Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-10 10:12

Kalkie

NLMP

MRE-Inc schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:32:
Rewards app op de Series X doet het bij mij niet meer. De website https://rewards.microsoft.com/ werkt wel met mijn account. Iemand hier ooit ook eens problemen mee gehad en weet hoe het te fixen ? Dat is de enige app die niet werkt. De rest werkt prima. Een herinstallatie van de app met en zonder reboot heeft geen effect gehad.
Ik bedacht me ineens … ik heb een PI-hole aanstaan. Ff DNS handmatig aangepast, Rewards werken weer!

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik start mijn xbox en de eerste row zijn mijn laatste gespeelde games en geopende apps. Volgens mij is dat helemaal prima.
1 tik naar onderen en op A en ik kom bij al mijn geïnstalleerde games. Dat daar rechts van drie tiles met reclame of andere zaken staan. Tja, als dat de bloatware is waar men over valt…
Nog een tik naar onderen staat een group met al mijn media apps.
Nog een tik naar onder de store.
Nog een tik naar onder gamepass.

Begrijp niet dat mensen verdwaald kunnen raken in dit OS. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:37
uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:32:
Ik start mijn xbox en de eerste row zijn mijn laatste gespeelde games en geopende apps. Volgens mij is dat helemaal prima.
1 tik naar onderen en op A en ik kom bij al mijn geïnstalleerde games. Dat daar rechts van drie tiles met reclame of andere zaken staan. Tja, als dat de bloatware is waar men over valt…
Nog een tik naar onderen staat een group met al mijn media apps.
Nog een tik naar onder de store.
Nog een tik naar onder gamepass.

Begrijp niet dat mensen verdwaald kunnen raken in dit OS. :)
Ik kan de 'settings' knop wel eens niet makkelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetje01 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:36:
[...]

Ik kan de 'settings' knop wel eens niet makkelijk vinden.
Hoe dan… xbox knop op controller. Met RB naar je profile / systems, wat je zelf kan managen trouwens. Bij mij staat die helemaal rechts. En dan naar settings…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:39:
[...]

Hoe dan… xbox knop op controller. Met RB naar je profile / systems, wat je zelf kan managen trouwens. Bij mij staat die helemaal rechts. En dan naar settings…
Nou, dat moet je maar weten. (serieus: je hebt twee regels nodig om te vertellen waar die zit!)
De settings-knop staat tussen de laatst gespeelde games. Bovenaan dus.
Totdat je hem een poosje niet gebruikt hebt, en dan is 'ie weg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
zetje01 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:43:
[...]

Nou, dat moet je maar weten. (serieus: je hebt twee regels nodig om te vertellen waar die zit!)
De settings-knop staat tussen de laatst gespeelde games.
Echt ben je serieus? 2 zinnen? Nou, als dat al teveel is dan zal ik er maar niet meer op ingaan.

Maar toch om het in 1 zin te verwoorden: Xbox button. > profile & system > settings…

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-09-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalkie schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:31:
[...]

Ik bedacht me ineens … ik heb een PI-hole aanstaan. Ff DNS handmatig aangepast, Rewards werken weer!
De Xbox DNS kun je het beste verwijzen naar 8.8.8.8 of elke andere willekeurige publieke DNS, en niet via PiHole laten verlopen. Ik gebruik zelf ook Pihole, en veel issues mee gehad i.c.m. de Xbox Online services. Soms werken downloads niet, na het whitelisten dan wel weer, week later werkt iets anders weer niet. Ik was er al snel klaar mee. En browsen en andere zaken buiten gamen om doe ik niet op de Xbox, dus ik mis PiHole daar totaal niet.
Multimedia & Internet zaken buiten Xbox gaming om doe ik liever op AndroidTV. Werkt allemaal wat fijner en heeft meer flexibiliteit wat dat betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
zetje01 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:43:
[...]

De settings-knop staat tussen de laatst gespeelde games. Bovenaan dus.
Weet je hoe dat heet? Gewenning :)

Geef mij een Playstation/ Switch/ Whatever-andere-console, en ik moet ook even zoeken waar alles zit.

En die settings-knop staat niet tussen je laatst gespeelde games. Settings is 'gewoon' een app, die tussen je laatst geopende apps staat ja. De manier om bij settings te komen is hierboven uitgelegd, en als je even in je hoofd hebt zitten dat de Xbox knop op je controller DE manier is om overal bij te komen imho niet heel onlogisch.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:47:
[...]

De Xbox DNS kun je het beste verwijzen naar 8.8.8.8 of elke andere willekeurige publieke DNS, en niet via PiHole laten verlopen. Ik gebruik zelf ook Pihole, en veel issues mee gehad i.c.m. de Xbox Online services. Soms werken downloads niet, na het whitelisten dan wel weer, week later werkt iets anders weer niet. Ik was er al snel klaar mee. En browsen en andere zaken buiten gamen om doe ik niet op de Xbox, dus ik mis PiHole daar totaal niet.
Multimedia & Internet zaken buiten Xbox gaming om doe ik liever op AndroidTV. Werkt allemaal wat fijner en heeft meer flexibiliteit wat dat betreft.
Echt? Ik heb ook een PiHole en een firewall die recursive DNS doet en nergens last van.

Wel heb ik wat poorten open moeten zetten maar dat is niet vreemd verder.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:28
Gewenning is zeer belangrijk ja.

Ik switch regelmatig tussen TV (4k/60) en monitor(1440P/120) en tussen Dolby Atmos en Windows sonic voor de headset.

Ik weet die settings inmiddels bijna blindelings te vinden.

Ik herken trouwens ook echt niks in kritiek van een trage UI op de nieuwe Consoles. Alle menu's voelen snappy en direct aan bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben ik dan de enige waarbij de settings onder mijn profile pic verstopt staan ?
(Dashboard helemaal bovenaan)
Snap de logica daar na al die jaren nog steeds niet van.

Evenals de achievements in de xbox app, die staan ook onder de profile pic, waarom niet gewoon een tabje “Achievements” zoals het in de oude app geregeld was ?? 8)7

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 14:11
Iemand een stuurtje werkend gekregen op de XSX? Net een Thrustmaster TMX Pro gekocht. Deze zou moeten werken op de XSX. Als ik ‘m aansluit dan gaat hij calibreren etc. Knoppen werken ook, maar binnen FH4 reageert de auto niet op het sturen. Gassen en remmen e.d. werkt wel gewoon. De console zelf ziet ook geen stuur bij de accessoires. Vanalles al geprobeerd, maar blijkbaar werkt het niet out of the box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:28
SparksNL schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:41:
Iemand een stuurtje werkend gekregen op de XSX? Net een Thrustmaster TMX Pro gekocht. Deze zou moeten werken op de XSX. Als ik ‘m aansluit dan gaat hij calibreren etc. Knoppen werken ook, maar binnen FH4 reageert de auto niet op het sturen. Gassen en remmen e.d. werkt wel gewoon. De console zelf ziet ook geen stuur bij de accessoires. Vanalles al geprobeerd, maar blijkbaar werkt het niet out of the box.
Ik heb de TX. Werkte allemaal gewoon plug en play.

Denk dat je beter even op google specifiek op dat probleem kan zoeken. Misschien ook even andere spel proberen om te kijken of de stuurfunctie opzich zelf wel werkt.

FH4 met stuur vond ik trouwens niet zo heel indrukwekkend. Dat is meer een game voor de controller.

[ Voor 5% gewijzigd door Mick3112 op 04-09-2021 14:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Settings en achievements horen wmb gewoon direct onder de homeknop en niet 3 menu's verder. Dat ik weet waar ze zitten prima, maar ik vind ze te ver weg, dat iemand anders dat prima vind is fijn voor die persoon, maar verder niet boeiend voor mijn ervaring ervan. (Custimizen wat je onder de homeknop te zien krijgt zou helemaal optimaal zijn.)

[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-09-2021 14:58 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
Mick3112 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:50:
[...]

Ik heb de TX. Werkte allemaal gewoon plug en play.

Denk dat je beter even op google specifiek op dat probleem kan zoeken. Misschien ook even andere spel proberen om te kijken of de stuurfunctie opzich zelf wel werkt.

FH4 met stuur vond ik trouwens niet zo heel indrukwekkend. Dat is meer een game voor de controller.
Als jij op de XSX naar accessoires gaat, zie je dan naast je controller ook een stuurtje? Hoe ziet het stuurtje in FH4 eruit bij de controls?

Edit: blijkbaar lag het aan de instellingen in FH4… Moest mijn stuur 1x ronddraaien voordat er input herkend werd.

[ Voor 9% gewijzigd door SparksNL op 04-09-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 06:44
ArthurMorgan schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:58:
Settings en achievements horen wmb gewoon direct onder de homeknop en niet 3 menu's verder. Dat ik weet waar ze zitten prima, maar ik vind ze te ver weg, dat iemand anders dat prima vind is fijn voor die persoon, maar verder niet boeiend voor mijn ervaring ervan. (Custimizen wat je onder de homeknop te zien krijgt zou helemaal optimaal zijn.)
Kan iemand uitleggen wat het nut is van bovengenoemde achievements? Krijg lang niet bij alle games achievements en snap er niet zoveel van eerlijk gezegd.. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Furrr schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:16:
[...]

Kan iemand uitleggen wat het nut is van bovengenoemde achievements? Krijg lang niet bij alle games achievements en snap er niet zoveel van eerlijk gezegd.. 😅
er is geen nut, ik vind het leuk om te zien hoeveel procent van de andere spelers iets ook gehaald hebben. Daar gebruik ik ze voor. Meestal ben ik wel snel genoeg om direct via home dat te zien, maar soms niet, en dan moet ik de omweg volgen.

Zo had ik net mijn eerste knokpartij in Assassins creed 2, en dan vind ik het gewoon grappig te zien dat nog geen 40% dat ook gedaan heeft. (of althans die knokpartij dan) Maar als het gaat op story achievements is het ook een indicatie in hoeveel mensen begonnen en het niet afgemaakt hebben. Zegt wat over hoe populair het is en wat anderen van het verhaal vonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
ArthurMorgan schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:23:
[...]

er is geen nut, ik vind het leuk om te zien hoeveel procent van de andere spelers iets ook gehaald hebben. Daar gebruik ik ze voor. Meestal ben ik wel snel genoeg om direct via home dat te zien, maar soms niet, en dan moet ik de omweg volgen.

Zo had ik net mijn eerste knokpartij in Assassins creed 2, en dan vind ik het gewoon grappig te zien dat nog geen 40% dat ook gedaan heeft. (of althans die knokpartij dan) Maar als het gaat op story achievements is het ook een indicatie in hoeveel mensen begonnen en het niet afgemaakt hebben. Zegt wat over hoe populair het is en wat anderen van het verhaal vonden.
Heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg! Helder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Nog iets bij die achievements. Als je meedoet aan het reward programma dan is een achievement (max 1 per dag) ook 5 cent waard. Ik heb dit jaar al iets van 20 euro aan tegoed gehad voor games. Niet dat ik dat nodig heb, maar toch leuk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Hier ook een pi-hole draaien. Al jaren en nooit problemen. DNS eens op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 gezet en zowaar werkte de rewards app weer.

Toen maar in de pi-hole logging gekeken en jawel hoor:

prod.rewardsplatform.microsoft.com
(blocked rewardsprod.trafficmanager.net)

stond netjes in het rood dat het geblokkeerd werd.
Verwijderd schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:47:
[...]

Bedankt voor het meedenken :)

Er is ergens een lijst met Microsoft domeinnamen die je kan whitelisten. Die heb ik destijds toegepast of ik heb ergens *.microsoft.com in pi-hole toegevoegd. Maar het klopt wel wat je zegt, in principe kan de Xbox wel buiten een pi-hole om het internet op. Browsen doe ik toch niet op de Xbox.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-10 10:12

Kalkie

NLMP

Donstil schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:00:
[...]

Echt? Ik heb ook een PiHole en een firewall die recursive DNS doet en nergens last van.

Wel heb ik wat poorten open moeten zetten maar dat is niet vreemd verder.
Ik verdacht niet direct de pihole aangezien m’n Xbox one X beneden geen problemen gaf.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:53

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Blijkbaar wordt dit onderzocht, interessant of dit doorgang gaat vinden. Brengt een hoop mogelijkheden met zich mee.

https://www.xda-developer...-android-microsoft-store/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
justifire schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:40:

Evenals de achievements in de xbox app, die staan ook onder de profile pic, waarom niet gewoon een tabje “Achievements” zoals het in de oude app geregeld was ?? 8)7
Zo is het bij mij ook. Al kan ik me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst naar achievements op de Xbox zelf gekeken heb. Dat ze eens even snel trueachievements.com kopen en dat integreren in hun OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hifigamefreak schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:01:
Blijkbaar wordt dit onderzocht, interessant of dit doorgang gaat vinden. Brengt een hoop mogelijkheden met zich mee.

https://www.xda-developer...-android-microsoft-store/
Als je daarmee dan ook Android TV Apps kan launchen, zou dat wel erg gaaf zijn. Dan word het draaien van emulators en 3rd party multimedia players nog eenvoudiger. Nu werkt Android TV op mijn huidige TV nog perfect, maar ooit vrees ik dat het afloopt met het support daarvan. Dan kan de Xbox eventueel daarvoor ingezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRE-Inc schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:33:
[...]

Bedankt voor het meedenken :)

Er is ergens een lijst met Microsoft domeinnamen die je kan whitelisten. Die heb ik destijds toegepast of ik heb ergens *.microsoft.com in pi-hole toegevoegd. Maar het klopt wel wat je zegt, in principe kan de Xbox wel buiten een pi-hole om het internet op. Browsen doe ik toch niet op de Xbox.
Het klopt dat er wel lijsten op het internet rondzwerven met Microsoft domeinnamen specifiek voor de Xbox. Deze had ik ook wel een keer toegevoegd. Maar op een gegeven moment komt Microsoft met xboxupdate.live1234.com (ik noem maar iets fake hoor, maar je snapt mijn punt denk ik wel), kun je deze ook weer toevoegen.
Ik weet niet hoe het nu werkt i.c.m. met Pihole en wat voor domeinen Microsoft allemaal gebruikt voor de Xbox, maar ik vond het gedoe 't niet meer waard :P Zeker niet voor de beperkt aantal uren wat ik in de week maar heb om te gamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:40:

De settings zitten niet onder je profile pic verstopt, je profile pic is een snelkoppeling naar de profile & system tab van het guide menu waar ook settings staat (als je een stap omhoog gaat met B ). Druk op de Xbox knop en een paar keer naar rechts (zelf instelbaar hoe vaak want je kunt de volgorde zelf instellen zoals @uchiha tijntje ook al zei) en je zit in datzelfde menu.
Zelfde voor achievements, zit ook gewoon in dat guide menu.

Ik vind het zelf heel handig en logisch... Achievements druk ik op de Xbox knop, paar keer naar rechts en daar staan gelijk de achievements voor de huidige game. 1 stapje naar onder ga je naar de achievements 'app' waar je ook de stats, alle andere games en de ranglijsten kunt zien.
Lijst van games, druk op Xbox knop, 1 omlaag en 1 keer op A voor de configureerbare groepen, nog een keer A voor de volledige library.

Tuurlijk als je het niet gewend bent is het even zoeken, maar bij die andere ben ik ook altijd aan het zoeken omdat ik die veel minder gebruik (de pro van de vorige generatie heb ik nog staan).

Overigens heb ik zelf ook af en toe wel wat haperingen met het menu nu. Vooral met de Xbox knop het guide menu openen vanuit een game is niet altijd even responsief. Soms denkt de Xbox zelfs dat ik de guide knop ingedrukt hield en krijg ik het power menu. Lijkt dus echt iets te blijven hangen even soms en dat lijkt me echt een software ding, dat ligt niet aan de hardware. Daar mogen ze dus inderdaad wel nog wat werk aan doen om te zorgen dat dat altijd responsief is, misschien aparte threads maken om het los te trekken van wat dan ook die vertraging veroorzaakt.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:15:
[...]

De settings zitten niet onder je profile pic verstopt, je profile pic is een snelkoppeling naar de profile & system tab van het guide menu waar ook settings staat (als je een stap omhoog gaat met B ). Druk op de Xbox knop en een paar keer naar rechts (zelf instelbaar hoe vaak want je kunt de volgorde zelf instellen zoals @uchiha tijntje ook al zei) en je zit in datzelfde menu.
Zelfde voor achievements, zit ook gewoon in dat guide menu.

Ik vind het zelf heel handig en logisch... Achievements druk ik op de Xbox knop, paar keer naar rechts en daar staan gelijk de achievements voor de huidige game. 1 stapje naar onder ga je naar de achievements 'app' waar je ook de stats, alle andere games en de ranglijsten kunt zien.
Lijst van games, druk op Xbox knop, 1 omlaag en 1 keer op A voor de configureerbare groepen, nog een keer A voor de volledige library.

Tuurlijk als je het niet gewend bent is het even zoeken, maar bij die andere ben ik ook altijd aan het zoeken omdat ik die veel minder gebruik (de pro van de vorige generatie heb ik nog staan).

Overigens heb ik zelf ook af en toe wel wat haperingen met het menu nu. Vooral met de Xbox knop het guide menu openen vanuit een game is niet altijd even responsief. Soms denkt de Xbox zelfs dat ik de guide knop ingedrukt hield en krijg ik het power menu. Lijkt dus echt iets te blijven hangen even soms en dat lijkt me echt een software ding, dat ligt niet aan de hardware. Daar mogen ze dus inderdaad wel nog wat werk aan doen om te zorgen dat dat altijd responsief is, misschien aparte threads maken om het los te trekken van wat dan ook die vertraging veroorzaakt.
Wbt achievements, heb het over de ios xbox app (dus niet op de xbox maar op de ipad)

Wbt settings zal ik er eens induiken, voor het eerst dat ik dit ergens lees, ik ga het verder uitzoeken, thanks ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

ArthurMorgan schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:27:
Nog iets bij die achievements. Als je meedoet aan het reward programma dan is een achievement (max 1 per dag) ook 5 cent waard. Ik heb dit jaar al iets van 20 euro aan tegoed gehad voor games. Niet dat ik dat nodig heb, maar toch leuk ;)
Hoe werkt dat rewards programma precies, ik heb wel de app eens een keer geopend maar daar kan je alleen GamePass verleningen en hardware kopen met veel punten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
giantgiantus schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:43:
[...]

Of gewoon allebei. Zelfs met accessories goedkoper dan een pc (of zelfs alleen een videokaart) 👍.

Het valt me op dat sommige games die ik op mijn Xbox heb staan ik niet in streamen naar m’n iPad. Bv final fantasy x. Andere games werken prima. Wat is daar de verklaring voor?
Ik heb ze ook allebei, maar vond gewoon de vergelijking van een Seat met een andere auto beetje misplaatst. PlayStation heeft zeker mooie games. Maar de Xbox is geweldig en beter bezig dan Sony. Kan het even niet laten te reageren. Maar inderdaad laat iedereen vooral in zijn waarde.

Zie dat dit verder is afgerond. Fijn 😊
In other news:
Wat ben ik onder de indruk van psychonauts 2 !
Geweldig spel! Ik speel even niks anders meer.

[ Voor 10% gewijzigd door mobygo76 op 04-09-2021 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Chipkaarten kunnen mogelijk langer aanhouden tot 2023(!)

Bron: https://www.bloomberg.com...ay-tight-for-another-year

Hoop toch wel dat iedereen die het wil in 2022 een console kan krijgen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De opmerking dat exclusive games bepalen welke console “beter” is, is gewoon onzinnig en een oneigenlijk argument dat de laatste 10 jaar veelvuldig is gebruikt.

Wel is de opmerking te plaatsen dat bepaalde genres / games beter bij je passen en je daardoor een voorkeur hebt voor een bepaalde console.

Dit is dan ook de reden dat het Xbox platform en de exclusive games die er op uitkomen het beste tot zijn recht komen voor mij. Games zijn zo ontzettend subjectief. Wat je van een game vind is zo ontzettend subjectief.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-09-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:59
uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:35:
De opmerking dat exclusive games bepalen welke console “beter” is, is gewoon onzinnig en een oneigenlijk argument dat de laatste 10 jaar veelvuldig is gebruikt.

Wel is de opmerking te plaatsen dat bepaalde genres / games beter bij je passen en je daardoor een voorkeur hebt voor een bepaalde console.

Dit is dan ook de reden dat het Xbox platform en de exclusive games die er op uitkomen het beste tot zijn recht komen voor mij. Games zijn zo ontzettend subjectief.
Smaak is subjectief. Een game op zichzelf niet toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:36:
[...]

Wat voor de ene een 30 uur durende Game of the Year game is, is voor de andere 30 uur ellende en boredom. Dus ja wat iemand van een game op zichzelf vindt is subjectief.

Gamer 1: Console A heeft exclusive X!!! Dus het is de beste console!
Gamer 2: Maar exclusive X is saai.
Gamer 1: Ehm.. maar exclusive X is game of the year!!
Gamer 2: Maar… exclusive X is saai…
Gamer 1: Maar.. maar.. het heeft een 9 op metacritic..
Gamer 2: …..

Of wil je zeggen dat je een game leuk moet vinden omdat anderen het leuk vinden? Er zijn natuurlijk wel aspecten waar je een game “objectief” op kunt scoren, zoals hoe het technisch draait, en eventueel nog graphics en muziek (alhoewel dat ook al enigszins subjectief is) maar bijv. gameplay en story is al een stuk lastiger.

Dus zoals ik zei, je kunt best bepleiten dat een een console beter bij je past voor wat betreft de type games. Maar dat is dus subjectief.

@giantgiantus thanks voor de toelichting.
Ah, als je me alleen wilde corrigeren op een technicality, prima :) Alleen zonde van mijn tijd.

[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-09-2021 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
giantgiantus schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:36:
[...]

Inderdaad. Je kunt een game nog zo goed vinden maar als het een slechte game is dan heb je er gewoon geen verstand van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:54:
[...]

Ah, als je me alleen wilde corrigeren op een technicality, prima :) Alleen zonde van mijn tijd.
Nee. Ik snapte niet hoe ik die opmerking moest interpreteren. Maar je uitleg is crystal clear en ben ik het wel mee eens. Tegelijkertijd zijn er natuurlijk wel objectief slechte games. Bv bij technische onvolkomenheden. Ook denk ik dat er wel iets is als een objectief goede game als het technisch allemaal in orde is. Het goed werkt etc. Een Mario kan je weinig op aanmerken maar kan nog steeds absoluut niet je game zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Alan Wake remastered:

https://www.windowscentra...__twitter_impression=true

Echt een hele toffe game. Zal nu met de nieuwe hardware er wel heel goed uit kunnen zien. Met name omdat de game enorm leunde op lichteffecten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:35:

Dit is dan ook de reden dat het Xbox platform en de exclusive games die er op uitkomen het beste tot zijn recht komen voor mij. Games zijn zo ontzettend subjectief. Wat je van een game vind is zo ontzettend subjectief.
Ik weet niet of je hiermee naar een van mijn eerdere posts refereert, maar volgens mij heb ik nergens geroepen dat de ene console beter is dan de andere.

Ik haal een console maar met 1 reden in huis, het uitvoeren van mijn hobby; games spelen. Als ik een game wil spelen die enkel op de XSX te verkrijgen is, dan halen we die in huis, wat nu dus ook gebeurt is.

Wat ik met de exclusive games bedoelde, is dat er gewoon veel meer (AAA) exclusives op de PS4/5 zijn te verkrijgen. Dat is geen mening maar een feit. Wil je die niet mislopen, dan is de keuze (als je moet kiezen) tussen beide consoles (in dat opzicht) snel gemaakt. Of als je financieel de ruimte hebt, dan haal je ze allebei in huis.

Wil dat zeggen dat de PS4/5 daardoor de betere console is? Nee, absoluut niet. Interesseert het überhaupt iemand welke console beter is? Mij in ieder geval niet.

Back on topic… zijn er games die ik absoluut moet spelen op de XSX? (AAA of indie games.) FH4 is echt super gaaf, maar probeer die niet al te veel te spelen omdat FH5 er binnenkort ook aankomt. FS heb ik op de Pc al reeds gespeeld en speelt sowieso niet lekker weg op een console 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:46:
Alan Wake remastered:

Echt een hele toffe game. Zal nu met de nieuwe hardware er wel heel goed uit kunnen zien. Met name omdat de game enorm leunde op lichteffecten.
Oh wow, erg vet :9
En zo snel ook al, leuke verassing !

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SparksNL schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:04:
[...]

Back on topic… zijn er games die ik absoluut moet spelen op de XSX? (AAA of indie games.) FH4 is echt super gaaf, maar probeer die niet al te veel te spelen omdat FH5 er binnenkort ook aankomt. FS heb ik op de Pc al reeds gespeeld en speelt sowieso niet lekker weg op een console 😄
Death’s Door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alan Wake remastered:

Alweer een remaster :P
Maar wel vet. Game staat al een paar jaar op mn lijst om helemaal uit te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
hifigamefreak schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:24:
[...]

Hoe werkt dat rewards programma precies, ik heb wel de app eens een keer geopend maar daar kan je alleen GamePass verleningen en hardware kopen met veel punten :)
Ik koop alleen cadeaukaarten. 2, 5 en 10 euro meestal. Dat kost 1000 punten per euro. op de reward pagina staan vaak verschillende dingen die je kunt doen. video kijken voor een halve cent (dat is aanklikken en afsluiten, je hoeft dus niet echt de video te bekijken.) Maar ook regelmatig een spel spelen en 1 achievement halen voor 25 cent. Ook spellen vie de xbox store levert punten op. Ook zijn er gamepassquests die punten opleveren. Die staan echter niet in de rewardapp maar bij de achievements.

Je kunt er op jagen, maar dat vind ik de moeite niet waard. Maar er een beetje op letten en pakken wat je toch al van plan was te doen gaat makkelijk. Ook op https://rewards.microsoft.com/ kun je punten pakken. klik, tabblad sluiten, klik, tabblad sluiten :) Paar seconden werk als je toch net niks deed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wat ik met de exclusive games bedoelde, is dat er gewoon veel meer (AAA) exclusives op de PS4/5 zijn te verkrijgen. Dat is geen mening maar een feit.
Een aantal jaar geleden was dit zeker waar, maar volgens mij is het ondertussen helemaal niet meer zo'n overduidelijk feit. Lastige is wat je precies als AAA definieert, maar ik zou het dit jaar en zelfs vorig jaar niet meer zo stellig durven zeggen. En voor de toekomst is het helemaal een wankel statement, gezien de vele studio's van Microsoft nu.

Edit: Dat zegt overigens meer over Xbox dan PS, want daar is het min of meer hoe het altijd geweest is. Microsoft is gewoon flink catch up aan het spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Finraziel op 04-09-2021 23:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Alan Wake remastered:

Oeehhh, echt een van de pareltjes van de 360. Destijds zeer mee vermaakt.

Hopelijk is het een volwaardige remaster en niet enkel een resolutie/framerate boost. Alan Wake + moderne render technieken = :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
Finraziel schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:59:
[...]

Een aantal jaar geleden was dit zeker waar, maar volgens mij is het ondertussen helemaal niet meer zo'n overduidelijk feit. Lastige is wat je precies als AAA definieert, maar ik zou het dit jaar en zelfs vorig jaar niet meer zo stellig durven zeggen. En voor de toekomst is het helemaal een wankel statement, gezien de vele studio's van Microsoft nu.
Ik heb de vorige generatie Xbox overgeslagen. Welke pareltjes kun je me allemaal aanbevelen? Ik heb nu namelijk wél een XSX 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Iemand hier een idee? Ik had tot vandaag een Xbox One in Dev mode voor Retroarch. Deze ging direct weer aan nadat ik hem had uitgezet, continu. Energiemodus op besparing etc., alles nagelopen. M'n andere (8 ))Xbox One's (S/X) doen dit niet, evenals m'n Series X.

Sinds vandaag ook een Series S erbij en deze in Dev modus gezet. Deze doet exact hetzelfde als de One; zodra ik hem uitschakel, gaat hij gelijk weer aan. Het lijkt er dus op dat de Dev modus iets triggert in de console maar ik kan er geen vat op krijgen wát. Het is heel irritant, want ik kan dus de machine pas écht uitzetten als ik hier de stroom uitschakel (gameroom). Voor de rest heeft het ding de hele avond voor Piet Snot aangestaan.

Krijg er niet veel over gevonden, iemand een idee? Ding is up to date, alle apps/evt. games ook.

/Het lijkt relatief simpel, in de settings als je de console benadert kun je kiezen voor power up after shutdown, dit zorgt er blijkbaar voor dat de Xbox direct weer opstart. Wat een gedoe :X

[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 05-09-2021 00:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
SparksNL schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:53:
[...]

Ik heb de vorige generatie Xbox overgeslagen. Welke pareltjes kun je me allemaal aanbevelen? Ik heb nu namelijk wél een XSX 😊
Forza horizon 4 is wel gaaf. Je mist niks aan de volgende als je 4 uitspeelt.

Halo Master Chief collection is echt de shizzle. Daarmee heb je alle Halo's. Halo CE (de eerste) speelt wat gedateerd. Vanaf 2 is het dik genieten. Halo is voor mij de reden om een Xbox te hebben met als goede tweede:

Gears. Vanaf 3 is nog met ok graphics te spelen op de moderne consoles al zijn deel 1 en 2 wat mij betreft de beste. 3 is nog best cool maar 4 en 5 vind ik geen gears meer qua campaign.

Qua indy games weet ik niet eens wat exclusives zijn. Death's door volgens mij en Uncharted ofzo.

Als het klopt dat Alan Wake remastered wordt: speel Alan Wake. Dat is echt een cool spel.

[ Voor 5% gewijzigd door Exactor it op 05-09-2021 00:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:19
Exactor it schreef op zondag 5 september 2021 @ 00:12:
[...]

Forza horizon 4 is we gaaf. Je mist niks aan de volgende als je 4 uitspeelt.

Halo Master Chief collection is echt de shizzle. Daarmee heb je alle Halo's. Halo CE (de eerste) speelt wat gedateerd. Vanaf 2 is het dik genieten. Halo is voor mij de reden om een Xbox te hebben met als goede tweede:

Gears. Vanaf 3 is nog met ok graphics te spelen op de moderne consoles al zijn deel 1 en 2 wat mij betreft de beste. 3 is nog best cool maar 4 en 5 vind ik geen gears meer campaign.

Qua indy games weet ik niet eens wat exclusives zijn. Death's door volgens mij en Uncharted ofzo.
Niet te vergeten de remaster van deel 1 van Gears.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ori and the blind forest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 14:43
Alan Wake remastered:

Yesssss!!! Ik was een heel eind gekomen maar toen verdween die van Gamepass. Wilde m steeds nog een keer kopen. Geweldige game, zelfs al met Xbox 360 graphics. Avondje alleen thuis, headset op, lichten uit en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03:51
Als opwarmertje voor Horizon 5 vandaag deel
4 weer eens opgestart en ik blijf mij verbazen hoe goed dat er eigenlijk al uit ziet, dan te bedenken dat deel 5 weer een grote stap gaat maken is echt bizar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:34
Exorcist schreef op zondag 5 september 2021 @ 00:04:
Iemand hier een idee? Ik had tot vandaag een Xbox One in Dev mode voor Retroarch. Deze ging direct weer aan nadat ik hem had uitgezet, continu. Energiemodus op besparing etc., alles nagelopen. M'n andere (8 ))Xbox One's (S/X) doen dit niet, evenals m'n Series X.

Sinds vandaag ook een Series S erbij en deze in Dev modus gezet. Deze doet exact hetzelfde als de One; zodra ik hem uitschakel, gaat hij gelijk weer aan. Het lijkt er dus op dat de Dev modus iets triggert in de console maar ik kan er geen vat op krijgen wát. Het is heel irritant, want ik kan dus de machine pas écht uitzetten als ik hier de stroom uitschakel (gameroom). Voor de rest heeft het ding de hele avond voor Piet Snot aangestaan.

Krijg er niet veel over gevonden, iemand een idee? Ding is up to date, alle apps/evt. games ook.

/Het lijkt relatief simpel, in de settings als je de console benadert kun je kiezen voor power up after shutdown, dit zorgt er blijkbaar voor dat de Xbox direct weer opstart. Wat een gedoe :X
Heb zelf Retroarch via een Discord laten whitelisten. Hoef je nooit meer naar Dev mode. Misschien is dat een oplossing als je er niet uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-10 12:52
Ik heb nog steeds die halo elite series 2 controller in de preorder staan.. ik hoor inmiddels zoveel slechte dingen over dat apparaat, van kapot gaan tot kapot aankomen, dat ik twijfel de order te annuleren.

[IMG]https://card.psnprofiles.com/2/Meneer_UYL.png[/IMG]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
Meneer UYL schreef op zondag 5 september 2021 @ 07:13:
Ik heb nog steeds die halo elite series 2 controller in de preorder staan.. ik hoor inmiddels zoveel slechte dingen over dat apparaat, van kapot gaan tot kapot aankomen, dat ik twijfel de order te annuleren.
Kan je toch doen als je hem zelf ervaren hebt. Terugsturen van spullen is echt nog nooit zo makkelijk geweest. Daarnaast is garantie MS echt heel goed ( in ieder geval in de tijd van de ONE).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Buiten de al genoemde games... Ben even door de gamepass lijst gelopen en de volgende springen er wat mij betreft wel uit. Alleen exclusives. Wel console exclusives natuurlijk want vrijwel alles komt ook naar pc.

Gears tactics, verrassend leuk en een leuke instap in de tactical turn based wereld.
Vond je dat leuk dan Wasteland 3, hoewel ik hem zelf nog steeds verder dan de intro moet spelen (curse you backlog :+), maar zou heel goed moeten zijn (vraag @uchiha tijntje maar :P)
Ori and the blind forest was al genoemd, maar uiteraard will of the wisps ook, beide zijn briljant.
Grounded heb ik zelf nog niet gespeeld maar heeft zijn eigen schare fans. De game is een beetje vaag omdat hij in een permanente staat van early release lijkt te zijn maar van wat ik van de fans hier begreep is het ondertussen vrij 'af' (in dat het sowieso speelbaar is, niet dat ze stoppen met nieuwe dingen toevoegen). Maar ook deze zelf nog niet gedaan.
New super Lucky's tale is een leuke 3d platformer, lekker voor tussendoor (twijfel even of die exclusive was maar ik dacht het wel).
Psychonauts 2 is net uit en de meeste mensen vinden hem geweldig, zelf nog niet gedaan (twijfel nog of ik deel 1 ook nog wil spelen eerst).
Quantum break, hoewel ik hem zelf niet uitgespeeld heb omdat er iets tussen kwam en toen was ik later helemaal uit het verhaal... Eigenlijk moet ik die zelf nog eens opnieuw oppakken.
Rare Replay is cool als je gewoon nog eens in een leuke setting van die oude games wil proeven.
Sea of thieves heeft zijn eigen schare fans, maar zelf niet gespeeld (ben niet zo van de multiplayer zelf).
The medium vond ik toch wel een lekkere versnapering tussendoor toen de xsx net uit was.
The outer worlds is geweldig, lijkt een beetje op Fallout, maar dan iets minder open world en in een verre kolonie in de ruimte ipv op een postapocalyptische wereld (realiseer me nu dat die waarschijnlijk niet exclusive is, maar laat hem toch staan want erg leuk, en een eventuele opvolger die als ik me niet vergis geteased was zal het wel zijn).

En natuurlijk de Gears serie en Forza wat redelijk voor zich spreekt. Halo durf ik niet te zeggen, ik kwam om een of andere reden jaren geleden niet door deel 2 heen. Staat nog steeds op mijn lijstje om ooit door alle games heen te spelen. Wilde dat eigenlijk voor Infinite doen maar geen schijn van kans dat ik daar de tijd voor ga vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
Finraziel schreef op zondag 5 september 2021 @ 07:47:
[...]

En natuurlijk de Gears serie en Forza wat redelijk voor zich spreekt. Halo durf ik niet te zeggen, ik kwam om een of andere reden jaren geleden niet door deel 2 heen. Staat nog steeds op mijn lijstje om ooit door alle games heen te spelen. Wilde dat eigenlijk voor Infinite doen maar geen schijn van kans dat ik daar de tijd voor ga vinden.
Juist super slim. Als je nu begint met halo en het rustig doorspeelt kan je het eerste jaar van halo infinite overslaan en speel je hopelijk geen beta maar een game die af is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-10 19:29
[...]

Ik heb sinds vorige week problemen met het halen van de quest uit rewards.
Nu las ik dit en dacht ik dat dit misschien de oorzaak wel kon zijn. Maar ook via cloud op een 5g verbinding lukt het niet om de quest te halen. Iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 15:02
BM schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:49:
[...]

Weet je hoe dat heet? Gewenning :)

Geef mij een Playstation/ Switch/ Whatever-andere-console, en ik moet ook even zoeken waar alles zit.

En die settings-knop staat niet tussen je laatst gespeelde games. Settings is 'gewoon' een app, die tussen je laatst geopende apps staat ja. De manier om bij settings te komen is hierboven uitgelegd, en als je even in je hoofd hebt zitten dat de Xbox knop op je controller DE manier is om overal bij te komen imho niet heel onlogisch.
Ik had bijvoorbeeld graag gehad dat je hem kunt pinnen als tile, maar dat lukt me maar niet op de 1e regel van het dashboard, dat zou ik chill vinden. Volgens mij kun je hem alleen ergens onderin groeperen ofzo, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Meneer UYL schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:33:
[...]

Ik heb enkel een ps4 slim om het mee te vergelijken, maar ook die voelt wat sneller/strakker qua design. Tenminste weet ik heel duidelijk waar ik moet kijken voor alles wat ik nodig heb. Bij Xbox ben ik dat vaak al snel kwijt en moet ik weer zoeken. Om maar te spreken van de settings op de Xbox, die zo onduidelijk gecategoriseerd is....
Damn, daar verschil ik toch echt van mening met je! Mijn PS4 vond ik qua UI echt extréém traag, het opstarten van de store duurden eeuwen en ook tiles die niet laden of me terug naar het home menu gooiden in plaats van opstarten doen mij weer snakken naar Xbox UI. Ik vond dus PS4 UI héél erg onduidelijk ongecatoriseerd, zoals starten chat, uitzetten, berichten versturen, storage menu, etc.

Heb het gisteren nog getest omdat ik TLOU 2 nog moest uitspelen, was gewoon echt niet te doen zo traag...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 19:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0iH35yOrLNcU9TlQrpFn1mDgfA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3f1kzo8DS9ut3DvSR96YNIwh.png?f=fotoalbum_large

Stelletje spammers hier :+

Naja, feitelijk is er ook veel nieuws te bespreken de laatste tijd. Dus ik ben zelf niet zo verbaast als de redacteur van het artikel.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• giantgiantus
Wom schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:45:
[Afbeelding]

Stelletje spammers hier :+

Naja, feitelijk is er ook veel nieuws te bespreken de laatste tijd. Dus ik ben zelf niet zo verbaast als de redacteur van het artikel.
Volgens mij is de verklaring simpeler. Dennis en Bram zijn niet meer actief in het PlayStation forum en justfire en uchiha tijntje wel in het Xbox forum 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je al weet dat het offtopic is, post het dan gewoon niet

[ Voor 81% gewijzigd door BM op 05-09-2021 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:09
[...]

Wat ik met de exclusive games bedoelde, is dat er gewoon veel meer (AAA) exclusives op de PS4/5 zijn te verkrijgen. Dat is geen mening maar een feit. Wil je die niet mislopen, dan is de keuze (als je moet kiezen) tussen beide consoles (in dat opzicht) snel gemaakt. Of als je financieel de ruimte hebt, dan haal je ze allebei in huis.

Wil dat zeggen dat de PS4/5 daardoor de betere console is? Nee, absoluut niet. Interesseert het überhaupt iemand welke console beter is? Mij in ieder geval niet.
Helemaal eens!

De PlayStation lijkt meer (console) exclusive IPs te hebben en dan met name in de hoek van de singleplayer games zoals God of War, Spider-Man, Ratchet and Clank en Uncharted.

Xbox heeft ook z’n eigen exclusives, maar lijkt daar geen direct antwoord te hebben. Gevoelsmatig zetten ze meer in op samen spelen en dat kunnen ze heel goed faciliteren door de Game Pass.

Als all-time PlayStation gebruiker die nu (met veeeeeeel plezier) een XSX heeft, mis ik die SP en Story Driven games bij Xbox. Niet te zeggen dat de Xbox geen goed game aanbod heeft, maar deze “categorie” aan games vind ik helaas niet genoeg. That said, ik heb niet zoveel met Halo en Gears, dus dat verklaart misschien een klein beetje mijn gevoel.

Dat is ook de reden dat ik “ooit” een PS5 erbij ga nemen om onder andere de nieuwe GoW en R&C te spelen.

Maar goed, dit zijn allemaal persoonlijke meningen en ervaringen en is natuurlijk niet in steen geschreven, dus als je het hier niet mee eens bent moet je ook zeker mijn mening links laten liggen en van je Xbox blijven genieten. Dat blijf ik namelijk ook doen. :+

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:13
CptMeatball schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:23:
[...]

Helemaal eens!

De PlayStation lijkt meer (console) exclusive IPs te hebben en dan met name in de hoek van de singleplayer games zoals God of War, Spider-Man, Ratchet and Clank en Uncharted.

Xbox heeft ook z’n eigen exclusives, maar lijkt daar geen direct antwoord te hebben. Gevoelsmatig zetten ze meer in op samen spelen en dat kunnen ze heel goed faciliteren door de Game Pass.

Als all-time PlayStation gebruiker die nu (met veeeeeeel plezier) een XSX heeft, mis ik die SP en Story Driven games bij Xbox. Niet te zeggen dat de Xbox geen goed game aanbod heeft, maar deze “categorie” aan games vind ik helaas niet genoeg. That said, ik heb niet zoveel met Halo en Gears, dus dat verklaart misschien een klein beetje mijn gevoel.

Dat is ook de reden dat ik “ooit” een PS5 erbij ga nemen om onder andere de nieuwe GoW en R&C te spelen.

Maar goed, dit zijn allemaal persoonlijke meningen en ervaringen en is natuurlijk niet in steen geschreven, dus als je het hier niet mee eens bent moet je ook zeker mijn mening links laten liggen en van je Xbox blijven genieten. Dat blijf ik namelijk ook doen. :+
Dit is gewoon een gegeven wat al lange tijd bekend is. Mijn hoop is dat met de aankoop van Bethesda enzovoort we een stuk meer SP story driven games zullen gaan zien. De vooruitzichten zijn wat dat betreft hoopgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Meneer UYL schreef op zondag 5 september 2021 @ 07:13:
Ik zat ook al langer te twijfelen om een Elite v2 te halen, je leest idd zoveel gedoe ermee dat ik het ook moeilijk vond om het risico te nemen, echter toch maar gedaan en so far so good, heerlijke controller maar heb hem ook nog maar net.

Die paddles werken echt heerlijk moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
Sipio schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:55:
[...]

Ik zat ook al langer te twijfelen om een Elite v2 te halen, je leest idd zoveel gedoe ermee dat ik het ook moeilijk vond om het risico te nemen, echter toch maar gedaan en so far so good, heerlijke controller maar heb hem ook nog maar net.

Die paddles werken echt heerlijk moet ik zeggen.
Blij om dit te horen. Ik hoorde van anderen dat er 2 jaar garantie op het apparaat zit dus ik neem hem en zend hem eventueel in voor vervanging/repair.

Weet jij of je extra setjes thumbsticks kan kopen, voor het geval deze later slijten?
en is extended warranty ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@Meneer UYL Ik heb de 'Gewone' Elite dus niet de Halo Edition maar bij mij zaten er volgens mij ook 2 thumbsticks bij, ook een iets langere volgens mij (heb helaas niet echt goed gekeken sorry heb hem zelf vrij standaard gehouden zeg maar).

Het is ook jammer dat er zoveel problemen mee zijn want het hele pakket straalt echt wel goede klasse uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06
schumi1986 schreef op zondag 5 september 2021 @ 00:55:
Als opwarmertje voor Horizon 5 vandaag deel
4 weer eens opgestart en ik blijf mij verbazen hoe goed dat er eigenlijk al uit ziet, dan te bedenken dat deel 5 weer een grote stap gaat maken is echt bizar :)
Ik zit de laatste tijd graag deel 4 aan het spelen. Zeer nice spel en hoe meer ik spel hoe meer excited ik ben voor deel 5. :)

Ik speel het wel voornamelijk met de cloud. Hoop dat ik het op launch daarop ook kan spelen. Maar misschien met de winter dat ik weer wat vaker achter de Series X ga zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
Sipio schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:05:
@Meneer UYL Ik heb de 'Gewone' Elite dus niet de Halo Edition maar bij mij zaten er volgens mij ook 2 thumbsticks bij, ook een iets langere volgens mij (heb helaas niet echt goed gekeken sorry heb hem zelf vrij standaard gehouden zeg maar).

Het is ook jammer dat er zoveel problemen mee zijn want het hele pakket straalt echt wel goede klasse uit.
Ja ik ben dus ook erg benieuwd naar de look en feel van zo een controller, maar tegelijkertijd zijn er zoveel negatieve berichten over de controller zelf. Wat vind jij van de normale one/series controller? Kun je daar een vergelijking tussen trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-10 20:18
Ik heb sinds dit weekend een Series X. Lange tijd geen console gehad.

Nu heb ik ook wat games op disc erbij gekregen, maar die moet die ook nog installeren (en een update) wat is tegenwoordig de toegevoegde waarde van games op disc hebben? Puur voor de lol want volgens mij ga je er in SSD ruimte niet veel op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-10 15:38
Inhumanous schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:32:
Ik heb sinds dit weekend een Series X. Lange tijd geen console gehad.

Nu heb ik ook wat games op disc erbij gekregen, maar die moet die ook nog installeren (en een update) wat is tegenwoordig de toegevoegde waarde van games op disc hebben? Puur voor de lol want volgens mij ga je er in SSD ruimte niet veel op vooruit.
Welkom bij de club.
Voor mij persoonlijk hebben games op disc helemaal geen voordeel. Eerder een nadeel (je moet de disc er in doen om te kunnen spelen). Als je graag je spellen wilt kunnen verkopen nadat je ze gespeeld hebt moet je wel fysieke exemplaren kopen.
Qua ruimte maakt het geen bal uit. Je moet ze installeren omdat je leessnelheid van de SSD hoger is dan van disc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
Radko schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:43:
[...]

Welkom bij de club.
Voor mij persoonlijk hebben games op disc helemaal geen voordeel. Eerder een nadeel (je moet de disc er in doen om te kunnen spelen). Als je graag je spellen wilt kunnen verkopen nadat je ze gespeeld hebt moet je wel fysieke exemplaren kopen.
Qua ruimte maakt het geen bal uit. Je moet ze installeren omdat je leessnelheid van de SSD hoger is dan van disc.
Het heeft nul voordeel..

Maaaarrrr, ik vind het heerlijk een plankje vol te hebben met fysieke games. En dat is toch wel van waarde voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Furrr
Meneer UYL schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:29:
[...]

Ja ik ben dus ook erg benieuwd naar de look en feel van zo een controller, maar tegelijkertijd zijn er zoveel negatieve berichten over de controller zelf. Wat vind jij van de normale one/series controller? Kun je daar een vergelijking tussen trekken?
Half jaar in bezit en bevalt me prima en erg blij mee!!
Alle controllers hebben iets van drift tegenwoordig en is prima in game op te lossen door je dead centre te vergroten. Dat is echt digitaal micrometer werk maar dan ben je er van af. Zou geen andere controller willen gebruiken at the moment! Echt een aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WY9GhLa4RXvmMDoGAhsJx0cIsTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awXO4uZjrDJfuNXHWZFlKbGZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Als je al weet dat het offtopic is, post het dan gewoon niet

[ Voor 87% gewijzigd door BM op 05-09-2021 12:58 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Meneer UYL schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:29:
[...]

Volgens mij kan bijna iedereen die er eenmaal mee is gaan spelen eigenlijk gewoon niet meer terug naar een gewone controller. Zo ervaar ik het zelf in ieder geval en lees dat sentiment hier ook. Dus ja, ze zijn geweldig... Alleen, misschien niet voor jaren en jaren. Persoonlijk vind ik het alsnog het geld waard, zelfs als ik af en toe garantie moet claimen en eens in de zoveel jaar een nieuwe moet kopen of zelf een oude repareren (heb de bumpers van mijn oude v1 zelf gerepareerd en mijn v2 moet ik nog steeds garantie op claimen omdat de RB en A niet geweldig werken). Ik zie het als een acceptabele kostenpost om mijn primaire hobby een stuk fijner te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Furrr schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:58:
[...]

Half jaar in bezit en bevalt me prima en erg blij mee!!
Alle controllers hebben iets van drift tegenwoordig en is prima in game op te lossen door je dead centre te vergroten. Dat is echt digitaal micrometer werk maar dan ben je er van af. Zou geen andere controller willen gebruiken at the moment! Echt een aanrader.

[Afbeelding]
Die controller ziet er wel een stuk luxer uit dan de standaard controller welke enkel een plastic shell heeft. Zit er aluminium/metaal in ofzo?
Finraziel schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:11:
[...]

Volgens mij kan bijna iedereen die er eenmaal mee is gaan spelen eigenlijk gewoon niet meer terug naar een gewone controller. Zo ervaar ik het zelf in ieder geval en lees dat sentiment hier ook. Dus ja, ze zijn geweldig... Alleen, misschien niet voor jaren en jaren. Persoonlijk vind ik het alsnog het geld waard, zelfs als ik af en toe garantie moet claimen en eens in de zoveel jaar een nieuwe moet kopen of zelf een oude repareren (heb de bumpers van mijn oude v1 zelf gerepareerd en mijn v2 moet ik nog steeds garantie op claimen omdat de RB en A niet geweldig werken). Ik zie het als een acceptabele kostenpost om mijn primaire hobby een stuk fijner te maken.
Hoe vaak, en hoe betrouwbaar is het retour sturen van de controller voor reparatie/vervanging?
En hoe zal dat dan gaan bij mij? Ik heb de limited halo edition, wordt mijne eindeloos gerepareerd of zullen ze gewoon een normale series 2 terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meneer UYL schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:15:
[...]

Die controller ziet er wel een stuk luxer uit dan de standaard controller was enkel een plastic shell heeft. Zit er aluminium/metaal in ofzo?

[...]

Hoe vaak, en hoe betrouwbaar is het retour sturen van de controller voor reparatie/vervanging?
En hoe zal dat dan gaan bij mij? Ik heb de limited halo edition, wordt mijne eindeloos gerepareerd of zullen ze gewoon een normale series 2 terugsturen?
Volgens mij zijn alleen de pedals achterop en de 'stammen' van de sticks van metaal. Maar ook in plastic heb je veel verschil, hij voelt in ieder geval top in de hand.

Wat betreft de garantie, je hebt gewoon 2 jaar... Wat betreft die limited edition, lijkt mij dat ze een zelfde controller terug moeten sturen, zijn ze ook wettelijk verplicht lijkt me. Maar ik heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@Meneer UYL De Elite voelt sowieso wat zwaarder dan de normale controller, het hele ding voelt echt premium, moet ook eerlijk toegeven dat ik soms wat 'banger' ben om hem flink te gebruiken dan een normale controller omdat ik hem niet wil slopen :P

Maar dat is nog steeds een beetje gewenning denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik hoop dat je beter weet dan zo te reageren...

[ Voor 88% gewijzigd door BM op 05-09-2021 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic

Ik ben nu Halo Master Chief collection aan het spelen. Halo 1, 2 en 3 al uitgespeeld. Nu bezig met Halo 3 ODST, daarna 4, 5 en Reach nog en ik ben weer op de hoogte.

spoiler:
Master Chief is nu in slaap tot hij gevonden wordt. Hopelijk zien we zijn terugkeer samen met Cortana nog.

[ Voor 15% gewijzigd door BM op 05-09-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-10 20:18
Verwijderd schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:00:
[mbr]Offtopic[/]

Ik ben nu Halo Master Chief collection aan het spelen. Halo 1, 2 en 3 al uitgespeeld. Nu bezig met Halo 3 ODST, daarna 4, 5 en Reach nog en ik ben weer op de hoogte.

spoiler:
Master Chief is nu in slaap tot hij gevonden wordt. Hopelijk zien we zijn terugkeer samen met Cortana nog.
Ik heb net master chief collection binnen gehaald (redelijke download) maar hij is bij mij in het chinees :+ al van alles geprobeerd maar ik krijg hem niet naar het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inhumanous schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:03:
[...]

Ik heb net master chief collection binnen gehaald (redelijke download) maar hij is bij mij in het chinees :+ al van alles geprobeerd maar ik krijg hem niet naar het engels.
Ik had dat ook en heb de systeemtaal van de Xbox zelf naar Engels gezet en land naar UK en toen kon ik het in het Engels spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Even een technisch vraagje.

Hier thuis staat de Series X verbonden met het internet via een double EN strict NAT protocol.
Maar ik ervaar nul problemen.
Meer mensen met bovenstaande ervaring?

Als ik google op strict NAT dan moet ik haast wel issues ervaren, maar echt niets van te merken..

Dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Furrr schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:05:
Even een technisch vraagje.

Hier thuis staat de Series X verbonden met het internet via een double EN strict NAT protocol.
Maar ik ervaar nul problemen.
Meer mensen met bovenstaande ervaring?

Als ik google op strict NAT dan moet ik haast wel issues ervaren, maar echt niets van te merken..

Dus ben benieuwd.
Ligt dat niet heel erg aan de games die je speelt? Met multiplayer ga je er vaak last van krijgen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
Kenny_026 schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:09:
[...]

Ligt dat niet heel erg aan de games die je speelt? Met multiplayer ga je er vaak last van krijgen…
Ik speel bijna alleen maar multiplayer (lees: Warzone, Coldwar, Modern Warfare, etc etc)

En dus nergens last van. Xbox geeft wel duidelijk Strict en Double NAT aan…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-10 11:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9idz301zhtJJ7XCp-ULrXiFUAgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ggSJomkYPjW9wL1xCxO4QI3h.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door drakiesoft op 05-09-2021 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Furrr schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:10:
[...]

Ik speel bijna alleen maar multiplayer (lees: Warzone, Coldwar, Modern Warfare, etc etc)

En dus nergens last van. Xbox geeft wel duidelijk Strict en Double NAT aan…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fwNlaNCEn8fjLMZZzvnTRdl9Wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ur6IjkHasvAfAOC2ioTb5Yrm.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat ik een beetje vind. Wellicht ontstaan er problemen als jij host bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Kenny_026 schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:34:
[...]

[Afbeelding]

Dit is wat ik een beetje vind. Wellicht ontstaan er problemen als jij host bent?
Thanks, ik was hier van op de hoogte, vandaar mn vraag. Kan het zijn dat er bepaalde technieken tegenwoordig toegepast worden om alles problemen te voorkomen. Kan me niet voorstellen dat de meeste mensen een NAT type veranderen / open zetten en verreweg de meeste mensen met een strict NAT online gamen. Is een aanname en kan er naast zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Furrr schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:55:
[...]

Thanks, ik was hier van op de hoogte, vandaar mn vraag. Kan het zijn dat er bepaalde technieken tegenwoordig toegepast worden om alles problemen te voorkomen. Kan me niet voorstellen dat de meeste mensen een NAT type veranderen / open zetten en verreweg de meeste mensen met een strict NAT online gamen. Is een aanname en kan er naast zitten.
Volgens mij staat tegenwoordig upnp standaard vaak aan in consumenten routers en dan heb je zonder iets te doen meestal al open nat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Furrr schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:55:
[...]

Er is hier vast iemand die het beter kan uitleggen maar ik zal een poging doen.

Jouw console heeft een intern ip adress. Dit is niet het ipadres waarmee je naar buiten praat. Dus stel je host een mp game en je praat over poort xxxx naar buiten dan zie je in het verkeer iets van 192.168.1.10:5345. Echter naar buiten toe wordt dit adres niet weergegeven maar het adres van je modem van de provider bijvoorbeeld 212.345.234.123. Dit adres gebruikt iemand in een remote sessie om naar te antwoorden. Dus op het moment dat poort 5345 weer aangesproken wordt dan is het aan je modem/router om dit verkeer door te routeren naar je console op die poort. Daar vertaalt je modem/router 212.345.234.123 naar 192.168.1.10. Dat is wat NAT doet. Feitelijk als je NAT op strict staat staan de poorten niet open en kan hij van buiten naar binnen niet je console bereiken.

Als je je console in DMZ zet dan staan standaard alle poorten open en heb je open NAT voor je console.

Wat @Finraziel zegt klopt want upnp maakt in principe firewall regels aan die poorten open zet. Echter is het een beetje vloeken in de kerk volgens mij want de veiligheid van upnp staat een beetje ter discussie.

[ Voor 7% gewijzigd door Kenny_026 op 05-09-2021 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kenny_026 schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:13:
[...]

Jouw console heeft een intern ip adress. Dit is niet het ipadres waarmee je naar buiten praat. Dus stel je host een mp game en je praat over poort xxxx naar buiten dan zie je in het verkeer iets van 192.168.1.10:5345. Echter naar buiten toe wordt dit adres niet weergegeven maar het adres van je modem van de provider bijvoorbeeld 212.345.234.123. Dit adres gebruikt iemand in een remote sessie om naar te antwoorden. Dus op het moment dat poort 5345 weer aangesproken wordt dan is het aan je modem/router om dit verkeer door te routeren naar je console op die poort. Daar vertaalt je modem/router 212.345.234.123 naar 192.168.1.10. Dat is wat NAT doet. Feitelijk als je NAT op strict staat staan de poorten niet open en kan hij van buiten naar binnen niet je console bereiken.

Als je je console in DMZ zet dan staan standaard alle poorten open en heb je open NAT voor je console.

Wat @Finraziel zegt klopt want upnp maakt in principe firewall regels aan die poorten open zet. Echter is het een beetje vloeken in de kerk volgens mij want de veiligheid van upnp staat een beetje ter discussie.
Met dmz zet je eigenlijk je console buiten de rest van je netwerk. Dus dan heb je geen firewall of andere beveiliging op je console zitten. Dus daar zit ook een risico. Maar volgens mij zijn er tot nu toe vrij weinig beveiliging issues bekend met consoles. Dus dan is dat risico weer te verwaarlozen.

Upnp is inderdaad ook niet veilig:

https://nordvpn.com/nl/blog/wat-is-upnp/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:02:
[...]

Met dmz zet je eigenlijk je console buiten de rest van je netwerk. Dus dan heb je geen firewall of andere beveiliging op je console zitten. Dus daar zit ook een risico. Maar volgens mij zijn er tot nu toe vrij weinig beveiliging issues bekend met consoles. Dus dan is dat risico weer te verwaarlozen.

Upnp is inderdaad ook niet veilig:

https://nordvpn.com/nl/blog/wat-is-upnp/
Ik heb wel mijn twijfels bij de claim van nordvpn in dat artikel dat aanvallers van de wan zijde zo via upnp alles aan kunnen zetten... Ik ben er niet heel erg thuis in, maar volgens mij lijkt het mij super simpel en logisch om dat soort requests gewoon niet te accepteren op je wan poort...
Volgens mij zit het risico van upnp er in dat áls je eenmaal malware op een systeem in je netwerk hebt dat deze dan automatisch allerlei poorten open kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finraziel schreef op zondag 5 september 2021 @ 17:00:
[...]

Ik heb wel mijn twijfels bij de claim van nordvpn in dat artikel dat aanvallers van de wan zijde zo via upnp alles aan kunnen zetten... Ik ben er niet heel erg thuis in, maar volgens mij lijkt het mij super simpel en logisch om dat soort requests gewoon niet te accepteren op je wan poort...
Volgens mij zit het risico van upnp er in dat áls je eenmaal malware op een systeem in je netwerk hebt dat deze dan automatisch allerlei poorten open kan zetten.
Ze hebben het denk ik wat simplistisch proberen op te schrijven, alleen kan je dat denk ik verkeerd interpreteren. Als je tijdig updates krijgt op je router dan zal het probleem niet heel groot zijn. Een tijd geleden hadden we die call stranger kwetsbaarheid. Als je router niet geüpdatet is dan zal je daar problemen mee ondervinden. Alleen het gemak van upnp is toch vaak veel groter dan dat je zelf voor elk device een IP moet toewijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDL15
Mijn hart maakt weer een sprongetje voor infinite:

https://nl.ign.com/halo-i...back-op-technical-preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 07:09
Waarom? Als ze iets anders willen neerzetten moeten ze niet teveel naar critici in de fanbase luisteren. Halo 2, halo 3 en halo reach verschillen ook nogal flink van elkaar op multiplayer gebied.
Soms is verandering goed.

Van mij mogen ze best de radar minder belangrijk maken. Dat iemand op zijn hurken in een hoekje zit te campen gebeurt toch echt wel regelmatig in een halo match. Nu trekken ze de keutel weer in. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
SecondGuess schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:12:
Waarom? Als ze iets anders willen neerzetten moeten ze niet teveel naar critici in de fabbase luisteren. Halo 2en halo 3 en halo reach verschillen ook nogal flink van elkaar op multiplayer gebied.
Soms is verandering goed.

Van mij mogen ze best de radar minder belangrijk maken. Dat iemand op zijn hurken in een hoekje zit te campen gebeurt toch echt wel regelmatig in een halo match. Nu trekken ze de keutel weer in. Jammer.
Helemaal eens. Die aartsconservatieve gamers die actief zijn op internet draaien elke vernieuwing de nek om. Echt heel jammer dat die groep tegenwoordig zo’n groot podium heeft met social media en daarmee alle vernieuwing tegen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
Hoewel ik discussie om de radar een beetje overdreven vind, snap ik dat spelers erbovenop zitten heel goed. De vorige Halo's waren nogal *niet echt halo* en ook de Master Chief Collection was vreselijk bij de launch. Heeft overigens nog steeds behoorlijke problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
Kenny_026 schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:13:
[...]

Helder verhaal! Bedankt.

Ik ga even op onderzoek uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 09:32
De series S voor 269,69 bij xboxstore Duitsland nu is wel heel aantrekkelijk om erbij te hebben voor de kids bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
continue12345 schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:10:
De series S voor 269,69 bij xboxstore Duitsland nu is wel heel aantrekkelijk om erbij te hebben voor de kids bv.
De Series S is toch gewoon overal op voorraad voor 249 Euro?
Pagina: 1 ... 227 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord