrade 'gemist', en mis daar teveel resources voor om dat via backtracking nog op te halen. Moet nog iets van 40 metal, en nog 40 van wat anders. Nahja, dat is dan maar zo.

Al met al: leuke game, prima mee vermaakt :)
Okay thanx, het ligt dus niet helemaal aan mijn (gebrek aan) kwaliteiten.
Net maar een laatste poging gedaan, en voor het eerst via een beacon terug naar het ship gebeamed.
Ben dus toch iets verder gekomen.
Ik las iets van 10 uur voor deze game. Zal dus wel 10 dagen boor mij worden.
Nog een leuke kleine game die onder de radar was gevlogen is A Short Hike.

https://www.metacritic.com/game/switch/a-short-hike

Niet in Gamepass mocht je daar naar zoeken, maar wel de prijs zeker waard. :) De trailers zijn voornamelijk pixel art, maar de settings kun je aanpassen zodat het helemaal scherp is.

Heb er een uurtje of 5 over gedaan.

zetje01 schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:17:
[...]

Okay thanx, het ligt dus niet helemaal aan mijn (gebrek aan) kwaliteiten.
Net maar een laatste poging gedaan, en voor het eerst via een beacon terug naar het ship gebeamed.
Ben dus toch iets verder gekomen.
Ik las iets van 10 uur voor deze game. Zal dus wel 10 dagen boor mij worden.
Er zit een in-game timer in de game en zelf heb ik er 6 uurtjes over gedaan, dit is de timer voordat de final boss komt, dus laten we zeggen 6 uurtjes en 15 minuten.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:50
devilsnight schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:55:
Heb zelf ook The Gunk uitgespeeld. Helaas is het voor mij er niet beter op geworden. Die Becks character blijf ik ronduit irritant vinden, niet dat Rani nou echt veelzeggend is.

Jammer, want ik heb genoten van beide Steamworld Dig games, maar you can't always get what you want.
Hier hetzelfde, ben nu bij chapter 5 van de week maar is uitspelen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:19
Timothy3000 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:38:
Ja, die staat er nog! Heb dan wat gemist denk ik. Thanks voor de reply!
Vooral niet vergeten om de npc's en dingen in het schip te scannen!

Gisteren zelf het einde gehaald, en qua mechanics prima lengte. Ik was aan het einde wel klaar met de stofzuiger.
Qua karakters had ik initieel dezelfde mening als @devilsnight maar uiteindelijk wordt in het verhaal wel duidelijk waarom becks zo reageert. En persoonlijk kon ik de hele interactie tijdens de aftiteling erg waarderen!

Voor de mensen die hem uitgespeeld hebben, is er nog een extra einde of iets als je alle upgrades verzamelt? Ik heb niet voldoende resources en enkel voor een achievement ga ik niet op zoek naar meer resources.
kezzza schreef op maandag 20 december 2021 @ 06:53:
[...]
Voor de mensen die hem uitgespeeld hebben, is er nog een extra einde of iets als je alle upgrades verzamelt? Ik heb niet voldoende resources en enkel voor een achievement ga ik niet op zoek naar meer resources.
Volgens mij niet. Just the achievement :)

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Fireshade schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 23:09:
[...]

Ja natuurlijk. Ik heb gisteren ook die Paw Patrol game uitgespeeld.

Xbox Live: Springbok NL

• Timothy3000
Gisteren in één middag Firewatch uitgespeeld. Had deze al een lange tijd op mijn radar staan maar nooit gespeeld.

Wat een fantastische game. Enorm goed geschreven verhaal en dialogen, rustgevende muziek, erg fijne gameplay.... misschien wel één van de beste games die ik dit jaar gespeeld heb.
Timothy3000 schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:45:
Gisteren in één middag Firewatch uitgespeeld. Had deze al een lange tijd op mijn radar staan maar nooit gespeeld.

Wat een fantastische game. Enorm goed geschreven verhaal en dialogen, rustgevende muziek, erg fijne gameplay.... misschien wel één van de beste games die ik dit jaar gespeeld heb.
Jep, erg goede game. Aanrader, zelfs voor niet walking simulator fans, vind ik :)

Zelfde geldt voor What remains of Edith Finch. Ook echt een topper.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-12-2021 10:56 ]

• giantgiantus

Op het lijstje gezet. Ziet er leuk uit. Dank!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Top game. Maar voornamelijk voor mij omdat het in de jaren 80 afspeelt en de muziek dus ook uit die tijd komt.

Deze staat dus als een paar jaar in mijn favo playlist in Deezer/Apple Music:

Als er ergens jaren 80 vanaf druipt, dan is het deze wel.... :)

[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 20-12-2021 11:02 ]

XBL: MRE Inc

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:49
Ik hoor nu ook bij de fanclub! Na lang wikken en wegen toch de Series X gehaald. Mijn laatste Xbox was de allereerste Xbox en daar had ik lang voor moeten zeuren bij mijn ouders, want die moest er komen vanwege Splinter Cell en Halo destijds.

Het begon enorm te kriebelen toen ik de nieuwe Halo Infinite zag. Ik weet niet wie en waar maar iemand beschreef het als een verlengde 'The Silent Cartographer' missie, dat trok me wel over de streep. Inmiddels heb ik er een paar uur erop zitten en het voelt als vanouds, echt genieten geblazen.

Verder ben ik erg blij om vele oude classics te kunnen spelen zoals Ninja Gaiden Black, Indiana Jones and the Emperor's Tomb en had nog nooit Red Dead Redemption gespeeld, dat kan nu ook eindelijk want op PS Now was dat niet te doen. En wat is dat ding stil vergeleken met de PS5, ook heel fijn.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:15
D. Ninjai schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:10:
Ik hoor nu ook bij de fanclub! Na lang wikken en wegen toch de Series X gehaald. Mijn laatste Xbox was de allereerste Xbox en daar had ik lang voor moeten zeuren bij mijn ouders, want die moest er komen vanwege Splinter Cell en Halo destijds.

Het begon enorm te kriebelen toen ik de nieuwe Halo Infinite zag. Ik weet niet wie en waar maar iemand beschreef het als een verlengde 'The Silent Cartographer' missie, dat trok me wel over de streep. Inmiddels heb ik er een paar uur erop zitten en het voelt als vanouds, echt genieten geblazen.

Verder ben ik erg blij om vele oude classics te kunnen spelen zoals Ninja Gaiden Black, Indiana Jones and the Emperor's Tomb en had nog nooit Red Dead Redemption gespeeld, dat kan nu ook eindelijk want op PS Now was dat niet te doen. En wat is dat ding stil vergeleken met de PS5, ook heel fijn.
Leuk om te lezen!

Het begon bij mij ook toen ik een nieuwe PS wilde kopen toen ik 15 was en het toenmalig vriendje van mijn zus zei dat ik de Xbox moest kopen want daar "zat Halo op."

De eerste missie pakte mij toen nog niet zo en ik dacht shit, ik vind het helemaal niet zo tof. Totdat ik in die open world kwam en die escape pod crashte _/-\o_
Daarna met 4 vriendjes altijd MP splitscreen gespeeld en zelfs via system link 4vs4. Toen kwam ook nog Splinter Cell en een game die ik nog steeds vaker speel is Mashed (met zijn 4-en is goud).

360 vond ik ook echt een top console met toppers als Halo 3, Halo REACH, assassin's creed games, dead space, F.E.A.R., Left for Dead, Condemned en de Burnout games _/-\o_ Heb die console zelfs nog in handdoeken gewikkeld na mijn RROD.

Toch weer de overstap naar de PS 4 heb gemaakt en kan ik nu het handjevol exclusives via Gamepass spelen die ik heb gemist. Nu weer helemaal vol overtuiging terug in het groene kamp 8)

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17

Even kort wat gameplay gekeken. De dialogen zijn inderdaad erg goed uitgevoerd! Niet dat 'tekst oplezen' wat je nog steeds veel te veel in games tegenkomt.

Deze gaat op de to do list! :D

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:39
MRE-Inc schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:00:
[...]

Top game. Maar voornamelijk voor mij omdat het in de jaren 80 afspeelt en de muziek dus ook uit die tijd komt.

Deze staat dus als een paar jaar in mijn favo playlist in Deezer/Apple Music:

Als er ergens jaren 80 vanaf druipt, dan is het deze wel.... :)

[YouTube: Firewatch OST - Boombox Song]
Heb er zin in! Heb hem al gedownload, maar zit iedere keer in Dying Light. Maar binnenkort toch ook even (tussendoor) spelen.
Omdat ik hier graag mensen van advies wil kunnen zijn over welke games men moet spelen en welke niet heb ik me opgeofferd om the Deeeeer simulator te proberen. Uiteraard ook even alle Achievements gehaald om te kijken of ze niet glitched zijn… speciaal voor de GoT community…

Mijn advies… wat een achterlijke game haha. Echt bizar dat dit soort games nog worden gemaakt. The Goat Simulator was nog best wel grappig en op een bepaalde manier wel leuk, maar dit is echt slecht. Als men toch ooit een voorbeeld wil gebruiken voor Gamepass filler. Dan is het wel Deeeeer Simulator :P

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:10
uchiha tijntje schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:48:
Omdat ik hier graag mensen van advies wil kunnen zijn over welke games men moet spelen en welke niet heb ik me opgeofferd om the Deeeeer simulator te proberen. Uiteraard ook even alle Achievements gehaald om te kijken of ze niet glitched zijn… speciaal voor de GoT community…

Mijn advies… wat een achterlijke game haha. Echt bizar dat dit soort games nog worden gemaakt. The Goat Simulator was nog best wel grappig en op een bepaalde manier wel leuk, maar dit is echt slecht. Als men toch ooit een voorbeeld wil gebruiken voor Gamepass filler. Dan is het wel Deeeeer Simulator :P
Voor je vervolg onderzoek kan ik deze uitgever aanbevelen. Stuk voor stuk games die gemaakt zijn om even 1000GS binnen te tikken. Dit is de kant van achievement hunting die ik echt nooit zal begrijpen.
Exactor it schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:06:
[...]

Voor je vervolg onderzoek kan ik deze [url=""]uitgever[/url] aanbevelen. Stuk voor stuk games die gemaakt zijn om even 1000GS binnen te tikken. Dit is de kant van achievement hunting die ik echt nooit zal begrijpen.
Haha ja bizarre uitgever. Echt cashen voor de simpele Achievements. Als ik zo kijk heb ik 4 games gespeeld van ze. Ze hebben er 145. Dus als ik binnen 141 uur nog 141.000 GS wil halen weet ik wat te doen :P

• Springbokkie
uchiha tijntje schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:48:
Geen enkele achievement van DEEEER Simulator is glitched, daar kunnen vele andere partijen een voorbeeld aan nemen.

• Springbokkie
Exactor it schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:06:
[...]

Voor je vervolg onderzoek kan ik deze uitgever aanbevelen. Stuk voor stuk games die gemaakt zijn om even 1000GS binnen te tikken. Dit is de kant van achievement hunting die ik echt nooit zal begrijpen.
Xiliton en eastasiasoft kunnen er ook wat van. Tegenwoordig heb je veel visual novels, met auto-skip en fast forward. Heb je 1000GS binnen 5 minuten, maar met aankopen via een "buitenlandse bazaar" is het wel te doen. Althans, voor mij in ieder geval.

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:41

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

8)
Springbokkie schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:22:
[...]
Xiliton en eastasiasoft kunnen er ook wat van. Tegenwoordig heb je veel visual novels, met auto-skip en fast forward. Heb je 1000GS binnen 5 minuten, maar met aankopen via een "buitenlandse bazaar" is het wel te doen. Althans, voor mij in ieder geval.
Daar doe ik niet aan mee :) Daarom vind ik True Achievements ook wel een fijne site met hun TA ratio. Beetje nuance in de gamerscores brengen.

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-12 10:42
Nu we het toch over achievements hebben.
Ik moest en zou de 100000 halen dit jaar ( twee weken terug behaald).

Ik heb deze lijst gebruikt:
https://docs.google.com/s...JOUmOtOytg/htmlview#gid=0

Een lijst van alle beschikbare gamepass games met metacritic score, completion time en meer.
Aah de dag waarvan ik hoopte dat die niet zou komen. :P Dead Cells heeft 46 Achievements er bij gekregen voor al haar DLC.

https://www.trueachieveme...ad-cells-dlc-achievements

De completion van de base game was echt heel pittig… Misschien een uitdaging voor 2022.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:10
uchiha tijntje schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:10:
Aah de dag waarvan ik hoopte dat niet zou komen. :P Dead Cells heeft 46 Achievements er bij gekregen voor al haar DLC.

https://www.trueachieveme...ad-cells-dlc-achievements

De completion van de base game was echt heel pittig… Misschien een uitdaging voor 2022.
46 ook. _O- Ik moet bekennen dat het vanaf de derde stem cell, of hoe het ook heette, mij te pittig werd. Of te snel allemaal in elk geval. De enemies stuiterde als sonic door mijn scherm. :)

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:10
Mensen die de xbox fridge hebben besteld bij toynk. Al wat vernomen van de bestelling? Zou hem medio 15 dec verwachten.

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Zal Microsoft nog een update voor de 4K interface gaan brengen. Echt belachelijk veel elementen zijn het nog niet. Best storend. Echt te gehaast. Als je dan je PlayStation 5 aanzet ziet dat er toch wel gelikter uit.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:11
Klaar met 'The Gunk'. Blij dat ik deze heb gespeeld. Ontspannen gameplay, fijne muziek en sprookjesachtige plaatjes! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVKowccFm5pj8F4AYDrHgmWsji0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/e2iQcEB1aNIQ3oJ6KEm1dB9Z.png?f=fotoalbum_medium
Ik zie dat de verschillen tussen een XLG uit Turkije halen en Nederland qua prijs wel hoog zijn zeg, zo dan.

Een maandje of twee werkte het nog met VPN. Gewoon Brazil of Turkey VPN aan op phone en code invoeren op Xbox site, adres veranderen was niet nodig. Echter las ik laatst in het Xbox topic dat dit niet meer werkt? Weet niet of ik dat risico moet gaan nemen dan.
BramViking schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:49:
Zal Microsoft nog een update voor de 4K interface gaan brengen. Echt belachelijk veel elementen zijn het nog niet. Best storend. Echt te gehaast. Als je dan je PlayStation 5 aanzet ziet dat er toch wel gelikter uit.
Ik zeg je eerlijk, ik heb liever dat ze het terugdraaien tenzij ze het soepel kunnen krijgen. Zo snel, zonder haperingen als het was toen XSX net uit was, voordat ze 4K UI er was is het niet meer. Ik stoor me daar best aan. Vraag me af waarom dit niet gewoon vliegensvlug kan.

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:54
Maakt het uit? Ik breng zo weinig mogelijk tijd door in de menu's.

Verwijderd

Retrospect schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:38:
[...]

Maakt het uit? Ik breng zo weinig mogelijk tijd door in de menu's.
Voor mij is het onderdeel van de beleving. Bij de OG Xbox had Microsoft destijds echt een bizar mooie GUI, mijlenver voor dat van hun concurrenten. De blades dash van de 360 idem dito, by far de beste console OS GUI ooit. Het is het eerste wat je ziet als je een console opstart.
Alhoewel ik prima mijn weg kan vinden in de Xbox GUI op de Series X, vind ik het niet heel erg denderend. De 'wow' factor ontbreekt. Ik kan mij ook echt niet voorstellen dat het zo spannend moet zijn om een mooie GUI neer te zetten die amper resources verbruikt. Er zijn GUI's die grafisch complexer in elkaar zitten dan de Xbox GUI en veel minder opslag en memory verbruiken. Het verbaast mij dat ik verhalen lees dat sommige mensen soms zelfs traagheden ervaren met de Xbox GUI, en al helemaal bizar vind ik het dat de Series S 'm nog steeds in 1080p weergeeft.
Ter vergelijking: De Xbox 360 blades dash was destijds maar 16MB en gebruikte maximaal 32MB ram. Dit bevatte ook dan alles: gui elementen, drivers, NT kernel, DirectX elementen, dvd/media player enzovoorts.

• Segafreak83
devilsnight schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:11:
[...]

Ik zeg je eerlijk, ik heb liever dat ze het terugdraaien tenzij ze het soepel kunnen krijgen. Zo snel, zonder haperingen als het was toen XSX net uit was, voordat ze 4K UI er was is het niet meer. Ik stoor me daar best aan. Vraag me af waarom dit niet gewoon vliegensvlug kan.
Gewoon lekker terug naar 1080 inderdaad, is echt traag nu. Komt ook omdat bijna alles continue gedownload moet worden.
Segafreak83 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:49:
[...]

Gewoon lekker terug naar 1080 inderdaad, is echt traag nu. Komt ook omdat bijna alles continue gedownload moet worden.
Alles moet gedownload worden? Dus alle tiles, alle dingen zoals events, etc? Dus Sony doet dat op een hele andere manier?

• Segafreak83
devilsnight schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:12:
[...]

Alles moet gedownload worden? Dus alle tiles, alle dingen zoals events, etc? Dus Sony doet dat op een hele andere manier?
Trek je netwerk kabel er maar eens uit, (bijna) alles meteen weg.

Had het handiger gevonden als ze alleen af en toe de boel updaten en de rest lokaal laten draaien.
Ik hoop dat ze weer teruggaan naar de 1080 interface. :P wat mij betreft zo weinig mogelijk resources gebruiken voor het dashboard. Na die update zie je toch dat het wat trager is geworden volgens mij.

Zie je het uberhaubt… ik zit op 2 meter van mijn 65 inch tv af en het valt me niet op.

• Yonix
uchiha tijntje schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:25:
[...]

Ik hoop dat ze weer teruggaan naar de 1080 interface. :P wat mij betreft zo weinig mogelijk resources gebruiken voor het dashboard. Na die update zie je toch dat het wat trager is geworden volgens mij.

Zie je het uberhaubt… ik zit op 2 meter van mijn 65 inch tv af en het valt me niet op.
Maar met 16GB aan RAM moet dat echt niet uitmaken ... Is echt een stukje optimalisatie, imho.

Ik had het laatst weer, een traag dashboard, toen ik tijdens het spelen van een game de Guide opende. Het ging allemaal onwijs stroperig, alsof die 16GB volledig gebruikt werd. Na het sluiten van de game was het allemaal weer smooth.

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 21-12-2021 08:30 ]

Verwijderd

Voor de Mac gebruikers onder ons. Ik gebruik al een tijdje versie 1.20 van 'Xbox XCloud' voor de Mac. Is niet officieel van Microsoft. Maar het werkt sinds versie 1.20 erg goed! Je kunt zowel xCloud games als games vanaf je Series S of X console streamen. Vooral dat laatste vind ik erg interessant.
https://github.com/unknownskl/xbox-xcloud-client/releases

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja dat merk ik ook wel idd, veel plaatjes etc zijn nog low res, niet echt 2021.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

PacinoAllstars schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:26:
Mensen die de xbox fridge hebben besteld bij toynk. Al wat vernomen van de bestelling? Zou hem medio 15 dec verwachten.
Vorige week een mailtje gestuurd, want ik hoorde zelf niets van hen.
Hello,

This item is expected to ship from the EU December 30th due to cargo delays. You will receive an email with tracking once the order has been shipped.

Kind regards,
Charlene
Toynk
205 Burnet Drive
Gilberts, IL 60136 USA
Segafreak83 schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:17:
[...]

Trek je netwerk kabel er maar eens uit, (bijna) alles meteen weg.

Had het handiger gevonden als ze alleen af en toe de boel updaten en de rest lokaal laten draaien.
Klopt, echt bijna alles is foetsie dan. Zou nice zijn als ze dit eens echt zouden aanpakken. Moet toch easily op zijn minst net zo snel met 4K als PS5 kunnen draaien zou je zeggen. Sony heeft de boel wel lokaal draaien?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbDEKvPEWbKlhYljYV9tSK8nsHw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wjhJMDuStNu7oYsTQ1aHfSs8.png?f=fotoalbum_large

Het is zeker geen GOTY materiaal, maar de sfeer die The Gunk weet neer te zetten is wel een fijne hoor. Vind de vormgeving erg tof.

// En sinds die nieuwe share knop maak ik toch meer screenshots, moet ik bekennen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wom op 20-12-2021 23:01 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het zal wel aan mij liggen maar A. Geen (merkbare) last van een trager menu dan een tijdje geleden en B... Plaatjes die niet scherp zijn in je OS..?

Kom op zeg, ik start m'n Xbox op en check wie er online is of ik start direct een game op die wil wil spelen en ik zit binnen een seconde of 15 in het menu van de game...

Overigens vond ik de 360 blades ook de tofste UI ooit en die 'mis ik wel eens' maar eigenlijk.. Nee, het is een saaie UI maar thats it voor mij..

Overigens 2; Ik ben ook zo'n persoon die alle bells and whistles in MacOS uitzet omdat ik gewoon een clean en simpel OS wil.. Het OS is van ondergeschikt belang en moet functioneren dus tja... Wellicht heb ik er gewoon te weinig verstand van over wat in 2021 het UI moet zijn ;)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:50
@D-Ed Hier hetzelfde, meteen game opstarten. Oja af en toe eentje downloaden en klaar is kees. Ziet ook niet dicht tegen me 55 inch tv aan, misschien dat ik me ga ergeren als die 65 inch ooit komt :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Yonix schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:36:
[...]

Maar met 16GB aan RAM moet dat echt niet uitmaken ... Is echt een stukje optimalisatie, imho.

Ik had het laatst weer, een trage dashboard, toen ik tijdens het spelen van een game de Guide opende. Het ging allemaal onwijs stroperig, alsof die 16GB volledig gebruikt werd. Na het sluiten van de game was het allemaal weer smooth.
Kunnen ze dat dashboard niet in quick resume zetten ? :+

• BM

BM

Moderator Spielerij
justifire schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:57:
[...]

Kunnen ze dat dashboard niet in quick resume zetten ? :+
_/-\o_

Heb er opzich wel vertrouwen in dat MS dashboard weer op snelheid krijgt, maar het verschil is wel merkbaar. Zeker de 1e keer in een sessie dat ik vanuit een game de guide wil openen is het gewoon merkbaar traag/stotterend. De keren daarna lijkt het al heel stuk soepeler te gaan.

Maar als we terug kijken naar vorige iteraties van het dashboard (op de Xbox One) is dit een terugkerend probleem. Met de tijd (updates) word het steeds een stukje minder soepel, en eens in de zoveel tijd komt er een update uit waarbij ze focussen op performance en is het weer een tijd goed. Wel irritant :p Voor mij had de upgrade naar 4K niet gehoeven (als dat de reden is), ik wil een dashboard wat snel en functioneel is, en of dat in 1080 of 4K is boeit me niet zo. Ik moet serieus met mijn neus op het scherm gaan zitten om het verschil echt te zien :)

Xbox

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Yonix schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:36:
[...]

Ik had het laatst weer, een trage dashboard, toen ik tijdens het spelen van een game de Guide opende. Het ging allemaal onwijs stroperig, alsof die 16GB volledig gebruikt werd. Na het sluiten van de game was het allemaal weer smooth.
De 16GB RAM is niet volledig beschikbaar. 13.5GB daarvan mag MS (lees het OS) in principe niet aankomen wanneer een game open staat. Het OS mag dus in principe max 2.5GB (of 2GB op de XSS) gebruiken waarbij ook rekening gehouden moet worden met eventueel openstaande apps.

Toegegeven dat 2.5GB/2GB alsnog een grote hoeveelheid is voor een dedicated apparaat. Helemaal als je bedenkt wat de Xbox 360 deed met maar 15MB~30MB (weet het precieze aantal even niet uit mijn hoofd). Aan de andere kant het huidige OS doet velen malen maar dan de 360 deed.

Ik gok dat de "bloat" en "Silicon valley" bubbel niet meehelpt. Toch zie je dat Sony/PS5 er minder last van lijkt te hebben al vraag ik mij af hoelang het duurt voordat de PS5 de PS4 volgt. In het begin vond iedereen de PS4 snappy en aan het einde van de rit zat iedereen alleen maar te zeuren dat het traag was.

offtopic:
Ik vind het niet erg om terug te gaan naar de (ingame) featureset van bijvoorbeeld de 360/PS3. Iets meer geheugen reserveren, plus de SSD goed gebruiken, zodat het allemaal lekker vlot is. Het geheugen wat vrij is gekomen kan dan weer gebruikt worden door game devs

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 21-12-2021 08:39 ]

Verwijderd

Caayn schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:33:
[...]
De 16GB RAM is niet volledig beschikbaar. 13.5GB daarvan mag MS (lees het OS) in principe niet aankomen wanneer een game open staat. Het OS mag dus in principe max 2.5GB (of 2GB op de XSS) gebruiken waarbij ook rekening gehouden moet worden met eventueel openstaande apps.

Toegegeven dat 2.5GB/2GB alsnog een grote hoeveelheid is voor een dedicated apparaat. Helemaal als je bedenkt wat de Xbox 360 deed met maar 15MB~30MB (weet het precieze aantal even niet uit mijn hoofd). Aan de andere kant het huidige OS doet velen malen maar dan de 360 deed.

Ik gok dat de "bloat" en "Silicon valley" bubbel niet meehelpt. Toch zie je dat Sony/PS5 er minder last van lijkt te hebben al vraag ik mij af hoelang het duurt voordat de PS5 de PS4 volgt. In het begin vond iedereen de PS4 snappy en aan het einde van de rit zat iedereen alleen maar te zeuren dat het traag was.

offtopic:
Ik vind het niet erg om terug te gaan naar de (ingame) featureset van bijvoorbeeld de 360/PS3. Iets meer geheugen reserveren, plus de SSD goed gebruiken, zodat het allemaal lekker vlot is. Het geheugen wat vrij is gekomen kan dan weer gebruikt worden door game devs
360 OS was 16MB, en mocht max 32MB ram gebruiken.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik heb eigenlijk maar één wens.. Een optie om Quick Resume uit te zetten. Werkt vaker niet dan wel bij de games die ik speel(game op dit moment want Halo)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

PS5 OS en XSX OS zijn toch niet te vergelijken ? Aan de achterkant hebben beide een totaal ander OS draaien. PS5 is xNIX achtigs iets waar XSX gewoon Windows 10 is en die laatste staat nou al jaren niet bekend om z'n snelheid.

Ik merk overigens nooit iets van traagheid. Ik heb middels de backpaddles op de Elite V2 gewoon snelkoppelingen naar apps die ik vaak gebruik. Een simpele knopcombo en de app start direct op, hoef ik niet voor door m'n Home te scrollen etc. Zelfde met opnemen van screenshots en gameplay video. Middels de backpaddles en een ingestelde knoppencombo wordt dat geregeld zonder de guide knop in te drukken en dan 2x op X of Y te moeten drukken.

Van mij mag het 4k Home blijven. Ik zit er dermate dicht op dat 1080p op een 55" OLED echt ouderwets aanvoelde. Dat deed de PS5 vanaf het begin al beter inclusief HDR. Het PS5 menu daarentegen heeft weer hele andere rare dingen zoals het missen van een long press op de PS knop om in je On/Off menu te komen of in je menu balk.

Beide hebben dus hun voor- en nadelen. Het kan mij vrij weinig boeien. Ik start de console op, en binnen 10 seconden zit ik op beide consoles "in-game". Dat was met de vorige generatie wel anders.

Was deze al voorbij gekomen ? Wel erg tof gedaan!!1!

Even klikken voor een TikTok :X filmpje.

[ Voor 6% gewijzigd door MRE-Inc op 21-12-2021 09:20 ]

XBL: MRE Inc

• Yonix
Weer wat geleerd. Thanks! _/-\o_

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een weekje een Xbox Series S in gebruik, samen met een 2020 controller (niet degene uit de set, maar gewoon 1 die ik al eerder los aangeschaft had).

Van de week heb ik even gespeeld (FS2020) en op een gegeven moment was ik de verbinding kwijt tussen controller en console (gewoon offline spelen, zonder headset). Uiteindelijk kreeg ik het toen 1-2-3 niet gefixt en heb ik de Series S uitgezet. Gisteravond was ik spelende en het ik heb het 3x gehad dat ik gewoon geen verbinding meer had (1x tijdens een potje Fortnite, 2x direct nadat het potje klaar was, in dit geval met headset). Even batterijen uit de controller en vervolgens werkt hij weer.

Ik heb voor de zekerheid mijn accupack vervangen door volle herlaadbare batterijen, maar ook dat heeft het niet mogen oplossen.

Zowel console als controller hebben de nieuwste firmware en deze controller werkt prima op mijn Xbox One X (daar heb ik hem al een maand of 9 in gebruik). Het betreft overigens deze controller (https://www.amazon.de/dp/B08JW624NN).

Echter, als ik in de diverse topics zoek, dan lijken de controller problemen bij velen niet meer van toepassing sinds de meest recente updates. Anyone?

Ik zal in ieder geval van de week even mijn bij de Series S geleverde controller gebruiken, kijken of die het probleem niet heeft. Gisteravond was de frustratie in ieder geval behoorlijk :).

Verwijderd

fredkroket schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:20:
Ik heb sinds een weekje een Xbox Series S in gebruik, samen met een 2020 controller (niet degene uit de set, maar gewoon 1 die ik al eerder los aangeschaft had).

Van de week heb ik even gespeeld (FS2020) en op een gegeven moment was ik de verbinding kwijt tussen controller en console (gewoon offline spelen, zonder headset). Uiteindelijk kreeg ik het toen 1-2-3 niet gefixt en heb ik de Series S uitgezet. Gisteravond was ik spelende en het ik heb het 3x gehad dat ik gewoon geen verbinding meer had (1x tijdens een potje Fortnite, 2x direct nadat het potje klaar was, in dit geval met headset). Even batterijen uit de controller en vervolgens werkt hij weer.

Ik heb voor de zekerheid mijn accupack vervangen door volle herlaadbare batterijen, maar ook dat heeft het niet mogen oplossen.

Zowel console als controller hebben de nieuwste firmware en deze controller werkt prima op mijn Xbox One X (daar heb ik hem al een maand of 9 in gebruik). Het betreft overigens deze controller (https://www.amazon.de/dp/B08JW624NN).

Echter, als ik in de diverse topics zoek, dan lijken de controller problemen bij velen niet meer van toepassing sinds de meest recente updates. Anyone?

Ik zal in ieder geval van de week even mijn bij de Series S geleverde controller gebruiken, kijken of die het probleem niet heeft. Gisteravond was de frustratie in ieder geval behoorlijk :).
Gewoon inderdaad even je nieuwe controller gebruiken. Dan weet je of het aan je controller ligt op je Series S console.
Heb het zelf nog niet meegemaakt trouwens. Heb 3 controllers met de meest recente firmwares op zowel de console (een Series X) en de controllers. Nog niks geen uitval gehad.

Verwijderd

MRE-Inc schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:06:
PS5 OS en XSX OS zijn toch niet te vergelijken ? Aan de achterkant hebben beide een totaal ander OS draaien. PS5 is xNIX achtigs iets waar XSX gewoon Windows 10 is en die laatste staat nou al jaren niet bekend om z'n snelheid.
En toch is de UX op de Xbox sneller.

Verwijderd

Dat artikel gaat over hoe snel je ergens als gebruiker kan komen in de UX. Niet over de snelheid van het OS.

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:03

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

devilsnight schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:48:
[...]

Vorige week een mailtje gestuurd, want ik hoorde zelf niets van hen.

[...]
Jammer, had 'em wel voor de kerst willen krijgen als "kado". Viel te verwachten.
Toch wel slecht dat ze zelf geen bericht geven met een verwachte levertijd.

• Caayn
  • Niet online
MRE-Inc schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:06:
PS5: FreeBSD 12
Xbox: Windows 10
Xbox 360: Windows 2000 :Y

Beide draaien aangepaste versies van het OS waar ze op gebaseerd zijn en zijn niet direct te vergelijken met hun "desktop" tegenhanger. Windows 10 desktop is bijvoorbeeld compleet anders dan Windows Nano, maar deelt wel een gezamelijk basis. Maar verder heb je wel een punt, de featureset van beide systemen zijn niet gelijk.

offtopic:
Het is momenteel ook nog niet bekend hoeveel ram de PS5 reserveert voor zijn OS, de verwachting is dat dit in de buurt ligt van de XSX|S.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:39
Op zich maakt mij de resolutie van het dashboard mij niets uit, al was het 480i, zolang ik kan zien welke game ik opstart vind ik het prima, besteed zelden tijd op het dashboard.

Echter, op mijn televisie (C9), als dashboard in andere resolutie is dan het spel, dan moet de tv wisselen van resolutie, met wat geklik en zwarte schermen tot gevolg. Terug naar spel wederom hetzelfde. Dus als je snel even iets wilt bekijken in menu / dashboard (bijv. even achievement checken), dan duurt dat een stuk langer dan als alles in zelfde resolutie is.

• Caayn
  • Niet online
Powder Toastman schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:06:
Op zich maakt mij de resolutie van het dashboard mij niets uit, al was het 480i, zolang ik kan zien welke game ik opstart vind ik het prima, besteed zelden tijd op het dashboard.

Echter, op mijn televisie (C9), als dashboard in andere resolutie is dan het spel, dan moet de tv wisselen van resolutie, met wat geklik en zwarte schermen tot gevolg. Terug naar spel wederom hetzelfde. Dus als je snel even iets wilt bekijken in menu / dashboard (bijv. even achievement checken), dan duurt dat een stuk langer dan als alles in zelfde resolutie is.
Xbox wisselt niet tussen output resoluties bij het schakelen van games naar het dashboard, of andersom. De output resolutie/Hz blijft wat jij hebt ingesteld in jouw system settings. Xbox wisselt enkel tussen HDR/SDR wanneer jij wisselt tussen het dashboard en een game.

Render resolutie != output resolutie.

Verwijderd

Caayn schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:59:
[...]
PS5: FreeBSD 12
Xbox: Windows 10
Xbox 360: Windows 2000 :Y

Beide draaien aangepaste versies van het OS waar ze op gebaseerd zijn en zijn niet direct te vergelijken met hun "desktop" tegenhanger. Windows 10 desktop is bijvoorbeeld compleet anders dan Windows Nano, maar deelt wel een gezamelijk basis. Maar verder heb je wel een punt, de featureset van beide systemen zijn niet gelijk.

offtopic:
Het is momenteel ook nog niet bekend hoeveel ram de PS5 reserveert voor zijn OS, de verwachting is dat dit in de buurt ligt van de XSX|S.
De Xbox 360 draaide op een gestripte versie van Windows XP. De OG Xbox op Windows 2000 :P
In feite zijn het puur de kernels + DirectX + wat andere belangrijke elementen.
Wel grappig hoe Bill Gates zijn reactie was in de Xbox documentary series over de boot tijd van de OG Xbox ''How can a PC boot so fast''.
Pagina: 1 ... 287 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord