PacinoAllstars schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:34:
[...]
Wat een misser die xbox one launch haha, ik weet het nog goed. Tv, tv , tv haha echt een wonder dat ik nog steeds toen voor de one ben gegaan. Volgens mij hadden ze goed aan een lsd cocktail gezeten met crack.
Ik had zo een goede tijd met de 360 beleeft dat ze nog credits hadden, gelukkig heeft Phil het allemaal hersteld niet te geloven van hoever ze komen. Een miljard investeren in 2000 is naar ratio erg veel geld als je met nu vergelijkt.
En toch denk ik niet dat het zo'n grote misser was (gezien de functie), maar alleen met hoe ze het brachten. Ik kijk nog steeds op de xbox naar disney+, netflix, prime video en crunchy roll. Zeker in het begin vond ik het ook wel handig dat de One de settop van ziggo doorlustte, waardoor ik heel snel kon wisselen tussen gamen en TV en kon gamen terwijl je in de snap live tv kon volgen. Die snap functie van toen mis ik overigens nog steeds. Die zou voor mij op de Series X wel terug mogen komen. Zo handig om de trueachievements videos rechts naast je mee te laten lopen lopen tijdens het gamen om die achievement te halen
De fout was dat ze daar op de eerste launch webinar alleen maar over de TV zaken te praten. Hadden ze toen 50% games / 50% TV diensten gedaan en daarna op de E3 de rest van de games, dan was er niets aan de hand geweest.
Net als dat iedereen gelijk viel over het 'always on' (wat niet het geval was). Wat ze toen zeiden, zo werkt het nu nog steeds en de Home Xbox/Account methode waarbij je games kunt sharen is meesterlijk. Daar heeft Sony nog steeds geen antwoord op volgens mij.
Dus het is meer dat Microsoft iets voor liep op hun publiek. De visie was goed, want die is daarna alsnog uitgekomen.
[
Voor 4% gewijzigd door
SunnieNL op 15-12-2021 14:23
]