Buiten de al genoemde games... Ben even door de gamepass lijst gelopen en de volgende springen er wat mij betreft wel uit. Alleen exclusives. Wel console exclusives natuurlijk want vrijwel alles komt ook naar pc.
Gears tactics, verrassend leuk en een leuke instap in de tactical turn based wereld.
Vond je dat leuk dan
Wasteland 3, hoewel ik hem zelf nog steeds verder dan de intro moet spelen (curse you backlog

), maar zou heel goed moeten zijn (vraag @
uchiha tijntje maar

)
Ori and the blind forest was al genoemd, maar uiteraard
will of the wisps ook, beide zijn briljant.
Grounded heb ik zelf nog niet gespeeld maar heeft zijn eigen schare fans. De game is een beetje vaag omdat hij in een permanente staat van early release lijkt te zijn maar van wat ik van de fans hier begreep is het ondertussen vrij 'af' (in dat het sowieso speelbaar is, niet dat ze stoppen met nieuwe dingen toevoegen). Maar ook deze zelf nog niet gedaan.
New super Lucky's tale is een leuke 3d platformer, lekker voor tussendoor (twijfel even of die exclusive was maar ik dacht het wel).
Psychonauts 2 is net uit en de meeste mensen vinden hem geweldig, zelf nog niet gedaan (twijfel nog of ik deel 1 ook nog wil spelen eerst).
Quantum break, hoewel ik hem zelf niet uitgespeeld heb omdat er iets tussen kwam en toen was ik later helemaal uit het verhaal... Eigenlijk moet ik die zelf nog eens opnieuw oppakken.
Rare Replay is cool als je gewoon nog eens in een leuke setting van die oude games wil proeven.
Sea of thieves heeft zijn eigen schare fans, maar zelf niet gespeeld (ben niet zo van de multiplayer zelf).
The medium vond ik toch wel een lekkere versnapering tussendoor toen de xsx net uit was.
The outer worlds is geweldig, lijkt een beetje op Fallout, maar dan iets minder open world en in een verre kolonie in de ruimte ipv op een postapocalyptische wereld (realiseer me nu dat die waarschijnlijk niet exclusive is, maar laat hem toch staan want erg leuk, en een eventuele opvolger die als ik me niet vergis geteased was zal het wel zijn).
En natuurlijk de Gears serie en Forza wat redelijk voor zich spreekt. Halo durf ik niet te zeggen, ik kwam om een of andere reden jaren geleden niet door deel 2 heen. Staat nog steeds op mijn lijstje om ooit door alle games heen te spelen. Wilde dat eigenlijk voor Infinite doen maar geen schijn van kans dat ik daar de tijd voor ga vinden.