Mosin schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 07:34:
[...]
Precies zoals je het zegt.
Persoonlijk vind ik het wel een beetje tegenvallen, maar dit is wat de echte Halo fans wilden. Alleen voegt het geen reet toe op de rest van de reeks. Ik hoop dat de SP een beetje interessant is, want ik ga dit waarschijnlijk amper spelen.
En dit lijkt ook helemaal niet op een next gen game. De hype train is ergens van de rails gevlogen..

343 zit in een nogal vervelende positie, damned if they do, damned if they don't. Halo 4 had bepaalde veranderingen in de MP zoals sprinten en men flipte echt helemaal. Nu gaan ze terug naar de roots, wel gelukkig met sprinten erbij en durven ze denk ik niet al teveel te experimenteren. Mij lijkt die grapple erg tof zelf.
Qua graphics lijkt het een mixed bag. De textures van de materialen zijn erg mooi en gedetailleerd, maar het landschap zelf oogt niet echt current gen, kan ook de engine zijn. Sowieso is de ontwikkeling van deze game alles behalve vlekkeloos verlopen, volop terwijl de game in de maak was ineens van engine veranderen en die engine was ook nog WIP, dat vraagt om ellende.
Ik heb geen idee wat ik kan verwachten van de campaign, het is zwaar ongebruikelijk hoe dit allemaal verloopt. Normaal gesproken heeft een studio allang een dikke gameplay demo getoond van de campaign, alles wat nieuw is, toffe gebieden, wilde dieren die er rondlopen, coole combat scenes etc. Het gerucht gaat ook dat toen Joseph Staten vorig jaar aan boord kwam bij 343 hij de campaign saai vond en als een Ubi map vond ogen en spelen.
Als dit waar is, dan is het echt een drama bij deze studio. Maar we gaan het zien. Het is duidelijk dat ze nu echt wachten tot de campaign volledig af is voordat ze hem weer tonen.