Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:43
Ik wist dat Peter Parker een 2e baan wilde bij de groene elite :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Finraziel schreef op zondag 26 september 2021 @ 07:33:
[...]

30 inderdaad, maar ik vond het zelf verrassend goed speelbaar. In het begin niet, maar toen ik later het nog eens probeerde wel. Het verschil zat denk ik in dat ik in het begin het spel probeerde te spelen als een shooter terwijl ik later veel meer skill based ging spelen en de gun bijna alleen als back-up om mezelf cover fire te geven terwijl mijn energie regenereerde.
Maar de dlc is het sowieso ook waard dus probeer het gewoon zelf uit zou ik zeggen :)
Dit inderdaad :Y
Lekker op 30 fps met ray tracing, wat er echt heel dik uit ziet.
Alle punten inzetten op Force, de guns zijn echt bijzaak in Control.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UIgX12h8knndj5Xgo2BNbjmD4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HJgyU68xgsqC2ekxoqb9lcXU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RZiG5rv5904HUtt5YCRC97zWYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWHb4UHaGjNQcgYO53vMc7Fd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyQZ8bSA4UDyhPcKDjAD57IuSp8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5zZVbBxzsZORFljJck7gSZNN.png?f=fotoalbum_large

:9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:05
devilsnight schreef op zondag 26 september 2021 @ 00:03:
Control UE is maar 16 euro nu, de game staat op Game Pass, maar niet met de XSX patch. En de expansions zitten er ook bij. Ik ga dit gewoon doen denk ik.

Was die raytracing mode nou 30fps of 60?
Control is echt awesome! Heb de main story uitgespeeld op pc en moet nog verder met de DLC, maar dikke aanrader! (y)

Binnenkort 'Alan Wake: Remastered'. Zin an! Destijds met veel plezier gespeeld op de 360.

Damn, nu nog een remaster van Max Payne, and we're good. 8) *O* O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat vind ik ook jammer, zeker wanneer bepaalde games het echt goed doen met 60fps, waaronder Spider-Man MM. Maar ja, andere engines etc.
Finraziel schreef op zondag 26 september 2021 @ 07:33:
[...]

30 inderdaad, maar ik vond het zelf verrassend goed speelbaar. In het begin niet, maar toen ik later het nog eens probeerde wel. Het verschil zat denk ik in dat ik in het begin het spel probeerde te spelen als een shooter terwijl ik later veel meer skill based ging spelen en de gun bijna alleen als back-up om mezelf cover fire te geven terwijl mijn energie regenereerde.
Maar de dlc is het sowieso ook waard dus probeer het gewoon zelf uit zou ik zeggen :)
justifire schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:16:
[...]

Dit inderdaad :Y
Lekker op 30 fps met ray tracing, wat er echt heel dik uit ziet.
Alle punten inzetten op Force, de guns zijn echt bijzaak in Control.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

:9
Dat had ik niet verwacht dat de guns bijzaak waren, juist toen ik de trailers en footage zag leek het echt om guns blazing te gaan met allemaal toffe powers erbij. Ik ga het gewoon proberen met raytracing aan dan. Ziet er inderdaad goed uit in die shots.

Spiegel reflecties vind ik altijd zo interessant, want is dat raytracing? Want ik herinner me oudere games zoals Hitman (reboot) die had ook realistische spiegel reflecties, maar dat was geen raytracing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:01:
[...]

Ja dat vind ik ook jammer, zeker wanneer bepaalde games het echt goed doen met 60fps, waaronder Spider-Man MM. Maar ja, andere engines etc.

[...]

[...]

Dat had ik niet verwacht dat de guns bijzaak waren, juist toen ik de trailers en footage zag leek het echt om guns blazing te gaan met allemaal toffe powers erbij. Ik ga het gewoon proberen met raytracing aan dan. Ziet er inderdaad goed uit in die shots.

Spiegel reflecties vind ik altijd zo interessant, want is dat raytracing? Want ik herinner me oudere games zoals Hitman (reboot) die had ook realistische spiegel reflecties, maar dat was geen raytracing.
Loop voor de gein eens met een draaiende projector (Force) door de glazen kantoortjes.
Dan zie je dat spiegelingen dmv ray tracing van een hele andere orde zijn.
En het draait niet alleen om de spiegelingen, meer nog om de realistische lichtval in omgevingen en op objecten.
Daardoor wordt alles vele malen realistischer.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Spiegels zijn inderdaad redelijk te faken, maar vaak mis je toch dingen in de reflectie of klopt de positie niet helemaal. Dat lijkt een beetje mierenneukerig maar net dat laatste stukje dat het wel helemaal klopt doet erg veel voor de illusie dat het beeld gewoon klopt.
En inderdaad, de belichting in het algemeen is ook belangrijker. Zeker in Control waren er sommige hoekjes die in performance mode gewoon 100% zwart waren maar met raytracing kon je door strooilicht wel nog net een beetje wat zien (ook veel realistischer, 100% donker is redelijk zeldzaam in een niet volledig afgesloten ruimte).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt super goed allemaal. Heb hem nog niet gekocht, maar ik zorg ervoor dat ik dit voor dinsdag gedaan heb.

Zit nu in de finale van I Am Fish en dat is een 30fps game, soms zelfs eronder en het zou eigenlijk ideaal zijn om meteen door te pakken met andere 30fps games. Als ik nu terug zou gaan naar Psychonauts 2 of vele andere 60fps games.....dan is die transitie bijna pijnlijk te noemen. 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit momenteel echt heel erg te twijfelen welke game ik ga pre-orderen / halen van de nieuwe releases..

Mijn lijstje ( zal er vast een vergeten) :
  • 1. Dying Light 2 (Deze staat hoog op me lijstje na een succesvol deel 1)
  • 2. Life Is Strange: True Colors (lijkt me een gave game, nog nooit een deel gespeeld)
  • 3. Hogwarts Legacy ( Lijkt me een gave game, maar het is me te stil rondom de game)
  • 4. Vanguard (Beta was erg fijn en speelde goed weg, nu wachtende op informatie over split-screen)
  • 5. Halo Infinite (Halo blijft en is een top game, hopelijk snel een beta)
  • 6. Saints Row (Te weinig informatie / gameplay nog bekend)
  • 7. Far Cry 6 (Weinig vertrouwen in de game nadat Far Cry 4 en 5 erg tegenvielen)
Help :o O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:26:
Ik zit momenteel echt heel erg te twijfelen welke game ik ga pre-orderen / halen van de nieuwe releases..

Mijn lijstje ( zal er vast een vergeten) :
  • 1. Dying Light 2 (Deze staat hoog op me lijstje na een succesvol deel 1)
  • 2. Life Is Strange: True Colors (lijkt me een gave game, nog nooit een deel gespeeld)
  • 3. Hogwarts Legacy ( Lijkt me een gave game, maar het is me te stil rondom de game)
  • 4. Vanguard (Beta was erg fijn en speelde goed weg, nu wachtende op informatie over split-screen)
  • 5. Halo Infinite (Halo blijft en is een top game, hopelijk snel een beta)
  • 6. Saints Row (Te weinig informatie / gameplay nog bekend)
  • 7. Far Cry 6 (Weinig vertrouwen in de game nadat Far Cry 4 en 5 erg tegenvielen)
Help :o O-)
Als er niks in dat lijstje is wat jou gelijk grijpt, wat je absoluut meteen moet spelen als het uitkomt... Waarom dan niet gewoon rustig afwachten en ondertussen wat oudere games spelen? Bijvoorbeeld die oudere life is strange games. Deel 1 is tot nu toe wat mij betreft sowieso de beste (maar heb true colours nog niet gespeeld).

Buiten multiplayer games, of games die je tegelijk met vrienden wil spelen of zo, zie ik het nut niet zo van games meteen bij release kopen. Het is duurder en je hebt meestal meer last van bugs :)

Aan de andere kant zou het waarschijnlijk niet goed voor de industrie zijn als iedereen mijn filosofie er op na zou houden dus als jij de boel wil blijven subsidiëren dan ga vooral je gang natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:46:
[...]

Als er niks in dat lijstje is wat jou gelijk grijpt, wat je absoluut meteen moet spelen als het uitkomt... Waarom dan niet gewoon rustig afwachten en ondertussen wat oudere games spelen? Bijvoorbeeld die oudere life is strange games. Deel 1 is tot nu toe wat mij betreft sowieso de beste (maar heb true colours nog niet gespeeld).

Buiten multiplayer games, of games die je tegelijk met vrienden wil spelen of zo, zie ik het nut niet zo van games meteen bij release kopen. Het is duurder en je hebt meestal meer last van bugs :)

Aan de andere kant zou het waarschijnlijk niet goed voor de industrie zijn als iedereen mijn filosofie er op na zou houden dus als jij de boel wil blijven subsidiëren dan ga vooral je gang natuurlijk :+
Bedankt voor uw reactie, ik koop mijn games altijd via Xbox-store-checker in Brazilië en daar zijn sommige titels momenteel rond de 45 euro en op mijn Xbox account heb ik nu geld voor 2 games als ik ze met Brazilië munteenheden koop. Vandaar dat ik mijn vraag / twijfel hier deel, je hebt een goed punt en misschien moet ik nog eventjes wachten.

Zoals Cod Vanguard is een titel die ik specifiek koop voor split-screen, om samen met mijn vriendin op de bank te spelen. Dit doen wij nu dagelijks nog met Modern Warfare omdat bij Cold War split-screen nog slechter werkt dan het al deedt sinds release bij Modern Warfare maar die doet het tenminste soms nog wel.

Pre-orderen is momenteel sowieso een stuk minder aantrekkelijk geworden sinds dit jaar, want 80% is uitgesteld waardoor ik persoonlijk denk dat dit ook wel impact heeft bij veel mensen om misschien toch minder snel iets te pre-orderen en ik zelf ook ben gaan twijfelen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
D-Ed schreef op zondag 26 september 2021 @ 00:06:
[...]

Inderdaad, als er iets van XP in de game zit dan moet het hiermee verdient worden.. Zo draag je bij aan het ‘teambelang’ ipv ‘kill 10 mensen met dit wapen’ etc.
Dat laatste doe ik overigens ook altijd wel maar dan wel in combinatie met de team play.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:36
drakiesoft schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:38:
[...]

Ja precies, hoeft niet via dev mode. Draait nu in browser. Met de laatste update krijg je de nieuwe edge browser. Gewoon even je console updaten.
Stadia schijnt ook te werken, net als f1tvpro. Ziggogo weer niet las ik in de comments van frontpage artikel
Speel je dan via de browser of alleen het download gedeelte? Gelukkig hoefde ik al niet devmode in voor emulatie, maar meer opties zijn altijd fijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Edge browser werkt tot mijn verassing erg goed. De eerste console met een browser wat dus werkt. Intuïtief en het werkt gewoon soepel.

Nu nog een 4K interface en de HDMI-CEC update en ik ben tevreden. Iemand enig idee wanneer de HDMI-CEC update er komt? Had al vernomen dat ie in vroege insider/beta releases zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:34:
De Edge browser werkt tot mijn verassing erg goed. De eerste console met een browser wat dus werkt. Intuïtief en het werkt gewoon soepel.

Nu nog een 4K interface en de HDMI-CEC update en ik ben tevreden. Iemand enig idee wanneer de HDMI-CEC update er komt? Had al vernomen dat ie in vroege insider/beta releases zat.
Klopt, ik heb ‘m al als Alpha Skip Ahead Insider.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drakiesoft schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:38:
[...]

Ja precies, hoeft niet via dev mode. Draait nu in browser. Met de laatste update krijg je de nieuwe edge browser. Gewoon even je console updaten.
Stadia schijnt ook te werken, net als f1tvpro. Ziggogo weer niet las ik in de comments van frontpage artikel
Dat is wel echt gaaf zeg. Stadia heeft zelfs games die Xbox niet heeft geloof ik, zou ik best willen proberen. Kun je dan ook echt 4K/60fps streamend gamen?

Misschien toch maar eens aanmelden voor insider weer,aangezien het echt heel lang duurt dit keer voordat de non insiders updates krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 26-09-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
de spyro game ziet er 'washed out' op de xbox. dit fenomeen is bekend op youtube enz. ze vertellen dat je een gamma-correctie moet doen via je instellingen. weet iemand met bij welke opties ik moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:41:
de spyro game ziet er 'washed out' op de xbox. dit fenomeen is bekend op youtube enz. ze vertellen dat je een gamma-correctie moet doen via je instellingen. weet iemand met bij welke opties ik moet kijken?
De Spyro collection? Oh dat is raar, heb deze zelf helemaal gespeeld op One X en zag er prima uit. Heeft de game HDR? Weet ik even niet zeker meer. Zo ja, zet HDR eens uit en check hoe het er dan uit ziet. Een gamma correctie zegt mij niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:45:
[...]

De Spyro collection? Oh dat is raar, heb deze zelf helemaal gespeeld op One X en zag er prima uit. Heeft de game HDR? Weet ik even niet zeker meer. Zo ja, zet HDR eens uit en check hoe het er dan uit ziet. Een gamma correctie zegt mij niet zoveel.
ja, auto-hdr. zal ik zo uitzetten.

op de ps4/ps5 is deze niet washed out. ik heb ze daarop ook gespeeld. deze heeft een betere kleurweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wel wel opvallend hoeveel Gamepass uitmaakt voor het aantal spelers.

3 recente games in Gamepass:
  1. The Artful Escape: 15.366 gamers op TA met 33% completion.
  2. Flynn, son of crimson: 8.070 gamers op TA met 6% completion.
  3. 12 minutes: 44.169 gamers op TA met 18% completion.
3 recente games in de store, niet in Gamepass:
  1. Tails of Iron: 399 gamers op TA met 13% completion.
  2. Lost in random: 799 gamers op TA met 3% completion.
  3. The Big Con: 152 gamers op TA met 1% completion.
Zelfs Deaths Door, een game die enorm goed gescoord heeft is op TA door slechts 5.878 gamers gespeeld, terwijl Hades door 60.000+ gamers op TA is gespeeld.

Je merkt wel gewoon dat echt veel meer mensen een game willen proberen omdat er geen drempel meer zit van in dit geval games rond de 20 / 30 euro. Ook opvallend dat er weinig verschil zit tussen de completion rates. In mijn voorbeelden zijn de completion rates voor de games die niet in gamepass zitten bijv. stukken lager. Uiteraard ligt dat ook aan de type games, maar toch vind ik het opvallend.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-09-2021 20:04 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 08:13
devilsnight schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:23:
[...]

Dat is wel echt gaaf zeg. Stadia heeft zelfs games die Xbox niet heeft geloof ik, zou ik best willen proberen. Kun je dan ook echt 4K/60fps streamend gamen?

Misschien toch maar eens aanmelden voor insider weer,aangezien het echt heel lang duurt dit keer voordat de non insiders updates krijgen.
Nogmaals, zit gewoon in de laatste update. Hoef je geen insider voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie bij Sable ook dat er constant korte freezes zijn? Is echt mega irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:26:
Hebben jullie bij Sable ook dat er constant korte freezes zijn? Is echt mega irritant.
Jazeker. De performance is alles behalve goed. Ik had liever gehad dat de studio gewoon de game pas had uitgebracht wanneer het gewoon vlekkeloos draait.

Sowieso best wat indie titels de laatste tijd releasen in een nogal...unfinished state. Omno die gewoon out of the blue van 60fps naar 30fps ging, I Am Fish waar het main menu bugged is, Baldo heeft een aantal game breaking bugs hoorde ik van een vriend, Crown Trick had ook rare issues en nu Sable die echt lang in de maak is geweest en waar je echt regelmatig die rare stotteringen merkt.
drakiesoft schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:23:
[...]

Nogmaals, zit gewoon in de laatste update. Hoef je geen insider voor te zijn.
Oooh, daar heb ik even overheen gelezen dan, my bad. Dus de meest recente update bracht de vernieuwde browser al? Morgen absoluut eens testen dan zeg!

Dolby Vision voor games is er echter nog niet, vraag me af waarom dit zo lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:46:
[...]

ja, auto-hdr. zal ik zo uitzetten.

op de ps4/ps5 is deze niet washed out. ik heb ze daarop ook gespeeld. deze heeft een betere kleurweergave.
Aaah, dus Psyro heeft auto HDR op XSX. Kijk, die optie heeft One X niet. Verklaart waarom het niet washed out was daarop.

Over het algemeen ben ik heel blij met auto HDR, maar er zijn dus missers zo te horen. Gelukkig kun je auto HDR per game uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 12:34
Nvm al gelukt

[ Voor 88% gewijzigd door Vinnocchio op 26-09-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:34
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:26:
Helaas wel,
laatst had ook dat ik door muren heen kon lopen wat niet de bedoeling is.
Kevers die niet meer tevoorschijn kwamen, om er drie van te vangen, moest de game herstarten, voordat deze weer zichtbaar rondliepen, ik hoorde ze wel, maar zag niets :)
Maar door de leuke puzzel gameplay, vindt ik het niet te storend.

Sable is duidelijk zwaar geïnspireerd door Möbius, wat mij heeft getrokken naar de game, ben ook groot fan van Mobius. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSXjHfTJi_sicKVQeAG05c_5vmI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MrHCKBuZtqBw1rn8lxxRMvop.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je op Xbox een custom plaatje invoegen voor je profile pic voor jouw account? Ik zou graag dan de kop van mijn hond als profiel pic willen hebben ipv mijn avatar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:23:
Kun je op Xbox een custom plaatje invoegen voor je profile pic voor jouw account? Ik zou graag dan de kop van mijn hond als profiel pic willen hebben ipv mijn avatar.
Ja dat kan. Via de mobiele app of via de Windows app.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:28:
[...]

Ja dat kan. Via de mobiele app of via de Windows app.
Nice! Done. Ik zie wel dat MS het eerst moet goedkeuren nog, maar dat zal vast niet super lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:02:
[...]

Nice! Done. Ik zie wel dat MS het eerst moet goedkeuren nog, maar dat zal vast niet super lang duren.
Ligt aan de hond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-10 18:09
is zo gebeurd ik heb mijn hond ook gebruikt toen ze nog pup was .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 23:49
De hond is toch akkoord dat je zijn foto zomaar gebruikt? ;)
Privacy enzo…. 8)7

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snakefoodjah schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:46:
[...]

De hond is toch akkoord dat je zijn foto zomaar gebruikt? ;)
Privacy enzo…. 8)7
_O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:00
uchiha tijntje schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:57:
Het is wel wel opvallend hoeveel Gamepass uitmaakt voor het aantal spelers.

3 recente games in Gamepass:
  1. The Artful Escape: 15.366 gamers op TA met 33% completion.
  2. Flynn, son of crimson: 8.070 gamers op TA met 6% completion.
  3. 12 minutes: 44.169 gamers op TA met 18% completion.
3 recente games in de store, niet in Gamepass:
  1. Tails of Iron: 399 gamers op TA met 13% completion.
  2. Lost in random: 799 gamers op TA met 3% completion.
  3. The Big Con: 152 gamers op TA met 1% completion.
Zelfs Deaths Door, een game die enorm goed gescoord heeft is op TA door slechts 5.878 gamers gespeeld, terwijl Hades door 60.000+ gamers op TA is gespeeld.

Je merkt wel gewoon dat echt veel meer mensen een game willen proberen omdat er geen drempel meer zit van in dit geval games rond de 20 / 30 euro. Ook opvallend dat er weinig verschil zit tussen de completion rates. In mijn voorbeelden zijn de completion rates voor de games die niet in gamepass zitten bijv. stukken lager. Uiteraard ligt dat ook aan de type games, maar toch vind ik het opvallend.
Ik zou het juist andersom verwachten, dus een hoge completion rate bij games die niet in GP zitten (deze zijn tenslotte allemaal gekocht) en een lage completion rate bij games die wèl in GP zitten (want zonder drempel even proberen en dus ook weer 'kostenloos' aan de kant leggen).

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Zo dan, had 3 weken vakantie, was van plan wat backlog weg te werken tussen de dagjes weg door, maar niet aan toe gekomen, tot aan de laatste 5 dagen.

Bloodstained, had de game al sinds release aangezien ik backers was. 1x opgestart, maar gezien het single player was moet ik daar altijd echt even mindset voor maken.

Afgelopen woensdag begonnen, gisteravond rond 21:30 was ik klaar :P 1000/1000 GS (3e game ooit waar ik dat bij haal) en ingame journal 100% completion rate.

Was lang geleden dat ik echt zo in een game kon zitten dat ik door kon knallen zonder er moeite mee te hebben zeg maar.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 15:20

Vagax

Hehe

Thuis bij mijn ouders even mijn Xbox aangesloten op hun 4k OLED TV die ook 120 fps en Dolby Vision ondersteund.

Het is toch wel echt een hele bijzondere ervaring om games in 120fps te spelen, Halo 3 een tijdje gespeeld dus met 120fps en het is echt fantastisch mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:54:
[...]

Ik zou het juist andersom verwachten, dus een hoge completion rate bij games die niet in GP zitten (deze zijn tenslotte allemaal gekocht) en een lage completion rate bij games die wèl in GP zitten (want zonder drempel even proberen en dus ook weer 'kostenloos' aan de kant leggen).
Ja dat zou ik ook verwachten, vandaar dat ik het ook opvallend vond. :) Helaas kun je het niet echt goed vergelijken, want een game zit nooit tegelijk in gamepass en niet in gamepass. :P Dus het blijven een beetje appels en peren vergelijken wat ik heb gedaan. Maarjah, toch vond ik het opvallend genoeg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Rossi46 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:54:
[...]

Aan de andere kant games in gamepass kunnen ook weer verdwijnen, dus kan ook een motivatie zijn voor mensen om asap die game af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Vagax schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:31:
Thuis bij mijn ouders even mijn Xbox aangesloten op hun 4k OLED TV die ook 120 fps en Dolby Vision ondersteund.

Het is toch wel echt een hele bijzondere ervaring om games in 120fps te spelen, Halo 3 een tijdje gespeeld dus met 120fps en het is echt fantastisch mooi
Ik zit ook te genieten op mijn 77" LG CX met 120fps 8)
als je de instellingen van Vincent volgt van HDTVTest op youtube, dan wordt het nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik probeer nu Stadia op Xbox via Edge

Het werkte eerst vlekkeloos. Ik koos de game Blue Fire en de controller werd meteen herkend en ik kon spelen alsof het een Xbox game was. Ineens stond er keyboard detected en sindsdien kan ik de game niet meer normaal spelen met de controller. De camera wordt ineens bestuurd met de linkerstick en de rest van de knoppen werkt niet.

Hitman kom ik niet eens het main menu voorbij. Als ik bij controller settings kijk zie ik dat de controller connected is. Er staat dat je voor Xbox controller via bluetooth of USB moet doen maar bluetooth gaat natuurlijk niet werken. En daarnaast, het werkte even helemaal top. Raar hoor.

Oh en ondanks dat ik een trial op Pro heb kan ik geen 4K kiezen. De devices supporten geen 4K. Vind ik knap, XSX en C9, lol.

[ Voor 84% gewijzigd door devilsnight op 27-09-2021 12:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joneboon
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-06 16:29
Paar uurtjes Halo Infinite insider mogen spelen dit weekend. Vond het wel lekker spelen op de Series X! Geen idee hoe stabiel de framerate enzo was, maar voelde wel goed allemaal. Heb er wel vertrouwen in nu kwa gameplay! Zin om een echt potje te spelen aankomend weekend!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
joneboon schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:54:
Paar uurtjes Halo Infinite insider mogen spelen dit weekend. Vond het wel lekker spelen op de Series X! Geen idee hoe stabiel de framerate enzo was, maar voelde wel goed allemaal. Heb er wel vertrouwen in nu kwa gameplay! Zin om een echt potje te spelen aankomend weekend!
Je hebt al een paar uur echte potjes gespeeld toch? De volgende flight betreft big team battles dus meer van hetzelfde maar dan grotere teams ;)

Overigens heb ik vrijdag/zaterdag én zondagavond kunnen spelen en vond ik het genieten! Vanaf zaterdag kwam er meer afwisseling in de objectives. Naast slayer dus ook leuke mix van Capture the flag en domination (drie bases overnemen en bewaken voor punten). Samen met @JDL15 en @Blaauw87 veel lol gehad _/-\o_

Ik blijf erbij dat de TTK nét iets langer mag duren, geen friendly fire en collisions kon ik toch wel aan wennen. Al met al erg veel gameplay fun gehad. Visueel ziet het er ook allemaal lekker uit dus ben erg benieuwd wanneer we singleplayer content te zien krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:10
uchiha tijntje schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:56:
[...]

Ja dat zou ik ook verwachten, vandaar dat ik het ook opvallend vond. :) Helaas kun je het niet echt goed vergelijken, want een game zit nooit tegelijk in gamepass en niet in gamepass. :P Dus het blijven een beetje appels en peren vergelijken wat ik heb gedaan. Maarjah, toch vond ik het opvallend genoeg :).
De games die jij noemt bij 'niet in gamepass' zijn wat nieuwer danwel langer qua speelduur dan de games die wel in gamepass zitten. In de regel hebben gamepass spellen juist veel lagere completion rates dan spellen die niet in gamepass zitten. De trueachievements.com ratio is ook structureel hoger voor GP spellen dan voor niet GP spellen (geldt ook voor GWG overigens). Mensen leggen ze toch sneller weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:30:
[...]

De games die jij noemt bij 'niet in gamepass' zijn wat nieuwer danwel langer qua speelduur dan de games die wel in gamepass zitten. In de regel hebben gamepass spellen juist veel lagere completion rates dan spellen die niet in gamepass zitten. De trueachievements.com ratio is ook structureel hoger voor GP spellen dan voor niet GP spellen (geldt ook voor GWG overigens). Mensen leggen ze toch sneller weg.
Langer niet echt... Dat vermoeden had ik ook maar volgens hltb zit het allemaal rond de 4-8 uur (even uit mijn hoofd, geen zin het opnieuw op te zoeken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bokkie schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:56:
Zo dan, had 3 weken vakantie, was van plan wat backlog weg te werken tussen de dagjes weg door, maar niet aan toe gekomen, tot aan de laatste 5 dagen.

Bloodstained, had de game al sinds release aangezien ik backers was. 1x opgestart, maar gezien het single player was moet ik daar altijd echt even mindset voor maken.

Afgelopen woensdag begonnen, gisteravond rond 21:30 was ik klaar :P 1000/1000 GS (3e game ooit waar ik dat bij haal) en ingame journal 100% completion rate.

Was lang geleden dat ik echt zo in een game kon zitten dat ik door kon knallen zonder er moeite mee te hebben zeg maar.
Ritual of the Night ? Geweldige game !
Vond alleen dat materials farmen voor de 1000GS net iets te grindy (overigens wel gedaan natuurlijk :P )
Eén van de beste side scrolling platformers naast Blasphemous d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:36:
[...]

Vond alleen dat materials farmen voor de 1000GS net iets te grindy (overigens wel gedaan natuurlijk :P )
Haha, jij houd echt niet van soepele 2D platformers he :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

justifire schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:36:
[...]

Yep, ritual of the night. Heerlijke game inderdaad, ondanks dat ik over algemeen niet zo een platformer ben heb ik de game toen wel gebacked, want wel fan van Castlevania.

Grind voor mats was inderdaad wel erg, maar met na wat inlezen kon ik wel wat efficienter worden. gold farmen en de deconstruct mats is makkelijker dan bepaalde mats farmen, dus gewoon spul kopen in de shop en dan deconstructen hielp behoorlijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:10
Finraziel schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:36:
[...]

Langer niet echt... Dat vermoeden had ik ook maar volgens hltb zit het allemaal rond de 4-8 uur (even uit mijn hoofd, geen zin het opnieuw op te zoeken).
Ah, jij checkte je vermoedens terwijl ik mijn aanname direct neerpende. Jij hebt helemaal gelijk. :)

Verder geloof ik dat het aantal active gebruikers van trueachievements.com dalende is. Het aantal spelers per spel is ontzettend veel lager als je nieuwe spellen vergelijkt met oude. Vergelijk het aantal spelers van bijvoorbeeld CoD Black Ops (403k) met dat van Black Ops 3 (149k). Dat zegt misschien ook wel wat over de cijfers van @uchiha tijntje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:05
Exactor it schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:00:
[...]

Ah, jij checkte je vermoedens terwijl ik mijn aanname direct neerpende. Jij hebt helemaal gelijk. :)

Verder geloof ik dat het aantal active gebruikers van trueachievements.com dalende is. Het aantal spelers per spel is ontzettend veel lager als je nieuwe spellen vergelijkt met oude. Vergelijk het aantal spelers van bijvoorbeeld CoD Black Ops (403k) met dat van Black Ops 3 (149k). Dat zegt misschien ook wel wat over de cijfers van @uchiha tijntje.
Meer TA hunters laten die grote titels ook links liggen geloof ik.

Als ik naar Gears kijk dan is het totaal aantal spelers per spel vanaf Gears 1 tot Gears 5 met 110k spelers gedaald. Met tussen Gears 4 en 5 een verschil van 10k :)

Verschil tussen Halo 3 en Halo 5 is bijvoorbeeld maar 50k..

Battlefield 3 en V hebben dan wel weer een verschil van bijna 150k oftewel 50%.

En Indiegames doen het daarintegen geloof ik stukken beter :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Komt xcom chimera ooit nog eens uit op xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:05
Hebben meer Tweakers last van het 'probleem' dat het pre-loaden via de app vaker niet werkt dan wel? Vaak zet ik een download aan via de app, maar dan blijkt er later gewoon niets gebeurd te zijn. Geen foutmelding of whatever.

Gebruik de meest recente apps op mijn Samsung S20 (Android 11).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 12:34
Ik dacht even in gamepass. Was te mooi geweest. Toch gewoon kopen, kijk hier al heel lang naar uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19

On_E

Housemusic

77 op Metacritic, ga m denk ik wel halen. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Fysieke release volgens mij alleen op PS4 (PS5) dus dan haal ik 'm daar wel voor. Zonde dat de Xbox geen fysieke release krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Exorcist schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:13:
[...]

Fysieke release volgens mij alleen op PS4 (PS5) dus dan haal ik 'm daar wel voor. Zonde dat de Xbox geen fysieke release krijgt.
Einde van het filmpje toont toch ook een fysiek Xbox exemplaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Rossi46 schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:44:
[...]

Einde van het filmpje toont toch ook een fysiek Xbox exemplaar?
Verrek. Heb het filmpje niet gezien, ken het spel namelijk. Maar goed om te horen, deze generatie prefereer ik de XSX boven de PS5 namelijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Net drie levels van Vermintide 2 gespeeld met broer en een goede vriend van ons, wat gaaf zeg. Die XSX patch is top notch voor deze game hoor. Dit moet gespeeld worden in 60fps en dat merk je.

Volgend jaar krijgen we Darktide van dezelfde studio en zelfde soort gameplay, erg benieuwd naar. Ik dacht eerst dat het een Day one Game Pass titel was, maar zo te zien toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
In de store staat bij de spellen. '70% opslaan' of 75% opslaan. Wat is dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-10 17:39
Farabi schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:21:
In de store staat bij de spellen. '70% opslaan' of 75% opslaan. Wat is dit?
Slechte vertaling van "Save" ofwel besparen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:52

RawChild

PSN: Rawchild

Iedereen kan dit weekend de Halo infinite technical preview spelen door vanaf nu de Xbox insider hub te downloaden uit de store en daar Halo-insider te zoeken.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:19:
Net drie levels van Vermintide 2 gespeeld met broer en een goede vriend van ons, wat gaaf zeg. Die XSX patch is top notch voor deze game hoor. Dit moet gespeeld worden in 60fps en dat merk je.

Volgend jaar krijgen we Darktide van dezelfde studio en zelfde soort gameplay, erg benieuwd naar. Ik dacht eerst dat het een Day one Game Pass titel was, maar zo te zien toch niet.
Ik ga hier deze keer eens niets zeggen over Vermintide 2 :P
Maar Darktide zou volgens mij gewoon een day one game pass titel moeten zijn, werd immers getoond tijdens de presentatie met enkel game pass titels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:41
Yonix schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:07:
Hebben meer Tweakers last van het 'probleem' dat het pre-loaden via de app vaker niet werkt dan wel? Vaak zet ik een download aan via de app, maar dan blijkt er later gewoon niets gebeurd te zijn. Geen foutmelding of whatever.

Gebruik de meest recente apps op mijn Samsung S20 (Android 11).
Hier heb ik ook regelmatig last van. Het lijkt dan net alsof de Xbox in een net iets te diepe slaapstand verkeert.

Eigenlijk wel jammer, vooral omdat je inderdaad geen feedback krijgt of het wel of niet gelukt is.

Tegenwoordig gooi ik de betreffende titel verschillende keren in de queue. Voor mijn gevoel helpt dat, maar dat zit meer tussen de oren denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:43:
[...]

Aaah, dus Psyro heeft auto HDR op XSX. Kijk, die optie heeft One X niet. Verklaart waarom het niet washed out was daarop.

Over het algemeen ben ik heel blij met auto HDR, maar er zijn dus missers zo te horen. Gelukkig kun je auto HDR per game uit zetten.
Het is nog steeds washed out vergeleken met de ps5. Google staat er vol over. Crash bandicoot heeft hetzelfde probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 27-09-2021 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:00:
[...]

Het is nog steeds washed out vergeleken met de ps5. Google staat er vol over. Crash bandicoot heeft hetzelfde probleem.
Dat is weird man. Ik heb volgens mij de Crash games nog niet gespeeld op XSX, op One X zag het er allemaal prima uit. Met washed out bedoel je dat de black levels niet kloppen? En auto HDR is uit? Ik zal Crash Trilogy morgen eens checken.
justifire schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:48:
[...]

Ik ga hier deze keer eens niets zeggen over Vermintide 2 :P
Maar Darktide zou volgens mij gewoon een day one game pass titel moeten zijn, werd immers getoond tijdens de presentatie met enkel game pass titels.
Ja, wel hé? Het was tijdens die show waar ze ook Bright Memory Infinite voor het eerst lieten zien, toch? Hmmm. Ik zal nog eens zoeken.

Wat bedoel je met het eerste trouwens? :)

Je hebt gelijk

https://mobile.twitter.co...109102127000%2Fframe.html

Game Pass day one.

[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 28-09-2021 01:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 01:24:

Wat bedoel je met het eerste trouwens? :)
Typ voor de gein maar eens Vermintide in de zoekbalk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deals with Gold voor deze week : https://www.trueachieveme...undup-september-28th-2021
Ghostrunner 60% korting *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:52

RawChild

PSN: Rawchild

*verkeerde topic*

[ Voor 92% gewijzigd door RawChild op 28-09-2021 07:55 ]

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:07
BizzieBis schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:59:
[...]

Hier heb ik ook regelmatig last van. Het lijkt dan net alsof de Xbox in een net iets te diepe slaapstand verkeert.

Eigenlijk wel jammer, vooral omdat je inderdaad geen feedback krijgt of het wel of niet gelukt is.

Tegenwoordig gooi ik de betreffende titel verschillende keren in de queue. Voor mijn gevoel helpt dat, maar dat zit meer tussen de oren denk ik :+
Een ook bij mij bekent probleem dat onregelmatig voorkomt. Ik ben er inmiddels wel achter dat Xbox 360-titels zich minder makkelijk op afstand laten installeren.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Even een vraag over updated graphics van games,

Stel ik koop Shadow of the Tomb Raider op disk 2e hands, (lekker goedkoop) krijg je dan gratis, op de XSX, de updated graphics FPS versie als download aangeboden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:42
absrnd schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:29:

Stel ik koop Shadow of the Tomb Raider op disk 2e hands, (lekker goedkoop) krijg je dan gratis, op de XSX, de updated graphics FPS versie als download aangeboden ?
Yes, dat is hoe het werkt.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Het is een beetje een glazen bol vraag natuurlijk maar hoe groot schatten mensen de kans in dat Microsoft met een nieuwe controller komt die een beetje dezelfde features heeft als de DualSense, Spencer heeft eigenlijk al aangegeven dat veranderingen met de controller zeker kan gebeuren in de toekomst dus ben benieuwd of dat nog deze generatie gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vagax schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:53:
Het is een beetje een glazen bol vraag natuurlijk maar hoe groot schatten mensen de kans in dat Microsoft met een nieuwe controller komt die een beetje dezelfde features heeft als de DualSense, Spencer heeft eigenlijk al aangegeven dat veranderingen met de controller zeker kan gebeuren in de toekomst dus ben benieuwd of dat nog deze generatie gaat gebeuren.
Als dit gebeurd gaat het nog jaren duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:00:
[...]

Als dit gebeurd gaat het nog jaren duren.
Want?

Ik ga er niet van uit hoor, maar heeeeel gek is het idee toch niet dat MS bijvoorbeeld volgend jaar met een Elite 3 komt waar dit soort dingen in zitten? Persoonlijk zou ik het niet mid-gen doen ivm adaptatie van die techniek, maar volgens mij MS wel wat patenten op dit vlak, dus waarom zouden ze pas over aantal jaar kunnen doen?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Right, zoals Microsoft absoluut "any day now" motion controls ging toevoegen aan xbox one controllers.

Gigantische voordeel tegenover de competitie is dat MS controllers wekenlang meegaan op een enkele lading. Dat voordeel geven ze niet af door speelgoed toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:03:
[...]

Want?

Ik ga er niet van uit hoor, maar heeeeel gek is het idee toch niet dat MS bijvoorbeeld volgend jaar met een Elite 3 komt waar dit soort dingen in zitten? Persoonlijk zou ik het niet mid-gen doen ivm adaptatie van die techniek, maar volgens mij MS wel wat patenten op dit vlak, dus waarom zouden ze pas over aantal jaar kunnen doen?
Ik nam aan dat dit nogal evident is, maar blijkbaar niet:

1. Ontwikkeltijd van de hardware
2. Support van games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:15:
[...]

Ik nam aan dat dit nogal evident is, maar blijkbaar niet:

1. Ontwikkeltijd van de hardware
2. Support van games
1. Dan doe je de aanname dat ze nu nog moeten beginnen. Als ze al ff bezig zijn kan dat natuurlijk snel geregeld zijn.
2. Vind ik een waarschijnlijkere reden. Het is een risico om zoiets mid-gen te doen, kans bestaat dat het inderdaad niet opgepakt word, en daar heeft MS (helaas) ervaring genoeg mee :)

Laat duidelijk zijn dat ik het ook niet zo 1-2-3 zie gebeuren, maar ik denk dat als MS dit echt zou willen het helemaal geen jaren (meer) hoeft te duren.

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 28-09-2021 10:18 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:05
absrnd schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:29:

Een als er specifieke game versies zijn voor de One en de XSX dan werkt het niet zo, maar in het geval van SOTTR wel zoals in een andere reactie gemeld.

Van CoD en Fifa zijn er wat specifiekere versies voor ieder soort console...

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:17:
[...]

1. Dan doe je de aanname dat ze nu nog moeten beginnen. Als ze al ff bezig zijn kan dat natuurlijk snel geregeld zijn.
2. Vind ik een waarschijnlijkere reden. Het is een risico om zoiets mid-gen te doen, kans bestaat dat het inderdaad niet opgepakt word, en daar heeft MS (helaas) ervaring genoeg mee :)

Laat duidelijk zijn dat ik het ook niet zo 1-2-3 zie gebeuren, maar ik denk dat als MS dit echt zou willen het helemaal geen jaren (meer) hoeft te duren.
Zelfs als het product nu al af is, dan kost het al snel nog een jaar voordat je het kan kopen. Productie en distributie is niet instant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Krimglas schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:06:
[...]

Right, zoals Microsoft absoluut "any day now" motion controls ging toevoegen aan xbox one controllers.

Gigantische voordeel tegenover de competitie is dat MS controllers wekenlang meegaan op een enkele lading. Dat voordeel geven ze niet af door speelgoed toe te voegen.
Heb een tijdje met de DualSense gespeeld, ik lever een beetje batterij wel in voor die adaptive triggers (en microfoon in controller), vond het persoonlijk zeker iets wat mij wel een beetje een next-gen ervaring gaf dus ik zie het graag terug.

Dat en ze zouden ook gewoon nog altijd een 'normale' Xbox controller kunnen aanbieden voor de mensen die het allemaal niet hoeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het enige wat ik graag van de DS5/DualSense gekopieerd zie worden zijn de force feedback triggers. De touchpad ben ik geen van (bij de DS4 ook niet), de ingebouwde microfoon zie ik liever niet en het verschil tussen gewone rumble en geavanceerde rumble ervaar ik enkel als ik er bewust op let, het zelfde heb ik met de Switch's HD rumble.

Het verbaasde mij een beetje dat enkel Sony met force feedback triggers kwam gezien het eigenlijk een vrij logische evolutie van de impulse triggers die MS met de Xbox One introduceerde.

Ik hoop dat MS deze triggers overneemt voor een EliteV3 controller en hopelijk vindt dit dan ook zijn weg naar de gewone controllers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:42

Phydomir

Dennis

Caayn schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:02:
het verschil tussen gewone rumble en geavanceerde rumble ervaar ik enkel als ik er bewust op let, het zelfde heb ik met de Switch's HD rumble.
Dat is toch wel een bijzondere take. Die nieuwe rumble in de DualSense is echt van een bijzonder en nieuw niveau. Als ik dan weer op de XSX speel dan voelt het echt alsof je jaren terug in de tijd gaat qua feedback. Er zit zo veel nuance in de rumble. Ook echt vele malen beter en geavanceerder dan de Switch HD rumble. Ik kan niet wachten tot alle fabrikanten met dergelijke rumble komen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Phydomir schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:07:
[...]

Dat is toch wel een bijzondere take. Die nieuwe rumble in de DualSense is echt van een bijzonder en nieuw niveau. Als ik dan weer op de XSX speel dan voelt het echt alsof je jaren terug in de tijd gaat qua feedback. Er zit zo veel nuance in de rumble. Ook echt vele malen beter en geavanceerder dan de Switch HD rumble. Ik kan niet wachten tot alle fabrikanten met dergelijke rumble komen.
Dit viel me inderdaad ook op toen ik weer overstapte naar de Xbox, in mijn geval ging ik dus gelijk over van de PS5 naar Xbox tijdens CoD Cold War en ik ervaarde veel verschil, maar dat was dan ook wel weer een extreem geval omdat ik binnen een minuut van DualSense naar de Xbox controller ging.

Over het algemeen vind ik het helaas jammer dat de Series S/X controller een minimale upgrade heeft gekregen maar technisch gezien is het niet onmogelijk om een meer geavanceerde controller te hebben met adaptive triggers en de normale controllers (ook voor backwards compatibility)

[ Voor 14% gewijzigd door Vagax op 28-09-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Phydomir schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:07:
[...]

Sorry voor de bijzondere take. Ik snap je reactie hoor :) Deze mening heb ik eigenlijk al sinds dag 1 (Caayn in "[PS5] PlayStation 5")

Kleine correcte/verduidelijking: Ja de rumble is beter voelbaar maar de nuance en het subtiele gaat tijdens een gewone game sessie verloren bij mij, waar ik de adaptive triggers wel echt blijf merken/voelen. Of de rumble beter voelbaar is kan ook prima komen door krachtigere rumble motoren, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet echt opgelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dit iets nieuws?

Ik zag dat Sword Art Online in de sale is en dat er ook een trial was. Dus ik kies "get" , normaal gaat ie dan downloaden. Ik zag ook een game preview trial staan en dus koos ik die ook. Ik terug naar my Games and Apps en vervolgens zie ik dat niets in de queue staat.

Dus ik terug naar die games in de store en zie ik de optie install trial staan. Nogal irritant zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 08:13
BM schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:17:
[...]

De patenten zijn van juli 2017
Onderzoek loopt dan al, voor mij hoeft het niet maar als het er in zit, dan graag met optie uit of aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0-xfZvGHq0BrmjTe1AUtTgRXA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48yoUCR3TOZxQXqQs7Z1aiiQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er een snellere manier om je download queue te bezichtigen? Ik zit nu in de store en download allemaal demo's en moet steeds naar my games and apps en dan queue gaan om alles te zien. Is er geen shortcut?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Game Pass surprise drop :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:40
devilsnight schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:56:
Is er een snellere manier om je download queue te bezichtigen? Ik zit nu in de store en download allemaal demo's en moet steeds naar my games and apps en dan queue gaan om alles te zien. Is er geen shortcut?
Je kunt tiles toch shortcutten naar homescreen? Ik zit er even niet achter maar wellicht is dat ook mogelijk met de download queue?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
  • Gaming in Dolby Vision launches today on Xbox Series X|S. More than 100 next-gen HDR titles optimized for Series X|S are available now or coming soon in Dolby Vision.
  • In addition, thousands of classic HDR10 and Auto HDR games will benefit from improved picture quality through new Dolby Vision enhancement on Xbox Series X|S
  • Xbox Series X|S are the first game consoles to support gaming in Dolby Vision and Dolby Atmos, which enhance gameplay with both full-spectrum visuals and immersive audio.
  • Dolby Vision is compatible with next-generation features available on Xbox Series X|S such as DirectX Raytracing, Automatic low-latency mode (ALLM), Variable Refresh Rate (VRR), and up to 120FPS.
Voor de mensen met Dolby Vision mogelijkheden: games die het ondersteunen werken nu met Dolby Vision via de Xbox :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wom op 28-09-2021 14:37 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wom schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:36:
[...]

Voor de mensen met Dolby Vision mogelijkheden: games die het ondersteunen werken nu met Dolby Vision via de Xbox :)
Volgens mij moeten de games nog komen toch? Hoe dan ook erg tof. Nu gaat LG hopelijk nog de C9 updaten voor 120hz/DV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDL15 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:15:
[...]

Je kunt tiles toch shortcutten naar homescreen? Ik zit er even niet achter maar wellicht is dat ook mogelijk met de download queue?
Hmmm, dat moet ik even gaan uitzoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
devilsnight schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:38:
[...]

Volgens mij moeten de games nog komen toch? Hoe dan ook erg tof. Nu gaat LG hopelijk nog de C9 updaten voor 120hz/DV.
Daar zouden ze mij ook wel erg blij mee maken, maar ik denk eerlijk gezegd dat LG de C9 inmiddels laat voor wat het is. Ze moeten ook nog nieuwe tv's verkopen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:40:
[...]

Daar zouden ze mij ook wel erg blij mee maken, maar ik denk eerlijk gezegd dat LG de C9 inmiddels laat voor wat het is. Ze moeten ook nog nieuwe tv's verkopen natuurlijk ;)
Helaas is die kans groot ja.

Ik zie op de Xbox bij general video modes allow Dolby Vision staan. Maar dit stond er al een hele tijd toch? Dit is die nieuwe feature niet toch? Dit moet via een console update komen vandaag?

Schijnbaar zijn er 100 games die DV supporten....okaayyy, vraag me echt af welke.

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 28-09-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:53
devilsnight schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:38:
[...]

Nee, alleen de 2020- en later-modellen krijgen/hebben 120hzDV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:40
Thom2289 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:04:
[...]

Nee, alleen de 2020- en later-modellen krijgen/hebben 120hzDV.
Ik heb toch nog een heel klein beetje ijdele hoop:

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1624346140

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
devilsnight schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:56:
Terwijl de game wordt geïnstalleerd (maar nog niet Ready to start is) kun je de tile selecteren. Afhankelijk van waar je dat doet:
  • Op het Home-scherm zie je dan automatisch de volledige queue.
  • Vanuit de Guide krijg je dan eerst een Queue-contextmenu met alle downloads en de optie See full queue.
  • In de Store verandert de Install-knop in Installing - View in Queue.
Pagina: 1 ... 236 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord