Wom schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:02:
[...]
Veel daar van staan iig op Game Pass
- Sea of Thieves
- Ori
- Gears 5
- Forza Horizon 4
- Wastelands 3
- Grounded
- Flight Simulator
- Sunset Overdrive
- Quantum Break
- Minecraft Dungeons
- en nog flink wat andere games waar ik zo direct even niet op kom.
Dit jaar dan nog Halo: Infinite en Horizon 5 als grootste titels die ook direct in Game Pass zitten. Komende jaren komt er elk kwartaal een 1st party game uit, grosso modo. Maar als je niet echt Xbox games hebt gespeeld, dan is er serieus veel wat op je te wachten ligt. Zelfs van de eerste Xbox en Xbox 360 zijn er redelijk wat titels nog te spelen.
Hmm. Sunset Overdrive al gespeeld, Gears 5 ook toen ik een paar maand GP op pc had. GP voor pc hoef ik echt nooit meer op m'n pc, maar dat is een ander verhaal. Onder het motto: "Je kan maar 1 keer een eerste indruk maken". Van de rest van dat lijstje vind ik het meeste niet zo veel aan.
Forza is geen 'game' zoals ik ze persoonlijk leuk vind. Meer een social ride-along en car collectors game. Meedoen is altijd winnen en progress scoren. 1ste, 2de, 15de, nobody cares

. Vreemde "game". Zeer mooi, dat wel!
Halo lijkt mij nog wel wat. Vroeger ook nog wel gespeeld. Alle previews (vooral van kritische onafhankelijke reviewers die ik wel kan waarderen) zijn erg lovend over de staat van de game. Terecht uitgesteld blijkbaar.
En van xbox en xbox 360 titels word ik ook niet echt warm. Op dat gebied ben ik echt old school. Een nieuwe console/generatie = nieuwe games die tonen wat voordien op de vorige gen niet mogelijk was. Waarom koop je anders een nieuwe console.
Wel heeft MS het 100x beter voor elkaar dan sony wat betreft het naadloos aanbieden en installeren van oude en nieuwe libraries aan games, op het platform naar keuze, in de juiste versies en met een resem updates (zonder dat je ergens aan hoeft te denken). Allemaal 'under te hood', 'onzichtbaar' voor de eind-gebruiker. Wat ze willen is dat alles "overal" speelbaar is, de box zelf is eigenlijk bijna irrelevant.
Heb zelf dus niet veel met oudere games op nieuwere consoles, maar kan het wel zeer waarderen voor wie erg gehecht is aan die ene speciale game die je nog vaak wil spelen, vaak zelfs met visual upgrades. Top!
Ik bedoelde dus eerder showcase games. (ja, zoals 'je weet wel'). High budget, prachtige graphics, action adventure of gelijkaardig. Hoeft niet per se exclusief te zijn, maar wel die 'wow-factor'. Een nieuwe DMC bvb...
Als ik het zo lees blijft de xbox voorlopig toch een beetje, net als vroeger, de console voor de multiplats, (ubisoft, sport games, battlefield, cod, ...). De stroom aan first parties zal pas over een jaartje, of twee, op gang komen als ik het goed lees.
Ik kijk het nog even aan, en zal alvast lurken in dit topic om op de hoogte te blijven.
MS doet deze generatie een heel aantal dingen erg goed zoals software, en het design van de console, voor mij ook belangrijk... Wie weet...