• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:17
Leuk filmpje, maar ik heb echt die grauwe waas niet als ik Dolby Vision uit heb staan.
volgens mij met een factor 10 overdreven :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:12
absrnd schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:03:
[...]

Leuk filmpje, maar ik heb echt die grauwe waas niet als ik Dolby Vision uit heb staan.
volgens mij met een factor 10 overdreven :|
Dat is toch al jaren zo. TV fabrikanten en dergelijke doen niets anders.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:05
Zijn er hier nog een paar Gears 5 pro noobs die toevallig über zijn in hives masteren?
Moet er nog maar 3 namelijk van de 32 :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:17
Ik heb ook nog een code voor Halo.

Friend Invite Code: Q5MX-AKHS-VXRK-YW2W-ADKT

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 19:04
mobygo76 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:26:
Ik heb ook nog een code voor Halo.

Friend Invite Code: Q5MX-AKHS-VXRK-YW2W-ADKT
Code werkt niet bij mij helaas :s

(The code entered has already been redeemed the maximum number of times.)

[ Voor 13% gewijzigd door Sjalabert op 29-09-2021 11:48 ]

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Verwijderd

Op de LG C9 moet de xbox op 60hz gezet worden ipv 120hz voor DV. Ik kan mij herinneren dat je 120hz moest kiezen om HDMI2.1 te benutten op de C9. Iemand hier al iets over gevonden?

• mobygo76
Sjalabert schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:46:
[...]

Code werkt niet bij mij helaas :s

(The code entered has already been redeemed the maximum number of times.)
Dan was vast iemand je voor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:54:
Op de LG C9 moet de xbox op 60hz gezet worden ipv 120hz voor DV. Ik kan mij herinneren dat je 120hz moest kiezen om HDMI2.1 te benutten op de C9. Iemand hier al iets over gevonden?
120 is handiger voor de VRR omdat je dan compensatie krijgt buiten de normale VRR range (die een onderkant van 48 heeft). Bij 47 op 60 hz heb je geen VRR, bij 47 op 120 krijg je LFC, dat is een compensatie zodat je alsnog (een soort van) VRR hebt. Daar is 2.5 keer de onderkant van de range voor nodig, dus 120 bij 48.

Het is daarom echt kiezen per game wat je wilt en wat je het meest nuttig vindt. De meeste 60 fps games hebben overigens niet echt (veel) drops onder de 48.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:59:
[...]

120 is handiger voor de VRR omdat je dan compensatie krijgt buiten de normale VRR range (die een onderkant van 48 heeft). Bij 47 op 60 hz heb je geen VRR, bij 47 op 120 krijg je LFC, dat is een compensatie zodat je alsnog (een soort van) VRR hebt. Daar is 2.5 keer de onderkant van de range voor nodig, dus 120 bij 48.

Het is daarom echt kiezen per game wat je wilt en wat je het meest nuttig vindt. De meeste 60 fps games hebben overigens niet echt (veel) drops onder de 48.
Ik heb VRR sowieso uit staan, weet je of in dat geval de xbox op 60hz zetten totaal geen nadeel heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:40
Ik heb ook nog een code:

Friend Invite Code: 3WZ3-XN12-3TXQ-L459-7F9R

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:05:
[...]

Ik heb VRR sowieso uit staan, weet je of in dat geval de xbox op 60hz zetten totaal geen nadeel heeft?
As far as i know niet nee. Afgezien van natuurlijk games die 120 fps aankunnen.

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:10:
[...]

As far as i know niet nee. Afgezien van natuurlijk games die 120 fps aankunnen.
Als dit zeker weten het geval is, dan zou dat heel mooi zijn. In de praktijk kies ik toch eerder voor 60fps icm hogere res en/of meer eye candy in games.
Thanks voor je input. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Toch zou ik VRR gewoon aanzetten, ook bij 60hz. Drops van 60-48 zijn dan echt veel prettiger ogend. En er zit geen enkel nadeel aan dat aanzetten.

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:15:
Toch zou ik VRR gewoon aanzetten, ook bij 60hz. Drops van 60-48 zijn dan echt veel prettiger ogend. En er zit geen enkel nadeel aan dat aanzetten.
Ik had een aantal bekende "problemen" zoals de gamma shift issue en die kleuren artifact wanneer ik bijvoorbeeld de tv menu opende.. Ik heb toen de HDMI poort van PC label afgehaald en VRR uitgezet en sindsdien loopt alles prima. Was helemaal klaar met die mankementjes. ;)

edit: nog even op gezocht, en 60hz op de xbox zorgt er voor dat je terug gaat naar de HDMI 2.0b feature set. Maar als het inderdaad enkel een VRR en niet met 120fps kunnen gamen ding is, vind ik het prima om op deze manier DV mogelijk te maken op de C9.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2021 12:31 ]

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-10 18:09
Vrr heb ik uit staan gebruik premium freesync
Op de s dat doet de tv zelf dan .

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:23
Ik heb mijn preorder voor de hdfury vrooom maar gecanceld.
Eerder gaven ze aan een split met downscale te kunnen doen zodat ik op 1 output 4k120vrr zou krijgen en op de andere 1080p vrr of steady (ivm een Hue Syncbox).
Dat is nu naar mogelijk 1080p vrr gebracht, omdat de chip het omzetten naar 1080p steady niet zo aankunnen. En dan vervalt het nut voor mij omdat de syncbox geen vrr aan kan.
En gamen/films/series met syncbox was toch wel het idee en wil ik ook niet missen. Dus ik blijf op 4k60 steady. Ook prima, geeft in de meeste games toch de meeste details.
Niet zo lang geleden had ik wat games getest met VRR uit en ik merkte het meteen. Ik zie VRR echt wel als een game changer. Ik las op Neogaf dat VRR de black levels omhoog gooit, ik heb het getest met games en als er verschil is heb ik het niet kunnen opmerken. VRR is here to stay.

Wat ik wel soms heb met bepaalde games, waaronder Borderlands 3 en dan vooral in bepaalde binnengebieden is dat ik van die rare witte glitches kreeg aan de zijkanten van het scherm. Mensen hier hebben dat ook met Destiny en CoD gehad.

Gelukkig is het niet een issue die met elke game voorkomt, want dat zou zwaar fucked up zijn.
Beaudog schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:28:
Vrr heb ik uit staan gebruik premium freesync
Op de s dat doet de tv zelf dan .
Als je Premium Freesync op de TV aan hebt staan, dan werkt Dolby Vision for Gaming sowieso niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Beaudog
Rivanov schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:54:
[...]

Als je Premium Freesync op de TV aan hebt staan, dan werkt Dolby Vision for Gaming sowieso niet.
Ik gebruik Dolby vision alleen met films nog niet met gamen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beaudog schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:58:
[...]

Ik gebruik Dolby vision alleen met films nog niet met gamen .
Oke. Maar dan weet je in ieder geval waarom het niet gaat werken, mocht je het wel inschakelen. ;)
Persoonlijk heb ik Freesync op m'n CX altijd al uitstaan, en gebruik ik de VRR vanuit de Xbox Series X.

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 29-09-2021 13:04 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Beaudog
Rivanov schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:03:
[...]

Oke. Maar dan weet je in ieder geval waarom het niet gaat werken, mocht je het wel inschakelen. ;)
Persoonlijk heb ik Freesync op m'n CX altijd al uitstaan, en gebruik ik de VRR vanuit de Xbox Series X.
Ok goed om te weten ik zal het vanavond is aanzetten kijken wat de tv dan doet .
Als ik de pc aanzet gaat de tv automatisch op vrr en gsync Met de s op freesync .
Bij het opstarten van Halo Infinite eerst maar lekker genoten van de soundtrack voordat ik op A druk om verder te gaan ! _/-\o_

Old memories.... :o

EDIT:

En dan krijg je de error: Your account is not authotized to play Halo Infinite?! 7(8)7

[ Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 29-09-2021 13:43 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:42:
Bij het opstarten van Halo Infinite eerst maar lekker genoten van de soundtrack voordat ik op A druk om verder te gaan ! _/-\o_

Old memories.... :o

EDIT:

En dan krijg je de error: Your account is not authotized to play Halo Infinite?! 7(8)7
Gaat vrijdag pas open. ;)
En Multiplayer is enkel van 19:00 - 23:00 en van 2:00 - 6:00 op vrijdag t/m zondag.
De tijd daar tussen kun je gebruiken om te oefenen tegen bots.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Rivanov schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:54:
[...]

Hoe bedoel je dat? Op de G1 gaat de combinatie altijd goed samen lijkt het
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oSwX6OD3eaHBXhn59Jdot2O_SA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TzU3q461OVIIlzQY21sg73F.jpg?f=fotoalbum_large
Hebben jullie Insurgency al gehaald? Zo ja, hoe is de performance en hoe ziet het eruit vergeleken met pc?
Rivanov schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:46:
[...]

Gaat vrijdag pas open. ;)
En Multiplayer is enkel van 19:00 - 23:00 en van 2:00 - 6:00 op vrijdag t/m zondag.
De tijd daar tussen kun je gebruiken om te oefenen tegen bots.
Serieus? Jammer! Werd mij vanmorgen nog door een Tweaker verteld dat je nu al kon spelen, helemaal voor niks blij gemaakt dus.... :X

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
Steven030 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:49:
[...]

[Afbeelding]
Ok ik gebruik ook de g1 cool dat het werkt .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
G_Dragon schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:52:
[...]

Serieus? Jammer! Werd mij vanmorgen nog door een Tweaker verteld dat je nu al kon spelen, helemaal voor niks blij gemaakt dus.... :X
Alleen met een dooie mus :+

Haha jaa :p ik was serieus helemaal happy lol

Maar wat is Xbox Live ja traag vandaag, meer mensen hier last van?

Steven030 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:49:
[...]

[Afbeelding]
Nu ben ik benieuwd of de C9 dit ook kan. Is Freesync beter dan VRR? Maar benutten Xbox games dit wel? Want in de Xbox zelf zet je Allow Variable Refresh Rate aan.

• timmie271
G_Dragon schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:09:
[...]

Haha jaa :p ik was serieus helemaal happy lol

Maar wat is Xbox Live ja traag vandaag, meer mensen hier last van?
Niet echt om eerlijk te zijn.
Al heb ik ook alleen even 1 Hive gemasterd in Gears 5 en verder moet ik braaf wat online lessen volgen O-)

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
devilsnight schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:12:
[...]

Nu ben ik benieuwd of de C9 dit ook kan. Is Freesync beter dan VRR? Maar benutten Xbox games dit wel? Want in de Xbox zelf zet je Allow Variable Refresh Rate aan.
Dat vroeg ik me ook altijd al af. Ik heb zowel VRR&G-Sync als AMD FreeSync Premium aangevinkt in Game Optimizer omdat HDTVTEST in hun video zei dat dat kon. Maar ik heb geen idee waarom, en zoals je ook op dat plaatje kan zien staat daar alleen FreeSync, dus dat lijkt VRR te overrulen ondanks dat ze allebei aangevinkt zijn

• ArthurMorgan
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:12:
[...]

C9 heeft geen Freesync.

Ik ben in de war met mijn vorige tv denk ik, de Samsung Q9FN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruudbosch83
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 16:30
JDL15 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:06:
Ik heb ook nog een code:

Friend Invite Code: 3WZ3-XN12-3TXQ-L459-7F9R
Gebruikt, dank je wel!!
Ik bekijk nu wat video's van Insurgency op XSX maar dat is geen locked 60fps hoor. Ik zie echt stotteringen. Dat wordt dus sowieso wachten dan. Grafisch al echt geen wondertje, dus best slecht zeg.

[ Voor 15% gewijzigd door devilsnight op 29-09-2021 15:24 ]

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:35
devilsnight schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:23:
Ik bekijk nu wat video's van Insurgency op XSX maar dat is geen locked 60fps hoor. Ik zie echt stotteringen. Dat wordt dus sowieso wachten dan. Grafisch al echt geen wondertje, dus best slecht zeg.
Ik heb ook al de nodige gameplay gezien op youtube en vind het juist erg vloeiend.

Draait een stuk beter dan op mijn pc.

De reacties die ik zo hier en daar lees zijn positief.

Zit je niet naar een brakke stream te kijken?

[ Voor 4% gewijzigd door Mick3112 op 29-09-2021 15:41 ]

Mick3112 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:33:
[...]

Ik heb ook al de nodige gameplay gezien op youtube en vind het juist erg vloeiend.

Draait een stuk beter dan op mijn pc.

De reacties die ik zo hier en daar lees zijn positief.

Zit je niet naar een brakke stream te kijken?
Het ligt aan de opname denk ik jdd dan man. Echter waren er ook mensen op Reddit die zeiden dat het niet 60fps is. Dat je in de store ook kan zien dat het niet als 4K/60fps is geplaatst. Of we hebben met mensen te maken die het verschil niet weten, ik ken er sowieso eentje.

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 29-09-2021 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Game Pass :*)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:12
Hee, dat is toch die game met die Stranger Things vibe? Nice, staat al een tijdje op m'n radar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
Dolby vision werkt top met freesync premium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygmS4dLY-BbOo81YyptickKYBjg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tOlwLXRyUBwjpSaeqeckzS3.jpg?f=fotoalbum_medium
Op de lg g1

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Werkt VRR ook op 60hz? Of moet 120hz perse aanstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:08:
Werkt VRR ook op 60hz? Of moet 120hz perse aanstaan?
Als je een 9 serie OLED hebt moet je de Xbox wel op 60hz zetten. Kans is klein dat LG het gaat patchen voor ons. Werkt prima met 60hz.

Ik zag net dat PS Plus gewoon Hell Let Loose krijgt op release dag, damn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Ik hoop echt dat er meer games zoals Commandos, Desperados en Shadow Tactics komen naar Xbox. Heb mega genoten van Desperados 3 en Shadow Tactics.

Ik heb niks met een Xcom, Gears Tactics etc, puur omdat je niet zelf kan aanvallen of überhaupt zelf rondlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 23:47
devilsnight schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:17:
Ik hoop echt dat er meer games zoals Commandos, Desperados en Shadow Tactics komen naar Xbox. Heb mega genoten van Desperados 3 en Shadow Tactics.

Ik heb niks met een Xcom, Gears Tactics etc, puur omdat je niet zelf kan aanvallen of überhaupt zelf rondlopen.
Ehm ik kan in die games gewoon rondlopen en aanvallen, wel in beurten uiteraard, want turn based :D
Snap niet zozeer wat je bedoeld met zelf aanvallen, want het enige verschil is dat het ene real time is en het ander turnbased.

Wat mij betreft komen daar juist meer games van, heerlijk op het gemak tactiek bedenken.
Meer games zoals commando's zijn ook welkom. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Xgar op 29-09-2021 20:08 ]

• Farabi
  • Niet online
Waarom heet gear 5 'operation 8' op de kaft? Als ik game of the year download? Lijkt wel alsof ik een ander spel krijg...

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 29-09-2021 19:51 ]

• Farabi
  • Niet online
heeft iemand hier de KPN Box 12? (internetmodem). ik wilde weten of de poorten direct open zijn, zodat ik geen nat-restricties krijg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
B)

• mobygo76
Misschien gaat crossfire x morgen wel live. Lijkt me een geweldig moment om die game te launchen. Soon stond volgens mij bij de laatste trailer tijdens de gamescom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:17

BM

Moderator Spielerij
Farabi schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:51:
Waarom heet gear 5 'operation 8' op de kaft? Als ik game of the year download? Lijkt wel alsof ik een ander spel krijg...
Die updaten ze met elke grote update (die ze operations noemen) . Had voor mij ook niet gehoeven.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

TIP: Call Of Duty Vanguard is momenteel 43 euro als je hem via Brazilië koopt op Xbox-store-checker!

Nvm: Dit is de standaard editie en lees net dat je dan niet eens de Xbox Series S | X versie krijgt, dus gelijk geannuleerd |:(

[ Voor 39% gewijzigd door G_Dragon op 29-09-2021 21:31 ]

Xgar schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:42:
[...]

Ehm ik kan in die games gewoon rondlopen en aanvallen, wel in beurten uiteraard, want turn based :D
Snap niet zozeer wat je bedoeld met zelf aanvallen, want het enige verschil is dat het ene real time is en het ander turnbased.

Wat mij betreft komen daar juist meer games van, heerlijk op het gemak tactiek bedenken.
Meer games zoals commando's zijn ook welkom. ;)
In Desperados en Shadow Tactics loop je echt realtime met de stick terwijl je met Xcom je characters van cover naar cover beweegt, maar je loopt die stukken niet zelf. Lastig uit te leggen. Zelfde met Mario VS Rabbids.

En het verschil met turn based en real-time is precies wat ik bedoel. Zeer groot verschil voor mij. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
devilsnight schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:45:
[...]

In Desperados en Shadow Tactics loop je echt realtime met de stick terwijl je met Xcom je characters van cover naar cover beweegt, maar je loopt die stukken niet zelf. Lastig uit te leggen. Zelfde met Mario VS Rabbids.

En het verschil met turn based en real-time is precies wat ik bedoel. Zeer groot verschil voor mij. :)
Ah je bedoelt dat je bij de een een eindpunt aanklikt en ze daarna toelopen, ipv dat jij ze continu stuurt?

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:14
Xgar schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:48:
[...]

Ah je bedoelt dat je bij de een een eindpunt aanklikt en ze daarna toelopen, ipv dat jij ze continu stuurt?
Dat is hetzelfde in beide genres,althans bij de genoemde spellen. Bij real-time spellen bewegen tegenstanders (nou ja eigenlijk de hele wereld) continu en moet je acties dus timen in real time. Bij turn based wacht alles netjes tot jij klaar bent en op uitvoeren klikt (buiten trigger events als overwatch en traps etc).

Desperados 3 is een top spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizzie33
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-01 09:57
Ik ben echt qua headset ten einde raad. Ps4 headset met draad: nauwelijks hoorbaar voor anderen. Nu xbox wired headset. Nauwelijks hoorbaar. Dacht toen dat het aan controller lag. Anderr controller geprobeerd.alle instellingen afgelopen en hulp op internet. Nog steeds nauwelijks hoorbaar; al zetten mensen mij op 100%. Wat nu? Het ligt niet aan de headsets (want doen het allebei wel op ps5) en niet aan de controllers…heeft iemand enig idee. Thnx alvast.

• Xgar
Exactor it schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:54:
[...]

Dat is hetzelfde in beide genres,althans bij de genoemde spellen. Bij real-time spellen bewegen tegenstanders (nou ja eigenlijk de hele wereld) continu en moet je acties dus timen in real time. Bij turn based wacht alles netjes tot jij klaar bent en op uitvoeren klikt (buiten trigger events als overwatch en traps etc).

Desperados 3 is een top spel.
Dat snap ik, het ging me meer om het deel dat het een voelt als niet zelf lopen of schieten, gezien dat element hetzelfde is, enige verschil is het real time/om de beurt.

Maar goed beide bevallen mij, met een voorkeur voor turnbased.

[ Voor 4% gewijzigd door Xgar op 29-09-2021 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vizzie33 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:57:
Ik ben echt qua headset ten einde raad. Ps4 headset met draad: nauwelijks hoorbaar voor anderen. Nu xbox wired headset. Nauwelijks hoorbaar. Dacht toen dat het aan controller lag. Anderr controller geprobeerd.alle instellingen afgelopen en hulp op internet. Nog steeds nauwelijks hoorbaar; al zetten mensen mij op 100%. Wat nu? Het ligt niet aan de headsets (want doen het allebei wel op ps5) en niet aan de controllers…heeft iemand enig idee. Thnx alvast.
Harder praten?...

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:34

ilm

Xgar schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:00:
[...]

Dat snap ik, het ging me meer om het deel dat het een voelt als niet zelf lopen of schieten, gezien dat element hetzelfde is, enige verschil is het real time/om de beurt.

Maar goed beide bevallen mij, met een voorkeur voor turnbased.
Je bedoelt wss dat je in Desperados directe controle hebt over de 'avatars'? Links is naar links lopen ipv indirecte point en klik zoals XCOM. Volgens mij is Desperados op pc ook point en klik (itt Xbox dus).

Ik heb dat ook wel een beetje. Niets is leuker dan een platformer waar bewegen op zich al veel voldoening brengt, maar ik kan point and click adventures, tactische spellen ook wel waarderen.

• Vizzie33
Haha ja schreeuwen😂 maar nee, het is echt slecht. En ik vind nergens wat het kan oplossen.

• Xgar
ilm schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:12:
[...]

Je bedoelt wss dat je in Desperados directe controle hebt over de 'avatars'? Links is naar links lopen ipv indirecte point en klik zoals XCOM. Volgens mij is Desperados op pc ook point en klik (itt Xbox dus).

Ik heb dat ook wel een beetje. Niets is leuker dan een platformer waar bewegen op zich al veel voldoening brengt, maar ik kan point and click adventures, tactische spellen ook wel waarderen.
Ik refereerde naar de post waar ik op reageerde in het begin, waarbij aangegeven werd dat het bij turn based niet als zelf lopen, schieten voelde.
Zelf kan ik van beide genieten, net zoals jij dus. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Interessant...dolby vision is niet geforceerd zoals auto hdr, want auto-hdr staat standaard uit bij mij. Maar hij pakt wel dolby vision ipv hdr hier. (Gears 5)

Is de framerate stutter bekend hier met 60hz dolby vision bij gears 5. (Lg c9). Ah, ik zie trouwens dat hij nog niet volledig gedownload is. Hij is aan het bijwerken. Misschien is dat het?

Update: op 120hz hdr geen stutter. Alleen met 60hz dolby vision hier op mijn c9. Iemand anders?

[ Voor 52% gewijzigd door Farabi op 29-09-2021 22:33 ]

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:14
Xgar schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:15:
[...]

Ik refereerde naar de post waar ik op reageerde in het begin, waarbij aangegeven werd dat het bij turn based niet als zelf lopen, schieten voelde.
Zelf kan ik van beide genieten, net zoals jij dus. :)
Dat kan ik ook hoor. :) Ik probeerde alleen om in het Nederlands te vertalen wat er bedoeld werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xgar schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:48:
[...]

Yes sir. Jij legt het precies goed uit.

Ik prefereer realtime all the way :)

Commandos op PC kon ik nog waarderen, geweldig zelfs. Maar als je dan een game als Pillars of Eternity hebt met turnbased combat of Divinity dan ben je me kwijt, kan daar niks mee. Diablo kan ik weer waarderen omdat je zelf loopt en vecht ook.

Dus graag echt meer games zoals Shadow Tactics en Desperados. Er komt een nieuwe expansion voor Shadow Tactics, maar helaas pc only.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Farabi schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:51:
Je krijgt gewoon de Gears 5 van de launch hoor, met een heleboel extra mogelijke te kopen skins :+

Edit: nog 2 hives te masteren van de 32 :-(

[ Voor 6% gewijzigd door timmie271 op 29-09-2021 22:46 ]

Farabi schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:25:
Interessant...dolby vision is niet geforceerd zoals auto hdr, want auto-hdr staat standaard uit bij mij. Maar hij pakt wel dolby vision ipv hdr hier. (Gears 5)

Is de framerate stutter bekend hier met 60hz dolby vision bij gears 5. (Lg c9). Ah, ik zie trouwens dat hij nog niet volledig gedownload is. Hij is aan het bijwerken. Misschien is dat het?

Update: op 120hz hdr geen stutter. Alleen met 60hz dolby vision hier op mijn c9. Iemand anders?
In de MP of campaign?

• Farabi
  • Niet online
Campaign. Maar na het opnieuw starten was de stutter weer verdwenen. Ik zal eens wachten totdat alles is bijgewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:17
Yonix schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:53:
[...]

Bedankt voor de reactie, dan laat ik 'm even links liggen. Jammer.
Het kriebelde, dus toch maar begonnen aan 'Diablo 2: Resurrected'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZaKidzcmzB9Iovs9GssNkOXcb0Q=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/OFT2qM6ok1va3tHQGJkGjG6l.png?f=fotoalbum_small

En hij is nice! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit ziet er gewoon goed uit.

Wel jammer vind ik dat je geen private match kan maken. Dus tenzij je een volle Squad met vrienden hebt zul je in een match komen met andere spelers. Geen ramp, maar private match zou ik graag zien.

• JDL15
Zeker weten de mic monitoring settings goed nagelopen in het xbox menu? Je hoort anderen wel prima? Ik vind de xbox wireless headset juist te goed in mic monitoring, durf niet eens te eten haha. Zal niet anders zijn bij die stereo wired headset.

Ben je dus goed door het accessories menu gelopen in de xbox zelf? Er zit dacht ik ook een plastic stukje om die mic, die verwijdert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
JDL15 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 07:47:
[...]

Zeker weten de mic monitoring settings goed nagelopen in het xbox menu? Je hoort anderen wel prima? Ik vind de xbox wireless headset juist te goed in mic monitoring, durf niet eens te eten haha. Zal niet anders zijn bij die stereo wired headset.

Ben je dus goed door het accessories menu gelopen in de xbox zelf? Er zit dacht ik ook een plastic stukje om die mic, die verwijdert?
Dat durf jij wel hoor 😜
Welke headset gebruik je? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizzie33
Xbox wired headset, sinds een week te koop.
Vizzie33 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:06:
[...]

Haha ik hoef geen nieuwe headset, gebruik zelf de Turtle Beach Stealth 600 Gen 1 en die bevalt prima.
Wat vervelend dat je hem zelfs in de verkoop hebt gegooid door de problemen, heb je al enig idee welke je nu wil gaan halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:07:
[...]

Haha ik hoef geen nieuwe headset, gebruik zelf de Turtle Beach Stealth 600 Gen 1 en die bevalt prima.
Wat vervelend dat je hem zelfs in de verkoop hebt gegooid door de problemen, heb je al enig idee welke je nu wil gaan halen?
Misschien bedoelt hij dat die headset net een week in de winkel ligt?

@Vizzie33 Ik heb toevallig ook de Turtle Beach Stealth 600 Gen 1 en ben daar zeer tevreden over. Misschien moet je even met een draadloze headset proberen? Qua prijs ontlopen die elkaar niet (meer) zo en je krijg er er super veel gebruikersgemak voor terug.
D-Ed schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:12:
[...]

Misschien bedoelt hij dat die headset net een week in de winkel licht?

@Vizzie33 Ik heb toevallig ook de Turtle Beach Stealth 600 Gen 1 en ben daar zeer tevreden over. Misschien moet je even met een draadloze headset proberen? Qua prijs ontlopen die elkaar niet (meer) zo en je krijg er er super veel gebruikersgemak voor terug.
oh oeps moet blijkbaar nog een extra kop koffie nemen, want dit was geen slimme actie van me :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:13:
[...]

oh oeps moet blijkbaar nog een extra kop koffie nemen, want dit was geen slimme actie van me :X
Ik pak er ook eentje want de typefout met 'licht' -> 'ligt' kan ik ook niet trots op zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D-Ed schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:14:
[...]

Ik pak er ook eentje want de typefout met 'licht' -> 'ligt' kan ik ook niet trots op zijn :+
Erger nog die was me geen eens opgevallen O-), dat word 2 keer koffie halen :P

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 30-09-2021 09:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:39
G_Dragon schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:15:
[...]

Erger nog die was me geen eens opgevallen O-), dat word 2 keer koffie halen :P
Dat wordt 3x koffiehalen :+

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Vizzie33 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:06:
[...]

Je gaf aan dat je vermoed dat het aan je controller kan liggen. Kan je misschien een andere controller lenen om dat te testen?

Sorry - ook koffie nodig...

[ Voor 5% gewijzigd door Fireshade op 30-09-2021 09:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Of gewoon handdoek in de ring en laat het weekend maar beginnen :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
D-Ed schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:08:
[...]

Dat durf jij wel hoor 😜
hahah, got me! Maar die mic monitoring is echt niet normaal, ik krijg vaak te horen van vrienden dat ze het idee hebben dat ze ook in mijn mond zitten als ik aan het kauwen ben :Y)

@D-Ed en @Blaauw87 Zaterdag weer tijd voor Infinite? Heb vrijdag een bruiloft en mijn vriendin is zaterdag weg, dus heb tijd om zaterdag weer even te knallen als ik brak ben! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
JDL15 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:07:
[...]

hahah, got me! Maar die mic monitoring is echt niet normaal, ik krijg vaak te horen van vrienden dat ze het idee hebben dat ze ook in mijn mond zitten als ik aan het kauwen ben :Y)

@D-Ed en @Blaauw87 Zaterdag weer tijd voor Infinite? Heb vrijdag een bruiloft en mijn vriendin is zaterdag weg, dus heb tijd om zaterdag weer even te knallen als ik brak ben! :*)
Eten en drinken met headset op = altijd mute, wat mij betreft :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
JDL15 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:07:
[...]

Ik heb weer wat trippeltjes in huis gehaald, de vrouw een nieuwe Netflix serie ontdekt dus heb zeker wel zin om een paar avondjes los te gaan ja. Krijgt die Series X eindelijk wat meer content te verwerken _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Rossi46 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:11:
[...]

Eten en drinken met headset op = altijd mute, wat mij betreft :Y)
*microfoontje omhoog*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
D-Ed schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:11:
[...]

Ik heb weer wat trippeltjes in huis gehaald, de vrouw een nieuwe Netflix serie ontdekt dus heb zeker wel zin om een paar avondjes los te gaan ja. Krijgt die Series X eindelijk wat meer content te verwerken _/-\o_
Dat vind ik altijd een beetje zonde van het stroomverbruik. Althans, de meeste tv's kunnen tegenwoordig toch ook zelf Netflix weergeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Rossi46 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:12:
[...]

Dat vind ik altijd een beetje zonde van het stroomverbruik. Althans, de meeste tv's kunnen tegenwoordig toch ook zelf Netflix weergeven?
Er moet toch iemand naast zitten die wél kan kiezen welke serie/film/docu op te zetten? :+

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 11:23
Vraagje.

Wij willen nu de digitale versie van FIFA 22 kopen. Maar wat is wijsheid. Prijsverschil is zo groot.
De disc versie kost in de winkels €55 en de digitale is in MS store voor €90.

• Rossi46
Royalty schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:15:
Vraagje.

Wij willen nu de digitale versie van FIFA 22 kopen. Maar wat is wijsheid. Prijsverschil is zo groot.
Gaat dat over dezelfde versie? Kan bijna niet toch?

Verder is het wat mij betreft vrij simpel: wil je de game later kunnen verkopen en vind je het niet erg om steeds disc te wisselen, dan gewoon lekker de disc versie kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Royalty schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:15:
Vraagje.

Daarom koop ik meestal bij Eneba (oid) https://www.eneba.com/nl/...-one-xbox-live-key-global dat was de One, de S/X: https://www.eneba.com/nl/...-s-xbox-live-key-europe-4

altijd opletten dat je de goede versie koopt en de goede regio (als je de code gewoon wilt invoeren zonder vpn. Dus globaal en europa.)
Ik koop in de xbox store echt alleen maar aanbiedingen, al het andere hier.

[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-09-2021 10:21 ]

• Royalty
Ja, is voor zowel de Xbox One als de Series.
Alleen voor Xbox One is €62,99 en dat met EA play korting.

Heb hier ook een Series S, dus daarom nu een digitale versie.

Bij Nedgame hebben ze een digitale ook voor €55, maar dat is alleen voor PC.

• D-Ed
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:19:
[...]

Daarom koop ik meestal bij Eneba (oid) https://www.eneba.com/nl/...-one-xbox-live-key-global dat was de One, de S/X: https://www.eneba.com/nl/...-s-xbox-live-key-europe-4

altijd opletten dat je de goede versie koopt en de goede regio (als je de code gewoon wilt invoeren zonder vpn. Dus globaal en europa.)
Ik koop in de xbox store echt alleen maar aanbiedingen, al het andere hier.
Dit inderdaad.

• Royalty
Never Mind.

Ik zie al dat bol een digitale versie verkoopt voor €69,99

https://www.bol.com/nl/nl...658543/?s2a=#productTitle

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Nu het toch over headsets gaat: ik gebruik de 3.5mm output op de controller met mijn Sony headset. Nu meen ik eens gelezen te hebben dat deze output mono is, klopt dat? Klinkt verder prima het is me nog niet opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
JustFogMaxi schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:32:
Nu het toch over headsets gaat: ik gebruik de 3.5mm output op de controller met mijn Sony headset. Nu meen ik eens gelezen te hebben dat deze output mono is, klopt dat? Klinkt verder prima het is me nog niet opgevallen.
Gewoon stereo hoor.

• Rossi46
JustFogMaxi schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:32:
Nee hoor, is gewoon stereo. Ik gebruik nog steeds de OEM wired headset van de Xbox One en dat bevalt me eigenlijk ook nog steeds prima. Een lekker makkelijke oplossing, want je hoeft je niet druk te maken over de acculading in het geval van een draadloos exemplaar.

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:54
Zijn er hier mensen op tweakers die Chernobylite hebben gekocht of dit overwegen? Lijkt mij een erg mooie game maar twijfel of dit snel gaat vervelen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mobygo76
Scarlet nexus per vandaag in de gamepass.

• Royalty
Ik lees, dat het hier veel over LG Oled's gaat. Afgelopen dagen over de Dolby instellingen, maar 10-20 pagina's terug over de beeldinstellingen van je xbox.

Het volgende heb ik meegemaakt.

Ik betitel het:
"Mijn Xbox heeft de tv en beeld instellingen gereset"

Tv is LG CX

What happened,
Was Fifa aan het spelen. Had alleen de tv even uitgedaan om wat eten te maken.
Bij terugkomst tv weer aan. Bij eerste wedstrijd viel me op dat het zo donker is. Watsgebeurd!?
Dacht dat de tv instellingen veranderd waren. Alles nagegaan van de tv, maar de instellingen waren ongewijzigd.
Kijk ik de tv en beeld instellingen op de Xbox. Dan staat ie op 720p en 60 Hz. Optie 4K was er niet.
Dus de XBOX heeft de beeldinstellingen gereset. Hoe kan dit?

Heb het weer goed gekregen. Maar weet alleen niet meer hoe ik het op 120Hz krijg. (moet video van Vincent terugzien denk ik). Heb het zo gelaten op 60 Hz.

Maar hoe kan de xbox dit resetten?

Later is het mij weer gebeurd toen ik uit een game kwam die geen HDR had.

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-10 23:09
mobygo76 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:13:
Scarlet nexus per vandaag in de gamepass.
Bron?
Pagina: 1 ... 238 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord