• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
MRE-Inc schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:30:
[...]

Dan gaat de Xbox gewoon uit.

Maar als je dus die Instant On instelling hebt ingesteld, gaat hij na die 6 uur dus uit, maar blijft wel op de achtergrond downloaden.

Inactivity is gewoon dat jij je controller weglegt, gaat eten, sporten etc etc. In de tussentijd blijft je Xbox aan staan (in mijn geval maximaal 1 uur) en krijg je na 10 minuten de screensaver te zien. Raak je de console/controller in jouw geval 6 uur niet aan, dan gaat hij dus uit omdat er geen activiteit is.
haha, dit kan duidelijker toch? ;)

Staat je Xbox ingesteld om stand-by modus, dan zal de Xbox na die 6 uur over gaan op standby-modus. Staat je Xbox ingesteld op 'helemaal uit', dan zal de Xbox helemaal uit gaan na die 6 uur :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Rossi46 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:32:
[...]

haha, dit kan duidelijker toch? ;)

Staat je Xbox ingesteld om stand-by modus, dan zal de Xbox na die 6 uur over gaan op standby-modus. Staat je Xbox ingesteld op 'helemaal uit', dan zal de Xbox helemaal uit gaan na die 6 uur :)
Haha, ja best wel hè. En dan te bedenken dat ik voor mijn IT carriere voor de klas heb gestaan en dingen heb moeten uitleggen aan middelbare scholieren 8)7

XBL: MRE Inc

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11 16:21
Dank ik snap het nu. Het was voor mij verwarrend dat je kiest (of dus na 6 uur) "turn off" - maar dat ie dus niet uit is, maar standby.

De PS4 gaf in standby bijv. een klein rood lampje maar de xbox series X is echt 'uit' - maar niet dus, haha. Maargoed - ik vind het fijn dat ik kan downloaden.

ZIjn hier mensen die hem ook vaak op Eco zetten? Ik zou het liefst zien dat de xbox automatisch op eco gaat als de downloads klaar zijn...maar dat kan niet vrees ik.

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 16:26
TheProf82 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:40:
Dank ik snap het nu. Het was voor mij verwarrend dat je kiest (of dus na 6 uur) "turn off" - maar dat ie dus niet uit is, maar standby.

De PS4 gaf in standby bijv. een klein rood lampje maar de xbox series X is echt 'uit' - maar niet dus, haha. Maargoed - ik vind het fijn dat ik kan downloaden.

ZIjn hier mensen die hem ook vaak op Eco zetten? Ik zou het liefst zien dat de xbox automatisch op eco gaat als de downloads klaar zijn...maar dat kan niet vrees ik.
Ik heb een tijdje de xbox op eco gehad, maar met de updates die de laatste tijd om je oren vliegen is het niet te doen. De vraag is meer of je het stroomverbruik (~13W/dag) op vindt wegen tegen het gemak wat je ermee verliest. Ik hoef niet instant on, die 15 seconden wachten daar lig ik niet wakker van, maar het downloaden op de achtergrond is een feature die ik niet wil missen. Daarnaast gebruikt de XS S/X bijzonder veel stroom in vergelijking met bijvoorbeeld de PS5. (Bron)

Mijn V&A Advertenties!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12 23:16
Farabi schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:54:
[...]

gebeurt dit alleen bij de C9? of ook bij andere oleds?
Ik vomd de eerste cinematic ook grijs, ook grijze black bar randen boven en onder

De andere cutsenes had ik er geen last van.

Ik heb een g1.

Verder heerlijke halo game. De campaign is tot nu toe erg leuk om te spelen. En de multiplayer heeft zeker issues maar die liggen niet aan de gameplay. Maar aan de store, nutteloze gratis battlepass en lobby.
Maar toch geniet ik er enorm van dat halo terug is.
CptMeatball schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:49:
[...]

Ik heb een tijdje de xbox op eco gehad, maar met de updates die de laatste tijd om je oren vliegen is het niet te doen. De vraag is meer of je het stroomverbruik (~13W/dag) op vindt wegen tegen het gemak wat je ermee verliest. Ik hoef niet instant on, die 15 seconden wachten daar lig ik niet wakker van, maar het downloaden op de achtergrond is een feature die ik niet wil missen. Daarnaast gebruikt de XS S/X bijzonder veel stroom in vergelijking met bijvoorbeeld de PS5. (Bron)
Verschil van aanpak volgens mij... De PlayStation wordt op gezette tijden even wakker en checkt dan of ie iets moet doen. De Xbox is continu wakker en kan dus bv ook meteen gaan downloaden als jij via de app zegt dat ie dat moet doen. Ik weet niet hoe dat bij de PS5 zit dan en of je die wel bv remote wakker kan maken om te gaan streamen of downloaden zoals de Xbox dat kan.

Overigens meette ik meteen bij launch al een standby verbruik van 9 Watt, volgens mij was het dus een bug dat het ding bij sommige mensen niet naar low power schakelde en niet zo zeer een feature die later toegevoegd is zoals ars technica claimt.

Gamertag: FinrazielNL

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
SecondGuess schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:00:
[...]

Ik vomd de eerste cinematic ook grijs, ook grijze black bar randen boven en onder

De andere cutsenes had ik er geen last van.

Ik heb een g1.

Verder heerlijke halo game. De campaign is tot nu toe erg leuk om te spelen. En de multiplayer heeft zeker issues maar die liggen niet aan de gameplay. Maar aan de store, nutteloze gratis battlepass en lobby.
Maar toch geniet ik er enorm van dat halo terug is.
Flikkert het bij jou ook op 120hz mode? (Het zwarte gedeelte)
:*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSnQDrYTvNfp0WJR5HIRndqo8Xs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mKM3iTKWHGXh6aGYjcjVCrP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door justifire op 09-12-2021 12:35 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-12 22:19
Hoe dan? De game was nog niet eens volledig uit toen mensen konden stemmen. Had echt gehoopt It Takes Two zou winnen.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:14
Farabi schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:34:
[...]

Flikkert het bij jou ook op 120hz mode? (Het zwarte gedeelte)
Mij wel! C9

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-12 16:36

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Wat speelt HALO lekker zeg! Mijn eerste ervaring met deze franchise, maar zit er meteen goed in.

Helaas heb ik wel issues met het geluid. Ik las lovende woorden over de audio in deze game, dus gisterenavond wilde ik alle registers open trekken. Dolby aan op de XSX, TV LGC9 audio op passthrough bitstram Earc en receiver in de Dolby Modus.

Een seconde audio lag en dus lip sync issues helaas. Echt jammer! Ben even gaan googlen en blijkt al jaren een issue te zijn tussen LG en Microsoft. Op stereo uncompressed spelen of de XSX direct aansluiten op receiver lost alle problemen op, maar daarvoor heb ik geen surround set en 120Hz tv gekocht. Op de PS5 ervaar ik deze problemen niet, maar daar kan ik dan weer geen HALO spelen.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
heb het zelf niet getest, maar probeer eens brightnes op 49 te zetten. In het verleden was dat vaak een oplossing voor dit probleem.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Elias2020 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:21:
Wat speelt HALO lekker zeg! Mijn eerste ervaring met deze franchise, maar zit er meteen goed in.

Helaas heb ik wel issues met het geluid. Ik las lovende woorden over de audio in deze game, dus gisterenavond wilde ik alle registers open trekken. Dolby aan op de XSX, TV LGC9 audio op passthrough bitstram Earc en receiver in de Dolby Modus.

Een seconde audio lag en dus lip sync issues helaas. Echt jammer! Ben even gaan googlen en blijkt al jaren een issue te zijn tussen LG en Microsoft. Op stereo uncompressed spelen of de XSX direct aansluiten op receiver lost alle problemen op, maar daarvoor heb ik geen surround set en 120Hz tv gekocht. Op de PS5 ervaar ik deze problemen niet, maar daar kan ik dan weer geen HALO spelen.
Zijn idd bekende problemen. Ik gebruik een Samsung HW-Q950A Dolby Atmos set icm een LG OLED C1. Wanneer ik de XSX rechtstreeks op de C1 aansluit heb ik via de soundbar een sound delay.

Nu speel ik gelukkig (nog) niet op 120HZ dus heb de XSX nu aangesloten op de soundbar wat maar beperkt is tot 4K60 ivm het ontbreken van een HDMI 2.1 op de soundbar

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:38
schumi1986 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:36:
[...]

Zijn idd bekende problemen. Ik gebruik een Samsung HW-Q950A Dolby Atmos set icm een LG OLED C1. Wanneer ik de XSX rechtstreeks op de C1 aansluit heb ik via de soundbar een sound delay.

Nu speel ik gelukkig (nog) niet op 120HZ dus heb de XSX nu aangesloten op de soundbar wat maar beperkt is tot 4K60 ivm het ontbreken van een HDMI 2.1 op de soundbar
Apart. Tot vorig jaar had ik (Samsung HW-Q950A HW-Q95R (de voorloper van de HW-Q950A, excuus) en LG OLED 65C9) lip-sync problemen en audio vertragingen. Maar sinds Samsung vorig jaar eindelijk de eARC firmware uitgebracht heeft heb ik nooit meer problemen gehad met de audio. Heb de XSX op de C9 aangesloten en via eARC gaat geluid vanaf tv naar de soundbar.

[ Voor 9% gewijzigd door Powder Toastman op 09-12-2021 14:47 ]

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Powder Toastman schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:41:
[...]

Apart. Tot vorig jaar had ik (Samsung HW-Q950A en LG OLED 65C9) lip-sync problemen en audio vertragingen. Maar sinds Samsung vorig jaar eindelijk de eARC firmware uitgebracht heeft heb ik nooit meer problemen gehad met de audio. Heb de XSX op cd C9 aangesloten en via eARC gaat geluid vanaf tv naar de soundbar.
Dat zijn bemoedigende berichten. Heeft je soundbar ook Earc? Mijn receiver niet, maar dat zou geen probleem moeten zijn dacht ik. Mag ik vragen wat je instellingen zijn op de xsx en op de c9 betreffende geluid? Kan eventueel ook in een chat, als het teveel off topic is. Bij voorbaat dank.

• Powder Toastman
Elias2020 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:49:
[...]

Dat zijn bemoedigende berichten. Heeft je soundbar ook Earc? Mijn receiver niet, maar dat zou geen probleem moeten zijn dacht ik. Mag ik vragen wat je instellingen zijn op de xsx en op de c9 betreffende geluid? Kan eventueel ook in een chat, als het teveel off topic is. Bij voorbaat dank.
Ja, de Samsung soundbar heeft ook eARC. Dit was echter op moment van koop nog niet werkend, is pas vorig jaar na firmware update geïmplementeerd. Sinds eARC zijn bij mij alle sync issues weg.
Zal vanavond even thuis kijken wat de instellingen zijn op de XSX en C9 voor geluid, maar volgens mij staat de tv op Passthrough. Maar daar kom ik later nog even op terug.
Zitten wel mooie prijzen bij als je wel eens in Turkije "komt". The Witcher 3 GOTY voor € 2,44... Met de Next-gen update volgend jaar zit je wel goed voor zo weinig geld. Zomaar een voorbeeldje, zitten best een aantal lekkere deals bij.

[ Voor 32% gewijzigd door Powder Toastman op 09-12-2021 14:07 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Powder Toastman schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:41:
[...]

Apart. Tot vorig jaar had ik (Samsung HW-Q950A en LG OLED 65C9) lip-sync problemen en audio vertragingen. Maar sinds Samsung vorig jaar eindelijk de eARC firmware uitgebracht heeft heb ik nooit meer problemen gehad met de audio. Heb de XSX op cd C9 aangesloten en via eARC gaat geluid vanaf tv naar de soundbar.
Zwaar bedankt voor jou reactie, snel even HDMI omgelegd en de sound delay issues zijn opgelost.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:14
ArthurMorgan schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:22:
[...]

heb het zelf niet getest, maar probeer eens brightnes op 49 te zetten. In het verleden was dat vaak een oplossing voor dit probleem.
Dat helpt inderdaad een heel eind. Dat zag je ook bijvoorbeeld heel goed in de gulag in Warzone. Echter, helemaal verholpen is het dan nog niet, maar ik kan daar prima mee leven :)

Één van de weinige flaws van de LG Oled icm Oled 9/X/1 series

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

schumi1986 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:07:
[...]

Zwaar bedankt voor jou reactie, snel even HDMI omgelegd en de sound delay issues zijn opgelost.
In eerste instantie zou ik dan toch denken dat mijn problemen ontstaan omdat mijn receiver geen Earc heeft. Maar aan de andere kant werkt het op de ps5 wel foutloos, wellicht dat er toch iets mis gaat tussen de XSX en LG.
De TGA sale kan ik niet vinden op Xbox zelf in de store.
Rolt hier een 9.9 GB update binnen voor Dying Light.
Zou het de next gen patch zijn vlak voor TGA ? oOo

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Powder Toastman
justifire schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:24:
Rolt hier een 9.9 GB update binnen voor Dying Light.
Zou het de next gen patch zijn vlak voor TGA ? oOo
Oeh... dat zou lekker zijn, zit nu middenin Dying Light.
Ben nog niet erg ver, wel leuk spel, maar af en toe wel frustrerend.... Of ik ben gewoon zo slecht... ;)

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:16

Het is geen probleem tussen LG en Microsoft, het is een algemeen probleem met LG. Als je een 4k speler aansluit heb je precies hetzelfde. En niet alleen bij LG, maar ook bij andere merken. Geen idee waar het precies vandaan komt. De oplossing: aansluiten op de soundbar zelf of een AVR en dan doorsturen naar de TV. Maar dan moet je soundbar dat natuurlijk wel kunnen. Je kunt ook kijken of de output van de xbox op DTS:X kan zetten in plaats van Dolby Atmos (mits je soundbar het aan kan)
Dat je het probleem niet hebt op de PS5 komt omdat de playstation geen Dolby Atmos als output heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door SunnieNL op 09-12-2021 15:50 ]

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12 23:16
Is mij niet opgevallen.
Zonde dat de Gaming Awards vannacht komt. Morgenochtend dan maar kijken wat voor trailers er allemaal zijn uitgekomen. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Verwijderd

Heb je geen mogelijkheid om vertraging in te stellen op je receiver? Enig nadeel is dat je dit dan weer uit moet zetten als je naar een andere bron gaat. Wellicht dat je het per bron kan instellen?

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:08

Willybubba

Nut up or shut up.

CptMeatball schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:49:
[...]

Tegenwoordig download de Series X ook gewoon updates als 'ie helemaal uit (in eco) staat, Gaat net als de PS op een gezette tijd aan en checkt of er updates zijn.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:27
Hier net begonnen met halo loopt soepel ook op de s .
Geen last van sync problemen op de lg g1.
geluid is super en klink goed over de sonos set .

• Powder Toastman
Elias2020 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:49:
[...]

Ok, heb het nagekeken. De XSX staat op HDMI audio, Dolby Atmos for home theater. De XSX is met bijgeleverde kabel aangesloten op HDMI1 van de C9. De C9 heeft een HDMI naar de Samsung HW-Q90R soundbar. Sluit de soundbar aan op HDMI2 op de tv, want dat is de enige aansluiting met eARC. In menu van de C9 geluidsuitgang op HDMI ARC. in submenu (klikken op HDMI ARC) digitaal geluid op passeren (passthrough) en eARC op AAN (staat standaard uit). Onder aanvullende instellingen ook even kijken of audioformaat HDMI ingang op bitstream staat.

Zo werkt het bij mij prima, zonder lip sync problemen of vertraging. En, wellicht overbodig in te zeggen, zorg dat de tv en receiver de meest recente firmware hebben. De problemen waren bij mij pas weg na een de eARC update van de Samsung soundbar (logisch, voor de update was er alleen ARC wat dus wel problemen had).

Hoop dat je er wat mee kunt.

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Powder Toastman schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:10:
[...]

Ok, heb het nagekeken. De XSX staat op HDMI audio, Dolby Atmos for home theater. De XSX is met bijgeleverde kabel aangesloten op HDMI1 van de C9. De C9 heeft een HDMI naar de Samsung HW-Q90R soundbar. Sluit de soundbar aan op HDMI2 op de tv, want dat is de enige aansluiting met eARC. In menu van de C9 geluidsuitgang op HDMI ARC. in submenu (klikken op HDMI ARC) digitaal geluid op passeren (passthrough) en eARC op AAN (staat standaard uit). Onder aanvullende instellingen ook even kijken of audioformaat HDMI ingang op bitstream staat.

Zo werkt het bij mij prima, zonder lip sync problemen of vertraging. En, wellicht overbodig in te zeggen, zorg dat de tv en receiver de meest recente firmware hebben. De problemen waren bij mij pas weg na een de eARC update van de Samsung soundbar (logisch, voor de update was er alleen ARC wat dus wel problemen had).

Hoop dat je er wat mee kunt.
Bedankt voor de moeite en hulp! Ik heb alles precies zo gezet, maar helaas geen verbetering. Bij Dolby Digital speelt het probleem ook, gek genoeg op de PS5 geen probleem als ik een Blu-Ray speel in die modus.

Bij DTS: X verrassend genoeg geen problemen op de XSX, dat heb ik naar aanleiding van de tip hierboven geprobeerd. Dus dan maar zo. Blijft een raar dat dit dan wel werkt op een receiver met enkel ARC.
Verwijderd schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:14:
[...]

Heb je geen mogelijkheid om vertraging in te stellen op je receiver? Enig nadeel is dat je dit dan weer uit moet zetten als je naar een andere bron gaat. Wellicht dat je het per bron kan instellen?
Op de receiver heb ik die optie helaas niet. Op de TV wel, maar dat telkens veranderen in geen optie. Dat kan mijn vrouw echt niet handelen, die wil alles met 1 afstandsbieding regelen en al helemaal niet in menu’s gaan kloten als ik er niet ben. Maar dank je input.

DTS: X Neural it is dan maar op de XSX.
En wéér een gratis uitbreiding en event voor Killing Floor 2 _/-\o_
Dit is volgens mij al de dertigste update, nog nooit zoveel waar voor mijn geld gehad op game gebied, deze devs verdienen een lintje !

Er zitten een paar echt toffe demo's tussen de TGA demo's, waaronder deze:

First person action adventure met survival elementen. Een dark fantasy fairy tale achtige sfeer en gebieden, met interessante creatures, een morality systeem en de game doet me soms echt aan Fables denken. Aanrader dit!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:41

ilm

Elias2020 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:54:
[...]

Bedankt voor de moeite en hulp! Ik heb alles precies zo gezet, maar helaas geen verbetering. Bij Dolby Digital speelt het probleem ook, gek genoeg op de PS5 geen probleem als ik een Blu-Ray speel in die modus.
Je bent alleszins niet alleen. Ik heb ook een 400 ms latency met Dolby atmos. Zolang iedereen hun helm op heeft kan dat geen kwaad :) Zoniet dan is het verschrikkelijk.

Men Denon receiver ondersteund ook enkel ARC in principe. Er zijn wat tips die rondzweven waarbij je wat speelt met de bitstream en PCM instellingen op de LG, maar werkt bij mij niet. Mogelijks is het probleem enkel met ARC?

Mijn eerste idee was of Dolby atmos over ARC wel ging. Het internet is daar niet zo duidelijk in, maar voor zover ik kan zien moet Dolby 5.1 (EAC) + atmos metadata over ARC wel gaan?

Ik gebruik dan ook maar standaard Dolby 5.1. Dit geeft eigenlijk ook wel iets meer latency dan stereo (xbox encodeert dit nog altijd on-the-fly logischerwijze), maar merk je niets van.

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10 02:29
Iemand misschien een idee waarom ik niet kan kiezen tussen quality en performance mode in halo infinite. Die optie is greyed out en staat op kwalitieit

Mijn tv ondersteunt 120 hz.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ilm schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:22:
[...]

Je bent alleszins niet alleen. Ik heb ook een 400 ms latency met Dolby atmos. Zolang iedereen hun helm op heeft kan dat geen kwaad :) Zoniet dan is het verschrikkelijk.

Men Denon receiver ondersteund ook enkel ARC in principe. Er zijn wat tips die rondzweven waarbij je wat speelt met de bitstream en PCM instellingen op de LG, maar werkt bij mij niet. Mogelijks is het probleem enkel met ARC?

Mijn eerste idee was of Dolby atmos over ARC wel ging. Het internet is daar niet zo duidelijk in, maar voor zover ik kan zien moet Dolby 5.1 (EAC) + atmos metadata over ARC wel gaan?

Ik gebruik dan ook maar standaard Dolby 5.1. Dit geeft eigenlijk ook wel iets meer latency dan stereo (xbox encodeert dit nog altijd on-the-fly logischerwijze), maar merk je niets van.
Ik merk persoonlijk niets van welke vertraging dan ook (in mn gameroom een Sony KD49XF9005, Denon X2500H, Xbox Series X, S en PS5) en de Xbox-en ingesteld op Dolby Atmos (met een Atmos speaker-opstelling, dus puur ipv. een soundbar). Dus ik weet niet of het beperkt is tot LG TV's of dat het een andere setting mogelijkerwijs is? De Denon zit op de eArc poort van de Sony maar de XSS/XSX/PS5 etc. zitten dus direct op de Denon. Wel in principe alles max. 4K/60.

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

ilm schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:22:
[...]

Denk dat we precies dezelfde fora bezocht hebben in de zoektocht naar een oplossing. Ik vind ook veel tegenstrijdige berichten over wat mogelijk is. Las zelfs een bericht van iemand die een receiver met earc kocht en nog steeds deze problemen had.

En ja ja herkenbaar, dat iedereen maar lang zijn helm op mag houden. Dat is ook veel veiliger.

In de DTS mode had ik helaas ook audio lag, what is seen can’t be unseen. Misschien dat ik toch maar terug ga naar de 2.0 stereo/direct modus. Die zet de front speakers op Full Range. Kan ik morgen eindelijk écht gaan gamen en genieten.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 21:46
airwolf83 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:24:
Iemand misschien een idee waarom ik niet kan kiezen tussen quality en performance mode in halo infinite. Die optie is greyed out en staat op kwalitieit

Mijn tv ondersteunt 120 hz.
Heeft je tv ook een HDMI 2.1 aansluiting? Want dat je scherm 120hz is betekent nog niet direct dat de tv een HDMI 2.1 aansluiting heeft.

Dit is gameplay schijnbaar. Wow.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:11

*O*

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:32

What a fine day for Science! | Specs

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:50
Harmsen schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 07:32:
[...]

Als GTA VI er nou eens zo uit komt te zien 8)7
Zonet de demo gespeeld, ja - dit is echt Next-Gen. Eindelijk een keer geen cross gen limiteringen. _/-\o_

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:11
Theebag schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 07:43:
[...]

Zonet de demo gespeeld, ja - dit is echt Next-Gen. Eindelijk een keer geen cross gen limiteringen. _/-\o_
Mee eens, want damn wat is die (interactieve!) tech demo nice! _/-\o_ :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uNe0fjmcByJAroVAT5ajP5Nw5c=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/S09Acrdc9RcWwaYT9mhTj0dP.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5msS7cYt6cm4Jz-AzicK_xblN8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/gB4Lh1jjvXpwYzldvaB5rdjb.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySmwTWSTxOe265yUxSV7w0QEupk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/G0mRobpbbFDY8xKTCvrdWsgE.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBtA5nsnizSxWMpGXKfFkSABo2Y=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/LrmYbI7Zjklz9kXr8g7JzN0p.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-t4jxP9A0VK08Bt6dhVUDpKBPY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/NWgaRJE5fxig6JceANIy7CUT.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGRzDoLjKEAwpSoq4Myyez9WLow=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/mjmN9ORntlC7G7KG35uOnDuj.gif?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MO40f6p2L67nv05Dme9CtRbO5eg=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/og8yHeG2ouqJh7L7eHUVShFs.gif?f=fotoalbum_medium

De special effects van zo'n 20 jaar geleden real-time gerenderd door mijn Series X van nu. Impressive! :D

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:55

Toshirou

Vinyl Surfer

Die demo in de ochtend even gespeeld. Visueel is het een spectaculaire demo van wat er van de UE5 te verwachten valt. 😁

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:32
..en zo soepeltjes allemaal. Geweldig dit.

Verwijderd

Nieuwe Sonic word ik wel blij van.
De matrix tech demo gisteren niet kunnen checken door een of andere game met een master chief er in mijn aandacht vroeg, maar dat ziet er goed uit zeg. Laat maar weer goed zien dat we niet slapjes overdreven postief moeten zijn met alle cross-gen meuk en gewoon next gen (current inmiddels) games moeten eisen. >:)
De xsx is een jaar oud, kom op met die next gen games!

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 16:26
Willybubba schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:44:
[...]

Tegenwoordig download de Series X ook gewoon updates als 'ie helemaal uit (in eco) staat, Gaat net als de PS op een gezette tijd aan en checkt of er updates zijn.
Dat zou echt nice zijn! Heb je daar een bron voor? Ik lees dit wel vaker maar mijn eigen ervaring is dat het niet zo de updates pas binnenkomen bij het aanzetten van m'n XSX.

Mijn V&A Advertenties!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Willybubba schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:44:
[...]

Ik heb het graag mis. Maar volgens mij is de PS3 de enige console die echt uit gaat en op een vooraf (door de gebruiker) ingesteld tijdstip 1x per dag aangaat om op updates te controleren. Dit vind ik echt een fantastische feature, omdat je weet wanneer de console bezig kan zijn met updates. Op andere momenten kan je dus rustig de stekker eruit trekken zonder kans te hebben dat jij jouw console bricked.

PS4/PS5/XB1/XSX|S doen dit volgens mij allemaal enkel in slaap stand (instant-on, <marketing naam hier>) en op een niet instelbare interval.

[ Voor 17% gewijzigd door Caayn op 10-12-2021 09:40 ]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:14:
Nieuwe Sonic word ik wel blij van.
... en gewoon next gen (current inmiddels) games moeten eisen. >:)
De xsx is een jaar oud, kom op met die next gen games!
Welke current gen? Er zijn 12,5 M ps5 in omloop, en 7,5 M Xbox Series. Voor een totaal van 20 M 'current' gen consoles, waarvan de gebruikers toch een ietwat verschillend profiel hebben, en waar grafische showcase AAA games vaak exclusief zullen zijn voor 1 platform.

Dit tov van ongeveer 160 M ps4+xbox One.

Een jaar later kan je nog steeds niet gewoon een doos uit een fysieke retailer oppakken. (mediamarkt of zo), of moet je aan de slag met vage telegram nonsens en andere internet scrapers om er 1 te bemachtigen. Of nog steeds via scalpers (een console + 300 euro aan ongevraagde plastiek rommel is net zo goed scalpen, maar dan via de 'officiele' kanalen zoals mediamarkt. Dus daar doe ik dus ook niet aan mee)

Het gaat al beter wat betreft xbox. Hier en daar hoor je berichten van een pallet consoles in een mediamarkt, is de doorverkoopprijs op marktplaats ongeveer 550-600 euro (dus het vet is daar bijna van de soep). PS5 is nog steeds een drama in aankoop.

UE5 ziet er geweldig uit. Maar verwacht echt geen games gebaseerd op die tech, of die er zo uitzien, voor 2023. Ontwikkelaars moeten er nog mee aan de slag, en dan nog de creatieve inspanning leveren om er een game rond te bouwen. Jammer wel, even geduld...

• airwolf83
FrankoNL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 01:54:
[...]

Heeft je tv ook een HDMI 2.1 aansluiting? Want dat je scherm 120hz is betekent nog niet direct dat de tv een HDMI 2.1 aansluiting heeft.
Yeb heb ik en ook nog een correcte kabel.

Als je bij instellingen van de xbox kijkt staat er ook dst de xbox correct is ingesteld voor 120 hz alleen de optie in halo blijft greyed out

[ Voor 19% gewijzigd door airwolf83 op 10-12-2021 09:46 ]

Verwijderd

Amos_x schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:39:
[...]

Welke current gen? Er zijn 12,5 M ps5 in omloop, en 7,5 M Xbox Series. Voor een totaal van 20 M 'current' gen consoles, waarvan de gebruikers toch een ietwat verschillend profiel hebben, en waar grafische showcase AAA games vaak exclusief zullen zijn voor 1 platform.

Een jaar later kan je nog steeds niet gewoon een doos uit een fysieke retailer oppakken. (mediamarkt of zo), of moet je aan de slag met vage telegram nonsens en andere internet scrapers om er 1 te bemachtigen. Of nog steeds via scalpers (een console + 300 euro aan ongevraagde plastiek rommel is net zo goed scalpen, maar dan via de 'officiele' kanalen zoals mediamarkt. Dus daar doe ik dus ook niet aan mee)

Het gaat al beter wat betreft xbox. Hier en daar hoor je berichten van een pallet consoles in een mediamarkt, is de doorverkoopprijs op marktplaats ongeveer 550-600 euro (dus het vet is daar bijna van de soep). PS5 is nog steeds een drama in aankoop.

UE5 ziet er geweldig uit. Maar verwacht echt geen games gebaseerd op die tech, of die er zo uitzien, voor 2023. Ontwikkelaars moeten er nog mee aan de slag, en dan nog de creatieve inspanning leveren om er een game rond te bouwen. Jammer wel, even geduld...
Wat heeft de hoeveelheid console eigenaren te maken met current of next-gen? Next-gen wil gewoon zeggen dat het gaat komen, waarbij we het meestal net iets te lang zo blijven noemen na release. ;)

Neemt niet weg dat de belabberde beschikbaarheid vervelend is.
Heb even de meeste trailers bekeken maar ben nog niet echt onder de indruk van de nieuwe aangekondigde games. Ook veel al aangekondigde titels waren niet zo boeiend.

Wel onder de indruk van Hellblade en leuk om een release date te zien van Tunic en Cuphead DLC.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:49:
[...]

Wat heeft de hoeveelheid console eigenaren te maken met current of next-gen? Next-gen wil gewoon zeggen dat het gaat komen, waarbij we het meestal net iets te lang zo blijven noemen na release. ;)

Neemt niet weg dat de belabberde beschikbaarheid vervelend is.
Jij wil 'games voor current gen'. Mijn punt is dat current gen op dit ogenblik net geen paper launch is, en net zo goed niet kan bestaan voor wat betreft afzetmarkt, en de devs.

Enkele consoles in handen van gamers en grote wachtlijsten betekent nog niet dat current gen is begonnen vanuit een groter perspectief. Als je wil argumenteren dat we ons in current gen bevinden, omdat de hardware technisch gezien beschikbaar is, dan heb je gelijk.

Ik definieer current gen als de periode waarin het hele eco-systeem omslaat en gezond kan leven op de beschikbare installbase. Wat heb je aan 'current gen' als er geen 'current gen' games zijn? Ik game om te gamen, niet om naar m'n console te staren die in de kast staat. Muv een paar games op ps5 is er niets wat echt exclusief gebruik maakt van de features in deze generatie (wat mij betreft voornamelijk dan snelle storage/SSD). Demon Souls, ratchet and clank en returnal zal het zowat zijn.

Ik loop regelmatig elektronica shops binnen, en heb het laatste jaar nog geen enkele keer een doos op voorraad gezien. Heel af en toe een demo ps5 achter plexiglas.

Voor mezelf kan je het pas over current gen hebben als consumenten het ding gewoon ergens van het schap kunnen halen. Maar iedereen heeft wel een andere definitie.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 21:46
airwolf83 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:42:
[...]

Yeb heb ik en ook nog een correcte kabel.

Als je bij instellingen van de xbox kijkt staat er ook dst de xbox correct is ingesteld voor 120 hz alleen de optie in halo blijft greyed out
Dat is raar. Heb je een x of een s?

Verwijderd

Amos_x schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:17:
[...]

Jij wil 'games voor current gen'. Mijn punt is dat current gen op dit ogenblik net geen paper launch is, en net zo goed niet kan bestaan voor wat betreft afzetmarkt, en de devs.

Enkele consoles in handen van gamers en grote wachtlijsten betekent nog niet dat current gen is begonnen vanuit een groter perspectief. Als je wil argumenteren dat we ons in current gen bevinden, omdat de hardware technisch gezien beschikbaar is, dan heb je gelijk.

Ik definieer current gen als de periode waarin het hele eco-systeem omslaat en gezond kan leven op de beschikbare installbase. Wat heb je aan 'current gen' als er geen 'current gen' games zijn? Ik game om te gamen, niet om naar m'n console te staren die in de kast staat. Muv een paar games op ps5 is er niets wat echt exclusief gebruik maakt van de features in deze generatie (wat mij betreft voornamelijk dan snelle storage/SSD). Demon Souls, ratchet and clank en returnal zal het zowat zijn.

Ik loop regelmatig elektronica shops binnen, en heb het laatste jaar nog geen enkele keer een doos op voorraad gezien. Heel af en toe een demo ps5 achter plexiglas.

Voor mezelf kan je het pas over current gen hebben als consumenten het ding gewoon ergens van het schap kunnen halen. Maar iedereen heeft wel een andere definitie.
Die "paper launch" staat nu al een jaar naast mijn tv. Hij is er en ik heb 'm gekocht en zou het jammer vinden dat hij pas de volle aandacht gaat krijgen wanneer iedereen hem zo uit het schap kan pakken.
Ikzelf heb nog geen PS5 maar dat maakt het nog geen next gen voor mij. Laat ze daar maar alvast meer PS5 only games op uitbrengen, ik koop ze graag alsnog wanneer de console hier in huis komt. Ik gun het de current eigenaren alvast. ;)
Maar we leven natuurlijk wel in bijzondere tijden met de huidige wereld situatie, dus ik heb er wel begrip voor.
Even voor de duidelijkheid, ik geniet volop van mijn XsX. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2021 11:03 ]

• 418O2
  • Laatst online: 13:13
Amos_x schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:17:
[...]

Er zijn net zoveel PS5's als PS4's uitgeleverd in het eerste jaar. En dat zal voor de xbox niet anders zijn. Een paper launch is wat anders.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ook even met de Matrix Tech demo aan de slag geweest. behoorlijk indrukwekkend allemaal.

Alleen als ik iets moet zoeken dan is lipsync wel iets wat ze ook tegenwoordig nog steeds niet lekker op orde hebben.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• airwolf83
FrankoNL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:36:
[...]

Dat is raar. Heb je een x of een s?
Heb een x.

Niet dat ik het erg vind dat ik op quality mode speel maar wil ook wel performance mode spelen. Kijken hoe dat eruit ziet.
*O* wat een Campain van Halo, genieten dit!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12 13:48
Donstil schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:28:
Ook even met de Matrix Tech demo aan de slag geweest. behoorlijk indrukwekkend allemaal.

Alleen als ik iets moet zoeken dan is lipsync wel iets wat ze ook tegenwoordig nog steeds niet lekker op orde hebben.
Leuk weetje: de jongens en meisjes van The Coalition hebben meegewerkt aan deze demo.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Gamespot dacht dat het weer een Cinematics trailer was. Maar blijkt dus gameplay te zijn.

XBL: MRE Inc

• 418O2
  • Laatst online: 13:13
MRE-Inc schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:40:
[Twitter]

Gamespot dacht dat het weer een Cinematics trailer was. Maar blijkt dus gameplay te zijn.
Ze zeggen toch cinematic gameplay?
Die Matrix demo is idd bizar. Die Unreal Engine kan duidelijk dingen die we nog niet eerder hebben gezien.

Tevens eindelijk releasedatum voor CrossfireX. Ben erg benieuwd naar de campaign door Remedy.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Amos_x schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:39:
[...]

Bij die 20 miljoen consoles moet je wel rekening houden met dat veelal ook de wat fanatiekere gamers zullen zijn terwijl in die 160 miljoen oude consoles ook heel veel mensen zullen zitten die hooguit af en toe een potje FIFA spelen. Ik denk dat 20 miljoen nieuwe consoles best al een heel behoorlijk aantal is om games op te draaien.

Maar de vraag is natuurlijk ook of de noodzaak er is. Had Forza horizon 5 beter geweest als ze de Xbox one niet meer ondersteund hadden? Mwa de laadtijden in multiplayer waren beter geweest maar verder denk ik het eigenlijk niet. Die voordelen van de nieuwe consoles worden natuurlijk ook graag opgeklopt door de marketing afdelingen, maar het meeste is prima omlaag te schalen om ook op die oude zut nog te kunnen draaien.

Die tech demo heb ik nog niet bekeken (mijn werk ontwijkend gedrag beperkt zich vooralsnog even tot op Tweakers hangen :+), maar je moet je bij dat soort dingen ook altijd goed realiseren dat die enorm geoptimaliseerd zijn op een manier dat in een game niet kan. Dat kan bv zijn dat je beperkt wordt in vanuit welke hoek je dingen kunt zien en de wereld zal ook niet al te groot zijn. Moet je wel ineens overal naar toe kunnen wandelen en een wat grotere wereld hebben dan zit het er goed in dat dit niveau nog helemaal niet mogelijk is met de huidige hardware. Misschien dat we richting het einde van de generatie als bepaalde studios heel goed geworden zijn met deze hardware een game krijgen die het enigszins benadert, maar ga niet denken dat we pas 'next gen' bereikt hebben als de gemiddelde game er zo uitziet.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De tech demo is wel een stuk "vrijer" dan de meeste tech demos, je lijkt zelf aardig wat controle te hebben. Ik hoop vanavond de demo zelf aan de tand te voelen. Van wat ik heb gezien ziet het er indrukwekkend uit.

Ik vindt het wel jammer dat er geen vegetatie aanwezig lijkt te zijn, op een paar dode/bladloze bomen na, dat is nog steeds een beetje een pijnpunt in UE5.

Van het digital foundry artikel: (https://www.eurogamer.net...ix-ue5-demo-is-incredible)
- The city is 4,138 km wide and 4.968 km long, slightly larger than the size of downtown Los Angeles
- The city surface is 15.79 km2
- The city perimeter is 14.519 km long
- There are 260 km of roads in the city
- There are 512 km of sidewalk in the city
- There are 1,248 intersections in the city
- There are 45,073 parked cars, of which 38,146 are drivable and destructible
- There are 17,000 simulated traffic vehicles on the road that are destructible
- 7,000 buildings
- 27,848 lamp posts on the street side only
- 12,422 sewer holes
- Almost 10 million unique and duplicated assets were created to make the city
- The entire world is lit by only the sun, sky and emissive materials on meshes. No light sources were placed for the tens of thousands of street lights and headlights. In night mode, nearly all lighting comes from the millions of emissive building windows
- 35,000 simulated MetaHuman pedestrians
- Average polygon count? 7000k buildings made of 1000s of assets and each asset could be up to millions of polygons so we have several billions of polygons to make up just the buildings of the city

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 10-12-2021 13:02 ]

uchiha tijntje schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:08:
Heb even de meeste trailers bekeken maar ben nog niet echt onder de indruk van de nieuwe aangekondigde games. Ook veel al aangekondigde titels waren niet zo boeiend.

Wel onder de indruk van Hellblade en leuk om een release date te zien van Tunic en Cuphead DLC.
A Plague Tale 2 vind ik er tof uit zien, deel 1 was ook erg leuk om te spelen.
Daarnaast hebben Suicide Squad en Hellblade II mijn aandacht.
En de story trailer van Elden Ring bevestigd alleen maar mijn vermoedens, dat wordt een memorabel avontuur !! :9

Verwijderd

Ik kijk vooral uit naar de nieuwe Space Marine, het origineel was echt een top game.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:08:

De trailers van hellblade en horizon zijn om te smullen vind ik. Niet slecht voor een award show.
Hoe The Coalition heeft mee geholpen aan de Matrix Awakens demo : https://news.xbox.com/en-...o-life-on-xbox-series-xs/

@uchiha tijntje Time for penance !!

Ik check die TGAs al sinds vorig jaar niet live meer, gewoon lekker rustig de volgende dag op mijn gemakkie kijken en lekker fast forward bij shit wat niet boeit.

Heel veel games waar ik naar uit kijk, dat is één ding dat zeker is. Hellblade 2 ziet er echt ongelooflijk goed uit, Jezus. Wel duidelijk waar de gameplay naar cinematic overgaat, niet alles is hier gameplay , maar de stukjes dat ze loopt wel. Kan mij echt niet voorstellen dat wij haar zo besturen tijdens die aanval scènes enzo.

Alan Wake 2, nu echt een volwaardige survival horror. Dus geen psychologische thriller met horror stukjes, ben benieuwd, geweldig dat ie is aangekondigd en niet alleen voor Epic of dat Sony een of andere deal had gemaakt zoals wel met KOTOR.

Nog altijd geen FF7R, ik denk dat ik het maar op geef voor een release op Xbox.

Verder nog vele andere games die me echt heel tof lijken.
Chivalry 2 free play days nu. Ik vond het er verdomd tof uit zien in die trailer tijdens de preshow, ik ga hem checken.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Caayn schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:00:
De tech demo is wel een stuk "vrijer" dan de meeste tech demos, je lijkt zelf aardig wat controle te hebben. Ik hoop vanavond de demo zelf aan de tand te voelen. Van wat ik heb gezien ziet het er indrukwekkend uit.

Ik vindt het wel jammer dat er geen vegetatie aanwezig lijkt te zijn, op een paar dode/bladloze bomen na, dat is nog steeds een beetje een pijnpunt in UE5.

Van het digital foundry artikel: (https://www.eurogamer.net...ix-ue5-demo-is-incredible)

[...]
Net even gedaan/gespeeld. Late to the party maar...wow. Echt wow. Zitten nog genoeg flaws in en het had fijner geweest als de auto's zich gedroegen zoals in GTA4 (en de auto's zijn ook te licht) maar dat terzijde. Echt heel indrukwekkend.
Het is een hele toffe tech demo inderdaad. Had niet verwacht dat we echt konden rondlopen en rijden in die stad. De framerate keldert tijdens rijden wel goed in, dat wel. Verder erg tof allemaal.

Dit zou een next gen Watch Dogs kunnen zijn, misschien GTA 6 maar GTA is toch vaak net iets meer cartoony, for lack of a better word.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

devilsnight schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:28:
Het is een hele toffe tech demo inderdaad. Had niet verwacht dat we echt konden rondlopen en rijden in die stad. De framerate keldert tijdens rijden wel goed in, dat wel. Verder erg tof allemaal.

Dit zou een next gen Watch Dogs kunnen zijn, misschien GTA 6 maar GTA is toch vaak net iets meer cartoony, for lack of a better word.
Zal het ook nog gaan proberen op de PS5 en XSS, benieuwd wat de framerate/graphics op die twee dingen doen. Maar kakt zeker in sporadisch. Het is ze vergeven :P, had het ook niet zien aankomen.
Exorcist schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:31:
[...]

Zal het ook nog gaan proberen op de PS5 en XSS, benieuwd wat de framerate/graphics op die twee dingen doen. Maar kakt zeker in sporadisch. Het is ze vergeven :P, had het ook niet zien aankomen.
PS5 lijkt en iets betere framerate hebben volgens dat kanaal EnAnalistaDebits, maar ik lees dan ook weer dat X een hogere resolutie pushed.

Trouwens, eigenlijk doet dit me nog het meest denken aan GTA IV en V maar dan met bepaalde MODs zoals in vele YouTuber video's.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

devilsnight schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:33:
[...]

PS5 lijkt en iets betere framerate hebben volgens dat kanaal EnAnalistaDebits, maar ik lees dan ook weer dat X een hogere resolutie pushed.

Trouwens, eigenlijk doet dit me nog het meest denken aan GTA IV en V maar dan met bepaalde MODs zoals in vele YouTuber video's.
Nice, vergelijk met de PS5 ben ik het meest benieuwd naar dus zal het straks even downloaden.
En ja, dat gevoel heb ik dus ook. Door de omgeving met name GTA IV. Maar had het dus maar die controls, auto's in GTA IV vond ik echt heel fijn besturen, stuk minder arcade.
Exorcist schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:34:
[...]

Nice, vergelijk met de PS5 ben ik het meest benieuwd naar dus zal het straks even downloaden.
En ja, dat gevoel heb ik dus ook. Door de omgeving met name GTA IV. Maar had het dus maar die controls, auto's in GTA IV vond ik echt heel fijn besturen, stuk minder arcade.
Ik hoop echter niet dat GTA 6 qua audio hetzelfde als dit zal zijn qua hoe de auto's klinken, haha. Het is alsof alle auto's in deze demo elektrisch zijn, lol. Je mist echt die toffe engine sounds.

Wel bizar vet hoeveel auto's je in die stad tegelijk ziet rijden hoor en dan ook nog een parkeerplaats net met tig auto's. Ik zie GTA 6 niet zoveel auto's op je scherm toveren.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

devilsnight schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:43:
[...]

Ik hoop echter niet dat GTA 6 qua audio hetzelfde als dit zal zijn qua hoe de auto's klinken, haha. Het is alsof alle auto's in deze demo elektrisch zijn, lol. Je mist echt die toffe engine sounds.

Wel bizar vet hoeveel auto's je in die stad tegelijk ziet rijden hoor en dan ook nog een parkeerplaats net met tig auto's. Ik zie GTA 6 niet zoveel auto's op je scherm toveren.
Audio van de auto's is ook erbarmelijk, idem voor het geluid bij crashes/botsingen inderdaad. En ik denk dat het een ander verhaal wordt als het echt een spel zou zijn, met minder doelloze AI of andere zaken die CPU/resources eisen.
Exorcist schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:45:
[...]

Audio van de auto's is ook erbarmelijk, idem voor het geluid bij crashes/botsingen inderdaad. En ik denk dat het een ander verhaal wordt als het echt een spel zou zijn, met minder doelloze AI of andere zaken die CPU/resources eisen.
Trouwens, is echt alles zodra je het opstart UE5? Dat stukje met de langharige Keanu lijkt namelijk de echte Keanu te zijn, zo niet, crazy impressive.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

devilsnight schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:48:
[...]

Trouwens, is echt alles zodra je het opstart UE5? Dat stukje met de langharige Keanu lijkt namelijk de echte Keanu te zijn, zo niet, crazy impressive.
Ik weet het niet, maar als ik zo zag was dat toch echt echt. Maar het feit dat we twijfelen zegt denk ik genoeg over de technieken vandaag de dag...
Exorcist schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:49:
[...]

Ik weet het niet, maar als ik zo zag was dat toch echt echt. Maar het feit dat we twijfelen zegt denk ik genoeg over de technieken vandaag de dag...
Ja dat zeker. Maar als je nu terugkijkt en je vergelijkt het echte stukje met de gezichten in de auto dan zie je het wel, maar het blijft schitterend.

Ik vroeg me af of de demo ook ergens eindigt maar zo te zien is er geen einde, je kan gewoon rondlopen en rijden.

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Nog meer mensen met een LG OLED welke gebruik maken van de super resolution optie. Het maakt het beeld veel scherper maar zorgt er ook voor dat in sommige spellen, je de pixels ziet bewegen, zoals bij asfalt etc. Iemand enig idee waardoor dat komt?
BramViking schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:44:
Nog meer mensen met een LG OLED welke gebruik maken van de super resolution optie. Het maakt het beeld veel scherper maar zorgt er ook voor dat in sommige spellen, je de pixels ziet bewegen, zoals bij asfalt etc. Iemand enig idee waardoor dat komt?
Merk je echt serieus verschil met die optie aan? Je zou denken dat met al die 4k games je geen verschil zou zien. Met Xbox One gebruikte ik het nog wel voor 720p of 900p games en dan zag je dat het wel scherper werd. Ik heb de optie zelf niet aan. Zie je dit ook met andere games?

• BramViking
devilsnight schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:51:
[...]

Merk je echt serieus verschil met die optie aan? Je zou denken dat met al die 4k games je geen verschil zou zien. Met Xbox One gebruikte ik het nog wel voor 720p of 900p games en dan zag je dat het wel scherper werd. Ik heb de optie zelf niet aan. Zie je dit ook met andere games?
Dat merk je ja vooral in flight simulator. En het verschil is gigantisch. Aan ziet er super uit alleen de pixels kunnen soms bewegen en dat verpest het wel.
BramViking schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:55:
[...]

Dat merk je ja vooral in flight simulator. En het verschil is gigantisch. Aan ziet er super uit alleen de pixels kunnen soms bewegen en dat verpest het wel.
Ok dan. Ik heb MSFS zelf er niet op staan, maar ik zal het zo eens testen met games die ik erop heb staan. Ik moet zeggen dat met games zoals Yooka Laylee 2 en Psychonauts 2 ik me haast niet kan voorstellen dat het nog scherper kan eigenlijk, haha.

Super resolution op max?

• BramViking
devilsnight schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:57:
[...]

Ok dan. Ik heb MSFS zelf er niet op staan, maar ik zal het zo eens testen met games die ik erop heb staan. Ik moet zeggen dat met games zoals Yooka Laylee 2 en Psychonauts 2 ik me haast niet kan voorstellen dat het nog scherper kan eigenlijk, haha.

Super resolution op max?
Klopt, vooral in spellen waar je asfalt ziet merk je het op. Op de C7 welke ik hiervoor had had je deze optie niet eens en was het even scherp. Alleen heb je het op deze OLED (de C1) wel nodig.
BramViking schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:04:
[...]

Klopt, vooral in spellen waar je asfalt ziet merk je het op. Op de C7 welke ik hiervoor had had je deze optie niet eens en was het even scherp. Alleen heb je het op deze OLED (de C1) wel nodig.
Is de C1 niet de iets "mindere" OLED van alle modellen tot nu toe? Super betaalbaar maar qua specs net even minder premium zeg maar? Ik heb zelf de C9.

Trouwens.....update over Scorn.

Oktober, 2022.

YouTube: Scorn Release Date Announcement Trailer

• BramViking
devilsnight schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:13:
[...]

Is de C1 niet de iets "mindere" OLED van alle modellen tot nu toe? Super betaalbaar maar qua specs net even minder premium zeg maar? Ik heb zelf de C9.

Trouwens.....update over Scorn.

Oktober, 2022.

YouTube: Scorn Release Date Announcement Trailer
Lol de C1 is juist de meest capabele OLED tot nu toe.
BramViking schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:20:
[...]

Lol de C1 is juist de meest capabele OLED tot nu toe.
My bad, haha.

Ik had gelezen over een zeer goedkope OLED van LG die qua specs minder was dan de wat duurdere modellen, dan bedoel ik een andere.

Ik heb het overigens getest net met Psychonauts 2 en Yooka Laylee and the Impossible Lair en ik zie zelf geen verschil tussen super resolution off en max.

[ Voor 19% gewijzigd door devilsnight op 10-12-2021 22:41 ]

devilsnight schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:24:
[...]

My bad, haha.

Ik had gelezen over een zeer goedkope OLED van LG die qua specs minder was dan de wat duurdere modellen, dan bedoel ik een andere.
Beetje off topic, maar het cijfer geeft de generatie of het jaar aan. Die van jou is het 2019 model, de C1 is het 2021 model. Ik heb een B1, die is iets minder (mindere beeld processor, iets minder fel, maar wel nog 2 volledige HDMI 2.1 poorten), daaronder heb je nog de A1 wat echt het zwaar uitgeklede model is (geen HDMI 2.1). En de G1 is het topmodel maar scheelt geloof ik technisch weinig met de C1.

devilsnight schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:28:

Kijk ook mijn ogen uit :9~
Wel jammer dat we niet kunnen schieten of zo.
En mis echt een dikke motorfiets om door de stad heen te scheuren !

Even geduld nog :7

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:48:
[...]

Wel erg indrukwekkend, maar er wordt hier ook wel heel erg met verschillende beelden gespeeld. Keanu in het begin is gewoon film beeld. Je kan het goed zien aan de lip sync. Daarnaast beweegt zijn mond veel natuurlijker, pas in de auto zijn het in game beelden, alles daarvoor is gewoon opgenomen film. Tijdens de auto scène betrap ik de demo er vaak genoeg op dat er gewoon film gebruikt wordt. De intro is een mix van video en in game. Ook bij de auto scène heb ik het idee dat er vaak genoeg film beeld wordt gebruikt. Ik heb echt het idee dat er wat te veel gesjoemeld wordt. Ik vertrouw het zeker niet. Als je in de stad loopt is het pas in game en dan zijn de graphics toch van een ander niveau dan in de auto scène. Daarnaast dropt de fps vaak genoeg naar 20fps. Leuk een dergelijke demo, maar het laat alleen zien wat er de volgende generatie mogelijk is. Maar wij gaan dit soort graphics niet zien op deze gen. Dat duurt nog minstens 6 jaar voordat we dit ingame gaan zien op een console.
Pagina: 1 ... 284 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord