• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 12:24
Echt hè _O- Ik denk dat ik 75% van de tijd doelloos aan het rond knallen ben in FH5. Héérlijk 8)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:37

:D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Vroeger dat call of Duty nog leuk was!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpiVqFQe22vz1ZFilHMZLzhcmWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P8DPIV1rfDfwujLGwc0L8t9r.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog steeds tot de dag van vandaag de best gemaakte CoD _/-\o_ _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Met een van de leukste levels die ik ooit gespeeld heb en bijbehorende achievement:

Ghillies In The Mist - 20G

EDIT: Toch maar even gekocht. Nu 19,99 euro... Vanavond spelen !!!!

Feel good momentje: Toch erg mooi om te zien hoe team Xbox ervoor gezorgd heeft dat je ook op andere manieren kan spelen. Hier krijg ik nou echt een glimlach van op mijn gezicht _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 25-11-2021 09:53 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:24:
[...]

Feel good momentje: Toch erg mooi om te zien hoe team Xbox ervoor gezorgd heeft dat je ook op andere manieren kan spelen. Hier krijg ik nou echt een glimlach van op mijn gezicht _/-\o_
De adaptive controller die Microsoft heeft uitgebracht is ook wel echt goed. Ken iemand die dankzij die controller via zijn PC kan gamen, iets wat voorheen echt niet mogelijk was. Mooi dat zulke mogelijkheden er tegenwoordig zijn. :Y

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wom schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:02:
[...]

De adaptive controller die Microsoft heeft uitgebracht is ook wel echt goed. Ken iemand die dankzij die controller via zijn PC kan gamen, iets wat voorheen echt niet mogelijk was. Mooi dat zulke mogelijkheden er tegenwoordig zijn. :Y
Dat doet MS echt onwijs goed. Er zullen vast een hoop mensen over vallen, maar ik vond de character opties in forza horizon ook erg sterk. Kiezen van pronouns en zaken als protheses enzo, vind ik erg netjes.

Ik vind inclusiviteit en representativiteit erg belangrijk

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 25-11-2021 10:45 . Reden: iets minder provocerend gemaakt ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Wom schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:02:
[...]

Mooi is dat he ? Ik zou elke cent die ik verdien uitgeven aan zo'n adaptive controller als mijn kind niet met een normale controller zou kunnen gamen. Play has no limits O-)

[...]

Met een van de leukste levels die ik ooit gespeeld heb en bijbehorende achievement:

Ghillies In The Mist - 20G

EDIT: Toch maar even gekocht. Nu 19,99 euro... Vanavond spelen !!!!

[Twitter]
Die adaptive controller is een goede actie geweest van Microsoft :) , geweldig om dit te zien / lezen!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[Twitter]
Wow, dat is echt supergaaf. Mooi om te zien dat mensen met een beperking op deze manier ook enorm kunnen genieten van gamen. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:53
Had ik al gezegd dat ik graag shooters speel.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfXdRYqH4ex24VD_XukK8h1DeLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PnNpex1nRpaBodRrJLWl8pd8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door mobygo76 op 25-11-2021 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Werkelijk machtige game. Ik zag de game voor het eerst bij een Activision evenement tijdens de toen nog Games Convention in Leipzig. Ik had toen samen met broer en vrienden een eigen game site en we konden als pers naar al die Devs/uitgevers in de business center, en dus ook veel van die speciale events en feesten. We waren insane hyped na dat evenement en we hebben die shit dood gespeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

mobygo76 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:31:
Had ik al gezegd dat ik graag shooters speel.....
[Afbeelding]
Wat zei je ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65UVkCPHtChHKHnhYHOPzpiLGNQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7lNpM1byiHz8o4QYU3D2KFNY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08:43
Haha, prachtig! Hoeveel uur heb je onder maps doorgebracht schat je in?

Bij mij is Black Ops 1 het meest gespeeld met PES 2021 als vaakst in 2020 en 2021. 2019 was een beter jaar, daar was het Slay the Spire. Mijn eerste achievement was 'back in the saddle'. Dat is stom. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:53
Herkenbaar 😂😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Exactor it schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:07:
[...]

Haha, prachtig! Hoeveel uur heb je onder maps doorgebracht schat je in?

Bij mij is Black Ops 1 het meest gespeeld met PES 2021 als vaakst in 2020 en 2021. 2019 was een beter jaar, daar was het Slay the Spire. Mijn eerste achievement was 'back in the saddle'. Dat is stom. :)
Haha, omdat ik BF2042 nog nauwelijks heb gespeeld, zijn die op 1 hand te tellen 8)

MW2 en Black Ops 1 ook erg veel gespeeld. Destijds nog samen met jou en je honden squad :)

Ja dat blijft een van mijn meeste memorabele WTF momenten. Een potje Black Ops 1 met Exactor IT. Na 20 seconden je honden killstreak oproepen. Hoe dan in vredesnaam terwijl ik zelf net 1 kill had. Die andere blijft een 3x RPG in jouw gezicht op Noshar Canals in Battlefield 3 Rush, 3e sector die eindigde in een Xbox pop up melding: Exactor IT has left the party (en dus ook de game)

Rage quit FTW :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
MRE-Inc schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:36:
[...]

Haha, omdat ik BF2042 nog nauwelijks heb gespeeld, zijn die op 1 hand te tellen 8)

MW2 en Black Ops 1 ook erg veel gespeeld. Destijds nog samen met jou en je honden squad :)

Ja dat blijft een van mijn meeste memorabele WTF momenten. Een potje Black Ops 1 met Exactor IT. Na 20 seconden je honden killstreak oproepen. Hoe dan in vredesnaam terwijl ik zelf net 1 kill had. Die andere blijft een 3x RPG in jouw gezicht op Noshar Canals in Battlefield 3 Rush, 3e sector die eindigde in een Xbox pop up melding: Exactor IT has left the party (en dus ook de game)

Rage quit FTW :>
Hahaha. Punt voor punt reageren dan maar:

BF3 was echt één grote cluster**** bij release. Ik zat zo vaak vast onder de grond bij die ene map met een tunnel en een groot grasveld.

Bo1: werken voor je kills jonguh. Ik speelde met gasten die veel te goed waren. Daar heb ik veel van geleerd. Je kreeg daar op je kop als je iets als attack chopper gebruikte omdat dat iedereen zijn chopper Gunner blokkeerde. :) Plus ik heb dat spel echt veel te veel gespeeld.

Ja, dat was een zuur moment in BF. Ik heb een haat/haat relatie met dat spel. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toffe space combat flight action. Jammer dat het niet op Game Pass is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zo nu sinds gisteren de xbox gebruikt, en moet zeggen mooi apparaat. Wel al wat glitches en vage shizzle gehad. Had keer dat hij de guide niet meer wou openen en ik error kreeg. Maar na full reboot werkte weer. Ook gehad na sluiten van skyrim dat input weg was en mn tv aangaf geen beeld. Maar nu zag ik dat ik de laatste update voor mn lg cx nog niet had dus die erop gezet en kan mogelijk daar aan gelegen hebben.
Verder veel horizon 5 gespeeld war gewoon dikke game is. 60 fps heerlijk en ziet er goed uit net wat strakker dan op mn pc op 1440p en nu locked 60fps ipv 35-60..

Alleen effe vraagje over dolby vision in games. Alles wat ik opstart is in dolby vision maar lijkt me niet gewenst want niet alles is dolby vision. Maar moet je dan elke keer dolby vision uitzetten als je gewoon hdr wilt?

[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 25-11-2021 17:25 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

B)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:26:
Toffe space combat flight action. Jammer dat het niet op Game Pass is.

[YouTube: Chorus - 8 Minutes of Exclusive Gameplay]
Totaal mijn type game niet, maar ik vind het wel tof dat hier een soort van snelheidsgevoel in zit. Dat mis je toch vaak bij van die space shooters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laat Rockstar aub nooit meer Grove Street Games inhuren voor een remaster of wat dan ook, wat een zooi zeg. Tot nu toe had ik zelf niet veel last van de issues waar velen wel geplaagd door worden, maar nu was ik aan de beurt.

Ik moest voor een main mission een auto een gebouw inrijden naar een bepaalde locatie maar ineens stuitte ik op een onzichtbare muur, alleen CJ kon er langs. In diezelfde missie kon CJ ineens niet meer lopen, alleen nog richten en schieten. Uiteindelijk toch gelukt door reloaden en dingen net even anders te doen, maar dit is belachelijk.

Als GTA V remaster door deze klungels wordt gedaan.....LOL! Hoop het niet voor de mensen die hem willen halen. Dat Rockstar überhaupt nog in zee ging met deze studio na die trieste mobile port van SA......

• DutchOwnage
  • Laatst online: 09:18
v8power67 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:24:

Alleen effe vraagje over dolby vision in games. Alles wat ik opstart is in dolby vision maar lijkt me niet gewenst want niet alles is dolby vision. Maar moet je dan elke keer dolby vision uitzetten als je gewoon hdr wilt?
Als je gewoon HDR wilt, moet je DV voor games uitzetten inderdaad.

Ik heb een tijd in DV gespeeld, maar mixed feelings. Zo vind ik FH5 er in gewoon HDR(HGIG) er wat beter uitzien. Aangezien dat de game is wat ik nu veruit het meeste speel, heb ik besloten om DV voor nu even niet meer te gebruiken, totdat de eerste echte native DV game er is, dus Halo Infinite campaign.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

DutchOwnage schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:21:
[...]

Ik heb een tijd in DV gespeeld, maar mixed feelings. Zo vind ik FH5 er in gewoon HDR(HGIG) er wat beter uitzien. Aangezien dat de game is wat ik nu veruit het meeste speel, heb ik besloten om DV voor nu even niet meer te gebruiken, totdat de eerste echte native DV game er is, dus Halo Infinite campaign.
Owh ik dacht dat horizon 5 ook native was. Dan ga ik hem denk weer op hdr zetten idd. Heb ook idee dat er wat meer inputlag is in dolby vision maar kan ook aan mij liggen :p

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

DutchOwnage schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:21:
[...]

Zo enthousiast als ik was over DV ben ik dat nu niet meer zo. Laatst heb ik wat games opnieuw gecheckt die ik zo mooi vond met DV,maar achteraf is het gewoon placebo eigenlijk. In Destroy all Humans en Psychonauts 2 zie ik eigenlijk geen verschil, dat dacht ik toen alleen.

Met FH5 is DV inderdaad minder mooi, het oogt grauwer qua kleuren vergeleken met HDR10 met HgiG aan. Is Halo Infinite MP ook native DV? Ik zag wel dat Amok4All er een video over heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
devilsnight schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:44:
[...]
Zo enthousiast als ik was over DV ben ik dat nu niet meer zo. Laatst heb ik wat games opnieuw gecheckt die ik zo mooi vond met DV,maar achteraf is het gewoon placebo eigenlijk. In Destroy all Humans en Psychonauts 2 zie ik eigenlijk geen verschil, dat dacht ik toen alleen.
Hmmm, is het nu niet een placebo effect dat je geen verschil ziet? ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 01:04:
[...]

Hmmm, is het nu niet een placebo effect dat je geen verschil ziet? ;)
Anything is possible ;)

Ik schakelde immers wel direct tussen de twee HDR opties terwijl de games nog aan stonden. Sommige zeggen dat dit geen correcte weergave geeft, maar er zijn ook die beweren dat het exact hetzelfde is als je de games opnieuw zou starten.

De eerste keer dat ik DV checkte ging het toch met een soort mind set dat je een verschil gaat zien. Had ik bij al die games toen direct het vergeleken met HDR10 dan had ik meteen gezien dat er eigenlijk amper verschil was. In die games althans. Het schijnt dat Gears 5 wel echt mooier is met DV.

FH5 heb ik overigens wel opnieuw gestart en daar viel het verlies aan kleur wel op, qua settings stond het hetzelfde tussen beide DV Game en HDR Game modes.

[ Voor 20% gewijzigd door devilsnight op 26-11-2021 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 02:06:
FH5 heb ik overigens wel opnieuw gestart en daar viel het verlies aan kleur wel op, qua settings stond het hetzelfde tussen beide DV Game en HDR Game modes.
Die settings hoeft niks uit te maken... Op mijn tv moet ik de kleur setting bij DV veel lager zetten dan bij 'gewoon' hdr anders ziet het er niet uit. Weet niet hoe dat bij andere tv's is natuurlijk maar geen reden om aan te nemen dat de twee beeld modi dus gelijke settings moeten hebben.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik vind FH5 er prachtig uitzien in DV, en het geeft mij geen reden om aan de settings te gaan sleutelen. Ik zou gek worden als ik dat per game moest gaan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 21:37
Steven030 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:14:
Ik vind FH5 er prachtig uitzien in DV, en het geeft mij geen reden om aan de settings te gaan sleutelen. Ik zou gek worden als ik dat per game moest gaan doen
Op mijn tv vind ik DV er veel natuurlijker uitzien. De kleuren spatten misschien niet zo van het scherm als bij HDR maar het is mijn inziens meer natuurgetrouw. Ik moest er even aan wennen maar nu vind ik dit toch mooier dan al die overdreven felle kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:03

Nogne

>.<

Deepeej schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:43:
[...]

Op mijn tv vind ik DV er veel natuurlijker uitzien. De kleuren spatten misschien niet zo van het scherm als bij HDR maar het is mijn inziens meer natuurgetrouw. Ik moest er even aan wennen maar nu vind ik dit toch mooier dan al die overdreven felle kleuren.
Ja de normale HDR ziet er redelijk nep uit met al die felle kleuren. DV is wat grauw maar ziet er wel mooier uit.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
[...]

Hmmm, interesting... Want dat is precies het probleem dat ik soms met HDR heb; het is too much.

Maar goed, dit blijft nog altijd een super lastig onderwerp. Je bent namelijk afhankelijk van a) hoe staat je tv op de verschillende settings gekalibreerd (HDR en DV is out-of-the box vaak niet goed ingesteld) en b) hoe heeft de ontwikkelaar HDR/DV geïmplementeerd. Er zijn inmiddels legio voorbeelden te noemen waarbij dat niet goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-10 16:13
Verschilt inderdaad per spel. Ben momenteel bezig met Dying Light, en DV is daar niet zo mooi als HDR10 vind ik.
Nu is Dying Light geen native DV game natuurlijk, ondersteunt zelfs QR niet. Wel apart hoe snel je aan QR went. Ik zit mij nu te ergeren aan al die opstartschermen... ;)
Bij omschakelen van DV naar HDR10 moest ik wel spel afsluiten en opnieuw opstarten, want de tv (C9) had niet in de gaten dat DV uitgeschakeld was, logo verscheen gewoon boven in beeld. Spel geforceerd afgesloten en opnieuw gestart en toen was het in DV. Het beeld lijkt lichter en de kleuren zien er wat minder grauw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 09:18
De een zegt van wel, de ander niet.

YouTube: Halo Infinite Dolby Vision Marketing A Lie? LG C1 + Sony A80J OLED C...

Deze laatste gast schaal ik wel wat hoger in qua kennis dan Amok4All.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

DV is een HDR formaat. Je hebt het in dit geval over DV of HDR10.
Nu zeg je eigenlijk dat je bijvoorbeeld fruit lekkerder vind dan druiven. :P

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2021 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:37:
[...]

Het zijn gewoon 2 keuzes die je maakt. Op de xbox heet het een HDR en het andere DV. Laten we het dus lekker bij de praktijk houden en niet bij de exacte techniek :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Rossi46 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:34:
[...]

Hmmm, interesting... Want dat is precies het probleem dat ik soms met HDR heb; het is too much.

Maar goed, dit blijft nog altijd een super lastig onderwerp. Je bent namelijk afhankelijk van a) hoe staat je tv op de verschillende settings gekalibreerd (HDR en DV is out-of-the box vaak niet goed ingesteld) en b) hoe heeft de ontwikkelaar HDR/DV geïmplementeerd. Er zijn inmiddels legio voorbeelden te noemen waarbij dat niet goed is gegaan.
c) smaak!

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:40:
[...]

Het zijn gewoon 2 keuzes die je maakt. Op de xbox heet het een HDR en het andere DV. Laten we het dus lekker bij de praktijk houden en niet bij de exacte techniek :)
Ik lees het steeds vaker, en dan geef ik het liever een keer aan. :)

Ik heb het op mijn C9 iig gewoon weer op HDR10 staan, weet niet of het veel verschil maakt momenteel. Mijn reden is vooral zodat de Xbox op 120Hz ingesteld kan blijven staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2021 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Haha, true. Maar dat speelt eigenlijk altijd. De ontwikkelaar bepaalt met welke kleuren en intensiteit daarvan werkt. Echter, doordat we nu zoveel modi hebben en zoveel kunnen instellen, gaat smaak ineens meer een factor zijn (denk ik).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:53:
[...]

Haha, true. Maar dat speelt eigenlijk altijd. De ontwikkelaar bepaalt met welke kleuren en intensiteit daarvan werkt. Echter, doordat we nu zoveel modi hebben en zoveel kunnen instellen, gaat smaak ineens meer een factor zijn (denk ik).
En het heeft er ook heel erg mee te maken hoeveel kleuren je tv daadwerkelijk kan weergeven van het BT2020 kleurenpalet. BT2020 wordt gebruikt bij DV en HDR10, maar meeste tv's komen niet eens in de buurt van het aantal kleuren wat BT2020 te bieden heeft. Een goede tv kan 70% van het kleurenpalet weergeven. Een tv die veel minder kleuren kan weergeven, zal hierdoor een ander soort kleur gebruiken dan een tv die het wel kan. Hierdoor kan het dus zijn dat er op een tv die minder kleuren kan weergeven het er "too much" uit kan zien. Omdat de tv dan meer generieke kleuren gebruikt. Wanneer je een tv koopt is het altijd belangrijk om te zien hoeveel nits, hoeveel kleuren etc de tv aan kan. Dat is veel belangrijker dan de labels die aan de tv gehangen worden. Genoeg tv's die HDR10 of DV ondersteunen maar het helemaal niet goed kunnen weergeven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ondanks dat Halo Infinite, native Dolby Vision support zou moeten hebben.. is de Dolby Vision implementatie momenteel stuk.
EvilBoris (HDTVTest) heeft hier het één en ander over verteld.
In DV heeft het maar een peak brightness van +/- 300Nits.

Dus HDR10 incl. HGIG is op dit moment de beste kwaliteit voor Halo Infinite.
Heb deze settings al eerder in het Halo topic geplaatst.

In Dolby Vision haalt de game tussen de 300 - 400Nits.

De juiste waardes:

HDR10 met HGIG

HDR Calibration Tool on Series X
1st screen: 0
2nd screen: 800Nits
3rd screen: 800Nits

Je ziet de exacte waardes rechtsboven, als je LT+RT+LB+RB tegelijkertijd indrukt.

Halo Screen Calibration:
HDR: 30 (50 is default)
Brightness: 0 (leave this on default)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:08:
Ondanks dat Halo Infinite, native Dolby Vision support zou moeten hebben.. is de Dolby Vision implementatie momenteel stuk.

De juiste waardes:

HDR10 met HGIG

Je ziet de exacte waardes rechtsboven, als je LT+RT+LB+RB tegelijkertijd indrukt.

Halo Screen Calibration:
Ik heb HDR in Halo na een eerdere post(volgens mij was jij dat) ook op 30 gezet, goede setting. :Y
Was nog goed zoeken trouwens want het staat niet gewoon tussen de instellingen maar ik moest de Y knop indrukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Felle kleuren met FH5 met HDR10? Het is echt niet wat ik zie op mijn C9. Zelfs met HDR10 zet ik saturation op 109 ipv 100.

Misschien ben ik gewoon van de wat diepere, vibrant kleuren. Halo Infinite vind ik in sommige beelden er ook net wat te grauw uit zien. Dan ben ik denk ik zelf meer van de kleuren uit Destroy all Humans bijvoorbeeld, of een Horizon FW.

In andere Halo campaign beelden is het ineens kleurrijker, dus wellicht speel belichting daar ook een rol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 21:37
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:37:
[...]

Oke dat wist ik niet :) Maar DV ziet er grauwer (maar voor mij realisticher) uit dan HDR modus op mijn tv maar kan ook aan mijn ogen liggen :) Speel trouwens op een LG C1 ik weet niet of dat wat uitmaakt.

Voor Halo zal ik is de HDR met HGIG settings proberen...

[ Voor 5% gewijzigd door Deepeej op 26-11-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:48:
Felle kleuren met FH5 met HDR10? Het is echt niet wat ik zie op mijn C9. Zelfs met HDR10 zet ik saturation op 109 ipv 100.

Misschien ben ik gewoon van de wat diepere, vibrant kleuren. Halo Infinite vind ik in sommige beelden er ook net wat te grauw uit zien. Dan ben ik denk ik zelf meer van de kleuren uit Destroy all Humans bijvoorbeeld, of een Horizon FW.

In andere Halo campaign beelden is het ineens kleurrijker, dus wellicht speel belichting daar ook een rol.
Dat heb ik ook wel met Halo soms is het wat grauwig, maar kan een design keuze zijn.
Als er 1 ding is wat grafisch in Halo beter zou kunnen naar mijn mening dan is het AA. Verder ziet het er prima uit voor een cross-Gen game. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:18:
[...]

Dat heb ik ook wel met Halo soms is het wat grauwig, maar kan een design keuze zijn.
Als er 1 ding is wat grafisch in Halo beter zou kunnen naar mijn mening dan is het AA. Verder ziet het er prima uit voor een cross-Gen game. :P
Anti aliasing? Ja inderdaad, die is absoluut niet zo clean als Gears 5 of eigenlijk heel veel games. FH5 helaas ook al niet, ik begrijp dat niet echt eigenlijk. Alle Halo's hiervoor waren super clean, eigenlijk bijna elke game tegenwoordig.

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 26-11-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:27:
[...]

Anti aliasing? Ja inderdaad, die is absoluut niet zo clean als Gears 5 of eigenlijk heel veel games. FH5 helaas ook al niet, ik begrijp dat niet echt eigenlijk. Alle Halo's hiervoor waren super clean, eigenlijk bijna elke game tegenwoordig.
Yep.
Vind ik altijd jammer in games. Je ziet het goed bij oude games, wanneer goede AA is toegepast dan zien ze er vaak nog steeds prima uit vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:33:
[...]

Yep.
Vind ik altijd jammer in games. Je ziet het goed bij oude games, wanneer goede AA is toegepast dan zien ze er vaak nog steeds prima uit vandaag de dag.
In de MP zie ik het eigenlijk vooral in enemy bases, buiten is het eigenlijk allemaal wel in orde. Maar inderdaad, na al die uitermate scherpe en cleane games zoals RDR2, Gears 5, vrijwel elke PS exclusive valt dit echt op. Ik begreep dat dit bij FH5 aan de AA tech lag, namelijk MSAA. Maar ik hoopte echt dat Halo voor TAA zou gaan, iets wat schijnbaar 9 van 10 games vandaag de dag heeft.

Hopelijk dat het beter is in de campaign. De beelden op YouTube laten het niet zien, maar volgens mij zie je dat sowieso minder goed via YouTube.

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 26-11-2021 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 15:02
Microsoft wil de kwaliteit van opgenomen gameplay op Xbox Series X en S verbeteren.
Dat laat Jason Ronald, directeur van programmamanagement bij Xbox, weten op de Iron Lords-podcast. Volgens hem heeft het verbeteren van de beeldkwaliteit van opgenomen gameplay zeker prioriteit bij het bedrijf.

"De ervaring van het opnemen van beelden en het delen ervan - ik zou willen dat we er dit jaar meer progressie mee hadden geboekt. Het is een prioriteit voor ons."

Volgens Ronald heeft Microsoft de beeldkwaliteit van opgenomen beelden dit jaar al wel verbeterd, maar kan het altijd nog beter. Hij geeft daarbij aan dat hij hoopt dat gamers zich blijven aanmelden voor het Xbox Insider-programma, omdat daar nieuwe features getest worden en Microsoft de feedback van de insiders goed kan gebruiken.

Ik vond al dat het een stuk beter gaat de laatste tijd, hopelijk wordt het nog makkelijker/beter in de toekomst. Hopelijk kunnen we eindelijk eens wat langer opnemen dan 30 sec in 4K/HDR :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die optie dat je speaker audio uitgaat zodra je een headset op zet is wel top!

Laatste tijd nu vaak voorgekomen dat mijn tv volume op 10 of hoger stond wanneer ik nog niet de Xbox aan had of in een party zat. En vaak vergat ik gewoonweg de tv volume te verlagen wanneer ik in een party ging. Hoeft niet meer nu, I like!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JDL15 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:20:
[i]

Ik vond al dat het een stuk beter gaat de laatste tijd, hopelijk wordt het nog makkelijker/beter in de toekomst. Hopelijk kunnen we eindelijk eens wat langer opnemen dan 30 sec in 4K/HDR :)
Goed dat ze het aanpakken, maar moet zeggen dat ik die share knop alleen nog maar per ongeluk heb ingedrukt sinds ik een XSX heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDL15 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:20:
Microsoft wil de kwaliteit van opgenomen gameplay op Xbox Series X en S verbeteren.
Dat laat Jason Ronald, directeur van programmamanagement bij Xbox, weten op de Iron Lords-podcast. Volgens hem heeft het verbeteren van de beeldkwaliteit van opgenomen gameplay zeker prioriteit bij het bedrijf.

"De ervaring van het opnemen van beelden en het delen ervan - ik zou willen dat we er dit jaar meer progressie mee hadden geboekt. Het is een prioriteit voor ons."

Volgens Ronald heeft Microsoft de beeldkwaliteit van opgenomen beelden dit jaar al wel verbeterd, maar kan het altijd nog beter. Hij geeft daarbij aan dat hij hoopt dat gamers zich blijven aanmelden voor het Xbox Insider-programma, omdat daar nieuwe features getest worden en Microsoft de feedback van de insiders goed kan gebruiken.

Dat zei hij afgelopen januari al, dat ze daar mee bezig waren. :+

Tweet even teruggezocht in z'n historie.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 26-11-2021 19:49 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 15:02
Rivanov schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:45:
[...]

Dat zei hij afgelopen januari al, dat ze daar mee bezig waren. :+
Klopt maar ben blij dat het nog steeds onder hun aandacht is.

Wat ik mis, doe het vaker op mijn telefoon, is de optie om bijvoorbeeld de snelheid te halveren (om sommige stukjes van de actie wat beter te zien) of bijvoorbeeld op een specifieke plek in te zoomen.

Ik deel eigenlijk best vaak wat (s) kills met wat vrienden en kan er wel van genieten! B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:21:
Goh ik vind het echt zo jammer dat ik geen geluid via Bluetooth kan versturen naar m’n airpod Max. Nu maar kabeltje gekocht om hem aan te sluiten om m’n Xbox controller. Voelt lekker 2002 om met een kabel aan m’n controller te spelen.
Ik zit hier net naar te Googlen maar valt idd tegen, had juist verwacht dat Microsoft daar wel in zou doordenken.

Als je de Max bedraad aansluit op de Controller, kan ik dan ook de Mic gebruiken?
Want dat zou de enige reden zijn waarom ik het wil eigenlijk :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:35
devilsnight schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:58:
Die optie dat je speaker audio uitgaat zodra je een headset op zet is wel top!

Laatste tijd nu vaak voorgekomen dat mijn tv volume op 10 of hoger stond wanneer ik nog niet de Xbox aan had of in een party zat. En vaak vergat ik gewoonweg de tv volume te verlagen wanneer ik in een party ging. Hoeft niet meer nu, I like!
Alleen nog voor insiders, toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
voog schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:23:
[...]

Werkt hier ook. Ik ben geen insider. Even naar general settings>audio en dan kun je het aanvinken.

Mooi verder dat een standaard optie van de 360 nu terug is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
voog schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:23:
[...]

Nee hoor, zit gewoon in de November update :)
https://news.xbox.com/en-us/2021/11/17/november-xbox-update/

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hè shit, wat hoor ik nou, stopt MS met het fps-boost programma? Dat is echt zonde. Al had ik liever gehad dat men zich vooral had gefocust op Xbox One titels ipv op Xbox 360 titels...

YouTube: FPS Boost For Xbox 360 Games: Gears 3, Sonic Generations, Fallout 3,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ondertussen zoveel updates, maar nog steeds geen snelkoppeling om de console volledig uit te schakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rossi46 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:49:
Hè shit, wat hoor ik nou, stopt MS met het fps-boost programma? Dat is echt zonde. Al had ik liever gehad dat men zich vooral had gefocust op Xbox One titels ipv op Xbox 360 titels...

YouTube: FPS Boost For Xbox 360 Games: Gears 3, Sonic Generations, Fallout 3,...
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar wat ik begreep is dat ze stoppen met meer BC titels toevoegen. Niet zozeer met fps boost titels toevoegen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Farabi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:51:
ondertussen zoveel updates, maar nog steeds geen snelkoppeling om de console volledig uit te schakelen.
Xbox knop 2 seconden vasthouden en uitschakelen, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
ArthurMorgan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:51:
[...]

Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar wat ik begreep is dat ze stoppen met meer BC titels toevoegen. Niet zozeer met fps boost titels toevoegen.
Oké, als het zo zit, dan is het dus eigenlijk vooral goed nieuws :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Segafreak83 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:54:
[...]

Xbox knop 2 seconden vasthouden en uitschakelen, werkt prima.
En dat is alsnog niet volledig uitschakelen. Die optie zit verstopt in de instellingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Exorcist schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:56:
[...]

En dat is alsnog niet volledig uitschakelen. Die optie zit verstopt in de instellingen.
Tenzij je instant on uitzet, dan gaat ie wel volledig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Segafreak83 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:35:
[...]

Tenzij je instant on uitzet, dan gaat ie wel volledig uit.
Het zou wel vrij handig zijn om in dat menu twee opties te hebben qua uitzetten. Anderzijds kost het mij pakhembeet 5 seconden om naar full shutdown te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De juiste waardes:

HDR10 met HGIG

Halo Screen Calibration:
Ik zie deze post nu pas, nice man, hier heb ik absoluut wat aan! Het is jammer dat DV op dit moment stuk is, aan de andere kant is het geen ramp want FH5 en andere games speel ik ook weer met HDR10, dus dan hoef ik niet super veel te switchen.

Ik wist dat niet van die exacte waardes, dat is erg handig. Dit ga ik morgens eens checken. Is niet alleen voor insiders toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Klopt. Helaas zijn ze wel wat issues nu tegengekomen waardoor we een tijdje mogelijk geen nieuwe FPS boost updates zullen krijgen las ik.
Farabi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:51:
Ja daar zeg je wel wat, wanneer je nu de X knop ingedrukt houdt dan kun je turn off doen, maar alleen met energy saving mode gaat ie echt volledig uit dan. Zou handig zijn voor de instant on gebruikers om toch een full shutdown snel te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 28 november 2021 @ 02:04:
[...]

Ik zie deze post nu pas, nice man, hier heb ik absoluut wat aan! Het is jammer dat DV op dit moment stuk is, aan de andere kant is het geen ramp want FH5 en andere games speel ik ook weer met HDR10, dus dan hoef ik niet super veel te switchen.

Ik wist dat niet van die exacte waardes, dat is erg handig. Dit ga ik morgens eens checken. Is niet alleen voor insiders toch?
Nee, de HDR Calibration Tool is er al héél lang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 28 november 2021 @ 07:38:
[...]

Nee, de HDR Calibration Tool is er al héél lang. ;)
Haha, nee ik bedoelde vooral dat je die waardes kunt zien op die manier. Ik wist dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:05:
[...]

Haha, nee ik bedoelde vooral dat je die waardes kunt zien op die manier. Ik wist dat niet.
Dat zat er altijd al in. Maar niemand wist de knoppen combo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 09:37
Enig idee waarom de zoekfunctie binnen de xbox app zo slecht werkt?
Ik zoek bv Guardians of the galaxy voor een prijs check binnen de xbox store, maar nee überhaupt geen resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-10 12:41
Hoe zit het eigenlijk met de performance van Riftbreaker op de series S en de og?

Op de series X heb ik toch wel wat last van framedrops op het einde van het spel tijdens aanvallen. Hierdoor ben ik zeer benieuwd hoe die op de ‘mindere’ apparaten draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik op mijn X verder spelen in AC: Valhalla waar ik gestopt ben op PS5 vorig jaar?
Of doet de X geen cross save toestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
devilsnight schreef op zondag 28 november 2021 @ 02:07:
[...]
Klopt. Helaas zijn ze wel wat issues nu tegengekomen waardoor we een tijdje mogelijk geen nieuwe FPS boost updates zullen krijgen las ik.
Is it? Hè balen. Ik vind namelijk nu al dat er veel te weinig games middels FPS boost zijn 'opgelapt'. De potentie enorm!

Eigenlijk zou Return to Arkham bovenaan het lijstje moeten staan, met z'n max framerate van 45 FPS |:(

En zelfs 'snak' ik enorm naar een update van AC Origins. Op de One X een prachtige game, maar helaas maar 30 FPS. Dat terwijl de latere AC Odyssey een patch naar 60 fps heeft gekregen (weliswaar via Ubisoft zelf, niet via het FPS programma van MS)

EDIT: stom, Batman Arkham Knight helemaal vergeten! Daar is überhaupt nooit een One X patch voor gekomen, dus die loopt nog steeds op 900p bij 30 FPS. Hier valt zoveel meer uit de halen... -O-

[ Voor 10% gewijzigd door Rossi46 op 28-11-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Darow schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:42:
Hoe zit het eigenlijk met de performance van Riftbreaker op de series S en de og?

Op de series X heb ik toch wel wat last van framedrops op het einde van het spel tijdens aanvallen. Hierdoor ben ik zeer benieuwd hoe die op de ‘mindere’ apparaten draait.
Is riftbreaker niet enkel speelbaar op current-gen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:14
Heb de Xbox series x ongeveer een maand.

Dit is mij eerste Xbox. Jammer dat ik niet eerder met Xbox in aanmerking ben gekomen.

Ben nu bezig met FH5 wat een mooie game samen met flight simulator sprint de Xbox series x boven uit zeker in 4K.
Heb ongeveer uit gerekend dat in na ongeveer 12 games het geld van de Xbox en game pass eruit heb dan als ik losse games koop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
Was deze hier al voorbij gekomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:28
Darow schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:42:

Hier op de Series X zelden frame drops mee mogen maken, een enkele keer. Ik ben serieus onder de indruk van de Schmetterlinh Engine 2.0. (y)

Het enige waar ik 'last' van heb zijn de freezes telkens wanneer het spel een auto save doet.

Trouwens, schijnt dat het spel RT ondersteunt op de XSX en PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kolere, die corona-kilo’s zijn er flink aan gevlogen !! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
justifire schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:02:
[...]

Kolere, die corona-kilo’s zijn er flink aan gevlogen !! :o
Amerikanen hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
[...]

Nee hoor, beiden zijn voor nu over en krijgen geen aandacht meer van dev team.

BC is over qua muziek/licensing waar niet om heen te werken meer is bij resterende titels. FPS Boost is over omdat ze alle titels gedaan hebben die 100% bugvrij zijn in hun testing, en zonder nieuwe doorbraken in de technologie niks te halen valt bij andere titels omdat die bugs vertonen. Ik geloof dat overigens niet helemaal, denk dat er ook politieke zaken meespelen, waarbij studios aangeven het niet te willen ondersteunen met hun titels.

[ Voor 12% gewijzigd door sohus op 28-11-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
sohus schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:06:
[...]

Nee hoor, beiden zijn voor nu over en krijgen geen aandacht meer van dev team.

BC is over qua muziek/licensing waar niet om heen te werken meer is bij resterende titels. FPS Boost is over omdat ze alle titels gedaan hebben die 100% bugvrij zijn in hun testing, en zonder nieuwe doorbraken in de technologie niks te halen valt bij andere titels omdat die bugs vertonen. Ik geloof dat overigens niet helemaal, denk dat er ook politieke zaken meespelen, waarbij studios aangeven het niet te willen ondersteunen met hun titels.
Echt joh? Wat zonde... Er zijn zoveel games die daar - in theorie dan - van kunnen profiteren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:22:
[...]

Echt joh? Wat zonde... Er zijn zoveel games die daar - in theorie dan - van kunnen profiteren ;(
We moeten ook door he.
Nu maar weer de focus op 4K 60fps voor nieuwe spellen !!

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 28-11-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De juiste waardes:

HDR10 met HGIG

Halo Screen Calibration:
Ik ben nu Halo aan het testen. EvilBoris heeft zelf ook een OLED hé, dus met een C9 zit ik goed met deze waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:58:
[...]

Ik ben nu Halo aan het testen. EvilBoris heeft zelf ook een OLED hé, dus met een C9 zit ik goed met deze waardes?
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
justifire schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:32:
[...]

We moeten ook door he.
Nu maar weer de focus op 4K 60fps voor nieuwe spellen !!
Ja, nee, tuurlijk, is ook zo. Maar toch, mede door de 'underwhelming power' van de Xbox One vind ik dat we nog wel wat te goed hebben betreffende games uit die tijd ;) Sowieso was het 30fps wat destijds de klok sloeg, ook op de PS4.

Maar goed, genoeg daarover. Wellicht dat bepaalde developers nog wat leuks uit de hoge hoed zullen toveren (zoals Ubisoft laatst met hun 60fps modus van AC Odyssee en CDPR met de Series update van The Witcher 3 straks ergens in 2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:45:
[...]

Ja, nee, tuurlijk, is ook zo. Maar toch, mede door de 'underwhelming power' van de Xbox One vind ik dat we nog wel wat te goed hebben betreffende games uit die tijd ;) Sowieso was het 30fps wat destijds de klok sloeg, ook op de PS4.

Maar goed, genoeg daarover. Wellicht dat bepaalde developers nog wat leuks uit de hoge hoed zullen toveren (zoals Ubisoft laatst met hun 60fps modus van AC Odyssee en CDPR met de Series update van The Witcher 3 straks ergens in 2022).
Precies, laat de devs zelf ook maar een beetje hun best doen dmv next gen smart delivery upgrades.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik vraag me af hoeveel playtime er in die oude games gaat zitten. Dus is het wel een efficiënte manier om development tijd in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
418O2 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:03:
Ik vraag me af hoeveel playtime er in die oude games gaat zitten. Dus is het wel een efficiënte manier om development tijd in te zetten?
Dat vraag ik me ook af. Ik heb twee potjes Black Ops gedaan en een halve middag Red Dead gespeeld. Voor de rest heb ik geen BC game aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:03:
Denk dat je wel een punt hebt. Want ze weten precies hoeveel welke game gespeeld wordt. Al geloof ik ook wel in de belofte dat ze zo veel mogelijk games speelbaar willen houden. Maar niet tegen elke kost.

Maar persoonlijk heb ik niet genoeg tijd om naast nieuwe games ook nog terug te grijpen op het verleden, maar het feit dat het kan vind ik dan weer wel tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:34:
[...]

Dat vraag ik me ook af. Ik heb twee potjes Black Ops gedaan en een halve middag Red Dead gespeeld. Voor de rest heb ik geen BC game aangeraakt.
Heb zelf AC Odyssey weer opgepakt, moet hem nog uitspelen en de dlc’s had ik ook nog niet aangeraakt.
Nu met de 60fps update een goede reden om dat te doen.
Maar zoals ik al zeg, laat de devs zelf maar met een upgrade komen, net zoals Ubisoft met Odyssey heeft gedaan.
Zo kijk ik ook nog uit naar de next gen upgrade van Dying Light :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
justifire schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:13:
[...]

Heb zelf AC Odyssey weer opgepakt, moet hem nog uitspelen en de dlc’s had ik ook nog niet aangeraakt.
Nu met de 60fps update een goede reden om dat te doen.
Maar zoals ik al zeg, laat de devs zelf maar met een upgrade komen, net zoals Ubisoft met Odyssey heeft gedaan.
Zo kijk ik ook nog uit naar de next gen upgrade van Dying Light :)
Punt is natuurlijk wel dat de dev's daar minder snel toe geneigd zijn en ik het daarom erg prima vond dat MS dit ook zelf aan het oppakken was. Met de nadruk op was dus... ;)

Zijn er nog ergens leuke Cyber Monday deals gespot trouwens? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Rivanov schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:32:
[...]

Dat zat er altijd al in. Maar niemand wist de knoppen combo. :+
En wat zijn dan de juiste instellingen ? Ik heb die knoppen combo uitgevoerd en zie rechtsboven in de calibration tool dus netjes 3 waarden staan, maar die komen niet overeen met onderstaande:
Als ik bovenstaande instel waarbij ik uitga van dat ik bovenstaande waarden 1:1 moet overnemen, dan klopt het gene wat wordt weergegeven niet met de afbeeldingen van de tool zelf die aangeven hoe het ingesteld moet worden.

Iemand Lego Builders Journey al gespeeld met de jongsten ?

https://www.xbox.com/nl-n...33xftfux32xomt1thhgjter00

[ Voor 24% gewijzigd door MRE-Inc op 29-11-2021 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:06:
[...]

En wat zijn dan de juiste instellingen ? Ik heb die knoppen combo uitgevoerd en zie rechtsboven in de calibration tool dus netjes 3 waarden staan, maar die komen niet overeen met onderstaande:

[...]

Als ik bovenstaande instel waarbij ik uitga van dat ik bovenstaande waarden 1:1 moet overnemen, dan klopt het gene wat wordt weergegeven niet met de afbeeldingen van de tool zelf die aangeven hoe het ingesteld moet worden.

Iemand Lego Builders Journey al gespeeld met de jongsten ?

https://www.xbox.com/nl-n...33xftfux32xomt1thhgjter00
Die waardes moet je instellen als je HGIG gebruikt.

Xbox HDR Calibration Setup for 2017 HDR Game Mode (Option 1b) or 2017-2021 HDR Game Mode when using DTM (no HGIG):
First screen / Min. Luminance: 0 clicks (all the way to the left)
Second screen / Max Luminance: +54 clicks (starting from 0)
Third screen / Max Luminance: +54 clicks (starting from 0)

Xbox HDR Calibration Setup for 2019-2021 HDR Game Mode when using HGIG:
First screen / Min. Luminance: 0 clicks (all the way to the left)
Second screen / Max Luminance: +10 clicks (starting from 0)
Third screen / Max Luminance: +10 clicks (starting from 0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:34
Mijn zoon heeft een series S met een full HD scherm. Hij speelt vooral Forza Horizon (4), Fortnite en Flight simulator. Hij wil nu graag een scherm met 1440P/120hz en heeft daarvoor de AOC CQ32G1 op het oog.
Maar we komen er niet goed uit of de spellen die hij heeft ook goed gebruik kunnen maken van 1440P. We hebben al veel info op internet gevonden maar die spreken elkaar tegen.
Kan iemand ons helpen of het inderdaad een goede stap is om over te stappen naar 1440P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KNed schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:20:
Mijn zoon heeft een series S met een full HD scherm. Hij speelt vooral Forza Horizon (4), Fortnite en Flight simulator. Hij wil nu graag een scherm met 1440P/120hz en heeft daarvoor de AOC CQ32G1 op het oog.
Maar we komen er niet goed uit of de spellen die hij heeft ook goed gebruik kunnen maken van 1440P. We hebben al veel info op internet gevonden maar die spreken elkaar tegen.
Kan iemand ons helpen of het inderdaad een goede stap is om over te stappen naar 1440P?
De Series S kan niet iedere game in 1440p/120Hz spelen. Bij de meeste games moet je dan terugvallen op
1080p. Ze hebben destijds hun "belofte" aangepast.

https://nl.hardware.info/...belofte-bij-xbox-series-s

De Series X kan wel 1440p/120Hz aan.

Ik zelf heb de pricewatch: MSI Optix MAG274QRF-QD Zwart als gamingmonitor i.c.m. de Series X. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Rivanov schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:30:
[...]

De Series S kan niet iedere game in 1440p/120Hz spelen. Bij de meeste games moet je dan terugvallen op
1080p. Ze hebben destijds hun "belofte" aangepast.

https://nl.hardware.info/...belofte-bij-xbox-series-s

De Series X kan wel 1440p/120Hz aan.

Ik zelf heb de pricewatch: MSI Optix MAG274QRF-QD Zwart als gamingmonitor i.c.m. de Series X. Werkt perfect.
Bedankt voor de info. Na nog wat verder zoeken lijkt Flight Simulator inderdaad alleen 1080p te ondersteuen op de S. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KNed schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:40:
[...]

Bedankt voor de info. Na nog wat verder zoeken lijkt Flight Simulator inderdaad alleen 1080p te ondersteuen op de S. Helaas.
Je kunt dan beter een 24" 1080p/144Hz monitor kopen.
1080p op een 27" of groter is ook niet super qua PPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Rivanov schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:43:
[...]

Je kunt dan beter een 24" 1080p/144Hz monitor kopen.
1080p op een 27" of groter is ook niet super qua PPI.
Hij heeft nu een 40 inch (tv) op 1080p/60Hz, ietsje meer dan 27 inch :)
Edit: deze tv heeft 2ms reactie tijd. Zou een overstap naar een 24" 1080p/144Hz gaming monitor merkbaar beter zijn? Wat betreft die Hertz dan? De grootte van het scherm is natuurlijk wel weer een heel stuk kleiner

[ Voor 26% gewijzigd door KNed op 29-11-2021 12:03 ]

Pagina: 1 ... 278 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord