• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:11
[YouTube: Xbox Series X - The Matrix Awakens: Unreal Engine 5 Tech Demo]

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 01:17:
[...]

Wel erg indrukwekkend, maar er wordt hier ook wel heel erg met verschillende beelden gespeeld. Keanu in het begin is gewoon film beeld. Je kan het goed zien aan de lip sync. Daarnaast beweegt zijn mond veel natuurlijker, pas in de auto zijn het in game beelden, alles daarvoor is gewoon opgenomen film. Tijdens de auto scène betrap ik de demo er vaak genoeg op dat er gewoon film gebruikt wordt. De intro is een mix van video en in game. Ook bij de auto scène heb ik het idee dat er vaak genoeg film beeld wordt gebruikt. Ik heb echt het idee dat er wat te veel gesjoemeld wordt. Ik vertrouw het zeker niet. Als je in de stad loopt is het pas in game en dan zijn de graphics toch van een ander niveau dan in de auto scène. Daarnaast dropt de fps vaak genoeg naar 20fps. Leuk een dergelijke demo, maar het laat alleen zien wat er de volgende generatie mogelijk is. Maar wij gaan dit soort graphics niet zien op deze gen. Dat duurt nog minstens 6 jaar voordat we dit ingame gaan zien op een console.
Guess again:

[ Voor 85% gewijzigd door Yonix op 11-12-2021 05:53 ]

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:45
Goedemorgen,
Ik heb voor de kerst een elite controller 2 op mijn verlanglijstje gezet tot dat ik ineens van alles las over problemen met de knoppen. Zijn er überhaupt mensen die geen problemen hebben met hun elite controller? Ik kan mijn lijstje nog aanpassen namelijk 😁

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12 13:48
[...]

Wel erg indrukwekkend, maar er wordt hier ook wel heel erg met verschillende beelden gespeeld. Keanu in het begin is gewoon film beeld. Je kan het goed zien aan de lip sync. Daarnaast beweegt zijn mond veel natuurlijker, pas in de auto zijn het in game beelden, alles daarvoor is gewoon opgenomen film. Tijdens de auto scène betrap ik de demo er vaak genoeg op dat er gewoon film gebruikt wordt. De intro is een mix van video en in game. Ook bij de auto scène heb ik het idee dat er vaak genoeg film beeld wordt gebruikt. Ik heb echt het idee dat er wat te veel gesjoemeld wordt. Ik vertrouw het zeker niet. Als je in de stad loopt is het pas in game en dan zijn de graphics toch van een ander niveau dan in de auto scène. Daarnaast dropt de fps vaak genoeg naar 20fps. Leuk een dergelijke demo, maar het laat alleen zien wat er de volgende generatie mogelijk is. Maar wij gaan dit soort graphics niet zien op deze gen. Dat duurt nog minstens 6 jaar voordat we dit ingame gaan zien op een console.
100% in engine, helemaal geen filmbeelden :+
Ik geloof dat jij nog geen keuze hebt gemaakt.
Red or blue pill?

The Coalition heeft mooi kunnen laten zien wat ze kunnen met ue5 al lijkt het er op dat het om een vroege niet geoptimaliseerde versie gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door drakiesoft op 11-12-2021 08:10 ]

• Yonix
drakiesoft schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:58:
[...]
[Embed]
The Coalition heeft mooi kunnen laten zien wat ze kunnen met ue5 al lijkt het er op dat het om een vroege niet geoptimaliseerde versie gaat.
And picture this: games die gebouwd zijn op Unreal Engine 5 én AMD Fidelity FX Super Resolution implementeren; wat een gouden combinatie. 8) _/-\o_

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 14:01
Ben aanschaf LG oled c1 aan het overwegen. De HDMI kabel die bij Xbox series X zat, is dat alvast een 2.1kabel? Of zat er geen HDMI kabel bij?

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:06
Ik moet zeggen dat ik die Matrix demo toch wat vond tegenvallen. Het zag er geweldig mooi uit… zeker(!), maar liever wat minder mooi en ten minste 45-60 fps.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Inderdaad, geweldige intro. Veel humor.... maar daarna die fps. Voor mij echt onspeelbaar op deze manier. Jammer. Hoop echt dat het spel zelf een betere optie krijgt.

edit: puur een technische demo dus.

[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-12-2021 11:04 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Yonix
Leffunk schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:31:
Ben aanschaf LG oled c1 aan het overwegen. De HDMI kabel die bij Xbox series X zat, is dat alvast een 2.1kabel? Of zat er geen HDMI kabel bij?
Er zit een kabel bij die je zonder problemen kunt gebruik. 👍

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
[...]

Haha je zit er nogal naast. Kunnen we dus in ieder geval wel stellen dat ze in hun opzet geslaagd zijn. :P
ArthurMorgan schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:49:
Inderdaad, geweldige intro. Veel humor.... maar daarna die fps. Voor mij echt onspeelbaar op deze manier. Jammer. Hoop echt dta het spel zelf een betere optie krijgt.
Er komt echt een game van dus? Ik dacht dat dit puur een tech demo was en that's it. Dus een game met deze open stad?

Verwijderd

Dan zit ik er volledig naast en is het erg indrukwekkend!

Wel vreemd dat die lip sync in het begin heel erg goed is en vanaf de auto weer beroerd. Daar gaat het dan ook over van nagemaakt van de film naar game.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2021 10:25 ]

Verwijderd

Halo Infinite kan mijn GotY niet worden besef ik me nu, want campaign en multiplayer staan los van mekaar volgens 343. Het antwoord op de monetization in multiplayer is: maar het is F2P. Dus het zijn 2 afzonderlijke onderdelen en dus geen GotY voor mij. Jammer want campaign+multiplayer zou zeker GotY zijn geworden. :P
Mijn GotY beker kan dus weer in de kast helaas. ;)
Het gaat nu waarschijnlijk Psychonauts 2 worden.

Wat is jullie GotY nominatie?

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:22:
Halo Infinite kan mijn GotY niet worden besef ik me nu, want campaign en multiplayer staan los van mekaar volgens 343. Het antwoord op de monetization in multiplayer is: maar het is F2P. Dus het zijn 2 afzonderlijke onderdelen en dus geen GotY voor mij. Jammer want campaign+multiplayer zou zeker GotY zijn geworden. :P

Ik heb slechts twee nominaties:
1. Halo Infinite multiplayer (gameplay en lol)
2. Halo Infinite singleplayer (gameplay, lol, audio en visueel)

Hier heb ik echt zo lang op gewacht en eindelijk, eindelijk is Halo echt weer terug met solide gameplay! De kritiek is IMHO 100% terecht maar ik verwacht dat ze echt aan de slag gaan om er nog iets beters van te maken🤞

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
michaeltjeh1 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:58:
Goedemorgen,
Ik heb voor de kerst een elite controller 2 op mijn verlanglijstje gezet tot dat ik ineens van alles las over problemen met de knoppen. Zijn er überhaupt mensen die geen problemen hebben met hun elite controller? Ik kan mijn lijstje nog aanpassen namelijk 😁
Tot nu toe geen problemen hier (afkloppen) maar heb hem pas een paar maand

• Yonix
devilsnight schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:04:
[...]

Er komt echt een game van dus? Ik dacht dat dit puur een tech demo was en that's it. Dus een game met deze open stad?
Nope, het blijft echt bij deze tech demo: https://www.eurogamer.net...5-demo-is-incredible?s=09
It's important to stress that The Matrix Awakens is not a game, nor will it ever become a game - as far as we know. It's a proof of concept demo designed to showcase how close Unreal Engine 5's cutting-edge systems are to showtime and to prove once and for all that these systems are capable of running on the new wave of Sony and Microsoft simples, albeit at capped at 30 frames per second. If performance can look somewhat inconsistent, that's because the entirety of the character rendering demo at the beginning and indeed the cutscenesin with the chase shoot-out, all render at a 'cinematic' 24 frames per second.

Jeetje, da's een lastige! Er zijn zoveel games waar ik dit jaar plezier aan heb beleefd, maar dit is toch wel mijn top vijf van 2021:

1) The Ascent. Heel veel plezier aan beleefd met een vriend van me. (y)
2) Assassin's Creed Odyssey. Niet een spel uit 2021, maar wel een spel dat dit jaar een update heeft ontvangen voor Series X|S en ik beleef er, op dit moment, héél veel plezier aan! Valhalla staat al klaar. 8)
3) Outriders. Wat mij betreft een 'ruwe diamant', maar ondanks dat heb ik er erg veel plezier aan beleefd. :*)
4) Marvel's Guardians of the Galaxy. Vermakelijk en een aangename verrassing! :)
5) Exo One. Een audiovisueel juweeltje. O+

Verwijderd

D-Ed schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:39:
[...]

Ik heb slechts twee nominaties:
1. Halo Infinite multiplayer (gameplay en lol)
2. Halo Infinite singleplayer (gameplay, lol, audio en visueel)

Hier heb ik echt zo lang op gewacht en eindelijk, eindelijk is Halo echt weer terug met solide gameplay! De kritiek is IMHO 100% terecht maar ik verwacht dat ze echt aan de slag gaan om er nog iets beters van te maken🤞
Was ook geen aanval op de monetization in multiplayer (hebben we al genoeg gedaan) maar om aan te geven dat we campaign en multiplayer eigenlijk los moeten zien volgens 343. :P
Ik vind ze als combi zeker wel mijn GotY. :)

Als we ook naar oudere games kijken dan kom ik met met Telltale's walking dead. Alle seizoenen dit jaar doorgegaan en het is en blijft een fantastische serie imo.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2021 10:57 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:52:
[...]

Was ook geen aanval op de monetization in multiplayer (hebben we al genoeg gedaan) maar om aan te geven dat we campaign en multiplayer eigenlijk los moeten zien volgens 343. :P
Ik vind ze als combi zeker wel mijn GotY. :)
Oh zo zie ik dat ook niet hoor ;) Heb de laatste week geen updates meer van 343 gelezen buiten het artikel over de developerproblemen de laatste jaren.

En deze manier monetization mag gewoon keihard aangepakt worden wat mij betreft maar is nu idd wel voldoende geweest ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:22:

Deaths Door en Hell Let Loose, gedeelde eerste plaats 🏆

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
devilsnight schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:04:
[...]

Sorry.... :X

Ik had verder het nieuws niet gelezen. Nam gewoon aan dat het voor een toekomstig spel was :X

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Het is inderdaad tijd voor een eindejaarslijstje. De games die er nog aan komen de komende 3 weken zullen mij hoogstwaarschijnlijk niet van gedachten laten veranderen.

Mijn top 5 van 2021. Tromgeroffel!

It Takes Two. Deze game is zo uniek, afwisselend en creatief. Het deed echt bijna alles goed. Een coop game zoals ik die nog nooit heb gespeeld. De gameplay elementen waren heel goed uitgewerkt voor beide spelers en gingen nooit vervelen. En wat ik ontzettend knap vond was dat de besturing echt zo ontzettend strak was, wat je vaak alleen ziet bij 2d platformer. Je had echt 100% controle over je character. Daarnaast heeft deze game een van de meest bizarre WTF-momenten van dit jaar. Cuty the Elephant, need i say more...

Halo Infinite MP. Hands down de beste MP die ik in een decennia heb gespeeld. Wat een sublieme arena shooter is dit zeg. Eindelijk terug naar de core van MP FPS in plaats van de ellende dat CoD na Modern Warfare 2 heeft ingezet. Dit terwijl ik nooit echt een hele grote Halo fan was, want ik was voornamelijk fan van de Gears franchise. Maar wat speelt dit heerlijk weg. Ik heb de game bijna al meer gespeeld dan Battlefield V en dat vond ik echt een leuke game. Ben dan ook echt hooked. De balans, de gunplay, de movemen. Alles klopt, behalve de melee want daar ben ik slecht in :P. Ik heb ook totaal geen problemen met hoe deze game op de markt is gezet als F2P game. Ik vind het zelfs een goede en logische keuze gelet op de concurrentie in het genre. Ik kan me dan ook niet vinden in de klachten over progressie, monetization, etc, zoals in het Halo topic vaak naar voren komt. Ik heb gewoon een Bumblebee armor gekocht voor 10 euro en dat is nog steeds het mooiste armor in de game vind ik :P. Daarnaast level je je battle pass echt heel snel. Als je op het juiste moment een double XP inzet met nieuwe weekly challenges stijg je zo een leveltje of 7. Wat ik me wel kan voorstellen is dat ze meer keuze geven in de playlists. Hoop alleen dat ze niet te snel te rigoreuze keuzes maken op basis van een mondige groep gamers.

Forza Horizon 5. Horizon is echt een racer zoals ik ze graag zie. Ik ben geen fan van closed circuit games. Daarom heb ik ook nooit veel Forza Motorsport gespeeld. Heb nu alle auto's verzameld en alle races gecomplete. Heb er erg veel plezier mee gehad en als Halo niet uit was gekomen was dit nog steeds mijn go to game deze maand. Nu lekker elke week even de seasonals spelen en de accolades verder completen. Ben daarnaast erg benieuwd naar de DLC die volgend jaar ongetwijfeld al zal uitkomen. Enige wat ik wat jammer vind is dat de game best wel wat buggy is uitgebracht. Dat mogen ze wel gaan fixen.

Psychonauts 2. Naar deze game keek ik lange tijd uit, gelet op de creatieve elementen in de game in plaats van de gemiddelde 13 in 1 dozijn platformer. En het heeft me zeker niet teleurgesteld. Het level design en artstyle zijn echt top. De platform mechanics zitten goed in elkaar. De storylines zijn serieus maar ook erg grappig. Echt een topstudio die MS heeft binnengehaald

Deaths Door. Een asymetrische Dark Souls met een kraai, wat wil je nog meer. Echt een pareltje en een aanrader voor een ieder die van een uitdaging houdt.

Daarnaast zijn er nog wel andere games waar ik goede herinneringen aan heb.

The Artful Escape is qua game niet eens zo heel bijzonder, maar de combi met de art style en de muziek maakte het tot een hele toffe ervaring. Je hebt hem in een uurtje of 4/5 uitgespeeld en als je er vroeg op de avond mee begint kan ik je bijna garanderen dat je hem in 1 setting wilt uitspelen.

Microsoft Flight Simulator. Heel bijzonder om gewoon overal te kunnen vliegen waar je wilt en grafisch indrukwekkend. En ook een heerlijke game om even zen te zijn. Heb ook ruim meer tijd in de game doorgebracht dan anderen van te voren hebben geclaimed omdat het geen game zou zijn.

Knockout City. Wie had verwacht dat er 2 EA's gepubliceerde games in deze lijst zou staan... Heb me in het begin van het jaar erg vermaakt met deze game samen met @Exactor it. De gameplay voelde erg goed. Easy to learn, hard to master. Wel na een maand of 2 toch overgestapt naar wat andere games en sindsdien niet meer aangeraakt. Maar echt wel een aanrader mocht je een groepje van 3 of 4 man hebben waar je geregeld mee gamed. Het is erg fun en samenspel is key om te winnen.

Grounded update. Grounded... Wat een toffe game die met elke nieuwe update alleen maar gaver wordt. De game is dan wellicht geen AAA zoals door critici vaak wordt aangehaald, maar geef mij liever maar 1 Grounded dan 5 SP AAA games die de afgelopen jaren zijn gereleased. Zowel de Pond als de Haze update zijn erg goed geslaagd en ben benieuwd wanneer ze in 2022 met de full game uitkomen. Hoop dat ze een special edition uitbrengen want dat zou dan denk ik mijn 1e fysieke aankoop worden in minimaal de afgelopen 5 jaar.

Voor 2022 zie ik ook weer een mooi gamejaar voor ons allen. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:14
Donstil schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:23:
Mm handig dit wel. Stuur mijn Elite V2 op, krijg vrijdag bericht dat er een vervangende retour komt.
Maak ik nu de doos open en zit mijn eigen Elite er gewoon weer in 8)7

Edit: En Probleem speelt ook nog.
Had jij nog een update hierover? Opnieuw terug gestuurd? Mijn elite v2 Halo Edition #2 gaat vandaag weer retour naar MS. Op naar #3, hopelijk zonder vern**kte A knop :X
Ik speel eigenlijk niet genoeg games als ze nieuw zijn om veel input bij dit soort lijstjes te kunnen geven, speel vaak meer oudere games...

Daardoor komt Forza Horizon 5 eigenlijk automatisch op 1 voor mij. Dat zou hij waarschijnlijk sowieso wel doen want ik heb vrijwel niks anders gespeeld sinds de game uit is (zit op 170 uur ondertussen) en ik ga voorlopig wel door. Alleen die bugs beginnen me wel echt flink de keel uit te hangen en het lijkt vooralsnog niet veel beter te worden wat toch een flinke smet is op deze game die eigenlijk een perfect 10 had moeten zijn voor mij.

De andere die ik het waard vind te noemen die dit jaar uit is gekomen en ik gespeeld heb is The Artful Escape. Zoals @uchiha tijntje ook zegt, er is niks waar de game echt enorm in uitblinkt, en hij is kort, maar het geheel was gewoon een heerlijke ervaring.

Als ik toch één game van vorig jaar mag noemen dan is dat Hades. Wat heb ik daarvan genoten. Eigenlijk zou ik er nog mee door kunnen gaan, maar als ik eenmaal door ben naar andere games kom ik daar meestal niet meer toe (en heb er toch 136 uur in zitten). Het verhaal is erg amusant en wordt precies goed getimed gedoseerd vrij gegeven op zo'n manier dat het nooit vervelend was om dood te gaan want je kreeg dan meestal wel weer een snippet verhaal. Verder bieden de verschillende wapens en upgrades zoveel mogelijkheden voor verschillende builds, de controls zijn heerlijk strak en de vijanden heerlijk om tegen te spelen (inclusief bosses die elk ook weer een powered up variant hebben). In een woord geweldig!

Gamertag: FinrazielNL

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
JDL15 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:49:
[...]

Had jij nog een update hierover? Opnieuw terug gestuurd? Mijn elite v2 Halo Edition #2 gaat vandaag weer retour naar MS. Op naar #3, hopelijk zonder vern**kte A knop :X
Nee eigenlijk niet, woensdag opnieuw opgestuurd. Gisteren daar verwerkt en nu weer onderweg terug.

Dinsdag/woensdag dus maar eens zien of ik nu wel een nieuwe/andere heb 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

drakiesoft schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:58:
[...]

100% in engine, helemaal geen filmbeelden :+
Ik geloof dat jij nog geen keuze hebt gemaakt.
Red or blue pill?

[Embed]
Blijkt dus in het begin wel een combinatie van film beelden en in game te zijn. In het begin waar Keanu (met lange haren) spreekt zijn film beelden. Soms switcht hij tussen in game en film om het verschil te laten zien. Dat is wat ik dus al dacht.

Als die dan naar trinity switcht zie je ook duidelijk dat dit wel in game is. Als je het meermaals kijkt, dan kan je het verschil goed zien.

Hier zeggen ze het ook, kijk vanaf minuut 24. Lippen zijn niet te doen (vooral de bovenlip), daar zie je het verschil. Ik denk eerder dat jullie er in getrapt zijn dat alles in game is ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2021 14:41 ]

• drakiesoft
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:21:
[...]

Blijkt dus in het begin wel een combinatie van film beelden en in game te zijn. In het begin waar Keanu (met lange haren) spreekt zijn film beelden. Soms switcht hij tussen in game en film om het verschil te laten zien. Dat is wat ik dus al dacht.

Als die dan naar trinity switcht zie je ook duidelijk dat dit wel in game is. Als je het meermaals kijkt, dan kan je het verschil goed zien.

[YouTube: WHAT IS REAL?! Matrix Awakens - Unreal 5 Tech Demo]

Hier zeggen ze het ook, kijk vanaf minuut 24. Lippen zijn niet te doen (vooral de bovenlip), daar zie je het verschil. Ik denk eerder dat jullie er in getrapt zijn dat alles in game is ;-)
Ze weten het niet in dat filmje, is gewoon gokwerk haha.
Ziet er iig het beste uit op de series x 💪

[ Voor 3% gewijzigd door drakiesoft op 11-12-2021 15:22 ]

Verwijderd

drakiesoft schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:19:
[...]

Is toch echt duidelijk te zien dat het film beelden zijn:

https://www.eurogamer.net...at-unreal-engine-5-can-do

Except, is it really him? Because now the camera has cut away and back again, he looks slightly different, he moves in a more animated way. Oh clever, I see what they've done there: they've switched real-him for rendered-him while I wasn't looking. But hang on, now he's back and it's unquestionably real-him again. But - what! Now he's suddenly young Keanu - that can't have been real-him! And now here's Carrie-Anne Moss doing a piece to camera and surely that's real-her, isn't it?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2021 15:32 ]

drakiesoft schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:19:
[...]

Laten we die discussie niet hier doen. In het artikel op de FP is het ook al een zinloze discussie.

• drakiesoft
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:27:
[...]

Is toch echt duidelijk te zien dat het film beelden zijn:

https://www.eurogamer.net...at-unreal-engine-5-can-do

Except, is it really him? Because now the camera has cut away and back again, he looks slightly different, he moves in a more animated way. Oh clever, I see what they've done there: they've switched real-him for rendered-him while I wasn't looking. But hang on, now he's back and it's unquestionably real-him again. But - what! Now he's suddenly young Keanu - that can't have been real-him! And now here's Carrie-Anne Moss doing a piece to camera and surely that's real-her, isn't it?
Zo duidelijk dat ze twijfelen haha

Verwijderd

drakiesoft schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:37:
[...]

Zo duidelijk dat ze twijfelen haha
Blijf jij er dan lekker in geloven ;-)

• drakiesoft
Nah hun doel is bereikt. Ze zeggen het zelf what is real? Moet zeggen dat hellblade 2 meer indruk heeft gemaakt. Die open wereld steden nu wel gezien.

Verwijderd

Digital Foundry, The Matrix Awakens Tech Analysis:

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:16
Morgen de voorpremiere van de Xbox docu. Hebben meer mensen toegang tot de FanFest First Look morgen om 2100?
Jammer al dat slechte Rockstar nieuws de laatste tijd zeg. Het is al shit genoeg dat we zo mega lang moeten wachten op nieuwe games van hun, maar het zij zo. Maar als dit er dan nog eens bij komt...

https://www.dualshockers....release-worrisome-report/
About #GTAVI #GTA6

- Some people don't realize how chaotic the development is.
- I really think there will be disappointment for many people for some aspects (ofc not the graphic side).
- If the game is announced this year / early 2022, we can really be worried.
Vraag me af waarom de leaker het over begin volgend jaar heeft. Ik denk dat niemand verwachtte dat GTA 6 dan aangekondigd ging worden, al helemaal niet met de 5 remaster die nog moet uitkomen.

Deze leaker is trouwens degene die ook Star Wars Eclipse lekte. Betekent natuurlijk niet meteen dat hij ook over GTA 6 gelijkt heeft....

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 11-12-2021 19:50 ]

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:57
Hebben de Xbox Play & Charge kits leveringsproblemen? Vrijwel alle grote webshops in Europa uitverkocht :+

Zie wat alternatieven van PowerA en Venom. Iemand suggesties?
Silversin schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:49:
Hebben de Xbox Play & Charge kits leveringsproblemen? Vrijwel alle grote webshops in Europa uitverkocht :+

Ja, oplaadbare batterijen :+
IKEA ladda's (de 2450mah) gaan veel langer mee dan de play& charge kit.

Verwijderd

Finraziel schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:12:
[...]

Zijn al een tijdje slecht verkrijgbaar via de reguliere webshops. Bij Microsoft zelf zijn ze wel goed verkrijgbaar.

• XboxFreak36
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-12 15:33
Finraziel schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:12:
[...]

Ik ben ook sinds deze week overgestapt naar de LADDA's van Ikea. Mijn laatste Play & Charge kit van Microsoft heeft het nog niet eens 1 jaar volgehouden.

Verwijderd

XboxFreak36 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:44:
[...]

Ik ben ook sinds deze week overgestapt naar de LADDA's van Ikea. Mijn laatste Play & Charge kit van Microsoft heeft het nog niet eens 1 jaar volgehouden.
Even afkloppen hier. 3 controllers en 3 Play & Charge kitjes. Ze werken allemaal nog prima :o

Ik heb het nooit gemeten, maar volgens mij gaan ze altijd wel minstens 20uur mee op een volle lading. Wat hier wel minstens een week per opgelade controller is :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2021 23:05 ]

• Silversin
XboxFreak36 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:44:
[...]

Volgens mij zijn die dingen echt een loterij. Mijn P&C kit is van 2014(!). Jaren trouwe dienst, tot een uur geleden tijdens een bossfight in Halo: Infinite. Wilt niet meer laden. ;w

Verwijderd

Silversin schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:05:
[...]

Volgens mij zijn die dingen echt een loterij. Mijn P&C kit is van 2014(!). Jaren trouwe dienst, tot een uur geleden tijdens een bossfight in Halo: Infinite. Wilt niet meer laden. ;w
Toevallig niet gewoon heel veel laad cycles gepasseerd? :+
Ik heb wel een play & charge kit gehad en die deed het na jaren gebruik nog prima, maar die ladda's gaan gewoon echt nog een klap langer mee wat ik erg fijn vind.
Ben nu zelf alleen over naar de elite v2 die ik eigenlijk helemaal niet zolang vind doen met zijn accu (voor een Xbox controller, maakt nog steeds gehakt van een zekere concurrent). Maar die leg ik nu gewoon altijd op het dock wat je er bij krijgt. Toch had ik het fijner gevonden als ik daar ook zelf oplaadbare batterijen in had kunnen stoppen.

• Yonix
We hebben het gehad over de toppers van 2021, maar ik ben tevens nieuwsgierig naar jullie floppers van dit jaar. :)

Voor mij was het vooral een jaar van teleurstellende AAA-games:
1) Far Cry 6. Een groot deel van de personages (en diens voice overs) vond ik storend, het verhaal kon mij niet boeien en de gameplay was eerder frustrerend dan leuk (ammo types?!).

2) Forza Horizon 5. Weinig écht vernieuwend / innoverend t.o.v. Forza Horizon 4 en daarmee, naar mijn mening, een herhaling van (vele) zetten. Waar Forza Horizon 4 mij honderden uren lang heeft kunnen bekoren, was ik al snel klaar met deel 5.

3) Battlefield 2042. Tja, de 'Open Beta' was al een drama en het spel is niet veel beter.

4) Hot Wheels™️ Unleashed. Grafisch leuk, maar verder een leeg spel. Daarnaast verwacht ik dat het spel in de toekomst alleen nog maar zal varen op microtransactions en veel te dure DLC.

5) Dungeons & Dragons: Dark Alliance. Tijdens de tutorial was ik al klaar met het spel.

Gelukkig is mijn lijst met toppers vele malen groter en het valt mij op dat daar veel indie games of games van kleinere studios (developers / publishers) in opgenomen zijn, mede dankzij het Game Pass-platform. _/-\o_ Dit jaar veel liefde voor Devolver Digital, Focus Entertainment en Neon Giant. O+

Dus, dat gezegd hebbende, hierbij mijn honorable mentions voor 2021:
  • Death's Door;
  • Curse of the Dead Gods;
  • Song of Iron;
  • Townscaper.
Dan nog even vooruitblikken: Wat gaat 2022 brengen en wat hoop ik te gaan zien / spelen op mijn Series X?
  • Warhammer 40.000: Darktide;
  • Warhammer 40.000: Space Marine 2;
  • The Gunk;
  • Weird West;
  • Saints Row;
  • S.T.A.L.K.E.R. 2;
  • Dying Light 2;
  • Snowrunner - Series X|S-update;
  • Red Dead Redemption 2 - Series X|S-update;
  • The Witcher 3 - Series X|S-update;
  • Nog heel veel mooie(re) indies! :)
Ik kijk, in ieder geval, met veel plezier terug op het eerste jaar Xbox Series X|S. De consoles hebben bewezen dat er veel mogelijk is en in de toekomst nog meer mogelijk zal worden. Daarnaast is Game Pass een 'blessing' en heeft het mij uitgenodigd om verder te kijken dan de AAA-studio's en de wereld van de 'indies' in te duiken; wat was dat een verrassing! _/-\o_

Op naar 2022! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/IZ2PaV758Du0PiuvBIzMjmi8.gif

• JDL15
Yonix schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:53:
We hebben het gehad over de toppers van 2021, maar ik ben tevens nieuwsgierig naar jullie floppers van dit jaar. :)

Voor mij was het vooral een jaar van teleurstellende AAA-games:
1) Far Cry 6. Een groot deel van de personages (en diens voice overs) vond ik storend, het verhaal kon mij niet boeien en de gameplay was eerder frustrerend dan leuk (ammo types?!).

2) Forza Horizon 5. Weinig écht vernieuwend / innoverend t.o.v. Forza Horizon 4 en daarmee, naar mijn mening, een herhaling van (vele) zetten. Waar Forza Horizon 4 mij honderden uren lang heeft kunnen bekoren, was ik al snel klaar met deel 5.

3) Battlefield 2042. Tja, de 'Open Beta' was al een drama en het spel is niet veel beter.

4) Hot Wheels™️ Unleashed. Grafisch leuk, maar verder een leeg spel. Daarnaast verwacht ik dat het spel in de toekomst alleen nog maar zal varen op microtransactions en veel te dure DLC.

5) Dungeons & Dragons: Dark Alliance. Tijdens de tutorial was ik al klaar met het spel.

Gelukkig is mijn lijst met toppers vele malen groter en het valt mij op dat daar veel indie games of games van kleinere studios (developers / publishers) in opgenomen zijn, mede dankzij het Game Pass-platform. _/-\o_ Dit jaar veel liefde voor Devolver Digital, Focus Entertainment en Neon Giant. O+

Dus, dat gezegd hebbende, hierbij mijn honorable mentions voor 2021:
  • Death's Door;
  • Curse of the Dead Gods;
  • Song of Iron;
  • Townscaper.
Dan nog even vooruitblikken: Wat gaat 2022 brengen en wat hoop ik te gaan zien / spelen op mijn Series X?
  • The Gunk;
  • Weird West;
  • Saints Row;
  • S.T.A.L.K.E.R. 2;
  • Dying Light 2;
Ik kijk, in ieder geval, met veel plezier terug op het eerste jaar Xbox Series X|S. De consoles hebben bewezen dat er veel mogelijk is en in de toekomst nog meer mogelijk zal worden. Daarnaast is Game Pass een 'blessing' en heeft het mij uitgenodigd om verder te kijken dan de AAA-studio's en de wereld van de 'indies' in te duiken; wat was dat een verrassing! _/-\o_

Op naar 2022! *O*

Hahaha idd een goeie, mijn flops waren de volgende (persoonlijke mening):

- BF 2042 - echte eersteklas stront! Wat een haat heb ik gekregen naar dit spel zeg, 2x€75 verspild (omdat ik hem ook voor een maat kocht). Misschien 3x gespeeld en wat een schandalig slecht spel. Kan niet begrijpen hoe ze van een BF 1 of V naar deze saaie en ook lelijke, oninspirerende levels zijn gegaan. Lekker spawnen zit er niet bij want alle vehicles zijn altijd bezet en dan kun je weer 5 minuten rennen naar de actie. Ben ook pissed op mezelf dat ik deze heb gepreordered, wel gelukkig een wijze les geleerd

- Flight Simulator - geprobeerd het leuk te vinden maarehh, nee echt niet mijn spel. Ja ik weet het, het is geen echt spel maar juist meer een simulator maar toch, haalde totaal geen voldoening eruit en ook grafisch niet echt onder de indruk

- Art of Rally - ook niet mijn spel, nogal saai en simpel

- Dirt 5 - Oké is nog net 2020 volgens mij maar dat was voor mij grafisch een tegenvaller. Had echt gehoopt een showcase van next gen te spelen bij launch maar dat vond ik dus helemaal niet. Tegenstanders lagen ofwel mijlenver voor of achter bij mij en dan werd het al gauw wat eenzaam rondjes rijden. De banen voelde ook echt iets te veel afgebakend voor mij

- Maneater - alles wat met haaien te maken heeft vind ik tof, maar dit vond ik eigenlijk echt zeer matig. Robosharks nou nee, aanvallen en doelen waren allemaal hetzelfde en ik hoopte op veel meer mogelijkheden om mensen eens goed te grazen te nemen

- Second Extinction - bouwde helemaal geen spanning op, leek echt een shooter uit 2013. Ook co-op vond ik er niet veel aan en hoopte daar wel op want ik vond het concept heel vet

- Hades - zal ongetwijfeld niet aan het spel liggen, maar ik ben erachter gekomen dat ik dit soort games gewoon echt helemaal niks met me doen. Zal wrs niet hardcore genoeg zijn :'(

Daarnaast gelukkig heel veel andere games die veel goedmaakten hoor, waardoor ik veel meer ben gaan gamen dan op mijn PS 4 (thanks Gamepass)! Ben echt nog steeds héél blij met de XSX! _/-\o_

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-12 21:44
Hoi!

Na jaren geen Xbox te hebben gehad zojuist een Xbox series s gekocht, voornamelijk voor gamepass.
Ik snap de werking daarvan alleen niet helemaal. Ik heb een klein maandje geleden een gamepass pc afgesloten (3 maanden voor 1 euro). Ik was in de veronderstelling dat deze niet werkt op mijn Xbox. Echter, kan ik Forza, halo en flight simulator gewoon downloaden en spelen. Bij andere games in de store zegt hij dat ik de gamepass of gamepass ultimate moet hebben. Sommige anderen kan ik wel gewoon downloaden. Hoe zit dit nu precies?

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

• Silversin
Maikjuh schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:38:
Hoi!

Na jaren geen Xbox te hebben gehad zojuist een Xbox series s gekocht, voornamelijk voor gamepass.
Ik snap de werking daarvan alleen niet helemaal. Ik heb een klein maandje geleden een gamepass pc afgesloten (3 maanden voor 1 euro). Ik was in de veronderstelling dat deze niet werkt op mijn Xbox. Echter, kan ik Forza, halo en flight simulator gewoon downloaden en spelen. Bij andere games in de store zegt hij dat ik de gamepass of gamepass ultimate moet hebben. Sommige anderen kan ik wel gewoon downloaden. Hoe zit dit nu precies?
MS 1st party is PC/Xbox ongeacht welk Gamepass subscription hebt (Play Anywhere titels). Rest is onderverdeeld in Xbox of PC (of Ultimate).

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:35
JDL15 schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:29:
[...]

Hahaha idd een goeie, mijn flops waren de volgende (persoonlijke mening):

- BF 2042 - echte eersteklas stront! Wat een haat heb ik gekregen naar dit spel zeg, 2x€75 verspild (omdat ik hem ook voor een maat kocht). Misschien 3x gespeeld en wat een schandalig slecht spel. Kan niet begrijpen hoe ze van een BF 1 of V naar deze saaie en ook lelijke, oninspirerende levels zijn gegaan. Lekker spawnen zit er niet bij want alle vehicles zijn altijd bezet en dan kun je weer 5 minuten rennen naar de actie. Ben ook pissed op mezelf dat ik deze heb gepreordered, wel gelukkig een wijze les geleerd

- Flight Simulator - geprobeerd het leuk te vinden maarehh, nee echt niet mijn spel. Ja ik weet het, het is geen echt spel maar juist meer een simulator maar toch, haalde totaal geen voldoening eruit en ook grafisch niet echt onder de indruk

- Art of Rally - ook niet mijn spel, nogal saai en simpel

- Dirt 5 - Oké is nog net 2020 volgens mij maar dat was voor mij grafisch een tegenvaller. Had echt gehoopt een showcase van next gen te spelen bij launch maar dat vond ik dus helemaal niet. Tegenstanders lagen ofwel mijlenver voor of achter bij mij en dan werd het al gauw wat eenzaam rondjes rijden. De banen voelde ook echt iets te veel afgebakend voor mij

- Maneater - alles wat met haaien te maken heeft vind ik tof, maar dit vond ik eigenlijk echt zeer matig. Robosharks nou nee, aanvallen en doelen waren allemaal hetzelfde en ik hoopte op veel meer mogelijkheden om mensen eens goed te grazen te nemen

- Second Extinction - bouwde helemaal geen spanning op, leek echt een shooter uit 2013. Ook co-op vond ik er niet veel aan en hoopte daar wel op want ik vond het concept heel vet

- Hades - zal ongetwijfeld niet aan het spel liggen, maar ik ben erachter gekomen dat ik dit soort games gewoon echt helemaal niks met me doen. Zal wrs niet hardcore genoeg zijn :'(

Daarnaast gelukkig heel veel andere games die veel goedmaakten hoor, waardoor ik veel meer ben gaan gamen dan op mijn PS 4 (thanks Gamepass)! Ben echt nog steeds héél blij met de XSX! _/-\o_
Dirt 5 is voor mij de FOTY. Zogenaamde goede graphics en afgrijselijke driving physics. Het rijdt alsof het voor de ipad ontwikkeld is.

• Kaasje123
Het zal voor sommige te laat zijn en de game al afgedankt hebben maar Grim Dawn krijgt spoedig een patch die een ui scaler toevoegd een unlocked frame rate en andere bugs die ze gefixed hebben. Patch notes:

https://forums.crateenter...v1-1-9-4-changelog/112573

Deze game is echt heel gaaf en een perfecte middelweg tussen diablo 3 die iets te simplistisch is en path of exile dat veel te ingewikkeld is voor mij.

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Maikjuh schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:38:
Hoi!

Welkom bij de Xbox gamers!

Wat betreft GamePass wil ik je verwijzen naar het GamePass forum: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2018160

Dat gezegd hebbende zijn er drie opties voor GamePass:

- GamePass PC
- GamePass Console
- GamePass Ultimate

De laatste bevat de eerste twee inclusief extra opties zoals Game Streaming (nog steeds in Beta)

Mogelijk heb je nu de eerste gekocht gezien die op het moment voor drie maanden €1.- (https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass/pc-game-pass) terwijl je juist optie 2 of liever 3 wil.

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-12 21:44
Thanks! Duidelijk.

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 21:06

Canis Lupus

Vosbot

hifigamefreak schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:45:
[...]
@Maikjuh Wat betreft GamePass wil ik je verwijzen naar het GamePass forum: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2018160

Mogelijk heb je nu de eerste gekocht gezien die op het moment voor drie maanden €1.- (https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass/pc-game-pass) terwijl je juist optie 2 of liever 3 wil.
Ik heb denk ik dezelfde situatie en kan bevestigen dat je Gamepass PC (ik had ook 3 mnd voor 1 euro) vervolgens voor nog eens 1 euro kunt upgraden naar Ultimate.
(doe je op de Game Pass Ultimate site, als je bent ingelogd)

Daarna wordt het dan 12.99,maar als je die tijdig stopzet kun je dan ook de bekende 36 maanden Xbox Gold live upgrade doen.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• SunnieNL
Ik zit er klaar voor…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXWqGqospYY8kU4ZA20boRa543c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXzOi4TYjNQJggg42KcU3ctC.jpg?f=fotoalbum_large

• SunnieNL
Pfff, ik ben blij dat de naam toch nog Xbox geworden is…
Wat een ontzettend slechte namen kwam Microsoft marketing mee aanzetten..
Na de eerste 2 afleveringen The Story of Xbox vind ik het redelijk interessant. Zit leuk in elkaar. Wel kanttekening: ik heb mij eerder niet in de history podcast en verhalen verdiept.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:06
Silversin schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:49:

Smatree Xbox One Controller Batterij, Oplaadbare NI-MH-batterij 2000mAH (3-pack) op Amazon.nl

Geen link voor ik weer een referal post :+ Die batterijen gebruik ik al jaren. Oplader achter de Xbox in een USB. Voordeel tegenover normale batterijen vind ik dat je geen pairs gaat mixen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:13
Beakzz schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:09:
[...]

Smatree Xbox One Controller Batterij, Oplaadbare NI-MH-batterij 2000mAH (3-pack) op Amazon.nl

Geen link voor ik weer een referal post :+ Die batterijen gebruik ik al jaren. Oplader achter de Xbox in een USB. Voordeel tegenover normale batterijen vind ik dat je geen pairs gaat mixen.
Smatree Xbox One Controller Battery, Rechargeable NI-MH Battery 2000mAH (3-Pack) and Dual Channel Charger For Xbox One/Xbox One S Wireless Controller https://www.amazon.nl/dp/B07C2512Y6

Die dus?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02:26
418O2 schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:59:
[...]

Smatree Xbox One Controller Battery, Rechargeable NI-MH Battery 2000mAH (3-Pack) and Dual Channel Charger For Xbox One/Xbox One S Wireless Controller https://www.amazon.nl/dp/B07C2512Y6

Die dus?
Wel een klap duurder dan de Ikea batterijen (incl oplader) .

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:06
[...]

Die dus?
Yup die bedoelde ik al zag ik ook een nieuwere versie van hetzelfde merk net wat meer mah (en minder reviews)
zetje01 schreef op maandag 13 december 2021 @ 01:08:
[...]

Wel een klap duurder dan de Ikea batterijen (incl oplader) .
Het is maar wat je een klap noemt. Voor iedereen anders denk ik, maar ik geniet er al 4 jaar van iig (heb er 6)

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 11:26

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

[...]

Die dus?
Ik kaap de post meteen een beetje. Kan je de accus ook opladen in de controler met de usb kabel? Of alleen in de laadstation?
Gisteren niet meer aan toegekomen om te kijken. Was mentaly exhausted na de F1. :+
Kan ik het ergens rustig terugkijken?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• SunnieNL
Rivanov schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:49:
[...]

Gisteren niet meer aan toegekomen om te kijken. Was mentaly exhausted na de F1. :+
Kan ik het ergens rustig terugkijken?
Dit was alleen een preview van de 1ste drie afleveringen. De rest komt vandaag(?) online op verschillende diensten. Ik verwacht hem ook wel als serie op de Xbox zelf
SunnieNL schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:55:
[...]

Dit was alleen een preview van de 1ste drie afleveringen. De rest komt vandaag(?) online op verschillende diensten. Ik verwacht hem ook wel als serie op de Xbox zelf
Ja klopt. Had ook de Fanfest uitnodiging. Maar was te vermoeid om daar nog voor op te blijven haha.
Kijk het vandaag rustig terug. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:51

Vagax

Hehe

Rivanov schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:03:
[...]

Ja klopt. Had ook de Fanfest uitnodiging. Maar was te vermoeid om daar nog voor op te blijven haha.
Kijk het vandaag rustig terug. :)
Ik was dus niet de enige die helemaal instorte na dat de adrenaline zijn werk had gedaan :P

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Yonix schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:53:
  • The Gunk;
  • Weird West;
  • Saints Row;
  • S.T.A.L.K.E.R. 2;
  • Dying Light 2;

Op naar 2022! *O*

The Gunk in 2022? Heb ik iets gemist?

Xbox Live: Springbok NL

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:08

Willybubba

Nut up or shut up.

Springbokkie schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:17:
[...]

The Gunk in 2022? Heb ik iets gemist?
Die komt deze week toch? De 16e?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Springbokkie
Willybubba schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:26:
[...]

Die komt deze week toch? De 16e?
Volgens mij wel, ja.

Power On.

Zag wat interessante lijstjes voorbij komen met top en flop van 2021. Moet zeggen dat ik veel al weer vergeten ben eigenlijk, wederom een vreemd jaar geweest. Maar zo snel even wat mij te binnen schiet over 2021 kwa games op Xbox:

- THPS1+2. Meeste uren zitten wel hier in, nog steeds. Dé Covid-19 game voor mij in ieder geval. Met vast groepje dit blijven spelen. Kan die hele game wel dromen en toch blijft er uitdaging in zitten. Hoop echt dat deel 3 en deel 4 een zelfde remake gaan krijgen.
- Forza Horizon 5. Veel meer uren al in zitten als in het vorige deel. Las hier het omgekeerde, maar de sfeer pakt mij veel beter op de een of andere manier. En het speelt gewoon zo lekker. Beest van een game.
- Halo Infinite. Het doet wat ik hoopte en meer. De grapplehook brengt genoeg vernieuwing, terwijl het vertrouwde wat je hoopt te vinden er volop in terug te vinden is. Heb de campaign nog niet uit, maar moet raar lopen als deze niet mijn persoonlijke GOTY wordt.
- Crash Team Racing: Nitro Fueled. Samen met mijn zoontje deze titel (her)ontdekt. Hier zijn zeker al flink wat uren in gaan zitten. Complete en uitstekende racegame, ook in gezelschap. Niveau Mario Kart als je het mij vraagt.
- Hades. Manier van storytelling en de sfeer maken dit een verrassende titel voor mij persoonlijk. Niet het type game wat ik veel speel, maar deze titel staat als een huis.

Aparte vermelding voor de Series X zelf. Zeer tevreden met de aanschaf van deze Xbox. Weinig tot geen minpunten kunnen ontdekken na een jaar gebruik. Verbeterpunten zijn er allicht, maar met de Matrix demo en video van Hellblade 2 ben ik er van overtuigd dat we nog voor vele verrassingen gaan staan op gaming gebied.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Wom schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:32:
Zag wat interessante lijstjes voorbij komen met top en flop van 2021. Moet zeggen dat ik veel al weer vergeten ben eigenlijk, wederom een vreemd jaar geweest. Maar zo snel even wat mij te binnen schiet over 2021 kwa games op Xbox:

- THPS1+2. Meeste uren zitten wel hier in, nog steeds. Dé Covid-19 game voor mij in ieder geval. Met vast groepje dit blijven spelen. Kan die hele game wel dromen en toch blijft er uitdaging in zitten. Hoop echt dat deel 3 en deel 4 een zelfde remake gaan krijgen.
- Forza Horizon 5. Veel meer uren al in zitten als in het vorige deel. Las hier het omgekeerde, maar de sfeer pakt mij veel beter op de een of andere manier. En het speelt gewoon zo lekker. Beest van een game.
- Halo Infinite. Het doet wat ik hoopte en meer. De grapplehook brengt genoeg vernieuwing, terwijl het vertrouwde wat je hoopt te vinden er volop in terug te vinden is. Heb de campaign nog niet uit, maar moet raar lopen als deze niet mijn persoonlijke GOTY wordt.
- Crash Team Racing: Nitro Fueled. Samen met mijn zoontje deze titel (her)ontdekt. Hier zijn zeker al flink wat uren in gaan zitten. Complete en uitstekende racegame, ook in gezelschap. Niveau Mario Kart als je het mij vraagt.
- Hades. Manier van storytelling en de sfeer maken dit een verrassende titel voor mij persoonlijk. Niet het type game wat ik veel speel, maar deze titel staat als een huis.

Aparte vermelding voor de Series X zelf. Zeer tevreden met de aanschaf van deze Xbox. Weinig tot geen minpunten kunnen ontdekken na een jaar gebruik. Verbeterpunten zijn er allicht, maar met de Matrix demo en video van Hellblade 2 ben ik er van overtuigd dat we nog voor vele verrassingen gaan staan op gaming gebied.
Heb je ook alle Hard "Get-There's" gehaald? :) Erg leuk en uitdagend. Misschien ook wel leuk om in roulatie te doen met je vrienden :). Kijken wie het verst komt / eerste haalt :)

uchiha tijntje schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:54:
[...]

Heb je ook alle Hard "Get-There's" gehaald? :) Erg leuk en uitdagend. Misschien ook wel leuk om in roulatie te doen met je vrienden :). Kijken wie het verst komt / eerste haalt :)
We spelen op twee accounts, dus het is wat lastig te achterhalen. De achievement dus zeker nog niet, maar denk dat we gaandeweg zo'n 80% wel al gehaald hebben. Eens zien of ik ze zo gek krijg die allemaal eens te doen, goeie tip.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Springbokkie
Mijn GOTY: Forza Horizon 5.
Mijn SOTY: Fortnite (Surprise Of The Year, ik speel Fortnite pas sinds augustus 2021).

Wom schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:58:
[...]

We spelen op twee accounts, dus het is wat lastig te achterhalen. De achievement dus zeker nog niet, maar denk dat we gaandeweg zo'n 80% wel al gehaald hebben. Eens zien of ik ze zo gek krijg die allemaal eens te doen, goeie tip.
Ik vond dat echt zo leuk om te doen. Ze waren wel echt pittig, maar de voldoening als je ze haalt is wel erg groot :). Ik heb ook alle filmpjes van volgens mij alle "get theres" nog op mijn xbox staan die ik met regelmaat terugkijk... :$

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:55

Toshirou

Vinyl Surfer

Na de aankondiging van Edge of Eternity, moet ik zeggen dat ik er veel zin in heb om hieraan te beginnen. Helaas zijn er weinig echt goede JRPG's tot op heden voor de Xbox Series S | X beschikbaar. Dus deze game aankondiging was een aangename verassing.

De de turnbased mechanics staan mij wel weer aan, na het een tijd niet meer te hebben gespeeld (de laaste JRPG's waren alleen action real-time based). En visueel ziet het er ook erg goed uit. En ja, de game is van Franse makelij maar het voldoet duidelijk aan alles om een JRPG te zijn. Er wordt zelfs in deze nieuwe versie een Japanse voice-over toegevoegd.

En natuurlijk komt er nog genoeg moois volgend jaar uit uit zoals S.T.A.L.K.E.R. 2. Een game waar ik best zin in heb, maar eigenlijk ik met de hele franchise niet echt bekend mee ben.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• skyrebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:20
michaeltjeh1 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:58:
Goedemorgen,
Lees hier inderdaad ook vaker over problemen. Heb zelf de elite controller 2 en nooit problemen mee gehad. Zelfs tweedehands gekocht een jaar of 3 geleden. Zeker geen spijt van gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNwl34jzNw2fFRn351dCKrK_VWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8IWLj8gCCdZ8JKv6umvUVz0S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltrEXdIGr4m1n_SGEiI_PwZQ6sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FST8Ngw3YU4ijFLFUvjb8bDJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIQaRZMij4m3IcPEI-FZS7H-FVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7P5Ozwwa2S9T98YHgNWCYKvV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRh09To5w4yKyJtlEv3A2U5aMjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fpnt0M4PkAWrco05hwIApK5i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 99% gewijzigd door devilsnight op 13-12-2021 20:56 ]

Nadat FH5 weer eens ging buggen toch maar eens besloten om even wat anders te gaan proberen... En toen vond ik The Ascent nog in mijn game lijst, geïnstalleerd toen ie net uit was volgens mij maar niet aan toe gekomen nog.

Net de eerste paar uur gespeeld, net bij de 'moot' aangekomen (wat mij vooral aan Enten deed denken maar helaas :+) en het gevecht daar voor nu heel even gelaten tot morgen. Maar damn wat is dit cool! Uit screenshots, video's en beschrijvingen kwam dat helemaal niet zo op mij over waardoor ik wat weerstand voelde tegen de game (waardoor ik hem dus niet eerder probeerde) maar hij speelt heerlijk en ziet er bijzonder cool uit. Best pittig, wat ik hier ook meen gelezen te hebben destijds toen er veel over gekletst werd, maar dat zet je wel weer goed aan om een beetje tactisch te spelen. Als je zelf veel meer kon hebben dan zou het al snel verzanden in gewoon rondlopen en alles kapot schieten. Denk dat ik hier wel even lol aan heb :)

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-12 11:56
@Yonix
Nevermind te snel gelezen :+

[ Voor 70% gewijzigd door Mosin op 16-12-2021 14:17 ]

Yo.......what?!!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3XyO1HI7y-P2AfMV5Egp2I8YYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzgOS6So7jy787B36Q9sqRJA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door devilsnight op 13-12-2021 22:02 ]

Januari, game pass day one 8)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 13:43
Vraagje.

Hoe zit het met save points in Twelve Minutes.

Kan je de game op ieder moment saven?

Verwijderd

Caayn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:29:
[...]
Gisteravond een begin gemaakt. Kijkt lekker weg en ik had niet verwacht dat ze o.a. Jack Tretton zover hadden gekregen om hieraan deel te nemen.
Ik heb gisteren alle afleveringen gezien. Ik vind het erg tof door Microsoft in elkaar gezet, ze zijn ook behoorlijk transparant over hun fouten. Ook mooi om te zien dat ook mensen van o.a. Sony en Sega aan het woord waren. Ik heb zelf alle generaties Xbox gehad, dus het had ook een mooi nostalgisch gevoel.
Vond het alleen wel jammer dat het laatste stuk wat afgeraffeld was - in 1 aflevering het 'falen' van de Xbox One launch, met teveel focus op 'tv tv tv' en toen nog even rap in de laatste 10 minuten wat woorden over de One X en Series S/X aankondiging. Had daar wel wat meer over willen zien, o.a. de technische ontwikkeling er van, waarom bepaalde keuzes en dergelijke gemaakt zijn.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-12 21:10

L0g0ff

omg

Royalty schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:18:
Vraagje.

Hoe zit het met save points in Twelve Minutes.

Kan je de game op ieder moment saven?
Nope, je progress wordt automatisch opgeslagen. Maar je kunt niet saven op specifieke locaties/tijdstippen.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Kaasje123
L0g0ff schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:54:
[...]

Nope, je progress wordt automatisch opgeslagen. Maar je kunt niet saven op specifieke locaties/tijdstippen.
Overigens ondersteund het wel quick resume als ik me niet vergis. Je kan dus wel halverwege de game afbreken en een ander spel spelen om daarna weer terug te keren.

• Donstil
  • Niet online
JDL15 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:49:
[...]

Nou vandaag de controller weer terug ontvangen. Wel een andere controller (Geen halo helaas :P ).
Als ik een test doe in die knoppen configuratie tool dan lijkt het aanzienlijk beter te gaan maar kan het op zeker nog wel reproduceren als ik voorzichtig en/of op het randje van de knop druk, het is van 50/50 naar 90/10 gegaan zeg maar.

Ik ga er vanmiddag even Halo mee spelen, kijken of het tijdens echt gamen ook terug komt.

Ben er inmiddels wel een beetje klaar mee, anders gaat hij terug naar de MediaMarkt en wacht ik toch maar op de V3.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 14-12-2021 11:00 ]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 21:46
Donstil schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:59:
[...]

Nou vandaag de controller weer terug ontvangen. Wel een andere controller (Geen halo helaas :P ).
Als ik een test doe in die knoppen configuratie tool dan lijkt het aanzienlijk beter te gaan maar kan het op zeker nog wel reproduceren als ik voorzichtig en/of op het randje van de knop druk, het is van 50/50 naar 90/10 gegaan zeg maar.

Ik ga er vanmiddag even Halo mee spelen, kijken of het tijdens echt gamen ook terug komt.

Ben er inmiddels wel een beetje klaar mee, anders gaat hij terug naar de MediaMarkt en wacht ik toch maar op de V3.
Maar dan neemt de media markt hem toch niet terug? Die zijn je ook niets meer verplicht in principe. Je hebt immers de bij hun aangekochte controller niet meer.

• JDL15
Donstil schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:59:
[...]

Ik denk er hetzelfde over, ben echt benieuwd of hij je potje Halo doorstaat :)

Als deze ook een haperende A knop heeft, dan gaat hij terug en wacht ik gewoon op de V3. Ik vind het zo gek dat ze die A knop (in veel gevallen) maar niet werkende krijgen. Dan hebben ze echt een gebrekkige QC, ondanks dat fancy promo filmpje:

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
GamePass toevoegingen per 16 December:
  • Ben 10: Power Trip
  • Broken Age
  • Firewatch
  • The Gunk
  • Lake
  • Mortal Kombat 11
  • Paw Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay
  • Race With Ryan
  • Transformers: Battlegrounds
Mijn dochter gaat blij zijn met Paw Patrol!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

Mortal Kombat en Transformers Battlegrounds. Nice, nog meer games. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-12 22:26
Wat betreft die elite controllers, ik gebruik alleen nog maar m’n paddles dus ik zou eigenlijk niet weten of m’n A knop t goed doet te ja of te nee. Aan de andere kant dus ook geen probleem als je er zo naar kijkt. Kan zijn dat je met andere config speelt natuurlijk.

• ytsmapieter
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-08 11:58
sohus schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:48:
  • Broken Age
  • Firewatch
  • The Gunk
  • Lake
  • Mortal Kombat 11
  • Race With Ryan
Hier nog een dochter waarvan ik weet wat ze de komende maanden gaat spelen op de xbox. :+

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:41

BM

Moderator Spielerij
ytsmapieter schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:13:
[...]

Hier nog een dochter waarvan ik weet wat ze de komende maanden gaat spelen op de xbox. :+
Mortal Kombat ja? :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Donstil
  • Niet online
FrankoNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:38:
[...]
Maar dan neemt de media markt hem toch niet terug? Die zijn je ook niets meer verplicht in principe. Je hebt immers de bij hun aangekochte controller niet meer.
Je garantie loopt gewoon door, ook als er een swap vanuit de fabrikant heeft plaats gevonden.

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12 23:16
sohus schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:48:
  • Broken Age
  • Firewatch
  • The Gunk
  • Lake
  • Mortal Kombat 11
  • Race With Ryan
Godver net gekocht met Sinterklaas.. haha echt gamepass is soms een steek in mijn beurs.
Broken Age van Double Fine, gaaf zeg om die te gaan spelen. Kijk erg uit naar The Gunk ook. Firewatch is erg nice ook, aanrader als je van een walking simulator met tof verhaal houdt.
Pagina: 1 ... 285 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord