Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:46
Kaasje123 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:10:
[...]

Developer heeft aangegeven dat het een unlocked frame rate heeft. Dus op de X draait het beter

https://forums.crateenter...-coming-to-xbox/112039/89
Merk er niks van. Gewoon 30fps helaas.
Wel een leuke game overigens maar gemiste kans imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:03
Vinnocchio schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:32:
[...]

Merk er niks van. Gewoon 30fps helaas.
Wel een leuke game overigens maar gemiste kans imo
Het schijnt dat de developer geen dev kit tot zijn beschikking heeft en dus geen optimalisaties uit heeft kunnen voeren voor de Series X|S.

Maar ik ben het met je eens: gemiste kans, want de game ziet er tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:23
Dit is ook een leuke bundel!

Xbox Series S - Fortnite & Rocket LeagueAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tf3xDc8YvktMiFUW2pkiz7BHn1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUTx3mSQG2vHJrYYUxHRfqMW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:46
Twee dingen die ik kwijt wil of afvraag:

1. Afgelopen dagen weer de laatste games gespeeld om te kijken of er minder bugs in zitten (CoD, Battlefield en ook Halo maar Halo had ik nergens last van) en allemaal wel gewoon speelbaar. :) Waar ik voornamelijk van heb genoten is dat ik nu echt merk hoe next gen nu de graphics zijn met de nieuwe releases. Heb hiervoor voornamelijk Black Ops Cold War gespeeld en het echte next-gen gevoel kreeg ik alleen met de Satellite map. Voor de rest vond ik het meer graphics die ik al gewend was van de Xbox One X of goeie game GPU op de PC. Ben niet zoals jullie die echt de Game Pass catalog speelt, ook al was ik eerder al zeer onder de indruk van Forza Horizon 4, Gears 5 en Flight Simulator. Dus nice dat de spellen die ik van plan ben veel te spelen mij echt even laat genieten van next-gen graphics waar ik versteld van kan staan.

2. Ik heb een Freesync game monitor die max 75 hertz is. Wat mij opvalt is dat de games die ik speel eigenlijk alleen op Quality modus gespeelt kan worden, laten we voor het gemak Halo Infinite nemen.

Volgens Google is Quality modus 4K resolutie op 60 FPS. Ik speel op 1440P. Als ik even ga zoeken naar mijn games op meer dan 60 fps ook gedraaid kunnen worden en het blijkt misschien dan niet zo te zijn. Is er dan eigenlijk nog voordelen om het aan FreeSync te hangen of kan ik bijvoorbeeld mijn HDMI poort (waar FreeSync alleen op werkt) gerust opgeven en op 60 fps blijven spelen door een andere poort te nemen? Ik heb de converters ervoor en die werkte ook in het verleden maar dan op 60 FPS locked. Ik ben bewust dat Freesync goed is voor dat de framerate stabiel weergegeven wordt op mijn scherm maar ik merk voorlopig niet dat ik framedrops ga krijgen op mijn Xbox. Dus ik weet even niet wat wijsheid is hier. Dan kan wat dingen veranderen in mijn setup eventueel mocht een andere apparaat de HDMI poort beter kunnen gebruiken. Scherm is AOC Q3279VWFD8 mocht dat relevant zijn. Kan bevestigen dat de verbinding tussen Xbox en mijn scherm daadwerkelijk 1440P op Freesync is. 75 hz forceren lukt niet op mijn Xbox op een andere manier volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RovloSQL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-10 20:27
Yonix schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:53:
Tip: En voor de 'achievement hunters' een game voor een makkelijke 1000GS. Ik zat na 5 minuten al op 600GS. (y)
Bedankt voor de tip! Voor 1000GS in 3.5 minuten ga ik de 'uitdaging' ook nog wel even aan :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Hen3s schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:38:
Dit is ook een leuke bundel!

Xbox Series S - Fortnite & Rocket League[Afbeelding]
Dat zijn toch twee gratis games? Wat is de bundel dan? 😜

Of hap ik? 😚

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou die Man of Medan kan je laten liggen hoor, 15 december verlaat het de game pass, good riddance.

Je loopt rond in de game, je pakt wat dingen op, je krijgt heel veel cutscenes met QTEs, uitermate oninteressante characters waarvan ik na 5 minuten al wist dat ik geen shit om ze zou gaan geven.

Totaal niet eng, domme jump scares en gewoon slecht als ik eerlijk ben. Het duurde gelukkig maar drie uurtjes. Het is dat ik nou eenmaal altijd doorzet als ik eenmaal aan een game, film of serie ben begonnen anders had ik hem allang uitgegooid.

Ik heb Until Dawn zelf niet gespeeld, wel een playthrough van gezien, en die is gewoon vele malen beter. Meerdere keren gehad dat ik even wegzakte met deze "game". Boring as hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hoe snel gaan de chapters na hoofdstuk 12 in de guardians of the galaxy? Ik vind hem nu wel te langdradig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:57
Ik ervaar iets vreemds met Dolby Atmos en verschillende headsets. Wanneer ik de Xbox inschakel uit standby, en dan op Netflix een serie start met Dolby Atmos geluid, dan klinkt het geluid vlak en mist er diepte. De ervaring is nog steeds iets meer dan bij stereo, maar zeker niet imposant.
Wanneer ik vervolgens de Xbox settings in duik en de geluidsinstellingen aanpas naar Windows Sonic, en direct weer terug naar Dolby Atmos (dus een toggle als het ware), dan is het geluid geweldig en heeft het veel definitie en diepte.

Dit fenomeen treed zowel op bij mijn Xbox Wireless Headset als bij mijn reeds geretourneerde Penrose headset. Waarvan ik bij die laatste nu twijfel of ik hem wel om de juiste reden geretourneerd heb.. ben bang dat daar ook hetzelfde speelde maar ik het nog niet door had.

Iemand anders die deze ervaring deelt? Ik vind het vervelend om steeds de audio settings te moeten blijven aanpassen voor een mooi geluid. Dit probleem speelt trouwens al ruim 2 maanden. Daarvoor was ik niet zo bezig met Atmos, dus kan al langer aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 10:35
Vandaag is het na maanden proberen eindelijk gelukt een Series X te bemachtigen. Maar nu het zover is word ik toch iets terughoudender. Sinds de lancering heb ik ingezet op een van beide consoles. In de zomer lukte het een PlayStation 5 te kopen.

Nu mijn dilemma: dat is intussen mijn “main” console geworden. Ook staan al pre-orders uit voor Elden Ring en Forbidden West. Als jonge vader heb ik niet zoveel tijd om te gamen. Dus februari, maart en april zitten met die 2 games al vol. Op de Xbox is het nu vooral Halo, Gears 5 en Ori die ik wil spelen. Naast Stalker in april 2022 kijk ik daarna vooral uit naar de nieuwe Fable.

Intussen zie ik steeds meer argumenten voor de Series S. Ik installeer slechts 1-2 spellen tegelijk en koop geen fysieke games. We hebben thuis gigabit Internet dus downloaden is het probleem niet. Cross-platform speel ik op de PS5 omdat ik daar inmiddels een headset en extra controllers voor heb. De enige zorg is dat ik inmiddels compleet gewend ben aan 60 FPS… we hebben een 55” 4K televisie. Maar de wens voor een groter scherm is er.
Iemand in een soortgelijke situatie? Voor iemand die beide heeft gezien; is het verschil qua graphics erg duidelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Woodsy op 03-12-2021 22:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 11:05
Woodsy schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:03:
Vandaag is het na maanden proberen eindelijk gelukt een Series X te bemachtigen. Maar nu het zover is word ik toch iets terughoudender. Sinds de lancering heb ik ingezet op een van beide consoles. In de zomer lukte het een PlayStation 5 te kopen.

Nu mijn dilemma: dat is intussen mijn “main” console geworden. Ook staan al pre-orders uit voor Elden Ring en Forbidden West. Als jonge vader heb ik niet zoveel tijd om te gamen. Dus februari, maart en april zitten met die 2 games al vol. Op de Xbox is het nu vooral Halo, Gears 5 en Ori die ik wil spelen. Naast Stalker in april 2022 kijk ik daarna vooral uit naar de nieuwe Fable.

Intussen zie ik steeds meer argumenten voor de Series S. Ik installeer slechts 1-2 spellen tegelijk en koop geen fysieke games. We hebben thuis gigabit Internet dus downloaden is het probleem niet. Cross-platform speel ik op de PS5 omdat ik daar inmiddels een headset en extra controllers voor heb. De enige zorg is dat ik inmiddels compleet gewend ben aan 60 FPS… we hebben een 55” 4K televisie. Maar de wens voor een groter scherm is er.
Iemand in een soortgelijke situatie? Voor iemand die beide heeft gezien; is het verschil qua graphics erg duidelijk?
Als je de 200 euro kan missen, zou ik het lekker bij de x houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
Woodsy schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:03:

Geniet gewoon van de X. Zo speel je de xbox games ook in de beste kwaliteit.

Helemaal als je nog een grotere tv in de planning hebt staan en die 4k resolutie dus belangrijker wordt.

Je hebt hem notabene al besteld... Waarom moeilijk doen voor 200 euro en dan in de toekomst altijd afvragen of je niet beter de duurdere versie had kunnen nemen.

De extra ruimte op de X is ook wel handig als je nog een beetje dingen wilt gaan proberen via gamepass.

[ Voor 3% gewijzigd door Mick3112 op 03-12-2021 22:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:46
@Woodsy Zo'n console koop je bijvoorbeeld ook voor de toekomst. Kijk bijvoorbeeld naar de vorige game generatie. Aan het eind had je een game als Cyberpunk 2077 die op de base PS4/Xbox One en PS4 Slim/Xbox One S gewoon helemaal niet speelbaar was op launch terwijl op de Xbox One X je wel een betere game ervaring had. Dan ben je jezelf wel dankbaar als je je huidige Xbox Series X houd tot aan het eind van deze game generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mick3112 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:39:
[...]

Geniet gewoon van de X. Zo speel je de xbox games ook in de beste kwaliteit.

Helemaal als je nog een grotere tv in de planning hebt staan en die 4k resolutie dus belangrijker wordt.

Je hebt hem notabene al besteld... Waarom moeilijk doen voor 200 euro en dan in de toekomst altijd afvragen of je niet beter de duurdere versie had kunnen nemen.

De extra ruimte op de X is ook wel handig als je nog een beetje dingen wilt gaan proberen via gamepass.
Dit ⬆️
En hey, Elden Ring kan je ook pre-orderen voor de Series X (annuleren die hap want je wilt native 4K)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
polopolo150 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:57:
@Woodsy Zo'n console koop je bijvoorbeeld ook voor de toekomst. Kijk bijvoorbeeld naar de vorige game generatie. Aan het eind had je een game als Cyberpunk 2077 die op de base PS4/Xbox One en PS4 Slim/Xbox One S gewoon helemaal niet speelbaar was op launch terwijl op de Xbox One X je wel een betere game ervaring had. Dan ben je jezelf wel dankbaar als je je huidige Xbox Series X houd tot aan het eind van deze game generatie.
Ik verwacht dat er nog wel een "pro" model komt over een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BizzieBis schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:50:
Ik ervaar iets vreemds met Dolby Atmos en verschillende headsets. Wanneer ik de Xbox inschakel uit standby, en dan op Netflix een serie start met Dolby Atmos geluid, dan klinkt het geluid vlak en mist er diepte. De ervaring is nog steeds iets meer dan bij stereo, maar zeker niet imposant.
Wanneer ik vervolgens de Xbox settings in duik en de geluidsinstellingen aanpas naar Windows Sonic, en direct weer terug naar Dolby Atmos (dus een toggle als het ware), dan is het geluid geweldig en heeft het veel definitie en diepte.

Dit fenomeen treed zowel op bij mijn Xbox Wireless Headset als bij mijn reeds geretourneerde Penrose headset. Waarvan ik bij die laatste nu twijfel of ik hem wel om de juiste reden geretourneerd heb.. ben bang dat daar ook hetzelfde speelde maar ik het nog niet door had.

Iemand anders die deze ervaring deelt? Ik vind het vervelend om steeds de audio settings te moeten blijven aanpassen voor een mooi geluid. Dit probleem speelt trouwens al ruim 2 maanden. Daarvoor was ik niet zo bezig met Atmos, dus kan al langer aanwezig zijn.
Ik zal het morgen eens testen. Je hebt het dan voornamelijk over met de headphones he, of ook tv geluid? Hele rare issue. Wat ik zelf een tijdje geleden had was ie automatisch naar DTSX terug ging terwijl ik Atmos koos.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mooie toevoeging op de collectie: de FH5 controller :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCXCaUXLIRYHng0oNir86898Fxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0RV8M7KXohZtan3O3W2EryU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

polopolo150 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:57:
Cyberpunk is wel een slecht voorbeeld. Dat was gewoon een enorm matige game als het aankomt op slecht programmeerwerk. Forza Horizon 4 draaide bijvoorbeeld probleemloos op mijn One S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:23
d.bakker84 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:54:
[...]

Dat zijn toch twee gratis games? Wat is de bundel dan? 😜

Of hap ik? 😚
Voor Rocket League weet ik het niet zeker, maar met de VBucks kun je de BattlePass nemen. Dat betekent een heel seizoen meedoen met uitdagingen en veel gratis skins, dansjes etc. Ook kun je binnen zo’n seizoen dan genoeg nieuwe VBucks verdienen om ook het volgend seizoen weer de battlepass te nemen. Al met al - unlock je dus veel meer mogelijkheden van FortNite .
Heb je al de BattlePass dan heb je dus extra 1000 vbucks te besteden + extra unieke skin.
Rocket League heeft dan de Rocket Pass en zelfde aankoop mogelijkheden.

Al met al (voor liefhebber van beide games) een ‘korting’ van rond de 26 euro.
Met unieke skins, die (heb je mazzel) ook nog ‘in waarde kunnen stijgen).

Zoals ik al zei; niet voor idereeen, maar wel leuk voor de liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:51:
Hoe snel gaan de chapters na hoofdstuk 12 in de guardians of the galaxy? Ik vind hem nu wel te langdradig worden.
Zijn vrij lange chapters allemaal maar wel hele leuke.

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 04-12-2021 09:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
Sinterklaasweekend bij de schoonouders. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojbKj1tcFbnNxbA7sPF4yDgJG3g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIGFtBjDIOvoCMNgKnNmR6JG.jpg?f=fotoalbum_medium

Werkt toch wel goed hoor, dat streamen via Game Pass. :) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

devilsnight schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:12:
Nou die Man of Medan kan je laten liggen hoor, 15 december verlaat het de game pass, good riddance.

Je loopt rond in de game, je pakt wat dingen op, je krijgt heel veel cutscenes met QTEs, uitermate oninteressante characters waarvan ik na 5 minuten al wist dat ik geen shit om ze zou gaan geven.

Totaal niet eng, domme jump scares en gewoon slecht als ik eerlijk ben. Het duurde gelukkig maar drie uurtjes. Het is dat ik nou eenmaal altijd doorzet als ik eenmaal aan een game, film of serie ben begonnen anders had ik hem allang uitgegooid.

Ik heb Until Dawn zelf niet gespeeld, wel een playthrough van gezien, en die is gewoon vele malen beter. Meerdere keren gehad dat ik even wegzakte met deze "game". Boring as hell.
Ik vind de serie wel tof, toevallig van de week het tweede deel uitgespeeld met een vriend. Je moet er niet te veel van verwachten, het is echt een Until Dawn light light light maar met dat in het achterhoofd dikke prima. House of Ashes binnenkort maar 's proberen, weer een totaal andere sfeer zo te zien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Dit soort acties zijn toch eigenlijk wel erg sneu. Wat is Take Two toch een verschrikkelijk irritant bedrijf geworden.

https://www.eurogamer.net...-take-two-trademark-claim

It Takes Two, the latest game from Brothers: A Two Sons' Josef Fares, has been hit by a trademark claim from Grand Theft Auto parent company Take-Two.

——-

https://www.trueachieveme...ox-winter-game-demo-event

Microsoft has announced that the ID@Xbox Winter Game Fest Demo Event (catchy title) will begin on December 7th, running through to the 21st. The event will feature over 35 demos, but only five have been confirmed so far.

[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-12-2021 12:05 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:59:
[...]

Dit ⬆️
En hey, Elden Ring kan je ook pre-orderen voor de Series X (annuleren die hap want je wilt native 4K)

According to the video description:

All three versions offer two display modes. Quality mode locks the resolution at 2160p on PS5/SX and 1440p on SS. It also increases the quality of the shadows.

The different shades of color and light between versions are due to the constant and random change of the weather. They all use the same general tonality.

Lower quality of textures and shadows, and less amount of vegetation in Series S. The framerate is unlocked on all 3 platforms. This results in a rather uneven fps rate.

PS5 has a more stable framerate than Series X, but neither is it stable. S series does not exceed 45fps in any mode.

The draw distance is the same on all 3 consoles except for the shadows. In Series S, its distance is smaller.

PS5 seems to have better shadows in the distance in quality mode compared to Series X.

All 3 platforms use SSR reflections of a similar quality.

Faster loading times on PS5.

In general, the beta is better optimized on PS5 (mainly because of its framerate).

We will have to wait until February to see the final result.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:26:
[...]

[YouTube: Elden Ring | PS5 vs Xbox Series S/X | Graphics & FPS Comparison | beta]

All three versions offer two display modes. Quality mode locks the resolution at 2160p on PS5/SX and 1440p on SS. It also increases the quality of the shadows.

The different shades of color and light between versions are due to the constant and random change of the weather. They all use the same general tonality.

Lower quality of textures and shadows, and less amount of vegetation in Series S. The framerate is unlocked on all 3 platforms. This results in a rather uneven fps rate.

PS5 has a more stable framerate than Series X, but neither is it stable. S series does not exceed 45fps in any mode.

The draw distance is the same on all 3 consoles except for the shadows. In Series S, its distance is smaller.

PS5 seems to have better shadows in the distance in quality mode compared to Series X.

In general, the beta is better optimized on PS5 (mainly because of its framerate).

Even afwachten dan maar :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:46:
[...]

Ik vind de serie wel tof, toevallig van de week het tweede deel uitgespeeld met een vriend. Je moet er niet te veel van verwachten, het is echt een Until Dawn light light light maar met dat in het achterhoofd dikke prima. House of Ashes binnenkort maar 's proberen, weer een totaal andere sfeer zo te zien.
Eens! Ik vind het een erg toffe serie en vermaak mij er prima mee. ik denk dat het je echt moet liggen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Kogel is door de kerk, als het goed is komt er in de komende dagen een 77" oled mijn kant op :9~ (B1)
Ben heel erg benieuwd hoeveel verschil dat nog gaat maken voor de XSX ten opzichte van mijn huidige midrange LCD :*)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 17:54
[...]

[YouTube: Elden Ring | PS5 vs Xbox Series S/X | Graphics & FPS Comparison | beta]

Ik heb sinds een tijdje de series x naast mijn ps5 ivm de gamepass. Maar een bericht zoals over Elden Ring waarbij de performance net iets beter is op de ps5 lees ik wel vaker. Daarom blijf ik voor de goede multiplatform games toch vaak terugkomen bij de ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10 14:02
Finraziel schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:28:
Kogel is door de kerk, als het goed is komt er in de komende dagen een 77" oled mijn kant op :9~ (B1)
Ben heel erg benieuwd hoeveel verschil dat nog gaat maken voor de XSX ten opzichte van mijn huidige midrange LCD :*)
Ik denk dat je het amper ziet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10 18:44

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Had ergens gelezen dat games van EA uiteindelijk toch op GamePass komen ivm EA Play (Pro heb je hem eerder).

Alsnog erg coole game inderdaad, heb zelf overwogen hem te kopen maar door bovenstaand nog even uitgesteld. Het is niet alsof we niks te spelen hebben op het moment ;) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Finraziel schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:28:
Nice! Nog met Black Friday korting of niet? Wacht zelf tot die 42 inch OLED van LG (of eventueel ander merk gezien ze dat paneel meer gaan leveren aan andere merken). Heb geen ruimte voor 48 dus laat staan 77 inch maar lijkt mij wel kicken hoor _/-\o_ :9~

Edit: zag hem voor €1999 bij de MM, best wel goede deal hoor! Sowieso interessant dat die BX modellen dus een minder sterke processor hebben maar wel 120hz, VRR en Dolby Vision ondersteunen. Goede match met een Xbox waarbij er waarschijnlijk minder processing nodig is, dat zal meer het geval zijn als je veel wisselende content kijkt zoals Tv, blu-ray en DVD.

[ Voor 23% gewijzigd door hifigamefreak op 04-12-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het is en blijft FromSoft die duidelijk meer optimalisatie doet voor PS dan Xbox. Hopelijk is dit gewoon een gevalletje van dat de nodige optimalisatie nog gedaan moest worden voor XSX, want als de game zo released....dat zou gewoon kwalijk zijn.

Als de framerate iets slechter zou zijn omdat XSX voor een hogere resolutie gaat is het te begrijpen, maar zo te zien is dat niet eens het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hifigamefreak schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:02:
[...]

Had ergens gelezen dat games van EA uiteindelijk toch op GamePass komen ivm EA Play (Pro heb je hem eerder).

Alsnog erg coole game inderdaad, heb zelf overwogen hem te kopen maar door bovenstaand nog even uitgesteld. Het is niet alsof we niks te spelen hebben op het moment ;) :)
Uiteindelijk wel, is afhankelijk hoe oud de game is. De nieuwste games komen er vaak niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:09:
[...]

Het is en blijft FromSoft die duidelijk meer optimalisatie doet voor PS dan Xbox. Hopelijk is dit gewoon een gevalletje van dat de nodige optimalisatie nog gedaan moest worden voor XSX, want als de game zo released....dat zou gewoon kwalijk zijn.

Als de framerate iets slechter zou zijn omdat XSX voor een hogere resolutie gaat is het te begrijpen, maar zo te zien is dat niet eens het geval.
Ik denk dat de game in de uiteindelijke release gewoon gelijke performance heeft op beide platformen. Dus native 4k en dezelfde fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Verwijderd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:12:
[...]

Uiteindelijk wel, is afhankelijk hoe oud de game is. De nieuwste games komen er vaak niet in.
Ja precies, volgens mij op dit forum gelezen dat je vaak 6 maanden tot een jaar moet wachten na release. Dat is ook het business model van EA Play vs Pro, dan heb je ze waarschijnlijk meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:12:
[...]

Dat moet wel. Schaduwen enzo moeten gewoon gelijk zijn. Nou ja, eigenlijk zou het net wat beter op X moeten zijn maar ja.....dat hangt er helemaal van af of zij de extra moeite willen doen.

Sekiro op Xbox One X had een iets hogere resolutie dan PS4 Pro, maar de framerate was weer beter op Pro. Verder was alles gelijk volgens mij. Het komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hifigamefreak schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:14:
[...]

Ja precies, volgens mij op dit forum gelezen dat je vaak 6 maanden tot een jaar moet wachten na release. Dat is ook het business model van EA Play vs Pro, dan heb je ze waarschijnlijk meteen.
Kan je ea play pro afnemen voor de series x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hifigamefreak schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:05:
[...]

Nice! Nog met Black Friday korting of niet? Wacht zelf tot die 42 inch OLED van LG (of eventueel ander merk gezien ze dat paneel meer gaan leveren aan andere merken). Heb geen ruimte voor 48 dus laat staan 77 inch maar lijkt mij wel kicken hoor _/-\o_ :9~

Edit: zag hem voor €1999 bij de MM, best wel goede deal hoor! Sowieso interessant dat die BX modellen dus een minder sterke processor hebben maar wel 120hz, VRR en Dolby Vision ondersteunen. Goede match met een Xbox waarbij er waarschijnlijk minder processing nodig is, dat zal meer het geval zijn als je veel wisselende content kijkt zoals Tv, blu-ray en DVD.
1999 voor een 77 inch? Dat is een crazy deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Verwijderd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:18:
[...]

Helaas niet ;(
What about EA Play Pro?

EA Play Pro is a membership for PC only, which is sold separately.
Bron: https://help.ea.com/en-us...a-play-and-xbox-game-pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:18:
[...]

Xbox Game Pass Ultimate and Xbox Game Pass for PC members receive EA Play. EA Play Pro is only available through EA’s PC platforms, Origin and EA Desktop (Beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is het een TGA aankondiging, de ME Trilogie naar Game Pass :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Trouwens....

Ze hebben het over quality mode alleen? Ik heb de network test zelf in framerate mode gespeeld. Dat samen met VRR is super smooth, alleen lager qua resolutie. Ik gok dynamic 4K want het oogde niet als 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:38:
[...]

Trouwens....

Ze hebben het over quality mode alleen? Ik heb de network test zelf in framerate mode gespeeld. Dat samen met VRR is super smooth, alleen lager qua resolutie. Ik gok dynamic 4K want het oogde niet als 1080p.
De quality mode inderdaad. Fps mode draait beide tussen de 57 en 60 fps. Redelijk stabiel. Daar zit geen verschil tussen beide consoles. Ik denk dat ze de resolutie op de series S wel op ten duur moeten verlagen, want die komt er toch het slechtst uit. Kunnen ze die beter op 1080p zetten, dan heb je alsnog een goede performance.

Edit: het is altijd de vraag of je met hogere resolutie beter af bent:

YouTube: Skyrim Anniversary Edition: PS5 vs Xbox Series X/S Upgrades Tested

Hier bij skyrim heeft de series x een lagere resolutie, maar wel een betere fps. Dan is de vraag. Wat heb je liever, hogere resolutie of een stabielere fps? Dan heb je wel weer vrr waardoor je iets minder last hebt van de schommelingen in fps.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig al beyond a steel sky gespeeld? Vroeger erg fan van de game, maar ben benieuwd hoe die game nu is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Het is December dus kom maar door ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Voor de mensen met een 4K VRR 120hz televisie; is het aan te raden om VRR aan te zetten of juist niet? Zodra ik dit op mijn LG C1 activeer, zie ik de FPS schommelen, terwijl als dit uit staat dan blijft het een steady 120hz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Elden Ring is een last-gen game (ontwikkeld voor de PS4 & Xbox One). Dat kan je aan alles zien. Ik wacht lekker tot de onvermijdelijke "next-gen upgrade" een jaar na de lancering. Ik heb weinig zin meer in last-gen titels die uiteindelijk toch weer een fatsoenlijke patch/upgrade/GOTY gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BramViking schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:28:
Voor de mensen met een 4K VRR 120hz televisie; is het aan te raden om VRR aan te zetten of juist niet? Zodra ik dit op mijn LG C1 activeer, zie ik de FPS schommelen, terwijl als dit uit staat dan blijft het een steady 120hz.
Het lijkt steady 120, ga maar eens een 60 fps game spelen zonder instellingen aan te passen. Dan geeft hij nog steeds die 120 weer. Maar het spel is echt niet 120 dan. Dus ja, tenzij er bugs en dergelijke bekend zijn zou ik gewoon altijd voor VRR kiezen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sohus schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:24:
[...]

Elden Ring is een last-gen game (ontwikkeld voor de PS4 & Xbox One). Dat kan je aan alles zien. Ik wacht lekker tot de onvermijdelijke "next-gen upgrade" een jaar na de lancering. Ik heb weinig zin meer in last-gen titels die uiteindelijk toch weer een fatsoenlijke patch/upgrade/GOTY gaan krijgen.
Zou van FROM niet te veel verwachten qua upgrades.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:20:
[...]

Zou van FROM niet te veel verwachten qua upgrades.
Nope, zijn ze niet echt de studio voor. Na het zien van de diverse gameplay footage heb ik nog steeds een dubbel gevoel en wacht ik eerst even wat reviews af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-10 21:05
Ah, ik wist niet dat het een fenomeen was. Net even mijn bonnetje opgesnord en blijkt dat ik mijn Xbox 8 december heb gekocht, dus nog net binnen de garantieregeling. Morgen maar eens langs de winkel.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag loopt niet alles even lekker, fh5 liep vast (meer mensen last van zag ik), halo had een lange freeze en crashte zelfs een keer. Meer last van? Hiervoor nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
Yonix schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:43:
[...]

Het schijnt dat de developer geen dev kit tot zijn beschikking heeft en dus geen optimalisaties uit heeft kunnen voeren voor de Series X|S.

Maar ik ben het met je eens: gemiste kans, want de game ziet er tof uit.
Gametips die langskomen tijdens het laden hebben het over de middelste muisbutton. Wtf 🥴
Maarja, toch de hele dag aan het spelen 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:32:
[...]

Nope, zijn ze niet echt de studio voor. Na het zien van de diverse gameplay footage heb ik nog steeds een dubbel gevoel en wacht ik eerst even wat reviews af.
Staat hier al een tijdje in de pre-order, FROM heeft mij (qua gameplay) nog nooit teleurgesteld.
Zin in ! oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-10 20:28
Verwijderd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:56:
Vandaag loopt niet alles even lekker, fh5 liep vast (meer mensen last van zag ik), halo had een lange freeze en crashte zelfs een keer. Meer last van? Hiervoor nooit gehad.
Bij mij FH5 ook 2x vastgelopen.
Niet tijdens racen, maar ná de race, als hij iets van een server moest halen of sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08:56
justifire schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:06:
[...]

Staat hier al een tijdje in de pre-order, FROM heeft mij (qua gameplay) nog nooit teleurgesteld.
Zin in ! oOo
Sekiro was de bee's knees. Lijkt dit daarop of meer Dark Souls? Dat laatste vind ik wat minder tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:49:
[...]

Sekiro was de bee's knees. Lijkt dit daarop of meer Dark Souls? Dat laatste vind ik wat minder tof.
Lijkt meer op Dark Souls. Maar dan een combi met een Ubisoft open world lijkt wel :O Hoop dat ik het helemaal mis heb :P

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-12-2021 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Meer mensen traagheid met de verbinding naar de Xbox servers toe?

Sinds deze week is alles hier enorm langzaam. Downloaden van games/updates gaat met Max 1 Mbit, uploaden van foto’s duurt minuten ipv seconden, foto’s ik de store laden niet tot nauwelijks.

Netwerk is in orde, speedtest op console ook, reboot etc heeft niets geholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 05-12-2021 10:54 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
zetje01 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:31:
[...]

Bij mij FH5 ook 2x vastgelopen.
Niet tijdens racen, maar ná de race, als hij iets van een server moest halen of sturen.
Ja bij mij ook idd sinds de laatste update van FH5.
Daarvoor nooit problemen gehad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Nu online
Ik zat gisteravond zo in Evil Genius 2, dat ik om 3 uur vannacht Ff moest schakelen wat er gebeurde. Mijn hele audio hoek sloeg namelijk uit. Die zit op een Shelly die automatisch de stroom eraf trekt om 0300 omdat ik vrijwel altijd dan wel slaap.. behalve afgelopen nacht dan :)
Xbox draait dan overigens wel door. Die zit samen met de core switch van mijn woonkamer op een andere shelly die niet uitschakelt maar alleen stroomverbruik meet :)

Dit alles geeft wel aan wat ik van de game vind.. dat is wel weer een toppertje in het genre comic simulations :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10 17:46

On_E

Housemusic

SunnieNL schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:00:
Ik zat gisteravond zo in Evil Genius 2, dat ik om 3 uur vannacht Ff moest schakelen wat er gebeurde. Mijn hele audio hoek sloeg namelijk uit. Die zit op een Shelly die automatisch de stroom eraf trekt om 0300 omdat ik vrijwel altijd dan wel slaap.. behalve afgelopen nacht dan :)
Xbox draait dan overigens wel door. Die zit samen met de core switch van mijn woonkamer op een andere shelly die niet uitschakelt maar alleen stroomverbruik meet :)

Dit alles geeft wel aan wat ik van de game vind.. dat is wel weer een toppertje in het genre comic simulations :)
Ik vind het wat saai worden nadat je alle rooms hebt gebouwd. Veel timers ook later waardoor je vaak weinig anders doet dan wachten.

Het bouwen van je basis is wel leuk, dat wel! :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Nu online
On_E schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:10:
[...]

Ik vind het wat saai worden nadat je alle rooms hebt gebouwd. Veel timers ook later waardoor je vaak weinig anders doet dan wachten.

Het bouwen van je basis is wel leuk, dat wel! :)
Mmm, ik loop toch wel tegen het probleem aan dat ik te weinig ruimte heb nu en een verdieping naar boven moet of de hele benedenverdieping opnieuw moet inrichten… en mijn casino medewerkers lijken mijn goud te stelen en er dan vandoor te gaan (zou kunnen dat ze er geld neerleggen van de casino tafels, ben daar nog niet helemaal uit)

[ Voor 4% gewijzigd door SunnieNL op 05-12-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:49:
[...]

Het is absoluut meer Dark Souls dan Sekiro, maar het speelt wel sneller dan Souls en is dus meer Sekiro qua dat.
uchiha tijntje schreef op zondag 5 december 2021 @ 02:08:
[...]

Lijkt meer op Dark Souls. Maar dan een combi met een Ubisoft open world lijkt wel :O Hoop dat ik het helemaal mis heb :P
Met Ubi world bedoel je dan al dat busywork qua collectibles? En outposts en dat soort dingen? Ik vond de network test echt meer aanvoelen als een volledig open world Dark Souls met hier en daar een grot met vijanden en een boss, en een dungeon met traps die je ook in de trailer ziet.

Het is echt meer te vergelijken met de wat grotere open stukken uit de voorgaande Dark Souls games, maar dan echt super open. Ik zag wat YouTubers Breath of the Wild opnoemen en dat zie ik er ook wel een beetje in terug. Ubi absoluut niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:27:
[...]

Het is absoluut meer Dark Souls dan Sekiro, maar het speelt wel sneller dan Souls en is dus meer Sekiro qua dat.

[...]

Met Ubi world bedoel je dan al dat busywork qua collectibles? En outposts en dat soort dingen? Ik vond de network test echt meer aanvoelen als een volledig open world Dark Souls met hier en daar een grot met vijanden en een boss, en een dungeon met traps die je ook in de trailer ziet.

Het is echt meer te vergelijken met de wat grotere open stukken uit de voorgaande Dark Souls games, maar dan echt super open. Ik zag wat YouTubers Breath of the Wild opnoemen en dat zie ik er ook wel een beetje in terug. Ubi absoluut niet. ;)
Het open wereld gedeelte trok me nog niet in wat ik zag. Met name het feit dat je door de open wereld ook echt soms 10 vijanden tegelijkertijd te verwerken krijgt is alles behalve From gameplay maar meer Ubisoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waar eerst Far Cry 6 het prima deed met QR, levert dat nu problemen op. Moet telkens de ge terug afsluiten en opstarten. Dan merk je weer hoe fijn QR eigenlijk is als het werkt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:27:
[...]

Als ik dit zo lees lijkt het qua opzet heel erg op Remnant From The Ashes :9
Me like ! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Narita boy.. supercool sfeertje en nog gavere soundtrack! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Huh, voor het eerst meegemaakt dat bij het opstarten van de Xbox Series X een zeer lage resolutie werd getoond. Denk 480P. Meteen de console afgesloten en opnieuw gestart. Nu is alles wel weer 4K 120hz. Anderen dit ook een keer gehad? En wat kan de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-10 19:42

Phydomir

Dennis

BramViking schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:57:
Huh, voor het eerst meegemaakt dat bij het opstarten van de Xbox Series X een zeer lage resolutie werd getoond. Denk 480P. Meteen de console afgesloten en opnieuw gestart. Nu is alles wel weer 4K 120hz. Anderen dit ook een keer gehad? En wat kan de oorzaak zijn.
Ik heb dit ook heel af en toe. Lijkt vooral te gebeuren als van mijn Ziggo box naar de XSX ga. Ookal zitten die allebij direct via HDMI naar m'n LG CX. Heb dan ook geen geluid vanuit de XSX.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:12
Had @DutchOwnage dit niet ook weleens??

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:55
Ja, klopt. Echter is het bij mij niet meer voorgekomen sinds ik de XSX aan een andere HDMI poort heb hangen op m'n CX.

Lastig om in te schatten of dit nou een XSX dingetje is, of een net niet helemaal fijne HDMI poort op m'n CX.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Vanmiddag nog even wat 'Assassin's Creed Odyssey' gespeeld. Dit keer gestreamd van mijn Series X naar de telefoon (Samsung S20 5G) met een Razer Kishi als controller. Ging prima! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAxfsBNuAX-q77CwusuSvM0BJVc=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/FYkIDVrXycsiZvSczgYKPbdA.gif?f=fotoalbum_medium

Vermaak me echt prima met de game. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
DutchOwnage schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:28:
[...]

Ja, klopt. Echter is het bij mij niet meer voorgekomen sinds ik de XSX aan een andere HDMI poort heb hangen op m'n CX.

Lastig om in te schatten of dit nou een XSX dingetje is, of een net niet helemaal fijne HDMI poort op m'n CX.
Dus, wil je van het probleem afkomen; koop een LG CX. En dan wel even in de andere HDMI poort proppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:55
Rossi46 schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:33:
[...]

Dus, wil je van het probleem afkomen; koop een LG CX. En dan wel even in de andere HDMI poort proppen :+
Over een CX gesproken. Hij is nu bezig met die automatische pixel refresher na 2000 uur... Hopelijk gaat alles goed en kan ik de F1 nog kijken straks :D :9
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
@Rossi46 Het is geen probleem. Nooit eerder gehad, zal ook denk niet meer voorkomen. Zal waarschijnlijk een bug zijn of een stomme toevalligheid.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FrankoNL
Gewoon bij een random game mania op de plank. De laatste, dat dan weer wel ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHggpMyoyrJOjSEwMWIBG5IWUTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7seZZCwf5dUhrNoq4UCXy3Yv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
FrankoNL schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:07:

[Afbeelding]
haha, nice gefixt. De Game Mania site kent dat ding niet eens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Timothy3000 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:07:
[...]

Zijn vrij lange chapters allemaal maar wel hele leuke.
Nu dat ik door ben gegaan heb je gelijk. Leuke en uitdagende levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een dude op XboxEra heeft al sinds dag hetzelfde, hij heeft een CX OLED. Hij post zo nu en dan pics en dan zie je de super lage resolutie staan in de settings. Hij is er nog altijd niet uit wat het veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:34

ilm

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ongeveer 1 kans op 3 dat ik een superlage resolutie heb bij opstarten Xbox (staat helemaal uit). Heb een lg oled gx, waarbij de Xbox rechtstreeks verbonden is met tv. Iets met HDMI handshake of HDCP peizek. Reboot fixed het altijd.

Ik heb een tv decoder aangesloten via een Denon receiver. Op zich zou dat er niets te maken mogen hebben, maar de decoder heeft wel een brakke HDMI implementatie.

Terzijde: sinds de laatste LG update crashen de Netflix en YouTube apps heel regelmatig tijdens het afspelen. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05
FrankoNL schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:07:

[Afbeelding]
Doet bij jou de a knop het goed? Dus ook als je hem een beetje "stresstest"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja ik heb dit ook wel eens, lijkt een HDMI handshake dingetje te zijn, het het alleen (heel weinig, eens per maand ofz) als alles uit staat en ik het aanzet via HDMI-CEC

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
JDL15 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:05:
[...]

Doet bij jou de a knop het goed? Dus ook als je hem een beetje "stresstest"?
Voorlopig merk ik niks raars.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Goeie reviews voor Halo zeg! Zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-10 20:46
Timothy3000 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:19:
Goeie reviews voor Halo zeg! Zin in.
Nog genieten van forza 5 daarna volop Halo sp.

Iets mindere review van playsense.nl
https://playsense.nl/474730/review-halo-infinite/

[ Voor 18% gewijzigd door Amaze86 op 06-12-2021 12:28 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-10 14:17
FrankoNL schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:04:
[...]

Ik verwacht dat er nog wel een "pro" model komt over een paar jaar.
Daar geloof ik niet zo in eerlijk gezegd. Deze generatie heeft geen mank been zoals de vorige dat wel hadden bij zowel playstation als Xbox. Daarnaast zouden er dan 3 versies van games gemaakt moeten worden gezien er al een S en een X is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad er is al een keuze tussen een 299 en 499 model. Wil niet zeggen dat er geen upgrade komt natuurlijk maar de nood lijkt me een stuk minder.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2021 10:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Niet alleen de nood, ook denk ik dat het wel even duurt voor het technisch/economisch mogelijk is om een model te maken dat significant op de xsx (of ps5) verbetert. Deze consoles zitten op het scherpst van de snede, waar dat vorige generatie absoluut niet was. Dat gaf vorige generatie ruimte die er nu simpelweg niet is. Sneller kan wel, maar dan moet de prijs echt heel significant omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoMagicMike
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-08 19:00
ilm schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:25:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ongeveer 1 kans op 3 dat ik een superlage resolutie heb bij opstarten Xbox (staat helemaal uit). Heb een lg oled gx, waarbij de Xbox rechtstreeks verbonden is met tv. Iets met HDMI handshake of HDCP peizek. Reboot fixed het altijd.

Ik heb een tv decoder aangesloten via een Denon receiver. Op zich zou dat er niets te maken mogen hebben, maar de decoder heeft wel een brakke HDMI implementatie.

Terzijde: sinds de laatste LG update crashen de Netflix en YouTube apps heel regelmatig tijdens het afspelen. Heel irritant.
Het probleem met de resolutie heb ik ook op mijn CX, ik kan er eerlijk gezegd geen touw aan knopen. Of ik nu van de ingebouwde YouTube app switch naar de XSX (door de XSX aan te zetten) of wanneer ik de XSX en tv tegelijkertijd aanzet. Ongeveer zoals gemeld 1 op de 3 keer heb ik het probleem.

Het probleem met de crashende Netflix app heb ik ook, extreem irritant. Soms werkt het na een reboot ook niet echt top. Ik verdenk echter de app update van Netflix en niet de update van de CX. Sinds de Netflix app geüpdatet was is dit probleem voorgekomen. Intussen is mijn CX al 2 keer geüpdatet.

Vooralsnog blijft het even afwachten op fixes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Finraziel schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:48:
Niet alleen de nood, ook denk ik dat het wel even duurt voor het technisch/economisch mogelijk is om een model te maken dat significant op de xsx (of ps5) verbetert. Deze consoles zitten op het scherpst van de snede, waar dat vorige generatie absoluut niet was. Dat gaf vorige generatie ruimte die er nu simpelweg niet is. Sneller kan wel, maar dan moet de prijs echt heel significant omhoog.
Deze consoles zijn inderdaad een verre verbetering ten opzichte van de launch ps4 en xbox one ten tijde van hun release ... maar op het scherpst van de snede? Nee dat vind ik niet. Ze zitten over het algemeen rond een 2070 / rx 5700 en deze consoles moeten nog 6 jaar mee.

Een pro model ligt imo wel in de lijn der verwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FrankoNL schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:28:
[...]

Deze consoles zijn inderdaad een verre verbetering ten opzichte van de launch ps4 en xbox one ten tijde van hun release ... maar op het scherpst van de snede? Nee dat vind ik niet. Ze zitten over het algemeen rond een 2070 / rx 5700 en deze consoles moeten nog 6 jaar mee.

Een pro model ligt imo wel in de lijn der verwachting.
Daarom had ik dat woordje economisch ook er bij opgenomen. Het kan altijd nog harder, maar in het huidige klimaat gaat het denk ik erg lang duren voordat dat lukt zonder de console ook veel duurder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Finraziel schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:30:
[...]

Daarom had ik dat woordje economisch ook er bij opgenomen. Het kan altijd nog harder, maar in het huidige klimaat gaat het denk ik erg lang duren voordat dat lukt zonder de console ook veel duurder te maken.
Dat valt denk ik wel mee. Voor zover ik heb gelezen is de PS5 ondertussen winstgevend. Over een jaar of 2/3, en daar doelde ik op, is een verbetering echt wel mogelijk binnen het redelijke.

MS heeft al aangegeven nog nooit winst te hebben gemaakt op een xbox. Dus die boeit dat sowieso niet.

[ Voor 9% gewijzigd door FrankoNL op 06-12-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Maar over 3 jaar zijn die componenten waarschijnlijk ook weer fors goedkoper. Ik blijf dan een update verwachten. Juist om een generatie echt de volle 7 jaar te blijven trekken en enigszins in de buurt van PC prestaties te blijven kan ik me een tussentijds model wel voorstellen. Helemaal als ze de gok durven te nemen om een prijsstijging te testen.
Het zal een model voor welvaartslanden zijn. En daar zijn er best veel bereid om 7-800 neer te tellen. Kijk alleen al maar naar dat scalpers dat soort prijzen nu al krijgen...
Test het uit over 3 jaar met een tussenmodel, en als dat succesvol is ga met de nieuwe generatie naar een model van 400 en een van 800 en nog harder de concurrentie met pc gaming aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Persoonlijk verwacht ik wel een tussentijdse update. Een 'slim' model, met misschien niet eens andere specs. Is vaak een relatief eenvoudige manier om tegen lage kosten een nieuwe boost aan de omzet te geven.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Er komt 100% een midgen update. Nu ze de smaak te pakken hebben dat er mensen zijn die het toch kopen, laten ze die kans niet onbenut. Je bent het niet verplicht om te kopen. Maar voor de hardcore gamers (waar ik mezelf onder schaar) heb ik dat er met gemak voor over.

[ Voor 39% gewijzigd door BramViking op 06-12-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt ook, uiteindelijk is er altijd iets beters, maar het zal niet snel zijn was meer mijn punt. Over 3 a 4 jaar zou best kunnen. Of dat dan nog als een mid gen update gezien moet worden of dat we nu gewoon echt klaar zijn met generaties ben ik wel benieuwd naar. Marketing technisch kan het natuurlijk wel altijd interessant zijn om iets een volgende generatie te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Finraziel schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:27:
Klopt ook, uiteindelijk is er altijd iets beters, maar het zal niet snel zijn was meer mijn punt. Over 3 a 4 jaar zou best kunnen. Of dat dan nog als een mid gen update gezien moet worden of dat we nu gewoon echt klaar zijn met generaties ben ik wel benieuwd naar. Marketing technisch kan het natuurlijk wel altijd interessant zijn om iets een volgende generatie te noemen.
Je wilt het betaalbaar houden voor iedereen in principe. (Even de echt armsten uitgezonderd.) Je wilt ook dat het duidelijk is of een game op een bepaalde machine werkt zonder echt moeite daarvoor te moeten doen. Daarvoor wil je een generatie die lang duurt. Maar ook dat alle spellen in die periode gewoon op alle submodellen werken.

Dus elke 4 jaar een nieuwe generatie is te prijzig voor veel mensen. Spellen voor steeds 2 van dat soort generaties te blijven maken is ook lastig, omdat je bij een nieuwe generatie soms ook een stap wilt maken waardoor er zo een verschil aan architectuur ontstaat dat je echt twee ontwikkelingen voor een game zou moeten maken.
Een tussenmodel is gewoon leuk voor de rijkere idioten zoals ik die gewoon net wat meer pixeltjes, fpsjes en een paar seconden minder laadtijd willen. Maar wel zo dat zelfs de mensen met een Series S gewoon lekker soepel hetzelfde spel spelen.

Ik verwacht dat we pas afscheid van de generaties nemen zodra we (zo goed als) volledig naar cloud gaming gaan. En op dit moment hou ik nog liever vast aan een console thuis die ook werkt zonder internet. Dat sentiment zal vast ooit verdwijnen, maar ik denk dat we daarvoor nog zeker 1 heel nieuwe console generatie gaan krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Finraziel schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:48:
Dit. En waarom zouden ze het willen? Gigantische chip tekorten waardoor ze al 10 miljoen achterlopen op hun targets. Nieuwe hardware introduceren gaat alleen nog maar meer productie complicaties introduceren.

Wel verwacht ik hardware revisies, of bijvoorbeeld een Series X model zonder disk drive.
Pagina: 1 ... 281 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord