De stills vind ik juist prima ogen, maar de wereld is zo doods met weinig begroeiing of zonder een zuchtje wind. Ik vind Gears 5 op de One X een stuk mooieruchiha tijntje schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:53:
Vanavond met een groep tweakers voor het eerst de MP geprobeerd in big team battle. Ten eerste, erg leuk om zo eens met een groep tweakers te spelen.Ten tweede, wat is het een gave game en wat zit de gameplay / gunplay goed in elkaar. En het zal wellicht aan mij liggen, maar ik vind het er erg goed uitzien. Al dat commentaar over de graphics… ik begrijp er persoonlijk niets van. Wellicht als je met een vergrootglas naar stills aan het kijken bent, maar who the fuck doet dat als je ook op een ghost je tegenstanders kunt “splashen”… Ik denk zelf dat Halo geen beter jaar kon krijgen dan te lanceren met CoD Vanguard en BF 2042. Beiden zijn traditioneel gezien zo’n sterke titels, maar beiden hebben in mijn optiek nog nooit zo weinig “smoel” gehad dan dit jaar. Weet al wel wat mijn kerst shooter gaat worden.
Gameplay, AI, schaal, interactie, voertuigen, sandbox en physics van Halo en hoe dat allemaal met elkaar samenhangt is toch van een compleet ander niveau dan Gears (of welke game dan ook…?).
Ik had van Tweakers wel wat meer verwacht dan alleen naar ‘de graphics’ te kijken eigenlijk.. (edit: en just in case. Die zien er prima uit maar niet te vergelijken met Gears)
Afgelopen week ook Gears 5 (Hivebusters) weer eens opgezet en mijn mond viel weer openen door de mooie graphics inderdaad maar na een uur spelen voelt alles weer hetzelfde en ben ik er klaar mee. Bij Infinite krijg ik weer dat old school gevoel en voelt het toch ook weer fris en nóg meer uitgediept. De momenten die er in die sandbox ontstaan zijn hilarisch en typisch Halo.
En het ziet er ook nog eens heerlijk uit. De multiplayer ziet er altijd minder uit dan de singleplayer dus ‘Bring it’ in december 🤘
Ik had van Tweakers wel wat meer verwacht dan alleen naar ‘de graphics’ te kijken eigenlijk.. (edit: en just in case. Die zien er prima uit maar niet te vergelijken met Gears)
Afgelopen week ook Gears 5 (Hivebusters) weer eens opgezet en mijn mond viel weer openen door de mooie graphics inderdaad maar na een uur spelen voelt alles weer hetzelfde en ben ik er klaar mee. Bij Infinite krijg ik weer dat old school gevoel en voelt het toch ook weer fris en nóg meer uitgediept. De momenten die er in die sandbox ontstaan zijn hilarisch en typisch Halo.
En het ziet er ook nog eens heerlijk uit. De multiplayer ziet er altijd minder uit dan de singleplayer dus ‘Bring it’ in december 🤘
[ Voor 4% gewijzigd door D-Ed op 03-10-2021 08:30 ]
Het is idd geen standaard manier van rijden, maar wel al hun standaard vanaf halo 1. Linker stick is naar voren en achteren, rechts is draaien met de camera en daar ga je dan vervolgens heen met je auto. Na een tijdje zou het wel moeten wennen hoorVerwijderd schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 07:31:
[...]
Ik ben kennelijk dus niet de enige die dat vind. Wat een waardeloos systeem zeg.
Die RT voor toeteren is idd een beetje kansloos!
[ Voor 5% gewijzigd door JDL15 op 03-10-2021 08:33 ]
Ja klopt, als ik ergens over kan klagen dan is het de handeling van de Wartog..JDL15 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:32:
[...]
Het is idd geen standaard manier van rijden, maar wel al hun standaard vanaf halo 1. Linker stick is naar voren en achteren, rechts is draaien met de camera en daar ga je dan vervolgens heen met je auto. Na een tijdje zou het wel moeten wennen hoor
Maar man man, wat een lol gisteren met die laatste capture the flag
Hoe we die naar de basis trokken met iedereen om de vlagdrager als schild

Het lijkt de oude garde aan gamers aan te spreken door een feest van herkenning, maar ik ben benieuwd hoe het aanslaat onder het gros van de veelal jongere gamers. Zelf vind ik het dus (ondanks de eerste Halo te hebben meegemaakt en redelijk oude garde) weinig indrukwekkend qua zowel gameplay als looks en is het wat mij betreft iets teveel herkenning waar er met het tijd en geld dat ze hadden meer mogelijk was. Maar het draait natuurlijk allemaal om de fun, en wat fun betreft lijkt het wel goed te zitten! Tot nu toe solo en zonder headset gespeeld, maar er lijken ouderwetse avonden plezier in het verschiet te liggenD-Ed schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:28:
Gameplay, AI, schaal, interactie, voertuigen, sandbox en physics van Halo en hoe dat allemaal met elkaar samenhangt is toch van een compleet ander niveau dan Gears (of welke game dan ook…?).
Vanavond gaan we nog met een aantal ‘oldies’ aan de slag dus je bent welkom (headset is wel aan te raden voor de belangrijke strategische beslissingen én lol trappenSteven030 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:50:
[...]
Het lijkt de oude garde aan gamers aan te spreken door een feest van herkenning, maar ik ben benieuwd hoe het aanslaat onder het gros van de veelal jongere gamers. Zelf vind ik het dus (ondanks de eerste Halo te hebben meegemaakt en redelijk oude garde) weinig indrukwekkend qua zowel gameplay als looks en is het wat mij betreft iets teveel herkenning waar er met het tijd en geld dat ze hadden meer mogelijk was. Maar het draait natuurlijk allemaal om de fun, en wat fun betreft lijkt het wel goed te zitten! Tot nu toe solo en zonder headset gespeeld, maar er lijken ouderwetse avonden plezier in het verschiet te liggen
Edit: En inderdaad, als ze de nieuwe generatie gamers aan kunnen spreken hebben ze eindelijk weer goud in handen. Op dit moment verwacht ik dat ze dat gaat lukken gezien het A. F2P is en B. Grote streamers zijn zeer positief. Deze twee punten gaan er voor zorgen dat er sowieso een grote (nieuwe?) groep start vanaf 8 december. Of ze na een paar maanden nog steeds spelen valt te bezien maar die kans is vwb gameplay en fun erg groot IMHO..
[ Voor 19% gewijzigd door D-Ed op 03-10-2021 09:04 ]
Verwijderd
Het zit er idd al vanaf deel 1 in. Wennen doet het niet echt, zeker als je weer een tijdje andere games hebt gespeeld waar ze wel normale besturing voor voortuigen hebben.JDL15 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:32:
[...]
Het is idd geen standaard manier van rijden, maar wel al hun standaard vanaf halo 1. Linker stick is naar voren en achteren, rechts is draaien met de camera en daar ga je dan vervolgens heen met je auto. Na een tijdje zou het wel moeten wennen hoor
Thanks voor het aanbod! Als ik tijd heb lijkt het me zeker gaaf en stuur ik wel een dmD-Ed schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:01:
[...]
Vanavond gaan we nog met een aantal ‘oldies’ aan de slag dus je bent welkom (headset is wel aan te raden voor de belangrijke strategische beslissingen én lol trappen)
Edit: En inderdaad, als ze de nieuwe generatie gamers aan kunnen spreken hebben ze eindelijk weer goud in handen. Op dit moment verwacht ik dat ze dat gaat lukken gezien het A. F2P is en B. Grote streamers zijn zeer positief. Deze twee punten gaan er voor zorgen dat er sowieso een grote (nieuwe?) groep start vanaf 8 december. Of ze na een paar maanden nog steeds spelen valt te bezien maar die kans is vwb gameplay en fun erg groot IMHO..
Dat zou echt fantastisch zijn als de oude Xbox-tijden op zo’n manier herleven, ik hoop het. Grote streamers zouden het zeker een flinke boost kunnen geven
@MRE-Inc Mooie guide voor Hell Let Loose : https://www.reddit.com/r/...3g0t/hll_new_player_guide
PDF file : https://mega.nz/file/iFo2...h3bFDTocHT3VqpAvMJx6M-WOo
PDF file : https://mega.nz/file/iFo2...h3bFDTocHT3VqpAvMJx6M-WOo
[ Voor 26% gewijzigd door justifire op 03-10-2021 11:18 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ach, alle knopjes zijn waardeloos in halo als je ervoor gears hebt gespeeld en andersom. In halo wissel je met Y van wapen en in gears met je thumbpad. Hoevaak ik al wel niet mij Ultimate in Gears heb gestart omdat ik van wapen wilde wisselenVerwijderd schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:02:
[...]
Het zit er idd al vanaf deel 1 in. Wennen doet het niet echt, zeker als je weer een tijdje andere games hebt gespeeld waar ze wel normale besturing voor voortuigen hebben.
Zo is er voor alles en iedere game wel wat zeggen qua knoppenbediening/koppeling
Gamertag: timmie271
Ik val niet onder de oude garde, maar vind het wel heerlijk wegspelen. Minder snel dan een nieuwe CoD, maar wel vlotter dan het langzame Gears. En in die laatste heb ik al aardig wat uurtjes zitten nuSteven030 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:50:
[...]
Het lijkt de oude garde aan gamers aan te spreken door een feest van herkenning, maar ik ben benieuwd hoe het aanslaat onder het gros van de veelal jongere gamers. Zelf vind ik het dus (ondanks de eerste Halo te hebben meegemaakt en redelijk oude garde) weinig indrukwekkend qua zowel gameplay als looks en is het wat mij betreft iets teveel herkenning waar er met het tijd en geld dat ze hadden meer mogelijk was. Maar het draait natuurlijk allemaal om de fun, en wat fun betreft lijkt het wel goed te zitten! Tot nu toe solo en zonder headset gespeeld, maar er lijken ouderwetse avonden plezier in het verschiet te liggen
Ik denk dat het vooral de oude garde van gamers aan lijkt te spreken doordat de basis gameplay gewoon echt staat als een huis, waar met name CoD de gameplay al jaren aan het verloochenen is. De veelal jongere gamers zijn ook gewoon niets anders gewend dan CoD met alle verziekelijke gameplay elementen die ze er in hebben weten te fietsen het afgelopen decennia. Ik heb CoD met enige regelmaat nog wel een kans gegeven na het debacle wat Modern Warfare 2 was in mijn ogen, maar de gameplay blijft voor mij nog steeds een ongebalanceerd zooitje. Ik hoop dan ook echt dat die nieuwe Vanguard het heel slecht doet, zodat ze misschien eindelijk eens zichzelf achter hun oren gaan krabben en opnieuw na gaan denken waar ze met de franchise naar toe willen.Steven030 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:50:
[...]
Zelf denk ik dat Halo het ook onder de nieuwe generatie echt goed kan gaan doen, juist door het F2P gedeelte, de mogelijkheid om het overal te spelen met Xcloud en de sandbox elementen die er in zitten. Dat waren denk ik ook de doorslaggevende punten voor Fortnite om zo succesvol te worden.
En wellicht komt bovenstaande een beetje over als... de oude man klaagt dat vroeger alles beter was, maar dat is niet zo. Bij mij staat of valt een multiplayer game met een sterke gameplayloop. Daarom vond ik Doom 2016 ook zo ontzettend leuk om te spelen. Een gebalanceerde cleane multiplayer mode waarbij je voornamelijk wint door map kennis en strategische weapon pick ups. Iets wat Halo Infinite nu ook heeft.
Daarnaast wel benieuwd of je enkel hebt gespeeld op de kleine maps of ook op de Big Team Battle map, want als je de looks en gameplay van die map weinig indrukwekkend vindt, is de game gewoon mogelijk niet echt iets voor jou. Dat kan natuurlijk ook.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Het is gewoon al heerlijk om niet iedere 5 seconden een killstreak om je oren te krijgen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het is oorspronkelijk een PC game.MRE-Inc schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:01:
[...]
Vraag 1 tm 3 is makkelijk:
1. Ja, synchronisatie werkt naadloos/vlekkeloos. Soms moet je bij het starten van een game even 5 seconden wachten en krijg je idd het sync schermpje te zien waarin je overigens niks hoeft te doen behalve naar de voortgangsbalk te kijken.
2. Ja mits je natuurlijk met het account speelt welke je ook op je andere console gebruikt.
3. Ja, alles blijft werken zolang het iig gebruik maakt van het Xbox Wireless Protocol of een Xbox Dongle. Een headset die gebruik maakt van een basisstation via de optische poort, gaat wel werken dacht ik, maar met extra hardware of via een omweg omdat de S|X geen optische poort meer hebben.
Verder kwam ik er net zelf achter dat Hell Let Loose next gen only is ? Wilde de game installeren op de One X, maar kreeg de melding dat de installatie gestopt was en
[...]
In de Store staat wel alleen het labeltje: Geoptimaliseerd voor Xbox Series X|S
Dan ga ik er vanuit dat de game oorspronkelijk een One\PS4 game is en middels andere zaken mooier/sneller/beter draait op een Series X|S of PS5.
Ik kijk nu even op de PC in de Microsoft store en zie idd geoptimaliseerd voor Series X|S maar bij systeemvereisten staat Xbox One...
Gisteren een paar potjes gespeeld (met de trail kan je 10 uur spelen). Hij loopt op de Series S een stuk lekkerder dan op mijn game laptop. Erg leuke semi realistische shooter.
Helemaal mee eens, behalve dit laatste. Juist de BTB map vind ik doods en leeg. Maar geeft niet, het gaat om de fun en ik hoop net zo hard dat dit eindelijk weer een echte klapper wordt.uchiha tijntje schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:09:
[...]
Daarnaast wel benieuwd of je enkel hebt gespeeld op de kleine maps of ook op de Big Team Battle map, want als je de looks en gameplay van die map weinig indrukwekkend vindt, is de game gewoon mogelijk niet echt iets voor jou. Dat kan natuurlijk ook.
En misschien ben ik de enige met deze mening
[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 03-10-2021 13:09 ]
Ik probeer een series S op mn oude Syncmaster 2350 monitor aan te sluiten dmv een DVI naar HDMI adapter maar krijg geen beeld, iemand een idee? (nintendo switch doet het er wel op)
Rapapa...
Zijn dat die halo's (kringen) die je ziet op egale stukken? Zou lekker zijn als er een manier is om daar vanaf te komen. LG CX hier.devilsnight schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:25:
[...]
Maar wat het nou echt uithaalt is me niet duidelijk. Maakt het ding als banding minder erg? Want man dat is soms lelijk in games zeg.
Edit:
Naar pc mode toe denk ik om het op te lossen? Is er ergens een uitleg/video?
[ Voor 9% gewijzigd door kesj op 03-10-2021 13:54 ]
Heb je je Xbox grafische settings gecheckt?LosGieros schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:06:
Ik probeer een series S op mn oude Syncmaster 2350 monitor aan te sluiten dmv een DVI naar HDMI adapter maar krijg geen beeld, iemand een idee? (nintendo switch doet het er wel op)
Forceer deze naar 1080p 60hz.
Normaal gesproken, bij gewone content, zou Smooth Gradation dat voor een groot deel weg moeten nemen. Of het voor games ook wat doet, weet ik niet. Dacht ergens gelezen te hebben dat het in Game mode niet veel doet.kesj schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:38:
[...]
Zijn dat die halo's (kringen) die je ziet op egale stukken? Zou lekker zijn als er een manier is om daar vanaf te komen. LG CX hier.
Edit:
Naar pc mode toe denk ik om het op te lossen? Is er ergens een uitleg/video?
Oeh, die optie heb ik nog niet gevonden op mijn tv. Die staat denk ik uit in game mode. Maar in PC mode lijkt het al beter te zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd naar @Rivanov zijn settings. Die heeft het volgens mij aardig op ordeDutchOwnage schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:10:
[...]
Normaal gesproken, bij gewone content, zou Smooth Gradation dat voor een groot deel weg moeten nemen. Of het voor games ook wat doet, weet ik niet. Dacht ergens gelezen te hebben dat het in Game mode niet veel doet.
[ Voor 3% gewijzigd door kesj op 03-10-2021 14:21 ]
Ik heb via het Insider programma Halo kunnen downloaden maar hij vindt geen match. Is het alweer voorbij?
Vanavond 19u ben je de eerste!Retrospect schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:27:
Ik heb via het Insider programma Halo kunnen downloaden maar hij vindt geen match. Is het alweer voorbij?
Je kunt nu alleen de weapon drils en training tegen de bots doen. Vanavond vanaf 19.00 tot 23.00 uur multiplayerRetrospect schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:27:
Dat hoeft het inderdaad niet te betekenen. Ik reageerde alleen op iemand die stelde dat Halo voor hem altijd games waren met indrukwekkende graphics en ik kreeg de indruk dat het om die reden nu ook werd verwacht. In mijn ogen zijn de graphics niet per se belangrijk geweest voor wat Halo in de kern is, al begrijp ik wel dat het onder een vergrootglas ligt doordat het Microsoft's bekendste franchise is.Steven030 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:32:
[...]
Tsja, dat het in het verleden niet baanbrekend is geweest (waar ik het overigens niet helemaal mee eens ben), hoeft imo niet te betekenen dat ze dat nu ook na hoeven te laten. Ik verwacht wel meer van een flagship game anno 2021.
Ik kom trouwens de hele tijd op dezelfde bos-map uit. Ik ben juist erg benieuwd naar die woestijn-map. Iemand enig idee of ik wat fout doe?
Mocht je er trouwens nog niet achter zijn gekomen: voor de andere maps even schakelen naar andere playlist met 4v4 games.
Zal eens kijken of ik vanavond nog aan kan haken als er nog meer Tweakers Halo gaan spelen.
Klinkt allemaal veelbelovend als ik jullie reacties lees over Halo! Jammer dat ik geen code heb om mee te doen met de beta. Zojuist wel een halo insiders account aangemaakt! Hopelijk komen er in de toekomst nog een aantal weekenden waar ik een uitnodiging voor kan krijgen.
Je speelt alleen op de pc dan?Ananas_NL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:30:
Klinkt allemaal veelbelovend als ik jullie reacties lees over Halo! Jammer dat ik geen code heb om mee te doen met de beta. Zojuist wel een halo insiders account aangemaakt! Hopelijk komen er in de toekomst nog een aantal weekenden waar ik een uitnodiging voor kan krijgen.
Op de xbox heb je geen code nodig en kun je het gewoon download via de insider hub.
https://www.resetera.com/...d-webos-sdr-hdr-dv.73304/kesj schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:15:
[...]
Oeh, die optie heb ik nog niet gevonden op mijn tv. Die staat denk ik uit in game mode. Maar in PC mode lijkt het al beter te zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd naar @Rivanov zijn settings. Die heeft het volgens mij aardig op orde
Ik heb het wiel ook niet uitgevonden hoor.
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 03-10-2021 16:26 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nee ik speel op de XSX. Wist niet dat het zo makkelijk ging. Moest hem even zoeken maar het is gelukt via Xbox insiders hub. Wat kan je nog meer met de insider hub? Thnx voor de tip!timmie271 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:31:
[...]
Je speelt alleen op de pc dan?
Op de xbox heb je geen code nodig en kun je het gewoon download via de insider hub.
Inschrijven op een Insider Preview ring zodat je beta versies van het OS krijgt.Ananas_NL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:33:
[...]
Nee ik speel op de XSX. Wist niet dat het zo makkelijk ging. Moest hem even zoeken maar het is gelukt via Xbox insiders hub. Wat kan je nog meer met de insider hub? Thnx voor de tip!
Is dat iets wat automatisch gebeurt? Want daar heb ik eigenlijk geen interesse in. Lees daar niet altijd positieve dingen over.Rivanov schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:35:
[...]
Inschrijven op een Insider Preview ring zodat je beta versies van het OS krijgt.
Er gebeurt niks automagischAnanas_NL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:51:
[...]
Is dat iets wat automatisch gebeurt? Want daar heb ik eigenlijk geen interesse in. Lees daar niet altijd positieve dingen over.
Volgens mij is er een aparte insider programma voor Halo Infinite dus je bent niet verplicht die voor de console zelf aan te melden. Voor Halo dus wel en dan wordt je vanzelf doorgestuurd naar de Microsoft store om de game te downloaden.Ananas_NL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:51:
[...]
Is dat iets wat automatisch gebeurt? Want daar heb ik eigenlijk geen interesse in. Lees daar niet altijd positieve dingen over.
Deze ouwe bolle vermaakt zit uitstekend met
Het ouderwets potje knallen in Halo. Eindelijk weer eens een oude “simpele” shooter. Als de mp al zo goed in elkaar zit dan ben ik benieuwd wat ze van de sp gemaakt hebben.
Vanavond nog een uurtje of wat en dan wachten tot het eindelijk uit komt.
Het ouderwets potje knallen in Halo. Eindelijk weer eens een oude “simpele” shooter. Als de mp al zo goed in elkaar zit dan ben ik benieuwd wat ze van de sp gemaakt hebben.
Vanavond nog een uurtje of wat en dan wachten tot het eindelijk uit komt.
OLED Light op 50 voor Dolby Vision?? Vaag wel..Rivanov schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:26:
[...]
https://www.resetera.com/...d-webos-sdr-hdr-dv.73304/
Ik heb het wiel ook niet uitgevonden hoor.
De inschrijving is handmatig.Ananas_NL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:51:
[...]
Zodra je bent ingeschreven krijg je wel automatisch de updates die voor de specifieke ring bestemd is.
Uh nee? 100.DutchOwnage schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:25:
[...]
OLED Light op 50 voor Dolby Vision?? Vaag wel..
Staat er toch ook.
/edit: oh je bedoeld de 2017 modellen. Geen idee, geen ervaring daarmee. Kan zijn dat Dolby Vision daar sowieso niet optimaal werkt?
[ Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 03-10-2021 17:29 ]
Sorry, my bad. Zat idd verkeerd te kijken. Dacht al, kan ik weer helemaal opnieuw beginnenRivanov schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:26:
[...]
Uh nee? 100.
Staat er toch ook.
/edit: oh je bedoeld de 2017 modellen. Geen idee, geen ervaring daarmee. Kan zijn dat Dolby Vision daar sowieso niet optimaal werkt?
Vanavond laatste flight Halo Infinite vanaf 19.00 uur.. Wie is game? Zelf ben ik vanaf uurtje of 19.15/19.30 online en aantal anderen verwacht ik ook. Met een beetje geluk een fireteam van een mannetje of zes tot acht
Ik ook vanaf een uurtje of half 8.D-Ed schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:59:
Vanavond laatste flight Halo Infinite vanaf 19.00 uur.. Wie is game? Zelf ben ik vanaf uurtje of 19.15/19.30 online en aantal anderen verwacht ik ook. Met een beetje geluk een fireteam van een mannetje of zes tot acht
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Poeh, series S nu ook 265,- inc. Fifa 22 bij Bol. Ik zou er bijna eentje bijhalen.
Sinds dat ik de Xbox Series X heb koop ik alleen nog maar digitale games. Anderen ook? Het is ook veel goedkoper als je het uit andere stores haalt.
Heb alleen in het begin van de one nog wat fysieks gekocht en verder is alles digitaalBramViking schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:59:
Sinds dat ik de Xbox Series X heb koop ik alleen nog maar digitale games. Anderen ook? Het is ook veel goedkoper als je het uit andere stores haalt.
Moest laatst zowaar eens zoeken naar een disc
@BramViking ik doe sinds de one al niks anders meer, bevalt ook prima!
Lichtpuntje...
ja ik ook digitaal.BramViking schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:59:
Welke stores koop je de games? Ik heb laatst nog gelezen dat via de Braziliaanse Xbox store niet meer werkt - of werkt dit nog wel?BramViking schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:59:
Via VPN werkt het nog wel als het goed is.XboxFreak36 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:24:
[...]
Welke stores koop je de games? Ik heb laatst nog gelezen dat via de Braziliaanse Xbox store niet meer werkt - of werkt dit nog wel?
Ik vind op disc nog altijd een stuk leuker
Maar goed, ik word oud denk ik...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Met de nieuwe Edge o.b.v. Chromium kan ik via de site van KPN iTV content van niet-commerciële zenders, zoals NPO 1, 2 en 3, afspelen. Maar bij de commerciële zenders krijg ik de foutmelding 6012.
Heeft iemand een mogelijke fix hiervoor?
Heeft iemand een mogelijke fix hiervoor?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
hoe spelen jullie infinite op de series x, 120 fps of 60 fps mode?
Geen keuze hier, stond gelockt op quality modeFrankoNL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:25:
Ik twijfel, de 120 fps is natuurlijk super smooth maar de resolutie krijgt wel een forse hit.timmie271 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:31:
[...]
Geen keuze hier, stond gelockt op quality mode
Resolutie af kwaliteit? Hier speel ik op 1440p dus die 4k boeit mij minder en merk ik nietFrankoNL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:35:
[...]
Ik twijfel, de 120 fps is natuurlijk super smooth maar de resolutie krijgt wel een forse hit.
Als je eenmaal 120fps geprobeerd hebt, dan stoor je je aan 60fps. Ik tenminste wel. Dus als je er nog niet al te bekend mee bent, blijf er van wegFrankoNL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:35:
[...]
Ik twijfel, de 120 fps is natuurlijk super smooth maar de resolutie krijgt wel een forse hit.
zou ik heel graag willen. maar te duur + vaak teleurstelling in nieuwe games.BramViking schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:59:
Wat me trouwens opvalt, ik heb geen announcer in halo infinite .. je weet wel, de " multikill!" guy
Speel je big team battle? Daar zit hij (nu) niet in inderdaad. In de 4 VS 4 matches is hij wel te horen.FrankoNL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:04:
Wat me trouwens opvalt, ik heb geen announcer in halo infinite .. je weet wel, de " multikill!" guy
Ahh, vandaar.D-Ed schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:08:
[...]
Speel je big team battle? Daar zit hij (nu) niet in inderdaad. In de 4 VS 4 matches is hij wel te horen.
Dan heb je net een spel opgestart tegen bots denk ik?
Vanaf 23.00 uur zijn de multiplayer servers offline gehaald. Vannacht om 02.00 uur gaan die weer vier uur open en krijg je in de 'pvp' games hem wel te horen
De Flights duren iedere keer maar vier uur namelijk. Tussen de flights door mag je tegen de bots spelen maar is er geen doel behalve 'oefenen'..
Hmmm zou kunnen. Nouja we gaan het zien op releaseD-Ed schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:35:
[...]
Dan heb je net een spel opgestart tegen bots denk ik?![]()
Vanaf 23.00 uur zijn de multiplayer servers offline gehaald. Vannacht om 02.00 uur gaan die weer vier uur open en krijg je in de 'pvp' games hem wel te horen
De Flights duren iedere keer maar vier uur namelijk. Tussen de flights door mag je tegen de bots spelen maar is er geen doel behalve 'oefenen'..
Nee hoor, heb ik ook. Shit, ik ben al oud. Op zich maakt het mij niet zo veel uit, maar meestal haal ik spellen op schijf óf uit de budgetbakken, omdat ik ze in de verzameling wil hebben (Assassins Creed serie bijvoorbeeld), óf bij release, omdat ze dan meestal goedkoper zijn dan digitaal. Ik realiseer me nu dat ik niet alleen oud, maar ook gierig benRossi46 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:48:
Ik vind op disc nog altijd een stuk leukerMaar goed, ik word oud denk ik...
Zaterdag speelde ik in 60Hz Dolby Vision (Quality) maar gisteravond speelde ik in 120Hz HDR (Performance)FrankoNL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:25:
Ben nog aan het twijfelen wat ik ga doen. Hopelijk is tegen de release in december, de update voor 120Hz DV voor m’n LG CX uitgekomen.
Al merk ik wel dat 120Hz in een game als Halo minder vereist is dan in bijvoorbeeld een Call of Duty.
En aangezien Halo volledig Dolby Vision optimized zal zijn, wil ik dit ook graag ervaren.
Quality: dynamic 4K met schommelingen tussen 2160p en 1800pFrankoNL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:35:
[...]
Performance: schommelt tussen 1440p en 1100p
Het word helaas niet zo goed ontvangen door de mensen, want de meeste vinden de 1TB al duur en nu komen zo opeens met een 512GB inplaats van een 2TB. Heb na de aankondiging veel negatieve reacties gelezen waar ik me wel in kon vinden, had ook liever een 2TB gezienjustifire schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:54:
Voor wie een wat minder grote uitbreiding verlangt dan de 1TB :
[Afbeelding]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En die van 500 kost nog steeds €100+ geloof ikG_Dragon schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:36:
[...]
Het word niet zo goed ontvangen door de mensen, want de meeste vinden de 1TB al duur en nu komen zo opeens met een 512GB inplaats van een 2TB. Heb na de aankondiging veel negatieve reacties gelezen waar ik me wel in kon vinden, had ook liever een 2TB gezien.
Wat een geld voor 500GB, hij is gespot op €154,99.timmie271 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:37:
[...]
En die van 500 kost nog steeds €100+ geloof ik
Maar weet de exacte prijs niet
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dan zal het direct vanaf de start een flop worden. voor 2 tientjes meer heb je met wat geduld een kaart van 1TBG_Dragon schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:38:
[...]
Wat een geld voor 500GB, hij is gespot op €154,99.
Maar weet de exacte prijs niet

Ik heb toen de 1 Tb variant gekocht niet goedkoop.
Maar uiteindelijk wel blij dat ik het gedaan heb .
Hier denk ik er soms ook over, maar met een beetje schuiven tussen de externe 2TB HDD en interne 1TB SSD kom ik wel een heel end. Gewoon even tijd dat ik wat grote games complete en kan verwijderenBeaudog schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:11:
Ik heb toen de 1 Tb variant gekocht niet goedkoop.
Al komen de volgende grote games er ook alweer aan
Het is voor mij meer dat ik de optimized games er op kan spelen .timmie271 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:14:
[...]
Hier denk ik er soms ook over, maar met een beetje schuiven tussen de externe 2TB HDD en interne 1TB SSD kom ik wel een heel end. Gewoon even tijd dat ik wat grote games complete en kan verwijderen
Dat zijn er hier maar 5 geloof ik die geïnstalleerd staan.Beaudog schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:18:
[...]
Het is voor mij meer dat ik de optimized games er op kan spelen .
-Gears 5 (nog 18 achievements te gaan
-Halo MCC
-Mass Effect Legendary Edition
-The Medium
-The Falconeer
En geloof ook dat Hellblade en Battlefield 5 optimized zijn voor S/X?
Hellblade wel, battlefield alleen FPS boost.timmie271 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:22:
[...]
Dat zijn er hier maar 5 geloof ik die geïnstalleerd staan.
-Gears 5 (nog 18 achievements te gaan)
-Halo MCC
-The Medium
-The Falconeer
Aha, dan 6 games met S/X optimalisatie dusFrankoNL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:23:
[...]
Hellblade wel, battlefield alleen FPS boost.
Je moet in het customization menu een holo companion equippen, die dubbelt als commentator: Iedere holo heeft een andere stem.FrankoNL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:04:
Dat klopt maar dat zullen er ongetwijfeld wel meer worden voor voorlopig ben ik klaar .timmie271 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:22:
[...]
Dat zijn er hier maar 5 geloof ik die geïnstalleerd staan.
-Gears 5 (nog 18 achievements te gaan)
-Halo MCC
-The Medium
-The Falconeer
Speelde van het weekend Tekken 7 op mijn XBX, no way dat ik nog terug kan naar een externe HDD qua laadtijdentimmie271 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:14:
[...]
Hier denk ik er soms ook over, maar met een beetje schuiven tussen de externe 2TB HDD en interne 1TB SSD kom ik wel een heel end. Gewoon even tijd dat ik wat grote games complete en kan verwijderen
Van mij mogen ze eerder een 2TB versie uitbrengen dan een kleinere, ik wil meer opslag en die xbox heeft maar 1 aansluiting
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die korte laadtijden zijn inderdaad wel verslavend. Al moet ik zeggen dat ik de 1TB interne opslag nog best toereikend vind. Zeker met alle backwards compatibility en Game Pass kun je toch onmogelijk al je games tegelijk geïnstalleerd hebben staan.
Welke heb je dan?timmie271 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:09:
[...]
Dan zal het direct vanaf de start een flop worden. voor 2 tientjes meer heb je met wat geduld een kaart van 1TB![]()
Ik denk een Seagate
De seagate 1tb die af en toe voor 177 langskomt
Hier ook. Ben nu Hivebusters ( i know , shame on me) aan het voltooien en daarna gelijk door met Avengers. Die 2 eraf, samen ongeveer 230GB, en we kunnen weer even vooruittimmie271 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:14:
[...]
Gewoon even tijd dat ik wat grote games complete en kan verwijderen
Gelukkig is Far Cry 6 maar iets van 42GB dacht ik.
[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 04-10-2021 09:55 ]
Dat werkt gewoon. Dat is al jaren zo. Boeit Microsoft ook niet aangezien ze gewoon hun geld krijgen.XboxFreak36 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:24:
[...]
Welke stores koop je de games? Ik heb laatst nog gelezen dat via de Braziliaanse Xbox store niet meer werkt - of werkt dit nog wel?
Ik ben nog bezig met de laatste 18 achievements, maar dat is niet voor het einde van het jaar klaar vrees ikDutchOwnage schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:53:
[...]
Hier ook. Ben nu Hivebusters ( i know , shame on me) aan het voltooien en daarna gelijk door met Avengers. Die 2 eraf, samen ongeveer 230GB, en we kunnen weer even vooruit
Voor mij is het meer even die grafische showcase van Gears. Lekker hoor, Dolby Vision op een 65CX. Maar voor de rest boeit Gears me eigenlijk niet eens niet zo gek veel. Maar moet zeggen, die Hivebusters campain is wel weer een hele lekkere rollercoastertimmie271 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:02:
[...]
Ik ben nog bezig met de laatste 18 achievements, maar dat is niet voor het einde van het jaar klaar vrees ik +
[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 04-10-2021 10:07 ]
Gisteren was toch weer een vette avond in BTB met flink wat medetweakers, zijn dit soort momentjes waar ik echt van geniet:
Uploaden van de videos met trimmen gaat ook gemakkelijk in de Xbox app (delen en dan bijv. Youtube kiezen)
Uploaden van de videos met trimmen gaat ook gemakkelijk in de Xbox app (delen en dan bijv. Youtube kiezen)
[ Voor 4% gewijzigd door JDL15 op 04-10-2021 10:07 ]
Je moet natuurlijk niet de release-/adviesprijs van de een vergelijken met de diepe sale prijs van de ander... De officiële prijs van de 1 TB is ook 250 euro. Dat de 512 GB versie meer dan de helft van de 1 TB kost is logisch aangezien je alleen de helft van de geheugen chips bespaart maar de rest van de kosten blijven gelijk.timmie271 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:09:
[...]
Dan zal het direct vanaf de start een flop worden. voor 2 tientjes meer heb je met wat geduld een kaart van 1TB![]()
Deze kleine gaat als hij eenmaal beschikbaar is ook echt wel in de aanbieding komen
Gamertag: FinrazielNL
Dat klopt ook hoor, al is de prijs al gedaald naar 225 voor advies dacht ik?Finraziel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:12:
[...]
Je moet natuurlijk niet de release-/adviesprijs van de een vergelijken met de diepe sale prijs van de ander... De officiële prijs van de 1 TB is ook 250 euro. Dat de 512 GB versie meer dan de helft van de 1 TB kost is logisch aangezien je alleen de helft van de geheugen chips bespaart maar de rest van de kosten blijven gelijk.
Deze kleine gaat als hij eenmaal beschikbaar is ook echt wel in de aanbieding komen
Evengoed vind ik het nog een smak geld voor zo weinig geheugen
Ik dacht zelfs 279.Finraziel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:12:
[...]. De officiële prijs van de 1 TB is ook 250 euro.
Ja en ga er maar uit dat hij niet heel veel zal dalen dan waarvoor hij nu verkocht wordt (220 ongeveer). Het is natuurlijk een gesloten systeem en ik vind dat per definitie een slechte zaak.
Ter vergelijking, een 980 pro (toch een stuk meer capable) is nu al 169 euro.
Uiteraard niet, ipv meer opslag wat iedereen wil, gaan ze naar minder.G_Dragon schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:36:
[...]
Het word helaas niet zo goed ontvangen door de mensen, want de meeste vinden de 1TB al duur en nu komen zo opeens met een 512GB inplaats van een 2TB. Heb na de aankondiging veel negatieve reacties gelezen waar ik me wel in kon vinden, had ook liever een 2TB gezien.

Het is op deze manier wel (doorzichtig) en makkelijk proberen te cashen. Hopelijk trappen niet veel mensen erin.
Hier al voorzien van de 1tb voor €168 op amazon laatst.
De 1Tb variant is al een keer op sale geweest bij Amazon ES meen ik, voor ~170 euro. Dus je kan er wel vanuit gaan dat ze zullen zakken, maar wellicht wel minder vaak.FrankoNL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:20:
[...]
Ja en ga er maar uit dat hij niet heel veel zal dalen dan waarvoor hij nu verkocht wordt (220 ongeveer). Het is natuurlijk een gesloten systeem en ik vind dat per definitie een slechte zaak.
Ter vergelijking, een 980 pro (toch een stuk meer capable) is nu al 169 euro.
Buiten dat. Hoeveel effectieve ruimte blijft er van die 500GB over? Met een beetje pech kan je er hooguit 2 , max 3(grote) next-gen titels op kwijt van 100GB+ per stuk. Snap idd niet dat ze niet direct met 2TB komen.
[ Voor 14% gewijzigd door DutchOwnage op 04-10-2021 10:30 ]
De gameplay is voor de Halo community belangrijk (overal en bij de elke game natuurlijk..) en dat is blijkbaar in orde. Alhoewel ik het voor een next gen game er alsnog matig vind uitzien, ben ik daarvoor ook niet bij de juiste game, heb ik het ideeDioscuri schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:00:
[...]
Een paar nuances: ik denk dat je het jezelf verkeerd herinnert, Halo heeft vaker veel kritiek gehad op de graphics. Waar het echter altijd wel goed zat waren de physics i.c.m. forge. Helaas komt Forge pas een half jaar na release. Daarnaast is de multiplayer van Halo Infinite ook 4k/120fps. In dat daglicht vind ik het heel netjes ogen, maar ik ben dan ook best wel biased als het aankomt op Halo.De campaign is overigens semi open world, dus ik weet niet of je opeens een hele grote grafische boost ten opzichte van de multiplayer moet verwachten.
Net echt heel veel plezier beleefd met wat vrienden waarmee ik sinds Combat Evolved al alle Halo's heb gespeeld. Unaniem over eens dat dit het beste speelt sinds Halo Reach. Ik kijk echt heeeel erg uit naar 8 december. Wel erg jammer dat coop dan nog mist, want dat is wel een feature die ook echt bij Halo hoort.
En ja, dan valt het misschien gewoon onder de COD en FIFA’s van deze tijd. Niets aan de gameplay doen, want het werkt. Maar dat wil ik ook niet echt als een compliment zien.
ja dat is af en toe een aanbieding hier en daar. Maar door het gesloten systeem heeft het geen enkele zin om te concurreren op prijs. Kopers zitten aan seagate vast. Die houdt de marges dus lekker hoog.Ectra schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:25:
[...]
De 1Tb variant is al een keer op sale geweest bij Amazon ES meen ik, voor ~170 euro. Dus je kan er wel vanuit gaan dat ze zullen zakken, maar wellicht wel minder vaak.
Kortom: hem vast voor 170 (of over een paar jaar lager) gaan vinden is een utopie.
Halo gamers zijn ware fijnproevers van uiteenlopende games, AV apparatuur, whisky's, speciaal bieren, frietjes speciaal én gamertags! Die halen hun neus op voor de COD's en FIFA's van deze tijdMosin schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:30:
[...]
De gameplay is voor de Halo community belangrijk (overal en bij de elke game natuurlijk..) en dat is blijkbaar in orde. Alhoewel ik het voor een next gen game er alsnog matig vind uitzien, ben ik daarvoor ook niet bij de juiste game, heb ik het idee![]()
![]()
En ja, dan valt het misschien gewoon onder de COD en FIFA’s van deze tijd. Niets aan de gameplay doen, want het werkt. Maar dat wil ik ook niet echt als een compliment zien.
Nice! Maar ook zó nice?JDL15 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:06:
Gisteren was toch weer een vette avond in BTB met flink wat medetweakers, zijn dit soort momentjes waar ik echt van geniet:
[YouTube: Halo Infinite BTB fun]
https://www.reddit.com/r/...g_bugs_never_felt_so_good
Vooral gamertagsD-Ed schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:57:
[...]
Halo gamers zijn ware fijnproevers van uiteenlopende games, AV apparatuur, whisky's, speciaal bieren, frietjes speciaal én gamertags! Die halen hun neus op voor de COD's en FIFA's van deze tijd

Oh bah, ik wou mijn eigen clip showen, maar nu voel ik me zo'n amateurD-Ed schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:00:
[...]
Nice! Maar ook zó nice?
https://www.reddit.com/r/...g_bugs_never_felt_so_good
Ook gewoon heerlijkKrimglas schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:09:
[...]
Oh bah, ik wou mijn eigen clip showen, maar nu voel ik me zo'n amateur
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |