• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:16
Kaasje123 schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:29:
[...]

Daar geloof ik niet zo in eerlijk gezegd. Deze generatie heeft geen mank been zoals de vorige dat wel hadden bij zowel playstation als Xbox. Daarnaast zouden er dan 3 versies van games gemaakt moeten worden gezien er al een S en een X is.
het is niets anders dan ze nu al doen met de Xbox One als laagste optie. Alleen zou dan de Xbox Series S de laagste optie worden. Voordeel is dan wel dat de devs er altijd vanuit kunnen gaan dat er een SSD in zit.

Ik denk alleen niet dat dat over 2 jaar gaat zijn. Door de chiptekorten loopt deze generatie al niet zo hard als zou moeten. Dus denk eerder dat ze daarom mogelijk een Pro versie overslaan. Als ze dat niet doen, dan denk ik dat die er pas komt over 4 jaar en dat ze dan de S ook laten vallen, net zoals ze ergens in het komend jaar de support van de One zullen laten vallen (stond volgens mij voor eind 2022).

• skyrebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-11 11:44
BramViking schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:57:
Huh, voor het eerst meegemaakt dat bij het opstarten van de Xbox Series X een zeer lage resolutie werd getoond. Denk 480P. Meteen de console afgesloten en opnieuw gestart. Nu is alles wel weer 4K 120hz. Anderen dit ook een keer gehad? En wat kan de oorzaak zijn.
Dit heb ik ook al een keer of 2/3 gehad. Dacht zelf dat dit alleen gebeurd als ik xbox opstart terwijl ik netflix of prime zat. Echter niet hard reproduceerbaar. Inmiddels alweer ff geleden.

Ter volledigheid: Xbox aangesloten op LG CX. Heb t nooit gezien met Xbox en TV gelijk opstarten. Alleen als TV al aan is en dan de XSX opstart. Hoor ook geen opstart geluid als ik het lage resolutie probleem krijg.

[ Voor 16% gewijzigd door skyrebel op 06-12-2021 15:45 ]

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:29
Is alle toetsenbord en muis geschikt voor de Xbox series x? Heeft deze ondersteuning bij shooters games?

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:24
skyrebel schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:39:
[...]

Dit heb ik ook al een keer of 2/3 gehad. Dacht zelf dat dit alleen gebeurd als ik xbox opstart terwijl ik netflix of prime zat. Echter niet hard reproduceerbaar. Inmiddels alweer ff geleden.
Ook bij mij niet reproduceerbaar, maar zo af-en-toe komt het voor, van (ingangs)kanaal wisselen lost het probleem hier op, dus zonder de xbox te herstarten (overigens geen OLED model, maar wel LG), het lijkt dus aan de TV te liggen, en van wat ik hier heb kunnen vinden, alleen bij LG..

• skyrebel
  • Laatst online: 27-11 11:44
Afgelopen weekend eens cloud gaming geprobeerd. Dacht is wel handig om spel te proberen zonder lange installatietijd. Helaas was de ervaring dramatisch slecht. Beeldkwaliteit was ruk en minuut/paar minuten kreeg ik complete refresh van scherm. Was bij verschillende spellen zo. Volgens mij zit ik met een 100mbits lijntje binnen de cloudgaming specs.

Nu las ik dat meerdere hier gemerkt hadden dat servers langzaam zijn, dus mogelijk was het gewoon even pech hebben. Zijn hier mensen die cloud gamen en wat is jullie ervaring over algemeen.
Evertt schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:41:
Is alle toetsenbord en muis geschikt voor de Xbox series x? Heeft deze ondersteuning bij shooters games?
Volgens mij in principe wel. Als Windows ze zonder extra driver snapt dan verwacht ik dat de Xbox dat ook doet.
Maar het hangt van de game af of deze m&k ondersteunt. Ik heb het zelf alleen even met Gears 5 geprobeerd en vond het toch een beetje behelpen (werkte niet helemaal vlekkeloos).
Voor een lijstje welke games het ondersteunen moet je even googlen, maar als je alleen maar met m&k wil gamen dan zou ik toch voor een pc kijken als het even kan.

Gamertag: FinrazielNL

Unreal Engine 5 Tech Demo : The Matrix Awakens (gratis)
https://www.xbox.com/en-u...5-experience/9ng8rk1f3hcc

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
https://www.xbox.com/en-u...5-experience/9ng8rk1f3hcc

Unreal Engine 5 tech demo is nu beschikbaar! Mogelijk eerste echt next-gen ervaring/graphics.

Edit: Ik ben langzaam, en blind

[ Voor 8% gewijzigd door Homeland op 06-12-2021 17:04 ]

• v8power67
  • Laatst online: 09:21

v8power67

Psn: Mausosaurus

Iemand een reden waarom ik spotify niet kan gebruiken tijdens flight sim? Is juist de ideale game, muziekje aan en lekker rond vliegen...

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Verwijderd

Die tech demo straks eens checken wil nu wel eens zien wat de xsx kan. Al die games die afgeremd worden omdat het allemaal maar cross-gen moet zijn ben ik klaar mee. :P

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:13:
Die tech demo straks eens checken wil nu wel eens zien wat de xsx kan. Al die games die afgeremd worden omdat het allemaal maar cross-gen moet zijn ben ik klaar mee. :P
Als de demo al 29gb is, laat staan wat een normale game is :+

Lichtpuntje...

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Tis toch alleen een pre-download? Volgens de omschrijving gaat ie pas de 9e open

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Eindelijk CrossfireX campaign nieuws.
The developer, which is working on the game’s singleplayer campaign, said that it is currently focused on fine tuning and polishing the technical details of the story version of the game.
Ze hebben het over launch preparation phase. Nice.

YouTube: Xbox News on Crossfire X Updates & Matrix Not to Miss

Verwijderd

Ik zag het net ja, een pre-load.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2021 17:55 ]

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:03

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

skyrebel schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:53:
Afgelopen weekend eens cloud gaming geprobeerd. Dacht is wel handig om spel te proberen zonder lange installatietijd. Helaas was de ervaring dramatisch slecht. Beeldkwaliteit was ruk en minuut/paar minuten kreeg ik complete refresh van scherm. Was bij verschillende spellen zo. Volgens mij zit ik met een 100mbits lijntje binnen de cloudgaming specs.

Nu las ik dat meerdere hier gemerkt hadden dat servers langzaam zijn, dus mogelijk was het gewoon even pech hebben. Zijn hier mensen die cloud gamen en wat is jullie ervaring over algemeen.
Ik heb vroeg in de beta via Cloud gespeeld en vond het toen niets. Vooral de input lag was heel erg. En het geluid haperde regelmatig. Later speelde ik wat 'trage' spellen via Cloud, zoals A Plague Tale, Train Sim World, etc. Dat ging prima.

Sinds dat ze over zijn gestapt op Series X hardware (of One X?) is het echt een stuk beter. Ik speel de laatste weken ook 'snelle' games zoals Forza Horizon 4 en 5. De input lag is vrijwel nihil en kan prima meekomen in de snelle races.

Beeldkwaliteit is voor mij prima, ik speel via de PC en Chrome op een normaal 21" beeldscherm en daarop ziet het er voor mij gewoon netjes uit.

En gewoon via een goedkoop KPN ADSL lijntje.

Coding in the cold; <brrrrr />

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:59
@uchiha tijntje vorig jaar hadden we een verhitte discussie over de kwaliteit van halo. Ik dacht toen dat het niets ging worden en jij was positief. Als ik zo de reviews lees is het een prima game geworden en had je dus gelijk 👍.

Zin om de campaign te spelen.
giantgiantus schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:19:
@uchiha tijntje vorig jaar hadden we een verhitte discussie over de kwaliteit van halo. Ik dacht toen dat het niets ging worden en jij was positief. Als ik zo de reviews lees is het een prima game geworden en had je dus gelijk 👍.

Zin om de campaign te spelen.
Gok dat ze dat jaartje wel echt nodig hebben gehad :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:29
Finraziel schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:59:
[...]

Volgens mij in principe wel. Als Windows ze zonder extra driver snapt dan verwacht ik dat de Xbox dat ook doet.
Maar het hangt van de game af of deze m&k ondersteunt. Ik heb het zelf alleen even met Gears 5 geprobeerd en vond het toch een beetje behelpen (werkte niet helemaal vlekkeloos).
Voor een lijstje welke games het ondersteunen moet je even googlen, maar als je alleen maar met m&k wil gamen dan zou ik toch voor een pc kijken als het even kan.
Bedankt.

Ben aan het kijken of dit eventueel pc gaming kan vervangen. Nu is pc met de huidige gpu prijzen erg duur.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:19
Hier werd laatst gesproken over 'lag' bij het oproepen van het 'Guide Menu', toch? Heb ik ook last van op mijn Series X. Er zit een vertraging tussen het indrukken van de 'Guide Button' en het verschijnen van het menu.
Yonix schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:52:
Hier werd laatst gesproken over 'lag' bij het oproepen van het 'Guide Menu', toch? Heb ik ook last van op mijn Series X. Er zit een vertraging tussen het indrukken van de 'Guide Button' en het verschijnen van het menu.
Ja het is echt slomer geworden, met gekke stotteringen ook. Als je echter nog een keer op de knop drukt gaat het sneller. Maar voor die ene 4K update was het allemaal retesnel en soepel, dat is wel echt weg nu.

• SunnieNL
devilsnight schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:08:
[...]

Ja het is echt slomer geworden, met gekke stotteringen ook. Als je echter nog een keer op de knop drukt gaat het sneller. Maar voor die ene 4K update was het allemaal retesnel en soepel, dat is wel echt weg nu.
Dat kan een paar dingen betekenen:
1. ze zitten nog midden in de upgrade naar 4k waardoor ze minder machines hebben en resources moeten delen
2. Cloud gaming is een paar weken geleden beschikbaar gekomen voor iedereen. Mogelijk hebben ze een te grote toestroom om alles in goede banen te leiden. Dat kan vanzelf oplossen als het nieuwe er vanaf is
3. Als 2, maar microsoft had de toeloop niet verwacht en is aan het bijschalen in capaciteit (al denk ik dat dat met de xbox hardware lastiger gaat dan met andere azure hardware)

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-11 18:06
Hebben jullie ook het probleem dat hij soms games helemaal opnieuw download? Bv forza horizon 5 had een update en toen ik ging kijken bij downloads dan was het meer dan 100gb wat dus heel het spel is.

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:14
Yonix schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:52:
Hier geen last van. Net zo snel als in het begin nog.

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
Is er al een preload voor Halo?

Verwijderd

silent785 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:21:
Hebben jullie ook het probleem dat hij soms games helemaal opnieuw download? Bv forza horizon 5 had een update en toen ik ging kijken bij downloads dan was het meer dan 100gb wat dus heel het spel is.
AC:Valhalla hier op disc, er is een update beschikbaar: 118GB.

8)7

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
sohus schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:32:
Is er al een preload voor Halo?
Zeker, vorige week al :)

What a fine day for Science! | Specs

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mm handig dit wel. Stuur mijn Elite V2 op, krijg vrijdag bericht dat er een vervangende retour komt.
Maak ik nu de doos open en zit mijn eigen Elite er gewoon weer in 8)7

Edit: En Probleem speelt ook nog.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 07-12-2021 10:28 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• joneboon
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-06 16:29
MIsschien is het al gevraagd, maar gaat Halo overal op de wereld op hetzelfde moment live? Gezien er nog geen nieuwe update is en het al bijna 8 dec. is in Nieuw Zeeland

• sohus
Hoe groot? Bij mij is hij nog altijd maar 28gb.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:51

On_E

Housemusic

joneboon schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:46:
MIsschien is het al gevraagd, maar gaat Halo overal op de wereld op hetzelfde moment live? Gezien er nog geen nieuwe update is en het al bijna 8 dec. is in Nieuw Zeeland
Global release helaas. Dus morgenavond 19 uur pas.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:14
Donstil schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:23:
Mm handig dit wel. Stuur mijn Elite V2 op, krijg vrijdag bericht dat er een vervangende retour komt.

Hahaha Jezus Christus, af en toe vraag je je echt af hoe het kan...

Ik had onlangs nog hier van een medetweaker gehoord op dit topic (weet ff niet meer wie, maar toch bedankt) dat ik eventueel die a knop nog even in moest wijden, heb toch echt heel veel erop geramd in de tussentijd maar hij blijft nog steeds vaker de a niet registreren. Of ik moet echt een overduidelijke duw erop plaatsen, midden erop en wat harder.

Ik ga de mijne toch ook weer terugsturen, ik vind het een megafijn ding, maar ik accepteer niet dat één van de meest gebruikte knoppen gewoon niet werkt..

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
On_E schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:02:
[...]

Global release helaas. Dus morgenavond 19 uur pas.
-O-
Ik had bedacht om morgen een uurtje eerder op te houden qua werk om alvast een stuk te kunnen spelen, maar dat hoeft dus niet.

What a fine day for Science! | Specs

Donstil schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:23:

Wat slecht.... 8)7

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Donstil
  • Niet online
JDL15 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:46:
[...]

Hahaha Jezus Christus, af en toe vraag je je echt af hoe het kan...

Ik had onlangs nog hier van een medetweaker gehoord op dit topic (weet ff niet meer wie, maar toch bedankt) dat ik eventueel die a knop nog even in moest wijden, heb toch echt heel veel erop geramd in de tussentijd maar hij blijft nog steeds vaker de a niet registreren. Of ik moet echt een overduidelijke duw erop plaatsen, midden erop en wat harder.

Ik ga de mijne toch ook weer terugsturen, ik vind het een megafijn ding, maar ik accepteer niet dat één van de meest gebruikte knoppen gewoon niet werkt..
Nou dat heb ik ook gedaan, althans hij kwam uit de doos en leek toen volledig te functioneren. Werd gedurende de eerste week steeds erger.

Het is nu ook hier hetzelfde, druk je er bewust op dan registreert hij wel, druk je er wat onbewuster op tijdens het gamen dan registreert hij niet.

Mijn Halo (non elite) had hetzelfde en is netjes omgewisseld voor een werkend exemplaar, dat had ik hier dus ook graag gezien, nou goed morgen gaat hij weer weg met UPS voor een tweede poging 8)7

Donstil schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:58:
[...]

Nou dat heb ik ook gedaan, althans hij kwam uit de doos en leek toen volledig te functioneren. Werd gedurende de eerste week steeds erger.

Het is nu ook hier hetzelfde, druk je er bewust op dan registreert hij wel, druk je er wat onbewuster op tijdens het gamen dan registreert hij niet.

Mijn Halo (non elite) had hetzelfde en is netjes omgewisseld voor een werkend exemplaar, dat had ik hier dus ook graag gezien, nou goed morgen gaat hij weer weg met UPS voor een tweede poging 8)7
Ik ben bang dat dit probleem nooit opgelost gaat worden, heb om die reden mijn Series 2 ook verkocht nadat die gemaakt was door Microsoft.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Verwijderd

Heeft er iemand een idee hoelang een reparatie zou duren bij Microsoft voor de X?
Ik heb last van controllers die disconnecten en 'witte puntjes' in het beeld bij games, precies of de GPU zal gaan falen.
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:00:
Heeft er iemand een idee hoelang een reparatie zou duren bij Microsoft voor de X?
Ik heb last van controllers die disconnecten en 'witte puntjes' in het beeld bij games, precies of de GPU zal gaan falen.
Ik had toen een DOA ( Dead On Arrival ) vlak voor de kerstvakantie en dat duurde anderhalf tot 2 weken tot ik een nieuwe thuis kreeg :).

• Donstil
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:59:
[...]

Ik ben bang dat dit probleem nooit opgelost gaat worden, heb om die reden mijn Series 2 ook verkocht nadat die gemaakt was door Microsoft.
Nee die kans zit er wel in inderdaad maar ik vind hem te fijn om het niet te blijven proberen :P

Donstil schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:08:
[...]

Nee die kans zit er wel in inderdaad maar ik vind hem te fijn om het niet te blijven proberen :P
Daar zat ik dus ook heel erg mee te worstelen, want hij speelt ontzettend fijn! :o
Maar ik blijf hem niet elk half jaar op sturen..

Verwijderd

G_Dragon schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:06:
[...]

Ik had toen een DOA ( Dead On Arrival ) vlak voor de kerstvakantie en dat duurde anderhalf tot 2 weken tot ik een nieuwe thuis kreeg :).
Ok thanks, ik ga deze dan na nieuwjaar aanmelden.
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:09:
[...]

Ok thanks, ik ga deze dan na nieuwjaar aanmelden.
Dan pas? kan je tot die tijd niet gamen toch.. :9

Je zou in de prijsklasse van de Elite 2 bijna naar een Scuf gaan kijken als je dit allemaal leest.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-12 11:40

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Wom schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:11:
Je zou in de prijsklasse van de Elite 2 bijna naar een Scuf gaan kijken als je dit allemaal leest.
Het is duidelijk dat er issues zijn, maar vergeet niet dat je hier alleen de klachten leest natuurlijk. Ik game probleemloos met de Elite 2

XBox Series X: BloodyB2121

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 21:46
SunnieNL schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:46:
[...]

Dat kan een paar dingen betekenen:
1. ze zitten nog midden in de upgrade naar 4k waardoor ze minder machines hebben en resources moeten delen
2. Cloud gaming is een paar weken geleden beschikbaar gekomen voor iedereen. Mogelijk hebben ze een te grote toestroom om alles in goede banen te leiden. Dat kan vanzelf oplossen als het nieuwe er vanaf is
3. Als 2, maar microsoft had de toeloop niet verwacht en is aan het bijschalen in capaciteit (al denk ik dat dat met de xbox hardware lastiger gaat dan met andere azure hardware)
Zijn punt ging over het feit dat je als je nu de xbox knop op je controller indrukt, er vertraging in zit. Niet over xcloud.
d.bakker84 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:13:
[...]

Het is duidelijk dat er issues zijn, maar vergeet niet dat je hier alleen de klachten leest natuurlijk. Ik game probleemloos met de Elite 2
Ook dat is waar, klagers hoor je vaker dan tevreden gebruikers. Maar in zijn algemeenheid vind ik wel dat er veel problemen voorbij komen, ook bij vaste klanten in de gaming topics (dus niet de incidentele klager die langs komt).

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-12 11:40

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Wom schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:20:
[...]

Ook dat is waar, klagers hoor je vaker dan tevreden gebruikers. Maar in zijn algemeenheid vind ik wel dat er veel problemen voorbij komen, ook bij vaste klanten in de gaming topics (dus niet de incidentele klager die langs komt).
Ja zeker. Er is wel echt iets mis. Hier ook mensen die meerdere controllers na elkaar met problemen kampen, dat mag natuurlijk niet.

XBox Series X: BloodyB2121

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:36
Mijn V2 is ook weer defect. Plakkende A-knop en drifting.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Eindelijk. Nog wel in de Alpha ring, maar zal tzt dan ook wel naar iedereen komen.

Kan je via de Edge browser een afbeelding instellen als achtergrond op je Home screen.

XBL: MRE Inc

• Donstil
  • Niet online
Daar heb ik er nog nooit een van vast gehad eigenlijk, wel paar keer naar gekeken inmiddels.
Ik ben dan toch iets meer een voorstander van de hardware van de fabrikant zelf op een of andere manier.

Die overweging heb ik een tijdje geleden gemaakt maar ik vond toen allemaal ervaringen met Scuf die nog veel erger waren. Kreeg de indruk dat Scuf draait op 'pro gamers' die het normaal vinden om elke drie maanden hun controller te vervangen. Voornamelijk de support (als je wel gewoon langer met een controller wil doen) leek ook nog eens veel slechter te zijn.

Gamertag: FinrazielNL

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 21:46
NotSoSteady schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:23:
Mijn V2 is ook weer defect. Plakkende A-knop en drifting.
Ik heb dus sinds kort de halo versie. Ik hoop dat die het blijft doen. Wat ik vooral volstrekt debiel vind is dat ze voor de sticks een onderdeeltje van 5 cent gebruiken, waarvan bekend is dat die gewoon snel slijten, voor een controller van 200 euro.

Overigens is dit met alle controllers van tegenwoordig zo. Ze gebruiken allemaal dezelfde zwakke implementatie. Zie daarvoor ook het artikel van ifixit. Het zijn gewoon tikkende tijdbommen.
Donstil schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:31:
[...]

Daar heb ik er nog nooit een van vast gehad eigenlijk, wel paar keer naar gekeken inmiddels.
Ik ben dan toch iets meer een voorstander van de hardware van de fabrikant zelf op een of andere manier.
Dat heb ik dus ook. Zal ook eigenlijk altijd origineel kiezen. Gevoelig voor de goede marketing zeker? :+
Finraziel schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:32:
[...]

Die overweging heb ik een tijdje geleden gemaakt maar ik vond toen allemaal ervaringen met Scuf die nog veel erger waren. Kreeg de indruk dat Scuf draait op 'pro gamers' die het normaal vinden om elke drie maanden hun controller te vervangen. Voornamelijk de support (als je wel gewoon langer met een controller wil doen) leek ook nog eens veel slechter te zijn.
Ik weet eigenlijk niet of er mensen hier in dit topic zijn die er persoonlijke ervaring mee hebben? Maar als het idd wordt gezien als minder duurzaam, dan is dat voor de prijs die ze vragen helemaal duurbetaald.

G_Dragon schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:59:
[...]

Ik begrijp het echt niet waarom er toch echt best veel aan die Elite controllers mankeert, met beide versies. Dat terwijl de normale Xbox One en Xbox Series controllers top zijn. Althans, ik heb de Series controller zelf niet genoeg getest omdat ik zelf een Elite V2 heb, maar de Xbox One controllers waren top.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:27
Had altijd erg goede ervaringen met Microsoft maar sinds 18 november heb ik een wekelijkse bel afspraak met de klantenservice van MS, waar volgensmij maar 1 persoon werkt want krijg telkens dezelfde dame aan de lijn :p

17 nov. 2e halo elite controller besteld, geen orderbevestiging maar geld wel afgeschreven en sindsdien krijg ik elke week te horen dat de controller de week erna geleverd gaat worden.

Vorige week gebeld om te annuleren maar omdat de order als geëscaleerd stond kon ik niet annuleren maar voor woensdag zou ik bericht krijgen dat de controller verzonden zou worden

Nou ze hebben nog 1 dag om het voor elkaar te krijgen…
devilsnight schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:01:
[...]

Ik begrijp het echt niet waarom er toch echt best veel aan die Elite controllers mankeert, met beide versies. Dat terwijl de normale Xbox One en Xbox Series controllers top zijn. Althans, ik heb de Series controller zelf niet genoeg getest omdat ik zelf een Elite V2 heb, maar de Xbox One controllers waren top.
Precies wat je zegt, ik snap er ook helemaal niks van..
Heb de Elite Series 1 en Elite Series 2 beide gehad en met beide veel problemen gehad, meerdere malen op moeten sturen naar Microsoft. Uiteindelijk maar besloten om hier geen geld meer in te gaan steken ondanks ze zo onwijs goed spelen.

Speel nu op de Forza Horizon Contoller en op de normale controller wanneer ik boven zit te gamen.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:59
Nog steeds werkt xcloud op iOS slecht vind ik. Bij halo mcc is er echt veel lag. Zo jammer vind ik.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
*Caayn klopt op hout.

Mijn Elite V1 werkt nog steeds zoals je mag verwachten. Helaas is de 3.5mm poort wel kieskeurig geworden en helpt schoonmaken niet meer.
Caayn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:09:
*Caayn klopt op hout.

Mijn Elite V1 werkt nog steeds zoals je mag verwachten. Helaas is de 3.5mm poort wel kieskeurig geworden en helpt schoonmaken niet meer.
Geen loslatende rubbers? :o

• SunnieNL
FrankoNL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:19:
[...]

Zijn punt ging over het feit dat je als je nu de xbox knop op je controller indrukt, er vertraging in zit. Niet over xcloud.
Dat is vaag.. die reactie was eerst gekoppeld aan iemand die zei dat xcloud niet lekker werkte op dit moment.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05
*Caayn klopt op hout.

Buiten mij RB en af en toe de A die geen zin heeft, doet de mijne het ook nog steeds.

Grappig dat het precies de 1.5 (wit model) is die loslatend rubber kreeg en vastzittende pookjes.

Maar heb nu toch een V2, dus ben weer happy.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Donstil
  • Niet online
*Caayn klopt op hout.

Maar de kieskeurige 3.5mm poort mag je verwachten dan? :+

G_Dragon schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:03:
[...]

Precies wat je zegt, ik snap er ook helemaal niks van..
Heb de Elite Series 1 en Elite Series 2 beide gehad en met beide veel problemen gehad, meerdere malen op moeten sturen naar Microsoft. Uiteindelijk maar besloten om hier geen geld meer in te gaan steken ondanks ze zo onwijs goed spelen.

Speel nu op de Forza Horizon Contoller en op de normale controller wanneer ik boven zit te gamen.
Ze spelen echt geweldig, je hebt echt het idee iets "premiums" in je handen te hebben en zulke issues mogen dan echt niet.

Met de V1 had ik loslatende rubber grips en met de V2 had ik dat RB amper nog registreerde. Hulde aan MediaMarkt hier die echt super nice is qua inruilen en een nieuwe krijgen. De huidige V2 heeft dat de B knop gewoon echt te hard ingedrukt moet worden, maar ik ben er aan gewend nu. Beter wordt het niet erger of beginnen andere knoppen straks.

• Caayn
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:33:
[...]

Maar de kieskeurige 3.5mm poort mag je verwachten dan? :+
It's a feature :P Scherp.

• Caayn
  • Niet online
Aan de rechterzijde zit al een hele tijd een klein bobbeltje, het rubber laat niet verder los, de rubbers zitten er verder nog gewoon op. Het lijkt iets uitgezet te zijn anders had ik er een druppeltje lijm/kit tussengedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nf3zioUD5c8rQsIrIqxkK15Qbcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJkSX2IPRDRfCgVwSWdZrAhV.jpg?f=fotoalbum_large

Alle knoppen, sticks, triggers en paddles werken zoals het hoort. Geen haperingen of drift.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 07-12-2021 13:55 ]

• RobTim
  • Laatst online: 27-01-2022
Let op! De LADDA accu's van IKEA waren (zeer waarschijnlijk) de beste oplaadbare batterijen van Enelop en hadden een capaciteit van 2450 mAh maat zijn inmiddels vervangen door andere (kleur) batterijen van 1750Ah voor de zelfde prijs.......... 30% minder capaciteit.
Serious Sam 4 op de Game Pass als surprise....

Maar het stelt niet veel voor. Slechte performance met beide modes, grafisch niet bijzonder. Gameplay weinig speciaal ook, het doet zijn ding I guess.

En die laadtijden....auw.

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 07-12-2021 15:41 ]

• joneboon
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-06 16:29
RobTim schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:53:
Let op! De LADDA accu's van IKEA waren (zeer waarschijnlijk) de beste oplaadbare batterijen van Enelop en hadden een capaciteit van 2450 mAh maat zijn inmiddels vervangen door andere (kleur) batterijen van 1750Ah voor de zelfde prijs.......... 30% minder capaciteit.
en deze dan: https://www.ikea.com/nl/n...ij-hr06-aa-1-2v-50504692/
;)

ze hebben allemaal een nieuw kleurtje volgens mij

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:29
Hè, er staat toch gewoon nog 2450 mAh op? Lijkt me niet dat ze dan de boel mogen beduvelen met een beduidend lagere capaciteit?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Weet iemand nog wat de exacte datum was dat Toynk de Xbox fridges gaat versturen ?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

devilsnight schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:06:
Weet iemand nog wat de exacte datum was dat Toynk de Xbox fridges gaat versturen ?
Ik wilde dit echt nét vragen...bij mij reageerden ze destijds met "december". Maar dat is nogal ruim :+
This is a great new item which will ship from the EU in December. Our price includes shipping costs, VAT & customs fees.

Clarification on the listing: This item is an EU plug / outlet.

• sohus
Gaat Halo Infinite echt maar 25GB zijn? Inclusief de SP campagne? Lijkt me erg klein gezien dat Halo 5 iets van 110GB was.

Dus de pre-load is niet de volledige game maar alleen de multiplayer?

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:22

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

sohus schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:10:
Gaat Halo Infinite echt maar 25GB zijn? Inclusief de SP campagne? Lijkt me erg klein gezien dat Halo 5 iets van 110GB was.

Geen idee maar die preload bugged volgens mij. Als je Halo: Infinite (Campaign) wil preloaded dan synced hij heel kort even de multiplayer install en dan stopt hij. Ook staat er bij Games en Files onder Halo Infinite geen aparte campaign files opgeslagen dus het blijft inderdaad even groot als de multiplayer.

Misschien omdat ze bang zijn voor spoilers/leaks maar naar mijn idee waren die er toch al?

Edit ik vond net wel een andere Halo Infinite op de GamePass app die 60GB groot was dus die maar even in de queue gezet, fingers crossed!

[ Voor 8% gewijzigd door hifigamefreak op 07-12-2021 16:28 ]

• SunnieNL
devilsnight schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:06:
Daar zat ik laatst ook aan te denken. Mij staat bij dat het 19 december was.
Als je nu bij ze besteld wordt het begin januari. Dus het zal daar ergens tussen liggen.

Hoop wel dat het verzenden iets sneller gaat dan 2 kalenders van brandweermannen uit australie, die bij elke customs 2 weken nodig hebben om er doorheen te komen en je steeds bij customs geen idee meer hebt waar het pakket zich bevind (customs is een soort limbo, waar de ene bezorgdienst ophoudt en de ander het overneemt en je totaal het zicht kwijt bent omdat beide partijen het niet meer tracken.. al gaat het zelfs in beide gevallen om dhl)

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
joneboon schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:04:
[...]

en deze dan: https://www.ikea.com/nl/n...ij-hr06-aa-1-2v-50504692/
;)

ze hebben allemaal een nieuw kleurtje volgens mij
Voorheen had IKEA witte "Eneloop Pro" (900 mAh AAA en 2450 mAh AA) en bruine "Eneloop Lite" (500 mAh AAA en 1000 mAh AA).
Nu heeft IKEA de standaard "Eneloop" in het assortiment: grijze 750 mAh AAA en 1900 mAh AA, maar ook nog de "Eneloop Pro" AA van 2450 mAh, met een nieuw grijsblauw kleurtje.

De Eneloop Lite is bedoeld voor continue laden, bijvoorbeeld in een DECT-handset.

De Eneloop Pro kan in theorie zo'n 500x opgeladen worden, maar is vrij gevoelig voor slecht laden/ontladen.
Bij mij zijn alle Sanyo XX (de voorloper van de Pro) vrij snel slecht geworden, mogelijk door een ongeschikte druppellader van goede kwaliteit.
Maar ook mijn Eneloop Pro's, die altijd met een bijgeleverde, originele Panasonic lader zijn geladen beginnen na een aantal jaren (4/5?) kuren te vertonen. De IKEA LADDA Pro's die ik met dezelfde lader laad zijn na 2 of 3 jaar nog probleemvrij.

De standaard Eneloop is eigenlijk de beste batterij en kan zo'n 1000x opgeladen worden, maar gaat inderdaad wel iets minder lang mee in een Xbox-controller.
De speelbare demo's staan erop hoor, waaronder de nieuwe game Nobody saves the World, van de makers van Guacamelee. 36 demo's in totaal geloof ik.

• Donstil
  • Niet online

Hij zit bij mijn console maar krijg het ook niet voor elkaar. Blijft maar de Multiplayer variant starten.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11 13:19
Misschien dat ze net zoals bij de multiplayer geen preload doen
devilsnight schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:29:
De speelbare demo's staan erop hoor, waaronder de nieuwe game Nobody saves the World, van de makers van Guacamelee. 36 demo's in totaal geloof ik.
Linkje :)
https://majornelson.com/2...ter-game-fest-demo-event/

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Nobody saves the World demo net uitgespeeld, erg leuk. Makers van Guacamelee, maar het is een volledig ander soort game. Aanrader!

Game Pass day one.

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 07-12-2021 23:17 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Steven030 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:13:
Misschien dat ze net zoals bij de multiplayer geen preload doen
De single player is straks te downloaden via huidige Infinite install.. Iets van 107gb als het goed is..
Bron: https://twitter.com/WolfA.../1468307612043079682?s=20
Iemand had het laatst over dat de AA in Halo niet al te best is. Ik zag een tip op XboxEra staan. Je moet in de video settings in de game helemaal naar onderen gaan en daar heb je de sharpening optie. Die staat op iets van 50%, draai die maar eens terug naar 25%.

Veel cleaner!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11 16:21
Vraagje. Heb net een series X weten te kopen, heel blij mee. Uiteraard met de game pass. Maar in krijg t niet voor elkaar om games te downloaden in standby.

Console staat op standby modus bij power instellingen en er staat dat hij kan schrijven naar de HDD in standby(is een toggle optie).

Maar als ik via het menu, of een enkele druk op de power knop, de Xbox uitzet (en hij dus naar standby zou moeten gaan) en ik minuten later mijn download queue check dan is er niets gedownload in de tussentijd.

Iemand tips? Ik lees dingen over instant on maar kan die optie niet vinden trouwens

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:50
D-Ed schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:29:
[...]

De single player is straks te downloaden via huidige Infinite install.. Iets van 107gb als het goed is..
Dat wordt dan weer net zo’n ellende als met Flight Simulator dat eerst iedereen tegelijk gaat downloaden en daarna tegelijk wilt gaan spelen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:14
TheProf82 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:49:
Vraagje. Heb net een series X weten te kopen, heel blij mee. Uiteraard met de game pass. Maar in krijg t niet voor elkaar om games te downloaden in standby.

Console staat op standby modus bij power instellingen en er staat dat hij kan schrijven naar de HDD in standby(is een toggle optie).

Maar als ik via het menu, of een enkele druk op de power knop, de Xbox uitzet (en hij dus naar standby zou moeten gaan) en ik minuten later mijn download queue check dan is er niets gedownload in de tussentijd.

Iemand tips? Ik lees dingen over instant on maar kan die optie niet vinden trouwens
Check ff je remote play settings en je standby mode (dus niet op eco hebben staan)

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:29
TheProf82 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:49:

Weet je zeker dat je goed kijkt? :) Je hebt namelijk twee power settings: instant-on en energy saving. Wil je met 'uitgeschakelde' Xbox games en updates kunnen downloaden en installeren, dan moet 'ie op instant on staan.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:22

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

D-Ed schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:29:
[...]

Schijnt mee te vallen, ongeveer dubbele size van de MP dus :)

• SunnieNL
Het wordt nu wel tijd dat die 2TB extension disc op de markt komt.
Heb nu Flightsim moeten verwijderen om Halo straks volledig te kunnen installeren :P

(ik gebruik de interne disk dan weer nauwelijks zodat die wat minder schrijfcycles / belasting krijgt)

• 418O2
  • Laatst online: 10:57
SunnieNL schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:06:

(ik gebruik de interne disk dan weer nauwelijks zodat die wat minder schrijfcycles / belasting krijgt)
Heb je enig idee hoeveel data een SSD kan wegschrijven voor je degradatie merkt?

Verwijderd

G_Dragon schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:10:
[...]

Dan pas? kan je tot die tijd niet gamen toch.. :9
Nu lukt het nog, met af en toe de vermelde problemen. Kan er voorlopig mee leven en ik heb liever iets tijdens de kerst dan niks :)

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
hifigamefreak schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:28:
[...]

[Embed]
Schijnt mee te vallen, ongeveer dubbele size van de MP dus :)
Das gunstig

Verwijderd

Als het goed is moet de download nu klaar staan. Zag dat er op de disc helemaal niks staat, is alleen een DRM checker verder niks. Dat vind ik wel een slechte zaak. Laatst had ik dit ook bij Kena.

Edit: 10:00 AM pacific time, dat is dus pas om 19:00 hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2021 09:45 ]

Verwijderd

MartijnS72 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:19:

De standaard Eneloop is eigenlijk de beste batterij en kan zo'n 1000x opgeladen worden, maar gaat inderdaad wel iets minder lang mee in een Xbox-controller.
Heb je een idee hoe lang de standaard mee gaat in de praktijk?
devilsnight schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:29:
Iemand had het laatst over dat de AA in Halo niet al te best is. Ik zag een tip op XboxEra staan. Je moet in de video settings in de game helemaal naar onderen gaan en daar heb je de sharpening optie. Die staat op iets van 50%, draai die maar eens terug naar 25%.

Veel cleaner!
Dat was ik.
Hoorde over sharpening aanpassing in de DF video maar vergeten toe te passen.
Bedankt voor het geheugensteuntje. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2021 09:33 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Jammer dat door al het Halo geweld Lawn Mowing Simulator, die via GamePass te spelen is, een beetje naar de achtergrond wordt gedrukt.

Gisteren heerlijk wat tuintjes zitten maaien. Voor zo'n debiele IT-er als ik die op dat soort vlakken perfectionistisch is, een prima game. Het enige wat ik nog mis, is de geur van vers gemaaid gras. En ja, ik houd wel van een strak gemaaid gazonnetje of voetbalveld zoals in De Kuip.

XBL: MRE Inc

• Caayn
  • Niet online
MRE-Inc schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:39:
Jammer dat door al het Halo geweld Lawn Mowing Simulator, die via GamePass te spelen is, een beetje naar de achtergrond wordt gedrukt.

Gisteren heerlijk wat tuintjes zitten maaien. Voor zo'n debiele IT-er als ik die op dat soort vlakken perfectionistisch is, een prima game. Het enige wat ik nog mis, is de geur van vers gemaaid gras. En ja, ik houd wel van een strak gemaaid gazonnetje of voetbalveld zoals in De Kuip.
Gewoon een paar van deze aansteken voor extra immersie :P

https://www.bol.com/nl/nl...CVFSw.2_9.11.ProductTitle

• SunnieNL
418O2 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:12:
[...]

Heb je enig idee hoeveel data een SSD kan wegschrijven voor je degradatie merkt?
Ik begin te merken dat mijn eerste SSD's toch wel problemen beginnen te geven met schrijffouten en die zijn nu een jaar of 5-7 oud denk ik (en ze zitten in een server die niet heel veel meer doet). De xbox schrijft continue best een hoop informatie naar de disk (live recording). Ook wordt een SSD minder snel als hij flink vol zit.

Dus ik neem liever het zekere voor het onzekere :)
De interne disk is alleen voor OS, live recording en de apps. Maakt het ook gelijk makkelijker om de games mee te nemen naar een vriend van me zonder gamepass, zodat wij als we daar spelen niet games opnieuw hoeven te downloaden als ik er in log met mijn account.

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11 16:21
Rossi46 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:03:
[...]

Weet je zeker dat je goed kijkt? :) Je hebt namelijk twee power settings: instant-on en energy saving. Wil je met 'uitgeschakelde' Xbox games en updates kunnen downloaden en installeren, dan moet 'ie op instant on staan.
Ik kan die setting instant on dus niet vinden! Ik heb het menu in het Engels ingesteld maar vind alleen de optie stand-by of eco.

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
TheProf82 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:49:
[...]

Ik kan die setting instant on dus niet vinden! Ik heb het menu in het Engels ingesteld maar vind alleen de optie stand-by of eco.
Stand-by is instant-on and eco is energy saving...

Xbox Live: Springbok NL

• 418O2
  • Laatst online: 10:57
SunnieNL schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:46:
[...]

Ik begin te merken dat mijn eerste SSD's toch wel problemen beginnen te geven met schrijffouten en die zijn nu een jaar of 5-7 oud denk ik (en ze zitten in een server die niet heel veel meer doet). De xbox schrijft continue best een hoop informatie naar de disk (live recording). Ook wordt een SSD minder snel als hij flink vol zit.

Dus ik neem liever het zekere voor het onzekere :)
De interne disk is alleen voor OS, live recording en de apps. Maakt het ook gelijk makkelijker om de games mee te nemen naar een vriend van me zonder gamepass, zodat wij als we daar spelen niet games opnieuw hoeven te downloaden als ik er in log met mijn account.
Dat is allemaal wel oudere techniek natuurlijk, maar als jij je daar lekkerder bij voelt :)

(is dat liverecording niet in-memory trouwens?)
Pagina: 1 ... 282 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord